HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?
  • H_M_CS: Tavaly ilyenkor sajnos kimaradt a poszt újraolvasása, de már bepótoltam. Most már van hozzá 2 köny... (2019.12.24. 22:11) A zöld Merga titka
  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Rászállnak a rendőrök a tuningautósokra

2014.03.21. 10:32 Tcomment

Címkék: tuning amts

Sportkormány, pótféklámpa, sportlégszűrő, xenon? Akár ezekért is ugorhat a műszakid. A rendőrök már akcióznak.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

323 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr725872080

Frankye_budapest 2014.03.21. 20:40:07

@supernem: A kipufogó az nagyon zavaró és alap "tuning" a hangos darab.Ha semmi nincs tuningolva a 1000-1600 Cm-es kocsikon (jellemzően Japán gyártmányok) ezt megcsinálják.

Frankye_budapest 2014.03.21. 20:45:57

@supernem: Honda, Suzuki, Opel én ezekből többet látok az utcán mint Ferrariból (Magyarországon természetesen nem Monte Carlóban) Idősebb Honda 5+ éves nincs "kipuff" nélkül, főleg az aszfaltszaggató 1.4-1.6 verziók.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.21. 20:48:29

@csedársajt: Az a baj, hogy hazudsz mint a vízfolyás és személyeskedsz. Mondhatnám téged, a neveltetésedet minősíti. Ez utóbbit pedig senki sem választja meg.

Nézd öreg. A biztosítók úgy működnek, ha valamire van igény, beruháznak, kiépítik az infrastruktúrát, millió és egy féle felelősségbiztosítás van. És mindnél felméri a kockázatot a biztosító. Ez nekik csak üzlet.

Az állításoddal szemben igen érdekes pl. a zsanett ügy. Azaz ismeretlen tettes ellen tett terhelő vallomás, feljelentés is elég lehet a hamis vád megállapításához. Ha valamit te szerelsz be, mert a nálad lévő átvizsgáláskor nem volt ott... Pech.

Szóval kedves kamuzógép. Ahogy jelenleg is megvan annak a felelőse, hogy az autó nyilvántartásban szereplő adatai, a biztosításnál használt adatok, stb. valósak legyenek, ezen semmit sem változtat az, ha ezen adatok köre a felszereltség mellett átalakításkor is változik.

Nem igazán van okom azt hinni, hogy ezt nem tudod. Nem igazán van okom azt hinni, hogy itt 3 kérdésben amit böfögve, támadva, személyeskedve benyögtél és nyilvánvalóan valótlan, arról ne tudtad volna, hogy hazudsz. A továbbiakban légyszíves kímélj meg ettől.

Nem haragszom a támadásaid, hazudozásod miatt. Mint mondtam a neveltetésed nem magad választottad. Csak nem vagyok rád kíváncsi.

@uarempty: Elég sok dolog okozott már balesetet. Az egész átépítéstől való félelem alapvetően 2 dologról szól. Az egyik, hogy amit csinálsz az vállalhatatlanul balesetveszélyes. Amit bűncselekmény vezetni. Ezt is hamar kiszúrja bárki aki szakértőként felel érte. Ehhez nem kell hatóság.

A második arról szól, amit a cikk is leírt. Ha a tuning szerepet játszott a balesetben a biztosító nem fizet. Az áldozatnak is, a közösségnek is gáz lehet. Ezt pedig egyetlen módon lehet kezelni: Ha mégis lesz az átalakítás kockázatát, és a vezetői hülyeség kockázatát is fedező biztosításod.

Miért lehet összevonni a megfelelőség igazolását a biztosítással? Mert ahhoz, hogy ez a biztosításod felmért kockázatról szóljon, a biztosító megkösse, nekik is kell elemezniük az átalakítás kockázatát.

Itt alapvetően arról szól az alapvető állítás, hogy ahhoz, hogy egy átalakítás ne legyen veszélyes a társadalomra hozzá tartozik az, hogy legyen aki képes anyagi felelősséget vállalni érte. Ez a felelősségbiztosítás a lényeg.

Ha a biztosításhoz igazolni kell a megfelelőséget az nyert ügy. A biztosítónak viszont átvenni a vizsgaállomásokat gyakorlatilag a biztosítási üzlethez képest "filléres tétel", ellenben díjnövekedés nélkül is hasznot hoz, ugyanakkor mivel a biztosító ismeri az autók műszaki állapotát, a nem átalakított autók kapcsán is pontosabban mérné fel a kockázatokat, ez differenciáltabb, igazságosabb díjstruktúrát eredményezne.

És egyszeri kockázatelemzést a többszöri helyett, ami az össz költséget csökkenti.

supernem 2014.03.21. 20:50:11

@Frankye_budapest: Nemrég vettem egy Calibrát, olyannyira zavar az odabiggyesztett rozsdamentes dob, hogy elmentem a szervízbe, hogy ugyan dobjanak már rá egy "eredeti" bose rendszert. Képzeld, nem tudnak szállítani. Kénytelen leszek legyártatni egy komplett rendszert, de akkor már az egész rozsdamentes lesz, de nem lesz hangos. Azért, mert tuning nem kell feltétlenül szarnak is lennie.

Az itteni Boyracerek egyébként olyan kipufogót szerelnek fel, ami egy egycsavaros kiegészítővel halkítható, illetve kiszedve hangos...

supernem 2014.03.21. 20:51:49

@Frankye_budapest: szóval a Ferrarival krúzol valaki nem zavar, ha felébreszti a gyereket, csak a Honda/Suzuki/Opel? Remek. :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.03.21. 21:01:02

@Tomy445445: Benne volt a cikkben, esetleg elolvasni, utána histizni...
Sőt, korábban is volt szó lámpákról ebben a magazinban.

Sam8888 2014.03.21. 21:06:08

Évente párszor elkezdem egy-egy megosztó cikk kommentjeit végigolvasni és mindig rá kell jönnöm a végére, hogy az átlagkommentelő szemellenzős segghülye és mindent betiltana.

Saratoga V6 2014.03.21. 21:07:48

Komolyan veszi bárki, hogy Sintér Sanya sündörségét egy cseppet is érdeklik az átépített vasak közlekedésbiztonsági szempontból? Csak egy pénztárca amibe bele lehet nyúlni. Majomracerek mindig voltak (az én fiatal koromban ez a "nelásskirács" meg a "maruzsi team" matrica volt az ezerkecskén) meg lesznek is. De egy kalap alá venni őket az ízlésesen minőségi autót építőkkel ékes bizonyíték az akció lehúzós jellegére.

