HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Átmeneti kellemetlenség

2012.12.19. 06:04 Tcomment

Címkék: budapest belváros ferenciek tere

Csak bő egy évig kerüljük el Budapest belvárosát, vagy akár le is takarhatjuk a térképen?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

707 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr194972593

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Marad-e az autópálya a város közepén? 2012.12.21. 08:30:08

Az,_hogy_eddig milyen volt a Ferenciek tere környéke volt, összefoglalja a taj-kert.blog. Az, hogy milyen lesz, arról holnap, október 11-én, csütörtökön 17 órától tart hivatalos tájékoztatót az V. kerületi Önkormányzat. Most kell a véleményt elmondani,...

Trackback: A nagy betonozás 2012.12.21. 08:30:05

Elvesztette a Fővárosi Önkormányzattal és a józan ész érdekében folytatott csatát Rogán Antal. Olyan tervet mutatott be szerdán ugyanis a Kossuth Lajos utca és Ferenciek tere átépítéséről, amely ugyan sok pénzébe kerül az adófizetőknek, de egyik helyi ...

Trackback: Most hétvégén: tilos az Á 2012.12.21. 08:30:00

December első hétvégéjét két közlekedési változás is emlékezetessé fogja tenni a belvárosban. Valaki elfelejtette ugyanis a BKK-nál, hogy december 1-je, szombat munkanap, és erre a napra időzítette a Ferenciek terei Y-aluljáró végleges lezárását. A Bel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nancsi 2012.12.22. 07:26:53

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "mert elobb a sok kis fejecskebe bele kell verni, hogy az auto az dugo nelkul mindeig übereli a BMV-t, hogyha van sok hely akkor mindenki az autot fogja mindig hasznalni"
Vagyis bevallottan arról van szó, hogy jobb senkinek se lesz, csak szopatják a népesség egy részét, adóforintokból. Túlzok, ha azt mondom, hogy eszembe jutott erről a 30 milliós kandelábereknek egy alternatív felhasználási módja?

Nancsi 2012.12.22. 07:33:24

@kabelbarat: "A piac tényleg olcsóbb mint egy Auchan, vagy Tesco, nem is kicsit, és egy Aldi tényleg csak választékban marad el tőlük, de egy CBA, vagy Spar sem drágább annyival, hogy megérje utazni."
Jó, de itt meg van piac 3 is 15 percen belül, Aldi is, meg Auchan is, meg Tesco is, meg CBA is, meg Spar is. Akkor mégis kinek a szar? Ne akard már megokoskodni, hogy a kevesebb, az jobb.

"Egyszerűen arról van szó, hogy egy bizonyos népsűrűség felett már nem férnek el az autók."
Akkor talán meg kellene oldani, hogy átmenő forgalom ne legyen rajta. Aztán felőlem le is lehet baszni a betontuskókat a Hungárián belülre, oszt gyalogoljon mindenki.

"A belvárosi lét sokkal inkább arról szól hogy van egy kis lakásod, amit olcsó fűteni, és ugyan kicsi a konyhád de a környék tele van éttermekkel, és még hajnali 3kor is találsz nyitvatartót."
Ismerem, mocskosul utáltam, hogy nem lehetett nyitott ablaknál aludni az üvöltöző, részeg turistáktól.

"Nem kell hozzá sokat számolni, hogy realizáld: ha egy 2m széles házban van 20 lakás, és kb 40 lakó, akkor nincs előtt elég parkolóhely mindenkinek."
Le kell bontani minden 2. házat, oszt jónapot. Pont elég lenne fele ennyi, szépen kinéző, felújított utca. De ha nem akarunk ennyire radikális megoldást, az biztosan nem visz előbbre, hogy százasával túrjuk be a parkolókat, mert az Erzsébet híd szexisebben fog kinézni, ha nem egy parkoló felül, hanem egy zöldelő domboldalból indul.

"Persze egy autóval nem rendelkezőnek eszébe sem jut autót bérelni, mert alapvetően nem vezet. Így a Balatonparton leginkább a séta,vonat,busz működik, ami lehet hogy nem olyan kényelmes de olcsó."
Már megint megokoskodod a gagyibb megoldást. Gondolom a nagyszülőkre is trendi szarni magasról yuppiéknak - jöjjön fel ő 70 évesen, vagy dögöljön meg otthon, ki nem sz.rja le, mert én nem fogok emiatt autót tartani/bérelni.

Nancsi 2012.12.22. 07:36:07

@kabelbarat: "Meg ugye a taxi árát egy új középkategóriás autó amortizációjával illene összevetni."
Én inkább azzal vetem össze, amit használok. Mert ugye onnan indult a dolog, hogy biztos idióta vagyok, mert taxizni olcsóbb lenne. Hát nem. Az új, középkategóriás autót egyébként is jóformán csak a cégek engedhetik meg maguknak, a magánembereknek a használt autó a reális.

Nancsi 2012.12.22. 07:44:12

@promontor: "Szerinted 2 feluljáró hiányzik csak a Hungárián? Ezt ugye nem gondolod komolyan. Vagy a Thököly, Kőbányai, Üllői stb. utakat zárjuk le?"
És ha kellene 4, akkor mi van? Ez a project a végén belekerül majd 25 milliárdba (Margit híd, 4-es metró, meg hasonló pénzmosó akciókból kiindulva) - abból nem jön ki 3, esetleg 4? A kisebb forgalmúakat egyébként is meg lehet oldani szintben akár balra kanyarodás tiltásával, akár a bekötőről kötelező jobbra kanyarral (most is így van pár helyen).

"Ha csökken a forgalom, kevesebb szennyezőanyag lesz. Most is áll a forgalom, ha az eddigi 100 helyett 70 autó fog ott pöfögni, akkor az szerintem 30% csökkenés."
Na persze, ha viszont először megoldanák, hogy ne is akarjon arra menni senki (mivel lenne tisztességes kerülőút, és bevezetnék az útdíjat), akkor meg nem állna ott a forgalom, tökmind1 hogy hány sávon.

"Az M0 most még halálút, de nemsokára elkészül a szélesítés."
Akkor esetleg ezt nem kéne megvárni az alternatíva széjjelb.szásával? Á, dehogy - vessük stresz-teszt alá Budapestet - az autósok majd megoldják, találnak kerülő útvonalakat.

""(azt most ne nézzük, hogy te, vagy felucca mit kaptok a borítékba karácsonyra emiatt)"
Ennyire nem kéne idegesnek lenned, hogy ilyenekkel gyere. Nyugi! "
Nem vagyok ideges, de szerintem nyilvánvaló, hogy a saját kölykötöket véditek, mert más nemigen tud ilyen harcosan érvelni mellette.

kabelbarat (törölt) 2012.12.22. 08:08:19

@Nancsi: Nem kell ezt ilyen véresen komolyan venni.

Rocko- 2012.12.22. 09:04:09

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: te milyen fillérbaszókról beszélsz?
ha azt hsonlítod össze hogy mennyibe kerül egy havibérlet és mennyibe kerül egy autü fenntartása úgy hogy az államilag elvont adót nem számolod, akkor kijön hogy az autó drágább egy főre. akkkor meg miféel fillérbaszásról beszélünk?
másrészt pedig nem unatkozó milliomoscsemeték autókáznak unalmukban, hanem azok akik időt akarnak spórolni.

Rocko- 2012.12.22. 09:06:34

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "hiaba na 20 ev ota, amiota nem a Merkur osztogatja az autokat azota nem volt a sok ember kepes agyilag felfogni, hogy nem fer el a sok auto"
valóban nem fér el. de az igazán elárulhatnád hogy az miért lesz jobb hogy az autózás lehetőségét elveszik, ellenben alternatívát nem adnak. attól az az nyomorult még ugyanúgy közlekedni akar. ezt nem sikerült 20 év alatt agyilag felfogni?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.12.22. 09:30:15

@Nancsi: "És ha kellene 4, akkor mi van? Ez a project a végén belekerül majd 25 milliárdba (Margit híd, 4-es metró, meg hasonló pénzmosó akciókból kiindulva) - abból nem jön ki 3, esetleg 4? "

OK, hozzáadtunk 2-t. Az általam említett 3 út közül melyiket hagynád ki? Mert direkt nem kisforgalmú utakat mondtam. És Budáról még nem is beszéltünk. Gondolom, a következő kommentedben eljutunk hat felüljáróhoz, de persze biztos az is kijönne ugyanannyiból. Megsúgom, a "megoldás" ott van a párhuzamos kommentekben: Mittlerer Ring. És az nem 2-4-6 "egyszerű" felüljáró.

