HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Clarabel néni, hadd menjek neki!

2012.03.01. 06:15 Tcomment

Címkék: baleset mobileye

Aki ezek után belecsattan az előtte haladóba, szalagkorlátnak nyomja a matizos nénit, elcsapja a biciklist, azt tényleg vesse ki magából a társadalom.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr114230843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a yamaha 2012.03.01. 07:35:23

És vajon hányan csattannak/hibáznak mert 1újabb ketyerét figyelnek/tesztelnek ill attól várják a csodát.....?!!

light 2012.03.01. 07:39:25

Androidra egy hasonló INGYENES alkalmazás az iOnRoad. Talán a gyalogosfigyelmeztetést az nem tudja.

Ironpen 2012.03.01. 07:43:22

Elismerésem a fejlesztőknek, nem semmi munka lehet egy ilyet összehozni, és még később jobb eszközt is alkothatnak, de akinek ilyenre van szüksége, az inkább ne menjen autóval a forgalomba. Szerintem...

ifrance 2012.03.01. 07:48:10

@Ironpen: ez szerintem nem a vasárnapi autósoknak készült, hanem azoknak, akik folyamatosan úton vannak. hasznosnak is tűnik. nézd meg a csatolt statisztikát a kólás autóktól, ha csak a cégautósok ennyivel óvatosabban vezetnek majd a jövőben, már simán megéri!

sefer_k 2012.03.01. 07:53:28

Ez olyan, mint a GPS navigáció a kocsiban. Az ember hozzászokik, elkényelmesedik, hogy majd szól, mikor merre. Aztán ha nincs GPS, már a sarki fűszerest se találja meg. Ennél meg majd jól hozzászoknak az emberek, hogy ha baj van, szól és nem kell figyelni, mert minek. És ez az igazán nagy csapda. Jók ezek a cuccok, csak a túlzott használata komoly veszélyeket tartogat. Rendben van, hogy a járművezetésben a legygyengébb láncszem a sofőr. De az ilyen kütyük haszálatával még tovább gyengítik.Én pl. a navigációban a gyorshajtás figyelmeztetést is kikapcsolom, mert én vezetem a kocsi, nem a GPS, így a sebesség tartására is nekem kell figyelni.

Csak a yamaha 2012.03.01. 07:54:31

@ifrance: Részemről azt mondom "kell"1 csatt(többet ér/használ abból tanulsz is....) ahhoz hogy megtanulj közlekedni/figyelni..stb..a statisztika meg semmit nem mond,általánosít...

BUBISBUBLEK 2012.03.01. 07:56:09

a kólás autó. na ott el is kél némi kopp a fejre. mennek mintha olyan sürgős lenne az a sz@ros kóla. amúgy akinek enélkül nem megy a folyamatos vezetés az álljon meg pihenjen stb.

Tomi1973Wien 2012.03.01. 08:00:26

szép munka a fejlesztoktol, meg ugye, mint szoktak volt mondani, ha már egy embereletet megment, megerte, DE konyorgom, tanuljunk mar meg magunktol odafigyelobben vezetni...

Csak a yamaha 2012.03.01. 08:00:52

@BUBISBUBLEK: Mindenki siet csak ha siető nem te vagy,az szemet szúr ám ;-)

magyar_ellenállás 2012.03.01. 08:13:44

Habár nem sírom vissza a kurblit, egyre feszültebben nézem, mennyi okos(kodó) bizbazzal szerelik fel az autókat. Nem lesz ennek jó vége.

Nagyon beszédes ez a mondat:

"A figyelmetlenség a fő kiváltó ok a bejelentett balesetek 23 százalékának esetében."

A baleset egyébként az én elképzelésem szerint olyan dolog, ami tőlünk függetlenül is bekövetkezik. Aki megelőzi, az meg már gyorsan hajt. :)

qwertzu 2012.03.01. 08:14:54

Nem rossz, de kérdés mennyivel csökkenti a menetidőt. Pesten, ha a követési távolság felét tartod, simán bejönnek eléd, az anyjukat +dugnák, hogy tíz centivel előbbre kerüljenek.

Ami viszont sokat dobhatna a gyalogos biztonságon, az az lenne, ha ki lehetne látni a kocsikból. Mostanság az A oszlopok akkorák, és úgy vannak elhelyezve, hogy a bal egy Békemenet, a jobb egy Milla tüntetés összes résztvevőjét ki tudja takarni.

duplakuplung 2012.03.01. 08:16:04

Ne haragudj, Zsolt, de szerintem nincs olyan szó, hogy "gyorshajtottam".

