Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez.
Sár a motorban és a sosem kész Wankel
2013.10.31. 15:37 Tcomment
Címkék: égéstér
87 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr945608154
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
PaOntan 2013.10.31. 15:50:32
szvsz jobbak a sztorik, mint a Nepperűző-rovat.
dinazsolti 2013.10.31. 15:54:25
Már azt hittem nem is lesz ma felrakva. :)
moby76 2013.10.31. 16:33:47
Winkler R. @ Milyen panelek változtak meg?
Z. Dániel @ A pulzus mérőre kötnék.* A pulzus jó móka mérni próbáld ki sex közben: Rajtad az óra a partneren a pánt. majd csere! :) De ez keserű is lehet mert hamar kijön ha a partner sumákol és lebukik. :(
Z. Dániel @ A pulzus mérőre kötnék.* A pulzus jó móka mérni próbáld ki sex közben: Rajtad az óra a partneren a pánt. majd csere! :) De ez keserű is lehet mert hamar kijön ha a partner sumákol és lebukik. :(
Acrocercops 2013.10.31. 16:41:44
Fellebbezést nyújtok be a szavazást illetően, szerintem a nepperűző pártiak csaláshoz folyamodtak. Az úgy mielőbbi kivizsgálást, és a szavazás azonnali felfüggesztését követelem!
szabopsz 2013.10.31. 16:46:51
D4 VVTI is van bizony! Rákfenéje a nagynyomású direkt befecskendezés!
Egyik kollégám most pont ezzel szív!
Egyik kollégám most pont ezzel szív!
Winkler Róbert 2013.10.31. 17:24:51
@Acrocercops: Vagy csak ebből is az derül ki, hogy a kommentelő nagyon nem azonos az olvasóval/hallgatóval. És ahogy már többen is mérték, a kommentelő mindig sokkal negatívabb véleményt fogalmaz meg. De persze simán lehet, hogy csalás, vagy összeesküvés, hiszen a nepper... nem tudom, na, lényeg, hogy biztos csalnak.
Leadfoot 2013.10.31. 17:30:18
@Acrocercops: Videód van róla, ahol bevallják? :-D
Én is nemmel szavaztam, de emelt fővel viselem az eredményt. Csak rohadjon meg mindenki, aki igennel szavazott. :-))
Én is nemmel szavaztam, de emelt fővel viselem az eredményt. Csak rohadjon meg mindenki, aki igennel szavazott. :-))
Tiltott Lally 2013.10.31. 17:47:03
Legyen kevés és érdekes Nepperűző.
De miért ilen kurva hangos az audi reklám?
De miért ilen kurva hangos az audi reklám?
Acrocercops 2013.10.31. 17:50:11
@Winkler Róbert: Igen, a csalás biztos;) Amúgy Pista is gyanús nekem. Feltűnően szereti űzni a neppert, lehet visszatekerte az igen számlálót:)
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.31. 17:54:55
hagyjuk mar azt a nepperuzot!
- " felmilliobol hathengerest de max harom evest de BMW legyen"
vagy
- van egymilliom, olyan melyik auto az amelyik nem romlik el sosem?
vagy
- auto 300.000ig
vagy
- masodik autonak olcso csapatost, de ne egyen sokat...
ezzel le is fedtem a kerdezok 99%at.
U N A L M A S
az adas amugy jo.
egy kerdes:
a kepen amin az NSU RO huzza a jettat: mi a faxnak ilyen trailerek vannak? miert kell felemelni a szallitando autot? miert nem a tengelyen van a plato amin all az auto? alacsony sulypont = nem szital konnyen, nem ver be az arokba. Europaban ez divat??
@Tiltott Lally: mer' az peeezt hoz :)
- " felmilliobol hathengerest de max harom evest de BMW legyen"
vagy
- van egymilliom, olyan melyik auto az amelyik nem romlik el sosem?
vagy
- auto 300.000ig
vagy
- masodik autonak olcso csapatost, de ne egyen sokat...
ezzel le is fedtem a kerdezok 99%at.
U N A L M A S
az adas amugy jo.
egy kerdes:
a kepen amin az NSU RO huzza a jettat: mi a faxnak ilyen trailerek vannak? miert kell felemelni a szallitando autot? miert nem a tengelyen van a plato amin all az auto? alacsony sulypont = nem szital konnyen, nem ver be az arokba. Europaban ez divat??
@Tiltott Lally: mer' az peeezt hoz :)
Schütii 2013.10.31. 18:24:55
nepperűzés = faszság
Akkor már inkább legyen havi egy "szerencsés nyertes", mint a múltkor az a kisgádzsi aki Twingót vett, akinek segít valamelyik szerkesztőségi "szakértő".
