HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Útdíj? Észnél vagytok?

2012.02.01. 11:10 Tcomment

Címkék: budapest bkv útdíj

Imádkozzatok, hogy ne szálljon minden autós BKV-ra, mert a gatyátokat is ráfizetitek.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

564 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr344042974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moslekzabalo.il 2012.02.02. 00:11:57

@moslekzabalo.il:

"Az azota keltkezett mintegy 64 azaz HATVANNEGYMILLIARD FORINT adossag mind a mindent szetrablo es csodgyarto liberalbolsevik eraban keletkezett."

En is kezdek hulyulni,hiszen elfelejtem azt az icike-picike tenyt,hogy a fovaros 2010-ig mindvegig kommunista-liberalis uralom alatt allt 1947-ota ugyhogy a 2002 elotti szar is kizarolag az O SARUK.

Stratocaster 2012.02.02. 00:35:07

Olyan ez a BKV-cirkusz, mint amikor valaki szívinfarktust kap, ami egy hosszú-hosszú évek alatt felgyűlt, rossz életmód miatt keletkező problémák csúnya következménye.
Ha normálisan meg akarjál oldani a tömegközlekedés nyűgjét, rengeteg, egymáshoz kapcsolódó, '89-óra gennyesedő bajt kéne rendbe tenni. Az állami, önkrományzati alrendszerek egytől-egyik több sebből véreznek, úgy néz ki a BKV van a sor végén, itt fog kiborulni a bili.
Annyira óriási pénz kéne a BKV rendbehozására, hogy azt csak mondjuk az oktatás vagy egészségügy nagy mértékű megcsapolásával lehetne előteremteni, azonban ott is óriási a hiány. Egyesével el kéne már végre kezdeni rendbe tenni ezeket, addig nem lesz a BKV sem megoldva.
Mint az infarktus után, új, egészségesebb életmódra kell áttérni az életben maradás érdekében, ami hosszabb távon jót tesz a betegnek.

rcfan 2012.02.02. 00:49:14

Sebaj, lesz föld alá süllyesztett 4-es villamospótlónk. Mindez az adónkból jó drágán és az alternatívákhoz képest semmivel sem fog jobb tömegközlekedést hozni. Csak kidobott pénz.

És közben minden egyéb szétrohad és ez sem fejeződik be.

Merjünk nagyot álmodni! Kösz!

rcfan 2012.02.02. 00:53:30

Első lépésként legyen visszaállítva a politikusnak a tömegközlekedési bérlete (ebből is kap legalább a tömegközlekedés valamennyi bevételt) és NE KAPJON SZOLGÁLATI AUTÓT SE BENZINPÉNZT!

Könnyen dumálnak arról, milyen frankón közlekedik a melós a tömegben, miközben nekik szolgálati autó jár kék fényes felvezetőkocsikkal.

Godimodi 2012.02.02. 01:19:42

Én BKVval járok,nincs kocsim,se jogsim.Valamilyen szinten ilyen helyzetből gittrágás a BKVra panaszkodni,de tény hogy valami el van b*szva évek,évtizedek óta.Itt valóban mindegy, hogy jobbos vagy balos kormány van hatalmon.
Jó a szó Totalcar.

Közbiztonság Szilárd 2012.02.02. 01:28:42

@Mészáros Laci:
Értelmes a lófaszt.

Egy idióta barom agymenése.
Aki helyesli az útdíjat, attól beszedném a tízszeresét a javasolt összegnek.
Mert hát őszerinte úgyis okos ötlet ilyenért pénzt beszedni.

Aki meg nem, attól egy fillért sem.

A hozzád hasonló agyatlan barmok hadd fizessenek.

Ráadásul ha már Buapesten bevezetik, miért ne vezethetné be minden település minden átahaldó autóra?

Fáj gondolkodni, kedves idióta olvtársam?

"a három magyar mobilcégből kettő állami volt, az egyikben még mindig többségi állami tulajdon van"

Vagy rosszul tudod, vagy pofátlanul hazudsz.
Az tény, hogy nem igaz, amit írsz. Egyik hazai mobilcégben sincs semekkora magyar állami hányad, és régen is egyedül a Westel 900-ban volt a Matáv révén, de elenyésző, és azt is közel 15 éve eladta.

autos1980 2012.02.02. 01:34:16

Nem értem, miért is olyan drága a kamerarendszer kiépítés? Had kérdezzem már meg, az Útinform hogy tudott az összes komolyabb kereszteződésbe kamerát pakolni minden irányba? A honlapjukon lehet nézni a kamerák képeit. Tisztában vagyok vele, hogy sokkal jobb felbontású kamerára és többre lenne szükség, de ez nem lehet akkora tétel. Ha minden igaz, a rendőrség meg rendelkezik már rendszámtábla felismerő software-rel.

Csak meg kéne csinálni, nem szötymörögni rajta sok éven keresztül. Már hány éve húzódik a kamionoknak tervezett használatarányos fizetés bevezetése? 2007. május 22.-én!!! fényképeztem le az M1/M7 kivezetőjénél maga a berendezést (Nokia Ultra site-ban). Azóta eltelt lassan ÖT ÉV!!

Simán ebből a két tételből befolyna annyi pénz, hogy a BKV és a MÁV anyagi gondjai rendeződnének. De ezeket csak akkor fogja a társadalom elfogadni, ha TÖRVÉNYBE rögzítenék, hogy a befolyt pénzt csak és kizárólag tömegközlekedés fejlesztésre költhetik.

De hát nálunk (Magyarország/Budapest) soha nem a jó irányba mennek a dolgok.

Közbiztonság Szilárd 2012.02.02. 02:14:40

@Mészáros Laci:
Kocsis Istvánt már szeptemberben leváltották a BKV éléről.

Ez az információd is olyan pontos, mint az összes többi. Semennyire.

Dávidkát meg egy multicéghez esetleg takarítónak vennék fel, ugyanis csaképp átbukdácsolt az egyetemen.

Az egér működéséről is hülyeséget írsz.

"ha kisebb az autóforgalom TUTIRA kisebb a légszennyezés"
Gondolom, akkor Nyíegyháza környékén járhat Magyarországon a legtöbb autó. Csak mert pár hónapja ott volt a legerősebb a légszennyezettség. Meg Miskolcon.

"értelek, de ezek közül melyik is Vitézi asztala?"
Konkrétan az összes.

Te tényleg ennyire hülye vagy, vagy csak megjátszod magad?

@közösperonos átszállás:
Hagyjuk már a VEKE dicséretét az éjszakai buszjáratokkal, nagyon el van baszva az egész.

Szolgálati járatok meg most is vannak, és most sem vesznek fel, szóval ez meg simán csak hazugság.

"A KTI egyszer utánaszámolt, és nem. Ez van."

Akkor a KTI szarul számolt. Ez van. Legközelebb olyannal kell elvégzetetni a számolást, aki legalább a 4 alapműveletet ismeri, és nem keveri össze.

@Rosszindulatú Vászka:
Patagóniában biztos azért, mert olyan ország nincs. :-)
(Patagónia Argentína egyik területe.)

Közbiztonság Szilárd 2012.02.02. 02:56:58

@Rocko-:
És aki a 10-es útról akar átmenni az M3-ra?
Vagy esetleg Szentendréről az M7-re?

@D4D:
De ott miért csak 2 ropit, miért nem 10-et?

@moslekzabalo.il:
Ezeket honnan szeded?
Csak mert egy szó sem igaz az egészből.

moslekzabalo.il 2012.02.02. 05:41:25

@Közbiztonság Szilárd:

"Ezeket honnan szeded?
Csak mert egy szó sem igaz az egészből"

Guglizz csak Pubi, meghozza batran.A hozzad hasonlo hithu vorosok altalaban meg a szemuknek sem igen hisznek,nemhogy nekem. Ugyhogy feleleges linkelgetnem, meg hat bocsUlettel tele is van a net az ominozus bunozok neveivel ill. viselt dolgaikkal.Szemezgess hat kedvedre.

Lowtyo 2012.02.02. 05:49:08

osztom tibi ötletét.
pestiek! tegyétek le az autót egy napra és irány a bkv.
amúgy meg egyértelmű, hogy az egész mögött a karvalytőke, a másnapos brókerek és az elmúltnyolcév áll.

dr.Hüppögő Balneológus 2012.02.02. 06:55:04

Bóvliviktorék kezét kell figyelni, most valami újabb rablásra készülnek,

Rocko- 2012.02.02. 07:08:36

@Közbiztonság Szilárd: M0.
de persze lehet sírni, hogy drága a 10 ezer, mint hogy hogy párszázért körbemenni. 10-esről nem is kell körbemenni, sőt, most közelebb van, mint régebben, mert már van Megyeri híd.

(egyébként nem értek egyet az útdíjjal, és nem fogják bevezetni.)

Mészáros Laci 2012.02.02. 09:27:59

@akira2:

A fidesz azért ugrott rá a vizitdíjra, mert a fidesz is a magyar nép szülötte. Amíg a nép rövid távon gondolkodik, olyan politikusokat termel ki magából, akik rövid távon gondolkodnak.

