HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Miért jó vonulni?

2014.04.16. 06:15 Tcomment

Címkék: motoros város dugó citadella vonulás

Bántotta a fülemet a dudaszó, ezért kicsit előrébb sétáltam. Ekkor egy másik típusú zaj ütötte meg a fülemet, melyet a fennakadás okozói keltettek. Motorröfögtetés.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

159 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr926042522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ironpen 2014.04.16. 07:04:53

Egyszerű erőfitogtatás, ostoba emberi megnyilvánulás, valós célok nélkül az egyébként dolgára igyekvők életének megkeserítése, csak mert megtehetik

Schütii 2014.04.16. 07:11:33

Egyszerű a pszichológia: csordaszellem. A tüntetéseken se mindenki tudja miért is van ott. Haverok, buli, fanta, kizökkenés a hétköznapi rutinból, tombolni is lehet éppen akiben sok a feszkó és jó eséllyel a dorgálás, felelősségrevonás elmarad. Ha mégis, hát akkor van kit szidni a kialakult helyzetért.

Ninjaboy 2014.04.16. 07:13:51

Örülök, hogy valaki foglalkozik a témával. Szintén aktív zenész (motoros) de én sem értem ebben mi a buli. Főleg, hogy sokan pihennének, ezek meg rángatják a gázt az ablakok alatt, utána meg hőbörögnek, ha lehülyézik őket.

Pufibá 2014.04.16. 07:17:44

1x régen részt vettem,de nem jött át hogy miért jó 30-40-el pár cm-re egymástól vonulni.Az üvöltő kipufogós,tiltásig forgatós id.ótákról ne is beszéljünk.Megyek vidéki kis utakra inkább.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.16. 07:22:52

Békemenet 2:-)
Amúgy igaza van a cikkírónak ,motorozni egyedül a legjobb,nem függeni senkitől,a magam tampójában menni,ott állni meg ahol akarok.
A motoros túrában is mindig a leglassabb motoros tempójában kénytelen menni mindenki.

Cockroach 2014.04.16. 07:29:52

az igaz, hogy motorozni egyedül a legjobb, ezt aláírom, de szomorú, hogy az "összehúzott szemű átlagpolgár irigysége" már itt is teret nyer.

ne legyünk már kisstílűek.

Ninjaboy 2014.04.16. 07:37:40

@Cockroach: Elmagyarázhatnád konkrétan mi az irigység ebben?

mlas45 2014.04.16. 07:37:44

Mennyi sok vén balfax van itt is, és átszellemülve szopják virtuálisan Bandi farkát... :((
Úgy látom, nem voltatok fiatalok, ha meg igen, akkor kár volt...

citrix 2014.04.16. 07:40:27

Budapest éjjel-nappal,maga az ország.Ide jön fel minden fiatal tanulni majd elhelyezkedni,itt történik minden,itt van pénz.Budapesten nincs hétvége futóverseny,felvonulás,tüntetés vagy motoros-autós felvonulás nélkül.Vidéken nyugis az élet,már az is nagy eseménynek számít ha Józsi bácsi a kocseszból hazafelé elperecel.Vagy a Mancika babát vár de a szerencsés úriember nős és már van néhány lurkó a háznál... Budapest más:lehet szeretni vagy utálni de itt történik minden,innen indul minden sztráda és főút,minden vasút...

mlas45 2014.04.16. 07:55:52

@Schütii: Közel sem. Nem szoktam vonulgatni, bőgetni a gépet meg főleg nem, és elég idős is vagyok...
De akik itt őrültködnek a motoron, azok legalább nem a faxbuk vagy a VV előtt ülnek depresszióban, vagy nem füveznek épp :((
Eggyütt vannak, örülnek az életnek, ezt kéne megérteni itt pár embernek.

Nyiri 2014.04.16. 07:57:33

Én is motoros vagyok és olvastam erről a felvonulásról, de eszembe nem jutott volna menni. Rendszeresen járok motoros talikra (igazából a irodából/családtó elszakadás és nomád sátrazás vonz) és ott is van felvonulás, de még egyiken sem vettem részt :)

Tehát egyet értek. Ez a "rendezvény" nálam is a meg nem értett kategóriába esik.

Arisztogatya 2014.04.16. 07:58:33

Motoroskent mondom, vege valaki leirta ezeket. A felvonulascsak a magamutogatasrol szol es szemely szerint kezd elegem lenni a sok anyatlan, onbizalomhianyos motorosbol...

Cockroach 2014.04.16. 08:00:11

@Ninjaboy: ha esetleg nem olvastad a cikket :)

"nem tudtam nem meglátni az integető nénik között a grimaszoló átlagembert, aki a pöffeszkedő pöcsfejeket látja a krómtól rogyadozó konvoj veteránautóiban"

lyken 2014.04.16. 08:00:13

Ezt is kommentelhetővé tehetnétek. Lenne mondanivaló meg jókívánság a baromnak bőven...
totalcar.hu/magazin/hirek/2014/04/15/frontalis_utkozes_miatt_all_a_ferihegyi_gyorsforgalmi/

castroll 2014.04.16. 08:05:40

@mlas45: Fiatal? Mi van? A legtöbbjük 40 év feletti volt. Főleg a Harley-sok...

Ninjaboy 2014.04.16. 08:05:51

@Cockroach: Ach so, hogy te erre gondoltál!

@mlas45: azért a faxbuk, vv-nézés, füvezés és látszólag értelmetlen vonulás mellett rengeteg dolgot lehet ám csinálni, amelyek megfelelnek az általad állított kritériumoknak.

Petya1982 2014.04.16. 08:18:31

Semmi értelme,csak másokat tartanak fel a hülyeségükkel de ezt majdnem az összes felvonulásra rá lehet húzni kritikölmessztől homokosparádéig.Akinek dolga lenne feltratják és baromira nem kíváncsi rájuk...

Remus Bácsi 2014.04.16. 08:19:53

amiota erdekelnek a motorok, tudok errol a citadella motoros talalkozorol (mert igy hivjak). huszoneve biztos, de lehet hogy tobb. voltam parszor, de a vonulast kihagytam, mert a kornyeken lakom. felmesz, leparkolsz, nezelodsz, bratyizol/nembratyizol. valszeg par ember kezdte ezt el es ide notte ki magat. telen is van, nyilvan akkor csak paran vannak fent. gondolom azert van a szervezett, biztositott vonulas, hogy ne kisebb csoportokban, osszevissza, eszetlenul hagyjak el a bazist a motorosok. szerintem ennyi a tortenete, nem tobb. meg kellett volna kerdezni a szervezot kovary tamast, hogy ne kelljen talalgatni (alias novak csaba a baratok kozt-bol, mert hogy o motoros ember. bar lehet, hogy mostanaban mar nem o megy elol, mert par eve eladta a motorjat, es nem tudom vett-e masikat helyette. akkor nekem azt mondta, hogy egy darabig nem fog motorozni). szoval, mikor ez elkezdodott, keves volt a motor, keves az auto. mara mindegyikbol sokkal tobb van, ezert okozhat fennakadast. de nem azert van, hogy az autosokat bosszantsak. a szo amit kedves bandi keresel, az a "hagyomany".

mlas45 2014.04.16. 08:20:39

@castroll: 40-es Harlis? az más tészta... azok ennél messzebb nem tudnak menni :DD

lyken 2014.04.16. 08:21:05

@Cockroach: "szomorú, hogy az "összehúzott szemű átlagpolgár irigysége" már itt is teret nyer."
Ezt esetleg kifejthetnéd. Nem világos, hogy egy belvárosi hömpölygésnek, amiben 1000 motoros elpárologtat 5 köbméter benyát, mi értelme van. Azt se tisztáztad a kommentedben, hogy mitől irigység az, ha valaki a gyerekével például el akar jutni a közlekedési múzeumba vagy az állatkertbe, ahelyett, hogy a Gellért téren ülne arra várva, hogy levonuljon a tömeg.

Remus Bácsi 2014.04.16. 08:25:47

hirtelen milyen sokan lettek, akiket feltartanak a "szemet" motorosok. meg veletlenul sem egymast tartjatok fel azert, mert mindenert autoba ultok. nem, nem az az oka... hanem a motorosok...

Lük 2014.04.16. 08:26:25

én is motorozom de ezt a vonulgatást egy orbitális baromságnak tartom (akár csak a critical masst)

Cockroach 2014.04.16. 08:33:31

@lyken: fentebb kifejtve. nem ismétlem magam. :)

olvass-értelmezz! erény! ;)

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2014.04.16. 08:38:26

addig verik a "mellüket" nagy hanggal ott a "székesfővárosban", amíg orbán/matolcsy/varga őket is megtalálja valamiféle különadóval...

helyközi ember 2014.04.16. 08:39:29

@citrix: hát persze B+, mert Mo. ugye Budapest + néhány falu tele gumicsizmás parasztokkal, ugye? Te honnét kerültél oda? Borsodból? Bács-Kiskunból?

A vonulás - hogy a témához is szóljak - jópofa is lehet, ha van benne koncepció (márkatalálkozó, veterános, stb.) De ez a mindenki-mindenkivel csak hogy sokan legyünk, számomra értelmetlen. Afféle önigazolás-keresésnek tűnik.

ZYLO 2014.04.16. 08:44:48

A biciklis utálja az autóst, autós utálja a motorost és a biciklist. Kellene egy kis türelmet tanulnunk minden oldalon. Ez vajon egyszerűen a jólét/csóróság kérdése? Mert kevésbé frusztrált országokban sokkal inkább tekintik partnernek egymást.

Aki a vonuláson mutogat meg hergeli azokat, akik miatta kényszerülnek várni, az szimplán bunkó, és a közösségnek kellene visszafogni.

Quattroman 2014.04.16. 08:46:51

András,
Nem kellene a "hangulatot" kelteni ilyen kommentgenerátor cikkekel.
akinek szombaton nincs türelme egy tízperces "dugó" elviselésére az hétköznapokon még frusztráltabb. Ez a cikk egy dologra alkalmas árkot mélyíteni ami ma amúgy is divatos a politikában.
mikor celebjeink, és egyszerű suttyók is villamossínre lógó parkolással megakasztják a CSÚCSFORGALMAT miért nem ágál az állatkertbe igyekvő, a tevecsikó szoptatásáról lekéső apuka?
sajnos az autóban ülők nagyrésze semmibe veszi a kétkeréken közlekedőket a mindennapokban, volt szerencsém megtapasztalni jópárszor, pedig amin szabadidőmben üldögélve gurulok 270kg és elég nagy "kalapács" tud lenni.
mondom ezt úgy hogy motorozom is és vezetek kamiont is.

