HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Hogyan tegyük tönkre az autónkat?

2012.03.15. 09:48 Tcomment

Számos okunk lehet rá, hogy tönkre akarjuk tenni az autónkat. Sok a pénzünk és költeni akarjuk, emberbaráti szeretetből támogatjuk a szerelőnket, be akarjuk a lízingcégnek bizonyítani, hogy csereérett, és millió más.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

222 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr814317989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

will 2012.03.15. 21:43:53

Azért inkább kockáztatom a zárt garázst az "életveszélyes" ki nem száradással, mint hogy hetente valami vak cserbenhagyó lekoccolja a kocsit az utcán. Kicsit olyan azért ez a cikk, mint mikor a szuperlapos mobilhoz vesz valaki egy böszme gumitokot, hogy megóvja. A legnagyobb vicc a motorháztetőn a műbőrkabát. Sokan úgy vigyáznak a kocsira, mint a szemük fényére, a szupermarketben is inkább kint maradnak a kocsinál, nehogy egy szatyrot nekik kelljen hozni az asszony helyett. Taxisfeeling. Panelrengetegek közepén ott figyelnek a tízmillás kocsik, mindenki erőlködve reprezentál, színházban életében nem volt, de 15 helyett 8ezer kilométerenként veszi a Castrolt, mert a netenjó volt a tesztje... Nem sorolom tovább. A kocsi használati tárgy, nem a kisbuddha. A mikrohullámú sütő is az, ráadásul amit abból kiveszünk, azt a szánkbarakjuk. Tegye fel a kezét, aki sűrűbben takarítja a mikróját, mint a kocsit? Ugyeugye...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.15. 21:52:16

mondjuk a legtobbet akarattal sem tudnam elkovetni a kocsival
egyet ketttot nem nagyon ertek, automatanal ki veszi ki D-bol ha meg kell allni?

hogy lehet nem napon allni garazs nelkul, foleg ha egesz nap all a kocsi?
a faarnyek meg hozza a madarszart de az is csak fel napig arnyekol
ja en meg azokat utalom akik csorognak a lampa fele, mert ugyis piros

Rocko- 2012.03.15. 21:56:37

hogy egyesek mennyire végletekben élnek. :)
véletlenül se találják meg az aranyközéputat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.15. 22:00:29

mondjuk van meg lelektani dolog is, az egyik kocsim 14 eves a masik 1 honapos kb. hat ez a banasmodot is meghatarozza...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.03.15. 22:10:11

Én ilyet szedtem ki a frissen vásárolt autómból:

www.youtube.com/watch?v=jZ5dAXALtIM

Ki tudja, mennyit mehettek vele így?

ubaldo 2012.03.15. 22:22:45

@Kezdo Laikus: már régi gazdag vagyok.

Kezdő Laikus 2012.03.15. 22:35:39

@ubaldo: @Jóska Pista: Ubul te vagy az? :)))
Epic fail!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :))))) :) azt hittem teged lefuleltek...

Jóska Pista 2012.03.15. 22:38:09

@hamisnero: vicces.

Értem, van pénzem, tehát tanulatlan suttyó vagyok.
Egyszerű világképed van.

Kezdő Laikus 2012.03.15. 22:42:32

@Jóska Pista: nyugi Ubulka :) nem mondom el senkinek, meg kell mondjam, hogy nem ismertelek fel, amig el nem szurtad az Ubaldo - val :) azert jol nyomtad :)

antimason (törölt) 2012.03.15. 22:44:06

Garázsban megfelelő hőfok/szellőzés mellett nincs párásodás, de megoldható egy klímával, párátlanítóval is. Ha már.

De értem a lényeget.

Jóska Pista 2012.03.15. 22:53:16

@Kezdo Laikus:
Szinte biztosra vettem a lebukást. Ilyen nagyformátumú hozzászólókkal szemben nem sokáig húzhatom.
A TC szerkesztőség is valami csoda ahogyan lebuktatott. Időt és fáradságot nem kímélve. De ők sem érnek fel veled.

igazi hős 2012.03.16. 00:07:34

@hagyma: "ja en meg azokat utalom akik csorognak a lampa fele, mert ugyis piros" Miért, hogy kéne? Az a normális, ha a legmagasabb a minimális sebességed: a fogyasztásod is jobb és a forgalmat is így tartod fel kevésbé. Ha 30-is lassulsz én onnan vissza 50-re, akkor sokkal kevésbé húzódik szét a sor, mintha állóra fékeznél, ezért több autó jut át a kereszteződésen.

szombi 2012.03.16. 00:15:33

SZ*R CIKK! Ezt a szánalmas "hogyan csináljuk rosszul" stílust miért kell erőltetni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 00:22:32

@igazi hős: van egy optimalis sebesseg ugye meg egy optimalis tavolsag ahol el kell kezdeni fekezni es akkor lesz optimalis a forgalom
a csoszogok feltartjak, bar tudom nagyon buszkek, hogy nem kell nekik fekbetetet cserelni
nem azt mondtam, hogy padlogaz es veszfek
megengedett sebesseg, es ha nem zold idoben fekezes
/arrol mar nem is beszelek, hogy mekkorakat szoknak ezek miatt a ket lampakozotti keresztutcabol kifordulni akarok.../

Steppenwolf 2012.03.16. 00:26:22

@hagyma: "ja en meg azokat utalom akik csorognak a lampa fele, mert ugyis piros"

Ezek szerint te vagy az az ideggombóc, akiken nap mint nap jókat röhögök, mikor motorfékkel gurulok a 150 méterre levő piros lámpa felé, te pedig bőgázzal eltépsz mellettem a belsőben, hogy satuzhass egyet a lámpánál, én pedig mire odaérek, meg sem kell állnom, mert zöldre vált és otthagylak a kereszteződésben. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 00:29:25

@Steppenwolf: hat ha Ashevilleben elsz NC USA akkor en, bar itt eleg ritka aki ilyen buzi modon vezet
menni kell aztan meg fekezni, nem feltartani a sort, meg a mellekutakrol kihajtokat
150 meterrol gurulsz motorfekkel
hat gratulalok
sokan kedvelhetnek valoban es akikrol beszelsz azok toled lesznek ideggombocok:)

igazi hős 2012.03.16. 00:35:27

@hagyma: Nálam az a csoszogó, aki nem megy annyival, mint előtte a többi autós, holott megtehetné. (Engem már az is zavar, aki 70-e tempónál 50 m-es távot tart, de azért nem tolom le az útról.)
Aki nem akar fékezni a lámpánál, amin láthatóan nem jut át, hanem rágurul, az optimális, feltéve, hogy utoléri a lámpánál állókat és a kereszteződésben már az előtte levő mögött megy. Kivéve az olyan (elég ritka) helyeket, ahol olyan sűrűn vannak a lámpák, hogy ezzel a mögötte való lámpán átjutást akadályozza.

