HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A bicikliút a bicikliseké

2014.04.09. 06:20 Tcomment

Címkék: kerékpár bicikli kerékpárút

Nem a görkorisoké, a futóké, a turistáké vagy a babakocsis kismamáké. Attól, hogy sportolnak, vagy kerekük van, még lassabbak a biciklinél.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

184 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr475994570

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.09. 06:42:23

Én nem várnám el az emberek nagy részétől, hogy ilyen bonyolult dolgokat, mint "járdára" festett jelek, értelmezzen :D Még KRESZ oktatás után sem értik az autós táblákat...
Meg hogy figyeljen, hol megy... Utópia...

Bár különben az sem teljesen jó, hogy csak egy festett sá választja el a járdát a bringaúttól; elég könnyű átlépni, akár akkor is, ha csak nem figyel az ember.

NBE 2014.04.09. 07:09:48

Jól érzékelem, hogy a szürke keretesből kimaradt:

"Közúton: ha nincs ezt kimondottan tiltó tábla, ill. nem autópályáról (/autóútról?-ennek nekem is utána kellene néznem) van szó, valamint főútvonalon/ felügyelet nélkül csak 12 év felett, stb stb."

Ne adjuk már a lovat a barlangból most előjövő pógártársak alá korán reggel, ha nem muszáj-kérném tisztelettel! :)

(Más kérdés, h sokaknak a kerékpáros nyom fogalma sem mond semmit (ld. Margit híd), de azt már többé-kevésbé megszoktam.)

Schütii 2014.04.09. 07:26:18

Bírom még a kutyát utánengedős pórázzal sétáltatókat is, a bicikliúton persze. Na azzal nehéz a kutyát beszabályozni, viszont jó kis drótakadály tud létrejönni pillanatok alatt az eb és a gazdája között.

fpetyov6 2014.04.09. 07:36:51

Szegeden is dettó ez e helyzet. Múltkorában a kerékpár úton futó csajnak (fülhallgató bedugva), szóltam, hogy miért nem a járdán fut, még engem küldött el az anyámba...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.04.09. 07:46:29

Én a kerékpárúton egymás mellett babakocsit toló, trécselgető, felelősségteljes anyukákat imádom a legjobban. Biztos azért jönnek oda, mert "jószéles".

A másik csúcs a belvárosi hídon lévő kerékpárúton (egyik oldala csak a kerékpárosoké) komplett óvodáscsoportot terelő óvónéni. Na az megérdemelne egy jó nagy fülest. (A gyerekek szüleitől is.)

(Szintén Szeged.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.09. 07:47:01

@fpetyov6: Ezt mondom. Neki az járda. Hogy biciklik vannak oda festve? Nem érdekes...

gab200 2014.04.09. 07:49:10

Kicsit szereptévesztésben vannak földünk megmentői...Nem érdekel,ha babakocsis van a kerékpárúton,az sem,ha koris vagy deszkás.Sok-sok adóforintból építettek kerékpárútakat,tehát ahol van kerékpárút,ott ne gyere az autóútra.Esetleg akkor,ha én is felhajthatok a kerékpárútadra autóval,mert nem tetszik valami az autóúton...
Nincs biztosításod,nem fizetsz útadót,meg azt a rengeteg állami sarcot,amivel világon egyedülállóan önfentartóvá vált a magyar rendőrség.Meg amúgy se.

Agyalap 2014.04.09. 07:51:21

Puffoghatsz, de megkérdezném - a gőrkorisnak a gyalogosok között a helye?
Ha lassan haladó biciklist érsz utol, annak is ki kell mennie a gyalogosok közé?

Ha sport jelleggel tekersz vagy sietsz, szerintem ne a kerékpárúton tedd. Elég régen biciklizek, nem volt gondom az autósokkal. Kerékpárral tényleg gyorsabb tud lenni, 30-40-es tempóval a csak az úttesten tudsz haladni...
Sok éve a szentendrei kerékpárúton gyors egymásutánban két esetem is volt, azóta ha csak lehet kikerülöm a kerékpárutakat, mert azon gyalogosok és kerékpárosok lehetnek ami potenciális veszélyforrás :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.04.09. 07:53:38

Én csak azt kérdezném meg e bejegyzés kapcsán, hogyha VAN kerékpárút és a biciklis mégis a járdán hajt, akkor én mint gyalogos elküldhetem a búsba????

DeeJay(HUN) 2014.04.09. 07:54:28

Ezt le lehet írni az autóútakon a forgalmat akadályozó kerékpárosokról is.

gab200 2014.04.09. 07:55:32

@Agyalap:
Értsd meg,hogy az egyéni problémáidat nem más szopatásával kell megoldani!Nem véletlenül építették a kerékpárútakat,hanem azért,hogy biztonságban,az autós forgalom akadályozása nélkül mentsd meg a földet.Nekem sem tetszik,ha éppen egy csőtörés miatt dugó van az úton,pedig rohadt egyszerű lenne felhajtanom a kerékpárútra.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.04.09. 07:57:14

"A bicikliutat sem véletlenül hívják bicikliútnak, és nem futó-, görkorizó-, gördeszkázó-, vagy egyszerűen sportútnak."

Ugyanakkor:

"kerékpárosok által is használható buszsáv"

Pedig a buszsávot sem véletlenül hívják buszsávnak ugyebár...

Dehát mindegy is, a kerékpáros eszerint ott hajt ahol akar. Járdán is, mert ott szabad, a kerékpárúton, mert az az övé, a buszsávban mert ott meg van engedve, és bárhol máshol, mert csak.

Schütii 2014.04.09. 08:03:24

@gab200: Nyugi, megállhatsz a bringaúton te is autóval, ha éppen arra van dolgod, legalábbis Bp-en. Anyázva ugyan kikerülünk valahogy, de szarjál rá nyugodtan.

gab200 2014.04.09. 08:06:47

@Schütii: aki a bringaúton parkol,azt basszák meg 100.000-re nyugodtan,csak úgy,mint azt a kerékpárost,aki a kiépített kerékpárút mellett a főútra megy...

JL 2014.04.09. 08:13:40

OK, szép dolog az öntudat - De akkor működjön fordítva is! Tehát, ahol van kerékpárút, ott közlekedjen már azon a kerékpáros!!! Pl. a csepeli Szabadkikötő úton VAN kerékpárút, mégis sok bringás b@szik rá, s az igen forgalmas, 2x2 sávos úton kerekezik - de miért??? Szeretném látni és/vagy olvasni, hogy ilyenért is kiosztanak büntetést...

2014.04.09. 08:33:31

A bicikli jármű és akár tetszik az autósoknak, akár nem, a valódi helye az úton van, nem a járdán.
A sokszor megénekelt budai felső rakparton a kerékpársáv egy vicc, amit némi festékkel propagandacsináltak és padokat meg fákat raktak bele, és józan paraszti ésszel az nem más, mint járda.

KawaBazsy 2014.04.09. 08:37:48

Az kifelejtődött a szabályok közül, h ha nincs kerékpár út, akkor 12 év felett a kerékpárosnak az úton KELL haladnia. Amúgy nem csinálok problémát belőle, ha a járdán jön, óvatosan, félre is állok. No de ne csilingeljen már le..

xsmogx 2014.04.09. 08:42:13

@gab200: Ezt a nem fizetsz útadót, a zautósok pénzéből épül a kerékpárút még mindig tartja magát? Kérdezem autós/motoros/kerékpárosként. Most akkor én joggal pofázhatok ,vagy autót és motort is tulajdonlóként akár kétszer annyit is mint az akinek csak autója van? Mindegy, hagyjuk.
A gyalogosok szent tehenei egyébként tényleg a babakocsisok, ha a járdától fűsávval elválasztott kerékpárúton tolja és rácsöngetnek, nem kérdés, hogy akkor is csak a bringás lehet a bunkó. Akárcsak a babaafedélzeten matricás autósok, ha a gyerek alszik a kocsiban, akkor szűnjön meg körülötte a világ... A gyerek nem biztosít előjogot a közlekedésben.
Egyébként a budai rakparton futó kerékpársáv rettentő rossz megoldás, jobban jársz ha az úttesten tekersz.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.04.09. 08:44:05

városon kívül, kétszámjegyű keskeny fűúton, ahol az út mellett 2 méterre van kerékpárút, és a bringás mégis az úton megy, ott átmehetek a nyakán az ifával?

kínzó kérdés: a főúton ilyenkor miért nincs kint a kerékpáros forgalmat tiltó tábla?
kínzó kettő: a buzi bringás miért gondolja úgy hogy egy keskeny úton ha 30-40-el teker 1-méterre az út szélétől, akkor nem tartja fel azokat az autósokat akik 90-el mennének

(ha nem az út szélén teker akkor nem tudod kikerülni úgy hogy ne lógj át a szembe sávba, de ott meg folyamatos forgalom van)

Alte 2014.04.09. 08:46:22

Egyetértek. A járda pedig a gyalogosoké

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.04.09. 08:49:36

@Hoppácska: Igen. (Korától azért függően.)

helyközi ember 2014.04.09. 08:50:37

A tipikus biciklisrasszista írás, lesz vagy 700 kattintás... A szerző hogy képzeli? Legyen autóút, bicikliút sportolóknak (ezen belüll is külön sáv a 25kmh alatt/felett haladóknak, valamint egy harmadik a gyerekes bicikliseknek?), legyen külön sáv a görkorisoknak, a futóknak, egy másik a kocogóknak, valamint egy jó széles a babakocsis kismamáknak?!

Akkor analóg módon követelem, hogy minden országút is legyen irányonként legalább 4 sávos, úgymint : IFA / Gyors kamion / lassú szgk / gyors szgk, illetve lőjék agyon azt, aki nem a megfelelőt választja.

Emberek, felfogtátok, miről beszéltek egyáltalán?! Volt egy hosszú és sötét tél, mindenki örül, hogy kiszabadulhat. Aki SPORTOLÁSKÉNT bicajozik, az úgyis tolja hétközben is, annak talán nem szombat/vasárnap kora délutánra kellene időzítenie a heti legfontosabb edzését, nem? Aki meg eleve hobbista, az próbáljon meg együttélni a helyzettel, vagy válasszon olyan útvonalat, ahol nincsenek akadályok...

Amivel egyetértek: tolerancia kellene a gyalogosok részéről is (kismamák hagyjanak helyet a többieknek is), illetve a zsinór-távirányítós hónaljkutyák szerintem sem valók ilyen helyekre.

Schütii 2014.04.09. 08:53:55

@Hurrá Torpedó: Csak hogy legyen némi örömöd is a mai napban:

https://www.google.hu/maps/place/Deszk/@46.21862,20.302268,3a,75y,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s21071431!2e1!3e10!4m2!3m1!1s0x47448a32908a1e9b:0xc75ca071cfd94350

Némi magyarázat: Bicikliút a "semmiben" ér véget, majd ott a párhuzamos kétszámjegyűn kerékpárforgalmat tiltó tábla. Vagyis zsákutca sőt zsákbicikliút.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.04.09. 08:54:00

@gab200:
Tehát a kerékpárúton mehet bárki, de a kerékpáros ne merjen az autóúton menni. Aha. Fair hozzáállás.

"Nincs biztosításod"
Képzeld, van. (OK, ez nincs mindenkinek.)

"nem fizetsz útadót"
Dehogynem. Te milyen formában is fizeted?

"meg azt a rengeteg állami sarcot"
Nem tudom, mi az a rengeteg, de az csak azért van, mert a kerékpár - még - nem rendszámköteles. De akkor légy szíves a robogósokra is vonatkoztatni. Csak ők még környezetszennyeznek is a kétütemű kávédarálókkal.

GG81 2014.04.09. 08:56:09

Aha, téged biciklist zavar a gyalog ezért lemész az autók közé az útra, még akkor is, ha tilos és van kötelező kerékpáros infra, ahol így az autóst zavarod, mint biciklis. Ez szokott lenni a megoldás. Csak azt ne feledd az első esetben, esetleg a gyalogost fogják büntetni, rendre utasítani, ott te mehetsz előjoggal, csengetheted őket (, ahol legálisan haladsz és ők tévednek eléd), de a második esetben a fantasztikus megoldásoddal te jársz tilosban, ahol neked kell vállalnod a büntetés lehetőségét, pl. Árpád híd, Wiess Manfréd út!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.04.09. 09:01:35

@Hurrá Torpedó: "a főúton ilyenkor miért nincs kint a kerékpáros forgalmat tiltó tábla?"

Mert az csak 'dupla táblázás' volna. Felesleges.
Lásd Kresz 54§/11. (De azért olvasd el hozzá a 13§/2. utolsó mondatát is.

(Az más lapra tartozik, hogy kis hazánkban a zebra elé kiteszik a megállni tilost - az is felesleges - , mert egyesek megállnak mindenhol, ahol nincs kifejezetten tiltva.)