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2012.03.01. 08:20:30

én ahányszor találkozom egy állattal, aki tol engem 3 cm-ről, mert neki sürgősebb (pedig nem vagyok tutyimutyi) mindig azt kívánom, bárcsak lenne egy ilyen az orra előtt és visítana a képébe.

1kutya 2012.03.01. 08:26:23

@qwertzu: jogos! ez nem megy át az autógyáraknak, hogy egyre többen sírják vissza a "tepsiket"?

lord75 2012.03.01. 08:49:21

Érdekelne mennyit fizetett a gyártó cég ezért az áradozásért kedves Csikós úr?
Bár néha nem veszi észre idöben a kamiont,-elnyomkodta a sok tesztpilóta...-és azt is tudjuk,hogy a mindennapi közlekedésben használhatatlan ,mert egy nap után mindenki kikapcsolná mert agyára menne az állandó sípolás-egy délutáni araszolásban biztos kellemes lehet..Vagy ha nem ,egy hét alatt hozzászokik,és ugyanúgy csapja el a gyalogost mintha a kocsiban sem lenne e "csodás" szerkezet.

leganza 2012.03.01. 09:03:26

Üdv.
15 éve vezetek, fullos jogsival. Mérlegem 3 kocc, kb: 70-80e. ft anyagi kár(melóhelyen mind, figyelmetlenségből adódóan...ha egyszer felvillan a "haza" gomb, akkor lankad a figyelem), 1 idegen hibás, akkor viszont kocsit kellett cserélnem. Még a mobileye is hiába jelezte volna, hogy egy mellékutcából kihajt elém a barom, mikor jövök kb: 55-60-nal.
Egyetértek az előttem szólóval, miszerint ezzel csak plusz egy kütyü van a kocsiban, ami elvonja a figyelmet. Olyan pl. mint haladni az M1-en és lesni a traffikat. Nem a vezetésre koncentrál az ember. Lehet menni 130-cal is, ez igaz.
Ennyi idő alatt 2 fő dolgot tanultam meg
-megfelelő követési távolság betartása
-az útviszonyoknak megfelelő sebesség kiválasztása
A kólás furgonoknál szerintem hasonló okokból csökkenhetett a csipogások csökkenése.
Viszont ez a cucc egy valami ellen nem véd. Az igazi vasárnapi autósoktól. Akik levezetnek 32 millió km-t balesetmentesen, miközben megtöltenek 3 temetőt a hülyeségük miatt.

Mobileye....220 ezer forint

Élet az utakon mazsolák nélkül..megfizethetetlen

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2012.03.01. 09:09:19

@leganza: látod, te megtanultad: követési távolság. Aki nem, annak meg visítson! Erre a kütyüre nem kell figyelni, nem vonja el a vezető figyelmét, de ha visít, akkor valami túl közel került.
Mivel az embernek egy idő után már fáj a csipogás úgy fog vezetni, hogy ne hallja... Aztán megszokja és utána már kütyü nélkül is biztonságosabban fog vezetni.
Pont azoknak a vasárnapi autósoknak (és a minden szabályt felrúgó bunkóknak) kell ilyen, akik veszélyeztetik a többieket

FJPO 2012.03.01. 09:36:07

Hmmm... Három év múlva kész a megvehető közúti robotpilóta. Annak is lesz bonus/malusa, meg biztosítása? Mert akkor a lakóautóban tényleg el lehet menni hátra a vezetőnek kávét főzni, még ha egyedül megy is.

Hat év múlva a robotpilóta megtanulja a vezető szokásait, egyik "erőszakosabb" másik "defenzívebb" lesz. Sőt, ez majd állíthatóvá válik, attól függően, mennyire kell sietni. Aztán megjelenik a robotpilóta-csiptuning...

Na milyen vízió? Nekem nem tetszik.

papa33 2012.03.01. 09:50:54

@leganza: 33 év, rengeteg kilométer kocc (eddig) 0
üdv:
mazsola

pickapu 2012.03.01. 09:56:48

Ez a sávelhagyásra figyelmeztető opció valószínűleg az agyamra menne a 31-es úton, ahol a kátyúk miatt folyamatosan hagyom el a sávot.

augustiener 2012.03.01. 09:57:05

Felesleges penzkidobas. Inkabb szigoritani kellene a jogositvany megszerzeset. Na attol lenne kevesebb auto az utakon, nem a draga benzintol.

zeusz2000 2012.03.01. 10:00:49

Irányjelzés nélkül sávot változtatni, jobb kézben meg kamera. Nem semmi. 1-2 szabálysértést azért sikerült beleépíteni ebbe a 8 percbe.Na nem mintha engem zavarna, csak bátor gyerek ha már ide a nyilvánosra feldobta.