Ugyanez a rövid távú gondolkodás ugrik rá most az "autósbérletre", láthatóan pártfüggetlenül.

Mészáros Laci 2012.02.02. 09:31:51

@ommm:

"Ööö...idén mennyit is? Ja NULLA forintot, remek!"

kérdezel vagy válaszolsz? blöffölsz, vagy megnézted a költségvetési törvényt?

(na nem mintha akkora "őm é bódottá" lenne: egyrészt, nem nagyon tartják be, másrészt, amit közlekedésfejlesztésre költenek, javarészt Simicska zsebébe folyik, Petőfivel: "van ki e nevet nem ismeri?")

Mészáros Laci 2012.02.02. 09:41:24

@soseleszekelső:

mivel továbbra sem találtam finomabb hisztogramot, kénytelen vagyok engedni és csak ahhoz szeretnék ragaszkodni, amit tudok: 2010-es jövedelmi adatok szerint a munkavállalók 5%-ának jövedelme volt havi fél milka fölött, és ez a réteg KÉT ÉVVEL EZELŐTT havi átlagban több mint 830 ezer bruttót keresett LEGÁLISAN.

mindezt azért tartottam fontosnak kiemelni, hogy érzékeltessem: a multi cégeknél fiatal középvezetők (kisebb felelősséggel és stresszel) is jobban keresnek, mint az állami vállalatok pellengérre állított vezetői. tehát igazad van: nem a felső 100 ezer keres 1 millió fölött, hanem két éve a felső 5% keresett 830 ezeret -- de nem gondolom, hogy mondanivaló tartalmát ez a különbség érintené.

Óvatosabban fogok fogalmazni olyan adatokról, amihez nincs kéznél a forrásom.

CoIie 2012.02.02. 09:44:31

Aki ma reggel végigment a város felé a Szentendrei úton az végigkurv@anyázta a városvezetést, mert az immár 3 éve Demszky döntése nyomán, leszűkített FLÓRIÁN felüljáró miatt (baleset, műszaki okból leállás nem volt!!) hosszú tömött sorokban lehetett 90%-ban állni, nem haladni! Éppen azokon a használhatatlan utakon, amiért pénzt akarnak beszedni!
"Útdíj? Észnél vagytok?" Először a közlekedés feltételeit kellene megteremteni, de egy SZAKÉRTŐI városvezetéssel, nem ejtőernyősökkel!

Mészáros Laci 2012.02.02. 09:45:06

@Rocko-:

Tökre igazad van, erről lemaradtam, mint a borravaló.

Mészáros Laci 2012.02.02. 09:50:49

@Közbiztonság Szilárd:

"Aki helyesli az útdíjat, attól beszedném a tízszeresét a javasolt összegnek."

van reális összeg és irreális összeg.
a BKV bérlet ára reális.
a tízszerese irreális.

ha a te nem látod be, hogy hosszú távon mindenkinek -- neked is -- jobban megéri felelősséget és terheket vállalni a közösség egészéért, akkor olyan kormányzatot fogsz támogatni, amely a tiedhez hasonlóan rövid távon gondolkodik: "amit ma ellophatsz ne halaszd holnapra."

Mészáros Laci 2012.02.02. 09:57:04

@Rocko-:

"ismerkedj új szavakkal: hu.wikipedia.org/wiki/Korrupció
nem is értem, hoygan maradhatott ez ki az életedből. "

Helyzetemből adódóan (versenyszféra, beosztott, kötetlen munkaidő) engem senki nem akar korrumpálni, és (jó kereset és ehhez mérten takarékos életvitel) én sem szorulok rá arra, hogy bárkit korrumpáljak.

Mészáros Laci 2012.02.02. 09:58:25

@CoIie:

"Először a közlekedés feltételeit kellene megteremteni"

nagyszerű elképzelés.
a részleteket hogy gondolod?

CoIie 2012.02.02. 10:26:04

@Mészáros Laci: erre vannak a SZAKÉRTŐK! Én nem az vagyok, én a közlekedő adófizető vagyok!

De az, hogy milliárdos busz sávokat alakítanak ki még szűk felüljárón is az tényleges pazarlás! Igencsak átestek a ló túloldalára a FLÓRIÁN felüljárónál, ahol 3 autós sávból 1 lesz, 10 km-es dugóval mögötte. Minden 100. járműre jut egy busz csúcsidőben, amúgy meg minden 1000-re! Ez idiótizmus, nem szakértelem!!

Mészáros Laci 2012.02.02. 11:16:33

@CoIie:

"erre vannak a SZAKÉRTŐK! Én nem az vagyok, én a közlekedő adófizető vagyok!"

akkor nincs más hátra, mint elfogadni, amit a szakértők csinálnak. ha érdekel, el tudom mondani, mi a szakmai háttere az ilyen fajta átalakításnak.

CoIie 2012.02.02. 12:03:30

@Mészáros Laci: no de anno D. majd most már T., mint főmuftik, nem tekintehetők szakértőnek! Mégis beledirigálnak abba amiben nem kompetensek. Ezt nem tudom elfogadni!

Ha meg egy magyar szakértő mégis ilyen, akkor fel kellene emelni a műegyetemen 'letöltendő' évek számát még 3-al, mert "doktorátus' nélkül nagyon sz@rul csinálják, pont úgy mint én, Te, vagy bárki más tenné, 'józan paraszti ésszel' vagy akár iterációs alapon.

ommm 2012.02.02. 12:11:53

@moslekzabalo.il: Nem hinném, hogy olyan nagy baja ennek az országnak, hogy itt hagyom a pénzem. De nyilván téged ez is bosszant. Jó neked.

Mészáros Laci 2012.02.02. 12:24:35

"no de anno D. majd most már T., mint főmuftik, nem tekintehetők szakértőnek!"

de nem is demszky vagy tarlós csinál buszsávot. mint főpolgár, kiáll a döntés mellett, de az előkészítés, a pro és kontra érvek keresése szakemberek kezében van.

"Ha meg egy magyar szakértő mégis ilyen"

Tehát érdekelnek azok a szakmai érvek, amelyek (például a Flórián téri felüljárón) buszsávot alakítottak ki, vagy amelyek lezárták a Nyugati téri felüljáróról a Margit híd felé kanyarodó sávot -- stb?

Mészáros Laci 2012.02.02. 12:26:29

@CoIie:

felüljáróTÓL, természetesen (a Bajcsyról a felüljáró alatt a Margit híd felé kanyarodó sávról van szó.)

Mészáros Laci 2012.02.02. 12:27:01

@CoIie:

hopsz, a két előző commentet neked szántam.

cso zsi 2012.02.02. 12:34:36

@Közbiztonság Szilárd: "Vagy esetleg Szentendréről az M7-re?"

@Rocko-: "M0."

Úgy 70 kilométeres kerülő.
És a míg a déli szakasz 29 kilométerén nem változik a helyzet (tudom, hogy dolgoznak rajta), addig ne követeljék meg senkitől.
De az is kérdés, hogy hol a nyugati összekötés, és kinek a lelkén szárad, hogy még csak a tervekben sem nagyon szerepel.
Ezen kívül kéne még egy városi gyűrű is, ami emberközelivé hozná ezeket a dolgokat, akár magasvezetéssel, tehát gyakorlatilag csak könnyű gépjárművek használhatnák, viszont elfogadható sebességgel.

Rocko- 2012.02.02. 12:46:06

@cso zsi: tisztában vagyok vele.
de akkor leírom újra: HA lenne útdíj, amit a vidékieknek IS meg kell fizetni, AKKOR a 70 km-es kerülő még mindig olcsóbb, mint 10 ezeret bedobni a feneketlen kútba.

a nyugati összekötést megfúrta az LMCS.

CoIie 2012.02.02. 13:05:49

@Mészáros Laci: én végeredmény orientált vagyok, elfogadtam, hogy a Margit-híd felújítása miatt szükség van "átmeneti" forgalom átszervezésre. De ez már a múlt, közlekedni már 5 éve nem lehet emiatt, hangsúlyozom a FLÓRIÁN téri felüljárón! Azelőtt lehetett közlekedni, most nem lehet! Minek ide több érv, vita, szakértés! Még egy óvodás is belátja... Csak ott fennt, szakmai dacból, vagy ki tudja miért nem..., de nem...

közösperonos átszállás 2012.02.02. 13:06:57

@Közbiztonság Szilárd: "Akkor a KTI szarul számolt."

Virág elvtárs, ez az ítélet. :-)

Mészáros Laci 2012.02.02. 13:08:59

"Minek ide több érv, vita, szakértés! Még egy óvodás is belátja"

Értem, tehát nem vagy kíváncsi a szakmai érvekre.

Mészáros Laci 2012.02.02. 13:09:55

@CoIie:

"Minek ide több érv, vita, szakértés! Még egy óvodás is belátja"

Értem, tehát nem vagy kíváncsi a szakmai érvekre.

közösperonos átszállás 2012.02.02. 13:15:56

@ommm: "AZ rendben van."