GG81 2014.04.09. 09:02:17

@Hurrá Torpedó: ha van kerékpárút tábla, akkor nem kell külön tiltó, mert az már eleve kijelöli a kötelező haladási helyet. az Árpád hídon mégis van külön tiltó, ott ezt a kettőst tojják le magasról, mert mégis a külső forgalmi sávban tekernek. :-o

több rendőrt, több ellenőrzést!

2014.04.09. 09:03:12

A baj az, hogy a rakparton az járda. A festegetés az csak ilyen pótcselekvés...

@GG81: ahol járda van ott jóhogy, az ember nem tud közlekedni mert a többség csak hobbiból sétál nem pedig a-ból b-be akar eljutni. Egyáltalán mit keres annyi autó egy ilyen zsúfolt városban??

ZYLO 2014.04.09. 09:09:01

A lehető legrosszabb megoldás, amikor a járdára festenek egy sárga csíkot meg egy biciklit, és onnantól kerékpárútnak nevezik. Olcsó, a statisztikában jól mutat, de a gyalogosok leszarják a csíkot és ott andalognak, ahol nekik jól esik. Ha két méterrel később a következőnek a másik fele szimpatikus, az meg ott.

Tudom, hogy tilos, de nem dől össze a világ, ha KELLŐ ALÁZATTAL a járdán vagy úttesten megy a biciklis. Ha elférünk, nem zavar. Viszont aki tilosban jár, kussoljon. Járdán nem csengetheti le a gyalogost, és ha az úttesten nem adnak neki elsőbbséget, egy szava sem lehet. Ha ezt elfogadja, felőlem menjen az úton. Sajnos sokfelé a bicikliutak minősége is vacak, tele vannak huplival megy repedéssel, megértem, ha valaki nem akar zötykölődni.

baggins21 2014.04.09. 09:09:05

Remélem, ahol meg nincs kerékpárút ott az úttestet és nem a gyalogosoknak fenntartott járdát használod. A kedvencem amikor sétálunk ketten és csenget a biciklis, mint akinek muszáj, hogy ő haladni akar olyan helyen ahol semmi keresnivalója.

Zebrateve 2014.04.09. 09:09:59

@gab200: Kicsit tévedésben vagy. Az autód után fizetett adóid messze nem elegendőek még a jelenlegi utak fenntartására sem, nemhogy újak építésére. A környezetszennyezésedet meg nem fizeted. (Mellesleg az éppen kerékpárt használók nagy részének van autója is, pl. nekem is.)

Ahogy mások is írták, van biztosítás is, nekem is van, felelősségbiztosításom is.

Zebrateve 2014.04.09. 09:11:08

@Agyalap: Igen, görkorisnak gyalogos közt a helye, legalábbis a KRESZ alapján. Ha nem tetszik, javasolj új jogszabályt, aztán megnézzük, elfogadják-e a javaslatodat.

j311 2014.04.09. 09:12:11

Ha a bicikliut a bicikliseke, akkor a biciklisek legyenek szivesek eltakarodni az autoutrol, ha van parhuzamos kerekparut. De a jardan se lassak egyet se!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.04.09. 09:13:28

"kerékpárosok által is használható buszsáv"

Pedig milyen jó is az, amikor 2-3 tömött busz egy biciGlis mögött feltorlódva araszol.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.04.09. 09:14:26

@Zebrateve: " Kicsit tévedésben vagy. Az autód után fizetett adóid messze nem elegendőek még a jelenlegi utak fenntartására sem"

Szerintem Neked gőőőőzöd nincs mennyi adót fizet egy autós. Majd kérdezd meg apudtól.

Zebrateve 2014.04.09. 09:15:02

@DeeJay(HUN): Nem akadályozzák a forgalmat. Ezek szerint nem vagy tisztában a fogalmakkal. Egy: az nem autóút, hanem közút, mindenféle jármű számára, beleértve a kerékpárt is. Kettő: csipkebokorvessző. Három: az akadályozást is jobb, ha tisztázod magadban (ajánlom bármelyik KRESZ-tankönyvet), a kerékpárost esetleg lassítja a forgalmat, de nem akadályozza. Mellesleg a forgalmat az esetek túlnyomó részében éppen az autósok lassítják.

Manarola (törölt) 2014.04.09. 09:15:07

Kezdjük ott, hogy 90%-ban olyan bicikliutakkal van gond, ahol a járdából választották le őket. Egyébként gyalogosként sem életbiztosítás a járdán sétálgatni, mert a sok kerékpáros azt is magáénak gondolja. Több barom biciklist láttam eddig, mint barom gyalogost.

Zebrateve 2014.04.09. 09:16:47

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Mint említettem, van autóm. 10 éve, Budapesten, fiatal férfiként. Van fogalmam róla. Neked van fogalmad róla, mennyi pénz folyik be az államháztartásba az autósoktól, és mennyibe kerül fenntartani az utakat? Vagy építeni egy utat? Nekem van, ez a munkám.

Zebrateve 2014.04.09. 09:18:55

@JL: A konkrét helyet nem ismerem, de általában azért megy le az útra a kerékpáros, mert a kerékpárút (vagy gyalog- és kerékpárút) veszélyes. Keskeny, rossz a burkolata, sok a kereszteződés, ahol nem adják meg az elsőbbséget, sok rajta a szabálytalan gyalogos stb.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.04.09. 09:19:18

@bonifac:

Nem tudom, mi az a rengeteg, de az csak azért van, mert a kerékpár - még - nem rendszámköteles. De akkor légy szíves a robogósokra is vonatkoztatni. Csak ők még környezetszennyeznek is a kétütemű kávédarálókkal

A robogósok is befizetik az üzemanyag árában a literenkénti kb 300 Ft adót. Plusz a 2t olaj literenkénti kb 7000 ft-os árában legalább 6000 Ft adó...
Ekkor még nem számoltunk az egyéb kopó alkatrészekre kivetett (pölö. fékbetét, kuplung, szíj, gumi) környezetvédelmi díjakról.

68nyara 2014.04.09. 09:21:04

Azért az elmebeteg biciklis útra kiváló példa a Lurdy előtti szakasz. Alapvetően életveszélyes, no nem (csak) a bicikliseknek, hanem a gyalogosoknak. Eddig két gyalogos vs. biciklis meccset láttam, ami kiütéssel ért véget. (Értsd: biciklis legázolta a gyalogost. Egy kifejezetten nagy forgalmú zebra + buszmegálló egyenesen rávisz a kerékpárútra. Ahol a bicósok egyébként (mert amúgy egyenes, meg jól belátható is lenne) nagyjából full gázon tekernek (kis képzavarral). Na most, persze a gyalogosok a hibásak, hiszen minek lének körültekintés nélkül a kerékpár útra (ez irónia akart lenni... mielőtt jön az anyázás). Csakhogy a gyalogosok jó része, önmagában attól, hogy egyszer csak pirosra vált alatta a járda nem gondol arra, hogy hátulról rögtön kap egy 30-al tekerő bicajost is a nyakába. Miért is gondolna? A kresz sem írja, hogy a piros térburkoló = kerékpárút. Van rajta felfestés? Ja, néhol van, de már bocs, senki nem fog gyorsan végigfutni az út mellett, hogy aszongya: itt egy sor piros burkolat, valahol festettek fel rajta bicajt? Ja tényleg, sárga a széle, de a kresz erről sem rendelkezik.

Hasonlóan ötletes megoldás található még a Gyöngyösi utcai metrómegállónál (DunaPlaza). Úgy látszik az fel sem merült senkinek a kicsi agyában, hogy ahol komoly gyalogosforgalommal kell számolni, ott a bicóutat nem engedem azon keresztül. Az persze csak hab a tortán, hogy
1. ha már van kerékpárút akkor AZON tessen tekerni, nem mellette 10 méterrel, átlósan keresztbe a járdán. Akkor sem ha széles a járda.
2. A kerékpárúton nem megyünk motorral/robogóval, akkor sem ha pizzát/levelet viszünk ki.
3. Járdán/kerékpárúton nem közlekedünk autóval, akkor sem, ha mi vagyunk a pénzszállítók, a beszállítók, a bolt tulaja, stb. (lásd még Váci út jó része, vagy bárhol ahol kicsit szélesebb a járda...)
Persze a legfőbb baj, hogy a derék rendőreink basznak ellenőrizni ezeket a szabálytalanságokat.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.04.09. 09:21:27

@Zebrateve:
"az nem autóút, hanem közút, mindenféle jármű számára, beleértve a kerékpárt is."

Ha a kerékpár jármű akkor mit keresnek a biciklisek a járdán??????
És miért nem állnak meg a zebránál, amikor piros van a járművek számára??????

"a kerékpáros esetleg lassítja a forgalmat, de nem akadályozza."

De remélem ezt az érvet nem mondják el a kerékpárúton gyaloglók, babakocsizók, rollerezők, irgum-burgum! hogy ők se akadályozzák...

hamisnero 2014.04.09. 09:22:19

@gab200: te se fizetsz útadót, viszont én lehet hogy egyébként sokkal több adót fizetek mint te. és a közutak fenntartását ebből finanszírozzák.

korzo 2014.04.09. 09:23:45

Szoboszlón egységár van: 10ezer a kövesúton biciklizés a bicikliút mellett, meg 10ezer a járdán biciklizés is (még ott is, ahol az út veszélyes, keskeny 2x2 sávos), meg 10ezer a hiányos biztonsági felszerelés is (lámpák, prizmák).

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.04.09. 09:24:33

@Zebrateve:
"A konkrét helyet nem ismerem, de általában azért megy le az útra a kerékpáros, mert a kerékpárút (vagy gyalog- és kerékpárút) veszélyes. Keskeny, rossz a burkolata, sok a kereszteződés, ahol nem adják meg az elsőbbséget, sok rajta a szabálytalan gyalogos stb."

Na, hát a gyalogosok meg azért mennek rá a kerékpárútra, mert a járda keskeny, rossz a burkolata stb. és a járdán sok a szabálytalan biciklis stb.

Basszus, most tényleg ilyen érveink vannak?????

Zebrateve 2014.04.09. 09:27:33

@Szakadás: @xsmogx: @vuvuzela importőr: A budai rakparton futó kerékpárút a fonódó villamos megépülésével jövő őszre átalakul. A Batthyány tértől délre, A Vám utcáig elválasztott kerékpárút lesz, attól délre kerékpársáv (egy a Bem rakparton, egy a Fő utcán).

ncc1701 2014.04.09. 09:30:01

@gab200: kerékpárral oda nem hajthatok fel, ahol tiltva van. Attól még, h van kerékpár út, még járhatok bicajjal az autóúton, ha nincs tiltva.
Tudod, nálunk a családban van 3 kocsi használatban, úgyhogy fizetek én is az adóba rendesen.
Másrészt. Szép dolog, h plö a balaton körül megcsinálták a bicaj utat. Csakhogy ezt karban is kellene tartani, ami rendszeresen elfelejtődik. És így ezen nem lehet kerékpározni lassanként.
Harmadrészt szerinted az országúti kerékpár mitől országúti? Már a nevében is benne van, h hová való. Nem a terepre.

Részemről minden autóst köteleznék arra, h rendszeresen kerékpározzon, robogózzon. Hogy fordított esetben tudja, mi a szitu.

Zebrateve 2014.04.09. 09:31:21

@Hoppácska: Bakker, arról írok, hogy konkrétan veszélyes. A járdán 5 km/h-val megy a gyalogos, és a féktávja 10 cm. A kerékpáré nem. Ezért a gyalogosnak sokkal kevésbé számít a szélesség, burkolatminőség, keresztező forgalom stb.
Olvastál te eleget a kerékpáros forgalombiztonságról? Terveztél már kerékpárforgalmi létesítményt? Tudod te, miről beszélsz?

GG81 2014.04.09. 09:32:05

@vuvuzela importőr: mennyi autót? melyik nagyvárosban?

hamisnero 2014.04.09. 09:33:30

@xsmogx: ja, én is észrevettem, hogy a legtöbb, a biciklisek fikázására lehetőséget adó blogban előjön az "útadó" érv. ami egyrészt hülyeség, másrészt a biciklisek java részének van legalább egy autója (vagy még motorja is), és lehet hogy nagyobb szeletet lát a világból, mint az évi 10-15 ezer kilométert nagyjából ugyanazon az úton letöfögő autós. velük ellentétben én nem akarok a legbelvárosban naponta 15-20 kilométert autózni.

DeeJay(HUN) 2014.04.09. 09:33:32

@Zebrateve: az én fogalmaim szerint ami városban nem képes hegynek fel legalább ötvennel menni, az akadályozza a forgalmat, a te fogalmaidat meg leszarom. Föleg a hozzád hasonlóan értelmes arcok, akiket folyamatosan kerülget a kocsisor amíg zöld van, hogy aztán a pirosnál megelőzve az egész sort kezdődjön minden előlröl. Ha nincs pénzetek benzinre srácok, BKVzzatok, és ne tartsátok fel azokat, akiknek az ideje drága.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.04.09. 09:36:32

@bonifac: értem én, de ha nem veszi észre hogy ott a kerékpárút, akkor mondhatja azt a rendőrnek, hogy bocsi tiltó tábla nincs, kerékpárút nem látszik, a'szittem járda.

