HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Toronyháznyi autók, tanácstalan rendőrök

2014.06.25. 15:52 Tcomment

Címkék: podcast rollsroyce égéstér

A gyalogosvédelemre fogni mindent nem lehet, ellenben a filmes stáb megszívta volna a Rolls-t, amitől nem estünk hasra.

Az Égéstér 125. adásának kommentposztja.

Direklink a letöltéshez.

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr136415767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

((Adam)) 2014.06.25. 16:17:34

Végre csütörtök!
Vagyis izé...
Megzavarodtam :)

Anodosyt 2014.06.25. 17:10:33

Alacsony autós témához hozzászólva: A tojás Coltomból a legtöbb autósnak maximum a válla van szemmagasságban :) Volt már olyan is, hogy olyan padka mellett álltam meg, ami jócskán magasabban volt, mint a küszöböm, pedig a kocsi gyári magasságú. Imádom.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.25. 20:03:49

bitumen? DYNAMAT!

Rocko kolleganak par hete kuldtem kepeket egy felujitas alatt allo Mustang II rol, ott a feneklemez/ajtok/tuzfal belso fele mar dynamatban uszik, ettol csodalatossan halk lesz az auto es jol ( nem hangossan: SZEPEN ) fog szolni benne a zene.

Az elhangzott amerikai temakhoz - szakitva x ev hagyomanyaval - most nem kommentelem, amugy en nem emlekszem hogy egyaltalan hol van Magyarorszagon "vegelathatatlan egyenes ut " :)

NA DE a lenyeg: a traktorok kozott a John Deere az artol fuggoen lehet alap vagy csucs traktor, a Fendt is attol csucs vontato hogy vannak spec igenyeket kielegito traktora is ( meg persze nagyon jo minosegu )
Winkler nagyon update most traktor temaban, ismeri a terminus technikuszokat :)

A gumiheveder annak eri meg aki ki tudja hasznalni az alacsony kereknyomast amiben verhetetlen a heveder hajtasu technika.

A Steiger a Horvath Ede korszakban allt ossze a Rabaval, de ez egy hosszu es elagazasos story. A magyar tombositett szantoterulet igenyelt orias traktort, bar a nagyraba inkabb tarcsazni jo. ( volt ugye kisraba is, falusiak retinajaba az a raszerelt permetezo egyseggel egyutt egett bele :))) ( 1982ben majdnem jott a suzuki is, arrol egyszer mar irtam hogy miert nem jottek )

Rolls Royce: szerintem a repulo gep hajtomubol elnek, nem az autogyartasbol. ( ha egyaltan egy ceg )

Commodore 2014.06.25. 20:12:23

Frakk yorself kvikli! :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.25. 21:06:36

@scheerti:

www.youtube.com/watch?v=9-44vU0lrAg

ugyanaz armed force jarmuvel, de a masodik kiserletnel rendessen ki is fordul a hatso hid. A nagy onsuly+viszonylag gyenge oldaliranyu hidfelfuggesztes ezt adja ki minidg, ez fizika.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.25. 21:09:30

@scheerti:

www.youtube.com/watch?v=Ltqh-DYIx4o

egy jo lanctalp/heveder erre kepes. 1:43 ig erdemes nezni, addig van a fekteszt meg a homlok terepjarokepesseg meres.

Ja es ez kb otszor nehezebb mint egy traktor.

internal_combustion 2014.06.25. 21:11:19

A zajcsillapítás workshop ötletet légyszi valósítsátok meg :) nagyon érdekelne egy ilyesmi. Mit érdemes, mit nem érdemes. Miből lehet olcsóbbat venni, mi az amiből valóban csak a drágát éri meg megvenni, hogy álljunk neki stb. Az a gumielhalkítási teszt is érdekelne, amiről egy régebbi égéstérben beszéltetek. Annak talán túl nagy költségvonzata sem lenne.

Rocko- 2014.06.25. 23:47:53

@visszakettopadlogaz: bitumen a szegényember dynamatja.
az MRAP-osra emlékszem.
a tank fékezése logikus: van hol tapadni.

