HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Vegyetek traffipaxot, sokat!

2013.01.30. 05:45 Tcomment

Címkék: traffipax

12 milliárdért traffipaxot venni? Nem hinném, hogy a gyorshajtás az egyetlen probléma az utakon. Pláne nem ennyiért.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

525 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr715052146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NO MA’AM 2013.01.31. 17:07:30

@Cecan Basescu:

Néztem a linket amit küldtél, erről nem tudtam, de itt sem mondanak pontos helyet, csak annyit, hogy ilyen-olyan település belterület, oszt jónapot.
De hogy melyik utcasarkon, vagy bokornál, azt nem.
És úgy tudom a rendőrök ezen a területen belül folyamatosan mozognak, át-át állnak időről időre.

Engem bosszant a rádiós figyelmeztetés.
Megy az ipse 140-nel, rádió: itt figyelj, apukám, száguld tovább, trafi jön, lassít, csorog, majd gázra lép, száguld tovább, veszélyeztetve mindenkit. Engem nem az ő testi épsége érdekel, tőlem ott fordul fel ahol akar, majd ha nagyon büdös, dobok rá egy lapát földet, de ártatlanokat ne nyírjon ki a nemtörődömsége.

Persze van trafi blokkoló, ha notórius gyorshajtó, majd megoldja ezzel...... én annak birtoklását is tiltanám, lásd Svájc, azt hiszem ott ez a rendszer, van? -> bünti, ha használta ha nem (de ezt csak hallottam, nem biztos)

NO MA’AM 2013.01.31. 17:20:25

@D4D:

Épp erre céloztam: ez nem eldöntött, hanem csak egy valószínűsíthető számadat.
Nem cél, vagy terv.
Az államkasszába folynak be innen-onnan pénzek. Ez is egy forrás. A költségvetés számain bűvészkedő közgazdászoknak feltételezem muszáj valamilyen bevétellel számolni, hiszen milliárdos összegről beszélünk.

Nem analóg, de példának talán nem rossz, csak hogy értsd mire gondolok: veszel egy használt autót, kalkulálod az éves fenntartási költséget, elvileg az lenne a jó ha nem romolna el és csak a rendszeres szervizre kellene költened, de biztos nem így lesz. Ezért aztán számolgatsz, előző autóknál ennyi-meg-ennyi volt, na jó kb.....hasadra csapsz: ennyi lesz az extra javítás.
És ezt a fenntartási költségbe beleveszed.

Itt is ez van (valószínűleg, mert tudni nem tudhatom). Lesz egy komoly összeg, amit el lehet erre-arra költeni. Mivel nem pár millió forint, hanem 10milliárdos nagyságrend, ezért ezt már figyelembe lehet... vagy inkább úgy mondom: kell venni.

Egyébként rendőr berkekből hallottam: van kvóta, hogy ennyi-meg-ennyi bírságot ki kell szabni, különben ajjaj lesz.
De így működik az ÁNTSZ, a NAV és a többi végrehajtó hatóság is. Szervezeten belül nem mindenhol és nem mindenki, az biztos, de van rá példa.

Rousboy 2013.01.31. 17:55:27

Inkább vegyetek még pár rendőrautót (Lehet Fikusz, vagy ÓÓpöl) és benzint bele. Aztán lehet kiszedni az M1/M7 bevezetőn a keresztbe autózó a6 vs. 325d pilótákat, akik a 100as tempónál 70el mennek, 70esnél pedig 120al és amikor összeakadnak akkor egymás mellett gurulva 40el beszéli meg a két kiskakas a problémát. Na az ilyen bu*ikat kéne kiszedni és büntetni...

poiuz429 2013.01.31. 18:57:36

@Shadowbull: "A 160 egy kenyelmes nyugodt utazotempo, semmi veszelyes nincs benne."

ez szimpla ostobaság, egy Smart pl. nem is tud menni ennyivel, de a magyar autópark nagyrésze sem tud ennyivel menni, esetleg ez a max. sebessége.
Mo.-n 160-al közlekedni veszélyes és felelőtlenség, nincs felkészülve erre senki.

poiuz429 2013.01.31. 19:00:22

Amúgy teljesen egyetértek vele, hogy a rendőr az ne at út szélén végezzen olyan munkát, amelyet egy kamere összehasonlíthatatlanul nagyobb hatékonysággal tud elvégezni.

A rendőr üldözze a bűnözöt, a kamera meg figyelje a gyorshajtókat, ez így van rendjén...

HakapesziM 2013.01.31. 19:02:53

@poiuz429: Érthetetlen. 150 - 160 -at megyek én is pályán általában, tempomattal, ha tehetem. Semmi veszélyeset nem érzek benne. Mitől veszélyes és felelőtlen? Nincs akkora sebességkülönbség a többiekhez képest, ami veszélyessé tenné. Sokan járnak ennyivel, nem is különösebben kirívó, itt Magyarországon sem. Aki nem akar vagy nem tud - én is Wartburggal kezdtem - ne menjen annyival.

poiuz429 2013.01.31. 19:26:17

@HakapesziM: "Semmi veszélyeset nem érzek benne."
ez itt a baj.

A veszélyét az adja, hogy a többiek arra számítanak, hogy mások is betartják a szabályokat.

Konkrétan előfordult velem is már, hogy mentem 120-al, előttem egy kamion, belenézek a tükörbe, látok egy pontot valahol messze, pár másodperc múlva elkezdek előzni, még el sem haladtam a kamion mellett, már mögöttem villog, meg indexel a tulok...ha 130-al megy, kényelmesen megelőzöm a kamiont, visszasorolok elé a követési távolságot betartva, és még mindig sehol se lett volna.

poiuz429 2013.01.31. 19:35:21

Én azt mondom, hogyha csak egy családot megmentenek a 12 mrd-ért vett traffik az ilyen Rezesová-féléktől akkor már megérte.

poiuz429 2013.01.31. 19:49:27

@Shadowbull: a sebességhatár emelésének az lenne a hatása, hogy az összes boyracer hülyegyerek, akinek nincs pénze a büntetésre, ezért nem mennek 160-al, ezután ámokfutnának az autópályán és még néhány családot kiirtanának. Akkor te sem tudnál 160-al menni, mert állnál a dugóban a helyszinelés miatt.

Reggie 2013.01.31. 19:55:50

@poiuz429: Ez egy hulyeseg. A buntetes nem tart vissza senkit sem a gyorshajtastol.

poiuz429 2013.01.31. 19:59:50

@Reggie: "A buntetes nem tart vissza senkit sem a gyorshajtastol."

jajj ne már...

Cecan Basescu 2013.01.31. 21:38:09

@NO MA’AM: Én meg úgy vagyok vele, hogy amíg a rend őrei nem balesetmegelőzési célból mérik az autók sebességét, addig jelzek a szembejövő "gyilkosoknak" is.

@poiuz429: És? Neked ment? Lett valami baj azon kívül, hogy becsokiztál? Inkább az a baj, hogy olyanok is jogosítványt kapnak, akik pl. nem tudják felmérni egy másik autó sebességét... Vagy csak nem látnak.

D4D 2013.01.31. 21:38:50

@NO MA’AM:

Nagyon jól tudom, hogy működnek a bírságoló hatóságok, és hányingerem van tőlük.

A használt autós hasonlatodat nem értem. Egy Avensis áll a ház előtt.

D4D 2013.01.31. 21:40:07

@NO MA’AM:

Egyébként próbáld megérteni: Nem lehet közgazdasági folyamatokat alapozni a törvényszegésre (szabálysértésre), mert az egy rossz üzenetet hordoz.

D4D 2013.01.31. 21:45:58

@poiuz429:

A kerékpár sem tud 90-el menni, ezért vagy a kerékpárt tiltsuk be, vagy országúton is legyen a sebességhatár 30?

100-al lehetett menni az autópályán régebben, pedig a Zsuk csak 75-el bírt. Smartos példád marhaság.

Ahol csak lehet, 150-el közlekedem. Semmi megeröltető nincs benne.

Egyik rendszeres útvonalamon szoktam röhögni, hogy van 3 olyan korlátozás, amit ugyan meg lehet magyarázni, de semmi értelme, ellenben kettő olyan hely, ahol nincs tábla, de 60-al már rázós. Pedig első pillanatra azt hiszed, meg lehet csinálni 100-al.