@Schütii: magyarázat nem szükséges :)
ez egy ilyen. megcsinálták a településhatárig, a másik településnek meg nincs pénze a saját részét megoldani. menjenek a maros mellett a földutakon bringával: sokkal szebb a táj, és nincs kipufogófüst, egészségesebb. biztos így gondolkoztak a klárafalvaiak :)

castroll 2014.04.09. 09:36:39

@gab200: A legtöbb kerékpárosnak van autója is, tehát fizet adót. A kerékpár meg nem rongálja az útfelületet, tehát nem tudom mi ezzel a probléma.

castroll 2014.04.09. 09:38:44

@Szakadás: Egyetértek! Mi volt előbb az autó vagy a kerékpár? A választ mindenki tudja!

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.04.09. 09:38:48

@Zebrateve:
"Bakker ... Olvastál te eleget a kerékpáros forgalombiztonságról? Terveztél már kerékpárforgalmi létesítményt? Tudod te, miről beszélsz? "

Nem bakker, én csak egy egyszerű gyalogos vagyok. Bocsánat, hogy bele merek szólni a nagyságos tervező úr dolgába.

Hagyom is az egészet, és elmegyek inkább a postára. Ehhez meg kell tennem egy kis sétát a járdán, amely mellett(!) kerékpárút is van, azonkívül át kell mennem a zebrán.
Na most esküszöm az úristenre, hogy ha látok itt a járdán egy biciklist, illetve keresztezi a zebrát egy biciklis, amikor nekem, a gyalogosnak van zöld, akkor beletaposom az illetőt az aszfaltba. És ha ebből gond lesz, akkor erre a cikkre, és konkrétan a nagyságos tervező úrra fogok hivatkozni, hogy emiatt történt ez az eset.

Előre a társadalmi megbékélésért.

Sausage 2014.04.09. 09:43:16

Érdekes, hogy a toleranciát és egyenjogúságot követelő bicósok milyen véresszájúak tudnak lenni, ha bárki más rátéved a Szent Kerékpárútra. Én csak annyit kérnék, hogy szánjanak annyi figyelmet és megértést a többi közlekedőre, amennyit ők várnak el az autósoktól a közutat használva.

castroll 2014.04.09. 09:44:50

@DeeJay(HUN): Valójában senkinek nincs szüksége autóra! Mindent el lehet intézni BKV-val. Ha többen tömegközlekednének, annak a színvonala is sokkal jobb lenne és senki nem akarna autóba ülni. Ez az egy ember - egy autó egy szánalmas dolog.

PoviZoli 2014.04.09. 09:45:45

@j311: Én még nem láttam egy bringást se autóúton. Ilyen táblával jelölik: www.tabla.hu/files/images/termekek/KZE018001/KZE018001_1_240x240.jpg

Zebrateve 2014.04.09. 09:45:47

@Hoppácska: Mit keresnek a járdán? Jó kérdés, de szerencsére tudom a választ: ott érzik biztonságban magukat és/vagy arra rövidebb nekik. Ezzel együtt szabálytalan, és ezt mindig szóvá is teszem az ilyeneknek.

A kerékpárúton gyalogló, görkorizó stb. viszont tényleg akadályoz. Bakker, mondom, hogy vedd elő a KRESZ-tankönyvet (vagy a guglit), ne nekem kelljen az akadályozás fogalmát megtanítani! Kérdés: van jogsid? Ha van, miért nem tudod az akadályozás fogalmát?

xsmogx 2014.04.09. 09:48:10

Na azt sem gondolhatja komolyan senki, hogy a kerékpárosok miatt van dugó, meg ők tartják fel a forgalmat. Amikor autóval közlekedem, valahogy soha nem azt látom, hogy pl a Váci úton, a Hungárián, vagy az Árpád fejedelem útján miattuk állna vagy araszolna a forgalom.
Még a körúton is simán meg lehet őket előzni, csak valakinek biztonságosan sikerül egy 3,5-sel, van akinek meg egy matizzal sem megy kilométereken keresztül.
Én naponta bringázóként speciel annak örülök, míg kevés a többi kerékpáros, mert addig haladós a dolog. És érdekes módon az autósokkal sincsenek konfliktusaim, pedig leginkább az úttesten tekerek. A szabályok ismeretén túl nagyon fontos a tolerancia, az előzékenység, a lelki béke. Sokan sajnos háborúként tekintenek a napi közlekedésre, és itt van a baj. Ők azok, akik gyorsítanak mikor kiteszem az indexet ha sávot szeretnék váltani, akik padlógáz/nagyféket játszanak lámpától lámpáig, akik oktatnak, hogy majdjólátmegyekanyakánaköcsögnekhanemszállleabringárólazebrán, holott csak egy kis motorfék, a bringa átsuhan és mindenki megy tovább (egyébként meg akkor is csak 10% áll meg a zebránál ha álldogálva várom, hogy átengedjenek). Tőlük megkérdezném, hogy ha védett úton haladva azt látják, hogy oldalról jön egy kamion ami nem fogja megadni az elsőbbséget, csak azért is eléhajtnak, mert nekik van elsőbbségük?
Na mindegy, tolerancia, nyugalom, próbáljátok ki ezt.

Zebrateve 2014.04.09. 09:48:28

@DeeJay(HUN): Az időm drága, ezért megyek kerékpárral. Az átlagsebességem városban 20-23 km/h óra, egy átlagos autósé 15 km/h körül van Budapesten.

Ezek nem az én fogalmaim, hanem jogszabályéi. Az nem ugyanaz. Az enyémeket leszarhatod, a jogszabályét is, csak ne csodálkozz, ha te húzod a rövidebbet, nem a jogszabály. (Rendőreink hozzáállását ismerve ez ritkán fog megesni veled, de hátha egyszer...)

Nancsi 2014.04.09. 09:50:14

Járdán se kéne bringázni, ha 20 méterrel arrébb van párhuzamos kerékpárút, és minden kereszteződésnél van átjárási lehetőség. XI ker. Etele út páros oldal. Tessék kiállni rendőrbácsik, és megb.szni minden kerékpárost 30eFt-re - ígérem 1 nap alatt össze fog jönni a havi büntetési kvóta.

Nancsi 2014.04.09. 09:51:40

@PoviZoli: "Én még nem láttam egy bringást se autóúton"
Én már láttam (Gyöngyös után). Meg is lepődtem, nem kicsit...

Zebrateve 2014.04.09. 09:51:52

@Hoppácska: Trollkodj mással, hol írtam én olyat, hogy önbíráskodj? Hol írtam olyat, hogy bárki szabálytalankodjon?

Hivatkozz bátran a posztra, értelmes ember látni fogja, hogy te itt csak hőbörögsz anélkül, hogy értenéd, mit mondanak neked.

Zebrateve 2014.04.09. 09:55:16

@Sausage: Egy nagy különbség van. Kerékpárúton néhány kivételtől eltekintve csak a kerékpárnak van helye. A kerékpárnak pedig alapállapotban (a közutak 97 %-a mellett nincs kerékpárút) az úttesten a helye.

xsmogx 2014.04.09. 09:58:04

@DeeJay(HUN): "az én fogalmaim szerint ami városban nem képes hegynek fel legalább ötvennel menni, az akadályozza a forgalmat, a te fogalmaidat meg leszarom. Föleg a hozzád hasonlóan értelmes arcok, akiket folyamatosan kerülget a kocsisor amíg zöld van, hogy aztán a pirosnál megelőzve az egész sort kezdődjön minden előlröl. Ha nincs pénzetek benzinre srácok, BKVzzatok, és ne tartsátok fel azokat, akiknek az ideje drága."
A te fogalmad nem egyenlő a kresszel, nekem is van világképem, de a világ nem úgy müködik, de én ezt fel is fogom.
A kerülgetést meg is lehet fordítani; folyamatosan kerülgetem az autósokat a lámpánál, hogy aztán megelőzzenek és következőnél megint ki kelljen kerülnöm őket. És képzeld, van pénzem benzinre, de azt inkább egy hét végi motoros túrán pöfögöm el, nem a városi dugóbam üldögélve, mert az én időm drága, ezért inkább nyeregbe pattanok és fele annyi idő alatt letudom az utam, mintha autóval indulnék el.

Zebrateve 2014.04.09. 10:01:04

A poszthoz. Aki gyorsan akar haladni, annak a Clark Ádám téri keresztüljárás biztosítva van tolás és lépcsőzés nélkül. A rakparti sétányt és a Lánchíd utcát a villamosmegálló és a 86-os busz megállója között összeköti egy rövid kerékpárút, azon mindkét irányban ki lehet kerülni a Lánchíd alatti alagutat, és lehet menni a Fő utcára/ról.

Éppen a kényelmesen haladók problémája nincs megoldva, a Lánchíd környéki problémák (szűkületek, alagút) miatt itt veszélyes és részben tilos kerékpározni.

kakukk11 2014.04.09. 10:06:03

Egyre viccesebb ez a kerékpáros mizéria. Jó 12-18 éve mikor aktívan bicikliztem, nem nagyon voltak bicikli utak. Viszont a városon keresztbe-kasul cangáztam, illetve hosszú országúti biciklitúrákat is csináltam, volt hogy egymagamban. 12-18 éves voltam, nem volt probléma autók közt közlekedni. Pedig akkor is volt forgalom, hidd el. 1-2 bicikli útra rátévedtem néha, de nem igazán éreztem jelentőségét. Kb olyan mint kocsival felmenni az autópályára. Majdnem olyan jól lehet közlekedni autóval országúton is, mint autópályán, csak kereszteződésekre kell néha figyelni meg a jelzőlámpákra, de akinek ez nem megy, annak nem való az autózás. Azt a 10-20 km-t, nem mindegy hol teszi meg az ember? Ma meg, akárhova nézek mindenhol bicikli utat látok, az emberek meg elfelejtenek megtanulni közlekedni.

JakiHUN 2014.04.09. 10:15:19

A Lánchídnál a körforgalomba be tudsz menni kerékpárral is, ott az úttesten kell biciklizni. A körforgalom túloldalán meg van a sétányra rávezető bicikliút, kerékpáros átvezetéssel.
Nyilván a buszsávban, ha jön a busz, el kell engedni, de ez nem szokott megtörténni, nagyon hasonló az átlagsebesség.

AndrewT 2014.04.09. 10:16:00

@DeeJay(HUN): egy szép pösties stílus. Köszönjük, semmi tolerancia, és semmi más sem.
Mivel ez egy kommentgenerátor cikk, ezért mindegy mit írok. :)

gingerbread · http://enkanapem.blog.hu 2014.04.09. 10:17:04

Az autóút pedig az autósoké... Nem is értem miért tekernek olyan helyen is a bringások az autósok között ahol ott fut párhuzamosan vagy nagyon közel a bicikliút (pl Szilágyi Erzsébet Fasor), ahol ráadásul még tilos is...

Ilyenkor én is autózhatok a bicikliúton?

Dragon.22 2014.04.09. 10:19:19

@DeeJay(HUN): Ilyen taplóparaszt stílussal te csak egy kopasz állat lehetsz egy korosabb prémium autóval. Vagy tévednék? :D

GG81 2014.04.09. 10:20:52

@Zebrateve: azt hiszem a nagytiszteletű építészmérnök úr is olvasgathatna.

szerinte az melyik a három közül (veszélyeztetés, akadályozás, zavarás), amikor az úttest mellett kerékpár út van, de a kerékpáros az úttesten glasszál, előzésre, sávelhagyásra a kényszeríti az autósokat, ő a szabálytalanságában is oldaltávolságot elváró bringás, ha ez elsőre nem sikerülne mondjuk a szembeforgalom vagy párhuzamos közlekedésnél a másik sáv telítettsége miatt, akkor fékezésre és indokolatlanul lassú haladásra kényszerítve a szent kerékpárral éppen földet megmentő mögött haladókat!?
súgok, ez már bőven akadályozás!

jah, ezesetben még külön pontért a fentiekre értelmezheted a bizalmi elv fogalmát is, hol, mennyiszer rúgta fel a bringás és vár el bármit tilosban járva...

Perkó Rudolf Márk 2014.04.09. 10:21:22

@ncc1701: Ha van kerékpárút, nem mehetsz az úton.

"Ha az út mellett van kerékpárút, akkor csak itt szabad kerékpározni. Kivétel: ha az úttesten kerékpáros nyom (piktogram) van felfestve, ugyanis ebben az esetben az úttesten is szabad kerékpározni. A megengedett sebesség kerékpárúton 30 km/h."

Perkó Rudolf Márk 2014.04.09. 10:23:21

@Zebrateve: Ez jó hír, bár kicsit fenntartásokkal kezelem, hiszen annyi féle terv volt a fonódóra az elmúlt években. Ahogy az elkészülési időpontjaira is.