@scheerti: indavideon nincs fent? :D

guszti 2014.06.25. 23:58:57

Nem értitek ti ezt az akusztikát...nem csak a csergén/szilenten múlik, az is kell persze, nade ott vannak még a kredenc tonnái is, amik legalább olyan fontosak, a kettő együtt adja ki az eredményt. Zaj- és általában rezgést csillapítani úgy szoktak, hogy kell valami, amiben el tud nyelődni az a fránya rezgés (az egyszerűség kedvéért legyen ez a szilentblokk) aztán meg van valami nagy, merev tömeg (többtonnás kredenc) ami meg nem olyan könnyen moccan meg, rákényszerítve a rezgést hogy mégis inkább nagyrészt nyelődjön el az előbbiben. Értitek, mint az ártér meg a gát.
Van persze még sok modern kunszt ebben a műfajban, drágák is meg jók is, de a saját tömegből adódó helyzeti előnyt ezekkel nehéz behozni.

guszti 2014.06.26. 00:17:47

Ma jött ki a GoogleI/O-s cikk, jön az adroid auto, nem kell már sokat várni a letölthető műszerfalakra, nyilván lesz app amivel saját óracsoportot rajzolhatsz, csajodnak szülinapjára vicceset, nagyobbat fog sikítani mint a Patrese neje a TypeR-ben... (aztán majd jól betiltja az NKH)

dhrbikes 2014.06.26. 00:59:31

Ha már traktor, ez valamelyest kapcsolódik ide.
youtu.be/I8RqdslP5OY

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2014.06.26. 06:17:48

@Rocko-: De biztos, csak az egy kalap szar.

hofi601 2014.06.26. 08:17:33

Jó volt az adás - meg az előző 2-3 is. Gondolkodtam, hogy vajon ez jobb-e, vagy az egymás szavába vágós, sztorizgatós, de egyértelműen ez. Eddig nem zavart nagyon a műsor közbeni kajálás, egymás túlkiabálása stb., de most, két ilyen adás után egyáltalán nem hiányzik, sőt már visszamenőleg is zavar. :) Erős lett a kontraszt.

fedél nélkül (törölt) 2014.06.26. 08:29:12

@guszti: Az autóra nem töltesz le semmit, az appok a telefonon futnak és a navit használják külső kijelzőnek. Vagyis nem fogsz tudni óracsoportot rajzolni.

Labasmaz 2014.06.26. 09:06:04

@hofi601:

Hiába, no, annak is van átka, ha valaki elkezdi a dolgát jól csinálni. A többiek hamar megszokják, és utána elkezdik ezt elvárni utóbb is.

Mint anno a sztahanovisták, akik folyton 130-140%-ot teljesítettek - azután elnevezték ezt 100%-nak, és lehetett újra próbálkozni. :-)

dgt_ 2014.06.26. 17:56:28

S500-nál az útfigyelő cucc az nem "valami eye", hanem Magic Body Control. Jó buzi neve van, de jópofa lehet.

www.youtube.com/watch?v=nLwML2PagbY

macman507 2014.06.26. 18:19:42

Az első hírhez: ahol az új digitális kijelzőről volt szó, ott úgy emlékszem az volt a szenzáció, hogy magát a kijelzőt tudják bármilyen formájúra alakítani, mert úgy el tudják már rendezni a hardvert mögötte. Eddig is bármit meg lehetett volna jeleníteni a kijelzőkön, még digitális kijelző nélkül is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.26. 20:49:36

@dgt_: ha atulsz egy mustangbol egy uj s550 be akkor azt erzed mint anno egy zsiguli utan egy citroen cx ben: nem erted hogy miert sima az ut es az ismeros uthibakon mikor atmesz azok csak az emlekezetedben doccenek.

tobbet er mint a savtarto pittyeges vagy ket ora vezetes utan megjeleno zorgos kavecsesze a displayen vagy a nyolcvanas evek meno bkv soforei altal feltalalt kis ego a kulso tukorben ami villog ha indexelsz.