GARFIELD13 2012.03.01. 10:01:17

Hát én eléggé OFF leszek:
Elküldeném azért a szerzőt, hogy nézzen szét, mit is kapna meg itthon egy összetört alpine turbo elejéhez manapság.

A követési távolság rész Bp-en valóban megérne egy misét (vagy folyamatos sípolást).
Egyetlen pozitívuma lehet a dolognak, ha már teljesen rám mászott, akkor nem vakít a tükörben a gagyi xenonutánzat lámpa, csak az autóban van Harmadik típusú találkozások megvilágítás.
Olyan kütyüt esetleg nem akarnak kifejleszteni, hogy az első lámpák fényét optikai szálon visszavezetik a kocsi visszapillantó tükreihez, hogy az ilyen csodalámpás félkegyelműek is azonnal, telibe élvezhessék a saját lámpáiknak a fényét ne csak a többiek?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.03.01. 10:07:33

kb 40-50e HUF-ot fizetnék érte. 220-ért szerintem sok.

CorollaVVTI 2012.03.01. 10:23:38

Nem orulnek, ha Budapesten az osszes savvaltasnal (ertem ez alatt a masok altal vegrehajtottat is, amikor 1m-re jon be elem) hallgatnam a csipogast.

Szobadísz 2012.03.01. 10:28:30

Egy újabb - sokadik - felesleges csipogó, villogó kütyü "volvólelküeknek"
Aki hamis biztonságérzetben szeretné magát ringatni az ilyen és ehhez hasonló vacakoktól, az vegye-vigye.
A sok kiegészítő elektronikai segédeszköz helyett egy dolgot kell/ene/ csak veszettül figyelni: a kilométerórát. De azt nagyon!

Akkor már sokkal inkább egy gyújtásra bekapcsolódó kamerát a szélvédő mögé. Sok vitát, pert és ügyvédi költséget lehetne vele megtakarítani.

Rocko- 2012.03.01. 10:28:38

Ikarus 240? :)

szerintem szar ez a cucc. korlátozott körülmények közt kritizál a rossz vezetésért. odafigyeléssel szerintem ez menne ingyen is.

domeq 2012.03.01. 10:59:51

A H Astra miért olyan szar? Miért kell fikázni?

fda 2012.03.01. 11:02:52

Debil csikós: belemondani egy tesztbe, hogy nem jól működik gyalogosokra, mert a sok tesztelő biztos elnyomkodta? :-)

A legközelebbi autós teszben meg ha majd rángat egy autó motorja, azt mondod, hogy biztos jó ez, csak biztos vizezett benzinnel megy? A fékje sem fog rendeses, mert biztos elkoptatták a tesztelők?

TH 2012.03.01. 11:26:22

@duplakuplung: ne haragudj, de tévedsz. :) bocs, ugrok a nyelvvel kapcsolatos kötözködésekre. :)

TH 2012.03.01. 11:28:28

@domeq: én értem, hogy neked Astrád van, de egy darab fikázás nem volt. idézem: "Maga a kocsi nem nagy szám, egy alap Astra H, ráadásul bérautó, sixtes, jó zajos téligumikon."
Most egy alap astráról mit lehetne írni? Hogy bazz, egy csodálatos kocsi, ilyet még nem is vezettem? Mennyire nagy szám egy alap Focus egy alap Golf vagy egy alap Octavia? szerintem egyáltalán nem az. Ugye érted már, hogy miért nem fikázás, amibe te beleláttad azt?

TH 2012.03.01. 11:29:22

@Szobadísz: a kilométeróra helyett hasznosabb a forgalmat figyelni, de nem látom át, hogy szerinted miért rossz, ha valami csipog, ha túl közel kerülsz egy másik közlekedőhöz.

duplakuplung 2012.03.01. 11:45:44

@TH: Olyan szó is van, hogy: "játékvezet"?