D4D 2013.01.31. 21:47:46

@poiuz429:

Barátom: Te nem tudod felmérni a másik autó sebességét. Te vagy a veszély. Meg kell nézni, a pont mennyivel jön. Ennyi.

D4D 2013.01.31. 21:48:31

@poiuz429:

Rezesová vezetés közben nem állt semmilyen szer hatása alatt ugye?

poiuz429 2013.01.31. 21:53:23

@Cecan Basescu:
@D4D:

igazából az volt a mázlija, hogy nem "csokiztam be", mert akkor ijedtemben beleálltam volna a fékbe, de ha pechjére egy ijedősebbet fog ki akkor lehet meghal pár ember.
Egy távoli pöttyből ,meg senki nem fogja felmérni senkinek a sebességét.
Te meg, ha a tükröt szugerálod másodpercekig előzés előtt, akkor remélem nem találkozunk az úton.

"Rezesová vezetés közben nem állt semmilyen szer hatása alatt ugye?"
Mindegy, a rendszer kiszűrte volna és ma élne egy család.

poiuz429 2013.01.31. 21:58:47

@D4D: nem étetted a mondandóm lényegét, ami egy x5-ösnek és Schumachernek nem sok, az egy Smartnak vagy egy 20 éves, lepukkant sportkocsinak -amit a boyracer vezet- rengeteg, márpedig a boyracer nem tud mérlegelni, nyomni fogja, a romhalmazának is. Kivéve, ha ott az agyában, hogy $$...

D4D 2013.01.31. 21:59:56

@poiuz429:

"A buntetes nem tart vissza senkit sem a gyorshajtastol."

jajj ne már...

- Engem sem tart vissza. Közel 25 év alatt 950 Ft bírságot fizettem ki gyorshajtásért. Ebből 400-at nem is maga a gyorshajtás miatt, hanem ott egy záróvonal és elsőbbség is bejátszott.
Mindezt még Wartburggal.
Tudod a nyaralóba menet országúton hoztam már 94-es átlagot. Rendszeresen.
Fehérvár és Veszprém között csak a helynévtáblák között, Várpalotát nem beleszámítva 18 helyet ismerek, ahova a trafis autó be szokott állni, vagy az utóbbi pár évben megpróbálkoztak vele.
Kedvencem a szőke csaj a szürke Golfban, legközelebb, ha kibököm, hogy ő van kint Hajmáskéren a 70-es táblánál az út szélén elakadásjelzővel (és közben megy a trafi), megállok már neki, segíthetek-e.

De vissza az átlaghoz. 300.000 Ft, ha megfognak. HA megfognak. Egyszer lehet ki kell majd fizetnem. Akkor sem lesz kilométerre vetítve még 50 fillér sem a bírság.

Jobban visszatartana, ha csak 2000 Ft lenne a bírság, de azt esetleg napi 4x is bukni lehetne.

És akkor ódákat lehetne zengeni arról, hogy Várpalotán a Veszprém felöli végén van a trafi szinte mindig, vagy az Aluminiumkohónál valamelyik 70-es táblánál. A Lidl elött ha akarnám, mehetnék 90-el is.

D4D 2013.01.31. 22:02:04

@poiuz429:

"Te meg, ha a tükröt szugerálod másodpercekig előzés előtt, akkor remélem nem találkozunk az úton."
- Apa, éjjelente úgy közlekedtem, míg hirlapoztam, hogy sokszor ugyanannyit néztem a tükörben hátra, mint előre.
A pályán meg kétszer szoktam belenézni.

"Rezesová vezetés közben nem állt semmilyen szer hatása alatt ugye?"
Mindegy, a rendszer kiszűrte volna és ma élne egy család."
130-al nem tudott volna 'gyilkolni' azt mondod?

D4D 2013.01.31. 22:05:55

@poiuz429:

Volt 20 éves 'lepukkant' nem sportkocsim, sima családi autóm. 185-190 között ment. Nem egyszer mentem vele annyit, bírta. Mert karban volt tartva, pedig a számláló állása már a 450.000 km-t is meghaladta.

És a másfél éves SuperB is válhat bombává már 80-as tempónál is, ha gagyi a karbantartása és megáll a motor.

Max két éves lehetett a Megan, ami elhagyta a hajtókart Tata magasságában, 110-es tempónál. Nem halt meg senki, mert nem jött mellette senki.

Úgyhogy Smartos érveid egytől egyig nem állják meg a helyüket.

poiuz429 2013.01.31. 22:27:56

@D4D: ne ferdíts légyszíves én _lepukkant_ 20 éves sportkocsikról beszéltem a tiéd pedig állításod szerint nem volt az.
Én 'tesóka' boyracerekről beszéltem, nem magadfajta Schumacherekről, aki a profizmusodat villogtatod folyamatosan -biztosan az is vagy.

"Jobban visszatartana, ha csak 2000 Ft lenne a bírság, de azt esetleg napi 4x is bukni lehetne."
Erről szólnak ezek a traffik.
Amúgy, ha megnézed mennyien sírnak az objektív felelősség miatt -ebben a posztban is- láthatod, hogy van visszatartó ereje a büntetéseknek. Különben ezek az emberek nem sírnának.

"Apa, éjjelente úgy közlekedtem, míg hirlapoztam, hogy sokszor ugyanannyit néztem a tükörben hátra, mint előre.
A pályán meg kétszer szoktam belenézni."

nem tudom -de biztos indokolt volt-, hogy miért kell a hirlapozóknak többet nézni hátra mint előre.

"130-al nem tudott volna 'gyilkolni' azt mondod?"
legalábbis sokkal több esélyük lett volna a túlélésre -talán csak némelyiküknek

Továbbra is fenntartom, hogy a legtöbb Mo.-n forgalomban lévő autónak -a Smartnak is- sok a 160

D4D 2013.01.31. 22:38:27

@poiuz429:

"Jobban visszatartana, ha csak 2000 Ft lenne a bírság, de azt esetleg napi 4x is bukni lehetne."
Erről szólnak ezek a traffik.
- Nem erről szólnak, mert fékezek, mosolygok, nyomom tovább. Ellenben Ausztriában nem nyomom, mert ott a Gendar Mária (Gendarmarie, ma már Polizei) állandóan kint van az úton. Van, amikor ki tudok szúrni HHalom-Salzburg között 3 kamerás autót. Ott ha rosszat teszel, elédáll, tárcsa, hátsó ablakban elkezd villogni a 'POLIZEI - Bitte folgen', és mentek a parkolóba, ahol reménykedhetsz, hogy beveszi, hogy csak 40€ van nálad, és hajlik a Sonderangebotra. Ausztriában nem is szoktam 150-nél többet menni, de már az sem ajánlatos.
Van ott is fixen telepített radar (Most baxxák vele tele az A21, A1, S1 utakat), de jobban félek Civilstreife jelöletlen autóitól.

Tudod ha egy müncheni úton 5x kell kimenni a parkolóba, és mindig csak 10-20€-t vesznek el, az sokkal jobban fáj, mint ha egyszer valamikor talán, ha elbambulok a doboz elött, elvesznek 300-at.

poiuz429 2013.01.31. 22:41:08

@D4D: "Nem erről szólnak, mert fékezek, mosolygok, nyomom tovább."

ezek átlagsebességet is mérni fognak, mosolyoghatsz, de minek, a csekket akkor is megkapod

D4D 2013.01.31. 22:45:19

@poiuz429:
"nem tudom -de biztos indokolt volt-, hogy miért kell a hirlapozóknak többet nézni hátra mint előre."
- Biztonság. Nem csak a gyorshajtás, hanem a saját személyes biztonságod is. Elvégre kifigyelhették, hogy míg elmész 5-10 métert a kocsitól fél-1 percre, addig nem állítod le. Ezért mindig tudnom kellett, ki van mögöttem, és már mióta jön utánam.

"Továbbra is fenntartom, hogy a legtöbb Mo.-n forgalomban lévő autónak -a Smartnak is- sok a 160"
- Logikai bukfencben vagy.
Olyan autóval példálózol, ami nem képes 160-al menni (Vagy eleve képtelen, vagy belehal a kocsi). Ki nem szarja le őket? A 72-es busz sem tud 70-nél többet menni a pályán, mégis mehetnek a többiek 100-al.
A lassú jármű sem mehet 25-nél többet, mégsincs az országút tele 25-ös táblákkal a lassú járművek miatt, ott mennek a 90-re képesek között.

poiuz429 2013.01.31. 22:51:15

@D4D: kicsit nehéz a felfogásod...

ezt írtam:
...a legtöbb Mo.-n forgalomban lévő autónak...