Ami a "kis" utcákat illeti, meg a balrakanyarodást, megint arról van szó, hogy Te kint laksz, csináljanak Neked egy szupersztrádát, nem számít, hogy mások - akik bent laknak - emiatt szívnak.

""Az M0 most még halálút, de nemsokára elkészül a szélesítés."
Akkor esetleg ezt nem kéne megvárni az alternatíva széjjelb.szásával? Á, dehogy - vessük stresz-teszt alá Budapestet - az autósok majd megoldják, találnak kerülő útvonalakat."

Na, máris előre léptünk. A cikkiró szerint "nyilvánvaló", hogy meg kell várni az M0 északi ágát. Te most eljutottál oda, hogy elég a déli ág szélesítését megvárni. Ez tudtommal jövőre meglesz, akkor onnantól egyet fogunk érteni?

Ami a stressz tesztet illeti. Ha konkrétan megnézzük az adott útvonalat, akkor kiderül, hogy mondjuk öt évvel ezelőtt egyáltalán nem volt M0 és a Hungáriát lefogta az Andor utca. Most viszont mindkettő van. Jövő évtől meg megszűnik az M0 délnyugati szűkülete. Tehát van közútfejlesztés és vannak új elkerülő utak és az öt évvel ezelőtti állapothoz képest még akkor is bővült a kapacitás, ha a Hegyalja-Rákóczi tengely kapacitása szűkül.

"de szerintem nyilvánvaló, hogy a saját kölykötöket véditek, mert más nemigen tud ilyen harcosan érvelni mellette."

Azért, mert Te így gondolod, az nem jelenti azt, hogy mások is így gondolják. Én sem vádollak azzal, hogy az Autóklub fizetett kommentelője vagy. De lelked rajta, csak magadat minősíted, ha ezt képes vagy komolyan gondolni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.12.22. 09:42:14

@D4D: "Népliget-> Lágymányosi híd iránába azt a kibaszott sávelhúzást nem képesek immáron lassan 10 éve orvosolni, ami miatt áll a dolog a Népligetig."

Ézen korábban én is sokat háborogtam, ott nem utca van, hanem pár autókereskedés, hát tényleg leesne az aranygyűrű az ujjukról, ha a Mester utcánál kellene visszafordulniuk.

Másfelől viszont gyanítom, hogy ha az ott nem lenne, akkor a praktiker előtt lennének hasonló besorolási jelenségek a híd fele.

Szóval nem tudom, tényleg jobb lenne-e a helyzet, ha az ott megszűnne.

D4D 2012.12.22. 09:46:52

@promontor:

Jobb lenne, hisz a Praktikernél eloszlik a forgalom több irányba. Az út jobb szélén kellene elvenni egy sávnyi területet, a balkanyar megmaradhat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.12.22. 10:13:02

@D4D: A Praktikernél 4 sávból a két középső megy a hídra, a szélsőkből már most is folyamatosan sorolnak be ezekbe, mert a forgalomnak jóval több, mint a fele megy a hídra. Szóval ott lenne besorolgatás és a Csepel illetve a Soroksári felé menők innák meg a levét, illetve a Mester utcai lámpa.

Ezzel együtt én a "hatalmas szakértelmemmel" azt csinálnám, hogy próbaidőre megszüntetném a balkanyart és pár hónap múlva megnézném, hogy javult-e a helyzet: aztán vagy visszaállítanám a mostanit, vagy mardhatna az új helyzet (esetleg akkor megcsinálnám a szélesítést, ahogy te mondtad).

Bár az se lepne meg, ha erre lennének ma már megfelelő szimulációs eszközök és valaki ezt végigfuttatta volna rajta.

Grifter 2012.12.22. 10:30:31

Nem friss a hír, meg így 600 hsz után valszeg feleslegesen és mást ismételve írom le, de a Buda felől (Móricz felől) érkező buszok nagyrésze most is elsőbbségadással és hasonlókkal jut fel a hídra. Ha már most is meglévő lámpák adnak nekik egy 15-30 másodperces lyukat (tehát a másik két irányból érkezőket megfogják), a busz ugyan úgy be tud fordulni a belső sávba, ahogy eddig a külsőbe. (Ahova most amúgy se tud, ha nem engedik be)

A pesti hídfő lámpáján höbörögni, hogy annak mi értelme, két bekezdéssel később meg leírni, hogy ott fog mindenki felhajtani... nos, az meg pöttyedt epic fail.

Szóval ez most kicsit felemás parasztlázadás érzetét kelti.

D4D 2012.12.22. 10:54:13

@Grifter:
"a Buda felől (Móricz felől) érkező buszok nagyrésze most is elsőbbségadással és hasonlókkal jut fel a hídra."

Arról se feledkezz meg, hogy a busz buszsávból buszsávba kanyarodik, tehát az autóforgalom és a buszforgalom nem zavarja egymást. Ha a busznak a belsőbe kell sorolnia, akkor megakasztja az autóforgalmat, a megakadó autóforgalom meg megakaszthatja a buszt, amely nem fog tudni esetleg besorolni a belső sávba.

Továbbá aggályosnak tartom a belsőbe soroltatását a buszoknak, mert elég egy kevésbé rutinos pilóta, aki átengedi a szembe sávba a busz elejét, már kész egy baleset. Ha úgy kell besorolni, hogy nem lóghat át a busz eleje, akkor nagyon sok hely kell a buszok tökéletes beléső sávba sorolásához.

Grifter 2012.12.22. 11:36:16

@D4D: Akkor te biztos nem gyakran jársz arra. Amikor kettes sorban hömpölyegnek a népek fel a hídra, nem igazán szokta erőltetni a csuklós 7-es a bekanyarodást, mert ha valakinek nem adja ki rendesen, akkor mattolja az egész hídat fél napra.
Mindig szépen kivárják, amíg nyugisan fel lehet hajtani.

Ha pedig a az esetünkben két érintett lámpa csak egy kis szünetet biztosít, nincs semmi gond sztem.

Pl. a Keletinél az átépítés megkezdése óta folyamatosan sorolnak át dupla sávot a buszok a felüljáró előtt, ráadásul egyből a megálló után, tehát nem nagyon tudnak trükközni az időzítéssel.
Buszos balesetet mégse láttam, csak olyan hülyéket, akik nem vették észre a sárga vonalat - nem 'tolódtak' eggyel jobbra' és telibeverték a másik sávban szabályosan menő autóst, aki meg megtette :)

Szóval nem mondom, hogy ez így biztos kurva jó lesz (az irányi utca meg külön varázslat lesz, az ziher), de azért közel sem annyira burús a helyzet, mint itt sokan vázolták.

D4D 2012.12.22. 11:53:10

@Grifter:

Jelenleg is az a gond, hogy a busznak a sarka átlóg a bekanyarodáskor. Ha hegyesebb szögben tudna bekanyarodni, folyamatosan haladhatna. A belső sávba sorolással ez a szög növekszik.

Grifter 2012.12.22. 14:05:02

@D4D: Már hogy hova lóg át és melyik sarka? Mondjuk bármelyik sarkáról is legyen szó, ha átmegy 2 sávon keresztbe, nem igazán értem mit számít ez :]

cso zsi 2012.12.22. 14:44:05

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "szerintem ugy lenne masfel millio autos az utakon"
Az baj, mert most kb félmillió szgk/tgk/busz járkál Budapesten.
Elvileg.
Gyakorlatilag az állomány tizede a neppertelepeken áll.

cso zsi 2012.12.22. 15:01:36

@Grifter: " a busz ugyan úgy be tud fordulni a belső sávba, ahogy eddig a külsőbe. (Ahova most amúgy se tud, ha nem engedik be)"
Kik nem engedik be a buszsávba a buszt? Max egy másik busz, ami a Döbrentei felől a buszsávon jön. www.norc.hu/pano/4J0iqSAn/
Az autósok most is várnak abból az irányból, ahogy te írod.

Grifter 2012.12.22. 15:20:30

@cso zsi: Mint leírtam, megszoktak állni a buszosok a macisajtnál, mert a hegyről jövök ill. a szemből kanyaródok, ha kicsit tágabban értelmezik a befordulás lehetőségeit (és szokták, mint tudjuk), nagy lesz a baj. [Remek hely egy koccanáshoz és helyszíneléshez.]
Elvileg most be tud simán fordulni a busz, igen. De ha csak picit figyelnek rá, a jövőben is be tud majd fordulni különösebb gond nélkül. Oké, tudjuk melyik országban élünk, de ha már sok milliárdos project, ha előre nem is, az első héten csak feltűnik majd, hogy ott van egy kis gond.
Mellesleg, attól mert nem kötötték senki orrára, még biztos van erre is tervük, hiszen a külső buszsáv megszűnik, tehát értelemszerűen ott alkotni kell majd vmit.

