HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ezt még simán kipofozzuk

2012.05.01. 06:50 Tcomment

Címkék: javítás adatbázis totálkár nepper márkaszerviz karosszéria

Tabu a törött autó? Mit lehet megjavítani és mit nem? Mi gyűjtjük be Európa roncsait?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

134 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr344480986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joetaylor 2012.05.01. 11:08:58

Sok EU-s országban nem kötnek casco-t olyan autóra ami már egyszer gtk kifizetésen esett át. Illetve a ha valaki összetöri akkor hiába vagy tulajdonosként a vétlen fél akkor is csak az autó piaci árának tizedét fizetik ki rá.

protézisesh 2012.05.01. 11:10:32

az asszonynak veztunk egy gyari uj nullkilometeres xsara picassot. hat eves mult novemberben, azota van benne 71ekm. varos-elovaros, a megyet kb 3x hagyta el. ennek megfeleloen tukorfenyes a kormany (lampanal gyorsan bekremezett kez+borkormany...) Illetve korben minden elem viseli a bevasarlokocsik, mellette parkolo autok nyomait. az auto soha nem torott (kicsit se!), de igy egy "utottkopott vacak", a javitashoz meg nagyjabol telibe kellene fujni, mert minden elemen van valami. ha lejavittatom, akkor meg "korbetort ocska szar" lesz hozzaerto joska es tanacsadoja szemeben... :-(

Rocko- 2012.05.01. 11:13:39

engem az érdekelne, hogy a képen látható A3-ast hogyan javítják? teszem azt nem egy kisebb horpadás, hanem rendesen elkapták. önhordó a kocsi, tehát nem lehet csak úgy lekapni az elemet. nemis különálló elem mint a sárvédő vagy az ajtó, hanem ez maga a bódé, ami egy egész. ezt lehet jól javítani?
valaki? Car Mandiner?

xylon 2012.05.01. 11:22:26

@haggyadaszt: Jaja, nekem is feltunt, valoszinusegszamitasbol elegtelen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.01. 11:23:44

"Egy-két újrafényezett elem miatt tényleg kár elállni egy amúgy jó vételtől."

Ja, csak aztán azt is találd ki, hogy miért volt fényezve...

Kicsit tudathasadásos dolog ez, rendszeresen vannak rommártört autók a hahuról, aztán meg ez :)

kridli 2012.05.01. 11:29:25

Ha jól emlékszem egyszer a top gear csinált egy tesztet, hogy összetörtek két focus-t, egy törésmenteset és egy összetákoltat. elég durva volt a különbség...

Rocko- 2012.05.01. 11:35:54

@Make Valamit: így lesz a zöld autóból kék. :)
tan még erősebb is lett.

nitro1 2012.05.01. 11:39:24

@protézisesh: Miért, ha eladnád, mennyivel alacsonyabb árat kérnél érte a hasonló korú és futásteljesítményű, de ilyen hibákkal nem rendelkező típustársakhoz képest? Vagy a kérdést megfordítva: TE mennyit alkudnál le az árából, ha egy ilyet neked akarnának eladni?

karlmann 2012.05.01. 11:39:25

Értem én, hogy gőzmozdony, de mivel megy? A viccet félretéve, jól hangzik, amit a szerző ír, csak az élet nem így működik. Mert amikor két E60-ból csinálnak egyet, azt nem adják oda "gyanúsan" olcsón, még akkor se ha mindkét oldala bal. Két okból sem egyrészt mert sok munka van vele, másrészt mert ebben a szegmensben a minél kevesebb munka, minél nagyobb haszon a fő vezérelv. Az amit a becsületesnepper mond, hogy nem kell rögtön begazolni egy kis sérüléstől igaz, mert az is életszerűtlen, hogy minden 10 éves kocsiban 80000km van és persze sérülésmentes.

Az igazság valahol a kettő között van, csakhogy ezt kideríteni nagyon nem egyszerű. Aki jót akar magának és főleg a pénztárcájának az jól teszi, ha alaposan lecsekkoltatja a kinézett autót. Apámnak van egy régi nyugdíjas autószerelő barátja, ő szokta mondani, hogy aki használt kocsit akar venni és nem akar utólag meglepetéseket, eleve úgy álljon hozzá, hogy az erre szánt összeg pár százalékát szánja rá állapotfelmérésre. Ez soknak tűnhet, de aki betartotta, még nem faragott rá soha. Persze ehhez kell egy megbízható és ami még fontosabb hozzáértő szerelő (ilyet is nehéz találni). Tegyük hozzá, ha valaki vakon próbálkozik, az is járhat szerencsével csak ennek az esélye nagyon kicsi.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.05.01. 11:40:08

Nem két lecserélt sárvédővel van a gond, hanem azzal, ha a gyűrődőzónák sérültek. Egy váznyúlvány visszahúzatása már elég vicces, még akkor is, ha tizedmilliméter pontosan sikerült. A hegesztésnél meg nem a korrózióvédelem a szempont, hanem az, hogy melyik elemet milyen szilárdságú kötéssel rögzítik, hogy az illeszkedjen a gyűrődőzóna funkciójához.

Rocko- 2012.05.01. 11:40:11

"A biztonság miatt aggódóknak pedig azon érdemes elgondolkodni, mennyi az esélye annak, hogy ugyanolyan baleset következzen be ugyanazzal az autóval"
kicsi. ellenben esélyesebb hogy ott fog leghamarabb megrogyni (ha rossz a javítás).

kridli 2012.05.01. 11:41:39

@kridli: rosszul emlékeztem, nem top gear volt, hanem fifth gear, itt a link:
www.youtube.com/watch?v=yjxM9chAe1k

novothauto · http://novothauto.hu 2012.05.01. 11:44:59

@novothauto: És az eladásnál igenis írják ki, hogy sérült javított autó. Ha jogában áll mindenkinek tudni, hogy mit vesz a pénzéért. Így van ez a kilométeróra állással is. Ha valaki 100 000 alatti autót akar, szíve joga, hogy azt válasszon a pénzéért. Lassan már, ha sokszor elolvasom, hogy a neppernek miattam kell visszatekerni a kilométerórát, Stockholm szindrómás leszek, és alapítványt indítok, hogy ingyen tehessék ezt meg a kereskedők.

MP 2012.05.01. 11:54:22

Egy normális országban... Mikor lesz itt olyan??? Ha bármit rendbe akarnának tenni akkor egyből jön a kiabálás hogy hány munkahely vész el. Az hogy hány ember bukik valamit anyagilag, erkölcsileg a zavaros viszonyok miatt nem érdekel senkit sem. Ezt most pártok és személyek nélkül mondom mert mindenre s mindenkire érvényes.

lyesmith 2012.05.01. 11:54:40

Nem az a baj hogy ha sérült volt egy autó hanem az ha el akarják titkolni a vevő elől. Azért megy mindenki szerelővel használt autót vásárolni mert az eladó nem mondja el hogy mi a baja az autónak.

Ha az eladó válalna 3-12 hónap garanciát az autóra akkor rögtön kevesebb embert érdekelne ha volt javítva az autó.