Fura, nem arról beszélünk pont, hogy ezt írtad ni:

"Érted, nem azzal van a baj, hogy nincs pénz, hanem azzal, hogy honnan akarják lenyúzni. És mennyit."

? Hát így nehéz.

"Csak tudod, eddig is hozájárult mindenki ebben az országban, nem is kevéssel, aztán tessék. Engem a végeredmény érdekel csak. Működik? Nem. Veszteséges? Igen."

*sóhaj* Mint már írtam, és ignoráltad, a BKV a rendszerből (önkormányzatiból, bizony) eredően a kezdetektől fogva alulfinanszírozott. Eleve csak állami támogatással működőképes cégnél (ágazatnál!) meg értelmetlen azt mondani, hogy veszteséges: attól függ, mennyivel finanszírozza a megrendelő, azaz a főváros. Ebből hatékonyságot lemérni nem tudsz, mert ez könyvelési kérdés -- és látod, te így is _sokallod_ a támogatást, azaz ha rád hallgatnának, még veszteségesebb lenne. Ha esetleg összefutsz egy újságíróval, kérd meg, hogy kérdezzen rá mittudomén, a prágai, zágrábi, bécsi stb. közlekedési vállalatnál, miféle technikai jellemzőik vannak, és mennyiből élnek egy évben (és ebből mennyi jegybevétel, meg mennyi különböző állami támogatás), és ugyanez hogyan fest Pesten.

moslekzabalo.il 2012.02.02. 13:17:09

@Mészáros Laci:

"amit közlekedésfejlesztésre költenek, javarészt Simicska zsebébe folyik, Petőfivel: "van ki e nevet nem ismeri?")"

Es rajtad kivul vajon van-e olyan szanalmas es demagog marha akinek a volgyhidak,Strabagok,negyesmetrok,sisksagi alagutak korat koveto idokben egy 12 evvel ezelott Apeh elnok jut eszebe az utepitesre elment penzekrol.

Mészáros Laci 2012.02.02. 13:24:10

@moslekzabalo.il:

"Es rajtad kivul vajon van-e olyan szanalmas es demagog marha"

a strabag demokraták szövetsége, a völgyhidak, a négyesmetrók, a síkvidéki alagutak kérdésében teljesen igazad van -- de ne zárjuk be a csipánkat akkor se, amikor a MÁV kolosszális veszteségeit mellékvonalak bezárásával akarjuk csökkenteni és közben százmilliárdos megbízást kap Simicska Lajos cége új szárnyvonal építésére.

nem úgy kéne kompenzálni a szadi és a maszop lopásait, hogy akkor ugyanannyit lophat simicska is, és így lesz egál. mert akkor a kurva életbe, hogy világosan fejezzem ki magam.

moslekzabalo.il 2012.02.02. 13:25:23

@ommm:

"Nem hinném, hogy olyan nagy baja ennek az országnak, hogy itt hagyom a pénzem."

Milyen penzed,Komam? Az Indexes fizudat?
Ha egy tavol-keleti befekteto lennel akkor is ego lenne az erre valo hipergyenge hivatkozas igy meg csak siralmas.

"De nyilván téged ez is bosszant."

Engem csak a rohejes alszenseged fakaszt mosolyra am az,hogy ezt meg peldatlan demagogiaval es szemrebbenes nelkuli hazudozassal teli folyamatos eszosztassal fuszerezed -nem eloszor - ,nos az mar mi tagadas, tenyleg kicsit bosszant.

moslekzabalo.il 2012.02.02. 13:29:11

@Mészáros Laci:

"és közben százmilliárdos megbízást kap Simicska Lajos cége új szárnyvonal építésére."

Bizonyitek?,Link? Varom, es akkor nyilvanosan megkovetlek...

(Ha megjonne termeszetesen nem sunyulasbol nem reagalok azonnal csak le kell most lepnem :))

CoIie 2012.02.02. 13:35:47

@Mészáros Laci: miért erőlteted az érveket, vannak?

ommm 2012.02.02. 13:42:48

@moslekzabalo.il: Gyere barátom, ide felsorolhatod az általad hazugságnak nevezett állításaimat, parancsolj, szolgáld csak ki magad.
Egyrészt.
Másrészt neked speciel semmi közöd nincs ahhoz, hogy hol és mit költök, ha bármi törvénybe ütközőt tapasztalsz velem szemben, parancsolj, tudod, hová kell írni, tedd meg nyugodtan.
A következő tüntetésig éppen ráérsz nem?

Mészáros Laci 2012.02.02. 13:50:03

@moslekzabalo.il:

engem nem kell nyilvánosan megkövetned :-)
elég ha elolvasod.

eredeti pályázati kiírás:

www.kiksz.eu/projektek/33/szajol-puspokladany-vasutvonal-felujitasa/

kormánydöntés a keretösszeg megemléséről 160 milliárdra:

www.magyarkozlony.hu/pdf/9126

éredményhirdetés a közbeszerzési értesítőben:

www.mhk.hu/kozbesz/pdf/2011/KBE074.pdf

sajtóvisszhang:

kerepes.jobbik.hu/content/az-%C3%BAj-orsz%C3%A1g-vas%C3%BAt%C3%A9p%C3%ADt%C5%91je-simicska-lajos

(szoci/szadi sajtó tele volt vele, direkt a jobboldali sajtóból kerestem cikket)

Mészáros Laci 2012.02.02. 13:52:13

@CoIie:

erőltetném...?
kérdeztem, hogy érdekel-e.
közölted, hogy nem.
csóközön.

5perc 2012.02.02. 14:11:55

Dr. GGG77 2012.02.01. 17:06:56
„Mi egyoldalú azon, te szerencsétlen, hogy pofátlanság évi 120 ezer forintot kérni azért, hogy ...napi 9 km-et autózva, 10 perc alatt eljussunk a munkahelyünkre...”

Szerintem meg nem pofátlan. Ha valaki így választ lakó és munkahelyet, és nem a pénz számít és simán megéri, hogy csak a munkábajáráshoz kifizessen évi 2-300 ezret benzinre, teljesítményadóra, biztosításra, szervizelésekre stb ahelyett, hogy máshova költözne vagy másik munkahelyet választana és 107 ezerért venne egy éves bkv bérletet, nos ebben a szituációban nem én vagyok a szerencsétlen. Minden ellenkező híresztelés ellenére a bkv szolgáltatása jól használható. Persze Budapesten szükség van sok személyautóra, hisz az utak nem jól néznének ki üresen, két oldalt sorakozó parkoló autók, dugók és szmog nélkül.

Visszatérve a posztra. Lehet fenyegetőzni azzal, hogy az összes autós bkv-re száll (de jó volna). No de akkor mi lenne, ha az összes tömegközlekedő autóba ülne? Hiszen az autósok szerint az autózás alapvető jog, de mindenkinek!

Németh András 2012.02.02. 14:29:49

@Mészáros Laci: de akkor sem jól írtad, mert ez a 100-as fővonal, nem szárnyvonal :D

Rocko- 2012.02.02. 14:32:04

@Mészáros Laci: tehát ha te nem találkoztál vele, akkor nem létezhet.
miféle burokban élsz?

Tmz 2012.02.02. 14:38:57

@5perc: Akkor ülj te évi 107ezerért a húgyba sz@rba , hajléktalanok között akiknek te fizeted a jegyét mert ugye ők "ingyen" használják. Késsél el a munkából mert nem indul a hév, vagy ki ég a metro, vágjon agyon a troli és stb. Teszem hozzá a városba bkv -ok de van amikor autó is kell mert gyorsabb. Viszont ne én vagy más fizesse meg egy elcseszett pénznyelő cég fenn maradását.Ennyi erővel minden cégnek fizessünk hogy ne menjen csődbe...el vannak ezek tévedve.Mellesleg van megoldás el kell adni és ahogy már eddig is egy két részen magán kézben van működik szépen a történet. Nem is értem miért kell ezt erőltetni...ja de tudom mert valaki ebből k*rva jól megél.....

KopaszMercis 2012.02.02. 14:39:24

@akira2:
Sokan elhittek a cucilizmusban, hogy mindenfele luxus dolog alapjognak szamit es alanyi jogon kell hogy biztositsak neki az adofizetok.

Vannak dolgok, amikben szerintem igenis kotelessegunk egymast segiteni, pl az onhiban kivuli betegsegek emberseges es elvarhato szinvonalu kezeleseben.. persze ott is kell nemi onresz, hogy nehogy megjojjon a hipochonderek kedve az en szamlamra melegedni az orvosi rendelokben.

Az autoval jaras egyik legnagyobb luxus... ha pl megnezzuk, hogy en (aki amugy tehetosnek szamitok talan) kiadasaimban hanyadik a sorban.. egyedul talan az etkezes van elotte, de azert, mert egyfelol keveset jarok autoval, mert kozel lakom a melohelyemhez, masreszt meg egszsegesen etkezem, ami szinten nagy luxus. Talan meg a nyaralas, es kikapcsolodas az ami nagyobb tetel. Ha egy ilyen szemet geci burzsujnak ez a nagyobb kiadasai koze tartozik, akkor az azert sejtet valamit nem?