Nem látok itt komoly problémát, ne tessék kelteni a pánikot, oszoljanak kérem ;)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.22. 18:40:09

jó lenne ha tervező, projketfelelős, beépített ötkersajtós a saját titulusát felvállalva hintené itt is az igét. máris ezernyi komment megspórolható lenne!

ne szégyelljétek kik is vagytok, ha már ebből a projektből éltek!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.12.22. 22:15:50

@Nancsi: "Vagyis bevallottan arról van szó, hogy jobb senkinek se lesz, csak szopatják a népesség egy részét"

de most oszinten... ne legyunk naivak, JELENLEG a belvarosban a dugo szabalyozza le a keresleti piacot, es amikor errol beszelek akkor abba gondolj bele, hogy apucinak egyszem fiacskaja megkapja az uj golfot es azzal akarja csapatni, termeszetesen apukanak ceges anyucinak meg bevasarloautoja van... ezt NEM BIRJA el Budapest, ezert kell tanitani, ami jelen esetben szopatas, igen

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.12.22. 22:21:03

@Rocko-: milyen fillerbaszok? hat az agglomeraciosok fokent... fenntartja a tizenx eves dizelt es azzal nyomja, termeszetesen ott mar nem 10e a vonatjegy
nem mellesleg az ideje is ott van... tudod VALAKIK, nem mondjuk meg hogy kik, valamikor idiota donteseket hoztak, es most probalnak az autohasznalattal kikuszobolni, remelem a dugodijjal elveszik majd a kedvuket csak ugy urkent befurikazgatni nap mint nap a varosba, aki URKENT akar bemenni az FIZESSEN, a fillerbaszok meg huzzanak le az utrol, tul draga ahhoz az ut, es en nem csak a belvarosirol beszelek hanem a kulvarosi utrol is...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.12.22. 22:29:34

@D4D: "Mindezt csak azért írtam le, hogy ne végy mindent készpénznek, amit forrás nélkül ideröfög valaki."

augustinus azt mondta hogy beszopatjak az autosokat a belvarosban
ezt nem tudtad cafolni erdemben...
most akkor hogyan oldja ott meg a 2 mazsa glettet es a letra beviveset a belvarosba a festo? vagy a mosogepszerelo?
ezek komoly dolgok am!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.12.22. 22:39:12

@Rocko-: a fillerbaszokrol meg par szo...
tudod mar kb 3 vagy 5 eve eljaras van Budapest ellen a szallo por miatt
iden kellett volna lepniuk, hat nagyon elegantosan elinteztek, nincsen szallo por mero keszulek igy nem lesz buntetes sem
pedig csak annyi kellene hogy a sok regiautos fillerbaszonak TILTSAK MEG, hogy autoval menjenek abban a kritikus 2-4 hetben amikor szmogveszely kialakulasa van egesz Budapest teruleten
vagy esetleg a fillerbaszoja vegye meg a zsir uj benyas autot es menjen azzal
vagy esetleg a BENYAS taxit hivja ki es fizessen

Rocko- 2012.12.22. 22:44:51

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: ők időt spórolnak.
azért van tizenéves autójuk, mert többre nem telik. ha nem tetszik, akkor adjál nekik pénzt. jah, nincs? nekik se.
az megvan hogy a szállóporból jóval kevesebb jön az autókból mint ahogy hiszed? nézd meg hogy a kertvárosban, ahol elégetnek minden szart, jóval nagyobb a szállópor mértéke mint az ördögnek kikiáltott, dugóval teli belvárosból.
vagy nézd csak meg most putnokot és kazincbarcikát. azt ne mondd nekem hogy több autó van ott mint budapesten.

szóval lehet itt terelgetni sok szart az autóval közlekedők nyakába, de attól még nincs alpaja.

D4D 2012.12.23. 06:36:11

@Grifter:

Ahhoz, hogy a hetes be tudjon kanyarodni a Gellért felől a hídra, a bel elejének át kell kicsit lógnia a belső sávba. Ahol az autók jönnek.

Hasonló okok miatt a János kórháznál a buszok sem mennek fel a megálló elejébe (a táblához), mert akkor csak úgy tudnának az egyébként üres buszsávba visszasorolni, ha a belső sávban beengedik őket. Egy busznak sokkal nagyobb hely kell a kanyarodáshoz.

D4D 2012.12.23. 06:42:57

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"augustinus azt mondta hogy beszopatjak az autosokat a belvarosban
ezt nem tudtad cafolni erdemben..."

- Annyita szopatnak Münchenben, hogy az ottani kiskörút van ahol 2x3 sáv, és bővítik ahol csak lehet alagutakkal. Én élvezem az ottani szopást. Fele ennyire szopatnának tégedet itthon, te is élveznéd. Mindjárt a tizenkét gyorsvasuti vonalat például....

de.wikipedia.org/wiki/Altstadtring

maps.google.hu/maps?q=48.143289,11.573731&hl=hu&num=1&t=h&z=19

D4D 2012.12.23. 06:51:30

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"a fillerbaszokrol meg par szo..."

- Számolj utána, mennyi szálló port termel a villamos homokolója! Elég ha megnézed mi történik, mikor a mentő elmegy a sinen.

- Számolj utána, mennyi fékpor és kuplungpor kerül a levegőbe egy benzines autóból folyamatos haladás, illetve szándékosan rossz lámpahangolás miatti permanens elindulás és megállás esetén!

- Ha haladni tudok, a dieselem kevesebbet szennyez, mint a benzines. És a kőolajkészletekből is csak fele annyi kell neki!

Rocko- 2012.12.23. 10:46:44

@D4D: persze, mert a hülye nyugaton építik az alagutakat, mi pedig unortodox módon betemetjük.

Grifter 2012.12.23. 12:19:41

@D4D: Tehát akkor azt akarod lényegében közölni velem, hogy amit leírtam, az teljesen helytálló és egyetértesz vele, csak szerettél volna beszélgetni róla ill. másképpen fogalmaznád meg: Rendben, a vendégem voltál rá :D

D4D 2012.12.23. 12:22:44

@Grifter:

Inkább azt, hogy a jelenlegi kanyarodási rend (külsőbe) kevesebb nyűggel jár, mint ha a belsőbe fordul a busz.

Az a baj, nem derült ki számomra egyből, hogy tisztában lennél vele, hogy a busz nehezebben kanyarodik.

nincs_nick 2012.12.23. 12:50:30

@közösperonos átszállás: Ma is így van már. Egy témába vágó friss cikk az origo-n: www.origo.hu/itthon/20121214-kulturalis-varoskozpont-a-bartok-bela-ut-ures-kirakatok-pusztulo-gomba.html

Kitiltják az autósokat, csökkentik a sávokat, szanálják az autósokat esetleg vonzó helyeket a Bartók Bélán ugye már jó pár éve. Eredmény? Az ott lakóknak sincs parkolóhely, igényesebbje már elköltözött, mivel az autósokat vonzó helyek megszűnésével az ő életminősége is romlott. Kenyeret meg nem kapsz a művész galériában, annak meg nincs közönsége, mert kocsival oda be nem jutsz kényelmesen, a helyi lakó meg évente ha egyszer elmegy, amikor új kiállítás van. Mi lett az eredmény? A szokásos kis magyar getto: sétálóutca turkálókkal és kínaival, fiatalok nem mennek oda lakni gyerekkel és öregszik a lakosság. De nem csak itt van ez, számos vidéki város felújított belvárosa turkáló és kínai boltok tengerévé vált, mert parkolóhely nyista, így az olyan helyek ahová kocsival mennél nem élnek meg....

Észre kéne venni, hogy erre a sétálóutcás, autómentes életre csak a lakosság egy nagyon kis része vevő és nem ebbe kéne belekergetni mindenkit. Windows Phone csempe-effektus mond valamit? Lehet, hogy valami nagyon menő az értekezleten és trendi a reklámokban, csak a többség magasról tesz rá és jó neki a nem trendi, ám baromi kényelmes Android is... (Btw, MS örülhet, tananyag lett.:-) )

Érdekes módon a kisebb német városok ezt gyönyörűen meg tudják oldani. Van sétálóutca (ahová esélyed sincs behajtani vagy csak 20-szal mehetsz és inkább kerülsz), de van mellett párhuzamos nagy sebességű utca és parkolóhelyek, vagy kötelező autóslift a házak alatt vagy mélygarázsok a sétálóutca házai alatt, ahová a párhuzamos utcákból hajthatsz le, stb. És működik. Miért van az, hogy a jóval nagyobb forgalom ellenére egy ffm-ben a hat sávos út mellett sokkal tisztább a levegő, mint itthon akár az agglomerációban? Ja, hogy ott szélcsatornának alakítják ki az átmenőforgalom útját a környező házak magasságával játszva? Miért van az, hogy ott ahol bár hetente 5x-ször esik, mégsem csupa mocsok, sár állandóan minden? Nem lehet, hogy mégsem a sok autóval van a gond (mert ugye ott azért némileg több van), hanem a közlekedésszervezéssel, utak takarításával vagy azok karbantartásával? Esetleg az autók átlagéletkorával és a megkövetelt karbantartással?

