HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kis pénz, nagy autó

2012.01.13. 06:28 Tcomment

Címkék: volkswagen vw sharan

Lehet ennek jó vége? Meg szabad venni egy millió alatt kínált tizenéves, soküléses dízel VW-t?

Mai cikkünk blogposztja.

236 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr263541821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lanciás Theo 2012.01.13. 12:22:22

@Majdénmegmondom:
Így van, van vidéken is élet! Kocsi nélkül is lehet élni vidéken!
Nincs is jobb az igazi "parasztvelnesznél" Fűnyírás, kis flex sikítás, tehénszag. Ezért költöztem családi házba! 8o)
és hogy ne offoljak, egyterűvel szép az élet vidéken, legyen az vw olasz francia... 1x egy hónapba elmegyek a városba "oszt bevásárolok a nagybótba" hazaviszem az egyterűvel. 8o)

akos696 · www.focusauto.hu 2012.01.13. 12:29:03

@stellaz1: Ha 18,5-nál melegebb van, már zavar alváskor.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.01.13. 12:30:58

@Dixhorn: Egyetértek. Bringázáts én is szeretem egészségmegőrzés céljából, de közlekedésre nemigen egészséges egy városban, hacsak nincsen maszkod (pedig nem sok bringáson látok). Vidéken még sima ügy, de nagyvárosban, Bp-n már durvább.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.13. 12:32:43

@akos696: Nyáron én is bringával járok (ha nem kell nehezet vinni), de ilyen ku* hidegben a franc, az.

Rocko- 2012.01.13. 12:32:45

@kistesoka: látom az értelmezés nem az erősséged.
"Hogy ezt a kék Sharant megvenném-e? Nem hiszem, ahhoz kicsit túlságosan megviselt."

Rocko- 2012.01.13. 12:39:51

@stellaz1: ez nem. viszont fordított helyzetben igen.
mondjuk 45 perc helyett 25 perc kocsival, és nem fizetik a tömközt.
akkor már érthetőbb, hogy kocsiba száll.

Dixhorn 2012.01.13. 12:42:04

@akos696:
Ebben igazad van, bent pesten én se nyomnám maszk nélkül, de budaörsön elvagyok nélküle még, itt nem vészes.

Pont ezért kabrióval sem járkálnék a nagyfaluban.
Jó az nekem csukott ablakkal, aktív szenes szűrővel, hátha tovább élek két évvel. :D

stellaz1 2012.01.13. 12:44:26

@ColT:

idén még nem is volt hideg, tiszta tavasz van (majd jól be is szopjuk a bogárinváziót) :)

stellaz1 2012.01.13. 12:46:56

@akos696:

sajnos kell a maszk budapesten, a főutakra mindenképpen

de az is igaz, hogy nem csak brigához kellene, hanem hgyalogolni, vagy autóval közlekedni is, sajnos mnindenki kapja a mocskot

én most egy 3M félálarcot használok, kurva hülyén néz ki, de kényelmes és jól szűr

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.13. 12:57:00

@stellaz1: Én fázós vagyok, nekem pont elég :D Meg hajnalban kocsmából hazafele (szigorúan gyalog) sincs meleg.

fogash 2012.01.13. 12:59:47

@LanciaBacci: kettő van, 9 és 5 évesek. Alkalmi utasnak ugrik be a szomszéd kislány, vagy a keresztfiam, hasonló korosztály. A három gyerekülés viszonylag kényelmesen elfér egymás mellett, a csomagtartó rovására nem megy. Ezért mondom, hogy 3 gyerekig a Picasso okés.

Mert ugye a Sharanban a 3 sort kihasználva mi nem marad? Hát csomagtartóóó... :)

@stellaz1: "a melóhyele busszal 25 perc, kocsival 30-40 perc"

Azért ezt gondold már újra légyszi. Hogyan tud a busz kétszer olyan gyors lenni, mint az autó?

Dixhorn 2012.01.13. 13:02:33

@fogash: úgy, hogy az a buszsávban szabadon megy, míg te a dugóban szopsz. :)

közösperonos átszállás 2012.01.13. 13:10:25

@stellaz1: plusz esetleg parkolás, az is tud időigényes lenni.

Gekko 2012.01.13. 13:25:12

@fogash: Bocs, a Picasso-ba 3 rendes gyerekülés igen csak nehezen fér el egymás mellett, küzdelem az övek bekapcsolása. Sharanban 3-4-évesen maguknak csatolnak.

Valamint, az autóba 7 üléssel is bepakolok annyi cuccot fejenként, mint a Picassoba... Volt Picassonk 2-ik autónak a Sharan mellett, szal van összehasonlítási alapom. Jó kis kocsi a Picasso, de a Sharan sokkal inkább az. 3 gyerektől már jobb, a felett meg nem kérdés.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.13. 13:26:23

@stellaz1: Abba beáll valami jóképességű külföldirendszámos úgyis...

Dixhorn 2012.01.13. 13:40:55

@ColT: be nem áll, max elmegy, de az a dugóban álloknak nem oszt.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 13:52:17

@stellaz1:

"én is eladtam az autót, mikor rájöttem, hogy a tisztességes karbantartása/fenntartása, beletervezve a nem váért kiadásikat is, felemészti a megtakarítani vagy nyaralni való pénzünket, és rohadtul nem bántam meg (Budapesten), városon belül kerékpározunk, vidékre vonattal járunk, és igen, egy hétre előre szoktunk vásárolni és simán megoldjuk"

Mássz hegyet, vagy járj horgászni, vagy legyenek a szüleid vidéki nagyváros agglomerációjában, vagy legyen gyereked, vagy úgy általában menj olyan helyre, ahova nem minden birka jár, vagy sorolhatnám.

Hjajj de gyűlölöm az embereket, főleg a hippiket.

stellaz1 2012.01.13. 14:13:31

@vau:

ha valaki életképtelen, azon én nem tudok segíteni

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 14:18:47

@stellaz1:

Hja, plusz a tacskómat egy ismert értelmes tömegközlekedési eszközön sem lehet szállítani, csak személyvonaton.

