HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Így húz le a rendszer és öl a felelőtlenség

2014.09.04. 11:50 Tcomment

Címkék: égéstér

Nem működik jól a gépezet, de a pénzt viszi, ellenben az utakon rengeteg a rom évtizedes slickeken és pocsék állapotban.

Az Égéstér 135. adásának kommentposztja.

Direklink a letöltéshez.

89 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr796668161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

castroll 2014.09.04. 13:56:38

Idén vettem egy 2008-as évjáratú autót, amin a DOT szám szerint 2004-es abroncsok voltak. Kicseréltettem. A gumis srác elmondta, hogy az egyik abroncs oldalfala beszakadt miközben szedte le a felniről!

bencelovescars 2014.09.04. 14:00:04

Tökéletes Égéstér, jó témák, nem volt csapongás, autós témákról szólt és volt nepperűzés is.
BTW a nepper mikor lesz újra adásban? Már egy hónapja nem hallottuk neppersztorikat :D

papptibi 2014.09.04. 14:08:48

@bencelovescars: sajnos nepperünk jelenléte attól is függ, mennyire pörög a biznisz

Nyiri 2014.09.04. 14:09:22

Fura az első generációs Mazda 6-ról alkotott véleményetek. Rengeteg van még az utakon csak nem feltűnő nektek. Az enyém 11 éves és nincs rajta rozsda. Barátom azért vett olyat, mert miután megvettem az enyém kipróbálta és neki is kellett egy. Az övé sem rohad.

Nem mondom, hogy nem hajlamosak a rohadásra, de nem jobban mint a kortársai.

CY0 2014.09.04. 14:15:46

A két rendőrfókuszos gumitesztet megnézném mankókerékkel is, mert -bár nem tudom- abból szerintem nincs téli/nyári!

papptibi 2014.09.04. 14:21:17

@CY0: szerintem még rosszabb lenne, de majd egyszer azt is megcsináljuk

Sepro 2014.09.04. 14:34:11

az elkopott gumik nagyrészt a "nagy" autókon vannak (16 Coll-tól felfele), én már több olyan "autósofőrnek" értékesítettem autógumit, akik majdnem tükör sima gumival jöttek. jellemzően milliós autókkal, mivel nagyobb drágább, ezért lehető legkésőbb cserélik őket (tisztelet a kivételnek) és hát a nagy autót mindig drágább fenntartani is sokszor a gumik maradnak az utolsók a sorban.

AndrewT 2014.09.04. 14:50:01

@Sepro: Pont az 1es BMW-k nepiteleteit olvasgatva vicces volt lätni, hogy a par eves 120d-re van penz, de a csävo csak hasznält gumikat vett rä. Szerintem ez szänalmas. Akko rmi lehet a szervizelesnel? Propelleres kocsi kell, de gumira nem telik.
Most megtehetem, hogy vegyek 4 uj gumit minden gond nelkül, igaz er a kocsim 4000 eurot, de megveszem a 4 gumit 300 euroert, mert ez nem moka, egyetlen kontekt az aszfalttal. Jo azt elismerem, hogy anno a 400e-t erö 1.4 Golf 3ra en is vettem hasznältat, mäs volt a költsegvetes, de csak is ismerös gumistol. De vicces, amikor a több millios verdäkkal tükörsimära kopott gumikkal szäguldoznak. Itt a pelda a cikkben bemutatott baleset.

Leadfoot 2014.09.04. 15:13:13

@Sepro: Én még azt se mondanám, mert az olcsó, pár százezres autók között is nagyon sok van.

De azt még jobban elnézi az ember azok mellett a hülyék mellett, akiknek kell az Audi/Merci/BMW (mert ugye derogálna mondjuk egy Jazz-zel eljárkálni, amit 40ezerből felgumizol), néha a nagyfelni is befigyel, aztán gumira már nem telik. Ld. balesetes audis.

Meg kéne csinálni a következő tesztet:
Kimenni egy bevásárlóközpont parkolójába szombat délelőtt, és végignézni 50-100 autón a felniket-gumikat. Szerintem minimum a harmaduknál lenne valami gáz, és akkor az csak a gumi.

Egész egyszerűen üzemeltetési kultúrában nagyon szarok vagyunk.

Leadfoot 2014.09.04. 15:18:02

@Leadfoot: Na, mennyire egy vágányon jár az agyunk P. Tibivel. :-)

Egy Hun Hunniából 2014.09.04. 15:23:05

Huszonévesen (minimum) a bal kezem két utolsó ujját odaadtam volna egy Lamboért(Miura)/Ferrariért(Testarossa). És akkor még nem tudtam, hogy egy garnitúra gumi közel egy millió Ft rájuk, és (többnyire) nem tart ki egy évig használatban. Most már ajándékképpen sem fogadnám el, maximum szobornak, de akkor meg minek.

Leadfoot 2014.09.04. 15:32:57

Ha jól emlékszem, ez a baleset is egy kapaszkodósávos részen történt a 2-esen.

Na, ezeknek egy része mifelénk is marha veszélyes, a Mecsekben, 57-es úton, stb. is tudok mondani egy csomót.
Ugyanis egy részük kanyargós, kvázi hajtűk, alattomos kanyarok vannak rajtuk, viszont - mivel nem lehet máshol előzni - mindenki itt kezdi el tolni, hogy a lehető legtöbb autót tudja maga mögött.
Aki megy 100-zal, az itt föltolja 130-140-re is. Csak aztán ott van a kanyar...

Sepro 2014.09.04. 15:33:58

@Leadfoot:
és pedig általában Audi/Merci/BMW-k régitől az újabbakig száguldanak az utakon 10-en éves, repedezett, kopott gumikkal veszélyeztetve másokat.
Tavaly volt egy vevőm valami új olasz csilli-villi kombival jött, menő felnikkel, az első két kerék kb. tükörsima volt, rendőr meglátja elvette volna a forgalmiját. Tőlem is 5-6 éves gumikat vett csak előre, és még ilyen 1000ft!-at akart alkudni. asszondja vizes úton már vigyázni kell vezetésnél...

én épp most vettem saxora 90 euro-ért 4db új téli gumit,felniken dísztárcsával, kerékcsavarokkal. ja hát ez nem nagy autó.

Leadfoot 2014.09.04. 15:39:13

@Sepro: Persze, az világos, hogy veszélyesebb, ha egy 530d-re nem tudsz normális gumit venni, mintha egy 1.6d cseppkadettre.