Mennyivel is javulna a levegő Bp-en, ha ad-hoc mindenféle sétálóutca barkácsolás helyett végre lecserélnék a kormot okádó buszokat? Bár remény erre semmi, az is tartott 10 évig a barmoknak, mire rájöttek, hogy Bp-en nem attól van szmog télen, mert sok az autó, hanem azért, mert az agglomerációban az "őslakosok" már nem bírják fizetni a gázt és mindenki visszaállt fatüzelésre, ahol meg ráadásul tüzelnek döglött macskától kezdve mindennel, csak éppen kiszárított fával nem...

Hurri Kán 2012.12.23. 12:58:26

@nincs_nick:
" Mi lett az eredmény? A szokásos kis magyar getto: sétálóutca turkálókkal és kínaival,"
Úgyúgy... de mondhatnánk a Múzeum körutat is: parkolóhelyeket kinyírták, ott a baromi széles járda, meg bicikliút, amin páran lézengenek, és jééé... teljesen meglepő módon ott is kiderült, hogy önmagában a parkolási lehetőségek felszámolása/autóforgalom korlátozása nem okvetlen növeli a gyalogosforgalmat.

"Érdekes módon a kisebb német városok ezt gyönyörűen meg tudják oldani. Van sétálóutca (ahová esélyed sincs behajtani vagy csak 20-szal mehetsz és inkább kerülsz), de van mellett párhuzamos nagy sebességű utca és parkolóhelyek, vagy kötelező autóslift a házak alatt vagy mélygarázsok a sétálóutca házai alatt, "
Nem csak a kisebbekben. Stuttgartban ott van pl. Königsplatz, a hozzá csatlakozó kb. másfél kilométeres sétáló utcával, aminek mindkét végén van egy-egy bazi nagy parkolóház, ill. mélygarázs. És teljesen megdöbbentő módon élet is van a környéken.

Grifter 2012.12.23. 14:08:53

Jah, hogyha fantáziálunk, hogy mit lehetett volna: 4-es metró helyett egy 2×4 sávos alagút az M1-M7 és mondjuk félúton az M3-M5 között, az Őrsnek célozva. Pár le-fel hajtási lehetőség, végig P+R parkolók a föld alatt és hirtelen kurvára közlekedhető és tiszta lenne a város.

Szedhetnének pénzt mindenért amire kedvük tartja (egyszeri hazsnálat, rendszeres használat, parkolás, stb.), a többség simán kifizetné, mert 10 perc lenne ami most egy óra.

Hogy ez irreális? A 4-es metró ára, ami irreális! Viszont ez is kijött volna belőle.

Mellesleg, amíg azért van dugó a Rákóczin, mert a Keletitől befelé kb. képtelenség balra fordulni (vagy 2 lámpa, 2 elsőbbségadás és egy Turbo Boost gomb kell hozzá) és még sorolhatnám a hasonló finomságokat - vagyis az autósok mondjuk 25% azért áll sorba, mert ugyan más merre akarna menni, de arra nem lehet - és ilyen hasonló problémák nem tűnnek fel senkinek bő 30 éve... miről is beszélünk? :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.12.23. 14:53:01

@Grifter: Ha már fantáziálunk, akkor a 4-es metró helyett ne közúti, hanem tömegközlekedési beruházást fantáziáljunk, plíz: pl. észak-déli HÉVek összekötése, M2-Gödöllő összekötése, vasúti alagút Kelenföld és a Keleti között, amit elővárosi vonalak használnak (megálló elég 2-3, átszállással a metrókra); villamosvonalak, buszcsere, stb.

D4D 2012.12.24. 08:56:42

Tegnap voltam a Gellérthegyen egy német ismerősömmel. Az Erzsébet híddal szembeni Gellért szobornál is jártunk.

Beszélgettünk többek között erről a Fő utcás projektről is, neki csak egy kérdése van: Mi a faszt kezdünk utána azzal a hatsávos híddal?

Amikor meghallotta, hogy új hidak építése még a fasorban sincs, nagyon megsajnált minket, ugyanakkor nem érti, hogy az ilyen ötletek kitalálóit miért nem basszuk bele a jeges Dunába.

rolls 2012.12.24. 11:02:22

(off - mert ott nem lehet hozzászólni.)
Köszönöm! Szép volt Koncz Jani!
totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/12/24/csillagpor/
(on)
Boldog Karácsonyt!
:)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.24. 11:02:37

@D4D: ezeket a kérdéseket hiába tesszük fel a tervezőknek az ő bértollnokaiknak, olyankor is csak a maguk bringás romkocsmás faszságaikat lökik. mondasz nekik három hiányzó tételt a projekt mögül erre bkussolnak. aztán egy új cikk kapcsán megint itt teremnek és kezdik előlről. beleugatva budapest közlekedési jövőjébe allamasint jogsi nélkül vidékről pofázva.

jó ötlet ez a jeges duna!

Grifter 2012.12.24. 13:14:57

@promontor: Ettől sokkal jobb lenne azoknak, akik tömegközlekednek, de nem lenne kisebb a dugó.
Vagyis aki eddig sem kocsiban ült, az gyors lenne, de a tipikus magyar, aki azért ül benne, mert benne AKAR, ő ugyan úgy ott állna a dugóban. Tehát a közlekedés, a levegő és stb. nem javulna.

Ha viszont eltűnne az átmenő forgalom nagyobbik fele a belvárosból, élhetőbb lenne, de nem 'elzárt', mellesleg a tömegközlekedés is sokkal szabadabb teret kapna.

D4D 2012.12.24. 14:36:19

@Grifter:

"Ha viszont eltűnne az átmenő forgalom nagyobbik fele"

M0-n a max ebesseég 80-100. HA 130-al lehetne menni, sokkal jobb lenne. Már csak a menetidő felől nézve is.

Rocko- 2012.12.24. 16:25:56

@D4D: "Amikor meghallotta, hogy új hidak építése még a fasorban sincs, nagyon megsajnált minket, ugyanakkor nem érti, hogy az ilyen ötletek kitalálóit miért nem basszuk bele a jeges Dunába."
mert mi nagyon toleránsak vagyunk, és ezt a város-/országatyák nem értik. de majd fognak csodálkozni egy tüzes vassal kergetéskor.

@városjáró: több olyan rámenős ember kéne mint te. főleg újságírók közt. aztán amikor a kedves képviselő nem hajlandó záros határidőn belül reagálni, akkor a felfüggeszteni a munkaviszonyát, elégtelen munkavégzés okán.

D4D 2012.12.24. 18:39:52

@Rocko-:

Nem kell felfüggeszteni (a munkaviszonyát), viszont nem kellene újraválasztani.

Itthon hülye a nép.

Amikor németeknél egy képviselőt csaláson érnek, vagy csak eléggé gyanús lesz, a saját pártja fejt rá ki irdatlan nyomárt, hogy mondjon le, mivel nem szeretnék, ha nekik is kárt okozna.

Nem kell megvárni, míg az ellenzék kedvére 'kibulvárkacsázza' magát, és az egész ország a delikvensen röhög. Aki ott nem mond le, az a pártjának is irdatlan kárt okoz. Ott a választók vissza tudnak emlékezni.

Tegnap olvastam, hogy a 4-es metrót 2014 márciusában adják majd át. Választásra. Azok, akik miatt 8 évig nem épült. Azok, akik miatt részben a jelenlegi formájáéban épül.

Grifter 2012.12.24. 22:43:27

@D4D: Akkor se mennék körbe az M0-án, ha fizetnének érte. Átlagosan 25km kerülő, ráadásul szűksávban, csökkentett sebességgel, néhol halálfélelemmel - ne vicceljünk már.
(Mondjuk én megtehetem, hogy elkerülöm: Nem kényszerít rá az élet, hogy minden nap megtegyem oda vissza - akkor biztos hajlanék rá a dugóban állás helyett.)

