HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Spóroljunk kompresszorral? De hogyan?

2011.10.27. 05:46 Tcomment

Úgy fogyaszt, mint egy dízel, és úgy megy, mint egy erős benzines. Ráadásul ott sivít a feltöltő az orrában. Egyszerűen jónak kell lennie.

95 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr133332856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fogash 2011.10.27. 07:50:39

"átlagos városi és országúti csordogálás közben 6 és 7 liter között fogyasztott a kompresszoros háromhengeres. Városon kívüli padlógázas-padlófékes zúzásban, jellemzően 110 és 130 közötti tempónál pedig 8 liter feletti átlag jött ki."

Megint szép példája, hogy a sok búvalb@szott varázslás lófaszt se ér, ez az autó TÖBBET eszik, mint a majd kéttonnás Citroenem...

1kutya 2011.10.27. 08:34:48

@fogash: sőt - csakhogy cégen belül maradjunk - az 1,3t-s 1.6-os szívó nissan kaskáj is. az első tízezret lemértem és a nagyátlag (70% város, 20% országút, 10% pálya) pontosan 8,2-re jött ki.

itt, ahogy Balázs is leírja, valószínüleg a váltót bakkták el, vagyishogy nem, hanem simán hozzáillesztették a szívómotor váltóját, aminek ehhez nem passzol a kiosztása.

29 Palms 2011.10.27. 09:00:59

Apró kiegészítés:

"A Mazda a Xedos 9 japán megfelelőjébe, a Millenia típusba szerelt egy Miller-ciklust megvalósító 2,3 literes, V6-os motort néhány évig, mielőtt a típus gyártását 2003-ban leállították."

A Xedos 9 japán megfelelőjét Eunos 800-nak hívták, az amerikai megfelelő volt a Millenia. És a Miller Cycle motor mindegyik változatban elérhető volt. Valamint volt már hasonló motor Mazda Demio-ban és Mazda 2-ben is.

w a s d 2011.10.27. 09:32:54

Azért kíváncsi lennék, nem- újságírónál mennyit fogyaszthat vajon?

fogash 2011.10.27. 09:56:40

@1kutya: a kollégának 2.0dci kaskája van, az vegyesben (előváros+megyeszékhely) 7,5 körül eszik.

Váltó, nem váltó lesz@rom. EGY olyan autó sincs a piacon (miller, kompresszoros, stirling, hibrid, SEMMILYEN), ami kevesebbet fogyasztana egy dízel Octaviánál, viszont mindegyik ilyen "csodamobil":
- műszakilag eszeveszetten túl van bonyolítva (karbantartás he? élettartam he? ára he?)
- nem fogyaszt lényegesen (min 1-2 literrel) kevesebbet mint egy korszerű, (felső)középkategóriás dízelautó.

Szóval szép-szép, de minek?

csorsza 2011.10.27. 10:16:37

1,2 TSI Golf: vegyes használatban, sok autópályázással 7-8 liter között eszik. Elég jól megy, sokkal rugalmasabb, mint az 1,2 CTDI Opel Astra (az egy fos ilyen szempontból), de azt ebben is érezni, h nyomatékhoz döröskorsónyi lökettérfogat kell, nem kávéspohárnyi hengerek.

fogash 2011.10.27. 10:38:23

@csorsza: Astra 1.2 CDTI??? Az enyém 1.9CDTI volt (150LE, kombi), hatos kézi váltóval 7literrel autópályáztam vele (tempomat150kmh). Országúton 6.3, sok előzgetéssel.

8 literrel meg tudod mivel jártam? A 2.0 Twinspark Alfámmal. Amikor leértem Dubrovnikba úgy, hogy senki nem előzött meg út közben, akkor is 7,3 lett a teljes útra számolt átlagfogyasztása. Amikor még nem volt a tengerig autópálya, hanem a hegyen lehetett küldeni. :)
Igaz, az katalógus szerint nem evett 4 litert, de a valóságban az se kért többet, mint ezek a túlbonyolított pöcsköszörűk. :(

will 2011.10.27. 10:43:32

Ezek az illesztési hézagos nyavalygások kb. úgy hatnak, mint mikor az autós hifibuzik fikázzák az mp3-at. Az mondjuk nagy előnye a cikknek, hogy rámutat, hogy törpeautóban teljesítmény és fogyasztás vonalon varázsolgatni óriási zsákutca.

P12_dCi 2011.10.27. 11:08:17

Sajnos a Nissan belterei eszméletlen gagyik manapság. Mindegyik kivétel nélkül olcsó hatású. A Micra nagyon-nagyon gáz, de ugye az olcsó, ellenben a Qashqai és az X-Trail már mérsékelten olcsó, viszont olcsó kinézetű és tapintású anyagokat használnak.

Minden csörög-zörög bennük, hihetetlen, hogy erre nem képes figyelni a cég.

Az én Primeramban még jó minőségűek az anyagok, csak 140 ezer km után nincs ami ne zörögne benne.

Kovacsla 2011.10.27. 11:10:25

A "kontyos tető" formája szerintem az Almera hasonló profiljára utal vissza, mint pl. itt: www.auto-types.com/photo-gallery-2/nissan-almera-15-tekna-5-doors-hatchback-5-speed-manual-25439.html A gyakorlati jelentősége meg valószínűleg az, hogy így adódik jó fejtér a második sorban. Én értékelem, mert így lehet, hogy nagyobb fejtér adódik mint az 1 méterrel hosszabb Insigniában.

A rakparton 50 km/h-nál meg egyébként minek pörgetnéd a motort? Intenzív gyorsításra nincs szükség, így vélhetően 4. fokozatban is szépen el lehet gurulni és szerintem fel se merül a 2. fokozatban bőgetés. Egyébként meg ha a rakparton napközben állandó 50-nel lehet menni, akkor az ember pezsgőt bont, ünnepel és nem vezet :)

P12_dCi 2011.10.27. 11:15:55

@P12_dCi: Arról meg nem is beszélve, hogy 150 lóerős és másfél tonnás létére kevesebbet eszik, mint ez a pöcsköszörű.