Mi a f*szomról beszéltek ti? Nőjetek fel, de tényleg. Én is építettem magamnak biciklit, használom is Pesten, de nem ment el tőle az eszem.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 14:20:56

@stellaz1:

Ez nem épp releváns válasz, nem gondolod? Szerintem az az életképtelen, aki odáig tud eljutni, ameddig van tömegközlekedés, azon túl is 10km-t max. 20kg csomaggal.

A te világod egy beszűkült, nyomorult, szmogturkász, álentellektüell, kvázizöld szar.

Sajnálom.

stellaz1 2012.01.13. 14:24:57

@vau:

"A te világod egy beszűkült, nyomorult, szmogturkász, álentellektüell, kvázizöld szar."

tudod, van az a feladat, ahol egy képről kell mesélni, és ilyenkor nem is a kép fontos, hanem, hogy aki beszél rólam az a lelki világát tárja fel vele

Dixhorn 2012.01.13. 14:33:14

@vau: tegnap láttam egy tacskót egy buszon, a csaj kezében. :)

Mi bajod a hippikkel? :)

stellaz1 2012.01.13. 14:38:54

@vau:

"Szerintem az az életképtelen, aki odáig tud eljutni, ameddig van tömegközlekedés, azon túl is 10km-t max. 20kg csomaggal."

mondjuk azért szerintem derekas teljesítmény, ha valaki a pusztában is képes 20 kg csomaggal eljutni 10 km messzire a busztól minden segítség nélkül. :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 14:51:30

@Dixhorn:

Távolsági tömegközlekedésre gondoltam, MÁV helyjegyes cuccra még dobozzal sem lehet felvinni a blökit. Ha át akarod vinni a határon, mert pl. Olaszországban akarsz egyet túrázni, akkor karantén, asszem most fél évre. Autóval ilyen nincs.

Rax Alpokba klettersteigelni hogyan mész le tömeggel? Kiveszel még három nap szabit az átszállások miatt?

Vagy akarj csak eljutni a Magas-Tátrába, csak túrázni, nem is síelni, vagy snowboardozni.

Vagy menj fel siklóernyőzni mondjuk csak a Mária-halomra autó nélkül.

Vagy akár hétvégén nagyszülőktől vidd el orvoshoz a gyereket, mert köhög.

Vagy menj el búvárkodni csak ide, valamelyik délpesti bányatóhoz. Vagy mondjuk windszörfözni Tatára. Vagy kajakozni.

Nem barátom, a helyzet az, hogy a hócipőm teli van azzal, hogy minden rohadt cikknél jön valami biciklis hülye, aki nem lát tovább a rozévice-millenáris tengelynél, és magyarázza a faszságot. Közben meg az élete olyan üres, mint a biciklitároló a baranyai horgásztavaknál.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 14:53:14

@vau: Mellément, ne haragudj, stellaz1-nek ment.

Hurri Kán 2012.01.13. 14:54:58

@vau:
Igazad van. De nem kell ilyen messzire menni, elég, ha csak ki akarok menni pl. Gödöllő mellé horgászni. :)

stellaz1 2012.01.13. 14:57:34

@vau:

öööö.... igazából ki nem szarja, hogy hogy mész ide meg oda?

legalábbis engem totálisan nem érdekel, hogy autóval, gyalog, vagy siklóernyővel mész a tátrába búvárkodni pincsivel az öledben

CsGergo 2012.01.13. 14:58:42

@Lanciás Theo: Most a Priorákat is be lehet hozatni klímásan.A 110es családot nyugatra vitték klímával, légzsákkal,abs-sel, de bele lehet tenni itthon utólagosan.A szamárba is lehet rakatni utólag, gyártanak hozzá készletet.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 15:06:22

@stellaz1: miért is kell kitérő választ adni megint?

Hány kültéri hobbid van a bicajozáson és a romkocsmákon kívül?

Illetve az elmúlt fél évben hányszor hagytad el a megyét?

Mert talán esetleg tényleg érdemesebb a millin anekdótáznod a haverokkal a következő CMről, mint itt magyarázni, hogy miért nem való semmire egy családi egyterű.

Mert ugye se családod nincs, se egyterűre nincs szükséged, mert hobbid sincs és ebben a koszfészekben éled le az életed. De ez nem azt jelenti, hogy másoknak sincs, max nem tudják a kurvanagy arcotokat beletolni ennyire a tényekbe.

Még egyszer, én is bringázom, de nem ugatok, ha valaki épp nem.

Dixhorn 2012.01.13. 15:07:30

@vau: Értem én hogy villanymotor, de mi hajtja? :)

Én is biciklizek ha tudok, de van 3 kocsink a családban és szarni is kocsival megyek ha épp olyan kedvem van.

Te kicsid túlreagálod ezt az egészet feleslegesen. :)

Örülök, hogy ilyen tehetséges sok szabadidős programmal rendelkező ember osztja a véleményét, sokat tanultunk belőle.
Biztos hogy nem hagytál ki semmit? jet ski a dunán? Én sima vastalicskával szoktam letolni, hogy ne fogyjon a kocsiból a benzin, vagy a drága olaj.
Ja most az olaj a drága, akkor a benzinessel húzom majd le.

ha nem biciklis hülye jön, akkor BMW-s hülye, suzukis hülye. Aki nem bírja a kulturális és társadalmi eltéréseket és a más véleményeket, az mást is csinálhat, nem kell mindenkit állandóan lefikázni.te Szóltál valami használhatót a cikkhez?

Szóval mindent megbeszéltünk, tartom magam ahhoz, hogy a cikkben szereplő fostalicska tyúkólnak talán még jó lesz, másra nem. :)

Gru 2012.01.13. 15:07:56

Nekem V6-os Sharanom van (gyári ültetéssel) és busz ide busz oda, komolyakat lehet vele autózni. Nyilván autópályán érzi magát otthon, de én kanyarogni is szeretek vele. Szinte mindent elvisz, csak tankolni ne kellene! :D

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 15:08:31

@gyvy: egy félnapos pecányi cuccot is szívesen ráaggatnék bárkire, aki azt mondja, hogy egy hétvégi horgászatra valót is el tud vinni bicajon :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 15:10:34

@Dixhorn: mondom, nem neked szántam.

