HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Háttal a világnak vagy arccal a jövőbe?

2012.06.13. 07:04 Tcomment

Címkék: lexus gs

A Lexus GS árpolitikája mar és horzsol, kérdés, hogy ez és a hibrid hajtáslánc elég lesz-e ahhoz, hogy végre beérje a prémium-triót és elnézzék hibáit?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

300 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr294584870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Abfangjaeger 2012.06.13. 16:19:31

@Fiery: Az enyémek nyitott ajtóért nem jajgatnak. Az egyik hisztizett abban az esetben, ha benne volt a kulcs 0-gyújtás között hagyva és kinyitottam az ajtót. A kormányoszlop-burkolat leszedése után lehúztam a megfelelő sarut és megszűnt. A másikban felkapcsolt világításnál nyitott ajtóért riasztott. Hamar kiszereltem.
Igaz, egyik sem Lexus. :-D

victor vacendak 2012.06.13. 16:34:24

@СubE: "a BMW találta fel a futóművet"

Melyik részét? Egy 1907-es szabadalom szerint Thomas A. Gray találta fel. Ha a felfüggesztés részeiről van szó, azt sem a BMW.

kiiso 2012.06.13. 16:37:17

@Fiery:
Valóban, az eslő kettő együtt tényleg nem ment (már megoldották ha jól tudom).
A váltó egy kényelmi dolog, innovációnak tartom, amit az is bizonyít, hogy lassan minden prémium autóban 8 fokozat lesz. Ellenben a 16 henger nem terjed... :)

Egy biztos: a Lexusnak jóval nagyobb hangsúlyt kellene fektetnie a marketingre, hogy a berögzült téveszmék a márkával szemben megszűnjenek, és az újításokat megismerjék az emberek és azokat a márkával azonosítsák. Csak hasonlítsuk össze az amerikai és az európai lexus weboldalakat...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.13. 17:00:55

@Kiflitzsömlével: V8long?
Érdemes lenne az akkorri konkurensekkel összehasonlítani.
Nagyon sok minden volt benne.
88ban a 126 os merci,és e32 Bmw volt a csúcs,ezekhez képest nem volt nagyon lemaradva.

w a s d 2012.06.13. 17:11:00

Szép, a rohadt nagy, már- már a műszerfalat aránytalanná tevő képernyőt, és a vályúját leszámítva.

Globetrotter2014 2012.06.13. 17:17:06

@Gyurma73: 88ban lehet hogy ez a kettő volt a csúcs, de 89ben amikor az LS kijött hirtelen messze kerültek a csúcstól. Csak ezt a Merci már 91ben korrigálta. Mire a BMW kijött az E38cal, a Lexus már modellt váltott...

A V8 egy vicc volt. Az A8 viszont már komolyan veendő játékos volt.

Seca81 2012.06.13. 17:22:04

A cikket jó volt olvasni, a kommenteket már kevésbé...

Műszakilag bizonyosan fasza ez az autó, azért annyira nem is ronda, a seggemet biztos nem törné ki :) De ahogyan többen írták hogy szerethetetlen lenne, sztem hülyeség. Ez a szeretem-nem szeretem dolog autó ügyben véleményem szerint tök emberfüggő...

Ettől függetlenül 15 misiért nem ilyet vennék, hanem inkább vmi sportgépet :)

Jelenlegi helyzetben pedig beérném egy öreg LS "ronda Merci-koppintással" is ...

Ciri 2012.06.13. 18:01:11

@Kiflitzsömlével:

"Egyebkent meg nem ertem (ez nem hozzad intezett kerdes, csak ugy irom), milyen nemet triorol beszelunk, hiszen amikor a Lexus LS400 kijott, az Audinak meg csak szanalmas probalkozasa volt a kategoriaban. "

Azért drága csillagom, mert 2012-t írunk.
Volt, aki az elmúlt húsz éveben bizonyítani tudott és fejlődni, volt aki nem.

Ciri 2012.06.13. 18:04:57

@kiiso:

"Egy biztos: a Lexusnak jóval nagyobb hangsúlyt kellene fektetnie a marketingre"

:)))

A Lexus kurva nagy hangsúlyt fektet a marketingre, talán túl sokat is, csak a vásárlók meg nem hülyék.
Olyan jó, amikor a hibrid RX tulaj (orvos) gázosítani szerette volna az autóját, mert leette a gatyáját.

Ciri 2012.06.13. 18:31:02

@kiiso:

"teljesen automata parkolórendszer"

A Priusban jelent meg először.

Ciri 2012.06.13. 19:03:19

@ommm:

"és a számok világosan mutatják, hogy a turbódízel-motorok iránti kereslet csaknem annyival csökkent, amennyivel nőtt a benzines hibridek eladott példányszáma."

Én mindent elhiszek Pistám, mint a ma született bárány. Csak nem ártana a számokat vagy a százalékokat is megmutatni :)

kiiso 2012.06.13. 19:05:06

@Ciri:
"A Priusban jelent meg először."
Olvasd el az utolsó mondatot is.

Rocko- 2012.06.13. 19:14:51

@ZF2: "A V8 egy vicc volt."
dehogy volt. kezdőlépés volt az.

Ciri 2012.06.13. 19:16:54

@kiiso:

Most akkor kezdenénk el sorolni, hogy a három német nagybálna 2006-ban mekkora motor/hajtáslánc választékkal, hány külső és belső csomaggal/extrákkal/bőrrel, stb volt rendelhető?
Na ugye.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.13. 19:17:35

@ZF2: miért volt vicc?
Láttál már olyat közelről?
Ahhoz képest aLexus volt vicc.

Ciri 2012.06.13. 19:31:48

@ZF2:

"A V8 egy vicc volt"

Tudod mi a vicc? Az az ezüst festékkel lefújt undorító Yaris kormány, a cikkben szereplő autóban.

Na, az tényleg vicc.

Autopeti 2012.06.13. 19:50:57

Ennél ocsmányabb hűtőrácsot még nem láttam. Ez a tompaszögű trapézalakzat annyira egyszerű és ronda, hogy nem akarom elhinni: egy luxusautón van.
Talán egy 5 éves gyerek rajzol meg ilyen klisés elemet, de hogy a Lexusokon van ilyesmi...

Globetrotter2014 2012.06.13. 21:26:06

@Gyurma73: NA jó. Azért valamit tisztázzunk. Az hogy ti esetleg nem láttok az audis szemellenzőtől és nektek az egyetlen fontos tényező a 4 csillag vagy esetleg a "németautó" az egy dolog (másik ha esetleg annyira oldtimerfanek vagytok).

A 80as évek fő trendje a japán fenyegetés volt, sorra jöttek ki modern technológiával korábban soha nem látott gömbölyű formákkal, amik alapvetően szakítottak a 80as években futurisztikusnak gondolt kockákkal.