TH 2012.03.01. 11:57:31

@duplakuplung: inkább kérdezem, hogy mit gondolsz azokról például, akik tudnak gyorsírni?

domeq 2012.03.01. 12:11:07

@TH: "Maga a kocsi nem nagy szám, egy alap Astra H, ráadásul bérautó, sixtes, jó zajos téligumikon."

Ez inkább negatív hangzású, mint pozitív.
Releváns, hogy milyen autóm van?

KayaIbrahim 2012.03.01. 12:28:55

Az ilyenekkel általában az a gond, hogy a gondolkodó, az előre gondolkodó emberek vennék meg.
Illetve a főnök kötelező jelleggel beépítettheti a cég autóiba.
A Köcsög nem veszi meg mert "minek! látom én ha kő" Meg úgysem fog indexelni mert az a sikk, és ezek akik kiégett tompítottal mennek, illetve reflektorral mert amúgy meg nem látnak. Akiknek full koszos a szélvédőjük, lámpájuk.
Na ők kiestek. Engem érdekelne de mióta laposvasakkal ás csavarokkal van összerakva a lábam és olyan éber vagyok mint még soha. He meglátok egy béna, vagy vad autóst máris sajog a törés helye. De summa sum: jó ötletnek tartom

duplakuplung 2012.03.01. 12:30:22

@TH: Ja, meg akik tudnak favágni. :)

TH 2012.03.01. 12:44:46

@domeq: hát nem tudom, mit kellett volna írni róla? Maga a kocsi egy baromi jó, sixtes, fapados H Astra, az út felületét kiváló audiohatásokkal kommunikáló téligumikon?

TH 2012.03.01. 12:53:27

@duplakuplung: öhh, én ismerem a "gyorsírni" szót (ld. pl. gyorsiro.mindenkilapja.hu/html/18063771/render/a-gyorsiras-tanulasa ), sőt a "gyorshajtani"-t is.
És nézd csak meg, hány találat van:
lmgtfy.com/?q=gyorshajtott
Ha ennyien használják ennyi helyen, akkor mondhatjuk azt, hogy létező szó, hiszen sokan használják, és mindenki megérti, mi kell még ahhoz, hogy valami létező szó legyen?

duplakuplung 2012.03.01. 13:08:37

Öreg vagyok, máshogy tanultam, de a következő találatból tényleg látszik, hogy tévedtem, bocsánat!
"Az elmúlt évtizedekben többen ugyan vitatták az alábbiak
létjogosultságát, mégis úgy látszik, hogy elfogadottak lesznek: apróhirdet,
árdrágít, bérelszámol, gyomirt, idegenvezet, nagymos, nagytakarít, népművel, szakdolgozik,
végkilégít. Használatuk azonban bizonyos kötöttségekkel jár: az igényes stílusban
kevésbé találkozunk velük, mivel jellegük zsargonszerű, illetve bizalmas."

domeq 2012.03.01. 13:09:42

@TH: "Maga a kocsi nem nagy szám, egy alap Astra H, ráadásul bérautó, sixtes, jó zajos téligumikon."
HELYETT
"Maga a kocsi Astra H, jó zajos téligumikon."
Szerintem így lett volna korrekt.
A cikk fő mondandójának szempontjából fontos, hogy alap vagy full extrás az Astra, hogy bérautó és hogy melyik céghez tartozik?
Hát NEM.
Amúgy meg miért kell védeni a szerzőt?

yomsisi 2012.03.01. 13:20:56

Újabb felejtős kütyü. Tanuljon meg vezetni és biztonságosan közlekedni az, aki autóba ül.
Ezt a vackot, meg dobjátok a kukába.

BUBISBUBLEK 2012.03.01. 13:21:54

@Csak a yamaha: nem vagyok tutyimutyi de ha a kólás autó a seggemben van vagy szemből épp előz valakit,és hát mindig mindent az utolsó pillanatban,khm... szóval eléggé vakmerő pár kartács az utakon valljuk be.

Fredo78 2012.03.01. 13:44:14

Nem biztos, de szerintem:
A kötelező bonus-malus ugrása egy hiba miatt nem 2k hanem sokkal kevesebb...

Ben Franklin 2012.03.01. 14:03:27

Kütyübuziknak biztos jó lesz, hogy már nemcsak a navit meg a telefont kell bizgerálni, hanem ezt is....mondjuk +1 balesetveszélyes cucc amiért feltörik a kocsit. De a kütyübuziknak úgyis kell majd.

