HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kína vagy halál

2012.04.03. 06:15 Tcomment

Címkék: seat 2012 ibiza

Csehül áll a Seat szénája, a frissített Ibiza útját árgus tekintetek követik. Ha nem jön be, akkor nagy lesz a baj. Nagyon nagy.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

99 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr334360227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.04.03. 06:47:38

Sajnos a SEAT a VW kísérleti nyula, így nehéz elképzelni, hogy lesz belőle bármi is a jövőben.

aaabbbccc 2012.04.03. 07:07:09

Az 1.2 Tsi-t dsg-vel a poloban mindenhol agyon dicserik, itt hogy lehet szar?
Leon-t vezettem 1.6 dizellel szerintem az igazi fos de lehet hogy a kisebb Ibizat elbirja.

Semper Fidelis 2012.04.03. 07:35:06

"Nem tud játékosan csapkodni a fenekével, ha fékkel megindítjuk "

Hát erről az autóról ez tényleg nyomokban sem jutna eszembe.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2012.04.03. 07:38:36

Ez egy nagyon randa csótány... Az elődjei sem voltak szépek, de ez, ez mi ? Erre nincsenek szavak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.03. 07:40:19

Nekem a seatrol a 80-as evek Spanyolorszaga jut eszembe, fiat ritmo ( regatta? ) es zsigulik futottak Seat neven, volt Seat Ronda is - az talalo nev volt valjuk be:)))

Szerintem lepasszolja a vw, a skoda be tudja tolteni a szerepet - meg ugye "valsag" van, eleg a Skoda/VW/Audi/Porsche/Bentley/Lambo

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.03. 07:42:02

Kinaban nem tudom hol az a sok skoda, en egyet lattam eddig. Viszont a BMW nyujtott 3er az slager meg gyanussan hosszuak az a4-esek is!! (Kowloon, HK )

Hurri Kán 2012.04.03. 08:01:17

Seat évek óta nevetségesnél nevetségesebb formákkal jön ki. Nem értem, amennyire a Skodát fejlesztette a VW az elmúlt években, a Seat annyit ment kb. visszafelé.

dik_ 2012.04.03. 08:04:38

"Nem tud játékosan csapkodni a fenekével"
Tényleg erre vágyik a vásárlók milliós tömege? Ne a tesztelő és néhány internetes fórumozó vágyálmaiból induljunk ki… A cégnek komoly eladási számokat kell(ene) produkálni, a hétköznapi úrvezetőket - akik a vásárlóerő döntő többségét teszik ki! - sanszos, hogy mással kéne megfogni.
Tudom, tudom, ez a VW csoport olcsóbb sportos márkája, de a sportosságot kívánatos rétegmodelleken lehetne erőteljesebben demonstrálni, nem az ilyen típusokon.

ÁlKormi 2012.04.03. 08:05:19

Azt nem értem, hogy a kombi miért a kispénzűek ideális autója. Kispénzű szerintem az, aki stresszhelyzetben nem tud előrántani 1 millát pl. egy Mercedes Ponton megvásárlására, és nem pedig az, aki kp-ben kifizet 4+ millió Ft-ot egy Ibiza kombiért.

el-enor 2012.04.03. 08:06:26

nekem szimpatikus ez a seat, belső külső 1aránt tetszik formavilágra, főleg ebben a "szép" zöldben, kifejezetten fiatalos.
az más, hogy nem ülnék át a szürke 14 éves c-mercedesből, de ettől függetlenül bejön.
kár a márkáért egyébként, hogy így vergődik lassan, amennyire a tudatom egy szegmensében megvan, évekkel ezelőtt még ibizák rallikon egész jó eredményeket értek el, vagy rosszul emlékszem ?

Plumper_ 2012.04.03. 08:23:17

Nem értem, hogy mi az a SEAT...
Ha van egységnyi pénzem - 4 millió Ft alatt ma már normális autót alig lehet kapni újonnan - akkor nem ilyen lebutított álsportos talicskát veszek, hanem... újautót soha, inkább 5 éves japánt vagy koreait.

Dr. GGG77 2012.04.03. 08:28:57

A Walter da Silva-féle tök egyforma, béna buszokkal simán kinyírták ezt a márkát.

uglykid 2012.04.03. 08:30:08

Hejj, kérem!Már megint ez a német "felsőbbrendűségérzet".
A gyalázóknak illene végre felfogni, hogy ez egy VW POLO játszósruhában!
Szerintem esztétikailag is többet nyújt mint a POLO, pláne mint a Fabia!
Belül tényleg kissé elnagyolt.
Az ára, mint minden vw konszern autóé eltúlzott!
Ezek az idióta DSG-TSI problémák pedig egyenesen vérlázítóak!
Mi az, hogy ugyanaz az alkatrész PRÉMIUM egy VW-ben, Audiban, egy SEAT-ban pedig pocsék?Ugyan kérem ne nézzenek hülyének, mert nem díjazom!

Bezzeg az AUDI A1 1.6 TDI -ről dicshimnuszokat zengenek 5.8 mill. alapárért.
Pedig az egy krumpli formailag ehez képest!
Igaz "prémiumkrumpli".Nyugodtan tessék egymás mellé állítani őket!/IBIZA, FABIA, POLO, A1/Nem a SEAT lesz a legszürkébb!