Persze V8as nem tűnt elavultnak mondjuk egy Fiat Tipo vagy egy IIes golf mellett. De akár egy 89es Audi 80as, pláne egy 91es 100as mellett egy igazi őskövület volt. A japánok pedig gőzerővel nyomultak, 90-93 között tonnaszámra hozták ki a félelmetesen jól sikerült modelleket. 1-3 éven belül megvolt rájuk az európai válasz. Speciel a Lexus LS esetében ez az Audinak kicsit tovább tartott, de azonnal állandó bérletet is váltott vele a piacon.

ommm 2012.06.13. 23:26:27

@Ciri: Legközelebb lefotózom azt a képet is a prezentációból

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.13. 23:51:35

@ZF2: konkrét adatot megint nem írtál ,csak szubjektív mesét.
Szerintem te még életedben nem ültél Audi V8 ban.
Mi.volt benne elavult?Ami abban volt semelyik audiban nem volt elötte.
Soha nem látott gömbölyű forma?!
Melyik japán jött ki előbb mint a csepp kadett?
Nézd már meg milyen formák voltak 85 ben.
Melyik japánnak volt jobb alaktényezője 86 ban egy opel omegánál?

Walnuts 2012.06.13. 23:59:44

@ZF2:

Figyelj csak pöcsös,a helyzet az,hogy ha anno a japóknak olyan kurvajól ment a szekere akkor ma a szakimakik a németek riválisaként emlegetnék a Lexust.A japánok akkor is csak másolni tudtak és most is azt teszik.Az,hogy szerinted jobbak voltak a Lexusok abszolút senkit nem érdekel,a tényeket akkor sem tudod megváltoztatni.Az emberek többsége (akiknek pénzük is lenne megvenni) nem a németekkel sorolja egy kategóriába (én leginkább a Suzukihoz lőném be) amit az eladásokból láthatsz.

dzolee 2012.06.14. 00:14:02

Kormányt rágó nyugdíjasok.Ezen jót nevettem!

miami vice 2012.06.14. 00:31:35

a Lexus azt hirdeti , hogy a markahuseg naluk kozelebb jar a 100%-hoz, mint akarmelyik masnal! magyarul ha egyszer vegre kiszallsz a nemet fosbol, hasznalod a Lukszuszt akkor jossz ra mennyire at vagy verve,es tobbet nem akarsz szarba ulni. meg szervizbe jarni, a puding probaja az eves! nem a tescos ujsagbol kell kivalasztani!

közösperonos átszállás 2012.06.14. 08:49:53

@ZF2: "A 80as évek fő trendje a japán fenyegetés volt"

Az USÁ-ban. Ha megnézed, ott lényegében nyertek is.

"Persze V8as nem tűnt elavultnak mondjuk egy Fiat Tipo vagy egy IIes golf mellett."

A Fiat Tipo akkoriban egy marha korszerű autó volt (például a külméretéhez képest nagyon sok hely volt benne belül, vesd össze egy vetélytárs II-es Golffal például; vagy Kadett, valaki?). Csak persze nem ez a kategória, nyilván ezt akartad mondani, csak ennek meg semmi köze az elavultsághoz.

közösperonos átszállás 2012.06.14. 08:56:12

@Fiery: "Az, hogy milyen motorokat adnak, irrelevans."

Remélem, ezt nem attól olvasom, aki szerint a Lexus fő problémája Európában a miniatűr motorválaszték. :-) (Meg a minimális konfigurálhatóság.)

"Sokszor regebbi, elavult motorokat adnak az USA-ban ezekhez az autokhoz, de annyival olcsobb is lesz igy odaat, mint errefele. A felszereltseg meg ugyanugy konfiguralhato a nem Europaban eladott BMW/Audi/Mercedeseknel, sz'al azt rakatsz bele, amit szeretnel. Persze vannak felszereltsegi csomagok, de az csak a konfiguracio egyszerusiteset celozza a kevesbe arerzekeny USA piacon."

Magyarán az annyira ugyanaz a Merci, mint itt, hogy ugyanaz a bódé, a beltér (nagyjából), meg az elektronika (nem lennék meglepve, ha ez is csak nagyjából lenne ugyanaz). A csomagok tuti mások, mivel az árképzéshez kell igazodnia, és az is teljesen más, más a motorpaletta, de még az is lehet, hogy bimmbammol, ha kinyitod az ajtaját. :-)

Szóval az adott piacra szabják a modellt a németek is. Ami tök érthető is, ezzel a világon semmi bajom nincs, sőt épp ez az, ami a japán prémium-wannabe-kből hiányzik errefele (és igen, egyetértünk, ezt szúrják el nagyon). Csak hát te azt mondtad, hogyaszondja "egy BMW-t es Mercedest szinte valtozatlan formaban imadjak a vilag minden pontjan".

Julio10 2012.06.14. 09:01:59

Nah végre egy cikk ahova lehet kommentelni. Persze az AUdis, meg az 1 millió km-es Golf-hoz nem lehetett, pedig oda kellett volna lehetőséget biztosítani. Ezúton szeretnék gratulálni az igen tisztet, nagyrabecsült cikkíróknak. A VW csoport marketingesei sírva kérnék a receptet, hogy lehet ilyen istenítő marketing szöveget írni, az elnyűhetetlen, örökké napi szinten taxis nyüstölést is örökké hiba nélkül bíró, csodálatosan szép, és fantasztikus minőségű autóikhoz...

Fiery 2012.06.14. 09:20:36

@közösperonos átszállás: "Az, hogy milyen motorokat adnak, irrelevans" -- ezt pont az amerikai piacra irtam, nem az europaira. Baromira mas a 2 piac, teljesen masok az elvarasok, ahogy irtam is.

A konfiguralhatosagnal meg az az alapveto kulonbseg, hogy az USA-ban csomagok vannak, de azokban _ugyanazok_ az extrak vannak, amiket Europaban egyesevel tudsz berakni vagy nem berakni az autoba. Tehat nem kapsz mas autot, mint Europaban, csak epp mondjuk 8 db extrat egy korben be tudsz rakatni "Whatever Package" fantazianeven. Miutan pedig beraktal mondjuk 2-3 csomagot az autoba, utana me'g egyedileg tudsz pakolni szinten ugyanazokbol az extrakbol, amikbol Europaban. Tehat vegeredmenyben ugyanazt az autot fel tudod konfiguralni az USA-ban is, mint Europaban. A csomagos megoldast csupan azert nyomatja a BMW es a Mercedes az USA-ban, hogy kicsit konnyebb legyen az amerikaiaknak autot valasztani :) Nekik egyszerubb bepakolni nehany (szamunkra horror aru) csomagot az autoba, mintsem hogy 7-8 oldalon at sorolt extrakat egyenkent vegignezzenek, es egyenkent ikszelgessek. Megjegyzem, nalunk is vannak mar csomagok egy ideje a BMW-nel es a Mercedesnel is, pl. M-packet, Avantgarde, stb, tehat errefele is valtozik mar a konfiguralhatosag, ahogy bonyolodnak az extrak.