Dragon.22 2014.03.21. 21:09:50

@Sam8888: És ilyenek az úgynevezett "vezetők" is...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.03.21. 21:22:10

@rastawicc: Az, hogy ha a környékünkön autózol és utólérlek, akkor pofánverlek a kipufogóddal, az. A tököm televan a sportkipufogós hangoskodós majmokkal. Az én nyugalmamat te ne zavard a hülyeségeiddel.

uarempty 2014.03.21. 21:36:20

@Válasszunk: azt én nagyon jól tudom, hogy sokminden okoz balesetet, de az esetek döbbségében nem a modding a halálos tényező.Ezt egyszerűen nem tudod megmutatni hivatalos statisztikán.Másrészről, megint a mértékek...kissé eltúlzod, egy másik lökhárító, vagy másik lámpa, még nem bűncselekmény, a maga tényleges mivoltában (most a primitív szabályokat ne nézzünk)...és ilyek miatt pl. nem is haltak még meg emberek.Az arányok nem tetszenek, hogy gigapénzeket sikkasztő bűnözők úgy szaladgálnak, ahogy akarnak, te meg itt okoskodsz, hogy már bűnöző, aki egy qva wunderbaumot rak a gépbe.Nem térsz ki minőségre,arányokra,milyenségre.Holott, a gyárak is ugyanúgy tuningolnak.

Nem lennék ellene ésszerű keretek közt, egy kötelező/műszaki összevonásnak (egyébként már maga a szó, h kötelező, ez is csak egy népnyomorgató adó, undorító).Lenne csak a biztosító és az átvizsgálja az autót, rendben van.Egyébként ez ellen nem lenne kifogások, szakértővel átnézetné, és ha valami tényleg nagyon kendács, arra nem adna biztosítást, tehát forgalomba sem mehetne.Viszont, ami megfelel, azt a tuning mértékével arányosan számolná rá, a díjra.Egyébként nem is értem, hogy miért nem így van?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.03.21. 21:37:07

@deak.atti: Nekem a Lorinser elküldte a Gutachtent a 30 éves felnihez. Tehát gyártótól függ.
Ha meg nincs, akkor egyedi vizsgálat.

DOKKOLÓ 2014.03.21. 21:38:16

Azt megfigyeltétek már, hogy komoly autón teljesen ismeretlen fogalom a "tuning"?
Miért nincs egy A5-ös Audin nagykidörgő, a Mazda 6-on szemöldök, az Alfa 159-en vasalódeszka? Azért, mert nincs rá szükség, mindegyik gyárilag egy kurva jó autó.

Egyedül ezeken a trágya 3-4-es Golfokon, régi Civiceken, Opeleken látni ilyen állatságokat. De, hogy nem vágja le a tulaj, hogy mekkora szánalom amit művel, mindenki rajta röhög.
Az autó tál bablevest nem ér, de ellocsolt rá 2-300 ezret, amivel úgy néz ki mintha valami cirkuszból szabadult volna.
Lakótelepi hülyegyerekeket kormoló dízellel, vakító xenonnal, koppány kipufogóval szedjék is ki a forgalomból.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.21. 21:38:39

@supernem: Nem a Ferrari / nem Ferrari a kérdés. Valami vagy alatta van a megengedett zajszintnek, és ezen belül is csak indokolt mértékben hangos...

Vagy hangosabb is a megengedettnél, és csak parasztságból az.

Megjegyzem erre is lenne egy igen egyszerű megoldás. Objektív felelősség megcifrázva.

Akit megfognak lakott területen belül a megengedett max zajszinten felül éjjel (akár automatizálható is) lakott területen, az objektív felelősség elve mentén fizessen egyfelől egy kis bírságot, másrészt a környék minden egyes lakójának párezer forint átalány kártérítést. Lakásonként nem sokat, de sok a lakás.

A hatóság csak szépen bocsásson ki ilyenkor eleve jogerős fizetési meghagyást is, ami alapján a lakóknak jár a pénz.

Nem nagyon más ezt automatizálni mint sok objektív felelősséges ügyet. És ugye itt a bírság mellett az FMH illetéke is az államkasszát gyarapítja (adós fizeti végül), de nem csak állami pénzbehajtás a dolog, hanem mellé egy kis igazságszolgáltatás is.

Ha ilyen kapcsán járműre terhelt bírság, átalány kártérítés van, akkor a járművet lehetne körözni, lefoglalni. Szükség esetén árverezni. Így a külföldi rendszám sem sokat védene.

Figyeld meg, hogy a max hangerőn belül is kijönne a sportos hangzás.

Ha megoldod, hogy lakott területen kívül egy gombot megnyomva már hangos legyél ahol senkit nem zavar, az lehet leszarom kategória.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.21. 21:43:15

@szmoker (Homo Trollicus):

Donk. 70-80as korabeli kocsi, illetve mai SUV, eloszor megemelik aztan minimum 26-os kerek VAGY nagyobb.

kb tiz eve ( miota egyaltalan tudnak gyartani ekkora kereket ) indult el a dolog, egyesek szerint Orlandobol ( Florida ) de masok szerint LosAngelesbol, ok vannak tobben.

Kizarolag a feketek uzik ezt a fajta tuningot, megjegyzem, a donkykra ugyanugy jellemzo a legkurt mint a nagy kerek. A nagy zene nem feltetlen szukseglet, de sokban van.

Menni ezekkel szinte nem lehet, amelyik felmegy az autopalyara az a kulsoben vanszorog 40-el amig a rendor le nem zavarja.

a lenyeg: soha, sehol, semmilyen forumon nem lattam/hallottam hogy valaha ezert rendor szolt volna. Ha gyorsan mesz / reszegen / nem tartod be a szabalyokat azert szol a rendor, de azert hogy kusztomizalod a kocsid: az abszurd, azert sose fog szolni, nem az a dolga.

TaaT 2014.03.21. 21:49:03

@visszakettőpadló: "Azt megfigyeltétek már, hogy komoly autón teljesen ismeretlen fogalom a "tuning"?"

totalcar.hu/magazin/hirek/2014/03/05/nimrod_performance_cars_omg_wtf/

Kérlek folytasd.

@visszakettopadlogaz: Bakker aszittem te vagy :)

tlantos 2014.03.21. 21:50:45

Swift 155/70R13-al szar, 185/55/R14-el hibatlan.
A jozan eszen belul azert hagyjanak mar beken.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.21. 21:51:36

www.youtube.com/watch?v=QzgCK7oYJt4

ez egy - szabalyerosito kivetelkent - egy Nissan Mureno, 32-eseken.

Szep? Fene tudja, de kb $10.000 csak a kerek, meg ugye fel is kell emelni. ( $2-3000?)

Most 32-nel nagyobb kerek kereskedelmi forgalomban nincs, 26, 28, 30, 32 van, allitolag jon a 38-as, nem lesz koztes meret.

Hat, en tuti nem fogok venni :D

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.21. 21:52:33

@visszakettőpadló: Nagy autón ne lenne tuning? Akkor a Brabus, az AMG és más neves tuning cégek miből élnek? Mert nem hiszem, hogy Suzuki Swiftből. És vannak sok esetben olyan megrendelések is amik valamennyire custom work. Csak ezek a tuningcégek valamiért le is papírozzák a tuningot.

