HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Melyik Feri? Aki a lottón megnyeri!

2012.05.23. 06:10 Tcomment

Címkék: mini cooper

Király Ferenc 38 éve tudja, számára egyetlen autó létezik csak a világon. 26 éve az az autó az övé. Tanulság: autóvallást alapítani nem könnyű, de egy karcagi garázsból is lehetséges.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

104 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr454532906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

No quarter 2012.05.23. 08:13:07

Ferikém! Király vagy!
Nagy érdemed, hogy összejött az IMM, le a kalappal előtted, de Linczmayer Balázs és Varga "Gojó" Gábor előtt is, akik kiharcolták és elhozták a talákozót Magyarországnak.
Ott leszek, várom már nagyon.
Hajrá Mini Club Hungary!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.23. 08:19:36

86 ban azért már nem volt 120 ért új 1500ös.
74 ben volt általános iskolás?

1kutya 2012.05.23. 08:23:48

csak tisztelni tudom az ilyen szent őrülteket!:)

250ce 2012.05.23. 08:24:32

Minden tiszteletem az ilyen embereké! A történet meg nagyon kerek.

zoli_ 2012.05.23. 08:26:47

Háááát, ünneprontó leszek.

A kormány egyszerűen ronda, és csak hasonlít az MG egyik típusára. Ez viszont egyszerűen ronda.
És nem is való a kocsiba.

A szőnyegeket kivettem volna a fényképezéshez, mert nem bele valók. Még ami oda is van nyomkodva a sártálca alá, az sem való oda, valami teljesen más kocsiba valók.

A pedálok, a homasitás xarok, már egyszerűen ocsmányak. Miért kellett????

A műszerfal jól mutat, az ajtópanel szépen van kivitelezve, a kocsi kívülről is szép. A felnik is jók.

Szóval a beltér nem igazán sikerült jól...

F1DO 2012.05.23. 08:45:56

Ez marha jó, de a képeket elnézve:

Minek egy zárt garázsban még sátor???

RufusMini 2012.05.23. 08:50:46

@F1DO: Ha kiáll a Mini és rossz lenne az időjárás,rögtön van fedél felette.Csak ezért...

RufusMini 2012.05.23. 08:51:57

Jó lett a cikk!Balcsin találkozunk Feri...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.05.23. 08:58:09

@zoli_: Hááát, én meg megmondom neked, hogy nem biztos, hogy érdemes volt kommentelned. Majd mások le is hülyéznek, én csak arra hívnám fel a figyelmed, hogy a kormánya eredeti (google+innoicenti mini+keres+képek), ha neked nem tetszik, nem teszed a kocsidba, de ez EBBE VALÓ.
A kocsiba évente 15 000 kilométert rak a gazdája, nem villantós-találkozós kocsi. Talán megengedhetjük neki (igen, még akár te is), hogy akár két szőnyeggel védje a padlót.
Kétlem, hogy a pedálok homasitás szarok lennének.
Nagy öröm, hogy a gyári műszerfalat és a gyári ajtópanelt elfogadhatónak találod. Hogy a felnik is megfelelnek az ízlésednek, külön nagy öröm mindannyiunknak.

F1DO 2012.05.23. 08:58:58

@RufusMini: Ahh... na erre nem gondoltam volna.
A gondos gazdának mi mindenre van gondja.. :-)

Abfangjaeger 2012.05.23. 08:59:11

@F1DO: Nálam a garázsnak használt épületben hullik a mennyezetről a régi festék. Ha hasonló a helyzet, akkor a védelem lehet az oka.

Rocko- 2012.05.23. 08:59:22

marha jó cikk volt, iszonyatosan élveztem!

ezt viszont nem értem: "kétajtós Golf 50-nel". az melyik az?

Hanzi 2012.05.23. 09:01:36

A "Kevés szebb autóbelső létezik ennél"című képaláírásra reflektálnék:nagyon sok ennél szebb autóbelső létezik.
Bár a tulaj szent őrületét tekintve neki biztosan ez a legszebb,de azért barokkos túlzásokba nem kell esni!