Kowalski76 2014.04.09. 10:28:25

Ahogy az autosok is rezignaltan kerulgetik az uttesten forgalmi akadalyt kepezo kerekparosokat, majd a kerekparosok is turelmesek kerulgetik a kerekparuton bameszkodo turistakat. Mindenkinek megvan a maga baja.

Perkó Rudolf Márk 2014.04.09. 10:38:41

@DeeJay(HUN): Biciklis forgalom főként a belső kerületekben van, ahol a terület sík. Az ötvennel haladni képes biciklit remélem te sem gondoltad komolyan, hisz Budapest belső kerületeiben autóval sem tudsz ennyivel haladni. Az pedig, hogy ezt vagyoni helyzetre vezeted nagyon beszűkült látásmódról tanúskodik. A legtöbben pont azért bicikliznek, mert ez az egyik leggyorsabb közlekedési mód.

Zebrateve 2014.04.09. 10:41:22

@GG81: Nem vagyok mérnök, nem is állítottam. Tipikusan beleértelmező magatartás: én mondok valamit, más meg olyat is beleért, ami nem is volt ott.

Olvasok, értem is, mit. A szabályosan az úttesten kerékpározó nem akadályozza a forgalmat, nem kényszerít senkire semmit. (Előzésre kényszerítés? Az olyan, mint a lakáskölcsön felvételére kényszerítés?)

A szabálytalan kerékpáros más tészta, soha nem állítottam, hogy ne lenne az (és szerintem a leírt eset akadályozás). Én nem mentegetem a szabálytalankodókat, sőt, a leginkább én vagyok rájuk dühös, mert alapot szolgáltatnak az általánosító vádaskodásokra. Az, hogy megértem a szabálytalankodók indokait, az nem mentegetés, hanem a probléma megoldásának első lépcsőfoka. Ha ezzel nem értesz egyet, nincs miről vitáznunk.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.04.09. 10:41:54

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Hadd ne legyen már baj, hogy a kerékpárosok nem égetnek üzemanyagot....

A kopó alkatrész környezetvédelmi díja az árában van? Mert akkor a bringások is fizetik (fékbetét, gumi, ez helyből megvan.)
Vagy úgy érted, hogy leadáskor? Ne röhögtess, a magyar egyszerűen 'elhagyja' valahol az ilyesmit.

qmatch 2014.04.09. 10:42:25

Érdekes, hogy ezeknek a bringásoknak semmi se jó. És senki se.
Az, hogy ők bármilyen kötelező közúti képzettség nélkül közúton lehetnek, bármiféle felelősségre vonás elől menti őket az azonosítás hiánya, gátlástalanul cikáznak útról járdára, és vissza, zebrán át, piroson kerersztül - szóval mindez tök rendben van.
Na de az, hogy az Ő életterükbe bárki - hasonló módon - beférkőzzön, na azt már nem...! Ilyenkor a félidióta közellenségből rögtön szabálykövető, sőt követelő mintapolgár válik.

Gondolom, az lenne a megoldás, hogy a görkorisok menjenek az autóúton, esetleg épüljön nekik is egy külön sáv - a benzin extra adójából tellene erre is, nem csak kerékpárútra...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.04.09. 10:44:31

@DeeJay(HUN): Az új kormányban lehetnél környezetvédelmi miniszter. (A kedvedért ezzel a hozzáállással visszahozzák a posztot.)

GG81 2014.04.09. 10:46:57

@Zebrateve: a problémának a felismerése egy dolog, a másik a megoldás keresésének iránya. nah, ebből van az érdekellentét.

amennyiben ambícióid vannak a közlekedésszervezésben, akkor ajánlom a gyakori nyugat európai városlátogatásokat, elég mondjuk csak Bécsig első körben, ahol pl. mindenféle dugódíj nélkül szeparált bringás infárkkal működik a rendszer és nagyságrendekkel nagyobb gépjármű forgalom mellett!! jah, hogy nekik például nincs játékmetrójuk, földalatti villamosuk ami sehonnan sehová vezet a semmin keresztül a belvárosban.

Perkó Rudolf Márk 2014.04.09. 10:50:32

@helyközi ember: Vagy nem olvastad el, vagy nem értetted meg. Az írás végén vázolok egy esetleges megoldást.

Biciklirasszista? Ma reggel is biciklivel jöttem dolgozni. Akkor, most mi van?

Kayassine 2014.04.09. 10:52:07

Karlsruheben éltem sok-sok évvel ezelőtt, ott ilyen gond nem volt. Mindenhol volt kerékpárút, elkülönítve, rengeteg hellyel.
Ilyen itthon sosem lesz, pláne Budapesten nem, maradna a tolerancia, ha volna.

xsmogx 2014.04.09. 11:01:34

@hamisnero: Igen, ez alap feltételezés, hogy aki bringázik, annak nincs autója sem jogsija. Az fel sem merül egyesekben, hogy valaki azért teszi le az autót, mert egyszer kipróbálta a kerékpárt, és rádöbbent, hogy kétszer olyan gyors városban, mint négy keréken.
Ekkor előkerül a másik érv, hogy sokan kerékpárral nem tudják elvégezni a napi teendőt, és hirtelen minden az autóban egyébként egyedül ücsörgő átvedlik üveges/asztalos/liftszerelővé, aki az előbb még 3 gyereket fuvarozott az iskolába, dél után pedig a napi szintű nagybevásárlást végzi egy árvaháznak/állatmenhelynek.
Miközben a közvetlen környezetemben napi szinten autóval munkába járókra egyik sem igaz, simán csak munkába járnak. Hangsúlyozom, én is megtehetném, és csináltam is évekig, aztán meguntam és váltottam. Napi szinten 38-40 km az utam oda-vissza, és kb 40 percet spórolok bringával.

Zebrateve 2014.04.09. 11:07:55

@qmatch: Trollkám, pontról pontra:
1. A bringásoknak is van jó: biztonságos, rövid útvonal.
2. A gyalogosoknak sincs semmilyen képzettségük. Egyébként a kerékpározók többségének (felmérstől eltérően 60-80 %-nak) van jogsija.
3. Felelősségre vonás van, ahhoz nem kell feltétlenül azonosító. A rendőrök azonosító nélkül is megbüntetik a kerékpárosokat. Néha önbíráskodó autósok is büntetnek.
4. A benzin extra adójából nem telik a környezetszennyezési, egészségügyi károkra, útfenntartásra, útépítésre.

ZuluDelta 2014.04.09. 11:09:15

'13 ősz, este 8 körül, sötétség, Árpád híd, kerékpársáv. Szemből egyszer csak iszonyú zaj, remegés, azt hittem a villamos borult ki. Tőlem úgy 20 m-re sötét tömeg: 3 lovas, ügetésben (!), fények, mellény, stb. nélkül (rajtam elöl-hátul lámpa), betyárjelmezben - jönnek szépen szembe. Bekaptam a bringát a korláthoz, kihajoltam a víz fölé, és peregni kezdett "az a bizonyos" film. Centikkel mentek el mellettem, még csak vissza sem fogták a "járművet".
Meg sem kérdezem, ez így mennyire szabályos.

toreki 2014.04.09. 11:10:43

Ha már a kedves szerző egy-az-egyben kimásolta a bekeretezett részt innen kerekparosklub.hu/kisokos/hol-szabad-kerekparozni, legalább a forrást feltüntethette volna. Ezen kívül az első mondatot lehagyta, nevezetesen:

"Hol szabad kerékpározni?

Az úttesten

Az esetek többségében kerékpárral az úttesten kell és érdemes közlekedned, hacsak nem tilos."

xsmogx 2014.04.09. 11:15:12

@ZuluDelta: Én is elgondolkozom néha, hogyan kerül oda lószar.

plussy 2014.04.09. 11:21:06

Mint gyakorló kismama én általában nem megyek bicikliúton (már csak azért sem, mert általában nem olyan helyen tolom a babakocsit, ahol van bicikliút), de ha olyan szakaszon vagyok, ahol van bicikliút, és ott meg van oldva a járdáról-le járdára-fel, a gyalogos járdán meg nem, akkor igenis én is átmegyek arra az időre a bicikliútra.

Zebrateve 2014.04.09. 11:23:49

@GG81: Nincsenek ilyen ambícióim, de a gyakori látogatás megvan. Bécs nem a legjobb példa.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.04.09. 11:24:04

@Hoppácska:
"Hagyom is az egészet, és elmegyek inkább a postára. Ehhez meg kell tennem egy kis sétát a járdán, amely mellett(!) kerékpárút is van, azonkívül át kell mennem a zebrán.
Na most esküszöm az úristenre, hogy ha ... keresztezi a zebrát egy biciklis, amikor nekem, a gyalogosnak van zöld, akkor beletaposom az illetőt az aszfaltba"

Visszajöttem.
Akár hiszitek, akár nem, ez történt. Mármint nem tapostam bele az illetőt, mert elsuhant, és én nem követhetem a kerékpárúton, nekem mint gyalogosnak az tilos, de igen, átment a zebrán pirosnál a nagyságos kerékpáros úr.

Úgyhogy ennyit a biciklisekről és a nőnemű felmenőikről.

helyközi ember 2014.04.09. 11:28:50

@Perkó Rudolf Márk:
"Ha a jelenleg párhuzamos gyalogos és kerékpárút egy közös gyalogos- és kerékpárút lenne, máris szabályossá válna a turisták, görkorisok és babakocsis kismamák sétálgatása."
Mert ha átnevezik, attól máris eltakarodik mindenki, aki akadályoz a biciklizésben? Ez lenne a megoldás? Azt hiszem, a lényeg nem a szabályosság, hanem az, hogy egy 3m széles aszfaltcsíkon van-e 1m, amin "akadálytalanul" lehet haladni, vagy a babakocsis kutyasétáltatók belakják-e az egészet? Szerintem ha átnevezik, attól még ugyanúgy nem tudsz tőlük ott biciklizni...

A "biciklirasszista" kifejezést meg azokra a "szent" kerékpárosokra értettem, akik szerint ők sérthetetlenek, halhatatlanok és mindenféle előjogaik vannak, amivel megkeseríthetik az összes többi közlekedő (legyen az autós vagy gyalogos) életét. Nagy átfedésben vannak a sötétzöldekkel, akik mindenáron a belváros legbelsejéből akarnak lakó-pihenő övezetet, kertvárost, parknegyedet építeni.

Crusito 2014.04.09. 11:29:53

Tapasztalataim szerint azokkal a kerékpárosokkal nincs gond, akik egyben autós emberkék is, NADE aki csak kerékpározik...
Én évi 60-80.000 km-t vezetek, de Pesten kell a rutin és a tapasztalat, hogy a Hungárián a belső és középső sáv között(!!!) össze-vissza tébláboló bringást ne üssem el... Ahogy a bringások nagy része közlekedik, az SZÁMUKRA életveszélyes. Én mindent elhiszek, gyorsabb, jobb, satöbbi, de könyörgöm, ez tiszta életveszély...
Mindenki a kerékpárosok jogaival jön, meg a zöld gondolkodással, plusz a KRESZ szerint mehet a kocsik között. És én, mint autós? Tíz különböző formában fizetek adót a gépjármű után és az aszfalt után, amin nem közlekedhetek zavartalanul, mert imbolygó, mozgó akadályokkal van tele, akik bármikor beeshetnek a kerekeim alá, hozzáteszem önhibámon kívül.
Arról már ne is beszéljünk, amikor vidéki főutakon a kamionosok mellett csalinkáznak.

Persze ezt a kérdést mindenki másképpen látja, de véleményem szerint az AUTÓúton a saját biztonsága érdekében semmi keresnivalója a kerékpárosnak. Nincs bennem semmi ellenérzés, se előítélet, egyszerűen csak állok a dugóba, nekiesel a kocsimnak, letöröd a tükröt és utána leb.szol, hogy MIÉRT állok ilyen közel a másik kocsihoz? Hogy is van ez?

Van az autósok között is sok hülye, de ők nem a kerékpárúton közlekednek.

halaloszto 2014.04.09. 11:32:52

@Agyalap: ahogy a sport cellal kerekparozokat elkuldod a kerekparutrol, pont ugy nem valo a gorkori sem a kerekparutra sem a jardara. a gorkori egy jatek, esetleg megengedem hogy sportszer. mint pl a focilabda. ahogy nem focizunk sem a jardan sem a kerekparuton, gorkorizni sem gorkorizunk.

mint ahogy pl nem autoversenyzunk kozuton.

Vajk

theveryguest 2014.04.09. 11:36:17

@ZuluDelta: Ezekkel már én is találkoztam, de nappal. Sőt valahol a Pók utcai lakótelepen is láttam már lovasokat. Eléggé WTF helyzet. Ilyenkor mindig elgondolkozom, hogy ittam vagy beszedtem valamit, csak elfelejtettem?