Rocko- 2014.06.26. 23:45:58

@visszakettopadlogaz: nagyon egyszerű a megoldás: ne ülj át! :D

dgt_ 2014.06.27. 06:18:47

@visszakettopadlogaz: Sajnos még nem volt hozzá szerencsém, így csak elképzelni tudom milyen bizarr élmény lehet. Biztosan a legjobb/leghasznosabb extrák közül való, annak aki sokat megy, persze meg is kell tudni fizetni. Engem a távolságtartó tempomat is lenyűgözött, de egyelőre egy "simának" is örülnék.

Nyegleo 2014.06.27. 10:22:05

@visszakettopadlogaz: a kis égő a tükörben nem egy kezdetleges tükörfűtés volt?

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.27. 22:31:11

@Nyegleo: a tukorfutes az mas, ez csak egy kis 24v os lampa volt belefurva a tukorlapba, akkor villogott mikor indexelt a busz ( ertelemszeruen :) a 86-os busz vonalan anno a vekony mubornyakkendos feheringes bkv sofor szornyen buszke volt az ujitasra :D ez 30 eve volt kb,
ez gyuruzott be Stuttgartba 2014ben :D:D ( jovan rosszmaju vagyok :D )

amugy egoket forrasztottunk ossze es a tankba logattuk telen hogy ne dermedjen le a gazolaj, a resolajcsovon nem jott vissza eleg meleg cucc ha tele volt a tank. ( regen nem volt kenes teli olaj oroszban meg hasonlo uri huncutsagok )

e1 · http://beszoltam.hu 2014.06.28. 01:43:57

A multimédia rendszer tényleg számít autóvásárláskor, de nem azon a szinten, hogy van Facebook app, hanem azon, hogy milyen módon lehet pl. MP3-at lejátszani, mennyire könnyű kezelni a rádiót, kiválasztani a zenéket az adathordozóról, esetleg mennyire könnyű kezelni a navit. Nálam autóvásárláskor pl. az egyik feltétel az volt, hogy legyen az autónak USB, esetleg SD kártya bemenete. Az ok egyszerű volt, nem akartam az autóban CD-ket tárolni, azokat égetni, cserélgetni. Ettől a kínszenvedéstől meg akartam szabadulni. Most miután megvettem az autómat egy Amundsen+ (RNS315) navis fejegységgel és láttam a haverom szimpla fejegységét navi nélkül, de extraként rendelt USB bemenettel, már tudom, hogy a következő autómnál feltétel lesz az, hogy a kijelző több soros legyen, hogy könnyebben lehessen a zenék között keresni, stb., mert a haverom autójában negyed annyi zene nincs mint nálam, de nála kínszenvedés egy dalt megtalálni, ha nem tudom, hogy pontosan hol van.
Következő autónál már az is feltétel lesz SD kártyás bemenet esetén, hogy az újabb típusú kártyák is támogatva legyenek, mivel a jelenlegi 32GB-os SDHC kártyák maximális kapacitását már elértem és sajnos nem elég. Ha pedig lesz olyan autó, amiben lesz FLAC audio formátum támogatás, vagy a beépített fejegységben SSD nagy tárkapacitású SSD lemez, ami képes az otthoni wifire csatlakozva otthoni szerverről, vagy a telefonról pl. D.L.N.A. protokolt használva letölteni a zenéket, akkor az a gyártó nagy előnnyel indul nálam.
És ez csak én vagyok. Ezen kívül rengeteg dolgot lehet egy okos fejegységgel. Pl. ha neten keresztül összekötném a naptárammal, amiben szépen jegyzem, hogy mikor és hol van programom, akkor nem kellene a naviba kínszenvedve bepötyögetnem a címeket, hogy hova megyek. Ezen felül szépen kiszámolná a leggazdaságosabb útvonalat, hogy forgalom szerint pont időben érjek oda, esetleg még javasolhatná autópályán a megfelelő sebességet is ahhoz, hogy ne érkezzek túl korán és a lehető legalacsonyabb fogyasztást produkáljam. Ehhez vegyük hozzá az üzemanyag árainak automatikus figyelését, a navi betervezhetné azt is, hogy mikor és hol érdemes tankolnom. Ezek mind olyan funkciók, amik csak internetkapcsolatot és az autógyártók, illetve internetes adatszolgáltatók összefogását igénylik a megfelelő protokolok létrehozásához. Az adatok nagy része már ma is fent van neten, csak tudni kell őket használni. Szóval minimum a fiatalabb generációnál az igény megvan, mert én már ma is sok internetes alkalmazást és információt használok fel a közlekedéshez. A baj csak az, hogy egyelőre csak okos telefonokat lehet kapni, okos autók még nem nagyon vannak a kínálatban. Valahogy bele kellene vinni a sok okosságot az autózásba is.

