HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Mi lesz veled, Suzuki?

2012.11.28. 05:45 Tcomment

Címkék: usa japán india suzuki

Van egy cég, amely szinte kívülállóként nézi, hogy mi zajlik az autópiacon: a Suzuki. Kis túlzással azt is mondhatnám, hogy a világot olyan autókkal akarják meghódítani, amelyek Indában beváltak. Aztán ha nem jön be, koppannak.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

206 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr394930891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter2014 2012.11.28. 11:19:56

@2-More: A swift szempontjéából releváns 84-88:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/Mitsubishi_Lancer_front_20080130.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Mitsubishi_Colt_1985.jpg
Ezek ugynazok, a különbség a csomagtartó.

És a Swifttől kcisit később bejött 88-92es:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Mitsubishi_Colt_C50_front_20071029.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Mitsubishi_Lancer_front_20071220.jpg

Itt már nem volt 5 ajtós Colt, ezért a B oszloptól jelentősen eltértek.

A 91es Lancer és 92es Colt már kcsiit jobban eltért, de igazából a 2004es Colt a nagy viízválasztó mert az nem a Lancerre épült hanem a Smart 4fourral közös új DaimlerChryísler-Mitsubishi platformra.

tomnemtom 2012.11.28. 11:20:39

@2-More: nyilván import, annyira, hogy északnyugat-magyarország összes ladájában már be van szerelve, hengerfejestül.
mivel győr irányából nincsenek tényszerű tapasztalataim és ez egy szuzukis cikk, azért nem említettem.

eszter gombból van olyan történet is, mikoron a beltulajdon védelmére felszenteltek örvendtek meg a személyautónál nagyobb jármű ki-be járkállásának, tehát karosszériaelemeket is tudtak "importálni".

északnyugaton ez valszeg azért nem megy, mert hülyén néz ki a nullaötösön a négykarikás balelső sárvédő.

Globetrotter2014 2012.11.28. 11:21:10

@2-More: és ez tök mindegy hogy most Eagle (Chrysler saját márka alatt árul Mitsubishiket) vagy Mitsubushi a modellnév pedig tényleg piaconként vátloztt.

De a modell maga egy darab volt...

2-More 2012.11.28. 11:23:28

@Shadowbull: Én nem vitatkozok egy percig se, pusztán megjegyeztem, hogy amit az egyik mint marketingeszköz meglovagol, azt a másik már régóta alkalmazza. Meg még másik többtucat.

Az ötvözet lehet hogy nem ugyanaz, mert ezek egymás anyját eladnák egy euróért/jenért, de a megmunkálásra, mechanikai szilárdságra, tűrésre ne vegyél mérget. Elég mókás mikor egy kitudja mennyit futott, darabokra rohadt kasznis, ausztriában szemétre lökött vitara főtengelye századra gyári méreten van, és látszik a gyári hónolás a hengerpaláston.

Amugy, az hogy DE van előnye, igen. Csak mi. Mondhatnál párat, csak úgy kiváncsiságból.

2-More 2012.11.28. 11:26:39

@tomnemtom: Komplett TT kaszniK is hiányoztak már onnan, úgyhogy az se az Üdvhadsereg :D

2-More 2012.11.28. 11:29:25

@ZF2: Ja, csak ott is volt hogy Eagle Talon meg Plymouth Laser alatt még futott a bukólámpás Eclipse az USAban, miközben már ment az új japánban meg európában, ennyit a modellévről. Mint ahogy a Toyotánál, hogy AE86 a Corolla GT alvázkódja, sugallva a 86os modellévet, csak már 85ben is gyártották. A régi swiftből ment párhuzamosan a 83-89ig gyártott MK1 a 88 végétől 92ig gyártott MK2vel, ami ment párhuzamoson a 92től 97ig gyártott MK3al, miközben itthon már 96 utáninak hivják az MK3 phase2-t, azaz az "új esztergomit".

Globetrotter2014 2012.11.28. 11:37:25

@2-More: FYI, a modellév eleve nem kalendáriumi évet jelent. Sok autógáyrtó júliusban vált, a volvónál pl nyáron indul a követlező modellév. A swift azért cseles mert régi modellt fapad ajánlatként tovább gyártottág. Az öreg Stift így maradt gyártásban nálunk olyan sokáig. Reálisan a balenónak le kelett volna váltania. a kor műszaki szinvonaklának kb az is felelt meg.

Globetrotter2014 2012.11.28. 11:39:21

A plym outgh/eagle azért volt mert akkoriban a Chrysler volt az egyik tulajdonosa a Mitsubishinek. A Daimler-fúzióval száltak ki. Addig Dodge Stealth - Mitsu 3000GT, Eagle modellsorozat és egyes technológiák motorok a japűánoktól jöttek, de az amerikaiak pénzén.

Később derült ki hogy ez a szimbiózis mennyier jól működött, amikor már a nagybajuszú kavarta a xart az amerikaiaknál.

kewcheg 2012.11.28. 11:45:20

@2-More: igen,sajnos a Suzuki azt se reklámozza eléggé, amiben tényleg!!! előrébb jár, mint a többi.Jó példa erre, ugye a 2005 utáni Grand Vitara esete, amiről az átlag azt tudja, hogy karakteres, szép formájú, de túlárazott és elavult egy terepjáró.Nem is veszik.A bamba importőr,vagy forgalmazó vagy mittudomén kicsoda meg még arra se veszi a fáradságot, hogy közölje:a kaszni övvonalig vízszigetelt, az állandó! összkerék mellett pedig diffizár és felező! is van benne.Akinek nem a vajszínű, bőrös beltér kell, hanem munkára veszi, az nem kap jobbat ennyiért.Más gyártók ettől kevesebbet is nagybetűvel hirdetnek.
Érdemes megnézni orosz oldalakat (aki tudja a nyelvet) jó kis tesztvideók vannak, összehasonlítások....

Rocko- 2012.11.28. 11:50:54

@2-More: akár így. de lehet ezt kultúráltabb módon is csinálni, lásd VW és MBW padlólemez.

@Secnir: köszönöm szépen hogy kivette a mondandómból az érdemi részt, és félreértelmezted.

papptibi 2012.11.28. 11:54:08

@lobster thermidor: illetve a regadó miatt is magasabb, hisz az az itthon gyártottakra is vonatkozik. azzal is szépen megszívatták a Suzukit.

2-More 2012.11.28. 11:58:25

@ZF2: Ja, csak a régi swiftet nem azért gyártották ennyi ideig, mert cselesek voltak, hanem mert erre volt igény, meg pénz. Japánban már 97ben lelőtték a gyártást, nálunk se azért állt le mert nem kellett volna, hanem mert annynira szétkoptak a préspofák hogy már nem tudtak semmilyen tűrést se tartani, ha megnézel egy még régi műszerfalas-régi fényszórós, 92-93 körülit, meg egy utsó euro3as gépet, énekelni lehet a különbséget.

@Rocko-: Ja, meg az audi egy soron megmunkált soros-V motorjai, meg a szabvány főtengelycsap meg hengerfurattávok, meg a 30 éve ugyanolyan váltóharangok. Suzukinál is ugyanazt a 75-75,5ös furatot használta az összes, meg ugyanazt a furattávot, már ami a G sorozatot érinti, meg ezres-egyhármas, sima, összkerékben ugyanazt a váltóharangot, de voltak ott is ostobaságok, ezért irigylem sokszor a VWt meg az Opelt, ahol 90%ban legózás megy, és nem kell fúrni-faragni.