@uarempty: Nézd, hogy melyik tuning mennyit dobna a kötelezőn azt azt hiszem tuningja válogatja. Nyilván a gyártó saját tuning cége felé leadott megrendelés után jövő javarészt gyári tuning, még ha félig custom is, elenyésző különbségeket jelentene.

Egy szarul karbantartott autóra, nem kiegyensúlyozott, összebarkácsolt tuning meg brutálisan drága lenne.

De ugye azt tudod hogy a kockázatelemzés ára sem 2 fillér, így minden custom cucc kapcsán lenne alapból plusz költség. A mérnök óradíja, a kockázatelemzéssel foglalkozó biztosításmatematikusok munkájának díja, stb. ez beépülne a kötelezőbe, ami azért megdobná annak az árát.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.21. 21:55:09

@TaaT: en most tettem rendet a nickneveim kozott, telefonrol neha sikerul " living local hero " illetve " utalom a nicknev cseret " kent kommentelnem :D

amugy meg ez a rendori ellenorzes pont akkor es ott sima penzbeszedes lesz, nem kell szerintem belelatni melyebb ertelmet. Tudjak jol hogy lesz csomo auto ami lehetoseg ad majd a buntetesre, ennyi.

DOKKOLÓ 2014.03.21. 21:55:52

@TaaT: Csepp a tengerben.. Hol látsz itthon ilyen eszetlenül átalakított 458-at vagy Aventadort? Még gyárit se.. Magyar viszonylatban, átlag autókról beszélgetünk.

DOKKOLÓ 2014.03.21. 21:57:02

@visszakettopadlogaz: Ja frankó.. Megmondod hol tudom átírni, akkor megteszem.

rastawicc 2014.03.21. 22:00:32

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Jóanyád erre nevelt? Ez nem egy fostos honda, csak nagyobb a motorom! Még hogy tettlegesség? Sokat emelgeted az egeret, attól vagy ilyen combos?
Amúgy meg, nekem egy limuzinom van, erre biztos nem ébrednek fel a népek, ez nem bömböl.
Rosszba kötöttél bele vadparaszt.

Frankye_budapest 2014.03.21. 22:01:09

@supernem: Igen mert Ferrarit egyet sem láttam az utcánkban (Bp külváros) viszont reggel amikor beindul a forgalom minden 8-10 autón ilyen szar van (értelmetlenül mert csak hangosak).Sőt Ferrari 8 hónapja láttam utoljára azt is külföldön.

B.GY. 2014.03.21. 22:03:07

Jó hogy szóltatok.Akkor holnap a 100-as busszal megyek ki:)Majd az Örsön hagyom a kocsit.

GHG 2014.03.21. 22:04:07

Ott a pont bassssszameg! Évek óta mondogatom azt, ami a posztban le van írva. A veterán autók vizsgájához (mint pl. a FIVA) hasonlóan létesítsen a mélyentisztelthatóság' lehetőséget az ilyen autók vizsgáztatására oly módon, hogy ne a Kalányos Kevinkoszner autószervizes kisvállalkozó pénzén levizsgázott, 2-3 hónapos nevetséges vizsgáztatói képzésen jogot nyert egyébként "autószerelő de sosemvoltamszerelőcsakszereztempapírt" Lakatos Vindízel dönthesse már el egy személyben, hogy az adott autó alkalmas-e a közúti közlekedésre (aki nem mellesleg megvesztegethető), hanem legyen néhány dedikált, igenis hozzáértő banda, aki fogja magát, és igenis megvizsgálja azt, hogy az adott átalakítással megfelel az adott autó a közúti közlekedésre, ha nem, akkor támponto(ka)t ad, milyen fenntartásokkal (értsd: korlátozásokkal) vehet részt benne. Mindemellett írásos, fényképes dokumentációt adjon és vezessen ez a bizottság (mert azért az sem buli, hogy levizsgázik valahogy, aztán felkerül a kocsira még ez is meg az is, ami meg már pl. tök veszélyes/szabálytalan ... ), hogy a hierarchiában elhelyezkedéssel már tisztában lévő útszélén állítgató karhatalom hivatalosan és jogszerűen végezhesse a munkáját.
Ezer sebből vérzik itthon ez a tuning őrület, az igazi baj hogy azok sem értenek igazán ehhez, akik tűzközelben vannak (mert nem azért kerültek oda mert értenek hozzá, hanem mert örökölték a pozíciót). Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a szituáció évekkel ez előttre, mi több, már inkább évtizedekkel ez előtti időre nyúlik vissza, és még soha nem történt nem hogy egy-, semmilyen lépés annak érdekében, hogy élhető irányba mozduljon el a helyzet.
Idehaza nem tudsz egy keményen-, de amúgy tényleg szakmailag is kiválóan-, biztonságosra átépített autót forgalomban tartani, legálisan vizsgáztatgatni, használni. Nincs is rendszer, ami szar lehetne. Nincs semmi. És ettől szar.
Innentől kezdve jönnek azok a dolgok, amiket mi a mindennapokban tapasztalunk:
"az a köcsög rendőr igazolást, engedélyt kér, de nekem nincsen, meg amúgy is így vizsgázott le és különbenis..."
Csakhogy annak a köcsög rendőrnek elvileg a jogszabály szerint kell eljárnia. Arról meg nem ő tehet hogy az a jogszabály szar, vagy nincs, hanem az, akik megalkotják vagy nem alkotják meg azokat.

Na ezt be is fejezem mert reggelig tudnék mesélni,és nem hallomásból, hanem sokéves tapasztalatból, minden oldalról.

Annyit még azért megjegyeznék, hogy az elmúlt évek és a mostani galeri tanúsága szerint, ezen a tunyingsón is az átépített autók mellett !!!NÉHÁNY KIVÉTELLEL!!! hazánk összes lotyója képviselteti magát. Ennek megfelelően jelen lesznek a "wannabí sztárok", a tapló-agyatlan hülye gyerekek (ráadásul csoportosan, még nagyobb mellénnyel), emiatt minden ingerenciám elmegy attól, hogy kimenjek, és az esetleg tényleg engem is érdeklő vasakat megkukkoljam.

A legnagyobb respekt amúgy azé, aki rohadtuk részt sem vesz az egészben... Kovi! A TuttiFrutti pápa...
Tudja ezt ő is... biztos már napokkal a kezdés előtt lázban van/volt, mert a Goldengate ilyenkor tuti hosszabb időre megsokszorozza a látogatottságát. Megjelennek ugyanis a són' készített, direkt jól elcsípett fotók az oldalon az említett lotyókról, amire még a szerző is visszatér recskázni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.21. 22:04:12

@visszakettőpadló:

Hat ki vagyok en hogy megvaltoztasd miattam a nickneved? Mindenki olyan nicket valaszt amilyet akar :)
Ugysem a nick fontos hanem a mondanivalo ;)

DOKKOLÓ 2014.03.21. 22:04:27

@Válasszunk: Baszki gondolkodjunk már mielőtt ilyet beírunk.
Hogy lehet egy Brabust, AMG-t, Novitecet, vagy akármilyen komoly TUNING céget egy napon említeni azzal amikor a hülyegyerek belerakja a xenont az Asztmába, vagy megkormoltatja a Golfot??
Ne kelljen már magyarázni a különbséget.