rahsol (törölt) 2014.06.28. 19:39:48

@e1:
- SD: nem nagyon lesz, mert egyreszt (ahogy irtad) folyton valtozik a fizikai formatum (20 ev mulva hol veszel SD kartyat?), masreszt a BT/WLAN streaminge a jovo
- FLAC: nem lesz, autoban egyreszt nonszensz a lossless a kornyezeti zajok miatt (nem hallod a kulonbseget), masreszt nincs hozza HW dekoder es fizetokepes kereslet sem, mert az emberek 192kbt/s felett nem halljak a kulonbseget
- AV tarhely a fejegysegen: szinten ki fog pusztulni, a mar fent emlitett streaming miatt
- DLNA: el lett baszva a szabvany, tul sok kulonbozo implementaciot enged, egy inkompatibilis zsak szar az egesz, nem fog elterjedni
- naptar, cimjegyzek online szinkronizacioja: ilyen mar most is van, havidijas telematikai szolgaltatascsomagok reszekent (PCn osszekattintgatod az utat, es mire lemesz az autohoz, felszinkronizalja magat)
- uzemagyagarak: az asvanyolajkereskedo cegek nemhogy nem biztositanak APIt az arak lekerdezesehez, egyesek egeszen odaig mennek (pl. Total), hogy minden egyes kuthoz kulon captchat kell beuss, hogy lasd az arat. Vannak persze fuggetlen oldalak, amik felhasznaloi bejelentesekbol dolgoznak, de finoman szolva sem megbizhatoak, szoval ezeket sem fogja hasznalni egy gyarto sem

A fejlodes meg azert lassabb, mert egy auto atlagos elettartama egy okostelefonnak a tizszerese, ha minden hypenak felulsz ami esetleg 2 ev mulva befuccsol, akkor az ugyfelek ott fogjak nezegetni a mukodeskeptelen XYZ appot a tobbszazezres rendszerukon, es igencsak feszultek lesznek (MSN Direct, anyone?).

dextercapo 2014.06.30. 02:56:03

azt hiszem shadowbull egy kicsit meghalt a bmw idrive minositesetol . nemreg meg vadul vedte a csucsminosegu gyari gps-entertainment rendszereket a legujabb tabletekhez , telefonokhoz kepest .
tenyleg rovidlatonak kell lenni ahhoz hogy a multimedias cuccokat egy auto elettartamara tervezzek . en a tevekkel is pont igy vagyok . egy haver akart nagyon okostevet venni . megkerdeztem tole hogy hany eves a teve amit le akar cserelni - tobb mint tiz ... akkor most gondoljon bele hogy a tizeneves szamitogepevel kene csinalnia barmit. vegul egy jo tevet vett ami hdmi vga stb csatlakozoval bir , igy androidos stick , notebook van rajta , ezeknek az avulasa nagysagrenddel gyorsabb mint a monitore .

