HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Gigavisszahívás: 300 ezer BMW-motor érintett

2015.03.18. 10:26 Tcomment

Címkék: motor bmw visszahívás

Van egy 4-5 milliós motorkerékpárod, rendesen hordod szervizbe, erre közlik, hogy a túlhúzott csavarok miatt repedt el egy alkatrész.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr107280273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thebear 2015.03.18. 11:43:16

Kedves Dániel!
Csak azt nem értem, ha valaki ennyire kritikus a márkához, minek használ ilyet? Ajánlanám a Hondát, az állítólag soha nem hibázik, és csak megy és megy gond nélkül.......a BMW-t meg majd használjuk mi, akik szeretjük a márkát, és nem az árát nézzük -megjegyezném azt is, hogy te használtan a töredékéért vetted, ezért a 4-5 milliós beszólást sem értem teljesen-, és azt, hogy mit tud a motor nyújtani. A helyedben maradnék inkább az autós újságírásnál, bár a blokkolós és a térképes cikk is elég érdekes hangvételűre sikerült. Ezt az energiát inkább az égéstérre kellene fordítani, mert ott lassan olyan a színvonal, hogy, bár eddig mindig hallgattam, lassan leszokok róla.

butschq 2015.03.18. 12:11:51

"szent márka", "tökéletes motormárka"...
És ez csak az első két bekezdés. Komolyan kérdem, miért nem lehet normális stílusban cikket írni? Miért kellenek mindig ezek a hatásvadász elemek?

Egy ilyen írás után ha valaki először olvas tc-t, vagy tb-t, nem hiszem, hogy komoly autós-motoros szaklapnak tekintené a portált. Egyszerűen röhej.

rosszkor_rossz_helyen 2015.03.18. 13:39:50

"Csak azt nem értem, ha valaki ennyire kritikus a márkához, minek használ ilyet?" tobbet nem is veszek ilyen penztemeto hulladekot az szent. A hondam valoban sokkal jobb valasztas volt.

udv

ZáchDani 2015.03.18. 14:11:51

@thebear: Hello! Anyámhoz is kritikusan viszonyulok, szoktunk is vitatkozni, ettől még ő az anyám és nem cserélném másikra.

Mamagaio 2015.03.18. 14:22:52

"de ez a fajta problémakezelés nem annyira tűnik magas színvonalúnak, mint maga a termék"
Pont, hogy annak tűnik hiszen ez egy elképesztően nagy költségű projekt lesz a gyártónak és bizony le a kalappal, hogy bevállalja, nem pedig azzal takaróznak mint általában a gyártók hogy: A gyári teszteredmények nem támasztják alá a feltételezést.

"Mi lesz most a hitükben megingatott emberekkel?" Semmi, megerősíti őket a márkahűségükben. Egyértelmű.

"Miért nem korábban hívták vissza a motorokat, ha amúgy négy éve maguktól változtattak az alkatrészen?" Csak egy visszahívási akció előkészítése is másfél év, egy ilyen méretű vállalatnál. Az sem mindegy melyik tárgyévben különítenek el erre büdzsét, stb...

magyar anya 2015.03.18. 14:46:48

Bmw. Hájas zsíros csülök. Sörrel. Csak egy kicsit jobb, mint a Harley. Zsírdagadtkocák.

magyar anya 2015.03.18. 15:36:05

A sok sertés között egy soványdisznó. Shadow, megnyugtatlak, csak azért volt nyerő az s1000rr, mert a válság után pont jó ütemben dobták ki. Ha pörögne a sportmotor piac, a nagy, és technológiailag fejlettebb japán gyártók hamarabb reagáltak volna. Maga az s1000rr egyébként vázugyben a k5-os gixxer másolata, újdonsága a kipörgésgatló volt. De ennél már jobb a Kawa, az R1, az Aprilia és a Ducati is.