Ti vagytok a kisebbség, a nagy és gyors autótokkal és a profi vezetési tudásotokkal, nektek kell alkalmazkodnotok a többséghez, akinek lassabb, rosszabb futóművű, fékű autója van és a reflexei is csak átlagosak, nem olyan kiemelkedőek mint a tiétek.

A többségnek a 130 a biztonságos, ehhez kell nektek is alkalmazkodnotok.

"Logikai bukfencben vagy.
Olyan autóval példálózol, ami nem képes 160-al menni"
Magyarul sok a 160 a Smartnak. :)

D4D 2013.01.31. 22:57:11

@poiuz429:

v=s/t

Törökbálint-Aliga 75 km. Erre olyan 33 perc kell minimum. 33 perc alatt is csak egyszer volt eddig meg (36-40 perc alatt érek le). Ez a 33 perc 136 km/h-s átlag, és ezért végig padlót kell nyomni, rengeteget kell érte bevállalni.
Ha tartom a 150-160 kényelmes utazót (Tudom hihetetlen, de nem szeretek 160-nál tartósan többet menni, mert 160-nál még 7 liter alatt van a fogyasztás, onnantól exponenciálisan növekszik). fékezek ahol kell, esetleg pár doboznál is kicsit lassítok, akkor érek le 40 perc alatt. Ilyenkor nem fáradok el, kellemeset beszélgetünk út közben, még a tájat is tudom nézni. Ez 112-es átlag (40 perc). Akkor miről beszélünk?

D4D 2013.01.31. 22:57:58

@poiuz429:

A lassú jármű sem mehet 25-nél többet, mégsincs az országút tele 25-ös táblákkal a lassú járművek miatt, ott mennek a 90-re képesek között.

Rocko- 2013.02.01. 00:07:35

@poiuz429: "egy Smart pl. nem is tud menni ennyivel"
miért kéne hogy egy városi autó 160-nal menjen?

"de a magyar autópark nagyrésze sem tud ennyivel menni, esetleg ez a max. sebessége."
örülök hogy a tanyavilágba is bevezették az internetet, de akkor tessen használni Józsi bátyám! mondjuk nézzen egy autópályás vagy budapesti webkamerát, abból látja hogy nem csak Wartburgok és Trabantok futnak, hanem eltelt 30 év azóta. és szinte bármelyik autó képes erre.

"Mo.-n 160-al közlekedni veszélyes és felelőtlenség, nincs felkészülve erre senki."
mert 130-cal közlekedni nem veszélyes? amúgy fel vannak készülve az emberek. már aki szokott autópályán gyakran közlekedni, valamint nem 3 libáért vette a jogosítványt.

Rocko- 2013.02.01. 00:09:07

@poiuz429: de már.
mutatnak egy papírt neked a levegőbe, az fizikailag hogyan akadályoz? elmondom: sehogy.

Rocko- 2013.02.01. 00:14:53

@D4D: azért elképesztő hogy van pár balfasz, aki azt hiszi hogy ha joga és lehetősége van balfasznak lenni, akkor kötelező is, pedig nem.
aztán pedig kötelező érvényűnek veszi hogy a saját elcseszett kis szemléletéhez alakítsák a világot.
szörnyű.

poiuz429 2013.02.01. 01:23:03

@Rocko-: zsenikém, ismét jó nagy marhaságot mondtál.

"miért kéne hogy egy városi autó 160-nal menjen?"
Semmiért.

"szinte bármelyik autó képes erre."

Vágod, hogy Magyarország legnagyobb darabszámban eladott autója a Suzuki Swift 2013-as változatának a végsebessége 165.
Vájjámá, akkó igazad vót (csak, hogy értsd, mert, ha jól tudom eléggé otthon vagy a tanyavilágban), az tényleg nem 160... :)

"mutatnak egy papírt neked a levegőbe, az fizikailag hogyan akadályoz? elmondom: sehogy."
Ott a pont! Akkor tudnám miért sír a sok barom az objektív felelősség miatt?

"kötelező érvényűnek veszi hogy a saját elcseszett kis szemléletéhez alakítsák a világot."
Én már három ilyet is ismerek, remélem holnap csatlakozik a vitához a "mérnökúr" is. :)

jojokka 2013.02.01. 01:45:04

Hogy is írta a kommentelő társunk?
" azért elképesztő hogy van pár balfasz, aki azt hiszi hogy ha joga és lehetősége van balfasznak lenni, akkor kötelező is, pedig nem."
Nem várhatjuk el a balfaszoktól, hogy tudják magukról. Nem várhatjuk el a sofőrtársaktól, hogy állandóan és tökéletesen 100%-os állapotban legyenek, és csak az utat figyeljék. Vannak anyukák, akik a gyerekükkel utaznak mondjuk a suli felé reggel, és megbeszélik, hogy hányra megy érte, milyen délutáni program lesz még, kész van-e a házi, stb. Ez az anyuka nem figyel teljesen. Ne vezessen???
Autópálya, előzés. Teherautó 90. Opel Corsa 1.2i 110-el nekiáll előzni. Előtte index, tükör, hogy jön-e valaki, de aki jön, az messze van. Erre az előzés megkezdésekor, nagyjából a vontatmány tengelye környékén megtelik a tükör, és dudál a sietős, hogy
" sokszor kijönnek 110-zel körülnézés nélkül kamiont előzni."
pedig körülnézett, csak nem arra számít a tükörben látott távolságnál, hogy 190-el jössz, csak 130-ra... És ott azért nagy a különbség.
Nagyon kevés a tolerancia az utakon. Pro és Kontra akár sietsz, és önkéntes rendőrt játszanak, akár más siet, és tol le az útról.

El kellene fogadni, hogy hiába képes 150-et a legtöbb autó, a sofőrök többségének nincs meg a rutinja és belső indíttatása a gyorsabb haladáshoz. A közlekedési jogukat meg nem vehetjük el.

BodorA 2013.02.01. 02:12:48

Hohó Srácok! Ez Magyarország... itt nem azért veszünk radart ennyiért mert szükség van rá, hanem mert valamelyik fejesnek, hogy finoman fogalmazzak pénzügyi előnye származik ebből.
Ja és kíváncsi leszek, hogy enni pénzből hány darabot tudnak venni végül...

Shadowbull 2013.02.01. 06:59:55

@poiuz429: " egy Smart pl. nem is tud menni ennyivel, de a magyar autópark nagyrésze sem tud ennyivel menni"

Ki mondta hogy en Smart-tal megyek ennyivel? egyebkent egy atlagos auto atlag motorral siman tudja ezt.

"Konkrétan előfordult velem is már, hogy mentem 120-al, előttem egy kamion, belenézek a tükörbe, látok egy pontot valahol messze, pár másodperc múlva elkezdek előzni, még el sem haladtam a kamion mellett, már mögöttem villog, meg indexel a tulok"

Neked kell helyesen felmerni a hatulrol jovo sebesseget. Persze ez tukorbol nehezen megy, tudom en, tapasztalatom szerint ez foleg noknek nem megy. 10bol 9 rossz utemben savot valto sofor nobol van.

"az összes boyracer hülyegyerek, akinek nincs pénze a büntetésre, ezért nem mennek 160-al, ezután ámokfutnának az autópályán és még néhány családot kiirtanának. "

Ugyan. Nemetorszagban miert nem amokfutnak a boyracer hulyegyerekek? Ott miert nem irtanak ki csaladokat?
Egyebkent rohej, azt sem tudod mirol beszelsz. 160-as utazonal kicsi a sebessegkulonbseg azokhoz kepest akik 130-cal mennek. Siman van idod fekezni es korrigalni. Persze aki meg sohasem probalta, az hisztizik, hogy csaladirtas meg amokfutas. Vicc.

Shadowbull 2013.02.01. 07:04:28

@poiuz429: "Egy távoli pöttyből ,meg senki nem fogja felmérni senkinek a sebességét."

Dehogynem, akinek van ehhez erzeke, meg van benne gyakorlata.

"Mindegy, a rendszer kiszűrte volna és ma élne egy család."

Vagy nem, mert tok reszeg volt es be volt gyogyszerezve.

"márpedig a boyracer nem tud mérlegelni, nyomni fogja, a romhalmazának is. Kivéve, ha ott az agyában, hogy $$..."