Steppenwolf 2012.03.16. 00:36:23

@hagyma: Hidd el, ahol nem 220 forint a benzin hanem 440, ott elég sokan használják a motorféket a gáz és a fék mellett.
Jobb helyeken ezt oktatják is, úgy hívják, előrelátó vezetés.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 00:39:34

@igazi hős: nem, nem jo a ragurulas, vagyis hat OK, hogy nem nyomom mar annyira a gazt
de fekezni minden lampanal kell
ha piros
en senkit nem tolok le soha
az 50 meter nagyon sok az teny
es ugye van aki mar 150 meterrel a lampa elott csorog es boldog, hogy 20-al odaerve nem kell megallnia
hat nekem voszem:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 00:42:04

@Steppenwolf: ha anyagi okai vannak, akkor megertem es nem szoltam szot se
elorelato vezetesnek mar nem neveznem
vagyis csak onos erdekekbol
motorfekkel nekem nincs bajom, csak kerdes mikor veszed le a labadat teljesen a gazrol....
ha tul koran akkor szopatsz:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 00:46:40

najo, teny 15 eve nem vezettem otthon, itt egy kicsit mas a stilus/ ez nem azt jelenti hogy jobban vezetnek, csak kevesbe agresszivak es kicsit azert maskeppen
meg ugye az automata, nem csordogalunk uresben
nyomod a gazt, es aztan fek
egyszeru mint a pofon

Steppenwolf 2012.03.16. 00:49:08

@hagyma: 5. fokozatban 50-55 km-es sebességnél olyan gyenge a motorfék, hogy normális tempóban haladót nem lehet szopatni csak azért, mert 100-150 méterrel a piros előtt nem taposom már a gázt.
Ez nem csak anyagi érdek, a környezetet is kevésbé szennyezi az autó, ráadásul semmivel sem jut el később az úticéljához a mögöttem haladó sem, sőt.

igazi hős 2012.03.16. 00:55:21

@hagyma: Gondolom láttál már elinduló sort oldalról? Először szétcsúszik, mert nem egyformán gyorsítunk, aztán beáll egy viszonylag ki követési táv. Minél kisebb a gyorsítás, annál kisebb ez a harmonikázás, azaz annál sűrűbb a sor, azaz annál többen mennek át a kereszteződésen. Persze ez csak ott tényező, ahol a lámpa a szűk keresztmetszet. Ha jó tudom "ott kint" két országút kereszteződésébe is raknak lámpát, na ott semmit nem segít a motorfék. De még ott is megvan a Steppenwolf által írt anyagi és esetleg még a környezetvédelmi ok is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 00:57:10

@Steppenwolf: hat akkor mirol beszelsz, tulajdonkeppen nem lassitassz, csak nem gyorsitassz a megengedett fole
akkor semmi gond, akkor felreertettelek
mindenesetre nekem ugy tunik Te erosen sporolsz a fekbetetekkel meg a benzinnel:)
de ez nem baj
csak neha idegesito
valamelyik nap nyomta fel az agyam egy ilyesmi fazon
varos 2x2 sav, forgalmas, 2perce kanyarodnek balra, balrol jon kb 200-200 meterre amugy a 2 lampasor
ahhoz mar kozel van hogy nyugisan kihajtsak, de tovabb lassit, pedig jobbrol mar jo lennek
de ugy gondolja raer, mivel piros 150-200 meterre
nagynehezen elhalad, hat addigra nana, hogy mar nem volt jo jobbrol
jot sporolt
/lehet magyar volt, mint en?/:)
es ilyenkor szigoruan magyarul karomkodok, a felesegem meg elvezi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 00:59:32

@igazi hős: hat orszagutak ritkan keresztezik egymast, de az teny a lampaellatas eleg eroteljes, foleg hurkos mondjuk, de nappal az nem segit
menni kell
a kornyezetvedelemmel meg haggyatok beken2012-es mitcubishi lancerom van:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 01:05:21

amugy ez meg a mi fontos szerintem, de nagyon, ffigyeljunk a becsatlakozo utakra, jobbrol-balrol, mogenk, es ne csak elenk
en pl utalok , oreszaguton vezetni/ pedig sok van/ de szerintem varosban profi vagyok
pont abban a korban vagyok,/50/ lassan jon a leepules
70 evesen mar csak a boltba fogok kocsival jarni

Steppenwolf 2012.03.16. 01:06:39

@hagyma: Hol írtam, hogy nem lassítok? :) Elveszem a gázról a lábamat és hagyom, hogy magától szép lassan lassuljon az autó, mivel látom előre, hogy meg kell állni. Ha szerencsém van, meg sem kell állni, mert addigra zöldre vált.
Hidd el, ha a tengerentúlon még nem is, itt a lenézett tuskó begyöpösödött bennszülött Kelet-Európában (de leginkább nyugaton) egyre népszerűbb a gazdaságos és ésszerű, előrelátó vezetési stílus.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 01:13:13

@Steppenwolf: na ez a kerdes, mikor kezded el...
a lassitast
a Te modszerednel szvsz meg az is jobb ha kidobod uresbe es fekezel amikor kell
de meg egyszer
szerintem 150 meterre barmilyen akadalytol meg nem kell lassitani nagyon ezekben a sebessegtartomanyokban, amirol beszelunk
max kis gazlevetel
max
150 meterre nincs elotted mas csak egy piros lampa es mar leveszed a labad a gazrol???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 01:18:47

persze ha mindenki lassit en megertem
ez a varos olyan dimbes-dombos, hogy sok lampat megsem latok 40-50 meternel kozelebbrol, de ettol meg megyek 40-el..../mph/

Steppenwolf 2012.03.16. 01:19:38

@hagyma: Ritkán van olyan, hogy 150 méterre előre nincs az ember előtt egyetlen autó sem, csak egy piros lámpa. :)
Már csak emiatt is elveszem a lábamat a gázról, mert az előttem haladó járművek is lassítanak...