Shadowbull 2015.03.18. 15:37:36

@magyar anya: "De ennél már jobb a Kawa, az R1, az Aprilia és a Ducati is"

Hat, nem. Tovabbra sem.

rosszkor_rossz_helyen 2015.03.18. 15:54:28

@Mamagaio: "Pont, hogy annak tűnik hiszen ez egy elképesztően nagy költségű projekt lesz a gyártónak és bizony le a kalappal, hogy bevállalja, nem pedig azzal takaróznak mint általában a gyártók hogy: A gyári teszteredmények nem támasztják alá a feltételezést." - pont, hogy nem.... :)

""Mi lesz most a hitükben megingatott emberekkel?" Semmi, megerősíti őket a márkahűségükben. Egyértelmű." megertem, hogy valaki vak, de minek reklamozza.... :D

Moser86 2015.03.18. 16:00:10

nyomatekmerokkel es digitalis nyomatekkulcsokkal foglalkozom. Mikor felkeresek egy uj ugyfelet a valasz altalaban - Minek? Ennyiert? Meghuzom jol meg meg egy kicsit 'Oszt Jol val.
Ezek a valaszok marka fuggetlenul erkeznek. Lehet BMW Honda, motor vagy auto... Sajna ez a helyzet.

mükkemakk 2015.03.18. 16:38:43

a Harleyval két világháborút nyertek már :-)

2015.03.18. 16:50:19

@Moser86: Akkor most fel lehet hozni ezt a példát, mint reklámszöveget a termékeidhez!

von staufen 2015.03.18. 18:09:56

@mükkemakk: Nagyon viccesnek teccik lenni a kollégának.

szentpetike 2015.03.18. 18:29:31

Ez a zácsdani "mindenhez ért" (olvastam már tőle motoros, autós, kamionos cikket)A "mindenhez ért" alatt azt értem, hogy mindenről van fikázós, hatásvadász, de egyébként szánalmas színvonalú, innen-onnan összeollózott vagy csak egyszerűen szakmaiatlan cikke.
Talán nagyobb népszerűségre tenne szert a Népszavánál, kb. ott általános ez.

Tóth Ágas 2015.03.18. 18:35:46

egy igazi BMW-s még egy törött BMW kerékagyat is szebbnek talál, mint egy japánt (ami egyben van) :DD

kese a maffiozo 2015.03.18. 18:37:27

Uff, ahh. Az én motorom másodkézből van és senki sem hívott vissza. Kicsit megijedtem na. Ha tényleg komoly, akkor én Daninak köszönöm a cikket.
Szóval a köpködés helyett szívesebben láttam volna konstruktív javaslatokat, esetleg egy márkakereskedői hozzászólást.
Írtam a Wallis-nak... Majd ideteszem, hogy mit válaszoltak.

Tóth Ágas 2015.03.18. 18:54:22

@Moser86: miután az autóm javítási kézikönyvében gyakorlatilag minden csavar mellett egy Nm értéket is megadtak, érdeklődtem az autószerelőmnél, nyomatékkulcsa van-e? Válasz helyett úgy nézett rám, mint egy UFÓ-ra. Tovább érdeklődtem, hogy akkor honnan tudja, hogy hány Nm-rel kell meghúzni? "Érzésből, komám!" :D

mindegy ha szereted 2015.03.18. 18:54:27

".... Tényleg ilyen sokan nyúlnak otthon a motorjukhoz és tényleg ilyen sokan nem az előírt nyomatékértékre húzzák meg azt az öt csavart? ..."

Vagy nem otthon, hanem a gumisnál...

smax 2015.03.18. 18:57:24

@mükkemakk: Ez biztosan vigasztalja azt a 308.000 Harleyst, akinek fékhiba miatt visszahívták a motorját :)
www.huffingtonpost.com/huff-wires/20111024/us-harley-davidson-recall/

pannonkondor 2015.03.18. 19:27:12

Hihetetlen,hogy valaki megvesz egy motort,amit vagy szarul tartottak karban,vagy sehogy,aztán elromlik,és ettől úgy megvadul,hogy soha többet nem tud tárgyilagos cikket írni a márkáról ! Hogy a tényeknél maradjunk,azt az alkatrészt én első látásra is túl vékonynak és gyengének látom,és a kezét törném el annak aki ezt engedte gyártásba menni ! A világ szöghajtás károsultjairól meg csak annyit,hogy nyugodtan lehetne őket világ barmainak is hívni,mert az bizony minden előzmény nélkül nem szokott tönkremenni. Előírja a gyár a hátsó csapágy lógásának rendszeres ellenőrzését,és ha szükséges a cseréjét,amit ha nem tesznek meg, a lógásától tönkremehetnek a szöghajtás fogaskerekei. Ha még az idiótábbnál is hülyébb valaki,az a csapágy szét is tud törni. DE ! Sohasem előzmény nélkül,és ha figyelnek rá,és ha kell cserélik ,( húszegynéhányezer ft-ba kerül)akkor ez nem történhet meg .Persze aki hülye a technikához,és túl spúr hozzá,hogy akkor elvigye egy hozzáértőhöz,annál minden előfordulhat. Olyan japán motor elég kevés van,amiben 4-500000 km van és köszöni szépen de jól működik,de BMW-ből elég sokat lehet találni. Azzal hogy az újabb modelljeiket könnyítgetik agyba-főbe ők is egyre szarabbat gyártanak,mint mindenki más. Ez sajnálatos,és nem méltó egy ilyen márkához,de a világ erre megy,és ők beálltak a sorba. Az én 850-esem blokkja kétszer akkora mint a mostani 1200-es blokkok,akkor mit várunk tőlük ?! Ja és mindez miért ? Mert a sok baromnak kevés a lóerő,meg a gyorsulás ! Közútra !!! Minek ?