Tudod mennyit er ma ha megcsipnek 160-nal a palyan? 30.000 Ft-ot. Nem a vilagvege. Meg 200-ert is csak 90.000-et kapsz.

Shadowbull 2013.02.01. 07:08:41

@D4D: ". Ausztriában nem is szoktam 150-nél többet menni, de már az sem ajánlatos."

Ott en is 145-re allitom GPS szerint a tempomatot. Annyival mar tobbszor megmertek, de nem allitottak meg. egyszer megfogtak 170 korul, 40 eurot fizettem, egyszer meg a 100as tablanal 130 korul, akkor meg olyan 30-at.

Mindketszer alcazott rendorsegi jarmu volt, az elso egy Honda CBR 1100 XX, a masik meg egy fekete A4.

HakapesziM 2013.02.01. 07:14:45

@poiuz429: Németországban nem egy olyan pályaszakasz van, amely kétsávos, nincs sebességkorlátozás, és még a kamionnal előzés sem tilos. 90 - nel megyek kamionnal, s ha lassabbat utolérem, megelőzöm. 90 - nel. Soha nem okozott problémát, az, hogy a belső sávban akár 300 - zal is érkezhetnek. Egyetlen esetben sem volt gondom ebből. Fel lehet mérni a sebességet, mind a belső sávban haladó, mind az előzésre készülő részéről. Valahol erről szól a vezetés.

Rocko- 2013.02.01. 07:14:57

@poiuz429: hogy milyen autóval megy az ember 160-nal, arra térjünk vissza, ha képes vagy elszakadni abból a mániádból hogy városi közlekedésre kitalált autókkal akarsz autópályákra menni.
és változatlanul: nem kötelező annyival menni. itt a lehetőségről beszélünk hogy aki akar, az mehessen.

hogy mi a gond az objektív felelősséggel, ahhoz olvasd el a cikket amihez hozzászólsz. értő olvasással.

Rocko- 2013.02.01. 07:22:10

@jojokka: "Ez az anyuka nem figyel teljesen. Ne vezessen???"
ne.

Shadowbull 2013.02.01. 07:22:13

@HakapesziM: hat azert nekem mar volt nehany meleg helyzetem ebbol :) A legszarabb az volt amikor egy TT-vel nyomtam 200 folott, enyhe jobbkanyar, a tavolban 2 kamion, a harmadik meg jon fol a felhajton, besorol a ketto koze, majd ugyanazzal a lendulettel be is jon a belso savba :)

Padlofek, riszalas, kamion utkozojetol par meterre lelassitas...

De ha nem lett volna eleg hely fekezni, mentem volna be a fure, vagy ki a kulsobe. altalaban van hely menekulni, de nem mindenhol.

Meg nem mindig van ra ido :(

www.mittelbayerische.de/nachrichten/oberpfalz-bayern/artikel/a92-bmw-testwagenfahrer-rast-in-lastwagen/831929/a92-bmw-testwagenfahrer-rast-in-lastwagen.html

HakapesziM 2013.02.01. 07:32:00

@Shadowbull: Ismerem azt a részt. Nézd, ha személykocsival megyek Németországban, és több kamiont, hosszabb járműoszlopot előzök, ott visszaveszek, nincs mese, ilyen előfordulhat. Mindig figyelem a külső sávot, mert a forgalom nagy, bármikor kiszédülhet elém valaki. Nyáron a lakóautósoktól tartok nagyon.

Shadowbull 2013.02.01. 07:45:49

@HakapesziM: hat azota mar en is :)

Ha tobb kamion megy egymas utan mindig elveszem a gazt.

D4D 2013.02.01. 08:42:18

@jojokka:

"Nem várhatjuk el a balfaszoktól, hogy tudják magukról. Nem várhatjuk el a sofőrtársaktól, hogy állandóan és tökéletesen 100%-os állapotban legyenek, és csak az utat figyeljék."
- Miért is nem?

"Ez az anyuka nem figyel teljesen. Ne vezessen???"
- Ha nem tud az útra figyelni, akkor a többi tevékenységet fel kell függeszteni.

"Autópálya, előzés. Teherautó 90. Opel Corsa 1.2i 110-el nekiáll előzni. Előtte index, tükör, hogy jön-e valaki,"
- Már itt elkövetted a hibát, ugyanis tükör-index-tükör.

" de aki jön, az messze van. Erre az előzés megkezdésekor, nagyjából a vontatmány tengelye környékén megtelik a tükör, és dudál a sietős, hogy"
- Ha messze van, de a vontatmány tengelyénél már kitölti a tükröt, akkor a mögötted jövő minimum 200-al érkezett meg. 200-al ha látod jönni, egy pillantásból is fel lehet mérni a sebességet. Akinek ez nem megy, semmi keresnivalója az úton.

D4D 2013.02.01. 08:44:50

@Shadowbull:

Alfa 155, Opel Vectra, BMW 3.
Ezektől fosok nagyon. Alfa már szerintem nincs.

NO MA’AM 2013.02.01. 08:45:11

@Cecan Basescu:

Én is szoktam jelezni, azért mert nekem is szoktak..... talán ez sem helyes.

Nekem az a véleményem, hogy akár egy ártatlan élet megmentése is már megéri.
Biztos sok a jogtalan bírság, és bár statisztikát nem ismerek, de azért a bírságok elsöprő többsége szerintem jogos: gyorsabban ment mint lehetett volna.

Talán Jim Carrey-vel példálózni nem divat, de nekem az ilyenekre mindig a Hantaboy c. filmbeli (asszem abban volt) mondata jut eszembe, mikor az ügyfele keresi, hogy feltört megint egy telefonfülkét és jogi tanácsot kér. Válasz: "Ne szegd meg a törvényt, cseszd meg!"

Tudom-tudom, vannak jogtalan bírságok, tévedések... stb., aláírom: bosszantó, sőt vérlázító tud lenni. Nincs tökéletes rendszer, de meggyőződésem, hogy büntetések min. 90%-a így vagy úgy de jogos.

Kedves nejemet is megbüntették nem oly rég, szitkozódtunk, rágtuk a kefét, szerencsétlen véletlenek sorozata (nem untatlak vele), de nem volt mit tenni, gyorsan ment, kész passz, büntetés jogos volt, nem kerestünk kifogásokat, vagy jogi kiskapukat, befizettük, tanultunk belőle, legközelebb jobban figyelünk.

NO MA’AM 2013.02.01. 08:55:58

@D4D:

"A használt autós hasonlatodat nem értem. Egy Avensis áll a ház előtt."

Tessék megpróbálni. :-)

Van egy Avensis-es ismerősöm, múltkor látom, áll a szervízben, kérdem: na mi van?! ezzel az autóval itt?! Válaszol: már sokadszor megadja magát az utólagosan beszerelt xenon, úgyhogy visszarakja a gyárit, megunta. :-))
Előtte meg látok egy dízel Avensis-t lerohadva az út szélén, pár napra rá szintén dízel, az istennek nem indul. :-))
Ezek ellenére aláírom: Toyota az egyik legmegbízhatóbb ma kapható autó. Csak mióta nem Japánban rakják össze, már nem a régi. De még így is a legjobbak egyike.

Nekem annyira nem tetszik a Toyota, és túl drágán adták volna azt, amelyik megfelelt volna. Így német lett.

NO MA’AM 2013.02.01. 09:03:48

@D4D:

"Egyébként próbáld megérteni: Nem lehet közgazdasági folyamatokat alapozni a törvényszegésre (szabálysértésre), mert az egy rossz üzenetet hordoz. "

Én értem az erkölcsi aggályaidat, de ez közgazdasági matek, ez pedig te értsd meg.
Akik bűvészkednek a költségvetési egyensúlyon nem érdeklik honnan van, innen ennyi milliárd, onnan annyi milliárd a bevétel, oszt jónapot. Tesz arra honnan folyik be, de számottevő bevétel, amit el lehet tapsolni valamire.
Mondom: ez matek, nem erkölcstan.

És ha igaz, a bevétel nagyobb szokott lenni mint a tervezett, az újságíró ezt írta. Vagyis még alá is becsülik......

Másként megközelítve: nem a közgazdász mondja meg, mennyi legyen innen a bevétel, hanem az előző évek tapasztalatai, statisztikák alapján valószínűleg ennyi lesz. Az ÁFA bevételt sem tudják előre, csak jósolnak, aztán december 31.-e után derül ki mennyi volt az annyi és hogy is áll a költségvetési hiány.

