HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • totál kár: Ma horror ára lenne a 2 ajtósnak. (2020.06.11. 19:38) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?
  • H_M_CS: Tavaly ilyenkor sajnos kimaradt a poszt újraolvasása, de már bepótoltam. Most már van hozzá 2 köny... (2019.12.24. 22:11) A zöld Merga titka
  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ha csóró vagy, tőle veszel autót

2014.02.14. 06:15 Tcomment

Címkék: olcsó nepper

Nincs nála háromszázezer forintnál drágább autó. Ennyiért viszont Ticót, Corsát vagy akár Volvót is kapsz.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

254 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr375812914

1127ccm 2014.02.14. 12:25:33

@Mérges 1234: Te milyen gyakran cserelsz az autodban hatso tarcsat/dobot?? Mitol jobb az a hatso fek amivel te mesz el 20, 30, vagy 50ezret annal amivel mas megy el? Be mersz menni a forgalomba egy ennyit futott hatso fekkel a sajat autodon? Vagy minden heten ujat teszel fol h megelozd a bajt?
Ezt a nezetet sose ertettem meg.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.02.14. 12:41:29

@United Steaks: Nem is ilyesmire gondoltam, hanem az egyszeri "nagy baj"-ra. Törés, váltó hiba, ilyesmi. Az évi 50 000 tök rendben van, amit használnak, az kopik is. Kicsit feljebb leírtam, hogy akinek 20e Ft-ja van rá egy hónapban, az kb. mivel számolhat. Te nyilván nem 5000-et mész egy évben:
*********** 6000 km / éves mintapélda ***********
Havi költségek - kötelező: 1500, súlyadó: 1000, 2 évenkénti vizsga havi "részlete": 1000, kopó, fogyó cuccok: 2000, javításra: 2000. Marad 12500 benzinre, ami kb. 30 liter, azaz 500 km, napi 17 km. Abból anyu elviszi a gyerekeket suliba, aput mh-re, majd délután vissza.

kewcheg 2014.02.14. 12:45:23

@Abfangjaeger: én is így vettem meg öreg ismerős bácsitól az autómat, 50 ezerért, három évalatt átírással kb. 150-200 ezer ment rá, most Ot. állapotban van, de még csak youngtimer.Műszaki vizsgán úgy megy át, mint kés a vajon:)Mondjuk csak hobbiautó, télen letámasztom, nyáron viszont munkába használom napi 40-50 km...

yxcvbnma 2014.02.14. 13:10:31

@Burgermeister:

Érdekelni momentán egyik se érdekel, mert remélhetőleg a parkolóban még megvan a kocsim.

De a hirdetései közül a Toledot, a Megane-t, a kék Corsa-t tartanám megnézésre érdemesnek. Esetleg az 1,7-es dízel Astrát.

Városban megfelelnek ezek is.
Ezek a nevemen vannak kéthavi fizetésből, és nem idegeskednék túlzottan ha ellopnák, vagy meghúzzák. Az is biztos, hogy nem satufékeznék annyira, ha kijönnek elém a mellékutcából...

2 év után meg kukáznám őket, vagy a mostani ár feléért visszavinném.

lua lua 2014.02.14. 13:14:07

Kellemes cikk volt, de azért elég becsapós is, mert ha nem vigyáz az ember, akkor tényleg elhiszi, hogy Ernő a kispénzűek megmentője.
Kár volt beleírni az "Ernő mennyire odafigyel a biztonságra" mondatot, mert nem én vagyok az első, aki ezen nagyot nevet. Csak jóindulatú sacc, hogy a telepen álló autók fele nem menne át a műszakin...

Aki pedig azt mondja, milyen gyászos Mo.-n a helyzet, akkor olvassa el azt a cikket is, amiben arról írnak, hogy tavaly 70 ezer, totalcar által jó állapotúnak titulált autót hoztak be kintről, szóval azért nem kizárólag abból kellene kiindulni, hogy van egy telep, ahol áll 30 db olyan-amilyen autó. Szerencsére még vidéken sem az ennyire lelakott, elhanyagolt autók a jellemzőek.

Schütii 2014.02.14. 13:24:41

Nem ígér semmit, de azt legalább betartja.

Jamesblond 2014.02.14. 13:34:17

Nagyom jo cikk! Van kereskedo 100-200 ezres kategoriaban aki eled all es elsorolja hogy milyen bajai vannak a kocsinak. Kellett mar nagyon. Sokan itt nem is hiszik hany ezer olyan csalad van ahol a csaladfo, vagy a feleseg batyja, vagy mas a csaladban ert a kocsihoz es ingyen megjavitjak mert van ra idejuk es meg szeretik is csinalni. Nekik van ez a kereskedes. Mert veszel egy 150 ezres "romot", 3000 Ft a fekbetet, ingyen felszabalyozza Jozsi a tarcsakat, te meg beteszed magadnak.
Elso fek 3000-bol uj.
Log egy gombtamasz, 4000 kornyeke de kevesebb is lehet. Beteszed magadnak. Veszel meg 1-2 szilentet, beteszed magadnak ingyen.
Lyukas a kuszob. Jujj! Behegeszted magadnak, egy db lemezt kivagni, becsipni nem nagy kunszt. Vagy pl egy Ladara egy uj kuszob van vagy 2500 Ft.
Castrol Magnatec 7000 Ft + szuro 1000. Megcsinalod magadnak, Magnatec van a motorban uj szurovel 8 rugobol, nem atverve vagy 25 rugoert a mar 40.000 km ota futo olajaddal egy 2 millas autoval.
Gyurusor 5000-10000 Ft-ig a telep autojaiban. Hajtokar csapagy garn 5-7-10 rugo. Nem ordongosseg az auto ha ertesz hozza. Nem kell tarsadalomra veszelyes gyilkolo romokat vizionalni ha egy sarvedo perem bagzik, vagy egy elem mas szinu. Nem eszik azt olyan forron.
Valaki a szerelo oradijat tudja megsporolni.
A gazdagabbak akiknek ujra futja, alkatreszt nem kell egy ideig venniuk.
Aztan volt egy szeles reteg aki kamatot fizetett, megcsomolt es visszavaltott arra amire addig is futotta neki.
Ahol van szerszamkeszlet, meg egy kis ralatas, ott nem ilyednek meg olyan konnyen egy hibas autotol.
Na meg hogy mibe ulteted be a csaladod...
Abba, amid van. Ha pl Tico van, akkor abba. Lecsereled a vez.szijat, a kopo alkatreszeket es azzal megy nyaralni. Mas meg aki a banknak adja a zsejet hogy pl Fabiaja legyen, otthon marad es torestesztekkel probalja igazolni a donteset.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.02.14. 13:39:42

@Schütii: Esetleg ahogy a régi munkahelyi mondás tartja: A jó kolléga nem csak ígér, de be is tart! :-D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.02.14. 13:45:58

@Jamesblond: Nekünk a csaldi autó nyárig egy Xantia volt. Kurva kényelmes, légrugós, pihe-puha, alacsony fogyasztású. Ha megy. De az utolsó évben mindig volt valami, persze legtöbbször nyaralás előtt. Akkor jött elő a 22 éves, 1,4D AX. Voltunk vele egy napos síelésen a Mátrában (Négyen, tetőcsomagtartó nélkül!), és egyhetes nyaraláson a Balcsin. Nem volt a pálya ördöge, konkrétan nem is vettem rá pálya matricát a Balatonra, hanem lementünk kis utakon, a meleg miatt félig letekert ablakokkal, két menteközbeni megállással. A gyerekek tökre élvezték, hogy 45 perc autózás, 30 perc turkálás a patakban, aztán megint autózás, megint turkálás. Egy délelőtt ráment a leérésünkre, ami normálisan egy óra, de máig mondják, hogy milyen jó volt. Szóval ABS, ASR, kétzónás klíma, 8 légzsákon innen is van élet, csak elszoktunk tőle.

Schütii 2014.02.14. 13:56:07

@Jamesblond: Jön az optimizmus a hozzászólásodból, csak úgy dől. DE.. Eleve olyan dolgok meglétét feltételezed amivel ma csak nagyon kevesen rendelkeznek így egyszerre. Többek között ilyen az összetartó család, a műszaki beállítottság, szerszámok és hely a szereléshez, no és végső soron a segélyeknél, közmukásbérnél valamivel magasabb jövedelem.

