HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Turbót a botmixerre is!

2013.02.13. 05:45 Tcomment

Címkék: turbó

Javában ássuk a szívómotorok sírját. Nekem hiányozni fognak.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

830 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr215077797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

becseit 2013.02.15. 19:40:56

@visszakettopadlogaz: a 2MP nem jel, hanem adat. :) Ebben az esetben valóban sokkal kevesebb memória szükséges a kép továbbításig történő átmeneti tárolásához. (Ellenben ideális esetben mit nyersz egy 2MP-es CCD-vel egy pl.: 5MP-eleshez képest, ha mindkettő ugyanolyan megbízható és energia hatékonyságú, valamint tételezzük fel, hogy a fotós CCD csak akkor aktív, ha fotóznak vele)

Adat haza küldése: a csomagkapcsolt adatátvitel lényege az, hogy tetszőlegesen nagy adatot is át tudj vinni rajta hatékonyan.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.15. 19:43:47

@Shadowbull: na most kicsit csodalkozok a mercin, kb negyed orat nyomogattam a menujet de semmi oil info:/ ha egy honda tudja, egy ford is ad ra latszat megoldast akkor ez keves egy top mercitol hogy kiirja hany nap mulva vigyem szervizbe :/

kepfeltoltes.hu/view/130215/mercioil_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.15. 20:00:29

@becseit: okkk nem vagyok geek de ertetted amit irtam :)

csufár 2013.02.15. 20:30:38

@ZF2: ha elfogytak az érveid, elkezded teregetni a szennyest, mi? :DDDDDDDDD az befért volna az xc60asba is :DDDDDD

becseit 2013.02.15. 20:33:59

@visszakettopadlogaz: ok, persze, hogy értettem! :)

Visszaolvasva most én is úgy ugrottam, mint a bíemdabjús fórumtárs a náluk nem ismert tervezett elavulásra; ez meg nekem szakma (mármint a -vezetékes- távközléstechnika) :))

Apropó
@Shadowbull: Ha jobban belegondolok, rájöttem miért apelláltál kézzel-lábbal a tervezett elavulás fogalma ellen. Meg kell nézni a 15-20 évnél idősebb használt autó parkot.

Jó közelítéssel, milyen autókat találunk benne: amiket tartósra/jóra/"hülye"biztosra/könnyen szervizelhetőre, stb. készítettek (ezen fogalmak nagyjából ellentétesek az itt hangoztatott rögeszmémmel :)))

Ebben a szegmensben meglehetősen sok bömös van a fauvé golf passat, audi 80, 100, 200 szériával egyetemben, a teljesség igénye nélkül.

Azt hiszem, ez önmagáért beszél -a kivételek erősítik a szabályt.

becseit 2013.02.15. 20:41:12

@Shadowbull: "Te talán ugyanolyan előzőségbe mész bele egy 200LE-s autóval, mint egy 62LE-sel? "

Igen, én mindig szabályosan balról előzök.

becseit 2013.02.15. 20:55:05

"Meg kell nézni a 15-20 évnél idősebb használt autó parkot. "

Az meg még elgondolkodtatóbb lehet, -ha valakit érdekelnek a régi taxik- hogy mely autók nem szerepelnek egyáltalán, ebben a kategóriában.

Globetrotter2014 2013.02.15. 22:14:41

@csufár: nem vagy képben, a bálnához képest az XC60 egy kapuzárási kupé :)

A tányérantennád biztos maradt volna a garűzsban...

w a s d 2013.02.16. 10:30:44

@becseit: Azt én is szoktam nézni, hogy használtautó.hu- n pl. Golf 2- ből több van, mint szinte akármelyik kortársából, és ha nincs is annyira szoros kapcsolat az össz darabszám, meg a hirdetett autók száma között, azért valamit biztos jelent akkora különbség, amivel a Golf vezet a hirdetett autók közt.

Csak az bizonytalanít el, hogy nem tudom, esetleg csak annyival több Golfot hoztak be, mint pl. kortárs Corollát, vagy a Golfot árban mindig tartotta annyira a piac, hogy megérte akár drágán is megjavíttatni (ami miatt pl. egy olcsó Fiatot már kidobtak, és nem javíttattak), vagy valami más, esetleg hosszútávon tényleg ennyivel tartósabbak a többi autónál.

papa33 2013.02.16. 11:00:06

Sosem voltam Golf fan, de a Golf II ma még műxik, megnézném én a mai autókat huszonévesen...