Shadowbull 2014.06.30. 07:31:41

@dextercapo: nem hallottam az adast, de akarmit is mondanak benne, a velemenyem ettol meg nem valtozik. De majd ha lesz idom meghallgatom es jovok trollkodni :)

Amugy meg az osszes jo teve okosteve is manapsag, nem tudsz olyat venni ami ne lenne az.

dextercapo 2014.07.01. 00:59:26

@Shadowbull: hat , mi tudtunk . full hd monitorkent egesz jo :)

gigabursch 2014.07.01. 08:32:28

"Az elhangzott amerikai temakhoz - szakitva x ev hagyomanyaval - most nem kommentelem, amugy en nem emlekszem hogy egyaltalan hol van Magyarorszagon "vegelathatatlan egyenes ut " :)"

Van a Solt-Kecskemét és ott Gyula felé van még egy, ami eléggé halálút.

gigabursch 2014.07.01. 08:45:02

@rahsol:
A hány kb/s tömörítésnél sokkal fontosabb kérdés az, hogy miklyen kodeket használsz. Pl egy Fraunhofer Radium kodek még 128 kb/s esetén is messze tisztább hangot ad, mint a legtöbb 256-320-as tömörítési rátánál - tapasztalatom szerint.
A mindenféle kodek úgy el tudja taknyolni a hangokat, hogy kínszenvedés hallgatni.

gigabursch 2014.07.01. 08:48:42

@dextercapo:
Momentán én már 10 éve veszem életem első lapostévéjét...
Hú mennyit spóroltam eddig... :-)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.01. 08:50:31

@gigabursch: a solt -kecskemet az megvan nekem, az lehet max 30-40km? Gyula fele nemtom, onnan nem ugrik be hosszu egyenes.

"Vegelathatatlan egyenes ut" nak hivni azt amin ha mondjuk 90km/h val haladsz akkor is max fel ora.... haaat :D

en egy olyan autopalya mellett lakok spec ahol kb 2 orat tudsz menni kanyar es emelkedo nelkul de orszagos viszonylatban ez smafu :)

na de hagyjuk is a viszonyitast, tenyleg nem vezet sehova a magyar vs usa viszonyok parhuzamba allitasa.

gigabursch 2014.07.01. 09:03:44

@visszakettopadlogaz:
Jó-jó.
Azt is tudom így visszaolvasva, hogy neked elmenni egy pl. Törley pezsgőért nem 10 perc, de az egy másik "dimenzió", ahol Te laksz.

gigabursch 2014.07.01. 09:22:21

A traktorokhoz még egy adalék:
Boztos többen is voltatok már a Traktormajálison Bokoron, ahol temérdek Dutra is ott van.
A Dutrákon a súlyt a kerekekre tették!

Egy Hun Hunniából 2014.07.02. 09:40:33

Zajcsillapítás: elektomosan szabályzott motor felfüggesztés az audiban!? A gombokról meg lekopik a máz a KÖLTSÉGCSÖKKENTÉS miatt :-O

N Ó R M Á L I S !?!?!?!?????

Meg műanyag rugó fejlesztése(az újrafeldolgozhatóság meg smafu?) milliókért/milliárdokért ?

Olyan ez is mint az USA vs. CCP űr íróeszköz esete: az amik milliárdokért kifejlesztettek egy csodatollat ami a súlytalanságban is működne, a ruszkik meg szimplán grafit (ács? ;-D) ceruzát használtak

Ahogy a Tesla is légrugót a műanyag tekercsrugó helyett :-))))

Shadowbull 2014.07.02. 10:17:42

@Egy Hun Hunniából: Az Audi mar akkor legrugos autokat gyartott, amikor a Tesla sehol sem volt.

Rocko- 2014.07.02. 10:18:17

@Egy Hun Hunniából: - ha értelmeznéd a cikket, akkor ott is a költségcsökkentés az oka.
- tizenéves autóról esik szó a gombkopásról, nem újnál.
- a ceruzás sztori városi legenda, egyébként nem igaz.

Egy Hun Hunniából 2014.07.02. 10:29:18

@Rocko-: Recycling infód nincs véletlenül? Mert akkor mondtál is volna valamit, így meg csak ismert tényeket ismételtél. Az űrtoll igaz!