Egy cimborámnak nincs sok pénze, de pont dízel tyúkól kellett neki, pont ilyen, csak blitzcel az elején. Mert festéket hord és két gyereket.

Iszonyatosan fel tudnak kúrni emiatt az ilyen kommentek. Ennek a kocsinak a maga dimenziójában rohadtul meg van a létjogosultsága.

stellaz1 2012.01.13. 15:11:20

@vau:

ne legyél már ekkora majom, mert még megdobálnak banánnal :)

de ígérem, hogyha majd szürke és unalmas életemben el akarom hagyni egyszer ezt a koszfészket, akkor feltétlen megkereslek életvezetési tanácsokért

ez így jó lesz?

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 15:15:04

@stellaz1: tényleg, csak annyit kérek, nem többet, hogy fogjátok fel, értsétek meg, hogy nem feltétlenül hülye, aki az autóban ül. Ennyi.

Sokat segítene abban, hogy ne rühelljenek az autósok
engem is,
miattatok,
amikor én felülök a bicajra.

Hurri Kán 2012.01.13. 15:15:04

@vau:
Elvinni még csak hagyján, tóparton is kell általában pár száz métert sétálni, csak hát próbálj meg vele felszállni egy távolsági buszra, különös tekintettel az új típusokra, amiken gondosan ügyelnek, nehogy egy kis hátizsákot fel lehessen tenni az ülések fölé, cserébe középen sincs benne semmi hely.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 15:18:40

@gyvy: Szervizben volt a kocsim és cimborámmal a Ráckeveire mentünk le hátizsákokkal és a tacskóval. Ennyien akkor se néztek volna meg, ha egy szál bőrtangában utaztam volna.

Egy ilyen egyterű, ennél értelmesebb állapotban szerintem cuccolni és személyszállítani istenkirály. Csak ne nézne ki ennyire szarul. :)

Egyszersmint meg lenne oldva a hatan megyünk haverokkal nyaralni/horgászni/dolgokat csinálni témakör.

Harkov 2012.01.13. 15:19:17

@vau:
Gratula magam se írhattam volna szebben!:-)

stellaz1 2012.01.13. 15:19:35

@vau:

csak tudnám honnan veszed, hogy gyűlölöm az autósokat?

hol írtam ilyet?

én amatőr rallizatm is régen, volt autóm, hivatalból is jártamautóval az országot

de a privát autómat eladtam másfél éve és ez utólag is jó döntésnek bizonyult

kerékpározni meg jó dolog

és ha nem tudod elfogadni a véleményemet, akkor kinyalhatod a seggemet

Hurri Kán 2012.01.13. 15:23:01

@vau:
:)))

Egyébként akik szidják a Sharant/Galaxyt: tizenX éves autóról van szó, nyilván csodára nem érdemes számítani. Javítása (kopó dolgok futóműben, motorban)alkatrészárakat tekintve egyáltalán nem vészes, cserébe kap az ember egy kombinál is praktikusabb autót, kb. ugyan olyan fenntartási költségekkel.
Mivel gyerekem még nincs, így annyira nem vonzanak ezek a buszlimuzinok, egyelőre elég egy normális méretű kombi. De 2-3 gyereknél valószínűleg elgondolkoznék egy ilyenen.

Dixhorn 2012.01.13. 15:23:42

@vau: tudom hogy nem nekem, nincs is semmi gond, nem vettem semmit magamra. :)

Én csak beszélgetek.

Simán van létjogosultsága az ilyen kocsiknak, lehet nekem is lesz egyszer, meg igazából tetszik hogy nem leülni kell, hanem beülni,meg elég nagy is vagyok.

Csak ez a kék füstölő szar 1 gurigáért nem opció szerintem. Akkor inkább párszáz hitel hozzá,akinek nem telik több kp, hogy egy jobb gép legyen, amit nem kell megbontani egy darabig.

Kocsi nélkül nem tudnék létezni, a jelenlegi életformámban, bicikli nélkül igen. Busszal nem járok kb 98-óta, azóta talán 2-3* ültem buszon,(rühellem), meg kétszer vonaton. :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 15:28:23

@stellaz1:

Már bocs, de TE nem fogadod el a többség véleményét, hogy nem önszántukból ülnek fel a húszéves kadettel a szopórollerre.

Biztos azért, mert szeretnek házhoz menni a lófaszért.

Nem bazmeg, hanem a fent leírt dolgok miatt, csak ez a kurvanagy urbanista, fennhéjázó, kamáslis/spandexnacis/fixis agyatokba nem fér bele.

Lazábbra kéne engedni a bagaboot mert még a végén a maradék empátiát és helyzetértékelést is kiszorítja belőletek.

Tetszik? Nekem is. Szeretek bringázni. Prédikálok? Nem.

És nem-nem, TE nyalhatod ki a MI seggünket.

fogash 2012.01.13. 15:29:39

@stellaz1: @Dixhorn: megint ez az öncélú pesti szemlélet... Vannak az országnak olyan részei is, ahol nincs buszsáv. Sőt, ha átszállás nélkül nem tudsz eljutni a célodhoz, akkor baxhatod a buszsávot is, úgyis gyorsabb vagy kocsival.

"Mi bajod a hippikkel?" Büdösek és tele van velük az elempé.

"öööö.... igazából ki nem szarja, hogy hogy mész ide meg oda? legalábbis engem totálisan nem érdekel, hogy autóval, gyalog, vagy siklóernyővel mész a tátrába búvárkodni pincsivel az öledben"

Látod, barátom, itt tör elő a sötétség mérhetetlen mélysége. Amint valaki felvillant pár nagyon is racionális kombinációt, ami nem illik bele a világképedbe, az álláspontod egyből "ki nem szarja le". Na ez aztán az érv. És itt nem a siklóernyős búvárok védőbeszédét olvasod, csak mondjuk oldd meg tömegközlekedéssel (csak Bp-en belül gondolkozva!), hogy fél ötkor kiesel a munkahelyedről, ötig eljutsz a gyerekért a négy kilométerre lévő suliba, onnét fél hatra átviszed a további három kilométerre lévő teremfocira, kiülöd azt az órácskát, majd hazafelé még veszel vacsorára két liter tejet (mert annyi fogy naponta), némi kenyeret, felvágottat, friss gyümölcsöt (a te cuccod, a gyerek iskolatáskája, focicucca meg ez a 3-4 kilónyi bevásárlás meg egy hullafáradt kisiskolás a karodon és kilencre már haza is értél, amikor leülhetsz vacsorázni, tanulni a gyerekkel, stb...