Mészáros Laci 2012.02.02. 15:45:05

@Rocko-:

Azt mondtam volna, hogy nem létezik korrupció...?

igazi hős 2012.02.02. 15:49:37

@Németh András: Te se tudod miről írsz, látom sok a szám. Ha kicsit visszalapozol, ott van egy 93 mrd-os összeg közlekedésfejlesztés címkével. Lejjebb autópálya rendelkezésállás címszó alatt van 99 mrd.
A KÖOP (és az egész XIX. fejezet) melletti számot is érdemes lenne megnézni, magában 357 mrd. Igaz, nagyobb részt uniós forrás, de annak is részben mi adtuk be (másrészt a németek az Audi és társai nyereségéből). Ez így első pillantásra is 500 mrd. Mennyi is a jövedéki adó bevétel, 350 mrd?
És még az önkormányzatok is költenek egy keveset az utakra...

levim 2012.02.02. 16:00:47

@Mészáros Laci: ...És ezt vezesse be minden település. Milyen érdekes lenne, nem?!

Mészáros Laci 2012.02.02. 16:16:46

@levim:

szerinted helyénvaló extrém túlzásba esni és erre alapozni egy ellenérvet?

Elemir 2012.02.02. 16:26:00

@1kutya: Kedves Kutya!

Ha éppen érdekel elég sokat jártam busszal és egy leállást sem láttam. Biztos szerencsés vagyok! Egyébként pedig BKV kontra DKV volt a lényeg, de ez gondolom nem esett le...

A többi értelmes hozzászólásodat még válaszra sem méltatom, az csak téged minősít kis barátom!

Rocko- 2012.02.02. 16:30:01

@Mészáros Laci: nem, nem mondtad. szimplán csak nem veszel róla tudomást.
pedig létezik.

Németh András 2012.02.02. 16:40:07

@igazi hős: Látom te meg nem olvasol, a 93 és a 99 milliárdos számot én is említem szóval nem értem hogy mire fel szólsz be.
A KÖZOP-ot meg tényleg tudni kellene pontosabban, mert abban szerintem a vasútfejlesztési és egyéb pénzek is benne vannak.
De azt végképp nem értem hogy miért akarod az autósok nyakába varrni az egész 19-es fejezetet?

Mészáros Laci 2012.02.02. 16:40:46

"szimplán csak nem veszel róla tudomást. pedig létezik."

szerintem én jobban tudom, hogy miről veszek tudomást és miről nem :-)

csak azt mondtam, hogy ezen a szinten már rég nem arról van szó, hogy Kocsis zsarolja azokat, akikről terhelő információkkal rendelkezik. a kapcsolati háló a bizalomra épül.

A klasszikus "korrupció", a döntéshozókra gyakorolt befolyás megvásárlása sokkal alacsonyabb szinten jelenik meg.

de ennek már nagyon kevés köze van a budapesti autós bérlethez :-)

Mészáros Laci 2012.02.02. 16:49:40

@Németh András:

"miért akarod az autósok nyakába varrni az egész 19-es fejezetet?"

most pár éve takarékosság van, de volt egy csomó olyan év, amikor nagyon sok közútfejlesztés volt, nagyságrendekkel több, mint az autósokat terhelő adók. azt is meg kell fizetnie valakinek.

TommyGun77 2012.02.02. 19:57:36

@akira2:
Ésakkor ahhoz neked miközöd? Mikor jutunk már el oda hogy kiáálunk az igazunkért? Mér az jobb ha magamat gyujtom fel vagy téged?

D4D 2012.02.02. 20:56:43

@Közbiztonság Szilárd:

Az is közvetett tulajdon volt.

Az állam többségi tulajdonosa volt a Matávnak.

A Matáv és az US West közös vállalata volt a Westel Rádiótelefon Kft. Ez volt a 0660.

A Westel Kft többségi tulajdonosa volt a Westel Mobil Távközlési Rt-nek, a későbbi T-Mobilnak.

Németh András 2012.02.02. 20:57:11

@Mészáros Laci: én is úgy gondolom hogy igaza van azoknak akik szerint olyan sok közúti fejlesztés volt hogy nagyon, és hogy nem áll meg az az általános vélekedés hogy az autósok fizetnek mindent és nem kapnak semmit a pénzükért, de ettől még ugyanúgy nem szeretem a másik oldalon sem féligazságokat, és nem tartom helyesnek a 2012-es költségvetésből a vasút és kerékpárútépítési pénzeket is az autósok számlájára írni (elő kell keresni a 2010-es stb számlákat). Ráadásul az egész 19-es fejezetben azért már minden van amit el tud képzelni az ember, el tudom képzelni hogy még antiautókampányok is vannak benne :D.

Tényleg jó lenne ha egyszer valaki átrágná magát egy éves költségvetésen, mert mint ahogy már írtam van benne jócskán gumicsont.

D4D 2012.02.02. 20:57:48

@Közbiztonság Szilárd:

Tulajdonképpen jól tudta, bár általam vázolt állapotok majd 20 éves tulajdonviszonyokat tükröznek.

D4D 2012.02.02. 21:00:23

@Közbiztonság Szilárd:
Lehet differenciálni a lakosság, az úthálózat hossza, a polgármester hajszíne, a fővárostól való távolság, esetleg az időjárás alapján.

D4D 2012.02.02. 21:14:13

@5perc:
"„Mi egyoldalú azon, te szerencsétlen, hogy pofátlanság évi 120 ezer forintot kérni azért, hogy ...napi 9 km-et autózva, 10 perc alatt eljussunk a munkahelyünkre...”

Szerintem meg nem pofátlan. Ha valaki így választ lakó és munkahelyet, és nem a pénz számít és simán megéri, hogy csak a munkábajáráshoz kifizessen évi 2-300 ezret benzinre, "

Napi 9 km, oda vissza 18. 22 munkanappal és 12 hónappal számolva az 4752 km. 15 literes fogyasztással számolva -holott egy modern kisautó reális fogyasztása fele ennyi sincs- és 450 Ft-os üzemanyagárral már ki lehet hozni a dolgot 320 ezer Ft-ra, de ez messze nem igaz.
Reálisan számolva 18 km, havi 16 munkanap -szaadság is van- és 12 hónap. Ez 3456 km. Nekem a nagy Avensis sem eszik meg a városban 7-nél többet, ha egy picit figyelek, akkor városban is eljárok vele 6,2-ből, tehát nagyvonalún 7 literrel számolok, és 450 Ft-os üzemanyagárral. Akkor kijön egy 108864 Ft nagyságú összeg, ami a 117600 Ft-nál alacsonyabb (9800x12). Mi van akkor, ha valaki egy kis Suzukival jár, ami csak 4 litert fogyaszt?

D4D 2012.02.02. 21:20:27

@5perc:

Visszatérve a posztra. Lehet fenyegetőzni azzal, hogy az összes autós bkv-re száll (de jó volna).

- Nem volna jó, mert a BKV összeomlana. Jelenleg 50 körül van a pluszban hadrafogható buszok száma a teljes BKV-n belül. Ugye illene az igényekkel lépést tartani. Már most sem képes a BKV lépést tartani azok kiszolgálásával, akik már letették az autót.

Óbuda garázsban zsinórban előfordul, hogy délutánra elfogynak a tartalék buszok.

moslekzabalo.il 2012.02.03. 00:01:45

@ommm:

"Gyere barátom, ide felsorolhatod az általad hazugságnak nevezett állításaimat, parancsolj, szolgáld csak ki magad."
Egyrészt."

Egyreszt,hogy a multkori,velhetoen a szokasos mellebeszelesed generalta baromsaghalmazba fullado,gyotrelmesen megfabrikalt mesketed az allitolagosan 1999-ben megejtett, am csak 2004-ben eletbe lepett szabalyok keretei kozt abszolvalt kulfoldi autovasarlasod tortenetenek konnyfaksztoan szanalmas eloadasara lehet,hogy csak a szimpla kamu a megfelelo jelzo,viszont ez az idei utfejlesztesekkel kapcsolatos megjegyzesed -"Ööö...idén mennyit is? Ja NULLA forintot, remek!" -
pusztan a cikked ocskan demagog es hangulatkelto,a BKV jelenlegi helyzetenek okait,a valodi felelosseget es tetteseket totalisan elkendozo mivoltanak pitianer es vegytisztan hazug megkoronazasa.