Egy Hun Hunniából 2014.09.04. 15:40:52

Csőd vs. autógyárak:
példa: a "Püzsó" a 206-os jelentős eladott mennyisége ellenére csőd szélére "került".
És senki nem érti ez hogy lehet? Mi lett volna ha nem fogy a zótó?

Én azért inkább a részvényeseknek kifizetett (túlzásba vitten!?) osztalék mértékeket nézném meg .
A típus Chrysler/Fiat/stb márkával is helyettesíthető, úgy gondolom.

Jarics 2014.09.04. 16:10:32

Prémiummárkák ócska gumikon. Sajnos tipikus.

Leadfoot 2014.09.04. 16:20:40

Ezt csak úgy, egy mai komment...
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131585731&t=9017159

A gumistopicról eszembe jut, hogy manapság a gyári értékeknek való megfelelés is sokadrangú kérdés, inkább a "felmegy-e" a fontos szempont, meg persze hogy jól nézzen ki. Ha felmegy, akkor az oda jó, és kész.

szabopsz 2014.09.04. 16:32:18

Az szabálytalan előzéses muksót aki 30 méterrel később lekanyarodik őt azért nem értitek, mert jómadarunk nem tud előre gondolkodni, maximum csak pár másodpercet. Így aztán ő is akkor szembesül a dologgal hogy ott le kell kanyarodni, mikor már majdnem megölt 3 családot 5 kutyát és 3 pulykát, mert ő siet.

Leadfoot 2014.09.04. 16:36:39

@szabopsz: Miért, a (nem lámpás) kereszteződést miért állják el, mikor feltorlódik a sor? Ugyanez... agy kérdése. Lenne.

dhrbikes 2014.09.04. 16:42:26

Talán én vagyok a másik véglet:
Családi vállalkozásunkban van 4 autó, C4 Picasso, 207 SW, Xsara, Clio. Sorrendben 6,6,11,20 évesek, tehát nem újak. Mindegyikhez van felnin téli és nyári gumi. Egy autószerelő barátunknak fizetünk minden hónapban, hogy átvizsgája őket, az irodában (is) van minden szükséges izzóból pár darab, van évszaknak megfelelő ablakmosó, hóláncok, hólapátok. Ja, munkaautók, de azért igényesség kérdése is. Kellene valami felvilágosító kampány erre, mert ez így nem jó, hogy én érzem magam hülyének, hogy minek költök az autókra.

szabopsz 2014.09.04. 16:55:10

@Leadfoot:

Nyilván nem lehet agyi kapacitáshoz kötni, mert egy vidéki faluban egy előzés is már a szokatlan forgalmi szituációk kategóriájába tartozik.

A másik, hogy egy sofőr annyi dolog miatt lehet láma hogy azt oldalakon keresztül lehetne elemezni! A láma pedig épp olyan veszélyes mint az agyatlan előzgetős(láma)!

Leadfoot 2014.09.04. 17:01:42

@dhrbikes: "ez így nem jó, hogy én érzem magam hülyének, hogy minek költök az autókra"

Pont pár hete történt: elsírtam egy ismerősömnek, hogy összejött pár dolog, és pár hónapon belül el kell/ett költenem egy viszonylag nagyobb összeget a kocsira. Egy termosztát, egy oldalütközés-szenzor, ülésfűtés javítása, egy olajcsere, tavasszal vezérműszíj, meg télire új gumik.
Erre kb. lehülyézett, hogy minek költök ennyi pénzt a kocsira.
WTF?

dhrbikes 2014.09.04. 17:06:46

@Leadfoot: ja úgy néznek rám, amikor a csereperiódus 2/3-nál vezérműszettet cseréltetek, mintha ufo lennék :)

Kakimaki0123456789 2014.09.04. 17:31:25

Az a baj hogy NINCS RENDORSEG!
Az agressziv, szabalytalan, gyorshajto, muszakilag nem megengedheto allapotu autokat nem szuri ki SENKI! Muszakira kolcsonkre 2 abroncsot aztan visszarakja a szart es KESZ! Soha tobbet senki sem ellenorzi! A 4 evesnel idosebb autokat rendszam alapjan evente 1x meg kellene allitani kozuton, rendornek es ellenorizni a muszaki allapotot.
A sebesseget nem mindig ugyanazon a kib.szott helyen ugyanazzal az autoval kellene merni. Haho van mar atlagsebesseg mero kamera is!
Az agreszziv autosokat meg a forgalomba keringo kameras autoknak kellene kiszurnie - ehelyett mar az is tilos hogy te magad autobol kamerazz!
AGYREM! Nem ved meg teged senki es arra sincs jogod hogy magadat megvedd!
A 2-es ut pedig veszelyes, es kemenyen bunteti a hibakat, az ut szeli kereszteket inkabb leszedtek annyi volt beloluk hogy mar nem mertek vallalni...

A nagy Humungusz 2014.09.04. 17:42:28

@AndrewT: Ja,mostmär hogy en is euroban matekozok pär eve -nekem sem okozott akkora problemät felgumizni az autot,de emlekszem otthon örültem,ha össze tudtam kapargatni haszälhato gumira.El tudom kepzelni mik futhatnak mostansäg arrafele

palidzs 2014.09.04. 17:53:47

Arról is beszélhetnétek egyszer hogy 10 emberből 2 nincs bekötve a városba.

nikarágja 2014.09.04. 19:01:27

köszi a hanganyagot, jò volt

kisörDög 2014.09.04. 19:43:41

Eleve már az sem megy a fejembe, miért kell a legújabb kis kategóriás autónak is nagy felnivel lejönni a gyártósorról. (azzal ugyebár kényelmetlenebb az autó). Bár válasz van rá, ez kell az embereknek. És ami ebben a rendszerben, nem csak Magyarország de máshol is működik, az az hogy ,Amiből jó a bevétel ott azonnal működnek a dolgok,,
Tehát van naaaagy felni picikocsira, naaaagy mobil pici 10-es gyerek kezébe, ésatöbbi. Viszont egy helyet ahol megmutatják mit kell csinálni a gépjárművezetőnek vészhejzetben, azt nagyítóval kell keresni. Sokan nem is tudják hogy létezik. De azt oldja meg ugye egy kisiparos, majdnem mint egy önkéntes, szinte ráfizetéssel. Sajnos. A lényeg hogy ömlik a sok reklám mindenhonnan amiből dőlhet a pénz. Igy lessz az utolsó mosópormárka is fontosabb azoknál a dolgoknál amik valójában a legfontosabbak.