Mondjuk tegnapelőtt is volt a Szegedi úton egy flashem. Szemből kerekesszék kísérővel, jobbról balra pedig vonult át anya, kisfiú, lábbal hajtós moszkviccsal, kislány futóbiciklivel, apa babakocsival, majd mindenki megállt a bicikliút közepén és farkasszemet néztek a kerekes székesekkel. Már csak egy járókeretes nyugdíjjas kerekesszatyornyi csirkefarháttal, meg egy disznótacskó hiányzott volna, hogy fullos legyen a kombóm a bikemageddonban. Úgyhogy inkább undorral kikerültem a tömeget a füvön a bicikliút mellett 30-cal.

Sausage 2014.04.09. 11:36:49

@halaloszto:

Ezt kifejthetned, esetleg érvekkel is alátámasztva. mitől nem sportszer a kerekpar es az a kori? Es mi lesz a rollerrel? Abbol is egyre tobb van, teszem hozza nem veletlenul. Nekik is huzzunk kulon savot a kerekparut melle, mert bar az autosok szokjanak hozza a gondolathoz hogy az alternativ kozlekedesi eszkozok az o rovasukra terjeszkednek, a bicosok termeszetesen jogosultak a sajat kulon savra, amire foldi halando nem tapodhat. :)

istenbarma 2014.04.09. 11:38:33

@xsmogx: végre egy értelmes hozzászólás, köszönöm!

rashy729 2014.04.09. 11:39:26

1. Vihar a biliben...

2. Mielőtt a biciklis nekiáll vergődni, nem ártana szétnézni a saját házuk táján is és legalább alapfokon megtanulni a KRESZ-t. (tisztelet a kivételnek!!!!)

proudest_monkey 2014.04.09. 11:39:51

A jelenlegi helyzettel szerintem az a baj, hogy átgondolatlan, hanyagul tervezett, sokszor a lehető legolcsóbban megoldott bringautak (azért egyre jobb a helyzet, egyre értelmesebben alakul bringás szempontból a főváros) miatt olyan közlekedési helyzetbe van kényszerítve mindkét fél, ami sokszor balesetveszélyes, de garantáltan konfliktusforrás. A ‘rendszer’ meg elégedetten dörzsöli a kezét, amíg mi egymás ekézésével vagyunk elfoglalva. És itt kapcsolódnék a poszthoz, mert a járdára festett bringautakkal pont ez a baj, azért szenved a poszter is mert a koncepció alapjában elhibázott, így megvalósítva (legalább szintben lenne elválasztva, bakker, és lenne 2x ilyen széles) teljesen alkalmatlan a funkció betöltésére, utazósebeséggel nem lehet rajta biztonságosan, másokra is vigyázva közlekedni, inherens konfliktusforrás. Borítékolt a folyamatos súrlódás a gyalogosokkal, mert ők meg ott nézik a naplementét, fotózzák a Parlamentet vagy egyszerűen csak sétálnak a JÁRDÁJUKON. Hát nehogy má’ ne léphessen hátra egyet a turiszt, amikor fotózza a Lánchidat. azt már nem is említem, hogy amiatt is rohadt balesetveszélyes, hogy nem vagy a forgalom része, ezért nem számítanak rád pl. a kereszteződésben.
Ezért én ezeket a bringautakat NEM HASZNÁLOM, ha mégis muszáj, akkor max 15-tel tekerek, mindig számítok arra, hogy a gyalogos elém lép, mert nem lát, és úgy alapvetően vendégként viselkedem. Tehát ha legközelebb látsz bringást, aki nem a csilivili bringaúton teker a járdán, akkor gondolj arra, hogy lehet, hogy épp nem egy felelőtlen és szabályszegő, hanem egy felelősségteljes és lelkiismeretes közlekedőt látsz.
Ami a szabályosságot illeti egyébként, én az idióta járdás bringautak kivételével betartom a szabályokat. Megállok a pirosnál, nem kiflizek, és rohadtul figyelek, mert az életem múlik rajta. Még olyan esetekben is, amikor feleslegesnek tűnik, amikor 10-ből 9 (vagy 100-ból 99) bringás nem így tesz: amikor átférnék a lámpa nélküli zebrán a gyalogos előtt/mögött és mégis elengedem, amikor üres zebránál is megállok a pirosnál. Ha csak egy gyalogos is elgondolkodik ilyenkor, hogy nem minden bringás maga az ördög, ha csak egy autós is kevésbé tajtékzik és jobban figyel a bringásokra egy darabig, már értelme volt. Azért az vicces, hogy én ha csak a zebra közelében meglátok egy gyalgost, már lassítok, és sokszor azért nem tudnak átmenni, mert a velem együtt jövő autó nem áll meg. Sem a második, sem a harmadik. Én meg ott állok, meg a gyalogos is, ugye. Megértem azokat a bringásokat, akik előbb-utóbb nem állnak meg ezért a lámpa nélküli zebráknál.
Nap, mint nap 2-3 órákat ülök a nyeregben a városban, és a legtöbb bringás szabálytalanság nem tűnik nekem veszélyesnek, persze nem autós szemmel nézem őket. És igenis az figyeljen jobban, és legyen előzékenyebb, aki egy tonnás vasban ül (ezalatt nyilván nem azt értem, hogy a piroson előtte áthúzó bringás elütésekor az autós a hibás). Alapvető udvariasság.
Mint ahogy az is, hogy JÁRDÁN. NEM. BICIKLIZÜNK. Ez az egy szabálytalanság, amit nem tudok megbocsájtani a többi bringásnak. Mert a gyalogost a saját járdáján nem inzultálom, nem csengetem le, pláne nem centizem, mert az nem menőség, hanem szimpla kőbunkóság, pont, mint mikor egy autó szorítja le a bringást az útszélre, a kátyúba.

ncc1701 2014.04.09. 11:45:23

@Perkó Rudolf Márk: Már rájöttem, thx, teljesen úgy tudtam, h ahol ki van téve a tiltó tábla, csak ott tilos. Mindegy, részemről nem változik semmi, ahol jobbnak látom, ott ezentúl is az úton megyek. Inkább, mint h a gyalogosokat borigassam a bicaj úton, vagy zötyögjek rajta a 25mm-es gumimmal, mert trehényul csinálták meg, és nem újították fel soha.

Zebrateve 2014.04.09. 11:46:36

@Hoppácska: Nem, nem ennyit "a biciklisekről". Arról az egyről beszélünk, aki éppen szabálytalankodik.

Levis Photo 2014.04.09. 11:50:44

Hát igen, és arról még nem is beszélve, mikor folyamatosan a kerékpárúton parkolnak az autókkal, folyamatosan...
A legutóbbi alkalommal a traffipaxos autó parkolt a bicikliút kellős közepén.

kisörDög 2014.04.09. 11:59:53

Amíg a hatóság ott tart hogy nincs elég emberük,itt mindenki azt fog csinálni amit akar.Ehhez a tudományt sem kell átlapozni,elég körbe nézni a világban.Lehet választani,fejlődhetünk,de lehetünk disznók is ha ez jobban megfelel.Ugy néz ki disznónak lenni könyebb.

kisörDög 2014.04.09. 12:04:41

@Levis Photo: megsimogatnám az ilyen autot,egy idő után rájönne . Épp ma az átkelőn nem nagyon sietve rámszolt egy autós (Superb) hogy szedjem már a lábam,csúnyábban persze.Az volt a szerencséje hogy már elhajtott mellettem akkor szólt be.Fordulatból olyat rugtam volna a kocsi oladalába hogy még.És ok,tudom ez kemény,de ha nemmegy máshogy...

szepsuti 2014.04.09. 12:06:17

Birom ezt a bringás mentalitást:

"Ha feltartanak, inkább feltartok mást." Gondolva itt a főúton történő tekerésre, mikor a főúttal párhuzamos a kerékpárút.

Szokásom lelassítani melléjük és megkérdezni miért nem a kerékpárutat használja a válaszok: Az én k. anyámat, én országúti bringás vagyok, ott feltartanak... Én pedig nagylelkűen kerülgessem őt ahol még tábla is tiltja a tekerést a főúton.

Pesten pedig a kedvencem: Mindig kötik a bringások az ebet a karóhoz, ha a szabályokról van szó. Az itt sokszor előkerült, a bringaút az enyém, takarodjon a gyalogos, kismama görkoris futó stb... De ha ők szegik meg a létező összes szabályt az teljesen rendben van. Piros lámpa 90%-ra nem vonatkozik, ha a zebrán áthajt és satuznom kell, akkor szintén az én anyámat, ha a járdán nincs helye akkor is...
Ha az út közepén hajlandó csak tekerni és nagy nehezen megelőzöm, majd a piros lámpánál - persze ha megáll - előresorol, és kezdődik előről a helyzet... Borzasztó idegesítő dolgok ezek, apróságok néha, de kiborító.

A bringásoknak 2 tábora van:
- a normálisak(70%)
- a lázadók, akik miatt meg van bélyegezve az összes többi

Ugyanúgy vannak hülye autósok is, rengeteg. De ez most egy bringás poszt volt. Peace.

kisörDög 2014.04.09. 12:15:09

@szepsuti: Egy bringásnak 5x jobban kell figyelnie mint agy autósnak.Mert míg a főúton általában autóval találkozik az ember,addig ahol a bringés jár ott nagymamától kezdve,8 éves csóró gyerekek,törpeharcsa,falióra,a kötélen 8 méterre eleresztett kutyáig minden van.És tízből 5 ,,gyalogosnak,, jut eszébe hogy hátrafelé is kéne figyelni hamár eccer.... Igazi parasztok az emberek.

ncc1701 2014.04.09. 12:19:34

@szepsuti: Hidd el, a bicajosnak is idegesítő, mikor feleslegesen megelőzöd, h aztán a következő lámpánál megállj, és neki ki kell kerülnie téged. :)

Alick 2014.04.09. 12:19:52

Hülyeség a pénzt kiszórni össze-vissza tekergő bringautakra. Ebből a pénzből inkább fel kéne újítani (a kisforgalmú) úthálózatot - vagy annak egy részét - rendes padkával, ahol a sávjában elfér a bringás és robogós is.
És persze meg kéne tanítani a bringásokat is a forgalomban való együttműködő viselkedésre (a minden közlekedő számára túlszabályozott KRESZ részleteiben elveszve ez sajnos nem kap elég hangsúlyt).

zsírdisznó 2014.04.09. 12:20:31

Egy dolog permanensen kimarad: Magyarorszagon nincs epitesi szabvany, publikus plane nem, az ugynevezett kerekparutakra.

Van egy-ket szokas, amit betartanak, gyakran alkalmatlanna teve az eredmenyt a biztonsagos es kulturalt kozlekedes alapkovetelmenyeivel szemben.

A kerekprinfra karbantaretasa is ad-hoc jelleggel bir.

törzsmókus 2014.04.09. 12:22:15

@gab200: nyugi, le lehet higgadni. az _autóútra_ sosem megyünk rá biciklivel. (segítek: www.lmgtfy.com/?q=aut%C3%B3%C3%BAt )

a közútról meg a többiek már leírták, amit kellett.

terrormaci 2014.04.09. 12:23:53

a budai felső rakparttal az volt eddig a legviccesebb élményem, amikor egy aktatáskás úr a biciklisávban gyalogolt, nézegetett, senki a környéken, így kikerültem jobbról a gyalogos részen, szó nélkül. Erre ő utánam szól, hogy idézem: "A bringaúton menjél te f*sz. Azért van." Megálltam, visszafordultam és erélyesen kértem, hogy analizálja szépen a helyzetet, hogy mégis ki foglalja el a bringautat jelen pillanatban. Nem vagyok ideges típus, de megemeltem a hangom. Végül igazat adott.

Alick 2014.04.09. 12:24:07

@proudest_monkey: a kerékpárút építés jól kifizetődő mutyi, ugyanakkor ritkán szolgálja a közlekedés valódi fejlesztését.

zsírdisznó 2014.04.09. 12:30:10

@szepsuti: A piros lampas kerekparozas - az autossal szemben - statisztikailag 0 baleseti kockazattal jar.

Azert nem hasznalja a kerekparutat, mert:
- orszagutak kozul te sem az valasztod, amelyik raz, amelyiken nem lehet klenyelmes tempoban, biztonsagos kornyezetben haladni.

Kerekparutat azert kell csinalni, mert minden erintettnek jobb. Nalunk azert, mert az autosokat "zavarjak", mert a politikus 10-20%-ot visszakap.

Tedd nem kotelezove az adott kerekparinfrat, es mindjart kiderul, hogy annyira volt ertelme megepiteni es karbantartani, amennyire hasznaljak.
.
Ha nem hasznaljak, az azt jelenti, hogy aki megis a megepites mellett dontott, azt anyagi felelossegre kellene vonni a kozpenz felelotlen elkoltese miatt.

ncc1701 2014.04.09. 12:30:23

@Alick: abszolút egyetértek. Szimplán 1-1m-el szélesebb utakat kellene csinálni, és ahogy egyre nő a bicajos forgalom, az autósok is alkalmazkodnak a változó szituhoz.

szepsuti 2014.04.09. 12:30:52

@kisörDög: Pesten toleránsabb vagyok a bringásokkal. mint vidéken. Azok az esetek amiket felsoroltam Nagymaros-Vác viszonylatban történtek. Soha nem fogom megérteni, miért jobb a főúton(ráadásul tábla tiltja) az életét kockáztatva, sokszor védőfelszerelés nélkül tekergészni, mint a kerékpár úton biztonságban 1-2 lassabb bicajost, futót kikerülve. Hozzáteszem, ahol tudom, hogy nincs bringaút, semmi bajom, ha az úton kerekezik valaki. De ahol van, ne az én idegeimmel játszon.