TaaT 2014.03.21. 22:06:00

@visszakettőpadló: A poén hogy van magyar vonatkozása az általam linkelt cégnek, de mindegy.

Az meg hogy van tuning vagy nincs tuning egy autón nem pénz hanem akarat kérdése.

@visszakettopadlogaz: Úgy van, mennek kaszálni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.21. 22:08:33

@visszakettopadlogaz: Tudod olyan ez, mint a műcsöcs... Igénytelen, sokszor ronda de időnként "elfogadható", viszont....

en.wikipedia.org/wiki/Supernormal_stimulus

Ami az embernél is működik...

supernem 2014.03.21. 22:09:29

Hagyjatok már lógva ezzel a kipufogó dologgal. Én sem bírom a hangosat, mi a fékért nem olvastok b+. Még a végén én leszek köcsög boyracer. Mondjuk így 40 fölött egész vicces lenne.

De ha végiggondolod eléggé kettősmérce, ha két ugyanolyan hangerejű autóból csak az egyik zavar, a másik nem. Függetleül attól, hogy mennyivel találkozol az utcádban, vagy akárhol.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.21. 22:09:45

@visszakettőpadló: Te nem gondolkodtál. Azt mondtad nagyokat nem tuningolják. Dehogynem. Csak azokat profik. Többnyire... Mert ugye volt itt a Nimród is... De egyes arabok saját próbálkozásait is meg lehet nézni... Meg...

DOKKOLÓ 2014.03.21. 22:11:21

@TaaT: Nem érted a mondanivalóm.. Régi Golfokon, Hondákon, Astrákon 10-ből 1-en van ilyen eszetlen átalakítás.
Valóban komoly autókon (A5, Mazda 6, 159, 458, BMW 5, folytasd a sort kérlek) meg talán 10000-ből 1 esetben. De akkor sokat mondtam.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.21. 22:11:49

@visszakettőpadló:

:D

engem nem zavar a hasonlosag, amikor nekem valaszol valaki az ugyis sargaval van, mast meg ugysem erdekel nagyon szerintem.

A tartalom a lenyeg, ugyanazt irni ugysem fogjuk hiaba hasonlo a nick.

@TaaT: koltoi kerdes: nem lehetne e ugy csinalni hogy a hivatalok felnottkent kezeljek az allampolgarokat, az allampolgarok pedig a bekes egymas mellett eles erdekeben mindent megtesznek azert hogy ne zavarjak a masikat, de ezen keretek betartasaval alakitjak autoikat?

tudom a valaszt: NEM! :D

TaaT 2014.03.21. 22:16:12

@visszakettőpadló: Neked kéne gondolkodnod amikor pötyögsz a billentyűzeten. Itt még azt írtad hogy komoly autón nincs tuning.

"Azt megfigyeltétek már, hogy komoly autón teljesen ismeretlen fogalom a "tuning"?"

Itt meg már tuning cégekről beszélsz akik átlag autókhoz hozzá sem nyúlnak, csak "komolyakhoz".

"Hogy lehet egy Brabust, AMG-t, Novitecet, vagy akármilyen komoly TUNING céget"

Amúgy tegyük tisztába a dolgokat, a koppány kipufogó és az AMG csip is TUNING, csak nem egy ligában játszanak.

supernem 2014.03.21. 22:18:38

Megismétlem: arra, hogy az autó megfelel-e a közúti közlekedésre ott a műszaki vizsga. Azért van. Károsanyagkibocsátás (na jó, vegyük bele a zajszintmérést is Frenki kedvéért :P), világítás, fékpad, rázópad, vizuális/mechanikai alsófertályvizsgálat. Megfelel/nem felel meg. Ennyi.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.21. 22:18:55

@Válasszunk: i see, hell true :D but i dont think so the getto boys'd make an ideology themselves whythe wheels on their cars growing time to time bigger :D its just kind a ostentation - "check this out what i have" and there are no hidden things, i guess. Or not :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.21. 22:21:06

@Válasszunk: hopp b@zz angol nyelvu linket kuldtel es rajta maradt az agyam az angolon! :D bocccs!

szoval igazad van, de nem hinnem hogy a gettoban meg akarnak ideologizalni miert tesznek egyre nagyobb kereket a kocsijaikra :D lehet hogy osztonos, lehet nem, szerintem ez egy fajta magamutogatas.

DOKKOLÓ 2014.03.21. 22:22:25

Szövegértés? Nem véletlenül írtam macskakörömben a tuning szó.

TaaT 2014.03.21. 22:22:50

@visszakettopadlogaz: Az első lépést a bürokratáknak kell megtenniük, mert hiába próbálkozok ha a válasz az hogy NEM, nem foglalkozunk a tuninggal, max büntetjük.

Saratoga V6 2014.03.21. 22:24:35

@supernem:
Tökéletesen egyet értenék veled ha kis hazánkban nem lehetne megoldani úgy a műszakiztatást viszonylag sok helyen, hogy viszel egy forgalmit, egy hátsó rendszámtáblát meg 50 ezer pénzt és a vizsgáztatónak elképzelése sincs arról (nem is nagyon érdekli), hogy milyen életveszélyes csirkeólnak ad 2 évre érvényes "ámen-t" a közúti közlekedésre.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.21. 22:25:09

@supernem: "De ha végiggondolod eléggé kettősmérce, ha két ugyanolyan hangerejű autóból csak az egyik zavar, a másik nem. Függetleül attól, hogy mennyivel találkozol az utcádban, vagy akárhol."

ugyan mar hadd zavarjon az aki ejjel kettokor elhuz az ablak alatt, a ferraris kocsog meg tegye le alukalni a fostos autojat es uljon at rendes autoba ugyis megteheti

GHG 2014.03.21. 22:25:19

@TaaT: Papa, te jókat mondasz. Pacsi! ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.21. 22:37:32

@visszakettopadlogaz:

a temahoz meg egy kommentet:

egyszer regen bementem egy AutoZone boltba ( orszagos bolthalozat, arulnak mindent amire egy onjelolt tuner vagyhat :) es vettem egy ilyent:

www.ebay.com/itm/4-Jeep-Wheel-Spacers-Adapters-1-5-inch-Fits-TJ-YJ-XJ-KJ-KK-ZJ-MJ-Models-/121298201582?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c3defabee&vxp=mtr

megiscsak fickosabban mutat a jargany :)

Penztarhoz faradtam, es kerdeztem hogy valami minosito certificat vagy valami van e hozza. Neztek ram mint aki bolond. Mondta az elado: Egy ev garancia van, de sosem volt problema ezekkel, nem arulnak gagyit. Kerdeztem: es a rendor mi szol hozza? Totalissan nem ertettek meg engem miert kerdezem ezeket... Elmagyaraztam, ahonnan jovok ott hogy megy, ott kell engedely ilyesmire, bar ezt nem is lehetne feltenni. Erre - mar kijott a boltvezeto is a penztarhoz - azt mondta a srac: "Nem tudom honnan jottel, de en nem szeretnek ott lakni ahol engedely kell egy fukin spacerhez."