Nincs aki megmutassa a fiatalnak a helyes gondolkodásmódot, mert az már nem a fő vonal, és nem találja meg az illetőt aki tud-gyakorlott-akar segíteni, mert annak már a legutolsó kert után balra az erdő mélyén kell laknia, mert arra ott még futotta. Helyette fosásig tele a tévé a rádió mosóporral, hypersztárral és akciós mobilcsomaggal. Meg hogy el-e olvastam a betegtájékoztatót és a használati utasítást. El bizony, lassan már doktorálhatok belőle annyiszor.

ne most (CX) 2014.09.04. 19:52:52

A lefutott futófelület a jobb mint az új, mig nem esik az eső.

ne most (CX) 2014.09.04. 19:55:40

Éljen a sponzor - Cseréljgumitmost Kft.

ne most (CX) 2014.09.04. 19:59:10

Elképesztő!
Azok papolnak, akik fél évig cseregumival, illetve lepukkadt 10-100 éves szarokkal járnak.

superfrog 2014.09.04. 20:46:50

a palmer audi az a volt F1 versenyző Jonathan Palmer "terméke" volt, ha jól tévedek

Horváth István 2014.09.04. 20:56:16

@ne most (CX):
Így van. Nagyságrendekkel jobban tapad egy pár éves 2mm-esre koptatott gumi mint egy új 8mm-1centis mintákon billegő abroncs amíg száraz az út.
Kivételesen csapadékos volt a nyár,de jellemzően sokkal több a száraz út mint a vizes tavasztól őszig amíg a nyáriak szezonja tart.

Varoz 2014.09.04. 21:01:40

Szép estét!

Az elején tartok még. A műszaki vizsgás dologra egy vélemény.
Említve volt, hogy hibás ESP-vel átmegy az autó. Igen és? A műszaki vizsga arra hivatott, hogy megvizsgálja, alkalmas-e az autó a közlekedésre. Nem pedig arra, hogy az extrák működnek-e. Mert az ESP az az, akárhogy is nézem.
Ezzel az erővel vizsgálhatnák a klíma működését is. Értitek? :D

_B_ 2014.09.04. 21:01:50

Azt kéne az emberekben tudatosítani, hogy az autó fenntartása nem abban merül ki, hogy tankolunk. Az üzemanyagköltség fele még simán rámegy karbantartásra átlagban. Szóval azt a lóvét szépen félre kell tenni, mert a karbantartásos kiadások nem állandók, ellentétben az üzemanyaggal. Ha beüt valami nagyobb váratlan kiadás akkor lenne miből fizetni, és pl 1 garnitúra gumit lehet venni fél évnyi ilyen pénzből.
Persze akkor nincs akkora lapostévé amit majd a tolószékből jól lehet látni félig kifolyt szemmel is, csak 10 collal kisebb. Meg nincs ájfón, csak occsóókostelefon.

1kutya 2014.09.04. 21:21:40

2-300 e-ért iskolába járni renault twingo...

peugeot405 2014.09.04. 21:45:21

Műszakival kapcsolatban. Szerintem az volt a megtévesztő, hogy az autón ott volt az ALU-851-es rendszám. Volt hozzá forgalmi. Így sima időszakos műszaki vizsgát tett. NKH-s rendszerben nem látszik, hogy OT minősítésen túl van, és 5 év műszaki jár neki. Ez csak NKH, népiesen KPM-en tudják felvezetni a rendszerbe, úgy mint pl. a magyarországi forgalomba helyezést. Az hogy adtak-e oda egy paksamétát(OT minősítésről) vagy sem a vizsgabiztosnak, azt már senki se tudja bizonyítani (se az összekötő, se a vizsgabiztos), gondolom mindenki mossa a kezét..

1kutya 2014.09.04. 21:46:44

a nissan kaskájból meg benzines, egyhatos (még japán motor). keveset eszik, cserébe nem megy :)

peugeot405 2014.09.04. 22:13:29

@Varoz: Műszaki vizsgán a gyári biztonsági berendezéseknek működnie kell. Az hogy valaki anno extra ként kérte bele, az nem jeleni azt, hogy ne kérjék számon tőle a vizsgán. Pl a 90'-es évek hajnalán nem igazán volt teljesen elterjedt a légzsák és az abs, de ha gyárilag így gördült ki, akkor miért ne kéne működnie?

Tippszmix 2014.09.04. 22:25:59

@Leadfoot: Pont ezt akartam javasolni, hogy egy tetszőleges Tesó parkolóban ha szétnéz az ember, akkor biztos lát millió kopott, vagy téli, esetleg össze-vissza gumizott autót! Én ugyanúgy látok rengeteg kis(pár száz ezer)értékű autón is téli gumit 40 fokban, de van hölgy ismerősöm is, aki megvette a fasz tudja hány milliós C4 Picassót, mert abban utaznak biztonságban a gyerekek, de téligumival hajtja, mert "nem dob ki az ablakon feleslegesen pénzt"...

Tippszmix 2014.09.04. 22:27:23

@Tippszmix: Dr. Fillérbaszóné Olcsó Judit

ommm 2014.09.04. 22:40:25

@ne most (CX): Hmmm...melyik a lepukkadt szar? Mégis, sorold már fel.

hofi601 2014.09.05. 00:17:33

@papptibi: @ommm: Ebben a gumi kérdésben van még vastagon potenciál. Van-e értelme egyáltalán téli-nyári gumiról beszélgetni, vagy nagyobb szerepe van a keveréknek (gyártónak)? Pl. Michelin Alpin vs. nyári Nankang meleg aszfalton? Vagy száraz, -5 fokos aszfalton egy Pilot Sport vagy egy téli Matador/Debica...?
Tudom, hogy egy nagyobb szabású, pláne ilyen gumitesztet lehetetlen összehozni, de 1-2 ilyen extrém párosítást talán még lehetne.
Abban teljesen egyetértek Assurral, hogy mindennél fontosabb viszont, hogy a sofőr tisztában legyen a gumi viselkedésével, határaival, mint az, hogy milyen maga a gumi.

staffsergant 2014.09.05. 02:30:54

Nem lehet pálcát törni az emberek fölött! Vannak tényleg olyan sofőrök akik tényleg tudnak autózni és vannak azok akik csak megkapták a papírt és botorkálnak. Ezt nem lehet lebutítani városokra, vagy régiókra, ők vannak, az, hogy éppen min futnak, nos az más kérdés, ilnyenkor jön az, hogy "én tudok autót vezetni" dehogy tudsz, a Senna, Ő tudott, szerintem mind1, hogy (szinte)milyen gumin fut egy ember, ha tudatában van, hogy 4 slamposabb szart navigál akkor lassaban vezet, ha 2 új van fent akkor egy kicsit magabiztosabb, ha viszont nem érdekli, hogy mi van fent akkor úgy is te leszel az áldozat! amíg nincs olyan fizetés ami beér 4 rendes gumit egy idényre addíg nem érdemes kaszást keresni! Értem én, hogy sárga taxi, de mi hajtsa!!!