De felesleges magyaráznom úgy látom, ahogy te sem fogsz meggyőzni arról, hogy mi gyakorlati haszna van annak, ha a lámpa előtt 10 méterrel satuzok 50-ről. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 01:25:55

@Steppenwolf: hat satuzasrol nem beszeltem,
azert a 10 m meg a 150 kozott van kis kulonbseg
igen en tartom a sebessegemet addig, amig tuti vagyok benne,, hogy nem lesz zold es el kell kezdenem eloszor elengedni a gazt es utana fekezni
hat ha valaki megy elottem, aki korabban elkezdi, akkor ha nincs masik sav, nekem is tenni kell:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 01:34:56

amugy mindegy arrol volt szo, hogyan tegyuk tonkre autonkat, es ebben tettem egy megjegyzest, hogy semmi baja nem lesz a kocsimnak, ha nem hasznalom a " kiguritas-motorfek" kombot /hasznalom ha kell amugy, csak nem gyakran
hanem megyek es fekezek
mi baja lesz? 2 honappal korabban cserelek fekbetetet?
de nem eros fekezesrol beszelek, normalisrol
ugy ralepsz, mert meg kell allni, de nem csordogalsz:), na ennyi nem akarom en ezt ragozni

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.16. 03:28:32

@will:

"Tegye fel a kezét, aki sűrűbben takarítja a mikróját, mint a kocsit? Ugyeugye..."

Most cseréltem izzót egy 1994-es gyártású mikrósütőbe. Megmutassam milyen szép poros ott ahol normál körülmények között nem férünk hozzá? :)

Amúgy haveromnak mutattam a sütőjének zsíroldózása után milyen nálunk a tűzhely sütője. Megkérdezte melyik áruházban fényképeztem le neki az új készülék sütőjét. :)

Kézi autómosás titka egyébként nem csak a feláztatott szennyeződés, hanem az autómosásra használt víz lehetőleg vastagon habozzon. Pl. WU2-ből vödör vízbe 1 kupakkal. A felületet időnként vaxolni is lehet.

Tudni kell, hogy a víz és a szennyeződés homoktartalma ami mikrokarcolgatja a felületet, mely smirgliként hat az autó fényezésére. :)

Bömcit teremgarázsban tartom, ahol átlag 24 °C télen-nyáron. Van hely szellőzni, s mégis fedett helyen terpeszt. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.03.16. 03:35:00

@hagyma: @Steppenwolf:

Ha az autósoknak jelző lámpán kívül van más egyéb jelző, pl villamosnak vagy gyalogosnak - és az jól van beállítva(!) - akkor ki lehet skubizni mi a helyes cselekvés sorrend. :)

Tehát ha a párhuzamos haladású gyalogosnak villog a zöld, számíthatok rá, hogy az "öreg zöld" besárgul... Én inkább ezt szoktam hiányolni az előttem haladó rálátásából. Ráfékez, majd besárgult lámpánál nyom egy kövér gázt és átsuhan. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.16. 08:36:21

Ezt én sem értettem soha, hogy a piros felé haladva miért kell taposni a gázt :D Főleg, ha látta, ahogy pirosra váltott a lámpa.

Béla, tudod a Béla 2012.03.16. 09:21:40

@hagyma: "mondjuk a legtobbet akarattal sem tudnam elkovetni a kocsival
egyet ketttot nem nagyon ertek, automatanal ki veszi ki D-bol ha meg kell allni?"ű
Én ismerek konkrétan valakit, aki azért veszi ki hogy ne melegedjen :)

mükkemakk 2012.03.16. 09:27:59

Az én hülyeségem, hogy esőben mosok autót, utána beteszem a SZÁRAZ, JÓL SZELLŐZŐ GARÁZSOMBA, a lágy esővíz csodát tesz, foltmentesen szárad utána a kocsi. Egyébként, -ha tehetitek- gyűjtsétek az esővizet növénylocsolásra és kocsimosásra tökéletes.

Ez az én dilim, de az esőben az így fellazított kosz könnyeben lejön. A cikk tanulságos, az autó van értünk, szándékosan nem illik tönkretenni.

UBUL: üdv a fedélzeten.

Jóska Pista 2012.03.16. 10:05:02

@Béla, tudod a Béla:
néha leállítom a kocsit, ha visszaszámlálós jelzőlámpa többet mutat, mint fél perc.
Aztán néha P-be teszem, hogy ne zavarja a féklámpa a mögöttem állót, néha a kéziféket húzom be.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 10:09:30

@Jóska Pista: most viccelsz ugye?
mondd hogy viccelsz, kerlek
neha smile nelkul nem vagyok biztos

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 10:15:28

jovan mar rajottem, hogy viccelsz, megnyugodtam, de en mar nem lepodok meg semmin

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.16. 10:16:45

ertem en a viccet, csak nem szeretem:)

medvedr 2012.03.16. 10:33:02

Elnézést, feltennék egy szerintem témába vágó kérdést! Ez a száraz?gőzös tisztítás milyen hatással van a fényezésre és az üvegre. A cégnél most egy ilyen masinákkal felszerelkezett csapat jön ki, és a céges parkolóban "mossa" a gépeket. Nekem nem nagyon tetszik, de nem értek hozzá, kösz, ha felvilágosítotok. Ha rosszat v. rosszul kérdeztem, akkor bocs! Kösz!

Béla, tudod a Béla 2012.03.16. 10:57:41

@Jóska Pista: "néha a kéziféket húzom be."
A lámpánál??

ratsche (törölt) 2012.03.16. 11:41:13

@misinator: Már csak azért is kár fikázni a gépi mosót, mert gépi és gépi között igen nagy különbségek tudnak lenni:
www.christ-ag.com/Produkte/Waschmaterialien/SENSOTEX-PREMIUM/index,cat5018.html
A polietilén kefék többnyire akkor karcolnak, amikor már el vannak kopva (fillérbaszó üzemeltető). Ráadásul a közhiedelemmel ellentétben a kézimosó is karcolhat - ha a radiátorról lehalászott retkes, szemcsékkel teli ronggyal akarnak mosni, nyugodtan ott lehet hagyni őket, mert annál még a kefe is jobb (a szárító szilikoncsíkokba ragadt kosz szintén karcol).