Androczi Balázs 2011.10.27. 11:30:40

@Macibb: Azt próbáltam érzékeltetni, hogy 50-nél, kettesben sem bőg a motor, annyira hosszú az áttétel. Ha nem próbáltam volna, én sem hinném el.

karlmann 2011.10.27. 11:33:57

Egy ilyen kis járgánytól a 6-7 literes átlagfogyasztás rengeteg. 1,4-1,6 szívó benzinesek minimum ekkora teljesítménnyel - de inkább többel - simán tudják ugyanezt a fogyasztást, mindenféle nőgyógyászati ciklussal túlbonyolított rendszer nélkül.

Kámasuka 2011.10.27. 11:34:06

Kár érte.

Akkor marad a Polo, Fóbia tsi vagy Punto turbo..:)

Kámasuka 2011.10.27. 11:35:30

@karlmann: Egen, egen, de csak akkor ha nagyrészt országúton mennek. A szívó 1.4-1.6 alsóközép városban inkább 8-10.

KaWaSaKi 2011.10.27. 11:36:44

Szerintem meg legközelebb olyan ember teszteljen fogyasztásbajnok motorral szerelt autót aki tud is vezetni. Aki eleve az orbitális kigyorsításokra hajt 1-es 2-esben városban egy porszívómotoros autóval, meg siránkozik, hogy kicsi a fordulat...az annyit ért az autókhoz mint öreganyám. Mire számított a kedves tesztelő? városban 1-től 4-ig pirosba húzatva fog közlekedni, kimegy az országútra 130-al csapatni aztán lesz egy laza 4,1-4,5-ös fogyasztás? Röhejes ez az egész cikk, adjátok inkább ide egy tankra aztán kihozom azt a gyári adatot nektek, ha ennyire képtelenek vagytok rá.

KaWaSaKi 2011.10.27. 11:40:51

Hozzáteszem öreg uras közlekedés lesz, de csak úgy lehet kihozni minden autóból a legalacsonyabb gyári fogyasztási értéket. Tök egyértelmű.

Kámasuka 2011.10.27. 11:45:38

@KaWaSaKi: 55 lovas Corsám gyári fogyasztása 7/4,7/5,7. Télen decire ennyivel járok vele nyáron kevesebbel. Pedig nem is vagyok öregúr, igaz, sumáker se. Anno itt a tesztben 7et evett országúton, amit nekem soha megközelíteni se sikerült(még a 6ot se), pedig nem tartom be a sebességhatárt.

KaWaSaKi 2011.10.27. 11:49:00

@BenFranklin: Gondolom városban azért használod a fokozatokat rendesen és lenn tartod a fordulatot amennyire kell, annélkül elég nehezen lenne hihető.

Kámasuka 2011.10.27. 11:53:30

@KaWaSaKi: Tudni kell hogy 3 hengeres, 850 kiló és egyedül használom. A nyári minimum 2/3 városi 2-3 km-ekkel kúton mérve 6 alatt, csak országút 90-100 4,5. Nem pörgetem persze, mifelénk az 55öt betartják, senkit sem feltartva 3ig vagy 4ig kapcsolok fel. Télen rövid utakon lehet a fogyasztás akár 7 is, de ennél többet nem tud enni.

Kámasuka 2011.10.27. 11:57:17

@BenFranklin: De hát ez nem nagy vaszisztdasz mert ha jól tudom a városon kívüli normát egy 7 km-es, meleg motoros szakaszból számolják, ahol meleg motorral indulnak és max. 120ig gyorsítanak fel.

encore 2011.10.27. 12:14:36

@Androczi Balázs:
Engem azért érdekelne mert nem szeretem a dízel autókat, de pályáznék sokat, tehát főleg 130 körül, ott mennyit fogyaszt????, mennyit pörög???
megy-e olyankor a kompresszor, vagy egyenletes, haladásnál nem csak ha gyorsítok vagy emelkedőzök????
Tudom az ülőlap rövid de attól még tudok a vezetőülés elé, combom alá párnát rakni, még ha nevetséges is.

Kámasuka 2011.10.27. 12:19:13

@encore: Ztmá csak nem autópályára szeretnél ilyet venni?

1kutya 2011.10.27. 12:23:09

@fogash: erről beszélek.

@csorsza: nekem a céges astra 1.3 (nem 1.2!) cdti, de ha ütöm vágom sem tudom 6 fölé vinni a fogyit (nagyátlag 4.8-5.2). igaz tényleg küzdelem vele az élet, de cserébe nem fogyaszt.

@P12_dCi: egyetértek, a kaska belseje egy hányadék. ez az átka a globális piacra való gyártásnak...

DrSzoke 2011.10.27. 12:24:02

@BenFranklin: Egyre nagyobbak a kamuzasok a katalogusokban.Nemreg olvastam egy tesztben, hogy az uj 520 vagy mennyi lovas V8 twinturbo RS8-nak 9,70 a gyar altal megadott atlagja.2 tonnas osszkerekes auto.Ezt folyamatos 120 autopalyan talan el lehet erni vele.

Shadowbull 2011.10.27. 12:26:52

@DrSzoke: S8 volt az.

A katalogusban meg nem tud senki hazudni. Hoyg nyilik az ollo a tesztfogyasztas meg a valos fogyasztas kozott, az mar mas tema.

egyebkent azzal az S8cal tuti el lehet jarni 12-13 liter korul.

sb

Kámasuka 2011.10.27. 12:27:47

@DrSzoke: Nem tudom. Nem volt Rs8-am.

A családi B Corsa, G Astra, Mazda 323, B Vectra, Mondeo3 mind a gyári átlagot vagy kevesebbet fogyasztja, pedig a motorok 1től 2.2ig, 55től 155 lóig. A vezetőn múlik úgyis.

megint 2011.10.27. 12:32:58

Picit szánalmas, hogy nem képesek egy normális belsőt összerakni

w a s d 2011.10.27. 12:41:56

Az az érdekes, hogy az egyik német újság magyar nyelvű kiadásában is megjelent cikkében, amikor a start- stop rendszereket tesztelték hamburgi városi autózással, a legtöbb autó tudta a gyári adatot, vagy még kevesebbet is evett (kivéve az Astra J 2,0 literes dízellel, az többet fogyasztott valamivel).