Oldm4n 2014.02.14. 13:58:04

Ernő fantasztikus figura! Vettem tőle egyszer egy kettes Golfot. Elvitték váratlanul az egy éve hirdetett Mondeomat, úgyhogy azonnal kellett egy tragacs, amíg összejön egy normálisabbra való. Tűz a Vidámvásár utcába. Nagyon korrektül elmondta MINDEN baját (!!!), mennyit tud engedni, illetve, hogy mennyiért tud segíteni az alkatrészekben. 115-ben állt meg cakk-pakk, mindennel együtt! Legboldogabb emlékű autóm a mai napig, amivel mindig el mertem indulni. Azóta lett egy fiatal Mondeom, amit utálok, beleszámíttattam a Golfot - én balga! Most egy egyest keresek helyette, jó állapotban, közepes vagy jobb felszereltséggel. Néztem nála az 1.8-as szürke Zetecet... még gondolkodom rajta -két literes jobb volna- de lehet, hogy az enyém lesz! :)

Mérges 1234 2014.02.14. 14:08:09

@Jamesblond:

Jó, jó, amit te írsz csak ez maga a balkán, mondjuk oda tartunk sajnos, úghogy jobb is lesz barátkozni a gondolattal..... :D

Schütii 2014.02.14. 14:08:38

@Csokis: Jót írsz. A modern autók leszoktattak bennünket az utazás eseményként való megéléséről. Többnyire csak ledaráljuk a kilométereket, közben nem nagyon történik semmi, csodálkozunk hogy mennyi hülye van az utakon, mert az jelenti az ingert hogy bevégnak elénk, közben a tájat meg szépen elvontatják mellettünk. Nem azt mondom hogy az árokpaton szerelve, nyakig olajosan, levert bütyökkel lesz igazán színes az út, hanem azt hogy lassabban és a környezettől kevésbé elszigetelve már az út is egyfajta kikapcsolódás, nem csak merő unalom az úticélig. Oké, ha az embernek 1000km-rel odébb van dolga, akkor ne egerésszen 1 vagy 2 számjegyű főútvonalakon, de 100-150km nem a kínok kínja ha az autópálya mellett megyünk és nem rajta.

muszashi 2014.02.14. 14:23:29

Nettó marhaság, hogy nincs jó kocsi 100-ért. 5 éve kerek 100-ért vettem a 120-as skodámat.
Évi átlag 40.000 kilométert megyek vele, ebből bő 3000 kilométer napi ingázás be a városig földúton, traktornyomban, néha kilinccsel előre akkora a sár vagy hó.
5 év alatt kellett 1 szett lengéscsillapító (földút ugye)egyszer volt hengerfejes (javítás anyaggal együtt 30e), egyszer nekem jöttek hátulról elég rendesen (bontott anyagokból, fényezéssel 50 volt), ami rendszeres probléma évi 2-3 alkalommal a berohadó és szarul fogó fékek, de ezt is betudom a tengelyig tartó sárnak. (1-2 ezresért mindig megcsinálja a szerelő)
Ezen kívül csak apróságok voltak, amit az udvaron meg tudok bütykölni, ott soha sehol nem maradtam. (pl most adventok Bécsben sem)
(elosztófedél -1000 ft és termosztát 1500 ft- mindig legyen a kocsiba és nincs megállás)

Mivel bevált és sokat megyek tavaly kapott egy gáz szettet, na ez húzós 165e volt, de már rég visszahozta az árát. (8-9 liter a gáz fogyasztása), illetve mivel a régi festés már kezdett kiszáradni és repedezni, így 90-ért anyaggal együtt (neolux)lefújták és kapott 4 db négy évszakos új gumit 50 ért. ...ez így ugye 300 kiló volt együtt tavaly, de öt évig nem volt semmi ilyen nagy kiadás, max évente 2e/db áron használt gumik, de most az új egész más. :)

muszashi 2014.02.14. 14:27:26

...sőt nem is 5, talán már 6-7 év is megvan, de kerek 100 volt az biztos.

Jamesblond 2014.02.14. 14:29:11

@Mérges 1234:
Igen, igazad van. Oda tartunk. De videken ahol vonat, meg buszjaratok szuntek meg, vagy ritkultak meg, letkerdes a kocsi, mert hajnal kettokor nem fog jonni a busz hogy elvidd a gyereket a korhazba. Az auto barmilyen is legyen, kenyelmet visz a csaladokhoz. (na meg bosszusagot is)

1127ccm 2014.02.14. 14:29:37

@Schütii: Csokis, igazatok van. Igy kezdtem az elejen, egy baratomnak kizarolag romjai voltak es ha mentunk valahova mindig vidaman szaltam ki.
Egy ilyen khmm idosebb autot eletbentartani nem lehetetlen. Penzbe kerul? Igen. Az autozas penzbe kerul. De gepszeru elmenyt ad.
Ha most tulfutene a romantika azt mondanam : a szegeny ember veteranja.

ogy 2014.02.14. 14:33:20

@Schütii:
Pedig érdemes kipróbálni. Elég sokat utazom külföldre, igaz "csak" saját kedvtelésből, de mindegyik út egy örök élmény. Autópályát fixen elkerüljük, hiszen a maximális utazósebesség 85-90 és az sem jelent problémát, ha valahol meg kell állni pár képre, esetleg egy ebédre, netán egy fagyira.

Tavasszal Krakkó, nyáron Bibione és tuti lesz még egy túra az idén, egy lenézett és megbízhatatlan kocsival.

Annyira meg már vagyok öreg, hogy tudjak kacagni a sok nyomorulton, aki idegbeteg módon közlekedik (tömegközlekedésre is érvényes), mert éppen késésben van. Én inkább indulok korábban és mosolyogva érek célba. :)

voroseltolodas 2014.02.14. 14:33:28

Van autókereskedés ahol nem áll ötmilliónál olcsóbb kocsi.
Nyilván kell ilyennek is lenni amit a cikk bemutat.

Mérges 1234 2014.02.14. 14:53:00

@ogy:

Hát kinek mi, én ha le kell ugrani a tengerpartra, akkor attól a 6-8 órától is lefáradok, amit az autópályán töltök, pedig szól a zene, rágcsálunk valamit, kényelems.

De így is kurva hosszú és unalmas, illetve én nyaralni megyek nem kocsikázni.

Az oeszágon belül is megteszek 2 hetente 400 km az M3-ason meg szintén két hetente 300 km az M5-ön.

Elandaloghatnék kis útakon is, de országon belül pláne kurva unalmas.

Más kéréds, ha egy évbe egyszer kell menni valahová, ami ráadásul ismeretlen is. Akkor természetesen érdekes, izagalmas lehet az andalgás is.

conmorientes 2014.02.14. 14:54:14

@United Steaks:

Félreértesz ! Nem ítélem el Ernőt, bűnözőnek sem tartom, mert valószínűleg semmilyen morálisan elitélendőt nem tesz.
Sőt bizonyos fogig tisztelem, mert egy lesajnált kategóriát próbál szalonképessé és jövedelmezővé tenni, ehhez pedig gyomor és pszichológia kell.
A jó ötlet és az arra fordított energia minden esetben tiszteletet kell hogy keltsen.

ogy 2014.02.14. 15:03:22

@Mérges 1234:
Mások vagyunk.:) Nekem ugyanúgy része a nyaralásnak az út is és az is bizonyos, hogy a tengerparton maximum két napot fogok tölteni az egy hétből. :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.02.14. 15:08:30

@Pufibá: egyetértek. Nyilvánvalóan simlis alak, a büdös életben nem vennék tőle semmit.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.02.14. 15:15:33

@Mérges 1234: Azért -visszatérve az eredeti témához- gondoljuk át, hogy a "leugrunk a tengerre nyaralni" és a "van két kilóm családi kocsira" halmazok metszete vajon mekkora halmaz? Oké, hogy azt írtam, hogy szükségből elmentünk a nem egész 100 000-et érő AX-szel síelni, meg a Balcsira, de vajon akiknél ilyen _AZ_ autó, azok mennyit járnak síelni? Ott ha futja egy családi kirándulós hétvége benyájára, igenis tétel lehet a megspórolt 3000 Ft matrica.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.02.14. 15:20:06

@ogy: Pár éve hoztam haza kvázi OT-t Angliából lábon. (1969-es Triumph alapra épített kit car. Itt a képe az avatáromban.) Második nap végére tyúkszem nőtt a seggemre, mert 90-95-tel hasítani a Bundesautobahnt nem egy felemelő érzés akkor sem, ha kocsányon lóg minden téged előző Porsche és überbéemvé mitfahrerének a szeme. :-) Jobb lett volna végigcsalinkázni a Rajna-völgyén, csak az plusz két nap szabi, amire nem futotta már, meg különben sem a haverommal csinálnám, inkább asszony pajtival.