Schütii 2012.04.03. 08:50:19

És akkor még kéne nekik a konszernbe egy kis "dolce vita" (Alfa Romeo)... Hát még mit nem?! Lám, a latin vér is vízzé vált a német erekben...
Remélem Silva mester meg már tudja, ki lesz a következő munkáltatója.

z.fuse 2012.04.03. 08:52:54

annyi remek autógyár elhullott már , némelyikért nagyon kár (Saab)
a seat mehet a levesbe,nem lesz kár érte...ha nem állna mögötte a VW , már rég nem létezne.

victor vacendak 2012.04.03. 08:56:16

Kövezzetek meg!
De én nem értem, miért nem ment jobban a Seat szekere. A VW-n belül kiváltságos modelljeik vannak. A Cuprában és a Cupra R-ben olyan motor volt/van, ami sem az VW-ben, sem a Skodában (240 ill 265 ló, a Copa Editionról meg a 300 lovasról ne is beszéljünk). És ahhoz, hogy nagyon jó úttartásuk legyen és lanyarban se tépje ki a kezedből a kormányt a lóerő nem volt szükség hókuszpókusz diffire, mint mondjuk a Focus-nál.
Az FR-ben meg ott volt/van a konkurens 170 lovas dízel, amivel elég jól megy, és nem fogyaszt sokat. Az Altea 4 (alias Freetrack) szintén kapott barátian fogyasztó 211 lovas benzinest, ami pl. a Skodában nincs is (csak 200 lóval). Az Exeo egy az egyben A4, persze más külcsínnel, de féláron.
Emellett felextrázva olcsóbbak, mint a VW vagy a Skoda. És végső soron lehet, hogy furcsának hatott az egyendízájn, de mikor nekem a csúnyaságról papolnak, nem a Seat jut eszemben, hanem a koreaiak "folyékony szobrászata...

Tomi1973Wien 2012.04.03. 08:57:06

ha már ugyis kiserleti nyul a seat, nyugodtan probalkozhatnanak kifejezetten meresz karosszeriakkal ugyanarra a padlolemezre, ugyanazokbol az alkatreszekbol. ez lehetne egy komoly eselyuk. az 'ertelmes' vasarlok a skodat, a kicsit nagyzolok a VWt, a premiumosok az audit viszik, tehat a meresz, ujito vonal lehetne a seate...

◄ ► 2012.04.03. 09:17:14

Az a baj, hogy a VW csicskája, sajnos így nem lesz belőle soha semmi... Pedig nem lenne ez rossz, csak ugye nem is csinálhattak neki fiatalosabb külsőt, mert az akkor árt a VW eladásoknak. :\

MrTinkertrain 2012.04.03. 09:25:38

Az a helyzet, hogy marginalizálódott a márka. Annak idején pedig mennyire népszerű volt az Ibiza...
Az az érzésem, a német hideg fej nem tud mit kezdeni a mediterrán hangulattal. Racionális, "komoly" autót tudnak csinálni, de egy Vw-ből sosem lesz Alfa. Hál'Istennek, tegyük hozzá. Meg hát az is ott van, hogy az embereket egyre kevésbé érdekli a stílus, a "feeling", elég ha kapnak egy valahogy kinéző autót egy valamilyen motorral. Főleg a céges flottában mutatnának idegenül az érzelmekre ható autók. Az egyéni vásárlók meg a válsággal eltűntek. Ezt szívja meg sok márka, ezt lehet úgy mondani, hogy tisztul a piac, de én sajnálom, hogy egyre szegényesebb az autóipari választék. Pl.: a vicc kategóriájú Chrysler Lancia, illetve Alfa Dodge.

MikeMyers 2012.04.03. 09:25:45

rondák, lassúak, és jelenlegi mediterrán jóléti társadalomról alkotott kép (jobban kell hogy éljünk, mint a németek) nem is tud olcsó lenni.

Swinn 2012.04.03. 09:30:38

Kérdezem a cikkírót: amíg a Clio kombi elvihető 2.290-ért, ki a bánatos f@szomnak kell Ibiza kombi majd kétszer annyiért??

kawa550 2012.04.03. 09:41:49

Na mi van? Mégse volt olyan nagy ötlet az előző szériás A4-et átmatricázva Exeoként eladni?
Most már talán az eddigi vakok is megértették hogy a Seat csak egy megmaradt alkatrész kisöprő szar márka a népautóéknál?

victor vacendak 2012.04.03. 09:59:58

@MikeMyers: konkrétan melyik Seat lassú a saját kategóriájában? Hogy drága lenne? Hol? Nem csak Magyarország létezik ám...

@Swinn: sikerült összehasonlítanod a legbénább felszereltségű Clio-t a legjobban felszerelt Ibizával. Grat!

ommm 2012.04.03. 10:01:02

@aaabbbccc: Na ez az. Nem kimondottan rossz, csak tud ez a kombó jobb is lenni. Itt kicsit vérszegénynek éreztük a kollégával. Nagyobb a füstje, mint a lángja, bár lehet, ha nem a dízelből ülünk át, máshogy láttuk volna. Illetve nem.

ommm 2012.04.03. 10:07:30

@dik_: Nyilván nem, de ha tonnaszám tolják a fejedbe a "driving dynamics" "sporty handling" és hasonló rizsát, akkor azért utánajársz, mi az alapja nem?

@kawa550: Rosszul hiszed, ha úgy gondolod, hogy a Seatot egy Exeo-kategóriájú autó húzza ki a csávából. Az az Ibiza dolga lenne.

aaabbbccc 2012.04.03. 10:08:35

@ommm: autopult.hu/bemutatok-menetprobak/a-legjobb-torp-e-videken-volkswagen-polo-1-2-tsi-dsg-menetproba.html el vannak ájulva tőle.
Igaz, hogy a Polo 1.2 TSI-vel és DSG-vel 1 millióval több mint a cikkben szereplő ár, direkt elrontották volna ??

Ciri 2012.04.03. 10:22:24

@ommm:

"Nyilván nem, de ha tonnaszám tolják a fejedbe a "driving dynamics" "sporty handling" és hasonló rizsát, akkor azért utánajársz, mi az alapja nem?"

