HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Óratekerők

2011.12.07. 08:47 Tcomment

Címkék: totalcar diagnosztika tekerés kilométeróra can obd vag

Mit lehet tenni, ha kiderül a nem valós kilométeróra-állás? Van esélyünk arra, hogy kiderüljön az igazság? A jogszabályok és a törvények az egyik oldalon, a gyakorlat és valóság a másikon.

Mai cikkünk blogposztja.

 

211 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr233444752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.12.07. 12:01:18

Januártól, ha minden igaz (nem tudom, már megszavazták -e) csökken a regadó. Innentől lehet kintről hozni tényleg nem vészes költségekkel kocsit. Olyat, amelyikben tényleg annyi van, ami rá van írva, és a szervízkönyv sem kamu.
Az itthoni, visszatekert órájú, leszanált romokat áruló nepperek meg fulladjanak bele a saját szemétdombjukba.

rigi64 2011.12.07. 12:11:05

@ommm: az lehet, hogy nem az én megközelítésem a jó. De szerinted a hivatalos forma beváltotta a hozzáfűzött reményeket. Van változás? Azt is megértem, hogy ha csak írtok róla, mert az is jó. Az emberek nem ész nélkül vesznek, ha vesznek használt kocsit. De a nem hivatalos úton elindított kezdeményezések, amihez önmaguktól csatlakoznak az emberek, talán azoknak, akik részt vesznek benne nyújt egy LEHETŐSÉGET, és ha nekik bejön, másoknak is elmondják. Így lesz önszerveződés. A jogi út és egyéb más dolog megelőzésére javaslom beszélj az említett web oldal(ak) kigondolójával (üzemeltetőjével) hátha az általad hangsúlyozott "Hivatalos" és "Bíróság előtt nem elfogadható" érvekre is gondolt.
Tényleg csak annyi kell, hogy elinduljon valami, ehhez tudtok segítséget nyújtani, ami már nagy szó lenne.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.07. 12:11:22

@conmorientes:
OK, hogy lutri a használtautó vásárlás, meg állapotot kell venni, nem km számot.

De azért mégis csak fel kell lépni valahyogyan ez ellen.

Holnap mi lesz? A betörőket, tolvajokat is leszarjuk?

Kámasuka 2011.12.07. 12:12:05

@ommm: Nem akarok hurrogni, de te is tudod Pestám, hogy Szlovákiában évek óta beírják a rendes, 2évenkénti müszaki vizsgán(STK+EK) az óraállást, 'zt ugyanúgy megy a biznisz.
Azt nem tudom hogy hogyan lehet hozzáférni ehhez az adathoz, de nekem az elmúlt pár évben 6x kellett müszakiztatnom, volt hogy 100ezerrel, volt hogy 2ezerrel írtak be mást mint ami az órában volt(most utoljára 2 hete épp 2 kilóval töbet írtak a tanúsítványra). Ha nem tudnak olvasni, vagy arra lusták hogy leolvassák az órát, én nem várnám hogy ne okoskodjanak az óraállással, ha még vmi pénzmagot is vetnek eléjük....

ommm 2011.12.07. 12:12:18

@rigi64: Nem azt mondtam, hogy nem jó, hanem nem mérvadó egy perben. Az új rendszer januártól fog működni, pár év és meglátjuk, hasznos volt-e vagy sem.

Főtruista 2011.12.07. 12:12:25

@Transylvanianmixedgrill: jó meglátás, bár azzal vitatkoznék, hogy egy autónak az egyenletes sztrádázás ártana inkább, vagy a start-stop-hidegmotor-kátyú-városi használat.
(Talán nem véletlen, h pl. egy olaj élettartamát is üzemórában adják meg.)

Kámasuka 2011.12.07. 12:16:29

@ommm: A jogi kérdésekről.

Ha a km-óra állás rögzítve van az adásvételiben, és később az új tulaj bizonyítani tudja a sokkal magasabb óraállást, akkor, tekintet nélkül arra, hogy a kereskedő csinálta-e vele szemben polgári kártérítésnek van helye véleménye szerint.
A cikkben a BJ-i vonatkozásokat taglaljátok, de ha a kereskedőknek vissza kell fizetni az árkülönbözetet, az is visszatartó erő.

hegeszto 2011.12.07. 12:26:51

Én pl. a kezdetektől fogva vezetem a fogyasztást a spritmonitor.de-n, szerintem ha a majdani vevőnek ezt megmutatom, talán pozitívan befolyásolja a kölcsönös bizalmat, mivel ami km-t beletettem, simán látható, visszakövethető.

megint 2011.12.07. 12:31:39

Haverom régi autóját egy kereskedő vette meg, de úgy néz ki ő kevésbé volt pofátlan, egy hét múlva 50000km-el kevesebbel szerepelt a neten, fel is hívtuk hülyeségből, és kiderült, hogy alig ment idén az autó, hibátlan, garantált km-el eladó, aztán röhögés előtt letettük.

kovászosUbukla 2011.12.07. 12:33:41

@os2_fan:
nekem eladhatod! Elhiszem, csak kérj reális árat érte.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.12.07. 12:33:47

@ommm: Arra gondoltam, hogy ha vevőként odatelefonálsz, hogy "mennyit futott", akkor elhajtanak, de ha odamész vásárláskor (pénzátadás előtt) a szervizbe (tulajdonossal), akkor az "átvizsgálás" áráért (illetve azzal együtt) kiadják.

Canga81 2011.12.07. 12:34:21

Nekem ki fogja elhinni hogy a 7 éves Ignis Sportomba 53000 km sincs... :DDD Főleg hogy a váltógombja kb 30ekm óta csúnyán kopik, fasz se tudja miért (a kormány nem)... Biztos mert nem bálnafityma bőrből van :Đ

Kámasuka 2011.12.07. 12:39:01

@megint: Nagyon sokan írtok ilyen sztorikat. Vagy kamu, vagy ha igaz és röhögtök rajta, akkor megérdemlitek a rendszert.

Pont az ex-tulajnak van az adu a kezében, hogy lebuktassa a kereskedőt(miután az továbbadta a gépet) és pucolja a rendszert. Neked is an adásvételid, meg ő is azzal adja tovább. Mind2be beírjátok az óraállást és már le is bukott. A BJ le van sz*rva, de nem kell bizonyítani hogy a kereskedő tekert, ő egyszerüen felel az áruja minőségéért a vevő felé.
Ha ezt egy röhögéssel elintézed akkor legközelebb amikor majd te autót veszel szarjál sünt!

poa ogapo 2011.12.07. 12:57:36

"A hatóságok tehetetlenek, hiszen az autótulajdonosok már nem kötelesek márkaszervizbe hordani autójukat."

