HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Titkok tudója az első magyar Astra

2012.03.15. 19:28 Tcomment

A szentgotthárdi Opel gyárban ünnepelte huszadik születésnapját az első magyar Opel Astra, ahová saját erőből, kormánya mögött két évtizede a cégnél dolgozó Opel munkatársakkal ment Budapestről. A gyárban a régi igazgató, két százéves Opel és egy vadonatúj Ampera várta. Mi pedig tudomást szerezhettünk néhány olyan dologról, amiről eddig csak kevesen tudtak.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr174318996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dumbola 2012.03.15. 19:43:22

Dömsödi mester megint leleplez valam(k)it!:-D

Kétgyermekes Családapa 2012.03.15. 19:55:39

Tehát nem is az Astra a titkok igazi tudója, hanem Dömsödi-Autóklubgyalázó_Don-Quijote Hős Lovag?
Akinek elbitorolt lapját egy kis ingyenreklámra ezzel a csavarral lehetett becsempészni a cikk végire? Annyit ebből megtudtunk, hogy Balázs Viktor jó barátja DG-nak.
Remélem, Hajdú Péterről nem ír legközelebb reklámot, kedves Viktor.

papa33 2012.03.15. 19:56:49

@dumbola: jó bajusz, hehehe

Pont az jut az eszembe,
hogy lehet nem elsőként teszem be...
és akkor mi van?, hehehe

átaludtammindent 2012.03.15. 20:00:38

Szánalmas. Hogy a Totalcar teret ad ennek a
Nem írom le. Autó2? Autóklub? Persze. Megélhetési szélhámos.

Suttora 2012.03.15. 20:05:15

Most akkor mentél vele vagy nem? Mert arról volt szó, hogy kipróbáljátok...

dg1 2012.03.15. 20:11:54

A lapunk csak két hét múlva jelenik meg, ezért leírom a lényeget. 1992. február 18-án végig forgattuk az Autó2-nek az egész gyártási folyamatot. Megtudtuk, a szentgotthárdiak 6 kész karosszériát kaptak a gyártól és ezeken gyakoroltak először. Ezután következett az a 12 darab Astra, amit már ők szereltek össze. Sok idő jutott rájuk, tehát különlegesen jó minőségűek. Ezek egyike ment töréstesztre, ezután kezdődött a sorozatgyártás. Az udvaron álló autó is ezen tizenkettő egyike. A Közlekedési Múzeumban álló is ebből a kőrből került ki. Kapott belőlük egyet a helyi szakiskola, a BME, és ezekből készült az Astra kupás versenyautó prototípusa. Egyet sem adtak el ebből a 12-ből. Az, hogy a matricázott autó került a múzeumba az biztos, de az a kérdés melyiket vezette Antall József. Mert két „Íme az első!” matricás autó is van. Az egyik, ami lejött a szalagról, a másik, ami a miniszterelnöki pulpitus mögött áll. Ez a két autó lehetne akár ugyanaz is, de nem az. Az egyiken az „Íme” szó hosszú, a másikon rövid nagy ível (Ime) szerepel. Ezt a korabeli Híradó felvételen fedeztem fel, és a gyári sajtófotókon ellenőriztem. A miniszterelnök a hosszú Í-set vezette. Ha ez így van akkor a múzeumban a rövid i-s, a díszletautó állt. Ha az udvaron álló a miniszterelnöki autó, akkor jó tudni, hogy abban csak 26 km van. Mindegy is, hogy melyik az első, hiszen mind egyforma volt és párhuzamosan hegesztették festették, szerelték őket. Mind fehér, és mind egyhatos modell. A gyártásukról készült 20 éves filmet hamarosan feltesszük a honlapunkra. ( www.auto2.hu)
Dömsödi Gábor

dg1 2012.03.15. 20:16:26

@Kétgyermekes Családapa:
Ha megnézi majd a filmet akkor azt is látja, hogy ott az Autó2 című műsoromban szerepel Surányi Péter, aki akkor az Autó Piac főszerkesztője volt.Talán ez segít eligazodni a névvitában is.
Üdvözlettel:
dg

johnibyg 2012.03.15. 20:36:02

Rendőrségi Astra tényleg nincs már?
Sztem tudok egy esélyest (lehet, hogy téves). A Ráckevei HÉV-nél a Milleniumtelep megállónál van egy gyárépület, annak van Haraszti felé lejjebb egy bejárata (támpont: kb. azzal szembe a másik oldalon egy kisebb autóbontó található). A bejárat mellett van egy fedett parkolóhely kb. 2 kocsira, és az egyik helyen évek óta áll egy fehér Astra, mintha rajta lenne a motorháztetején egy kék csík/matrica. Évek óta ott áll mindig, mikor arra megyek, talán az lehet(et) rendőr, esetleg üzemi kocsi.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2012.03.15. 21:01:13