Akkor már inkább legyen havi egy "szerencsés nyertes", mint a múltkor az a kisgádzsi aki Twingót vett, akinek segít valamelyik szerkesztőségi "szakértő".
nyikk 2013.10.31. 18:31:27
Kikormolás: én a dízel verdát pályán 3.-ban 100-110km/h-val, 4000f/min környékén küldtem oda-vissza egy 10km-es szakaszon, hogy jó legyen műszakira.Jó lett.
Schütii 2013.10.31. 18:35:16
"kikormolás" = a legnagyobb baromság egyes fokozatokat tiltásig forgatni. Ha egyáltalán szükség van ilyesmire, a helyes metódus: kb. 25-50 km-t menni lehetőleg folyamatosan fél-háromnegyed terheléssel (a terhelés vajon mi?). Erre jó felületet nyújt pl. az autópálya.
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.31. 18:36:25
a kommentelo egy magasabb kulturat kepvisel, hallgat; gondolkodik; ir. A legjobb. A mai internet kultura ekkove. Langoszlopkent magasodik a sima hallgato/olvaso fole. A szo ami eszembe jut a kommentelorol " geniusz!" de az osszes kommentelo fole magasodik, nem is magasodik: tornyosul a TC-s kommentelo! Kommentjeiben a valosagra szoritkozik, velemenyeben nemhogy a tevedes, az aranytalanasag sem jelenik meg. Sebeszi pontossaggal tesz rendet ( a fejekben ) az elet es tudomany rendithetetlen harcosa. Velemenyet eltaposni soha nem elevulo bun. Hamis szavazassal ( amire egyertelmu bizonyitek hogy en azt gondolom ) mas fele terelni a dolgok menetet tamadas a kor egyetemes tudasa ellen, eme cselekedet egyenerteku a halado korunk kozossegi gondolkodasanak megakasztasaval.
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.31. 18:38:07
@Schütii: aaaa dehogy!
uveg egyesben, majd padlo kettoben amig tart a kukorica tarlo, kozben rangatni a kormany hatha kimegy a fara!!! :D
uveg egyesben, majd padlo kettoben amig tart a kukorica tarlo, kozben rangatni a kormany hatha kimegy a fara!!! :D
AMadam 2013.10.31. 18:38:42
@nyikk: Nagyjából ez is van meghatározva a gyári ajánlásoknál pl a 2007es VW 1.9 PDTDi motornak 15percet javasolnak autópályán 130km/h sebességnél 5.ben ~3000f/min 90km/h 4.ben, Benzinesnél nyilván ha a fordulatszám arányt nézzük amikor egy dízel max forog 5500at és 3000et ajánlanak minimum akkor egy benzinesnek ami 7000et forog maximum akkor a ~4000f/perc minimum ajánlott
Tizenkettő 2013.10.31. 18:41:22
Az első orr-középmotoros autó a Citroen traction avant 34-ből. De számtalan további példa is van rá, csak hogy maradjunk a franciáknál, r4, r16, r6, r5 első széria. Ami meg a motorok felépítését és az ötleteket illeti a repülőmodell motorok toronymagasan vezetnek szerintem. Érdemes rászánni egy kis időt, elképesztő motorok és megoldások vannak. Ami meg a wankelt illeti az ott is inkább csemege számba megy. Olajfogyasztása meg ott mindegyiknek óriási még egy hagyományos kétüteműhöz képest is mivel az olajjal oldják meg a tömítést. Mindegy, hogy wankel vagy sima dugattyús motor.
Tiltott Lally 2013.10.31. 18:42:04
Normál hangerővel is hozna pénzt a reklám.
Így csak megutáltatják velem az Audit...
Így csak megutáltatják velem az Audit...
Tizenkettő 2013.10.31. 18:42:59
Csemege minden számban. www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1402733&page=92
Rocko- 2013.10.31. 18:44:01
@visszakettopadlogaz: erre gondolsz?
aprod.hu/hirdetes/auto-szallito-kutya-ID141HW.html
nem annyira divat, inkább a kéttengelyes trailerek.
@Schütii: "kikormolás" = a lány fülébe suttogsz, hogy "ne félj, jó lesz", mögéje fordulsz, majd egy jól elhelyezett mozdulattal az anaális traktusban elhelyezed a nemesebbik szerved, majd megadod, ami neki jár.
:DDD
fú, de szerencse, hogy nem Kőbájker volt itt ennél a témánál. :D
aprod.hu/hirdetes/auto-szallito-kutya-ID141HW.html
nem annyira divat, inkább a kéttengelyes trailerek.