"Másrészt neked speciel semmi közöd nincs ahhoz, hogy hol és mit költök,"

Masreszt megint hazugsagba hajloan es kisse gyomorfodito modon csusztatsz mert maris elfelejted,hogy a szaros -szo szerint,mar ami a mennyiseget illeti - penzeddel es annak elkoltesevel temagad hozakodtal elo meg hozza ugy,hogy a kutya nem kerdezte...
Azt meg lehet,hogy csak azert felejted el -nyilvan mert ezidaig nem lattam jelentoseget a kozlesenek - hogy en toronymagasrol telibeszarom az anyagi helyzetedet a vasarlasi szokasaiddal egyetemben.
Legfejjebb a rendelkezesedre allo - mit mondottam volt -velhetoen cseppet sem jelentos osszegel forditottan aranyban allo buszkeseged csal nemi mosolyt az arcomra amit annak kapcsan erzel,hogy ennek a kis fagyipenznek hazankban versz a seggere.
Es aminek kurvara semmi koze ahhoz es ami veletlenul sem ment fel erkolcsi ertelemben az alol,hogy te az uzemanyagvasarlason felul nulla forint kozteherrel jarulsz hozza az altalad hasznalt uthalozat fenntartasahoz,es aminek korulmenyeivel kapcsolatban hazugsagokat terjesztesz masokat szarhazi modon megvadolva,raadasul ugy,hogy mindekozben pont hogy te vagy az aki nem fizet egy arva fillert sem.

"ha bármi törvénybe ütközőt tapasztalsz velem szemben, parancsolj, tudod, hová kell írni, tedd meg nyugodtan."

En torvenybe utkozot nem, viszont surgosen szakorvosert kialto jelenseget annal inkabb tapasztalok read nezve amikor valami hallucinaciohoz hasonlo tunetekre emlekezteto modon,kenyszeresen es sokadjara probalsz reagalni olyasmire amit en meg csak meg sem penditettem.

@Mészáros Laci:

"engem nem kell nyilvánosan megkövetned :-)
elég ha elolvasod."

Megtettem,koszonom.

Nos a megkovetes -egyelore - tenyleg elmarad mert van itt egy apro kitetel:

"Ezzel pedig annak is vállalták a kockázatát, hogy az uniós vasútépítési beruházás története a Közbeszerzési Döntőbizottságon (KDB), majd a bíróságon folytatódik. Valószínű ugyanis, hogy a kizárt cégek a döntést nem fogadják majd el vita nélkül."

Varjuk meg a veget.Es tegyuk hozza,hogy a MSZP-SZDSZ-es rablasok idejen csak egyertelmu dontesek voltak egyertelmu nyertesekkel, midenfele jogorvoslati es utolagos valtoztatasi lehetoseg nelkul.
Ha viszont ez az egesz ugyanolyan liberalbolsevik tempo es erkolcs szerint zajlik majd le mint ahogy ezt fentebb kifogasoljak akkor az Orban engem is bo nyallal leszophat.

Remelem igy jo lesz :)

moslekzabalo.il 2012.02.03. 00:17:39

@Mészáros Laci:

Bocs,de meg azert a Simicska szemelyenek valodi sulya es szerepe is kerdeses ebben az ugyben.
Tajekozott es olvasottnak latszo emberkent nagy valoszinuseggel te is pontosan tudod, hogy a "Simicskahoz kotheto" kifejezes egy meglehtosen tag es rendkivul sokfelekeppen ertelmezheto fogalom.
Az ilyen tipusu oknyomozo,leleplezo -vagy legalabbis annak szant - cikkek akkor ernek valamit es akkor hitelesek ha nyilvanos cegadatokat is mellekelnek hozzajuk az involvalt ill. inkriminalt szemelyek,cegek,szervezetek szerepenek pontos es vilagos tisztazasat elosegitendo.

Mészáros Laci 2012.02.03. 03:27:26

@moslekzabalo.il:

én azér nem a népszabadságból vagy a népszavából tudok simicska szerepéről... De nem kell nekem hinned.

Mészáros Laci 2012.02.03. 03:32:23

@moslekzabalo.il:

jaj nehogy a szocifanok közé sorolj... De mindegy is.

levim 2012.02.03. 06:15:33

@Mészáros Laci: Tegyük fel, hogy Pilisvörösvár, Piliscsaba, Pilisjászfalu is bevezeti ezt a díjat. Nem sokat, csak havi 2-300 forintot. De úgy döntenek, hogy a városhatárnál mindig, minden autóst ellenőriznek, megvette-e a havi bérletét... Vagy csak Bp-nek van joga megsarcolni az autósokat?!

És igen, ilyen extrém példával akarom megvilágítani, hogy ez az ötlet cinikus, ostoba és erkölcstelen!

Shadowbull 2012.02.03. 06:49:03

@moslekzabalo.il: "te az uzemanyagvasarlason felul nulla forint kozteherrel jarulsz hozza az altalad hasznalt uthalozat fenntartasahoz"

Nem mintha vedeni akarnam a Pistat, de ha Magyarorszagon dolgozik, akkor ott is adozik, fizet jarulekot.

Tehat pont annyival jarul hozza a kozuthalozat fenntartasahoz, mint barki mas.

"Ha viszont ez az egesz ugyanolyan liberalbolsevik tempo es erkolcs szerint zajlik majd le mint ahogy ezt fentebb kifogasoljak akkor az Orban engem is bo nyallal leszophat."

Ez igy korrekt. Kar hogy nem veszed eszre, hogy a legtobben igy vannak ezzel, es allandoan az elmult X ev buneinek a felsorolasat varod el attol, aki Viktorekat kritizalja.

sb

Mészáros Laci 2012.02.03. 09:38:35

@levim:

Ha egy település saját költségvetéséből tartja fenn az úthálózatát, miközben van naponta 16 ezer áthaladó autó, a forgalommal járó terhelést lehetne kompenzálni.

de nem ugyanarról beszélünk. Budapest helyzete elég egyedi: az úthálózat kialakításakor a mai járműforgalom töredéke járt (a Flórián téri felüljárót harminc éve építették), a napi munkába járásnál jellemzőek a több kilométeres távolságok. egyszerűen NINCS MÓD arra, hogy ezt a forgalmat személyautókkal le lehessen vezetni.

én mint autós a munkába járási költségemnél hajlamos vagyok csak a benzint számolni, és az bizony kevesebb, mint a BKV bérlet, tehát ésszerű válaszás az autó + kényelmesebb + rugalmasabb + házhoz visz + nem kell olyanokkal egy levegőt szívnom, akikkel nem akarok. nagyon erős a nyomás az autós közlekedés irányába -- amíg nem érzékeljük, hogy egy bizonyos szint fölött a meglevő infrastruktúra erre NEM ELEGENDŐ.

a bővítés sok helyütt fizikailag kizárt (belváros forgalom-áteresztő kapacitása nem növelhető), másutt lehetséges, csak sokba kerül. ahol NINCS MÓD vagy nincs pénz a kapacitás növelésére, ott egyetlen mód az, hogy korlátozzuk a bejutó forgalmat.

A Flórián felüljáró szűkítése a buszsávval egy direkt korlátozás. Ha felengedjük a nagy forgalmat a hídra, a következő csomópontnál lesz dugó és emiatt MINDENKI rosszabbul jár, az is, aki örült, hogy gyorsabban feljutott a hídra.

Az autósbérlet vagy a dugódíj egy puhább korlátozás, az összeget úgy lehet belőni, hogy csak annyi autós vegye igénybe a szűk keresztmetszetet, amennyien még épp elférnek.

Ha egy határt meghalad a belépő forgalom, a csomópont áteresztő kapacitása drasztikusan lecsökken. Itt egy jó demó, ahol ezt magad is kipróbálhatod:

vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/

cso zsi 2012.02.03. 10:42:39

@Mészáros Laci: "A Flórián felüljáró szűkítése a buszsávval egy direkt korlátozás. Ha felengedjük a nagy forgalmat a hídra, a következő csomópontnál lesz dugó és emiatt MINDENKI rosszabbul jár, az is, aki örült, hogy gyorsabban feljutott a hídra."

Úgy gondolod, hogy a Váci útnál?
Egyrészt a nagy áradatot már elvitte a Megyeri híd.
Másrészt egy 1+2sávos ráeresztés egy háromsávos hídra, majd háromsávos Róbert K.-ra miért problémás? Eddig is ment, csak a Szentendrei felől volt 2 sáv, és a Vörösvári út felől egy.
Most megfordították. Mi történik? Sokan nem a Szentendreiről, hanem a Vörösváriról hajtanak fel. Sokuk már a Népfürdőnél lefalcol, hogy a Újpest-Belváros irányba haladjanak tovább.