Kocsival meg nem cipekedsz, nem szívsz az átszállásokkal, nem ázol szarrá, be tudsz vásárolni, míg a gyerek rúgja a bőrt, és hétre (két órával hamarabb!!!) otthon vagy, mint BKV-bicaj kombinációval.

Szóval az autó létszükséglet Mo minden településén, mert a tömegközlekedés mindenhol életszerűtlenül van megszervezve.

fogash 2012.01.13. 15:30:48

@Dixhorn: "Csak ez a kék füstölő szar 1 gurigáért nem opció szerintem. "

ebben tökéletesen egyetértünk, ebben a méret- és árkategóriában is százszor jobb vételek vannak.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 15:34:40

@Dixhorn:

Egyetértek. Szerintem ezek az egyterűek nagyon jók, csak még én se ennél tartok az életemben. De remélem pár év múlva megtöltök egy ilyent (ennél jobbat) kölkökkel meg sátorral.

stellaz1 2012.01.13. 15:37:52

@vau: @fogash:

akkor vesztek kocsit és örültök

van még probléma?

Dixhorn 2012.01.13. 15:39:18

@fogash: nem vagyok pesti, de " néha " járok és nekem a stellaz1 ismerősének utazási időkülönbségéből rögtön ezt vágtam le.Ezek szerint neked nem esett le? Mert ha igen, akkor nem is értem a vita tárgyát. :)

Nyilván vidéken, bárhova előbb érsz kocsival mint busszal, nem hiszem hogy ez szót érdemel.(De ez esetben még ő sem hozta fel azt a bizonyos számodra paradoxon példát.)

A hippis költői kérdés volt, ki a faszt érdekelnek. :D

Utoljára, senki nem vitatta az autó és a jól pakolható autó létjogosultságát és nélkülözhetetlenségét. :) Tehát így van, igazad is van. kérdés hogy ki teheti meg és ki mit tehet meg.Ezt pedig el kell fogadni, hogy mi emberek kurvára nem vagyunk egyformák, de ettől nem kell utálni egymást. :)

Na befejezem mert még azt hiszitek valami buzi hittérítő vagyok. :D

Dixhorn 2012.01.13. 15:41:17

@vau: ja ezt én is így képzelem el, majd egyszer, még nem tartok ott én se. :) Mert ha így lenne épp a gyerek szaros seggét pelenkáznám és nem itt társalognék. :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 15:46:45

@Dixhorn: Egyébként a pesti biciklis porhintésnek a negyedét kell elhinni, igazából jelenleg a városban nagyon nehezen lehet dugóba keveredni a szuperhúzós benzinár miatt.

A legszopóbb kombinációm eddig a 11.ker --> Oktogon volt munkahelyileg, de fölényesen győzött az autó a tömegközlekedés és a bicaj felett. Csak parkolás miatt megoldhatatlan, ezért marad a másik kettő.

Szóval ezek az időbeli eltérések mind abból a mítoszból táplálkoznak, hogy az optikai futárok azt képzelik, hogy egy húszmilliós megapoliszban élnek, közben csak akkor mennek ki a nagykörúton kívülre, ha a kopaszhoz mennek használt olasz időfutam-kormányért.

Dixhorn 2012.01.13. 16:00:25

@vau: Ja én is a 11.keren keresztül szoktam néha bemenni, de csak időnként futok bele komolyabb dugóba. Mondjuk ha két csepp eső esik akkor tuti. :D Mert akkor gondolom mindenki kocsira vált.

Mondjuk nem tudni merre jár az ember, meg hogy vezet. lehet kerülőt is beledob, hogy tudjon egyet a városban fittizni a kabrióval. :D

Első mohikán 2012.01.13. 16:15:32

Mikor elkezdtem beleolvasni a blogposztba, azt hittem, hogy hasonló autók tulajaival cserélhetek eszmét. De nem. Ide -talán két kivételtől eltekintve- olyanok írnak, akik ebben a cikkben láttak/olvastak először erről a típusról. Biztos értenek az autókhoz, hiszen olvassák a Totalcar-t, de...hogy is fogalmazzak finoman; én nem ítélkeznék olyan autóról, amit eddig csak a forgalomban láttam és nem magam használtam és szervizeltettem évekig.
Jómagam 99-es Seat Alhambrával (a műszerfal-világítás színétől, a tükrök és a hátsólámpa formájától eltekintve az utolsó csavarig megegyeznek) taxizom immár hetedik éve (ugyanazzal a példánnyal), több, mint félmilliót mentem vele. Szinte kizárólag városban, szar utakon, félóránként más-más utasokkal használtam és még megy, teszi a dolgát. Jó, nem a mai dizájnerek tervezték, nem a mai teljesítményszinteket kínálja az 1.9-es TDI. DE:
-Ugyanannyi a szervizigénye és az alkatrészárai, mint egy 90-es évekbeli középkategóriás autóé.(Opel, Ford stb.)
-Igénytelen, egyszerű a motorja -igaz, csak 90 LE-, nem kellett hozzányúlnom eddig egyáltalán. Se porlasztócsúcs, se adagoló, se turbó, se semmihez. (500.000+ km!) Elektronikusan is megbízható, az ajtózsanéroknál a vezetékszakadások miatt volt kizárólag csak problémám -taxi!-, generátort sem gyógyítottam eddig.
-Olajat nem eszi, -25 fokban egy főtengelyfordulatra indul, viszont nem kéken ugyan, de kormol...ööö talán mert dízel?
-Baromi nagy (enyém hétüléses), ezerféleképpen variálható; használhatod munkába járástól kezdve a nyaraláson át a költözködésig -a csajozáson kívül, bár ha kiveszed az összes ülést...- bármire. Kívül szinte kisebb, mint belül.
-Élvezet vezetni, jól átlátható, biztonságban érzed magad, rálátsz a forgalomra, olyan, mintha egy akváriumban ülnél; az utasok dicsérik, naná, taxizásra ideális.
-5 litertől-től 7,5 literig lehet etetni. (Pl. három bringával a vonóhorgon, négy személlyel és csomagokkal a Magas Tátrában nyaraltunk; szerpentinek, emelkedők, autópályák stb. Egy hét átlaga 4,9 l! Taxi üzemmódban a városban sok ketyegéssel 7,5 l.) Viszont lomha az igaz; 90 LE és 1780 kg plusz nagy keresztmetszet.