@Schütii: "kikormolás" = a lány fülébe suttogsz, hogy "ne félj, jó lesz", mögéje fordulsz, majd egy jól elhelyezett mozdulattal az anaális traktusban elhelyezed a nemesebbik szerved, majd megadod, ami neki jár.
:DDD
fú, de szerencse, hogy nem Kőbájker volt itt ennél a témánál. :D
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.10.31. 18:48:39
Nekem csak annyi a bajom (és már le is írtam régebben) a Nepperűzővel, hogy legtöbbször olyanok írnak, akik nem akarják megcsinálni a házi feladatot maguk, lusta herék.
Engem nem zavar, ahogy odaér 70% tájára a podcast és kezdődik a 'hatszázezerért hetes bmw-t'-agymenés, ott katt - kikapcs.
Egyébként keresek egymillió kettőért automata benzines kombit, amit át lehet alakítani kézigázosra. Nem szeretem a német autókat, én a sógoromék megkímélt Fiat Paliójára gondoltam, nagyon vigyáztak rá, csak egyszer volt törve.
Ismerős?
Engem nem zavar, ahogy odaér 70% tájára a podcast és kezdődik a 'hatszázezerért hetes bmw-t'-agymenés, ott katt - kikapcs.
Egyébként keresek egymillió kettőért automata benzines kombit, amit át lehet alakítani kézigázosra. Nem szeretem a német autókat, én a sógoromék megkímélt Fiat Paliójára gondoltam, nagyon vigyáztak rá, csak egyszer volt törve.
Ismerős?
Schütii 2013.10.31. 19:00:18
@Make Valamit: Nem is az hogy lusták, de akinek annyira nincs affinitása az autókhoz, hogy autós médiumtól kér tanácsot, az tanáccsal sem lesz előrébb, mert a fijúk is csak összeböfögnek valamit neki, sőt akkor derül ki valamelyik oszlopos tagról hogy neki ugyanúgy nincs lövése egy adott típusról.
Rádi Csaba 2013.10.31. 19:15:28
Hahóóóóó!
Ez itt a 21.-dik század! Hangfelvétel? Ez most komoly?
Ez itt a 21.-dik század! Hangfelvétel? Ez most komoly?
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.31. 19:17:40
@Schütii: :D azaz!
@Rocko-: ez is, de en azt mondom amelyiknel a tengelyen van az auto, pl:
sfbay.craigslist.org/sby/fod/4105319734.html
elektronikus fek, alacsony sulypont, nirvana! :)
@Rocko-: ez is, de en azt mondom amelyiknel a tengelyen van az auto, pl:
sfbay.craigslist.org/sby/fod/4105319734.html
elektronikus fek, alacsony sulypont, nirvana! :)
Tizenkettő 2013.10.31. 19:25:02
Pl ilyen is létezik modell motorban. www.douglas-self.com/MUSEUM/POWER/squarepiston/square.htm
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.10.31. 19:27:32
A wankelt egyébként nem csak az RC hobbisták szeretik, tessék rákeresni Paul Moller nevére, esetleg aki el tud ballagni Californiába, nézze meg az öreget. Talán ő volt a legközelebb repülő autó gyártásához :) Mostmár csak tuningolt aero wankel motorokat gyártanak.
novothauto · http://novothauto.hu 2013.10.31. 19:34:46
Bocs, ha off, itt az említett BENZINES Avensis motor:
auto.indavideo.hu/video/Toyota_Avensis_erotlen_motor
auto.indavideo.hu/video/Toyota_Avensis_erotlen_motor
moltam4300 2013.10.31. 19:37:55
Wankellel állítólag az égéstér formája a fő baj. Dízel wankelt se lehet rendeset csinálni vagy eddig nem csináltak, a kompresszióviszonyt nem lehet elég magasra belőni.
novothauto · http://novothauto.hu 2013.10.31. 19:38:03
Az a baj Bandi, hogy a dugattyútetőt nem lehet az említett módszerrel letisztítani, illetve a gyűrűhornyoktól kezdve minden lekokszolódik.
Azt pedig csak szétszereléssel lehet tisztítani.
Azt pedig csak szétszereléssel lehet tisztítani.
Rocko- 2013.10.31. 19:49:25
@visszakettopadlogaz: én sok különbséget nem látok. :)
@Tizenkettő: hát még ilyen.
www.youtube.com/watch?v=xbVH_DvHuI4
meg ilyen www.youtube.com/watch?v=0CmGJucRDBk
@novothauto: az iiiiigen derék!
@Make Valamit: egy jó kérdés már fél válasz, ahogy mondani szokás.