Aki ezt a mondatot leírta az sajnos hülye! Javaslom átgondolni a szövegkörnyezet nélkül is baromság!

ifrance 2011.12.07. 13:02:50

egy megoldás lehetne az, hogy az órák/vezérlők módosításának lehetőségét törvényileg megszüntetnék, és egyidejűleg a gyártónak élettartam garancia keretében ingyen kellene végezni az órák/vezérlők hangolását csere esetén.

másrészt viszont ha a mai bonyolultabb modelleket már csak azért éri meg tekerni, mert sokat lehet rajtuk fogni (50-70 ropi egy tekerésért nem kevés), akkor 5-10 év múlva ezeknek a tekerése megszűnik. uis. öreg autón már nem lehet akkorát fogni, hogy megérje ezt a befektetést.

amúgy tényleg csak szándék kérdése lenne lefülelni azt a 10-15 embert, aki igazán ért ehhez. erre való a titkosszolgálat+NAV+rendőrség

poa ogapo 2011.12.07. 13:09:12

@ifrance: a tekerés nem bűn, bűn ott van ha ezzel valaki visszaél.

peter3374 2011.12.07. 13:13:42

Km állást nyilvántartó, nyilvános adatbázis létezik már réges-rég óta.
Az elején még lehívható volt a teljes adatlap, aztán rájöttek a bűnözők mind a autó neprek, mind a vizsgabiztosok, hogy ez így nem lesz jó, így először csak az teljes adatlap tűnt el majd egy idő után csak egy hibaüzenet jött elő.
Foglalkozhatna vele a TC egy kicsit, hogy ez miért is van így.
www.rkf.hu/hulladek/publikus.jsp
itt van az oldal, lehet firtatni, hogy miért nem működik az adatlap lekérdezés...
Nem kell itt csoda meg fejlesztés meg milliárdok elköltése egy új rendszerre... van, létezik, csak nem enegedik használni..

McK (törölt) 2011.12.07. 13:13:49

Kevés km ..ühüm...
Meg a feleségem napi 8 km-t megy vele..

Tele a padlás ezekkel a szar dumákkal,a kutyának nem kéne a felesége napi 8km-es autója.

Elszörnyednél,ha látnád,hányszor többet fordult a főtengelye anyu kocsijának,-ráadásul hidegen-, mint egy külföldi,harmadannyi idős,kétszer annyit futott ugyanolyannak.
Mert nem érti az együgyűje,hogy ÜZEMÓRÁT,és használati ÜZEMMÓDOT kellene nézni.

Itt tartunk folyamatosan. Km-t akarnak venni,nem autót.

peter3374 2011.12.07. 13:14:49

@ommm: ahogy az előző hsz-em,be is írtam, ilkyen rendszer 2007-óta működik, a zöldkártya adalapon ott van a km óra állás, csak teljesen véletlkenül ez elmúlt pár évben hibát dob a rendszer ha le akarod kérdezni..

poa ogapo 2011.12.07. 13:15:34

"Azt ígérik, jövőre nálunk, Magyarországon is létrehoznak egy ilyen adatbázist, amely ugyan eddig is létezett, hiszen a műszakin és az eredetiségvizsgálatnál gondosan bepötyögték az óraállást, csakhogy ez halandók számára hozzáférhetetlen, így semmi haszna nem volt."

Csak halandók férnek hozzá, de azok közül csak kevesen, mégpedig azok akik ezt kezelik. Tehát a megfogalmazás hülyén sikerült. Talán azt kellett volna leírni, hogy nem teszik lehetővé ezen adatok megismerését. Mondjuk ez sem igaz olvasgasd a közigazgatási eljárásról szolo tv-t.

LanciaBacci 2011.12.07. 13:20:31

@csacsiadugóban: @Jomunkasember:
Szerintem ti látjátok jól. Az alapprobléma szvsz valóban nem elsősorban az ilyen-olyan szabályzás megléte vagy hiánya; nyilván jó lenne persze egy könnyen elérhető adatbázis, én sem vagyok végtelenül naiv, de a legfontosabb mégiscsak az lenne, ha nem az számítana "jó üzletembernek" ill. "ügyesnek" és "élelmesnek", aki minél több "balekot" tud átverni egységnyi idő alatt. Még akkor sem, ha tudjuk, hogy mindig vannak ilyenek. Ez az "a vevő igényli hogy átbasszák" szöveg nyilván alátámasztható, de ha egyetlen nepper sem tekergetett volna, mára már megtanulták volna a T. vevők is, hogy a jelenkori autó motorjai nem döglenek meg 150e km után és beállt volna a piac egy valós szinten.

Mindez persze messze nem csak autópiaci kérdés, sokkal inkább általános társadalmi erkölcsi norma. Ez a szelete csupán látványosabb mint a többi.

Más, kultúráltabb helyeken is vannak természetesen visszaélések, de jellemzően mégis gyakra(bba)n néznek megvetéssel a csalókra, nem pedig piedesztálra emelik őket, elismeréssel összekacsintva, miközben nálunk még az állam is ezt díjazza gyakran. Valahogy mintha a kurucos-ügyeskedős átb@szósdi, keverve az öntudatos bizalmatlansággal - és persze az állandó átmeneti állapot érzetével -, erénnyé vált volna.

Mindezen pedig nem fog segíteni egy újabb ilyen-olyan szabályzás, csak legfeljebb alapot ad egy újabb bőr lehúzására az autósokról.

ommm 2011.12.07. 13:32:58

@poa ogapo: Parancsolj, Fejtsd ki nyugodtan, hallgatjuk:

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.07. 13:35:29

@ommm:
Mivel Magyarországon a járművek nagyon-nagy része valamilyen pénzügyi konstrukcióval kerül meginanszírozásra, ezért ezen pénzintézetek nyílvántartását is érdemes lenne az új rendszer keretében figyelembe venni.

Épp a minap nyilatkozta egy bankos pali, hogy simán látható az óratekerés a rendszerükben, persze csak akkor ha ugyan azt a járművet több tulaj is náluk finanszírozttatja.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.12.07. 13:42:48

@ommm: Persze, sok sikert hozzá. Ugye ezért kell pl lehallgatásra engedélyt kérni mielőbb és azzal buktatni be a tekergetőt.

Ugyanis azt mondani, hogy 1 autóban modulcsere volt...

És azt mondani, hogy a lehallgatás és megfigyelés tartalma alatt a 250 lefényképezett követett autó mindegyikében modulcsere volt, véletlenül pont a kereskedőnél és véletlenül a telefonban más hangzott el, és véletlenül a kereskedő nem akar róla számlát, feketén megy...

Nos az két különböző indoklás. Az elsőt elfogadja a bíróság, a másodikat kiröhögi. 1 ember ügyét megoldani, megtalálni konkrétan ki csinálta azt az átállítást: Bizonyíthatatlan. Rászállni egy tekergetőre és bevarrni? Ez már működne.

ozrwd 2011.12.07. 13:54:56

Hi!

Persze ebben a tekergetős bizniszben benne van a magán importőr, magán eladó, kereskedő, szervíz...és...a biztosítók keze is. Miért is? 3 éve tk-ra tört autóm casco ügyintézésekor történt: 8 éves autó 175ekm-rel, vezetett szervizkönyvvel megtámogatva. Ez ugye a biztosítók alap futásánál többet ad évre leosztva, úgyhogy -5%. Kérdem, hogy a szervízkönyv megléte nem számít? Az nem...tehát, ha a törés után azonnal visszatekerem 120ekm-re és _eldobom_ a szervjzkönyvet, akkor nyerek 5%-ot...ehhez csak gratulájni tudok...ilyen hozzáállással miért ne tekergetne a magyar...

Lucky Larry Silverstein 2011.12.07. 13:56:14

@ommm: Azt mér nem írtátok, hogy bár Szlovákiában 2 évente a müszaki és emissziós lapon rajta van az óraállás, ez nemigen zavarja a tekerős bizniszt...a sima óraállásokat is ritka nagy slendriánsággal veszik fel, van hogy a tulaj diktálja vagy elírják, nagyon gyakori.

ommm 2011.12.07. 13:59:45

@Red shield representative: Ugyanez megy ott is, csak kicsit primitívebb módszerekkel. Most a hazai piaccal foglalkozunk.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.07. 14:01:59

@ommm: Hazai? De gyorsan váltottál, te palóc betyár!

