HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Lézerblokkolók: vége a játéknak?

2012.04.12. 10:04 Tcomment

Címkék: lézerblokkoló

Zokogó politikusok, könnyeikkel küszködő, rohanó vállalkozók: végre rendet vág a trükközők sorában az új jogszabály?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

579 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr984387502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.12. 16:35:04

Heh!

Ezt az országot ismerve, megszületik a törvény, és név szerint bele lesz írva, hogy kire nem érvényes :D

És ha betiltják, akkor Lézer Janit már nem lehet majd blokkolni? :D

MaCS_70 2012.04.12. 16:36:33

@velocista:

Az autópályán a figyelemkiesés egyik legszemetebb fajtája lép fel a monotónia miatt.
Ez pedig összhatásban van azzal, hogy a sebesség növekedésével az agyunk egyre több információt lenne kénytelen feldolgozni (informatikusoknak: Shanon törvénye), amit egy bizonyos sebesség fölött úgy tud megoldani, hogy szelektál: csökkenti az aktív látómezőt. Ilyenkor már maximális feldolgozókapacitáson pörög, a stressz ráadásul még tovább fárasztja.
Na, ez a fáradás és a monotónia együtt egy, a sebességgel exponenciális viszonyban álló pihenési igényt teremt.

Üdv: MaCS

sunblind 2012.04.12. 16:37:12

Egy ötvenes robogó kitűnő tuningalap lehet, tolerálható költségvetéssel. A legváltozatosabb kategóriákban kaphatóak hozzá fejlesztési lehetőségek, futóműhöz, fékhez, blokkhoz, hajtáshoz. Megbízható, mindennapi városi közlekedési eszköz lehet, jelentős állacerka faktorral.
Minden nap olyan, mintha egy évekig szteroidot szívó, mocskosul bepöccent háziméh nyergében hasítaná az ember ketté a jobb felső sarokban villogó R betűvel tötymörgő várost. Afféle minirossziként vicsorítva, hosszú egyenesekben lendületmegmaradást, centrifugális gyorsulást, tapadási együtthatókat morfondírolva. Vagy csak a tavaszillatban kivillanó, felfoghatatlanul hosszú combokat stírölve, néha pedig bokát lefosva a vizes csatornafedélen megcsusszanáskor.
Persze védőfelszerelés kell, a térdvédő nemcsak taknyoláskor hasznos, hanem az ízületeket is óvja, protektoros kesztyű, és nyilván van aki röhög ezen, de én a motoros dzsekimet robogóra is felkap nám, ha rólam lenne szó, hisz valamilyen kabát úgyis kéne.
Nem kettőt fogyaszt, hanem háromésfelet. Nabumm.
Jah! .. Ha kéne, kilencvennel is tudna menni. .. És nem kell rá rendszám.

Polly-pudli-pötty 2012.04.12. 16:38:45

Ennek örülök,ha tényleg betiltják a blokkolókat. Mert azok használatával gyakorlatilag nem volt sebességhatár. Jó azért 130-nál többről nehéz volt 60ra lassulni pár mp alatt...

Sok a komment,az volt már,hogy így is 130+20km/h a sebességhatár valójában pályán,országúton 104,város 64? Eltekintve attól a 0-hoz konvergáló valószínűségtől,hogy utánad jönnek és helyszínire megvágnak +5km/h túllépés esetén is.
Tehát 150 az a legtöbb órán már a 160-at nyaldossa. Én óra szerint 150nel szoktam pályázni meg 110-el főúton menni. Az átlag tempó pályán olyan 120 körül van,de növekvő tendenciát mutatnak az economy driverek,akik fix 110-el pályáznak és országúton 70-80 körül poroszkálnak.
Visszatérve a pályán 150-es sebességhatárra: ezzel a fix tempóval 20-30km/h kamionoknál 40-50km/h sebességkülönbséggel húzok el a többiek mellett,aki ennél gyorsabban tolja annak általában külföldi rendszáma vagy blokkolója van.Teljes M5 hosszán elfordul vagy három ilyen. Nem lenne sebességhatár pályán az mennyiben érintené a nagy átlag 70-100le-s üveghangon 160-ra képes autók tulajait? Mert azoknak most is nagyon kell nyomniuk,hogy csekket kapjanak pályán. :)
Mindenesetre kíváncsi lennék mi történne ha azt mondják a magyar embernek ,hogy holnaptól tolhatod ami a csövön kifér. (Abból ítélve,mikor hirtelen szabad lett petárdázni néhány évig,nem sok jó...)

krausz2 2012.04.12. 16:54:58

@Rocko-: Természetesen nem én akarom eldönteni de ha valakinek szüksége van olyan dologra amit a törvény tilt és ilyen a fegyver,drog és a gyorshajtás akkor indokolja és ha a hatóság indokoltnak tartja tarthassa,használhassa.
Vajon mire gondol a törvényhozó amikor minden kereskedő ajánl,
elad olyan autót ami többre-végsebesség- képes mint a törvény megenged mi történik ekkor?
Számodra is természetes, hogy a légpuskát megveheted de a nagyobb teljesitményü golyósra engedély kell.
A rákbetegek kaphatnak morfiumot engedéllyel de az egészséges ember nem.

Ugye milyen logikus? És talán Te is megérted...

Macropus Rufus 2012.04.12. 16:56:12

A TMC-et nem értem,. Évek óta használok GSP. Ez a TMC-s okosság már 2005-ben sem volt új odakönn. És szerintem egy atom jó valami: kilóméterekre előlre tudom, hogy hol van tudó/baleset/stb és a kis okos kütyü újratervezi nekem az utat, kihagyva a szar részt. Most meg meg fognak baszni, ha meglátják a TMC antenát a kocsin vagy micsoda?
Baromállatidiótahernyogörény egy banda...