Vagy hazudnak, vagy fukar "svábok", akik kifejezetten spórolnak, vagy megoldható a dolog, ha azért odafigyel az ember.

Androczi Balázs 2011.10.27. 12:42:24

@csatsa, @KaWaSaKi: Két részletben mértem a fogyasztást. Első körben nem voltak nagy kigyorsítások, előzések, de nem is tartottam fel senkit. Úgy hajtottam, ahogy a forgalom ritmusa kiadta, vagy kicsit még lassabban, mert tele volt a város és környéke traffizó zsernyákokkal. Ekkor 6,6 liter jött ki a kútnál, a fedélzeti számítógép is 6,5 és 6,8 között mutatott.

Külön mentem vele egy tempósabb száz kilométert, zömmel autópályán és országúton, abban volt gyorsítás, előzés gazdagon, úgy jött ki 8,3 liter.

KaWaSaKi 2011.10.27. 12:46:18

@BenFranklin: Én elhiszem, hogy annyit fogyaszt. Enyém igaz diesel, de 4 henger 1.6-os, 1190kg, többnyire két személlyel 4.8-as átlag, és kőkorszaki technika. De használom mind az 5 fokozatot városban is, alacsonyan tartva a fordulatot, így lehet takarékosan közlekedni városban is, persze nem lövök ki minden kereszteződésből és lámpánál a 4.6 méteres bálnával úgy mint egy szuperszónikus rakéta, de felveszem a forgalom ritmusát annélkül is, hogy üveghangon tolnám végig a várost.
Országúton meg max 110, de csak ha a mögöttes -előttes forgalom miatt muszáj, amúgy 90-100, nem sietek sehova kényelmes nagy helyem van, siessen az 130 -akkal a kis tescoba járó babakocsijával akinek szorít minden oldalról a kasztni és minnél előbb haza akar érni :D.

misi107 2011.10.27. 12:50:29

@KaWaSaKi: milyen igazad van.Annyi a különbség,hogy nekem 11-14 között van a benzin (illetve most már etanol...) amúgy is alacsony van szép hangja a véhatnak...

Kámasuka 2011.10.27. 13:03:35

@w a s d: Nincs ebben semmi különös. A külföldi autós újságírónak otthon is sanszos hogy normális autója van, sőt mivel autóbuzi, lehet hogy vmi átlag feletti. Itthon meg valami 10év+os szarhalom/meg különben is, milyen szakma már ez, gondolom valami másból kell megélni/. És akkor a kezébe adnak egy 7végére valami AUTÓT aztán megírja a véleményét.

Kámasuka 2011.10.27. 13:06:32

@KaWaSaKi: Váltója válogatja de azért benzinest nem érdemes városban 5be tenni, igaz, vannak ilyen spúrhuszárok.

hallari 2011.10.27. 13:11:37

Ennek a kocsinak így semmi értelme, egyszerűen nem értem, hogy a precíz, mindent kiszámoló japánok miért hozták ki válságban. Egy autó legnagyobb ügyfélkörét ugyanis AZ ELÉGEDETT VÁSÁRLÓK adják, lásd VW Golf. Ez így csak impulzusautó. Nekem volt Suzuki Alto-m, a gyorsulása ugyanennyi, kényelme, anyagminősége kicsit talán rosszabb, viszont féláron. A fogyasztása meg 5,5 városban. Télen 6. A végsebessége ~150, de nyilván nem érdemes kihasználni, 130 is bőven elég a kis kasztninak. Városban viszont mint egy rakéta lőtt ki kanyarból-kereszteződésből.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.27. 13:14:15

Az fel sem merül senkiben, hogy esetleg FOS minőségű az üzemanyag otthon?

De egyébként, most mennyi is az ára ennek a kis gyösznek? Mert a cikk elején oldalt valami 4,5 millió van, a cikk végén meg 3,6?

Kámasuka 2011.10.27. 13:17:44

Az fel sem merül senkiben, hogy esetleg FOS minőségű az üzemanyag otthon?@KuKori:

Ezt honnan veszed?

Androczi Balázs 2011.10.27. 13:28:55

@BenFranklin: Jól látod a helyzetet, és miért is lenne másképp. Itthon, alkalmazottként alig akad, aki vállalná egy új autó megvásárlásának költségét, és ez alól az újságíró sem kivétel. Ez viszont nem jelenti, hogy ne próbálnánk jól végezni a munkánkat, és korrektül jellemezni a tesztautókat.

Androczi Balázs 2011.10.27. 13:29:59

@KuKori: A konkrét példány agyonextrázva 4,5, a legolcsóbb Micra ezzel a motorral 3,6.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.27. 13:33:50

@BenFranklin: Nekem valamivel többet fogyasztott otthon ugyanaz a kocsi, kb. ugyanúgy használva (város, rövid távok), mint amikor németeknél voltam pár hetet.

De ha valakinek más élménye van, meghallgatom.

GaBaT 2011.10.27. 13:39:54

Ha senki nem csinált még kisköbcentis kompresszoros autót, akkor a vw g40 az mi?
Mellesleg az 1.9 dízel automatával nem tudtam még 9nél többet megetetni, télen városban. Pályán 130nál 5,3.

mad rims 2011.10.27. 13:42:24

nekem az otthon 6 liter korul fogyaszto 1.3-as karburatoros kocsim angliaban 5 liter korul fogyaszt.......es simabban jar a motor is. ennyi. nekem mutogathat a MOL akarmilyen szamokat meg kimutatasokat h a magyar benzin ugyan olyan mint a "nyugati". aham persze......ennyi erovel az ukran is :D

Kámasuka 2011.10.27. 13:43:00

@KuKori: Csináltak pár üzemanyagtesztet, legutóbb az indexen(indavideos anyag), dízellel, szlovén, szerb, magyar, osztrák, az nem támasztotta alá ezt az egyébként gyakran felhozott elméletet.

Értem hogy nálad nem ez van de sokan nem fogják fel hogy otthon ingáznak az autóval aztán kirándulnak egy hosszabb úton pl. Ausztriába és jé, fél-egy literrel kevesebbet fogyaszt. Naná, kevesebbet enne itthoni cuccal is.

Bambano 2011.10.27. 14:17:50

amikor láttam ezt a 8 literes 110-130-as adatot, vonyítva felröhögtem. Ennyiből az enyém is megvan, pedig az nem egy fűnyíró.