László Gaál 2014.09.05. 07:01:09

Papp Tibi gondolatmenetére rákötve: a sietős, sort előzős hülye aki ugyis befér (ha meg nem, akkor gáz van), akit ha a sorban hajtó lát, akkor igyekszik felkészülni rá, beengedi, hogy érezze mennyire ügyes, stb.
Nem mondom, hogy ne engedjék be, mert senki nem akar tepsiben tovább menni, de nem lehet az, hogy ezek a túlképzett autóversenyzők mind azt veszik főszabálynak, hogy: "Beférek, tutti, de ha necces, akkor kicsit ráhúzom/megmutatom magam, és be fog engedni, mert félti a tyúkszaros életét meg a prosztó verdáját..."
Szóval sztem tudatosan, vagy tudat alatt a másik félelmére játszanak.

Mazzzzu 2014.09.05. 09:16:40

Jóadás volt, köszi!
A gumiügyhöz, annyit tudnék hozzá szólni, hogy ha nem rágnám a füleiket, szüleim autói is pocsék gumin futnának, így is lehet, de nem idős és nem tükörgumi, bár minden váltásnál el kell játszani a "minekazt, feleslegespénzkidobás stb". köröket, sőt apám a régi rendszer gyermeke, a téligumiban se hisz, ez is lehet egy tényező szerintem, hogy vannak emberek akik így gondolkodnak, hogy "hááát régen se vót azt mégis túléltük" csak mondjuk másfél kétszer erősebb és nagyobb a mostani autónk, ami egy Passat (99) mint mondjuk egy Lada...

Egyébként kivételesen, ASsur-ral nagyon egyetértek, nem szoktam, mert így rádión át nem szimpatikus, de én hibám, hogy nem kell menni. Nem csak gumiügyben, de bármilyen forgalmiszituációban, ésszerűbben kéne megválasztani a sebességet. Én is szoktam (házi)buliból hazamenni, álmosan, kocsival, hajnalban, kisvárosban élek, az utak néptelenek és nem 120-al megyek (mehetnék), de a 90-80 jobban esik főúton.

Ja és még egy, az idióta tolakodókra, vasárnap mentem Bajáról Szegedre autóval, aki ismerős erre tudja, az 55-ös felvan túrva, mert szélesítik meg újraaszfaltozzák, na az egyik szakaszon, ahol 40es karika van, mert fel van marva a felület, a normális emberek 70-nel, jobbról kicsapja, a duplafülkés platós, Ducato vagy nem tom, húde kielőzi a sort... Aztán Mórahalom után van egy rakás lámpa a főúton, félpályán dolgoznak (tényleg, még vasárnap is) és szépen feltorlódott a Szegedre tartók sora, annyira nem lehetett haladni, hogy Szegeden a második lámpánál, köszöntem a marhának aki letolt, nyert vagy 20 centit :D

Tippszmix 2014.09.05. 09:30:20

@Mazzzzu: Hát azon a részen nekem is feltűnt, hogy mennyi türelmetlen ember van, mert leugrottunk Mórahalomra fürdőzni, és volt, aki a buszt akarta letolni (szemből!!), de persze nem tudta, úgyhogy beragadt a sor vagy 2-3 pirosváltásig...

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.09.05. 11:00:19

kopott gumi, ugyamma... az eloirt nyomasertekre torteno felfujas sem megy sokaknak

szeri13 2014.09.05. 11:35:54

Pista, koszi hogy visszajottel. vegre egy autos egester.

csárlszbrunzol 2014.09.05. 11:43:15

@László Gaál: Ha nem fér be előzéskor, akkor a kedves kollégák szarnak nomráis kövtávot tartani.
Nem is értem, hogy hogyan lehet az opció, hogy beengedjek-e valakit, vagy sem. Hogy lehet ez megfontolás tárgya?
Szerintem a sornak úgy kéne mennie, hogy normális kövtávot tartanak benne, nem pedig letoják egymást. Akkor nem gond, ha valaki mégis előzne és a közelébe sem kerül senki annak, hogy ez legyen a kérdés.

Pasas 2014.09.05. 11:55:17

Miért nem lehet szinte egyik cikkhez sem hozzászólni?

ne most (CX) 2014.09.05. 12:04:00

@Pasas: Termék elhelyezést tartalmaz. A hirdetésekhez általában nem lehet.

Lower 2014.09.05. 12:45:59

Ha már van 5 teljes értékű kerekem akkor illő használni is. Minden szezonban másik kereket kinevezni pótkeréknek, így kb azonosan kopnak, öregszenek.

Egyszerű paraszti logika nem több.

pimpike_ 2014.09.05. 12:54:10

Csak a prémiumok... persze meg _A_ vidék.
Akkor egy kis vidéki helyzetjelentés:

Ahány 'F' 'G' 'H' rendszámú kisautót látok nyáron, a felén téli gumi (Kormorán) virít.
A másik felén Michelin MTX , amivel átvették 14-18 évvel ezelőtt!!!
Olyan állagúak mint a rinocérosz segge.
Aztán pl. dévúkalos ...minden hétvégén látom a piacon: elöl megállapíthatatlan márkájú (szarrá padkázva az oldalfal) gumik, amiknek a fele szélességében már nem mérhető a profil (gömbfejek majd ki esnek ofkorsz) de még hajtják -"amig nem szikrázik a felni addig jó"

Tavaly télen, pl. leszedettem a 10 éves de 6mm -es profilú "Renova" téli gumijaimat.
Szomszédom könyörgött, hogy kettőt adjak már neki, annak ellenére, hogy körömmel benyomva keményebb volt mint a nyári gumija...
Nem mellesleg helyi gumis 250Ft-ot kért volna az otthagyásért darabonként.
Elvittem a feleségem kocsiját egy másik gumishoz ahol ezeket ingyen ott lehetett hagyni.
Pár nap múlva láttam, hogy meghirdette darabonként 3990-ért.

Egyébként meg kell nézni apróhirdetésekben mennyi használt(és szar) gumit hirdetnek.
Jó minta az országban uralkodó állapotokról.

madbalee 2014.09.05. 13:55:43

@Pasas: Pentek jo idö, gondolom van jobb dolguk, mint kommenteket figyeljenek.