Majd meg áll a forgalom.
2010-hez képest 150Ft-al ment fel a benzin
6FT/km-es útdíjjat akarnak, első körben a 7.5t felettieknek, de jönni fog ez lejjebb is, ui. az autós első körben még választhat, a másodikban már kötelező lesz a km alapú útdíj
4 napos megszüntetve 1 napos soha nem is lett bevezetve szgk esetén...
Ja: és év végére simán 500-510Ft lesz egy lityó.. Csak figyeljétek meg.
A felső 10ezret ez nem fogja meghatni, mindenki mást igen. Csakhát a felső 10 ezer az alatta lévők vérét szívja, és azok már kiszáradtak szépen. És ha a népnek nincs veszteni valója, akkor nincs az az isten ami a vezetés seggét megmentené bármitől is. És akkor megkapja a forradalmár azt amiről már évek óta vízionál...
És mi átlag emberek ismét baszottúl megszívjük.
Lesz 10-15 év míg helyre áll kb. minden, aztán kezdődik elölről az egész. Ez az igazi magyar átok...
El kell menni innen... sajnos :(

Rocko- 2012.04.12. 16:58:19

@krausz2: az a baj, hogy szűklátokörű ahogyan nézed. nem magyar gyártó készít magyar autót magyar piacra.
más országban más a szabályzás, ott lehetséges kihasználni a gyorsabb autót. gondolod egy ilyen piszlicsáré piac miatt fognak lefelé fejleszteni? nem.
másrészt attól, hogy lehet, nem biztos hogy ki is fogják használni a sebességet. úgy ahogy neked is van a fiókodban kés, mégse indulsz halomra gyilkolni az embereket.

Macropus Rufus 2012.04.12. 17:00:04

@Polly-pudli-pötty: a fix radarok 100%-a a ha jól tudom akkor nem a hagyományos értelembe vett radar, hanem un. doppler radar. Ezek meg csak akkor mérnek ha a tárgy fix viszonylag egyenletes sebességgel halad. Elég egy drasztikusabb gyorsúlás/lassúlás és a radar dobja a jelet, mert az zavar. A lézerest ezzel már nem lehet kijátszani. Tehát könnyen lehet, hogy 150-el belefutsz egy telepített dopller trafipaxba, de olyan féket kűldesz a vasnak, hogy 150-ről pik-pak 120-ra lassúlsz v. taposol egy full gázt és pik-pak 200-ra lősz ki, g.yk. a radar ejti a jeledet. Vitzes mi? :)

Macropus Rufus 2012.04.12. 17:04:11

@Rocko-: ha jól tudom európában mindössze 2 olyan ország van ahhol van lazítás
_ Németország, de ott is a túlnyomó részén nem ráadásúl nincs több 100km összefüggő free szakasz.
- a másik egy angoglia és Irország köz tlévö szigetecske, ott konkrétan nincs korlátozás sehol. Csak belterületen, de már egy főúton is mehetsz 300-al...

Ezen kívl sehol nincs olyan hely ahhol 130-nál többet mehetnék. Okés menjen a vas 150-el és ennyi. Minek egy autóba akkora kraft, hogy 400-al menjen (Veyron) esetleg 250-el (bármelyik nagy dög csatahajó) vagy csak 180-al (bármelyik kis autó is képes erre)???

Rocko- 2012.04.12. 17:10:52

@Macropus Rufus: már úgy érted, hogy most nincsen olyan hely, ahol ennél többel lehet menni.
ha csupa, maximum 130-ra képes autót gyártanának, ellenben a korlátot felemelnék 160-ra, akkor ott toporzékolnának a vevők a gyár előtt, hogy miért csak ennyit tud a kocsijuk. teszem hozzá, jogos lenne.

"Minek egy autóba akkora kraft, hogy 400-al menjen (Veyron)"
mert ezt élvezi a tulajdonosa. vagy megmutatnád a szabályást, ami tiltja, hogy versenypályán 400-zal menjen? valami tilja, hogy nem 35, hanem 4 alatt gyorsíts százra?

Knorbi 2012.04.12. 17:18:36

Szegény vállalkozók. Mi lesz a sok nagyautóval? Le lehetne kapcsoltatni a hengerek felét :))))

Egyébként baromi egyszerű a dolog.Be kell tartani a szabályokat.13 év és vagy 5-600 ezer km alatt sosem büntettek meg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.12. 17:32:02

@Knorbi: Á, ez hülyeség.
(Nekem mindig ezt mondja nagyon sok okos ember :D )
Én inkább betartom, az eredmények hasonlók, mint nálad.

Knorbi 2012.04.12. 17:36:08

@ColT: Egyébként van hogy nem tartom be ha sietek (sosem lakott területen) de nem is fognám a rendőrre meg az államra meg ki tudja kire ha megbüntetnének.Az hogy a kivagyi idegbeteg vállakozók meg a balfékek nem látják a sebességmérőt az ő bajuk.

Polly-pudli-pötty 2012.04.12. 17:39:46

@Macropus Rufus: Igen én is úgy tudom,hogy a fix radar az doppler elven már. Amelyeket ismerek,azok előtt 140-el megyek el,biztos ami biztos. :) (az gps szerint 134-5km/h)
Valaki a TC-ről (gyulavitéz??) írt az itthoni pályán közlekedő sofőrök archetípusairól,azok között meg voltak említve a border-line "mégbelefér" sofőrök,no én is ilyen lennék. :D

De mi értelme lenne ebben a kicsiny országban a nospeedlimitonhighways-nek,azon kívül,hogy büntetéstől való félelem nélkül lehetne megnézni mennyit megy az autó? Mert pl. az M5 145km-ét én 140-150 között kb. 1óra alatt teszem meg,egy laza ámokfutásos 180Km/h átlaggal ez lecsökkenthető akár 48 percre is az én esetemben olyan 15 literes átlagfogyasztás árán.

Knorbi 2012.04.12. 17:45:19

@Polly-pudli-pötty: Igen ez az amire sokan nem jönnek rá.Sokszor nem lehet annyi időt nyerni ami megérné.M5-ön sokat járok én is. Kedvenceim a villogva húzó idegbeteg sok köcsög akik utána órákig kávézgatnak a következő kúton.

"streetfighter" 2012.04.12. 17:48:55

Várható volt, hogy betiltják, egyet értek vele. Ez a korrekt dolog! Legyenek egyenlő esélyek.
A legtöbben úgy is autópályán mennek, ahol "sokat" radaroznak.
Én szinte minden hova országúton járok. Sokkal mozgalmasabb, érdekesebb. Igazán jókat lehet "száguldozni". :)
Igaz annak ellenére hosszabb a menetidő, hogy én alakott területeket kivéve 130-160 Km/h között haladok. Az országúton hosszú évek alatt nem nagyon találkoztam radarral, csak a lakott településeken, de ott 60-70-ről könnyebb visszavenni.
Arról nem is beszélve, hogy országúton szinte megoldhatatlan az egységnyi idő alatt megtett út számítása, és meg sem érné a redszer telepítése a relatív kis forgalom miatt.
Tehát, aki jókat akar autózni és élvezni a sebességet, annak még mindig ott az országút. Igaz ott nem elég csak a gázt nyomni mint a süket. :D

Knorbi 2012.04.12. 17:56:52

@"streetfighter": Gratulálok. Remélem a saját gyereked ugrik majd ki elég amikor 160-al mész országúton vagy 80-al lakott területen.