Sem a kézi, sem a gépi nem karcol ha nem sajnálják az üzemeltetési költségeket, és mindkettő karcolhat, ha spórolnak rajta. Az üzemeltetőt kell nézni, nem a módszert.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2012.03.16. 13:09:39

Ezt az UV fény mizériát sosem értettem.

Az aláírom, hogy biztos nem használ, de az eddigi autóim soha nem álltak garázsban, mégis 7-8 éves korukban a műanyagoknak semmi baja, a mattulás sem volt vészes, de ha mégis, egy polír simán rendberakta.

Kövezzetek meg, de én a garázst semmibe nem nézem.
Nem hiszem el, hogy annyi értékmegóvó hatása lenne, mint amennyibe a vételár, vagy bérleti díj kerül...

2012.03.16. 18:00:52

Értelmes stílusban és megfogadható és érthető is lett volna. Miért nem lehet úgy írni egy cikket?

2012.03.16. 18:05:25

A garázsban tartásról csak annyit, hogy aki mondjuk munkába jár az autóval, az reggeltől estig kint van vele. A garázsban meg csak éjszakára. Vagyis semmi értelme. Ami a napsugárzást illeti, volt már alattam néhány öreg autó, de 20-25 év után sem volt a műanyag és plüss kárpittal semmi probléma.

HakapesziM 2012.03.16. 18:17:05

@Béla, tudod a Béla: Teherautós szokás. Sokszor behúzom én is a kéziféket személykocsival is egy - egy hosszabb lámpánál. Különösen, ha lejt az út.

"streetfighter" 2012.03.16. 18:58:31

Nem rossz a cikk, de van benne hülyeség is. Azt sem szabad elfelejteni, hogy azonos hsználat mellett az egyik kocsi százezer körül már hullik szét, a másikon meg meg sem látszik.

bres 2012.03.16. 20:00:05

Kimaradt valami: pirosnál ne vedd ki üresbe, hanem csak tartsd kinyomva a kuplungot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.16. 20:42:38

Amúgy a műanyagos részhez; az első Fordunknak valami vázra feszített műbőr-papundekli műszerfala volt. Az szétrepedezett a napon. A mostani Escort műszerfala kemény, szar műanyag, de semmi baja.
Azaz egyszer a napon megolvadt az óra (a zöld kvarcóra középen ;) ), azt majd kicserélem :D

Anyagminőség nem mindegy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.16. 20:52:46

@abcd1234: Ja, ilyen volt anyám beszólása :
- Nem állsz be vele a garázsba?
- Khm, de havonta 3 napot vagyok itthon, 27 napig kint áll, akkor már mit számít neki az a 3 nap garázs? :D

igazi hős 2012.03.16. 21:00:22

@medvedr: Szerintem teljesen jó az eredmény, viszont nekem egy díszléc ragasztás egy részen elengedte magát utána. Nyilván egyedi eset, és egyébként sem tartott volna örökké a ragasztó, de gyorsított a halálán a forró gőz.

S1980 2012.03.16. 21:34:57

Nem kell a cikken felkapni a vizet. Ha tönkre akarod tenni az autódat, az utasításokat maradéktalanul tartsd be. Ha csak egy-két dolgot tartasz be, az kevés lesz, mondhatni vigyázol a kocsidra.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2012.03.16. 21:40:58

@Jóska Pista: Pont rólad szól ez a cikk és borzalmas, hogy még büszke is vagy a hülyeségeidre, mint valami szőke nő tulaj. Miért nem lapozol tovább, hisz itt csak babusgatják ezeket a szarokat?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.03.16. 23:09:09

Azért van néhány hülyeség is a cikkben. Pl. hogy ne parkoljunk egy kerékkel a járdaszegélyen, mert elrepednek a ponthegesztések. Egyrészt szerintem semmilyen felmérés nincs róla, hogy ezeket a repedéseket parkolás vagy rossz úton való közlekedés közben szerzi a kocsi, másrészt nem hiszem, hogy jobban terhelné a karosszériát, mintha mondjuk 90-nel belehajtunk egy kátyuba.

Jóska Pista 2012.03.16. 23:10:48

@Matenak: milyen hülyeségeimre? egy párat sorolj már fel lúzerkém!

replik4 2012.03.16. 23:29:38

Jó cikk, hiánypótló. Akinek meg nem tetszett, az nézzen másfelé... :)

Rocko- 2012.03.17. 00:14:36

@abcd1234: @kamionmentés:
éjszaka a garázsban nincs annyira hideg és egyéb dolgoktól is óv. pl. nem kell hókapargatással kezdeni, vagy ha éjszaka esik, akkor nem mocskos kocsival indul az ember.

ÁlKormi 2012.03.17. 00:22:29

A kutyafáját! Már megint a napon parkoltam. Megyek is, jól megverem a gyerekeket.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2012.03.17. 06:35:35

@Jóska Pista: Most már mindenki tudja, hogy csilliárdos vagy, a kedvenc szavad a "lúzer" (habár nem tudod használni, hisz szerinted mindenki az, aki szereti és vigyáz az autójára, meg általában a holmijaira és nem veri el a pénzét feleslegesen. Gondolom akinek van egy 26 éves kívül-belül hibátlan autója, az nálad a legnagyobb lúzer) és hogy fingod sincs az autókról. De legalább sokan nagyon jókat mulattunk rajtad, miközben olvastuk a cikket, elvégre mi odavagyunk az autókért. Ez a lényeg, amit nem értek és igazán elmagyarázhatnád: miért látogatsz egy autós portált? És még kommentelsz is...! Fel szoktál menni hobbiból a kismamaportálra is fikázni a nőket, hogy minek vannak oda azokért a kis lényekért, hisz az is csak egy ember, mint a többi? Kb. ennyi értelme van, amit most csinálsz, de legalább folytatod itt a blogon a cikket önként, ami tök vicces.