@csatsa: úgy húz alul az autód, mint egy dízel húz hol is? mert ha az én autóm úgy húzna alacsony fordulatokon, ahogy a dízelek húznak alacsony fordulatokon, már rég felgyújtottam és belöktem volna egy szakadékba.

mindig fetrengősen röhögök, mikor írják, hogy a nyomaték szempontjából kedvező fordulatszám tartomány a tesztelt dízelben 1750-2500. rotfl lol rotflmao.

Bambano 2011.10.27. 14:19:24

@BenFranklin: még tedd hozzá, hogy rendszerint több.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.27. 14:30:48

@BenFranklin: Az osztrák példa ott szokott sántítani, hogy nem veszik figyelembe azt a tényt, hogy kis hazánk egy gödörben van és amikor kimennek, végig enyhe, aztán meredekebb emelkedőkön át jutnak el sógorékhoz. Visszafelé meg lejtmenetben, hát nyilván kevesebbet eszik a kocsi visszafelé.

Shadowbull 2011.10.27. 14:32:24

@KuKori: + uralkodo szelirany.

sb

P12_dCi 2011.10.27. 14:38:50

Nem jobb a nyugat-európai üzemanyag. 7500km-es mérés alapján ki merem jelenteni.

nihill01 2011.10.27. 15:02:09

8 liter lol
Nyolcfélből a 2.0i mondeommal bárhol elmegyek (nyáron) és azt nem kell taposni hogy menjen.
Ilyen micrából meg kettőt is berakok a csomagtartóba. :)

1kutya 2011.10.27. 15:12:47

@BenFranklin: nekem a kaskában van ilyen nyilacska a fedcomp kijelzőjén és 4.-ben 55-nél már világít, hogy kapcsoljak fel, az őskövület 1.6 skoda meg egyenesen kívánta az ötödiket ötvennél, mert negyedikben már ordított (mondjuk csak nekem, mert a zasszony eljárkált úgy a városban vele, hogy zömmel még a negyediket sem használta, nem is evett alatta 10-12-nél kevesebbet:).

Kámasuka 2011.10.27. 15:17:55

@1kutya: őskövület 1.6 skoda

Milyen Skoda?

kewcheg 2011.10.27. 15:44:10

Megnéztem néhány suv belterét (qvaská, x-rail, rav4,koreaiak) mind ugyanolyan borzalom mint az én Grand Vitarámé, csak másfélszeres áron.(Arról nem is beszélve, hogy terepen a GV még mindig munkaautó, és külsőre is a legszebb a formája)
4 literes fogyasztást meg tud az új Swift is hókuszpók nélkül, kellemes váltóval, nem indiai hanem esztergomi szereléssel, ami mára már néha még a japán szintet is meghaladja, legalábbis nekem ezt mondták.(a fényezésben valószínűleg, mert a Grand Vitarán kb. a szövetnadrágom is karcot okoz, nem beszélve egy csipkebokorról az erdőben...)

nihill01 2011.10.27. 15:59:03

@csatsa: kevesebbet eszik 200-nál mint a micra az biztos :)

"abban volt gyorsítás, előzés gazdagon, úgy jött ki 8,3 liter"

Szóval micrával nem szabad gyorsítani és előzni, mert akkor oda a fogyasztás. :)

29 Palms 2011.10.27. 16:04:03

Kíváncsi vagyok, mikor lesz ebből is sztereotípia. "Micrát? Hülye vagy? Az 8-10 litert zabál 90-nél!"

És akkor ebből máris tudok majd következtetni arra, hgy az illető ismeri a betűket, olvas Totalcart, és nem tudja értelmezni a padlófékes-padlógázas zúzás fogalmát. :)

fogash 2011.10.27. 16:06:27

@1kutya: a kaskájé csak simán fordulatszámhoz van rendelve, nem néz az terhelést, semmit se.

@csatsa: a cikk pont azt emelte ki, hogy ennek HOSSZÚ a váltója...

@Shadowbull: @KuKori: plusz pestről indulva nyomsz 600km autópályát, felharákolja a városban lerakódott sok koszt, kiég tisztára aztán persze hogy könnyebben fut, mint városban.

@Bambano: a citromban 1500nál már van töltőnyomás, 1300tól elbírja magát. 130nál hatodikban 2500zal utazok, innét visszakapcsolás nélkül nagyobbat tol, mintha engedem visszaváltani. A más váltó + végáttétel miatt egy adott fokozatban az 1300-2500rpm egész más sebességtartományt fed le, mint a benzinesekben! Az Alfa 7200nál szabályzott le, igaz az másodikban 110et ment, harmadikban meg 165öt. :)

Bambano 2011.10.27. 16:49:38

@fogash: matematika a dízeleseknek is matematika, ha egy dízel váltás nélkül 1300-on mondjuk 50-nel megy, akkor 2600-on pont 100-zal fog menni, ugyanúgy, ahogy a benzinesek is.

csak az én benzinesemben 1000-nél már normálisan megy az autó, pl. 3.-ban 1000-nél 30-cal, és onnan folyamatosan egyenletesen húz 6000-6500-ig. 6000-nél 180-at megy. úgyhogy dízel meg nyomaték meg hasonló lárifári dolgok továbbra is lol.

engem továbbra sem zavar, ha valaki dízellel jár, én viszont sajnos nem vagyok elég gazdag hozzá.

Zombika 2011.10.27. 17:32:09

Kis városi gyöszben kompresszor: mi volt az előző mini cooper S-ben, könyörgöm?
Az elbaltázott váltókiosztás pedig japán betegség. Vadonatúj 2.0i automata Honda accord csak 1-esben tud kigyorsítani derékszögű kanyarból, viszont 145-nél vált 3-ból 4-be és utána 5-be, ha tempomattal megyek és egy fékezés után visszanyomom a betáplált sebességre. Nem értem, mi van ezekkel. Azért fogyaszt városban 14-15 körül, mert 3-nál feljebb sose vált, de jellemzően 1-2-ben tartja az automatika.