Mérges 1234 2012.05.01. 11:55:06

@Make Valamit:

Megnéztem a képeket és nem értem, ez egy majd 10 éves suzuki, fényezés lakatos munka, simán van vagy 300.000 Ft, megéri ez valakinek.

Amúgy sem egy 5 csillagos störéstesztű autó, de ha ezzel lecsokolnak most valakit, darabokra hullik....

haggyadaszt 2012.05.01. 11:58:07

@xylon:
@Phrascarica:
@skyrangr:
azt meg ugye nem nehéz kitalálni (még akkor is, ha nem guglizok statisztikát meg diagrammokat), hogy az autó egyes pontjai gyakrabban sérülnek - ezért is valószínűbb, hogy a már sérült elem fog újra törni. Egy javított A oszlopnak meg nem csak a borulás, hanem a frontális ütközés esetén is szerepe van. Nagyon nem mindegy, hogy az autó elnyeli az ütközés erejének egy részét, esetleg (ahogy tervezték) lefelé indul-e a motor és felfelé a tető, vagy egész egyszerűen összeroppanik és az utasok ölében landol a műszerfal (amin már a légzsák meg az öv nem segít)...

Kuruttya 2012.05.01. 12:00:08

@Index Elek: ugye nem gondolod komolyan, hogy a német fuvaros adott esetben nem fujatná meg a haverral azt a szondát, ha úgy alakulna? :) Nagyonis helyes kérdés, mert ez a kiskapu az egész megoldást értelmetlenné teszi.

Kuruttya 2012.05.01. 12:06:23

@joetaylor: ez kurva nagy lehúzás ám, nehogy azt hidd, hogy ez az embereknek kedvez. Semmi más célja nincs, mint hogy az emberek ne járjanak 5 évnél idősebb kocsival, ami csak az autógyártók eladásait hivatott pörgetni.

Tegyük fel, hogy van egy 8 éves autód, piaci áron 1 milliót ér, kurva eurotaxban meg 700e-t. Tegyük fel, hogy más hibájából összetörik az első lökhárító. Nem nagyon, de cserélni kell. Erre jön a szervíz, és azt mondja, hogy az új alkatrész 300e, munkadíj 100e, hát kérem itten gazdasági totálkár van, lehet kidobni az autót. Reális? Lófaszt. Aztán persze ugyanez a szerelő megvenné a "roncsot", bontott alkatrészből 50e-ért kipofozza, és eladja 1.2 millióért.

w a s d 2012.05.01. 12:14:43

"Egy szakszerű javítás után 6-8 évig nem kell tartani attól, hogy bármi baj legyen, ami egy átlagos autóéletben hosszú időnek számít."

Na ja, de valószínűbb, hogy inkább csak össze lett dobva, nem pedig szakszerűen javítva. Úgy meg a 6-8 év 2-4- re csökken, aztán lehet a rozsdás elemet cseréltetni. Olyan autóm meg már van, amit lakatoltatni kell lassan majd, nem kell másik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.01. 12:16:43

@vomit: nem értem egy ilyen autónál hogy éri meg ekkora meló?
ha kész az autó ér 400 ezret max.
teljes fényezés,több napos lakatolás ,szét össze szerelés stb alaktrészek ,adózásról nem is érdemes beszélni...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.01. 12:20:23

Ez olyan mint a balesetek:személyi sérülés sokkal nagyobb számban van mint haláleset.
A kocsik is általában kicsit törnek legtöbbszöőr parkoláskor stb.
A nagyon totálkáros kocsi ritkább,és asszem a biztosító kivonatja a forgalomból ,ha közlekedésre alkalmatlan lett.

Poita not Peter! 2012.05.01. 12:23:20

it Ausztráliában ha tört egy autó és gazdasági totálkár akkor csak szakember javíthatja amit vagy számlával vagy ha saját akkor szakmunkásbizonyítvánnyal igazolsz, fényképes dokumentáció kell a javítás menetéről és az összes számla az alaktrészekről. Forgalombahelyezés előtt egy kisorsolt lakatosműhelyben valahol 400-500 AUD közti összeg fejében átvizsgálják az autót, hogy hogyan sikerült. Ezután kaphat rendszámot megint. Ha műszaki totálkár akkor felejtsd el-kuka.

NEXUS6 2012.05.01. 12:36:38

Én is csatlakozom a reanimált kocsikat fenntartással kezelőkhöz.
Amikor valaki kocsit vesz, akkor azzal valamilyen biztonsági kockázatot is felvállal. Ha veszek egy kicsit avittosabb mergát, még ha kisebb törésen át is esett, tudom, hogy baleset esetén én vagyok a jani, mert abban még van anyag. Egy eleve könnyű és xar töréstesztes kocsi javítottan, mint a zörgős nejlonzacsi gyűrődik össze.

Szal egy törött kocsi nem csak arról szól, hogy ciki a heverok elött, mert a nagy népi átverősdiben én lettem a lúzer. És Béla aki minden útjába eső kocsit megmér a rétegvastagságmérőjével majd jól beéget.

Hanem ez arról is szól, amit a topgíres videó látványosan érzékeltet. A kérdés súlyosan felmerülhet, amikor az ember egy szerette betegágyánál áll és tudja, hogy mondjuk 200 000 Ft-ot spórolt a kedvese sérülésein.
Megéri?

Ez az ami a nagy össznépi iszonyat mögött lehet a törött kocsikkal szemben.

DrSzoke 2012.05.01. 12:56:09

@kridli: Lattam.De elotte azt is megmutattak hogy an volt javitva.Az okos angol lakatos valami kukabol kiszedett rozsdas lemezdarabolt heftelt a hossztartora.A TSZ mtz traktorait kulonbul javitottak anno a szakik.

ratsche (törölt) 2012.05.01. 12:59:43

@haggyadaszt: Szóról-szóra egyetértek. Statisztika az ütközések irányának gyakoriságáról természetesen van, minden oktatóanyag a passzív biztonságról ugyanazzal a képpel kezdôdik, amin be vannak ezek rajzolva. Megpróbálom elôásni.

DrSzoke 2012.05.01. 13:03:04

@Poita not Peter!: Nagyjabol NZ-n is ez van.Gazdasagi TK utan automatikus kivonas. Utana ugyan barki megjavithatja,de el kell vinni engineerhez,akibol megyenkent 1-2 van,nem keves penzert lecsekkolja es dokumentalja.Ha rendben van,akkor kaphat megint rendszamot,de ennek orokre nyoma marad.Ennyi es meg van oldva a dolog.Sztem Mo-n a fizetendo jarulekos koltsegekkel mestersegesen magasan tartott hansznaltauo ar a legnagyobb baj.Ha eszszeru aron lenne kocsi,kb meg is szunne ez a fajta dolog. Nem erne meg.

Nick Leeson 2012.05.01. 13:15:06

Ott kezdődik a probléma, hogy a regadók és az egyéb sarcok miatt jóval magasabb a használt autó ára itthon mint bárhol máshol Európában.

Amíg ez így lesz, addig mindig lesz újraélesztett, kintről behozott és kipofozott autó.
Majd ha egy autó itt is reális érteken lesz megvásárolható, akkor vége szakad minden trükközésnek. Most még pénzt adunk olyan autóért (Sőt évekig járni kényszerülünk vele) amit külföldön már visznek a roncstelepre...