Jamesblond 2014.02.14. 15:25:36

@Schütii: Neked is igazad van. Bizinyos felteteleknek teljesulniuk kell hogy autozhasson az ember.
De! Es itt egy nagy DE!
Sok embert ismerek aki raerne, ott is lehetne amikor az autojat javitja a szereloje, (haverja rokona) de lesz@rja mi tortenik inkabb kapcsolgatja a TV-t es bossznakodik az eleten, meg hogy mikor lesz kesz a kocsi, meg mennyibe fog kerulni...
Ami a mai autos tarsadalombol hianyzik, az maga az erdeklodes az auto irant.
Inkabb a lehetseges perelhetesi lehetosegnek neznek utana sokan autovasarlas elott, nem maganak az autonak.
Rengeteg ember azt hiszi, ha kifizette a 25 eves autot, a kereskedo sarokba szorithato, vagy ha szsrelonel ott hagytak egy vagyont, akkor a kocsi megint uj lesz. Nem ertenek hozza, nem tudjak megelozni a bajt, nem tudnak karban tartani, nem tudjak kimelni, nem tudjak a megelozo karbantartasokat elvegezni, pedig minden elerheto mar minden tipushoz.
Sokan ugyanannyiba neznek egy autot mint egy liftet. Beleall, megnyomja a gombot, emelkedik. / Beleul, elforditja a kulcsot, megy.
Optimista meg nem vagyok, de ha egy autonak a valtoja, motorja jo, meg nem lyukas a kaszni, akkor jo esellyel csak esztetikai vagy korbol adodo ok miatt olcso a gep. A muszaki vizsgan pedig fek-futomu-jelzo berendezesek-szerkezeti rozsda a bukotetel. Egy uj fekes uj szilentes nem fustolo auto atmegy siman. (Ellentetben egy halott katalizatoros 4 evessel)
Szoval orulet mennyire lustak rengetegen hogy tanuljanak picit, ralassanak egyszeru dolgokra. Es a kedvencem amikor bejon az "agyhalott" (muhelye van faternak meg autosbolt) es ahelyett hogy figyelmesen vegighallgatna a fatert hogy mi a baja az autojanak, mik a lehetosegek, ingerulten hulyesegeket allit.
Peldakat is mondok ha megengeded:
1.
Besult a fotengely, olaj alig a kocsiban, mondja fater ez gepmunka lesz, fotengely koszorules, talan furas, stb...
-Az nem lehet, 3 honapja volt a kocsi muszakin!
2.
Kiegett a hengerfej tomites, forralja a kocsi a vizet, csere kell, hengerfej le, sikolas, stb...
-Az nem lehet, mert ezidaig semmi problema nem volt az autoval!
3.
Eljon, gumicsere kell. Elkezdjuk felemelni a kocsijat, olyankor a kaszni emelkedik, a kerek pedig kb 10 centivel kesobb koveti.
-Uristen a futomu a futomu a futomu!!! (Maris elrontottuk a kocsijat)
4.
Tolat ki a hidon, jeges, havas, az asszony vezet, apa iranyit (4 m szeles a hid) anya megengedi a kuplungot, egyik kerek picit kiporog.
-Uristen uristen nem hajt az egyik kerek! (persze eddig jo volt, mi rontottuk el a kocsijat)
5.
A guiszakerto, aki ki tudja olvasni a gumin levo szamokbol, hogy a malaj melos mosott-e aznap labat amikor az o gumijat kirugdalta a gyarbol. O akar valasztani, nezegeti a szamokat, hogy nehogy egyik gumu 1 hettel ujabb legyen mint a masik. Olyankor bent hagyjuk a raktarban hadd elvezze az eletet. Kijon, megvan a gumi, elegedett, o a hos, nehogy mar majd mi monfjuk meg neki. Anya is boldog, apa megszult vegre, egyik 175 70 13 a masik 195 60 15. A marka, a nev, a szamok, minden mas. Olyankor galad modon kicserelem a megfelelo meretre amikor nem latja.
6.
Olajszurot vesz a "lepkevadasz":
Leteszem ele, szettepi a dobozt mint mentoorvos a gez zacskot arterias verzesnel, belenez, letepi a foliat is a szurorol, azt mondja:
-Ebbol kifolyt az olaj.
Mondom neki nem folyt ki, majd az olajpumpa tolti fel.
-Mennyibe kerul egy olajpumpa?
7.
Aki szelvedot vesz, szettben, ragasztoval mindennel es ugy gondolja hogy o majd beteszi.
Olajat nem tud cserelni, de az uveget bedobja a gepbe.
8.
A no, aki uleshuzatot valaszt: kinyitja a dobozt/szettepi a zacsit, szethajtogatja, ledobja. Ujra levesz egyet, ugyanaz. Kinyit 5-ot 10-et, sarkon fordul, koszones nelkul el... En hajtsam ossze, keressem meg a meretet, pakoljak vissza... Nenje azt hitte az aruhazban van vagy a turkaloban. Kesz vagyok, zaras elott 5 perccel visszajon a baratnojevel, ketten szetb'sznak mindent, majd megint lelepnek.
8.
Amikor szidnak egy masik szerelot nalunk, mert o segitett megvenni a kocsit es minden baja van. Kiderult 3 eve vettek, a kopo alkatreszeken kivul semmi baja nem volt meg a kocsinak. 3 ev utan jottek fekbetet venni bele, de tartja az eloadast szegeny emberrol, hogy mekkora egy kutyauto.
.
.
.
Szoval nagy baj van az emberekkel is es sok szerelo bolond lenne nem tobbet kerni, jobban lehuzni a delikvenst ha az a kis hibat is nagynak latja.
A kozlekedes draga dolog es mindenki talalkozik vele manapsag. Egy kis onkepzest rengetegen tarthatnanak csak ennyi.

Jamesblond 2014.02.14. 15:30:18

@Csokis: Londonbol fogok indulni haza a keleti csucsokbe egy Suzuki Jimnyvel :D Mar feszkelodom pedig meg el sem indultam.
Gratula a gepedhez!

Pufibá 2014.02.14. 15:40:58

21.századi szerencsejáték.100 ezer beugróval mennyit bukhatok 300-at?

Fikifiki 2014.02.14. 15:45:01

Évekig használtam ilyen autókat, megvettem friss vizsgával, használtam 2 évig utána kuka, ebből 5 db Opel Ascona volt.
Relatív kevés pénzt költöttem rájuk, fék , futómű és a motor rendeben legyen, ez volt a lényeg.
Ismerősök haverok mind vették az új autót hitelre és rajtam röhögtek, most meg van egy fos 7-8 éves autójuk már a dupláját kifizették és még van hátra 2-3 év , mondjuk most én röhögök rajtuk hehe

eszkütyü 2014.02.14. 15:52:27

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Ezek tavaly decemberre dátumozott adásvételik, a kormány által januártól megdrágított autóbehozatal miatt.

ogy 2014.02.14. 15:58:23

@Csokis:
Öreg kocsikkal már az is lassító tényező, hogy beszélgetni kell a benzinkutasokkal és az érdeklődőkkel. Ha nincs közös nyelv, akkor még nehezebb. :)

ogy 2014.02.14. 16:02:46

@Jamesblond:
Ez a felsorolás tetszett, jobbá tette a napomat. :)

eszkütyü 2014.02.14. 16:05:33

@Jamesblond: És még ott vannak az önjelölt gépjárműmérnökök, akik eleve pontos diagnózissal jönnek, mert "a zinternetten írták a fórumba', meg a Jözsi mondta, aki targoncás a gyárba" (persze orbitális baromság mind), de a végén hozzáteszik: -de én nem értek hozzá, te vagy a szakember :-)

Mondeoman 2014.02.14. 16:20:50

@Hurri Kán: "Kedves" barátom!