2011.10.27. 18:24:02

@KuKori: Baromi sokat járok a németekhez, van hogy kéthetente.
Soha semmilyen fogyasztásbeli különbséget nem vettem még észre. Mondjuk szinte soha nem mérem (nem is úgy közlekedem ahogy éppen jól lehetne fogyasztani), de ha több mint 3 deci különbség lenne az azért feltűnne.

tonalcar 2011.10.27. 18:27:25

Városban fingom nincs mennyit fogyaszt a V6, a 6db. Weber-rel, mert annyit megyek amíg a legrövidebb úton kijutok az országútra. Ott meg, khhmmm..., 14-15L. Mondjuk az élmény is egyenes arányban van vele. :)

Ciri 2011.10.27. 18:49:56

@1kutya:

"sőt - csakhogy cégen belül maradjunk - az 1,3t-s 1.6-os szívó nissan kaskáj is. az első tízezret lemértem és a nagyátlag (70% város, 20% országút, 10% pálya) pontosan 8,2-re jött ki."

Csak, hogy értsd:
A Qashqai ugyan ebben a tesztkörben a fenti újságíró kolléga kezében 11 litert evett volna.
Próbálj meg elvonatkoztatni attól, ahogy te vezetsz.
Az újságíró taposni, húzatni fogja a frissen kézbe kapott autót. Jelen esetben a "kíméletes" vezetési stílus abban mutatkozik(zott) meg, hogy csak félig tolta ki a tűzfalat.

Ciri 2011.10.27. 19:02:24

@Bambano:

"6000-nél 180-at megy. úgyhogy dízel meg nyomaték meg hasonló lárifári dolgok továbbra is lol"

Komoly autó lehet.
Az enyém meg 200-nál forog 4000-et. Ötödikben.
Hatos váltóval.

tonalcar 2011.10.27. 19:32:51

@Ciri: AZ ENYÉM MEG! :) ötödikben>ötös váltóval 8000 környékén el veszi a gyújtást, így sajnos /GPS.szerint/ 230-nál véget ér a móka. Kicsit rövid a végáttétel, a gyorsulás viszont kárpótol.

encore 2011.10.27. 19:35:43

Hát ahogy olvasgatom a kommenteket ez sem jó egy dízel helyett sem, hiába a miller és a kompresszor talán a Mazda Skyactive benzines feladja a leckét a dízeleknek????

encore 2011.10.27. 19:41:57

@BenFranklin:
Egyszer majd talán valamit ami nem turbo-s de benzines és keveset eszik, és nem gázból vagy etanolból. Talán a Prius-Auris-Yaris-civic-insight-jazz hybrid, de én nem igazán hiszek az akksik hatékonyságában.

1kutya 2011.10.27. 19:49:00

@fogash: biztos vagy te ebben? mert ha kimegyek országútra és elkezdek tempózni, rögtön csak 70-80 körül jelenik meg a nyilacska.

@Ciri: ja! akkor nem szóltam:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.27. 19:53:40

hát ha a gázolaj 40-50 forinttal drágább lesz(nem sokára)akkor minek dízel?

Bambano 2011.10.27. 20:04:09

@Ciri: már csak a hsz (amire válaszoltál) értelmezése maradt hátra.

Ciri 2011.10.27. 20:26:58

@Bambano:

Csak az ehhez hasonló butaságaidra reagáltam:

"matematika a dízeleseknek is matematika, ha egy dízel váltás nélkül 1300-on mondjuk 50-nel megy, akkor 2600-on pont 100-zal fog menni, ugyanúgy, ahogy a benzinesek is."

Bambano 2011.10.27. 20:39:53

@Ciri: mi azzal a problémád? azon kívül, hogy nem látod be, hogy az az állítás hibátlan?

Ciri 2011.10.27. 20:42:23

@Bambano:

A sebességváltó nevezetű szerkezetről hallottál már, matematika?

Ciri 2011.10.27. 20:43:49

@1kutya:

Az avatarodon mindig elmerengek :)
Nem valami focivébés punciról van szó?

Bambano 2011.10.27. 20:59:01

@Ciri: el tudod olvasni és értelmezni ezt a részmondatot: "a egy dízel váltás nélkül"? úgy látom, nem.

1kutya 2011.10.27. 21:39:08

@Ciri: de! echte paraguay szurkoló:-DDD

Sákif za morro? 2011.10.27. 23:18:30

Csak én nem értem ezt a dolgot?

"...a négyütemű motorban jelentős veszteséget okoz a sűrítési ütem, hisz a hengerben levő gáz összenyomására fordítandó munkát az előző munkaütemben felszabaduló energia fedezi. Ezt a veszteséget úgy próbálta csökkenteni, hogy a szívószelepeket a sűrítési ütem elején nyitva hagyta, és csak a felfelé mozgó dugattyú útjának egyharmadánál zárta vissza .... Ezt viszont egy kompresszorral ellensúlyozták..."

A kompresszort meg mi hajtja, a menetszél?! Ugyan úgy terhelés a motornak, csak máshol jelentkezik.

Sákif za morro? 2011.10.27. 23:21:52

@1kutya: Én nagyon szeretem ezt az avatart! :-)

29 Palms 2011.10.28. 02:11:14

@Ben Zinkoot,

Amit elvesztenek a kompresszor hajtásával, azt többszörösen visszanyerik a kompresszió csökkentett energiaigényével.

fogash 2011.10.28. 08:43:36

@1kutya: sokat nem vezettem a kollégáét (2.0d) de nekem úgy tűnt, hogy mindig 2000rpm-nél jön a nyíl.

@Bambano: "matematika a dízeleseknek is matematika, ha egy dízel váltás nélkül 1300-on mondjuk 50-nel megy, akkor 2600-on pont 100-zal fog menni, ugyanúgy, ahogy a benzinesek is."

Ezzel nem is vitatkoztam. Csak arra utaltam, hogy a benzines Alfában a 3. fokozat pl. 20-165kmh tartományban használható, ami 1000-7200rpm-et jelent, amiből mondjuk 3000-3500 között van meg a 200Nm, amúgy kevesebb. A dízel citromban meg a harmadik talán 100kmh-ig (=kínzós 5000rpm)jó, de mivel a 1500-3000 között 400Nm van, ezért a kis fordulaton nagyon tol. Csak míg ez 4000nél elfogy, az Alfában onnét kezdődik a tűzijáték. Hétköznapi közlekedésben a citrom kényelmesebb, mert nem kell üvöltenie ahhoz hogy menjen. Persze, egy 4literes benzines (kb az van 400Nm körül) még jobb lenne, de az meg nem 7 litert enne. Comprende?