Ehhez nem is nagyon lehet mit hozzatenni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.21. 22:38:39

@TaaT: az elobbi neked ment bocsi. olvasd eggyel feljebb! :)

Sayniqua (törölt) 2014.03.21. 22:39:09

@amenta:

Az a helyzet, hogy tökéletesen igazad van.

Minden, ami bármiben előrébb vinné ezt az országot, azt csírájában tapossák el.
Sajnos itthonisztánban tudjuk, hogy nem divat lépést tartani a fejlődéssel, ráadásul bürokráciából és ostobaságból többszörös világbajnokok vagyunk. Én úgy látom, hogy, ha valamit nem tudunk normalizáltan kezelni akkor talán körül kellene nézni a nagyvilágban, hogy esetleg más hogyan csinálja, ami esetlegesen működik is?

Egy barátom nemrég Angliából be akart hozni egy használt Ariel Atomot. Úgy gondolta, hogy ide nekem az oroszlánt is, teljesen legalizálni szerette volna a gépet, mert Ő így alszik nyugodtan. Regadó, műszaki, magyar rendszám, névre írva stb. Fél éves kanaszta járás után feladta, amikor az NKH közölte vele, hogy MÉG egy szakértői vélemény kell, a másik 4 mellé, hogy forgalomba helyezhető legyen a járgány. Szívatták jobbról, balról, húzták az időt a bürokraták. Egyszer csak
megunta, hogy többszörösen hülyének nézik, fogta magát, és szépen nyugodtan beperelt mindenkit, mert tele lett a töke ezzel a sok barommal. Azt mondta, hogy most példát statuál, mert ez tarthatatlan, hogy kis hazánkban leginkább a hülyék és abszolút hozzá nemértők pofáznak arról, hogy, mit, hogyan kéne csinálni. Megígérte, hogy minden történés dokumentálva lesz, páran unszoljuk, hogy amikor vége lesz az ügynek, küldje majd be a TC.-nek a teljes storyt és legyen valamilyen módon közhírré téve, lehet, hogy blog lesz belőle, de egyenlőre még hezitál ezen az ötleten.

A lényeg: nem fog kifáradni, pénze, esze, türelme és ideje van bőven, és kettő fő szakértő ügyvéd foglalkozik az üggyel.
Amikor ennek vége lesz, remélhetőleg sok-sok információ jut el majd hozzánk és jót fogunk röhögni a "magyarállamon", hogy hogyan csinált ismét totálisan hülyét magából, a bekövesedett idióta, követhetetlen, és ezért értelmezhetetlen szabályai miatt. Remélem az ügyvédek a gatyát is lerántják majd a hivatalokról.
Kíváncsian várjuk a folytatást.

Sayniqua (törölt) 2014.03.21. 22:47:47

Még egy gondolat:

Ha az USA-ban, Angliában, Németországban van rá MÓD és LEHETŐSÉG legálisan átalakítani a járműveket.
A fent felsorolt országokban olyan szerkezetek kapnak forgalomba helyezési engedélyt, legyen az közúti, vízi, víz alatti!, vagy a levegőben használható eszközök, hogy el sem hinné az ember.
Sajnos fényévekkel vagyunk lemaradva....ebben is.

TaaT 2014.03.21. 22:54:22

@GHG: Kösz :)

@visszakettopadlogaz: "Nem tudom honnan jottel, de en nem szeretnek ott lakni ahol engedely kell egy fukin spacerhez."

Ezen felröhögtem :DDDDDDDDD

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.03.21. 22:56:19

@visszakettopadlogaz: Nem gond a nyelv. A szilikoncsöcshöz sem gyárt ideológiát aki használja. A pasija sem. De attól még a pszichológiai hátteret érdemes tudni. :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.03.21. 22:56:50

@rastawicc: Hát igen. Éreztem én, hogy nem szabadna beléd kötnöm, mert te aztán jól elbánsz majd velem. :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.21. 23:02:11

@TaaT: minden megszokas kerdese.

Egy ismerosnek karacsonykor van a szulinapja - egyszer beszelgettem vele hogy en nyaron szulettem es igy nyaron van a szuletesnapom, erre: " hat milyen szuletesnap az ahol meg karacsonyfa sincs?" :D

megszokas kerdese minden :)

rastawicc 2014.03.21. 23:03:58

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Én ugyan nem. A hőbörgésednek nem én vagyok a célközönsége. Ennyi.

lyken 2014.03.22. 00:12:57

Na végre, kicsipegetik az égbevilágító xenon huszárokat.

kkn 2014.03.22. 00:24:33

@Sayniqua: Amúgy tanulságos, mert az angoloknál adnak egy dokumentációt, hogy ennek kell megfelelni, abból ellenőriz a vizsgabiztos is, és ha egyezik, akkor mehet.

Egyébként a kanaszta elsősorban kártyajáték. Amire te gondolsz, az a kanosszajárás.

lexikon.katolikus.hu/K/kanosszaj%C3%A1r%C3%A1s.html

De, ha vicc volt, akkor hehe...

DózeR 2014.03.22. 00:38:40

@rastawicc: Én is 100% gyári, 24 éves, alapból dübörgő hangú 'sorhatos' technikával koptatom kicsiny hazánk hitvány útjait.
És szintén kikérem magamnak. A kis '90-es E30 325i-met nem adnám oda egy 3-5-8 éves szuzukiért/asztráért/meganért sem.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.03.22. 00:55:28

Nem tudtam szavazni, nekem megfelel a gyári állapot, de az sem zavar, ha valaki ésszel, rendszerben gondolkozva hergeli a vasat. Amúgy ezt is sokkal hatékonyabban lehetne kontrollálni, ha a paranoid vasszigor helyett a szakértelem jutna nagyobb szerephez - persze ezt nyilván nehéz megvalósítani, és a kihívások valamiért riasztják a politikai döntéshozókat. Pedig ha felvállalnák és sikerrel járnának, az óriási előrelépés volna. Pláne azokhoz a dolgokhoz képest, amiket a drákói törvények ellenére ma rendszeresen látni legálisan, vizsgával közlekedni az utakon: igazából nincs sok vesztenivalónk.