Rocso Cafe 2014.04.16. 08:48:50

Mi a célja annak ha egy kimerítő motorozás, vagy biciklizés után egy üdítő mellet leülsz a visegrádi kilátó padjára és bámulsz a semmibe a duna kanyar felé, nulla gondolattal a fejedben miközben süti a nap az arcodat. Semmi, de jól esik.
Gondolom a madárhangot hallani szertő túrázó sem örül a mellette elsuhanó motorosoknak, de az út mindenkié...Ezt el kell fogadni.
Mindenkinek meg van a perverziója ami zavarhatja a másikat. Én is kerülöm a felvonulásokat, de ettől valakinek ez okoz örömet. Ettől Ők nem kevesebbek, vagy értelmi fogyatékosok, magamutogatók csak azt csinálják amihez kedvük van.
Az év 365 napjából 365 napon hangos, büdös és zsúfolt Budapest. Ez a 10 perc nem oszt nem szoroz....

misi107 2014.04.16. 08:50:29

@Remus Bácsi: ja,hagyomány.Volt szerencsém hozzájuk Szegeden,ápr.13-án.Pontosan ugyanezt csinálták.Értelme 0 de legalább vasárnap sem hagyták békén az átlagprolit.Arról nem is beszélve,hogy hétköznap a 10 méteren zebrától zebráig nyélgáz,egykerék a belvárosban és a többi okosság,amivel megajándékozzák az embereket.Nem,nem vagyok motorosellenes,jópár haver motorozik ezerrel.Csak épp a tökük tele van ezekkel a buzikkal mert őket is velük azonosítják,holott éppúgy gyűlölik ezeket a bunkókat mint a többi ember.És igen,ők is egyedül szeretnek motorozni,kivéve amikor mennek túrázni ide-oda.Egyszer volt szerencsém menni velük (autóval sereghajtóként....) és mit mondjak életem egyik legjobb élménye volt.Csodák csodájára a csillogó villogó sportgépek pilótái normálisan tudtak menni együtt,nem tolakodtak,nem röfögtették a gépeket.Élvezték az együtt motorzást,a csapat összetartását.Az ilyen felvonulok a semmiért de legalább megmutatom az én gépem hangja nagyobb mint a tiéd (de a pöcsöm akkora mint egy levelibékáé) motorosok remélem előbb-utóbb egy híd lábába beépülve végzik.

bajan 2014.04.16. 08:50:31

Most egész véletlenül ez nem a szezonnyitó gurulás volt, amit minden éveben azzal a céllal rendeznek többek között hogy felhívják a pesti autósok figyelmét, hogy egyre több motoros várható az utakon?!
www.sportmotor.hu/motoros_videok/motoros_talalkozo/iv-szezonnyito-gurulas-120166

rekszem 2014.04.16. 08:52:54

@citrix:

vidéki vagy ugye?

csak mert én Budapesten születtem, és a szüleim is Budapesten születtek, de még a nagyszüleim is

de soha ilyen marhaságot le nem írnék :D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.04.16. 08:53:38

Kispolgári hiszti. Hadd vonuljanak.

Quattroman 2014.04.16. 08:59:50

@misi107:
"remélem előbb-utóbb egy híd lábába beépülve végzik."

no itt vannak az alapvető bajok. mármint a processzorodban.
valószínűleg hasonló jókat tudnak kívánni neked is. (meg is érdemled)
ugye Te nem nyírsz füvet vasárnap a kiskertben mikor más ejtőzne, nem hallgatsz hangosan zenét vagy meccset a papírfalú panelban este nyolc után mert szülinapot tartotok, szóval úgy általában Te vagy a toleráns mintapolgár példakép...

bajan 2014.04.16. 09:01:05

Érdekes, hogy mennyire másként gondolkodunk a cikk írójával. Engem ezek a szombati felvonulások szórakoztatnak mint nézőt. Szívesen végig nézek bármilyen felvonulást (pláne ha robbanó motor is szerepel). Nyáron felénk hétvégén szinte mindig van valami (vw találkozó, külön bogár, honda, kispolszki, trabant, régi motorok stb.). Érdekes látni egyszerre sokat ezekből és látni a tulajdonosokat.

Viszont engem meg az olyan felvonulás zavar ahol például hétköznap megakasztják a forgalmat (kvázi tüntetések). Tudom ez a demokrácia szükséges része én mégis azt érzem inkább öncélúnak.

Italian beauty 2014.04.16. 09:01:52

Úgy vélem ez kor kérdése is , most negyven fele totál hülyeségnek tartom a vonulást,de amikor 18 voltam és vonulás volt otthon megkötni sem tudtak , amikor találkozó volt és persze a felvonulás is volt, meg füst, röfögtetés, gumiégetés.A hátamon mindig felállt a szőr akkoriban egy ilyen buliban, szóval imádtuk, meg az azt követő bulit is. Ma már csak sörözünk meg dumálunk, de akkor sokkal nagyobb volt az élmény. Ezért megértem a vonulókat is meg a fanyalgókat is.

xpkiller 2014.04.16. 09:18:35

"Kedves" Stump András, "önjelölt" újságíró!

Végigszenvedtem bicskanyitogató "cikkedet".

Mi lett volna, ha véletlenül nem egy lakatlan szigetről, teljes elszigeteltségből, írod soraidat? Mi lett volna, ha az interneten, TV-ben, újságokban ... már már a csapból is folyó üzenetet meghallod?

Ha már ennyire tájékozatlan vagy, miért nem kérdezel meg valakit aki részt vett az általad említett "vonuláson"??

Így utólag, tájékoztatlank, hogy 2014. április 12-én 12:00-kor, azért indult a Váci útról a felvonulás, hogy a többi közúton közlekedő figyelmét felkeltsük a tavasz beköszöntével egybeeső változásra, hogy az utakon megjelennek ismét a motorosok is.
Ennek azért van jelentősége - mert bár vannak remitens egyének, akik motorjukkal versenypályának nézik a közutat, a többsége még is tisztességes, szabályokat betartó, szenvedélyes motoros - akik féltik az életüket, szeretnének épségben hazaérni.
Egyre több olyan baleset történik - a média által a hírek elferdítése ellenére - mikor a motors igen is vétlen. Az autós csupán azzal magyarázza tettét, hogy "nem láttam a motort". (engem is ütött el autó a piros lámpánál szabályosan állva)

Jelen esemény minden évben EGYszer kerül megrendezésre, és minden esetben van még egy fontos célja, idén a Mentő Robogosokat támogattuk. (adományokból minndap használatos orvosi eszközöket vásároltunk nekik)

Tisztelettel:
Egresi Péter

joejoe1974 2014.04.16. 09:19:05

Jó a felvonulás mert a sok paraszt autós látja hogy nem csak övék az út.Mi is fizetjük a benzinbe épített útalapot,és a sok barom autós bent pöffeszkedve észre sem veszi a motorost,mert felsőbbrendűségi érzése van és irígy mert nyáron bent rohad a dobozában a dugóban,és a motoros meg előrébb tud jutni.Ez nagyon fáj az autósoknak.Le kell őket magasról sajnálni! :-D

Shadowbull 2014.04.16. 09:33:21

@xpkiller: a celok erthetok es elfogadhatok, a valasztott eszkoz meg erosen kerdeses. Nem biztos hogy egy ilyen vonulas az autosok koreben pont azt a reakciot valtja ki amit szeretnetek hogy kivaltson.

citrix 2014.04.16. 09:33:25

@rekszem: Jelentem:vidéki,nem pösti embörke vagyok. De vót úgy hogy jártam mán pöstön,nagyváros az egyször igaz,még villanyos is van ami csönget ha úgy van ködve.Mifelénk a gulya vonul az úton a legelőről hazafelé,jófajta fejőstehenek...az is valami.Nehéz ám itt vidéken okosakat mondani...hogy a pöstieknek is teccen :-))

Shadowbull 2014.04.16. 09:34:10

@joejoe1974: te nem vagy tul okos, ugye?

Csak a yamaha 2014.04.16. 09:36:47

Szeretem ezt a hozzá állást...Kinek mi fáj ill dilije...Persze ha az ő dolgáról van szó,az normális/elfogadható...Futás/kocogás/kerékpáros felvonulás esküvő...stb rendezvények miatt lezárások(amúgy se lehet közlekedni már..)+a legnagyobb vicc a városi szmogban egészségesen "sportot"űznek..Ébresztő!!Ez van és vele jár,ebben a szabad világban;)!!??

lyken 2014.04.16. 09:38:55

@Cockroach: Nem fejtetted ki, az nem magyarázat arra, hogy mi ennek az értelme. Olyat meg felesleges írni, hogy "olvass-értelmezz! erény! ;)", mert ezzel az erénnyel jómagad láthatóan nem élsz, csak másnak osztogatod, mint jótanácsot.

Itt jött egy válasz, hogy mi is volt ez a felvonulás: "xpkiller 2014.04.16. 09:18:35"
Mondjuk értelme kb annyi, mint egy CM felvonulásnak, mert aki eddig nem nézett a visszapillantóba, az ezután sem fog. Viszont érdekes módon a fenti szervezőn kívül senki sem volt képes épkézláb módon elmagyarázni, hogy mi értelme ennek az egésznek, csak védték a mundér becsületét. Bár lehet csak engem zavar ez a birkamenetes logika...