@Tizenkettő: hát még ilyen.
www.youtube.com/watch?v=xbVH_DvHuI4
meg ilyen www.youtube.com/watch?v=0CmGJucRDBk
@novothauto: az iiiiigen derék!
@Make Valamit: egy jó kérdés már fél válasz, ahogy mondani szokás.
moltam4300 2013.10.31. 20:10:07
A gyűrűhornyok kokszolódását megoldja a kettős szívócső + közvetlen befecskendezés? Valójában mi okozza ezt? Magas hőmérséklet a rétegzett keverékképzés miatt?
Béza Dániel 2013.10.31. 20:23:07
@Make Valamit: A mollerből szerintem soha nem lesz kész valami, de nem a motor miatt. Ellenben a rotron gyárt wankelt paramotorokhoz, a parajet hozzájuk tartozik, valamint uav-khez, kis repülőkhöz, és soros hibridekhez.
De most van egy új projektjük a cricton racinggel, egy 2 tárcsás 700 köbcentis 200 lóerős versenymotor.
A német aixro is gyárt wankelt gokarthoz, kisrepülőhöz és hibridhez. Vannak még cégek akik csak katonai felhasználásra készitenek wankelt uav-khez.
és vannak akik verseny autókhoz épïtenek motorokat, defined autoworks, billet inc, ppre, scoot motorsport, totalcar produce magic, stb...
@moltam4300: Csináltak dízel wankelt bár nem egyszerű a megfelelő sűritést elérni, de asszem a rolls- royce csinált egy olyan kéttárcsás wankelt ahol egy nagyobb és egy kisebb kamra volt összekapcsolva, és az egyik csak az elősűritést végezte.
És igen, az égéstér formája az egyik probléma, bár ez ma már réteges közvetlen befecskendezéssel, és másfajta gyújtással megoldható lenne. A mazda csinált ilyen kisérleti motort, és a 2017-re ígért új rx7 motorjában, állítólag ezek már benne lesznek.
De most van egy új projektjük a cricton racinggel, egy 2 tárcsás 700 köbcentis 200 lóerős versenymotor.
A német aixro is gyárt wankelt gokarthoz, kisrepülőhöz és hibridhez. Vannak még cégek akik csak katonai felhasználásra készitenek wankelt uav-khez.
és vannak akik verseny autókhoz épïtenek motorokat, defined autoworks, billet inc, ppre, scoot motorsport, totalcar produce magic, stb...
@moltam4300: Csináltak dízel wankelt bár nem egyszerű a megfelelő sűritést elérni, de asszem a rolls- royce csinált egy olyan kéttárcsás wankelt ahol egy nagyobb és egy kisebb kamra volt összekapcsolva, és az egyik csak az elősűritést végezte.
És igen, az égéstér formája az egyik probléma, bár ez ma már réteges közvetlen befecskendezéssel, és másfajta gyújtással megoldható lenne. A mazda csinált ilyen kisérleti motort, és a 2017-re ígért új rx7 motorjában, állítólag ezek már benne lesznek.
Tizenkettő 2013.10.31. 20:32:10
@Rocko-: Ez nagyon állat. Én most ezekre a kicsi modell motorokra nagyon rákattantam. Vettem is egy marékkal. Jelentem a körömágyam már kék. :)
moltam4300 2013.10.31. 20:34:40
@Béza Dániel: Kíváncsi leszek erre az új wankelra. A másik amiről meglepően keveset hallani, az a kétütem. A keverékolajozás kiküszöbölhető, vannak kétütemű dízelek, hajómotorok, Szergej mozdony, mért nem csinálnak benzinest ugyanezen az elven?
Béza Dániel 2013.10.31. 20:43:37
@Make Valamit:
crighton crp700: youtu.be/TeQv60OZuP8
parajet: youtu.be/Ly7jNQ93n5g
defined autoworks 4 tárcsás: youtu.be/RyLtu-pX1y8
crighton crp700: youtu.be/TeQv60OZuP8
parajet: youtu.be/Ly7jNQ93n5g
defined autoworks 4 tárcsás: youtu.be/RyLtu-pX1y8
Tizenkettő 2013.10.31. 20:54:03
Itt van egy pár kép az OS Max féle wankelről. Ez a mai napig kapható. www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1505741
Béza Dániel 2013.10.31. 21:05:17
@moltam4300: A kétütemű benzinmotorokat álltalában ott hasznàlják, ahol előny a kis súly, kompakt méret, egyszerű szerkezet. A kétütemű dízeltnek viszont ugyanúgy vannak szelepei, vezérműve, mint egy négyüteműnek, és még egy feltöltő is kell, tehát egy ilyen benzines kétüteműnél elvesznének azok az előnyök amik miatt ezeket a motorokat alkalmazzák.