Jóska Pista 2012.03.17. 07:12:37

@Matenak:
szóval érdemben nem tudsz hozzászólni, csak engem fikázni.
Akkor még egyszer: milyen hülyeséget írtam? (természetesen autóval kapcsolatban)

Matenak · http://csipszerelde.hu 2012.03.17. 07:22:44

Pl. rögtön ezek: "néha leállítom a kocsit, ha visszaszámlálós jelzőlámpa többet mutat, mint fél perc. Aztán néha P-be teszem, hogy ne zavarja a féklámpa a mögöttem állót, néha a kéziféket húzom be." Az előző kommentjeidet már nincs kedvem visszaolvasni, de biztos ott is voltak hasonló gyönyörűségek, amik simán belefértek volna a cikkbe. Na de nekem tulajdonképpen tökmindegy, hogy hogy bánsz az autóddal, mert eszemben sincs lecserélni a sajátomat. Azt meg nem tudod, vagy nem akarod elmagyarázni, hogy mit keresel itt, hisz akkor felfednéd a trollok titkát, amit szent tudásként őriztek, úgyhogy hagyjuk is az egész társalgást, nem vezet sehova. Jó hétvégét!

Jóska Pista 2012.03.17. 08:08:21

@Matenak:
"néha leállítom a kocsit, ha visszaszámlálós jelzőlámpa többet mutat, mint fél perc."
Képzeld, nem én találtam ki, autógyárak is alkalmazzák ezt. Start-stop rendszer, talán már hallottál róla. Mivel az én autóm megbízható, ráadásul mind a leállítás, mind az újraindítás csak egy gombnyomás, így spórolok minimális benzint és nem büdösítem feleslegesen a környezetet. (ne izgulj, mind az akku, mind az önindító bírja.)

"Aztán néha P-be teszem, hogy ne zavarja a féklámpa a mögöttem állót, néha a kéziféket húzom be."
Igen, gondoltam hogy szerinted baromság, de én figyelek a többi emberre is. Tudom milyen zavaró a sötétben ha az előtted lévő nagyon erős féklámpáját kell nézni, ezért szoktam kéziféket húzni. (igazság szerint ez sem húzás, csak egy kapcsoló megpöckölése.) Az előző autóimban (7er, S5) ráadásul ez gyárilag automatikusan működött. Ha megálltál bekapcsolta a kéziféket, ha ráléptél a gázra kioldott.

A "P" állásba tevés onnan jön, hogy megszoktam, a váltón tartom a kezem. Aztán ennek a tetején van egy gomb amit megnyomva már "P"-ben is van a kocsi. Ez lehet hogy tönkre teszi majd idővel a DSG váltót, ezért jogos a kritikád, nyilván egy vadbarom vagyok aki tönkreteszi a kocsikat.

A vicces az, hogy mikor eladok egy kocsit, mindig megkapom a vevőtől, hogy ritka az ilyen autó, ami ennyire egyben van, 3 év után még olyan mintha új lenne.

(Próbáltam találgatni, hogy mi nem tetszett neked, mert a nagy hozzáértésed ellenére sem fogalmaztad meg hogy pontosan miért is rossz ahogyan bánok a kocsikkal.
Arra kérlek, ha újra csak olyan hozzászólásod lenne, hogy én egy hülye vagyok, meg troll,
inkább kussolj, mert úgyis válaszolnék rá, ami csak a családomtól venné el az időt.)

Matenak · http://csipszerelde.hu 2012.03.17. 08:32:50

Nem csalódtam. :) Viszont mint már javasoltam volt, hagyjuk, főleg azért, mert úgy tűnik, hogy kötelezőnek érzed, hogy válaszolj a családdal töltött idő rovására, ez pedig rámenne a szívemre. Úgyhogy alkalmazkodva a stílusodhoz: kussolj és jó hétvégét!

Jóska Pista 2012.03.17. 08:47:55

@Matenak: az a baj a hozzád hasonló barmokkal, hogy _csak_ a másik hülyézése és trollozása megy.
És itt kifújt.
Értelmes, kritikai hozzászólás nem megy, ahhoz már gondolkozni kellene.

Komolyan, olvasd már vissza magad, erre a cikkre az összes hozzászólásod csak az én basztatásom volt, a cikkhez semmit nem írtál.

És még te trollozól másokat?

mallac 2012.03.17. 09:08:06

Meddig lesz még fent ez a sületlenség?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.17. 11:22:19

@mallac: Minek nézegeted, ha idegesít?
Különben miért sületlenség...?

papa33 2012.03.17. 11:55:23

Nem fogom nyomni a lámpa előtt feleslegesen. Ezzel nem tartok fel senkit.
Na az egészről, meg a km tekerésről, garázsban babusgatásról:
Sütő példánál maradva: mennyit adnának a pl 8 éves mikrosütőért, lehet 3* használták...
Úgyhogy pátyolgatás ide, óratekerés oda, a kor az kor, kb 5év fél új kori ár alatt a reális érték. De persze itt mindenki az autóból akar megélni...

acsa77 2012.03.17. 15:06:44

@papa33: szerintem arra gondolhatott (illetve nekem az a legidegesítőbb), hogy vannak sokan, akik csúsztatott kuplunggal csorognak a piroshoz, hogy összetömörüljenek. Ilyenkor még nyomni is kell, hogy ne fulladjon le. Újabb autók maguktól is adnak ilyenkor gázt. A sima hozzágurulás 5-4-3-ban még akkor sem zavar engem, ha sietek, mert látom a pirost. Nulla fogyasztás, és gyorsan a lámpához érek. 30-cal csorogni csak akkor éri meg, ha pontosan ismeri az ember a lámpaprogramot. Egyébként statisztikailag teljesen mindegy, milyen sebességgel közelíti meg az ember az ismeretlen programú lámpát, ha nincs esély zöld hullámra. Ugyanakkora esélye van a sima átjutásnak 30-nál vagy 50-nél, ráadásul statisztikailag rövidül a menetidő, és a fogyasztás változatlan. Furcsán hangzik, de ez jön ki kombinatorikából :)