Tíz kicsi indián 2014.09.05. 14:06:05

@Tippszmix: Én pont emiatt Pistával értek egyet, Papp Tibivel ellentétben. Akinek majma van, legyen pénze banánra is. Ez alól nem ment fel az, hogy "dehát közlekedni kell". Nem, nem kell. Nem íratom a gyereket 50 kilométerre, nem ingázom napi 100 kilométerre, hanem akkor odaköltözöm, vagy gondoskodom, hogy megfelelő műszaki állapotú autóval közlekedjek, amibe a gumik is vastagon beletartoznak.

Mert ahogy a hivatkozott baleset is mutatja, sajnos ezek nem éjjel kettőkor történnek a kilométereken át kihalt közúton, ahol max. a kamikaze delikvenst vagy a maradványait felsöpörnék a padkáról, hanem a csúcsforgalom kellős közepén, és valahogy mindig a vétlenek halnak meg.

egyenkabát 2014.09.05. 14:09:34

@csárlszbrunzol: a beengedni ebben a helyzetben azt jelenti, hogy az idióta nem tudna megelőzni azelőtt, hogy a szembejövő odaérne, ezért lassítanod kell, hogy el tudjon menni melletted - semi köze a követési távolsághoz.

az egész gumi históriában Vályi kollégával értek nagyon egyet, aki szerint a kollektív felelőtlenség az egész jelenség oka. soha senki nem akarja megérteni azt az alapelvet, hogy ha nincs pénzed arra, hogy egy autót közlekedésre alkalmas állapotban tartsál, akkor ne autózz. pont. mert ahogy kiteszed a kerekeidet a közútra, másokat veszélyeztetsz! teljesen felesleges az "én óvatos vagyok" meg "senki nem jár arra" kifogásokat keresni. és hogy mi a közlekedésre alkalmas, az le vagyon írva, azzal lehet vitatkozni, csak nem érdemes - a 3+1 kombó biztosan nem az.
a régi viccet érdemes megfontolni, aminek a végén az ember a kupleráj mögött az utcán találja magát egy felirattal: pénzed sincsen, farkad is rövid, hát hogy akarsz így b..ni?

sunblind 2014.09.05. 14:55:43

Abszolút a Pistával értek egyet. Akinek majomra fussa, stb. .. Meg a sebesség megfelelő megválasztása. ... Srácok, ez azé tényleg egy komoly autós magazin. Szerintem itt az ilyen 3+1 gumis dolgok elég véleményesen hatnak. Én bírom az Assurt, és mindenekfelett tisztelem a fejében lévő tárhelyet, meg a képességeit, meg a méreteit, meg alapvetően mindent tisztelek vele kapcsolatban. De ha nincs minden körülmények között jó féked, meg jó gumid, akkó csomó felesleges veszélyforrás benne marad a bödönben, nemcsak saját, hanem közösségi szempontból is. ... És persze megfelelően megválasztott sebesség. Például mehetsz egy autóúton a bozótos szélén 90 helyett 50-nel is, mert ha kurvára kiugrik egy kenderültetvényből egy kivilágítatlan kameruni kafferbivaly, te úgy biztonságosan meg tudsz állni. És amíg a kocsi előtt kapirgál, a hátad mögött feltorlódott sorban mindenkinek el tudod magyarázni, hogy te tulajdonképpen banán híjján gyakorlatias módon törekszel a maximális közlekedésbiztonságra, mert lássák be, a te kocsid kilencvennél itt simán életveszélyes lenne. ... Mindenkinek azt kívánom, aki így gondolkozik, hogy soha ne ébredjen fel azon szomorkodva, hogy vajon mi történt volna másképp, ha négy kimagaslóan megfelelő gumi van azon a négy keréken. .. Mert ugyan teljesen kizárt a gombócba gyűrt honda sofőrjének - a jóisten áldása legyen velük - felelőssége a balesetben, de mégis, kimondhatjuk-e teljes biztonsággal, hogy vajon nem befolyásolta-e volna pozitív irányba az eseményeket, ha azon a kocsin is négy kifogástalan, és oda való gumi van.

2014.09.05. 15:14:43

a vetárán autókról beszélgetés nagyon unalmas, nagyon érdektelen téma, ami csak egy nagyon szűk réteget érdekel, talán 3000 embert összesen, egyébként meg nagy hülye aki szívatja magát vetárán autókkal, kivéve aki ezt a pénzért csinálja

2014.09.05. 15:34:49

nyáron nyári gumi, télen téli gumi, már csak a hőmérséklet miatt is, nem csak a futó felület miatt, az olcsóbbak is kibírnak néha 4-5 évet is, a gumi az egyik legfontosabb dolog, a négy évszakos gumik pedig szarabbak, mind a négy keréken ugyanaz a márka, ugyanaz a méretű gumik legyenek, ezek a minimumok amit be kell tartani, csak ezt sokan nem tudják

csárlszbrunzol 2014.09.05. 15:38:46

@egyenkabát: Köszönöm a magyarázatot.
Azért asszociáltam erre, mert sajnos fixált vagyok e téren. :-) Az egymás seggében vonatozók miatt rohadtul nem lehet előzni; automatikusan erre gondoltam most is.
Hát igen, erre a verzióra nem lehet mit mondani, tényleg trógerség. (mondjuk a vonatozás is ettől függetlenül)

egyenkabát 2014.09.05. 16:06:04

@Barát Csaba: valószínűleg nincs meg Benned a mérnöki remekművek vagy a technológia-történet iránti rajongás képessége, ezért soha nem fogod megérteni a veteránautózást. ez nem rossz vagy jó tulajdonság, csak tulajdonság. nem kell mindenkinek autóbuzinak lennie, a legtöbben úgyis csak használati tárgynak tekintik az autót.

csárlszbrunzol 2014.09.05. 16:11:33

@sunblind: Attól tartok, hajlamosak vagyunk a műszaki kérdéseket túl, a vezetői viselkedést pedig bőségesen alábecsülni.
Nem tudom, az adott esetet mennyire befolyásolta a gumik kérdése, de a vezető viselkedése miatt alakult ki, az szinte biztos. Szerintem a megelőzése fontosabb, mint hogy utána hogyan sikerül gépészkedni.
Annak idején volt egy összehasonlító táblázat (elég bő) különböző autók 100-ról mért fékútjáról. Ott sem voltak akkora százalékos eltérések, amik mondjuk 90 helyett 50-et indokolnának. Nyilván, adott esetben az a pár százalék is nagyon sokat számít. Nem is azt mondom, hogy szarjunk rá. Sőt, elég masszívan azt gondolom magam is, hogy tegyük meg a lehető legtöbbet műszaki vonalon is.
Azt állítom viszont, hogy a kulcs a vezető viselkedése. Ha túllépi a határokat, akkor túl fogja. Azt a határt, ami akkor ott adott volt. Akár a sajátját, akár az autóét. Ha meg nem, akkor az ilyen jellegű baleset nem történik meg. A figyelmetlenség más tészta és ha jól értem, ebben az esetben nem az volt, hanem a régi nóta felelőtlenség.