Zombika 2011.10.28. 09:21:35

@GaBaT:
A g40 szép megfejtés volt! Sokan elfeledkeznek róla :)

Bambano 2011.10.28. 10:38:18

@Ben Zinkoot: +1

@29 Palms: marhaság. és ezt a cikkben közölt tapasztalati eredmények is alátámasztják.

@fogash: értem, tehát az, hogy 1500 fordulatonként váltanod kell, az kényelmesebb, mintha egyáltalán nem váltasz.. ha én beteszem harmadikba az autómat, egyáltalán nem kell váltanom, csak ha megállok. ezt a nagyot tol mítoszt meg sok dízeles próbálta már bebizonyítani nekem, mindig sikertelenül. de nem baj, besoroltam ezt is a dízelt vásárlók utólagos önigazolása kategóriába. A fogyasztás meg önmagában értelmezhetetlen adat, a birtoklás teljes költsége az, ami számít. Abban pedig a dízelek elég rosszak.

fogash 2011.10.28. 13:10:28

@Bambano: egyrészt automata, tehát nem törődöm vele, hogy mikor vált. Másrészt a nem petrolhead utasaim (család, főnököm, munkatársak, vagyis az összes utas 99%a) állatira nem értené, hogy miért harmadikban járok a jobbra kis ívben kanyarodástól az országúton folyamatosan haladásig mindenhol, csak mert az autó lehetővé tenné.

Sőt, amint a másfél tonnás utánfutót is ráakasztom, rögvest más értelmezést nyer az "alul nagyot tol" szókapcsolat, a rakományom ugyanis nehezen viselné, ha elölről folyamatosan egy üveghangon vonyító motor hangja hallatszana befelé.

Mivel céges autó, állatira nincs szükségem semmiféle önigazolásra. A havi lízingdíj + üzemanyagköltség összege számít, abban meg jó a dízel citromom.

Elismerem viszont, hogy vannak olyan autók, amiknél adott élethelyzetben _élvezet_ a motort hallgatni, kiforgatni, satöbbi. De a _közlekedésben_ az ilyen helyzetek maradnak kisebbségben, így a fennmaradó többségi helyzetben nekem jobban esik, hogy 1800nál felvált az automata, aztán 1400as fordulatról gyorsítok tovább, szinte motorhang nélkül.

papa33 2011.10.28. 17:36:44

Mivel nem vezettem, csak a cikk alapján (mennyit pörög):
Mindig mondtam, ha túl hosszú a váltó, az gyötrelem. Íme a példa. Egy kis turbólyukú dízelhez lenne jó...

A másik: akár turbós, akár kompresszoros, bár mi, az erő az elfogyasztott üzemanyagból lesz. A hatásfok meg lehet, mint a gázturbina: az elfogyasztott anyag a leadott teljesítményhez KÉPEST JÓ CSAK, tehát lehet fingatva pályán eszik 11-et, míg a mezei Micra 13-at, szóval jobb valahol, pöcsölve 80-nal meg lehet a régi jobb fél literrel. Ja a gázturbina sokat eszik, de az opimum 90% gázon van (egy hagyományos gép ott eszik a legkevesebbet, ahol legfelső fokozatban erőlködés nélkül épp gurul pl 65-tel...)
De jó példa arra, hogy lehet egy kompresszort eladni 1 milláért.

Másik: ha az Octi 1.2 TSI, értem, mert gurulok 80-150 között és annak megfelelően eszik, de lehet város nem optimális, a Micra meg városi autó... és azt szeretem, pl. kisívből befordulva LÉPÉSBŐL KIHÚZZON 2-ben...

Az egy dolog hogy a gázolaj drága lesz, de szakirodalom szerint szgk esetében (tehát nem kamionról beszélek)2-3 éven belül JELENTŐSEN visszaszorul, környezetvédelem miatt. Ebben ne velem vitázzatok, meglátjuk hamar, nem véletlen ez a nagy turbósítás...

Érdekes a TWINAIR nemtudomhogyírják: 2 hengeres turbós (van anélküli, ezt nem merték tesztre adni asszem még), semmivel sem eszik kevesebbet és fél millával drágább a 4 hengeresnél az 500-asban, Bravót ki vesz 2 hengerrel??? Most már én sem vagyok a feltétlen piciért oda (lábamban nem 6-9, hanem 5.5-11 liter lesz,) meg ha besz@rik az öregedő technika... ez ér ennyit?

29 Palms 2011.10.28. 18:48:42

@Bambano,

"marhaság. és ezt a cikkben közölt tapasztalati eredmények is alátámasztják."

A cikkből azt tudod meg, hogy ha padlógáz-padlófék jelleggel használod az autód, bizony megnő a fogyasztás. A dízelé is, a benzinesé is, a tiéd is, meg az enyém is, meg mindenkié.

A Miller Cycle meg egy működő dolog, és az elv ami mögötte van, szintén logikus. A hagyományos négyütemű motor sűrítési ütemben fellépő veszteségeit próbálják minimalizálni, ezzel növelve a hatásfokot. Az hogy ez működik, már vagy úgy 70 éve nem kérdés. Sajnos az sem, hogy nagyon drága a gyártása a hagyományos négyütemű benzinmotorokhoz képest.

Hogy végül mennyire éri meg? Az már egy más kérdés. A 3 literes benzines sorhatos Mercedes autópályán viszonylag konstans, nem padlófék-padlógázas 160-as tempónál 11 litert eszik. Ugyanez a stílus a Miller Cycle motorral szerelt autómnál 10,2 liter. Tehát nem egy hétvégi tesztvezetés, hanem üzemeltetési tapasztalat alapján azt mondom, hogy valami értelme csak van ennek a megoldásnak. Másrészt meg lehet ezeket az autókat venni, de hogy nem a benzinen spórolt pénzből lesz milliomos a tulaj, az biztos.