Meg is lepődtem volna, ha a Dömsödi nem hozakodik elő valami elmélettel. :D Mik vannak...

sish 2012.03.15. 21:03:29

@johnibyg: Elvileg Szigetszentmiklóson is van egy. Szoktak vele meszelgetni. Igaz, az civil és piros:)

Suttora 2012.03.15. 21:07:08

@johnibyg: Én úgy tudom, hogy a Rendőrségnél már valóban nincs szolgálatban egy sem. Jelentős részük viszont tovább szolgál a Polgárőrség égisze alatt, de sokat kiglancoltak, visszatekertek és értékesítettek is mindenféle nepperek. Elképesztő, hogy ezek a példányok min mentek már eddig keresztül, hihetetlen, hogy van amelyik még mindig bírja. Mikor az Opelnél dolgoztam, akkor került a kezembe egy vaskos dosszié, a rendőrségi Astra-k átalakítási dokumentációja, rengeteg dolgot megváltoztattak/megerősítettek rajtuk.

abc 2012.03.15. 21:10:18

@dg1: szép történet.
De egy újságírótól a körből hosszú ő vel (kőrből) egy kicsit húzós...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.03.15. 21:12:01

Ez mind szép és jó. De hogy fért bele Kohl egy Astrába? Kacsa.

kewcheg 2012.03.15. 21:18:33

Most nem azért,de nemcsak a politikában van kettős mérce.
A Suzuki jubileuma senkit nem érdekelt,ennyivel jobban tejel az Opel?

Pootj 2012.03.15. 21:18:47

Rendőrségi Astrát én sem láttam már régóta. Kékvillogós és kék csíkos viszont még sok van. A katonai rendészet használja őket.

Más:
Feltűnt valakinek a kocsi ára? 1992-ben egy új Astra 998500 HUF volt. Ha megnézem az inflációt azóta, akkor azért kiderül, hogy az új autók olcsóbbak lettek azóta... Abban az időben évekig 20-30% körül mozgott az infláció.

barnapapa 2012.03.15. 21:21:37

Autó 2-t nem olvasok, mert kénytelen voltam átállni a megtévesztő nevű Az Autóra...

Nem Penny hajója 2012.03.15. 21:36:48

Most komolyan ez a legfontosabb dolog, hogy az elsőt, vagy a másodikat vezette-e Antall József?

Már elnézést, de ez annyira szánalmas.

Kétgyermekes Családapa 2012.03.15. 21:52:59

@dg1:
Köszönöm a megosztást és különösen köszönöm a személyes választ - kíváncsian várom a filmet!
(Érdekes, hogy megnyilvánulásaiban Dömsödi Gábor sok esetben határozottan úriember, csak sajnos olykor számomra furcsa lépések is megtörténnek.)
Ígérem, hogy tartózkodom a további (téves?) véleménytől, amíg nem nézem meg a filmet.
További szép estét!

nkaresz 2012.03.15. 22:08:34

Ez a 6. fehér, itt összerakott Astra a 12-ből.
Én raktam fel a "Zöld" trélerre. Dános ezt várt Budapesten.
Az akkoriak jelentős része már nincs ott, de jólesett volna egy meghívó...