Polly-pudli-pötty 2012.04.12. 17:59:32

@Knorbi: Nem baj,ha megfelelően szankcionálják majd a blokkolókat,akkor kénytelen lesz normálisan közlekedni vagy pedig hozzájárul majd a rendőrség költségvetéséhez.

Dr. GGG77 2012.04.12. 18:04:27

Egyetértek a szigorú ellenőrzéssel, szabályozással, ha az nem pénzbehajtási, hanem elsősorban közlekedésbiztonsági célokat szolgál.
Amúgy autópályán nyugodtan engedhetnék a 160-180-at és a a városokban (legalábbis Bp.-en) lehetne több 70-es szakasz.

Knorbi 2012.04.12. 18:07:20

Egyébként autópályán lehetne tényleg mondjuk 150 esetleg 160. Ha siet valaki hagy menjen főleg ha engedi a forgalom.Ezt a tempót ma egy alapautó is tudja kb.

Polly-pudli-pötty 2012.04.12. 18:09:03

@"streetfighter": Én akkor sem mennék többel 130nál országúton,ha nem lenne sebességhatár.
Na jó,azért van egy-két tesztszakaszom nekem is. Elkerülőutak,szalagkorláttal,ott azért megküldöm ha nincs sehol senki.
De van országúton rengeteg tőled független tényező a teljesség igénye nélkül példák: 8dipotriás néni/bácsi zsigulival a bozótos tanyasi bekötőútról,ugyaninnen kanyar előtt felhordott néhány m3 sár,őzikécske sete-suta,általában rosszabb minőségű út..,

"streetfighter" 2012.04.12. 18:09:56

@Knorbi:
Miről beszélsz te szerencsétlen?
Országúton gyerekek ugrálnak a bokorból?

Polly-pudli-pötty 2012.04.12. 18:11:31

@Knorbi: Mivel 151től büntetnek,ezért szvsz 150 a megengedett. :)
Szerintem pont jó. (kopp-kopp-kopp)

u4hgn 2012.04.12. 18:13:37

Mivel álló autóval elég nehéz nekimenni bárminek, nem meglepő, hogy a statisztika szerint relatív vagy abszolút gyorshajtás a balesetek oka. A meglepő az, hogy ebből egyes egysejtűek azt szűrik le, hogy meg kell állítani a gyorshajtókat, majd utána büszkék, hogy értelmezték a statisztikát.

Knorbi 2012.04.12. 18:14:35

@"streetfighter": nemrég ütött el egy hasonló utcarészer egy biciklist a régi ötösön mert neki kevés volt a kilencben.

"streetfighter" 2012.04.12. 18:16:21

@Polly-pudli-pötty:
Valóban?
Én már láttam 90 fokos kanyart is és komoly bukkanókat országúton, ahol úgy elrepülsz mint a győzelmi zászló, de érdekes módon még nem okoztak gondot.
Talán azért, mert nem ész nélkül közlekedem? Esetleg te igen?

"streetfighter" 2012.04.12. 18:20:17

@Knorbi:
Te már csak tudod, hogy én milyen "versenyző" vagyok mi?
Szerintem amit nem tudsz, arról ne alkoss véleményt.
Maradjunk annyiban, hogy gyorsan, de kisebb koccanástól eltekintve balesetmentesen közlekedem 24 éve.

ubu1 2012.04.12. 18:42:23

Hát én egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy a többség a szigorú ellenőrzést és a szabályok betű szerint történő betartását támogatja.
Én (ha innen nézzük) az ellentábort képviselem, tőlem mindenki annyival megy, amennyivel akar, egészen addig, amíg nem okoz balesetet és az agresszivitásával nem veszélyezteti a többieket.
A sebesség helyes megválasztása számtalan változó körülménytől függ. Sokkal többtől, mint amennyit egy iratkukac az íróasztal mögött mérlegelni tud.
Ja, én is lazán veszem a szabályokat, de az előttem szólóval ellentétben nekem még kisebb koccanásom sem volt az én hibámból. Igaz, én még csak 17 éve vezetek, nem 24.
De hogy kiderüljön ki mit támogat és hogy legyenek egyenlő esélyek, nagyon egyszerű megoldani. Alkossunk olyan jogszabályt (akár népszavazással), ami kifejezetten megtiltja a rendőrségnek a mérést. Így nem kell detektor, mindenki egyenlő esélyekkel játszik. Aki tud ésszel élni a lehetőséggel, annak nem lesz gondja. Aki meg nem, azt majd lehet féknyomok és egyéb információk alapján büntetni nem csak az okozott balesetért, hanem a sebesség helytelen megválasztásáért is. Így az a vád is a múlté válhat, hogy pénzbeszedésre megy ki a játék.

ubu1 2012.04.12. 18:44:04

@Knorbi: Egyszámjegyű főutakon tudtommal tilos biciklizni. De ez megint egy olyan dolog, amit szerintem nem kellene külön ellenőrizni. Aki vállalja az extra kockázatot és beszopja, az így járt.

Polly-pudli-pötty 2012.04.12. 18:55:30

@"streetfighter": Ha tisztában vagyok vele mi okozhat bajt országúton,akkor nyilván nem ész nélkül közlekedem.
Rendszeresen járok Dunaföldvár-Soltvadkert-Kiskunmajsa-Szeged útvonalon,na annál kihaltabb szakasz nem nagyon létezik ebben az országban.
De láttam már olyat,aki azt hitte itt lehet tolni,előzött engem 110 környékén,aztán a bekötőútról úgy kifordult elé a néni,hogy kevésen múlott a frontális csatt. Ugyanígy tudom hol ugrálnak az őzek,mások itt 100-nál rámelőznek aztán eltűnnek a horizonton. Biztosan sok dolgot tudnak csinálni 160nál...
Szóval ezen a 130km-es szakaszon tudok vagy 5km-t összesen,ahol úgy lehet tolni ahogy a csövön kifér. A többi részen mindenhol nagyon megnő a kockázat az előbb említett tényezők valamelyike miatt.