berlingo 2015.03.18. 19:35:08

A BMW megérdemelne egy komoly bírósági pert, hogy 12 éve balesetveszélyes járműveket gyárt és értékesít. A Toyota egy egyszerű fékpedál miatt kapott millió dolláros büntetést. Remélem ez esetben is hasonló lesz az eredmény. A tulajokat nem sajnálom, mert aki egy japán motor árának többszörösét kifizeti egy ilyen ocsmány motorra, csak azért mert BMW embléma van rajta, az megérdemli a sorsát. Normális ember, ha motorozni akar, akkor japán gépet vesz, ha feltűnősködni, akkor olaszt, ha nagyképűsködni, akkor jön a BMW és a Harley.

smax 2015.03.18. 19:51:13

@Tóth Ágas: Ugyenezek a tapasztalataim, sőt, legtöbbször még ott sem használnak nyomatékkulcsot, ahol amúgy van. A cikkszerző valami párhuzamos univerzumban élhet.

Thanathos 2015.03.18. 20:10:21

@pannonkondor:
"Olyan japán motor elég kevés van,amiben 4-500000 km van és köszöni szépen de jól működik,de BMW-ből elég sokat lehet találni."

Szánalmasan elfogult és teljesen dilettáns megjegyzés.

butschq 2015.03.18. 20:19:32

@Thanathos: Csak annyira szánalmas, mint azok akik szarbmw-znek. Mondjuk egy ilyen magas nívójú cikkhez furcsálltam is volna, ha másfajta hozzászólások jöttek volna.

Igaz manapság elég néhány kulcsszót megemlíteni, és megy a fröcsögés, és fikázás.

Schütii 2015.03.18. 20:21:33

Értem én hogy fék meg minden, de akkor sem kéne a folyáshatárig húzni azokat a kiba**tt csavarokat. Én is úgy tudtam csak leszedni a tárcsát hogy az imbuszcsavaroknak, miután szétkúrtam őket imbuszkulccsal, be kellett vágnom a fejét hogy a nagy atomcsavarhúzóval meg bírjam lazítani őket. Még jó hogy szarolaszom van, így ez nem okozott semmilyen problémát egy nagy adag anyázáson kívül.

dextercapo 2015.03.18. 20:27:26

szerintem ugyanaz tortent mint a legzsakokkal : egyszeruen nincs eleg penz es ido legyartani ennyi alkatreszt , plane nem kicserelni .
ezert huztak amig lehetett es keszultek a feladatra , remenykedve hogy addig senki nem vagodik be a romjaval egy szakadekba egy rovid fektav vegen es pereli le a cegtablat is roluk .

budamotor 2015.03.18. 20:43:56

Nagyon elmentek a hozzászólások a személyeskedés a Japán kontra BMW irányába, amihez nem ez a legmegfelelőbb hely. A cikk jó, olvasni kell a sorok között... Az újságírónak meg kritikusnak kell lennie, mert ez a feladata.
Azt azonban senki nem kérdezi meg, hány legyártott motorból hívnak vissza 300 ezret? Legyen erőtök kollégák kicsit mélyebben belegondolni, hogy ez csak töredéke az összesen - ezzel az alkatrésszel legyártott motoroknak, tehát el lehet gondolkodni azon, mi okozhatta a hibát. Ha a konstrukció a hibás akkor az összes legyártott modellt visszahínák, de nem. Tehát valami más. Emberi tényező nem lehet hiszen Jürgen vagy Musztafa nem kézzel cibálja meg a csavarokat...hanem erre szolgáló célszerszámmal - nyomaték kulccsal. Nem állíthatóval, hanem pneumatikus fixxel...és mi van ha ez a cucc elromlott? túlhúz...vagy éppen nem? Ott a feszültség az kerékagyban...vagy éppen mikronnyi lógás van? Mellesleg a fotón azt a hátsó féktárcsát elnézve azt megállapíthatjuk hogy az a motor jóval 100e futott Km fölött van és túl van néhány sikolyon. Az igazat soha nem fogjuk megtudni. Mindenesetre le a kalappal a BMW előtt, hogy egy ilyen volumenű visszahívást megtesz!
Egyébként meg hagyjuk a "csak a Honda meg a Harley" szar dumákat. Minden márkának meg van a maga nyűgje de ennél fontosabb, hogy a egy-egy drágább járgány birtoklása soha ne párosuljon nagyképűséggel!
Azért kívánom mindenkinek, hogy egyszer legyen alkalma titokban kipróbálni egy BMW-t, összenőni vele hosszabb távon, hogy érezzétek egymást...aztán visszaülni a saját "tutira". Csak ezt sokan nem tudják vagy nem merik meglépni.
De ahogy látom, európa is tele van egyre több önsanyargató emberrel, mert hogy a BMW eladásban magasan veri minden más márkát.