A tyuningsóra büntetni kizavart rendőrök helyetti konstruktív, magyarázó jellegű stand az állam részéről remek ötlet tőletek, kár, hogy erre várhatunk, itt csak tovább fúj a keleti szél... Amúgy ha valakinek, a TC-nek meglenne rá a lehetősége, a kapcsolati háló, tessék rámenni a témára, lobbizni, felemlegetni ahol lehet, hátha történik valami. Menne az, idővel pedig Zách lovag vitrint vesz a jól megérdemelt plakettjeinek :)

Btw. saját járgányra mindössze egy pótféklámpát szeretnék, puszta ésszerű biztonsági okokból. Sajnos nem ebben a cikkből értesültem először, hogy a dilettáns jogalkotók szerint ez is alapot adhat a durva megtorlásra. Úgyhogy egyelőre kivárok, és erősen remélem, hogy ez a vizuális segítség nem fog hiányozni egyszer sem a mögöttem érkezőnek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.22. 01:20:43

185x65x15 helyett 195x65x15 tetem fel. Kevesebbszer ér le az alja.

Van még plusz két kürt bent, így a kerékpáros akkor is meghallja, ha a fülében bömböl a zene.

Tökösmákos 2014.03.22. 01:53:50

Voltaire mondotta volt: "Ha kíváncsi vagy rá hol a valódi hatalom, nézd meg kiket nem lehet kritizálni." :P Na ilyen egy olyan orszát amit 100 éve ők uralnak :D Van még kérdés? :P

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.22. 04:04:59

@Sayniqua: es milyen batrak!!!

A jet - stroller maga a gyakorlo eletveszely! Lattam mar sok hulyet, de aki jet engint szerel egy olyan jarmure aminek tiz centis kerekei vannak.... Itt Darwin nagy tisztitast fog csinalni!!!

TomT 2014.03.22. 05:47:40

Ne haragudjon a tisztelt szerző, de fordítva ül a lovon - meg az egész szerkesztőség, ha azt a "Lehetett volna például egy hatósági infopult (...)" kezdetű bekezdést komolyan gondolták.
Mindenkinek egy szál virággal köszönhetné meg a hatóság a standján való érdeklődést, mi?
A szabály, a kötelesség, meg egyéb ilyen oldschool fogalmak nem választható extrák.

Ha mérnökként elkezdek praktizálni mondjuk egy sebészeten és még kérkedek is vele, akkor jogerős ítélet helyett majd felvetem, hogy legyen a nővérpult mellett egy infopult, meg egy orvosi karnak kihelyezett tagozata, hogy ha kicsit ráérek, akkor ott tudjak informálódni, hogy mit és hogyan is kellene csinálnom.
(Jó, túlreagáltam, lehiggadtam ;)

Geza Figlar 2014.03.22. 07:20:09

@007 turbozva nem keverve...:
Nem is tudtam hogy nálunk lóerő után kell adót fizetni.
Tény hogy elég sok szakadék tuningvolvo van forgalomban, de azért ez nem olyan egyszerű, hogy "tudomásul" veszik. Egy szaros rendszámtábla világitásért is vissza hívtak, pedig az egyik égett. Az utólagos kompresszort is meg lehetett oldani, de követelmény az erősebb fék hozzá. Utána új tipusvizsga, jó pénzért. A gagyi csipsztuningot meg jobban teszik ha kiemelik vizsga elött, mert bukta ha a károsanyag nem egyezik a gyárival. Aki ellenkezőjét állítja, az hazudik. Ja, kiszúrják ha nem gyári a lengéscsillapító, ültetve van, meg egyebek.

no_holy_shit 2014.03.22. 07:44:03

@TaaT:
""nagy" kerék, sport futómű (természetesen szigorúan olyanok amik külföldön csont nélkül átmennek a vizsgán"
ja de ott az utcan is csont nelkul megy. Mo-n a sarokig nem ersz el mehetsz görgöztetni...

emeles+kemenyites :-P

no_holy_shit 2014.03.22. 07:47:50

@Frankye_budapest:
"A múltkor az egyik lámpám egy picit feljebb világított, hozott szerszámot a vizsgáztató és beállította.(ingyen)"

faternak mozaikban is be akartak allitani, de mivel "szar" nem lehetett, de mivel rendes atengedte...
vizsgautan piros lampanal vadul integet egy motoros faternak. Kiszall es az indexek a kocsioldalan lognak a kabeleken...

talan tudni kene, hogy melyik csavart kell tekerni

(nekem a tortenet ott kezdett gyanus lenni, amikor fater mondta, hogy csavarhuzoval akarta allitani (F astra... kezzel allithato))

no_holy_shit 2014.03.22. 07:50:44

@Válasszunk:
"kkor a Brabus, az AMG és más neves tuning cégek miből élnek?"

vakarnak magukat az AMG-sek, ha ezt olvasnak...

AMG - jarmufejlesztö ceg, nem tuning!! es nagyon nem szeretik, ha brabussal egylapon emlitik oket

Tomcy 2014.03.22. 07:56:14

Mondjuk érdekes nekem a swift sporton a gyári 17-es felniről sehol semmilyen papirom vagy igazolásom nincs. Se forgalmiban, se máshol. Most ha beleköt a rendőr mert mondjuk tudatlan mi a francot csinálhatok? Tartsam magamnál a kocsin kifüggesztett gyári felszeteltségről szóló papirt vagy mivel igazolom hogy az gyári?

Sőt igazából azt nem értem ezeknél a tuning cuccoknál, hogy ha ilyen rohadt nagy probléma hogy bele rakom a kocsiba akkor miért lehet forgalmazni???
Erre nincs hatóság aki bevizsgálja hogy forgalomba lehet e hozni?
Ha nincs akkor csináljanak, majd teszteljenek le mindent és ami szar azt ne engedjék forgalmazni itthon.
Minden megoldható lenne csak itthon inkább a lehúzásra mennek.

no_holy_shit 2014.03.22. 07:57:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"így a kerékpáros akkor is meghallja, ha a fülében bömböl a zene."
ezt persze minden rendör leszarja...