Így van és ezzel cseszték el. A márka elvileg a sportosságot képviseli (ezt a jelzőt erőltették rá), mindamellett annyira sportos, mint egy Skoda.

ommm 2012.04.03. 10:27:19

@Swinn: Annak, aki nem vesz Renault-t.

@victor vacendak: Hű, azért ebben a hsz-edben elég kaotikus a lóerő-torque steering-sperrdifi összefüggés. Nem egészen így van.

ommm 2012.04.03. 10:28:23

@Ciri: Így van. Hiszen mitől is lenne más? Egyszerűen adott fejlesztési keretből ennyit lehet.

Ciri 2012.04.03. 10:29:17

@aaabbbccc:

Ibiza FR 1,2 DSG: 5.307.000.-
Polo Highline 1,2 DSG: 4.850.000.-

Ibiza Reference 1,2 DSG: 4.297.000.-
Polo Comfortline 1,2 DSG: 4.149.000.-

?

Ciri 2012.04.03. 10:34:19

@Ciri:

Bocsi, a Comfort Polo árát benéztem: 4.560.000.-

:)

zupa 2012.04.03. 11:03:02

Sajnos nem tudok igazan objektiv lenni, mert en jelenleg egy Ibiza ST-t hajtok. (1.2 TDI Ecomotive, Style + bor + minden egyeb extra) (kb fel eve, eddig 30.000Km)
Mo-n az 1.2 TDI-t nem adnak Style-al, de itt Hollandiaban a cegautoado (co2 alapu), sulyado (erre nincs), regado (erre az sincs) miatt nagyon nepszeru cegauto.
Hosszu az otodik? Igen. Egy Corsa ecoflexnel (1,5 ev 70.000Km) vagy egy Puntonal (2 ev 110.000Km) joval hosszabb. Azokban 130 korul kb 3000-et forgott, mig az Ibizaban picivel 2500 folott. En orulok a hosszu valtonak, mert igy jelentosen csendesebb az auto.
Nezzuk a konkurenciat:
- Skoda Fabia kombi: picivel gyengebb a zajszigetelese, kevesbe volt extrazhato, nem lehetett bele bor belsot (ulesfutessel) kerni nekem fapadosabbnak tunt es szerintem nem is szebb. Igaz a csomagtarto par literrel nagyobb.
- VW Polo. Szebben van megcsinalva a muszerfal, de nincs belole kombi. Pici gyerek mellett igy kiesett.
- Opel Corsa. Szinten nics kombi, es a kedvezo adozasubol nincs 6 sebesseges. Az otos meg hangos.
- Fiat Punto. Lasd Corsa.
- Renault Clio kombi. Akkoriban meg csak a magasabb adokategorias verzio volt, az meg +20% lett volna emiatt.

Megegy megjegyzes:
"kiszámítható kompakt az Ibiza"
Az Ibiza kisauto. A Leon a kompakt.

Itt egyebkent a VW kocsijait igy latja a nep:
Skoda Fabia - fapad
Seat Ibiza - kompromisszum
VW Polo - a (kis)auto
Audi A1 - draga dizajncikk (valsag elott meg el lehetett volna adni, most mar alig)

MAti 2012.04.03. 11:38:14

A Seat-nak volt pár jó éve, amíg Walter da Silva rajzolta az autóikat.
Mióta őt eltették a VW csoporton belül máshova, azóta elmerültek...

MikeMyers 2012.04.03. 12:04:04

@victor vacendak: A megfizethető kategórában nagyon csiga autók, ahogy a cikk és néhány hozzászólás is mondja, és én is tapasztaltam.
Ami nem lenne akkora katasztrófa, ha nem pont egy sportos-dinamikusra belőtt fazonú márkáról lenne szó.

Az ára meg ehhez képest bármelyik országban bármelyik konkurenshez képest nem annyira jó, hogy kifejezetten csábítson.

Rocko- 2012.04.03. 12:18:59

@Swinn: akinek nem tetszik a Clio kombi.

Rocko- 2012.04.03. 12:20:26

@Ciri: igen, ez a sportosság nekem is (relatív) új. vagy nem volt elég jó a marketingje, vagy egészen másképp képzelik a sportosságot.
valahogy tényleg elég balkézen volt a Seat.

PaOntan 2012.04.03. 12:23:14

halatlan feladat lehetett ezt az autot kapni tesztelesre. pista, te huztad a rovidebbet ? :)

Plumper_ 2012.04.03. 12:25:03

@MrTinkertrain: tisztulnak az utak is: a bunkóterepjárósok, 30 milliós limuzinosok akkor is autóznak majd a belvárosban, és mindenütt keresztül-kasul, ha 1000 Ft lesz a benzin vagy még több, ellenben a munkaeszközként autót tartóknak egyre nehezebb.

@kawa550: láttam már Bp-en Seat Exeo-t. Csodálkoztam is, hogy létezik nálunk ilyen taliga.:-)

Ciri 2012.04.03. 12:27:27

@Rocko-:

Főleg a dizájnban merül(?) ki a sportosság.
Egyébként is ez nagyon vékony jég, mert a "sportosság" fogalmával máris nagyot csökken a célközönség mérete.

Rocko- 2012.04.03. 12:33:24

@Ciri: kvázi egy optikai tuning? háát, tényleg vékony jégen táncolás ez.

megint 2012.04.03. 12:35:22

Nem egy szépség, erőltetett forma, az 1,2 tsi a poloban jól szerepelt, simán verte a konkurenciát, és még nem is evett többet, kicsit csodálkozom, hogy ebben ennyire haloványnak tűnt

Plumper_ 2012.04.03. 12:48:43

@Ciri:
sportosság: új korában jó nagy felár, kenik-vágják évekig, majd boyracer-hez kerül, amit pedig már nem veszünk meg.

ahogy Fábry mondta: a modern az, ami a kirakatban van és qrva drága.:-D

vmaast 2012.04.03. 12:49:45

Hiába akartak jürgenék saját Alfa Romeo-t maguknak, a stílus nem tanulható. Vagy van valakinek, vagy nincs...