hetykusz 2012.03.15. 22:24:50

Fehérváron tuti van 1 db rendőr Astra... Szoktam látni! F-es szépség. :) Fehér alapon kék rendőrség felirattal, és villogóval... Na meg azzal a szokásos fura felnivel. Szerintem 1.6 16V
bár Classic.
Nekem 1 lengyel Classsic 1.6 16v-m van, és marhára szeretem. Egyszer Érdnél hazafelé volt szerencsém az 1.6-os Focus rendőrautóval versenyezni... bár akkor fingom nem volt, hogy milyen gép van mögöttem. A körforgóban utánam jött egy lámpa pár. Elég szorosan a seggemben. Gondoltam kis hülye megmutatja milyen jó kocsija van, és a lámpából nem tudtam megítélni mi az. Valamiért nem szeretem a seggemben haladó autókat. Betartottam a sebesség korlátokat, mert ha siet majd megelőz a dupla sávon. Szépen komótosan eljutottam az emelkedőig szorosan a seggemben a lámpákkal, majd a kapaszkodóba sorolva odaléptem neki. Ha olyan gyors autója van, akkor lelép engem, ha meg nem, utána majd nem kötözködik tovább. Láttam, hogy elkezd lemaradni, de a belsőben marad... Mire felértem a végére, már tartotta a tempót, de nem volt benne szufla, így mögöttem maradt, és mivel megszűnt a kapaszkodó, így indexeléssel elé soroltam. Körforgóba beestem, és szinte átrepültem rajta, és ekkor már villogtak. 1.6-os fókusz... Rendőr először a forgalmit nézte, hogy milyen motorral megy... lehet sajnálta, hogy nem Astrával járnak, hanem Fordal...
Mondjuk nagyon korrektek voltak, és nem akartak megbírságolni. Köszönet érte a rend éber őreinek! Azért hajnali 1-kor elég kellemetlen, ha valakit tolnak.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.03.15. 23:12:06

Regi szep idok.
De utalok nosztalgiazni.
Azonnal elfog a szomorusag, hogy csak egyszer voltam fiatal es milyen sok izgalmas dologbol kimaradtam, mert massal foglalkoztam.

ikke i drift 2012.03.15. 23:33:23

@Pootj:
nekem is rögtön ez ugrott be az egy millából. Ráadásul egy mai alapmodellben biztosan sokkal több az extra (de minimum egy ABS-szel :-)

ezso1 2012.03.15. 23:35:37

@kewcheg: "Most nem azért,de nemcsak a politikában van kettős mérce.
A Suzuki jubileuma senkit nem érdekelt,ennyivel jobban tejel az Opel?"

Bizony van igazsság abban, amit írtál.
Ha jól emlékszem, az Opel 5év után amint megszűnt az adómentessége, összepakolt és átköltöztette az "F" Astra gyártását Lengyelországba.
A Suzki maradt...

Szittyakürt 2012.03.16. 07:16:47

@ezso1: A GM már csak ilyen. Érdemes megnézni, hogy mit műveltek a Saab-bal.

Semper Fidelis 2012.03.16. 07:19:55

@Nem Penny hajója: Szerintem meg ilyen kommenteket írni szánalmas.....

Shadowbull 2012.03.16. 07:21:08

@ezso1: Akkor megis hogy van az, hogy folyamatosan beruhaz Magyarorszagon?

Ne beszeljunk mar hulyeseget.

A Suzukirol is voltak hirek anno,pont ugyanannyi embert erdekelt mint az Opel.

DoP 2012.03.16. 07:27:29

rendőr F Astrát Érden is lehet látni...

tede 2012.03.16. 07:48:17

@Pootj: közben fejlődött a technológia is, ha nem tűnne fel. Az csak a magyar szolgáltatók szintje, hogy évente megemelik automatikusan az árakat legalább az inflációval, mert az jár nekik. Pedig sokat lehetne a költségekből faragni a fejlesztésekkel is.

Iparban, versenyszférában meg pláne igaz az, hogy általában olcsóbban kell adni valamit, mert folyamatosan fejleszteni kell és növelni a hatékonyságot.

Még ezzel együtt is, 92-ben 1 milla volt egy Astra ma meg 4,5 millától felfele, azért az nem kicsi drágulás, infláció ide vagy oda, mert add hozzá a hatékonyság és technológia fejlesztések nyereségét is, azzal együtt már elég borsosak a mai árak.

Shadowbull 2012.03.16. 07:59:15

@tede: "add hozzá a hatékonyság és technológia fejlesztések nyereségét is"

hasonlits ossze egy mai Astrat meg egy 20 evvel ezelottit. A ket auto muszaki szinvonala meg csak ossze sem vetheto.

Wir leben Autos 2012.03.16. 08:50:10

Jó volt olvasni ezt a cikket,de szeretnék pár " titkot" én is feltárni!
1.Időnként a sajtóba bekerülnek butaságok, amik aztán téves következtetések levonására adhatnak okot. Dömsödi úr kommentjében leírtak a világon mindenhol így működnek, vagyis nem az "első" az első. Sem járművet, sem alkatrészt ( motort, sebességváltót,stb.)nem lehet eladni az elő szériás gyártásból egyik gyártónál sem. Ezeket az autókat, részegységeket bezúzzák, belső használatban működtethetik, elajándékozhatják, de kereskedelmi forgalomba nem hozhatók!Szóval igazán kár pazarolni az energiát a kiderítésre, hogy vajon melyik volt az, amiben a miniszterelnök ült. Ez az Astra egy szimbólum, az újkori magyar autógyártás elindításának a kézzel fogható emléke,amire méltán lehet büszke minden magyar ember.
2. A gyárnál nem az Opel klubosok autói voltak kiállítva, hanem az ott dolgozók saját gépkocsijai. Azoké, akiknek az Opel több, mint egy autó...