Amúgy a közvetlen benzinbefecskendezéstől jobban félek mint a turbótól.
Anno az 1.6 8V motorú FAstrával 6 literrel jártam, csendesebb volt mint ma egy Fabia, se a múltkor ültem Octiba, főbe ne lőjetek, de azt sem találtam csendesebbnek, azóta eltelt 20 év! (Az az Opel az elsők közül, német).

becseit 2013.02.16. 11:11:00

@papa33: Anno, egy korai GDI motornál volt egy kollégának szivattyú, -mint később kiderült típushiba- a befecskendező szelep vezérlés DC-DC konverterében -korábban említett- sok G-s rázkódások miatt kiszakadt az egyik nagyobb tömegű konzervátor lába és kontakt hibás lett. Ettől a kocsi meseautóvá vált; hol ment, hol nem ment. Sok tréning óra volt rajta.
Ez mondjuk a villamosmérnökök hibája és nem a közvetlen befecskendezésé. De hát miért is nem maradtak a villamosoknál. :))

becseit 2013.02.16. 11:22:02

@w a s d: Ez nagyon jó kérdés, mert ott volt például az 1.7-es szívódízel Fiat Uno, ami nevetségesen keveset fogyasztott, ment is és amit minimális költséggel életben lehetett tartani, mégsem látok belőle az utakon. Pedig a Matáv hagyott hátra céges autóként egy párat.
(Ők speciel átkozták, mert az előd puttonyos Izs tópart/gát/gazos földút kompatibilis volt, ezek már nem)
A Golf mindig is kult autó volt nálunk -is.
Olyan törött kocsikat pofoztak ki a várható nyereség reményében, amik ha más típus lettek volna, biztosan egyenes úton az olvasztóban végezték volna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.16. 23:58:42

@Shadowbull: "Ami ezután következett a sebváltók terén, az már egy sajátos egyvelege a marketingesek mesterséges igénygerjesztésének, valamint az egyéb kényszerek szülte műszaki problémák kiküszöbölésének."

totalcar.hu/magazin/technika/2013/02/16/hetsebesseges_a_valto_de_minek/

Na persze mesterséges igénygerjesztés nincs.

Rocko- 2013.02.17. 11:04:25

@Hurri Kán: tudtam én mindig hogy sb nem is portás, hanem melegburkoló. csak nem meri bevallani.

Rocko- 2013.02.17. 11:14:47

@Szabványok: "Ott is emberek dolgoznak és az emberek intelligenciájának fejlődése nem tart lépést az autó komplexitásának növekedésével."
javíts már ki ha tévednék, de az autót emberek tervezték, nem a fán terem. akkor mi nem tart lépést mivel?
másrészt a szervizben nem fejelsztenek, ott javítanak. elég azt megérteni hogy hogyan kell cserélni az adott alkatrészt, ami megoldja a problémát.

Rocko- 2013.02.17. 11:28:34

@becseit: remélem Shadowbull hitelesen lefordítja.
(nekem gyenge a németem.)

becseit 2013.02.17. 12:26:59

@Rocko-: Sajnos nincs meg, az oldalsó és alsó lemezelését is én csináltam bele 4mm-es KPE lemezből. Ha tudsz valamilyen beszerzési forrást, hálás lennék érte!

Ahogy nézem, ez egy AUDI (alapjárati szelep VW-enen nem volt)

becseit 2013.02.17. 12:56:56

@Rocko-: Meg ez KE-Jetronic, mert nincs bemelegedés szabályozója sem. A torlótárcsa potmétere sajnos nem az örök élet nyitja.

Rocko- 2013.02.17. 12:58:37

@becseit: igen, amit én linkeltem az egy Audi.

hogy kifejezetten hol lehet kapni ilyet, azt nem tudom, bontva talán tudok egy kocsit, érdemes bontókat felhívni, újonnan pedig tlx, mik-san, meg van az Audi Németországnak is oldtimerekkel foglalkozó oldala, olyan áron.
itt lehetne, de nincs: homepage.internet.lu/customautocraft/main.htm
itt meg az Audi Tradition: www.audi.de/de/brand/de/unternehmen/historie/audi_tradition_shop.html

becseit 2013.02.17. 13:08:17

@Rocko-: Köszönöm a jó tanácsokat!