"egy BMW-t es Mercedest szinte valtozatlan formaban imadjak a vilag minden pontjan" -- ennel meg arra gondoltam, hogy nem kell ezeknek a cegeknek kulon autot tervezni vagy egy modellt attervezni az amerikai vagy europai piacra, hanem kepesek egy olyan modellt tervezni, amit egyforman szeretnek a vilagon mindenhol. Szembeallitva ezt pl. a Lexusszal, ami hiaba tervez egy adott modellt (pl. IS), azt a vilagon igazan csak 2 helyen kedvelik, USA es Japan -- Europaban pedig csak marginalis eladasokat tud produkalni, ergo nem kedvelik tulzottan.

igazi hős 2012.06.14. 09:24:36

@Anyád is foglalt, válassz másikat!: Nos a számokból az látszik, hogy a legnagyobb piacon 11 év után tavaly végre nem a Lexus nyert, egyrészt a cunami másrészt a BMW-Mercedes egymásra licitáló kedvezményei miatt. Ott az Audi eladás az Infiniti-Acura szintjén van, az első 3 fele körül. Tehát "az emberek többsége (akiknek pénzük is lenne megvenni)" fele olyan jónak tartja az Audit, mint az első hármat. Jól értelek, ugye?

Shadowbull 2012.06.14. 09:31:29

@közösperonos átszállás: "Ha megnézed, ott lényegében nyertek is."

Egy ideig valoban ok vezettek az eladasokat. ha jol tudom, ez tavaly ev vegere megvaltozott.

Shadowbull 2012.06.14. 09:33:38

@Fiery: Az USAban maskeppen vesznek autot. Ott azt preferaljak, hogy bemesz a szalonba, ramutatsz es elhozod. Az egyedi megrendelesnek joval kisebb szerepe van. Az amerikai nem szeret varni az autora.

Julio10 2012.06.14. 09:49:28

@Gyurma73: mármint a VW Csoport konkurens márkáinak cikkeinél, vagy a totalcar.hu konkurens oldalára gondolsz?

Julio10 2012.06.14. 10:02:18

@plephyl: azért nem, mert az elsődleges piac a bel és az USA piaca volt. Egyébként meg Európába behozni autót, olyan "bűntetővámmal" lehetett, hogy nem volt már versenyképes az ár többé (pl mint most: mustang USA-ban kb 10 milla, mire behozod 20).
Különben meg a japán import autók a 70-es, 80-as években csaknem tönkretették az amerikai autóipart (olcsók, jók voltak a versenytársakhoz képest)

közösperonos átszállás 2012.06.14. 10:18:22

@Shadowbull: igaz, a "nyertek", az erős volt azért. Kábé egálban vannak most a japánok és az amerikaiak (és akkor japán a Nissan és amerikai a Chrysler), de az amerikai gyártók már rendesen 50% alatt vannak. Tehát ha a japánok nem is nyertek, az amerikaiak bizony vesztettek...

Fiery 2012.06.14. 11:41:41

@peterta: Nem. IS250 automata, 2006-os.

peterta 2012.06.14. 11:46:09

Az nem rossz autó, csak kicsi és nem túl erős. Nekem 2007-es volt.
Szerintem a bimbam-molást át lehet állíttatni a szervízben. Egy csomó dolog konfiguráltatható, pl. hogy égve maradjon-e a fényszóró, ha leveszed a gyújtást stb.

Fiery 2012.06.14. 11:49:36

@peterta: En 2 dolgot kerdeztem a szervizben, hogy meg lehet-e oldani valami speci konfiguracioval, a navigaciora valo valtas es a kozponti zar bezarasa 20 km/h felett, de mindkettore az volt a valasz, hogy nem megoldhato. Innentol en fel is adtam a dolgot. Eleve nem ertem, minek az a nyomorult nagy szines-szagos LCD, ha ott szinte semmi ertelmeset nem lehet beallitani? Van egy beallitos menuje, van a navigacionak egy kulon beallitgatos resze, ezen felul miert kene kulon komputert rakotve meg biztositekot kiszedegetve, kabelt atkotogetve allitgatni a kulonfele automata funkciokat, amiket Europaban az europai gyartok autoi alapbol, allitgatas nelkul is tudnak?

peterta 2012.06.14. 11:49:45

@Fiery: Az nem rossz autó, csak kicsi és nem túl erős. Nekem 2007-es volt.
Szerintem a bimbam-molást át lehet állíttatni a szervízben. Egy csomó dolog konfiguráltatható, pl. hogy égve maradjon-e a fényszóró, ha leveszed a gyújtást stb.

Globetrotter2014 2012.06.14. 11:49:55

@közösperonos átszállás: az USÁban "sem nyertek". Egyszerűen megerősödött a yen árfolyama. Európában addigra bevezettek büntetővámot és kvótákat a japán márkákra. Kicsit inkorrekt volt, de a japán leértékelési politika is az volt.

Akárhogy is 90ben a japánok ellen nem sokaknak volt ellenszere.

A Tipo 88ban egy vicc volt. Szinte mindenhonnan a hátrányt vette át. A Brava (de mindenek előtt a Punto I) volt a kiugrás a fiatnak de éveket kellett vérni rá.

Globetrotter2014 2012.06.14. 11:54:04

@Gyurma73: valóan nem ültem. De nem azért mert nem lehetett volna. Akkolriban mi is audiosok voltunk, egy B4esünk volt, ami minden porcikájában modern és korszerű volt és ami fontos ANNAK IS LÁTSZOTT.

AKármilyen adatot is fogsz lerírni, a külsőségek miatt a V8 egy vicc volt.

Ez olyan mintha azt mondanád hogy a Mustang mennyivel jobb mint pl a Boxter, merthogy V8 meg erősebb meg nagyobb.

A V8 belseje a kisebb audié (100 C4) volt, a forma olyan volt mint az előző 100asé csak hosszabb.