Infomaker 2011.12.07. 14:21:19

Nem annyira ritkák a jó vételek, vagy nekem van szerencsém? Két kollégám is árul 60ezerrel 6 és egy 8 éves autót.

buszospeti 2011.12.07. 14:29:53

Nekem meggyőződésem, hogy az autósok nagyobb része abszolút becsületes. Nekik találták ki a www.szervizinfo.com felületet, ahová rögzíthetik az autó összes adatát élettörténetét. Én régóta használom, tudom mikor mire mennyit költöttem, figyelmeztet, ha lejár a műszakim, stb. Egyszóval rengeteg hasznos információt tárol, tök ingyen. Én nem szeretem a nyilvánosságot, ezért úgy állítottam be, hogy az adatokat rajtam kívül senki ne láthassa. Ha egyszer el akarom adni, nyilvánossá tehetem az egészet, ezzel is bizonyíthatom nem trükköztem. A lényeg az, hogy a ma bevitt adatok a későbbiekben már nem módosíthatók. Ha az autómban ma 235000 km van, holnap nem lehet 98000.

Zirowe 2011.12.07. 14:46:27

@Pipas: hagyd szegény rendőröket, teljesen lefoglalja az erőforrásaikat a legújabb feladatuk: hajléktalan zaklatás.

Ezen szent feladat mellett már nincs erejük/idejük másra.

zolee75 2011.12.07. 15:11:46

@McK: Hidd el Barátom, kelleni fog. Kicsi japán autócska, megbízható, karambolmentes, az elmúlt évben a kötelező olaj és szűrőcserén kívül SEMMI javítani való nem volt rajta pedig 9 éves. Mivel szeretjük, egyhamar nem is kerül eladósorba.

Rousboy 2011.12.07. 15:20:07

Az a baj, hogy Magyarországon szinte az összes autó ilyen. De ez a téma már 1000x le lett írva és lerágott csont. Aki 5-6 éves autót keres 60-80e km-el, az olyan mintha szűz lány után érdeklődnénk a bordélyházban.

Szervizre meg megint csak nem szeretünk költeni, pedig vannak jó online boltok: www.alkatreszkozpont.hu

Luighi 2011.12.07. 15:41:56

@zolee75: Napi (heti) 5-10 km-re használt autót én nem szívesen vennék, akkor inkább legyen 300.000km-t normál körülmények között futott...

zolee75 2011.12.07. 15:47:38

@Luighi: Szabad a választás! Én elégedett vagyok az autóinkkal.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 15:52:54

Mert nem lehet beletenni egy szar öt eurós modult, ami csak egyik irányba engedi változtatnia a kilomáterállást, és egyirányban titkosítja. (Hogy ne lehessen csak úgy kicserélni.)

hallari 2011.12.07. 16:23:49

@Pipas: te hogy bizonyítanád a 15 éves 120 ezret futott autóról, hogy nem valós a km.óra állása?

LA_harper 2011.12.07. 16:34:34

megint csak azt tudom mondani hogy a mi suzuki ignisünkben van 8 évesen 75.000 km. Ki hiszi ezt el? Senki!!! És napi használatban van, igaz, többnyire csak városban, de sokszor megyünk vele vidékre is nagyszülőkhöz. Azt nem tudom felfogni sem, hogy valaki hogy megy éves szinten 60.000 km-t egy autóval, mert mi majdnem annyit mentünk 8 év alatt...

Az órának igenis rohadt sok köze van az állapothoz, bár azért a használat intenzitása és az útviszonyok is számítanak... Egy 400.000 km-t futott autóban BÁRMIKOR, ismétlem BÁRMIKOR beállhat az adagoló, vagy a futóműelemek elszállhatnak, én ilyen futásteljesítményű kocsit csak bagóért vennék.

El kellene tudni fogadni, hogy az ilyen kocsiknak a valós értéke a nullához közelít. És itt vernek át a tekergetők: "jó lesz az még a hülye noobnak százezer alatti futással, gondos idős orvos nénitől, aki csak templomba járt vele...". Ez nettó anyagi haszon miatti megtévesztés, csalás, az ilyennek a kezét le kéne vágni.

NA EZÉRT VESZEK ÉN AUTÓT CSAK MAGÁNSZEMÉLYTŐL, CSAK ÁTVIZSGÁLVA, CSAK ALAPOSAN ELBESZÉLGETVE A TULAJJAL, MEG UTÁNANYOMOZVA. Még egy 200.000 Ftot érő autónál is, mert arra alap esetben több, mint 1 évig spórolok, hogy összejöjjön az ára.

Tomi1973Wien 2011.12.07. 16:50:45

@LA_harper: hjakerem... 75eKm-t futott, videki suzuki... foldut, hepehupa, olajcsere elfelejtve, mondvan alig mentunk vele... ilyenbol is sok van.... s egy nem (vagy szarul) szervizelt kocsi lehet rosszabb, mint egy sokat futott, de korrekten szervizel... nem mondom, hogy a tietek ilyen, csak azt, hogy sok ilyen van...

...pl a minap abda es otteveny kozott idos swift, csillivilli allapotban, idos mamoka tolja neki, vegig 3ik fokozatban (lehetett hallani, ahogy erolkodik), beér ottevenyre, leparkoltam melle a bolt elott, kerdezem tole - csak ugy, baratsagosbol - miert turta vegig 3ban, mire a neni kozli velem, hogy azt hitte 5ben van, csak a hangot furcsalta, es mikor begurult a faluba, hogy viszavaltson, akkor vette eszre a rossz fokozatot.... ez nyilvanvaloan nem az elso ilyen hibaja volt, es az is biztos, hogy sok ilyen (es hasonlo) esettel talalkozhatunk a videki autok kozott...

Tomi1973Wien 2011.12.07. 16:52:06

@LA_harper: ezt nem ertem... 8eves suzukitokban 75eKm van, de mellette evente veszel valamit 200eFt-ert? :LOL:

isti75 2011.12.07. 16:59:42

@ujpistolpete: Na igen a belga rendszer. Az én autóm is Belgiumból van és valós 124000Km-re vettem. A Car-Pass rendszernek köszönhetően nem is ért semmi meglepetés pedig senki sem hitte el hogy egy 5éves A6-osban csak 124000Km van... Ma van benne 187000Km erre két hónapja az autóklub vizsgabázisán megkérdezi a szerelő hogy most vettem-e az autót? Csak azért mert az adatbázisban 185000 volt a km állás az előző vizsgánál (amit szintén én csináltattam és kizárt hogy visszatekertem volna az órát... Na mindegy ennyit a magyar adatkezelésről. Ha eladtam volna az autót jöhetett volna hozzám a vevő hogy visszatekertem az órát. Egy tuti legközelebb is csak belga autót veszek. :-)

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2011.12.07. 17:32:51

Kb 1 hónapja voltam szerelőnél. Eddig is oda jártam, de szerencsére ritkán volt rá szükség. Most termosztát csere és futómű beállítás volt. Annyi a különbség hogy most nem a 19 éves autómmal voltam hanem amire lecseréltem, egy 13 éves másikkal. A lényeg hogy a 1,5 órás szerelés végén a mester kérdi hogy mennyi a km óra állása.
Mondom minek? Azt mondja hogy fel szokták vezetni egy programba hogy nyomon követhető legyen a futás teljesítmény. Be is rögzítette a 265ekm-t. Nem hiszem hogy őt mint "kis falusi szerelőt" ez annyira izgatná, de mégis....miért tette? Motoszkált a gondolat a fejemben. Lehet hogy pont azért amiről a cikk is szól? Ha igen akkor mindenképpen dícsérendő a dolog, és örülök neki, de legközelebb kíváncsi leszek folytatódik-e a rögzítés, és ha igen rákérdezek pontosan hogy hová és miért rögzítik. A "kis falusi szerelőt" azért idézőjeleztem, mert igaz hogy kis faluban van, de nagyon jól fel vannak szerelve, 4-en dolgoznak, műszaki vizsgáztatnak, fékpad, futómű pad, zöldkártya, stb.
Nagyon korrekt és nem szakszervíz.
Ezt kellene jó példának felvennie minden szervíznek, szerelőnek.