Gugli a barátod 2012.05.01. 13:24:05

Sziasztok, segitsegre lenne szuksegem:
Felesegem parkoloban kb. 5km/h sebesseggel beletolatott egy B-s rendszamu Honda Civic-be (saccra kb.25 eves),aminek behorpadt enyhen a lokharitoja.A serulest le is fenykepezte,ranezesre max. 5ezer Ft-os a kar,a masik fel nem akarta ott helyben elintezni,mert majd a biztosito.A biztosito most kikuldott egy papirt,hogy kifizetett 186ezer! Forintot a karra. A hasznaltauton ezek a kocsik 90ezerert mennek 2 ev muszakival, ugyhogy elegge egyertelmu a biztositasi csalas, raadasul emiatt 2 bonus osztalyt is bukunk(ha a realis karrol jott volna papir termeszetesen azt kifizettuk volna).Mit lehet tenni ilyen esetben? Egyaltalan erdemes lepni valamit az ugyben? Koszi, ha segitetek.

Pipas 2012.05.01. 13:33:42

@Gugli a barátod: Annó én is hasonlóképpen jártam, csak nekem nem volt fényképem. Szerintem mindenképpen foduljatok ügyvédhez, a fénykép elég meggyőző tud lenni.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.05.01. 13:37:47

hát én nem vagyok karosszériás, de ha az lennék, biztos megsértődnék, ha azt olvasnám, h azt se tudja, h mi az a ponthegesztő. bezzeg a fényezőnek meg a kezében van a gyári réteg. nem akarok trollkodni, bár itt a tököm se tudja, h mit értetek trollkodáson, de kicsit vissza kéne venni a mérnőki arcoskodásból, mert az autós újságírás sztem nem mérnöki munka.

Rocko- 2012.05.01. 13:38:09

@ColT: "Ja, csak aztán azt is találd ki, hogy miért volt fényezve..."
ezért kell alaposan megvizsgálni. erről beszélt is a becsületes nepper. minnél kevésbbé találod megfelelő emberrel a javítás nyomát, annál biztosabb, hogy profi volt a javítás.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.05.01. 14:09:27

Így a sokadik cikknél azt kezdem érezni, hogy most már tudom, hogy mit kéne vásárolnom és hogyan kellene élnem, ha rengeteg pénzem lenne.

Nem arról van szó, hogy nem értek egyet a cikkel, csak belefáradtam ezekbe a "igazából minden szar, ami nem gyári" megmondásokba.

Megkockáztatom, egy nyállal és rágógumival összetapasztott, temperával felületkezelt A4 is biztonságosabb, mint egy Csikós féle rettenet. Ami szintén tök jó, de azonnal családgyilkossá válik a kommentekben, ha ír róla.

Mer ugye az elnöki datsun is király, meg a hangyász, meg a 20 éves mx5, a szétrohadó hacsi, de a nem szakszerűen ponthegesztett szvift már istenkísértés.

Most akkor mi is van?

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.05.01. 14:13:10

@Gyurma73: Írtam is, egyrészt 2005-ösek a felvételek, másrészt a környezetből úgy néztem hogy kimondottan ilyesmivel fogalkozó műhelyben csinálták. Szóval lehet hogy gyakorlódarab volt, inkább ezen égessen a tanuló lukat a kaszniba mint Márió BMW-jén.

Rocko- 2012.05.01. 14:50:07

@vau: "Most akkor mi is van?"
kedd.
a lényegi különbség, hogy ezeket a "roncsokat" nevezzük így saját magukért használják a fentebb megnevezett emberek, mert számukra fontosabb az élvezeti érték, mint a biztonság.
ezzel szemben az autó egy közlekedési szerszám, egy szimpla tárgy, aminek a célja, hogy eszközként funkcionáljon, A-B közt üzembiztosan, biztonságosan vigyen el.
a két csoportot teljesen más vezérli, és emlékeim szerint sosem bíztattak a TC újságírók senkit se arra, hogy mindenki 20-30-60 éves autókkal közlekedjen.
remélem érzed a különbséget.

w a s d 2012.05.01. 15:44:24

@Gugli a barátod: Felajánlotta a biztosító, hogy a pénzt feléjük kifizetve nem csökkentik a besorolást? Mert ha nem, akkor szerintem nincs értelme semmit csinálni (olyan szempontból, hogy "csak" a biztosító károsul), mert ígyis- úgyis 2- vel csökken a bónuszbesorolás, ha a kár 5.000, vagy ha 186.000 FT, akkor is.

Polly-pudli-pötty 2012.05.01. 16:10:00

@Nick Leeson: "Ott kezdődik a probléma, hogy a regadók és az egyéb sarcok miatt jóval magasabb a használt autó ára itthon mint bárhol máshol Európában."

Nemrég ezeket hozták haverok:
e39 tuoring tds 210ekm 800e-ben állt meg.
w210 rozsdamentes 220cdi 240ekm 650eft (valami 7-800eur volt majdnem verekedni kellett érte a lengyelekkel)
A6 B5 2.5TDI full extrás,900e volt névre írva.
Apósomnak van egy sérülésmentes ugyanilyen A6-osa 2.4 benzines talán eladná,1.3ért mennek az ilyenek a Hahu-n,de felraknám ott is maradna,ilyen olcsón importálható használtautók mellett. Ha ennél is olcsóbb lenne a regadó akkor minden szemetet behordanának. Szóval még van némi árrés a behozott és itthoni autók között,de ahány M-es rendszámú fiatalkorú autót látok mostanában már nem sokáig.

Gugli a barátod 2012.05.01. 16:37:35

@w a s d:

Igen, felajanlotta.De nyilvan 2 bonusz csokkenes nem er 186ezer Ft-ot.Csak az embernek kinyilik a bicska a zsebeben,h. egy 25 eves auto lokharitojanak horpadasara (vagy ki tudja mire) kifizet a biztosito 186e Ft-t, nekem meg a bekerulesi erteket se teriti,ha az en autom serul.

Phrascarica 2012.05.01. 16:47:18

@Rocko-: nem, de ezek szerint mással is megesett Audi 100-al :))

Rocko- 2012.05.01. 16:49:31

@Phrascarica: igen, elég hasonlóak a körülmények. :)
bár ugye a fenti cikkből kiindulva, akár ugyanaz a kocsi is lehetett volna. :D

samot 2012.05.01. 16:52:55

Mindent beleszàmolva,biztos,hogy nem kifizetödö a nagyroncsbol kis roncsot csinàlni!
Az a szomoru,hogy ilyenre van még vàlalkozo,habàr lehet,hogy csak matekbol gyenge!:)

Phrascarica 2012.05.01. 17:07:13

@Gugli a barátod: nekem is volt ilyen, egy 1992-es Golfra fizettek 386 ezret egy első lükhárító, első sárvédő (kb fénysérült volt).
Nálam a srác kiegyezett volna 50e kp-vel, de beintettem neki, a biztosító meg kipengetett neki 386 ezret :DD
Én azt mondom ügyes volt, a biztosító meg megérdemli a szopást, ha ennyire korrupt kárfelmérőkkel dolgozik. Két elem fényezésénél már nem éri meg zsebből kifizetni szerintem.