Mondom az A8ast más más féból faraták, kivül belül gyönyörű és igényes volt. De a V8ast kb annyira lehet védeni mint az alfák közt az Arnát...

peterta 2012.06.14. 11:56:14

@Fiery: Jó kérdés, hogy miért kell ehhez a szervíz. Nem hiszem, hogy kábelt kellene kötögetni, a Manual végén van egy hosszú lista, hogy mit lehet személyre szabatni átprogramozással.
Nekem az az érzése, hogy nagyon kevesen kérik és nincs a szervizeseknek gyakorlatuk benne, bár egyre jobbak.
2008-ban inkább Bécsbe vittem, mert ott tudták, mit csinálnak vele, azóta sokat fejlődtek itthon is.
Ha esetleg valamivel elakadsz (értsd: "ez nem megoldható" a szervíz szerint), javaslom a bécsi Lexust, egy magyar ott a szervízvezető, készséges szokott lenni. Egy próbát megér.

közösperonos átszállás 2012.06.14. 12:20:26

@ZF2: "Európában addigra bevezettek büntetővámot és kvótákat a japán márkákra. Kicsit inkorrekt volt, de a japán leértékelési politika is az volt."

Az európai büntetővámok kábé egálban vannak a japán büntetővámokkal (de inkább alacsonyabbak). Az USÁ-ban is van amúgy, gyártanak USA-belföldön is japán autókat pont ezért.

"A Tipo 88ban egy vicc volt. Szinte mindenhonnan a hátrányt vette át."

Ezt kicsit részletesebben...? Hogy miért, meg effélék, különös tekintettel a fő vetélytárs II-es Golfra meg Kadettra (ezek ma kisautónak nem mennének el, ugye).

"A Brava (de mindenek előtt a Punto I) volt a kiugrás a fiatnak de éveket kellett vérni rá. "

Most az autó élhetőségére gondolsz, a megbízhatóságára, vagy eladási adatokra? (Utóbbiban az Uno se volt épp rossz.) Mert ha az elsőre, akkor azért eléggé rossz nyomon jársz, szerintem. (Meg, ha már ilyen népszerű lett mostanság, az akkori COTY-küldöttség szerint is.)

Globetrotter2014 2012.06.14. 12:27:31

@közösperonos átszállás: én úgy tudom hogy az usában nincs büntetőván, és nem is került bevezetésre csak fenyegették a japánokat vele (Clinton Adminisztráció). A feltétel az volt hogy japánm leáll a leértékeléssel, és így értelmeszerűen kénytelen lesz előbb utóbb átenni a gyártását az USÁba.

Annyira nyertek a japánok, hpgy a 90es évek végére a Mazdát és a Nissant felvásárlták hogy ne dőljenek be.

Ugyanaz lett a vesztük mint amit előtte titkos fegyverként használtak.

golya80 2012.06.14. 12:36:54

@ZF2: A Tipo szerinted vicces volt? Erre nem is gondoltam...akkor biztos a humorérzéke miatt választották meg 89-ben az év autójának

Globetrotter2014 2012.06.14. 12:51:47

@golya80: általában ha nincs valami forradalmi technológia, akkor a legközépszerűbbek nyerik lásd Clio Vs E90 3as / Alfs 159. Nyilván japánnak nem adhatták.

peterta 2012.06.14. 12:52:27

@Anyád is foglalt, válassz másikat!: Nekem van lehetőségem megvenni és egy kategóriába sorolom a három német márkával.
Használtam BMW-ket, Jaguarokat is, most mégis hűséges Lexus vásárló vagyok, és biztosíthatlak, hogy a Suzuki egyetlen modelljét sem vettem számításba, amikor autót választottam.
Többször találkoztam a szalonban emberekkel, akik éppen hezitáltak, vajon BMW-t vagy azonos kategóriájú Lexust vegyenek. Lehet, hogy nem a Lexust választották, de az biztos, hogy számukra is egy kategóriába tartoznak ezek a márkák.
Nyilván mi mind a kisebbséghez tartozunk, a többség azon gondolkodik, vajon SX4-et vagy Lexus RX-et vegyen, csak én még ilyen embert nem láttam. Meg tudnál nevezni magadon kívül még egy embert, akik autóvásárláskor a Lexus és a Suzuki közül szoktak választani (i.e. egy kategóriába sorolják a két márkát)?

közösperonos átszállás 2012.06.14. 13:00:15

@ZF2: Hát itt valamit nem olvastál el akkor. Nem a legformabontóbbat vagy leginnovatívabb autót jutalmazzák. A Tipo egy jól kitalált autó volt, a kategóriában akkor megszokotthoz képest döbbenetesen tágas, és mindezt nem aranyáron, ennyi.

közösperonos átszállás 2012.06.14. 13:10:12

@ZF2: "én úgy tudom hogy az usában nincs büntetőván"

* Autos - 2.5%
* Trucks - 25%
* Motorcycles - 3% or 3.4%

Én ezt találtam. A Toyota az autók kb. felét az USÁ-ban gyártja.

"Annyira nyertek a japánok, hpgy a 90es évek végére a Mazdát és a Nissant felvásárlták hogy ne dőljenek be."

A Mazdánál ennek más okai voltak (ázsiaiak), így szerzett a Ford 33,4%-ot benne. Azóta ez felment egészen 3%-ra... Wow. :-)

(Az megvan, hogy már elismertem, hogy a nyertek, az túlzás volt? De hogy az echte amcsi cégek vesztettek, az azért nem kérdés... A Chryslert megvette a Fiat. A Fiat! És még a végén megérjük, hogy rendbe teszik...)

"Ugyanaz lett a vesztük mint amit előtte titkos fegyverként használtak."

Hogy olcsón (már nem is annyira olcsón) gyártanak jót? Hogy rengeteget spórolnak a logisztikával? Hogy hatnapos munkahetük van? Hogy elég durván védik a saját belső piacukat? Melyikre gondolsz? :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.14. 13:55:06

@ZF2: nagyon sok a tévedés.
műszakilag tök más mint mint az akkor aktuális szivar 100 as.
Belül sem sok köze van hozzá.

Globetrotter2014 2012.06.14. 15:20:07

@Gyurma73: műszakilag lehet hogy más de ez nem látszik rajta. A belső pedigf egy az egyben a C4 100 asé. Ha a két képed egymás mellé teszed lesznek különbségek, de nem tudnád megkülönböztetni úgy mint pl az A8ast az A6(C6tól).

Globetrotter2014 2012.06.14. 15:21:57

@közösperonos átszállás: te nem vagy tisztában a fogalmakkal. 2.5% az nem büntetővám.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.14. 15:45:15

@ZF2: az akkori Lexus kinézete még rosszabb volt mint a V8 asé.
Annyira jellegtelen és egyszerű mint egy Toyota.
motorikusan S4 es .

közösperonos átszállás 2012.06.14. 16:38:59

@ZF2: "te nem vagy tisztában a fogalmakkal."

Lehet. Mennyitől büntetővám?

igazi hős 2012.06.14. 16:40:00

@Gyurma73: Tegyél mellé egy korabeli 200-as belsőt és keresd meg a két képes elrejtett 3 különbséget. :)

Hurri Kán 2012.06.14. 18:19:15

Ha ebből is annyit adnak el, mint az elődjéből, akkor nem sok álmatlan éjszakájuk lesz a német gyártóknak...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.14. 18:30:00

@igazi hős: a 200 is jobban kéne mint a Lexus.
Nem rossz az belül.