Ciri 2011.12.07. 17:46:43

@ommm:

"Parancsolj, Fejtsd ki nyugodtan, hallgatjuk"

Bocsi Pista, hogy belevaú de tényleg suta a megfogalmazás. Soha nem volt kötelező márkaszervizbe hordani az autót, legfeljebb a garanciától esett (eshetett) el az ügyfél.

Másrészt itt a törvényben foglalt két évről beszélünk, ami nem egyenlő a gyártók által vállalt +2 vagy akár +5év további garanciával. Mivel ez már nem kötelezettség hanem lehetőség, a feltételeket is megszabhatja, tehát mondhatja azt (és mondja is), hogy márkaszervizben javított autókra vállalja csak.

Destroyah2 2011.12.07. 17:55:16

vót nekünk valamikor egy céges verdánk, márkát nem írok, nem kell az okoskodás.
vezérünk, urunk és parancsolónk úgy döntött, hogy mivel az anyagbeszerző aki a verdát hajtotta, már lukasra fingotta az ülést, a pár év alatt beletekert 520ezer/!/ km alatt, meg gondolom le is írták már, újítsunk be ugyanettől a gyártótól egy u.ilyen típust, de facelift utánit... azon úgyis zsírabbul néz ki a céges matrica logo.
régi lead, újba beszámol, újat elhoz, mindenki boldog...
Mr. Anyagbeszerzőt még valamiért beszólították a szalonba aláírni/átvenni/elhozni, mittudomén. Mivel műszaki érdeklődésű ember, a várakozási idő alatt, a telep használt autói között szotyizott és láss csodát, hű társa, egykori céges fegyverhordozó paripája köszönt vissza a sorból, 112ezer km-el, másik szervizkönyvvel...

ennyit a márkakereskedésekről, márkaszervizekről. nem tudom a történet igaz-e, mert nekem is csak mesélték, meg amikor történt, pont süllőzni voltam a folyón... még mielőtt valaki nagyon okoskodni kezdene...

tükörfúró 2011.12.07. 17:57:33

""Mert nem lehet beletenni egy szar öt eurós modult, ami csak egyik irányba engedi változtatnia a kilomáterállást, és egyirányban titkosítja."""

@atpijkamo: Itt az egésznek az alfája és omegája :DD

telitalálat!

ez az óra buzulg@tás valójában nagyon is érdeke a gyáraknak, mint a simlock feltörése a mobilteló gyártóknak, csak sosem vallanák be..

ez működteti a világban azt a rendszert, ami eljuttatja a roncsot a magyar balekhoz, majd az még a gatyáját kikölti 2x a tripla extraprofittal árult alkatrészre, és nem nekik kell szivni az autó megsemmisitésével nyugaton, mint a termékért felelős gyártónak..:)

ki van ez találva na

az a kamu meg, hogy a rendőrség és a hatóságok "tehetetlenek", nem ér többet egy öblös MUHAHAHA-nál

encore 2011.12.07. 18:01:16

Az USÁban műszaki vizsgán írják, ja de ahol én voltam New Hampshire, ott olyan műszaki vizsga volt hogy bármit le lehetett vizsgáztatni amerikában használható autót, a vizsga a "szemlén" vagy csak az adat bediktáláson múlt, a vizsgáztató személy meg majdnem bárki lehetett. Ez 1997-98-ban volt így.

hallari 2011.12.07. 18:06:25

@gigabursch: MAXIMÁLISAN egyetértek, nekem is max. 2-3 tanárom volt, aki kiválóan oktatott, volt 10, aki elfogadhatóan, a többi egyketted. :(

gepataki 2011.12.07. 18:16:52

az a baj a tekerökkel hogy mår senkise hiszi el nekem, mikor jövöre eladom az 1991es lexusomat, hogy tenyleg 18e km van benne, pedig csak a kocsmåba menet (230 meter) hasznåltam, haza ugy vittek/huztak mindig. elötte termeszetesen melegittettem a blokkot, ugy lehelltettem herelt arabs menekkel 71 fokra.
a templomba direkt inkåbb setåltam, orvos vagyok, fontos az egeszseg.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.07. 18:38:42

KÉRDEM ÉN:
HOGY A VIZSGÁN AMIT LEFOTÓZNAK KILÓMÉTERÓRA ÁLLÁST ,MIÉRT NEM LEHET BEVEZENI A FORGALMIBA A VIZSGA DÁTUM ALÁ???
mEGÁLLÍT A RENDŐR ÉS ÖSSZENÉZI A KETTŐT,HA GYANUS AKKOR AZ AUTÓSNAK KÉNE BIZONYÍTANI HOGY ,JAVÍTVA LETT.
SZÁMLÁVAL!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.07. 18:41:16

hA ÉN ELADOM KERESKEDŐNEK A KOCSIT RÁÍRHATOM A FORGALMIRA A KM ÁLLÁST??
A FORGALMIT ÚGYIS KICSERÉLIK.

Destroyah2 2011.12.07. 18:42:55

nem írhatsz a forgalmira semmit, de a Caps Lockot kikapcsolhatod, az is valami...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.07. 18:45:45

aMELYIK VIZSGABÁZIS MEG MANIPULÁL SZÁMOLJON AZZAL HOGY 100 MILLIÓ FORINT BÜNTETÉST KOCÁZTAT,HA KIDERÜL.
HÁNYAN CSALNÁNAK?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.07. 18:47:11

@Destroyah2: bocs:-))
de lenne egy olyan rovat.
Azért szerencsére a vizsgánál sem kell cserélnia forgalmit hanem kézzel írják rá.Lenne méeg egy plusz rovat.Így érthető?

foolproof 2011.12.07. 18:59:14

A Veterán újságban olvastam, hogy a csávó anno a 60'as években mielőtt ótót vett, elballagott a tanácsho', ott némi forintért lecsekkolták a tulaját, annak címét, stb., persze km.állást nem. DE BASSZÁTOK MEG, A BÜDÖS KOMANCS RENCERBEN EZ MŰKÖDÖTT, MOST MI AZ ISTEN HOLDKÓRÓS FASZÁÉRT NEM????

tükörfúró 2011.12.07. 19:00:32

@Gyurma73: esetleg a vizsgabázis akkor is számolhatna valamivel, legalább egy ejnyebejnyével(?),. ha 2napos vizsga van valamin, ahol a lukas műanyagszőnyegen át benéz az út, elől a küszöb alól pöfög szinte kizárólag az ezeréve töröttre rohadt kipufogó, fél kormányfordulaton át keresem hol kezd el valami minimálisan megmozdulni az első kerék, elsőre azthiszem diesel, olyan füstöt ad kb fél percig, stb..