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2012.05.23. 09:08:26

Max respect Ferinek és kösz Mr. Csikósnak. Én is a hetvenesekben voltam általános iskolás, csak Ferihez képest valszeg a nyolc osztály meg az évtized másik végén, és ha nem is ekkora elszántsággal, de hasonlóképpen figyeltem a Miniket itt Pesten. Az egyik komoly gyerekkori autós-motoros fixációm, így élmény volt olvasni és az érzést újraélni. Igazi ugyan sose volt, de az immár majd' negyvenéves kis Matchbox (Lesney Products, Made in England...) még mindig megvan...

zoli_ 2012.05.23. 09:20:09

@streetsta: Rendben lehülyézel. Ok. De attól még a műszerfal az egy kicsit sem gyári, a szőnyegek nem belevalóak, a pedálok sem illenek a kocsi jellegéhez. A kormány meg kifejezetten gagyi kinézetet kölcsönöz a kocsibelsőnek.

tsc666 2012.05.23. 09:20:35

@Hanzi: Pont ezen akadtam le én is. Ez a fajta túlzott elfogultság már inkább nevetségessé tesz. Azóta öt kategóriát finomodott, igényesedett az átlag autók belseje is, nem hogy a drágábbaké. A maga korában viszont ez jónak számíthatott, elismerem. Bár jelen formájában sikerült néhány bóvlival rontani az összhatást (előttem már céloztak rá). Na mindegy, belátom, a régi volt az igazi! Ma már nem gyártanak csak műanyag vackokat. :)

zoli_ 2012.05.23. 09:21:06

@Hanzi: Ezzel tökéletesen egyetértek.

zoli_ 2012.05.23. 09:25:19

@zoli_: Mea maxima culpa, a kormány a sport változatban valóban ilyen, és a műszerfal is.

DrSzoke 2012.05.23. 09:42:47

@Rocko-: ez nekem is feltunt.Nem a polo-teso audi 50 akart lenni?

ChPh 2012.05.23. 09:47:54

@T700: de, jól látod, én sem értem...

250ce 2012.05.23. 09:49:20

@tsc666: Nézőpont kérdése. Szerintem azóta öt kategóriát romlott az autók belseje és sajnos a felsőnek mondott kategóriák is.

montecavallo (törölt) 2012.05.23. 09:57:32

@250ce: Ne farassz, geza. Egyenesen megdobbento autobelsok leteznek manapsag:
images.tuningblogger.de/uploaded_images/Porsche_2009_Panamera_Individuel_1.jpg

Lehet am tiszteletben tartani a tulaj oreg Minik iranti vak szerelmet ugy is, hogy nem beszel kozben az ember hulyesegeket.

GRX 2012.05.23. 09:58:51

Nagyon nagy a csóka. Vajon 30 év múlva lesznek olyan szent őrültek, akik mondjuk egy C Corsát vagy Grande Punto-t tartanak életben? Kétlem.

Rocko- 2012.05.23. 09:59:05

@DrSzoke: no igen, erre gondoltam én is, hogy Audi 50.
node az 3 ajtós. :)
www.audi.com/etc/medialib/ngw/brand/company_history/models/1965_1990/audi_50.Par.0010.Image.jpg/704x396_1_audi50ls.jpg
szóval értetlenül állok kissé a dolog előtt.

Hanzi 2012.05.23. 10:04:47

Egy példa a valóban szép autóbelsőre:

db3.stb.s-msn.com/i/5F/7D4156745D805685C14FB2F8EA7647.jpg

bár kissé más kategória...

tsc666 2012.05.23. 10:09:10

@250ce: Ha vitát akarnék generálni, akkor azt mondanám, hogy ehhez kevés kivétellel azok szoktak ragaszkodni, akiknek nem telik az adott kategóriában új(abb)ra. :) Én csak azt látom, hogy az eltelt idő alatt volt egy technológiai fejlődés ami több lehetőséget adott a kivitelezők, dizájnerek, mérnökök kezébe. Hogy élnek -e mindig vele, illetve hogy sikerül -e értéket alkotni, az egy másik dolog - nem feltétlen sikerül mindig, ez evidens. Én azért bármikor szívesebben ülök be a saját (vállaltan modern) autómba, mint ugyanennek a 30 éves elődjébe (és talán a nagy többség is így van vele, különben a gyártók is a 30 éves belső kivitelhez ragaszkodnának...)