Ami a negatívum:
-Alulméretezett a klíma teljesítménye; tűző napon nehezen hűti le az autót a nagy beltér és az óriási üvegfelület miatt.
-A hátsó kiegészítő fűtés -a motor hűtővizét segít felmelegíteni +4 fok alatt- gyakran javításra szorul. Ha elromlik, akkor hidegben a motor veszteséghője nem elég az üzemi hőfok eléréséhez és ilyenkor a fűtés is csak langyos.
-Futóműje alulméretezett ekkora tömeghez -1780 kg- és ilyen utakhoz. A kutyacsontokat (stab.karokat) félévente eszi.
Ennyi.
Taxiztam már 8-10 féle autóval a 22 év alatt -Dácsiától 5-ös BMW-ig-, de ezt szeretem a legjobban. Ha gyártanák még ezt a típust -nem a ráncfelvarrottat 2000-től a kéttömegű lendkerekével, meg a PDTD-s motorjával-, akkor újra ezt venném.
Akkor is, ha nincs egyetlen gyerekem se, ha nem taxiznék és kirándulni sem mennék soha. Egyszerűen azért, mert nem kerül többe a fenntartása, mint egy pl. Opel Astráé.

(A cikkíróknak pedig annyit, hogy egy kb 13-14 éves dízel autót teszteltek. Mit vártak, makulátlan belsőt, kopásmentes kormányt, füstölésmentességet? Komolyan? Szakadt a váltószoknya és kitérdelték a hangszórórácsot és valószínűleg törve is volt valahol...óóó, már nem is kell, hiszen ez így egy szar konstrukció.)

karlmann 2012.01.13. 16:37:03

Hajaj, úgy látom megint sokan tévedtek ide észt osztani. Aki szo..ni akar télen-nyáron biciklivel és tömegközlekedéssel, miközben lenne pénze autóra is, az tegye. De másokat ne szédítsen azzal, hogy neki is ezt kéne tennie, mert ez olyan jó! Egyrészt mert az általános baromsággal szemben a környezetszennyezésnek csak a töredéke származik az autóktól. Ezzel értelmes emberek régen tisztában vannak. Másrészt azért, mert ha naponta meg tudok spórolni két órát, mert kocsim van és azt a családommal tölthetem, az mindennél többet ér.

Teszem hozzá, hogy a tömegközlekedés sok helyen - de nem ebben az országban - valós alternatíva, mert normálisan van megszervezve és ami a legfontosabb: működik. Nálunk a legtöbb helyen vagy teljesen használhatatlan, vagy csak nagyon korlátozott mértékben képes betölteni a neki szánt funkciót. Arról nem is szólva, hogy a nevetséges szintű szolgáltatáshoz képest milyen drága. Az olyan apróságokat el ne felejtsem, hogy pl. a pesti metró lassan a potenciális öngyilkosjelöltek klubja.

Rocko- 2012.01.13. 16:40:12

@vau: "Még egyszer, én is bringázom, de nem ugatok, ha valaki épp nem."
ritka.

Dixhorn 2012.01.13. 16:45:35

@karlmann:

Köszönjük neked is az értelmes és egyáltalán nem szelektív észlelésű kommentet.

Majd betesszük a többi mellé a fiókba. :)

zweitakt 2012.01.13. 16:46:17

Gyerekek!
A Scudo/Jumpy/Expert Combinato Még 450cm sincs hosszában, van tolóajtó, akkor is ki tudsz szállni, ha kevés a hely, és 8 ülés van benne. 6 ember akkor is elfér, ha 120kg/*fő. Rugózása igazán komfortos, a fekvőrendőrnél sem repülnek a gyerekek a határoló kötőfék végállásáig. És még csomagtér is jócskán marad. Az alkatrészek pedig szinte röhejesen olcsók.
Ez a gazdaságos, nem a lepukkant VW.

Garp 2012.01.13. 16:48:05

az octaviank ugyanezzel a tade motorral van szerelve (ALH), elment benne a legtomeg mero 200k-nal. €60-ert utangyartottat, €120-ert gyari BOSCH-t lehet kapni.
Ettol fuggetlenul (bar ora szerint 210k van benne, de sztem ugy 40-60%-al tobb) - lekopogom - gumira, futoolajra meg kopo alkatreszre koltottunk csak. 3 eve van meg, 120k-val vettuk, egy evet allt. Siman cserelnem egy Sharanra a 90 lovas motorral. Gyerek, kutya - koll a hely.

karlmann 2012.01.13. 16:54:33

@Dixhorn:

Egyáltalán nem kértem, hogy bárhová berakd. Leírtam amit gondolok. Nem vagyok egyedül ezzel ahogy látom.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 16:59:01

@Rocko-:

Azért nem lehet hallani minket, mert nem köpködjük tele baromságokkal a fórumokat és nem blogolunk róla, de mi vagyunk a többség.

Nem blogolok arról se, hogy gyalogolni is szoktam, meg hogy autózom is, vagy hogy motorozom mert kb. ugyanannyira különböztet meg másoktól és annyira érdekes. És nagyon nagyon sokan így gondolják.

Azzal mész, amivel akarsz, szíved joga, így van kitalálva a világ.

papa33 2012.01.13. 17:17:42

Azt mondjátok már meg, a németeknek mért jó a Dacia Logan, nekünk mért nem jó? -mert sokaknak az reális. Újonnan is, használtan is. Mert az ár/érték aránya honi fizetésekhez való.
Meg az MCV vagy mi 7 személyes.