D4D 2012.12.24. 23:13:38

@Grifter:

Ha végig 2x3 sávos lenne, és lehetne rajta menni 130-al, akkor érdemes lenne kerülni. Igaz, pár viszonylaton horror kerülő még mindig, de a tempó is szempont sokunknál.

Rocko- 2012.12.24. 23:22:41

@D4D: "Nem kell felfüggeszteni (a munkaviszonyát)"
de, mert nem végzi a munkáját. jobb helyeken ha nem dolgozol, akkor kiraknak. itt meg 4 évig lébecol.

"viszont nem kellene újraválasztani."
ez jogos, viszont magyarországon a legkisebb rossz elve működik: nem arra szavaznak az embereket akit akarnak, hanem akit nem akarnak, annak az ellenfelére.
nincs egy elfogadható, értelmes párt ma itthon.

D4D 2012.12.25. 08:11:16

@Rocko-:

Elfogadható értelmes pártot az emberek tud(ná)nak kitermelni.

Én azt látom, hogy ilyen pártra ma az emberek 5% részéről van igény.

imittto 2012.12.25. 08:27:06

@Béla, tudod a Béla: ""van jónéhány kisgyerekes van aki autó nélkül is megoldja a napi rutint. "
Megoldani meg lehet, de gondtalan, teljes értékű életet élni azt azért kétlem, hogy lehet úgy, hogy ki sem mozdulok a belvárosból. SEHOVÁ!"

Senki se mondta hogy nem kell kimozdulni. A napi rutint mi is megoldjuk autó nélkül - óvoda, bevásárlás, gyereknek karate edzés stb. mind elérhető közelben van gyalog. Dolgozni bringával járok (pedig nem az a kényelmes nyolctólnégyig...10 km, reggel 4-re bent kell lenni, másnap hajnalban meg haza ugyanez). Ha valami kell a belvárosból betekerek érte. Az autó meg azért van amire való: 3-4 hetente nagyszülőkhöz hazautazásra, évente 1, esetleg 2 alkalommal nyaralni menni, hétvégén lázas gyereket ügyeletre vinni. Ennyi és nem több, eszembe se jutna azért autóba ülni és elmenni Tesco/Auchan/Cora stb. boltokba kilométereket hogy annyival olcsóbban vásároljak amit el is költök az odajutásra (mert ugye nem csak benzint számolunk, az autóban van azért némi kopó cucc is, főleg az ilyen rövid utakon).

D4D 2012.12.25. 09:22:41

@imittto:

"eszembe se jutna azért autóba ülni és elmenni Tesco/Auchan/Cora stb. boltokba kilométereket hogy annyival olcsóbban vásároljak amit el is költök az odajutásra"
- Nem tudom, hol laksz, de nekem megéri oda-vissza 40 km-t menni egy bevásárlásért.
De inkább hazafele szoktam megállni, mert akkor nulla ráfordításból megvan.

"mert ugye nem csak benzint számolunk, az autóban van azért némi kopó cucc is, főleg az ilyen rövid utakon)."
- Az alapján, hogy mire és mennyiszer használod az autódat, feltételezhetően nem egy 'mai gyerek', és benzines. Ezért még rövid utakon használva sem mehet a kopóalkatrész költséged 80 fillér/km fölé. Ha mégis, akkor dobd el az autódat, vagy járj tisztességes szerelőhöz, aki nem basz át.

Rocko- 2012.12.25. 09:27:25

@D4D: bízom benne hogy nem csak 5%. vagy 2014-re leesz 60-80 is.

imittto 2012.12.25. 09:54:07

"feltételezhetően nem egy 'mai gyerek', és benzines." - ez így van. Szerelőhöz nem kell járkálni vele, ezzel a futásteljesítménnyel egy 11 éves 1.6 benzines azért még megbízható. De ha kimegyek bevásárolni pl. Tescoba, mert a lakásunktól 300 méteren belül fellelhető Spar, Profi (az most alakul át valami hasonlóvá), Aldi és piacon 5000 forintot kellene otthagyni azért, amiért a Tescoban 4500-at az nekem nem éri meg. Egyrészt odaautózni, pont autó széles helyre beállni, gyerekeket lőrésen kiszedni, bevásárolni majd gyerek lőrésen vissza, hazaautózni, ott megint helyet találni az autónak (ismerős, gondolom, x darab autóra jó esetben 2/3 x parkolóhely) helyett elsétálunk a boltig, a gyerekek közben rohangálhatnak, megeszem a boltban amit csak onnan tudok, mellette ott a piac - ismerős hentes, friss húsáru, friss zöldség, házi savanyúság, pékség...haza séta, gyerekek megint rohangálhatnak, nem az rögzül nekik hogy ha valaki 50 métert indok nélkül gyalog tesz meg az csavargó. Nekem ez így normálisnak tűnik. Egyedül meg bringával járok, hajnalban járok dolgozni és haza, akkor az a 15-15 perc plusz nem hiányzik - így nem kell külön eljárni mondjuk konditerembe és arra alkalmanként pénzt és időt áldozni. Munkahelyen egész napi ülés után még jól is esik tekerni egyet :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.25. 16:40:54

@imittto: neked nem éri meg, de a többségnek megéri - mert praktikus is meg el is érhető. te járj bringával éjjel-nappal, télen-nyáron ha ez a hepped. de aki mindezt inkább autóval oldaná meg, az hadd tegye már meg!

imittto 2012.12.25. 18:35:54

@városjáró: A kettő között van némi különbség. A gyaloglástól, bringától nem lesz mindenki más számára rossz a levegő, feketék a falak, élhetetlen a város. Csak az itt említett Ferenciek terét nézd meg - nem hiszem hogy ez a szín lett kitalálva a házaknak. És ami a ház falára kiül az a tüdődben is ezt teszi - tehát akinek az a heppje, hogy autóval megy vécére is az hadd tegye, a többiek le vannak szarva. Írták itt páran hogy nem tömegközlekednek mert a csöveseket kell szagolni a buszon - ehelyett autóba ülnek és a dugóban araszolva büdösítik a várost.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.25. 18:46:55

@imittto: ezzel aztán meg nem hatsz senkit, viszont egyre demagógabb leszel... kell ez neked?

D4D 2012.12.25. 21:27:04

@imittto:

"A gyaloglástól, bringától nem lesz mindenki más számára rossz a levegő, feketék a falak, élhetetlen a város."

A VÁROS.

A város nem arról szól, hogy zöldséget termelsz a ház előtt, és a tiszta levegőt kenyérrel tunkolod a szalonnához. Ha erre vágysz, gyere költözz az utcámba, van egy eladó ház. Itt csend van, nyugi, forgalom semmi.

A városban koncentrálódnak a munkahelyek, az olcsó kert nélküli lakások, a kereskedelmi egységek egymást érik, a kultúrális élet pezseg. És mindez forgalmat generál, amely forgalom magával hozza a zajt és a szennyezést.

Rocko- 2012.12.25. 22:05:20

@D4D: így van, erről van szó.
sose értem hogy miért akarnak vidéket, sivatagot csinálni a városból.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.28. 21:21:10

Egyébként tényleg erősen érdekelne hogy mi a verziójavaslata a megálmodóknak az Üllőiről a Tabán felé autózni vágyóknak a Kálvin után?

Petőfi híd?
No, és Budán hogyan tovább? Be végig az Allee előtt a Bocskain át az egysávos Karolinán + BAH dugó?
Vagy be az egysávos Budafokira?
Vagy le a rakpartra, a BME előtti egysávos szűkületbe?
Vagy le az alsó rakpartra? Hm... És ott hogyan jönnének fel a Döbrenteinél? Sehogy. Tehát marad az egysávos felső rakpart, erős Gellért téri lámpamegfogással.

Pest felé még ennél is abszurdabb: Gellért rakpart egysávos, a Műegyetemi egy káosz - metróterelés, sáv megszűnés, vad- és kijelölt parkolók, felfestetlen sávok. Dráma.

Szabadság híd?
Ott szintúgy egysávosra szűkül az áramlat, átérve Budára dettó.
Vagy "csak" a pesti rakpartig kellene elaraszolni és onnan majd fel a Március 15. térnél? Aha... De ez mikorra is lesz realitás? 3 év múlva? És mióta is van lezárva a régi (lámpamentes) útvonal? Két és fél éve?! Cselovszki annó azt remélte (persze tudta már akkor is hogy kamu), hogy mire ezt az egészet bevezetik készen lesz a 4-es metró, meg a teljes M0. Na, hát jól mellélőtt a csávó (tudva tudottan persze). Így aki ma a pesti rakpartot választja az jól rátekeredik a szívószálra, mert már Ferenciekes aluljáró sincs, hanem Reáltanodai Széputcás araszolás van. Durva kicseszés.