FJPO 2012.05.23. 10:11:50

Emberek!
A pirosban ott van elöl Mr. Bean macija is!
Na, ennél legyél authentikusabb...

Hurri Kán 2012.05.23. 10:43:58

Egyre jobban kéne egy Mini :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.23. 10:49:57

@Rocko-: gondolom audi 50 re gondolt ami polo audi emblémával:-)

Rocko- 2012.05.23. 10:52:02

@Gyurma73: s három ajtóval? :D
lásd: Rocko- 2012.05.23. 09:59:05
de én is erre gondolok. :)

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2012.05.23. 11:06:38

@GRX: „Nagyon nagy a csóka. Vajon 30 év múlva lesznek olyan szent őrültek, akik mondjuk egy C Corsát vagy Grande Punto-t tartanak életben? Kétlem.”

Én is, de főleg azért, mert manapság azért ritkábban születnek olyan igazi autóegyéniségek, amelyek ilyesmire inspirálnak. Márpedig e tekintetben a Mini már életében is más kategória volt, mint később a Corsa vagy a Punto.

Csikós Zsolt 2012.05.23. 11:09:09

@T700:

Bizony, Feri-poén... :-)

m.o.p. 2012.05.23. 11:09:53

A hajam elhagyom. A főhős patika állapotban tart egy használós autót (kerékjárata fényesebben csillog, mint a legtöbb ennyit futó 3 éves kocsi motorházteteje), megalapít egy klubot, ami annyira kinövi magát, hogy idehozza az egyik legpatinásabb nemzetközi autós rendezvényt és ami az egészből fontosnak tűnik az a nyamvadt pedál formája, szőnyeg és a szakadt kormányborítás, meg a technikai fejlődés már meghaladta a Minit. Hja, a feleség is megöregszik egyszer s ha pénzünk lesz, majd lecseréljük, ha nem, akkor meg azt mondjuk, szeretjük...

Csikós Zsolt 2012.05.23. 11:11:16

@Rocko-:

A háromajtós, csak az osztrákoknál 2 trg a verzió neve.

Csikós Zsolt 2012.05.23. 11:14:20

@zoli_:

A műszerfal gyári. Ez az Inno Cooper speciális műszerfala, a Mini-belsők non plus ultrája. Kétszer kötözködtél, kétszer hibáztál, még mindig magyarázol: ez kellemetlen emberi hiba, nem is tudásbeli.

Ilyenkor azt kell mondani - elnézést.

Csak segítek.

FORKIN 2012.05.23. 11:21:32

Azért a találkozó után fiatal kora ellenére egy Linczmayer Balázs riport is megér egy misét!!!

kowalski 2012.05.23. 11:30:13

Debrecen irányából a 4-es főútról beérve a városba, a Karcag táblán van egy MINI felirat...
Mostmár mindeki tudja, hogy miért...
RESPECT FERI

Raptor 2012.05.23. 11:30:55

Sziasztok! Karcagon születtem én is, és mondhatom, a nyolcvanas évek végén tényleg nagy durranás volt, amikor a Feri ment egy kört a városban a Minivel... A majomszigeten (a karcagiak tudják miről beszélek) mindenki utánafordult a gépnek, de érdekes módon nem emlékszem, hogy bármikor is megállt volna bandázni a többiekkel, vagy vagánykodni a Minivel... Nagyon normális ember, és az autója élőben is gyönyörű! :)

Zoli77 2012.05.23. 11:37:08

Szenzacios fazon, igazi egyeniseg!
Gratulalok Feri! Nagy vagy!