Érsek Márton 2014.04.09. 12:31:52

"Hiába fut gyorsan a futó, hiába hajtja magát a gördeszkás és hiába suhan a koris, akkor is csak feltartja a biciklis forgalmat."

Szerintem a cikk írója nem hallott még longboard-ról! Engem kurvára idegesít amikor a flegma 'kerépáros' 20km/h-val nyakig védőszerkóban (nehogy meghalljon ilyen irdatlan sebességgel a bicikli sában) tötymörög és még neki áll feljebb ha elsuhanok mellette...gyász az egész én mondom!

törzsmókus 2014.04.09. 12:32:16

@DeeJay(HUN): _autóúton_ nem sűrűn látsz biciklit. (segítek: www.lmgtfy.com/?q=aut%C3%B3%C3%BAt )

közúton pedig nem akadályozza a forgalmat, mert _ő maga a forgalom_.

xsmogx 2014.04.09. 12:32:58

@Hoppácska: "Akár hiszitek, akár nem, ez történt. Mármint nem tapostam bele az illetőt, mert elsuhant, és én nem követhetem a kerékpárúton, nekem mint gyalogosnak az tilos, de igen, átment a zebrán pirosnál a nagyságos kerékpáros úr.

Úgyhogy ennyit a biciklisekről és a nőnemű felmenőikről."

Látod, azok a fránya előítéletek. Ezen kellene túllépned. Mert naponta hány gyalogos megy át tilosban? Hány autó nem áll meg a zebránál? Mennyien állnak meg a buszmegálló öbölben csak míg kiszáll az utas? Mennyien bliccelnek a bkv-n? Hányan lopnak a közértben? Ilyen alapon, akkor ennyit az egész emebriségről, és mindenkinek a k anyját.

szepsuti 2014.04.09. 12:34:14

@zsírdisznó:
Teljesen igazad van. Sok helyen a bringás út jobb, mint az autóút. Ez esetben inkább én is a bicajutat választom ezután.

zsírdisznó 2014.04.09. 12:34:35

A kerekparut atlagszelessege Magyarorszagon kb. fele akkora, mint az elismert kereparos kulturaval rendelkezo orszagban.

Ez ellen a Magyar Kerekparosklub gyakorlatilag soha, semmilyen erdemi tevekenyseget nem folytat.

Alapkerdes.

bekov 2014.04.09. 12:37:29

haha, micsoda cenzúra van itt :DDDD szánalmas... töröld ezt is, gyökér!

halaloszto 2014.04.09. 12:41:40

@Sausage: az auto es a kerekpar is hasznalhato sportra is es kozlekedesre is. a kozut ezek kozul a kozlekedesre valo. a kerekparut a kerekparos kozlekedesre, a jarda a gyalogos kozlekedesre.

innentol valasszuk kette.

az eredeti cikk a hetvegi, szorakozasi celbol kutyat setaltatokrol, babakocsit tolokrol, kerekparozokrol es gorkorizokrol szolt. ezek nem kozlekedes. jo szorakozas a gorkori, de annyira van helye szorakozasbol a kerekparuton gorkorizni mint autoversenyezni a vaci uton.

a masik tortenet az ujszeru kozlekedesi eszkozok. marmint hogy rollert, gorkorit, elektromos rollert es hasonlokat lehet kozlekedesi cellal hasznalni. ez egy nagyon kialakulatlan kerdes. az en velemenyem, hogy ami nagyjabol kompatibilis a kerekparos kozlekedessel, azt meg lehet engedni a kerekparuton. pl a gorkorcsolya az nem ilyen, szeles, es oldalra is mozog allandoan. azert vegyuk eszre, hogy attol hogy valami letezik, meg nincs automatikusan kozlekedni egy varosban, pl ha lenne helikopterem, azzal sem mehetnek barhol es szallhatnek le barhova.

Vajk

Glg 2014.04.09. 12:41:47

Itt alapvetően szerintem az a baj, hogy tipikus magyar szokásként mindegyik réteg ragaszkodik ahoz ami az övé, a többi pedig dögöljön meg ha útban van. A bicikli egy mobilis eszköz, ha sokan vannak a járdán lemész az útra, ha az úton veszélyes, vagy útban vagy visszamész a járdára/kerékpárútra vagy tudomisén mire. A lényeg, hogy kölcsönös toleranciával, és kreatív gondolkodással meg lehet oldani az ilyen helyzeteket. Csak hát itthon nem divat kreatívnak és toleránsnak lenni: A SZABÁLY AZ SZABÁLY, AMI AZ ENYÉM AZ AZ ENYÉM, AMI JÁR AZ JÁR - és ez igaz nagyjából mindenre itthon, hogy ezzel párhuzamosan te is, ő is, rossz esetben mindenki szop, az persze már mind1.

proudest_monkey 2014.04.09. 12:42:32

@szepsuti: Hát nem tudom, engem melyik katgóriába sorolnál, gyanítom az idegesítőbe, pedig extrém szabálytiszelő és körültekintő módon közlekedem. De tény, h a járdás bringautat nem használom, nem tapadok az úttest széléhez és piros lámpánál bizny előre csorgok. Tényleg vicces, amikor csikicsukizunk ugyanavval az autóval az Oktogontól a Petőfi hídig(persze felmerül, amit itt egy kolléga is megjegyzett, h a) akkor mennyivel is hatékonyabb egy autó a belvárosban? és b) hogy akkor most ki tart fel kit? :P). Egyébként nem is egészen értem, ez most komolyan akkora probléma? Akkor a körúton éppen leparkoló/kiálló autók is kiborítanak, vagy őket a forgalom és az élet velejárójának tekinted? Én nem vagyok hajlandó forgalomakadályozásnak tekinteni azt, ha sávváltással meg lehet egy bringást előzni. Ha erre nincs lehetőség (és ennek én is mindig tudatában vagyok, hidd el), akkor meg amint lehet, igyekszem félrehúzódni és elengedni a mögöttem jövőt. De nem vagyok hajlandó azon stresszelni, hogy esetleg 15 métert utánam kell gurulnia egy autónak egy melléktucában. ahogy az életemet sem vagyok hajlandó veszélyeztetni az ajtónyitási sávban, vagy a kátyúk között az út szélén, mert a hirtelen kikerülőmanőver, amire itt kényszerülhetek, pont a legfontosabbat, a kiszámíthatóságot veszélyezteti. Szerintem jobban jársz egy bringással, aki a sáv külső harmadában megy, viszont mindig tudod, mire készül és karjelzéseket használ, mint az út szélén rettegő, akadályokat hátra sem nézve kerülgető, kifliző delikvenssel (akit elsőre lehet, hogy a szimpi kategóriába raknál, mert próbál kevés vizet zavarni). Ha az autósok elfogadóan viszonyulnának az így közlekedő bringásokhoz büntetés és agresszió helyett, biztonságosabban lehetne közlekedni. Ha meg zavar, hogy nem férünk el, tessék lobbizni, hogy legyenek szélesebbek a külső sávok, mindenki örömére.
Igen, peace, és Share the road! :)

halaloszto 2014.04.09. 12:43:33

@Érsek Márton: meselj mar errol a longboardrol! tenyleg siman lehet vele menni 20km/h felett? fek van rajta?

ikker 2014.04.09. 12:49:29

Szeretnék kérni a korisoknak és a gördeszkásoknak koriutat, a futóknak futóutat, a rollereseknek rollerutat, a kerekesszékseknek kerekesszékesutat, a buszoknak buszsávot ....
és az autókat meg tilcsák be,
meg a gyaloglást is! És ez mind jár nekünk. Természetesen ingyen és ott ahol eddig ŐK mentek. Az autósok meg fizessék a betiltott autóra a súlyadót, kötelezőt, vizsgáztatást és ha járatják a motort még az üzemanyag díját(adóját) is! Ettől majd felível a ... gazdaság.
Tegnap biciklizés közben megállított egy neves tervezőcég kikérdezőbiztosa és megkérdezte többek között, hogy miért tekerek? Persze olyan válasz nem volt, hogy mert szeretek, de lehetett minden más előre programozott választ adni. És persze, hogy az egyetlen és elkerülhetetlen nagyforgalmú járdára ami oda vezet ahol lakom felfestették, hogy EUROVELO 6. Itt a pont...
Tegnap biciklizés közben meg

Sausage 2014.04.09. 12:52:00

@halaloszto:

Mar nem azert, de ra van irva a kerekparra vagy a gorkorira, hogy most epp' sportcelzattal vagy normal uzemben gurul? En naponta jarok dolgozni korival, ha szarabb az ido akkor bicoval. Vagy epp autoval ha olyan kedvem akad, de sajnos messze a legkevesbe tolerans, belato nepseg a kerekparos. Annak a tolerancianak a toredeket sem latni bennuk, amit ok elvarnak az autosoktol. A notorius piroson atgurulast mar mondtak tobben is, nem ismetlem. De hogy pl a Varosligeti fasor 20 meter szeles utjan miert megy el 20 biciklisbol 18 egy meteres tavolsagra a tobbi kozlekedotol, azt fel nem foghatom.
Es igen, a kori szelesebb nyomvonalon halad mint egy bicikli, vagy egy gyalogos, de az utobbi is barmikor lephet egyet jobbra, vagy balra, megis elsuhannak mellettuk fel meterrel. Vegul is, batrake a szerencse. Szoval a gyalogot is minimum akkora ivben illene kerulni ahogy a korist, meg ha elso latasra nem is igy tunik.

halaloszto 2014.04.09. 12:53:15

@szepsuti: Most mi van? Raersz lelassitani es beszelgetni? Akkor nem is sietsz, ugye? Akkor meg miert zavar az a par masodperc amit a kerulgetessel elveszitesz?

Ezt sosem ertettem. Ha siet, siessen. Elozzon meg ha jonnek szembe akkor is, menjen el 20 centire a kormanyom vegetol, megertem, en is szoktam sietni, autoval is. De hogy annyira siessen hogy megis raerjen vitatkozni meg nepnevelni, na azt nem ertem.

Vajk

szepsuti 2014.04.09. 12:53:22

@proudest_monkey:
Ha minden bringás így állna hozzá a dolgokhoz, semmi bajom nem lenne velük. Csak sokan azt hiszik a szabályok rájuk nem vonatkoznak, de ami nekik fontos belőlük az szentírás. Persze, mint írtam az autósok között is vannak hülyék, ugyanúgy ki vagyok persze akadva, ha otthagyja a kocsiját az út közepén vészvillogóval. Hülyék mindig is voltak, lesznek is sajnos.

halaloszto 2014.04.09. 12:56:33

@Sausage: a toleranciahoz mi koze a piroslampanak?

az hogy sportcellal vagy nem sportcellal csinalja tokre nemszamit, mindaddig amig ez nem latszik.

a gyalogos alapvetoen egyenesen megy, es a normalisabbja korulnez mielott iranyt valt. a gorkoris viszont allandoan cikazik, nem nez hatra minden cikkcakk elott. azert remelem fulhallgatot nem hasznalsz hozza.

Vajk

törzsmókus 2014.04.09. 12:59:15

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

> "kerékpárosok által is használható buszsáv"

> Pedig milyen jó is az, amikor 2-3 tömött busz egy biciGlis mögött feltorlódva araszol.

na akkor nézzük, mit mond a jogszabály: „a kerékpározás olyan buszsávban már engedélyezhető, amely minimum 4,25 méter széles vagy ahol a csúcsidei buszforgalom nem éri el az óránkénti 30 buszt, vagyis az arra járó menetrendszerű járatok csúcsidei közös követési ideje több, mint 2 perc.” /forrás: www.bkk.hu/2012/09/elkeszult-tiz-buszsav-nyilt-meg-a-kerekparosok-elott/ /

tehát szabályosan nem fordulhat elő az általad kifogásolt jelenet.

szepsuti 2014.04.09. 12:59:44

@halaloszto: Téged miért zavar, ha a bicajúton kerülgetsz?