Persze mindez csak vélemény, logikus gondolatmenet, nem vagyok költségvetési bürokrata.....

Cecan Basescu 2013.02.01. 11:35:08

@NO MA’AM: Persze, hogy jogos. Gyorsabban mentél, mint a megengedett sebesség, ennyi. Engem az utóbbi 20 évben kétszer lőttek le, pedig notórius gyorshajtó és potenciális gyerekgyilkos is vagyok: Az M0-n nem fékeztem a dombról lefelé és egyszer a várostábla előtt elkezdtem húzni a gázt kifelé (benzinkút és ipartelep mellett). Kérdem én, itt milyen baleset megelőzési célt szolgált a trafipax?

A másik: Mégis, hogy állítaná meg a Rezesová féléket még több trafipax? 1. Be volt baszva, kötve hiszem, hogy bármi érdekelte volna. 2. Külföldi. Nem tudom változott-e a helyzet, de eddig kb. nullához konvergáló sikerrel hajtották be a büntiket rajtuk. 3. Kő gazdag, nem fogja megrendíteni egy 30-as vagy 300-as csekk a család költségvetését. 4. Mivel a pénzbeszedés a cél, mehetett volna 300-al is, senki sem állította volna meg, csak a csekkeket kapja, ugyanúgy letarolta volna azt az autót lásd 1. pont.

Jöhetnék még a demagóg inkubátoros szöveggel is, de inkább azt a motorosrendőrt hozom fel példának aki tavaly meghalt, mert nem volt képes a rendőrség gumit venni a motorjára.

poiuz429 2013.02.01. 12:57:20

@Shadowbull: nem mondtam, hogy Smarttal mész, azt mondtam, hogy hiába van gyors és jó autód valamint jó reflexeid, alkalmazkodnod kell a többséghez akinek átlagautója van (magyar átlagautónak irreálisan sok a 160) és átlagos reflexei (és közlekedési kultúrája)

"Ugyan. Nemetorszagban miert nem amokfutnak a boyracer hulyegyerekek?"
mert akkor megbüntetik őket, mi mégcsak most kezdünk sebességet betarttatni...

"Ott miert nem irtanak ki csaladokat?"
közlekedési kultúra, morál, felelősségrevonás...vedd észre ez itt nem Németország, több évtizedes lemaradásban vagyunk, ami ott nem sok az itt igen

"Dehogynem, akinek van ehhez erzeke, meg van benne gyakorlata."
ez a magyar sofőrök 1%-a, arra nem lehet építeni

"Tudod mennyit er ma ha megcsipnek 160-nal a palyan? 30.000 Ft-ot. Nem a vilagvege. Meg 200-ert is csak 90.000-et kapsz."
a semminél több, föleg a boyracernek aki 3e-ért tankol, aztán el is nyomja a pályán 1km alatt 200-al, gyakorlatlanul, de abban egyetértek hogy kevés.

NO MA’AM 2013.02.01. 12:58:13

@Cecan Basescu:

"Az M0-n nem fékeztem a dombról lefelé és egyszer a várostábla előtt elkezdtem húzni a gázt kifelé (benzinkút és ipartelep mellett)."

Dettó, apró figyelmetlenség + pech, mert ilyen sokszor megesik az emberrel, csak akkor ott éppen nincs trafi az esetek döntő többségében.

"Kérdem én, itt milyen baleset megelőzési célt szolgált a trafipax?"

Egyetértek, nem mindig a balesetveszélyes, vagy a szakmailag indokolt szakaszokra rakják ki a trafikat, pl. óvoda, kórház, stb.

A Rezesovákat csak az állítja meg ha lecsukják őket az esemény előtt. A jogsi hiánya sem hiszem hogy eltántorítaná a vezetéstől. A trafi természetesen erre nem jó. Akit a bírság/törvény nem rettentet el, az gyorsan fog hajtani, sőt, lopni fog, és verekedni, ölni... stb. A trafi a törvény betartatásának eszköze lehet, nem akadályozza meg közvetlenül a törvényszegést.

Ismereteim szerint a jelenlegi nemzetközi jogi környezetben nincs lehetősége Magyarországnak behajtani a külföldiek büntetéseit. Az unió most készít elő egy jogi szabályozást (eddig mi a pékre vártak?!), de ez csak uniós állampolgárokra fog vonatkozni. Unión kívüliek továbbra is szabadon száguldozhatnak, most is és a készülő jogszabály bevezetése után is.
Itt nincs logika, nincs erkölcs, nincs moralitás.... ez jog (hogy én hogy rühellem).

A büntetési tételeket illetően volna mit tanulni, pl. asszem Svájcban a delikvens vagyonához mérik a büntetést. Akár sok 10 millió is lehet egy gyorshajtás. Nálunk is bevezethetnék, hogy bizonyos túllépés felett (mondjuk 2x-es) már vagyonhoz mérten szabják ki a bírságot.
..... nem jó... a magyar leleményes, mindent átirat a családtagjaira és ő csóró földönfutó.... na ez már a jogászok terepe, meghagyom nekik.

poiuz429 2013.02.01. 13:03:05

@HakapesziM: mondom, ez itt nem Németország, Romániával, meg Ukrajnával vagyunk egy szinten

@Rocko-: "képes vagy elszakadni abból a mániádból hogy városi közlekedésre kitalált autókkal akarsz autópályákra menni."

ez nem mánia, ez a Nagy Magyar Valóság, az embereknek erre van pénzük, ezzel mennek autópályára, mintha a fellegekben élnél...

HakapesziM 2013.02.01. 13:19:11

@poiuz429: És a volt NDK? Nemrég még Trabanttal nyomultak, volt szocialista ország, hogy - hogynem mégis hajthatnak ők is, hisz egyféle német Kresz van. Vannak kulturális különbségek, de az DDR mentalitás közelebb áll hozzánk, mint a nyugati, és ott mégsem gond ez.
Nem vagyunk Romániával egy szinten, és Ukrajnával pedig különösen nem, ez nem is lehet kérdés, az ukrán - orosz mentalitás katasztrófa, jártam ott.
Még a lengyelek is sokkal kockázatosabban vezetnek, mint a magyarok. Ott 140 a megengedett autópályán mégis.

Rocko- 2013.02.01. 13:30:24

@poiuz429: kérlek alássan végignéztem az összes autópáyla webkamera képet ebben a percben, Seat Ibiza volt a legkisebb autó amit láttam.
de valahogy még mindig nem válaszoltál arra kérdésre hogy miért hiszed azt: kötelező lesz 160-nal menni.

poiuz429 2013.02.01. 14:36:29

@HakapesziM: miután nálunk van a legtöbb pálya így itt öszpontosul az összes nyugatról jövő-menő román-ukrán-moldáv-orosz, talán többen is vannak mint a magyarok. NDK mindig is fejlettebb volt mint mi és az elmult 23 évben tovább fejlődtek (húzták őket a nyugatiak), mi azóta csak visszább fejlődtünk morális értelemben nőtt a különbség, nem kicsit.
Lengyeleknél mennyi autópálya van 100-200 km?

@Rocko-: nem mondtam, hogy 160-al kell menni, csak azt hogy ez sok az átlagmagyarnak, nincs rá felkészülve, a magyar átlagautó meg nem is tud menni ennyivel. Kamerák hol vannak arra én is kíváncsi lennék?

Rocko- 2013.02.01. 14:41:09

@poiuz429: ha nincs rá felkészülve, akkor minek méri az állam?
olyan dolgot mérnek ami nincs is?
meg magyarázod hogy a boyracer 3000-ért tankol, de pályán vagizik. szerinted mennyire reális hogy 3000-ért tankol, majd utána 3000-ért vesz matricát?
vagy ha a suzukis nagymagyarvalóság nincs rá felkészülve, akkor szerinted az felmegy pályára, nem szüttyögni fog a főúton?
hibás a logikád.

Cecan Basescu 2013.02.01. 14:48:07

@Rocko-: Lehetünk barátok!:) 130-at főuton is tudok menni, ezért nem veszek 1-2 napra 3000-ért matricát és még jobban is élvezem.

HakapesziM 2013.02.01. 15:10:50

@poiuz429: A belorusz, orosz, lengyel, volt szovjet tranzit igen jelentős a németeknél is, főleg kelet - nyugati irányban az A2 - es pályán. Mégis lehet menni, a múltkor láttam Hannover térségében a fénykijelzőn 140 - re csökkentett sebességet kiírva. Sajátos látvány volt, 140 km/h mint lekorlátozott sebesség, a nagy forgalom, eső, vagy valami más miatt.