Q-match 2012.11.28. 12:00:29

Mindig ez a hülyeség....tudom, nem ERRŐL szól a cikk, de ha ez hülyeség, mit gondoljak a többi részéről.
Szóval: a WagonR+ csomagtartója 300 liter. Tessék már ezt összevetni a kategória-társakkal, a régi swifttel, az újról nem is beszélve.
Nem a WagonR+ volt az első ballépése a suzukinak, hanem pl. az új swift ( már ha a használhatóságról beszélünk ), de pl. az IGNIS is úgy lett nagyobb a WagonR-nél, hogy közben belül kisebb lett.
Még szegény SX4 sem annyival nagyobb, mint amennyivel drágább.
Igen, helyes a bőgés, nekem WagonR-em van, 2 iskolás korú gyerekkel használjuk, teljes megelégedéssel, és semmi huncut rongyrázással - igen, autópályán kicsit hangos, igen, rossz úton ráz....igen, ki van fizetve, igen, nem romlik el, igen, szeretem, amennyire egy ilyet lehet, és nem, nem cserélném el MOST semmire, legfeljebb ügyeletes kedvencemre, a Honda Jazz-re.
További balesetmenteset kívánok...

2-More 2012.11.28. 12:00:42

@ZF2: Mert ne gondold hogy a suzuki motort itt rakták össze, a régi stift motorja ugyanugy készen jött japánból. Akkor jöttek a letörő dugattyúszoknyák és társai, mikor jöttek a méd in türkáj alkatrészek.

@papptibi: Ez is tuti, illetve a köpködés a másik cikkel kapcsolatban, hogy a rokkantaknak csak a suzuki a támogatott, ami egyrészről tök reális, másrészről meg öngól.

Hurri Kán 2012.11.28. 12:12:30

Bármiről legyen szó, minden gyártó, ha rosszul méri fel a piacot, rossz stratégiát állít fel, hiába gyárt egyébként jó minőségű terméket, nehéz helyzetbe kerül, vagy tönkremegy. Lásd Nokia. Pár éve uralták a mobilpiacot, most nem messze állnak a csődtől.

Shadowbull 2012.11.28. 12:29:35

@2-More: ", de a megmunkálásra, mechanikai szilárdságra, tűrésre ne vegyél mérget"

Eleg nagy osszegben mernek fogadni, hogy a 30 evvel ezelotti technologianak maximum annyi koze van a mainak, hogy az alapanyagot aluminiumnak szoktak nevezni.

"főtengelye századra gyári méreten van, és látszik a gyári hónolás a hengerpaláston."

Ebbol a szepontbol ez irrelevans.

"van előnye, igen. Csak mi. Mondhatnál párat"

Az elso es legfontosabb az ontottvas mechanikai szilardsaga az aluotvozettel szemben. Adott terheles mellett ontottvasbol sokkal kisebb keresztmetszet, falvastagsag szukseges mint aluminiumbol. Ebbol kovetkezik, hogy bar az alublokk konnyebb, megis a kritikus helyeken jelentosen nagyobb mennyisegu anyagot kell felhasznalni, es ennek ellenere sem lesz a vegeredmeny olyan merev es szilard mint az ontottvasnal. Igy maga a blokk is jobban torzul, csavarodik, ami kedvezotlenul erinti a csapagyazasokat, a dugattyugyuruket, az olajfogyasztast, a kopasokat.

A nagyobb falvastagsag ontestechnikai szempontbol is kontraproduktiv: az ilyen helyeken sokkal nagyobb a valoszinusege a porozitasoknak, ami rontja egyreszt megint a mechanikai szilardsagot, masreszt meg noveli a tomitetlenseg, olajfolyas veszelyet. Raadasul mindez leginkabb megmunkalas utan derul ki, igy a felkesz-kesz darabokat kell kukazni, vagy impregnalni, ami jelentosen megdobja a koltsegeket.

Az alu eleve dragabb, nehezebb megmunkalni, a hengerfal felulet tulajdonsagai is kedvezotlenebbek mint az ontottvase, vagy perselyezik, vagy valamilyen bevonatolasi eljarast kap.

Turbomotoroknal, nagy fajlagos teljesitmenyeknel ezek a dolgok fokozottabban jelentkeznek. Egy adott meret felett nyilvan nem eri meg az ontottvas, mert annyival nehezebb lesz az egesz motor, de kisebb kategoriaban mindenkeppen szamolni kell vele es adott esetben jobb megoldasnak bizonyul.

Egy ontottvas blokk semmi esetre sem kepvisel alacsonyabb muszaki szinvonalat mint egy alublokk.

Shadowbull 2012.11.28. 12:36:50

@2-More: " Ja, meg az audi egy soron megmunkált soros-V motorjai, meg a szabvány főtengelycsap meg hengerfurattávok, meg a 30 éve ugyanolyan váltóharangok."

Valtoharang ugyeben nem tudok nyilatkozni, de:

- nem munkalnak meg egy soron soros meg V motort.
- a motor geometriai jellemzoi lehetnek ugyanazok, de attol meg teljesen kulonbozo muszaki tartalmuak

ennyi erovel mondhatnad ket teljesen eltero autora hogy ugyanazok csak mert ugyanannyi a tengelytavjuk.

2-More 2012.11.28. 12:43:31

@Shadowbull: Nem az alapanyagról volt szó, vagy a tecnológiáról, hanem a megmunkálás minőségéről meg a mechanikai szilárdságról. Az meg hiába 30 éves, ha a gyári 92 lóra méretezett koppgyári blokk Tajima 94es Pikes Peak Cultusában 400 lóerő alatt nem robbant szét, de mondhatnám a brazil JetSwiftet is, akkor annyira szar nem lehet.

Az biztos, swiftnél maradva, hogy a G13B és BB, vagy a G16A és B blokkok közt az alu vs acél csapágycsésze kb feleakkora az acél javára.

Azt, hogy hüvelyezni vagy bevonatolni kell, azt szokták az öntöttvasnál is csinálni. Megmunkálási kérdésben, tudtommal épp hogy könnyebb megmunkálni, mint az öntöttvasat.

Az, hogy turbós kérdésben mi van, ott inkább probléma lenne, hogy az eltérő hengefej-blokkanyag miatt valami engedni fog, inkább előbb, mint később, ezért van inkább full aluból az egész.

Műszaki szinvonalban, ha az alublokknak ennyi hátulütője van, ÉS mégis megoldják, akkor épphogy az nagyobb műszaki szinvonal, mint egy vasblokk aminél ugye ezzel elvben nem kell foglalkozni.

Isgyu 2012.11.28. 12:44:35

Suzuki vs Orbán:
Olyasmi termék (gépjármű) kellene a gyártótól amit pl be lehetne vetni rendőrautóknak és nem Focus, Octavia, Astra kerülne a rendőrök alá és Orbánnak meg ezt kellett volna választania a beszerzésre, nem kevés munkát adva ezzel a magyaroknak. Továbbá állami autókat is erre lehetett volna cserélni.
Csak hát nincs a Suzukinak ilyen modellje sajnos. Ami van az is horror áron. Amúgy a Swift II-t nem kell annyira dícsérni, jópár visszahívás végett és a korrózióvédelme is hagy némi kivetnivalót, csak erről nem szeret senkisem beszélni. Váltóban csapágy alulméretezett, váltóolajcsere 45.000-ként ... nem a minőség mintaképe az tuti.

Isgyu 2012.11.28. 12:48:42

totalcar.hu/magazin/technika/2012/07/20/mit_tud_az_ev_motorja/
2.oldal:

"Az i-re a pontot az öntöttvas blokk teszi fel, amely bár ódivatúnak hangzik, számos előnnyel rendelkezik. Ebből az egyik a rezgéscsillapító hatása, amely szintúgy közrejátszik a motor kultúrszereplésében. Nem kell félni a tömegtől, a blokk így is csak 97 kg."