jahogy itt derül ki az, mi az ami SENKINEK sem az érdeke, csak annak a pár becsületes balf@sznak lenne, aki vagy tul kis ember, vagy ugyis már a nyomor és az áhhalál széléről pampog, vagy tul naiv, vagy ő sem becsületes már igazán, cska máshol másban csal, miközben önmagának is bőszen hazudik

ilyen ez az ország, betyárföld, következmények nélküli xarország

tükörfúró 2011.12.07. 19:10:52

@foolproof: capslock nékül is elmondom, hogy kit látsz az ocsmányirodán, a mozaikban, a nagyhatalmu HATÓSÁGOK és HIVATALOK folysóin puszipuszi barátkozni, kávézgatni, dejólnézkimamarika benyalni, rencámot kötegável felvennim, leadni, autokülsejű roncsokat tizesével betolni, minden papirba mindent és bármit "beiratni"

jahogy azokat akik ennek az egésznek VASTAGON a nyertesei, szerinted akkor ki működtetne, tartana fent egy szigorú, a vevő, az egyszerű autós ember érdekeit védő rendszert?

melyik ügyintéző, melyik hatóság INTÉZKEDNE valóban és érdemben ha bármi van?

hisz az eredetvizsga is kabarévá silányult már

mikor kitalálták pont akkro vettem eutot én maki, be sem engedtek ugy, hogy közvetlen egy háztartásban élő családtagom volt aki ott dolgozott, rendőr ült bent, egyenruhában, fegyverrel a derékszijon ücsörgött egésznap, járőrautó állt a hely előtt napi 12órában, a gyanus kocsikkal jövőket azonnal bevinni, stb

most legutobb ehezképest elmondjam mi volt? kijött egy srác 15percel az alku és a kézfogás után, a vételár befizetése előtt 1perccel, egy szétesőben lévő kékfüstöt köpő furgonnal amibe kb olyan cucc és ugy volt behányva, mitn a forma1 egy hőskorát képzeljed el..

..és kapirgált meg fotózott kettőt, szemem láttára, tőlem 6centire kb 20másodpercig, fel sem merült hogy valamit is alaposabban megnéz, katalógus apján ülés alatt, kárpit mögött számokat keres, vagy hogy egyáltalán nem lesz _magátolértetődően_ nagy A az autó...

ennyit erről, az eredeti amiért fizetnek, esetleg ami nagyon nem, akkor azt un. "leáefezték"..

most akkor ebben az országban fog neked bárki VALÓS km adatot beirkálni bármibe?

ugyanmár királylány..:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.07. 19:53:05

@tükörfúró: a vizsgáról a fényképet elküldeni az adatbázisba és azt írni be a forgalmiban.Ha kijössz a kapun és a rendőr megállít és az adat nem stimmel,az autósra okirathamisítás ügyében eljárás akár letöltendővel fenyegetve.
A vizsgabázisra meg örökre bezárás.

lcka 2011.12.07. 19:56:34

én tegnap vettem egy e39et, 298,000Km el

mivel elég jól ismerem ezeket a gépeket, nem riasztott el ez a szám, ugyanis ezek a motorok 500.000ig nem állnak meg (persze szervizelni kell)

ami a lényeges ebben a szegmensben, amire én is nagyon odafigyeltem: első, hátsó nyulványok, doblemezek érintetlenek, hézagok rendben

ennél több nem várható el, meg kell tanulni a helyén kezelni a dolgokat

CsinálTamás 2011.12.07. 20:07:38

"Pár telefon a kötelező szervizeket bepecsételő szervizekbe, és már tudjuk is, hamis-e a füzetke"
Na persze,két le előlegeztem egy használt Megant egy kereskedésbe,hazafelé bementem a Budaörsi útra a Renault Baumgartner,hogy az azonosítók alapján megkérdezzem az előéletét...Persze a nyomorult szürke köpenyes munkafelvevő fölényesen közölte velem,hogy nem mondhatja meg csak a Tulajdonosnak......
mondtam neki akkor pusztulj el....és eljöttem...erről ennyit.

Krisi 2011.12.07. 21:14:52

a km órának egy értelme van: az alapján tudom, hogy mikor esedékes a 15ezres olajcsere. más dologra nem jó.

@Jomunkasember: látom neked is már tele van a tököd, amikor hasonló cikkeknél mindig azzal jönnek a kereskedők, hogy valójában az átvert vevő a hülye és neki a kurva anyja. aki meg elvárja, hogy ne basszák át illetve ne hazudjanak a szemébe, az egy idealista, életképtelen pöcs.

Gpety 2011.12.07. 21:45:53

A cikkben kicsit nyomatékosan van emlegetve, hogy a vevőkkel van a gond, mert 10 éves autótól 50 ekm futásteljesítményt várnának el.
Én a gondot továbbra is a kereskedőkben látom, mivel az így visszatekert órájú autókat is 50 ekm futásteljesítménynek megfelelő áron akarják eladni. Szóval nyerészkednek. Illetve a használt autós hirdetések hemzsegnek a 2-3 éves, első tulajdonosúként hirdetett, 80 ekm-et futott autóktól, amik valójában céges autók voltak és közel 300-ekm-et mentek már. Itt már lehet, hogy a vevőkkel is van gond, ha nem gyanús, hogy ugyan miért is adná el valaki a full extrás Audi A4-esét 2 évesen ilyen kis futásteljesítménnyel. Viszont továbbra is a kereskedő csal, a vevő csak jóhiszemű.

Hurri Kán 2011.12.07. 21:48:42

@Gpety:
A vevők nagy része nem jóhiszemű, hanem szimplán ostoba, és akkor finoman fogalmaztam. Más kérdés, a kereskedőknek (tisztelet a kivételnek) baromira nem kellene ezzel visszaélni.

Gpety 2011.12.07. 22:00:49

@gyvy:
No de ha minden kereskedő játszik az órákkal akkor miért lennének a vevők ostobák? Lehet vannak, akik kevéssé tájékozottak és ezt a tényt nem tudjak, talán még el is hiszik, hogy az autó nem futott csak 80 ezret. A legtöbben viszont szerintem azért tisztában vannak a dolgokkal, így habár tudják, hogy minden óra mahinált, mégis megveszik az autót, mert szükségük van rá.
A magyar ember nem ilyen téren ostoba. Sokkal inkább ostoba más téren. Mégpedig azért, mert többet szeret mutatni, mint amennyije van. Inkább megvesz egy visszatekert, kitaposott belű BMW-t 3 milláért, aminek épp csak a nyaka nem vérzik, minthogy ugyan ennyit kiadjon egy új Suzuki Swift-ért, vagy Kia Rio-ért.

Hurri Kán 2011.12.07. 22:03:56

@Gpety:
De, ostobák, mert el AKARJÁK hinni, hogy nekik most aztán sikerült a tuti vétel, a csoda. Aztán csodálkoznak, hogy a 150 ezret, persze valójában 450 ezret futott autóban szétdől a motor.
Abban, hogy sokan vesznek a lehetőségeiknél "több" autót, hogy a karbantartásra nem számolnak, abban teljesen igazad van.

Anti Anyag (törölt) 2011.12.07. 22:49:40

"minden vizsgakor bepötyögik az óraállást, de nekünk halandók..."

Vajon miért nem? Érdekes lenne, ha e mellé a régen vezetett adatbázis mellé egy újat kezdenének kialakítani. Amúgy ebben rengeteg pénz van, nyilván ezért nem nyilvános.

Nagy maffia ez.

papa33 2011.12.07. 22:56:54

Mindegy mennyit megy el a motor, ott a karbantartás Vagy hiánya, a futómű, fék, kormány, sebváltó, kuplung, énszerintem egy dízelben a többi is kopottabb a (vélhetően ) több km-re.