zeddez 2012.03.16. 09:50:10

pódiumot újra festik - hagyjámáb+

Hammerlite rá oszt jól van

vagy horganyzott kazánlemezt kellet volna venni anno pár forinttal többért, de ezt a kezelést megcsinálhatták akár a saját cinkfürdőjükben is festés előtt, ha már ennyire fillérbaszók

esef 2012.03.16. 10:25:47

@zeddez:
vagy csinálhatták volna alumíniumból. gondolom a rézbőrűeket nem engedik be a gyártelep területére... :)

esef 2012.03.16. 10:26:36

@Nem Penny hajója:
Antall József volt szánalmas, az már lényegtelen, hogy melyik autót vezette...

dg1 2012.03.16. 11:06:31

@ezso1: A Suzuki is tehet erről. Az újságírókat sosem szolgálta ki rendesen. A Suzuki gyárban csak egy olyan napon engedtek minket forgatni, amikor állt a termelés. Erről is jön majd a film.

zeddez 2012.03.16. 11:15:59

@tede: Azért, ha csak pl az átlagkersetekhez képest nézed, akkor ma egy autó tényleg olcsóbb ma, mint akkor volt, még az alapmodell is, nemhogy a mai alapmodellre felextrázott régi árát nézed
Akkoriban 7-8 évnyi átlagkereset volt egy full fapad ef asztma is, az extrás meg 9-10 év, ma ez 4-5 év az alapmodell amiben annyi extra van ma alapból is már.
Megint más kérdés, hogy azt 1:1 félre kéne/kellett tudni tenni ehhez... :P

zeddez 2012.03.16. 11:23:35

@dg1: japánok úgy csinálnak, mintha aaaakkkkooorrra nagy top secret hadititok lenne egy ilyen gyár ma, amikor a Discovery-n sorban mutatják be őket, többször is ismételve, "hogyan készül..." pl egy Porsche vagy BMW a kiindulási fémlemeztől addig, amig már egészen addig, amikor kigurul a gyárkapun, lépésről-lépésre, meg a gyártóüzem gépei és márkái is tipusai is jól látszanak, aki bennfenntes, pl egy konkurens cég, annak ez elég info lehet vmire.
Meg mintha ők a '60-'70-s években nem másolásból futtaták volna fel az iparukat.
Nevetségsek...

ROY9791 (törölt) 2012.03.16. 15:37:12

Magyarázza már meg valaki, hogy lehet az, hogy az "első magyar Astra" az alvázszáma alapján bochum-i összeszerelésű?!

(a gyár kódja az alvázszámban jobbról a hetedik karakter: "2", tehát Bochum. Ha valóban itthon készült volna, akkor "S"-nek kellene lennie)

hft 2012.03.16. 16:21:11

@johnibyg:

Igazad van!
Ma elmentem a jelzett helyre, ha már úgyis arra vitt utam, mint dunaharaszti lakos. Az az ERDÉRT kapuja, a portaépület mellett van egy kétállásos nyitott garázs, ahogy írtad, és bingo! ott figyel benne egy astra, oldalán kék alapú / / területen fehérrel a rendőrség felirat, rajta fényhíd.
Úgyhogy jól láttad. Amennyire a kinti parkolóból, kocsiból meg tudtam ítélni, külsőleg nincs rossz állapotban.
Na, és itt jönnek az autós újságírók a képbe, Tisztelt Totalcar Szerkesztőség, ha láttok benne fantáziát, derítsétek ki, működik-e, kié, és érdemes-e bemutatni az utókornak a rendőr astrát?

Kisbuszos 2012.03.16. 18:28:36

@Wir leben Autos: Ez így van. Én a kecskeméti Mercedes gyárban dolgoztam. Ott kb. 150 autót legyártunk, mielőtt legördül az elsővel a miniszter vagy akárki. Volt pro1-2-3. A pro1-es autókat bezúzzuk, a pro2-esek belső használatra maradnak, a pro3-ból már az utcán is közlekednek.