Azt hiszem, megérjük hamarosan, hogy átgondoltabban fogunk fűteni, autózni. Ezeken most is rengeteget lehet spórolni.

Rocko- 2012.01.13. 17:26:42

@papa33: mert nekik nincsenek rossz tapasztalataik a 1310-essel, így nem tudják miért félik és utálják a magyarok a Daciat.

sty123le 2012.01.13. 17:40:19

Ez a kék füstölés a TDI esetében ált. szelepszárszimmering.Az előző audi 80 TDI-mben 460e. van,simán indul szépen megy.A mostai autóm is TDI 290e. km-el jól elvan köszöni.Söt egy régi passatom 81-es 1.6D szintén 500e.km felett bontatlan a motor.Igaz mind ésszel voltak használva...

stellaz1 2012.01.13. 17:43:10

@vau:

"Azért nem lehet hallani minket, mert nem köpködjük tele baromságokkal a fórumokat és nem blogolunk róla, de mi vagyunk a többség."

neked valami komoly szociális problémád lehet

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 17:54:35

@stellaz1:

Nem teljesen értem, mire gondolsz, rosszul szocializálódtam, vagy szociálisan nem jövök ki az emberekkel?

Nyilván nincs alapod egyikre se, de megértem mennyire szar lehet, hogy lényegi elemébe a mondanivalómnak nem nagyon tudtál belekötni, ezért inkább dehonesztálsz.

kultúrpesszimista 2012.01.13. 18:39:23

Ezzel a döggel csak három gond van:

1. Dízel.

2. Volkswagen. (=népautó)

3. Bűnronda. Hát persze, egyterű.

Váljék egészségére, aki megveszi.

stellaz1 2012.01.13. 18:45:48

@vau:

nem nem tudok belekötni, hanem az egész amit leírtál egy nagy hülyeség, konkrétan nem ismersz, de már tudod mit nem csinálok, mit csinálok, hova járok, mivel járok, stb.

persze rosszul

és a legviccesebb, hogy nem is agitáltam a bringa mellett, csak leírtam, hogy én, hogy csinálom :D:D:D:D

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.01.13. 18:53:35

@stellaz1:

Te végülis csak leírtad, hogy nem autózol, hanem biciklizel egy családi egyterûs poszthoz és jelezted, hogy mindent meg tudsz oldani vonattal és tömeggel, de fõként bicajjal, mert nincs családod és nem kell egy ilyen neked semmire. Ha jól értem.

Ööö.. wtf?

Rick4 2012.01.13. 18:59:54

Annak idején néztem én is ezeket a haveromnak van is egy automata, az városban sose melegszik fel, és 10 litert eszik gázolajból. Vezetni olyan mint egy zuk- mtz keveréket, fos az egész, a köldököm is kilátszik, olyan alacsonyról indul az ablak, a bőrrák 2 év vezetés után garantált...Aztán találtam jobb vételt.
Ugyanilyen méretű kocsim van jelenleg több is (Chevrolet Lumina APV és Pontiac Trans Sport, 112 ló és 175 ló) gázból 11-13 között esznek, ez max 2700Ft/100km, 6.2 liter gázolaj, és ezek a kocsik 200-500 ezer között vannak a piacon, alkatrész van bőven, nekem legalábbis, az usából minden meghozok 1 hét alatt, a sharan árai alatt. Minden bennük van ami kényelmi extra, csak épp nem rohad, és nem szar. Szerelőhaver most rakott össze egy ilyet, karácsony előtt megállt a verda, kuplungcucc kompletten 300 ezres volt bele. Nem kommentálom, milyen érzés lehet egy 1M-s verdába 300-ért kuplungot venni.

stellaz1 2012.01.13. 19:18:55

13 éves pénztemető vs stabil családi költségvetés

érted, vagy leírjab tagoltabban?

amúgy nem kell reagálnid, mára nekem elég

Gru 2012.01.13. 19:49:08

@Rick4: Mindenki mástól bocs, de ezt nem állom meg fröcsögés nélkül! Szerintem meg az általad birtokolt kocsi(k) fos(ok). Volt mindegyikhez szerencsém(?) hosszabb úton is (BP-Berlin/Monte Carlo), hát eszembe nem jutna pénzt adni egy ilyenért, nemhogy kettőért! A kocsijaidat, ha meghajtod hengerfejesek lesznek, 140fölött csak a jószerencse tartja őket az úton, a második oldalablakokat le lehet húzni? 3800ccm 175LE az igen, színtiszta csúcstechnika (és nem megy ki a világból...), ja és bár ez szubjektív, de félek nem tananyag a dizájnjuk vagy ha igen, akkor elrettentő példának!

Ui: Nem baj, ha más a véleményed, csak közöld kultúrált stílusban és senki nem fogja magára venni!

Ciri 2012.01.13. 19:54:13

Egy millió forintért nem lehet használt autót kapni Magyarországon, csak lomot.

Ez is az.

redriot77 2012.01.13. 19:58:15

Aki ismer tudja hogy nem vagyok VW-barát, de az 1.9-es tdi-nek jár a respect. Egy 200.000-et futott tdi nem akkora lutri mint egy hasonlót futott pdtdi vagy ctdi vagy más csicsásabb, technikásabb dízel.

kultúrpesszimista 2012.01.13. 20:09:03

@Ciri:

Megint sikerült kapitális baromságot mondani, de ezt már megszokhattuk. Kb. tucatnyi ellenpéldát lehetne hozni most, hogy a használt autók árai a béka segge alatt vannak évek óta.

Ciri 2012.01.13. 20:09:30

@taxi33:

"Mikor elkezdtem beleolvasni a blogposztba, azt hittem, hogy hasonló autók tulajaival cserélhetek eszmét. De nem. Ide -talán két kivételtől eltekintve- olyanok írnak, akik ebben a cikkben láttak/olvastak először erről a típusról. Biztos értenek az autókhoz, hiszen olvassák a Totalcar-t, de...hogy is fogalmazzak finoman; én nem ítélkeznék olyan autóról, amit eddig csak a forgalomban láttam és nem magam használtam és szervizeltettem évekig."