Isgyu 2012.11.28. 12:49:23

@Shadowbull:
az előző Neked akart menni :)

JmOS 2012.11.28. 12:50:57

@Anti Anyag:
Kicsit kötözködnék. A wagon (mint írtam) szerintem is a világ egyik legzseniálisabb autója (bő 8 éve használok egyet, jelenleg "a" családi autó), de nem igazán tesz eleget az általad írt kitételeknek miszerinthogy:

"ne legyen gond neki sem a jó gyorsulás, sem a tartós 130 sem. "

A lényeg, hogy tartós, megbízható, iszonyat keveset fogyaszt (országúton 5 alatt is!), de - meg kell vallani - harmatgyenge.
Vagy csak annyira intelligensen igazodik a tulajdonos elvárásaihoz, hogy nekem AZ.
Igaz nekem a G13BB motoros van, de ahhoz foghatóan gyenge autót még nem láttam. A polskim simán lenyomja nyomatékban, az ezres mikrám pedig egy sportkocsi hozzá képest...
(igaz, mindkettő jóval könyebb egyben).

Mindemellett - vagy pont ezért - Wagon forever!
És persze szívesen látnék még kisebb, még olcsóbb üzemű autókat a kínálatban, akkor talán elgondolkodnék, hogy vásároljak is...

vomit 2012.11.28. 12:52:56

nem jo a matek itten:

"Japánban ... Ha jó évük van, 80-90 ezret."
VS
"A cég a világon évi 2,5 millió autót ad el, azaz majdnem négyszer annyi kel el külföldön a Suzukikból, mint otthon."

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2012.11.28. 12:53:01

@lobster thermidor: A Magyar Suzuki kb 99,9 % ban japán tulajdonban van.

2013-ban kijön az új modell, méretre akkora mint a Nissan Quaskai ára gondolom 5 millától indul.
2014-2015-2016-ban is lesznek új modellek.

nyisziati 2012.11.28. 13:05:03

@Secnir: "1. mopedautók? ligier? tőlünk nyugatabbra zabálják. pedig ha valaminek nincs és nem is lesz töréstesztje, az az. normális (nem 50-es motorral) élhető volna."
nálunk ez nagyon drága, mégha a törésteszttel nem is foglalkozunk.

"2. ha egy városi (írd és mondd, VÁROSI, tehát nem mehetne egyszámjegyű főúton stb.) kisautónak miért kell 90-el mennie? nem elég az 50? akkor meg a 64 km/h-s töréstestnek van értelme? "
sok helyen van 70 is, nem beszélve az autópálya-bevezetőkről. Azt meg elég nehéz kiszámolni - főleg külvárosban -, hogy csak városhatáron belül közlekedjünk. Akkor már inkább egy burkolt robogó. Jóval olcsóbb, bárhol elmegy stb.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.28. 13:12:09

@JmOS: Lehet, hogy neked 1.1-esed van?

Az enyém 1.3-as, de nem is 5 litert fogyaszt, hanem simán hetet és nincsenek problémáim, ha gyorsan kell kiszabadulni valahonnan, ez Bp-en amúgy is alapkövetelmény. Gázra lassan reagáló autó itt szerintem életveszélyes.

Sietős típus vagyok, hiszen többnyire "munkában" vagyok, tehát 120-130 alatt ritkán megyek autópályán, ha ez az autó ezzel a sebességgel üveghangon menne, nem érte volna meg mostanra a 8 éves kort.

Nem istenítem ezt az autót, csak az árához képest szerintem szerencsés kategória. Annyian lenézik, hogy aránylag mindig is jól lehetett venni, viszonylag kicsi kockázattal, jó műszaki állapotban.

Amúgy én kifejezetten praktikus alkat vagyok, az autó mint Autó nem jelent nekem semmit, úgy veszem, ahogy egy csavarhúzó készletet. Legyen kényelmes, strapabíró, igénytelen, olcsó. A japán autók ezért eleve a kedvenceim.

A kádár rendszerben egészen fiatal srácként csak Trabantjaim voltak, mert azt bárhol lehetett olcsón javíttatni, kis tömege miatt jól gyorsult és semmiféle presztizse nem lévén, használtan árában adták. Néha kettő is volt egyszerre.

cenzuratroll bosszanto 2012.11.28. 13:14:19

@Plumper:

"a Kizashi marhaság, 5 éves Mercedes áron."

Ez is egy téveszme, ami már ne haragudj, de úgy tűnik a többséghez tartozó csordaszellemesben él.

Vegyél meg egy 5 éves merdzsót.

Oszt tartsd is el, és ne siránkozz, ha 10 éves korára ráköltötted a Kizashi árát.
Nagyon sokan nem értik meg, az autót nem megvenni nehéz, hanem eltartani. 2-3 éve nagyon sokat gondolkodtam, hogy lecserélem az SX-et. Örülök, hogy nem tettem. Azóta sincs vele semmi baj, előtte sem volt, és még min. 10 évig nyúzom. Ha veszek egy árában hasonló 10-12 éves bömöst, arra már ráköltöttem volna a gatyámat.
Akinek megéri az "imidzs", az vegyen nagy autót, feszítsen benne, oszt jónapot,legyen vele boldog. A probléma a nagy magyar átlaggal az, hogy a nagy részük ül egy minimum 3 kategóriával nagyobb autóban, mint amennyit el tud tartani, és lenézi azt a néhány reálisan gondolkodót, aki felmérve jelenlegi és távlati helyzetét nem szomszédoknak szóló státuszszimbólumot, hanem közlekedési eszközt vesz.

Rocko- 2012.11.28. 13:15:06

@tomnemtom: ... de valahogy mindig Ak lett belőle amikor otthon összerakták.

cenzuratroll bosszanto 2012.11.28. 13:15:30

@scheerti:

Stimm. Csak akkor most ne sírjon.

Rocko- 2012.11.28. 13:16:24

@2-More: naugye, megy ez másképp is.

Knorbi 2012.11.28. 13:17:53

@kapiksz: Na ez már mennyiség.
Persze csúnya lenne ha rozsdásodna egy relatíve fiatal autó.

cenzuratroll bosszanto 2012.11.28. 13:19:23

@Secnir:

Így van. Elfogadható áron kellene árulni az akár háromkerekű, zárt dobozos 1, max. 2 személyes motorokat, amivel télen is elfogadható kényelemben, melegben lehet közlekedni, oszt jónapot. Szó nélkül vennék ilyet, de a jelenleg hozzáférhető hasonló csodák luxusautó árkategóriában kaphatók, akkor meg inkább döcög az ember egyedül az 5 személyes verdával.

ludens (törölt) 2012.11.28. 13:21:14

Teljesen egyetértek a cikknek azzal a részével, hogy a Suzuki nem európai méretű embereknek gyárt autót, illetve érzéketlen a valós igényekre. Emlékszem egyszer egy Suzuki gyárlátogatáson voltam Esztergomban és az elején az elméleti előadáson a terem asztalai alá beszorult az emberek lába, mert olyan alacsonyak voltak, hogy nem az európai emberekre méretezték őket (valószínűleg Japánból hozhatták). És ez a mentalitás az egész gyárban ott volt a sok kommunizmust idéző agymosó szlogen (Kicsi, könnyű, szép; Nem termelünk selejtet stb.) mellett. A régi Swiftek jók voltak a maguk idejében és jók is a mai, nem túl tehetős embereknek, de a mai Suzukik nem tudják, hogy kinek is szólnak. Illetve, akiknek szólnának, azok nem akarnak Suzukit venni, vesznek helyette valamit nagyobb presztizzsel.