Phrascarica 2012.05.01. 17:09:42

@Rocko-: lehet hogy Norbi vette meg tőlem és folytatódott a kálváriája? 1983-as metálkék Audi 100CD volt kb 1993-ban.

Pasas 2012.05.01. 17:12:03

Mindenki kínlódik hogy ez a sárvédő, vagy ajtó már festve volt, ezek közül hányan méretik be hogy milyen állapotban van a fék vagy a kormány?
Vagy az nem lényeges biztonsági elem?

Rocko- 2012.05.01. 17:16:12

@Phrascarica: akkor nem. :)
nem kék és Avant.

w a s d 2012.05.01. 17:20:21

@Gugli a barátod:
Az világos, hogy a 186ezret nem éri meg. De ha nem az a probléma, hogy 10-20ezret még megérné kifizetni, ennyit meg nem, hogy megmaradjon a bónusz, akkor nem értem, miért érné meg a fáradtságot az egész.
A kötelezőbiztosítás meg ilyen, pont ez a lényege, ha a másiknak 5.000 vagy 5millió forintos kárt okozunk, azt kifizeti a biztosítónk neki, nekünk meg ilyen szempontból mindegy, hogy mekkora a másik kára, 2 osztállyal való lesorolás (és vele kb. 10%- kal magasabb biztosítási díj) amit kapunk, a többivel meg nem kell törődni cserébe.

A károsultat érné meg legfeljebb megkérdezni, mi a titka, hogy legközelebb az ő helyébe kerülve jól lehessen járni.:D

ne most 2012.05.01. 17:43:30

Ponthegesztes azoknak való, aki gyárban javítatja a kocsiját. A többieknek meg marad a fémlemez és a CO hegesztő.
Ponthegesztést kb 0,1mp tart 8000A mellett miközben a lemezeket kb 200kp erővel kell összenyomni. A ponthegesztő nem egy tollpihe, mint a CO hegesztő.
A húzatópadot be kellene tiltani.

Roppongi 2012.05.01. 17:58:00

@végbéla: Nem csak a biztositok... Az egyszeru olajcseret is lejelentik a muhelyek es minden javitast. Csak akkor kapsz engedelyt muhely uzlemeletesere, ha csatlakozol a szamitogepes adatbazishoz es onnantol kezdve mindent amit csinalsz barmilyen auton ami begurul a muhelybe, le kell jelentened... Itt egy pelda egy hasznaltautorol:

www.carfax.com/VehicleHistory/p/Report.cfx?partner=DLR_3&vin=19UUA66278A021140&zipCode=

2012.05.01. 18:04:11

Nem tudom a cikkíró miért tartja a ponthegesztőt mágikus és ritka szerszámnak, amivel csak bennfentesek rendelkeznek. Én már elég sok koszfészek lakatosműhelyben jártam, de nem találkoztam még olyannal ahol ne lett volna. Már 15 évvel ezelőtt is alaptartozék volt minden magára valamit adó karosszériásnál.

"Á, hagyjuk, tuti kettőből rakták össze – hangzik el az ítélet. A kereskedő már szó nélkül vissza is ment a klimatizált bódéba"

Ezen meg igazán nem kell csodálkozni a kedves kereskedőknek, ugyanis lényegében maguknak köszönhetik ezt a brutális bizalmatlanságot: Az hogy egy kilóméteróra vissza van csavarva, már mondhatni alapszintű rutinbeavatkozás. A szépészeti, és esztétikai beavatkozások is, amivel a korábbi sérüléseket, valós futásteljesítményt, módosításokat leplezik. Az meg, hogy a hirdetések zöme úgy hazugság ahogy van, csak pont az "i"-re. Ezekután mit kell csodálkozni, ha egy történetesen rendben lévő autót is nagyítóval vizsgálnak, és a nemlétező totálkár nyomait keresik? Én mostanában épp a régi vasamat szeretném nyugdíjazni, fiatalabbra cserélni, legutóbb 10 éve tettem így, akkor is meg kellett harcolni: néztem már meg sérülésmentesnek, tökéletes állapotúnak hirdetett autót, ami LÁTHATÓAN és laikus szemmel nézve is bucskázott néhányat, az évjárata sem stimmelt, meg úgy ánblokk semmi, ráadásul annyira tökéletes műszaki állapotban volt, hogy be se lehetett indítani. Nos 10 év alatt már fejlődtünk picit, pénteken néztem meg egy fényképek alapján szépnek tűnő autót: szokásos szilikon vakolat alatt tényleg egy szép hangú motor pöfögött, bár 850-es helyett valamiért legalább 1300-on pörgött alapjáraton, de más rendelleneset nem lehetett hallani látni. Sebaj, kicsire nem adunk, nézzük azt a sérülésmentes kasznit, az a legfontosabb: Végülis a helyszínen kiderült, hogy "volt már javítva, kicsit sérült a bal oldala". ...Motorháztetőt alig lehetett lecsukni, illesztések 0,3mm-től egészen az 1 centiig bezárólag változtak elemenként és oldalanként, hát nem tudom, nekem a kis sérülés, és esztétikai hiba az huplinál, horpadásnál zárul... nem vettem meg. Szeritnem egy kis őszinteséggel lehetne segíteni a bizniszen, én előbb megveszek egy rakás szart, ha pontosan tudok mérlegelni, hogy mi a baja, mit kell javítni, mint egy rejtélyes hibákkal teli, homályos multú pénznyelőt.

Phrascarica 2012.05.01. 18:40:15

@Jankove: "én előbb megveszek egy rakás szart, ha pontosan tudok mérlegelni, hogy mi a baja, mit kell javítni, mint egy rejtélyes hibákkal teli, homályos multú pénznyelőt. "
+1

Begami 2012.05.01. 20:01:48

@Nick Leeson:

Nem tisztem védeni a regadót nem is értek egyet vele.DE! Ha nem lenne sokkal több "roncs" kerülne az országba! Miért is? Általában nem a tisztes szándékú autóvásárló honfitársaink mennek ki autóért.Hanem a dörzsölt nepperek akik kiválogatják a pár száz eurós törött lelakott szemetet behozzák kipofozzák és mehet a piacra.A regadó nem is érdekli őket úgy is az új tulaj fizeti.Kb 10-ből 7 autó így kerül be az országba.

Index Elek 2012.05.01. 20:08:35

@Kuruttya:

Hát alapvetően úgy gondolom, hogy nem fúvatná meg. Egy török "német" vagy egy exjugó "német" fuvaros simán.

Normálisan ez úgy menne, hogy lehet csalni, de rajtakapnak és akkor olyan büntetést kapsz, hogy többet azt a melót nem is csinálhatod. Ugyanis ha egy névlegesen 24 tonnás kamion belerongyol begombázva egy családi házba mondjuk, akkor ott emberek halnak meg. Hiába fújta meg helyette Musztafa vagy Zladkó. Mert a kamion dízellel megy, nem pedig AlcoLockal.