3 gb 2012.04.12. 19:10:54

Nem lesz itt semmi sem, minden marad a régiben, a sok igazságosztó hőböröghet így, hőböröghet úgy, az igazi utcai harcost nem lehet megfélemlíteni és eltántorítani sem!
ui.: a véleményük sem érdekel igazán, ebben a témában, főleg nem, ha az én gyerekemet, meg családomat gázolod stb.

"streetfighter" 2012.04.12. 19:36:25

@Polly-pudli-pötty:
A még nem ismert úton nyílván én is óvatosabb vagyok. Vadveszélyes helyeken mindig középre húzódom, ha van rá mód, és csökkentem a sebességet.
A 160 nyílván kevesebb helyen jöhet szóba, de volt már annál jóval több is néhol.
Tehát a körülmények határozzák meg, ez egyértelmű.
Én főleg az 1-esen, 10-esen 11-esen, 6-oson, 8-ason, 3-ason 33-ason és 44-esen szoktam járni, és Pest-megye egyéb országútjain.
Mellesleg megjegyzem, hogy az autó ereje, gyorsulási képessége nagyon nem mindegy, hiszen az egyikkel "kétszer annyi" ideig tarthat elérni egy sebességet, mint a másikkal, ezáltal jóval nehezebb gyorsan autózni vele.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.12. 20:09:42

@uarempty: "Megyek 1 kilométeren 220al utána meg megállok kávézni :D ..vicc komolyan az átlag sebesség mérő...gondolom valami szokásos proli találhatta ki."

Ember, olvastad is a cikket?Mert hogy:

"A rotterdami autópályán 2-3 kilométerenként elhelyezett mérőpontok megjelenésével elérték, hogy az arra közlekedő autósok 99,5%-a betartsa a sebességkorlátozást."

1 kilométer alatt te nem fox felgyorsulni se meg lelassulni se 220-ra/220-ról.Meg 2-3 km között jó eséllyel lehajtó sincsen, nem hogy parkoló, benzinkút.Vagy csak lazán főzöl egy kv-t a kocsiban menet közben?

uarempty 2012.04.12. 20:43:37

@geegee: Ember.Gondolkozol is vagy csak ömlik a szádból a trutyi.Nyilván itthon is kilométerenként fognak ki építeni ilyen rendszert :D:D:D::D:D:D a kintfelejtett30astáblamögöttmérő ország, az ilyen rendszerek kiépítéséről híres :D
Először mondjuk, normális utakat kellene csinálni...másrészről, van olyan kocsi, ami negyed mérföld alatt felgyorsul 220-ra simán..szóval, double fail :D ha rotterdámnál akarsz maradni mindenképp.De nyugi még mindig mehet 220-al a blokkóval felszerelt kocsi.Az átlagmérőd meg kenheted a hajadra ;)

Polly-pudli-pötty 2012.04.12. 20:54:27

@"streetfighter": "Mellesleg megjegyzem, hogy az autó ereje, gyorsulási képessége nagyon nem mindegy, hiszen az egyikkel "kétszer annyi" ideig tarthat elérni egy sebességet, mint a másikkal, ezáltal jóval nehezebb gyorsan autózni vele."

Na ja,nekem sajnos csak hurka 10mp alatt 100ra gyorsuló autóim vannak.Corsa b gsi és 190E 2.0 sportline.
Szeretnék valami erősebbet,de az a probléma,hogy ami erős az nekem feleslegesen nagy,ami kicsi és jól megy az drága és/vagy buzis. Szoktam hajtani egy A6 B5-öt 2.4 V6,az nagyon kevés abban a kasztniban,húzott 2.7 turbót mondjuk duzzogva elfogadnék. :)

papa33 2012.04.12. 20:54:31

@szgy: egyszer megelőzött, kb 140-nel mehetett bömös hátsó durrdefekt, M7-en: a leállósáv szélétől a belső sávig többször kacsázott jó hosszú fekete nyomot hagyva, kb 300 m nem fékezett nagyon és gumi eldob, pisi befolyt, Ő sem erre számított.

Typeir 2012.04.12. 20:54:40

Nem olvastam végig,ne haragudjatok.Nekem soha nem volt olyan surgos dolgom hogy 160-200-al menjek!Nem elég az a 130?Érdekes módon Németországban se megy mindenki 150-el.130 az pont jó,elozgeted a kamionokat meg a totymorgoket,hol itt a hiba?Írja meg valaki,kérem szépen!

papa33 2012.04.12. 20:57:25

A sebkorlátozás olyan lesz@rása ami itt folyik, olyan, mint a szembejövőt szembeköpni, az asszonyát menet közben letapperoli, szóval nem normális dolog. Mert azokat nem tesszük, pedig nem veszélyes (annyira).
nem is tudom miről beszélünk,
nincs joga senkinek mást veszélyeztetni, az meg nem bűn aki a megengedettnél lassabban megy
akit meg ez idegesít az alkalmatlan a vezetésre.

Mért nem téma ez más országban? ennyit lehet menni és kész.

Rocko- 2012.04.12. 21:07:42

@Polly-pudli-pötty: "De mi értelme lenne ebben a kicsiny országban"
jaja, ekkora kicsiny országban, ezen a szigeten, körülöttünk rengeteg óceánnal, úgyse lehet kijutni. ja bazze, ez nem anglia? akkár gondolkozzál már ország határon túl is!

Reggie 2012.04.12. 21:11:53

@Typeir: A varosban sem megy mindenki 50-el. Akkor legyen a korlat 30? Nyilvan ez nem indok...

uarempty 2012.04.12. 21:26:39

@papa33: már csak a középreszarni a nappaliban-al nem hoztad párhuzamba.Szal, ha neked azt mondják, h ugorj a kútba azonnal mer csak, akkor bele ugrasz.Hát jó, nyilván az sem zavar, hogy ölni 30-cal is lehet...meg már avval is, h bele ülsz a kocsiba, sőt, ha kilépsz az utcára már akkor veszélyben vagy!Arról meg már nem is beszélve, hogy a 20-30cal a megengedett alatt autózó mazsolák potenciális gyilkosok, hiszen a szabályosan közlekedőket előzésre%irányváltásra stb-re késztetik.Problem?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.04.12. 21:30:39

@papa33: A sebkorlátozás olyan lesz@rása ami itt folyik, olyan, mint a szembejövőt szembeköpni, az asszonyát menet közben letapperoli, szóval nem normális dolog. Mert azokat nem tesszük, pedig nem veszélyes (annyira)."