A kikanyarodók várakoztatása persze más. De automatám van, úgyhogy egy 30-cal csorgó előtt pár tized másodperc alatt átjutok :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.18. 01:26:03

en meg eletemben nem huztam be a kezifeket, se manualisnal se automatanal, utobbinal sosem tettem P-be
nem is ertem az egeszet
piros lampanal tegyem P-be es huzzam be a kezifeket?
mi a kurva eletnek ha mar P-ben van?
de minek tennem P-be
van egy labam, ami meg a feken...
het tenyleg ugy tunik minden amerikai hulye, mert ilyet meg eletemben nem lattam itt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.18. 01:35:36

akinek meg a feklampa bantja a szemet az idiota, annal csak az anagyob "luzer" aki amiatt nem teszi a labat a fekpedalra, mert zavarja a mogotte allot
legkozelebb ne is fekezz, ha kell ha nem mert elvakitod a masikat a feklampaddal
/ persze ilyeneknel jellemzoen mukodik a kodlampa:)/

Jóska Pista 2012.03.18. 02:50:07

@hagyma:
vagy P-be, vagy kézifék.
"néha P-be teszem, (...) néha a kéziféket húzom be"

Tudom ez egy borzalmasan bonyolult mondat, alacsony IQ-val nehéz értelmezni.
Akkor mégegyszer nyomatékosítom. Nem ÉS, hanem VAGY kapcsolat van a kettő között.

"féklámpa zavarja a szemem"
Ezt másold google-ba, kapsz egy pár találatot amiben panaszkodnak a féklámpa vakító fényére.
"persze ilyeneknel jellemzoen mukodik a kodlampa"
De rohadt vicces valaki.
Vagy csak simán rosszindulatú.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.18. 07:19:43

@Jóska Pista: igen en alacsoni IQ-val rendelkezem, a magas IQ-ju emberek automata kocsival megallnak a pirosnal es behuzzak a kezifeket
vagy.....
P-be teszik
en 12 eve vezetek amerikaban, de meg nem lattam kocsisort feklampa nelkul allni a pirosnal...
de hat itt mindenki hulye
amugy Te tudod mit jelent a P?

Matenak · http://csipszerelde.hu 2012.03.18. 08:46:29

@Jóska Pista: Miért gondolják a trollok, hogy rajtuk mindenáron másoknak kell segíteni? :) Pedig nem kell, ez benne a csodaszép. A magadfajta önelégült majmokon ugyanis sokkal jobban esik hátradőlve nevetni, mint segíteni. Idejössz, nem értesz semmit és toporzékolsz, hogy "de miéééért?" Ahelyett, hogy utánajárnál a dolgoknak, vagy - ez durva lesz - elgondolkodnál! De hát az a lúzerek dolga, miért is tennéd. Na de mégiscsak voltam kisdobos, az meg ott segít, ahol tud, tehát megkegyelmezek. Nem nagyon, csak picit, nem megyek bele technikai részletekbe (a cikkben lévőket sem értetted, tehát felesleges, inkább csak támpontokat adok), hisz ebből a kevés infóból sem fogsz felfogni semmit, mert a "nekem csak egy gombnyomás" féléknek felesleges, mindenesetre másnapos kínlódás mellé remekül passzol a gyökszik oktatása. És előre is elnézést kérek, de maradok csak az utolsó hozzászólásodnál, nem olvasom vissza újra az előző marhaságaidat, örülök, hogy elfelejtettem őket. Tehát: A téma az, hogy hogyan tegyük tönkre az autónkat. Megnyugtatlak, mivel az autókat csak az ezen a bolygón található alkatrészekből csináljuk, ezért a legnagyobb elővigyázatosság mellett is romlanak, mert a természet visszaveszi, ami az övé. Ami a cikknek a lényege, hogy eltolhatjuk ezt az időt, ha ésszel használjuk az autót!!! Te pedig idejössz osztani az észt egy autóbuzi portálon, hogy minek, hisz van pénz szarásig? Elképesztően szánalmas... Egyébként a mai fos autókat már nem tudod használni 20 évig a legóvatosabb használat mellett sem, mert az ilyeneknek tervezik őket, mint te. 5-10 év, aztán végük. Figyelted a cikkben a "költségoptimalizált" szót? A mérnököknek manapság nem az a dolguk, hogy tartósat alkossanak, hanem hogy olcsó legyen, de drágán eladható a hozzád hasonlóknak, akik rendesen beidomított példányai a fogyasztói társadalomnak. És mivel nem a tartósság a lényeg, hanem az eladhatóság, ezért telerakják herevakaró funkciókkal, amik az autónak bizony ártanak, mert terhelik az amúgy is határponton működő alkatrészeket, de a juli néninek jó, ez a lényeg, hisz ő fizet. Meg léleknyugtató baromságok is kellenek az autóba a rövidlátó hülyéknek, hogy el lehessen adni, mint az általad említett start-stop. Mert az aztán környezetkímélő... Na de térjünk konrétumokra, elnézést a bevezetőért, tuti nem értettél belőle semmit, meg elvett sok időt a családodtól is. Nos: az, ami neked csak egy gombnyomás, az az autónak csöppet több. Az atombombát is egy gombnyomással dobták le, akkor az is semmiség volt, ugye? A környezettudatosságod pedig lenyűgöző, de tájékoztatnom kell, hogy egy új autó előállítása nagyon környezetszennyező. Tehát a 3 évente autót cserélek dolognál nem is tehetnék rosszabbat a környezetért, de azért csak állítgasd le a lámpánál, hisz azzal spórolsz 0.3 dl benzint százon és még egy nádiposzáta is tuti emiatt fog tovább élni. (amúgy a gazdag ember miért fillérb@szó?) Csak hogy tudd, egy beindításnál rosszabbat nem tehetsz az autóval, nem szereti, amolyan szükséges rossz. Rengeteg dolog kell ahhoz, hogy beinduljon és ez mind-mind stresszelve van olyankor még üzemmelegen is. Nem részletezem, de úgy látom azt tudod, mi az önindító és akkumulátor. Nos igen, bírják azok is, de meddig??? Nem fogják sokáig, hisz főleg az akkunak egy nagy saller a beindítás és elemzgethetjük, hogy az új akku és önindító felújítás nagyobb költség -e, mint a megspórolt benzin. És ismét a cikk lényegénél járunk, miszerint vigyázzunk az autónkra, ne terheljük feleslegesen és akkor sokáig költségmentesen jó állapotú marad. (de minek, hisz van pénz szarásig, ugye?) Ugyanezen logika alapján haladhatunk a kézifékedhez, amit imádsz cincálni. Pardon, nyomkodni, hisz az is egy gombnyomás, ami semmiség. Tehát, belerakják a Juli néninek (meg neked) az automata rögzítést, hogy megvedd az autót, de amúgy az minden alkalommal feszít egyet a bovdenen, ami megnyúlik, szétfeszíti a féktárcsa belsejét - ami főleg forró állapotában nagyon jó neki, hisz deformálódik - és ettől sokkal hamarabb cserés lesz sok alkatrész, mint ésszerű használattal. De ez mindegy, sőt, nagyon hasznos is, hisz mielőbb vennie kell egy újat a birkának, ő pedig örömmel meg is teszi, hisz az új autó a zsír, a régi pedig a lúzereknek való. Az energiapazarlás pedig tökmindegy a gyártónak is, hisz a lóvé a lényeg. Mindenki jól jár! Kérsz egy kockacukrot?
Na tökmindegy, elég volt ennyi írkálás mára. Összefoglalva: nem az a baj, hogy olyan együgyű felhasználó vagy, mint a Juli néni a piros szuzukival, hanem hogy idejössz egy autós portálra és toporzékolsz. Ismét megkérdezném: miért jársz ide, ha leszarod az autókat? Errefelé ugyanis nem az a szemlélet, hogy az autó van értünk, nem pedig mi az autókért (döbbenet!). Ja és mielőtt elfelejtem, feltétlenül mutass be egy olyan embernek, akit zavar a féklámpa, kezet szeretnék rázni vele. Olyat pedig ne írj le, hogy DSG váltó, mert nagyon rosszul áll, ráadásul mindenki leszarja, hogy épp milyen autót rongálsz.