Cockroach 2014.04.16. 09:43:38

@lyken: jaj, ez sziven utott. Beszallsz a szazas papir zsepi csomag araba,amit tele fogok most sirni? :-)

Nem kell ilyen veresen komolyan venni.... :-)

lyken 2014.04.16. 09:43:48

@immortalis: "Ennyit szeretnék hozzáfűzni: http://www.youtube.com/watch?v=clZ2YKB3obs"
:D

xpkiller 2014.04.16. 09:45:03

@Shadowbull: Nézd, nem az a fontos, hogy mindenki egyetértsen a másikkal, de a mai "agresszív" világban, egyszerűen nem hallják meg a fontos üzeneteket.
Mondhatja rádió, tv akár egész nap, 10 percenként, sajnos ennek ellenére nem tudatosul, hogy a biciklis, motoros nagyon kis felület és nehezen észrevehető. (arról most nem beszélnék, hogy le is nézik mindkettőt, holott ugyan olyan közlekedő, ráadásul teljesen védtelen, nincs acélkarosszéria, légzsák..stb)

Az úton úgy éreztem több olyannal találkoztunk, akik integettek, mosolyogtak az autóból kiszállva, ablakból, járdán gyalogos, mint aki a "botjával fenyegetőzött". Volt nagyon sok gyalogos, akik a gyalogátkelőn álltank és alig tudtam visszatartani (biztosítóként), hogy ne lépjen a zárt motoros konvoj elé, mert neki olyan sürgős dolga van, ami nem várhat 3:50 percet (ennyi idő alatt haladt el a sor).
Sokan jöttek oda egy-egy kereszteződésnél, ahol biztosítottam, hogy miért tetszenek felvonulni? Elmondtam, megértette, nem háborgott.

Azt én is MÉLYSÉGESEN elítélem, aki "bőgeti" a motorját üveghangon, vagy a 0 csillapítású kipufogó dobos 1 hengeres endurós 100-al végig megy csendes kis falunkon.
De mindenki maga felel a tetteiért, egy közösséget ezért nem lehet felelőssé tenni.

joejoe1974 2014.04.16. 09:45:56

@Shadowbull: Ha úgy kellene tenni ahogy az elkényelmesedett átlagdroidnak (autósnak) tetszik akkor senki nem motorozhatna többet.Merthogy az övék az út.Mondjuk én nem kívánom egy autós halálát sem mint ahogy van itt aki a motoros halálát kívánta.Rá mit írsz?Ő mennyire okos?

"Az ilyen felvonulok a semmiért de legalább megmutatom az én gépem hangja nagyobb mint a tiéd (de a pöcsöm akkora mint egy levelibékáé) motorosok remélem előbb-utóbb egy híd lábába beépülve végzik."

lyken 2014.04.16. 09:46:18

@Cockroach: Ha tényleg elbőgted magad egye fene, küldök egy tizest. :D

Schütii 2014.04.16. 09:51:12

@joejoe1974: A benzinben nincs már "útalap".

hvg.hu/gazdasag/20110321_uzemanyag_ar_mol_benzin_gazolaj

A számok nem aktuálisak már de az árszerkezet még igen.

mt-03 2014.04.16. 09:51:19

erdekes en barmelyik nap delben kimegyek a varosba mindig felvonulas van? vagy az nem zavarja az autos kollegat hogy naphosszat ul a dugeszban? amugy meg ha halad a vonulas akkor nagyon gyorsan lezavarjak. plane szombat du 4kor nem tom mennyi munkaba igyekvo lehet de nem az a jellemzo, a legtobb helyen meg van alul/felul jaro (persze mert azokat meg kellett szuntetni ettol elheto bp...) szoval sztem nem olyan nagy gaz. inkabb erdekesseg, sok ember fenykepez, integet nekik. nyilvan van akiknek nem tetszik.

grigorij 2014.04.16. 09:51:27

Ex-motorosként egyetértek a szerzővel!
De a téma valóban inkább "eszmei" és erkölcsi kérdés, hiszen egy csoport öncélú örömködése azért ne legyen már fontosabb egy 2 milliós város érdekeivel!
És ez igaz akkor is, amikor hőségben órát kell állni valahol, mert épp a chopperesek vonulnak.
A gond más, és ezzel senki, a TC sem foglalkozik!
A motorok ZAJA!
Ez nem egyéni ügy, ez nem lehet jó poén!
Ma a zaj önmagában egészségkárosító hatás (magas vérnyomás, cukor kialakulása, szív és érrendszeri betegségek stb.), nemhiába vannak szigorú szabályok az élet minden területén ezzel kapcsolatosan!
Na EBBEN nem lehetnek különbözőek a motorosok!
Sem a köcsög pizzafutárok a hangtompító nélküli mopedjeikkel, sem a vonulók vagy a speederek!!!
Erre - a megengedett zajkeltésre - jogszabályok vannak érvényben, minden szakember tudja, hogy a motoroknál NEM állóhelyben, alapjáraton KELL zajt mérni, hanem az úgynevezett "közeltéri zajmérést" kell lefolytatni!
A motorosoknak biztos poén, amikor visítva gyorsítanak, amikor poénból húznak egy kövér gázt a miniszoknyás lányoknak, közben akár 90-120 dB-es zajjal kergetnek emberek százait-ezreit csak az adott pillanatban az őrületbe!
Szerintem nézzük el a vonulást, de az összes megengedettnél hangosabb motorról azonnal le a rendszámot, a vezetőnek 1 év helybenjárást és legalább 100 ezres büntit osszon ki a "KPM"!
Azért mégiscsak elfogadhatatlan, hogy egy esti házibulira rendőrt lehet hívni, de a utakon közlekedő SZÁNDÉKOSAN "versenyhangot" létrehozó motorosokkal szemben semmi fellépés nincs!?
Mondjuk a lámpától 100-120-ig visítva gyorsuló ócska köcsögöket is szögesléccel kellene megviccelni!
Persze értem én! A pár száz idióta mocsok szórakozását nézze el minősített többség, mert leirigyezik, lefafejűzik őket!
Meg kell tanulni az egymás mellett élést!
És egy 2000-2000000 arányú "kapcsolatban" (de még egy 20000-2000000 aránynál sem) nem a jobboldalon látható halmazban találhatóknak kell alkalmazkodniuk!

etruszk 2014.04.16. 09:52:37

Egyszer én is voltam, és valóban nem volt szórakoztató.
Egyébként körülbelül ugyanannyira van értelme mint az összes futóversenynek és kerékpáros vonulghatásnak a város közepén, pont ahol a legbüdösebb a levegő.

lyken 2014.04.16. 09:55:59

@xpkiller: "Azt én is MÉLYSÉGESEN elítélem, aki "bőgeti" a motorját üveghangon, vagy a 0 csillapítású kipufogó dobos 1 hengeres endurós 100-al végig megy csendes kis falunkon.
De mindenki maga felel a tetteiért, egy közösséget ezért nem lehet felelőssé tenni."

Ez szép, hogy szervezői oldalon elítélitek. De oda is mentek hozzá, hogy így legközelebb ne jöjjön, most meg menjen haza, mert különben veletek azonosítják? Tehát elzavarjátok? Tisztában vagyok vele, hogy ez (legális) önkéntesrendőrködés lenne, de mivel civilként a forgalom irányítása is (illegális) önkéntesrendőrködés és ez utóbbit felvállaljátok, érdekes a kérdés.

randomuser1 2014.04.16. 09:56:03

az is lehet, nem vonulnak, végülis tavasz van, csak rajzanak

Schütii 2014.04.16. 10:06:41

@grigorij: Sajnos ilyenné lett a világunk, a "gerilla-jellegű" megnyilvánulásokat nagyon nehéz, ha egyáltalán lehet, féken tartani. Tegnap tekerek a bicikliúton szépen a napsütésben, egyszer hallok egy hangos kipufogót autóké feletti fordulatszám-tartományban közeledni a párhuzamos kétsávos úton. Elhaladt mellettem, szép nagy naked bike, rendszám sehol, mégcsak felhajlítva se, és nem ám csak úgy simán gyorshajtva, hanem az autósorok között a felezővonalon. Na mondom ez is egy gerillaakció. Mert tudja hogy semmilyen rendőr nem képes elkapni (jó esetben), még a motoros se, és azonosítani se lehet. Hát miért ne használná ezt ki?...

randomuser1 2014.04.16. 10:07:15

egyébként jövő hét vasárnapra szervezünk felvonulást az andrásira, szeretnénk felhívni a közvélemény figyelmét a kínai kertigépek alaktrészellátásának tarthatatlan helyzetére, várunk mindenkit aki rokonszenvet érez, hozzatok kétütemű fűkaszát, láncfűrészt, a tervek szerint a deákról indulunk és a városligetig zümmögtetjük a cuccost!

vigyoripofa 2014.04.16. 10:10:52

A balesetmentes közlekedésért vonultak a motorosok, itt a jó idő, az úton vagyunk, vigyázzatok ránk. Ez volt az üzenet! Az autósok integettek, kezet nyújtottak, úgy látszik csak ide ír a sok tudatlan troll! Annak idején a bringás Critical Mass fél napra lezárta a várost, még hétköznap is, autókat karcoltak, tükröket törtek. de azoknak nyaltátok a hátsóját.A motorosok senkit nem bántanak, élvezik a tavaszt!

butschq 2014.04.16. 10:11:42

Lehet bennem van a hiba, de én nem látok ekkora problémát egy kis felvonulásban.

Az a baj, hogy az emberek, legyen autós, motoros, bringás vagy gyalogos azt szeretné, hogy menjen vakon előre, és ne kelljen lassítania/megállnia. Nos a világ nem ilyen. Tudni kell néha megállni.

Szombat délután nem hiszem, hogy olyan sürgős dolga lenne az embernek, hogy ne tudjon 5 percet várni, míg elvonul egy ilyen "díszsereg".

xpkiller 2014.04.16. 10:15:29

@lyken:
Jogi kérdésekbe ne bonyolódjunk bele, mert messzire vezetne. (amit állítasz nem áll meg, állampolgárként kötelessége mindenkinek a baleset megelőzése, megakadályozása, mások testi épségének megóvása, ha módjában áll, ez pont az az eset (testi kényszert pedig senki nem alkalmazott, mindenki saját akaratából döntött úgy, hogy nem megy át a kereszteződésen, ha még is megtette volna, a figyelmeztetés ellenére, az már "foglalkozáskörében elkövetett, szándékos veszélyeztetés", ami btk.))
Másik kérdésedre:
Mennyire életszerű, ha utólag odamész és "azt mondod, legközelebb ne gyere" és következő évben nem jön? És nem jön másik 10 helyette?
Ha ezek alapján ítélnek meg egy közösséget, akkor kár bármit is szervezni, mert mindig lesznek olyanok, akik nem tartják be azt amit kérsz tőlük.

Schütii 2014.04.16. 10:18:45

@butschq: Ezzel az a baj, hogy senkinek nem tiszte megítélni hogy nekem 5 perc az életemből mennyire fontos. Most ezt vonulástól függetlenül mondom és bocs hogy éppen neked, mert nem te vagy az első aki azzal jön hogy 'ugyan már, mi az a pár perc?'