Konkrétan az AR amúgy szánalmas kínálatát képező kettő(!) darab modelljében több élet van, mint a Vw egész családjában...

Tomchy 2012.04.03. 12:51:29

Dr. GGG77: +1 Walter szerintem is elqrta a buszaival.
Ebbe már Torrente sem ülne bele.

victor vacendak 2012.04.03. 12:54:37

@ommm: miért, a nyomatékot nem difivel egyenlítik ki? Az egy dolog, hogy ez nem kizárólagos orvossága a nyomaték kormánzásnak.

@MikeMyers: csak az Ibizáról beszélsz, vagy a Seatokról általában? Mert ez utóbbi esetben nem tudom mi számít gyors autónak számodra. A Leon 1,4 TSi 10 alatti gyorsulásától a Cupra R 6 másodperces idejéig elég sok fürge autójuk van. beleértve az FR dízeleket is.

Ha már hothatch, akkor inkább a Cupra R, mint a Megane RS.

min 2012.04.03. 13:23:05

nem szűnik meg a gyár legfeljebb a másik soron is VW-t gyártanak majd...Az A4 butítás szerintem igéretes vonal lett volna vagányabb külsővel

MikeMyers 2012.04.03. 13:36:23

@ommm: a Két márka között nincs akkora célcsoport különbség, mint amekkora árban.

kultúrpesszimista 2012.04.03. 13:50:36

Általában sajnálom, ha megszűnik egy-egy márka, mert ezzel a világ lesz szegényebb, de a Seat kivétel. Annyira jellegtelen, semmitmondó, szerethetetlen autókat gyártott mindig is, hogy fel se tűnne, ha végleg eltűnne a porondról. Sőt, szívességet tenne ezzel a cég. A Skodával ugyanez a helyzet. Nem hiányozna. Egy német, steril tömegautókat gyártó vállalat épp elég...

A Rover és a Saab eltűnése viszont nagyon fáj. A Rover jelenléte nagyon hiányzik...

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.03. 13:53:38

Ha VW jel lett volna az elejen, nem kapott volna ennyi szidast.

Plumper_ 2012.04.03. 14:03:38

@kultúrpesszimista: a Rover szép és kellemes autókat gyártott, csak megvenni nem ajánlott. Érzed, hogy valami el fog romlani benne, és akkor az nagyon sokba fáj neked. Az értékzuhanásáról nem is beszélve. (mondjuk oké, melyik autó tartja az árát új korához képest)

@victor vacendak: hova gyorsulsz a budapesti dugóban vagy piros lámpától piros lámpáig? Magyarország: 50, 80, 90, 110, 130-as sebességhatárok.

@Tomchy: hja, a magasított, családiasított Toledo volt a ég kezdete.

kultúrpesszimista 2012.04.03. 14:16:06

@Plumper_: baromság. A 45-ös Honda-technikára épült, számos BMW alkatrésszel a motortérben. A 75-ös megbízhatóságát sem kell ecsetelni: az egész a BMW technikára épült... A szépsége, egyedisége pedig vitán felül állhat.

krycek07 2012.04.03. 14:28:01

Walter De’Silva munkásságában maximum csak a 2004-es Toledo a gáz, a többi a helyén volt a maga módján. Mutassatok még egy olyan egyterűt, mint az Altea! Nincs. Végre nem egy kocka MPV, hanem minden része tökéletes volt. Nem tudom, hogy a VW miért Kínától várja a megoldást a Seat bajaira. Európának kellene olyan autókat készíteni, amit el is tudnak adni!

A Genfi autószalonon bemutatták a „Toledo Concept” tanulmányautót. A De’Silva érában az Ibiza / Cordoba formailag jobban eltért a VW-től és nem az volt az ember érzése, hogy egy átcímkézett autó… Korábban írták, hogy a Mission-L lesz a Toledo alapja. Első ránézésre a Mission L és a Toledo ajtai megegyeznek. Ha a Skodánál hagyják, hogy más orrot tervezzenek az autónak, akkor a SEAT-nál miért van egyen orr mindegyiken??? Az IBL tanulmány kitörést jelenthetett volna, de így kevés pénzből átcímkézték a VW-t … Juhé. Éljen a költségcsökkentés! Ezek után mit várnak??? Az új Leon-tól sem várok sokat, pedig arra nagy szüksége lenne a SEAT-nak…

ommm 2012.04.03. 14:47:37

@krycek07: Ibiza / Cordoba eltért? Mármint a Polóra és a Polo Classicra gondolsz?
Aki azt írta, hogy a Mission L a Toledo alapja, az biztosan iszonyatosan képben lehet a VW konszernnel, egy igazi profi.
Mint mindig, a Toledo és az eddig nem létező Skoda alapja is a Jetta és csókolom.

Jocke 2012.04.03. 14:49:22

Gyerekek, azért nehogy már a rútsági bajnok kocka formájú Skoda Fábia legyen a csodálat tárgya!!! A technika ugyanaz, az árakat tekintve meg odajutottunk, hogy a Skoda drágább! Úgy látom sikk a bajban lévőbe még belerúgni egyet!

Jocke 2012.04.03. 14:52:40

@megint: Semmivel nem haloványabb, mint a VW-ben, csak a Vályinál nagyobb sznobot nehéz elképzelni!