Az, hogy valaki nem tartja be a seb.korlátozást, az nem jelenti automatikusan azt, hogy veszélyes lenne. Lehet gyorsan hajtani, csak körültekintően, és bizonyos ésszerű keretek között. Másrészt én sem értek egyet a blokkoló használatával, aki gyorsan akar hajtani, az vállalja, hogy megbüntetik, valamint aki ezeket használja, az biztosan nem azért használja, hogy egy-két véletlen gyorshajtást elkerüljön, hanem azért, mert állandóan gyorsan hajt.

Polly-pudli-pötty 2012.04.12. 21:33:36

@Rocko-: Tudtommal arról szólt a cikk,hogy itthon be fogják tiltani a blokkolókat.
Erre jött a flame,hogy meg kéne emelni, el kellene törölni a pályán a limitet. Amire én előszedtem egy másik flémet,hogy ha Füzesabonytól Röszkéig egy jó 140-150 tempó helyett 180-200km/h közötti adrenalin vadászattal és plusz jó sok üzemanyaggal össze tudsz szedni akár 25perc előnyt is akkor mi értelme...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.12. 21:35:10

@froton: vazz, jó, persze... :-)) Ez olyan, mint a "felről le vagy lelről fel" (C)Besenyő Pista bácsi...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.12. 21:38:35

@FJPO: waz(z)e, ez télleg jónak tűnik...de ilyen hülye elnevezést... :-)))

maci_laaci 2012.04.12. 21:41:24

@velocista: Az általad említett Dunlop gumi az egyik legjobb (ADAC szerint is)! Nekem is ilyen van 225/45 ZR17-ben. Eddig semmilyen problémát nem tapasztaltam pedig rendszeresen megfuttatom 240 körül (persze nem itthon ;)))

Giczy Gergő 2012.04.12. 21:53:22

"Ezek két áthaladási pontban rögzítik az autók sebességét, és ebből számítják ki, hogy mennyivel hajtottak." - Pontosabban nem a sebességét, hanem az áthaladás időpontját rögzítik.

A rögzítési pontok távolsága és az áthaladási időpontok különbsége (tehát a pontok közötti távolság megtételéhez igénybe vett idő) hányadosa adja ki az átlagos sebességet (v=s/t). Ha ez több mint a szakaszon megengedett legnagyobb sebesség, akkor büntetés.

Szerintem a leghatékonyabb módja a sebességhatárok folyamatos betartatásának. Nem értem, hogy miért telnek-múlnak az évek, miközben a tapasztalatokat gyűjtik a megvalósítás helyett.

Rafkóblog 2012.04.12. 21:58:07

Volt mar kerdes? ... Mi lenne, ha valamilyen rendszer szerint lehetne menni legalabb palyan gyorsabban? Csak, mert a mostani 130 eleg karcsu. NEM szaguldozni szeretnek, csak kicsit esszerubben atgondolni a sebesseghatarokat...

wymanders 2012.04.12. 22:00:49

Kiváncsi lennék a cikkíró forrásaira. Amit Ausztriáról irt egy az egyben hülyeség. 23 éve koptatom az osztrák utakat. Évente kb. 65 000 km-t teszek meg kocsival + 15 000-et motorral, 70%-ban osztrák, 20% magyar utakon, persze egyforma stílusban. Miért megis mindig itt találnak meg a sebességmérőkkel? A többiről nem is beszélve.

Rocko- 2012.04.12. 22:09:39

@Typeir: "Németországban se megy mindenki 150-el.130 az pont jó,elozgeted a kamionokat meg a totymorgoket,hol itt a hiba?Írja meg valaki,kérem szépen!"

en.wikipedia.org/wiki/German_autobahns#Speed_limits
The German autobahns are famous for being some of the few public roads in the world without blanket speed limits for cars and motorcycles.

ezek mellett teljesen jó, hogy felhoztad. számold ki mennyivel hamarabb szegedre lehet érni berlinből, ha nem 130-cal hanem 160-nal jössz.

Rocko- 2012.04.12. 22:12:22

@Polly-pudli-pötty: na, ha időrend megvan, akkor most már jöhetne egy logikai sorrend is.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.04.12. 22:30:51

Autópályán én is felemelném 180-200-ra a határt! Nem hiszem, hogy különösebben mérhető lenne a dolog! Azért nem lenne rossz szabályosan 1,5 óra alatt Budapest-Nyíregyháza! A többség úgyis maradna a 140-150-es tempónál ami jelenleg is jellemző az autósokra!

igazi hős 2012.04.12. 22:46:28

@"streetfighter": "országúton szinte megoldhatatlan az egységnyi idő alatt megtett út számítása, és meg sem érné a redszer telepítése a relatív kis forgalom miatt" Miért megoldhatatlan? Pont ugyanaz a feladat, mint autópályánál, legfeljebb olyan szakaszt kell választani, ahol nincs leágazás. De még ez sem kell, csak ki kell szűrni azokat az adatokat, aminek 1 órán belül nincs "párja", az nyilván lekanyarodott (vagy megáll ebédelni).
Kis forgalmú utak: 85, 86, 11.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.12. 22:49:01

@uarempty: Magyarországon nem tudom, milesz, én a kinti példát írtam.Egyébként ha akrják, meg tudják csinálni...
A 220-at negyed mérföldön max a dragster gépek bírják, amik erre vannak építve.Aztán másra se jók.

Szóval nem hogy dupla hanem none fail... :-)

igazi hős 2012.04.12. 22:50:17

@ubu1: Nem ismerem az összeset, de a 7-esen és a 4-esen biztosan nem tilos bringázni.

poiuz429 2012.04.12. 23:05:36

jó döntés! ne égessék a T. képviselők a lassan 500 Ft-os benzint kényükre-kedvükre az én adómból !!!

inkább korlátozni kéne az összes politikus superbet és társait 90kmó-ban és letiltani a gázpedált 2/3-ad fölött :)

igazi hős 2012.04.12. 23:07:39

@Rocko-: "számold ki mennyivel hamarabb szegedre lehet érni berlinből" Számolgatni lehet, csak nem érdemes, annyi idő alatt sosem érsz haza, mit ami a papíron van. Akár a cseheken keresztül mész, akár az osztrákokon, jó eséllyel lesz egy "tömör" szakasz, a németeknél meg biztosan. Saját idők: 900 km ami nyugisan 8-8,5 óra (Skoda 120-assal), az nagyon tolva szűk 7 óra, 1200 km nyugisan 12 óra, tolva 10.

poiuz429 2012.04.12. 23:12:26

az árpa-féle töröljük el a 130-as korlátozást brigádnak meg azt üzenem, hogy erre a magyar körülmények között nincs lehetőség. Ez itt nem Amerika (ja ott 110-a max...) szóval akarom mondani nem Németország! közlekedéskultúrában és járműparkban van még pár évtizednyi (lassan századnyi) lemeradásunk...

acsiki 2012.04.12. 23:29:00

Azt elfelejtették közölni a cikkben, hogy Ausztriában és Hollandiában nem 3% a tűréshatár, hanem jóval magasabb. Én Linznél kaptam fotót 160-ról és 40 Eurós büntetés. Németországban egyszer 130-as sebnél 170-nel kaptak el 70 Eurós volt a büntetés. A Németeknél is kamerákkal figyelik az utat, a rendőr azt mondta, hogy 160-ig elnézőek.