Knorbi 2012.11.28. 13:21:33

@cenzuratroll bosszanto: Isten ments hogy kötözködjek de te pont ugyanolyan csordaszemléletben írsz:

"Vegyél meg egy 5 éves merdzsót.

Oszt tartsd is el, és ne siránkozz, ha 10 éves korára ráköltötted a Kizashi árát."

Nem gondolnám hogy egy 5 éves Mercedesre (egy normál állapotúra)rá kell költeni rövid időn belül egy Kizashi árát.(ami gondolom vagy 6M)

Nincs mercim csak ez ugyanolyan sztereotípia.
De mindegy csak szemetszúrt.

JmOS 2012.11.28. 13:22:48

@Anti Anyag:
1.0-s volt csak, és nem, az enyém 1.3, csak még a "régi" EuroIII-mas motor. Egyébként érzésre valamiért a szvift ezres is sokkal erősebb, mint ez.

Nem bánom hogy gyenge, egyáltalán nem zavar, főleg amíg nem fogyaszt hatot...

No és azt sehogy sem értem, hogyan lehet AKKORA helye BENNE???
pl. Ikeás bevásárlás: U-alakú, 11 szekrényből álló konyhabútor (munkalappal), komód, cipősszekrény, előszobapolc, szobai szőnyeg EGYSZERRE! kb. 120km-t mentünk vele kényelmesen hazáig ketten!
Mindezt úgy, hogy a piacon kb. csak a Seicento rövidebb nála (3,5m!!!).

Anti Anyag (törölt) 2012.11.28. 13:23:45

@cenzuratroll bosszanto: Ez tényleg így van, az összes viszonylag jól kereső ismerősöm mások által levetett Audiban ül és egyik sem tudja eltartani. Megy villamossal dolgozni és nyáron lemegy az Audijával 3 napra a Balatonhoz.

Az egyikük meghúzta nagyon picit az amúgy tényleg szép autóját, elvitte szervizbe, ahol még pár pici gondot ismertettek vele. 4 csapágy, pár gumitömítés cseréje, ilyesmik, 400.000 Ft. Megcsináltatta, de az éves költségvetése elszállt.

cenzuratroll bosszanto 2012.11.28. 13:28:22

@Knorbi:

Amelyik mercire nem kell sokat költeni, azt már nem éri meg megvenni. Tudom, ellentmondásos, de 2000 utáni mercit nem szabad venni. Ami előtte van, az meg az emblémája ellenére kezd a nyavalygós korszakába érni, és költhetsz rá.
Az újaknak olvass utána. Vehetsz bálnamercit fillérekért, egy kalap szar. Nézz utána, milyen botrány volt anno a német taxik lecserélése után, amikor az addig legendás merci kiállt egy használhatatlan szériával.
Mondom, nem megvenni nehéz, hanem eltartani.

Hurri Kán 2012.11.28. 13:29:38

Jól értem, egy autómárka sorsa a váltóharangon áll, vagy bukik? Erre nem is gondoltam volna...

cenzuratroll bosszanto 2012.11.28. 13:33:04

@Anti Anyag:

Na de az érzés. Az mindenen felül. :)

Nincs is annál szebb, mikor a nagy tepsis büszkén szól a kutasnak:

EZERÉRT

Én meg csak ezért nem tolom tele, mert városban soha nem töltöm csurig, csak ha hosszú útra megyek, akkor van fullon a tank.

Plumper 2012.11.28. 13:34:00

@cenzuratroll bosszanto: teljesen igaz, amit írsz a nagyátlagról. Csakhogy én nem lefingott 5 éves Mercedesről beszéltem, hanem olyanról, ami szépen karban van tartva, és nem kerget az öngyilkosságba a szervizköltségeivel. van ilyen..
A Kizasi nagyon jó autó, elhiszem, csak nem reális Magyarországon.
(megint más, hogy ha az USA-ban élnék, alapból nem vennék mást, csak amerikai autót, pl. Dodge-ot)
És igen, én is nagyobb 5 személyessel fogok dömperezni nemsokára ahelyett, hogy kisebb de ugyanannyiba kerülő autót vennék.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.28. 13:34:12

@JmOS: Ja, én is ezért vettem. Rendszeresen szállítok és utáltam, hogy a nagy ládáim csak a tetőn fértek el. Na meg öregszem is, már nem jött be a félig fekszem a vezetőülésben helyzet, főleg kiszálláskor.

Nyilván azért, mert magas építésű és az ülés lehajtásával egy nagy sík területet kap az ember. Amúgy nekem is jól jött amikor a hűtőmet lecseréltem, simán befért, pedig azt hittem, gondok lesznek.

Ez az autó a szegény ember teherautója, nem véletlenül van belőle ennyi.

kewcheg 2012.11.28. 13:35:40

@ludens: ez a presztízs dolog is csalóka.Egyazon gyár különböző típusai között is jelentős presztízsbeli különbség észlelhető.Mondjam azt, hogy a Land Rover Freelander-jének a presztízse meg se közelíti a Discovery-ét? Vagy melyiknek nagyobb a presztízse: Daihatsu Cuore vagy Subaru Justy? Szegről-végről rokonok, mégis a Kúre valahogy olyan kis Altós jószág.Presztízse van-e az Opel insigniának egy Audihoz képest? Hát nem , mégis veszik, persze 3-4 évesen eladhatatlan lesz.A Suzukin belül is szerintem a maga területén magas a presztízse a Samurai-nak vagy a Jimny-nek, vagy ha idevesszük egy hayabusánál nagyobb presztízsű motor nem nagyon kellene.A Siften belül is egy "Sport" változat magas presztízsű a kategóriájában, aránylag megfizethető áron. Szerintem alacsony presztízse a fényezetlen lökhárítós,fekete tükrös alap GL swifteknek meg a hasonló fapad verzióknak nem volt, mert ezek tényleg spórolós/szerény anyagi körülményű embereknek szóltak....

2-More 2012.11.28. 13:37:58

@Isgyu: Ja, "csak" 97 kiló. A suzuki ezres motorja tokkal-vonóval 63 kiló, a váltó meg 24.

Mellesleg, bármelyik autót megnézed, 40-50 ezrenként mindben KELLENE váltóolajat cserélni. A suzuki ezt előirja. A rönókban meg nem lehet, élettartamra olajozott. Ja. Mert az az élettartama, amig birgya az olaj.

@cenzuratroll bosszanto: Lásd Bosch KE Jetronic befecskendező 200 rongy, azt egész dinnyés nem ér annyit úgy ahogy van. Annyiért kapsz 3 garnitúra Denso befecskendezőt bármelyik négyhengeres japánhoz, bárhol, de ha sokat vadászol, lehet ötöt is.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.28. 13:40:00

@cenzuratroll bosszanto: Mivel én is rendszeresen vezetem az ismerőseim autóit, ismerem azt az érzést, hogy visszaülök az enyémbe és a kényelmesnek és gyorsnak tartott autó szinte szánalmasan fapados és erőtlen.

Viszont mivel én még a WC-re is autóval járok, különösebben nem sajnálom.

Plumper 2012.11.28. 13:40:05

@Anti Anyag: "Legyen kényelmes, strapabíró, igénytelen, olcsó. A japán autók ezért eleve a kedvenceim."
A 80-as és 90-es évekbeli japán autókról beszélsz?
Mert egy ideje egyáltalán nem olcsók, sőt, qrva drágák a japán autók újonnan. És hát nem igénytelenek.
A Totyakosok úgy tartják az árukat itthon, mintha legalábbis aranyrudakról lenne szó.