Cockroach 2014.04.16. 10:21:52

@lyken: ok. :-)

orulok, hogy nincs harag. :-)

Rocko- 2014.04.16. 10:33:54

@Shadowbull: hát igen, mi ilyen fejletlen kis ország vagyunk, itt még sajnos nem létezik a banki utalás, minden motorosnak el keleltt mennie és személyesen befizetni a kasszába az adományt. kérlek ne fedd meg őket, jó célt szolgálnak.

2014.04.16. 10:34:24

@xpkiller: "Azt én is MÉLYSÉGESEN elítélem, aki "bőgeti" a motorját üveghangon, vagy a 0 csillapítású kipufogó dobos 1 hengeres endurós 100-al végig megy csendes kis falunkon.
De mindenki maga felel a tetteiért, egy közösséget ezért nem lehet felelőssé tenni."

Akkor b@sszátok ki a csávót felvonulásról, mindjárt elviselhetőbb lesz!

Rocko- 2014.04.16. 10:35:34

@butschq: szerintem az a probléma, hogy ha a hét 5 napján szopsz a dugóban, akkor a hatodikon ne kelljen.

2014.04.16. 10:37:09

@lyken: Ez nem is lenne önkéntesrendőrködés. Nem jöhetsz velem, pont

vigyoripofa 2014.04.16. 10:39:10

@lyken: A rendőrök felhatalmazhatnak civileket segítségre! Lásd : rendezők, polgárőrök STB. Itt is a rendőrség engedélyével, kontroljával mentek a civil szervezők!

gadoros 2014.04.16. 10:40:40

A tolerancia teljes hiánya!

lyken 2014.04.16. 10:40:46

@xpkiller: "Jogi kérdésekbe ne bonyolódjunk bele..."
Minden nap belemegyünk. Te is, én is. Közlekedésnek hívják és a KRESZ szabja meg a kereteit: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

Én a következőt találtam benne:
- önkéntesrendőrködni akkor lehet, ha tolatást segítesz elő.
- forgalmat rendőr irányíthat.

"Mennyire életszerű, ha utólag odamész és "azt mondod, legközelebb ne gyere" és következő évben nem jön?"
Fogalmam sincs róla. Csak kiváncsi voltam, hogy a "MÉLYSÉGESEN elítélem, aki "bőgeti" a motorját üveghangon" az miben merül ki szervezői oldalon. Mindenesetre köszönöm, hogy őszintén megválaszoltad, meddig terjed az ellenérzés.

átlátó 2014.04.16. 10:42:00

...a motrol nem pofazni... a motra ra kell ülni es menni vele...minusz 5-ig, utana jobban tessek fölöltözni... regen, amikor meg valaszoltam olyan kerdesre, hogy: milyen a motrom? Azt mondtam, hogy jo hangos... es Balacsko es Jobbacsko között, azon a 6 kilometeren biztos neznek a bulak...hogy milyen vagany csavo vagy...En vagany csavo vagyok...60 eves elmultam es van egy kicsinyke Kawasaki csopperkam...fölbeselek ra es dzsalozok vele...mindezt egyszerre, a pakommal...rendszeresen es telen is... Becs es nem Balacsko között, de a tav 300 kilometer fölött van...egyszer meg szoktam allni es hugyozok. Amikor megallok es hugyozok, mindig egyet hugyozok es egyet köpök is. Ezt üzenem a bürrögtetöknek...kiscicak. Es nem integessetek nekem mikor szemben jöttök, a faszomat se erdekli, hogy eppen motrozol.

xpkiller 2014.04.16. 10:43:43

@fagyospityóka: diszlexiás a billentyűzetem. "renitens"
(ha megfigyelted, ennél nagyobb elírásokat is elkövettem)

Grafikuszoli 2014.04.16. 10:44:29

@citrix:
"Mifelénk a gulya vonul az úton a legelőről hazafelé,jófajta fejőstehenek..."
Amiről te írsz, az a csorda. A gulya éjszakára is kint marad, csak ősszel megy haza - ennek megfelelően pedig még véletlenül sem fejőstehenekből áll.
(Egyszerűbben: gulya=kollégisták, csorda=hazajárósok)

Szóval nem vagy vidéki! :P

Mental Militia 2014.04.16. 10:47:00

Sztem, ha már megírtad ezt a cikket, javallnám, h fáradj el egyszer erre a "rendezvényre" és interjúvold meg őket, h választ kapj a kapcsolódó kérdéseidre. Lehetőleg motorral..
Én anno, az oldalunkon, mert ilyen is volt, azt olvastam többek közt, h felvonulás célja elsősorban a közlekedők figyelmének felhívása a motorosokra.
Évekkel ezelőtt én is vonultam velük, élmény volt, sokan integettek, ritka volt a negatív visszajelzés, de a lég-olaj hűtés nem tudta értékelni a nyári hőségben ezt a fajta gurulást.
Biztosan van, akiknek nem tetszik, de akkor (némileg csúsztatva) azokat is utálják a templomok környékén lakók, akik dudálva-felvonulva esküvőznek?
Néha nem kell értelmet, hasznot keresni a dolgok mögött..

átlátó 2014.04.16. 10:47:31

@átlátó: ...jut eszembe...valami irigyem, biztos a sasmadar miatt, az ülesemet szikevel összvagdalta...nem baj, de maskor ne igy irigykedjen a szabadasagom miatt...mondjuk be is szarhatna.

kakukk11 2014.04.16. 10:49:52

Én a városi futóversenyt nem bírom épp ésszel felfogni. Sport=mozgás=egészség. Lehet futni szép réteken, erdőben, tóparton, friss levegőn, festői környezetben, és még messzire se kell menni érte. Erre az idióták a fővárosban futkorásznak fel-alá. És még fizetnek is érte. Hülyékből mindig könnyű tömeget varázsolni(akinek nem inge...)

lyken 2014.04.16. 10:49:53

@xpkiller: Még annyit leírnék, hogy miért rugózok ezen a "MÉLYSÉGESEN elítélem, aki "bőgeti" a motorját üveghangon" mondatodon: a felvonulásotokat a kirívó egyedekkel azonosítják. Ha az elítélés arra korlátozódik, hogy nem zavarják el a szervezők ott helyben, akkor külső szemmel annyi történt, hogy a szervezőket nem zavarja a dolog. Szép dolog, ha

@vigyoripofa: Dolgoztam rendőrökkel, minden esetben volt velünk minimum egy fő rendőr. A polgárőrködés pedig vizsgához kötött és szabályozott tevékenység: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100165.TV

@fagyospityóka: "Ez nem is lenne önkéntesrendőrködés. Nem jöhetsz velem, pont"
Persze, hogy nem. A szervező megszabhatja, hogy ki vehet részt a rendezvényen. A CM során például egyen-mellényt viselő szervezők felügyeltek. Ezek szerint itt a szervezők ezzel a jogkörükkel nem akartak élni.

butschq 2014.04.16. 10:50:31

@Schütii: Nyilván nem rendelkezhetnek mások idejével. De azt sem tudják megtenni, hogy mindenkit megkérdeznek, hogy van 5 szabad perced, míg elvonulunk. Valakinek mindig engedni kell.

Az, hogy van-e értelme egy ilyen felvonulásnak, vagy nincs, és ha értelmetlennek tartom, de mégis belevonnak azzal, hogy nekem is várnom kell, ezzel része leszek egy másik kérdéses dolog.

2014.04.16. 10:53:20

@xpkiller: ez tetszet a legjobban. Mér azt hittem: fizetőt jelent az angol remit szóból képezve.

lyken 2014.04.16. 10:54:16

@kakukk11: Ha lehet választani, inkább két futóverseny, mint egy brümmögetős motoros benzinpöfékelés.

butschq 2014.04.16. 10:56:04

@Rocko-: Érthető, lehet rajta bosszankodni, vagy belenyugodni, így is úgy is valamikor elvonulnak, és lehet tovább haladni.

citrix 2014.04.16. 10:57:55

@Grafikuszoli: Talált,de mentségemre legyen mondva:legszebb nyaraimat falun töltöttem.Legelő,birkanyáj,malacok és minden nyalánkság,tényleg klassz volt.A motorosokkal semmi bajom,a Balcsi felé vagy Visefrád környékén igen sokan motoroznak kisebb-nagyobb rajokban.Hadd menjenek,ez egy hobbi.

Rocko- 2014.04.16. 10:57:58

@butschq: és ha egyáltalán nem vonulnának, ha nem szükséges? :)))

xpkiller 2014.04.16. 10:57:59

@lyken: nyugodtan megkövezhetsz... ettől még azt kell mondjam, eseménymentesen lebonyolítottuk, senki nem szenvedett balesetet.
Egy egy koncert, vagy más rendezvényen sima biztonsági őrök állják el az utakat, ez azért szabályosabb és szervezettebb volt.

Egy ilyen esemény előre nem tervezhető létszámmal zajlik le. Jött 2 rendőrautó, 12++ motorosrendőr, sok polgárőrök és kb 10 civil láthatósági mellényes, akik az útvonalat biztosították. Ez úgy zajlott, hogy a rendőrök zártak (ez fontos), majd a hátulról érkező segítők váltották annak érdekében, hogy a rendőr mehessen előre zárni.. mivel közel 500-an voltunk idén, ez nem volt kis feladat. Néhány helyre kevesen is voltunk, mert egy kereszteződésbe nem volt elég egy rendőr, külön kellett a gyalogátkelőket és különféle bekötő utakat, biztosítani.
Így érhettük el, hogy egy-egy kereszteződés maximum 5 percig volt lezárva, nem pedig fél óráig.

lyken 2014.04.16. 11:00:40

@lyken: Kiegészítés: vagy akármilyen "brümmögetős motoros benzinpöfékelés."

butschq 2014.04.16. 11:00:40

@Rocko-: Lesz helyette valami más :)

lyken 2014.04.16. 11:08:56

@xpkiller: Ez azért így már szervezettebbnek hangzik. :-) Én nem kövezek senkit, én csak azzal nem értek egyet, mikor szervezői oldalon csak kifelé biztosítanak, a belső felé már nem fordítanak figyelmet. Értsd: egy koncerten a renitens egyedeket kihajítják, hogy a lábuk nem éri a földet. Fogalmam sincs, hogy ez megvalósítható-e egy motoros felvonuláson, de azt te is beláthatod, hogy nem a legkultúráltabb motorostársaid fognak maradandó élményt hagyni az emberek emlékezetében.