Viszont pont ezért van reneszánsza bizonyos területeken a wankelnek, mert bár a négyütemű dugattyúsnál többet fogyaszt, a kétüteműnél még mindig takarékosabb, csenedesebb, nagy a literteljesítménye, kompakt, és könnyű.
Viszont pont ezért van reneszánsza bizonyos területeken a wankelnek, mert bár a négyütemű dugattyúsnál többet fogyaszt, a kétüteműnél még mindig takarékosabb, csenedesebb, nagy a literteljesítménye, kompakt, és könnyű.
Béza Dániel 2013.10.31. 21:07:38
@Tizenkettő: Nemrég láttam valami nagyon komoly rc dragstert egy olyan vïzhűtéses kis wankelmotorral, hogy a pofám leszakadt.
moltam4300 2013.10.31. 21:20:02
@Béza Dániel: Na de azért az nem elhanyagolható előny, hogy minden fordulatra jut egy munkaütem... A négyüteműnek van vezérműve, sokszor feltöltője is, és minden második fordulatra dolgozik egy henger.
Jarics 2013.10.31. 21:42:56
Kikormolás: 2-esben leszabályozásig Andrássy úton oda-vissza.
Tizenkettő 2013.10.31. 21:56:17
@Béza Dániel: Nagyon komoly cuccok vannak. Láttam ilyen piciben turbos dohc motort is. Elképesztő miket megcsinálnak. Vagy ott van pl a legkisebb belőlük ami kb akkora mint egy fél 5 forintos, és működik. És tényleg minden elképzelhető hajmeresztő dolgot megcsinálnak amihez egy autógyártó bele se kezd. Én nagyon élvezem ezeket nézegetni. Át is lapoztam mind az 500 oldalt ami a legelső linkem alatt van. Már csak a képekért is megéri.
moltam4300 2013.10.31. 22:00:20
@Jarics: Nem tudom hogy ezzel a módszerrel ( persze finomabban, nem tiltáson kínzással :D ) mennyire hatékonyan pucolódik át a rendszer. Az a retek amit késsel kell kaparni nem jön le ettől, az fix. A dízeleknél oké hogy bizonyos sebesség felett nyitott kipuf szelepnél fecskendez be, és ez a gázolaj elégeti a kormot a részecskeszűrőben, de szerintem egy közvetlen benzinest nem lehet így hatékonyan kiganézni.
moltam4300 2013.10.31. 22:09:54
@Tizenkettő: Nem probléma, amúgy én is komázom az ilyen kis motorkákat, a csúcs nálam eddig a dohc injektoros v8. Úgy ketyeg mint egy óra. :D
novothauto · http://novothauto.hu 2013.10.31. 22:13:52
Ez a "tiltáson pörgetés" arra jó, hogy eladjak egy csapágysort is, de hogy miként tisztul ettől a szívóoldal, azt nem értem.
A megkövesedett karbonszemcsék kemények akár a gyémánt, ha leválik a szívószelepről, azt a hengerfal kibírja röhögés nélkül.
A megkövesedett karbonszemcsék kemények akár a gyémánt, ha leválik a szívószelepről, azt a hengerfal kibírja röhögés nélkül.
a_babu 2013.10.31. 22:22:47
Nekem volt egy négyes koccanásom a kerepesin. Piros lámpánál álltunk, csúcsforgalom, mikor hátulról egy nagy koccanás. Egy kisteher, cementtel és téglával megpakolva szaladt bele a kocsisorba. Én egy 2008-as automata Octavia-val voltam, és én voltam a harmadik a sorban, beleszámolva a vétkest is. Én még megtoltam az előttem levőt is. Eredmény: Csomagtartó nem nyílt, lökhárító hátul behorpadt, első megtört. Redőrt hívtunk, elintéztünk mindent, biztosítással félreinformáltak. A rendőrök azt mondták a saját biztosítóhoz kell menni, de nem!! A vétkeséhez. Uniqua hamar elintézett mindent. A kárfelvételnél azonban kiderült, hogy az autó gazdasági totálkár, így a biztosító megvásárolja a roncsot, a különbséget pedig kifizeti. Végül volt egy ismételt kárfelvétel is kijavították a hibát. 3 hetett vett igénybe és igazából, ha nem nézzük, hogy félreinformáltak, és a biztosító a szívbajt hozta rám a totálkárral, viszonylag simán ment minden. A vétkes remélem többt nem ül volán mögé. Ráadásul automataváltó miatt a féken volt a lábam, így csoda, hogy nem lett komolyabb baja az autónak. A mögöttem levő kocsi felfogta az ütközés nagy részét. Nekik hátsó csomagtartó ajtó teljesen összetört, és a hátsó ajtók deformálódtak.