Mészáros Laci 2012.02.03. 11:17:24

@cso zsi:

nem tudok kvantitatív válaszokat adni a kérdésedre, hasalni pedig nem szeretnék.

azok a közlekmérnökök, akik a csomópontok átbocsátó képességének ismeretében azt mondták, hogy maradjon a buszsáv a felüljárón, azzal érveltek, hogy így, ezzel a korlátozással is több autó tud áthaladni a következő csomópontokon, mintha ezt a forgalmat is ráengedik.

természetesen gondolhatom azt, hogy én a józan paraszti eszemmel okosabb vagyok a részterületeken otthonosan mozgó szakembereknél, de pár évtized tapasztalata azt mondja, hogy ÁLTALÁBAN nem vagyok okosabb náluk. az ilyen látványos segédeszközök, mint a fentebbi forgalomszimulátor, elég hatásos eszköz.

a bedugulás határa nem éles (10 ezer autó per óra esetén még biztosan nincs dugó de 11 ezernél már biztosan van), a kapcsolat sztochasztikus és elég nagy a szórása. ha a dugó elkezd kialakulni, már szinte lehetetlen megfogni, a dugó által okozott károk pedig nagyok.

ezért érdemes olyan munkapontot találni, hogy hosszú idő átlagában a csomópont a legnagyobb forgalmat kezelje, ez pedig nem lehet a bedugulási "határ" közelében.

a tegnap reggeli dugóknak olyan prózai okai lehettek, hogy *néhány tucat* lassú munkagép a hideg reggelen nehezebben indult be, a tervezett 6 helyett fél 7-kor keltek útra, ezzel pedig jól beálltak a reggeli munkába járó forgalomba. félnyolckor a gépeknek már nyoma sem volt, de a fenti forgalomszimulátoron jól látható, hogy a dugó, ha egyszer létrejött önfenntartó...

moslekzabalo.il 2012.02.03. 11:22:47

@Mészáros Laci:

"én azér nem a népszabadságból vagy a népszavából tudok simicska szerepéről...

Nezd,hogy te mit tudsz vagy mit nem,plane, hogy honnan vagy milyen formaban tettel szert az eziranyu valos vagy valotlan ismereteidre engem istenigazabol nem kulonosebben erdekel. Olyannyira,hogy ennnek feszegetesere egy darab betu formajaban sem tettem kiserletet nemhogy minositettem volna.
Pusztan igyekeztem ravilagitani,hogy az ugyben illetve az ott teritekre kerult cegekben Simicska szerepenek pontos jelentoseget ill.tulajdonosi vagy erdekltsegi merteket sehogy sem tudom ebbol a cikkbol hitelt erdemloen kifurkeszni - barki mashoz hasonloan.
(Tudod...Kurvara nem mindegy hogy esett vagy ugrott...)

"De nem kell nekem hinned."

Ahogy a multban sem volt ra pelda ugy a kozeli vagy tavoli jovoben sem igen fenyeget annak veszelye hogy en jelentos kozeleti kerdesekkel vagy egyeb, uzleti elettel kapcsolatos informacioimat egy internetes bulvaroldal kommentablakjabol szerezzem.:)
Mas kerdes persze ha ez egy vagy tobb link
formajaban -legalabbis reszben - alatamasztva erkezik mit pl. itt es most, toled.
Amit ha jol emlekszem annak rendje es modja szerint meg is koszontem.

"jaj nehogy a szocifanok közé sorolj"

Kezdesz te is "ommmosodni" mert elkepzelni nem tudom, hogy erre hol tettem akar legkissebb utalast is.

@Shadowbull:

"Nem mintha vedeni akarnam a Pistat, de ha Magyarorszagon dolgozik, akkor ott is adozik, fizet jarulekot."

Pedig nagyon ugy fest.
Ha valaki,szerintem te pontosan tudod,hogy a gepjarmu utan fizetendo, uzemanyagon feluli kozterheket veletlenul sem szemelyi jovedelemado es egeszsegbiztositasi vagy nyugdijjarulek formajaban szokas megfizetni.
Szerintem azt is total felesleges neked leirnom,hogy teged harsany hahotazas kisereteben ugy rugnanak seggbe a Finanzamtnal,hogy leeegne a hajad ha te magyar rendszamu autoval jarkalnal be minden nap a munkahelyedre azzal a hivatkozassal,hogy neked a nemet autos infrastruktura hasznalata alanyi jogon jar, hisz megfizetted a jovedelemadot es az egyeb szemelyi jarulekokat.

"Tehat pont annyival jarul hozza a kozuthalozat fenntartasahoz, mint barki mas."

Ja-ja. Mint barki mas aki szlovak rendszammal jar:))))) Ne nezzel mar total hulyenek...

Ami onmagaban nem baj.
Pusztan ne pont neki legyen olyan nagy a pofaja nulla forint temaban es ne pont az uthalozat fenntartasanak kerdeseben.
Plane ugy,hogy mindennek a tetejeben szimplan hazudik.

"Ez igy korrekt. Kar hogy nem veszed eszre, hogy a legtobben igy vannak ezzel, es allandoan az elmult X ev buneinek a felsorolasat varod el attol, aki Viktorekat kritizalja."

Ne haragudj de ez is egy csusztatas.
Te nem veszed eszre es ha egy kicsit is figyelmesebben olvasgatnad a hozzaszolasaimat akkor tan eszlelned,hogy en csak es kizarolag akkor nyitom ki a pofam ha olyasvalamit tulajdonitanak a jelenlegi vezetok hibajanak ami egy hulye szamara is napnal vilagosabban az elozo tolvaj es felmerhetetlenul kartekony garnitura talan evtizedek alatt sem helyrehozhato nyilvanvalo rablasanak vagy merhetetlen hozza nem ertesenek az erdmenye.
Talan nem veletlen,hogy kezzel foghato es ertkelheto cafolat -meg a magadfajta egybirant ertelmesebb polgarok reszerol sem - nem igen erkezett az ostoba es frocsogo mellebeszeleseken kivul.

Nezd meg ezt a semmibol felfujt demagog szar cikket. Egyszeruen nem tudom elhinni, hogy epeszu embernek a 2002-2010 kozott szinte nulla fejlesztes melletti 64 milliardos adossagot felhalmozo BKV lattan csak Vitezy(Erdos Peter)Davidka alkalmassagat jut eszebe feszegetni es egy azonnal cafolt baromsagot iteire szedni ugy,hogy a valodi tolvajok vagy felelosok nevet meg csak erintolegesen sem emliti.

levim 2012.02.03. 13:08:42

@Mészáros Laci: Tanultam logisztikát és én is tudom milyen dugó tud lenni Bp-n.
De! Az írásod elejébe bármelyik város neve behelyettesíthető. Ennyire agyament ötletet, mint a havi 10e Ft-os díj, még nem hallottam. És a dugódíj is ostobaság. München közlekedését nézd meg. Szinte tökéletes a tömegközlekedés, nem is használják a helyiek az autóikat.

Szóval akármilyen sokat is írsz, ez a 10e Ft (és szerintem a dugódíj is!) védhetetlen.

5perc 2012.02.03. 13:20:15

D4D2012.02.02. 21:14:13

„Napi 9 km, oda vissza 18... tehát nagyvonalún 7 literrel számolok, és 450 Ft-os üzemanyagárral. Akkor kijön egy 108864 Ft , ami a 117600 Ft-nál alacsonyabb (9800x12)”

Ilyen könnyen nem fogsz meg, amit írtam: „2-300 ezret benzinre, teljesítményadóra, biztosításra, szervizelésekre stb „
Azaz benzinre + teljesítményadóra + biztosításra + szervizelésekre = 2-300 ezer
Olvass, mielőtt kötekszel, a fogyasztást napi 18 km-rel, 250 munkanappal, 7 literes átlaggal és 420 Ft-os benzinnel számoltam (kb 132 ezer). A többi költség nyilván függ az autótól, de összesen 200 alatt nehezen jön ki (még az ezres swift tesztek szerinti országúti 70km/h-s 5.5l/100km-ével is 103ezer a benzin és a többi költség még hol van?), több viszont bármennyivel lehet (szervíz).
És a legnagyobb tételt teljesen elhallgattuk. Egy átlagos nem öreg autó havonta elveszít az értékéből 30-60 ezer forintot!
Az éves bérlet itt a kezemben, 107 ezer volt.

Mészáros Laci 2012.02.03. 13:33:31

@levim:

"De! Az írásod elejébe bármelyik város neve behelyettesíthető."

...ahol a forgalom nagysága miatt mindennaposak a dugók
...ahol nincs gazdaságos módszer a forgalom levezetésére (mert az elsődleges cél ugye ez lenne -- ha gazdaságosan kivitelezhető)
...ahol van alternatíva, közösségi közlekedés.

szóval egy ilyen díj sok olyan helyen is bevezethető, ahol nincs értelme, de kérem szépen, ne nézzük egymást hülyének. a wikipédián terjedelmes szócikk részletezi az érvelési hibákat. Szoktam olvasgatni, önreflexióra tanít.

Mészáros Laci 2012.02.03. 13:39:28

@levim:

München meg Stockholm jó példa, csak nem erre: a német és a svéd átlagpolgár a társadalmi felelősségvállalás tudatában lépi át a felnőttkor küszöbét, míg a magyar átlagpolgár nagyon erősen individualista. A személyiségfejlődésben ezek között két teljes fokozat van.

A stockholmi és a müncheni tömegközlekedés is szar, ha az autózás kényelmébel hasonlítom össze, ráadásul drága (a jelentős központi támogatás ellenére is).

D4D 2012.02.03. 23:00:03

@5perc:

A saját autóm egy Avensis, ami egy nagyobb autó. Két literes turbó-diesel motor hajtja.
Városban járok vele 6,2-vel akár, de biztosan 7 alatt. Ismerek buzukist, aki városban jár a Swiftel 4,5-el.

