Papayango:
Hogy' ki bírja billenteni a zembert holmi szerelmi affaire, a 2011 és 2014 között semmit nem olvas... (2022.12.11. 19:06)Lobogó vízzel, olaj nélkül
Tehát olyan fényszóróval nem lehet mit kezdeni, aminek a felülelte tapinthatóan érdes már? Nem bemattult, hanem olyan mintha rengeteg karc lenne rajta, de biztos nem karc, mert a fényezés meg ép körülötte.
~1200 ft fél napra a polírozógép a kölcsönzőből(itt vidéken), hozzá a paszta még egy ezres. Ha valaki szeret otthon bíbelődni, vagy csak simán messze van a műhely, egy szombat délelőttöt simán rá lehet dobni.
Jöhetett volna ez a cikk 2 héttel korábban, most csináltattam meg az autót. :-)
Nekem azt mondták, hogy lakkozás nélkül hamar tönkremegy a lámpa, viszont a sima lakkot nem bírja a műanyag, a lámpákhoz speciális lakk kell, ami kurva drága.
"igaz, a neten én csak ennél magasabb árakkal találkoztam" Én sem láttam nettó 10 ezer/pár alatti árat (pedig kerestem bőszen), ennek az 1500/darabnak utána járhatnátok.
Titkos recept nincs, Jani barátom 6000/pár áron csinálja, profi munka, megéri az árát, mint csöcsölni egy bizonytalan végeredményért.
Nagyon kis költséggel óriásit lehet emelni az éjszaki vezetés biztonságán, ég és föld az előtte-utána állapot egy rendesen lemattult lámpatesttel. Pár hete csináltuk meg, azóta én vagyok a fény az éjszakában, napokig le akartam kapcsolni a refit, pedig tompított volt.
Rettenetesen sokat számít, mindenképpen megéri költeni rá!!!
A Turtle wax-os megoldást próbálta valaki. Eddig minden általuk gyártott kence messze verte a konkurenciát. A Sonaxot meg nagyon durván. A fényszóró polirozójukat még nem próbáltam de most eszembe jutott ujra.
A házi, kisipari polírozással az a gond, hogy amikor megcsinálják nagyon szép, csak egyben leszedik az UV védő réteget, és/vagy a felületi keményítést is. Utána sokkal könnyebben karcolódik, mattul, és végül még rosszabb lesz. Láttam ilyet, sajnos csak önámítás. Azt hiszem, hogy a lakk réteg elkerülhetetlen, feltéve, ha jó védelmet nyújt.
Két éve poliroztam fel a G Astra fényszoróit, még mindig jó, ennyit a lakkról. Biztosan jobban bírja vele, de ha pár évente újra neki kell esni, bőven belefér, a két fényszoró megvolt két óra alatt úgy, hogy ki is kaptam őket a helyükről.
Nem kell lakkozni, én is szintén majdnem 3 éve csiszoltam és most is ugyanolyan. A régi lakkot le kell teljesen csiszolni, vizezve 300-400-as paírral.
Majd még két részletben 800 és ~1500-as papírral, itt is vizezve. Majd egy akármilyen közép áras
fényesítő pasztával pl .turtle wax ,felfényesíteni.(direkt nem polír pasztát írok ,mert ezek az olcsók csak fényt adnak).
Egy délelőtt megvan a két oldal gép nélkül. kepfeltoltes.hu/140206/bura_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A lakk helyett megoldást jelenthet az UV szűrős fólia. Ez mechanikailag is védi.
Szerintem az ablakokon is használatos fóliát használják a lámpára is.
Sok cég van a neten ami ezzel foglalkozik.
Én sem akartam elhinni! Az órám (műanyag elejű swatch) már olyan karcos volt, hogy nem láttam át rajta. Valahol olvastam, hogy próbáljam meg fogkémmel. Mondom nemá' át akarnak verni.
És tényleg működik! Azóta szép csillogó az órám. :)
Mondjuk melós, mert sokáig kell dörzsölgetni, de szerintem 2db fényszóró sem lehet több 1 óránál...
@nigara: a csiszolást kézzel, mert féltem hogy belekap a szélén a fényezésbe. A fényesítést csináltam csak excentercsiszolóval, szivacs koronggal. De ezt is meg lehet kézzel csinálni.
Az elején kell figyelni, mert ha egy-egy fázisnál nem lesz homogén, akkor a végén kijönnek az addig nem látható mélyebb karcok.Akkor lehet egyet visszalépni és felülcsiszolni.. :)
@Sam8888: Szintén Casió, szintén fogkrém csak épp a múlt évezredben, kb. 30 éve.