Látom sikerült megfogni a mondandóm lényegét. Ezentúl tekerj Pink trikóba, Vajk felirattal és igyekszem 10 centin belül kerülni téged. És nem fogom megvárni míg nem jönnek szemből, hogy elég helyet tudjak neked hagyni. :)

xsmogx 2014.04.09. 13:04:50

@proudest_monkey: Ez a "feltartás" dolog nettó hülyeség pl egy körutat nézve, aki ezen háborog az valószínűleg a pokolba kívánja az összes többi előtte araszoló autóst is, hiszen ha valakik feltartják, akkor azok nagyon. Supermoto, kisköbcentis naked bike, robogó, bringa, ezt tudom nekik javasolni.
De a Rákóczi úton a buszsávban tekerők tényleg gondot okoznak egy busznak, mert az az álló kocsisor miatt sem tud ott előzni. Azt én is kerülöm a mellékutcákon ha arra van dolgom.

kisörDög 2014.04.09. 13:05:34

@szepsuti: Hát,mióta városban lakom inkább nemhasználom a bicajt.Mert félpercenként átkelő a gyalogosoknak,és persze a kerékpárút nem a pl.üzlet oldaláról van (ott nem is lehet),viszont a gyalogosoknak muszáj kersztezni a kerékpárutat ha át akar menni a főúton.Nem beszélve arról amivel az átkelők közt találkozik a bicajos.Néha csak lépésben lehet haladni.De ok.Aztán megtettem már jó néhány túrát,messzi utakra is bacajjal,és nem vagyok egy félős,de főúton az beszarás.Ott csak imátkozni lehet hogy ne legyen baj.Aztán van a roszabb,mikor gyalogtúrázik az ember,kijelölt utakon valahol a dombok közt,és tízből 8 bringás világbajnoknak képzeli magát.A gyalogost észre sem veszik.Persze,egy autóúton nagyobb a rend,mert ott nemjár nagymama,babakocsis,stb....... Az a baj,hogy az autós a gyalogost okolja,a gyalogos a bringást,a bringás a gyalogost,stb... És közben egynek sem jut eszébe,hogy az a gyalogos holnap bringás lessz,hogy a motoros egy orája még autózott,stb... Nemtudom érthető-e,maguk az emberek ilyenek.Mindegy hol vagyunk ezek vagyunk átlagban.Ha majd egyszer fejlettebb lessz a pici magyar fejünk,rájövünk mi az az előzékenység,kedvesség,figyelmesség,stb,és hirtelen a bringás is jobb lesz,a nagymama is,az autós is,mindenhol.Na,itt van a kutya elásva,nem a járdában,nem a kerékpár ut alatt,nem a főúton.A fejben.

proudest_monkey 2014.04.09. 13:06:50

@xsmogx: jaja, kb. az egyetlen hely, amit én is mindig kerülök. :)

halaloszto 2014.04.09. 13:07:25

a bicajuton azert zavar ha mindenkit kerulgetnem kell, mert nem erek ra. idore megyek. rovid az elet. nem is allok le beszelgetni meg nepnevelni.

trikom van, viszont a felirat halaloszto es a sisakomon van. muszaj lesz lelassits hogy kiolvasd.

Vajk

proudest_monkey 2014.04.09. 13:09:28

@xsmogx: ja, és a buszt/trolit mindig elengedem, kereszteződésben is, ha nekem van előnyöm, akkor is, alap.

szepsuti 2014.04.09. 13:10:21

@kisörDög: Na ebben egyetértünk. :)

Sausage 2014.04.09. 13:12:17

@halaloszto: Nem, a gyalogosrol te csak az HISZED, hogy egyenesen megy. legtöbbször igen, amikor meg nem akkor max hátravetsz egy bocsikát és huzol tovabb. Rosszabb esetben anyaztok egyet a hordagyon a hit erejerol.
Nagyjabol ugyanezen elvek menten kerekparozik az emberek 90%a, amikor kapualjak, garazskiallok elott zuznak el, a falra tapadva, mert annyi agyuk nincs, hogy a jarda kulso szelet hasznaljak, ha mar muszaj. Mert onnan talaln meg eselyuk is van... De ugyanezt jatsszak a Dozsa-Allatkert sarkanal, illetve az aluljaro utani keresztnel, ahova lenduletbol esnek be, a fal masik oldalan pedig majd csak felszivodik aki esetleg ott van.

Es nem, nem hasznalok fuldogot, mert meg par evtizedig szeretnem boldogitani a csaladomat.

kisörDög 2014.04.09. 13:19:59

@szepsuti: Kösz :) Voltam már Hollandiában,nem mindenhol,de a fél országot kb. bejártam.Nem kell mondanom mennyi bicaj van ott.Mikör ötösével vannak egymásra dobálva szó szerint hát akkor már nagyot néztem.De,mindig az a téma,hogy merthogy rohanó világban élünk.Rohanó igen,de pl.Hollandiában sem ment kárára a forgalomnak.Olyan nyugi van abban a rohanó Hollandiában is hogy még.A fejben dől el,és éltem egy-két országban a keleti blokkban,és még mindíg Magyarországon vannak a legkedvesebb emberek noha ez néha nem látszik így.Csak oda kéne jobban figyelni mindíg,mindenkinek.

Érsek Márton 2014.04.09. 13:23:03

@halaloszto: ez a gördeszka őse, a szörfdeszkából átvett alakzat, nagyobb kerekekkel a gyorsabb gurulásért. A nagyobb boardok lejtőn való suhanásra, a kissebbek (cruiserek) városi cirkálásra vannak. Spanyolországban (foleg Madrid es Barcelona) rengetegen hasznalnak boardot varosi kozlekedesre bar ott jobbak az utak is. Fék nincs, ezt lábbal oldjuk meg, egy 30km/h átlag gurulás par mp alatt lefékezhető!

halaloszto 2014.04.09. 13:25:38

@Sausage: valami felreertes van itt. en nem kerekparozom jardan, es masnak sem ajanlom. gyalogos mellett max kerekparuton haladok el, es ott a gyalogos igen kiszamithato, raadasul a koszonesnek hatalmas ereje van. mindenkepp felhivom magamra a figyelmet mielott elhaladok mellette. es igen, ha 'bringas balrol' kialtassal teszem, akkor ezt olyan messzirol hogy legyen idom megfigyelni hogy balra vagy jobbra mozdul. ha korizas kozben meghallod, akkor ugyanigy mukodik.

Vajk

chirkebaszó 2014.04.09. 13:27:55

@gab200:
"Sok-sok adóforintból építettek kerékpárútakat,tehát ahol van kerékpárút,ott ne gyere az autóútra."

1. AUTÓÚT? csak nem a KÖZÚTRA gondolt a kedves agyhalott kommentelő?
2. tényleg szörnyű, hogy a kerékpárosok nem fizetnek évente súlyadót (kb 2 forintot) és így ingyen amortizálják az útjukat (ami főleg eu-s pénzől lett építve - építés alatt 99%ban szimplán sárga felfestést értünk - nem pedig a drága, agyahlott kommentelő pénzéből)arról nem is beszélve, hogy a súlyadó meg ezek alig fedezik a közutak javítását építését, ezeket főleg szintén adóból csinálják, ezek a plusszpénzek (súlyadó, stb) csak csepp a tengerben. bármilyen meglepő, de a kerékpárosok is adófizető állampolgárok.

de annyi baj legyen. bármiről szóljon is egy cikk, amiben kerékpározás szerepel, ezeket a már nagyon unalmas az ökörséget mindig elsüti valaki...

Érsek Márton 2014.04.09. 13:28:55

Időben pedig hamarabb átérek az árpád hidon mint a 1es pótló busz egy átlag napközbeni forgalomnal

halaloszto 2014.04.09. 13:30:41

@Érsek Márton: szoval van neki ugy 20 meter fekutja?

Sausage 2014.04.09. 13:32:54

@halaloszto: Ja akkor te tenyleg az a fajta vagy, aki "a bicikliuton akadalyoznak a tempomban" felkialtassal kimegy a kozutra hogy inkabb o akadalyozzon masokat. Remek mentalitas. :)

Sausage 2014.04.09. 13:34:05

@Sausage: Azt azert fel lehetne fogni, hogy az autok is tudnanak am 150-el is menni a varosban, megis 50-70-re vannak korlatozva. Szoval ne az legyen mar az alap, hogy a varosi kerekparutakon az orszaguti tempojat akarod szamonkerni...

Érsek Márton 2014.04.09. 13:35:17

@halaloszto: dehogy! 3-4 méter! Cipőt hamar koptatja, gyakorlottak longboard cipőt használnak az erősitett talp birja a strapát.

Érsek Márton 2014.04.09. 13:39:56

De persze a longboard egy életérzés senki nem azert kezdi el hogy közlekedjen vele de arra is tökéletes

XcuseMe 2014.04.09. 13:46:32

Hát hogyne , már minden a bringásoké...Az autóút , a járda...El vagy te tévedve kedves cikkíró barátom...Képzeld el , engem autósként te is akadályozol a lassúságod miatt...Ráadásul rengeteg kerékpárút a járdából lett leválasztva a gyalogosok kárára.Arról ne is beszéljünk , hogy a kerékpársáv helyet sok esetben az autók gyors közlekedését biztosítani hivatott közutat választjátok , ezzel akadályozva az autós forgalmat. Vagy az amúgy teljesen forgalommentes járda helyett a többsávos úton az autósok akadályozása.Jó példa erre reggelente a Nagykőrösi úton a buszsávban tekerő "országúti kerékpárosok" , akik miatt a busz 20 km/h -val kénytelen haladni , ugyanis a megfelelő oldaltávolság megtartása mellett átlépné a záróvonalat...Mert nektek ehhez jogotok van...Summa summarum , ha mások megtűrnek benneteket olyan helyeken ahol akadályozó tényező vagytok , az a minimum hogy ti is toleránsak vagytok...

törzsmókus 2014.04.09. 13:47:12

@DeeJay(HUN):
> városban nem képes hegynek fel legalább ötvennel menni

ember, tudtad, hogy a városban az 50 nem alsó, hanem felső sebességi korlát? (legalábbis elvileg.)

gab200 2014.04.09. 13:56:20

@chirkebaszó: te nagyon iskolázott:én fizetek két motorkerékpárra évi 92.000 Ft teljesítményadót,az autómra évi 78.000 Ft-ot.A biztosítások kb 50.000 Ft+ baleseti adó/év.A motorokkal összesen évi 20.000 km-t megyünk,ez 1800 liter benzin,az autómmal évi 40.000 km-t,ez 3200 liter gázolaj,tehát kb. 600.000 jövedéki adót is fizetek.Tehát ne mondd nekem,hogy nem az autósok tartják fent az utakat...
Az elvakultságodban nem látod azt,hogy én nem az utakról akarom kitiltatni a bringásokat,hanem az olyan utakon ne közlekedjetek,ami mellett megépítették csilliárdért a kerékpár utat.

Glg 2014.04.09. 13:58:13

@törzsmókus: hát pont ez az amit jogsi megszerzése közben jól el kéne magyarázni a vezetőknek, mert bár ez igaz, gyanítom nem kell sok fantázia ahhoz hogy kitaláljuk a csúcsforgalomban 30-al 40-el tötymörgő bármilyen jármű katasztrofális hatású, és kb meglincselnék legszívesebben a vezetőjét. Érdekes más helyekez valahogy fel tudják venni az emberek a forgalom ritmusát, anélkül hogy a többi közlekedő agyára menjenek és balesetveszélyes helyzeteket kreálnak. Amikor óránként 2 autó megy el valahol pont mind1 ki mennyivel megy, de nagy forgalomban 50 alatt minden akadály.

xsmogx 2014.04.09. 14:04:15

@XcuseMe: A poszt nem arról szól, hogy minden a bringásoké.
Autóút nincs, közút van.
Engem autósként akadályoz a haladásban az előttem tömött sorokban araszoló többi autó, takarodjon mindenki előlem! Ha bringázok, akkor meg a lámpánál kell kerülgetnem a sorokat, ha motorozok szintén.

Egyébként meg ott a lényeg a hozzászólásodban:
"Ráadásul rengeteg kerékpárút a járdából lett leválasztva a gyalogosok kárára" - rossz megoldás.

"Vagy az amúgy teljesen forgalommentes járda helyett a többsávos úton az autósok akadályozása" - na most akkor mi van? A járdán ugye nem szabad, legalább is haladós tempóban, az úttesten, a KÖZúton meg ugye lehet tekerni.

"Arról ne is beszéljünk , hogy a kerékpársáv helyet sok esetben az autók gyors közlekedését biztosítani hivatott közutat választjátok , ezzel akadályozva az autós forgalmat" - a kerékpársáv az úttest része, szerintem kevered a kerékpárúttal, ami döntő hányadában a járdából van leválasztva egy sárga csíkkal.

"Mert nektek ehhez jogotok van...Summa summarum , ha mások megtűrnek benneteket olyan helyeken ahol akadályozó tényező vagytok , az a minimum hogy ti is toleránsak vagytok... " - Jól mondod, jogunk van hozzá. És mivel jogunk van ott tekerni, nem megtűrtek vagyunk, hanem teljes jogú résztvevői a forgalomnak.