autokatalog 2012.05.23. 12:02:31

Szep kis kocsi.Az UY-os rendszam viszont biztos nem az ove volt mert az 1975 oszen lett kiadva.

picitibike 2012.05.23. 12:19:21

Gratula a "MI FERINK"-nek !! Maximális tiszteletem az EMBER, és Minitárs részére is. Aki ismeri, tudja, Ő egy EGYÉNISÉG. Ritka manapság az ilyen ember. NAGYON RITKA.

kerdesek05 2012.05.23. 12:46:11

Csak számolgatok, havi ezrest lehetett félretenni a fizuból és 120 ezerbe került egy mini. Kereken 10 évig kellett volna rá gyűjteni. Ha most mondjuk lenne kb 3 millio egy használt mini, akkor akkor havi 25 ezret kellene így félretenni. Akkor is, és ma is nagyon nehéz volt, nem számítom az eltérő gazdasági környezetet, mindegyik a maga nemében versenyez.
Nagyon jó lenne látni, hogy a mai minik 10-20-30 év múlva is majd szintén tartják magukat!:)

Csikós Zsolt 2012.05.23. 12:55:14

@autokatalog:

Az egy Wartburgé, a sajátját megsemmisítették váltáskor.

w a s d 2012.05.23. 12:57:40

@Rocko-: @DrSzoke: @Gyurma73:

Nem lehet, hogy az 1,1- es, 50 LE- s (alap?) motort hivatott jelölni az 50?

jove 2012.05.23. 13:03:40

A cikk és Feri élménybeszámolója is nagyon jó. Gratulálok!

Rocko- 2012.05.23. 13:16:28

@w a s d: ez Audinál dívott, Audi 50/60/75/90/100.
de ilyenről nem hallottam VW-nél. (ami persze nem jelenti azt, hogy nem volt.)

w a s d 2012.05.23. 13:20:15

@Rocko-: Nem feltétlenül gyári jelölésként, hanem gyári Fiat mintára, egy modellen belül (Golf 1) a motor megnevezéseként gondoltam.

w a s d 2012.05.23. 13:22:26

Mert pl. itt se nagyon látom felsorolva gyári megnevezésként:

www.doppel-wobber.de/forum/vw-golf-1_modelle.html

pink75 2012.05.23. 13:22:47

eddig két sikertelen próbálkozást láttam a kommentek között "újabb, szebb belső"-kategóriában, nem mondom, hogy várom a többit.
A lottóval kapcsolatban meg - hát mondja akkor valaki, hogy nincs eleve elrendeltetés :)

kowalski 2012.05.23. 13:32:25

@autokatalog:
Mindenki tudja, hogy ennek az autónak az utcai rendszáma CTG-XXX...
... elöl kopott és félig látszik, hátul meg természetesen négyszögletes :)

picitibike 2012.05.23. 13:36:37

@tsc666: "Én azért bármikor szívesebben ülök be a saját (vállaltan modern) autómba, mint ugyanennek a 30 éves elődjébe (és talán a nagy többség is így van vele," Hát . . . "mi" meg szívesebben ülünk bele - alkalomadtán - egy autó szagú, hangú . . . stb. Minikébe, mint bármelyik "modern" autóba. Bár a "klasszikus" tulajok jó részének van hétköznapi "igáslova" is, - elsősorban a Mini kímélése miatt - de igazán jól a Miniben érezzük magunkat. Hogy miért, ezt nem is próbálom elmagyarázni, ha lett volna Mini és ismernéd ezt a fílinget úgyis tudnád, . . . Hatalmas dili . . .

közösperonos átszállás 2012.05.23. 13:45:42

@Csikós Zsolt: "még mindig magyarázol"

Öt perccel kellett volna tovább olvasni, nem?