B Tomi 2012.04.03. 14:57:22

2008-ban megjelent az Ibiza, a sajtó ignorálta. Következő évben megjelent a VW Polo, műszakilag ugyanaz, év autója lett. Azóta eltelt három év, a Polo még mindig remek autó, az Ibiza viszont már korszerűtlen, szar.

w a s d 2012.04.03. 14:58:42

@Jocke: Az, hogy drágább a Škoda, egyező felszereltségnél lehetséges, de pl. olcsóbban bele lehet a gyártó honlapján feltüntetett árak szerint ülni egy klímás, alapmotoros Fabia- ba, mint amennyi az Ibiza legolcsóbb változata.

B Tomi 2012.04.03. 15:06:07

Engem jobban érdekelt volna az utastér és csomagtér mérete és pakolhatósága, a rugózási komfort és a fogyasztás különböző forgalmi szituációkban, mint hogy terhelésváltással túlkormányzottá tehető-e. Nem lehetne, hogy a tesztekben a hétköznapi használhatóságot is vizsgáljátok, és ne csak az elérhető oldalgyorsulást?

Jocke 2012.04.03. 15:12:53

@zupa: Örülök Zupa, hogy alátámasztasz véleményemben, nyugaton az emberek kevésbé sznobok, mint Magyarországon. Nekem volt szerencsém a kiskategória minden típusát tesztvezetésen kipróbálni. és szerintem az Ibiza a legjobbak között van (miként a német Auto Bild szerint is).

Plumper_ 2012.04.03. 15:22:12

@kultúrpesszimista: béemvé alkatrészek, technika és angol összerakás. :-)

@B Tomi: a korszerűtlen Magyarországon azt jelenti jelenleg, hogy 10+ éves. Nyugaton, nyugati fizetésekkel ugyanez: 2-3 éves autó már elavult. :-P

krycek07 2012.04.03. 15:23:28

@ommm: Az Ibiza mk3/Cordoba mk2-re gondoltam (2002). Azokról elsőre nem ordított, hogy VW. De' Silva legalább egy kis változatosságot tudott belevinni. Mostani Toledo Concept orra és hátsó lámpáján kivűl formailag VW Jetta...

Ha beírom a google-be a "Mission L Seat Toledo concept" akkor kijön jó pár találat, hogy közös a 2 autó alapja. Annyira nem kísértem figyelemmel, hogy igaz-e a hír. Lehet, hogy valaki egyszer rosszul leírta, aztán szépen elterjedt... Anno nekem is furcsa volt, mert a Jetta ugrott be először. Aztán nem néztem utána.

A "nem létező Skoda" szerintem kicsit erős kifejezés. Március környékén már kiküldtek egy "Jetta" szerű öszvért tesztelni, ami a hírek szerint a Mission L alapú Skoda volt... Bár nem lehet tudni...

B Tomi 2012.04.03. 15:29:14

@Plumper_: Magyarországon hamarabb kiáltanak ki bármit elavultnak, mint nyugaton.

coord 2012.04.03. 15:53:50

@kultúrpesszimista: a Rover szép és kényelmes. Viszont az összeszereléséről és a megbízhatóságáról nem tudnék dicshimnuszokat zengeni. Sajnos tapasztalat. Inkább az unalmas autók, amivel meg is lehet érkezni, ha elindultam.

rántott hógolyó 2012.04.03. 16:27:57

én jelenleg egy 2010es 1.6os dízel ibiza kombit hajtok cégautóként! sztem alapvetően nincs vele semmi gond, beltér sem olyan vészes, lehet idejét múlt dizájn terén, de engem ez különösebben nem érdekel! relatíve sportosabb a futóműve, mint a többi hasonló kategóriájú kocsiknak! a váltón lehetne csiszolni, kormányzás nagyon mű, de egy idő után már nem veszi észre az ember! egész jól felszerelt, elfogadhatóan szóló hifi (bluetooth, mp3), tolatóradar stb.
hátrányok a hátul ülőket érintik leginkább :)
illetve kevés a tárolórekesz az utastérben!
kisebb idegesítő dolgok vannak még, mint pl. a bal oldali ablaktörlő lapátot nem lehet felhajtani alapállásban, (útban van a motorháztető, számomra érthetetlen tervezés), amit nemrég fedeztem fel, hogy vmi "újfajta" rögzítésű dísztárcsák vannak rajt, felejtsd el, hogy a újfajta gyárin kívül bármit fel lehetne tenni....
vennék e? nem hiszem...kb. 5 milla volt a dízel alapára! borzasztóan sok! a mostani dízel árak mellett rohadtul nem éri meg, bár jó a nyomatékos motor, nem eszik sokat, dehát...

victor vacendak 2012.04.03. 16:33:38

@Plumper_: hova gyorsulok vazze? Egyrészt 0-100 belefér a sebesség határba. Másrészt egy szkeptikus kollégád azt állította, hogy a Seat lassú jármű...Csak a tényeket írtam le.

Hó apó 2012.04.03. 16:54:29

A SEAT pozícionálása koncepcionális hiba, mert az olcsóbb Skoda és a drágább VW közé tették.

A sznob VW-t vesz, a kispénzű meg Skodát.