De tudom azt is, hogy amit meg lehet bugázni azt megbugázzák.

haggyadaszt 2012.05.01. 20:08:59

@ratsche: köszi, ezt el is mentem! ;-)

Kuruttya 2012.05.01. 20:10:59

@Index Elek: ha az (akár az árja német) fuvaros odáig már eljutott, hogy piált, tehát már erőteljesen megszegete a szabályokat, akkor majd pont itt lesz tisztességes. Nem. Értelmetlen a rendszer.

Nick Leeson 2012.05.01. 20:24:47

@Begami: Bocs, de nem hona be senki pár száz eurós roncsot, ha itt is lehet kapni ennyiért.
Az meg, hogy itt nincs az a regadó meg a többi lehúzás miatt van!!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.01. 20:25:36

@Gugli a barátod: volt egy cikk mikor Bende keveselte a pénzt a BMw jére amit adott a biztosító.valószínű tk ra vették,mert a Honda márkaszervíz árai sajnos sokba kerülnek.ha csak 50 ezret fizettek volna akkor sem érdemes kifizetni,mennyit buksz bonuson 2 év ?20 ezret??kár okoztál kár okoskodni utána.máskor figyelj oda .

steve30 2012.05.01. 20:29:21

Nem az a baj,ha mondjuk Sanyi bácsi nekiment a kertkapunak,és ezért lett törött,ill javított egy auto.A baj az,hogy a sok gátlástalan sóderes kereskedő,behozta a sok rommá tört szart,és költséghatékonyan "javította.Magyarul összegányolta.Nem csodálom,hogy ilyen méreteket öltött,ez a bizalmatlanság,ami ezt a kereskedői réteget körülöleli.Jó párszor én is jártam így,hogy a pofámba hazudtak,teljesen hülyének néztek.De van ellenszer ellenük: Nem kell odamenni.Rengeteg kocsi van magáneladóknál is,csak tudni kell keresni.És ami talán még úgy -ahogy egyben lévő autók ezeknél a kereskedőknél,azok meg bizományos,amit szintúgy meg lehet venni,egy árrést kiiktatva a tulajtól olcsóbban.De szerencsére húzzák már a belüket,de ezen nem csodálkozzon az ember.A saját sírjukat ásták meg szép lassan ezzel a hozzáállással.A totalcar is szégyellheti magát ,valamilyen szinten,hogy egy ilyen csonti félét reklámoz.Olcsón írták.Hát a szart olcsó.Hogy micsoda romhalmazok vannak ott! Mindennek az alja.És amikor én,a 6-éves egygazdás oktaviámat akartam beszámoltatni,egy hirdetett egyterüre,a piaci ár felét sem akarta adni érte,nem is beszélve,hogy micsoda szart kínált,az a tetűfészek.Szóval,nekem ne jöjjön senki azzal,hogy a magyar vevő álmot keres.Nem,nem azt,csak egy normális,a hirdetettnek megfelelő ,nem életveszélyes használtatót próbálna venni

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.01. 20:31:59

@Gugli a barátod: 5000 ezer forint kár?behalok az ilyen hozzánem értő kárszakértőkön.saccra 25 éves az autó,miért saccra ?a tipusokat sem ismered.szerinted ha horpad valami az autón az 5000 ezer kár?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.01. 20:56:39

@Gugli a barátod: nekem is volt ilyen amúgy:-)egy 10 éves Honda lökhárítóját húztam meg.BEvitték a márkaszervízbe és 150 ezerFt lett a kár.gondolom a két mellette lévő elemet is lefényezték a szin miatt.a márkaszervizben.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.05.01. 20:58:37

@Gyurma73: Sokan azt gondolják, hogy ha az autó olcsó, akkor már a javítása is az. Ez hülyeség, főleg a karosszériamunkáknál. Ugyanúgy kell vele dolgozni (vagy még többet), hogy helyreállítsák, ugyanúgy pénzbe kerül az alkatrész, és a fényezés is.

Mayday 2012.05.01. 21:07:27

"Azt meg végképp nem lehet megmondani, mi lett volna, ha ugyanez a baleset gyári állapotú autóval történik." - de, meg lehet. Ford Focus orrtörés előtt 4 csillag, utána 2. Kimérték. Szakszerűen javítva. Ha törik, a törési pontnál újra meg fog rogyni töredék erő hatására, ahogy a kartonpapír is csak addig merev, amig elsőre meg nem törik.

2012.05.01. 21:20:52

@Gugli a barátod: A biztosítónak tökmindegy mekkora a kár, hamár megcsináltátok a kéksárgát, akkor biztosítási esemény van, és mehetsz a sóhivatalba. 2 bónusz minusz, 10% tarifa emelés. Ha minimális a kár, akkor érdemes megegyezni helyszínen, de ez nem azt jelenti, hogy próbálod lecigánykodni nullára, és elbagatelizálni a helyzetet. 5 ezer forintos kár mamár nem létezik. 5 rugóból lassan egy nagymosás sem jön ki. Ha letolatsz valakit, és csak a fény sérül, máris 25-30E-ről indul a tarifa: (egy elem fújása, van olyan fényezés amit nem lehet ködölni, telibe kell fújni) A 25 éves autókat meg nem illik leszólni, van akinek az élete munkája van benne, vagy hobbiautó, és bizony a 25 éves vasat is pont ugyanannyiért fújják lakatolják mint az újakat.

Mindenesetre 186 ezer forint irreálisnak tűnik, egy parkolós letolatásnál, különösen annak fényében, ahogy én ismerem a biztosítókat mint barrikád túloldalán lévő öregautós károsult: 20 év felett minden automatikusan 60%-kal avul, és még nem találkoztam olyan kár"szakértő"vel, aki szakszervízben történő javítás áraival számolt volna. Mindegyik házi tákolás, gányolás, bontós árakkal kápráztatott, és a javításra kikalkulált összegből nagyjából úgy lehetett volna fedezni a javítást, ha elviszem haverokhoz számlanélkülire, illetve összetaknyolom magam házi módszerekkel. Nos van aki beéri ezzel is, de a hozzám hasonló maximalistáknak a fasza kivan azzal, hogy minden biztosító alapból azt hiszi, nyerészkedni akarok rajta. Nagy faszt, csak szeretném kompromisszumok nélkül, szakszerűen helyreállítani az eredeti állapotot, de az még egy 25 éves kocsin sem jön ki egy ötösből.

skyrangr 2012.05.01. 21:23:43

@haggyadaszt: arról nem beszélve, hogy abból a műszerfalból a légzsák még esetleg kinyílik, 5centire a kedves utas orcájától... :)
szóval ja. javítani lehet, de ha szerkezeti sérülés van, akkor az autó csak donornak jó, de azt is csak a burkolati és egyéb elemek terhéig, főtartót, tetőt, stb, nem pakolunk sehova.

misinator 2012.05.01. 22:33:41

Csak címszavakban a megtörtént eset.
Rozsdásodó 15 személyes autó. Kerékjárati ívek, taposó, fellépő, stb.
Márkaszerviz elvállalja.
Nagy nehezen elkészül.
Kissé igénytelenül...
Műszaki vizsga:
Alvázszám?
Bal első ajtó kinyit, lenéz, alvázszám helyén sima lemez...