Rocko- 2012.06.14. 18:38:59

@ZF2: "A V8 belseje a kisebb audié (100 C4) volt, a forma olyan volt mint az előző 100asé csak hosszabb. "
ez így sehogyan sem igaz.

Rocko- 2012.06.14. 18:42:26

@ZF2: "A belső pedigf egy az egyben a C4 100 asé."
akkor legyél oly kedves és túrd fel a netet a belsőkért. észreveszed hogy a 3 autó (V8, 100 C3, 100 C4) más belterekkel rendelkezik.

igazi hős 2012.06.14. 21:03:21

@Gyurma73: A 200-ast is a prémium kategóriába sorolod? Én inkább az Audi Camryjának tekintem.
Lehet, hogy ez volt a korízlés, de mind a belső a fa osztóval, mind a külső, a kétszínű műanyagtengerrel elég gyenge designer teljesítmény. Mindkettőből az jön le, hogy "funkcionálisan hibátlan az autó, de itt ez a hatalmas felület, és nem tudunk vele mit kezdeni".
Ilyenkor egy olasz vagy francia mérnök leteszi a vonalzót és rajzol egy ívet, de német mérnök a vonalzóban hisz, aztán ilyeneket követ el.

DrSzoke 2012.06.14. 23:12:04

@Rocko-: ha igazak a pletykek,a V8 azert nem ert el atuto sikert,mert a penzes vasarlok egy felcicomazott 100-ast lattak benne.Ez igaz is,bar eleg nehez felismerni avatatlan szemnek.A lexussal sztem ugyanez a baj.Ahogy vki egyszer megfogalmazta,totoja borulessel.Az ujabbakat nem ismerem,de a 90-es evekbeli tipusbol nekem is volt egy gs300-am,nyomaba nem ert a nemeteknek.Keret nelkuli ablakon besuvitett a szel /toresmentes hibatlan darabrol beszelunk/ 100 felett,a belteri anyagok minosege gyakorlatilag az alap totojaeval egyenerteku.Valahogy a japok nem ereznek ra arra,amire jurgenek igen.Beulsz egymas utan az A3-4-6-8 kocsikba,es szinte erzed a merettel es az arral a minoseg emelkedeset.Lehet hogy gyakorlatban nem igy van,de ugy erzodik.Ez az ami nincs meg a lexusban,sztem.Ha nem olvasod el a feliratokat,az eletben nem jossz ra hogy egy altezzaban vagy egy kis lexusban ulsz es ez az ami az europai izlesnek nem felel meg.

peterta 2012.06.15. 11:51:27

@DrSzoke: Szerintem ez azért megvan (mármint a különbség, ahogy mész felfelé). Az IS belterével sem látom, milyen minőségi kifogás lehet mondjuk egy 3-as BMW-vel szemben, a GS pedig sokkal jobb.
A manapság használt beltéri anyagok semmilyen formában nem emlékeztetnek a Toyotákra (lásd IS vs Avensis).
Szerintem az Audi V8 sikeres volt abban a tekintetben, hogy az Audi megtanulta, mire kell figyelnie ebben a - számára új - szegmensben.
Az USA-ban vagy Ázsiában a Lexus presztizse teljesen rendben van, Európa minden nem európai prémium gyártó számára nehéz terep (lásd Cadillac). Talán mert sznobok vagyunk: a luxus az brit vagy olasz, prémium autók pedig németek. Ezen kell áttörnie egy japánnak, ami azért nem könnyű, bár vannak bíztató jelek Európában is (lásd: lexusenthusiast.com/2012/04/29/lexus-named-top-brand-by-norwegian-drivers/).
BTW, nem gondolom, hogy a Lexus annyira sikertelen, persze jóval kevesebbet ad el mint a három német, de évről évre egyre többet. Pl. az új GS sem tűnik annyira rossz választásnak, a Lexus májusi amerikai eladásai 61%-os YoY növekedést mutatnak (a piacvezető BMW-é 7.1%-ot ugyanott).

igazi hős 2012.06.15. 12:07:45

@peterta: Ember, tavaly márciusban volt a cunami, hónapokra leálltak egyes japán üzemek! Májusra valószínűleg üresek voltak a Lexus kereskedések. Ez pont olyan, mint itthon egy aszályos év után jönnek a győzelmi jelentések, hogy 20-30-40%-kal több lesz a termés, mint tavaly.

peterta 2012.06.15. 12:16:59

@igazi hős: Amit májusban tavaly eladtak, azt a cunami előtt gyártották. Ha megnézed a részletes számokat, magad is rájössz. A növekedést az új GS és a CT okozta legnagyobb részt, a többiek more or less the same...
Van fogalmad, hogy egy Ázsiából kiinduló supply chain hogyan működik?

peterta 2012.06.15. 12:21:23

@igazi hős: Bocs, a GS és CT mellett még az új RX, amit ők truck-ként kategorizálnak, nem car-ként

Shadowbull 2012.06.15. 12:22:08

@peterta: "bár vannak bíztató jelek Európában is "

Ugye kinek mi a biztato jel :)

"Ha megnézed a részletes számokat"

Lassuk a reszletes szamokat!

peterta 2012.06.15. 12:52:43

@Shadowbull:

Hát gondolom a Lexusnak bíztató, vagy nem arról beszéltünk? Nekem igazán mindegy, hogy a többiek milyen autóval járnak :-)

Itt vannak a részletes számok:

MAY
2012 2011 % CHG*
CT 1,549 454 214.9
HS 21 220 ‐91.2
IS 2,656 1,715 1.3
ES 2,937 2,400 13.0
GS 1,996 306 502.1
LS 459 585 ‐27.6
SC 0 1 ‐100.0
Total Cars 9,621 5,681 56.3
RX 10,647 5,847 68.1
GX 808 635 17.5
LX 387 142 151.6
Total Trucks 11,842 6,624 65.0
Total Sales 21,463 12,305 61.0

Bár nyilvánvalóan a költői túlzás eszközével éltem, amikor ignoráltam a cunami hatását májusra, különös tekintettel a japán alkatrészektől függő amerikai gyártásra, azt gondolom, hogy a a növekedés világosan láthatóan az új modelleknek köszönhető (a CT-t tavaly tavasszal kezdték el árusítani, a GS-ből a békeidőkben sem fogyott 500-700 darabnál több, most meg 2000).

peterta 2012.06.15. 12:53:30

@Shadowbull: Sorry, amikor beírtam a számokat, akkor még szépen oszlopokban voltak

Shadowbull 2012.06.15. 12:54:37

@peterta: a forras erdekelne.