Ki lenne az az ostoba, aki 1 millióval drágábban vesz egy Skoda Fabiát azért, mert Seat van ráírva....

zupa 2012.04.03. 17:00:26

@B Tomi:
Utaster: elol ugyanugy jol ellehet ferni mint barmely masik kisautoban. En Puntot es Corsat vezettem sokat. Az alap ulest nem tudom milyen benne, nekem az Ibiza ST boros. A Punto-e szar volt, a Corsa-e jobb, az Ibiza-e sokkal jobb (de ez nem a standard ules)
Ha jol tudom a sport felszereltseghez is ez a jobbik ules van, csak az nem boros.
Hatul mar picit szukosebb mint a Corsa. A babahordozot kozepre tettuk, mert mogottunk nem fert el rendesen, csak ha felmasztunk a szelvedore.

rugózási komfort: itt hollandban jobbak az utak, Corsa, Punto, Ibiza egyarant kenyelmes. Kanyarba mintha kicsit tobbet birna az Ibiza a masik kettohoz kepest.
fogyasztás: En sajnos sokat megyek: evi 45-50.000km nagyreszt autopalyan, olyan gyorsan, ahogy a forgalom es a bujkalo trafipaxok engedik. Ezert sokszor becsuszik egy hosszabb padlogazas szakasz is. (igen kitaposom a belet)
Punto(2006) 1.3 JTD: 6,5-6,8
Corsa ecoflex(2008) 1.3 TD: 6,3-6,6
Ibiza ST (2010) 1.2 TDI: 6,0-6,4
(computeres ertekek) Ennel csak jobb lehet.

terhelésváltással túlkormányzottá tehető-e: A Puntot es a Corsat sikerult mar farokcsovaltatnom, de az Ibizaban kikapcsolhatatlan ESP van (motor/felszereltsegfuggo), es beleszol.

A kombi csomagtere meg hatalmas. Nagybatyam nezett furcsan mikor nyaralas utan csomagoltunk Mo-n. Nem ertette hova fer el annyi minden egy kisautoban.

A muszerfal nem olyan szep mint egy Poloban, de ez nekem nem szamit. Az alap radiot nem tudom hogy szol, a Style felszereltsegben tobb a hangszoro, es nekem egy 2dines Pioneer radio/navi van benne a gyari helyett.

Ha kis kombikat nezzuk, a Clio-t nem ismerem, de a Skodanal szerintem szebb es jobb, es ugyanugy egy Polora epul.

redriot77 2012.04.03. 17:04:40

Szerintem a León formája telitalálat, ma is szép autó pedig már régi típus. A Toledóból buflák egyterűt csinálni viszont hiba volt ha már a sportos arculatra törekedtek. Attól még nem lett sportos egyáltalán hogy rácsavarozták a León orrát. Hogy tovább rontsák a helyzetet kreáltak egy még böhönyébb változatot is Toledo XL néven. Egyterűnek elég lett volna az Altea, a Toledónak pedig egy sportos négyajtós szedánnak kellett volna lennie. Szerintem ezzel az egyterű-túlszaporulattal vágták el maguk alatt a fát. (Vagy vágta el alattuk a VW, részletkérdés.) A Leónért kár, a többi Seat nem volt szebb/jobb/olcsóbb mint a konszerntársaknál kapható modellek.

zupa 2012.04.03. 17:10:54

@rántott hógolyó:
a bal oldali ablaktörlő lapátot nem lehet felhajtani alapállásban:
Leallitod a kocsit (talan a kulcsot is kiveszed) es lenyomod az ablaktorlo kart, mintha torolni szeretnel. Ekkor beallitja fuggolegesbe.
Disztarcsat nem tudom, nekem alufelni van.
Igen, a dizeles dragabb, ha csak privat hasznalatra kene, benzinest vennek. Cegautonak viszont csak dizelt engedtek. A hasznalati utmutatoban lattam utalast gyari LPG-sre, de ez valoszinuleg orszagfuggo.

zupa 2012.04.03. 17:23:58

@Hó apó:
Annyira nem nagy hiba. Nemeteknel egy csomo 3 ajtos lattam. Olcsobb mint egy 3 ajtos Polo. A Fabiabol csak 5 ajtos van, es annal sokkal jobban felszerelheto.
Ha VW csoportos kocsit szeretnel:
Fapad -> Fabia
Fiatalos -> Ibiza
Az Auto -> Polo
Luxus cukisag -> A1

Valaszthattam volna Fabia kombit, sporoltam volna a cegemnek 50-60 eurot havonta de a fullextras Ibiza is belefert a keretbe.

Ha van egy kis extra keret, akkor siman megeri a tobbletet egy Skodahoz kepest. A listaar meg azert van, hogy legyen mibol alkudni.

Super aGyuri 2012.04.03. 17:48:35

Huszonnégy és fél órája van Exeóm, így talán megbocsátjátok, ha még nem tudok elfogulatlanul nyilatkozni.

Nagyon szép az Ibiza.

:D

Kiwicake 2012.04.03. 18:14:25

Csak halkan tenném hozzá, mint egy I-es és egy III-as Toledo volt tulajdonosa, hogy a maga idejében az I-es is érdekes formájú, igazi egyéniség autó volt, és bizony a III-as Toledo is éppen a külsejével osztotta meg a közönséget. Nekem piszkosul bejött, a 2.0 PDTDi motorjával és a DSG váltójával a legjobb, legvagányabb eddigi autóm volt. Ma is örömmel nézegetem a róla készült fényképeket -- nekem pont azért tetszett, amiért mások utálták.
A III-as Toledóval egy generációba tartozó Leont pedig ma is kimondottan szép autónak tartom.
Szóval szerintem nem igaz, hogy a márka "mindig is jellegtelen egyenautókat" gyártott volna.

nouka 2012.04.03. 18:25:19

Megszállott SEAT-osként ezt nem hagyhatom annyiban:-)

Csak azoknak ,akik fikázzák a formatervet,kicsit nagyképűen,de küldenék pár képet az autómról.

Íme:

www.myimg.de/?img=18482c.jpg
www.myimg.de/?img=254cb2.jpg
www.myimg.de/?img=378bbd.jpg

Szerintem az európai/ázsiai autógyártrás egyik legvadabb gyári bodykitje a saját szegmensében.