Gyerekkoromban olvastam a fejlesztését! Gondolom a gugliban meg igyekeznek nem megtörténté tenni.
NEM szóbeszéd/urban legend! Csak kínos! De az durván!
Szerintem az Audi műanyagrugó vs. Tesla légrugó a FELSŐ kategóriában is az lesz!

Egy Hun Hunniából 2014.07.02. 10:42:13

@Rocko-: "ha értelmeznéd a cikket, akkor ott is a költségcsökkentés az oka."

Csak most tűnt fel. Melléolvastad: súlycsökkentésről hadoválnak

Mondjuk ha a FELSŐ kategóriában költségcsökkentésnek szánják, még kínosabb, ahogy jeleztem is fentebb!
Ezeknél (is) elmentek otthonról? Mondjuk magasról lehet nagyot esni :-DDDD

Rocko- 2014.07.02. 10:48:11

@Egy Hun Hunniából: a grafitpor nem igazán kellemes a légszűrésnél, ami eléggé fontos kritérium az űrben.
www.urbanlegends.hu/2005/05/urtoll-vagy-ceruza/

"A német gyártó szerint egy üvegszálas rugó tömege úgy 1,6 kilogramm, míg az azonos paraméterekkel rendelkező acélrugó úgy 2,7 kilót nyom. Ez önmagában mintegy 4,4 kilogramm súlycsökkenést jelent"
kisebb súly, kisebb fogyasztás.

"Mondjuk ha a FELSŐ kategóriában költségcsökkentésnek szánják, még kínosabb, ahogy jeleztem is fentebb!"
mindenhol fontos a költségcsökkentés, épeszű emebr nem dobálja ki az ablakon a pénzt. akkor se, ha sok van neki.

Egy Hun Hunniából 2014.07.02. 10:48:40

+1 a nejlonrugókhoz:

Azért megnézném azt a klubot (MESSZIRŐL! NAGGYON MESSZIRŐL!) ahol azzl lehetne menőzni, hogy az én autómban a rugók nylonból vannak! Mid van szépöcsém? Pedálos Moszkvics?

Egy Hun Hunniából 2014.07.02. 10:52:12

"fontos a költségcsökkentés, épeszű emebr nem dobálja ki az ablakon a pénzt. akkor se, ha sok van neki. "

Valóban! És ugyanakkor a belső tükör mozgatását kivéve MOTOROS MINDEN: ülések, tükrök, kormány
Tényleg sokat takarékoskodtak a súllyal, költséggel :-DDDDDDD

Egy Hun Hunniából 2014.07.02. 10:54:41

@Rocko-: Írtam választ fentebb, csak restellem lehagytalak belőle...

Egy Hun Hunniából 2014.07.02. 11:20:59

@Shadowbull: A recycling felvetésem (fentebb) neked szólt, szegény @Rocko-nak címeztem mert nagyjából egyszerre reagáltatok és benéztem

Tehát akkor várom az előremutató/informatív válaszod :-) (az ismert tényeket tudtuk, azzal nem segítettél :-))

Shadowbull 2014.07.02. 11:36:18

@Egy Hun Hunniából: ha nem ugy fogalmaznal mint egy agyhalott, akkor ertenem is mit akarsz egeszen pontosan mondani.

na-ki 2014.07.02. 11:48:58

39:44 -nél a rendőrvitához:
A rendőrnek - kivételesen - jól sejlett fel valami! Igaza volt, hogy megállította a stábautót, csak mire megálltak elfelejtette a jogszabályt...

A csukott járműszekrényű járműveknek
(a nem nyitott tetejű személygépkocsiknak, zárt kisáruszállítók még a hátsó ajtaját is, valamint a teherautóknak még a teherszállításra kialakított része is, ha zárt teherszállítóval építették!)
valamennyi ajtajának CSUKVA kell lenni a jármű közlekedésekor.
A beszélgetésben említett nyitott hátsóajtó nem szabályos.
A "kredenc" szállítása, a filmezés nyitott utasajtóval, illetve nyitott csomagtartóval tilos!