Isgyu 2012.11.28. 13:45:23

@2-More:
"Mellesleg, bármelyik autót megnézed, 40-50 ezrenként mindben KELLENE váltóolajat cserélni"

Ez természetesen NEM igaz!

2-More 2012.11.28. 13:52:04

@Isgyu: Igen, mert ugye amikor ugyanaz a szinkrongyűrű anyaga, meg a csapágyfém, megmég, megmég, megmég, meg ugyanaz a váltóolaj, és az egyik autónál kell cserélni, a másiknál meg nem, akkor az az autó a jobb, amiben nem kell, mi? Nem annak szarik bele jobban a gyártója, meg nyomja jobban a marketingbullshitet, á dehogy. Lásd még, longrun 30k motorolajcsereciklus.

Láttál te már leeresztett váltóolajat, hogy abban mi van? Akár ötvenezreset, akár százezreset?

Mert megérdemled 2012.11.28. 13:57:51

@scheerti: Öööö......

Mert a konkurens márkák kereskedői ugye csupa jószolgálati nagykövet?

Isgyu 2012.11.28. 13:58:59

@2-More:
Igen.
Az enyémet is lecseréltem, de azért mert gyárilag félszintetikussal töltik fel és tettem bele fullsynt váltóolajat. Így mínuszokba sokkal jobb a kapcsolása. Amúgy melegben és tavasszal sem veszek észre különbséget. Másik autónkban most volt 160.000-nél váltóolaj csere, no nem azért mert KELL hanem mert féltengely porvédő kiszakadt és ha már ott volt akkor mondom csere.

De nem igaz amit írsz természetesen hogy mindegyiknél kell 40-50.000 váltóolajcsere :D Szerintem ezt Te sem gondolod komolyan :D Sokan azt sem tudják mi az! Az autó élete alatt jó ha 1x van cserélve. Vagy nem. És mégis kiszolgálja a motor életét a váltó... A suzukiknál meg kötelező a váltüolajcsere 45.000ként. Nem véletlenül. Azt már nem is mondom hogy fémsorják jöttek le haveréból olajjal együtt, mert úgysem hiszed el :D

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.11.28. 13:59:03

Hawaii-on megmaradt a Suzuki forgalmazás. Pontosan miért, azt nehéz lenne megmondani.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.28. 13:59:15

@Plumper: A kicsi japán autókra értettem ezt.

Nekem is voltak nagyobb japán autóim, azok nem is voltak igénytelenek. Speciális gyertya, olaj, akku alapból kétszer annyiért amennyiért a többi márka vette. Olyan finom futómű, hogy belementem egy kis lyukba, már mehettem lengőkart cserélni. Viszont állandóan leszólítgattak, hogy adjam el, mert 17 évesen még csak nem is rozsdásodott.

Az új autókat nem ismerem, mert én használok egy pár évesen megvett autót kb. 10 évig, utána egy millióval megyek megvenni a következőt, amit nagyon nagy gonddal veszek meg, hogy újra 10 évig gondmentesen használhassam.

Nem tudnék aludni, ha egy 5 milliós autóval kellene attól félnem mikor lopják el, mikor jön belém valaki, vagy mikor szakad el a vezérműszíj. Kiszámoltam, egy 5-8 milliós autóhoz kb. havi tuti 500.000-et kellene keresnem, de hosszútávon.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 14:00:25

Azért 25.ezer dollárért az a duplakabinos pick-up nagyon jó áron van.

Knorbi 2012.11.28. 14:00:46

Megjöttek a Wagon R fanatikusok is :)
4 litert eszik és hat tonna cucc fér bele.
Ja és megy mint az állat és semmilyen alkatrész nem kell bele még 500 ezer km alatt sem.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.28. 14:07:39

@Knorbi: Ja, és még na nagyon kell, kúrni is tudsz benne, mert van magassága.

Inkább azon gondolkodj el, miért szeretik ezt az autót sokan úgy, hogy más autók is voltak az előtt. (Amúgy az, hogy hány litert eszik, a motortól függ, az 1.3-as pld. hetet, mivel könnyű, ezért tényleg megy).

2-More 2012.11.28. 14:07:49

@Isgyu: Az nem érv, hogy a legtöbb paraszt nem tudja mi az. A fékfolyadékot se tudják, mégis kéne két évente. A vezérműszijat se tudják, mégis 5-6 évente kéne cserélni, ha nem mész annyit, akkor is. A motorolajat is kéne évente, ha 3 ezret mész, akkor is.

Az, hogy kiszolgál az autó élettartama alatt, ja. Az hogy kicsit zúg, kicsit búg, az smafu, elnyomja a nagyzene. Vagy már a 2.-3. tulajnál csinálja. Kutyát érdekli, há' nem?

Most nyáron cseréltünk a kisebbik vasban olajat, illetve, egy cimborám cserélte, én meg meresztettem a valagamat. Picit több mint 1 liter olaj van a váltóban, a kocsiban meg óra szerint 140k mérföld. Fekete volt az olaj konkrétan. A nagyobbik vasban 90-egypár ezer km volt mikor vettem, olajcs ott is volt. Na abban 4,5 liter van, láss csodát, az is sötétlila volt. A gyűjtőmágnesen mindkettőn olyan spén volt, mint a kurvaélet. Tudom, szar suzuki, egy franszoából vagy egy jürgenvágenből biztos jockey ewing örikítőanyaga folyt volna ki egy "mércseréltél le faszfej" zászlócskát himbáló szőke maláj kurva fotójával együtt.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.11.28. 14:20:10

@Mert megérdemled: szóval se mondtam ilyet. Ugyanolyan volt mind, a Suzukinál azért volt több ilyen eset, mert a magyarok fejébe tizenéve sulykolták, hogy a Suzuki occsó jappáni ótó, abba a szalonba kell menni, ha az ember le akarja cserélni az öreg, már régóta nála levő autóját.

Ezek az emberek ott szembesültek azzal, hogy egy új autó DRÁGA, de úgy igazán, tehát 2,5-3 millió. De új kell, mert a használt az mind roncs, visszatekerték, így romlik el meg úgy drágább a végén, vegyen újat, Pistabátyám, 'azabiztos! Az majdnem mindegy, hogy az értékesítő vagy a rokonok-ismerősök dumálták tele a fejét(sok nagyon okos ember akad ám ilyenkor hirtelen a családban)a lényeg, hogy újat AKAR, akkor meg miért ne venne Suzukit, hiszen Gézukáéké is Suzuki, 'szt milyenjóótó. De amúgy az Opelesek is mondták akkoriban, hogy már ránézésre tudták, hogy ki vesz náluk autót, mert bejött és látták rajta, hogy ennek a palinak német autó kell, mert 82-ben járt az NSZK-ban és látott egy szép Opelt, innentől csak az a kérdés, hogy hány évre viszi az Astrát. Skodásoknál szintén, volt olyan bácsi, aki mindenképp Skodát akart, mert a csehek értenek hozzá, csak hogyan pakol ő majd a csomagtartóba amikor ott a Skodáknál a motor szok'lenni? Namost aki ennyire van képben azt lehúzni egy ügyes értékesítően napi rutinfeladat...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.28. 14:25:05

Szerintem hol nem szarják le az európai piacot? Kínában, Távol-keletre kell gyártani, ott van kereslet, és pénz...