(mondom en miutan, parszor zenet hallgatva kerekeztem be melohelyre es parkbol kierve nem vettem ki... kurvara nem hallani semmit... )

no_holy_shit 2014.03.22. 08:03:34

amugy a problema ott kezdodik, hogy ha megbasznak egy szakadt szilent miatt, akkor viheted ujra vizsgara... ezert az ember inkabb tutira megy es csusztat

(nemeteknel kapsz egy hibalistat es 4 heten belul visszamesz, akkor 10€ van Nachprüfung)

Schütii 2014.03.22. 08:04:22

@Dövan: Nem, sajnos akkor sem. Gondolkodjunk hatósági fejjel! Az adott KONKRÉT típushoz, alvázszámhoz vannak előírt kerékméretek, ezek közül lehet válogatni. Az SRT különbözhet mondjuk a dízel 300C-től, ezért ha fel is lehet tenni más felnit és nem is tapasztalsz semmilyen rendellenességet menet közben, a típus már nem a gyári (hatósági) minősítésnek megfelelő.
Persze, és mi van akkor? Kérdezheted. Nos amíg nincs baj, addig semmi. De! Ha baleset részese vagy, mindegy hogy te okoztad e, vagy sem. Ha a másik félnek jó ügyvédje van, vagy csak a biztosító kezd el nagyon a dolgok mélyére túrni, akkor különböző fizetnivalókat varrhatnak a nyakadba, illetve a biztosító megtagadhat mindenféle kifizetést a cascon kívül. Hogy vállalod-e ezt a kockázatot az csak rajtad múlik.

no_holy_shit 2014.03.22. 08:06:03

@Tomcy:

az uj nemetorszagi forgalmikban a gyari felni/gumikombinaciok nincsenek benne, hanem csak azok amiket a tulaj pluszban engedelyeztetett!

multkor nem akarta a TüV atengedni az e30-t a gyari pokhalos BBS-sel, mert "nincs a forgalmiban"

no_holy_shit 2014.03.22. 08:10:40

@Schütii:
ez a tipikus esete nalam annak, hogy 1 sör utan 3x olyan ovatosan vezetek, mert ugy is a nyakamba varrjak.

[de mi balkaniak nemetorszagban mindig azon rohogunk, hogy keletre sokkal kevesebb a baleset, mert ott ha nem is a te vagy a hibas, akkor is minuszosan kössz ki a tortenetbol, ezert mindenki vigyaz. Itt meg a biztosito ugy is fizet]

kalinka55 2014.03.22. 08:12:02

Én egy 'komolynak' csoportosított autóra raktam xenont (gyárilag projektoros) és tuningdobot is (a lehető leghalkabbat), a beltér pedig teljesen át lett építve de mégsem érzem magam se boyracernek se elvetemült bűnözőnek.
Kár, hogy nincs legális lehetőség a(z éppeszű) módosításokra pedig sokan vannak akik szeretik ha egyedi a szeretett autójuk. Persze egy képzeletbeli határvonalat meg kellene húzni mert tényleg vannak olyanok akik traktorra való kipufogót szerelnek fel, vagy éppen vasalódeszkát használnak hátsó szárnynak.

Krisi 2014.03.22. 08:53:23

@XM_Fanatics: ójaj, belegázoltam (kormoltam) a kis TDI-s lelkedbe? ez volt a cél :)

az, hogy valaki felrak egy undorító spoiler szettet, azt leszarom, max magát járatja le.
de aki felhúzza a szaros 1.6-1.9-es trágya dízelét, aztán ad egy gázfröccsöt, és nagyobbat kormol mint a 7-es busz, na az bizony rohadjon meg a neve napján.

mielőtt még valaki félreértené nem alapvetően a dízellel van a bajom, hanem amikor a retardált fogja, és úgy kókányolja át (amit ő professzionális chiptuingnak nevez), hogy a mögötte közlekedők instant tüdőrákot kapnak.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.03.22. 08:54:47

@Leadfoot: "hogy ha megállít a jard, honnan fogja tudni, hogy a te futóműved, fékrendszered, akármid normálisan van átépítve"

Kérlek alássan, Csongrádon olyan magasan képzett huszonhárom éves rendőrök vannak, akik ránézésre megmondják hogy az irányjelződben az izzó szabálytalan mert nem megfelelő árnyalatú a borostyán fény, amit kibocsát. (Osram Diadem - hatezer a pár, plusz 20k a bírság)
Ezeknek mutogathatsz akármilyen papírt, csak jobban felbaszod a kis önérzetét a gyereknek. Legyen neki igaza, biztos nem áll fel neki otthon ha neadj' isten egy állampolgárnak van igaza. Visszaraktam a 200Ft darabárú sima mártott sárga izzókat, legyen békesség.

Németeknél sem fenékig tejfel a tuningautós élete, ha fokozott ellenőrzést tartanak, már egy baseballsapka is ok lehet a kiintésre, nem beszélve egy ültetésről vagy sportauspuff-ról. Más kérdés, hogy ott a "fokozott ellenőrzést" kicsit másképp kezelik, mint mi. TÜV eingeführt? Akkor mehetsz is, viszlát.

cenzuratroll bosszanto 2014.03.22. 08:56:02

@Dövan:

Seggfej, ha én szemüveget veszek fel, attól még a hozzád hasonló faszfejek fényszórója szarul beállított marad, és továbbra is az égbe világít.

Nordbright 2014.03.22. 09:03:48

@ommm:

@Ayrton70:"SENNA MA LENNE 54 ÉVES !
A TOTALCAR ERRŐL NEM ÍR SEMMIT,MERT NEM BMW !!!"

Mert olyan szép kerek évforduló az az 54.

És majd kell cikk az 56. 57. 58. 59. 61. 62. 63. 64. ... 112.113. stb évfordulón is, de legalább 5 oldalas ! Természetesen újdonságokkal.

Tisztelet Sennáé! De azért kezeljük már helyén a dolgokat. Nagyon sok ember halt már meg, minden napra jutna legalább egy eset. Tiszta gyászjelentés lenne a TC vagy minden egyéb médium. Szép kerek évfordulókon lehet szép nagy cikkeket írni, sok szép képpel, érdekességgel.
Csak eszmefuttatás. Nem Sennáról szól.

no_holy_shit 2014.03.22. 09:08:56

@Krisi:
"de aki felhúzza a szaros 1.6-1.9-es trágya dízelét, aztán ad egy gázfröccsöt, és nagyobbat kormol mint a 7-es busz, na az bizony rohadjon meg a neve napján."
tuning=hangolas.
a legtöbb esetben a gyari hangolas eleg jo (több (többe kevesbe) hozzaerto mernök jö par orat sok klimatikus korulmenyek kozott eltölt merestehnikaval az autoban)

a chiptuning* ott kezdodik, hogy HW epites (nagyobb turbo, cooler, uzemanyagrendszer) utan ugy lesz megirja a chip, hogy normalis legyen. 1,9tdi-t sokaig nem füstöl (ha esszel van csinalva)

*(kiveve a gyarilag CSAK szoftveresen butitott verziokat, de itt is hozza kell tenni, hogy gyakran a motor ugyanaz (csak butitva), de a gyngebb verzioban kisebb fek/hütö van!!! (pl. W176 OM607 66kw vs. 80kW)
[pl. azert van 190km/h-nak megfelelo motorfordulatra korlatozva fordulatszam, mert a jarmureszleg "T"-s gumikat akart a kocsikra, hogy sporoljon 3€-t autonkent...]

insigniakbana 2.0cdti 110, 140, 160le motor ugyanaz, de a 110le-sben gyengebb valto es kisebb kupplung van... felhuzhatob a 110-st is 160le-re, csak alul nem szabad annyi nyomatekot adni.

no_holy_shit 2014.03.22. 09:10:51

@Make Valamit:
"TÜV eingeführt"
VORgeführt...