Semmi pénzért nem adnám el.

Kár,hogy Auris-on,Ceed-en,i30-on és társaikon nem látni hasonlót sem.

Lesz ami lesz,de már alig várom a következő Leon-t

rántott hógolyó 2012.04.03. 18:43:20

@zupa: tudom h a karral lehet beállítani az ablaktörlőt...engem akkor is zavar h alapban nem lehet felhajtani :S miután kiszálltam is eszembe juthat nem?! persze csak télen xar, meg esetleg autómosásnál, de akkor is...

ez a clip-es dísztárcsa van rajt, az acélfelni is más, gondolom a többi új vw modellen is, nem a szokványos fémgyűrűs. ennek sem igazán értem a lényegét, persze nyilvánvaló h csak drágább (ronda) gyárit lehessen megvenni!

papa33 2012.04.03. 19:09:35

Nem volt időm most végigolv, bocs.
1 Anno a Lada volt AZ autó, szervo kormány és fék nélkül, automata öv, fejtámasz nélkül... és a legjobb volt.
2 jó ez, csak reális áron.(Persze nem jön össze mart az alkatrészen karikák meg VW ocsmányjel van...)

(Halkan említem, mert egyéni, kívül szebb mint Polo, mint Fabia, belül műanyag BEÖNTÉS...nekem undormány a Fabia kombi kívülről, főként az új, ez meg tetszik.)

És persze nem TSI meg DSG változatban veszik 5-6 milláért, mert teljes tévedés.
Legyen: kombi, klímával, 1,4 hogy múlt maradjon, 2.5 milla + 5 év gari... na lehet a VW Daciája.
Mellesleg németek vették a dákót, tán reális áron nem fapad... el kéne gondolkodni.

papa33 2012.04.03. 19:11:38

Szerintem nem jó a 3 ajtós, mert a kétféle kasznit is velünk fizettetik meg, ma van 3 ajtósnak kinéző 5ajtós, ezek közül van ami jól néz ki. Eladni is nehezebb, beszállni is nehezebb a 3ajtósba.

papa33 2012.04.03. 19:35:21

Exceo is teljes tévedés, a múltat ennyiért eladni...

ommm 2012.04.03. 20:29:20

@Jocke: Lol, ez a hét vicce. Barátom, nem az ujjamból szoptam, több kolléga egyöntetű véleménye is ez volt. És van összehasonlítási alapom. Sajnos a Seatban nem olyan tökéletes az 1.2 TSI-DSG kombó, mint egy Volkswagenben.

ommm 2012.04.03. 20:36:45

@B Tomi: Ott a link a cikkben, ugyanaz az autó, minden adatot megtalálsz. Különben is, ha elolvasod a alcímét, láthatod, hogy ez egy nemzetközi BEMUTATÓ volt, nem teszt.

Pierr Kardán 2012.04.03. 20:44:31

"A hivatalos árlista áprilisban lesz elérhető."

Dehát már április van. Mikor íródott ez a cikk??

Pierr Kardán 2012.04.03. 21:01:54

"Nem tud játékosan csapkodni a fenekével"

Aki SAJÁT autóval közlekedik, és nem alátolt tesztautóval, annak eszébe sem jut csapkodni az autója fenekével.

Lássuk be, az újautó vásárlók 99.9 %-a nem boyracer, a maradék 0,01 % pedig nem gyári alap Ibizát vesz...

apamacko 2012.04.03. 21:21:08

Csak annyi megjegyzés a dologhoz:
A mostani Fabia az előző (Polo/Fabia/Ibiza) generáció padlójára épül,
Az Ibiza meg a mostani Polo-ra.
Szóval melyik a modernebb?

vmaast 2012.04.03. 22:21:14

@Hó apó: Nem volt az akkora hiba. Elegáns és sportos, emocionális márkát akartak a palettára (mit is találtak ki? "Auto emotion"), az Alfa mintájára, ez ugyanis a Vw családban ismeretlen. Nem véletlen, hogy amikor kezdték bebukni a dolgot, Piech következő ötlete az Alfa felvásárlása volt...

vmaast 2012.04.03. 22:28:15

@nouka: "Kár,hogy Auris-on,Ceed-en,i30-on és társaikon nem látni hasonlót sem."

Szerintem nem annyira nagy kár, de ízlésen és szépségen nem vitatkozunk ugye ;-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.04. 00:18:52

Olcsón kell adni, oszt akkor venni fogják a zemberek.Alapgép 2-2-5 milla között, annyit megérne.De ők 3-ért adják, akkor vessenek magukra... :-)

Dagiszabi 2012.04.04. 07:27:03

Ez a szar pont úgy néz ki mint ha valami kínai csoda lenne. Borzalom.
Az egész márkának nincs létjogosultsága. Olcsó kompromisszumnak ott a Skoda, az legalább őszinte. Ez meg egy skizofrén csúfság nulla műszaki tartalommal és érzelemmel.

Dagiszabi 2012.04.04. 07:33:14

@vmaast: Az alfával se nagyon kéne "bezzeg"-elni.
Gyönyörűek az tény, de ha az ember érzelemből vesz autót, akkor elvárná, hogy az tudjon is valamit, ne csak jól nézzen ki.
A recept végtelenül egyszerű lenne. Normális motor + hátsókerék hajtás. Ha ezt meglépnék, mennék is alfát venni.
Nemrég volt egy turbós, benzines Giuliettám. Esküszöm a dízel Mégane-al jobbat lehetett autózni, pedig utálom a dízeleket.