Jó motorozást!

Nyitray István

TéeSzElnök 2015.03.18. 21:02:25

@Shadowbull: Amikor S-t előkapják a talonból a bajorhívők, mindig eszembe jut egy érdekes gondolatkísérlet.
Vegyünk le minden márkajelzést az S1000R(R) képeiről, toljuk vissza olyan 2005 környékére, dobjuk fel egy béemwés topikba őket, és gonduljuk át, milyen kommenteket kapnának ezek a vasak. Vezérszavak: "lánc", "rizskályha", "tartosság".
Az S sorozat mindenben ellentmond annak, amit a béemwések 10 éve mondtak arról, hogy mitől is BMW a BMW. :D

Shadowbull 2015.03.18. 21:37:26

@berlingo: " A Toyota egy egyszerű fékpedál miatt kapott millió dolláros büntetést"

nana, azert ne vetitsunk mar ha kerhetem, plane ne vonjunk parhuzamot a ket eset kozott.

Shadowbull 2015.03.18. 21:39:19

@budamotor: "Ha a konstrukció a hibás akkor az összes legyártott modellt visszahínák, de nem."

Visszahivjak az osszeset, amiben ez az alkatresz van. Amiben nem ez van azt nyilvan nem kell visszahivni.

budamotor 2015.03.18. 21:40:09

@TéeSzElnök: ...ezt hívják evolúciónak....:-)

Shadowbull 2015.03.18. 21:40:40

@TéeSzElnök: Nem szamit. Csak az szamit hogy a BMW ugy dontott hogy csinal egy 1000es sportmotort, es az ugy meg lett csinalva hogy a konkurencia azota sem tert magahoz.

A tobbi rizsa.

pannonkondor 2015.03.18. 21:43:45

@Thanathos:

Írtam egy hosszú választ,de kitöröltem,és inkább úgy teszek ahogy Woody Allen mondta egyszer: hülyékkel nem vitatkozom,mert legyőznek a rutinjukkal !

@butschq:

Csak annyiban helyesbítenék,hogy a fikázóknak általában fogalmuk sincs arról amit fikáznak,őket a puszta rosszindulat,irigység,tudatlanság,netán mindezek együtt vezérlik. Ők azok,akik pl, egy sportoló 100 győzelméből,és egy vereségéből,csak a vereséget említik,és azt hörgik,hogy akkor bizony hogy megverte iksz,vagy ipszilon.

budamotor 2015.03.18. 21:45:04

@Shadowbull: Akkor az adathalmazzal van a baj. Csak egy gyártási időszakra vonatkozik a 300.000db. Ennél sokkal több jármű fut ezzel az alkatrésszel...hiba nélkül. Olvasni a sorok között...nem leragadni!

TéeSzElnök 2015.03.18. 22:05:34

@Shadowbull: Aham. Nagyon tényszerű volt...
Nos, ha az emlékeim nem csalnak a BMW nem lett WSBK bajnok. A japók a 2008-as válság után leálltak a tényleges fejlesztéssel, és még most sem álltak vissza, bár R1-ből már van új...
Szóval abban a vákumban csak az Aprilia volt az egyetlen igazi versenytárs: az olaszok csináltak egy 1000-es sportmotort, ami eléggé elpicsázott mindenkit, a bajorokat különösen, hiszen ők akkor fejlesztettek gőzerővel. Amikor meg nem az Aprilia, akkor a felfúrt Ducati. Aztán a Kawa végre valahára és csinált tényleges modellfrissítést 2011-ben, 2012-ben Sykes megmutatta mit is lehet azzal a vassal csinálni, a bmw-sek többnyire csak hátulról látták a Kawát.
No meg persze a motoGP-ben sem mentek semmire azzal a blokkal. Ennyit a tényekről.
A többi csak rizsa. :-)))