Az elsô pár perc után sokk, mert az egész bemattult, de újabb pár perc után szépen kitisztul, teljesen újnak tûnt.
Egy mély karc ugyan megmaradt, de az is elvesztette a mattságát, így alig lehetett észre venni.
Nagy felületen is mûködhet, de géppel valszeg szerencsésebb. Talán egy fúró / csavarozó gépbe fogható szivacs korong is megteszi.
@Sam8888: nekem a fogkrém nem jött be. (10éves vw) Pedig géppel políroztam. Egy picit jobb lett, de semmi extra. És a lakkban is lehet valami, mert erről csak most hallok... és való igaz, hogy sokkal jobban visszamattult. Esténként már semmit nem látok, pedig a legerősebb halogén van benne.
ha már ilyen komolyan belemélyedtetek a témába akkor már a fogkrémes megoldást is tesztelhettétek volna. én pár hónapja nagyon gondolkodtam rajta de végül nem mertem nekimenni fogkrémmel, 10 éves BMW-ről van szó - ha elcseszem a két új lámpa egyáltalán nem olcsó. helyi fényezőműhelyben 500 dinár / lámpa áron megcsináltattam (gyengébbek kedvéért az kb 1500 forint / lámpa). az azért enyhe túlzás lenne hogy olyan mint az új de tény hogy sokkal szebb és este sokkal jobban látok. viszont hogy újralakkozták-e arról fogalmam sincs..
Mi rezgőcsiszolóval csináltuk, a bajtól függően akár 180-as papírral kezdtük. Sokszor elég volt a 400-as is. Utána lépcsőnként 600, 800, 1000-es papír, akár 2000-essel is lehet, az a lényeg, hogy az utolsót vizesen és kézzel csináltuk nagyon alaposan. Ez minden lépcsőre igaz. Utána régi orosz "nemsajnálom" fúrógép-polírkorong (de nem az, ahol rongykarikából össze van varrva 40-50 réteg, hanem tömör rongy), hozzá a festékboltban szlengesen rúzsnak elnevezett políranyag (ez egy rúdformájú rózsaszín cucc, szerintem valami kerámiaféle lehet) jól belenyomni a forgó korongot, hogy rákerüljön és mehet a polírozás.
Hibátlan eredményt lehet elérni vele.
A fogkrém a benne található dörzs részecskék miatt "políroz", ugyanúgy, mint a fogat fehéríti, tisztítja (szódabikarbóna egykoron mint fogfehérítő). Ugyanezt tudják a polir paszták is, és ha megnézzük a Ft/liter árat, akkor nem is drágábban, és az azért csak autókhoz lett kifejlesztve, nem fogra...
De ha már olcsó megoldásnál tartunk, nem kell ezzel genyáznim flex meg csiszolókyobb korong tuti lekapja a legmélyebb karcokat is. Ha elég sokáig nyomod annyira áttetsző lesz, hogy a szél is átfúj rajta.
Rohadt egyszerű. Kell egy nem túl éhes, polirozásban jártas ember. Igaz négy öt éve már,de hozzánk a szalonba járt egy srác, 15 körül polirozott. Négy öt órát.A fényszóró is benne volt az árban. Régi ladával járt, police feliratossal. Jó srác,tudta mit csinál. Szeretem a jó kenyeret, de nem kezdek el dagasztani. Mivel nem fog menni. Ennyi.
amúgy nekem direkt tecc a megfakult pilács, egy indokkal több, h a szomszéd kocsiját vágják alkatrészszerző partiba az enyém hejjett.
újabban a legszutykabb márkákat is könyörtelenül viszik itt pesten
a műanyagos.
Pl kulcs mellett tartott mobil, mély karcokkal.
2000-es vízpapírral síkba csiszolod. Aztán egy nedves flanell darabra teszel ebből a csodából, és kézzel nekiállsz polírozni. Aztán vársz, megszárad, és egy másik flanellal- ami száraz körkörösen letörlöd. És ennyi. Olyan, mint az új. Hátsó lámpaburákra is nagyon jó.
Pannóniás topicból adtákk a tanácsot, nagyon tuti tényleg.
Az amerikai autók fényszórói régen műanyagból készülnek. Ott jól ismert a probléma és van megoldás is. A Sylvania gyárt "Headlight restoration kit"-et. Kipróbáltam, működik. Az első folyadék lemarja az elsárgult réteget, lefolyik, a maradékot eltünteti a csiszolás. Van a készletben UV álló lakk, amit kézzel, a csomagban található textillel szépen fel lehet vinni. Kb 25 USD. Két nagyon nagy lámpatestet újítottam fel egy készlettel és még maradt egy kicsi.