Így van. Azokról nem is beszélve, akiket meg még csak nem is érdekel sem a cikk, sem az autó csak böfög valamit.

Kábé két éve éppen arról áradoztam valamelyik poszt kommentablakában, hogy kezdenek lemorzsolódni a munkahelyükön seggbekúrt, elnyomott, tudatlan hülyék, akiknek az autózáshoz annyi közük van, mint Anyámnak. Semmi.

Elszóltam magam, mert az elmúlt évben idekeveredett az A5.hu a vezess.hu, stb stb összes dilettáns faszkalapja, a 14-20 éves korosztály, illetve a 150 ezer forint értékű "autók" tulajdonosa, aki a nyomorult szarából kiindulva fikáz minden típust, ami drágább egy kiló kenyérnél.

Nem csodálom, hogy megszületett a fotelfizikusokról szóló írás a TC részéről.

Ciri 2012.01.13. 20:10:52

@kultúrpesszimista:

Ejj egyem a szíved, pontosan rólad szól a második kommentem.
Te tényleg akkora idióta vagy, hogy még jelentkezel is.

Szopósmalac.

kultúrpesszimista 2012.01.13. 20:31:15

@Ciri:

Még, mééég! Kapjál már szívinfarktust! Idióta.

Ciri 2012.01.13. 20:33:29

@kultúrpesszimista:

Tényleg, majd' elfelejtettem:
Linkelnél egy-két példát abból a tucatnyiból?

mech_eng 2012.01.13. 20:50:30

Na.
Nem olvastam végig a kommenteket, csak elkezdtem, és mindjárt felhúztam magam. :-)

Én vidéken élek, mi tagadás, nagyon szeretem is. Kertes ház, messze minden forgalomtól, zajtól, mocsoktól.

Tény, hogy az élet megoldható autó nélkül, de anélkül nagyon-nagyon keserves. Én a munkahelyemtől 35 km-re lakom, és ha tömegközlekedést szeretném igénybe venni, ezt a távot közel 3 óra alatt tudnám megtenni, nem sokkal olcsóbban. Arról nem is beszélve, hogy nagyon rugalmas a munkám, és így szigorúan kötött lenne a közlekedési lehetőség.
Korábban munkanapokon talán 4, most meg 3 busz megy ki a faluból. Na most igazítsd ehhez a életed.

Másrészt meg nagyon szeretem az autózást, így már nem is kérdés, hogy a mindennapokra egy nagy dízelt használok. És?

Ti nagyvárosiak meg éljetek egymáshoz olyan közel, hogy az már zavaró legyen, ne legyen gombostűnyi életteretek sem, bringázzatok, autózzatok, törjétek-húzzátok egymás kocsiját, tömeg-közlekedjetek. :-)

ui.: És rengetek Sharan futkározik erre. Nem szép, de eszméletlen praktikus és terhelhető.

ágica1 2012.01.13. 22:12:55

340ezerrel tömtem tele a Galaxyt 13 év alatt. Soha nem hagyott cserben, pedig a gyerekek igencsak használták!
Amit nem írtál róla -és gondolom a többinél is így van: a 6,1-es fogyasztás. (vegyes használatnál)
És nem lusta, a zöldnél igencsak leveri az átlagot (na jó, de mi az átlag?), 140-et békésen utazik.
Ja, és az első ülés ki is fordul: konkrétan amikor az egyik gyerek betegen utazott, anya hátrafordította az anyóülést, hogy odafigyelhessen...
Lehet, hogy a Top Gear számára ciki, de családi autónak -és nem csak annak- igazán jól eltalált modell!
Talán még pár kis pakolóhely kellene -mint pl a Multiplában...

ágica1 2012.01.13. 22:19:56

@taxi33: Elfelejtetted a kissé alulméretezett fékeket és azt, hogy hegyre sem túlzottan termett -igaz rükvercben a síkos meredeken is szépen felhúz (feltol?)

Ottopappa 2012.01.13. 22:46:46

@Brevis: "Évekig a Sharan,Galaxy,Alhambra voltak a különböző elégedettségi,megbízhatósági statisztika sereghajtói, nem lenne bennük bizalmam, annyi helyen láttam őket utolsónak."

Azért abba gondolj bele, hogy ezeket a gépeket tipikusan nem plázamacák veszik műkörmöshöz járni... Mert olyan használattal persze hogy nem romlik el semmi, még egy Zaporozsec se. De ezen gépeket tipikusan haszonjárműnek, nagycsaládnak veszik, nyúzni, komolyan használni. Vagyis kapják az ívet tisztességgel. Magyarán igen csúnya hendikeppel indulnak, egy pl Toyota Aygohoz képest. Azt, amit sokkal többet és többre használnak, sokkal nagyobb eséllyel is romlik el. Nem azt mondom, nekem se kéne egy ilyen leharcolt példány, de azért legyünk vele korrektek...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.13. 23:31:10

Gonosz leszek, nem szoktam pedig : ha valaki el tud tartani X gyermeket ( anyagi lehetosegeihez merten ) akkor miert vallal x+y gyermeket?

2012.01.14. 00:11:41

@vau: Hagyd már ezt a Stellaz gyereket!
Nem érted? El kellett adnia az autóját , mert nem futotta rá, vagy elvitte a bank, és most önigazol. Kissé frusztrált.

Tudod, ez az, amit a csajoknál úgy hívnak, hogy péniszirigység.