TéeSzElnök 2015.03.18. 22:13:07

@budamotor: 378000 db-ot írt Dani egy ~7,5 éves időszakra.
Gyakorlatilag csak az F,G és S maradt ki a szórásból. A BMW gyártott alles zusamen évi ~80-100e motort - szóval kb az összes R, K abból az időszakból. Gondolom amin az elmúlt 4 évben cseréltek acélra, azon már nem. :)

Mert megérdemled 2015.03.19. 01:40:40

Az volt már, hogy BMW-t csak a hülyék és a b...k vesznek? Mindenki más (értsd a tökös, kemény csávók, akiknek, a motoros életérzés, nem a BP-Siófok távot jelenti az autópályán krúzolgatva) japán márkával gurul. :-)

Shadow-val meg nem kell foglalkozni, fizetett provokatőr. :-O

mpali35 2015.03.19. 06:25:00

Miután 20ezer kilométerrel az órán az Alpok tetején elment az 1150es RT hátsó hajtásában a csapágy, rájöttem, hogy a BMW egyáltalán nem a megbízhatóság csúcsa.japán motor ezt soha nem tette velem, egyszer szakadt el alattam a CBR 1000 lánca, mivel rosszul sajtoltam össze.A BMW-t máig használom, mivel a nőket is a hibáikért szeretjük.
Visszahívják, hát visszahívják.

CsLacc 2015.03.19. 07:13:40

mpali35!

Igazad van! Minden motornak megvannak a maga hibáiés ezért szeretjük őket! Az 1200 GS-en 100 ezer körül általában hátsó szöghajtást kell cserélni. Hihetetlen módon kb annyiba kerül, mintha addig "szarláncosjapódigót" használtál volna és cserélgetted volna a láncszetteket. A különbség annyi, hogy ezt egyszerre kell kipengetni! Az esetek többségében ezzel az első vásárlók nem találkoznak, csak a 2-3. tulaj fog szembesülni az okossággal!
Én már 2x is vettem vadi új gépet szalonból és sohasem szoptam még műszakilag annyit(az előző szarolasszal), mint a jelenlegi yamahámmal!!!

Shadowbull 2015.03.19. 07:14:55

@TéeSzElnök: Megis kit erdekel a versenysport? Utcai motorokrol beszelunk, ember.

Csak a yamaha 2015.03.19. 07:34:34

Hu ha...Most ez miért meglepő?A mai vilàgban a költség csökkentés a lényeg!Olcsóbb anyag,silànyabb minőség....A márkanév már semmi garanciát nem jelent,csak a profit számít.....

Shadowbull 2015.03.19. 07:40:57

@Csak a yamaha: nem csak a profit szamit, ez egy baromsag.

OIL-r 2015.03.19. 08:08:00

Mérnökként nem tudom megérteni, hogy ez az alkatrész miért így néz ki, és a forgásirányból adódóan nekem úgy tűnik, hogy törésre van ítélve ez a gépelem. Én fordított forgásiránnyal alakítottam volna ki, hogy fékezésnél a ferdén fogazott "küllők" ne húzásra, hanem nyomásra legyenek igénybevéve, amit sokkal jobban bírnak, ráadásul még az első repedések kialakulása után sem tépné szét magát a kerékagy egyből. Én nem tudok mást elképzelni, mint hogy valaki ezt benézte, és pont fordítva tervezte meg az alkatrészt, és valahogy a többszörös szűrőn is átcsúszott. Nem lepne meg, ha az újratervezett alkatrész ugyanígy nézne ki, csak a "fűrészfogak" a másik irányba néznének.

@ZáchDani: Sok negatív hozzászólást kaptál, de szerintem nagyon jó témákat dolgozol fel, sokszor úgy látom, hogy jelentős energiát fektetsz bele egy-egy cikkbe, még ha időnként a jelzőkkel tényleg elragadtatod magad. :) Szóval hajrá!

@Mamagaio: Azt ugye te sem gondolhatod komolyan, hogy egy visszahívási akció előkészítése másfél év?! Ezt senki sem engedheti meg magának, pláne ha biztonságkritikus probléma van.