Jóska Pista 2012.03.18. 10:59:03

@hagyma: nem tudom milyen összefüggés van az IQ hányados és az automata váltó vagy a rögzítőfék használata között.
A mondatértelmezés alacsony szintje és az alacsony IQ szint viszont biztosan összefügg.

Az hogy az USA-ban sok dologban mások a szokások nem meglepő. Ettől miért is lennének hülyék?
Persze nyilván ott minden szép és jó úgy ahogy van, ezért nem ott osztod az észt, hanem mindig ide esz a fene.

Félreértés ne essék, nincs vele semmi bajom hogy te már az USA-t tartod otthonodnak, hazádnak, sőt azzal sem ha itt kommentelsz. Csak nevetséges.

A P jelentése a váltón park. Mikor az autó parkol, ebben a helyzetben van a váltó. De ez nem jelenti, hogy csak a motor leállítása után vagy beindítása előtt lehetne itt.

Sayniqua (törölt) 2012.03.18. 11:26:08

Hehh.... Ez kemény volt. :) És az átlag ember, akinek "csak egy eszköz" a járműve, az kb. így használja.

Jóska Pista 2012.03.18. 11:42:42

@Matenak:
kedvesem, nem írhatok trabantról, ha nem azt használok. Bocs hogy téged irritál a kocsim, nem azért vettem.

Lehet ésszerűségekről vitázni, de nem úgy ahogy te teszed. Olvasd vissza a hozzászólásaid külső szemmel!
Az első már csak arról szólt, hogy a véleményem hülyeség, eszem mint egy szőke nőé, és húzzak más blogba.

"vigyázzunk az autónkra, ne terheljük feleslegesen"
Pont az próbáltam elmagyarázni, hogy oka van annak, mit miért csinálok, sajnálom hogy neked nincs füled a hallásra.
Igenis sokakat zavar lámpánál, sötétben a féklámpa. Ahogy egy utólagos xenon, vagy rosszul beállított tompított is. Ezer cikk szól erről. A pótféklámpát egy időben pont a zavaró hatása miatt tiltották.
Persze sokakat meg nem zavar.
Mind a start-stop rendszert, mind az állóhelyzeti rögzítőfék aktiválódást az autógyárak alkalmazzák. Nem én találtam ki, hanem olyanok akik munkaidejükben az autók tökéletesítésével foglalkoznak.

"vigyázzunk az autónkra, ne terheljük feleslegesen"
A legszebb, hogy pont olyan pofázik nekem az autók megóvásáról, aki elmegy csapatni a szlovákiai pályára. Na az veszi igénybe és koptatja az alkatrészeket. Persze majd jössz azzal, hogy annak meg van az értelme, mert te szeretsz csapatni.
Én meg szeretek figyelni a többi emberre.
Teljesen tisztában vagyok vele, mi kopik fárad, de azzal is miért teszem.

Neked persze minden extra csak parasztvakítás, ami a te autódban nincs, csak a gazdag köcsögökében akik miatt már csak szart gyártanak.

Dobd ki a kocsidból a utastér fűtő rendszert, az is csak egy újabb meghibásodást okozó tényező, aminek a vezető életének kényelmesebbé tételén kívül más oka nincs.
Vagy indíts aláírásgyűjtő akciót a kötelező nappali tompított használat ellen, attól is csak feleslegesen rövidül a lámpák élettartalma.

Szánalmas vagy.

Index Elek 2012.03.18. 11:45:49

Vannak autók, amik attól függetlenül P-be teszik magukat várakozás közben, hogy az előválasztó kar D-ben van. És van olyan is, ami ilyenkor a rögzítőféket is bekapcsolja, függetlenül attól, hogy a júzer applikálta-e azt vagy sem.