Stump András 2014.04.16. 11:14:31

@xpkiller: Kedves Péter! Nem egyről beszélünk, nem április 12-éről és nem a Váci útról induló felvonulásról. Ahogy írtam is, az elsőszombatos Citadella találkozóról induló srácokba botlottam bele.

vittore 2014.04.16. 11:18:43

@misi107: "remélem előbb-utóbb egy híd lábába beépülve végzik" A legjobb barátom így végezte, 2 éve gyászolom. Ne kívánj ilyet kérlek senkinek. Normális motoros volt és nem járt ilyen maga és erőmutogató faszságokra sem.

xpkiller 2014.04.16. 11:21:15

@lyken: Igen, ebben 100%-ban egyetértünk.
A gond az, hogy 500 motorost nem "őrizhetsz" egész úton, és nem is voltunk annyian, hogy ezzel foglalkozni tudjunk. Sajnos nagyon sok váratlan esemény történt a felvonuláson, meg kellett oldani őket, emellett kevés idő marad a "vigéckedőkre".
Természetesen voltak út közben is figyelmeztetések, legtöbb esetben a sorból kiállás, becsatlakozás miatt, de összességében, nagyon biztonságos és fegyelmezett volt a társaság.
Az egész meghirdetéskor, az indulás előtt többször is hangosbemondón a főszervező (nem tudom szabad-e név szerint említeni, ezért nem teszem) elmondta a szabályokat és ezt lehetett érezni végig, hogy rendezett 2 sorban, csak is egy forgalmi sávot elfoglalva zajlott le. Dudálni, integetni viszont minden mennyiségben szabad volt, hiszen a figyelemfelhívás volt a lényeg.

xpkiller 2014.04.16. 11:24:18

@Stump András: Bocsánat, félreérthető volt.
Most jelent meg, szombatról szólt és azt olvastam ki, hogy a citadellás (meglehetősen) sűrűn megrendezettel lett összetévesztve.

Schütii 2014.04.16. 11:27:54

@butschq: "Nyilván nem rendelkezhetnek mások idejével. De azt sem tudják megtenni, hogy mindenkit megkérdeznek, hogy van 5 szabad perced, míg elvonulunk. Valakinek mindig engedni kell."

Jaa.., és akkor az erősebb kutya él nemi életet elve lép hatályba?

bajan 2014.04.16. 11:31:48

@Stump András:
Egyszerű, ne csak szombat legyen a cikkben a megjelölés, hanem mondjuk a hónap első szombatja és akkor senki nem érti félre.

HaLa 2014.04.16. 11:31:55

@xpkiller:
" mindenki saját akaratából döntött úgy, hogy nem megy át a kereszteződésen, ha még is megtette volna, a figyelmeztetés ellenére, az már "foglalkozáskörében elkövetett, szándékos veszélyeztetés", ami btk.))"
Ezt azért kifejthetnéd részletesebben.
Azt állítod,ha nekem zöld a lámpa,és valaki(nem hivatalos személy,hanem járókelő,autós,motoros,akárki...)azt mondja,hogy ne menjek át,mert a keresztező úton érkező SZERINTE nem fog megállni a pirosnál,és ezt én figyelmen kívül hagyom - baleset történik - akkor ÉN követek el "szándékos veszélyeztetést"???
Nem lehet,hogy az(ok),aki(k) megkülönböztető jelzés,rendőri felvezetés NÉLKÜL nem adja(ák) meg az elsőbbséget??
Komolyan kíváncsi volnék rá,mert nekem a józan ész mást mond,de te biztos tájékozottabb vagy,ha már a BTK-t is felhoztad.
Nem azzal van a gond,hogy valakit megállítasz,és várnia kell,hanem azzal,hogy ezt úgy próbálod beállítani,hogy neki MEG KELL ÁLLNIA,ha TE azt mondod.Szerintem nem,de meggyőzhető vagyok! :-)
A felvonulással amúgy semmi gondom,kibír az ember 10 percet,de ha majd egyszer valaki nem fogad szót neked,ott már kevés lesz azt mondani,hogy "én szóltam neki",ott - a bíróságon - engedélyeket,felhatalmazásokat fognak kérni,és ott majd a szervezőnek kell előre állnia,mert a "csapat" csak annyit fog mondani"nekünk azt mondták,mehetünk,ne foglalkozzunk semmivel...".
Ja,még egy gondolat.Jótékony célra szép dolog gyűjteni,minden elismerésem,de ezt miért kell összemosni a felvonulással?A kettőnek semmi köze egymáshoz.Gondolom,mindenki azért adakozott,hogy a nemest célt elősegítse,és nem azért,hogy végig gurulhasson a városon,csapatosan.

bajan 2014.04.16. 11:33:53

@bajan:
Javítom magam, mert a cikkben belül leírod. Elnézést.

Viszont tényleg félreérthető, minden rossz szándék nélkül olvastam és mégis összemostam a két szombatot.

butschq 2014.04.16. 11:42:47

@Schütii: Nem, szerintem az okos enged, szamár szenved elve.

Meg kell várni, míg elmennek, addig végiggondolja az ember az életét, meghallgatja kedvenc számát, relaxál, kiröhögi ezt a mainstream világot. A hülyék meg aszalódjanak csak gyökketővel a motorjaikon.

Vagy lehet elégedetlenkedni, hangosan kurvaanyázni, dudálni, idegeskedni, attól ők még ugyanúgy, ugyanannyi idő alatt fognak végigvonulni.

Petya1982 2014.04.16. 11:43:17

Figyelemfelhívás....aki kilép az utcára az látja és pláne hallja,hogy a motorosok előjöttek,itt a jó idő.A balfék sofőr meg ugyanúgy nem fog megváltozni és körültekintőbben lenni,max akkor ha már megtörténik a baj és fellök egy motorost,abból lehet tanul az illető.Autós vagyok és én érzékelem,hogy beindult a szezon,ellenben azokkal a motorosokkal,akik herélt kipifogóval röfögnek (tisztelet a kivételnek) hétvégén és sírva kel fel.a 2 gyerkőc a hátul,mert ők baromira fel akarják kelteni a figyelmet,hogy ismét léteznek...Fogjuk már valamire,amiért tőlem elvették 10 percet,akkor meg nem tudnám hogyan reagálna 1-2 a csoportból,ha odamennék hozzá kezébe nyomnám a gyereket,hogy nyugtassa meg és altassa vissza...Jó célért érdemes kivonulni,de ez pont nem az.A médiában meg amúgy os elmondják persze valami szörnyű motoros baleset képeivel fűszerezve,hogy vigyázzanak az autósok....

Schütii 2014.04.16. 11:49:40

@butschq: Okos enged... Ezzel meg rohadtul nem szép dolog visszaélni. Ha a vonulás szenvedés, akkor senki nem lenne aki egynél többször vonulna életében.

Oldm4n 2014.04.16. 11:50:23

@citrix: Nagyobbat nem is tévedhetnél!

xpkiller 2014.04.16. 11:54:00

@HaLa: Még is sikerült a topic-ot más irányba terelni igyekezetem ellenére.
Megpróbálom ás irányból megközelíteni, hátha akkor el tudunk vonatkoztatni a motoros felvonulástól.

Daruznak egy olyan helyen, ahol út fölött kell a terhet átemelni.
Kiáll egy "melós" (jó értelembe, nem félreérteni), aki leállítja a forgalmat, akkor Te azt mondod, "mit nekem, magyaráz ez itten.. nem rendőr.. megyek.." elütöd és rád esik az emelt teher, a kocsiban a családod és rajtad kívül mindenki odaveszik. (SOHA ne legyen ilyen!)
Akkor szerinted ki fog börtönbe vonulni? A "melós", az építtető?
Nem, Te. kb. 15 évre.
Ugyan is figyelmen kívül hagytad a figyelmeztetést és a forgalomirányítót szándékosan.
Az építtető minden tőle telhetőt megtett, a forgalomirányító jelzése egyértelmű volt.
Ha ezzel nem értesz egyet, megállsz, majd mikor hazamész elolvasod a jogszabályokat és úgy érzed sérelem ért, megteheted a feljelentést, vagy polgári perben elégtételt követelhetsz.
A lényegen nem változtat: megóvták az életedet PONT
Tovább ezt a kérdést ne ragozzuk, mert felesleges indulatokat generál.

WhiteFalcon 2014.04.16. 11:57:04

A cikkíró írta: "...De miért csinálják? Nem látom az üzenetet. Szabadítsuk fel Tibetet? Igazságot Tóásó Elődnek? Éljenek az izmos pilóták?..."

Ezek szerint, ha lenne egy tábla vagy szlogen, amin az szerepel, hogy "Szeretünk motorozni!" esetleg "Mi is az utakon vagyunk!", akkor már elfogadható lenne a felvonulás, dugó okozás?

Milyen üzenete van pl. a Budapest parádénak? Fogadjuk el a másságot!(?) Ott sincs kiírva molinóra ez a szöveg, és nem 10 percig kell a dugót elviselni, hanem fél napra zárják le az egyik legforgalmasabb pesti kereszteződést. De felsorolhatnám a cikkíró által is említett egyéb felvonulásokat is (csak hogy ne vádoljon senki homofóbiával!), azoknak milyen üzenete van? Ráadásul ezek is - általában több órás - lezárásokkal járnak! Az miért törvényesebb/elfogadhatóbb, mint egy motoros felvonulás/gurulás?