árpika 2012.03.16. 23:21:55

A cikk abból a szempontból hibás, hogy Eisenachban ekkor még csak Vectrákat szereltek össze. Astrákat már csak az új üzemben, 1992. szeptemberétől kezdtek gyártani.

ezso1 2012.03.17. 03:08:38

@dg1: Én elhiszem, hogy nem bántak jól az újságírókkal, sőt a munkásokkal sem, hiszen anno rengeteg híradás volt ez ügyben.
Engem kizárólag az bánt és bosszant a GM-nél, hogy amint lejárt az adókedvezményes 5 év, szedték a sátorfájukat és eltűntek az országból. Kirugdostak egy csomó embert, szartak mindenre, csak a profit lebegett a szemük előtt.

Az hogy megint itt vannak, gondolom a viszonylag jól képzett és olcsó munkaerőnek köszönhető. Tudom, hogy a multik nem jótékonysági intézmények, de egy minimális tisztesség elvárható volna.
A Suzuki legalább 20 éve folyamatosan ad munkát az embereknek és a mai világban (sajnos) ezt is meg kell becsülni. Ez válasz Shadowbull –nak is.

papa33 2012.03.17. 12:13:04

Kezd olyan lenni, mint a vidéki Audi kereskedője azt mondta a kuncsaftnak, hogy ebből a G40-es feltöltős Poloból 3 darab van az országban.
Nos szeretném tudni, Ő honnét tudja hogy nekem nincs még egy ugyanolyan? És még 20 az országban, mikor bármit lehetett már behozni...
Hányan vannak, akik elhitték hogy Ők voltak az elsők?...
nincs jelentősége.
A szépre emlékezünk, az Astrával az Opel egy új kasznival akkor zseniálisat alkotott, viszonylag olcsón jót, az ős vagy bevált tachnikával: motor, első-hátsó futómű... ma is jó válságautó, említettem: nem fogják a költségek ellehetetleníteni a gazdáját.

papa33 2012.03.17. 12:16:30

Annak idején volt a Rába gyár, mindig a hátsóhídgyárral büszkélkedtek, fudjátok, ami buszok, kamionok alatt adta a jellegzetes hangot... egyszer egy tag kérdezte láttuk-e a motorgyárat, mondtuk kezdődő örömmel, nem, a válasza: nem is fogjátok.
És nem is láttuk. De egy másik csoport látta, és mondták nem vesztettünk: kosz, kupi.
Osztrák motorgyárat megmutatták, mi is sokat láttunk az ódi TT-t is, érdekes, nem volt titok.

Wir leben Autos 2012.03.17. 14:52:12

@ezso1:
Mit értesz az alatt, hogy megint itt vannak? Meg minimális tisztesség?

Az Opel 1991-óta van jelen Magyarországon, a szentgotthárdi gyár 1992-től aktívan termel és munkát ad az embereknek. Sok ember úgy látszik biciklibelsőben élt eddig, mert azt hiszi, most visszajött a GM. Ez nagyon nagy butaság, hiszen el sem ment! Szentgotthárdon mindig is a motorgyártás volt a fő profil, az autókat az akkori politika ill. kisebbségi tulajdonos a Rába kérésére gyártottak, elsősorban a magyar piacra. 1998-tól a G Astra váltotta az előd F-modellt, amit a GM már nem hozott hozzánk, hiszen akkor már eldöntötték, hogy az autógyártás helyett sebességváltókra fognak összpontosítani. Jellemző, hogy mennyire nem követik az esetet a tudós emberek, hogy 2008-ban felhívott egy feltaláló, mert szerette volna, ha a gotthárdi autókba gyárilag beépítenénk a találmányát! Nagy volt a döbbenet a vonal túloldalán, mikor közöltem vele, hogy 10 éve már nem gyártanak Opelt Szentgotthárdon, csak motorokat, hengerfejeket és váltókat. Ebből adódóan a munkaerőt sem rúgták ki, hiszen szükség volt rájuk, mint ahogy most is szükséges a létszám növelése.
Persze ez mindenki számára nem egyértelmű, számukra a Suzuki az etalon, ahol igen megbecsülik a munkaerőt...

ratsche (törölt) 2012.03.17. 17:53:04

@zeddez: "egy Porsche vagy BMW a kiindulási fémlemeztől addig, amig már egészen addig, amikor kigurul a gyárkapun, lépésről-lépésre, meg a gyártóüzem gépei és márkái is tipusai is jól látszanak, aki bennfenntes, pl egy konkurens cég, annak ez elég info lehet vmire."

...aki pedig lát egy holdraszállást a tévében, a saját hátsó udvarában is tud holdrakétát építeni.