Rocko- 2012.04.12. 23:49:31

@igazi hős:
kösz az adatokat.
nyilván nem lehet ezt percre pontosan kiszámolni, érdemes ezzel kalkulálni, hogy az ember amit az egyik helyen vesztett, azt máshol behozná.
"1200 km nyugisan 12 óra, tolva 10."
asszem ez jelentős különbség.

Rocko- 2012.04.13. 00:04:57

@poiuz429: mégis, meddig kell Ladákhoz és Wartburgokhoz igazodnunk? 10 évig? 30-ig? 100-ig?

poiuz429 2012.04.13. 00:21:22

@Rocko-: majd szólok! :)

komolyra fordítva a szót: hány Zsigulit és Wartburgot látsz a magyar autópályákon? gyakorlatilag ma már többe kerül egy matrica mint ezek a régi autók illyeneket már nem látsz autópályán. Ellenben pl. kukásautók 70-el "konvojban" közlekednek, valamint új mutációt figyeltem meg nemrég: egyre több 90-100-al közlekedő Lexust, Mercit, X-es BMW-t, Priust hagyok le a szokásos 120-130-as tempómmal...
Számomra is furcsa még, de azt hiszem ahogy megy fel a benzinár egyre több ilyet fogunk látni.

igazi hős 2012.04.13. 00:25:35

@Rocko-: "asszem ez jelentős különbség" Az attól függ, milyen sűrűn teszi meg az ember: hetente ingázik, kéthavonta megy ki, vagy 5 évben egyszer. Úgy is számolhatom, hogy 2 óra = 20 liter benzin, akkor is megéri?

Rocko- 2012.04.13. 00:41:28

@poiuz429: "komolyra fordítva a szót: hány Zsigulit és Wartburgot látsz a magyar autópályákon?"
na, pont ennyire indokolt a 130.

@igazi hős: számold ki hogy mit tudsz csinálni 2 óra alatt. ha munkára tudod fordítani, és keresel vele, akkor megéri.
de vannak más, nem pénzbeli előnyök is. mindenkinek magának kell eldöntenie.

poiuz429 2012.04.13. 01:34:23

@Rocko-: jajjj ne mondd már, hogy te is "olyan" srác vagy aki csak az első mondatot olvassa el! :)

jó éjt
www.youtube.com/watch?v=FHYja3xEYOc

krausz2 2012.04.13. 09:04:51

@Rocko-: Rocko-Rocko de rossz a példád!
Persze a késsel is lehet ölni,de Te sem szeretnél a városban ugy közlekedni, hogy késsel "felszerelt" emberek jönnek veled szemben.
Van egy törvény ami kimondja a közúti közlekedésre veszélyes eszközök tilalmát ebbe kell beemelni a 130-nál jobban jobban menni képes autók engedélyét.
Természetesen otthon mindenki olyan autót-kést- tarthat
amilyet akar,magánterületen.
A lényeg ma az az autó ami a megengedett sebesség maximum felet-130 km/ó- képes haladni a közúti közlekedésre potenciális veszélyt jelent.Ez előbb utóbb meg kell szüntetni.
Ez a veszélyforrás gyárilag könnyen orvosolható és máris megszűnhet az a képmutató állami magatartás,
hogy hozzásegítjük az állampolgárt a jogsértéshez.
Drogot is gyártunk - pl. fájdalom csillapítás miatt-
de nem forgalmazzuk szabadon.

krausz2 2012.04.13. 09:13:05

@K.teknőc:Neked barátom elmentek otthonról annyi biztos!
És az a baj, hogy komolyan is gondolod!
Egy mentséged azért lehet ha nincs jogosítványod...
Remélem nem is lesz!!!

Shadowbull 2012.04.13. 09:30:49

@krausz2: "A lényeg ma az az autó ami a megengedett sebesség maximum felet-130 km/ó- képes haladni a közúti közlekedésre potenciális veszélyt jelent.Ez előbb utóbb meg kell szüntetni."

marhasag.

Globetrotter2014 2012.04.13. 09:45:27

Elnézve már lement a nagy kommentáradat.Én annyit tennpék hozzá, hogy nem tudom valósak e trafi létszámadatok a cikkben, de a sógoráknál én csak egyszer láttam traffizást, azt is mellékúton.

A Passau Bécs vonalon viszont még soha pedig gyakran jérok rajta.

ELlenben az M3ason minden alkalommal legalább két helyen (van az a lekorlátozott lejtő kis kanyarral a végén nyáron teljesen feleslegesen lekorlátozva), ill valahol a debeceni leágazás után.

Rocko- 2012.04.13. 10:25:10

@krausz2: "A lényeg ma az az autó ami a megengedett sebesség maximum felet-130 km/ó- képes haladni a közúti közlekedésre potenciális veszélyt jelent"
értem. tehát 129-cel halál biztonságos vagyok, 131-gyel pedig közveszélyes ámokfutós. és szerinted így igaz, szentül, mert tötvénybe vésték.
igenis, értettem.

Rocko- 2012.04.13. 10:31:10

@poiuz429: elolvastam a többit, ez volt a lényeg.

hónaljeszkimó 2012.04.13. 12:01:45

Azt a k******* mennyi nyomorult ember van a földön... SZABADON !!! Ezeknek orvosi felügyelet kellene.....
Korlátozzuk az autókat 130km/h-ra.
Gratulálok. Gyógyszert vedd be, és menj vissza a dokihoz felülvizsgálatra, hátra végre bent tartanak ! Mert kellene. Gondolom nincs autód. Vagy az tényleg csak 130 max..... Vagy esetleg, Te/Ti vagytok a marhák akik 70 nél 30al gurul, mert fél......