3456 kilométer még az én szervízigényesebb dieselemnek sem kottyan meg, egy mai modern benzinest meg akár csak 30 ezrenként kell szervizbe vinni. Marad tehát az évi egyszeri átvizsgálás, ami a céges kocsink esetében márkaszervízben 20-30 ezer körül megvan.

Ha jó időben mégy, akkor 9 kilométer megtételéhez a városban maximum 10-15 perc elég.
Amennyiben a 9 kilométeren át kell szállnod, esetleg egy inkább járatot kell használnod, és még csak nem is a kemény csúcsban mész, akkor bizony 9 kilométerre könnyen jön össze 45 perc körüli menetidő.

D4D 2012.02.03. 23:03:00

@Mészáros Laci: A müncheni nem rossz. Rendszeresen járok oda, mindig csak a metróig megyek kocsival, sokszor csak az S-bahn-ig.

igazi hős 2012.02.03. 23:09:18

@Németh András: Igazad van, valóban összekevertem, mit írtál és mit idéztél.
Csak egy tételt emeltem ki a Közlekedési Operatív Programot. Nem csak a közútról szól, de legalább 2/3 részben arról.
Viszont más címeken is szerepel benne közúti fejlesztés, pl. egy vasúti átjáró a vasútfejlesztésnél van, de regionális programokban is sok van. A XIX. fejezet ezer és egy dologról szól ez tény, de ötször akkora mint az üzemanyag jövedéki adó.

igazi hős 2012.02.03. 23:22:52

@Németh András: Azokat a számlákat elég nehéz lenne összerakni. Minden pályázatot végignézni, hogy miről szól és mennyi ment belőle az útjainkra? Embertelen feladat és akkor ott van még a nem pályázati rendszerű kiadások (Közútkezelő, ÁAK és társaik) plusz az önkormányzatok kiadásai. Szóval csak pontatlan alsó becsléseink vannak, de az is több mint a referenciaként emlegetett jövedéki adó.

igazi hős 2012.02.03. 23:34:40

@Mészáros Laci: "Az autósbérlet vagy a dugódíj egy puhább korlátozás, az összeget úgy lehet belőni, hogy csak annyi autós vegye igénybe a szűk keresztmetszetet, amennyien még épp elférnek."
Ne keverjük össze ezt a kettőt. A dugódíj logikus (lehet), mert időszakos és a fontosabb helyeket fedi le. Az autósbérlet meg tisztán a pénzbeszedésről szól, azt akkor is fizetem, ha soha nem mozdulok ki autóval Kispestről, viszont kicsit sem tart vissza a belvárosi autózástól. A dugódíj pont fordítva működik, az _valóban_ szabályozná a belső részek forgalmát.

Mészáros Laci 2012.02.04. 00:01:46

@igazi hős:

jó reggelt :-) az adók nagy része a pénzbeszedésről szól.

ezen túl, ha valamilyen tevékenységet adóztatunk, akkor az adózás eltolja az adott tevékenység keresleti-kínálati függvényén az egyensúlyi pontot. a "rossz" adó az, ami az egyensúlyi pontot olyan irányban változtatja, ami mondjuk csökkenti a nemzetgazdasági kibocsátást, vagy növeli a környezetszennyezést,

"jó" adó az, ami például elősegíti a hosszú távú fenntarthatóságot.

Mészáros Laci 2012.02.04. 00:02:37

@D4D:

...és a budapesti sem rossz. szemlélet kérdése.

D4D 2012.02.04. 14:00:39

@Mészáros Laci: Ha a metrók és gyorsvasutak hosszát, sűrűségét nézzük, akkor Budapest sehol nincs. Ha a menetdíjak relatív (keresethez mért) árát nézzük, szintén München a nyerő. Műszaki színvonal, szolgáltatás színvonala, ......

Mészáros Laci 2012.02.04. 19:37:39

@D4D:

persze, a németek sok szempontból ügyesebbek -- leginkább azért, amit levimnek válaszoltam itt kicsivel fentebb.

@Mészáros Laci:

pont azért jobb a tömegközlekedés (pl stockholmban), amiért a svédek simán rábólintottak a dugódíjra: felelősségvállalás és tehervállalás a közösségért.

5perc 2012.02.06. 10:59:13

D4D2012.02.03. 23:00:03
Akkor a te autód nem veszít pár százezer forintot az értékéből évente? Hogy csinálod?

D4D 2012.02.06. 17:50:39

@5perc: Annyiért nem menne most el, amennyiért vettem, de évi 100 ezret ha buktam rajta.

A mostani 7 évesen került hozzám, az előző 23 évesen távozott. 23 évesen, félmillió kilométerrel még nem volt megbontva a motor, és nem volt olajfogyasztás. Ha figyeltem, akkor százon beérte 4,2-4,5 liter gázolajjal. Ha csak simán mentem vele, akkor evett 5 litert.

Egyébként ilyen összehasonlításokkor mindig az autó árával jöttök. Nekem akkor is lenne autóm, ha nem azzal járnék dolgozni, tehát marhaság beleszámolni.

Ma a havazás miatt busszal mentem. Nehéz ekkora havazás után parkolni. Reggel letettem a szervizben karbantartásra, és kimentem a buszmegállóba. A rövid verziót mondom: 7:00-9:50-ig tartott, mire beértem tömegközlekedéssel a munkahelyemre. 28 km, kocsival még ilyen behavazott úton is csak 50-60 perc lett volna, szárazon 25 perc.

Ma nem a tél miatt nem jöttek a buszok, mint megtudtam, hanem a szar gázolaj (megdermedt, nem bírta a -16-ot, pedig állítólag -25-ig nem dermed), valamint a hiánygazdaság miatt,mert az üzemanyagszűrő-ház fedelét nem cserélik le, és ezért zsinórban belevegősödnek.

Egyébként ha a vételárat elosztom az eddig megtett kilométerekkel, akkor eddig 1 km került kevesebb mint 10 Ft-omba. Számoljunk így 'értékcsökkenést', és ne úgy, ahogy a könyvelők, ahol a 60 ezret futott 3 éves céges kocsit a bennfenntes megvette 450 ezerért, reális ára 2,5-2,8 millió.

Közbiztonság Szilárd 2012.02.07. 05:53:41

@D4D:
Az állam a rendszerváltás előtt volt többségi tulajdonosa a Matávnak, amikor külföldi cégek beszálltak, onnantól már csak 33 1/3%-a volt, másik ugyanennyi az Ameritechnek, és harmadik ugyanennyi a Deutsche Telekomnak, aztán utóbbi kivásárolta előbb az Ameritechet úgy 1997 táján, majd 1999 nyarán az ÁPV Rt. az állam utolsó részvénycsomagját is értékesítette, Staub Elek akkori vezérigazgató, mert eléggé a DT alá játszott, simán megérdemelt volna egy 10 éves letöltendőt hűtlen kezelésért.

Akkoriban pár évig dolgoztam nekik (külsős vállalkozóként), elég sok doksijuk megfordult a kezem között, meg elég sokat tárgyaltam velük. :-)

@Mészáros Laci:
Minden összeg irreális, 3 Ft is.
De a hozzád hasonló idióták fizessenek csak tízszerest (mármint a havi 10 ezer tízszeresét).
A lopás nem is tudom, hogy jön ide.
De szerintem te sem, csak előkaptál egy jól hangzó lózungot.

@Rocko-:
Ha csak hülyeséget tudsz mondani, akkor inkább hallgass.

@moslekzabalo.il:
Magyarul semmi adatod, csak hazudsz gátlástalanul, gondolván, hogy senki nem veszi észre.
Hát most nem jött be.
Kérem az ADATOKAT.

Közbiztonság Szilárd 2012.02.07. 06:11:37

@Mészáros Laci:
@D4D:

Nem kell olyan messzire menni, elég Bécsig.
A tömegközlekedés egészen jó, még Budapesthez mérve is, az árak (helyi fizetéshez mérve) teljesen barátiak (1,8 euró - 540 Ft, Budapesten ha átszállsz EGYSZER, már többe kerül, ott ezzel elmehetsz Schwechatttól Nyugat-Bécsig, és az átlagkereset 2200 euró, 660 ezer Ft - a jegy, amivel egy irányba annyit mész, amennyit akarsz, visszafelé útra kell másik, és minden - mondom: MINDEN - metróállomásnál van P+R pakoló, ahol 3 euróért (900 Ft, a helyi átlagkereset még egyszer: 2200 euró, 660 ezer Ft) 24 órát pakolhatsz.
(A Belvárosban dugódíj nincs, pedig EU, a parkolási díjak kicsit alacsonyabbak, mint Budapesten a belvárosban, bár ha egész nap ott akarsz dekkolni, akkor azért nem lesz kevés a vége. Dugó csúcsidőben ott is van a belvárosban.)

Na, magyar viszonyokra átszámítva arányosan ilyen árakon (kb. 150 Ft-os BKV-jegy egy irányra korlátlan átszállással és 250 Ft-ért 24 óra P+R) és ilyen parkolási lehetőségek mellett a magyar autós is letenné a kocsit, és tömegközlekedne.
(Ja, és a BKV-nak lenne bevétele...)