Gondolom végig sem olvastad a hozzászólásomat. Lehet, hogy nem derült ki belőle egyértelműen, de én nem vettem fel autóra hitelt, sőt, bíráltam a sógoromat, amiért képes volt az újonnan vásárolt kocsiját egy év múlva újra cserélni, mi több, felsoroltam a hitel és az autóvásárlás gazdasági előnyeit.
Nem bírálok viszont mindenkit, aki ésszel vett fel hitelt. Volt, akinek nem okozott volna gondot a törlesztés, csak azért került sz*rba, mert elszállt a svájci frank. Ezt senki nem láthatta előre, legalábbis azt nem, hogy ilyen mértékben el fog szállni.
Egyébként pedig légy szíves, gondolj bele, hogy milyen lenne most az utcakép, ha az elmúlt 20 évben sok "agyhalott" nem vett volna hitelből új autót. Még mindig Trabanttal és faros Skodával járnánk, jobb esetben külföldről behozott, matuzsálemkorú lomokkal.

a.user 2014.02.14. 16:38:58

Régen be kellett volna tiltani az ilyen roncsok árúsítását.

Tippszmix 2014.02.14. 17:03:47

Szinte érződik a cigiszaggal keveredő seggszag, mint a régi utasellátó kocsmákban...
Ettől függetlenül tök hangulatos, jó kis cikk, de sztorizhatott volna tovább is a vén Szikora, mert tuti van néhány ütősebb története is!

droid01 2014.02.14. 17:08:15

Nagyon jó kis cikk!Grat!

srank 2014.02.14. 17:16:56

ugye nem Kőbájker régi 100NX-jét vette meg ? :D

Jamesblond 2014.02.14. 17:40:39

@eszkütyü:
Az internetesek egy masik kategoria. Pap, pedagogus, mernok, a meghivott "szakerto" aki pitbull modjara fogast keres, reklamal, elutasit mielott meg elmondanak miert jottek, na meg van az autonepper is akinek csak eladasra kellene 4 uj gumi az X5-re de csak mig elviszik.
Na megkerdezem a haveromat aki nepper ( a A TC neppere utan szabadon Nembecsuletes Nepper nevre keresztelhetnenk. ) hogy meselhetek-e rola milyen az amikor egy "megmihalylott" autot kellene semmi penzbol ugy rendbe tenni, hogy ugy nezzen ki mint az uj, de tegnapra mert mar meg van hirdetve. Sokat nevetunk.

rajen 2014.02.14. 17:42:05

Nagyon szuper cikk, autós témában ilyen jó korrajzot még nem olvastam. Teljesen átjön a hangulata a csóró magyar valóságnak.

Sokszor gondolkodom, kinek íródnak a tizenmilliós újautókról szóló tesztek itthon. Szívesen olvasom őket, mint egyfajta egzotikus utazást, álmodozást egy másik világról, (és irigylem az újságírókat, akik vezethetik őket) de ezt a cikket át is tudtam érezni.

Jamesblond 2014.02.14. 17:52:23

@ogy: osszeszedem a gondolataimat, hazamegyek a magyar billentyuzetemhez es miutan megkerdeztem az erintetteket, meselek par sztorit milyen autobol mi lett milyen vasak felhasznalasaval... es persze a vevoikrol akik raketaurtechnikat akartak 400-ert meg eredeti festest, meg szervizkonyvet.

H.Krisz 2014.02.14. 17:58:01

Persze mindenki magánügye, hogy melyik eladónak mennyit hisz el. Azonban ritka az amikor a kereskedő maga tárja fel a hibákat, mert úgy tisztességes. Vettem már én is a szűzmáriára fogadkozott törés mentes autót amiről fél év múlva derült ki, hogy csak 2 alkalommal volt totálkáros állapotból vissza hozva. Ami biztos, hogy az autó ipar is tudja a piac szűkül, tehát olyat kell gyártani amit viszonylag hamar cserélni akarnak majd az emberek. Voltam az itteni roncs telepen. Ahol sok autó alig érte el a 10 évet és futott 220-350 ezer km között. Közben meg lehet látni a folyamatosan karban tartott autókat 4-500ezer km közelében 20 év felett. Mikor értik meg az emberek, hogy se a kor se a futás teljesítmény nem jelenti azt, hogy akkor egy autó már nem biztonságos! Amikor ezekkel az öreg tragacsaimmal megyek (főleg a japcsik, mert azok nem rohadnak le) értetlenül nézem az autópályán lerobbant 1-8 éves autókat. Sok úgy nézz ki, mintha tegnap tolták volna ki a gyárból. Közben rengeteg széria hiba rejlik mögöttük és túl van már bonyolítva a szerelési lehetőség. Csak a hiba kiolvasása rengeteg pénzbe kerül ezeknél. Míg a régebbi autóval elég begurulni a hozzáértő szerelőhöz és mire leáll a motor, már kész a pontos diagnosztika. Egyébként meg, ha valaki vesz egy autót és a rossz biztonságtalan alkatrésze miatt balesetet szenved akkor minden felelősség a kereskedőre hárítható! Még a Juszt műsorában is volt ilyen eset és végül a kereskedőnek ki kellett fizetnie a kárt. (autó és személyi sérülést) Szóval azért a kereskedő is rizikózik ha eltitkolja a hibákat főleg a nagyobb bajokat.
Egyébként nekem ápoló végzettségem van. Kb. 8-10 évesen amikor vidéken nyaraltam a bácsikáméknál akkor ő volt a területi házi autó szerelő másodállásban. Fő állásban targonca szerelő a Barnevál vállalatnál. Folyamatosan jöttek az emberek még késő este is becsöngettek, de senkit nem kergetett el. Lelkiismeretesen szerelt. Akkor próbáltam segíteni amit tudtam. (villás kulcs, fogó, kalapács adogatása) Aztán most amikor megvettem a R.M. Scenicet kiderült, hogy jól rámsóztak egy rakás szart. Első körben próbáltam utána járni mennyibe lenne a javítás. Aztán elhatároztam magam, hogy még betegen is fájdalommal küszködve én magam javítom meg amit csak lehet. Fékbetétek, kipufogó csere, gáz bovden csere, gyertyák, víz cső, ablaktörlők, akkumulátor stb...) Ezért lelkesen írogattam is és megdöbbentő volt, hogy végül alkatrészekre költöttem 190 euro-t, szerszámokra 28 euro-t és dolgoztam a kocsin hozzáértés nélkül 6 órát. Közben a műhelyek 680-1120 euro között adtak árajánlatot az összes javításra! Ez így elég durva megtakarítás! Majdnem az összes javítási folyamat megtalálható az interneten különböző szakik videóiban. Megnézed memorizálod és leköveted! Itt derült ki, hogy a gyökér úgy adta el, hogy 4 különböző gumi volt rajta és jobb elöl csak 1 fék betét volt a kettő helyett! Aztán még ezzel a kocsival volt, hogy egyszer csak kilőtte az egyik gyertyát. A menet megszűnt a motorblokkban. Lassan begurultam a legközelebbi szervizbe. Ott többen nézegették beindít csavargattak ezt azt tettek vettem majd közölték, hogy vigyem vissza az eladónak, mert legalább 1100 euro a javítás. Ja és nem javasolják, hogy elmozdítsam saját lábon mert veszélyes. (az utcán egy muszlim autó szerelő segített rajtam mert tanácstalanul álltam a 4 éves kislányommal, hogy miért nem mennek a hengerek és van ilyen nagy hangja. Ő meghallotta, hogy Aisa a gyerek neve és odajött segíteni. Igaz tisztáztuk, hogy én nem vagyok muszlim, de szépen egy csavarhúzóval kitámasztotta a gyertyát és mondta lassan 40-50-el haza jutok vagy egy szervizbe. Ha durran akkor álljak meg mert lehet kilőtte a csavarhúzót és tegyem vissza! 2x álltam meg a szerelőig ezért. Na mindegy gondoltam már pedig valamit kell tennem és még egy másik közeli műhelyt is megkérdeztem. Ahol már 1500 euro nagyságrendről beszéltek és vagy 2 hét munka. Szerencsére elmeséltem anyám barátjának a hibát és mit csinál az autó, ő mondta vegyek menetvágót és egy új menetet aztán vissza a gyertya és mehet! Ezt csinálták régen a Suzuki szervizben ahol dolgozott. Csak nem tudtam volna ezt a menetet rendesen belevágni és közben egy feketéző Csecsen számát megkaptam. 45 km-t kellett vezetnem csavarhúzóval, de ő 24 perc alatt megcsinálta és 15 euro-t kért ezért! Szóval tényleg megéri kicsit foglalkozni azzal, hogy amit használunk hogyan működik!