Felment a vérnyomásom... ennyi sötét korlátolt embert. Drága jó barátom szavaival élve... (erős... cenzúrázva) "v*rte volna az apja a tapétára, hogy inkább a nap keltse ki"....

Potenciális veszély 130km/h felett... neee... Mellékes infó: minél nagyobb teljesítményű egy autó, annál biztonságosabb ha előzésről van szó, általában nagyobbak a fékjei is, mint egy suzukinak/daewoo matiznak, stb stb stb stb. Tiltsuk be őket... mindenkinek 1 literes kisautót automata váltóval.

Azt hiszem nem olvasok itt többet vissza.

poiuz429 2012.04.13. 12:58:04

@Rocko-: értem. Thát szerinted minden 160-180 alatt haladó egyéb jármű az úton csak "lényegtelen részlet". Sajátos meglátás. :)

igazi hős 2012.04.13. 13:07:29

@Rocko-: Ha nem számoltam volna ki, akkor hazafelé is ugyanúgy mentem volna, mint odafele és akkor nem tudnék kétféle adatot mondani. :-)
De nem csak a benzin számít, azért a kockázat is jóval nagyobb. "Érjek haza minél hamarabb": ebben nem csak a "hamarabb", hanem az "érjek haza" is fontos.
Ködben sem száguldozunk, pedig az idő drága.

Rocko- 2012.04.13. 13:09:25

@igazi hős: persze, de lehet ésszel is gyorsabban menni. ;)
sajnos sokan a gyorsabb közlekedést összekeverik az ész nélküli randalírozással.

Polly-pudli-pötty 2012.04.13. 13:27:46

@Shadowbull: A te autód mennyit ír pillanatnyi fogyasztásként 180-200nál és mennyi 130-150 között?

Shadowbull 2012.04.13. 13:36:03

@Polly-pudli-pötty: nem tudom, nincs rajta pillanatnyi fogyasztasmero.

poiuz429 2012.04.13. 13:45:09

A lényeg, hogy 2012-ben és a jövőben az autópályák már nem a "gyorsan érj oda"-ról, hanem az "olcsón és stresszmentesen érj oda"-ról szólnak.
Ennek tudatosodása a sofőrök fejében még folyamatban van, habár a magas benzinárakkal a folyamat rohamosan felgyorsult. A privát autókon közül gyakorlatilag mindenki 90-100-körül megy a pályán. Ehhez pedig előbb-utóbb, tetszik-nem tetszik a cégautósoknak és a leharcolt, rogyásig megrakott 3.0tdi és társaival közlekedő, román tranzitforgalomnak is alkalmazkodniuk kell.

Abfangjaeger 2012.04.13. 14:13:29

Eléggé érdekesek a kommentek, eltartott egy darabig, mire végigolvastam. Hát vannak eszetlen, idióta és felelőtlen emberek.
És egy kicsit az "Autobahn"-ról, aha már annyira sokan idézték. Tavaly novemberi-decemberi tapasztalat, ha azóta elavult, elnézést érte! :-)

Ajánlott sebesség a 130 km/h. Ha korlátozzák, az jellemzően 120 km/h és legalább 20-30 éves táblákkal van kirakva. Egyébként mehet mindenki, de nem megy feltétlenül. Forgalomban haladó autókból (3-as BMW) mérnek, vétés esetén félreinvitálnak, meg lehet nézni a filmet és fizetni a mozijegyet. És nem csak gyorshajtásért szednek ki, hanem tiltó tábla hatálya alatt előzésért is.
Balesetet nem láttam a kb. 1500 km alatt.
Táviratot szinte csak a 3 sávos pályákon láttunk. Két sávon a belsőben ott nem mennek állat módra. Nálunk ilyen esetben sokan mennének (akinek nem inge, annak gatyája).
(OFF: a benzináron dünnyögőknek: már akkor 1,6 € volt literje. Nálunk még 400 alatt.)
Ausztria: az idegbaj kerülgetett a kamionosoktól, ugyanis lehet előzni és előznek is. Úgyhogy a sebességmérő szépen ingadozott 100(90) és 130 között. 3 sávoson lehetett (csak) haladni.

A környező országokban nagyrészt 130 km/h a megengedett sebesség, semmi nem indokolja, hogy nálunk emeljék a sebességhatárt.
A németországi sebességkorlátozatlanságot meg erősen veszélyezteti a most folyó választás, az esélyesnek tartott (zöld)párt azzal kampányol, hogy megszüntetik, egységesen 120 km/h-ra korlátozzák a sebességet egész (!) Németországban.

Úgyhogy jó álmodozást az emelésről.

A blokkolókat meg tiltsák be. Ne diszkrimináljanak engem azzal, hogy anyagi lehetőségeim híján én nem lehetek gyorshajtó. :-)

Shadowbull 2012.04.13. 14:30:47

@Abfangjaeger: "az esélyesnek tartott (zöld)párt"

LOL.

Abfangjaeger 2012.04.13. 15:29:21

@Shadowbull: Most mi van? Eddig ellenzékben működő Zöldek pártja. Elnökük 2010-ben Claudia Roth volt. Az SPD-vel karöltve vannak koalícióban és a tartomány összes autópályáján (4400km) 120-as korlátozással kampányolnak, valamint győzelmük esetén lobbiznának az országos korlátozásért.

Globetrotter2014 2012.04.13. 15:39:49

@Abfangjaeger: ezzel kampányolnak. Ha ezzel nem is buknák be a választást (C Roth amúgy is a német belopitika egyik leggázabb jelensége, hol van már Joschka mint reklámarc), akkor sem tudnák átnyomni a szocikon a 120ast. SZVSZ még a 130ast sem...

Ha esetleg nem lennél képben, a zöldek már 8 évet "elkorményoztak", szintén a SDPvel koaliícióban. Az egyetlen nyom utánuk hogy hagyták leépülni az autópályákat (ehhez kellett Schröder pénzszórása is).

Abfangjaeger 2012.04.13. 15:57:53

@ZF2: Egy infó kimaradt, bocsi: Észak-Rajna-Vesztfáliáról van szó, ahol májusban lesznek a választások. SPD és Zöldek vannak többségben már most is, kampánytéma adott, talán szavahihetőbbek, mint a mieink.
És akkor lesz nemulass...

Globetrotter2014 2012.04.13. 16:05:14

@Abfangjaeger: most is zöld vörös koalíció van NRWben, általános 120nak még nincs nyoma...

Tényleg tudja valaki miért tartottak újabb landtagswahlt már 2012ben? Gonodlom most se nagyon vélt be a ződ csapat...