A lengyeleknél még kevés pálya van, de 100 - 200 km -nél biztosan több, gőzerővel építik őket. A német határtól már majdnem Varsóig kész, a többi is épül. Ahányszor megyek, szinte mindig van olyan, hogy a pusztában megyek a GPS szerint, mert tökúj az út alattam. Elég jók is az újonnan épültek, és ezeken 140 a megengedett sebesség.

MechanicGod 2013.02.01. 15:33:00

@poiuz429: Bár lehet, hogy kissé közhelyes és naiv gondolkodás de én ezzel valahogy úgy vagyok, hogy amikor 110-120al megyek autópályán akkor a külsőben közlekedek, majd ha előzni kell akkor gyorsan megteszem amint tudom. De(!) előtte felmérem, hogy előzhetek e vagy sem. Ha csak egy pici pontot látok és nem tudom eldönteni, hogy mennyivel megy akkor régi oktatómat idézve: "Balázs ha nem vagy biztos benne akkor ne csináld" elven nem megyek ki elé. Anno első 1-2 évben velem is volt olyan, hogy a seggembe robbant 130nál, előzés közben a semmiből egy merci kitudjamennyivel, de nem éreztem azt hogy a rohadék miért megy 230-al. Szintén régi oktatót idézve: "ha leszáll eléd egy UFO azt is meg kell oldanod". Valahogy így vagyok ezzel is és szerintem a közlekedést nem feltétlenül betonba öntött KRESZ szabályok szerint kell megélni, mert akkor tényleg váratlanul ér hogy valaki 160-al előz minket egy 130as szakaszon.

Másik: ha én megyek 140-150-160-al akkor pedig számítok rá, hogy kijön elém valaki aki nem szokott ehhez sebességkülönbséghez (ami amúgy heti 2000km pályás vezetésből leszűrve nem olyan nagy, szerintem)

poiuz429 2013.02.01. 17:43:47

@Rocko-: azért méri, mert attól, hogy nincs rá felkészülve, még megy, ha engedik neki. A boyracer 3000 ért tankol és megy a pályára, ha más nem a főutakra, elkrülőkre (pl. Szf.vár ) M0-n pl. rengeteg ilyen kamikázét látni, főleg az új részen -kész életveszély...

"vagy ha a suzukis nagymagyarvalóság nincs rá felkészülve, akkor szerinted az felmegy pályára, nem szüttyögni fog a főúton?"
Felmegy, mert arra számít, hogy biztosan, kényelmesen és gyorsan (ugye egyetértünk, hogy 90-el az autópálya gyorsabb, mint a főút és a fogyasztás is kisebb? vagy kifejtsem?) odaér az úticéljához, ráadásul az útdíj egy része is visszajön, mert kevesebbet eszik az autója, az idő pénz, stb...
Azt szajkózod már ötödször, hogy rossz a logikám, pedig csak te nem tudsz gondolkozni. :)

@HakapesziM: a németnél, osztráknál ezek mind -ha gyorsan is mennek- meghúzzák magukat (lásd. Shadowbull korábbi hsz.), mert, lekapcsolja a yard, ha rámászik, villog, szlalomozik stb...
Nálunk majd talán ezután.
Lengyeleknél nem tudom milyenek a büntetések, de mint írtam Mo.-n 155 valós sebességig, nem fotóz le a traffi, az meg több mint a 140, akinek ez sem elég...

@MechanicGod: te számítasz rá, a boyracer nem. Csak kérdezem, hogy te megmondod egy pontról, hogy mennyivel megy? Vagy nem és akkor hazáig kullogsz a kamion mögött? Esetleg azt hiszed, hogy meg tudod mondani és elkezdesz előzni? Biztos, hogy amiben biztos vagy az úgy is van? Este pl. lehet, hogy egy félszemű BMW jön, de lehet hogy egy speedmotor, talán csak egy chopper :)
Kit érdekel? Belepillantok a tükörbe, ha 130-al számolva elég messze van akkor index és előzés.

HakapesziM 2013.02.01. 17:57:48

@poiuz429: Hát ez az. Ha 155 - ig nem fotóznak, miért nem az a legális? Legyen 160. Azt már kevesen lépnék át tartósan, akkor már a legtöbb kocsi elkezd lényegesen többet enni. Ma a jármű technikai színvonal - és fentebb kielemezgettük, külföldi összehasonlítással is - és az útminőség adott hozzá, nem rosszabbak az autópályáink. Van még lemaradás a morállal kapcsolatban, valóban, de azért érezhető az utóbbi években javulás. A hazai járműpark elavultabb, mint a nyugati, de amelyik műszakilag alkalmatlan, az egyáltalán ne járjon a közúton se 160 - nal, se 130 - cal.

Ha ehhez hozzájárulhatna az egyéb előírások, különösen a követési távolság betartatása, mindjárt nem lenne semmi akadálya a sebességhatár emelésének. Erre volt is példa a múltban, 80' - as évek vége felé 100 - ról, 120 - ra, 99' körül 130 - ra. Erre jól emlékszem, kongatták a vészharangot a szakértők. Ehhez képest ma annyian halnak meg az utakon, mint az ötvenes években - amikor alig volt magánautó. Nem ördögtől való tehát az emelés. Napjainkban egy 150 - 170 körüli maximális - de nem kötelező! - sebességhatár lenne időszerű. Ezért mondom, legyen pályán 160 a limit.

poiuz429 2013.02.01. 18:34:43

@HakapesziM: a trafik nem fotóznak, de attól még veszélyes, így is sokan mennek ennyivel, ha még legális is lenne...

"Ha ehhez hozzájárulhatna az egyéb előírások, különösen a követési távolság betartatása, mindjárt nem lenne semmi akadálya a sebességhatár emelésének."

így van, ha ez is és még jópár körülmény alkalmas lenne akkor lehetne emelni. Most még nem aktuális. Pl. egymás seggében vonatoznak a kamionok, jön egy gyorsabb autó kész életveszély besorolni közéjük. Volt egy fellángolás emlékszem, helikopterrel is nézték a köv.távot, aztán ez is "elfogadott" lett, meg az is, hogy a 80-90-el menő kispókokat, Matizokat, Smartokat letolják az M0-án ahol elvileg 70-a megengedett nekik.
Messze vagyunk még, nagyon messze...

Rocko- 2013.02.01. 18:47:14

@poiuz429: meggyőztél, 160 az életveszélyes.

HakapesziM 2013.02.01. 18:52:04

@poiuz429: A kamion más tészta kicsit. Sokat ártott az előzési tilalom. Vannak írott és íratlan szabályok. Íratlan az, hogy sehol - egy országban sem - megyünk kamionnal pályán 80 - nal. 85 - 90 -et megyünk. Ezt nyugaton is elnézik mindenhol. És a M0 - on sem nem mentünk 70 - nel soha. Főleg az új szakaszon, ott ez nagyon kevés, semmi nem indokolja. Most nem hagynak előzni, mit tegyünk? Egyébként nem az a baj a Kispókkal, Matízzal, hogy 70 - nel mennek, hanem mikor nem tartanak állandó sebességet. Ez pedig már húsbavág, 40 tonnát fékezgetni, gyorsítgatni sok üzemanyag.

poiuz429 2013.02.01. 19:12:17

@HakapesziM: ez szerintem így nincs rendben, de ez már egy másik poszt témája lesz majd...

MechanicGod 2013.02.01. 19:12:17

@poiuz429:
"te megmondod egy pontról, hogy mennyivel megy? Vagy nem és akkor hazáig kullogsz a kamion mögött?"

Megmondani biztosan nem tudom, hogy mennyivel is megy egy pont. Sőt megsaccolni se. De kettő pont alapján már lehet saccolni. A tükör-holttér-tükör egyik lényege pont az hogy megnézed kijön mögötted, megnézed a holtteret majd megint nézel egy tükröt hogy aki mögötted jött nem ért-e utol. Pölö egy CBR1000es motoros. Hazáig biztosan nem kullogok haza egy kamion mögött mert aki gyorsabb nálam az idővel megelőz, az pedig pár másodperc alatt kiderül hogy gyorsabb e az illető.