MaciWorks 2014.02.14. 17:59:04

Persze. Aztán azt a pár 10-100e embert, akik kénytelenek ilyen szükségautót venni majd te tartod el.
Nem azt mondom, hogy jó ez a dolog, hogy járkáljanak csak az épphogy egyben maradó valamik, de be kell látni, hogy nagyon-nagyon sok ember számára egész egyszerűen nincs más megoldás. Mert melóba valamivel el kell menni, sok esetben sajnos nincs más alternatíva, mert ritkán jár vagy egyáltalán nincs lehetőség tömegközlekedéssel munkába menni. Vagy mert olyan helyen lakik az ember, hogy a legközelebbi bolt/orvos/bármi is x-sok km-re van.
Ne csak a fővárosból induljunk ki. Rengeteg ember ingázik napi 10-20-50-100 km-t, úgy, hogy éppen csak megél, esélye sincs másik, jobb autót venni, vagy épp közelebbi munkahelyre menni. Mert - bocs, politika - a jobbak vagyunk meg a mennyivel többen dolgoznak baromságokkal sajnos ki lehet törölni, munkahelyet baromira nem egyszerű találni. Mert sok helyen semmi sincs.

H.Krisz 2014.02.14. 18:05:13

@a.user: Gondolom te szigorúan 3 évente gyári újra cseréled a kocsidat! Megmondanád, hogy egy autó mikortól számít roncsnak főleg fénykép alapján? Vagy elmentél kipróbáltad mind a 30-at és így tudsz valódi véleményt mondani róluk? Ha valahol megjelenik egy rozsda folt akkor már roncs? Nem számít, hogy hibátlanul jár a motor és tökéletesen fog a fék, jó az úttartása? Csak az a rohadt rozsda, meg a szakadt üléshuzat, hiányzó márka jelzés és máris használhatatlan? Te is úgy veszed az autókat, mint néhány cicabab nő? Ez a szín illik a kabát-cipő összeállításhoz. :-)

srank 2014.02.14. 18:09:19

@H.Krisz: érdekes a gondolkodásod kimész makogó némettel beteget tisztába rakni 1500-ért és sokallod az autószerelő ottani díját, ami azért még sem hasonlítunk egy legalja ápolóhoz, arról nem is beszélve , hogy ha megnézted volna mennyibe mennek a scenic-ek, azért olcsók , mert mindegyik egy időzített bomba stb. stb.

ogy 2014.02.14. 18:17:51

@Jamesblond:
Beküldhetnéd a TC-nek, hátha rákapnak. Jobban szeretem az ilyen életszagú történeteket, mint az új autókat bemutató írásokat.

H.Krisz 2014.02.14. 18:28:17

Még egy gondolat arról, hogy itt sem más a helyzet gondolkodás szinten.

Az említett Csecsen srác amolyan szabadúszó autó szerelő. Tehát a környék műhelyeiben vállal beugrós munkát, ha valaki lebetegszik vagy szabadságra megy vagy túl sok a munka. Közben pedig egy régi istállót kibérelt és felszerelte rendes autószerelő műhelynek. Szájról szájra terjed a hír, mert nincs bejegyeztetve. (már 2x kirabolták) Szóval az egyik Holland is oda ment, mert javasolták neki, hogy sokkal olcsóbb. (Tényleg általában 50-60%-al olcsóbb a hivatalos szervizeknél, na és gyorsabb is.) Szóval a Holland meglátta a döngölt föld padlót és a nem élére állított szerszámokat, hogy némely gépen van olaj folt és egyből bizalmatlanra váltott. Hengerfejet kellett cserélni a kocsiján. Aztán megdöbbent amikor azt hallotta, hogy 240 euro és kész. abban maradtak majd hívja. Naná nem hívta fel, hanem bement egy "tiszta" szép műhelybe. Azok bevállalták, de mert el voltak havazva a Csecsen havert behívták és neki adták ezt a kocsit. A legnagyobb az volt amikor elképedt arccal vette át tőle a Holland fickó a kocsi kulcsot és a 670 euro-s számlát.

Egyébként a gyorsaságáról annyit, hogy itt mindenki megvárhatja a kocsit mert aznap kész. Nekem a gyerekemért kellett iskolába mennem és a váltócsere nem kis munka volt. Ezért oda adta a saját kocsiját azzal mehettem 40 km-re a suliba, majd vissza. Nem kért semmit érte, mondta ha van más dolgom is menjek és majd délután vissza cseréljük az autókat. Ráértem visszamentem. Végül 7 óra alatt kész lett a kocsim. Ezt másik műhelyek csak pár napra vállalják!

A másik eset amikor egy ügyeskedő holland üzlet ember a teherautóját javíttatta meg vele. Kuplung szerkezetet kellett cserélni benne. Ezt is megcsinálta, bár a méretei miatt tovább tartott és sok másik autó is várt a szakira. Mindegy a tulaj ragaszkodott a gyors javításhoz felárat ajánlott neki. Mivel Szlovéniába kellett menjen a kocsi. Majd hívta pár nap múlva, hogy az autó lerobbant és biztos nem az új alkatrészt tette bele, tehát ha nem akarja, hogy felnyomja illegális műhely miatt akkor fizesse ki a teherautó hazaszállítását és adjon egy új kuplungszerkezetet. Na akkor azért a Csecsen óriás kikelt magából, mert ő nem csal és nem azért ilyen olcsó. Megmondta, hozza vissza és előtte szétszedi, ha az van benne akkor a fickó dupla díjat fizet neki és elkotródik, ha nem az új van benne akkor ő kifizeti az összes kárt. Hát a kocsi nem nagyon akart megérkezni, mindig napokat halasztott, de végül meghozták. Szétszedték és jött a gebasz, mivel a srác mindent amit megszerel spéci tollal és aláírással megjelöl. Azonban ezt már szétszedték és a motoron található alkatrészen ott volt a jelölés fele, de a másik oldalon egy ezeréves bontott alkatrész figyelt! Erre elkezdett pattogni az ürge, hogy akkor fizessen! Az autó szerelő meg csak nevetett és megmutatta a fényképeket a jelölésekről dátummal ellátva. Akkor a faszi nem tudott mit mondani. Gondolta elég, ha csak elszállíttatja a szétszedett teherautót az udvarról, de amíg nem fizetett nem vihette el!

Szóval vannak becsületes szerelők. Igaz sajnos több sztorim van a nem becsületesekről, 3 országból.

Anyádlóháton 2014.02.14. 18:33:11

Nagyon jól összerakott, remek írás. Köszönöm.
Ernő példája is mutatja, hogy igenis van igény az olcsó, lestrapált járgányokra... sajnos.
Kevés ilyen becsületes eladó van ma az autóbizniszben mint Ernő. Jó egészséget, erőt a további évekhez.
Van egy jó könyv (létezik hangos könyv formában is) ide passzol. Tar Sándor: A mi utcánk
A magyar valóság.

H.Krisz 2014.02.14. 18:40:10

@srank: Ismerjük egymást? Biztos vagyok benne, hogy nem. Akkor légy szíves ne állítsál olyat rólam amiről nem tudsz semmit! Nem beszélek németül, azonban Holland nyelvvizsgám van állampolgársági vizsgával együtt. A tisztába rakás csak egy apró folyamata az ápoló szakmának ráadásul az 90%-ban a segédápoló feladata, mert nekünk az injekciókat, gyógyszereket, szonda levezetést, katéterezést, seb kötözést, mozgatást és kezeléseket kell elvégeznünk. (1600-tól indul a segéd ápolók fizetése, rendes szakápolóknak 2000 felett kezdődik)
azonban mint írtam mozgássérült segélyt kapok ami itt is csak a 70%-a a fizetésnek és amit nem írtam egyedül nevelem a gyereket is plusz gyerektartást kell fizetnem egy másik után!
Bár a te hozzá állásodról is sokat elárul, hogy azokat lenézed akik a betegeket ápolják és segítik újra az élethez vissza vezetni. Az autó szerelő műhelyek óra díja 44 euro-nál kezdődik. Azt sokallom amikor rámondják, hogy 2 óra a fékbetét csere + alkatrész ár amit én ilyen bénán 35 perc alatt végeztem el! Ráadásul ezért add le reggel 8-ra a kocsid és talán délután 5-kor megkapod! Ugyan ez volt a többi munkával. az ápolóknak pedig 10-18 euro között van az órabérük attól függően, hogy mekkora a szakmai végzettség és hány éve dolgozik a szakmában.
Csak próbáltam rávilágítani arra, hogy nem csak Mo-n szar minden és nem csak ott megy a lenyúlás! A többi meg már a te bajod!

srank 2014.02.14. 18:53:17

@H.Krisz:
arra célzok, hogy a "kint dolgozók" 99%-a, veri a mellét a fizetésre, de ha ne adj isten szolgáltatást akar igénybevenni, akkor fel van háborodva, hogy mennyibe kerül, arra nem gondol, hogy ahol 300k-t keres a takarító, ott nem 33cent lesz a szarás ...
én biztos nem játszanék fékcserékkel a te fizetésed mellett, a hozzáértésed miatt, meg nem is mernék nekiállni fékbetéteket cserélni a helyedben ...
itt csak addig elég az ápolóknak az ajándékbonbon amíg nem kell nyúlni a beteghez , amúgy meg fekvőbetegnél ha nem adsz előre kollektív meglepit ne várd , hogy meg lesz elégedve a gondozással a beteg, ami a fizetésüket nézve érthető is ...

svédfutó 2014.02.14. 19:06:11

Megtudhatom, hogy miért "nem kommentezhetek"? SwedishRunner az eredeti és becsületes nickem! Írtam valamit ami mélységesen felháborított valakit?