2014.09.05. 16:18:55

@egyenkabát: időpazarlás, a legfontosabb kincs az idő

László Gaál 2014.09.05. 18:04:35

@csárlszbrunzol: a vonatozókat én se nagyon bírom, aztán meg belőlük lesz a 2-3-4-es kocc, mert az első befékez...
Előző kommentedhez: követési távolságot persze, hogy tartani kell, de a boyracer vagy millás verdás Mario Andrettikkel az a baj, hogy akkor is bevállalja, ha már közel a szembejövő, vagy vonat alakul ki, mert emelkedőn az első alig bír felmenni, vagy mert egy bkv busz megy elől ( erre tökéletes példa a Keresztúri út). Ne érts félre mert nem neked szól, de ha ezzel a követési táv szöveggel jönne nekem egy ilyen racsingos, még szájba is vágnám a pillanat hevében.
Amúgy meg elég gáz, hogy szinte mindenkinek a sztorijában az van, és azért él élénken az emléke az ilyeneknek, mert sose vak üres szakaszokon történik, akkor szinte fel se tűnne (na jó, ez túlzás kicsit). Mindíg az van, hogy épp hogy befért, majdnem végighorzsolt, szinte felhőt kavart a leálló sávban a porból, stb.
Az ilyeneknek nincs egy értelmes ember se a környezetében, aki felvilágosítaná, hogy mekkora barom? Ennyire belterjesek? :)

!NagyRoli · https://caranten.blog.hu 2014.09.05. 22:37:44

A Magyarországon futó autók állapotát valóban magyarázza az, hogy a magyar autósok egy része a túlélésért autózik, így eszközként tekintenek rá. Ergo amíg az autó képes az alapvető funkciói elvégzésére (beindul-megy-kanyarodik-megáll, sötétben világít, esőben töröl), addig az autó "jó".
Az a baj, hogy ez már jóval túlmutat a gumiabroncsokon, fontosabb kütyük is idetartoznak már, pl. fékrendszer, futómű, kormánymű. Lehet halogatni, de nem igazán érdemes. Istenem, ami elromolhat, az el is fog romlani.

Sajnos sokan - és nem csak fiatalok - gondolják úgy, hogy vasból vannak, velük sosem történhet semmilyen baleset, úton meg pláne, hisz tudnak ők vezetni. Felelőtlenség. Ha becsúszik egy apró figyelmetlenség, egy apró műszaki hiba, a vezetési tudás ott már tök másodlagos. Ha túlvállalják saját magukat, ráadásul emellett neadjisten a futómű és/vagy a gumik állapota sem alkalmas biztonságos közlekedésre, halmozott a sansz minderre.

Mindenki érdeke az, hogy a közlekedés során az ember és a gép is ott legyen az úton és ott is maradjon. Mind mentálisan, mind műszakilag.

ptommy 2014.09.06. 11:57:33

@ommm: Az Autoklubnak volt régen vezetésbiztonsági képzése a jogosítványhoz.. Legalábbis 2001-ben.

Tíz kicsi indián 2014.09.06. 15:08:44

Fiúk, egy ilyen ernős beszólás után nem keres meg a cégvezető titeket? Aki legalább 2x megnyitotta a hahu-t, az máris tudja, melyik kereskedésben annyira fillérb*szók, hogy még a gumikkal is le akarnak húzni. :)

kovk 2014.09.07. 10:32:13

Csak az Angliai kommenthez. Itt azert mukodik a vegyes gumis rendszer, mert lassabb a kozlekedes mint Magyarorszagon. Autopalya limit 70 mph, mondjuk tipikusan 75-80-nal mennek, de nincs a seggedbe 200-al erkezes meg levillogas, tahosag meg ilyenek. Varosokban rengeteg 20-as zona es nagyon sok a trafipax/kamera es altalaban sokkal kulturaltabb a kozlekedes sebesseg szempontbol. Ezert belefer a szar gumi is, mert az emberek nem a hataron es meg nem is a kozeleben autoznak. Eloszor rohogsz, hogy milyen benak, de igazabol nekik van igazuk. A palyanapon, ott toljak, de a kozuton nem. Es a muszaki vizsga evente van.

Papp Tibivel egyetertek nekem pl Good Year vector 4 seasons van a kocsin (oh yeah, az oreg benzines Avensisen) (2 evesek) es normal kozlekedesre tokeletes. Meg vizes uton is. Persze nem autozok a hataron. Csodakat tud tenni, ha lelassitasz. Hihetetlen. Persze ehhez az is kell, hogy az eleted relative nyugodt legyen, stb. es nem kompenzalni akarsz a kozuton. Nem extra szabalyok kellenek, hanem kultura, ennyi.

srank 2014.09.07. 16:10:57

@kovk: milyen kultúráról írsz, amikor a lakosság fele bevándorló ?
és kik viszik ezekben az országokban a használtautó kereskedések nagy részét ?
és ők arról híresek, hogy betartják a szabályokat ?
angliába max azért lassabb a forgalom mert állandóan esik , csúszik az út, párás az ablak meg vigyázni kell a fordított forgalmat élesben gyakorló fogyatékosokra

srank 2014.09.08. 01:38:15

@srank:
mit olvasok az anyaoldalon a legfrisebb britt közlekedésről :
"Balra tarts. Hiába megyek a legmagasabb megengedett sebességgel a középső sávban, balra váltva el szoktam engedni a középső sávban a gyorshajtókat, mert akkor is levillognak, ha a belső sáv üres. Viszont nem engednek vissza, minden egyes alkalommal egyszerre egy rakás, nálam alig gyorsabb autó előz meg, én meg beragadok egy 50-60-nal döcögő teherautó mögé... "

idegen a földön 2014.09.08. 11:15:37

Régi Swiftet venni már kezd rizikóssá válni.
Egyszerűen elkoptak mára. A rozsda is szereti őket, és a műsorban is elhangzott hanyag üzemeltetés fokozottan megfigyelhető ezeknél az olcsó kiskocsik tulajdonosaival. Sokat bírnak, többet mint más kocsik, de már a legfiatalabb is 10 évnél idősebb. 10 év ridegtartás egy vasgolyót is el tud emészteni, hát még egy autót.
Az olcsó hitt alkatrész is kezd már megdrágulni, Suzuki Magyarország elég gyakran emeli a régi Swift alkatrész árait. Persze, vannak az indiai származású utángyártott cuccok, de azokat nem igazán érdemes megvenni...
A bontókban még akad belőlük, de már ott se az a bőség, ami pár éve volt...
Persze vannak üdítő kivételek, illetve még a használt Swift választék is bő. De sok már a férges köztük... Keresve lehet találni még jót. De pár év, és vége.

idegen a földön 2014.09.08. 11:41:09

Az érdekes, anyáztok a plusz OT vizsga költségén, de minden tanulóvezetőnek 30k-s költséget nem tartjátok soknak. Másnak pénze az nem annyira drága sose.