Isgyu 2012.11.28. 14:26:03

@2-More:
Attól hogy fekete az olaj még nem biztos hogy rossz!
Annak pontosan az a dolga hogy a dzsuvát ne hagyja lerakódni. Ha motorból engeded le és fekete az nem azt jelenti hogy már rossz! Ezt gondolom tudod.

Az a baj hogy kevered az előírást és hogy véleményed szerint mi a jó az autónak. Fékfolydékot 3-4 évente cseréltettem, mert az ELŐÍRT! Én műszakit kötelezővé tenném a vízesedés mérését is az tuti!
De a váltóban ne is haragudj, de nem írják elő 40-50.000ként a cserét. Ha jófej gazdája valaki és 100.000-nél lecseréli már jó, de akkor sem azért mert búgnak stb és mert elő lenne írva máshol.

Most azt próbálod itt bizonygatni hogy a Suzuki jófej és ott előírt a váltóolajcsere és szerinted minden más márkánál is előírás 40-50.000ként :D Te sem gondolod komolyan.

Nekem az a véleményem a Suzuki nem véletlen írja elő a cserét. És pont. Mellesleg Swift erősített nyelestengely csapágy sem véletlen kapható ugye...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.28. 14:26:27

Ja az a DZire nem is néz ki rosszul...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.28. 14:28:20

Meg mondjuk az Európában 8-9 millió autó...
...tudom, hogy nem nagy szám, mégsem nagyon szokott a fejembe menni, hogy hova megy el ennyi :S

Knorbi 2012.11.28. 14:35:28

@Anti Anyag: Tényleg ezt kihagytam :)

Azért szeretik mert még nem volt jobb autójuk.
Ha meg volt akkor ez rejtély.
Könnyen fenntartható.Semmi más előnye nincs.
Nincs biztonsága,nincs kinézete,nincs úttartása.
De akinek ezek nem okoznak gondot tényleg megtalálják a számításukat benne.Pl jól pakolható dehát minden doboz forma jól pakolható.
Megbízható? Hát apósom már belelapátolt némi pénzt pedig alig megy vele,nyugdíjas.Mondjuk nem igazán lerobban hanem szétesik meg elrohad pedig garázsban áll mindig.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.28. 14:37:37

Kei-car szerintem is jó lenne itthonra, inkább, mint egy mopedautó. Főleg olyanoknak, akik nem is mennek ki vele "A" városból.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.28. 14:39:32

@Knorbi: Én régi Swiften tanultam vezetni, és én is szerettem. Könnyen kezelhető, agilis, stb.
Elfogadtam volna egy olyat (a 80 pacis 1.3-at pl. :) ), de kicsit több hely kellett, így Escort lett.
De az tuti, hogy a Swifttel kevesebb bajom lett volna az elmúlt 10 év alatt.

2-More 2012.11.28. 14:39:41

@Isgyu: Régi suzuki kezelési könyvében, gyári workshop manualban is benne vannak ezek. Úgy, hogy a régi swiftben olyan karaj csapágyak meg egyebek vannak, hogy még.

Ettől függetlenül, lehet megmagyarázni hogy deaznemelőirás, 30k-s olajcsereciklust is ilyen rigolyásan szokták betartani, meg is szokott lenni az eredménye.

2-More 2012.11.28. 14:40:57

@ColT: Nincs azzal sok gond városon kivül se, legalábbis nekem, 65 lovas a kocsi, 140nél betilt az ECU, de akkor már amugy is 5 ezret forog a motorja, attól gyorsabban hova mész vele, meg minek?

Knorbi 2012.11.28. 14:48:52

@ColT: A Swift nekem sokkal szimpibb mint a Wagon vagy akár az Ignis.
Ez lehet az én hülyeségem de szerintem mint autók sem lettek már olyan jók mint az egyes Swift.

2-More 2012.11.28. 14:51:30

@Knorbi: Mert az csúnyán el volt rontva :D Egyesnek amugy nem egyes, hanem kettes. Másrészt, alakra aki nem vágja a 90es évek japán vasait, az nem mondja meg első blikkre hogy régi coltot, régi sunnyt, régi swiftet, vagy régi hondát lát, annyira egy kaptafák, innentől kezdve értelmetlen möhözni hogy mennyivel szebb egyik vagy másik.

Amugy, nekem is a régebbi, szélesebb lámpás, még japán swift jön be.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.28. 14:59:25

@Knorbi: Ezek sajnos benne vannak a zsákban. Egy kétmilliós használt Audi sokszor biztonságosabb mint egy vadi új Suzuki. Ezzel amúgy volt már balesetem, de nem frontális, egy kisteherautónak mentem neki hatvannal, szerencsére ő 80-al ment, így lecsúsztunk egymásról. Nekem semmi bajom nem lett, az autónak sem nagyon, belül egy fémkeret az egészet elnyelte, még a légzsák sem nyílt ki, tovább is mentem a papírmunka után.

A kinézete nekem kifejezetten tetszik, gondolom, aki ilyesmit vesz annak is. Ráadásul mindig jól látom a nagy parkolókban, előző autóimat volt, hogy percekig kerestem.

A dobozos formától én is tartottam amikor megvettem, na ez 130-nál simán leszáll az autópályáról ha nagy a szél, de nem. Nem billeg, nem kóvályog. Az úttartással sincs gondom, ha az előttem lévő hatvannal vesz be egy kanyart, általában én is beveszem annyival, fel még nem borultam vele.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.28. 15:05:27

@Knorbi: Szerintem a vagon azoknak való, akik rendszeresen szállítanak és rendszerint max. egy utasuk van. (Mint pld. én). Ez egy célautó, vagy másodautó, az összes többi esetben kár ilyet venni, pld. családi autónak kifejezetten nem jó és annak sem, aki az autóélményért vesz autót.

kewcheg 2012.11.28. 15:18:08

Most kérdeztem ismerős kereskedést kíváncsiságból: 2.685 a GLX Swift 7 lufi,ESP,manual kondi,hifi,néhány darabhoz ennyiért még télikereket is adnak.Jó-jó, hazai viszonyok között még ez is sok,de melyik hasonló kategoriás autó van meg ennyiből? (lehet hogy ennyiért van Dacia,meg Renault valamelyik lépcsőshátulja, de más a célközönség.Bár igaz, hogy Mao.-on nincs meg a Stift nyugati célközönsége, mármint fizetőképes, az egyedülálló fogorvosi asszisztensek,titkárnők etc.....)

Knorbi 2012.11.28. 15:51:30

@Anti Anyag: Apósomé még az eredeti japán.Ő azt mondta ha nagyobb autó előzi vagy nagyobb a szél simán odébb tudja tenni ő ezzel együtt tud élni meg lehet szokni.
De ahogy mondod ez inkább célautó.(mint a célszerszám)
Én vezettem az övét is meg újabbat is (szuper állapotút) nekem mindkettő instabil volt és csak lassan mertem kanyarodni is.Viszonyítás kérdése is mondjuk mert a Subaru E10-es hez képest kanyarvadász :)))
De régebbi Seat Cordoba combi (szigorúan 60 LE)a Wagonhoz képest szinte lerúghatatlan volt az útról.

CDexter 2012.11.28. 16:03:03

Na majd jön az új 5+2 személyes családi suzuki hamarosan. Úgy tudom elég jó ellenfele lesz árban is az Orlandonak talán még a Lodgynak is.

Kiflitzsömlével 2012.11.28. 16:08:57

@Shadowbull: " mar tiz eve is volt full alu motor az audinal."
- 2002-ben? Es akkor most essunk hasra? Beszaras. Vegre van honnan lopni otleteket az uj VW-khez.
A skodanal meg 1987-tol a farmotorosak full-alu blokkok voltak.