Én azt mondom, egy autót úgy kell kezelni mint bármi mást, porszívót, hűtőt, TV-t: vajon 5 éves, újkorában 90 ezres hűtő mennyit ér? Na erről beszélek, 5 év az nagyon jó állapotban félár körül, 10 éves meg bagóért, ne is nézzük a km-t. Mint írta valaki, gombokért ne nézzünk km-t.Túl sok, ennyit nem ér az egész most bevezetve évek múlva lesz értelme, érik be. Nem egy márkaszervizről tudnék mesélni, még válság előtt: okirat hamisítással 2 nappal később újra generált hitel (jobb volt a kereskedőnek/banknak), javított kaszni (újként, ugye bolond vagyok ha mérni akarom, majd ha visszacserélném legközelebb, ...) hónapokig autóra várás-pénzbeforgatás, ezek új autók, bemutatóautó nem valós évjárattal és km állással, még ismerős is átverve, hasonló gép hazaúton 2* mentve ismerősnek, "jó" áron, havernak kb 3/4 árban kpzár, riasztó, csentrál és rádió (ezeket sok helyen "ingyen" adják), ez ám az akció. És a költői kérdés: akkor mennyi is legyen benne? Ezek mind, mondhatni JÓ márkaszervizek. Ne legyenek illúzióink.

Autót megbízható helyről újat, használtat: nagyon megbízható helyről vagy családtagtól, közeli ismerőstől. Inkább a régit megbecsülni.

És a végén nekem kell bizonyítani: 8 évesen 60 ezer.
Mellesleg hová megy valaki 30-60 ezer/év? Ez milla körüli üzemanyag, hozzá 2 szrvíz...

Krisi 2011.12.07. 22:57:15

@gyvy: a hülye vevő nem ostoba, hanem egyszerűen csak nem ért hozzá, és elköveti azt a hibát, hogy megbízik a kereskedőben. ami egyébként elvárható lenne, hiszen amikor repülünk akkor is megbízunk a pilótában hogy nem bassza földnek a gépet, amikor ülök a vonaton akkor is megbízok a forgalomirányítóban, hogy nem kapcsol egy vágányra a 140-nel szembejövő Railjet-tel, megbízunk a hentesben, hogy nem ad szalmonellával fertőzött húst, megbízunk a kőművesben, hogy nem úgy húzza fel a falat, hogy az első esőzéskor ránkdőljön a fal.
sőt, a jómagyar nép még az olyan politikusban is megbízik, aki már nem egyszer hazudott, mégis beszavazzák 2/3-dal a parlamentbe... úgyhogy végülis nem mondtam semmit, tényleg az átlagember a hülye :D

Hurri Kán 2011.12.07. 23:01:42

@Krisi:
Te is csak írsz, ha olvasol, azt már nem érted meg. Nem baj, nem te vagy az egyetlen ilyen itt.
Igaz, sokkal egyszerűbb a saját birkaságod miatt állandóan siránkozni, és mást okolni, mint gondolkozni. Az ugyanis nincs megtiltva.
Megbízni akkor bízom meg valakiben, ha okot adott rá.
Ha autót akarok venni, ma már nem oly nehéz információt begyűjteni arról, hogy mi is megy a használtautó piacon. Ha ennek ellenére te úgy mész oda, hogy persze, biztos 80.000 kilométer van a 6 éves kombi Passátban, és ezt fenntartások nélkül el is hiszed, akkor megérdemled.

Nervus 2011.12.07. 23:13:34

Hülye kérdés, de miért nincs egy külön chip, amit nem lehet felülírni? Arra is mentené a futott kilométereket, de azt lézerrel se lehetne módosítani. Max. ha valami olyan hiba van, az nem változik, na bumm.

Krisi 2011.12.08. 00:39:07

@gyvy: látom azért nálad is problémák vannak az értő olvasással. arra próbáltam utalni, hogy attól még, hogy az átlag vevő nem ért az autókhoz mert nem olyan okos mint te, az nem jelenti azt, hogy őket átbaszni ne lenne aljas dolog.

de mondjuk ezt is leszarom, mert jó ideig nem tervezek most autót venni :)

ommm 2011.12.08. 00:50:33

@Ciri: Bocs, igaz, nem volt kötelező, de remélem, csak lejött, miért jön jól ilyen esetekben. Neked biztos, de sokan ki vannak akadva miattuk.

ommm 2011.12.08. 00:54:30

@CsinálTamás: Nana, a kettő nem ugyanaz. Azt megkérdezheted, hogy szervizelték-e ott és arra válaszolnak is, mert kötelesek. Ellenben a km-óra állást csak a tulajdonosnak KÖTELESEK kiadni. Holnap ezzel is foglalkozunk. Sokan nem tudják, valójában mennyi mindenre van joguk.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.08. 01:11:19

Érdekes, hogy azért normálisan működő országokban el tudják érni, hogy ne legyen tekergetés, meg le lehessen követni valamennyire az autó előéletét.Pl itt a svédeknél simán netről le lehet kérdezni rendszám alapján elég sok mindent, teljesen ingyen.Nemrég néztem asszonynak kocsit, kb naponta vagy 20at, ha ez csak 5-10 euró*/db is lett volna, pár hét alatt elment volna a kocsi ára...Ne nyugodjatok bele a fizetős adatlekérésbe, legyen csak szépen ingyenes teljesen; már ha lesz egyszer.

*=Az euró értéket csak a közérthetőség miatt írtam, ismertebb valuta mint a sek.

KékFény6 2011.12.08. 02:10:18

"Gratula" a cikkhez. Aki eddig nem tudta, milyen egyszerű ez, vagy eszébe sem jutott azt most már tudja. Legközelebb írjatok a kábszerekről, beszerzési helyekről és az árakról is. Az is hasonlóan hasznos lesz.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.12.08. 08:35:34

@Tesztelo.hu:

Jajj, barátocskám, ha homokba dugjuk a fejünket attól jobb lesz? Aki ezt csinálja, annak ez a cikk úgysem volt nóvum, aki meg nem, nem e cikk hatására fog bele a nyárikonyhában az óraátállításba.

Merhogy' szakértelem is kell hozzá, nem csak a csodakoffer. Azt meg gyakorlattal lehet megszerezni.

Más, kissé off:

Mit szól a TC, hogy megszűnik a négynapos autópályajegy, mivel, idézem az elvtársak közleményét:
"az új konstrukció igazodik a környező országok, elsősorban Ausztria útdíj-rendszeréhez. A módosítások az úthálózatok üzemeltetésével, karbantartásával járó feladatok fenntartható finanszírozása érdekében szükségesek" magyarul: mindenki négynaposat vett, és növelni kell a bevételt, megszopatjuk az autósok jelentős részét.

Nem baj, majd akinek nem tudja kifizetni az üzemanyagár, a baleseti büntetőadó, meg a többi faszság mellett, mert ez az összeg már éppen veri a lécet, megy vissza a mellékutakra. Kiváncsi lennék, hogy a parlamenti rablóbanda tagjainak, például Papcsák "nemluxusautó" Pistának, vagy ennek az imbecillis skizofén felcsúti törpének hivatalból jár az éves matrica, amit nemazemberekkelfizettettünkmeg!

pimpike_ 2011.12.08. 08:42:22

Komolyan mondom, nagyon súlyos problémák vannak azoknál az embereknél, akik szerint rendben van az, hogy a "kereskedő" tekerget és átbassza a vevőt!
A "kereskedő" persze külön ideológiát gyárt rá: ez a vevő igénye!
(Arról persze kussolnak, hogy a visszatekert órájú autót olyan áron adják mint a valóban megkíméltet)
Aztán rinyálnak, hogy saaajnos muszáj tekerni, mert a vevők csak keveset futott autót vesznek.