TéeSzElnök 2015.03.19. 08:38:57

@Shadowbull: Köszi, vidáman indult a reggel...
Leülhetsz, egyes. :)

Shadowbull 2015.03.19. 08:42:23

@TéeSzElnök: Az hogy a versenysportban ki lesz a bajnok es ki nem az ezer tenyezotol fugg, ebbol egy a motor.

Attol fuggetlenul az utcai S 1000 RR evek ota bucira veri a konkurenciat. Lehet ezt a valsagra fogni, meg mentegetni a japanokat hogy hat ok nem fejlesztettek, a valosag meg az hogy kaptak egy gyomrost onnan ahonnan nem is szamitottak ra, aztan meg mindig a foldon fekszenek.

Thanathos 2015.03.19. 09:01:50

@pannonkondor:

Szintednek megfelelő primitív válasz.
Mit vár az ember egy BMW fanatikustól? :D

Thanathos 2015.03.19. 09:06:49

@butschq:

Én nem szoktam szarozni a BMW-t max. megjegyzem, hogy gyakran irreális az ára és ahhoz képest nem tartós és megbízható.
Ebből mindenki azt von le amit akar.

smax 2015.03.19. 09:07:02

@OIL-r: Akkor most lepődj meg, mert nem a fülek töve reped el, hanem:
www.gs-forum.eu/attachments/r-1200-gs-und-r-1200-gs-adventure-94/30761d1281319185-radflansch-flansch_01.jpg

A "valaki ezt benézte" elég naív gondolat, szerinted ezt egyetlen ember tervezi szemre, szimuláció nélkül, aztán nem ellenőrzi/véleményezi senki?

OIL-r 2015.03.19. 10:45:39

@smax: Pont erre akarok kilyukadni, fékezésnél a füleket a gyenge irányukba húzza a féktárcsa (linkelt képen a legbaloldali, hosszú piros nyíl pont az igénybevétel irányát jelöli, a féktárcsa menetirány szerint jobb oldalt van, haladás közben a kerék óramutató járásával ellenkezőleg forog, fékezésnél a féktárcsa a kereket óramutató járásával megegyező irányban terheli). Ha a fűrészfogak a másik irányba (linkelt képen az óramutató járásával ellentétesen) állnának, akkor nem lenne semmi gond, a fogakat a tövük irányába terhelné a féktárcsa, még ha tényleg a rögzítő csavarok túlhúzása miatt el is repedne a fülek vége, fékezésnél nem érné őket többlet terhelés. Szerintem egy laikus is beláthatja, hogy a ferde fülek szélét a tövektől elfelé könnyű letépni, míg ha a töve felé nyomnád, sokkal többet bírna.
Autóipari cégnél dolgozom, fejlesztő vagyok, tisztában vagyok a fejlesztési folyamatokkal, design review, quality gate, végeselemes szimuláció nem idegen fogalom. Ezért sem értem, hogy ez az alkatrész miért így néz ki! Ugyanakkor azt is tudom, hogy milyen könnyen csúsznak tovább alapvető téves gondolatok, hibák a folyamatokban. :) Én el tudom képzelni, hogy a csapatban eleinte mindenki (tévesen) azt gondolta, hogy a másik irányba fog majd forogni az alaktrész, és senki sem vette észre, hogy pedig nem. van ilyen..

magyar anya 2015.03.19. 10:52:36

A német prémiumgyártók - persze főleg a mercedes az, a másik kettő kevésbé - állandó fejlesztéskényszerben vannak, meg kell indokolniuk valamivel a magasabb árat, bizonyítani kell azt, hogy ők vannak az autó-, és a BMW esetében a motorgyártás csúcsán. Ez persze abszolút nem igaz, de BMW-nél is emiatt csúszik be ez-az állandóan. A BMW abszolút nem tűnik megbízhatónak még relatíve sem. Úgy gondolom, hogy szégyen amit csinálnak.

kese a maffiozo 2015.03.19. 11:45:48

@kese a maffiozo:
Tegnap este írtam, ma hívtak a Wallis-tól. Megrendelték az alkatrészeket, a jövő héttől folyamatosan adnak időpontokat a cserére. Elég volt egy alvázszámot adnom.
Minden összetett termékbe csúszhat hiba, minden gyártó hibázik. Tény, hogy előbb is elismerhették volna, de mostani eljárás eddig szerintem eddig korrekt.