Tizenkettő 2013.10.31. 22:24:16
@moltam4300: A legjobb, hogy mi magyarok a mai napig világhírű, világszínvonalú ilyen motorokat gyártunk és ezt alig tudják páran. Budaörsön van az egyetlen ilyen megmaradt cég aki még talpon van, a Moki. Igaz nem autó de egy cikket megérne az biztos. Mert ha már az autógyártásból kimaradtunk ebben nyakig benne voltunk. Ha nem is a Totalcaron, de a Belsőségen lehet sokan olvasnának róla. Sipos Úrnak meg még szívéhez közeli is lenne a téma.
moltam4300 2013.10.31. 22:58:22
@Tizenkettő: 'A legjobb, hogy mi
magyarok a mai napig világhírű,
világszínvonalú ilyen motorokat
gyártunk és ezt alig tudják páran. " Valahol olvastam már a magyar modellezés történetéről, és hogy rengeteg sikert értek el akkoriban. Nem tudtam hogy a cég máig létezik, mindenesetre örülök neki. Ezzel a mi magyarokkal meg úgy vagyok, hogy ez csakis az ő érdemük. Mindenki a saját maga által elért eredményekre legyen büszke. Persze minden tiszteletem az övék, meg is érdemlik, de ez az ő érdemük, nem a mienk... Nem akarok megsérteni senkit ezzel, csak ez most eszembe jutott. Na meg kissé off ez a tma :D
magyarok a mai napig világhírű,
világszínvonalú ilyen motorokat
gyártunk és ezt alig tudják páran. " Valahol olvastam már a magyar modellezés történetéről, és hogy rengeteg sikert értek el akkoriban. Nem tudtam hogy a cég máig létezik, mindenesetre örülök neki. Ezzel a mi magyarokkal meg úgy vagyok, hogy ez csakis az ő érdemük. Mindenki a saját maga által elért eredményekre legyen büszke. Persze minden tiszteletem az övék, meg is érdemlik, de ez az ő érdemük, nem a mienk... Nem akarok megsérteni senkit ezzel, csak ez most eszembe jutott. Na meg kissé off ez a tma :D
moltam4300 2013.10.31. 23:02:55
users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=964 Megvan. Érdekes kis olvasmány, érdemes elolvasni.
j311 2013.10.31. 23:46:22
"Nepperűző-rovat az Égéstérben"
Abszolút pozitívan, de tényleg, egyáltalán nem érdekel. Ha van örülök neki, ha nincs, de van más helyette, akkor annak örülök majd.
Abszolút pozitívan, de tényleg, egyáltalán nem érdekel. Ha van örülök neki, ha nincs, de van más helyette, akkor annak örülök majd.
thebigben 2013.11.01. 07:00:34
A nepperűző legyen külön műsor, mondjuk kéthetente. És abban vissza lehetne hozni a motorhangok felismerését is, mert az kár, hogy nincs már.
nyikk 2013.11.01. 07:10:24
@Schütii: Konkrétan a vizsgabiztos ajánlotta, mert nem volt jó valami érték.Ettől függetlenül szerelők is ajánlották, és bevált.
Tizenkettő 2013.11.01. 08:46:01
@moltam4300: Persze az ő érdemük, de azért írtam így mert nem csak egy cégről vagy emberről van csak szó, ez nagyon sok ember eredménye, és úgy néz ki egy általános jelenség szerencsére. Persze vannak kiemelkedő tervezők és modellezők is. De olyan mintha azt írtam volna, hogy jók vagyunk vizilabdában.
Baranyai Bálint 2013.11.01. 12:34:29
Azért a GTti charade, egy igazi méregzsák. Hogy kényes lenne? Csak annyira mint a legtöbb régi turbós benzines autó. Jó olaj, 5-6ezrenként, megfelelő melegítés, és hűtés minden alkalommal. És nem lesz azzal semmi gond.
Én imádtam az enyémet.
Én imádtam az enyémet.
kekegsm 2013.11.02. 10:47:27
Azért mennek tönkre az RX-8-ak, mert 99%-ban nem hozzáértők veszik, hanem pénzes apukák nemtörődöm fiai, akik széthajtják hidegen...
GERI87 2013.11.02. 10:51:33
Leszarom van e nepperűző, max nem hallgatom tovább...
Engem jobban zavar hogy:
1.Winkler állandóan közbevág, beleszól, terel...
egy kurva téma, gondolatmenet, mondat nincs amit gördülékenyen, folyékonyan végig tudna valamelyik mondani, mert állandóan beleszól...