Rocko- 2012.05.23. 13:49:27

@w a s d: nem hiszem, de mindegy, ne offoljuk tovább a témát. ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.05.23. 14:03:42

Fantasztikus szent elborult elme, kösz a cikket.
Egy valami nem világos: ha a Mini találkozóra a beözönlő tömeg minden tagja regisztrál a neten, akkor hogy fogják azt kezelni?Illetve hogyan lehet hivatalosan régi rendszámot használni?Magyar hatóság ilyet engedélyez?Elkezdtek rugalmasan gondolkodni odahaza?Nekem ez új...

zoli_ 2012.05.23. 14:12:48

@Csikós Zsolt:
Mint írtam volt mea maxima culpa, valóban az én vétkem.

A műszerfalról amúgy írtam, hogy tetszik. A kormányt továbbra is rondának tartom, de ez már izlésficam. A többiről azt írtam, hogy szép. Sőt a műszerfalról is.
De számomra egy gagyi nem odaillő szőnyeg, egy foszló bőrkormány 50%-ot ront az összhatáson.

Csikós Zsolt 2012.05.23. 14:18:53

@w a s d:

Dehonnem.

@zoli_:

3. :-)

@geegee:
A regisztráció szűr elég sokat.

zoli_ 2012.05.23. 14:22:18

@pamacs&penge:
Egy korza soha sem lesz olyan kultikus autó, mint a mini....

zoli_ 2012.05.23. 14:26:31

@Csikós Zsolt:
Ja és még1: a kontraszt nagy az autó külseje, és belseje között. A külseje gyönyörű, a belseje átlagos maximális jóindulattal.

Ad Dio 2012.05.23. 14:44:02

@zoli_: Kormány eredeti (Hellebore, a kor egyik menő olasz márkája), a műszerfal eredeti, patina eredeti.

A kocsi 15k km-t fut évente. Idén 38 éves lesz. Sok 5 éves napi hasznos verda megirigyelné az állapotát.

Van kérdés, nincs kérdés?...

pink75 2012.05.23. 14:45:50

@zoli_: akkor mit szólnál egy espadához? :) annak hogy viszonyul a bele a külcsínhez? És vajon kapnál-e utána két kézzel?

Ad Dio 2012.05.23. 14:45:51

@zoli_: korza=Corsa ilyet csacskaságot nem írunk. Nem mentség az sem ha 15 alig múltunk.

pink75 2012.05.23. 15:56:41

@Hanzi: Én a műszerfalnak nevezett kapcsolószekrényre gondoltam igazából, amikor a belsőt említettem.

dm996 (törölt) 2012.05.23. 15:57:36

"Kevés szebb autóbelső létezik ennél"

ezen besírtam, bár ha a cikkíró poénnak szánta, akkor okés...

IFA_L60 2012.05.23. 16:49:08

Biztos jópofa kocsi de én azért inkább az új 1500-as ladát vettem volna akkor. :-) Főleg, ha 2103-asról van szó és nem kockáról.

kerdesek05 2012.05.23. 17:47:35

Mini kérdéseim lennének kinek kellene feltennem őket ha komolyan gondolnám az autó megismerését?
Konkrétan MKVI, MKVII az ami érdekelne!:)

mv3 2012.05.23. 17:51:45

Mekkora kontraszt ez a fajta csöndes, de hatékony munka, amit a kedves tulaj mini-ügyben itt produkál, a mai celebvilágos tartalom nélküli rongyrázáshoz képest!
Persze, nem a Rubik kockát találta fel, nem is járt a Holdon, és életeket sem ment, mégis, mennyire tiszteletet parancsoló elhivatotságot sugall.

Nem vagyok mini fan, találkozóra sem megyek, az öregautók között a saját utolsó szériás 124-es műszerfalamat látom a legszebbnek, mégis: le a kalappal!

mv3 2012.05.23. 18:04:37

Ja, és engem az üléseken lévő trikóhuzat zavart, mégsem érzem hatalmas gondnak, mert:

ebből is látszik, hogy nem egy szoborról van szó (Cs Zs: tessék szíves minnél előbb használni egy kicsit a Zöldet!), hanem egy autóról, amit örömmel használnak és nem patika találkózókra tartalékolnak egész évben. Szeretik, használják, élvezik, de féltik, mi kell több?