Rocko- 2012.04.13. 16:10:49

rájöttem!
tényleg el kell törölni a sebességhatárt. akinek sír a szája, hogy drága a benzin, az úgyse megy fel, még a pályamatricára is sajnálni fogja a pénzt, aki meg megteheti, hát az menjen 200-zal, meg 20-30 literes fogyasztással, hadd termelődjön az államnak a bevétel.

Shadowbull 2012.04.13. 16:50:35

@Abfangjaeger: A zoldek kabe annyira eselyesek a valasztasi gyozelemre, mint az LMP otthon.

A szocdemekkel egyutt esetleg, de nem eszik olyan forron a kasat.

Chabs 2012.04.13. 16:57:17

Angliaban meg szanalmasabb, 70mph (112) a megengedett autopalyan, 85el(136kph) mentem mikor ramlottek, buntit megkaptam, 60font+3pont a jogsiba vagy 105fonter megnezhetek egy videot arrol hogy veszelyes gyorsan menni:) persze a detektorom meg se nyikkant, ugynezki ezek a szarok csak a telepitett kamerak ellen jok. Mostantol inkabb megyek amennyivel legalis, kevesebb lesz a benzin... Meg mindenhonnan elkesek :D

Index Elek 2012.04.13. 19:26:35

Nagyon helyes! Aktív eszköz nem lehet legális. Passzív (detektor, ami csak vesz jelet) viszont legyen legális.

Abfangjaeger 2012.04.13. 21:05:20

@ZF2: Merkel csapata volt a kormányzó Észak-Rajna-Vesztfáliában, de nem tudtak valamin megegyezni és feloszlatták magukat. Májusban választás. Meg még két tartományban is, pontosabban az egyikben már lement talán múlt héten, ott maradtak Merkelék.

@Shadowbull: A zöldek biz a szocdemekkel vannak összeölelkezve és többségben. Egyenlőre. Ha nagyon pedzegetnek pár kényes témát, mint pl. a sebességkorlátozást, akkor még változhat az arány. Bár annyira nem nézem hülyének őket, hogy bukta dologgal kampányoljanak.

Shadowbull 2012.04.13. 21:54:56

@Abfangjaeger: a zoldekrol minden rosszat elkepzelhetsz nyugodtan.

Knorbi 2012.04.14. 16:59:22

Mintha egy kicsit eltértetek volna a témától sőt még az országtól is. :) Na mindegy itt úgyis mindig az akarja megmondani a tutit aki nem is itt él. Az viszont már érdekesebb hogy ezek alapján ott sem annyira király a helyzet minden téren......Merugye itt ha hoznak egy új szabályt akkor jön a BEZZEG itt meg BEZZEG ott mennyivel jobb meg igazságosabb a jog meg a rendőr is meg nincs is trafijuk egyse mégse száguld senki.

Mocsári Troll 2012.04.15. 22:18:38

felesleges a lézerblokkoló, kurva drága , 250 ezertől indul egy rendes, és nem is nyujt közel sem olyan biztos védelmet, mint azt a forgalmazók mondják.

egyébként is csak a videós lézer ellen véd, a mostanában használt automata fényképezős lézerkamerák ellen nem, mert azok csak közelről mérnek rá a kocsira.
ugyancsak hatástalan a fix trafipaxok ellen , mert azok doplerradar elven mérnek.

egyébként a tuti védelem az a külföldi rendszám. persze ehhez külföldi lakcím is kell. nem drága ma már egy román lakás...

Normál közlekedő 2012.04.16. 16:18:14

Sziasztok! Olvasom a hozzászólásaitokat, és szeretném egy picit más szemszögből megközelíteni a dolgot. Azt előre bocsátom, hogy én sem az 1.5-ös kisautós,110-zel poroszkálók közé tartozom. Szerintem nem a sebességgel van probléma, hanem az egyéb szabályok be nem tartásával-főleg autópályán!
Például a követési távolság helytelen megválasztása roppant balesetveszélyes,tempótól függetlenül. Másik nagy probléma a jobbra tartási kötelezettség elmulasztása.Jó példa erre az M7 Székesfehérvár-Budapest szakasza. Valamiért szinte mindenki a középső sávot választja 110-130 közötti tempóval,nem gondolva arra, hogy mások gyorsabban jönnek.Ezeket a szabályokat-általában-azok az emberek nem veszik figyelembe, akik hőzöngenek,ha valaki 130 feletti tempóval közlekedik. És rendre kis köbcentis autóval. NEM nézem le ezeket az autókat, csak nekik le kéne húzódni a szélső sávba. Ezzel ők is biztonságban érezhetnék magukat, és azok is elégedettek lehetnének, akik gyorsan szeretnek menni. Szerintem így kellene megteremteni a jó közlekedési morált. Mindenkinek, de legalábbis a többségnek kéne kedvezni. Nagyon sokszor tapasztalom, hogy látja a szélsőben közlekedő, hogy a belső sávban egy nála sokkal gyorsabban közlekedő autó halad,bőven maradhatna a külső sávban, de ő csakazértis bejön merthát neki új autója van, és különben is ő szabályosan közlekedik 80-nal. Általában rendre 1000-1500 ccm közötti autókról van szó. Én is jártam ilyennel, de tudomásul kéne venni, hogy ezek nem pályára készültek. Olvastam itt olyan véleményt, hogy az autók többsége bírja a 160-at. Ez igaz,csak az nem mindegy hogy ez a teljesítő képességének 100%-a, vagy csak 70...nem beszélve a kis dobfékekről,a keskeny gumikról,csekély önsúlyról...na de hajrá,előbb vagy utóbb csak lesz normális közlekedésünk kishazánkban :-)

vasgyuszi 2012.04.16. 16:24:01

@FJPO: Badá-ra nincs, vazze ;) ?

jacksly 2012.06.01. 11:26:21

@jacksly: Azóta eltelt 50 nap, de csekket még nem kaptam. Reménykedhetek, hogy megúsztam?

jacksly 2015.05.06. 17:12:41

@jacksly: Most véletlen rábukkantam erre a bejegyzésemre, és elmondhaom, hogy nem kaptam semmiféle bírságot/büntetést. Pedig eltelt már 3 év is azóta... mindenesetre ez az eset megmaradt bennem, azóta is mindig eszembe jut, és figyelek/vigyázok, nehogy ugyanez megtörténjen még 1x, ugyanis heti 5x járok arra a munkahelyemre.
süti beállítások módosítása