"Biztos, hogy amiben biztos vagy az úgy is van? Este pl. lehet, hogy egy félszemű BMW jön, de lehet hogy egy speedmotor, talán csak egy chopper :)"

Természetesen nem biztos, mint ahogy semmi sem az. De egy "Kit érdekel? Belepillantok a tükörbe, ha 130-al számolva elég messze van akkor index és előzés."-nél én mindenképp óvatosabb vagyok és talán felelősségteljesebb is.

poiuz429 2013.02.01. 19:21:03

@MechanicGod: "mindenképp óvatosabb vagyok és talán felelősségteljesebb is."

Ezt rendben is van.

D4D 2013.02.01. 20:01:10

@NO MA’AM:

"Ismereteim szerint a jelenlegi nemzetközi jogi környezetben nincs lehetősége Magyarországnak behajtani a külföldiek büntetéseit. Az unió most készít elő egy jogi szabályozást (eddig mi a pékre vártak?!), de ez csak uniós állampolgárokra fog vonatkozni. Unión kívüliek továbbra is szabadon száguldozhatnak, most is és a készülő jogszabály bevezetése után is."

- Ismereteim szerint az EU-n belűl behajthatóak a büntetések. A hollandok rendszeresen be is szedetik.
- EU-n kívüli országgal kell kötni egy kétoldalú megállapodást, és már ott is behajthatóak.

- Sajnos az objektív óta elterjedt rendszámra küldünk levelet módszert nem ismerik el sok országban, csak ha a hatóság bizonyítani tudja a járművezető személyét. A magyar fényképek sem állják meg a helyüket sok külföldi országban (csak a rendszám látszik, nem lehet azonosítani a helyszínt, a GPS koordináta és a cím nem egyezik, ...).

D4D 2013.02.01. 20:06:22

@poiuz429:

Megnyugtatlak, Németországban is járnak olyan autók az autópályán, amik nem képesek 160-ra.

Sok olyan jármű van ott is, ami csak 90-re képes. És mégis autópályán közlekedik.

Ez az autóparkos duma annyira gyenge. Ezen logika mentén pl Németben kötelező 150-el menni?

Ébredj már fel ember!!!

D4D 2013.02.01. 20:18:00

@poiuz429:

"miután nálunk van a legtöbb pálya így itt öszpontosul az összes nyugatról jövő-menő román-ukrán-moldáv-orosz, talán többen is vannak mint a magyarok."
- Ez egy baromság! A tranzitforgalomnak semmi köze a pályák hosszához. Legjobb példa Szeged, ahol a pálya megépítése előtt is volt tranzitforgalom.

"Lengyeleknél mennyi autópálya van 100-200 km?"
- Egész pontosan 1370 km.

Míg Magyarországon 1375 km. Szerintem látjuk már, hogy nem vagy felnőve a témához.

D4D 2013.02.01. 20:26:13

@poiuz429:

3000-ért még nyolc liter benzint sem adnak. Ezzel a Boyracer meg tud tenni 100 km-t, még annyit sem sokszor.

Erre az útra vesz 3000-ért matricát, felmegy a pályára vagizni, és még spórol is üzemanyagot?

Láttál már autót?

Az én kocsim ha országúton megy, és elvétve lépem át vele a 90-et, megelégszik kevesebb, mint 5 liter gázolajjal. Ha a pályán megyek, akkor olyan 6-7 litert vesz be.

Ezzel szemben te azt állítod, hogy 8 literből elindul valahova, tehát max 50 kilométerre. A matricát ne számoljuk bele, mert lehet van neki éves, de a pályán vagizva 150-el az autó nem 7-8 litert fog enni, hanem 10-12 litert. Tehát a 8 liter tankolt mennyiségből meg sem járja a célt, ha az 40 km-nél messzebb van.

Rocko- 2013.02.01. 20:26:42

(500)

@D4D: plusz az ojjektív felelősség óta nem a bűnöst büntetik, hanem VALAKIT. ez azért nonszensz hogy nem bűnüldözés van, hanem csekküldözgetés.
azt hiszem, a rendőrségnek egy szava se lehete moralizálni, ha azt modnaná Rezesova, hogy majd az üzembentartó leüli. (ha mondjuk nem ő az.)

D4D 2013.02.01. 20:27:20

@poiuz429:

"a németnél, osztráknál ezek mind -ha gyorsan is mennek- meghúzzák magukat (lásd. Shadowbull korábbi hsz.), mert, lekapcsolja a yard, ha rámászik, villog, szlalomozik stb..."

- Azért szorult még beléd értelem: LEKAPCSOLJA A YARD. Nem levelet küldenek rendszám alapján.

D4D 2013.02.01. 20:28:50

@poiuz429:

"te számítasz rá, a boyracer nem."

Ha boyracer száguldotik a pályán, akkor tudja, hogy lehet annyival menni, tehát számít rá, hogy más is mehet annyival, például a másik boyracer, akivel a versenyt tolják.

D4D 2013.02.01. 20:30:17

@poiuz429:

"Kit érdekel? Belepillantok a tükörbe, ha 130-al számolva elég messze van akkor index és előzés."

- Te nem tudsz vezetni.

D4D 2013.02.01. 20:35:26

@Rocko-:

Érdekes gondolat. Hisz ha teszem azt nem ő az üzemben tartó, de ott volt a kocsiban.....

Régebben létezett a járművezetés tiltott átengedése vagy valami hasonló kódnevű jogállás, amikor is meg kellett győződnöd arról, hogy akinek átengeded a kormányt, az alkalmas a vezetésre. Oktató úgy mondta, elég megkérdezni tőle.

Rocko- 2013.02.01. 20:41:26

@D4D: noja, de ilyeneket se ellenőriznek.
és valóban ott volt, mert elkapták. de ha nem kapják el, akkor simán lelép.

poiuz429 2013.02.01. 21:04:34

@D4D: baszki összegyűjthetted volna, most a fél oldal a béna képeddel van tele :)

20:06:22 -ez a kommented kuka nem is írtam ilyesmit.

20:18:00 "A tranzitforgalomnak semmi köze a pályák hosszához."
Szerintem tévedsz. Egyszer számold meg, hogy Ausztria-Ukrajna útvonalon merre megy több autó, Magyarországon vagy Szlovákián keresztül. Előtte a gugli mapszen húzz egy képzeletbeli egyenes vonalat Bécs és Kijev között.

20:26:13
Felhívom a figyalmed az apróbetűs ill. zárójeles részre! Idézem magam:
"ugye egyetértünk, hogy 90-el az autópálya gyorsabb, mint a főút és a fogyasztás is kisebb? vagy kifejtsem?"

20:27:20 "LEKAPCSOLJA A YARD." Igen a trafipazozásnak valóban csak akkor van értelme, ha pl. a határátkelőknél kiveszik őket vagy legalább rögzíti a rendszer és egy véletlen igazolásnál lefoglalják a kamiont (merthogy ugyebár, már van rá rendelet) a be nem fizetett büntetés miatt.

20:28:50 a boyracerrel az a baj, hogy azt hiszi tud vezetni, közben meg nem tud és belémjön. A bünti viszont megijeszti, megy a boyracer nem gazdag csak bátor.

20:30:17 Te se! :)

Reggie 2013.02.01. 22:08:36

@poiuz429: Sajnos demar. Nezd meg a baleseti statisztikakat. A "sebesseg nem megfelelo alkalmazasa"(ebben benne van a relativ es abszolut gyorshajtas is) kategoria aranya semmit sem valtozott az elmult 10 evben. Viszont az osszes kozuti baleset szama csokkent. Ez egyedul annak tudhato be, hogy csokken a jarmuhasznalat az uzemanyag arak novekedese miatt.

D4D 2013.02.01. 22:21:40

"20:18:00 "A tranzitforgalomnak semmi köze a pályák hosszához."
"Szerintem tévedsz. Egyszer számold meg, hogy Ausztria-Ukrajna útvonalon merre megy több autó, Magyarországon vagy Szlovákián keresztül."
- Tudod-e mekkora a valós forgalom Ausztria-Ukrajna között?
- Tudod-e melyek a fő tranzitirányok Magyarországon?
- Tudod-e az Ausztria-Ukrajna tranzitforgalom hogyan aránylik a fő tranzitirány forgalmához?
- Tudod-e mibe kerül egy szlovák és egy magyar matrica? Mekkora a megtett táv Szlovákián és Magyarországon keresztül? Mennyi az üzemanyag árának a különbsége a két ország között? Mennyi ideig tart megtenni az utat? Milyen minőségi különbség van a két országban az üzemanyagok között?
- Vagy csak vagdalkozol a tranzitforgalommal?

kep.ivpicture.hu/686491.N.jpg

maps.google.hu/maps?saddr=b%C3%A9cs&daddr=48.4653766,17.7410787+to:kiev&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.530482,18.875095&sspn=0.329633,0.617294&geocode=FS6Z3wIdO9j5ACmfyjZRngdtRzFGW6JRiuXC_Q%3BFeCF4wIdFrUOASnBh3it51lrRzFag_7aiMZzIw%3BFbTOAQMdCMDRASkFRVrhTs_UQDH-RgEX0jFJdg&t=h&mra=ls&z=6&via=1

Előtte a gugli mapszen húzz egy képzeletbeli egyenes vonalat Bécs és Kijev között.