Mindettől függetlenül, voltam én is a citadellás motoros guruláson, és abban egyetértek a cikkíróval, tényleg nem élmény gyökkettővel, meg-megállva araszolni. Pláne az nem vicces, amikor az előtted lévő gixeres a piros lámpánál éppen gumit éget - aztán otthon meg nézed, hogy nem muslica kenődött a plexire, meg a ruhába. Egyébként, a felvonulás legjobb része mindig a "Budapest vége" táblánál kezdődött...

xpkiller 2014.04.16. 11:58:45

@HaLa: Bocs, még egy gondolat erre: "Nem lehet,hogy az(ok),aki(k) megkülönböztető jelzés,rendőri felvezetés NÉLKÜL nem adja(ák) meg az elsőbbséget??"
Kérlek olvasd el eddig mit írtam figyelmesebben.
2 rendőrautó + 12 motoros rendőr, elég neked felvezetésnek és biztosításnak?
Vagy elütöd őket is?

lyken 2014.04.16. 12:00:02

@HaLa: Abból amit 2014.04.16. 10:57:59-kor írt az jön le, hogy a motorosrendőr zárt le és személyzethiány miatt a motoros szervezők közül váltotta őt valaki a lezárásban. Ez persze nem jogszabályoknak megfelelő, de gondolom a rendőr inkább vállalta, hogy civil biztosít, minthogy egy türelmetlen autós a saját zöldje során belehajtson a vonulatba.

fifibá55 2014.04.16. 12:01:11

A hangos kipufogókat utálók számára lehetséges megoldás, hogy kiderítik, hogy az illető hol állította le a motorját, és a kipufogóba akkurátusan beletöltött purhabbal gondoskodjanak a legközelebbi akusztikus környezetszennyezés megelőzéséről.
TAJ-kártya a biztoság kedvéért azért legyen náluk.

Egyébként meg az egész problematika jól mutatja: a magyarok egyszerűen képtelenek az empátiára.

WhiteFalcon 2014.04.16. 12:01:31

@WhiteFalcon:
Még egy dolog: minden felvonulás kissé öncélú - szerintem. A nyugdíjasok, a bohócok, a biciklisek, a melegek, a veteránok, stb. mind csak azért vonulnak az utcára, hogy megmutassák magukat, vannak, élnek. És az tökmindegy, hogy ezt hangzatos szlogenekkel teszik, vagy anélkül.

butschq 2014.04.16. 12:02:35

@Schütii: Hasonló dolgokon vettem már részt, én rohadtul élveztem, talán ezért is vagyok toleránsabb a másik oldalról is.

De történt már meg velem, hogy mentem az úton, és pont akkor tereltek állatokat. Na az se két perc sokszor, megvártam míg elvonulnak, aztán mentem tovább.
Pedig én nem az a nyugodt típus vagyok, a másodperc ezredrésze alatt fel tudom kapni a vizet :)

Schütii 2014.04.16. 12:13:29

@butschq: Látod, erről beszélek. Mondjuk én vagyok a vonuló, aki meg miattam (is) áll, annak annyit üzenek hogy "te okos vagy, tehát engedj, én meg szamár és szenvedek". De közben meg élvezem a bulit.

HaLa 2014.04.16. 12:17:54

@xpkiller:
Nem szeretnék én sem ezen lovagolni,te tudod,hogy milyen engedélyek,felhatalmazások voltak a birtokodban.
Mert,a te példáddal élve,ha valaki a közút felett folytat munkavégzést,amihez semmilyen engedély nem áll rendelkezésére,és ezáltal balesetet okoz,akkor - szerintem - maximum annyit jelent az,hogy kiállít egy embert az út szélére,hogy próbálta a veszélyt csökkenteni,de nem azt jelenti,hogy a munkát elkezdheti,és végképp nem azt,hogy az ott,egyébként szabályosan közlekedő lesz a felelős az esetleg bekövetkező balesetért.
Hogy én is mondjak egy példát,nem is túl régi,és megtörtént az eset,Szécsény,versenyautó,útzár,"jelzőőrrel" kontra hivatali gépjármű.....senki számára nem volt kérdés - a HIVATALOS ELJÁRÁS SORÁN - ,hogy a hivatali sofőrnek meg kellett-e volna állnia az út szélén ácsorgó jóembernél....mert,nyilván nem.Maximum annyit vizsgálnak,hogy utána betartotta-e a KRESZ előírásait.
De,mondom még egyszer,én ezen veled nem akarok vitatkozni,csak felmerült bennem a kérdés,hogy valóban úgy van-e,ahogy te mondtad,és BÁRKI,BÁRMIKOR,BÁRMILYEN INDOKKAL(és,itt most az áthaladó motorok száma lényegtelen 5 vagy 500 is lehetne) megállíthatja a forgalmat,sőt,ha valaki ennek nem tesz eleget,akkor még ő üti meg a bokáját.
Szerintem nem,szerinted igen,van ez így,nem kell mindenben egyetérteni.
Tényleg azt kívánom,sose kerülj olyan helyzetbe,hogy az elképzelésed helyességét be kelljen bizonyítani a hatóság előtt is.

HaLa 2014.04.16. 12:21:58

@HaLa:
Most olvastam,hogy volt rendőri biztosítás,és felvezetés,ebből következően nyilván engedély is.
Ez esetben természetesen más megvilágításba kerül,amit írtál,így természetesen igazad van,abban,amit mondtál.
Valahogy átsiklottam a motoros rendőrök jelenlétén,én azt hittem,kizárólag civilek végezték a zárást.

xpkiller 2014.04.16. 12:29:50

@HaLa: nó problémó.

Másoknak, hátha ezzel is segítek a jövőre nézve:
KRESZ:
7. § (1) A jelzőőr vagy a polgárőr jelzőtárcsával vagy - feltartott, vagy vasúti átjárónál az úttesten állványra helyezett - piros fényű lámpával adott jelzésére meg kell állni.

1127ccm 2014.04.16. 12:30:39

Par eve azert en is motorozom de ennek a cikknek en sem latom erdemi hasznat. Ak meg sosem volt mi alapjan formal velemenyt?! Aki meg havont egyszer szombaton nem bir ki 10perc "dugot" azzal komoly baj van.

HaLa 2014.04.16. 12:45:32

Mondjuk,megnéztem volna a tárcsádat,vagy piros fényű lámpádat. ;-)
De,ez már csak kekekckedés a részemről,bár a "jelzőőrt" más nem különbözteti meg a "mezei motorostól",mint a kezében feltartott tárcsa,vagy lámpa.
Ja,és még valami,a jelzőőr:
"jelzőőr az a személy, aki az úton előzetes, jogszabályokon alapuló felhatalmazás alapján, ideiglenes jelleggel a forgalmat irányíthatja"
De,ezek szerint nálad ez a felhatalmazás megvolt,bár ugye ez kívülről nem látszik. :-)
"nem elég jelzőőrnek lenni,annak is kell látszani",hogy egy klasszikust idézzek. :-D

Egy Hun Hunniából 2014.04.16. 13:40:21

@misi107: "a pöcsöm akkora mint egy levelibékáé"

A net közössége köszöni, hogy örökre tudattad vele ezt a fontos információt! ;-)

TéeSzElnök 2014.04.16. 13:41:04

"Remélem, hogy csak nem tudok valamit (...)"
Ez a remény beteljesedni látszik. A poszt negatív/értetlen hangvétele, a veterán felvonulás tükrében nekem azt mondja, hogy az író ki-/megöregedett.
Bár én sem nagyon kedvelem, a csordázásnak is megvan a maga varázsa... és mivel a tömegre vetítve csak egy közös pont van, a motorozás, ezért sokféle ember összejön - van aki cibálja a gázt, van aki halkan pöfékel.

Egyébként meg feleseleges minden emberi tett mögött racionális okot keresni, elég sok mindent az érzések irányítanak az életben (pl. veteránozni kevésbé ésszeszerű, mint motorozni). Továbbá az élni és élni hagyni elv szellemében inkább örülni kellett volna, hogy ennyi motort lehet látni/hallani egykupacban - nem pedig, jajj, meg kellett állni, mert ezek a semmirekellők itt volnulnak "céltalanul". gyanannyi joga van ott vonulni, mint neked ott áthaladni.

istenbarma 2014.04.16. 13:41:19

mikor jön már a cikk a szabálytalankodó eszetlen barmokról, roki parkolóban megálló milliós kocsikról, szlovák meg próbarendszámozókról, pirostól pirosig padlógáz-padlófékezőkről, indexnélkül sávváltogatókról?

Egy Hun Hunniából 2014.04.16. 13:50:44

@istenbarma: "mikor jön már a cik" "roki parkolóban megálló milliós kocsikról"

Fodrász előtt járdaszélből kiszedett karókkal lehetővé tett parkolást végző türhő, "nekem mindentszabad barmok" parkolásáról ;-)

Neonknight 2014.04.16. 14:23:25

Egyszer-kétszer én is felvonultam találkozókon, de hamar rájöttem, hogy ez inkább szenvedés mint szórakozás, még egy chopperrel is, egy sportmotorral meg feltételezem még inkább.

Ráadásul hiába a motorosok többsége normális, mindíg akad 1-2 majom aki nem bír magával, mindenhova figyel csak a többiekre nem, vagy nekiáll vagánykodni és közben a többieknek nem a laza gurulás jut, hanem a folyamatos koncentráció, hogy mikor csinál valami hülyeséget pont előttem ez a marha...

Jeszy_ 2014.04.16. 14:33:36

Olikának gratuláció a szervezésért!

Sajnos nem tudtam ott lenni, mi meg egy héttel korábban vonultunk.

A rendezvény elérte célját, mert ilyen sokan foglalkoznak vele, több emberhez jut el a figyelemfelhívás, hogy figyeljenek és vigyázzanak a "puhatestűekre" (ránk motorosokra), még az is felfigyelt a dologra, akinek április 12 a hónap első szombatja...

A zárásról meg kár vitatkozni, az hogy "segítséget" kap a rendőrség csak az adófizetőknek eredményez megtakarítást (kevesebb motoros rendőr is elég), mivel egy rendőri felvezetéssel és zárással vonuló zárt konvojról van szó, ha a rendőr a lámpánál megállítja az első autót, annak akkor is meg KELL várnia a konvoj elhaladását és a záró rendőrt, ha a lámpa közben zöldre vált. (Általában szokott lenni záró rendőrautó is.)
Másrészt a kereszteződésbe akkor lehet behajtani, ha ott nincs semmi akadály, a lámpa az elsőbbségi viszonyokat szabályozza, nem mentesít a forgalmi szituáció mérlegelése alól.

Amikor a rendőr zárja a kereszteződést karjelzéssel megállásra utasítja az autóst. Ezt nem írja felül, ha a lámpa közben zöldre vált.

Persze mindenbe bele lehet kötni, de értelme nem sok van.

Kowalski76 2014.04.16. 14:45:45

Meg mindig jobb egy szombati motoros fevonulas mint a critical masszak tobbsege, amiket hetkozben tartottak a munkabol hazaindulok legnagyobb oromere.

Mízi 2014.04.16. 15:23:26

Kedves Stump András!