Én majd igyekszem figyelni továbbra is.

TH 2012.03.01. 14:25:41

@domeq: tényleg, miért nem te írsz újságcikkeket, ha ennyire megy neked? azért védem a szerzőt, mert rohadt módon irritál, amikor faszságokba köt bele valaki, csak mert neki nem tetszik egy nyamvadt mondat. Azért írta úgy, ahogy, mert úgy akarta írni.

duplakuplung 2012.03.01. 14:30:49

@TH: Nem te vagy a szerző véletlenül? :)

C200UF 2012.03.01. 14:47:07

@Csak a yamaha: Na, én be is gyűjtöttem a héten.

TH 2012.03.01. 15:01:30

@duplakuplung: annyira nincs, hogy nincs egy darab mercedesem se. :D

duplakuplung 2012.03.01. 15:03:17

De mi nincs annyira?.. :)

uarempty 2012.03.01. 15:21:33

fölösleges kacat.tanuljanak meg inkább vezetni és figyelni a forgalmat.ez a egyik kézben kamera másikban kormány videó meg...hát elég életveszély :D nem lehetett volna, hogy ketten menjetek?

domeq 2012.03.01. 16:20:07

@TH: Itt van lehetőség arra, hogy kifejezzem nemtetszésem. Ugye? Én nem "faszságnak" neveztem a kifogásolt dolgokat, hanem irrelevánsnak.
Nem ugyan az.
Az nem zavar, hogy "faszságokat" olvasol, de az igen ha valakinek az nem tetszik?

Macséta 2012.03.01. 17:00:57

@Fredo78:
Nem, de éppenséggel közelítheti... ha mondjuk B3-ból visszasorolnak csak B1-be, adott esetben +20eHUF per évről indulsz (persze lehet több is, kevesebb is), aztán a különbségek csökkennek, majd 9 balesetmentes év után leszel B10-es, addig végig fizetheted ennek az egy hibának a 2 kategóriányi felárát :)
A saját károdról nem is beszélve...

Macséta 2012.03.01. 17:22:47

Amúgy a kütyü még hasznos is lehet, de erősen sofőrfüggő a dolog.

- Van aki eleve biztonságosan vezet, ha a főnökség beszerel egy ilyet a kocsijába, az nettó kibaszás, stresszfaktor, utóbbi miatt akár közvetett baleseti ok.
- Van akit arra ösztönöz hogy elkerülje a csipogást, őket neveli, jó hatással van rájuk, de ők valószínűleg nem fognak önszántukból ilyennel járni.
- De sajnos sokan vannak, akik időnként a saját látásuk helyett ilyen izékra meg a fülükre hagyatkozva csinálnának bármit, amit vezetés közben amúgy nem kéne. Főleg miattuk ellenzek minden ilyen eszközt.

Ráadásul korántsem tökéletes, a sávelhagyás figyelmeztetés megbízhatónak tűnik, csak épp túl későn jelez ahhoz hogy bármi bajt megelőzzön, a gyalogosfigyelő sem egy életbiztosítás, a követési távolság kijelzője az, ami nagyjából rendben van, bár a videó elején álló autónál folyamatosan pittyeg, szóval ezen is volna még mit reszelni...
Talán erőforráshiány áll a háttérben, egy korrekt, megbízható realtime képelemző rendszer azért brutális számítási teljesítményt igényelne, mondjuk egy-két darab mai csúcskategóriás négymagos proci lenne a minimum, amivel ezt el tudnám képzelni. Csak az önmagában annyiba kerül, mint ez az egész szett.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.03.01. 17:23:30

A 'legcsikósabb' részt persze senki nem veszi észre, a lakóautóra való diszkrét ráizgulást :)

Mobileye: szép, okosnak tűnik, biztos rengeteget dolgoztak vele, őszintén remélem hogy legalább a befektetett költségei megtérülnek a fejlesztőknek! Haszna kb. annyi van mint a többi sávelhagyásjelzőnek. Mikor az megszólal, általában már rég késő, átlógsz annyira hogy balesetveszélyes legyen. Inkább a sok 'tíz éve vezetek, úgyhogy biztos jól megy' mazsolától kéne időről időre elvenni a jogosítványt > forgalmi vizsga újra. Meg az olyan idiótáktól (nincs jobb szó), aki amikor látja hogy a szembejövő forgalomtól esélyed sincs megelőzni, direkt lassít. Mert ez az ami balesetveszélyes.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.01. 17:35:32

"220 ezer plusz áfába kerül, beépítéssel."