Aki a nők esetén minden egyes apró aszimmetriába beleköt, az nagy valószínűség szerint sokáig lesz aglegény!
Lefordítva a minire: nálam ez az apró esztétikai probléma belefér :o)

RC_storm 2012.05.23. 18:54:03

Respect az elhivatottságért Ferinek, de egyébként miért tart egy sátrat felállítva a garázsban? Hiányzik a tető vagy mi? :-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.05.23. 19:13:10

@zoli_: Dehogy hülyéztelek le. Csak jeleztem, hogy lehet, mások le fognak. De látom, már rájöttél a tévedéseidre, ízlésről meg itt és most nem vitatkozom.

Ami pedig Király Ferit illeti, emlékszem, mikor a Mini Club alakulóülése zajlott a Közlekedési Múzeumban. Már ott világossá vált, hogy meg van húzatva, lökött, bolond -és ezt mind a lehető legjobb értelemben. A későbbi Mini-találkozókon ezek az érzéseim csak megerősítést nyertek.
Kívánom neki, és az összes Mini Club tagnak, hogy a találkozó olyan jól sikerüljön, ahogy szeretnék. Az szerintem Ferinek majdnem akkora dolog lesz, mint amikor meglett a saját Minije:)

Mini Club Hungary · http://www.miniclub.hu 2012.05.23. 19:39:52

Köszönjük a kiváló írást Csikós Úrnak és a totalcar-nak. A cikk nagyon jól adja vissza Feri személyiségét és életművét. Ha ő nem lenne, a Mini Club Hungary sem lenne, vagy nem lenne ez, ami. Éppen ezért viseli az örökös tiszteletbeli elnök titulust.

A találkozón a nyílt napjára továbbra is szeretettel várunk minden érdeklődőt!

montecavallo (törölt) 2012.05.23. 19:56:19

@Hanzi: Ennek amit belinkeltel, az Espadahoz sajnos semmi koze nincs. Ez egy modern anyagokbol ujraepitett, ujraborozott belso, ahol meg azokat az elemeket is borrel vontak be, ahol eredetileg sosem volt. Tipikus peldaja annak, hogy hogyan kell kilugozni, kiherelni, agyoncsapni egy veterant, megfosztani az eredetisegetol.

Ilyen az eredeti belso:
static1.carsablanca.de/files/medias/filename/Lamborghini_Espada_S3_Cockpit_9532_big.JPG

Illetve:
www.artandrevs.com/_img/galerie_prods/53_767.jpg

Nincs rajta mit szepiteni, a muszerfal egy buszkapcsolos borzalom, nemhogy a maiakhoz kepest, de meg a kortarsaihoz kepest sem volt szep:
www.motorvision.de/images/720x480/17446/sel-benz-heute.jpg

...persze az Espadat gondolom nem azert vettek, hogy gyonyorkodjenek benne.

montecavallo (törölt) 2012.05.23. 20:05:41

@Mini Club Hungary: Miert nem blogol az oreg? Ott tudna sztorizni, fenykepeket felrakni, szerelesi tippeket osztani.

zoli_ 2012.05.23. 20:10:06

@Ad Dio:
Elnézést, pontosan tudom, hogy corsa. De leginkább kózának szoktam hívni, ahogy a volkswagent fukszvágennek, vagy f@szvágennek ha céges kocsi, és a vezetője NAGYON vezeti.
A renault nálam rönyó, a volvo az valve, az opel, az zopel, stb, stb.

attila7575 2012.05.23. 20:14:43

Gyönyörű az a piros mini, nagyon örülök neki hogy Feri megnyerte annak idején a lottót, megérdemelte. Jó egészséggel használja még sokáig!

autokatalog 2012.05.23. 20:24:57

@Csikós Zsolt:

", a sajátját megsemmisítették váltáskor. "

Sokan kibuliztak anno,hogy sunyiban megtarthassak.Fura es kar,hogy pont egy ilyen akkuratus es megszallott gazdanak nem sikerult.