Mellesleg Bécsben a tömegközlekedési eszközök tiszták. Mind, a külvárosiak is (volt szerencsém eltévedés révén ott is kikötni).
Jártam ott latyakos, sáros, havas időben is, akkor is tiszták.
A metrókban lift (is) van, minden állomáson.

(És - hogy némi hibát is találjak - angolul ott sem beszél senki, szóval a magyaroknak előttük e téren nem kell szégyenkezniük - az én iszonyatos tört németemet ugyan megértik, de én az ő válaszaikat nem mindig. :-)

Közbiztonság Szilárd 2012.02.07. 06:12:45

pakolhatsz értsd: parkolhatsz

Rocko- 2012.02.07. 07:02:13

@Közbiztonság Szilárd: igazad van, irtózatosan hülyeség párszáz forinttal többért használni egy meglévő utat, te akkor inkább fizess érte 10 ezret, csak hogy egyenesen mehess.
hát bizony te akkord megérdemled ezt a tízezret, aztán verd a melled, hogy nagyon okos vagy.

Mészáros Laci 2012.02.07. 10:14:13

@Közbiztonság Szilárd:

eddig sem volt kétséges, hogy másként látjuk a dolgokat :-)

próbáltam megérteni, te hogy képzeled a közlekedés, és próbáltam elmondani, én milyen szempontokat veszek tekintetbe. úgy látom nem sikerült, de több is veszett mohácsnál. szép napot.

Mészáros Laci 2012.02.07. 10:15:13

@Közbiztonság Szilárd:

"Mellesleg Bécsben a tömegközlekedési eszközök tiszták. Mind, a külvárosiak is"

bizony. de ez _NEM_ pénzkérdés.

moslekzabalo.il 2012.02.12. 22:29:56

@Közbiztonság Szilárd:

"Magyarul semmi adatod, csak hazudsz gátlástalanul, gondolván, hogy senki nem veszi észre."

Szerintem pont magadbol indulsz ki.

"Kérem az ADATOKAT."

Nesze,hulyeje.Az elvtarsaid szocsovenek talan elhiszed:

nol.hu/belfold/tarlos__utdij__az_biztosan_nem_lesz_

"a másik az adósságállomány kezelése és rendezése. Mint mondta, 2002-ben konszolidálták ugyan a BKV-t, de mára 74 milliárdos adósság keletkezett, és csak 2012-ben 54 milliárd forint hitelt kell visszafizetni."

"Hát most nem jött be."

Hat neked biztos,hogy nem,te tudatlan-tudalekos faszkalap :)

5perc 2012.02.13. 12:30:01

@D4D:
Értem. Szóval faszság lenne 120 ezres díjat fizetni csak azért hogy az autóval munkábajárj, de mégsem a munkábajárás miatt van az autó (hanem...olyanra ami nem társadalmi érdek). Önellentmondásba kerültél.

"pofátlanság évi 120 ezer forintot kérni azért, hogy pl mi Kelenföldről, Budafokra, napi 9 km-et autózva, 10 perc alatt eljussunk a munkahelyünkre"

"Egyébként ilyen összehasonlításokkor mindig az autó árával jöttök. Nekem akkor is lenne autóm, ha nem azzal járnék dolgozni, tehát marhaság beleszámolni."

Közbiztonság Szilárd 2012.02.15. 02:53:46

@moslekzabalo.il:
Ja, ha Tarlós mondta, az biztos úgy is van...

Eddig is az igazmondásáról volt híres. Akár ebben az útdíjügyben is.

De ahogy látom, a hozzászólást anyádnak írtad, csak tévedésből az én nevemre.

anti76 2012.02.20. 08:47:32

Amikor előszőr hallottam róla, már akkor se vettem komolyan, mert totálisan irreális.

Mindazonáltal jól jellemzi a közgondolkodást, jobban mondva azt, hogy az állam milyen réteget vesz elő mindig, ha elfogy a pénz (=túl sokat loptak). Mert ugye, akinek autója van, annak van pénze ugye? Sőt, egyenesen gazdag. Nem számít se a benzin adótartalma, se a súlyadó, se a baleseti adó, mi az a plussz 10 rugó havonta ? Eleve mi az, hogy baleseti adó ?? Ilyen erővel minden 18. évét betöltő állampolgár kaphatna félév börtönt, mert hát bűncselekmények is történnek, csakúgy mint balesetek. Agyatlan barmok.
Maga, a jogcím több mint sértő, az állam eleve rosszhiszemű a polgáraival, mert olyanért vet ki adót, ami meg se történt. De ha pl. nem adok meg egy jobbkezet, az mennyiben érinti pénzügyileg az államot ? Az anyagi kár rendezésére ott a biztosító vagy nem? Meg külömben is B A L E S E T ami nem szándékos, hanem emberi hiba, ami mindig is lesz. Ha meg ittasvezetés, gyorshajtás stb. miatt van baleset, sőt még emberi sérülés, akkor meg a Btk. szerint járnak el, ahogy eddig is nem ? Rohadékok.
Még az is jobb lett volna, ha pl. a súlyadót emelik ilyen mértékben. Jó vicc, hogy az aktuális garnitúra folyton a középosztályról, meg annak a megerősítéséről beszél, miközben pont ezekkel az autós-szopató-pénzbehajtó magatartással vágják a középosztály alatt a fát.
Mert akinek van kocsija, az magyar viszonyok között ide tartozik. Akinek meg nincs, az meg szegény, ha tetszik ha nem. Ne áltassuk magunkat, az állami közlekedési vállalatok (BKV, MÁV, MALÉV stb.) szolgáltatási szinvonala egy kalap szar, aki ezekkel megy az vagy diák, nyugdíjas vagy kerek perec -kimondom újra- szegény. Ja igen, van egy ezrelék grínpíszes-biciklis ürge, aki meggyőződésből szopatja magát, azt hiszi a vezeklésétől majd jobban "érzi magát" az ózonpajzs. A középkorban is megvolt ez a mártír mentalitás, flagellánsok, így hívták őket, korbáccsal verték a saját hátukat "az emberiség bűneiért"... mindegy.

Szóval sokkal egyszerűbb a "szemét gazdagtól" lehúzni az X-edik bőrt, mint pl. kevesebbet lopni. Ne is várjuk el, hogy semmit ne lopjanak, csak annyit mint pl. a németek. Ott 1,5 mrd egy km autópálya itt 3 mrd. Ott ingyen van az autobahn, itt meg fizetni kell. Itt 66 mrd egy völgyhíd, ami világviszonylatban egy NULLA, nem úgy mint pl. a Hoover-bridge, ami harmadannyiba került:
index.hu/tech/2010/10/19/elkeszult_a_hoover-hid/
Ez a híd -átszámítva- 22 mrd Ft volt, a margit híd felújítása meg 30 mrd. Hogy a büdös kurva retek geci életbe ???????

3 millió autó van Mo.-n (KSH adat), ha csak mindegyikre 5 ezer km-t veszünk évente, továbbá 7 literes fogyasztást, és a benzinár felét adónak, akkor az 210 mrd. évente. Egy adóból. És hol van még a reg.adó, a súlyadó stb...
Most akkor hogy van ez ? Nekem (nekünk) ki kell kompenzálni a BKV-MÁV-MALÉV pénzügyi feketelyukjait, de az autósok semmit nem kapnak a pénzükért, csak hitvány minőségben összekókányolt utakat, meg fizetős autópályát ? Aminek a minőségét ne firtassuk (lásd M6)

Még ezt a szar nullás elkerülőt is ilyen faszul fejezték be, hogy hencidától boncidáig ki kell menni a francba, mert isten ments, hogy a "civil szervezetek" -jelentsen ez bármit- jogai ne érvényesüljenek. Itt a fővárosban egyetlen olyan főút felújítás/rekonstrukció nem volt, ami az autósok szempontjait bármennyire is figyelembe vette volna. Konkrétan közlekedési szempontból szarabb lett. Bartók B. út, Haller u., Tétényi út, Móricz Zs. körtér - Fehérvári u. - Karinthy u. környéke, Orczy u. és hosszan lehetne sorolni. Ami rossz minőségű macskaköves szar út volt, de amúgy kétsávos, abból az egyiket kurvahétszentség hogy busz sávvá alakították. Ami meg volt parkolóhely, annak a felét beparkosították, vagy szimplán komplett utcarészeket telibasztak ezekkel a köcsög oszlopokkal. Hogy ne jöjjön ide az a szemét autós. Fizessen, de nehogy idejöjjön.

Nincs bajom se a nyugdíjassal se a minimálbéressel, sőt méltányolom a szempontjaikat, csak éppen visszafelé nem nagyon működik a dolog, mintha szemlesütve kéne járkálnom, mert van autóm, sőt a feleségemnek is van (kész botrány!), sőt még örülnöm kéne hogy a súlyadó csekk mellé nem kapok két pofont.

Magyarország, én így szeretlek !
süti beállítások módosítása