Pest felé még ennél is abszurdabb: a Lukácsnál egysávosra szűkülünk, a Gellértnél meg balkanyar híján mehet a Budafoki-Műegyetem rkp-i visszakanyaros araszolás és lámpavárásos toszakodás, ami után Pesten sem leszünk előrébb a Kálvinos metró-alibi miatt.

Szóval amit ma elkerülő útnak mondanak, az sajnos nem több, mint alkalmatlan útvonalak zuhataga. Duma. Kamu. Hazugság. És mint ilyen egészen felbőszítő!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.12.28. 22:12:24

@városjáró: A valódi válasz - nyilván - az, hogy le vannak tojva az autósok. Menjenek busszal.

De ha jól értem, most nem is a posztban emlegetett projektet kritizálod elsősorban, hanem már a Kecskeméti utca lezárását. Ami viszont pont ugyanennyire dugós volt, mint az általad felsorolt alkalmatlan útvonalak. Ráadásul ha jól emlékszem, szintén csak egy sávos volt.

Rocko- 2012.12.28. 22:42:02

@városjáró: sehogy, dögöljenek meg.
minek születtek meg.
kb. ez a koncepció.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.12.28. 23:04:10

@Grifter: azt nem hiszem, hogy az autósok "csakazéris" autóznak, akármi is van. Ha a tömegközlekedést fejleszted, egy részük át fog szállni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.29. 00:25:32

@promontor: Valóban kitekintettem három sarokkal arrébb is ennek a projektnek a kapcsán, mert bizony erősen összefügg az akkori I. ütem a mostani II-dikkal.

Ahogy emléxem, a Kecskeméti-Károlyi egyébként hosszú ideig két sávos volt. Aztán elkezdett (illegálban) szűkülni a Kecskeméti, és nem tettek ellene - sőt! (Egyébként a több sáv autóelosztó szereppel is bír - még akkor is, ha az adott szakasz vége szűkül is. Ezért lett elcseszve a Dohány utca/Dob utca/Visszafordulás felé tartó Károly krt-i sávkiosztás is. Simán elfért volna oda a korábbi 2+2 sáv a mai 3 helyett, és nem állna a sor a mai 1+2 -ben a Deákig...

Hiszen a cél a forgalom egyéb elvezetése lenne, nem a nettó kicseszés - igaz? Vagy mégsem?!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.12.29. 08:07:29

@városjáró: Szerintem a cél a forgalom csökkentése/kiszorítása. Tudom, hogy erre elvileg jobb módszer az elkerülő utak rendes kiépítése (ld. az itt idézett müncheni Mittlerer Ring) illetve a tömegközlekedés értelmes fejlesztése (ld. szintén a müncheni S-Bahn-U-Bahn rendszer). Ezekre a magyar nemzeti jövedelem mellett nem sok esély van, EU segélyből lesz egy-két díszprojekt.

Marad a kiszorításnak az a módja, amely a belvárosi autózást teszi kényelmetlenebbé. Szóval igen, ez a kicseszés módszere.

A Károly körút emlékeim szerint szintén emberemlékezet óta dugós volt. A Dohány felé tartó sávok meg csak részben szolgálták az arra tartó forgalom elvezetését, részben a tolakodósávként üzemeltek.

Rocko- 2012.12.29. 09:20:12

@promontor: "Szóval igen, ez a kicseszés módszere."
valahogy én nem látom abban az élhetőbb várost hogy másokkal kicsesznek.

Grifter 2012.12.29. 13:26:56

@promontor: Én meg azt nem hiszem, hogy érted amit leírtam. De a klasszikus (általában budai) ember, aki pesten dolgozik és reggel 8-9 és délután 5-6 között stabilan megtalálható 3km/h órás sebességgel 'állva' valahol a belső kerületekben... nos ő biztos szívesen beszélgetne veled erről. Ő is azt mondaná, hogy kényszerből ül ott - csak hazudik.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.29. 20:08:19

@promontor: Mondd, hogy még távolról sincs közöd a városfejlesztés szakmájáhoóóóóz! Kérlek, mondd!

cso zsi 2012.12.29. 21:34:46

@promontor: "A Károly körút emlékeim szerint szintén emberemlékezet óta dugós volt."
Megint csak azt tudom mondani, hogy forgalom nem csak fél-fél10, és du. fél5-fél7 között van.
Ezen időpontokon kívül az elmúlt 30valahány évben viszonylag akadálymentesen lehetett közlekedni, hacsak valaki bele nem barmolt a jelzőlámpák lelkivilágába.

"A Dohány felé tartó sávok meg csak részben szolgálták az arra tartó forgalom elvezetését, részben a tolakodósávként üzemeltek."

Részben. Ugyanis egy pontra koncentrálták azokat, akik a Kossuthra akartak kanyarodni, hogy az Erzsébet hídra hajtsanak (mi a XIII.-ból mindig erre mentünk, amíg el nem készült az "Y", majd visszaszoktunk, amikor ellehetetlenítették az "Y" megközelítését), valamint a Dohányba kanyarodókat, akik többek közt a Rákóczira akartak kanyarodni a Blaha irányába. Ők már jöhettek Újpest, Margit híd, Lánchíd irányokból is. Ezt sikerült elbarmolni a fásítással, hogy már 30-40 autó is dugónak látszik ott, és a sor a Bazilikáig torlódik, pedig alig 100-150 járműről beszélünk.

D4D 2012.12.29. 22:48:44

@promontor:

"A Károly körút emlékeim szerint szintén emberemlékezet óta dugós volt."
- Nem volt az olyan vészes.

" A Dohány felé tartó sávok meg csak részben szolgálták az arra tartó forgalom elvezetését, részben a tolakodósávként üzemeltek."
- Hülye duma.
- Jelenleg odaenged az Erzsébet tér sarkára három sávon, majd ott megszűnik a belső sáv. A kanyar után buszöböl nincs, éjjel, mikor egymáshoz csatlakoznak az éjszakai járatok, néha nagyobb jelenetek vannak, mint nappal.
A harmadik sávnak meg kellett volna maradni.

Tolakodósáv: Ha én tolakodni akarok, akkor nekem egy 25 méteres sáv is elég. De a konkrét példát nem áll meg, mivel a két irány külön fázison volt, és volt is akkora sor bennük, hogy nem tudtál tolakodni. Ezt, hogy képtelenség volt ott tolakodni, tapasztalatból mondom.
Pedig ha akarok, akkor tudok előzni a Tóth Józsefből balra kanyarodva a Pannónia rövid osztott pályás szakaszán is. Szűkítsük le azt is?

D4D 2012.12.29. 22:58:59

@Grifter:

"reggel 8-9 és délután 5-6 között stabilan megtalálható 3km/h órás sebességgel 'állva' valahol a belső kerületekben..."

- Pontosan hol is van ez? Van szopás a városban a belső részeken, nem tagadom, de igazi szopás már csak reggel befele pár helyen van: 10-es, Budakeszi, Budaörsi, SZEF.
A 10-est megoldaná egy kanyarodósáv Üröm felé.
Budakeszivel az a baj, nincs más út. Persze a meg nem épült buszsáv még engem is képes lenne a hónap felében buszra ültetni.
A Budaörsi úton sokat segítene az M7-Bartók vonal, és a többi Dél-Budai fejlesztés, ami nem történt meg 30 éve.
A Szilágyin csak akkor indul el az igazi káosz, amikor elindul a Moszkva téren a Dávidprogram.

El lehet lehetetleníteni a belvárosban az autózást, ki lehet onnan szorítani. Viszont nem venném zokon, ha az ott tanyázó hivatalok is kiköltöznének onnan, hogy ne kelljen odamennem, mikor felkeresem őket.

cso zsi 2012.12.29. 23:50:47

@D4D: Falra hányjuk a borsót, és pusztába kiáltjuk a szavakat. Persze, "jó" autósokhoz híven összegyűltünk mind a 3 millióan a fővárosban, és a szombat estét kipufogógáz generálással töltjük.
www.idokep.hu/szmog

img2.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/17598773_28934946d2687f2bb8b0c71e5518bd09_l.jpg

img1.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/17598779_8f5784af3f87e2dd8a444e1ae18bfc12_l.jpg

Az, hogy a lakosság nagyobb része elvonult valami csendes helyre, az lényegtelen.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.01.02. 20:05:07

@cso zsi: @D4D: Nem vonom kétségbe, hogy ha elvesznek 3 sávból egyet, akkor ott romlik az átereszőképesség. Azt sem vitatom, hogy közlekedésszervezési szempontból lehetnek rossz megoldások a belvárosban (sőt).