no_holy_shit 2014.03.22. 09:24:26

@kalinka55:
"Kár, hogy nincs legális lehetőség a(z éppeszű) módosításokra pedig sokan vannak akik szeretik ha egyedi a szeretett autójuk"
szerintem ahhoz, hogy egyedi legyen egy auto a technikahoz nem kell nyulni.
(matrizas vagy egyedi fenyezes, belul börözes (felni... igen, ehhez kell engedely))

de a 312-s fek az 1,4i-n porig ultetve vasalodeszkaval es LED-s meg angel eye-s lampakkal... Lambo ajtokkal es üvöltö kipuffal. htjaa.
nagyobb kipuff kell, ha az ember mondjuk a 90le-bol csinal 160-t, (de a nagyobb is lehet halk...) [ahogy a korom sem strg+A; =110; [enter]]

no_holy_shit 2014.03.22. 09:29:29

@kalinka55:
"Kár, hogy nincs legális lehetőség a(z éppeszű) módosításokra pedig sokan vannak akik szeretik ha egyedi a szeretett autójuk"
szerintem ahhoz, hogy egyedi legyen egy auto a technikahoz nem kell nyulni.
(matrizas vagy egyedi fenyezes, belul börözes (felni... igen, ehhez kell engedely))

de a 312-s fek az 1,4i-n porig ultetve vasalodeszkaval es LED-s meg angel eye-s lampakkal... Lambo ajtokkal es üvöltö kipuffal. htjaa.
nagyobb kipuff kell, ha az ember mondjuk a 90le-bol csinal 160-t, (de a nagyobb is lehet halk...) [ahogy a korom sem strg+A; =110; [enter]]

peter3374 2014.03.22. 09:52:39

@cenzuratroll bosszanto: @min: Ez így van bődületes mennyiségű a szarul beállított lámpás autó az országban.
Egy kicsit sem bánnám, hogy ha a rendőrök kiszednék őket este és műszakira küldenék az összes köcsögöt.
Egy részük nem is tudja, hogy rosszul világít a lámpája a másik részük, meg belerakja a nagyobb fényerejűt, meg feljebb tekeri mert nem lát.
Baromi fárasztó egy több órás éjszakai vezetésnél a sokadik aki elvakít.
Persze az itt anyázó csoró lúzereknek akik tunyingolják a szétrohadó astrát, ez nem tűnik fel, mert nincs is annyi pénzük, hogy több órát vezessenek.

De ez egy olyan probléma amivel foglalkozni kéne a rendőröknek, mert sokkal veszélyesebb mint, hogy most a hülyegyerek felszegecselte-e anyu vasalódeszkáját...

peter3374 2014.03.22. 09:54:53

@Make Valamit: Gondolom valami hiper-szuper drága verdád van, hogy 6000Ft-os irányjelzőt tettél bele...
De gondolom valami sokéves olcsó géped van, mert azok szokták megvenni ezeket a csicsa drága hülyéknek való szarokat.

no_holy_shit 2014.03.22. 10:01:15

@peter3374:
" így van bődületes mennyiségű a szarul beállított lámpás autó az országban."
meg az 5kW-s LED-s lampas bringasok!!

nekem futaskor szokta kisutni a szemem!

egyszer poenbol neki futok az egyik baromnak, majd elnezest kerek, hogy elvakitott

lyken 2014.03.22. 10:03:28

@Dövan: "Vegyél fel szemüveget, köcsög!"

Probléma: Szarul van beállítva a lámpa, vagy gagyixenon van beszerelve ezért vakít.
Megoldás: Beállítani a lámpát? Minőségi Xenon? Lófaszt, nyiffanjon ki a hülyéje az árokban, hogy xenonjaninak nagyobb erekciója legyen este a semmire. Király vagy ecsém, király.
Nem csoda, hogy minden jóérzésű ember utálja a tuningosokat.

Schütii 2014.03.22. 10:04:08

@peter3374: Egyrészt nem nézi vizsgán a kutya se hogy hová világít a lámpa csak világítson. De ha néznék is, másnap kiég az izzó, kicseréled és már oda is van a beállítás. Sok balfasz meg tévhitben él, azt hiszi hogy ha feljebb tekeri a lámpát akkor jobban fog látni. Ez tévedés, mert lehet hogy messzebbre ellát, de közelre kevésbé fogja a lámpa megvilágítani a dolgokat.

lyken 2014.03.22. 10:04:45

@no_holy_shit: " 5kW-s LED-s"
Lument akartál mondani? :)

lyken 2014.03.22. 10:07:20

@Schütii: Ennek a megértését ne várd. Azt se tudják, hogy a W, kW, Lux, Lumen közt mi a különbség. Ha letolják érte, gyorsan kiguglizza, hogy okosabbnak tűnjön, de ennyi, ő beállítja, mert tudja, a fény egyenletesen terül, csókolom.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.03.22. 10:10:06

@peter3374: nem járok drága kocsikkal valóban, ezt eltaláltad, életemben nem vennék használt autót hitelre, mert nincs rá garanciám, hogy öt év múlva ugyanúgy tudok csengetni, mint most. Meg sajnálnám is (nem mintha ezeket az öregecskedő vasakat nem) ha valami igazi, vidámvásár utcai roncs összetörné.
Az adott autón pusztán azért volt ez a csere, mert az összes burája színtelen volt és szerintem ronda a színtelen üveg mögött a narancs izzó, viszon az akkori LED-es izzók kissé (nagyon) gyenge fényűek voltak, én meg nem akarok balesetet abból ha nem látják az indexemet. Akkor viszont miért ne lássanak csecse színtelen, de sárgán villogó lámpát? Ez volt az én drámai vétségem, vállalom minden tettemet előtted meg a megyei bíróság előtt is :)
(Ha Pintér miniszter úrnak nem égő egy jól karbantartott Wartburg, én sem szégyellem magam egy jól karbantartott Astrában.)

peter3374 2014.03.22. 10:12:07

@Make Valamit: Akkor a ritka kivétel vagy, mert azok szokták ezeket megvenni, aki a kék ledes tunyingot is.

Schütii 2014.03.22. 10:14:42

@Make Valamit: Az milyen amikor a színtelen indexbura alá fehér izzót tesznek?

peter3374 2014.03.22. 10:16:00

@no_holy_shit: @lyken: A másik véglet meg a sok köcsög sportoló biciklis, mindenki más megérti, hogy kell a lámpa a biciklire meg a fényvisszaverős ruha, de ők nem, pedig biztos lehet 135.000Ft-os biciklis felsőből is ilyet venni, de az gondolom nem menő, meg hát bődületes nagy súly az a 10 dekás hátsó lámpa...

Schütii 2014.03.22. 10:16:58

@lyken: Azért bízom abban, hogy nem feleslegesen koptatom a klavit, hátha el tudom ültetni pár ember tudatalattijába hogy a fényszóró több odafigyelést kíván minthogy izzót cserélünk benne.