Tessékmán' megmondani a vevőknek, hogy : NINCS!
Erre jön a további rinya: jajajajaaaaaj akkor éhendöglenééénk!
Kiskeziccsókolom , más országokban miért nem döglenek éhen az autókereskedők?

Pipas 2011.12.08. 08:47:02

@hallari: "te hogy bizonyítanád a 15 éves 120 ezret futott autóról, hogy nem valós a km.óra állása?"

Mondjuk sem rendőr, sem CSI, sem pedig igazságügyi szekértő nem vagyok, de még én is fel tudok sorolni egy halom lehetséges dolgot amit bizonyítékként fel lehet hozni.

Egy példa: tanúként beidézve a nepper sógornőjét (a Manyikát), aki ott volt és látta, amikor visszatekerték az órát.

Ha meg azt az adott autó esetében nem lehet, akkor ott van a többi.

2011.12.08. 09:07:02

Azért nem fog változni semmi, mert senkinek nem érdeke változtatni, a becsapottakat kivéve. A kereskedő(=csaló) jól jár, mert drágábban ad el valamit, mint amennyit ér. Az állam is jól jár, mert ha drágábban adnak el valamit, akkor több az adó is utána. Csak a vevő nem jár jól. De az meg senkit nem érdekel.

Rocko- 2011.12.08. 09:47:30

@biturbo s: nem baj, majd nem fognak az emberek autópályázni, nha a 4 npos is sok, ha csak egy napot használod a pályát. és igen, bevételkiesés lesz, mert mennek mellékútakra. jah, hogy balesetveszélyes lesz? ott van a baleseti adó. ;) kitalálták ezt kérem szépen!

tükörfúró 2011.12.08. 09:59:35

@Gyurma73: Ebből az lenne, hogy a sok balek, balfék, sofőr, ártatlan szerencsétlen mind kapná a bünetőeljárásokat és lenne az egyenruhás majmoknak még egy okuk bármely autóst bármikor b@sztatni, fenyegetni, megállitani, feltartani, stb.

A nepper, a dörzsölt gengszter, a biztosítási ügyeskedő stb ugyis megoldja, pl nem mutat az óra semmit, egyszerűen semmiféle szám nincs ott. Hoppá, kovács2 rtzls már vakarja is a fejét a tányérsapka alatt, most mivan, az csalás ha elromlik egy műszer, kimegy egy izzó?

Büntetőeljárás kiégett izzókért?
Érted...irreális.

Az igazi baj megint nem ez, hanemhogy a kisembernek (pl neked) ilyen _majd a rendőrség pofánb@ssza aki csak görbén népzett_ rendőrállami gondolatai vannak.

Nem fogja fel, hogy evvel csak a kádárrendszert termeli ujra, ami máig folyamatosan váéltozatlanul tart a 7köznapokban, mert vannak akiknek mindent lehet mig másoknak kuss a neve, maximum blogokban okoskodnak, osuz jónapot.

tükörfúró 2011.12.08. 10:04:53

@Pipas: A legtöbb autó tekerve áldogáll bármely kereskedésben. A legtöbb autóról tanuvallomásokkal, logokkal, adatokkal, hatóságilag, minden kétséget kizáróan bizonyítható, hogy nemrég még sokkal többet mutatott.
A legtöbb autó a sok neppernorbinál nem bizományban van, tehát jogilag bizony ő felel azért, mit árul.

A legtöbb kereskedésben hátul a "montázsoló sufniban", vagy a zugszerelő havernál bizony ottvan az az eszköz, amivel az adott autót megtekerték, mint tárgyi bizonyíték.

Innentől nem nehéz összerakni egy ügyet, még ha egy autónál ki is mossa magát, 30-40 stb autónál már elég nehezen áll meg az "én nemtudom mi lett az autók órájával és miért hamis a szervizzkönyv" mese.

Csak épp egy ilyen eljárás akkora vihart kavarna, a sok büdös csaló gengszter nepper olyan magas kapcsolatokkal és annyi pénzzel rendelkezik, senkinek sem érdeke végigvinni ezeket, egyszerűen a kisembert akit ilyenkor tömegével megkárositanak, ebben az országban lesz@rja mindenki.

nekend · http://www.jtauto.hu 2011.12.08. 10:52:30

@gigabursch:

Ezzel nagyon egyetértek..

A cikk nagyon jó, nekem tetszett, szépen össze van foglalva az egész tekergetés.

Egyébként én kivagyok akadva... Ma olvastam, hogy jövőre megszűnik a 4 napos pályamatrica, és a legolcsóbb a 10 napos lesz 3000 Ft-ért.

De most tényleg, nem elmennek már a k.rva anyjukba??????

peter3374 2011.12.08. 10:53:49

@ommm: ezel a zöldkártyás adatbázissal nem akarotk foglalkozni, kideríteni, hogy miért csak perceket működött a rendszer?

Pipas 2011.12.08. 11:07:08

@tükörfúró: Ritkán mondok ilyet index blogon, de tökéletesen egyetértek veled.

Először azt hittem, hogy ez az óratekergetés csak "így alakult", meg hogy a rendőrség ebben a kérdésben "hanyag". Most már látom, hogy a jelen helyzet a rendőrség aktív, szándékos és tevőleges hozzájárulása nélkül nem alakulhatott volna ki.

A rendőrségeket különféle statisztikák alapján értékelik. Az, hogy a biciklilopásokkal meg uborkalopásokkal nem foglalkoznak, az érthető, hiszen nehéz biciklilopásokból jó statisztikát csinálni. Viszont egy kis munkával a visszetekerőket/tört autó gányolókat (egy jelentős részüket legalábbis) 3-5 évre könnyedén be lehetne varni és az jól is mutat a statisztikában.

Ha ezek az emberek nem állnának aktív rendőri védelem alatt, akkor biztos lenne egy-két fiatal, törekvő nyomozó, aki a saját karrierjének érdekében felgöngyölítene néhány bandát. Nyilvánvaló, hogy pillanatok alatt országos hírnévre tenne szert, megalapozná a karrierjét egy életre. Az, hogy senki sem tesz ilyet az csak úgy képzelhető el, hogy ezeket a bandákat a megfelelő rendőrök védik.

Szomorú ez, azt mutatja, hogy a rendőrség még az ilyen szánalmas használtautó nepperekkel szemben is tehetetlen. Mi lehet akkor a szervezett bűnözés "keményebb" ágaival?!

Pipas 2011.12.08. 11:08:32

@nekend: Külföldi rendszámot csak egy napig használhatsz a hozzávaló autópályamatricát viszont 10 napra kell megvenni. Ez milyen már? :)

fogash 2011.12.08. 11:59:09

"Egy alapvető védelemmel azért ellátták a PSA-autóit: a BSI karosszériamodulban tárolt óraállás magasabb prioritást élvez, ezért indításkor – ha szükséges, vagy ha eltérést tapasztal – felülírja a műszeregység óráját."

Az én autómban a harmadik BSI dolgozik, garanciában cserélték 26 és 52ekm után, mert szar volt (menet közben elment minden áram, kiírt 40féle hibaüzenetet az egérmozira, majd reboot után minden ment hibátlanul tovább). Mindkét csere után a valós kmóra állással kaptam vissza az autót.
3 éves, főleg városi használattal 96ekm van benne (évi 32, közel lineárisan), viszont a bőrkormány szép fényes, mert a városban ugye többet kopik, mint az ótópályán. A B1 ülés meg ki van ülve (egész pontosan az ülőlap bal oldala erősen megkopott), mert a 100 kilómmal ki-be ugrálva az szenved a legtöbbet.
A cikk szerint ezek a kopásnyomok kamuság-gyanúra adnak okot...