Jocke 2012.04.04. 08:22:04

@Hó apó: Hó Apó, az árban tévedsz, mert azonos motorral és felszereltséggel a Skoda drágább a SEAT-nál! Az más tészta, hogy a szütyök 1,2-es, 60 lovas háromhengeres motorral Ibizát nem látsz, viszont a Fabiák 80%-a ezzel a motorral szaggatja az aszfaltot!

Jocke 2012.04.04. 08:27:54

@ommm: Azonos technika más-más típusban elképzelhető, hogy árnyalatnyival másképpen viselkedik, de attól még nem lehet azt mondani az egyikre, hogy korszerűtlen, szar, a másik meg kategória győztes. Példaként Passatostól személyesen hallottam, hogy az ő kocsijában a 2,0 PDTDI közel nem olyan virgonc, mint a világ csúfja Toledóban...

vmaast 2012.04.04. 19:08:41

@Dagiszabi: Nem bezzegel itt senki (bár azért a Giu kontra olajos Megane kicsit hehe...) ;-) Tényekről írok, amik 100 éve tartják magukat. Akkor is, ha a mostani paletta szánalmas, a Fiat Házi aknamunkája miatt. Ez viszont a márka kedvelőinek nagy részét állatira nem zavarja, mert van elég igazi Alfa még az utakon. A hátsókerékhajtást meg hagyjuk már...lerágott csont, és amúgy marhaság is...
Majd elfelejtettem... Kezdhetsz gyűjteni a 4C-re, ha nem csak a szád jár... 300 le a hátsó tengelyen. Remélem kielégíti az igényeidet ;-)

papa33 2012.04.04. 21:59:15

@Jocke: bizony még Cordobában is van 3 cilinderes, ja lehet 70 lovas. Nem egyet látok (hallok)...
Én szívesen vennék, reális áron...
Na majd a Skoda Vision Seat megfelelője, az lesz csak ellentmondásos autó, már ha lesz olyan...

Dagiszabi 2012.04.05. 08:42:28

@vmaast: Bevallom a mai kisautók nem tartoznak az érdeklődésem középpontjába. Tudom, kategória szerint egyik sem kisautó, csak nekem, egyszeri parasztnak aki nem a marketing rizsát zabálja, csak beleül egy autóba és vannak róla benyomásai.
Szóval én személy szerint jobban élveztem a Mégane-t és úgy éreztem jobban is ment.
De pl a Focus is jobban bejön, legjobban pedig az 1-es BMW tetszett eddig a mai kisautók közül.

Új autót nem fogok venni. KP-m nincs rá annyi, hitelbe nem verem magam és az első pár éves értékvesztést is el tudom költeni okosabban.
És ameddig lehet, elsőkerék hajtású autót se.

Jocke 2012.04.05. 08:51:40

@papa33: Kedves papa33, nekem nem kell elmondanod,hogy van 3 hengeres Ibiza és Cordoba, mert elárulom, hogy 8 évig voltam SEAT-értékesítő, és a folyamatosan készült statisztikákból tudom, hogy az eladott kocsik 5%-a(!) volt 3 hengeres, még úgy is, hogy a SEAT-nál a gyengébbik, a 60 lovas nem is volt kapható! Nekem egyébként Leonom van, ami elmúlt 7 éves, de izzócserén kívül még semmi meghibásodásom nem volt, szerintem semmivel nem rosszabb, mint a "testvér" Golf!

vmaast 2012.04.05. 12:10:31

@Dagiszabi: Majdnem egy cipóban evezünk. Új autótól nekem sem kell félnem, igaz, ha lenne miből, akkor is inkább ot-re költeném ;-)
Van miből válogatni (mondjuk Seat pont nincs a listán...) ;-)

Knorbi 2012.04.05. 15:02:28

Király. Megint van néhány véresszájú akinek még az sem jut eszébe hogy a szépség szubjektív.(pl a Megane-os úr)Talán elfogult vagyok mert SEAT-om van de szerintem a Toledo-n kívül egyik sem kifejezetten ronda.Műszakilag meg nem hiszem hogy bármelyik kategóriatárs fényévekkel jobb lenne.Sajnos nagy újdonságot ez a facelift nem hozott de volt szerencsém kipróbálni a facelift előttit nem volt azzal semmi baj sőt az új Swift a fasorban sem volt hozzá képest.(pedig az sem rossz). Aki meg azt mondja nincs létjogosultsága a márkának hát..... ezt nem tudom mire alapozza.Ha olyan lenne a hozzáállása a Vw-nek mint a kilencvenes években és hagynák hogy rendes autókat csináljanak(és nem a víz alá nyomnák őket)nem lenne gond velük.Szerintem pl a Leon egy baromi jó autó persze nem az alapmotorokkal.Kényelmes fenntartható a mérete is jó stb. Természetesen nem prémiumautókkal kell összehasonlítani.

w a s d 2012.04.07. 12:32:17

Azért meg kellett néznem, hogy a VW által "tönkretett" Seat majdnem háromszor annyi autót gyárt évente, mint az Alfa, amit csak tönkretenne a Volkswagen.
Jó, a tönkretétel értem, hogy nem üzleti értelemben történne, de egy más technikát használó- nem kínai vagy indiai tulajdonú- pl. VW alapú valami még mindig jobb, mint a megszűnő valami. Még ha nagyon más is lenne, mint régen. Pl. pörgős motor helyett VW- s (ami véleményem szerint nem biztos, hogy az esetleges kevesebb lóerő ellenére rosszabb- főleg a hétköznapi közlekedésben-, mint egy erősebb motor, amit folyton forgatni kell).

en.wikipedia.org/wiki/SEAT#Sales_and_production_figures
(349.000 autó 2010- ben)

en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo
("Production output 119,451 units (2010)")
süti beállítások módosítása