Az a pillanat mindent megért, amikor volt szerencsém látni a műhelyfőnök arcára fagyott márkaszervizes arroganciát!

tükörfúró 2012.05.01. 22:43:32

hehe..szerencséje a sok töröttkocsi fannak hogy SB még nem ért rá idekommentelni.. :XD

minden hegesztés ami egy autóban van, szigoru profil szerint készül, a nyomás és az áram idpőbeni értékét ugy állitja be, hogy az acél még ne degradálodjon, égjen meg, de teljesen átfolyon egy pillanatra, a két elem kötése olyanná váljon, mintha egy anyag lenne

és akkor még csak robotok pontozgattak, ami már lassan egy olcsó kiskocsiban is 20éve alap, nem volt laser, ragasztó, semmi extrém űkor, csak nagyszilárdásgu acéllal és nem spéci ötvözött aluval dolgoztunk

otthon-sufniban ezt nem lehet igy megcsinálni, és a márkaszervizes műhely által hegesztett kötés is csak szőrmentén éri el a gyári minőséget, mert józsibácsi foja a szerszámot, nyomja a gombot, nem a robot, nincsen roncsolásos szuroprobaszerű teszt, nincsen semmiféle érdemi minőségellenőrzés, józsibácsi megvarrta, méretek okés, kötések szemre jó, mehet a fényezőkhöz

na a prémiumgyárak ezért is adnak ugyan kasztnijavítgatós technológiát, de korlátozottan

azt sehol nem szorgalmazzák, na a márkaszerviz hogy cseréljen tetőt, nyulványokat, stb mert ilyesmi a nyugati világban nem éri meg, tilos, veszélyes tehát ilyet nem is lehet, nem is szabad és nem is tudnak

az, hogy idehaza nekiáll a barom taknyolni, szinte biztos, hogy tul erős, nem vesz fel elég energiát miközben törik, az energia rajtad vezetődik le szivmgeállás ésvagy sorozatbordatörés formájában, vagy épp tul gyenge, rád rogyik az utascella lábaidat szilánkokra darálja és élhetsz tolószékben halálod napjáig

ami vicces, meg sem tudja mondani senkisem, legfeljebb a gyári tesztlabor tudná, de az nem foglalkozik gánnyal nyilván, ránéz aztán okádik és küldi vissza a kohóba az egészet

mert a taknyolgatás vége egyi ismeretlen módon összeolvadt ismeretlen szilárdságu-ridegségű kötés, és ismeretlen tulajdonságúra edződött-lágyult környező anyag, ami ismeretlen mindenki számára (kivéve a gyári guruk hétpecsétes titkos adatait) , mekkora erőt kap majd egy ilyen vagy olyan ütközésben

egy mai kasztni fejlesztési költségének meg szvsz 20%-a ma design, kattingatós alkeszkülsejű huplimegálmodók és szabadkézzel firkálgatós kollegáik "szerény kis fizuja", a 80% meg kőkemény szimulácio, modellezés, törések, megint modellezés, és uj kötési eljárások (ujabb ragasztók pl) kifejlsztésének költségei még szoba sem került

eidachse 2012.05.01. 23:54:18

Ismerős lakatosnak aki mellesleg korlátokat és elő tetőket gyárt is van MIG meg AVI hegesztője, az alumíniumot is szépen meg tudja hegeszteni vele, ért is hozzá de nem javítgat autókat. Akkor egy komoly autó lakatos műhelynek ne lenne a célnak megfelelő gépe?? Az említett gányolások tényleg megeshetnek de meg lehet valamit szépen és jól is csinálni mondom ezt úgy hogy nem vagyok karosszéria lakatos! A CO az alap, a cikk meg magyarkodás, ponthegesztő ponthegesztő ezt tudják mást nem, gáz lett ez a totalcar.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.05.02. 00:16:45

@tükörfúró: persze, mert a SB az mindenhez ért, megmondja a frankót, és tévedhetetlen.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.05.02. 00:19:56

totalcar.hu/magazin/bologatokutya/2012/05/01/gondolnad_hogy_tulelte/
na itt van a szuper prémium nagyszilárdságú utascella :D mer a zsigulinál 10x erősebb :D

AndrewT 2012.05.02. 08:35:15

Túlmisztifikált dolog ez a törött autó mizéria.
Tavaly vettem primerámat. Bal oldala biztos törött volt, de meg lett csinálva, igaz a fényezés nem sikerült a legszebbre, de karosszériásom is átnézte és rendben van. Jobb oldalával árkot fogtak, ezért oldala mély karcos. Első lökös se a gyári már és a xenon is kikerült annó belőle. De a belseje rendben volt, klíma, ülésfűtés ok, motor szintén jó, váltó kupplung tökéletes a mai napig, hatalmas csomagtér, futómű atombiztos, fékek bitangok. Nem mellesleg kb féláron vettem. Persze azóta költöttem rá, mert kellett, de inkább kopó alaktrészek, meg az első lámpákat cseréltettem le. Műszakira kopó alaktrészeket kellett cserélni. Az autó kivűlről nem szép de leszarom pont, h hogynéz ki. Miután megvettem 2x is úgy rábaszták a jobb oldalának parkolóban az ajtót, hogy az alapozóig ment. most ezért legyen patent a fényezés? ÁÁ hagyjuk.
Persze bele lehet menni mi van ha ütközök meg ilyenek, de aki ezt mondja az biztos h nem előtte törött kocsiban ül csak nem tudja?

el szeretném adni( nyomott áron, normálisan leírva a kocsi állapotát, mert van még becsüeltem), mert azóta már megvan az utódja, de kb lehetetlen mert mindenki hibátlan autót vár 10-11 évesen. Az mindegy h szar a motor váltó és épp komplett gumigarnitúrát kell cserélni meg szar a fék is, de ha kivűlről jól néz ki a kocsi inkább azt veszi a nép.

misi107 2012.05.02. 09:05:44

@AndrewT: virtuálisan kezet rázok veled.Én tavaly vettemegy kb. ugyanilyen mondeot.Az eladók sem tudták,mi volt vele.Bal eleje-bal hátulja volt törve-javítva (ja,a sok GÉPész számolja már ki,mekkor a valószínűsége annak,hogy 5X mennek bele ugyanott?A bal hátuljába az előző tulaj(ok)nál háromszor és nálam is beletolattak egyszer+egy sima kocc.Ennyit a cikkben írt valószínűségről...) De fő elem nem volt sérülve,futómű-motor-fékek-kormány rendberakva.ÉS nálam is csak simán ronda a hátulja.MEg a baloldala.MErt abba is belerongyolt egy kedves hölgy sávváltáskor.ÉS akkor már a negatív energiahullámok találkozási pontja sem maradhatott ki...igaz én nem akarom eladni,a stat. valószínűséget meg lexarom.Az előző autómban rossz volt az övfeszítő le is tiltotta az egész rendszert.Kicseréltem,rá egy hétre villanyoszlop,légzsák durr rendesen működött minden.És érdekes módon nem kellett hozzá a szakszervízbe menni,csak normálisan körbejárni a témát,mit hogy.Mellesleg a ford hoványék elhajtottak,mert nekik nem tétel egy félórás meló,főleg ha viszem az alkatrészt.

w a s d 2012.05.02. 10:15:35

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
Ja, csak ez ment x km/h sebességgel, egy Ladával meg valószínűleg x/3 km/h sebességnél is ez történne.