MetalWarrior 2012.05.23. 21:18:35

@montecavallo:
Többek között ezért is adta át a clubot, mert nem internetezik és e nélkül nehéz klubot vezetni.Ismerem személyesen Ferit, ahol Csikós fotózta ott lakik szemben,a Tesconál.

szpsz 2012.05.23. 21:21:05

De nagyon örültem, hogy hallok Feriről. Egy közös barát révén még a kilencvenes években megismertem Őt és egy éjszakára tiszteletét is tette nálam Ő, a barát és persze a híres Mini. :)

Szabo T 2012.05.23. 22:34:35

Nagyon jo cikk! Majdnem 8 evig (es 83.250 merfoldig) volt Minim. Meg ma is naponta olvasom a motoringfile-t, ami az egyik legnepszerubb amerikai Mini forum. Es mit latok:

www.motoringfile.com/2012/05/23/classic-mini-fans-gather-for-imm/

H3l00 · http://fashionfactory.hu 2012.05.23. 22:47:43

Mr.Bean maci ott figyel a kesztyűtartóban :D

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/05/23/melyik_feri_aki_a_lotton_megnyeri/#gallery_2930068|2930068

CSÖRR-CSI££ 2012.05.23. 22:50:08

Ez tényleg nagyon szép és megindító történet, még akkor is, ha nyugodtan nevezhetik sokan megszállottságnak, fanatizmusnak, fetisizmusnak vagy bárminek.
Amikor egy ilyen álom így beteljesül, de a korlátlan lehetetlenségek hazájában (és idején), nem pedig odaát, ahol jódógukban már azt se tudták sokan, milyen hülyébbnél hülyébb dolgokat találjanak ki, az mindig szép.
Az is nagyon tetszett, hogy Feri nem hagyta magát "el-hit-téríteni" a szerelmétől, mert, ha egy ilyen "mini-buzéria" már vallásnak tekintendő, még mindig százszor inkább ez, mint az a "pusztíó alpáriság" (© Puzsér Róbert), amit a fanatikus Trabant-hívők szektájának tagjaitól lehetett hallani anno, úgymint: "Anná jobb nem köll soha" - "Ugyanoda elvisz azis, minda Merci" - meg a legdurvább és legalattomosabb dogma a: "A Trabantnál jobb autó nincs, csak drágább".

Ez utóbbiból majdnem tettlegességig fajuló vallásháború lett, mert az illető trabantista éppen utasom volt a W-123 -as zőccségesben (taxi), de a kilencvenes éveknek annyira az elején, hogy akkor még az nagyon is Merci volt mifelénk (ő meg olyan meszes-festékes munkásruhás iparos féle, csak lekéste az utolsó buszt).
Teljesen föl volt háborodva, mert nem borultam le a "bölcsessége" előtt, amivel át akart téríteni az ő vallására.

Egy szó mint száz, nagyon szép és igaz történet ez!

Köszönjük!

montecavallo (törölt) 2012.05.23. 23:39:00

@MetalWarrior: Pedig nyithatna egy online Mini-sufnit, meg a tobbi klubtaggal is konnyebben erintkezhetne. Miert nem dobtok ossze neki valami hasznalt gepre? Sosem keso elkezdeni uj dolgokat tanulni. Hamar rakapna az oreg szerintem.

K.Jani 2012.05.24. 04:29:52

nahát, a lottós sztori a kedvencem! holnap én is elkezdek nagyon akarni egy minit. hátha nekem is összejön. de lehet kipróbálom egy nagyobb kocsival, talán az ötös is sikerül:)

amúgy meg erőt ,egészséget Ferinek!

merida001 2012.05.24. 08:26:16

Jó a cikk! :) Jó fej lehet a Feri igazán! A saját Minis világát boldogan éli! :)