Dilis Csávó 2014.02.14. 19:09:49

Szerintem is szimpatikus Ernő becsületessége. Persze erről azért a vásárlóit is érdemes lenne megkérdezni.
Más kereskedő kipucolná, lepolírozná ugyanezeket a kocsikat és eladná 500 ezerért vmi szegénynek.

H.Krisz 2014.02.14. 19:41:16

@srank: Nézd az lehet, hogy vannak emberek akik kérkednek vele, sőt ismerek is sok olyat akik a vágóhídon dolgoznak a minimál bérért, de amikor nyáron 4 hétre hazamennek előtte vesznek egy A8-ast vagy 530-as BMW és eljátsszák a menőcsászárt! Közben idekint meg 4-en alszanak egy 6 nm-es szobában. Ez azonban nem jelenti azt, hogy általánosítanod kéne főleg nem egy olyan szakmáról amit idekint valaki azért választ, mert segíteni akar az embereken. Nem azért, mert nem volt más ahogy ez Mo-n ment régen. Azonban a szakmának olyan Eu-s követelményei vannak, hogy folyamatos továbbképzési pontokat kell minden évben beszerezni, különben elbúcsúzhat az ember a pályától ás oda a sok év tanulás és szakmai tapasztalat. Amíg dolgoztam bevittem autószerelőhöz és kifizettem és nem panaszkodtam. Azonban ahogy beteg lettem, nincs más választás, mert ugyan élhetőbb az itteni segély, de erre már ez sem elég egyedül álló apaként. A hozzáértésről meg kár beszélni, mert nem motor generált vállalok be, hanem az egyszerű és alap dolgokat amihez egy csavarhúzó kell meg egy fogó vagy egy villás kulcs! Nézz meg egy videót és meglátod mennyi az egész. A 35 percben benne volt nekem az autó kézi felemelése külön oldalanként és a kerekek levétele! Utána az autó levizsgázott (nem lefizetős vizsgán) és nem volt hiba a féknél. Szerinted mennyi ember cserélte maga vagy egy házi szerelőnél aki hobbiból gyakorolta a szakmát a 60-70-80-90-es években? Kipróbálni meg a fékhatást egy üres egyenes úton nem nagy kunszt.
Már megint mit beszélsz az én fizetésemről? mikor fogod fel MOZGÁSSÉRÜLT SEGÉLY-ből élek ami már csak a töredéke a volt fizetésemnek!

Az ápoló szakmában már van eltérés biztosan. Itt minden beteg rendesen el van látva és 20-1 beteg vagy hozzá tartozó ad valamit az osztálynak, amit leraknak a kantinba és mindenki vehet, ha esetleg pénzt ad valaki azt összegyűjtik és az osztály fejlesztésére fordítják. (ez az ápoló házakra vonatkozik, ahol a betegek felépülése hosszú időt vesz igénybe. A kórházban nincs se pénz, se csoki se semmi! Kedves szavak és az iszonyat jól esik! Azonban ha neheztelsz a magyarországi ápolókra azt nem egy autós fórumon kéne kiélned magad egy ápoló szakmájú hozzászólón! szerintem

Denim23 2014.02.14. 19:57:30

Nah igen. 5 éve vettem az első autóm. 17 évesen. Hetekig böngésztem a hirdetéseket, és a nyáron megkeresett 320ezer forinttal a zsebemben indultam Neki.
Persze Pestre mentem, hova máshova, Édesapám és egyik autószerelő barát társaságában. Megtanultuk, hogy Vidámvásár, és sárgarózsa az a hely, ahol autót nem szabad venni (igazából AUTÓT nem is lehet). Én ezt előtte nem tudtam, legalább 10 autó volt a listámon, ebből 8 ezekből a kereskedésekből. A befutónak egy Vento nézett ki. Képeken szép, bordó metál, alufelnivel, a szövegben is zt írták hogy jó állapotban, friss műszakival. Vidámvásár, ez volt az első állomás, "nézzük meg a ventot".
Nem volt olyan vidám, mint ahogy a neve alapján gondolhatná a naív, fiatal srác aki kereste az autót, hiszen volt ott egy vento, de tenyérnyi rozsdafoltokkal, lapos gumikkal.. rendszám alapján stimmelt. a képeken nem így festett.. csalódás... Megtanultam, hogy addig ne szeressek bele egy autóba se, amíg nem vittem el próba útra. Szóval ennyit a vidámvásárról. Ezóta már a 3. autóm hajtom, és elég sok ismerőssel mentem el autót nézni, a legelső mindig az, hogy kihúzatom Velük ezt a két autó kereskedést, felejtsék el...

H.Krisz 2014.02.14. 20:00:31

íme egy videó mekkora ördöngösség a fékbetét csere 4 perces

www.youtube.com/watch?v=3fT-tGMC0O4

eszkütyü 2014.02.14. 20:13:38

@Jamesblond: Én neppernek nem is dolgozom. Eleve úgy jön, hogy ő mondja meg, mennyiből kell kijönni a javításnak. Annyiból meg csak a kendácsra futná, én meg nem vagyok hajlandó a sitten megrohadni, hogy egy nepper keressen még
plusz ötvenezret.

sebességváltó 2014.02.14. 20:24:41

Tetszik a cikk, tárgyilagos, elfogulatlan, hiteles. A kereskedő is a szimpatikusabbak közül való, nem nyomulós, vetítős, smúzolós.

A kis Libero a hirdetései közt nagyon komoly :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.02.14. 20:33:47

@Csokis: Nálam nem jelentett kukát. Nincs piaci értéke az autómnak, de használati értéke jó sok, és az ismert előéletet inkább választom, mint egy kicsit újabb, de drágább romba tolni pénzt, amikor kiderül, hogy átvertek vele.
Tehát összetörés után meg lett javíttatva. Meg nemrég cseréltek benne lengéscsillapítókat. 50 ropi volt. Ez van.

fda 2014.02.14. 20:48:01

"média "Magyarország jobban teljesít" szignálja mögött ez a valóság"

Nem, nem ez a valóság. Ez csak a valóság kis szelete.

Kíváncsi lennék, hány autónak maradna meg a papírja, ha újra átvizsgálnák mindet.

Ezeknek a füstös, csöpögős, rozsdás életveszélyes kacatoknak a kukában van a helyük, nem az utakon, ahol emberek között mozognak velük.