Amugy ez csak USA, nem? Globalis szamokat sohasem szoktam talalni a Lexustol.

peterta 2012.06.15. 13:01:40

@Shadowbull: Csak USA, vannak európai és japán információk is, de nem rendszerezetten és nem gyakran.

Szerintem a cunamival kicsit takaróztak is, jó "excuse" volt az öregedő és népszerűtlen modellek iránti kereslet visszaesése miatti eladáscsökkenésekre (lásd HS, ami katasztrófális bukás, ES és az előző GS, ami már kicsit out of date lett addigra).

Shadowbull 2012.06.15. 13:09:47

@peterta: Az a baj az ilyen statisztikakkal hogy mindig ki lehet mazsolazni belole a nekunk tetszo szamokat.

Csak ha a majusi szamokat nezzuk: eladtak 1.996 GS-t, es ezzel novekedtek 502%-ot!

Naja, csak kozben a BMW meg ugyanakkor ugyanott eladott 6.100 5öst....

Ami a szamokbol latszik,hogy a Lexus baromi eros az USAban SUV-fronton. Csak RX-bol elment tobb mint 10e darab, mig a BMW osszesen adott el kabe 7e SUV-ot (X3-X5-X6).

igazi hős 2012.06.15. 13:12:04

@peterta: Ez egy komolyabban vehető válasz, mint az előző. A számol alapján tavaly május elég gyenge hónap volt, hiszen az éves 198 ezer autóból 12 ezer messze van az 1/12-től. Gondolom ez alapján te sem mernél 2012-re 300 ezer eladott Lexust jósolni?

peterta 2012.06.15. 13:27:55

@Shadowbull: Ez így van, ha megnézed, nem is hivatkoztam erre az 500%-ra, tény viszont, hogy az utóbbi években sem Amerikában, sem Japánban nem adtak el 500-700 darabnál több GS-t, ehhez képest most más a nagyságrend (legalábbis egyelőre úgy tűnik).
Igen ezért, a SUV-ok miatt vannak ott, ahol vannak az USA-ban. A GS soha nem volt olyan népszerű, mint az 5-ös BMW. Ezzel a modellel próbálnak közelíteni. Érdekes, hogy valahol azt olvastam, az eladott új GS-ek 25%-a F-Sport az USA-ban.
Az én véleményem ott tér el a legtöbb itt kommentelőétől, hogy én a Lexus-t sikersztorinak látom. A 80-as évek végén döntöttek arról, hogy bevezetnek egy új márkát az egyik legnehezebb szegmensben és 15-20 éven beül elérték, hogy számoljanak velük. Szerintem ez elég komoly dolog. Nem nagyon van más ilyen példa a prémiumkategóriában. Liker a könyvében egész évezetesen írja le a folyamatot.

peterta 2012.06.15. 13:32:00

@igazi hős: Igen, gyenge hónap volt, de ez szerintem sok mindennek az eredője.
Nem, nem jósolok 60%-os növekedést egész évre. Igazándiból semmit sem jósolok, mert nem vagyok szakértője a piacnak, hogy előjelzéseket merjek adni.
Ők egyébként 250ezret jósolnak az USA-ban és félmilliót világszerte.

Shadowbull 2012.06.15. 13:34:42

@peterta: "én a Lexus-t sikersztorinak látom"

Nezopont kerdese. Gyakorlatilag 10 eve azt hallgatjuk, hogy a Lexus be fogja daralni a nemet premiumtriot, mert ugye a japanok, meg a precizitas meg a tobbi.

ezzel szemben ez messze nem kovetkezett be, es a mai tendenciak alapjan nem is fog.

Hogy a Toyota sikernek ertekeli-e, az meg attol fugg, hogy anyagilag megeri-e neki ez az egesz vagy nem. En azt gondolom hogy nagyon is megeri, az USA-ban. Az EU-ban meg csak azert vannak jelen, hogy elmondhassak magukrol hogy a Lexus globalis marka.

peterta 2012.06.15. 14:08:01

@Shadowbull: Hát őszintén szólva én sosem hallottam, hogy be fogja darálni, azt igen, hogy egy lapon fogják őket említeni, ez viszont bekövetkezett. Ma releváns választás, hogy LS-t vegyen valaki vagy S Mercedest. Személyesen ismerek olyan embert, aki ezek közt hezitált.

Szerintem meg azért vannak az EU-ban jelen, mert ez egy nagy piac ebben a szegmensben és szeretnének belőle egy jelentősebb szeletet kihasítani.

A siker nyilván nézőpont kérdése, ha egy márkát a semmiből bevezetnek és az 20 év múlva jelentős eladásokat produkálva nyereséget termel, akkor az az én nézőpontomból sikersztori.
Ez nem a második világháború, ahol egyedül a német haderők teljes megsemmisítését lehetett sikernek tekinteni.

Shadowbull 2012.06.15. 14:10:55

@peterta: "Személyesen ismerek olyan embert, aki ezek közt hezitált."

Aztan persze Mercit vett :)

"mert ez egy nagy piac ebben a szegmensben és szeretnének belőle egy jelentősebb szeletet kihasítani."

akkor lenne dizeluk.

"ha egy márkát a semmiből bevezetnek és az 20 év múlva jelentős eladásokat produkálva nyereséget termel, akkor az az én nézőpontomból sikersztori."

ez elfogadhato szempont.

peterta 2012.06.15. 14:23:34

@Shadowbull: Igen, mert az LS-t nem adták oda annyiért, amennyit szánt rá, így vett egy S400 hibrid jahreswagent. :-)

Ajánlom figyelmedbe a cikk elején írtakat a hibrid - dízel cseréről a BMW-vel. Szerinted az új Aurisba kellenek a BMW dízelek? :)

Mindamellett ők úgy látják, hogy hosszabbtávon a hibrid lesz a nyerő a dízel ellenében. Szerintem is előbb-utóbb változtatni kell a jelenlegi felálláson, Európa üzemanyagfogyasztásának egyensúlya felborult, idővel helyre kellene állítani.

Shadowbull 2012.06.15. 14:35:49

@peterta: " őszintén szólva én sosem hallottam, hogy be fogja darálni"

Csak nezd meg az aktualis tc cikk simlapos bevezetojet. ott is valami olyasmi volt hogy az uj GS lenyomja az 5ost?

csak hogy a sajat hazam tajan maradjak: mielott kijott az IS-F evekig hallottuk hogy ez most hogy oda fog verni, na majd figyeljen mindenki, egyenesen m3-killerkent emlegettek. aztan tudjuk mi lett belole.

"a cikk elején írtakat a hibrid - dízel cseréről a BMW-vel. Szerinted az új Aurisba kellenek a BMW dízelek? :)"

Nincs semmilyen csere. Ez ket kulon tema: a bmw elad a toyotanak dizelmotorokat penzert. Lexusba nem fognak kerulni csak europai toyotakba.

a masik ettol fuggetlen tema hogy egyuttmukodnek az akksikutatasban.