Hanzi 2012.05.24. 08:55:23

@montecavallo: Nekem csak ez volt elmentve mint Espada belső...
Megdöbbentettek azok a képek amiket te linkeltél.
Erősen igénymentes kókánymunka valóban!
A Mercedes belsőre annyit,ha megnézed a 23. 10.04.47-kor hozzászólásomban linkelt W111 kupé belsőt,akkor látod hogy a szépérzékünk hasonló nívón kulminál!
Nekem meg hasonlót kell nagy duzzogva elviselnem,ha lebattyogok a garázsomba,mint amit te linkeltél,csak kormányváltós,és bordó-pergamen színkombóban... :-)

dekás dezső 2012.05.24. 11:30:33

Jó cucc.
A nyitó kép nagyon adja, csak a becsatolt öv marad ki picit a balhéból:P. (tudom hogy muszáj, meg felelős gondolkodás, jópélda van, de akkor is - csak a kép kedvéért)

Feri nem kamu, meg az autói sem azok...:)

CSÖRR-CSI££ 2012.05.24. 12:32:23

@K.Jani:

Igen.
Amikor jó emberek jó dolgokért küzdenek, akkor az égiek is segítenek.

Erről igyekeztem írni ott feljebb (csak nem jól sikerült :), tehát, hogy mindenkinek a szándékai és hitvallása szerint alakulnak a dolgai, inkább többé, mint kevésbé.

Ezért említettem a Trabantos példát, mert ez az ellenpélda: Akinek savanyú a szőlő, ezért a sz*roskenyeret eszi, de ahelyett, hogy küzdene azért, hogy jobb legyen, inkább megmagyarázza, hogy az a sz*r miért is jó, ami meg jó, az szerinte miért nem jó.

Ez az úgynevezett kognitív disszonancia-redukció, amit pusztító alpáriságnak neveztem, mert az is.
Ellenben Feri példája mindannyiunk számára nagyon tanulságos, ezért tetszett annyira ez a cikk.
Szeretem az ilyen embereket, mint ahogy Csikós Zs. munkásságát, hozzáállását is szeretem.
Sokan így vagyunk ezzel, és ez jó, még akkor is, ha a többségnek éppen nem tetszik.

wartowski 2012.05.24. 16:15:29

Csak nem Szilágyi Karcsi bácsi volt a Feri magyartanára Túrkevén? Engem is ő tanított.

montecavallo (törölt) 2012.05.24. 19:44:46

@Hanzi: Megneztem a kepeket, tenyleg szep. Egyebkent biztos vagyok benne, hogy az Espadat is lehet szeretni - ha masert nem, azert, ami a gepteto alatt van. A regi Minit is lehet szeretni, a gond a barokkos tulzasokkal van - amikor pedig ez atcsap az utodmodell(ek) fikazasaba, az mar vegkepp szanalmas. Frusztralt emberek buta frocsogese.

karcagböbe 2012.05.24. 21:12:10

Sziasztok!
Azt tudom mondani Feriről hogy egy tiszta szívű ember akibe soha nem volt és nem is lesz semmi rosszindulat!Képzeljétek akin tud mindig segít autó ügyben mondhatnám ingyen ,ezt sokan már ki is használták !Feri szíve helyén egy MINI motor dobog :) A 16 éves corsám úgy ketyeg Feri jóvoltából mint egy svájci óra,na és úgy megy mint egy forma1- es autó !Csak rá bíznám az automat!Feri eredeti RETRO stílusú emberke!!Akartunk már neki adni egy fullos laptopot a sok segítségéért cserébe dehááááát neeeem kell nekiiiiii olyan eredeti ez a Feri!Az istennek nem tudtam rábeszélni :):)Puszilom Ferit ,most Balatonfüreden van a mini találkozón:)

közösperonos átszállás 2012.05.25. 10:12:49

@CSÖRR-CSI££: "amit a fanatikus Trabant-hívők szektájának tagjaitól lehetett hallani anno, úgymint: "Anná jobb nem köll soha" - "Ugyanoda elvisz azis, minda Merci" - meg a legdurvább és legalattomosabb dogma a: "A Trabantnál jobb autó nincs, csak drágább"."

Most a suzukisok ilyenek, meg az öregmercisek. :-)
süti beállítások módosítása