Baaaaazzeg a kocsim nem ér annyit (azaz ér, csak senki nem adna érte ennyit :D )

Viszont a cucc jó. Sőt. Kéne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.01. 17:37:16

@Make Valamit: Mondjuk az utolsó eset azért lassít, hogy beférj elé. De ilyenkor a fasznak kell elkezdeni előzni, ha jönnek szembe?

Az időszakos újra vizsgázással csak az a baj, hogy amíg levizsgázik, addig megy szabályosan, utána meg ugyanolyan barom módon, ahogy addig.

Vagy vezet jogsi nélkül.

Macséta 2012.03.01. 18:02:40

@ColT: azt írta h "esélye sincs", szóval sztem arra gondolt h. még nem előz, de az előtte haladó mégis lassít. Amit meg az is kiválthat hogy a seggébe mászott, és/vagy éjjel a tyuning fényszórójától már a tetőkárpit is vakító fényben úszik. Erre az elől haladó "make valamit" felkiáltással lassít, csak szabaduljon már :)
Csak úgy poénból általában nem szívóznak az emberek...

u4hgn 2012.03.01. 19:02:02

Már-már nem tudtam, hogy milyen csörgő-zörgő szar hiányzik még a mai autókból, de már megvan.

Fredo78 2012.03.01. 20:35:17

@Macséta:
+20e Ft/év??? Ez hogy jött ki? 600-as Mercinél talán, de átlagautósnál nem hiszem.
Nekem 15e ft összesen B5 egy évre egy 8 éves 2000-es dizel autóra ha B3 lennék lenne kb 20eFt/év. Nem áll ez össze nekem...

brsd 2012.03.01. 20:49:53

@Csikós Zsolt: nem ide vág, de mi a helyzet Ponton Dezső felépülésével? Üdv.

- Szerzet - 2012.03.02. 01:18:26

Elolvastam, mindjárt szaladok tovább a kasszához. csak eszembe jutott hogy 240-es Ikarus nincsen. A régi kocka a 260-as, csuklós tesója a 280. Más hibát nem találtam a cikkben.

éppcsakkérdem 2012.03.02. 08:46:41

Nem hiszek az elektromos ketyerékben - aki hülye a vezetéshez, azt semmiféle csodaszer nem fogja korrigálni.

Tényleg ennyire elhülyült már a jónép, hogy odafigyelés helyett ilyen vackokban akar hinni?

Épp csak kérdem

augustiener 2012.03.02. 14:56:54

@domeq: szánalmas, ahogy véded ezt a kocsit. Mit írjon rá? Nem írhatta, hogy egy jó fasza autót kapott kipróbálni azt a csipogó lófaszt, ha egy fost kapott.

killdöket 2012.03.02. 15:35:06

Nem hinném, hogy mindenki a helyén kezeli a kütyü segítségét. A jó sofőr mindig figyel, a jó sofőr soha nem lankad hiába vezet éves szinten több millió km-t. Olyan persze a jó sofőrrel nem fordulhat elő, hogy betol egy kis mikroszlípet az autópályán... Csúnya dolgokat előzhet meg egy ilyen jókor érkező sípolás (pl sávelhagyás).
Amúgy a cucc adaptív, dugóban araszoláskor nem csapja szét az agyadat a sípolással

domeq 2012.03.02. 19:19:16

@augustiener: Az a szánalmas, hogy egy kütyü tulajdonságainak bocolgatása közben nem tudja nem fikázni a kocsit. Akár egy Dacia Loganba is szerelhették volna vagy egy BMW X6-ba. Nem tök mindegy miben van? Ez nem a belsőség, ahol kénye kedvére írhat kedvenceiről.
Nem tudom miért kell az első kommentemen ennyire csámcsogni (ez a szánalmas), csak írtam egy véleményt nem kötelező hozzászólni.

Stupid 2012.03.02. 20:45:31

Ennyi pénzért melléd ülök, oszt ösztökélő villámcsapásokkal sújtalak, ha közel mész waze:-) Mellesleg negatív hatása is van, mert zajra beindul a Pavlovi reflex, és féknyommal ütöm el a járdáról váratlanul leugró anyókát, oszt jól rábacarintok elszámoltatáskor... Én inkább figyelek, mint az elmúlt 35 évben és időben padlógázt nyomok;-)
süti beállítások módosítása