Én pedig nem veszek helikoptert, mert nincs rá pénzem.

sebességváltó 2014.02.14. 20:59:14

"a kukában van a helyük, nem az utakon"

csak gondolj bele, hogy valaki a te kacatodra is ugyanezt mondja, minden csak nézőpont kérdése

3dom'f'speech 2014.02.14. 21:01:45

@Legelő Őse: nem lehet elhazudni, hogy ebben az esetben is a cigányok loptak

Tsyga 2014.02.14. 21:01:49

Jó ez az írás, de azért elég ferdít... Úgy állítja be, mintha 300 alatt csak olyan autót lehetne venni, amivel ön és közveszélyes közlekedni, meg csak a gitt tartja össze. Pedig azért ez nem igaz.
Nagyon sok a szakadt verda a piacon (MINDEN árkategóriában), de öcsém is egy nagyon jó állapotú 240 ezer forintos autóval jár, meg én is a múlt hétvégén vettem 290-ért egy hasonlóan jó állapotút... Persze a sok fotelfilozófus autószakértő kommentelő megmondja itt a tutit, azok alapján, amit a TC cikkekből tud...

gyula1000 2014.02.14. 21:26:11

@scheerti:
teljesen igazad van
én sem adtam el a brazilnak kp-re a 124-s mercim
inkább a magyarnak részletre és láss csodát becsületesen fizet, ha késni fog akkor jelzi, de fizet

mihály nyilas 2014.02.14. 21:37:38

@Legelő Őse:
menjél inkább, oszt legeljé tovább. igen, ez a nagy magyar valóság. miért kell állandóan a cigók kukiját szopikálni? Mert ha ízlik, szopikáld, de ne szóld le aki nem akarja szopikálni. barom.

etwas kultur muss sein 2014.02.14. 21:38:32

csak azt nem értem, hogy ha ilyen nagy az egyetértés a rétinigger témában, akkor miért engedjük nekik, hogy itt vérszívóskodjanak a nyakunkon?

kaizennorczi 2014.02.14. 21:44:15

Én is hittem a romautózásban, de rengeteg méreg járt vele.Kéthavonta szervízbe kellett vinni és hosszab utakon mindig ott a frász, hogy vajon mi lesz.Az elején hősködtem, hogy majd megmutatom én, hogy jó lesz majd nekem.Állandóan gond volt a jobb hátsó fékkel, többször is kerülltem veszélybe országúton. Két évig bírtam, aztán amikor kipróbáltam az új Golfot, otthagytam a szalonban a kedvezményért.

_B_ 2014.02.14. 21:59:18

Állat egy írás volt, nagyon átjött a hangulat :)

A sok picsogónak meg "megtehetem" huszárnak üzenem, hogy 250-et érő 16 éves "roncsot" hajtok 5 éve. Vehettem volna több milláért csicsábbat, de mennyire jól döntöttem..
- kopóalkatrészek gombokért vannak
- parkolóban lehúzták már 3 sarkát, hótóló rendszeresen megszórta zuzalékkal, rákúrták az ajtót. Az elsőnél még kicsit zokon vettem, most már tudomásul veszem, ez van, az emberek szarnak a környezetükre.
- ugyanúgy GTK-ra törték volna, mint ezzel tették. Akkor asszem sírtam volna. Így meg szomorkodtam, és az árának harmadából helyre lett hozva.
- Ha mégegy barom úgy összetöri, hogy menthetetlen tényleges TK lesz, akkor meg a következő fizuból veszek egy másik ugyanilyet, ha sürgős. Nem kell hirtelen hitelbe beugrani mert épp nincs felesleges 2 milkám villantós verdára.

2-3 havi spórolós megtakarításnál drágább kocsit csak akkor vennék, ha hobbiautóról van szó, amit garázsban tartok és havonta 2x kigurulok vele krúzolni:) De hogy minden nap kivigyem a sok tahó közé és parázzak ha megtörik, anyagilag pofáraesek? Nem kéne...

mihály nyilas 2014.02.14. 22:02:26

@etwas kultur muss sein:
sajnos a komolyabb baszogatásuknak polgárháború lenne a vége. És ki baszna rá jobban, Te akinek normális autója, háza-lakása, családja, élete van vagy a lerobbant putris 8 gyerekes cigánylögény? Mi vesztenénk többet, sajna.

_B_ 2014.02.14. 22:03:31

Ja és +1 érv. 70 ekm alatt egyszer sem hagyott cserben, pöccre indul, és mindig megáll ha azt akarom:)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.02.14. 22:25:37

Szimpatikus a faszi, kár lehúzni ezzel az ótvar dumával.
A Tímeától hol lehet autót venni?

EGYIKRESEM 2014.02.14. 22:26:14

@etwas kultur muss sein:

Azért pl, mert én jobban féltem a saját és családom bőrét, valamint a kiépitett egzisztenciámat, mint ők.
Ha ő megbök engem, akkor lecsukják pár évre, ahol jól elvan, család meg közben kint tovább szaporodik.

Forditott helyzetben az én családom tönkremegy, házat-kocsit viszi a bank, én pedig kikerülök priusszal, és baszhatom a diplomámat meg a 20 éves szakmai múltamat.

És ezt nem rasszizmusból mondom, hanem sajnos ez a realitás.
A rétinéger helyett behelyettesithető a bikanyakú BMW-s, vagy az alkoholista, műveletlen bármelyik ember is.

HummeRC 2014.02.14. 22:32:07

@etwas kultur muss sein: mert a törvény egyelőre őket védi és nem az őket levadászókat. Ennyi. :)

etwas kultur muss sein 2014.02.14. 22:43:21

@mihály nyilas: @EGYIKRESEM: @HummeRC:

Nem erőszakra gondolok, csak szimplán nem kell azokra a pártokra szavazni, akik a jelen állapot fenntartásáért felelősek.

etwas kultur muss sein 2014.02.14. 22:45:46

@mihály nyilas: @EGYIKRESEM: @HummeRC:

Nem erőszakra gondolok, csak szimplán nem kell azokra a pártokra szavazni, akik a jelen állapot fenntartásáért felelősek.

Scaleo 2014.02.14. 22:54:01

Tetszett a cikk, a fazon pedig normálisnak tűnik.

De amikor az ilyen filléres, rohadó autók iránti hatalmas keresletről olvasok, kicsit mindig úrrá lesz rajtam a félelem. Mert aki 2 ezer forintot alkudik azért, hogy tudjon venni benzint (milyen messzire lehet jutni 2 ezer forintnyi benzinből?), az nem fog költeni fékre, futóműre, gumira stb., és lehet, hogy ezek vételkor rendben vannak (tegyük fel, elhittem), szinte biztos, hogy idővel költeni kell rájuk. Úgyhogy ez nem valami megnyugtató. Az meg pláne nem, hogy a lakosság legatyásodásával ezekből egyre több lesz.

HummeRC 2014.02.14. 22:59:46

@etwas kultur muss sein: teljesen mindegy kire szavazol, egyik sem fog semmit változtatni ezen.

Egy apró észrevétel és itt befejeztem a politikát: Ha megfigyeled a jelenlegi kampányban már egyik párt sem ígér semmit. Nincs választási ígéret, így nem is kérheted számon a nyerés után. Oldaltól függetlenül csak a pocskondiázás megy. Ezek után tényleg elhiszi valaki, hogy javulni fognak a dolgok, bárki is nyer? :)

jelentéktelen alak 2014.02.14. 23:12:36

Elkeserítő, hogy ilyen romok elő fordúlhatnak az úton. Ha plexi az ablaka, akkor gondolom a futómű és a fék is pöpec az autóban. Arra, hogy pontosan mit is füstöl az orrunk alá, meg nem illik beszélni. Elég baj, hogy ilyen romok műszaki vizsgával vannak ellátva. Gondolom semmi korrupció nincsen ebben.
Ha valakinek már egy megbízható biciklire sincsen pénze, nemhogy buszra/vonatra, az miért nem gyalog jár??? Elhiszem, hogy egy ilyen rom olcsóbb mindennél, meg a cipőtalpa sem kopik annyira. De ezek nélkül is elég veszélyes a közlekedés.
Nem az a bajom, hogy olcsó az autó! Nem csórókkal van bajom! De aki 300E forintnál többet nem tud áldozni egy autóra, az miből finanszíroz 4 gumicserét, ha eljön az ősz???
Meddig kell spórolnia egy új izzóra, ha kiégett tompított? Hogy kopott fékbetétek cseréjéről ne is szóljak. Egy autót nem csak megvenni kell, fenntartani is!

Volt amikor én is csak ilyennel tudtam volna járni. De inkább biciklivel jártam. 300E forintért már nagyon jó biciklit lehet venni. Az éves fenntartása elhanyagolható és az "üzemanyag" amit fogyaszt, az biciklizés nélkül is elfogy.

sebességváltó 2014.02.14. 23:12:40

@etwas kultur muss sein: mert mondjuk ki: gyávák vagyunk, féltjük azt a kicsit amit összekapartunk magunknak, hol van már "ősapáink" forradalmi hevülete. Birkák lettünk, aki nem mer az pedig végül nem is nyer. Elpuhultunk, de még azért remélünk, hogy majd jön a megváltó és igazságot szolgáltat a gyámoltalanoknak...de csak nem akar jönni, mert nincs.