De azt nem hiszem, hogy azelőtt az ott az autós Kánaán lett volna, legalábbis amikor én hétköznap autóval arra jártam - bevallottan ritkán - akkor mindig folyamatos dugó volt már a Bajcsytól kezdve. Pedig ezek az esetek nem a reggeli vagy esti csúcsidőben történtek, hanem napközben.

A "tolakodást" meg ezekben az esetekben szintén személyesen tapasztaltam, mert a Dohány felé a sor mindig rövidebb volt ezért az élelmesebbek abban mentek, majd aztán átkéredzkedtek, ki udvariasabban, ki erőszakosabban, az Astoria felé menő sávba. Sokan közülük aztán mégegyszer átkéredzkedkedtek a Kossuthra kanyarodő sávra.

De ha visszagondolok azokra az időkre, amikor még autónélküli tömegközlekedő voltam, akkor is az az emlékem, hogy azon a szakaszon pl. a 9-es busz is mindig az autókkal együtt vesztegelt a sorban.

@Grifter: A dolog ott kezdődőtt, hogy egy alagutat álmodtál az M1-7 és az Örs közé, ez szerintem semmivel nem teszi könnyebbé a budai dombok autósainak életét, ők ettől ugyanúgy a felszínen fognak közlekedni.

Egyébként ismerem a típust, de ők a közlekedők egy részét teszik csak ki és a tömegközlekedési fejlesztéseket nem elsősorban rájuk kellene szabni.

@városjáró: Nincs.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.02. 20:49:10

@promontor: Kőcicikkel simán megoldható a visszasorolás megakadályozása. (A 9-es busz meg pont emiatt a dugó miatt ma is végig a dugóban szív, mert valami észlény úgy tervezte meg a sínre sorolását, hogy arra szintúgy csak a Dohány torkolatnál van lehetősége. Hogy mért, azt ne tőlem kérdezd. De nagy faszság, az is tuti!)

Grifter 2013.01.03. 04:56:47

@promontor: Mármint nem könnyíti meg a dolgát, hogy mások nem ott hajtanak keresztül? Vagy az, hogy onnan ki tud jutni ill. oda tud jutni a közelébe anélkül, hogy végig kéne mennie a városon?
Mert az álomban fel/le hajtók is szerepelnek ám, ha rémlik.
Képzeljünk csak négyet oda, mondjuk BAH-Gellért/Belváros/Blaha-Keleti/Stadionok és már rendben is vagyunk.
Mindenki mehetne majdnem a célig és csak ott használná a felszíni utakat. Ez, az M0-val kiegészülve, meg még egy remek rakpart megoldással min. 1970-be teleportálná vissza a város forgalmi terheltségét.

És félreértés ne essék, a tömegközlekedés remek dolog (meg a kerékpár, meg a stb.), én nem vagyok kicsit sem ellene, sőt. A fentiek után jó pár 'szigorítás' jöhetne a felszínen, ami nem ér vágás senkinek, vagyis nem szúrnak vele tökön senkit, mint most a belső kerületek lezárásával.
De ha már sikerült az összes autópályát belevezetni a fővárosba, de úgy igazán telibe, majd sikerült egy félmegoldás M0-át még be se fejezni (ami kész van, az se jó semmire, lásd déli szakasz), miközben a belső kerületek magukat is alig birják el...

Azzal, hogy szuper tömegközlekedést csinálsz, csak azt éred el, hogy akik csak át akarnak kelni a városon, nyugodtan megtehetik majd. Minden felszabaduló 'kapacitást' elhasznál majd az a nem kis tömeg, akik most csak azért nem teszik ezt meg, mert jó az esély rá, hogy nem éri meg.

cso zsi 2013.01.03. 20:43:45

A 4-es metró helyett meg egy Keleti-Kelenföld vasúti összekötés kéne a föld alatt.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.01.05. 08:41:13

@Grifter: Az általad javasolt alagút azt üzeni az agglomerációnak, hogy gyere a városba autóval. Az általam javasolt tömegközlekedési beruházások meg azt, hogy gyere inkább hévvel, busszal, metróval. Ha az alőbbit építed meg, akkor növekedni fog a beáramló autók száma, ha az utóbbit, akkor csökkenni.

Ha gazdag ország lennénk, nyilván meg lehetne építeni mindkettőt. De nem vagyunk azok.

A "felszabaduló kapacitásra" vonatkozó érvet nem egészen értem. Az alagút is elvonz forgalmat a felszínről (bár az alagút kijáratainak környékéről nem vagyok meggyőzve...), a tömegközlekedés is, a helyükre mindkét esetben beáramolhat új autós forgalom. Ezt tehát mindenképp szigorítani kellene, akár forgalomtechnikai (több lámpa, kevesebb sáv, stb.), akár dugódíjas megoldásokkal.

Az M0 déli szakaszára vonatkozó érvek meg tudomásom szerint még az idén okafogyottá válnak, mert kiszélesedik 2x3 sávosra. Gondolom a 80-as korlátozás is előbb-utóbb enyhül 100-ra. A D4D által szorgalmazott 130-at nem tartom valószínű@városjáró: nek: amennyire tudom, a városkerülő gyűrűkön a kolbászkerítéses nyugaton is sok helyen van sebességkorlátozás a nagy forgalom miatt.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.01.05. 08:52:18

@városjáró:

"Kőcicikkel simán megoldható a visszasorolás megakadályozása." Igen, szerintem is sok helyen jól jönnének, de amennyire én látom, egyelőre csak villamosvágányok védelmére használják. Vagy te láttál már forgalmi sávok közt is?

"A 9-es busz meg pont emiatt a dugó miatt ma is végig a dugóban szív, mert valami észlény úgy tervezte meg a sínre sorolását, hogy arra szintúgy csak a Dohány torkolatnál van lehetősége. Hogy mért, azt ne tőlem kérdezd."

Gondolom akkor 8 kockafával kevesebbnek jutott volna hely... ;-)

Azt én sem állítottam, hogy tökéletes lenne a Károly körút, bár a 9-es szempontjából azért már az is előrelépés, hogy csak a Dohány utcáig dugózik. Régen a Kálvinig araszolt.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.05. 10:39:51

@promontor: budán van pár ilyen sávelválasztó kőcici, de most nem jut eszembe, hol. ha látok, befrissítem. (most üres az agyam ezügyben)

Grifter 2013.01.05. 12:48:37

@promontor: Az alagút azt üzeni, hogy lehet közlekedni (és parkolni!) anélkül, hogy dugó lenne, vagy bárkinek meg kéne fulladni.
A fel- és lehajtók forgalmát ugyan úgy lehet díjakkal, engedélyekkel és egyebekkel szabályozni, ez másdolagos, vagy mondjuk úgy részletkérdés. Mellesleg, minek jönnél fel, ha utána úgyse tudsz behajtani mondjuk az 5. kerület felébe engedély nélkül? Nahugye.
Ez így kiterjeszthető lenne jóval nagyobb körzetekre:
Csak a helyi lakos, a BKV meg a taxi hajthatna be, viszont te megállhatnál alatta és nem csak olyan opciód maradna, ami teher:
- drágán távolabb (mellesleg az ott lakótól/oda menőtől elvéve ezzel a helyet)
- P+R-ben még jóval messzebb
- A tilosban, meg a szürkezónában (ami nem szigorúan teljesen tilos, csak úgy alapból, mint a járda meg a park)

Ettől még a tömegközlekedésre nagyon is szükség lenne. Mellesleg, annak hazsnálatára úgyis rá lehet ám venni az átlag halandót, hogy vonzó... és nem csak kényszerrel.

Az meg vicc kategóriás álláspont, hogy ha gazdag ország lennénk, hiszen futja horror áron metróra, hídra, sokszoros árn javítgatásra meg évente felbontásra és újraaszfaltozásra - az elvtársak jólétéről nem is beszélve - tehát kérlek ne legyél dilettáns közröhej ;)

[Az M0 déli része meg 8 sávval is túl nagy kerülő bárkinek, aki nem lakik alapból pest határában. A Hungária utáni 'következő' nagykörútnak kéne lennie, hogy ellása a feladatát - ami északon sac/kb. stimmel is, a lehetőségek mentén persze.
Vagy szted egy kőbányai, kispesti vagy akár zuglói lakos vagy ott dolgozó életét nagyban megkönnyíti az M0? Hihi-hehe-haha.]