A cikkben leírt Nissant nem ismerem, de valószínűleg az 1.4-1.6-os szívó benzineseknél dinamikusabban mozog, ha 110-130 körül át kell ugrani a belső sávba, vagy ha épp sort előzünk és látjuk hogy mögöttünk közelednek 150-160 körül. Az emelkedőkön is jól jöhet a plusz lélegeztetés. Csak két kérdés marad örökre nyitva: miért pont ezt venné bárki is autópályára? Valamint lesznek-e defibrillátorok rendszeresítve a Nissan szervízekben arra az esetre, ha mondjuk a kompresszor megdöglik, és a tulajnak megmondják mennyibe kerül az új?

GGG77 2011.10.30. 00:17:48

Ez a szar annyit fogyaszt, az összes műszaki trükkjéval annyit fogyaszt, mint az 1,2-es Kalosunk vagy apámék Swiftje. Ja, és 2 millába kerültek, nem 3,6-ba.
Valamint ennél a kárpitnál még apámék Suzukijában is szebb van, a miénkről nem is beszélve.

Ékes bizonyítéka ez az autó, hogy a mai autóipar mekkora parasztvakító szeméttömegeket próbál az arcunkba tolni. Csak ez a példány túl vacak lett, ezt már nem veszi be a gyomor.

Epercsibe 2011.10.30. 08:05:13

"kompresszor... régebben a Merci... újabban meg az Audi és a Jaguar próbálkozik vele"

no eddig olvastam a cikket, megfelelő tárgyi tudással szabadna csak újságcikkbe kezdeni, mert felelősség a tudatlanságot mások fejébe is bepalántálni a 3 autógyár időrendi sorrendjéről.

A Jaguarnál a 90-es évek elejétől már kiforrott volt az S6 kompresszoros blokk, a Merci évekkel később csinálta az 1.8K-t, az Audi pedig legalább 10 évvel később.

29 Palms 2011.10.30. 08:36:42

@GGG77,

Lehet, de az 1.2-es Kalos 110-130-nál gyakorlatilag eljut a teljesítőképessége határáig, ha meg még emelkedő is van, akkor halál. Mert csak így magunk között azért lássuk be, az 1.2-es Kalos egy nagyon gyengécske autó. Ez meg megy, rendesen, ugyanannyi benzinből.

Persze ha kizárólag a fogyasztás érdekel, akkor valóban majdnem mindegy melyiket veszed.

@Epercsibe,

Felesleges, nem ez az egyetlen tévedés, de úgyse javítják.

papa33 2011.10.30. 10:11:38

Végigvezetve a gondolatot, fele ennyiből van a Spash 1,0 új, dupla VVT mocival, az árkülönbözetből türelmes vagyok. Vagy ha nem csak város, akkor 1,2. Vagy az új Swift, ami már 3 milla alá kúszott.
(nemrég 2.4 milla körül adtak klímásval előző kifutó Micrát..., kb 1 éve Golf TSI 1,2 akcióban 4,2 milla, de szóljatok ha nem jól emléxem...)

Bambano 2011.10.30. 15:08:29

@29 Palms: nem mindegy, hogy akkor lép fel a veszteség, amikor a korábban bezáró szelepek miatt sűrít a motor és ez elvesz a teljesítményből, vagy akkor, amikor a főtengelyt fékezi a kompresszor?

ami adat ebben a cikkben volt, abból az jött le, hogy ebben az autóban nem működik ez a megoldás. Azt szépen leírtad, hogy a mercid 11 liter, a másik kocsid meg 10.2, de semmit nem tudtunk meg arról, hogy a mercid pl. hány kiló és a másik kocsi ehhez képest mennyi. mert a tapasztalat mégiscsak azt mutatja, hogy a fogyasztás a tömegtől függ elsősorban (meg a vezetési stílustól). Szóval 11 literhez képest 8 deci megtakarítás az simán lehet 1-2 mázsa súlykülönbözettől, esetleg más gumitól, gumimérettől.

és akkor még nem beszéltünk arról (amit a dízel fanok torkán sem lehet lenyomni még acélbetétes bakanccsal sem), hogy a fogyasztás nem számít, a tco számít. mert kb. semmit nem ér az alacsony fogyasztású autód, ha az időszaki szervizek költsége túl magas és elviszi a benzinkutas spórolást.

én inkább olcsóbban vettem sokkal jobb autót, és kicsivel többet hagyok a kúton, de az én autómban nem fog turbó megrohadni, meg egr szelep kormolódni. a dízel huszárok meg szajkózzák ezt a fogyasztást... majd megnézem az arcukat, mikor a benzin átlagára 400 forint lesz, a gázolajé meg 450 fölé megy... meg közlik vele a szervizben, hogy hát sajnos a katalizátort bekormolta, a porlasztócsúcsokat cserélni kellene, de az se lenne baj, ha a kéttömegű lendkereket is, mert már az is kehes, de ne aggódjon, ez a szívósorral együtt biztosan megáll másfél millából... és ez nem egy bentley, hanem egy opel zafira 1.9 cdti.

Rocko- 2011.10.30. 17:51:17

@GGG77: gondolom a Kalos maga a közlekedésbiztonság aranyszobra.
vagy annyira mégse parazstvakítás a belepakolt biztonsági felszerelés?

29 Palms 2011.10.30. 23:45:51

@Bambano:

Mindegy lenne, ha egyforma lenne a két veszteség, de nem az.

"amikor a korábban bezáró szelepek miatt sűrít a motor és ez elvesz a teljesítményből"

A veszteség abból adódik, hogy az alsó holtpont körül kicsi az erőkar, emiatt nem hatékony a kompresszió a dugattyú útjának első 20-30%-án. Ezen a szakaszon besegít a kompresszor, az így elért hatásfoknövekedés nagyobb, mint a kompresszor hajtásából adódó hatásfokcsökkenés.

Nekem az jön le a cikkből, hogy ha kinyomjuk az autónk szemét, 50-nél kettesben megyünk, és padlófék, padlógáz üzemben használjuk, akkor hiába minden, az enni fog. Ilyen körülmények között mondjuk a 8 liter még nem is olyan vészes. Ez szerintem korrekten le vagyon írva a cikkben. Viszont látatlanban állítom, hogy ha kapnék egy ilyen Nissant, és pár száz km alatt rájövök mit szeret, mit nem szeret, hol lehet váltani, hol nem, akkor simán tudnék vele hozni egy 5,5-6 literes fogyasztást.