"ugye egyetértünk, hogy 90-el az autópálya gyorsabb, mint a főút és a fogyasztás is kisebb? vagy kifejtsem?"
- Most akkor 90-el szüttyög a pályán, vagy vagizik és ha 160 a megengedett, akkor annyival is fog menni? (Érted még amit mopndasz?)

"LEKAPCSOLJA A YARD."
- Nem majd! AZONNAL!!!

"20:28:50 a boyracerrel az a baj, hogy azt hiszi tud vezetni, közben meg nem tud és belémjön. A bünti viszont megijeszti, megy a boyracer nem gazdag csak bátor."
- Előbb írtad, hogy 90-el megy. Akkor most mia fasz?

poiuz429 2013.02.01. 23:53:16

@D4D: nézd, pár dolgot összemosol, ne csak a kommentjeimet nézd egymagukban, hanem, hogy mire írtam ezeket válaszként. Amikor valakivel vitázok, van, hogy 2-3 kommanttel korábban írtakra utalok vissza, amit ő ért, de más csak akkor, ha visszaolvas.

Az a vasúti tranzit amit linkeltél szerintem nem egyezik a közúti tranzittal.

Szerintem ne folytassuk, úgysem érdekel már senkit, az egész poszt rég süllyesztőben van.

D4D 2013.02.02. 00:32:12

@poiuz429:

Itt süllyesztőben egyedül a te álláspontod van.

Reggie 2013.02.02. 01:05:56

En meg olvasom. Bar meglatasom szerint egy ertelmes vitahoz nem kell kozonseg, csak a vagizashoz...

jojokka 2013.02.02. 01:51:09

@D4D: Nem igazán akartad megérteni, hogy mit írtam... Majd talán a kor segít...

D4D 2013.02.02. 11:17:05

@jojokka:

Te nem jártál még olyan helyen szerintem, ahol van rendes gépjárművezetőképzés, és ha anyuka vezetés közben a leckét beszéli meg teheti, de ha emiatt csak 30-al tud menni olyan helyen, ahol 50 a megengedett, és egyébként minden körülmény adott az 50-re, akkor minimum figyelmeztetik, de ismétlődő esetben akár a jogsija is ugrik pár hónapra.

Nehogy már azért ne lehessen egy kibaszott úton közlekedni (és itt a 90-re is gondolok), mert Anyukának egyszerre sok az útra is és a csemetéjére is figyelni.

Majd ha láttál a világból többet, rájössz.

Rocko- 2013.02.02. 16:04:58

@D4D: túl ragozod. :) én 3 karakterben válaszoltam.

Sirius01 2013.02.02. 21:57:30

@Flak:
Ez nagyon sajnálatos ! Vidéken,embereket kirabolnak,terrorizálnak,és élhetetlen, rettegő idősekkel teli régiók vannak,mert semmilyen közbiztonság nincs.Rendőrt nem látni,nem hogy rendőrőrsöt.Mert állítólag nincs rá pénz,és mi még is arról vitatkozunk,hogy kell-e 12 milliárdért trafipax.Mert megint azok a gonosz ,velejéig romlott autósok. Na mert,ha esetleg valamelyik még megúszta,hogy a lesből orvul,(szabálytalanul) trafizó rendőr még nem kapta le,amint 8-km órával túllépte azt a fránya sebbésséghatárt,na most véletlenül se menekülhessen,és igen is fáradjon a kasszához,és csengesse,a rosszabbik esetben,a nyomorúságos havi fizetésével megegyező sarcot.
Ha közben meg agyonvernek négy Magyart,az nem gond. a lényeg,hogy a pénztárhoz keljen fáradnunk. És megkérdezem,ez kinek a felelőssége?

apukád 2013.02.02. 22:35:44

Végre valaki aki előveszi a korrekt statisztikát. Viszont egy helyesbítés engedtessék meg. A rendőrségi statisztikák szerint a balesetek 27%-a satöbbi. Tehát az össz balesethez kell viszonyítani, ami 2011-ben 15000valamennyi, ebből a sebességhatár be nem tartása 143, tehát nemhogy még csak nem is 7%, hanem épp 0,9%!!!!! Na ezért vesznek 12 milliárdért lézersót.

jojokka 2013.02.02. 23:27:56

@D4D:
Van az autópályára egy törvény/előírás/szabály. Min 60- személyautóval max 130. Aki ezen belül van, az szabályos. Aki 160-al felháborodik azon, hogy valaki 110-el megy előzni, tükör nézése nélkül, az szerintem magába kell nézzen. Azon ugyanis kár moralizálni, hogy akinek joga van 110-el menni, az jogtalanul tartja fel azt, aki 160-al megy (szabályt be nem tartva). Ne én figyeljek már arra, hogy sürgőspista siet, és ne tartsam fel. Nem önkéntesrendőrködni kell, azt én sem csípem, de azért ne essünk át a ló túlsó oldalára... 130-ról meg egy kis gázelvétel, és már nem is tart fel a 110-es anyuka.

Az anyukának meg igenis joga van néha máshova figyelni. Mindenki röhögött már reggeles műsor poénján, sokan cigiznek, mobiloznak, esznek. És akkor írd, hogy vegyük el mindnek a jogsiját, ha TE még soha nem vezettél 99%-os figyelem alatt...

Mivel a téma lejárt, úgy gondolom, a mi polemizálásunk is kezdi értelmét veszteni, de Rocko barátunk olyan jól szórakozik...:D

Rocko- 2013.02.03. 00:17:04

@jojokka: tudod az a baj hogy fordítva ülsz a lovon.

"3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

4. § (1) Járművet az vezethet, aki
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van, továbbá"

na most ezek után várom hogy szerinted a KRESZ hol engedi meg hogy ne a vezetésre koncentráljon a sofőr.
NEM, NINCS JOGA MÁSHOVA FIGYELNI. a figyelmetlensége veszélyeztet. jóesetben csak magát és a gyerekét, rosszabban másokat.

MechanicGod 2013.02.03. 00:27:52

"Aki 160-al felháborodik azon, hogy valaki 110-el megy előzni, tükör nézése nélkül, az szerintem magába kell nézzen."

Aki 110-el előz tükörnézése nélkül az finoman szólva is k***a gáz, nem pedig a 160-as tempó. 1000x biztonságosabb 160-al menni körültekintően mint tükör nézés nélkül előzni 110-el...

u.i: az anyuka pedig akkor figyeljen máshova ha a vezetést 100%san el tudja látni, ha amellett is tud gyereket szoptatni, telefonálni, enni, cd-t keresni akkor tegye, engem nem zavar. Csak mégis egy másfél tonnás vassal száguld 50-130 km sebességgel.

D4D 2013.02.03. 10:46:43

@jojokka:

Tükör nézése nélkül kijönni előzni?

D4D 2013.02.03. 10:49:02

@jojokka:

Pár nappal ezelőtti frontális baleset a 4-esen megvan? Ott az okozó, aki áttért a szembe sávba, a GPS-t nyomogatta.

Rocko- 2013.02.03. 11:21:20

@D4D: szerintem ha nem férfi, hanem anyuka lett volna, akkor nem ítélik el.
az hogy valaki szült, az mindenre felmentést ad.

Lomha 8V 2013.09.16. 11:58:48

Szívemből szóltál Druszám!

traffic control 2014.02.04. 18:18:20

Az abszolút gyorshajtás szabálysértés. Csak műszeres méréssel "traffival" vagy szakértő által állapítható meg.
A relatív gyorshajtás meg baleseti ok és ha ez van megállapítva mint baleseti ok az nem zárja ki az abszolút gyorshajtást.
süti beállítások módosítása