Mondom ezt mint egyszer autós, egyszer motoros, egyszer bringás, másszor gyalogos. Tolerancia, figyelmesség, nyugalom, lelki béke. Ennyi az egész, nagyon egyszerű. Ez nem háború, csak közlekedés.

karlmann 2014.04.09. 14:20:19

Nos, lehet, hogy a bicikliút a bicikliseké, de akkor miért nem használják? Számtalanszor látom, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas nagy forgalmú út mellett ki van téve a bringával lassú járművel behajtani tilos, a tábla mellett három méterre ott a bicikliút és a bringások ott tekernek a külső sávban! Magukat és másokat is veszélyeztetnek teljesen értelmetlenül. Tény, hogy a táblákat nem ismerik, de azért csak nem vakok?

Gazz 2014.04.09. 14:51:32

Tegnap az Andrásin egy rakás turista indult el segway-en a bazilikától gondolom a Hősök terére.
Elférni nem lehet mellettük, rohadt lassan mennek, az egész bicikli utat bedugították a csúcsforgalomban. :-(
Ebből azért nem kellene rendszert csinálni.

KTM 2014.04.09. 15:06:12

Sziasztok

Csopak, strandi járda, ráfestve 2/3 kerékpár út. Úgy képzeld el, hogy a 3 méter széles járda 1 méteres kerítés felőli része járda, 2 méteres autóút felőli része kerékpár út, a bringásoknak oda-vissza irány. Mindez a strand és az üdülők előtt. Vagyis a 4 fős család a 3 méteres "járdán" libasorban egymás mögött, mert különben zavarja a kerékpárosokat, akik az istennyila sem tudja, hogy a rákba kerültek a strand elé. Annyi hely nem volt (gondolom most sincs), hogy a szembejövő gyalogos elférjen a maradék járdán, mert nekik nem festettek dupla széles utat. Tekintve, hogy egy kerékpáros és gyalogos hasonló szélességű, ez kérem diszkrimináció, a polgármesternek 50 botütés a talpára.
Majdnem mindegyik bringás beszólt, mert volt pofánk egymás mellett sétálni. A fiam szájon akarta verni a kerékpárosokat, én inkább faágat dugtam volna a küllők közé, végül, mivel békés család vagyunk, letértünk az autóútra. Láss csodát, az autósok agyilag felfogták, hogy mi a strand felé sétálunk családostul egy üdülővároskában, szó, dudálás nélkül lehúzódtak, kikerültek, intettek, hogy menjünk, stb. Kész élvezet volt ott sétálni a kerékpárút/járda kombó után. Azt már talán mondanom sem kell, hogy az érintett kerékpárutat sárga festékből építették. (magyarán ráfestették az addigi járdára) Elhatároztam, hogy jövőre (idén) úgy megyek a járdán, hogy egy dupla, felfújt gumimatracot viszek a fejemen, esetleg gumicsónakot. Remélem a teljes kerékpár utat le fogja fedni.

Talán kiderült, mi a véleményem a kerékpárosok saját útjáról.

Adó:
A súlyadó bakfitty? Az. A benzinben viszont mennyi adó is van? 2 hét alatt kifizetem jövedéki adó formájában a súlyadómat, tehát évente még 26 súlyadó, azt meg csak nem fizetnek a gyalogosok, kerékpárosok.

Javasolni fogom zárt pályás kerékpárutak építését, ahova kerékpáros bérlettel lehet ráhajtani. Ott jogosan méltatlankodik a cikk író, ha megzavarják a gyalogosok. Addig azt kapja, amiért fizetett.

ui. A családban 4 főre 5 kerékpár jut, a KTM is az egyik bringánk típusa. Mi kihalt mellékutakon, hegyi országutakon szoktunk bringázni, sz@runk a kerékpár utakra.

törzsmókus 2014.04.09. 15:12:43

@gingerbread: igen, jól írod, az autóút az autósoké. te miért a Szilágyi E. fasoron autózol az M0-s helyett?

egyébként a Szilágyin a bringagyalogút siralmas minőségű, és a KRESZ 13.§ (2) alapján nem is kötelező használni.

Agyalap 2014.04.09. 15:12:52

@gab200: Biztos olvastál már KRESZ könyvet, és bizonyára nem lep meg, hogy a kerékpáros a járdán nem, de az úttestesten közlekedhet.
Ezért nem érdekelnek az egyéni problémáid.
Egyébként meg ne tarts szuperzöld humánszakos kispicsának, olannal már én is találkoztam a Rákóczi út belső sávjában. Ha én kerekezek, nem az út/sáv közepén teszem, ha akarsz megelőzhetsz.

Grifter 2014.04.09. 15:13:53

...igen, és? Amíg az átlag halandó nem ismeri a KRESZ-t, nem is tudja betartani.
Így készülnek államilag a kisgyermekiket védő agresszív anyukák és apukák, akik kerékpárosokra támadnak - pedig végig a kerékpárosnak volt igaza.

Csak a szokásos: Hogyan ugrasszuk össze 'hozzánemértéssel' az embereket.

(Mellesleg, mivel nem kevés helyen van kerékpáros-babakocsis-gyereksétálós közös piros sáv a zöldben, ezért még védhető is, hogy miért hiszik azt sokan, amit.)

törzsmókus 2014.04.09. 15:16:46

@KTM: WTF, Csopakon _autóút_ épült? mikor?? lemaradtam.

képzeld, én meg napi közlekedésre használom a kerékpáromat, és az egyetem meg a munkahely nem kihalt mellékúton vagy hegyi országúton van.

súlyadó már rég nincs, de akár azt, akár teljesítményadót szívesen fizetek, arányosan. :)

törzsmókus 2014.04.09. 15:17:50

@Grifter: a KRESZt sajnos általában az sem tudja maradéktalanul betartani, aki amúgy ismeri. sokszor lehetetlen, vagy túl körülményes. :(

Agyalap 2014.04.09. 15:21:43

@halaloszto: Kicsit biceg a logikád, de azt használva én is mondok egy-két példát:
- A malomnak is van kereke, haladhat a buszsávban?
- A csónakázó tavon rendezett streetball gálákon békauszonyban kell játszani?

Grifter 2014.04.09. 15:27:56

@törzsmókus: Ez teljesen másodlagos, annak fényében, hogy 5-7 millió ember egyáltalán nem ismeri, további 2 millió pedig csak felületesen, részben vagy úgy ahogy.

Számomra máig nehezen érthető, hogy miért nem egyértelmű:
Úgy nehéz egy jót focizni, ha 22 emberből csak 6 ismeri a szabályokat. (Most arról még nem is beszéltünk, hogy a pálya meg a bíró milyen.)

xsmogx 2014.04.09. 15:28:38

@KTM: Na ezért rossz megoldás a járdából lecsípett bringaút, a gyalogosok sem férnek el, ha emiatt az úttesten tekersz akkor meg az autósok kívánnak a pokolba, illetve meg is bünethetnek.
A súlyadót meg komolyan felejtsük már el ebben a témában. A legtöbb embernek aki kerékpározik is, van autója (nekem is, plusz motor is), ergo fizet súlyadót, ami ugye most már teljesítményadó, így lehet, hogy a motorra többet fizetek mint az autóra, pedig negyedannyira sem terhelem/koptatom az aszfaltot. Ebből is látszik, hogy ez az adónem nem az utak építésébe van visszaforgatva. Illetve a sárga festékkel a járdából leválasztott kerékpárutat nem kellett megépíteni. Meg akkor a kiskölykök milyen alapon használják? Ők biztosan nem adóznak. Úgyhogy ezt felejtsük már el. vagy ha mégis ebből a pénzből épülnek az utak, akkor a gyalogosok fizessenek zebraadót? Ne már.
Abból meg, hogy ti kihalt mellékutakon meg hegyi országutakon tekertek kiviláglik, hogy hétvégi bringások vagytok, amivel nincs baj míg nem bojoztok elfoglalva egy egész sávot, nekem viszont a leghatékonyabb közlekedési eszköz itt a városban. nekem sincs szükségem a kerékpár utakra, évek óta nagyon jól megoldom a közúton, konfliktusok nélkül. Egyszer ütött el egy a kerékpárúton keresztül kanyarodó autó, de úgy, hogy megvolt a szemkontaktus mert oldalra néztem, hogy megkapom-e az elsőbbségem aztán mégis kiütötte alólam a hátsót.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.04.09. 15:31:50

"hiába hajtja magát a gördeszkás és hiába suhan a koris, akkor is csak feltartja a biciklis forgalmat. Értem én, hogy szép helyen és jó aszfalton jó ezeket a dolgokat is csinálni, de mindennek megvan a maga helye. "

Azért ez aranyos...Járdáról is lecsöngetik a gyalogost, és véletlenül se fékezne és kezdene nyugodtan tekerni..Autók közt mennek, buszokat előznek, hogy utána a busz mögötte szenvedjen... ..De Ők lassíthatnak bárkit. Viszont őket nem lehet. Vicces... Toleranciát elvárnak, de ők [és itt nem mindenkire gondolok..akinek nem inge..] a legkevésbé sem toleránsak..

kikillelkikit? 2014.04.09. 16:06:19

Az alsó rakpart pedig az autósoké.

Palex 2014.04.09. 16:35:02

Öntudatos biciklisek vajon miért tekernek a Hungária krt-on, a biciklis sáv mellet az úton?
Vagy az Üllői úton, át a felüljárón, miközben lent szintén ott a bicikliút?
Nyilván spórolnak vele 1 percet.

Akkor az autós is mehet a bicikliúton, ha dugó van?

xsmogx 2014.04.09. 16:46:29

@Palex: Azért, mert a Hungária mellett az járda, amit utólag kineveztek kerékpárútnak is, ezért aztán járdára föl-le, kapualjak előtt, telefonfülkék és egyéb akadályok között halad, ötletszerűen egyszercsak átvezetik a másik oldalra, majd vissza. A Népligetnél pedig egy olyan gordiuszi csomó van, hogy ott nem 1, hanem 10 percet veszít aki arra jár.
És igen, az autós mehet a bicikliúton, egészen addig míg az is be nem dugul, mint múltkor az M1-esen amikor egy baleset miatt állt az egész, egy paraszt felfedezte a leállósávot, egyre többen követték, végül az is beállt, majd jött a mentő ami nem fért el.

Palex 2014.04.09. 16:52:24

@xsmogx: Tehát akkor jogos, ha az autós felmegy a járdára előnyt szerezni a közúthoz képest?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2014.04.09. 16:55:27

Ennek még nincs meg a kultúrája nálunk. Én is kerülök bizonyos kerékpárutakat. Az egyik legrosszabb a Rákos Patak menti. Gyakorlatilag tele van gyalogosokkal. Ott viszont vegyes használatra szánták, felfestették a gyalogos és a bringa jelet is. Van olyan napszak, amikor bringával használhatatlan az út.

A hollandoknál simán leordítja a bringás az ember fejét, ha véletlenül rákóvályog a bringaútra.

xsmogx 2014.04.09. 17:07:28

@Palex: Próbáld ki. De próbáld ki az általad említett két kritikus útvonalat is, talán árnyaltabb lesz a kép.

Palex 2014.04.09. 17:15:09

@xsmogx: Nem egyszer biciklizek arra. Semmi gond sincs vele. Ez ezzel jár.
Kocsival sem megyek át a járdán, parkon, mert gyorsabb.

JL 2014.04.09. 17:17:06

@Zebrateve: A Szabadkikötő úton minden OK ilyen szempontból: egyik oldalon van a kerékpárút, másikon a járda, (gyalogosforgalom kb. zéró), kereszteződés meg az Agip kúttól Csepelig 1db (minimális forgalommal)

qmatch 2014.04.09. 17:25:10

@Zebrateve:
Kedves Zebrateve, ne trollkámozzál, mert még nem őriztünk együtt kecskét.

A gyalogos , habár sokszor ugyanolyan köz- és önveszélyes, mint a bringás, mégiscsak egyszerűbb eset, mert lassabban ( érted, kiismerhetőbben ) mozog.
Valóban, nekik sem kell semmilyen jártasság a közlekedéshez, ezért is szokták első fokon az autósra kenni az összes gyalogos balesetet...

A "jogosítványról": finoman arra utaltam, hogy nem a tudás hiánya az, ami aggasztó, hanem a szabályok leszarása - bevallom töredelmesen, abszolút nem érdekel ebből a szempontból, hogy a bringásnak van-e jogsija...sőt, a vasárnapi bringásoktól úgy Óvjon az Isten, mint a vasárnapi autósoktól.

Elmondom én Neked, ha érdekel, ha nem, hogy látom én ezt a bringás-problémát;
amíg a kerékpár használati tárgy volt, és nem fétis, addig nem volt semmi baj. Ma már a bringa 60%-ban ( hogy én is írjak légből kapott tényeket ) önkifejezési eszköz, tiltakozás a világ BIZONYOS dolgai ellen - tehát érzelmi kérdés... értelmi alapon pl. nehéz elképzelni a mai létet gépjárművek nélkül, azt meg ne gondolja senki, hogy a villanyautó energiáját nem büdös erőművekben állítják elő, meg hogy az akkumulátor nem veszélyes hulladék.

bad trip 2014.04.09. 18:26:49

Jamaika a jamaikaiaké.
süti beállítások módosítása