Emberutas utastérből nem nyúlhat ki közlekedő járműből (könyöke, egyéb végtagja sem...), csomagtérben, raktérben, nyitott platón nem utazhat.
Csomag csomagtérben szállítható, csakis tetőcsomagtartón és nyitott raktéren nyúlhat túl, de ott is csak az egyéb jogszabályban megjelölt mértékben és jelzések kihelyezése mellett.

Winklernek csak a miatt volt igaza, hogy a jelzett útszakasz elfekvője a képzettlen rendőröknek, mert nem tudták, hogy mi miatt kellett volna töltenije - egy szép kerek számmal - egy csekket a stábnak...
Szóval jogos lett volna a bünti a nyitott utasajtóval közlekedés miatt.

na-ki 2014.07.02. 11:51:16

töltenije=töltenie...

Egy Hun Hunniából 2014.07.02. 11:52:00

@Shadowbull: "Az Audi mar akkor legrugos autokat gyartott, amikor a Tesla sehol sem volt. "

Recycling infód nincs véletlenül? Mert akkor mondtál is volna valamit, így meg csak ismert tényeket ismételtél.

Mellébeszélésben NAGYON erős vagy!
Remélhetőleg most VÁLASZ is lesz nem csak böfögés

Egy Hun Hunniából 2014.07.02. 11:54:05

@Shadowbull: Mármint "nejlon" rugó újrahasznosítási infó

na-ki 2014.07.02. 12:04:29

A szélvédőre, szélvédő elé felszerelhető kiegészítőknek az alábbiaknak kell megfelelni. Nem csökkenhet a járműfejlesztés során nem kevés költséggel kialakított látótér.
Nem minden felstzerelési mód biztosítja a kilátás zavartalanságát. Mostanság a TAXI-k kapcsolattartó rendszere takar ki akár teljes járműveket, mert a műszerfal fölé szerelik fel.
A buszok járattáblájának ablakba helyezése is megérne egy cikket!
Az idevonatkozó jogszabályrészlet:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