"De az hogy valami full alu meg nem jelent semmit. Az alu ugyanolyan anyag mint az acel meg az ontottvas meg a muanyag.Onmagaban hogy valami alu meg nem lesz jobb. "

- Ezzel egyetertek. AZ audikat nem ismerem, de 94-ben kihoztak az alukasznis ASF tanulmanyt, amibol A8 lett, a vilagon masodikkent, tehat hasonlokeppen nem hinnem, hogy keptelenek lennenek alu blokkot gyartani.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.28. 16:16:29

Ezt a szegénység dolgot nem értem.
Vagy csak hülye vagyok, hogy nem akarok rongyot rázni, ha nincs miből.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.28. 16:28:46

@Knorbi: Nyilván ha rendszeresen vezeti az ember, kiismeri. Én egyből szerettem, pedig épp az instabilitásától tartottam. (Az azelőtti autóm olyan lapos volt, hogy a fekvőrendőrök jó részén fennakadt.) Legfőképpen Bp-en és autópályákon használom, itt annyira nincs jelentősége az útfekvésnek kanyarokban, nincsenek nagy kanyarok, vagy ha vannak, nem tudod úgysem ezerrel bevenni a forgalom miatt. Autópályán amúgy kipróbáltam, 140 felett már életveszélyes ez a kisautó, úgy éreztem, el akar szállni, "élesebb" autópálya kanyarokban pedig olyan 120 felett, ami valóban nem túl jó.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.28. 18:07:34

OLCSÓ SUZUKIT A népnek!!!!
Egy Swift is megfizethetetlen újonnan az átlagnak.
Akkor inkébb Dacia.

lyken 2012.11.28. 18:10:54

Sorry, ez itt OFF, de nem bírok elmenni szó nélkül mellette: totalcar.hu/magazin/hirek/2012/11/28/dacia_lodgyban_konnyebb_meghalni/

Mennyit fizet PR cikkekre a Dacia? Ill. megéri ez a nyilvánvaló cikkdömping azt, hogy a többi cikknél is csökken a hitelesség? A Lodgy értékeinél elfelejtettétek mondani, hogy a 72/77 érték a mezőny leggyengébbje. Természetesen ott a kép, tehát aki nem hülye látja, de azért mégis... Ennél sokkal többre értékelnek benneteket az olvasók. Ok, hogy ez a Dacia már nem AZ a Dacia, de ez azért ebben a formában már elég sokkoló.

megint 2012.11.28. 18:16:57

Ár-értékarányban volt jó a suzuki régen, viszont mostanra már ezt több gyártó is tudja produkálni, sőt már egy vw, ford...sbt kisautó sem jelentősen drágább.

Ciri 2012.11.28. 18:53:58

@lyken:

Én ezt sokkal durvábban akartam megírni, pont ide.
Köszönöm, hogy megtetted helyettem :)
Valahogy így kezdődött volna: Melyik b@lf@sz volt a szerző?....

papa33 2012.11.28. 18:55:57

Lehet szapulni a Suzukit...
lehet venni régi Cliot 5*-os törésteszt, 2 milla akciós, az SX4 valóban 3 millánál nem ér többet, de annyit talán, (De a Dacia Duster sem)tényleg 5* az új Swift 2,6 milla viszonylag jól felszerelt... mellesleg az SX4 GLXakkora mint a Golf+, mint az Auris, esetleg néhány 10 literrel a csomi kisebb, meg 2 légzsák alap... Polo nagyobb-? áááá

Azt mindig elfelejtik mondani, fenntartás és megbízhatósága olyan, amiről az összes gyártó álmodik.
Na itt jöttek a Wagin vevők: akinek tele volt a hócipője a Lada, Waresz stb-vel, és beszámítva (valóban értékén és nem mondva-átverve*) egy következő életre első és utolsó új autója az idősödő generációnak, akik még 5-8-x évig használni fogják olcsón fenntartható autójukat teljes megelégedésükre. És k-ra nem érdekli őket a sutyukizó töketlen, az asztalra eddig semmit le nem tett népség fikázó nézése és gondolatmenete.

*Anno szocreálomat 300 ezerbe számították be, nem ért annyit, Opelnél úgy vették volna be, hogy a havi részletből engedtek volna néhány ezret, tehát ha ingyen otthagyom, akkor is jobban jártam volna, szal nem igazán Ft=ft beszámítással mint a Suzuki.
És nem csak a Suzuki adott 0 kezdővel 120 hóra...

papa33 2012.11.28. 19:07:49

De semmivel sem különb pont az új Swiftnél az UP!, Citygo... ahol a hátsó ajtón az ablak, meg ha van ajtó, meg a csomi kb akkora csak az ár, meg a motor, meg a fenntartás...
nem olyan rossz az a Suzuki.
Az persze, hogy tegnap 3,8 ma2,9 milla ugyanaz, na ez igen, aki előbb megvette...
Az Ignis pont a Wagi nyújtott... tehát nagyobb, látszik a csomiban a varrás...

w a s d 2012.11.28. 19:10:07

@papa33: "mellesleg az SX4 GLXakkora mint a Golf+, mint az Auris, esetleg néhány 10 literrel a csomi kisebb, meg 2 légzsák alap"

Sajnos ez nem teljesen igaz. A sx4 csomagtere eleve 275 liter, ami a mai kisautók közt is az átlagnál kicsit kisebb (Auris, Golfplus 350 fölött). Beltere meg centivel mérve átlag kisautó méretű.

Ciri 2012.11.28. 19:20:40

@w a s d:

"Sajnos ez nem teljesen igaz. A sx4 csomagtere eleve 275 liter, ami a mai kisautók közt is az átlagnál kicsit kisebb (Auris, Golfplus 350 fölött). Beltere meg centivel mérve átlag kisautó méretű. "

A Golf Plus-al meg egyáltalán egy lapon említeni...

w a s d 2012.11.28. 19:21:18

@kewcheg: Aveo van talán ennyiért. Ami igaz, hogy gyengébb, de a csomagtere nagyobb. Meg még talán Fabia, ami szintén gyengébb, szintén nagyobb a csomagtere, meg ennek még a felszereltsége is gyengébb.

Rocko- 2012.11.28. 19:32:55

@Anti Anyag: akkor neki erőn felüli az autó. adja el.

Rocko- 2012.11.28. 19:36:11

@ColT: ja, nem néz ki rosszul.
OCSMÁNYUL néz ki.

lyken 2012.11.28. 19:55:25

@Ciri: Szerintem kár lenne lemenni vulgárisba. A szerző meg nem tehet róla. A cég kap egy valag pénzt, a főnök meg kiadja a sorsolás vesztesének, hogy cikket kell írnia. Amit az illető megír, de ha lehet a saját neve helyett hírszerkesztőként jelentet meg. Ez így érthető. De itt ugye max a pontrendszer kiegyensúlyozatlanságáról van szó. Ami szerintem senkit nem érdekel. Mert törésteszteknél azt nézem, hogy gyereket mennyire védi, felnőtteket mennyire védi. Ennyi. Az vesse rám az első követ, aki az alapján vett valaha is kocsit hogy a kocsi orrán 2 csillagosra kenődik-e a gyalogos aki nem a zebrán ment át. Arról nem is szólva, hogy a bippelő biztonsági öv őrületbe kerget.