@AndrewT:
A javított kaszni hosszútávon nagyobb gond lehet, mint a mechanika bajai, mert amíg az utóbbiból minden javítható, cserélhető (ha mást nem, jó állapotú bontottra), kasznit cserélni meg nemigen lehet, javítás után meg szinte biztos kevesebbet fog bírni (a javításnál kezd majd főleg rohadni), mint a gyári. Főleg, ha öregebb, 10 év körüli autót vesz valaki a következő 10 évre, ott könnyen megjelenhet a rozsda az alatt az idő alatt.

AndrewT 2012.05.02. 10:58:57

@w a s d:
Igen mint mernök tisztäban vagyok vele, mit jelent egy javitäs.

Tanultam egy kis közgäzt, most ezen része jön:
veszel egy iylen kat. új autót 5-7 millió és csodabiztoságos szép és jó.
Én adom ezt 650e-t 10,5 évesen 1,5 év vizsgával, klímával tökéletes motorral, futóművel, fékkel, 4 légzsákkal. Az új ár tizedéért most komolyan új autót kéne adnom?
Értem az okfejtést, h 10 év meg ne legyen összetörve, de azért csodát ne várjunk már egy bizonyos összeg alatt. én is nagyon szívesen venném az új S60as volvot de 10 misit nekem nem ér, ezért lett egy 10 éves verzió igaz az is elég bitang.

Akkor nem értek egyet a törött-javított autóval ha azt a piacon lévő tf. sérülésmentes autók árain adják és ELTITKOLVA az autó előéletét.
Én ár alatt adom a kocsim, jó műszaki állapotban, nem eltitkolt múlttal.

Hó apó 2012.05.02. 12:28:03

Be kell vezetni, hogy az eladó felel a kocsi állapotáért akkor, ha balesetnél a törött kocsi
másként viselkedik és emiatt sérül az új tulaj.

Akár lehet életfogytot is adni, az talán kicsit helyrerázza a barkácsolókat.

bereg 2012.05.02. 13:23:18

@Hó apó: Te megbíznál a szerelődben anyira, hogy az életfogytot kockáztatva eladod a javított autódat? Manapság azt sem szabad elhinni egy szerelőnek, hogy tényleg kicselélte az olajat, nemhogy még én kapjak életfogytot, ha ő szarul szerel.

Rocko- 2012.05.02. 13:26:02

@Hó apó: honnan feltételezed, hogy az eladó tudja mit ad el?
első tulaj, megevszi 0 km-esen a Yarist, majd kiflibe töri. megcsináltatja, eladja. második tulaj használja vígan 3 évig, aztán eladja. harmadik tulaj balesetezik megint, erre lecsukatod a második tulajt? mire fel? értem én hogy kezd beférkőzni az agyakba ez az objektív felelősséges szarság (büntessünk VALAKIT, ne az elkövetőt, hanem VALAKIT), de azért ennyire mélyre ne süllyedjünk már.

Mogul 2012.05.02. 14:29:19

Arról is kéne egy cikk, hogy a romokat milyen alkatrészekből állítják talpra, hogy mit jelent az kishazánkban, hogy "bontott" légzsák meg sárvédő.
Meg arról, hogy ha keresel valamit ami most pont nincs raktáron akkor jövő hétre lesz olyan színben amilyenben neked kell. Mekkora mák, nem?

Az van, hogy aki olcsón, számla nélkül, bontóból akar talpra tenni egy GTK-s autót (mert ezeket ugye mind egy szálig összerakják valahol valakik valamiből) az nagy valószínűséggel ezzel az autótolvaj iparágat támogatja.
Igen, biztosan van olyan bontós is aki még életében nem árult lopott cuccot, kb. annyi ilyen lehet mint fehér holló a feketék között.

w a s d 2012.05.02. 17:34:09

@AndrewT:
"Az mindegy h szar a motor váltó és épp komplett gumigarnitúrát kell cserélni meg szar a fék is, de ha kivűlről jól néz ki a kocsi inkább azt veszi a nép."

Ez lenne a lényeg, aminek hatására megfogalmazódtak bennem az előzőek. Szóval ha már igazán olcsó egy teljesen jó hasonló korú példányhoz képest, akkor inkább egy szép (meg jó) kaszni, mint egy javított, és mellé meg némi műszaki probléma, amit inkább rendbe lehet tenni (vagy egy többet futott, öregebb, de még minden szempontból jó autó ugyanannyiért, vagy jó kasznijú öreg olcsóbban némi műszaki gonddal).
Persze, a felhasználástól is függ, mert ha pl. 1-2 évre kell csak a kocsi, addig talán a karosszéria is kihúzza, akkor inkább legyen jó műszakilag, és ne kelljen rá költeni.

Knorbi 2012.05.02. 21:01:29

Javíttatunk már Fabiát márkaszervizben. Nem bonyolult autó oldalról találta be egy német.
Gondoltuk jó helyen lesz a márkaszervizben ahol meg lett vásárolva Cégléden mert addig tök normálisak voltak.
Hát igen rendesen össze----ták.
Még a fényezés is szar lett az óriási hézagkülönbségekről nem is beszélve.Elsőre nem is lett elhozva de a második nekifutás sem lett jobb.Sok minden igen kétséges volt az eljárással kapcsolatban mind biztosító mind javítás(illetve kókányolás) ügyileg.

Végül a per mellett döntöttünk de minek...
Vagy 3 év volt mire ítélet született és a kedves hozzáértő bírónő bennünket nézett bűnözőnek (sajna a magyar bírák nem ezen a bolygón élnek a milliós fizetésükkel)mintha nem akarnánk kifizetni vagy szórakoznánk pedig hülyeség mivel a biztosító fizetett.

Knorbi 2012.05.02. 21:10:59

Aztán iszonyat bénák szintén az Igazságügyi kárszakértők is a maguk 60 vagy 80 ezres díjuk ellenére is.
Egy mezei lakatos is átlátta volna(sőt másik márkaszervizben született állapotfelmérés)hogy ha igazán jól meg akarták volna csinálni akkor teljesen újra kéne kezdeni ami kb fél milliós javítás lett volna.
Végül nyertünk másodfokon de kitörölhettük vele.
A javítási díj felét jogosnak ítélték és ha öszeszámolom még így is nekünk volt vagy egy százasba de lehet hogy kettőbe. Remélem azóta tönkre mentek a karosszériásnak meg a műhelyvezetőnek pedig egymás mellett van a helye valami híd alatt.Persze gratula a kereskedés tulajának is akinek eszébe sem jutott hogy valami korrekt ajánlatot tegyen hogy senki ne járjon rosszul.Persze ő sem volt egyszerű fickó mivel apukától kapta ajándékba a kereskedést hogy Nesze fiam csinálj valamit...
Írtunk a PoHunak is az eljárásukról illetve a sufnituning módszerükről hát Qvára nem érdekelte őket.

fda 2012.05.02. 21:18:44

"nemigen hallani olyan balesetekről, ahol bizonyíthatóan a trehány javítás miatt lett volna komolyabb zűr."