Más!

A Mercedes 1420 kiló, a Mazda meg 1500. A vezetési stílus hasonló, mert én voltam minden esetben az elkövető. És a Mazda erősebb is 23 lóerővel. Jó hogy mondod a gumikat, a Mercedesen valami Bridgestone hiperextra Fuel Saver van, a Mazdán meg egy mezei Fulda szett. Mindezek mellé a Mazda egy régivágású buta 4 fokozatú automata váltóval is meg van hendikeppelve. Szóval adjuk meg azt a 8 decit a motornak, nem olyan nagy különbség az, 600 km-en nyerek egy autópályamatricát. :)

A tco-val teljesen egyetértek, ez így van.

Én puszta kíváncsiságból vettem egy kompresszoros autót, mert ilyenem még nem volt. Meg mert a japán limuzinok, így mint gyűjtőfogalom, addiktívak. Ha egyszer volt egy, akkor kell újra, mert megtapadnak az agyadban, és nem teljes az életed amíg nincs megint nagy japán limuzinod. A szervízköltségei eddig ugyanazok mint egy szívó benzinesnél, olajok, hűtőfolyadék, szűrők. Mondjuk szerelni nem szeretném. Egyszer levettem róla a műanyag fedőt, vissza is csaptam, úgy megijedtem. Olyan volt a kompresszorral meg a rengeteg mütyűrrel, mint egy normál V6-os amit asszimilált a borg.
Ha tönkremegy, és durva hibával, akkor megy a levesbe, ez van. Annyi reményem van, hogy nemrég össezfutottam egy benzinkúton egy másik tulajjal, ő 350 ezer km-nél járt hiba nélkül, én még csak a felénél. Viszont már mindenképp rá fog rohadni az autó, mert eladni az életben nem fogja senkinek. Ezen a téren nekem sincsenek vérmes reményeim.

Meggyőzni sem akarok senkit arról, hogy márpedig kompresszoros Miller Cycle kell. Ahogy a cikk is említi, szintén korrekten, ez annak a nagyon szűk rétegnek lehet jó, akik autópályáznak, de nem őrült módjára, és valamiért nem akarnak se dízelt, se nagyobb autót. Mondjuk mert egyedül élnek, és se gyerek, se kutya, se macska. Viszont nem bánják ha néha van egy kicsit több kraft mint egy Swiftben vagy egy Aveoban. És bevállalják hogy 4-5 évesen majd alig tudják eladni az autójukat. Mert csak egy olyan marha él a földön, aki ilyeneket vesz használtan, és az én vagyok, de nekem már van.
A Nissan-nak meg kell egy ilyen nagyon alacsony károsanyag-kibocsátású autó, mert az ostoba szabályozás miatt csak így gyárthatnak GT-R-t meg Z-ket.

Bambano 2011.10.31. 09:00:14

@29 Palms: "A veszteség abból adódik, hogy az alsó holtpont körül kicsi az erőkar, emiatt nem hatékony a kompresszió a dugattyú útjának első 20-30%-án": és? sima motornál zárt térről van szó, a kompresszió hatékonysága ugyanolyan végállapotok esetén pontosan ugyanannyi, mindegy, milyen úton jutottál el oda. A gázállapot egyenletben nem focizik a hajtókar.

Másrészt meg röhejes az 5.5-5.6-os fogyasztás egy csudamotortól, amikor az 1999-es 1.6-os g astrával 5 literrel is tudtam közlekedni országút-autópálya ciklusban, nagymama szállítás üzemmódban. Az pedig egy faék egyszerűségű mezei motor, semmi kompresszor meg csudaingyombingyom. Ez alapján egy sokkal kisebb kocsiban ez a motor egy téves fejlesztés.

29 Palms 2011.10.31. 18:04:43

@Bambano:

- a "sima" motor esetén a sűrítési ütem veszteséges? - igen, nagyon is
- hogy lehet csökkenteni? - ha besegítünk egy kompresszorral

Ha elmondod 100-szor hogy de nem így van, akkor is így van.

Nagymama cipelő üzemmódban 5 liter alatt lesz a Micra is. Megint ugyanoda jutunk ki: egyszer az életben vezettél úgy egy autót, hogy kihoztad belőle a minimális fogyasztást, de a többi autótól elvárod hogy pontosan ugyanazt nyújtsa, de normál használat közben, sőt, akkor is ha pörgetik. Különben szar, és értelmetlen, meg röhejes. Ha végigvisszük a logikád, akkor a Daewoo Matiz lesz a végén az egyetemes autóipar egyetlen értelmes konstrukciója, mert a nagymama 3,5 liter benzinnel is eljut benne A-ból B-be.

Ajánlom figyelmedbe a saját szavaid: "...a fogyasztás a tömegtől függ elsősorban (meg a vezetési stílustól)."

csorsza 2011.10.31. 20:06:37

@1kutya: az 1,2 cdti astra az egész pontosan 1256 cm3. Hívhatjuk 1,3-nak, nem bánom, de akkor sem megy :)
Most nem keresem vissza , mit írtam a fogyasztásról, de azt akartam írni, h 6,5 fölé nem sikerült vinni, sok autópályával. Ha mást írtam/félreérthető volt, bocs.

slyman 2012.01.06. 17:41:46

sajnos meglátszik a minőségen hogy már nem japán csak névleg....családban van egy 2gen előtti micra 200.000ért vettük 3éve egy ft-ot nem kellett rákölteni olajcserén kívül és még mindig nagyon összerakott hatást kelt, ugrik, zajtalan a belső és ugyanennyit fogyaszt :) pedig hasonló technikákat még csak hírből sem hallott, jó azt aláíromhogy nem voltak ilyen emissziós normák mint jelenleg, de a mérnököks sem kanasztáztak azóta a szecskában...

ne buziskodjatok vegyetek mx-5-öt lehetőleg sper difis, 6sebességest, egy gyerekülés és a tojásos nokedlinek való a tescóból abban is elfér, csak közben mosolyogsz..:D
süti beállítások módosítása