Én anno egy havas áruházi parkolóban "tanpályáztam". Akkor fiatalon buli volt az egész, de haszna is volt bőven, mert tényleg megtanultam, hogy csuszáskor mi a teendő. Pár csajomat is kivittem telente bohóckodásnak álcázott csúszkálásra, és beültettem őket a volán mögé, oszt gyííí. Elmagyaráztam nekik, hogy akkor még nincs vége a történetnek ha megcsúszik az autó, és mikor mit kell tenni, hogy megfogja a kocsit.

Tavaly négyévszakos gumival simán fel tudtam menni a letaposott havon a TV-toronyhoz, és le is tudtam jönni. Sok autós pörgő kerekekkel próbált elindulni felfelé, mert annyit se tudnak, hogy a pörgő kerék tapadása jóval kisebb... Lefelé meg négy blokkoló kerékkel 10 km/h-val a kanyarban tovább egyenesen... Csak egy kicsit felengedte volna a féket, és már be tudott volna kanyarodni...

Vagy az egyik általam utógondozott :-) csaj simán vezetett 500 kilométert ónos esőben, amikor kb az egész ország leállt, és végig kerülgetnie kellett az árokba csúszott kocsikat...

De a fenti trükköket nemcsak 30k-ért lehet elsajátítani tanpályán, hanem önszorgalomból is. De kötelezően előírni, ezzel megnehezíteni, megdrágítani a jogsihoz jutást szerintem butaság...

Nyílméregbéka 2014.09.08. 20:09:58

A gumitémához: én bizony kötelezővé tenném a téligumit. Egyrészt nem kéne ebből szociális témát csinálni, mert akinek nincs pénze egy téli garnitúrára, az másra sem tud költeni, karbantartásra sem, és inkább akkor ne autózzon, másrészt csak egyszeri többletkiadás, mert igaz, hogy így két garnitüra árát kell kicsengetni, de mivel csak fél-fél évet használja, így az élettartam is dupla, tehát pénzénél van nagyjából.
Másrész baromira unom, hogy az első kétcentis hó leesésekor megbénul az ország a sok idiótától aki esik-kel az utakon. Kétszer csúsztak már belém kicsit havas felüljáró-felhajtón, mert a kretén slickgumival próbál felhajtani és visszacsúszott...

srank 2014.09.09. 04:16:01

@idegen a földön: 2005-ben jött ki a logan négyévszakos gumikkal, amikben kevés a km, azokon még mindíg az van amivel a gyárból kigurult, annyira, hogy láttam hirdetést is (mondjuk az egy 10 éves VW bora volt) amiben kiemelték "még az eredeti jó állapotú gyári gumikkal...) :D
gondolom , te nem egy 8-10 éves négyévszakossal mentél fel a tavaj nem is esett havas hegyre ?
felniig lengedett nyomású gumi nem ér :P

idegen a földön 2014.09.09. 08:15:13

@srank:

Engem kb duplán nézett totál hülyének nézett az összes gumis amikor gumit kerestem a kocsira.

Egyrészt azért, hogy miért négyévszakos (mert lusta vagyok évente kétszer gumit pakolászni, meg gumishoz járkálni). Másrészt pedig azért, hogy miért költök 60k-t a gumikra, arra a kb 300k-t érő kocsira szerintük bőven elég lenne az olcsóbb gumi is. Illetve több ajánlott "alig használt" abroncsot rá.

Így nekem egyszerűbb volt, most kb 4~5 évre le van tudva a gumiprobléma. Ha használtat vettem volna, akkor kb 2 év múlva megint futkorászhattam volna másik használt gumigarnitúráért (és nem mellékesen folyamatosan kínlódtam volna a szarabb gumikkal). Árban meg kb. ugyanott lennék, a több gumiszerelési költség miatt (és akkor az időmet nem is számolom, ami erre menne el).

Én már kinőttem abból, hogy állandóan futkossak a kocsi valós vagy vélt problémái után. Hálisten értékesebben is el tudom tölteni az időmet.

Ja, és volt hó, a csapat másik fele taxival ment, a taxis a bekötőút elején feladta. Fordulhattam kétszer... :-)

mtk001 2014.09.09. 12:41:27

Nagyon egyetértek Papp Tibivel és Csikós Zsolttal !!!
Megtanulni :
- A közlekedés társasjáték,
- El kell jutni biztonsággal A-ból B-be,
- Súlyosan büntetném a durván előzgetős idiótákat.

kisörDög 2014.09.10. 15:01:30

@kovk: kultúra! - ezt dumálom én is évek óta, de nem gondolkoznak el az emberek. Az autós a gyalogost hibáztatja, a gyalogos az autóst, egy sem ismeri be, hogy nem a másik a hibás, hanem mi ,,mindahányan,, vagyunk olyan buták mint az ökrök, mert azthisszük a kultúrát is majd megkapjuk a nyugattól. De az csak rajtunk múlik nem máson. Másokra mutogatunk, magunra meg nemnézünk.

csárlszbrunzol 2014.09.17. 18:12:29

@László Gaál: "...vagy vonat alakul ki, mert emelkedőn az első alig bír felmenni, vagy mert egy bkv busz megy elől..."
Én meg azt mondom pont, hogy NE alakuljon ki vonat. Ha mindenki tartja a kövtávot, akkor aki akar - és biztonságosan tud - az előzzön. Aki meg nem, az meg nem teszi lehetetlenné azok számára, akik tudnak és akarnak.
A Ti példátok pont arról szólt, hogy úgy előznek gázul, hogy nincs vonat, be lehetne férni, csak kis türelem kéne, míg meg lehet biztonsággal csinálni.

csárlszbrunzol 2014.09.17. 18:16:02

@mtk001: Javarészt egyetértek.