"Mindamellett ők úgy látják, hogy hosszabbtávon a hibrid lesz a nyerő a dízel ellenében"

Hat hogy ut latjak-e valoban, vagy csak ezzel tamogatjak meg a marketingjuket az kerdeses. Szerintem nem lesz olyan hogy a dizelek visszaszorulnak a hibridekkel szemben. aztan persze sok forgatokonyvet el lehet kepzelni, de hosszu tavon ugyis mind meghalunk.

peterta 2012.06.15. 14:55:45

@Shadowbull: M3-asod van vagy IS F-ed?
Egyébként én kipróbáltam az IS F-et, nem rossz autó. Nem M3 killer, de valami hasonlót tud.
Ezek az X lenyomja Y-t hírek mindig valamelyik újságíró agyában születnek meg, nyilván végső soron minden "red ocean" típusú piacra lépő célja a másik piacát elvenni, de azért ez nem olyan egyszerű.
Valószínűleg a legtöbb eladott IS F vásárlóját nem egy másik Lexustól csábították el :-)

Hát a cikk ezt írja:

"In a swap that takes advantage of the best of both automakers, Toyota would provide hybrid technology to BMW in return for its highly regarded diesel engines, Automotive News says citing media reports."

Ez cserének tűnik...

Az eredeti BMW announcement homályosabban fogalmaz, miután tényleg akkufejlesztési kooperációt jelent be:

"For BMW, the partnership allows the company to team up with the biggest producer of hybrid vehicles"

Azért ez nem annyira egyértelmű, szerintem.

Én is úgy látom, nem csak ők. Előbb utóbb a józan ész legyőzi a német autóipari lobbit, akik őrült pénzeket öltek a dízel személyautók fejlesztésébe (lásd a megjegyzésemet a felborult üzemanyagpiaci egyensúlyról!)

Azért ez a hosszútáv nem az a hosszútáv, remélem :-)

Shadowbull 2012.06.15. 15:04:05

@peterta:
"M3-asod van "

nem, ford mondeom.

"de valami hasonlót tud."

na igen. Ez lehetne a Lexus jelmondata is :)

"Ez cserének tűnik..."

Fentebb is irtam: a BMW a PSA-val egyutt alapitott vegyesvallalatot hibridkomponensek es hajtasok fejlesztesere.

Nyugodtan elhiheted, amit a BMW sajtokozlemenyben irtak. Hogy az ujsagiroi fantazia mit tesz hozza egy hirhez, az ebbol a szempontbol irrelevans.

Egyebkent is: a Prius hajtaslanca benne van a CT220h-ban ami az 1er kozvetlen ellenfele, es igazabol csak a hibridhajtasaval tud villogni. Gondolod csak ugy odaadjak a konkurencianak az egyik fo versenyelonyuket?
Ugyanezer nem fog soha BMW-dizel Lexusba kerulni.

igazi hős 2012.06.15. 15:07:20

@peterta: "Előbb utóbb a józan ész legyőzi a német autóipari lobbit" Szerintem a németek meggyőzhetők az atomenergia mellőzéséről, mivel abban nem ők, hanem a szomszédjuk a nagyhatalom. De ugyanilyen erejű zöld lobbi teljesen esélytelen az autóipar ellen. A jövedéki adó egységesítés, azaz hogy ne liter, hanem MJ legyen az alap (ez is kinyírta volna a dízel személyautókat) is a német autógyárakon bukott el.

Shadowbull 2012.06.15. 15:11:35

@igazi hős: az autoipari lobbi erejet rendre tulbecsulik.
Az persze igaz, hogy Nemetorszagban (is) strategiai agazat az autoipar, ezert Angela foggal-korommel vedi. Nagyon helyesen egyebkent. Mivel gyakorlatilag Nemetorszag finanszirozza az eu, ezert van is tekintelye :)

Egyebkent a dizelek szopatasa ugyanugy hatranyos lenne a francia es az olasz autoiparra is.

peterta 2012.06.15. 15:22:40

@Shadowbull: Azt írtad, a saját házad táján, én úgy értelmeztem, hogy valószínű M3-assal jársz, esetleg IS F-fel. Elnézést a félreértésért.

Azért az M3 kategóriája legjobbja már egy ideje, hasonlót is nagyon kevesen tudnak, különösen elsőre.

A PSA fejlesztés szerintem zsákutca, a dízel hibrid totális nonszensz.

Elolvastam egy-két cikket és nyilatkozatot, láttam belülről egy-két dealt és a kapcsolódó press release-eket, nekem nagyon is realisztikusnak tűnik a swap, megfelelő kondíciók mellett.

A Lexusnak nem feltétlenül kell más, csak idő. Én sokáig BMW őrült voltam, ma el nem tudnám képzelni, hogy a Lexusomat BMW-re cseréljem. Vannak dolgok, amik nem "jönnek ki" rövid távú használatnál, de ha sokat használsz egy autót, akkor érzed a különbséget. Lehet, sőt biztos, hogy a BMW-ket (5-ösig bezárólag) élvezetesebb vezetni, mint a Lexusokat, mégis sok tízezer km-t jobb megtenni egy Lexussal, mint egy BMW-vel, legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
Lehet, hogy ez van az extrém márkahűség möggött, nem?
Nyilván ez a mostani autókra vonatkozik, fogalmam nincs a 90-es évek Lexus modelljeiről.

peterta 2012.06.15. 15:33:45

@Shadowbull: @igazi hős: én nem a környezetvédelemre gondolok. Mióta a dízel személyautók ennyire elterjedtek, esztelen módon Európa dízelt importál és benzint exportál.
A probléma az, hogy egységnyi kőolajból bizonyos mennyiségű gázolaj és bizonyos mennyiségű benzin nyerhető a finomítás során. Ez sokáig jól egyensúlyban volt, mert a hatékonyabb dízeleket használták a haszongépjárművekben, míg a finomabban működő benzines motorokat a személyautókban. Ahogy a dízel motorokat optimalizálták a személyautókhoz és azok elterjedtek, a benzinfogyasztás visszaszorult, a dízel iránti kereslet pedig megnőtt. A finomítók kapacitása (ami arányaiban nem változtatható) nem felel meg a keresletnek, ezért dízelt kell vásárolni és benzint eladni, extra költséggel.
Ezt azért lehet, mert Ázsiában még mindig sok helyen használnak benzines teherautókat, stb., és egyelőre ott nagyobb a benzin iránti kereslet.
Tény viszont, hogy a dízel motor hatékonyabb, ergo olcsóbb üzemeltetni és ott is terjed (egyelőre főleg a haszongépjárművekben). Ez oda fog jutni, hogy nem lesz honnan venni dízelt, benzinben meg fürdeni lehet. A piaci egyensúly majd helyre fog állni amúgy is, mert óhatatlanul emelkednio fog a dízel ára a benzinhez képest, ami megváltoztatja az autósok gazdaságossági számításait. A baj csak az, hogy a teljes fuvarozó szektor is szív, a gazdaság meg tovább lassul.