A fogkrém akkor dolgozik jól, ha megmelegszik a kezed alatt, a dörzsöléstől. Amíg folyós és ha már tök száraz semmit sem ér. A köztes állapotban kell használni.
Amodent Classic + vatta.
Bevallom én áruló vagyok....
1.Nekem nem mattult be a lámpám..
2.De a mégis ez fog történni, elmegyek és veszek két utángyártottakat nagyjából 7k/db-ért.. Ez a botig oda vissza 15perc.. A következő olajcserénél meg kicseréltetem a lámpát is.. A megspórolt időmben meg levarrom azoknak a feleségét akik lent polírozzák a fényszórót a garázsban.. :D :D :D
Én a következőre jöttem rá, bár nekem csak egy törésvonal feletti csík sárgult be egy kicsit:
"Dörzsi-szivacs" (a zöld-sárga zöld része) + víz.
Finoman.
Utána esetleg egy kis autópolír, vagy a szlikonspray-vel lefújt ronggyal áttörlés is jót tesz neki.
Kb. 80-90 %-os eredményt értem el vele, alig észrevehető. De így is szuper lett! Még egyszer nekiállok, szerintem tökéletes lesz.
Plusz van itthon egy színtelen lakkspray-m, rá van írva, hogy nem sárgul be, és műanyagra is jó. Ezzel ráködölök, ha jó idő lesz.
A fogkrémet még nem próbáltam. De biztos, hogy ha havonta rászán az ember vele 3 percet autómosás után, akkor nem fog visszamattulni. Télen meg úgyse sok UV sugárzás van.
az autópolírtól a hátsó lámpák is újszerűek lesznek, elég kézzel átsikálni.
Nekem van profi polírgépem, políranyagom. Több tucat teljes autót, lámpát políroztam már. Saját autómon is políroztam a fényszórókat, kb. egy évet bír, aztán visszasárgul/mattul. Budapesten szívesen segítek az olvtársakon :)pirapid@gmail...
Én tavasszal csinálom anyós H astráját.Van polírgépem,meg az ismerősöm hozott a reptérről műanyagra való polírozó anyagot.Haverom meg lefóliázza utána.
A 2000-s évjáratú Mazda e2200-omnak besárgúlt a két első index/hejzetjelző búràja. Sokat keresgéltem neten, aztan találtam egy blogot, ahol a srác régi sz.gépeket, videojátékokat gyűjt. Ugye azt mindenki tudja, hogy azok fehér műanyagjai szépen besárgulnak. A trükk: legalább 12%-os HIDROGÉNPEROXY (fodrász kellékes üzlet) esetleg 30%-os (valami vegyszer boltból), VANISH OXY ACTION (ebből van folyós és por is, de itt lehet a poros jobb, mindenesetre nekem csak folyós volt).. Na Szóval ezt a kettőt összekutyuljuk (GUMIKESZTYŰ AJÁNLOTT!!) , szépen lekenjük vele a felületet és ráteszünk egy folpack-ot (tudjátok amivel a rántotthusis szenyát csomagolják :D) és kinnt haggyuk a napon legalább egy napig, vagy UV lámpa alá tesszük, időközben lehet alá kenegetni!
Mivel nekem se napfény, se UV lámpa nem jutott, én egy vődőrben áztattam pár napig, elment a kocsi búra nélkül is :D ... Elméletileg ez nem károsítja a lakkot stb, és szép eredményt értem el vele, de sajnos képet nem tudok mutatni.
Tudom, tudom, nem öt perc polírozás, ellenben szép tartós és nem károsítja a fizikumunkat az, hogy felkenjük. :D Hajrá!!
Ja igen, elfelejtettem mondani... Hidrogenperoxy 12%-os, 1liter 450Ft egy esztergomi fodrászkellékesben, Vanish oxy Action 1liter, folyós kb. 700Ft az Euro Family-ben :) es ez még jó sok lámpára elegendő mennyiség :)
@p4t: Mennyire volt ramaty állapotban a plexid a polírozás előtt? Én is meg akarom csinálni a sajátomat, de az enyémen van bőven karcolás, és jól be is sárgult (10 éves lesz lassan a motor). Szerinted elég lesz rá a Xerapol?
Lepolíroztam az öreg Omegám fényszóróját, nagyon tetszett a végeredmény. A csajom közben várta a niggert, még baseball ütőt is tartott a közelében(sajnos fajgyűlölő) de nem jött varrni:( Ennyit az úriemberről.