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.01.05. 13:40:39

@Grifter: Na nézzük:

1) Erősködsz egy projekt mellett, ami a város azon területeinek autós közlekedését könnyítené meg, amelyek már most is meglehetősen jó színvonalon ki vannak szolgálva a BKV által. Mellesleg kapásból tudok legalább három fővárost érintő közútfejlesztési projektet, ami fontosabb lenne, kezdve az M0 északi ágávál, folytatva a körvasútsori körúttal, a kapcsolodó pár Duna-híddal...)

2) Kijelented, hogy volna pénz itt mindenre, hiába kb. harmadannyi az ország fejenkénti nemzeti jövedelme, mint egy jobb nyugati országnak. (Én is tudom, hogy lopnak, de az se mindegy, mennyiből lopnak.)

3) A végén a számba adsz egy hülyeséget, amit sose mondtam, hogy jól kiröhöghess.

Köszönöm az értékes eszmecserét, azt hiszem, nekem elég volt ennyi.

Grifter 2013.01.05. 14:17:34

@promontor:

1. Fel se fogtad amit leírtam, vagy direkt leszarod, lévén nem csak a belvárosiakról volt szó, hanem mindenkiről, akinek a mozgása akár csak érintőlegesen is kelet-nyugat irányú, kishazánk északi térfelén. Ráadásul konkrétan 'hazudsz' (már elnézést a drasztikus kifejezésrt), hiszen én is leszögeztem, hogy az M0 befejezésének és egy észak-dél irányú megoldásnak ki kell egészíteni mindezt, vagy valóban csak félmegoldás.

2. Van itt pénz mindenre, lévén nagyrészet EU-s pénzből készülnek, aminek legalább a fele eltűnik a korrupció meg az ostobaság végtelen zugaiban. Ha arra fordítanák és úgy, ahogy kell, volna itt pénz mindenre.

3. A harmadik pontban tagadod a másodikat, lenyügöző intellektus :D

Értékes lehetett volna, csak fel kéne nőni hozzá ;)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.05. 19:12:14

Jaj de jó volt ma délután is eljutni a Krisztina krt-ról a Bosnyák térre. Attila út-Erzsébet híd-Keleti egész jól volt abszolvűlható, ám ott kezdődött a gecinagy kibaszás. A Thököly lezárásaval. Maradt a Kerepesi, ahol egy kibaszpott nagy kerülővel lehetett csak visszajutni a Hungárián át a Nagy Lajosra és úgy a térre. Az kibaszott 200 méteres lazárás plusz 20 percet hoz még hétvégén délután is.

Aki nem autós, fingja sincs róla mifajta kibaszásokkal van tele ez a rühes város. Ha a térképen minden kurvaeccerűnek is tűnik, hát megsúgom, hogy nem az.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.05. 19:49:08

@promontor: Pont befeutottam egy kőcicisorban. A Kerepesin a régi Főtaxi Székháznál van egy hosszú szakasz belőle kb az Aréna seggéig. Hogy ne forduljanak vissza szabálytalanul a kocsik. Aztán van hasonló célból a Pusztaszerin is a Szépvölgyi kereszteződés előtt. Aztán van félig döntött tipus a frissen felújított Jászberényin is, ami a buszsáv védelmében.

Egyébként ugyanilyen kőcickó van magán a Károly krt-on is, a Rákóczi felől a Dohányig, ahol befuttatják a sínről a buszokat. Szóval egész eccerűen elbaszták! Nem először, és nem is utoljára.

D4D 2013.01.05. 21:17:54

@promontor:

Münchenben nincs korlátozás, csak egyes szakaszokon elvétve. De ott is épül a fal, hogy meg lehessen szüntetni a korlátozást.

D4D 2013.01.05. 21:19:16

@városjáró: Nagyenyed utcában csináltak középre. Nehogy meg tudj fordulni.

D4D 2013.01.05. 21:42:08

Tömegközlekedés.

Egy fülemre húzódott nátha miatt átmenetileg alkalmatlan vagyok a gépkocsi vezetésre. Ezért másodikán vásároltam egy bérletet.
Mindjárt baleset miatt nem járt a Combino (elötte reggel áramszünet miatt nem járt).
Séta a Nyugatitól az Oktonogig.

Sikeres ügyintézés után Oktonogonnál (még mindig nem jár a villamos) se pótlóbusz, se villamos. Kb 10 perc várakozás.

Ugyanaznap a 91-es délután. Maximum sebesség az emelkedőn 15 km/h, a műszerfalon nagybetűkkel üzen a computer, hogy STOP, motorhiba, de mi megyünk. Érdekesség, hogy a busz még másnap is ugyanúgy közlekedett.

Harmadikán reggel megtudtam milyen az, amikor a KingLongon utazunk 100-110-en (80 helyett).
Később elmentem a (volt?) Domushoz. 45 perc a Margit hídtól. Kocsival 12-18 perc. Ügyintézés után vissza. Szentlélek téren meglátom a rengeteg Merci buszt, mindegyik egyenbugyikék, mindegyiknek már a lépcső tetejéről látom a rendszámát, a BKK matricát, csak éppen azt nem, hanyas.
Későbbiekben a Combino második ajtajánál nyomnám a gombot, mikor "rámcsukja". Kösz.
Következő lámpaváltással jött is a következő villamos. Moszkva tértől a Mechwart ligetig összejött három villamos egymás seggébe. Bár a harmadik a Margit hídnál jött. Ennyit ér a lámpaprogram.
Olvasom előző este a cikket, hogy a BKV ki tud vonni pár rozsdaboglyát a forgalomból, és ez milyen jó lesz nekünk utasoknak, meg emelkedik a szolgáltatás színvonala, stb....
A kivontak között három darab 22-esen futó kocsi rendszáma is volt. A szolgáltatás szintjének emelkedéséhez is volt szerencsém. Ikarus 260 a típusa.

Negyedike.
Semmi említésre méltó, azt leszámítva, hogy két 22-esen is nyitva volt az ablak.
A 86-os kifejezetten jól haladt, tiszta Volvo. Bár a megállókban a GPS-es rendszer már nem üzemel.

Úgy néz ki, februárig kénytelen leszek élvezni a BKV-BKK szolgáltatásait. (És a Volánét).

Eddig a kocsi a nyerő.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.05. 21:52:56

@D4D: ez egy baromság. se nem jutsz oda 27 perc alatt, se nem ez a legoptimálisabb km-ben.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.06. 00:01:29

@D4D: hagyd már a fenébe az amerikából betrippelt budapesti menetidőket. köze nincs az élethez. erről beszéltem fentebb.

de kinek csak térkép e táj... nem tudhatja hol szopik itt a gépkocsizó futár.

D4D 2013.01.06. 00:40:42

@városjáró:

Az utóbbi link az saját tapasztalatom. 14 percnél hamarabb nem tudom megcsinálni, ahhoz már nagyon kell menni.
Persze ezt sem lehet mindig megcsinálni. Ez olyan 10:00-13:30 között csinálható meg.

Egyébként voltam futár.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.06. 01:10:42

@D4D: Jó, oké vannak alternatív útvonaltervek, de egyik se kiszámítható. Ha az Alagút-Lánchíd-Andrássy-ből valamelyik is beáll, akkor csak a dugóban megvan a 20 perc. Ugyanez igaz a Mrgit híd-körút-Váci útra is. Bajcsyról nem is beszélve. Persze vannak holtidők is, na de ki az aki pont akkor tud menni? Ritkán nekem is sikerül(t).

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.01.07. 23:52:34

@városjáró: Aha, köszi. Akkor ezek szerint terjedget az ötlet azért.

@D4D: Én se mondtam, hogy mindenütt van.

Egyébként szerintem az M0 csomópontok mentén mindenképp indokolt korlátozni a sebességet, a nyugisabb szakaszokon talán felesleges. Ha én lennék a főmufti, figyelném a baleseti statisztikákat és aszerint állítanám be a sebességhatárokat egy-két év alatt.

De a tippem az, hogy folyamatos 100 lesz.

D4D 2013.01.08. 19:53:51

@promontor: Ha 100, akkor az annyit is ér.....

cso zsi 2013.01.09. 00:40:04

@városjáró: Ha nem a reggeli, és a délutáni csúcsban mész, a város egész járható. Ahogy @D4D: is írta. Nálam a napi menet korábban 80, később 120 km körül alakult úgy, hogy a gépjármű az két munka helyszíne között volt szükséges.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.01.24. 12:50:01

@D4D: "Az új utakat betonból készítik, és 110 kilométer per órás sebességgel lehet majd használni őket." Forrás: index.hu/gazdasag/2013/01/24/autopalyak/

D4D 2013.01.24. 15:45:47

@promontor:

Az a beton is egy szar! Esőben életveszély, mert iszonyatosan felpermetezik rajta az autók a vizet.
süti beállítások módosítása