Persze hogy nem hallani, hiszen ezt senki nem vizsgálja. Pedig a törést a gyári hegesztésű elemekre tervezik: ha belehegesztenek egy-egy új elemet kézzel, az már nem úgy fog törni, vagyis rosszabb lesz. Kicsit gyengébb, kicsit más.

fda 2012.05.02. 21:25:16

"A biztonság miatt aggódóknak pedig azon érdemes elgondolkodni, mennyi az esélye annak, hogy ugyanolyan baleset következzen be ugyanazzal az autóval"

Mennyi az esélye? Ugyanannyi.

Ez a butaság és erkölcstelenség netovábbja, kedves cikkíró: Hátulról összenyomták az autót, kiglettelve nagy lelki megnyugvással eladod, mert kettes voltál valószínűség-számításból és azt gondolod, hogy arra a részre már úgysem lesz szükség?

Ha esetleg legközelebb újra belemennek hátulról, ha nem tökéletesen volt kijavítva, nagyobb sérülése lesz, mintha új lett volna a baleset előtt.

Pizso 2012.05.02. 23:25:27

Pontosan úgy van ahogy korábban mások is írták. Az, hogy egyszer már oldalról törve volt nem csökkenti annak esélyét, hogy másodszor is oldalról lesz törve.

Erről az a vicc jut eszembe, hogy mi az esélye, hogy egy repülő rózsaszín elefántot láss az északi sarkon!?
-??
-50% Vagy látod, vagy nem.

És igenis ne vegyünk szarrátört autókat! Ne támogassuk a "szervdonor" lopásokat! A rendőrség pedig kicsit jobban figyelhetné azokat akik törött autókat hoznak be! Már a határon regisztrálni kéne a tréilert és kicsit utánanézni a cégnek!
95%-uk tuti sáros valahol. Autólopás, megtévesztés, csalás. Mi meg csak azért fizetjük őket, hogy órási lóvét szakítsanak a sárgán áthajtásból, rossz irányba parkolásból, eü ládából, gyorshajtásból. Nem mondom, hogy ez nem fontos, csak azt, hogy mást miért nem csinálnak ekkora buzgalommal? (Ja bocs! A válvonogatás az buzgón megy!)

Bocs a félig offért és köpködésért, de már kikívánkozott!

Pizso 2012.05.03. 00:12:02

@Gugli a barátod:
1. A fénykép semmit nem ér! Egy műanyag elem visszaugrik a helyére, mert rugalmas, de azt nem látod mi történt alatta!

2. Tudod mi az a kötelező és mi az a CASCO? Gondolom azért nyílik a bicska a zsebedben, mert nem tudod a különbséget. Fogd a guglid és használd!

3. Nekem ha jól emlékszem 108ezerbe volt a lökhárító fényezése. Kerekedhet a szemed, de ezt ennyiért csinálták. A biztosító 38ezret ajánlott fel.(tehát alapból sem 5ezer) Köszi én nem cipelgetem a kocsit, hogy ki ígér kevesebbet! Inkább elvittem a kijelölt szakműhelybe ahol jóval többért, de normálisan megcsinálták. Én mint vétlen fél azt akarom, hogy minden koser legyen ha már 1x nem én állom a cehhet, és nem reszkírozom meg, hogy talán még én fizetek rá és az eredmény is szar lesz.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.03. 08:45:01

@Pizso: Euban nincs határ,meg határőrök.

Gugli a barátod 2012.05.08. 03:09:02

@Gyurma73:

Azert saccra, mert egy autotipust nem egy evig gyartottak, es mivel okmanyirodaban sem dolgozom ezert nem tudom mikor adtak ki a B-s rendszamokat, de biztos jo regen.

www.hasznaltauto.hu/auto/honda/civic/honda_civic_1.5i_gl-5701091

Ilyen auto volt,csak B-s rendszammal tehat ettol joval regebbi.Ha kapsz egy ilyet 90 ezerert ervenyes muszakival a hasznaltauton,akkor a lokharito horpadasat mennyire ertekeled karosszerialakatoskam, 186ezerre?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.08. 07:35:20

@Gugli a barátod:
www.hasznaltauto.hu/auto/honda/civic/honda_civic_1.5i_gl-5710852
Meg kapsz 450 ezerért is,a biztosító nem úgy müködik hogy a hasznaltauto.hu n megnézi legolcsóbb kocsit.
Egy átlagárat vesznek z aurotax alapján.
De még mindig nem értem hogy ha 50 ezer lett volna csak akkor kifizetted volna?
2 év múlva ugyanoda megy vissza a bónuszod ,és a többlet kb 20 ezer forint ennyi időalatt.

Gugli a barátod 2012.05.10. 01:29:37

@Gyurma73:

50 ezret nem, de 20-30ezret egeszen biztosan igen. Eloszor is 3 ev mulva lennek ott ,ahol baleset nelkul(mert +1 helyett -2t lepek,azaz B7 helyett lesz B4-em), masreszt ez a kulonbseg B10-ig minden evben jelentkezik, tehat 6 even keresztul fizetek tobbet, mint baleset nelkul fizetnek b7 helyett b4,majd b8 helyett b5,b9-b6, b10-b7, b10-b8, b10-b9.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.10. 06:41:53

@Gugli a barátod: már csak.az a kérdés mennyi a kötelleződ,nekem 2,6 os 150 lóerős autórá b4 ben 16000 egy évre adóval az allianznál,ha ez nő 20 százalékkal az 3200 egy év alatt.
Másik hogy egy lműanyag lökhárító fényezése 30 ezer forint körül van,van lakatos munka még,és erre jön rá aa 27 százalék áfa.és ez nem márkszervz ár.ennél csak drágábban dolgoznak akik hivatalos biztosító által elfogadott számlát adnak.

niváskarcsi 2013.10.27. 10:57:45

Sziasztok.Ebben a cikkben sajnos elég sok csúsztatás,karosszéríás szakmai szinten leginkább.Ma Magyarországon,azt az autót amelyiket padra kell tenni,azt nem érdemes megjavítani mert az szinte biztosan anyagi totálkáros.Ígyhát indulhat a TULAJDONOS kérésére, a spórolás,amit a cikk szakszerűtlen javításként határoz meg.Igen vannak olyan elemek amiket nem lehet elvágni,bizonyos helyeken.De minden gyártó meghatározott pontokon engedi a vágást.Hisz a részelemcserés javítás szakszerű módszer,ahol egy fél kaszni is részelemnek minősül.Épp a nagyszilárdságú változó anyagvastagságú lemezek miatt tilos az átlapolt javítás,már vagy tíz tizenöt éve,hogy kerüljük a keménypont kialakulását,ami egy újabb balesetben kedvezőtlenül hathat az utasok testi épségére.A nagyszilárdságú lemezek CO-hegesztése is megoldott, kidolgozott,ráadásul a magyar kasznisok nagy része jól képzett, európában is a jók között vagyunk.
süti beállítások módosítása