Shadowbull 2015.03.19. 12:00:23

@kese a maffiozo: Ez nem igy mukodik hogy ki mit ismer el elobb. Egy ilyen jellegu meghibasodasnal a cegnek gyakran nincs is informacioja az egeszrol, csak evek alatt jon ossze annyi esetszam hogy feltunjon a statisztikakban, ha egyaltalan feltunik a hivatalos felulvizsgalati mechanizmusokban.

Seca81 2015.03.19. 12:56:06

@Shadowbull: Az, hogy "bucira veri a konkurenciat" vagy "akkora gyomrost kaptak, hogy meg most sem tertek magukhoz" jelzok igencsak tulzoak, nem gondolod?
Tized masodpercekrol beszelsz, melyet a motorosok 99 szazaleka meg csak nem is erzekel, a versenysportban persze szamit, de ugye az kit erdekel.
Ekkora erot utcan ki sem tudnak motorozni normal korulmenyek kozott, a kulonbseg a gyartok kozott ossze sem hasonlithato.
Persze nem csak ebben mas az RR, a technikai fejlesztesek vitathatatlanok, de hibas az allitasod, hogy a konkurencia sehol nincs. Sot...
Tovabba az sem mindegy, hogy egy BMW kozel 2x annyiba kerul mint egy hasonlo ezres speed motor, annyival nem er tobbet, ezt mindenki tudja.

Shadowbull 2015.03.19. 13:09:53

@Seca81: persze hogy tulzas, de azert van alapja.

Nezzuk a nemet arakat:

BMW S1000RR: 17.200 EUR
Yamaha YZF-R1 ABS: 18.495 EUR
Aprilia RSV4 R ABS: 17.990 EUR
Suzki GSX-R 1000 (ABS nelkul): 13.290 EUR

Egesz pontosan milyen dupla arrol beszelsz?

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2015.03.19. 18:15:47

Huh, Záchdani, megtaláltad a motorizáció muszlim fanatikusait, a motorgyártók fideszének szavazótáborát, akiket az intő jelek is csak megerősítenek a feltétlen hitükben. Így kell ezt csinálni :)

Csodálkozom is, hogy csak ennyi felháborodott ultraortodox jelent meg, ennek a sokszorosára számítottam. Lehet, hogy a BMW-s sztereotípiák kezdenek megdőlni? Másik lehetőség, hogy a keménymag még mindig írástudatlan hurkanyakú taplókból áll, ez is megmagyarázná a gyenge felhozatalt XD

Amúgy semmi bajom a márkával, mindenki hibázik, japánok is gyártanak szart, németek is tudnak zseniálisat alkotni, ha odateszik magukat, de az vicces, hogy a BMW fanok (és alkalmazottak ;) mindig személyes sértésnek veszik, ahányszor kiderül, hogy ők ültek fel a szopórollerre.

Pedig minimum elgondolkodtató, hogy az imádott gyártó egy régóta ismert, kurva komoly biztonsági problémára évtizedes késéssel reagál. Tudták, de eddig csak ültek a babérjaikon, és tűnődtek, hogy megér-e nekik az arcvesztés néhány emberéletet. Vajon miért ennyi idő elteltével léptek, miért pont most? Mi történhetett? A kemény hőterheléssel súlyosbított anyagfáradás miatt elkezdtek exponenciálisan gyorsuló ütemben széthullani a hátsó fékek? Ha ugyanez 5 évvel később következik be, már lehetne pingvinezni mondván, az összeset túlhúzták a kóklerek?

Italian beauty 2015.03.19. 19:54:10

12oo gs-em volt, ma is nagyon tetszik. Az enyémnek nagyon sok baja volt, föl sem sorolom. Nem ezért váltam meg tőle, hisz a motrojaimat ha szeretem meg is javítom, javíttatom.Számomra a boxernek nem volt lelke, nyugdíjas a javából.Túl sok legendát hallottam mielőtt megvettem, nagyon sokat vártam ez miatt tőle dehát ez is csak egy motor.Amikor Játltán leállt a motor és többet nem indult, úgy döntöttem elég volt.Azért az F 8oo gs tetszik, de csúyán fölé van árazva.
Előtte is olasz volt , most is az van.

Seca81 2015.03.19. 21:52:13

@Shadowbull: En magyar vagyok, itthon veszek motort. Itthon egy S1000RR 6 misi korul van, egy GSX-R-t mar kapsz 3.3-ert, Honda is kozel 2 misivel olcsobb, ZX-10 tobb mint 1 misivel olcsobb, R1 valoban draga, de olcsobb mint az S1000RR.
Ne legy szamtannaci, ha nem is 2x annyiba kerul, de akkor is joval dragabb a tobbinel.
Ezert irtam h kozel 2x annyiba.
Olasz motorok nem izgatnak.