Vezetőtérből való kilátásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
78. § (1) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű vezetőterének olyannak kell lennie, hogy a vezető részére minden vezetési művelet esetében biztosítsa az előre és oldalra való kilátást, továbbá visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét oldali forgalmi sávra történő hátralátást.
(2) Minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet - kivéve a nem zárt vezetőfülkéjű lassú járművet és mezőgazdasági vontatót - fel kell szerelni legalább két visszapillantó tükörrel. Az egyik visszapillantó tükröt a jármű külső részén a bal oldalon, a másikat a jármű külső részén a jobb oldalon kell, illetőleg - ha a jármű kialakítása, vagy a raktérben elhelyezhető rakomány a hátralátást nem akadályozza - a jármű belsejében lehet elhelyezni. Motorkerékpáron a második visszapillantó tükröt az 1992. évi július hó 1. napjáig kell felszerelni.
(3) A menetrend szerinti forgalmat lebonyolító autóbuszt fel kell szerelni olyan visszapillantó tükrökkel, melyek biztosítják a vezető számára az összes utasajtónál történő le- és felszállás figyelemmel kísérését.
(4) A menetrend szerinti helyi forgalmat lebonyolító autóbuszt és a háztartási hulladékot gyűjtő járművet fel kell szerelni olyan tükörrel, amely közvetlen rálátás lehetőségének hiányában biztosítja a vezető számára a közvetlenül a jármű előtt álló gyalogos észlelését. E rendelkezést a már forgalomban lévő járművekre 1991. évi július hó 1. napja után kell alkalmazni.
(5) A nem zárt vezetőfülkéjű lassú járművet és a mezőgazdasági vontatót fel kell szerelni legalább egy - a jármű bal oldalán elhelyezett - visszapillantó tükörrel.
(6)167 Az 1999. december 31. napját követően használatba vett, N2 és N3 kategóriába tartozó, az A. Függelék A/8. számú melléklete szerinti jóváhagyással nem rendelkező járművet - a (7) bekezdésben meghatározott kivétellel - az utasoldalon fel kell szerelni az A. Függelék A/8. számú mellékletében meghatározott IV. osztályba tartozó nagy látószögű, valamint V. osztályba tartozó közelre látó visszapillantó tükörrel.
(7)168 Nem kell a járművet a (6) bekezdésben meghatározott visszapillantó tükrökkel felszerelni, ha:
a) a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meg nem haladó járműre az V. osztályba tartozó tükrök felszerelése a 79. §-ban meghatározott módon nem lehetséges,
b) a jármű az utasoldalon olyan nagy látószögű és közelre látó visszapillantó tükrökkel van felszerelve, amelyek összesen lefedett látótere teljesíti a 79. § (4) bekezdésében meghatározott követelményeket.
A vezetőtérből való kilátásra vonatkozó további műszaki feltételek
79. § (1) A gépkocsi vezetőüléséből a vezető szemhelyzetéből nézve
a) a jármű hossztengelyére szimmetrikus elülső 180°-os szögtartományban takarást szemmagasságban csak ajtó- és ablakoszlop, szélvédő, osztóléc, ablaktörlő és törletlen szélvédő felület okozhat,
b) a jármű előtt, a jármű elejétől 5,0 méter távolságban a talajnak a szélvédő törölt felületén keresztül láthatónak kell lenni,
c) a jármű előtt, az úttest szintje felett 5,0 méter magasságban, a jármű elejétől 8,0 méter távolságra lévő pontnak láthatónak kell lennie. A szélvédő törölt felületén át nézve ez a távolság 10,0 méter lehet,
d) a törletlen szélvédő felület takarási szöge a vezető szemmagasságában és a vezető oldalán nem lehet nagyobb, mint a mellette lévő oszlop takarása,
e) a külső tükröknek a szélvédő törölt felületén keresztül vagy oldalablakon át láthatónak kell lenni.
A vezető szemhelyzetének meghatározását és a takarási szögek mérési módszerét szabvány rögzíti.
(2) A menetrend szerinti helyi forgalmat lebonyolító autóbusz jobb oldali külső visszapillantó tükrének, valamint a tükrök tartószerkezetének legalsó pontja az úttest szintjéhez 2,10 méternél közelebb nem lehet.

dextercapo 2014.07.06. 05:02:29

@Egy Hun Hunniából:
azt hallottam hogy az urhajokban elektromos cuccok vannak . ezeket grafitporral etetni nem egeszseges . az urhajos tudeje fogyoeszkoz , de a foldivel ellentetben nem ulepszik ki a por a legkorbol , ami tiszta oxigen , igy aztan ha mondjuk forgo , surlodo reszhez er , akkor a grafitpor tuzveszelyes is . az oroszok tenyleg hasznaltak amig kb agyugolyo szintu bonyolultsagu volt az urprogramjuk - aztan ok s tollat csinaltak .
a rugok kerdese : off-roadban a rugok eleg gyorsan faradnak . a karbon , uvegszal rugok ciklusszama nagysagrenddel volt tobb mint az acele . az uj corvette is mintha ilyet hasznalna . nem rossz cucc az .
@na-ki: a nem keves munka a latoterben nem erheto tetten . brutalisan hiznak a holtterek , nehol lehet a biztonsaggal indokolni , de van ahol siman vacak a konstrukcio (nissan quashqai) - ahol pedig veletlenul kilatna valaki , oda mindenkepp jopar centi fekete szegely hogy noveljuk meg egy kicsit .

outtatime 2014.08.23. 13:39:14

bluetooth régi fos, az android telefon tud wifi-hotspot lenni, az autó csatlakozik, 60x gyorsabb kapcsolat, mint a bluetooth.

telefon-telefon között is jobb, mint a kékfogú, fájlmozgatásnál legüberebb.
süti beállítások módosítása