Újságírói szemmel nézve, azt mondom, van tehetsége írni, sőt, élvezet volt olvasni, mindazonáltal ebben a szakmában van két nagyon fontos erény, amelyet tájékozottságnak és figyelemnek nevezünk. A Citadellás vonulás minden hónap első szombatján van, ez a hétvége már a második volt, de ezt Ön is megfogalmazta. Sebaj, minden, amit olvastam az a Citadellásokra vonatkozott, és nem ránk, így nincs belőle sértődés. Csak legközelebb, mielőtt billentyűzetet ragad, tájékozódjon, mondjuk az "önjelölt forgalomirányítótól". Mivel láttam, hogy olyan személyek is kommenteltek, akik részt vettek a felvonuláson, így már minden bizonnyal kellő tájékozottsága van mindenkinek arról, hogy miről szólt a szombati vonulás, amely a IV. Szezonnyitó Motoros Gurulás volt. Ajánlom mindenki figyelmébe facebookos oldalunkat, amelyen vissza lehet követni az eseményeket, hogy kik vagyunk, mit akarunk, miért csináljuk, mi volt idén, és az elmúlt 3 évben.
Ha már szeretünk motorozni, azt úgy szeretnénk tenni, hogy a közlekedésben résztvevők figyelembe vesznek minket. Megközelítőleg 10 évet öregedtem abba, hogy az autósok nem hogy nem használják a tükröt, de akkor kezdenek el sávot váltani, amikor kirakják az indexet, mi meg a B oszlop holttérben vagyunk.
Azt szeretnénk ezen felül megmutatni, hogy jó emberek vagyunk, minden évben összefogtunk a jó cél érdekében, és ott segítettünk, ahol szükség volt a segítségre, pl. a mentősöknek, a tűzoltóknak, a rendőrmotorosoknak, idén pedig a mentőrobogósoknak.
2015-ben ismét lesz Szezonnyitó, céljaink ugyanazok lesznek, mint amik eddig is voltak, így ha úgy érzi, a jó cél érdekében Önt is szeretettel várjuk, csatlakozzon hozzánk.
Széles utat,
Mízi
Főszervező

Mízi 2014.04.16. 15:29:49

@Ninjaboy: Az irigységre van egy jó mondat, amely többnyire az autósokhoz szól: Engem nem zavar, hogy te nem motoron ülsz.

Helyszíni zsemle 2014.04.16. 15:32:13

Ha ezek buzik, csendes kornyezetbarat elektromos motorkerekparral csinalnak, amit csinalnak az meg talan rendben volna.
De hogy ezt felesleges uthasznalatot, meg plusz felesleges zaj es legszennyezessel teszik, az mar pofanverest erdemelne.

giedi prime 2014.04.16. 15:37:32

@lyken: Lehet, például itt: A ferihegyi gyorsforgalmi úton még hány embernek kell meghalnia/nyomorékká válnia, hogy megszűnjön a halálút. Ismerem a mercis srácot. Ő is motoros.

MaCS_70 2014.04.16. 15:52:57

Halihó!

Jellemzően a szabálynáci tábort erősítem, és motorosként is a KRESZ maximális betartására törekszem, de ez a cikk egy kicsit kiverte nálam a biztosítékot.

Citadellás vonuláson összesen kétszer vettem részt, de a továbbiakban inkább hanyagoltam az ot vonuló (durrogtató, egykerekező, gumit füstölő, motort túráztató, stb.) vadparasztok túl nagy aránya miatt.

Egy jól szervezett vonulás viszont szerintem jó dolog.

Az, hogy a T. Cikkíró nem érti, hogy miért jó ez, nem baj -- én sem értem, hogy mi a jó mondjuk a kocogásban, azt viszont átlátom, hogy mások nyilván élvezik.
Én is a túrázós motorozást részesítem előnyben, a szabadság érzésével megtett sokszáz kilométert, évente egyszer, az alsóörs-paloznaki HOG-találkozó vonulásán mégis mindig részt veszek, mert fantasztikus érzés számomra. Az út szélén álló mosolygó arcokból, a pacsizásból, a biztatásból hetekre-hónapokra kitartó nyerek, a felvonulás után egész nap úgy vigyorgok, mint a tejbetök.

Ez persze elég önös érdek -- meggyőződésem szerint azonban van ennek egy másik, ténylegesen nagyon-nagyon hasznos oldala is. Miután a motorozás számomra nem csak szórakozás, hanem egyfajta küldetés is (egy kicsit már csak a munkám miatt is), így elég sokat kutakodtam a másik oldal reakciója megismerése végett is -- és arra az eredményre jutottam, hogy egy kulturált, jól kommunikált felvonulásnak elég komoly hozadéka van. Összehozza a motorosokat az autósokkal és gyalogosokkal, legtöbbekben jó érzéseket kelt, ez pedig végső soron az egymásra odafigyelést, az előzékenységet, azaz a közlekedés biztonságának javulását eredményezi.

Biztosan vannak, akiket irritál (sajnos látom), de az általam megkérdezett NEM MOTOROSOK, akik testközelből élvezhették a felvonulást, kivétel nélkül pozitívan beszéltek róla, és bizony sokan mondták, hogy miután végignéztek egy ilyen vonulást, és látták a motorosok vidám arcát, integettek egymásnak, bizony sokkal jobban odafigyel a motorosokra az úton.

Üdv: MaCS

Stump András 2014.04.16. 16:24:33

@Mízi: Kedves Mízi! Látom, a cikk megjelenési időpontja okozott némi zavart, emiatt gondolták néhányan, hogy a 12-i felvonulásról szól. Azt nem láttam, nem tudok róla véleményt formálni, szemben az április (és minden hónap) első szombatján látottakkal. Nem kell egyből arra gondolni, hogy még azt se tudjuk, miről írunk.

Csak a yamaha 2014.04.16. 16:38:53

Az a jó itt(is)hogy mindenki annyira tökéletes/okos és ő maga mindig jót/jól csinál...Éljen a tolerancia hiánya!!

nikó 78 2014.04.16. 17:34:56

Motorozom jómagam is, de a csapatos vonulás, nem tartozik a kedvenceim közé. Ha valóban figyelemfelkeltés volt a cél, mármint hogy kezdődik a szezon, és bizony egyre többen fogunk feltünni a tükörben, és a kocsisorok között is, az mindenképpen jó dolog. Csak az a baj, mindíg vannak olyanok akik ki akarnak tűnni a tömegből, és ezzel, álltalában nem a közös célt támogatják, hanem visszatetszést keltenek. Találkozókra is pont ezért nem járok. Hiányzik a kultúra.Pl: tiltáson forgatni egy V2-es 1300ccm-es cruisert 3 percen keresztül, a motorbarát szemnek, meg a gépekhez értő fülnek, nem túl felemelő élmény, de sikerült felhívnia magára a figyelmet az illetőnek,ez tény. A többség nem örült a hangorkánnak, és a velejáró durrogásnak, csupán pár ökör bíztatta a motorját kínzó istenbarmát. Egyszóval a nagy számú társas összejövetelekkel, mindíg ez a gond. Míndíg lesz olyan aki nem tud viselkedni!

Krisi 2014.04.16. 17:45:44

egyszer voltam motoros vonuláson, jópár éve a Simsonálison.

az mondjuk hatalmas volt!

200 Simson, kb az elején mentem a menetnek, de amikor egy hosszabb egyenes szakasz volt, akkor hátsó szekcióból semmit nem láttam, csak néhány halovány fénycsóvát mert akkora füst volt :) úszott az egész környék az Arol 2T füstben.

ejj, az tényleg nagy királyság volt.

CoIie 2014.04.16. 18:21:12

Itt, de már számos más helyen is, annyiszor elhangzott az irigy szó a motoros-autós viszonylatban!
Irigy vagyok, hogy az 'irigy' lett a motorosok egyetlen, de így a legfőbb 'jelszava' és nem lett az az autósoké! Annyira, de annyira irigy vagyok..., folyton-folyvást..., mindig..., örökké... és azon túl..., az idők végezetéig... és tovább...

György Mészáros 2014.04.16. 19:26:01

Ha csak az itt megjelenő lelki sivárságot árammá lehetne alakítani akkor bizonyos lenne, hogy mi energia nagyhatalom vagyunk.....

Reggie 2014.04.16. 20:17:15

A vonulgato motorosokrol nagyon jo elemzes:
www.youtube.com/watch?v=xGyKBFCd_u4

nyuszy 2014.04.16. 21:05:59

Bandi, ezt kicsit túlreagáltad.
Nem mindegy, minek vonulnak? Valószínűleg élvezik, neked meg kb. 5 percet igényelt az életedből, miközben saját bevallásod szerint sem siettél.
Ha valaki egész nap gumit éget a szomszédban, vagy a fölötted lévő lakásban betont vés, az oké, hogy zavaró egy szép hétvégi napon...

fda 2014.04.16. 21:34:08

@citrix: "innen indul minden sztráda és főút,minden vasút"

minden, minden, minden. Elég szemléletesen összefoglaltad Budapest legfőbb gondjait, amitől sokkal élhetetlenebb, mint azok az angol vagy német városok, amiket volt szerencsém "kipróbálni". Egy normálisan szervezett országban nem akarnak mindent egy helyre koncentrálni, mert az valójában _senkinek_ sem jó hosszú távon.

1000rörö 2014.04.16. 21:43:06

A mocis felvonulások igazi hátulütője, mikor a hónaljszárítós elkezdi vinnyogtatni a riasztót és közben pukkangat a kiröffentővel. Mindezt egy zsírfejen lévő nikkelezett bilivel ami 3 számmal kissebb mint a feje.

kunci77 2014.04.16. 22:26:18

"Több százan, talán ezren haladhattak el, mire megérkezett a sort záró két rendőrautó"
Tehát volt rendőri biztosítás ami azt feltételezi, hogy "jogszerű" volt a felvonulás. Hogy mi célból történik az innentől kezdve teljesen mindegy. Ha pl. egy piros masnit tennének a tükrükre, jelezvén hogy ezzel cukorbetegekre gondolnak akkor az a 10 perc várakozás rögtön elfogadhatóvá válna? Mert akkor ezentúl javaslom, hogy minden Citadellás vonulásnak találjanak ki maguknak valami jó célt és akkor senkit sem fognak zavarni.(?)
Én is motorozom de Citadellás guruláson soha nem voltam. Viszont futóversenyen, critical masson sem és nem vettem részt MTV székházfoglaláson vagy hasonló tömegtüntetésen sem. Akkor most ha ilyenek miatt vagyok kénytelen várni pár percet vagy nem a megszokott útvonalon menni hanem kerülni írjak én is egy ilyen értelemkereső cikket?