Röviden és elnagyolva ezt látom problémának, nem az a kérdés, melyik a jobb a dízel vagy a benzines.

Shadowbull 2012.06.15. 15:37:02

@peterta: "A PSA fejlesztés szerintem zsákutca, a dízel hibrid totális nonszensz."

Ebben egyetertek, de nem csak komplett rendszereket lehet egyutt fejleszteni, hanem komponenseket is, amibol aztan mindenki kilegozza a sajat megoldasat. elektromotorok, vezerloegysegek, akksik, satobbi.

"sok tízezer km-t jobb megtenni egy Lexussal, mint egy BMW-vel, legalábbis nekem ez a tapasztalatom. "

Persze, ez egyeni preferencia kerdese, hogy kinek mi jon be jobban. Ugyanigy a dizajn megitelese is. Akinek a Lexus tetszik jobban, az vegyen azt, ez nem kerdes.

"Lehet, hogy ez van az extrém márkahűség möggött, nem?"

Hogy olyan extrem-e a markahuseg a Lexusnal, azt nem tudom. Hogy ok azt mondjak, az valoban igy van :)

Shadowbull 2012.06.15. 15:48:18

@peterta: "esztelen módon Európa dízelt importál és benzint exportál"

Az USA meg forditva csinalja. Mi hozzuk onnan az olcso dizelt, es visszuk ki nekik az olcso benzint.

" óhatatlanul emelkednio fog a dízel ára a benzinhez képest"

Ez biztosan igy lesz.

" A baj csak az, hogy a teljes fuvarozó szektor is szív"

Ami nem lenne olyan nagy gond, arra is raferne nemi optimalizalas. Azert megiscsak ok a legnagyobb szennyezok.

peterta 2012.06.15. 16:09:44

@Shadowbull: ez így van, egyéni preferencia kérdése, azaz szubjektív. Ha viszont sok használó jut ugyanarra a szubjektív következtetésre, akkor azzal számolni kell.
Az én nem reprezentatív mintavételem alapján az extrém márkahűség nem csak duma, és ennek nyilván van oka.

Egyre inkább Ázsiából hozzuk, nem az USA-ból. A kőolajat egyszer már odavitték a finomítóhoz, ami közel van a piachoz, utána fogják a kész üzemanyagot és elszállítják 10ezer km-rel odébb. Nekem ez esztelen és óhatatlanul drága.

Járatos vagy a fuvarozásban?
Egyrészt, ez az a terület, ahol a piac már kikényszerítette a hatékonyságot, másrészt az emelkedést egy idő után mindenki megérzi, magyarul minden drágább lesz.

Nem, nem ők a legnagyobb szennyezők, hanem a szarvasmarha-tenyésztés, közvetve a mi étkezési szokásaink.

w a s d 2012.06.15. 16:13:48

@Shadowbull:
"Nezopont kerdese. Gyakorlatilag 10 eve azt hallgatjuk, hogy a Lexus be fogja daralni a nemet premiumtriot, mert ugye a japanok, meg a precizitas meg a tobbi.

ezzel szemben ez messze nem kovetkezett be, es a mai tendenciak alapjan nem is fog."

Szerintem az a részben negatív jövőkép akkor már valószínűbb, hogy az európai tömeggyártók járhatnak pórul, a prémiumgyártók meg megmaradnak, ahogy pl. olcsó karóra is Ázsiából jön, de Európában a luxus- órák gyártói azért elég jól talpon tudtak maradni. Persze ha az európai eladási számokat nézi az ember (igaz, hirtelen csak 2010- est találtam), akkor még ez sem valószínű:

suite101.com/article/top-20-best-selling-car-manufacturers-and-brands-in-europe-2010-a334475

@peterta:
"azt igen, hogy egy lapon fogják őket említeni, ez viszont bekövetkezett. Ma releváns választás, hogy LS-t vegyen valaki vagy S Mercedest."

Igen, csak akkor jönnek az USA- ban még melléjük a koreaiak. Persze ez csak egy újságíró véleménye, az eredményt egész biztosan erősen befolyásolta az ár, meg hogy a Hyundai újabb modell, de akkor is a Hyundai győzött:

www.caranddriver.com/comparisons/hyundai-equus-vs-lexus-ls460l-comparison-test

peterta 2012.06.15. 16:20:48

@w a s d: Nem vitatom, lásd még Kia GT! A céljuk egyértelmű.

igazi hős 2012.06.15. 16:25:04

@Shadowbull: "az autoipari lobbi erejet rendre tulbecsulik." Ezt nem tudom, az adott kérdésben egyértelműen a VW-t mint "akadályt".

"Egyebkent a dizelek szopatasa ugyanugy hatranyos lenne a francia es az olasz autoiparra is." Ne nevezzük már az arányos adóztatást szopatásnak! Még azzal is aránytalanul kevesebb lenne a gázolaj adója a benzinhez képest, mint amennyi kárt okoz. (Most ne hozd fel az Euro6-ot és a csodatiszta dízeleket, majd akkor lesz korrekt hivatkozási alap, ha 50% felett lesz az arányuk az összes dízel szgk között.)

igazi hős 2012.06.15. 16:34:07

@peterta: Lehet, hogy az állattartás nagyon energiaigényes, viszont nem cserélhető le. (Nem eszem szóját, vegák kíméljenek!) Ezzel szemben paradicsom Vecsésen is terem, mégis Spanyolországból hozzák ide. Ráadásul, ha nem hoznának ide itthon is megtermő zöldségeket, gyümölcsöket, akkor rövid távon talán nőne az ára, de 1-2 éven belül csökkenne, még ha nem is érné el a jelenlegi importárú szintjét.

peterta 2012.06.15. 16:41:52

@igazi hős: Nem energiaigényes, környezetszennyező. Sokkal több üvegházhatást okozó gázt bocsát ki, mint a teljes közúti közlekedés.
Egyetértek, én is szeretem a steak-et, csupán a tárgyszerűség kedvéért jegyeztem meg.

A zöldségek kereskedelme egy újabb topic, én most nem nyitnám meg.

peterta 2012.06.15. 16:43:26

@igazi hős: Egyetértek, hozzátéve, hogy minél "tisztább" a kipufogógáz, annál egészségtelenebb (rákkeltőbb), tehát az euro6-os motorok nem fognak megoldani semmit.
süti beállítások módosítása