Béla, tudod a Béla 2012.01.14. 02:19:28

@visszakettopadlogaz: talán mert nem lehet mindent pénzben mérni?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.14. 02:30:19

@Béla, tudod a Béla: Az onzes nem? Mindenki sok guereket szeretne, de annak a sokadik guereknek jo az hogy sem rendes egeszsegugyi ellatast, sem rendes oktatast nem kap? En csak kerdezem, nem kotekedek. Szerintem a jozan esz azt diktalja hogy gondolkodjon az ember mielott csinal valamit.

zootyo 2012.01.14. 07:26:34

@taxi33: Tökéletesen egyetértek veled, főleg az utólsó bekezdéssel ami a cikkírónak szól.
Mindent a maga helyén kell kezelni.
Miért is nem ajánlható ez az autó annak akinek ennyi pénze van?? Tökéletes választás.
Azt sem értem, hogy az a 314000km miért olyan ijesztő? Normálisan használva és karbantartva a TDI simán megfutja a félmilliót. Évi 20000 et számolva, még nagyon sokáig fog menni egy átlagos családnál és ráadásul egyre olcsóbb lesz hozzá minden. Aki meg 300000-es kuplungcserékről beszél, az tényleg ne vegyen használtautót, de semilyet se, mert olyan hülye hozzá, hogy lépten nyomon le fogják húzgálni a szervízek.
A 90 lovas TDI be ami nem kettőstömegű bőven 100 alatt meg lehet úszni a cserét, a 110 lovas is megvan 150-ből.
Aki meg azt mondja, hogy 1 millióért nem lehet csak romot venni Magyarországon, azt nem is minősítem...

barumka 2012.01.14. 10:03:35

Tényleg sok műmájer ír ide, akik a totalcart olvassák, és egyből azt hiszik hogy értenek mindenhez. Okosok. Kérdezzétek meg az autó szerelőket, a taxisokat, az autókereskedőket, hogy melyik kellene jobban. Francia fos, vagy német diesel.... Megkapjátok azonnal a helyes választ. Vagy csak menjetek végig egy forró nyári napon zágrábi az autóbahnon, és számoljátok össze mennyi német diesel, és francia fos van az út szélén lerobbanva. Pedig királyunk is megmondta, senkit nem hagyunk az út szélén....

blaiser 2012.01.14. 16:51:17

IMHO az ilyen lepukkant osoreg dizelek miatt olyan a levego amilyen a Mo-i nagyvarosokban. Amikor legutobb otthon jartam, setalashoz is legszivesebben maszkot huztam volna, pedig egy olyan nagyvarosban elek eszak amerikaban ahol autobol van annyi mint otthon ember. Az ilyen autot be kene tiltani. Tipikusan az a fajta amit addig hajt a buszke apuka amig meg mozog. Most meg csak hidegen fustol, kovetkezo lepesben melegen padlogazra, aztan felgazra, aztan meg mar ki nem sz-ja le, amig megy, jo lesz az. Kozepesen olcson felujitani? Ugyanmar. Amig atmegy a muszakin, eloszor onerobol, utana hatszellel.

zootyo 2012.01.14. 17:44:20

@blaiser: Ami füstöl, az nem a normálisan karbantartott TDI, hanem esetleg a húzott(eszetlenül chippelt) és a BKV busz. És az, hogy beindítás után kéken füstöl, az nem a diesel kormot jelenti. Az ősöregtől pedig nagyon messze van még ez a konstrukció.

vectra96 2012.01.14. 18:34:33

Én esküszöm nem értem a totalcar szerkesztőit és íróit, mert nekik minden egyes öregebb diesel autó szar és költséges. A családom és én évtizedek óta csak öregebb sok km-et futott diesel autókkal járunk és soha semmi komolyabb problémánk nem volt egyikkel sem!Ti meg folyamatosan fikázzátok hogy ilyen szarok meg olyan szarok meghogy ennyit meg annyit kell rájuk költeni.Meg különben is párszázezerért mit vártok???? Nem a több milliós autókhoz kell hasonlítani, mert azt nem a magyar ÁTLAGEMBER fogja megvenni.

8001A 2012.01.14. 22:13:07

@visszakettopadlogaz: Van, aki gyereket vállal, és van, aki szaporodik.

blaiser 2012.01.15. 00:07:33

@zootyo: biztosan igazad van es nyilvan fogalmam sincs egy ilyen TDI-rol, mert nekem sosem volt, de tapasztalatom szerint a varosi levego Mo-on rosszabb, mint a fent emlitett masik kontinensen es hogy mindent beborit a korom, meg a relative uj epitesu hazakat is. Igazabol csak tippelem h ennek koze lehet a dizelek nepszerusegehez es mivel nem vagyok gepeszmernok azt is csak tippelem hogy nem a legujabb fejlesztesu motorok tehetnek rola. Amugy a Sharan tetszik, ha lenne harmadik gyerek komolyan gondolkodnek rajta. Udv

GGG77 2012.01.15. 08:34:32

Kb 100x inkább Csikós Erája, mint egy ilyen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.01.15. 11:10:37

Az a baj ezzel a kategóriával (10-13 év, 1MFt környéke), hogy öreg autónak még drága, megvenni is, javítás is, alkatrész is; fiatalnak meg már nem üzembiztos...

Andrew460T 2012.01.15. 15:02:04

Annyira bírom az olyan okoskodókat, akik mindig azzal jönnek, hogy 1millió alatt nem lehet használható autót venni...
Gondolom az ilyen és ehhez hasonló hozzászólások forrását egy olyan szopóroller kocsi hozza ki a kedves kommentelőböl, ami pár évvel ezelőtt megfordult a keze között, és csak a gond és baj volt vele, vitte a pénzt dögivel, mert beleugrott egy rossz bizniszbe...

Ettől függetlenül nem kellene mindenkibe azt a tudatot beleerőltetni, hogy ha te is 1 misi alatt veszel autót, akkor pancser, kispénzes sz*rrágó vagy... Tudom, ez most kissé durva megfogalmazás volt, de lényegében ez jön le 1-2 ember hozzászólásából.
Valóban nehéz kifogni a jó autót 10+ év felett, de egyáltalán nem lehetetlen.

Ezt talán csak az nem bírja belátni, aki holt hülye ahhoz, hogy tudja, melyik autót szabad megvenni és melyiket nem...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.01.15. 22:30:26

@Plumper_: Az Stex Van Boeven, és holland; így van csak értelme... :D

B.GY. 2012.01.16. 18:54:46

Milyen egy misi alatt nem lehet autót venni?Én 100 ezerért veszek autókat.Járok vele 2 évig amíg vizsga van rajta aztán kidobom.Messzire repülővel megyek:)
süti beállítások módosítása