A stop-start nem hülyeség, ha okosan kalibrálják, akkor komoly megtakarítást ad. Ha pedig a körülmények megkívánják akkor ki lehet kapcsolni.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2012.03.18. 12:14:03

@Jóska Pista: Megpróbáltam, nem sikerült, sebaj. De legalább jól szórakozunk és még olyan jóba is lettünk, hogy a kedvesed lettem, habár ettől egy kicsit kirázott a hideg, bocs. :) (mondjuk nem értem honnan vetted, hogy engem irritál az autód, még ki is hangsúlyoztam, hogy tök lényegtelen a típus) Ha már kitértél rá, az autó nekem hobbi, évente talán 3000km-t ha megyek, egy pályanap belefért az életébe. És bizony ekkor is próbáltam minél kevesebbet ártani neki, pl. olyan módon, hogy: felkészítettem! Motorolajat és fékolajat is cseréltem előző nap, meg minden egyéb autóbuzi aktus (a pályán is, hűtőkörök, stb), amit nem érthetsz, de nem is kell.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.18. 16:51:11

@Jóska Pista: folyamatosan szemelyeskedsz bazmeg es raadasulo meg hulye is vagy, ez igy egyutt sok nekem
IQ-zol itt meg minden baromsag es parkolod a kocsidat a piros lampanal kozben
/ meked sem tiltja meg senki, hogy amerikai oldalakra kommentelj, attol, hogy magyar vagy, talan csak a nyelvtudasod hianya, en abban a szerencses helyzetben vagyok, hogy ide is tudok irni meg oda is, ellentetben veled/ amugy termeszetesen leszarom, hogy hasznalod az automata valtos kocsidat/
nagy arc a semmiore, ez jott le masnak is rolad ugy tunik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.18. 17:01:26

@Index Elek: ez igaz
de lathatoan nem igazan terjed
az elso inkabb csak kenyelmi es biztonsagi szempont, nem oszt nem szoroz
a start-stop
hat probalkoznak
en nem vagyok hive, de ha benne lenne a kocsimban velhetoen nem zavarna, bar olyan oriasi megtakaritast nem latok benne

/viszont ha egyik sincs a kocsimban, teljesen orultseg lampaknal pakolgatni az automata valtot, kezifekezni, meg leallitani a motort adott esetben/

Jóska Pista 2012.03.18. 19:43:38

@hagyma: nagyon nem érdekel a nyomorod, de engem úgy neveltek, hogy ha megszólítanak válaszoljak.
Az IQ-zással próbáltam finoman fogalmazni, de leírhatom direktbe is, hogy hülye vagy. Attól mert te valamit nem ismersz, az még létezik.

Az USA blogokkal kapcsolatban igazad van. Én nem égetem magam, hogy olyanba szóljak bele amit nem ismerek, tapasztalok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.18. 21:04:54

@Jóska Pista: leirhatod
es ne is egesd magad, mert ha magyarul irsz , nem fogjak megerteni:)
idiota
halat akarod megtanitani uszni
muhhahaha

clior 2012.03.18. 23:06:29

Hat, bevallom:
volt olyan, amirol nem tudtam, hogy art egy szegeny gepnek -igaz nem is erint-, de azert nem okosodtam (elvileg). En igyekszem vigyazni az eszkozre. Nekem is mondtak mar, hogy az auto van ertem es nem en eet, de azert nekem a dolgom vigyazni ra, hogy tenyleg ertem lehessen.
Koszi

igazi hős 2012.03.19. 00:08:18

@Matenak: Hagyjuk már az új autó cserélgetők ekézését, ha lehet! Ha valaki hetente új autóba ül, akkor is csak az számít, hogy az az autó összesen mennyit fog kibírni (legyen 20 év), és nem az, hogy az első tulajdonosánál 1 hetet, vagy 20 évet töltött. Feltéve, hogy nem azonnal a zúzdába megy tőle az autó.

Egyébként meg én rendszeresen leállítom lámpánál a motort (ma már megmoccant a vízhőmérő) és a 10. télen kellett akkut cserélnem. Biztos a franciák örökéletű akkut raktam bele és az csökkent le drasztikusan? Vagy ma már ez a normál használat és erre tervezik?

Azt kifejthetnéd, hogy ha kézifékkel állok a lámpánál, az mennyivel jobban terheli az alkatrészeket, mint amikor a féket nyomom.

igazi hős 2012.03.19. 00:10:40

@igazi hős: "ma már" helyett "ha már"

Jóska Pista 2012.03.19. 02:37:55

@hagyma:
ez most komoly?
Tényleg arra vered magad, hogy tíz év alatt megtanultál angolul az új hazádban, és már nem csak makogni tudsz, mint amikor kimenekültél?
Ez akar a megsemmisítő érv lenni az én motor leállításomra, vagy kézifékezésemre?

Tudod mit, nyertél. Meghajlok tiszta logikai érveid előtt. Ha ezeket még az USAban sem teszik, akkor tiszta hülyeség. Hiszen nyilván az a létező világok legjobbika.

Főtruista 2012.03.19. 02:37:57

Eszembe jutott még egy:

az ajtóhatároló mechanizmus elemeit ill a zsanérokat SOHA ne zsírozzuk, illetve az ajtót ne csak a dr. által javasolt módon csapkodjuk, hanem ha lehet, nyitáskor is térddel rúgjuk ki!

Főtruista 2012.03.19. 02:56:09

@Jóska Pista: Hehe, valahogy éreztem, hogy ez hatni fog. ;D

Annyit azért elárulok, hogy én nem az ökofitnesz.hu-ról tudom :) - ugyanakkor kösz, de külön demonstráció nélkül is ismerem azt a jelenséget (ugyanazon fajhoz tartozóként), amikor a gondolkodás- vagy tapasztalat-beli hiányosságokat letakaró paneleket feszegetni kezdi a kognitív disszonancia, és ez félelmet, majd azon alapuló agressziót ébreszt (avagy: hol is akartam én beleszólni az életedbe?) - épp annyira törvényszerű, mint amennyire felesleges.

Na de apró lépésekkel azért módosítható a homeosztázis, ha van rá szándék.

Jóska Pista 2012.03.19. 09:16:33

@Főtruista:
ne használj idegen szavakat, ha nem vagy tisztában a jelentésükkel.

Vortex 2016.07.12. 14:57:37

Én is ki szoktam rakni lámpánál N-be a hagyományos automata váltómat (Aisin), mert hiába teszi ki magától 1mp után üresbe, érezhetően marad egy pici vibráció D állásban, illetve a pillanatnyi fogyasztás is egy hajszálnyival több, mintha kitenném N-be, vagy P-be. Az előző tünetekből gondolom, hogy jobb a váltónak, ha teljesen szétkapcsol, ilyenkor kisimul a motor járása.
süti beállítások módosítása