Álom Polgár 2014.02.14. 23:39:17

Én is jártam idős autókkal.
A tapasztalatom: ami kintről jött bármely kategória, nemcsak a nagyok, nos ezek használhatók voltak.
Amit már itthon járattak és kókányoltak, nos az felejtős.
Sajnos ez a mai valóság ami a cikkben van.
Most egy 13 éves V6 járok, már túl vagyok az üzemanyag árak figyelgetésén, leszarom mennyi.
Belehuppanok, megyek és boldog vagyok.
Ha majd ez sem lehet, akkor buszozom, de ilyen TICO-ba na azért azt mégse.
Más, de hasonló: a szomszédban van egy filléres bolt, valami eszméletlen forgalommal, mostanában ez nem fog tönkremenni mint másik ezer kereskedelmi egység.
Milyen jó, hogy jobban teljesítünk, arra gondolni sem merek mi lesz ha csökken a teljesítményünk.

B.GY. 2014.02.14. 23:56:50

Jártam egy párszor ebben a kereskedésben,csak úgy szétnézni,mikor A vectrám volt.Megnéztem a márkatársakat:)Nemrégen adtam el 50 ezer forintért egy Turai kollegámnak.Azzal jár melózni.Teljesen megvan vele elégedve.Az a kék B Corsa jól néz ki így képeken.Lehet elmegyek megnézni,úgyis a környéken lakom.

GGG54 2014.02.15. 00:02:27

@jelentéktelen alak: "Ha valakinek már egy megbízható biciklire sincsen pénze, nemhogy buszra/vonatra, az miért nem gyalog jár???"

Mert többségükben olyan kétkezi munkájuk van, amihez kell az autó. Vagy te gyalog/biciklin vinnél több száz kiló építési anyagot, mondjuk?

merida001 2014.02.15. 00:09:21

Ez a cikk félelmetesen jó, egy dolog ugrott be róla egyből alternatív címe lehetne József Attila után szabadon: "Az igazat mondd, ne csak a valódit." Persze itt másról van szó... Lényeg, hogy nagyon eredeti és nagyon őszinte a tartalom ami fel van vázolva... Szinte megható a képsor a maga realitásával.

Blade888 2014.02.15. 00:14:37

Ejj, de szép emlékeket ébresztett ez a cikk bennem. Egyetemistaként, éjszakai munkából összespórolt pénzen itt vettem az első Subarumat. Egy csupa rozsda Justy-t friss műszakival. A fék, kormány, világítás, kapcsolható összkerékhajtás tökéletesen működött, imádtam. Azóta is csak Subaru, de azért nem innen :)

srank 2014.02.15. 00:22:04

- 50 sluszkulcs az 10 milla az udvaron (készpénzes felvásárló) reméljük a NAV nem olvasta a cikket
- a suzukit álapottól függetlenül, mire beér , már el is van adva ( még is csak egy megbízható igénytelen jószág, és ezt most egy nepper vallotta be)
- érdekes lett volna megtudni, hogy vásárolja fel ezeket a romokat
- és egy cserére szoruló fékbetét tényleg gyerekjáték, hisz a nepper kint a murván cserél csapágysort, HA kell :DDD

Oki08 2014.02.15. 02:56:29

Akinek van esze elmegy Nemetorszagba/Ausztriaba es ott vesz (Anglia necces a jobbkormanyos autok miatt, de szerelo azt is meg tudja buheralni es attenni balra. Angliaban amugy a lengyelek vesznek Jeep-eket meg tereppjarokat 1500 fontert es eladjak 4000 ert otthon).

Burgermeister 2014.02.15. 04:28:13

@Dilis Csávó: Mi alapjan korrekt? Nekem ott megdolt h a hirdetesekben nem korrekt adatok vannak.

zeniot 2014.02.15. 05:08:35

@Álom Polgár:

Azért mint minden éremnek ennek is két oldala van.
Az én konkrét példám a következő.
Édesapám vásárolt egy Geo Metrót 92-ben újonnan.
Teljesen Suzuki,csak kanadai gyártású.
Igazi hétvégi telkes autó,télen-nyáron garázs,és alig van benne 100 ezernél több kilométer,szinte csak pályán használva.
3 hengeres motor,valóban 4 liter körüli fogyasztással. Vízpumpán kívül soha nem romlott el benne semmi.
Egy szónak is száz a vége,idén apám lerakta a kulcsot,hogy többet nem tud vezetni.
Érvényes a jogsija,de úgy érezte,annyit romlott a látása,hallása,hogy nem tud biztonsággal közlekedni. A családban senkinek sem kellett az autó,ezért meghirdettük.
Kizárólag nepperek érdeklődtek,és maximum 50 ezret adtak volna érte.
Annyiért egy közepes bringát sem kapni,ez pedig egy valóban jó kis autó,csak 22 éves.
A klímája szó szerint hidegebbet fúj,mint az Octáviámé.
Így a kocsi marad,itt fog elrohadni a kertben...

Tippszmix 2014.02.15. 06:49:24

@GGG54: He-he!
Szerintem, ha ezek közül bármelyikbe beletennél néhány száz kiló építési anyagot, akkor az jó eséllyel át is esne rajta!

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2014.02.15. 06:55:20

"...debreceni kereskedők. Kizárólag régi Suzuki Swiftekkel foglalkoznak." - Csak a rosszmájúság mondatja velem: Hány ellopott régi Swift alkatrészei landolhattak Debrecenben...?

Tippszmix 2014.02.15. 06:57:08

@Burgermeister: Szerinted ezekben valaki cserél vezérlést?! Vagy felújít féket? Fog ahogy fog, oszt' kész. Lehet, hogy át sem szokás írni az ilyet, mert úgyis vastelepre kerül mire kivonatnák a forgalomból, a tulajok java részének meg már nem sok veszteni valója maradhatott (anyagilag). Ez az átírásos dolog csak az én gondolatom, nem biztos, hogy így megy, de valós esélyét látom. Ez is egyfajta rezsicsökkentés.

Pufibá 2014.02.15. 06:57:32

@muszashi: 120-as Skodával évi 40E km/év x 5 ? És nem kellett motort,meg úgy minden forgó alkatrészt kicserélni?Nem a szomszéd Lali bát ámítod ám aki beveszi!
Ilyen beteg embert,te jó ég!
Régen atomjaira hullott volna az a teknő!

Tippszmix 2014.02.15. 07:07:13

@Burgermeister: Szerinted ezekben a szarokban valaki cserél vezérlést?! Vagy felújít féket? Megy, amíg megy, fog, amíg fog, jóvanazúgy. Sanszos, hogy ezeket átírni sem szokás, mert úgyis rég a vastelepre kerül, mire kivonják. Ez csak az én véleményem, de valós esélyét látom, mert a tulajoknak már nem sok veszteni valója van (anyagilag). Az is lehet, hogy az olcsó autók lopott alkatrészei és társai (leszívott benzin) ezekbe vándorol, mert költséghatékonyan életben tartani egy ilyet nem lehet. Rosszindulatú vagyok.

internal_combustion 2014.02.15. 09:18:46

nem tisztem, hogy védjem a cikkben szereplő vállalkozást, de azért azt ne felejtsük el, hogy ő sem jótékonysági egylet, neki is élnie kell valamiből. Tehát az olyan kommentek, hogy "olcsón veszi és drágábban adja el" meg "átvert, mert a 100.000Ft-os autón elromlott az ablakemelő", stbstb nem igazán állják meg a helyüket.
A másik meg, hogy tényleg nem unják még az emberek ezt a fék-futómű-mindmeghalunk szöveget. Tényleg azt gondoljuk, hogy a hitelkárosult, 45 éves földrajztanárnő a Daewoo Tico-ban fog vak belga apácákat meg kósza ovis csoportokat halálra gázolni miközben áll a dugóban a Hungária körúton? Teljeen életszerű, persze. Mondjuk én pont azok miatt aggódom jobban, akik "apa" pénzéből megveszik az X5-öt meg a Q7-et és 190-el mennek még a mélygarázsban is. Meg a másik csapat, akik beülnek a kettes fókuszba meg a mazda 6-ba meg a hasonló izékbe egy 120-150 lovas dízellel és azt gondolják, hogy most ők az utak királyai és ezt mindenáron bizonyítani is kell minden egyes közlekedési helyzetben. Előznek ha kell-ha nem, tolnak, villognak, agresszívek, arrogánsak, jobbról-balról kerülgetnek a városban, sárgán még átférnek, padlógáz-padlófék, kitolakodik, betolakodik, de persze el nem enged senkit. Ők azok, akik egy hét használat után már írják is a népítéletet, aminek 90%-a arról szól, hogy milyen parkolóhelyet kereső BMW-ket alázott meg a Körúton. De pesze a fék és a futómű az mindben kifogástalan. Nagyon megnyugtató. :)