Mintha klimaxos családanyák teadélután tartanának a nappaliban...beszél mindenki összevissza...
2.az ő mikrofonja a leghangosabb ráadásul, a többi meg olyan halk mint az állat.
ennyire leszarjátok? mert idegesítő...
Engem jobban zavar hogy:
1.Winkler állandóan közbevág, beleszól, terel...
egy kurva téma, gondolatmenet, mondat nincs amit gördülékenyen, folyékonyan végig tudna valamelyik mondani, mert állandóan beleszól...
Mintha klimaxos családanyák teadélután tartanának a nappaliban...beszél mindenki összevissza...
2.az ő mikrofonja a leghangosabb ráadásul, a többi meg olyan halk mint az állat.
ennyire leszarjátok? mert idegesítő...
laverdasfc 2013.11.02. 21:53:31
A "brit helyi bajnokság" helyett Senior TT-t nyert a legendás Steve Hislop az 588-as Wankel Nortonon. Robert Dunlop, Joey öccse pedig Ulster GP-t és Nortwest 200-at. Csoda volt az a gép ha éppen működött.
Ciri 2013.11.03. 16:14:26
A nepperűzéssel kapcsolatban egy klasszikus jut eszembe, amit vonatkozik rátok (nepperre persze nem):
"Csoki, ne beszélj spanyolul!
Mért?
Mert nem tudsz"
:)
"Csoki, ne beszélj spanyolul!
Mért?
Mert nem tudsz"
:)
superfrog 2013.11.03. 23:08:12
tényleg laikusként érdekelne, hogy ha jól meghuzatom a kocsit, akkor addig megvan, hogy a katalizátorból meg a kipufogóból kiég a sok ganaj ami a város/nagypapás használattól belekerült, de egy szivósoron max több levegő fog átmenni, az miként távolíthat el esetleg egy csak kezdődő kokszosodást? (mert hogy abban a pillanatban plusz léerakodás nbem jön létre a nagy légáram miatt azt elhiszem) szóval tényleg kérdezném, hogyan használna ez ezeknek a motoroknak?
nekem mondjuk könnyű, szögprimitív ecotec-em van :)))
nekem mondjuk könnyű, szögprimitív ecotec-em van :)))
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.04. 06:58:39
@superfrog: közvetlen benzinbefecsis motornak annyit ér, mint agyrákosnak az aszpirin. Ott nem nagyon van módszer, jó olaj (fullsyn) gyakrabban cserélve, és szaporán zsolozsmázni.
Mennyire öreg az a 'szögprimitív' ecotec? Mert ha jól emlékszem az öreg 2.2-esekből a vége fele volt DI változat.
Másrésztől minden városi használatban levő autónak jót tesz ha havonta egyszer kiviszik M-akárhanyasra, apának jó indok hogy miért látogassunk családot: "Megyünk megnézzük anyádat, én kikormolom a verdát..." :)
Mennyire öreg az a 'szögprimitív' ecotec? Mert ha jól emlékszem az öreg 2.2-esekből a vége fele volt DI változat.
Másrésztől minden városi használatban levő autónak jót tesz ha havonta egyszer kiviszik M-akárhanyasra, apának jó indok hogy miért látogassunk családot: "Megyünk megnézzük anyádat, én kikormolom a verdát..." :)
Abigel87 2013.11.04. 17:21:46
Legjobb tudomásom szerint a Wankel motorok hátránya az égéstér viszonylag nagy külső felületében keresendő. Emiatt a motor hővesztesége magasabb, mint a dugattyús társaié, ebből következően a hatásfoka is alacsonyabb.
(Ha valaki már előttem is válaszolt a kérdésre, akkor elnézést kérek, a keresőben nem találtam hasonló témájú hozzászólást.)
(Ha valaki már előttem is válaszolt a kérdésre, akkor elnézést kérek, a keresőben nem találtam hasonló témájú hozzászólást.)
Kron 2013.11.04. 21:25:06
gyorsan leszögezném, hogy sem a dömsödit, sem a "médiabirodalmát" nem ismerem, az újságíróit meg pláne nem, auto2-t kb. 5 éve vettem utoljára, de ma besétáltam a munkahelyem melletti baumgartnerbe megnézni azt a capture-t, és nagyon egyet kell velük értenem.
giccses, gagyi, agyoncicomázott és mindemellett teljesen karaktermentes kinézet. leginkább olyan semmilyen. tele öncélú gegnek szánt túljátszott elemekkel, mint ha az utóbbi idők egyik túldíszített hyundai formaterve lenne. egy körhintában jól mutatna közvetlenül a hattyú hintó előtt és a barbi busz után.