Shadowbull 2015.03.20. 06:48:34

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád:

"Tudták, de eddig csak ültek a babérjaikon, és tűnődtek, hogy megér-e nekik az arcvesztés néhány emberéletet"

Namost ez egy eleg kemeny kijelentes, az ilyesmiert a valo vilagban be szoktak perelni az embert.

Erre semmifele bizonyitekod nincs, egyreszt tudtommal szo sincs balesetekrol, plane halalos balesetekrol, masreszt fogalmad sincs hogy a gyartonak mikor jutott a tudomasara az egesz.

"Vajon miért ennyi idő elteltével léptek, miért pont most? "

Mert nagy valoszinuseggel mostanra jutott oda az egesz hogy

- a gyarto szamara kiderult hogy problema van
- hogy ez a problema altalanos jellegu, nem egyedi esetek, es nem egyedi minosegi hibak
- megtalaltak az okokat, azonositottak az elharitas modjat
- behataroltak az erintett modelleket es evjaratokat, legyartott peldanyra visszabontva
- az uj alkatreszt megterveztek es leteszteltek
- legyartottak annyit amennyi szukseges
- azokat eljuttattak globalisan az erintett szakszervizeknek
- mesgszerveztek a visszahivasi akciot

Amint ebbol is latszik, ez marhara nem ket. Es rohadtul nem az arcvesztesrol szol.

Shadowbull 2015.03.20. 06:49:54

@Shadowbull: ...marhara nem ket het, meg csak nem is ket honap.

Shadowbull 2015.03.20. 06:52:05

@Seca81: a magyar piac annyira jelentektelen, hogy nulla jelentosege van hogy ott mit adnak es mennyiert.

Ez egy globalis jatek, globalisan erdemes nezni.

bervas · http://mt10.blog.hu 2015.03.20. 10:54:01

Ha jól látom a képekből:
Vékony a külső csavar alatti karima, ott túlhúzáskor megreped. Aztán a repedéstől kinyílott öntvényrészben sokkal erősebb a terhelés, a fül töve kifáradva törik.

Lehet, nem sikerült egyenletes minőségű alumíniumot találni a gyártáshoz. Ha a szerkezet a határteherbírásra van tervezve a nagy tömegcsökkentés miatt, akkor 2-5% anyagminőség ingadozás simán okozhat 20-30% élettartam csökkenést a tervezetthez képest.

Ha statisztikailag/politikailag kezd sok lenni a törött alkatrész darabszáma, egyszerűbb visszahívni az alkatrészt vagy az anyagát.

magyar anya 2015.03.20. 12:06:03

Rossz a konstrukció. Ki tudja még melyik alkatrész esetében rossz. Ki tudja, mikor megy tönkre, mondjuk egy autópályán 160-al kanyarban. Szerintem pert érdemelnének a nyakukba. Ez nem játék.

Kukkoló 2017.04.20. 15:01:38

Én is olyan BMW-vel gurulok, ami belesik ebbe a visszahívásba. Az én motoromon még 2015-ben megcsinálták a cserét, azért nem hamarabb, mert a motort akkor vettem és az előző tulaj jó ideig nem gurult be egy szervizbe. Tehát jó néhány feltett kérdés alaptalan a cikkben. Mint mérnök, a visszahívásról is más a véleményem mint a cikk írójának. Az, hogy valami meghibásodhat sosem 0%. Az, hogy mikor éri el a meghibásodás valószínűsége és annak a következményének súlyossága együtt azt szintet, hogy visszahívásra van szükség, nem egy ilyen szintű cikkben tárgyalható ki.

Kukkoló 2017.04.20. 15:04:04

@magyar anya: Drága Anyukám, elég pontatlan a kérdésed. Ilyen alapon azt is kérdezhetnéd, ki tudja mikor fulladok meg egy pohár víztől. Aminek még mindig nagyobb a valószínűsége, mint, hogy egy motoros ettől a hibától halna meg az autópályán. Pedig vizet nem iszom.

Kukkoló 2017.04.20. 15:06:38

@bervas: Na végre, ez érthető megközelítés.

magyar anya 2017.04.20. 21:46:39

@Kukkoló: Hú komám, gyors vagy mint a fény!
Ez egy 2015-ös topik.....
süti beállítások módosítása