Jajj, Pistike, ne tévézz annyit, mert tele lesz a fejed ilyen faszságokkal.

nick2005 2012.03.17. 21:53:12

Nekem is volt Astram, egy 1.6 16 V kombi, használtan vettem, nyolc évig hajtottam, soha nem hagyott cserben, mindent kibírt, olcsó volt hozzá az alkatrész. Az Opel nagyon jó kocsi, és mi magyarok valahogy különösen szeretjük, tavaly is az Opel adta el a legtöbb személygépkocsit hazánkban.

Kicsit más. 1992-ben egy új Astra egy elérhetetlen álom volt egy átlagembernek. Utánanéztem, 1992-ben egy új Astra közel 125 havi minimálbérbe került, ma egy új "I" Astra (alap 87 LE, de klímás, CD-s rádiós) megvehető 43 havi minimálbérért.
Kiszámoltam a saját fizetésemmel is. 92-ben 80 havi bruttó fizetésem volt egy Astra, ma 8,7 havi fizetésből vehetnék egy új Astrát (igaz akkor csak érettségim volt, és közben 2 diplomát szereztem).
És akármilyen meglepő a minimálbérhez, és az átlagbérhez arányosítva a benzin is sokkal olcsóbb ma (a legolcsóbb arányaiban 2007-2008 körül volt).

stevee 2012.03.17. 22:22:23

Én nem látom a cikkben elérhető fotókon, hogy van-e ékezet különbözőség, de a jobb első ajtón határozottan máshova lett ragasztva a felirat. (a kilincstől való távolság nagyban eltér).
Tehát vagy a felirat is lett rajta cserélgetve a 20 év alatt, vagy tényleg nem ugyanaz az autó.

ezso1 2012.03.17. 23:18:03

@Wir leben Autos: „Mit értesz az alatt, hogy megint itt vannak?”

Azt értem alatta, hogy az autógyártás lényegesen több munkát biztosított, mint csak a motorok, váltók összerakása.
Úgy tudom a 97-es kivonulás után jó pár évig csak minimális kapcsolatunk volt az Opellel.
Ha tévednék, én kérek elnézést!

„1998-tól a G Astra váltotta az előd F-modellt, amit a GM már nem hozott hozzánk,”

Ebben tévedsz. Ahogy kimentek, Lengyelországban gyártották tovább az F Astrát
Miért? Nem a G-t kezdték el gyártani a lengyeleknél, hanem ugyanazt az F-et amit előzőleg itt csináltak!

„Persze ez mindenki számára nem egyértelmű, számukra a Suzuki az etalon, ahol igen megbecsülik a munkaerőt”

Ilyet soha nem írtam, sőt…..

Ps: Mellesleg nem dolgozom/dolgoztam egyik cégnél sem és remélem, hogy rossz sorsom nem hozza úgy, hogy Suzukival kelljen járnom, viszont Opelem volt – nem is egy, tehát nem vagyok elfogult.

D4D 2012.03.18. 16:14:37

@johnibyg:

Van még rendőrségi Astra dögivel, de már egy sem felmatricázott. Ami még van, az civil, fehér vagy lila. Vagy valamely speciális egységnél vannak, vagy civil járőrszolgálatot látnak el vele, néha még trafizni is kiállnak velük.

D4D 2012.03.18. 16:18:01

@hetykusz: Rendőrök elmondása szerint a Fikusszal talán a régi 120L Skodát lehet utolérni.

hetykusz 2012.03.18. 16:26:34

@D4D: Azért ez siralmas...

johnibyg 2012.03.18. 21:19:56

@hft: Tegnap megnéztem én is, tényleg rendőrségi, szép darab, rég láttam ilyet :)

ROY9791 (törölt) 2012.03.23. 13:01:33

Ma megkaptam az alvázszám kérdésemre a választ az Opel Magyarországtól a fészbúkon:

"Kedves Mind! Szeretnénk eloszlatni az első Astra magyarságával kapcsolatban felmerült kételyeket, ezért utánanéztünk az alvázszám eredetének. A gyáravató ünnepség napján, mikor az első Astra legördült a szalagról, még nem érkezett meg Magyarországra az a speciális szerszám, amellyel az alvázszámot ütötték be. Ennek köszönhető, hogy a próbagyártott darabok és az első szériás autók még a bochumi gyárból kaptak regisztrációt. Az Astrát azonban magyar kollégáink Szentgotthárdon építették, efelől semmi kétség."
süti beállítások módosítása