pedig azt se lehet rám mondani, hogy valami német vagy olasz prémium belsőhöz szoktam. egy mazda2 meg egy x-trail van itthon. ezeknek minden elmondható a belsejükről, csak az nem, hogy igényes, de semmi pénzért nem cserélném le a belterüket (meg a külsejüket) arra a "büszkeség parádé mini kamion" hangulatú suvra. szóval, ízlések és...
giccses, gagyi, agyoncicomázott és mindemellett teljesen karaktermentes kinézet. leginkább olyan semmilyen. tele öncélú gegnek szánt túljátszott elemekkel, mint ha az utóbbi idők egyik túldíszített hyundai formaterve lenne. egy körhintában jól mutatna közvetlenül a hattyú hintó előtt és a barbi busz után.
pedig azt se lehet rám mondani, hogy valami német vagy olasz prémium belsőhöz szoktam. egy mazda2 meg egy x-trail van itthon. ezeknek minden elmondható a belsejükről, csak az nem, hogy igényes, de semmi pénzért nem cserélném le a belterüket (meg a külsejüket) arra a "büszkeség parádé mini kamion" hangulatú suvra. szóval, ízlések és...
kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2013.11.05. 15:03:36
az ötös BMW-s trágya zene akusztik feldolgozása a szilveszteri műsorba ne merüljön feledésbe :D
jc3000 2013.11.06. 01:25:41
Azért van a wankelban fantázia,
www.youtube.com/watch?v=A7CNl8CBAA8
kérdés megéri e a befektetet energiát, és pénzt?
Persze csak mint pálya autó, mindenapi használatra semmi féle képen sem, szerintem.
Mad Mikenak bejött :)
www.youtube.com/watch?v=A7CNl8CBAA8
kérdés megéri e a befektetet energiát, és pénzt?
Persze csak mint pálya autó, mindenapi használatra semmi féle képen sem, szerintem.
Mad Mikenak bejött :)
aszteccikmondani 2013.11.07. 13:09:27
Dióhéjban a dióhéjról: nincs újabb, jobb anyag, magas hőmérsékletű korom/koksz lerakódás eltávolítására még mindig a dióhéjtörmelék a legjobb. Sokszáz millió forintos forgógépek (pl. füstgáz energiáját visszanyerő berendezések) lapátjain is ezt alkalmazzák.
aszteccikmondani 2013.11.07. 13:12:48
Kedves Vályi Pista!
Kérlek beszélj a mikrofonba, mert nagyon sokat ront a műsor élvezeti értékén, hogy állandóan hangosítani/halkítani kell attól függően, ki beszél. Egyébként nem csak Te szoktál halk lenni, néha a többiek is, kivéve Winkler Robertet, akit mindig azonos hangerővel, kiválóan hallani. Pls. próbáljátok meg a "Mesteről" eltanulni!!!
Köszönöm, egyébként remek a műsor!
Kérlek beszélj a mikrofonba, mert nagyon sokat ront a műsor élvezeti értékén, hogy állandóan hangosítani/halkítani kell attól függően, ki beszél. Egyébként nem csak Te szoktál halk lenni, néha a többiek is, kivéve Winkler Robertet, akit mindig azonos hangerővel, kiválóan hallani. Pls. próbáljátok meg a "Mesteről" eltanulni!!!
Köszönöm, egyébként remek a műsor!
Maxxter 2013.11.07. 15:57:50
Mindenki azt hiszi a wankelről, hogy rossz. Pedig szerintem csak, azért van ez, mert nem ismerik. Meg kell találni a megfelelő felhasználását.
Nekem a gokartomon wankel motor van. Egy rossz szót nem tudok rá mondani. Könnyű, kicsi, erős. Nincsen tömítés baja, nem folyik sehol. Szívesen megmutatom a Totalcar szerkesztőségének.
Nekem a gokartomon wankel motor van. Egy rossz szót nem tudok rá mondani. Könnyű, kicsi, erős. Nincsen tömítés baja, nem folyik sehol. Szívesen megmutatom a Totalcar szerkesztőségének.
dextercapo 2013.11.07. 20:34:43
a szivoter sar kerdesre nem valik be a vizporlasztas , goz a szovoterbe ? alomszepen ki tudja takaritani a lerakodott kokszot a motorbol . (hala az olcson elerheto endoszkopos kameraknak mar barki le tudja tesztelni a hatasat)
w a s d 2013.11.10. 10:20:31
A szavazáshoz: ilyen jellegű témákban pl. meghallgatnám több mindenki véleményét szívesen egy- egy adásban.
totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2013/11/09/toyotat_nissant_vagy_megis_bmw-t/
totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2013/11/09/toyotat_nissant_vagy_megis_bmw-t/