Viszont én nem vagyok válogatós, nem csak az idiótán előzgetőeket büntetném. És nem mindenkit súlyosan. Inkább csak gyakran.
Most az van, hogy a sok kiskamasz az úton meg lát egy rendőrautót (nínó-nínó), akkor rögtön csökkenti a tempóját de durván. Ha nem lát a randér, akkor nem kell csinálni semmit. Ha pedig rendőrt látnak, akkor 90 helyett 65-70-nel mennek.

diszkriminans (törölt) 2014.09.18. 10:10:15

@csárlszbrunzol:
Mondjuk a rendőrség is odabasz rendesen, pl. van egy hely, ahol kanyarban bukkan elő a 60-as tábla, mikor már csak 20-30 méterre vagy tőle, közvetlen utána 20 méterrel a mérőautó, szinte mindenki satufékezik, ami nem kicsit veszélyes. Mikor meg én lelassulok kilométeróra szerinti 75-re (azaz mehetek 70-el, de 75-től büntetnek csak), akkor volt már, hogy megpróbáltak záróvonalon át és kanyarban megelőzni, mert nem tudták, hogy a kanyar után ott a yard. És ha nem lenne ott, akkor az rendben lenne?

Fferkó 2014.09.20. 20:08:11

Ez a gumitéma kicsit túllihegett, úgy értem , hogy gondolkodó gumit még egy darabig biztos nem árulnak ugye?
A Focusos gumiteszten, az oktató mondta,hogy ha kitör a kocsi fara, akkor gyorsan kormányozz ellen... ja de a mai fronthajtású világban egy teligáz se ártana melléje.Különben úgy jársz mint ő.

csárlszbrunzol 2014.09.21. 16:53:27

@diszkriminans: Ezekről a randér tehet? Nagyjából pont az ovis viselkedést vázoltad, ami lenne szót emeltem én is. Ezekért ne már a randérek legyen hibásak. Sőt, inkább dolgoznának többet, hátha javulna a morál. Nem csak ott kell betartani a szabályokat (pláne "duplán"!), ahol látják.

diszkriminans (törölt) 2014.10.01. 08:14:29

@csárlszbrunzol:
Akkor nem értetted mit írtam.

A 60-as tábla van beláthatatlan helyen, ha teljesen szabályosan, 90-el haladsz (és nem olyan éles az a kanyar, hogy ez gondot okozna jó útviszonyok között), akkor nem tudsz lelassulni 60-ra, tehát függetlenül attól, hogy van-e mögötte rendőr, aki nem ismeri ezt a táblát, az önhibáján kívül is szabályt sért. Kivéve persze, ha úgy gondolod, hogy helyből 30-al kellene közlekedni, mert ki tudja mikor bukkan elő egy 30-as tábla.

Egyébként meg egyetértek, hogy nem csak ott kell betartani a szabályokat, ahol látják, én magam például minden sebességkorlátozó táblát igyekszek betartani, ezért még az átlagosnál is jobban felháborít, ha ilyennel trükköznek, amit említettem, mert ilyen esetben pont a szabálykövető emberekre vadásznak, a gyorshajtók vannak olyan rutinosak, hogy előre tudják, mire számítsanak.

csárlszbrunzol 2014.10.04. 12:06:01

@diszkriminans: De, értettem. Csak abból indulok ki, hogy ha valakinek gondot okoz a hatvanas korlát betartása, akkor az relatív gyorshajtás miatt lehet. Vagy renyheségből, szabálytiszteletlenségből. Te nyilván az elsőre hivatkozol, csak azzal nem számolsz szemmel láthatólag, hogy a KRESZ-ben az van, hogy a belátható útszakaszon belül akár meg is tudjon állni a sofőr. Mi van, ha egy ilyen helyen elakadt valaki. Esetleg baleset történt? Akkor nem 60-ra kell a mégoly szabályos 90-ről lassítani, hanem meg kell tudni állni. Szóval aki ilyen helyzetben nem tud 60-nal menni a tálától, azt relatív "gyorshajt".
Továbbra is a hócipőm azokkal, akik 100-zal, 110-zel, ki tudja mennyivel nyomják (dinamikusan, vezetői tudásuk teljében) és rendőrt látva 70-re lassítanak. Félreértés ne essék: A 90-ről lassítás is oktalan, csak azért, mert ott a randér.

diszkriminans (törölt) 2014.10.06. 16:43:38

@csárlszbrunzol:
Rendben, érthető amit mondasz. Ez esetben viszont mindenkinek radikálisan át kell alakítania a közlekedési szokásait, még a nem túl éles kanyarok előtt is indokolt a 20-30 alá lassulás, hiszen egy tökátlagos ha növényzet van a kanyar belső ívében, 10-20 méternél nem látsz messzebb a kanyar bevétele közben. Akkor megint ott tartunk, hogy a hazai országutak többségénél, nyilván nagyrészt autópályák és az alföldi országutak hosszú egyenesei a kivételek, nagyjából 30-40-es átlagsebesség a reális, amit szabályosan el lehet érni ezen kanyarok miatt. Gondolom te is pontosan így gondolod.

Van egy másik dolog ugyanakkor, amiben tévedsz, ugyanis a sebességkorlátozó tábla jobbra van az úttól, egy dús növényzetű szakasznál, így ennél is, jóval később vehető észre, mint ha valami akadály az úton lenne.

diszkriminans (törölt) 2014.10.06. 16:52:19

Hozzáteszem az említett szakasznál egy időben, felújítás alatt és utána pár hónapig 40-es tábla volt ugyanoda téve, akkor záróvonalon keresztül álltak neki engem ketten megelőzni, mikor lelassultam kilométeróra szerinti 55-re, tudva előre, hogy ott a tábla. Elképzelem, ha 20 alatti sebességgel mennék ebbe a kanyarba, meg az azt megelőzőekbe (ugyanis kb. ekkora sebesség kellene ahhoz, hogy megálljak, ha mondjuk egy elakadt autó áll ott - persze ennek az esélye közel nulla, mivel egyrészt lejtő, másrészt még ha mér is a rendőr, ott még bőven van hely félreállni), akkor egyrészt mekkora sort tartanék fel, másrészt hányan próbálnának leszorítani bosszúból.

De nyilván ha mindenki tartaná magát a szabályokhoz, így mindenki úgy tervezné az útját, hogy 30-40-es átlaggal odaérjen a céljához, mint ahogy feltételezem te teszed, akkor nem lenne ilyen probléma...
süti beállítások módosítása