Az átlagolt csillagozás helyett szerintem azt nézte eddig is minden ember, ha kocsit keresett, hogy a lokális NCAP csillaghalmazból őt és családját személy szerint mi érinti.
Ez a Daciás kapálódzás meg egyszerűen szánalmas. Szánalmassá teszi magát a Daciát(ha nem PR cikkeztetnek meg se tudom, hogy a legrosszabb utasvédelme lett a teszteken és legkevésbé védi a gyereket) és lehúzza a Totalcar renoméját.

Rocko- 2012.11.28. 20:00:26

@Ciri: azt hittem azt akarod megszólni hogy a hírszerkesztő szerint a Phaeton is MBQ alapon lesz.
totalcar.hu/magazin/hirek/2012/11/27/jobb_alapok_a_fordoknak/

kispao 2012.11.28. 20:24:48

Nem értek egyet a cikkel, szerintem a magyar suzukinál gyártott autóknál nem a gépek tulajdonságaival van probléma (pl. csomagtér amit a cikk író hangsúlyoz), hanem az árcédulával. 10 évvel ez előtt a suzuki árulta a piac legolcsóbb autóját. Rosszul hitték, hogy a piac megérett a drágább minőségibb kisautók vásárlására. A 2008-as válság pedig csak tetézte a bajt, hiszen a gen II swifteket addig 0% önrésszel árulták.
Ha lenne 2 milla alatti suzuki (úgy ahogy dacia van most 2 milla alatt) sokan becserélnék az ős régi swiftet, hiszen megbizható, olcsón fenntartható kis autók azok (tehát elégedettek az eddigi vevők). Szóval szerintem kereslet lenne a suzukira csak a magyar népnek pénze nincs a drága új kis kocsikra.

760kodnék 2012.11.28. 20:47:52

@Dixhorn: Nekünk van egy "E" autónk, ami nem más, mint a MARUTI 800 DX highway killer patrol mothafucka 1992-ből. A legértéktelenebb autónk, amit viszont a legtöbbre becsülünk, aminek szó nélkül megadjuk azonnal, ami kell (ritkán, pár filléres cucc, meg kb. 40 centi kirepedezett, szar minőségű benzincső cseréje mondjuk évente). Leeszi a hajunkat (47 MPG = 5 l/100 km!!!) és néha bebikázza a nagyautóink egyikét-másikát. Éves kötelezője minden új sarccal együtt 5e HUF... Piaci értéke nulla, eszmei értéke fektetett nyolcas. Nem éri meg eladni!

Szóval mikor az intruderrel hajtok (amúgy egész dinamikus, meglepően fürge) és sávváltásra kerül a sor, akkor miután az idexelés kötelező köre, kis türelem, majd a finom behúzódás is megvolt (amire pár közlekedőtárstól a feltűnő követési távolság csökkentés a válasz), akkor jön az erőteljes ráhúzás, amire a tükörben is jól látható bólintás (satuzás) és néha dudálás a válasz, amire már csak ugyanabból a sávból szoktam nem reagálni, mert ugye direkt anyázásba nem kezdek, megköszönnöm pedig nincs mit...................... :-) Imádom.

kewcheg 2012.11.28. 20:52:16

@w a s d: Dehát nemcsak új Swifteket nem látni az utakon, de ha nagyítóval keresem,se látok M-es rendszámú Fiat Pandát,Puntót,kis Peugeot-kat,Polot, Ibizát,de még Yarist,Micrát se.Még a legtöbb a Swift ezek közül, néhány naponta látok egy-egy újat.Bezzeg Mazda 6, Honda Accord, Insignia etc. az akad M-es rendszámmal is....

eichler 2012.11.28. 23:04:17

10-ből 7 új autót ma cégek vásárolnak. Itt a Swift nem tud labdába rúgni. A maradék 3-ból meg nem lehet nagyot szakítani. Azzal együtt érthetetlen, hogy a modellválasztékot miért így alakították ki. (Az új Swiftre pont azt nem lehet mondani, hogy nem lenne biztonságos, vagy éppen elég jól felszerelt. 2.6-2.7m körül még az ára sem rossz. Csak éppen a nép ruppótlan.)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.29. 00:10:55

@chipanddale74: mert sok a japan ott. ha kimesz NorthShore ra minden haz japane. A repteren nezd meg, fele JAL gep. Imadnak ott hazasodni ( meno japanban egy hawaii lagzi ) es szeretnek elni mert 9 ora Japan, 5 ora California, 9 ora a keleti part. Waikikin vagy egesz Ohaun tele van japan kareoki barral, japan etterem, stb... oda viszik nekik a japan termeket, ennyi. A suzukit is.

Knorbi 2012.11.29. 07:52:42

@Anti Anyag: Hát akkor nemigen kell forszírozni :) De semmi baj ezzel minden autót a helyén kell kezelni és arra használni amire való.
Én tempósan kanyarodom nekem tuti nem való dehát nem vagyunk egyformák.

stone pit(er) 2012.11.29. 12:19:06

Egyetértek a cikkel. Talán egy kis bizakodásra adhat okot, hogy jön az SX4 utódja, ami tanulmányként nagyon jól néz ki.
Azt viszont nem értem, hogy miért nem tesznek a Kizashiba egy jó dízel motort? Talán a Mitsubishi 1.8-as 150 lóerős gázolajosa egy értelmes választás lenne. Az utóbbi gyártónak is kéne a segítség. Alapverzióban kérnének érte max. 7 milliót. A légkondi és az elektromos ablakok, tükrök és ülésfűtés, 6 légzsák, ABS, stb., lenne benne, na és persze start&stop rendszer.
Rögtön megfontolnám a Lagunám lecserélésekor.

C200UF 2012.11.29. 15:55:11

@760kodnék: Én ugyanígy vagyok. A feleségem jár a C-Klasse-val, én meg a DX-szel. Csak én úgy hívom: Elnöki limuzin.

Knorbi 2012.11.29. 17:40:51

@kewcheg: Bizony így van. Ékes bizonyítéka hogy olyan hogy polgári réteg nálunk nincs.
Vagy csóró valaki vagy tele van persze ez sem elég neki.

Emlékszem mikor a haverom mesélte hogy a főnökük előadta nekik hogy nem tud pénzt emelni mert nem megy olyan jól a cég.
Rendes munkások voltak hőbörgés helyett elfogadták bár fura volt hogy alig győzik annyi a munka.
Aztán két hét múlva megjött a főnök új Pajero-ja.
Na ilyen kedves vállalkozóból ma sok van.

Globetrotter2014 2012.11.29. 18:26:56

@Knorbi: normálisan a polgári rétegnek kellene accorddal vagy mondeoóval járnia, és az új swift a gazdagabbak bevásárlóautója lenne. Ez van kb nyugaton.

Sok nyugati piacon a 3as BMW és társai a top 5ben.

Ettől függetlenól nálunk már a Swift is nagy vállalaás, telán azért sem fogy most mert korábban midnenki túlvállalta magát úgy 5-10 évre...

Knorbi 2012.11.29. 18:35:54

@ZF2: bizony így van.
micsoda különbségek azon a baromira egyenlő EU-n belül.
Itt a Swift is csak hitelre(szegény csórót nézték hülyének)nyugaton meg kp-ra veszik az itt luxusautónak számító kocsikat.Vagy ha hitelre akkor minimális THM-el és csak azért hogy ne nyúljanak a megtakarításhoz.

Globetrotter2014 2012.11.29. 20:25:53

@Knorbi: nem kp-re veszik. Ugyanőgy hitelre, csak kicsit mások a nagyságrendek. Itthon a családnak 200-400e ből kell megélnie odaűt meg inkább 500-700e. De azért a németeknél is sok 1 euro jobber van...
süti beállítások módosítása