Grifter 2014.04.16. 22:37:08

A szerzővel értek egyet. Céltalan és értelmetlen csoportos maszturbálás a többségi társadalom kárára, pont.

**ADAM** 2014.04.16. 23:16:59

A szerzőnek tökéletesen igaza van.
Értelmetlen időpazarlás - nem csak saját, de mások idejét is rabolja, korlátozva őket mozgásukban.
Minden nap motorozom. De nem 100-as tömegben :)

pityke8 2014.04.17. 00:18:17

Hja,ha nem tudnam, hogy Hegyi Ivan nincs mar koztunk, biztos neki tulajdonitanam a cikket...termeszetesen ez mitsem von le Stump Andras erdemeibol.

mpali35 2014.04.17. 07:13:16

Kedves András,
szép gondolatok, megtennéd hogy ezen gondolatokat megosztod a motorosokkal a felvonulás után a Citadellán egy magasabb pontra felállva, jó hangosan? Tudod, úgy kozvetlenbbul kommentezhetnének a motorosok, és most itt nem a sulyos testi sértésre gondolok, hanem az elmész te a .... ra,meg a kozodre, amivel elkuldenének. A motorozás érmének tobb oldala van, ez is közéjük tartozik. Ha valakinek ez a motoros életérzés, hát tessék, az a 10 perc már csak járjon neki.

GGG54 2014.04.17. 07:28:05

Én bizony nem vagyok olyan türelmes, mint Bandi.
És a Critical Mass vérciki. :)

Ádán 2014.04.17. 08:18:06

Ezekről a zajos motorosokról a Bronxi mese című film jut az eszembe. Konkrétan ez a rész: www.youtube.com/watch?v=erL2czOyNoc

Jamesblond 2014.04.17. 10:53:55

Nem olvastam el az osszes kommentet, bocs ha valaki mar utalt ra.
DE: Van egy nagy pozitiv hozadeka a felvonulasnak. Az, hogy az autosok latjak mennyi motoros van, ebbol tanul(unk) egy kicsit, raerzunk hogy a motoros letezik es jobban figyelunk akar a kesobbiekben is. Mindenki mondja hogy a magyar autos nem igazan motoros barat, nem figyel elegge, stb... Azert nem, mert meg nincs annyi motoros, hogy sok autos ember ingerkuszobeig elerjen. Aztan ok fel-felboritanak egy-egy motorost. Hatha bennuk atbillent az a bizonyos kapcsolo es jobban szamitanak majd a motorosra attol hogy lattak egyszerre sokat. Ha csak egy mototoros megussza mar megerte. Persze a biciklista meg a tobbi bolygo kapitanya nem erti... Meg az se aki ugyanott vezetett mar csendes motort, meg zajosabbat is (nagy a kulonbseg). Londonban is volt kipofogo akcio, megbuntettek a fel varost, utana elcsendesitettek a futarok, pizzasok, hobbisok a motorokat, masnap mar tele voltak a baleseti osztalyok. Nem bantanek azert egy csoportot mert nem tudom miert csinaljak eppen azt amit.

kunci77 2014.04.17. 10:55:23

Azért az is érdekes, hogy ha a motorok (motorosok) miatt havonta egyszer, szombat délután (amikor a legtöbb embernek azért nagyon sürgős dolga egyébként sincs) 10 percre bedugul egy-egy útszakasz akkor rögtön hörgésbe, vinnyogásba, anyázásba kezdenek jó páran. Ha hétköznap (amikor a legtöbb embernek egy csomó sürgős dolga van) az autók miatt szinte csak áll a forgalom órákon keresztül azt nagyjából elfogadjuk...
Egyébiránt sosem fogom érteni, megérteni ezt az autós kontra többiek (= gyalogos, biciklis, motoros) dolgok amikor a legtöbb ember ezek közül minimum 2 halmaznak tagja. Ajánlom figyelmetekbe a Gusztáv közlekedik c. videót. Tanulságos! www.youtube.com/watch?v=x8SJgVS0rC8

conmorientes 2014.04.17. 15:02:42

@xpkiller:

Úgy látom motorosként és autósként, de leginkább emberként, hogy sikerült ezzel a kommenteddel Stump Bandi megosztó írását Stump Bandi igaza felé döntened....

Gratulálok.

Pont ezért nem mentem soha erre a "vonulgatásra" bár az elmúlt vagy 10 évben tucatszor hívtak.

HeX 2014.04.17. 15:06:35

A címben feltett kérdésre szeretnék csak válaszolni.
Miért jó vonulni?

Ez megvan még valakinek:

www.metropol.hu/cikk/896169-motorosok-balesete-elindult-a-gyaszkonvoj

vagy pl ezért a franciáknak (idióta sebességcsökkentés ellen tiltakozva):
www.demotix.com/news/4454148/bikers-lyon-protest-against-new-project#media-4454088

Vagy ezért:
ukfrancebikers.com/2010/03/14/french-motorcyclists-more-angry-than-ever/

szóval ha van cél azért ez egy eszköz a demokratikus nyomásgyakorlásra, vagy figyelemfelkeltésre.
Hogy az út mindenkié, hogy vigyázzunk egymásra, vagy akár hogy a döntéshozók vannak értünk és nem fordítva.

Lenyelve kinek-kinek a saját békáját, szerintem ezért kellene mindekinek abban egyetérteni hogy : VONULNI JÓ!!

xpkiller 2014.04.17. 15:26:53

@conmorientes: Biztos van logika abban, amit írtál, csak még nem találom.

conmorientes 2014.04.17. 16:29:18

@xpkiller:

Ugye nem haragszol meg ha azt mondom, a hozzászólásod alapján ez feléd nem is volt elvárásom.....

Vedd úgy hogy nincs benne, és akkor legalább neked könnyebb.

Mozartkugel · http://baronesregni.blogspot.hu/ 2014.04.18. 15:03:05

Valaki mondja már el nekem, hogy miért az, ha valaki vinnyogtatja a mopedjét vagy robogóját? Az összes ilyet leverném az eszközéről. Egyáltalán nem jó a hangjuk, szemben mondjuk egy nagy teljesítményű chopperrel, amiben van erő.

Reggie 2014.04.18. 20:16:27

@Mozartkugel: Elarulom, annak se jo a hangja.

Saratoga V6 2014.04.18. 21:23:15

Vagy mindenki, vagy senki. Ha őket nem zavarja a csoportban araszolás akkor engem sem a 3 perc kényszer pihi, és jól idomított fővárosi droidként majd megvárom amíg elvonulnak (látványnak meg ezerszer inkább ők mint a büszke melegek). Jövő héten a taxisokra szeretnék köpködni egy sort, utánuk pedig jöhetnek a fehér furgonosok. (irónia)

ön itt áll 2014.04.21. 09:05:17

Amúgy meg télen nyáron motorozóként állítom, hogy a vonulás elég gáz, én max. rajtam kívül 2 motorral megyek csapatban, akiket jól ismerek és tudom, hogy nem jönnek belém hátulról, előzéskor int, ha mehetek, stb. szóval megbízok bennük és tempósan tudok velük haladni. Kényszerből néha csapódok a márkatársak talijához évente kétszer, de felkészülök idegileg a sok hétvégi motorosra, meg a lassú haladásra.

maguborka 2014.04.21. 10:28:11

Ennek a cikknek pont annyi ertelme van, mint a motoros vonulasnak. Aki reszt vesz benne elvezi. Ennyi. Se tobb se kevesebb.

fikszipszilon 2014.04.22. 20:27:03

Tisztelt szerző figyelmébe:
"...és innentől kezdve már csak az élvezet maradt.
Persze miután megnyugodtam, hogy mindkét irányba sikerült dugót csinálni az Albertirsai úton. Nagy forgalomnak így még nem örültem."

"Sajnos akadtak olyanok, akik a helyszínt csikorgó kerekekkel, padlógázon hagyták el úgy, hogy csak zengett a környék. Tőlük kérném, ezt a jövőben ne tegyék, mert mind a rendezvény jövőjét, mind magukat és másokat veszélyeztetnek."
Ennyit tehet kb. egy szervező.

Ja, és a válasz is itt van, miért jó gurulni:
"Az az érzés, amikor tudod, hogy megérkeztél.
Amikor egy olyan helyen vagy, ahol minden klappol, ahol úgy érzed, mindenkit ismersz és mindenki barát."
Khmmm.... Vajon honnan valók az idézetek?

pannonkondor 2014.04.23. 21:25:56

Sajnos városon belül a hangos kipufogó életet menthet. Persze a hangosnak is vannak fokozatai. Mióta nincs nekem,azóta sokkal több konfliktusom van az(egyébként nem csak a motorosra,de senkire sem figyelő)autósokkal.
Elhiszem,hogy a szervező komolyan gondolja amit itt leírt. De több mint tény ,hogy az ilyen gurulásokon részt vevők nagy része nem azért vesz részt rajta,mert figyelmet szeretne felhívni egy létező problémára. Ez egyszerű magamutogatás. Nulla értékű emberek,önigazolása,hogy mégis érnek valamit. Ez a motorozók jó részére igaz. Nem a motort,meg motorozást szeretik,hanem azt hogy ezzel kitűnnek a szürke masszából.
Ha egy ilyen rendezvény miatt tíz percet állnom kell,nem zavar. Ettől még f@szságnak tartom. És nem csak a Harley-sok mennek nagyon keveset a gépükkel. A legtöbb ilyen vonuláson részt vevőnek nem a kilométer teljesítmény miatt kell olajat cserélnie,hanem az olaj elöregedése miatt. Szóval van itt baj bőven,de miért éppen itt ne lenne ?

Dr.Démonmac1 2014.09.06. 10:53:40

"Sajnos városon belül a hangos kipufogó életet menthet."
Elárulnád, hogy hajnali 2 órakor, mi a retkes lószerszámnak kell hallani egy ilyen kipufogót, fel alá a házak között, néha néha rádörrentve, hogy még a riasztók is megszólaljanak?
süti beállítások módosítása