LA_harper 2011.12.08. 14:13:00

Kérdezni szeretném a Tisztelt TC szerkesztőségét, hogy ha tudatában vannak annak a cikkben említett 10-15 óratekergetőnek, akkor miért nem nyomják fel őket a rendőrségnél, ÉS itt is, nyilvánosan???

Ja hogy bocsi, a jó hírnévhez mindenkinek joga van... Köszi!!!

Neppertől nem veszünk kocsit, aranyszabály!!!!!!

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.08. 18:06:06

@LA_harper:
Nekem a cikkből az derült ki, hogy a mennyiséggel vannak tisztában, nem a nevekkel.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.08. 18:19:54

@papa33:
Én pont fordítva gondolom. Aki évi 8-12 ezer km-ért autót vesz, hacsak nem 1 MFt-osat, az majdnem jobban jár, ha taxizik. (Súlyadó, biztosítás(ok), matricák, szervizek, értékvesztés, blablabla.)

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.08. 18:29:27

@geegee:
A probléma nem az elsősorban nálunk, hogy meg lehet-e nézni a neten az adatokat.
a gond az, hogy nagy valószínűséggel már a netre sem az igazi adatok kerülnének, mert nagy a korrupció.
Az, meg, hogy miért nagy, rém egyszerű. Mert kicsi az átlagfizetés. MO-on mondjuk adsz egy 20-ast a "téves" adatrögzítésért, és ezzel nyersz mondjuk 200-at. Az adatrögzítő meg egy perc alatt megkereste a havi fizetésének 1/5-éd. Svédországban olyan sokat kellene ahhoz az 1/5-ödhöz adni, hogy már közel sem érné meg. Vagy nem annyira. Arról nem is beszélve, hogy el sem fogadná, olyan nagy becsben tartja a _jól fizető_ munkahelyét.
És akkor még a kultúrális történelmi különbségekbe bele sem mentünk.

makmarci 2011.12.08. 19:17:45

Szerintem tök egyszerű, az adás-vételi szerződésben kötelező legyen feltüntetni a km óra állást, és ezzel a tekerések felének már annyi is. Mivel általában nem a hétköznapi első tulaj tekerteti, hanem a következő, pl a T. kereskedők.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.08. 21:16:54

@makmarci:
Vevő: figyu, írjunk már be x kilóméterrel kevesebbet, dobok rá százezret!
Eladó: OK!

Freeman1 2011.12.09. 00:08:03

Csak egy rövid érdekesség: Egy ismerősöm vett egy 97-es 3-as golfot, 3 ajtós, viszonylag kevés 140ezer km-rel, nagyon szép állapotban.Nem tetszett neki, hogy a kilométeróra számlapja fekete, ezért ki akarta cseréltetni, a számlapot fehérre(vagyis inkább ezüst színűre), mint amilyen gyári GT-ben, vagy a GTI-ben van.Simán lehet letölteni sablont a netről, kinyomtatni, és ráragasztani a fekete háttérre, ami olcsó.Ő rendelt Németországból egy használt gyári GT kilométerórát komplett, ami kb 60 ezer ft-ba jött neki! :) A lényeg, hogy az új órát, amit egy mezei autószerelő műhelyben raktak be, kb 2 perc alatt a kívánt kilométeróra állásra rakták. Így vegyen használtautót az ember....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.09. 00:46:25

@kamionmentés: na ja, persze, tudom én is; 34 évig otthon szocializálódtam.De legalább látszódna valami kicsi kezdemény a változásra, javulásra...áááhh.

Baldessarini 2011.12.09. 09:50:58

Ismerős. Autó 30 ezres szervízciklusú. Harmincezrenként visszatekert 15-öt, így 15-önként vitte a kocsit szervízbe, mert gondos gazda.
Szervízköny rendben van, márkaszervíz adatbázissal szinkronban. Mit tudsz csinálni? Így vegyél autót magántulajtól...

boek 2011.12.09. 13:02:36

Szép jó napot!

Kedves Total Car és Kedves Olvasók! Íme egy ötlet, ami lehet hülyeség, lehet nem...

Elképzelés következő:

A lopott autós rovathoz hasonlóan, beküldés alapján működő dolog. Teszem azt, én el szeretném adni az autómat, beküldöm, külső- belső fényképpel, nem kitakart rendszámmal, km-óra fényképpel. Egy kis rendszerben megadom dátumot, márka, típus, eladáskori (vagy hirdetés kezdetekor) km-óra állás. Ez a kis adatbázis remélhetőleg egyre gyarapodna, és még évek múlva is visszakereshető maradna.

És ha mondjuk én venni akarok egy használt autót, csak meglátogatom ezt az oldalt, rákeresek. Lehet nem lesz benne, de talán mégis. És egyből lenne egy ok, hogy mire is alkudjak, illetve egy kis civil mozgalom (mert más nem nagyon tesz ellene), hogy ne érje meg tekergetni az órát, mert itt kiderülne a turpisság.

Droidfigyelő (törölt) 2012.02.23. 11:21:22

Létezik keveset futott, jó állapotú autó, tisztességes tulajtól, csak ritka.

Az én Renault Lagunám 2007/02-es, 73 ezer km van benne, csak márkaszervizben nyúltak hozzá. Májusban eladó lesz. A feleségem Cliója 2006 év végi, és 60 ezer km van benne, szintén csak márkaszervizt látott. Az már most eladó. Mindkettő garázsban áll, nem az utcán.

Na most akkor ezt soha senki nem fogja elhinni, vagy tódulni fognak a vevők, és örülnek, hogy végre találtak nem kamu autót?

isti77 2012.02.23. 11:35:07

"Talán a legfontosabb az, amit már annyiszor emlegettünk, a reális elvárás"

De az én elvárásaim hiába reálisak, ha a piacon minden eladásra szánt autó már "elő van készítve" a többség irreális elvárásaihoz. Azt egy eladó sem fogja megsúgni, hogy ebben az autóban valójában kétszer ennyi km van, még akkor sem, ha közlöm, hogy nekem nem lenne gond a magasabb futásteljesítmény, elvégre az óra nem annyit mutat, mert már visszatekerték, és ki vállalná magára nyilvánosan, hogy csalt? Nem tudhatja, ki vagyok, hogy feljelentem-e, ha beismeri, úgyhogy a reális elvárással sem jutunk sokra, amíg ilyen az általános mentalitás.

koboldfoto (törölt) 2012.02.23. 15:18:10

Na. Ma hoztam haza első műszaki vizsgájáról az autómat. 4 éve vettem, szalonból,itthon, O km, stb. stb.
A vizsgát igazoló plecsni mellé kaptam egy szép papirost, amely igazolja a vizsga tényét, dátumát, stb, és a KM ÓRA ÁLLÁSÁT!!! Rajta hatósági pecséttel. Tehát az már nem igaz, hogy nem nyilvános a hatósági km óra nyilvántartás. Jelentem, hogy az!!!
Szóval van remény, a mostantól forgalomba helyezett autóknál tehát csak úgy lehet majd tekerni az órát, ha azt az első vizsga ELŐTT visszatekerik. Persze, van rá esély, de azért van némi fény az alagút végén az új szabályozással, szerintem. Ezentúl egyszerűen el kell kérni ezeket a bizonylatokat oszt jóvilág.
süti beállítások módosítása