Az enyém egy 32B-es Passat Variant GL5, biztosan nem így néz ki az elem,
i.imgur.com/J7HSo.jpg
ezért nem tudom klappolna-e rá egy Audi-é, de egy kis reszelgetéstől, műanyaghegesztéstől nem vagyok megijedve. Ez egy ilyen korú autóval együtt jár.
Most, jobban megnézve, csak egy darab lapos műanyag,lehajtott 20mm-es élekkel.

becseit 2013.02.17. 13:34:32

@ColT: Kimaradt a cikkből ez a fázis:
Amikor az olajválság miatt 4+E sebességváltók is voltak hosszú "E" fokozattal
kepfeltoltes.hu/130217/1983_4_E_sebess_gv_lt__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Valamint az "E" fokozatban működő fogyasztásmérővel és -az ötödik kivételével- minden fokozatban működő "ideje lenne magasabb sebességfokozatba kapcsolni" jelzővel.

(A plexi egy éjszakai jávorszarvas teszt során repedt meg (a jávorszarvast néhány ittas kerékpáros helyettesítette).)

becseit 2013.02.17. 14:01:43

@Rocko-: Hú!

Amikor egy ilyen, meg olyan ISO xyzkl , márkaspecifikusan kiadott minősítési oklevéllel a falon úgy akarnak kivenni egy csapágyat a váltóból, hogy légszerszámon 5cm-es vágókoronggal szétvág, majd a maradék kipiszkál a helyéről. Az öcsém szerencsére észnél volt és leállította őket.
Vitt be nekik szerszámot hozzá. (Ha már gányol, legalább tett volna a tengely helyére zsírt és egy cuppanós rúddal benyomva a csapágy jó eséllyel kijött volna a helyéről)
Vagy kisteherautó utólagos oldalsó ablakbeszerelése: egyik oldalról szorosan fal mellé áll, tégla-papír kombinációval támaszt, másik oldalról villástargoncával támaszt. Szellemes, de elgondolkodtató.
Vagy itt van az egyik legnépszerűbb autó egyik szériája: a Pesten szervizelt 1.4-es (amúgy is egy meglehetősen rossz konstrukciójú) motorral szerelt autók nagy részben idő előtt taccsra ment a gép, mert nem tudni, milyen elgondolással ment az olajcsere.
Hidd el, némely, ún. márkaszervízben nagyobb taknyolás folyik, mint egy faluvégi mezőgazdasági gép életben tartásakor.

Rocko- 2013.02.17. 14:14:07

@becseit: én elhiszem, sőt, találkoztam is ilyennel. de ilyenkor csak a szakszerviz címkét vették meg, a tudást, technikát nem.
jogtalanul alkalmazzák magukra a szakszerviz szót.

Shadowbull 2013.02.17. 16:00:59

@ColT: Akkor sincs ha Gobolyos Zsolt mondja.

Motordoki ugyanazt kepviseli mint lassan az egesz szerkesztoseg: ocskavasakkal bohockodunk, ez a merce, minden mas hulyeseg, mesterseges igenygerjesztes.

Ez a cikk is errol szol, raadasul tele van targyi tevedesekkel.

Szabványok 2013.02.17. 16:29:15

@Rocko-: Tervezni nagyon sok ember tervezi az autót. Mindegyik a saját részét látja. Aki az intelligens, árammérős akkusarut tervezi, annak fogalma sincs, hogy vajon miért akkora a fogyasztása standby-ban is a kutyafüle modulnak, és vajon milyen rejtelmes dolgokat vesz figyelembe az ablakemelő.
A szervizekbe a kapcsolási rajz még megérkezik, de már az is minek, mert kezelhetetlen szervizkörülmények között. Amíg a 12V-ot könnyű követni, de a sokféle adatátvitelt (LIN, CAN, MOST, FleyRay, stb.) alig.
Aztán a szoftvernél válik teljesen tanácstalanná a szerviz, mert nemhogy a sw, de még a specko is ismeretlen.
Egy mai autót pár tucat nagyon okos ember vezetésével sok ezer szorgalmas, saját területéhez értő mérnök, méregdrága eszközökkel konstruál meg. Ehhez képest a nyíregyházi vagy kassai szervizben egy nem túl okos, nem túl mély műszaki ismeretekkel rendelkező embernek kellene részletes információ nélkül kitalálnia mi a hiba.

Shadowbull 2013.02.17. 16:44:17

@Szabványok: Nade van reszletes informacioja, nagyon komoly es osszetett szervizes utasitasok vannak, ha volt oktatason, es ismeri a gyari diagnosztikai eljarasokat, akkor meg tudja javitani az autot.

Hja ha ezeket nem ismeri, akkor nem.

Rocko- 2013.02.17. 16:56:10

@Szabványok: "kellene részletes információ nélkül kitalálnia mi a hiba."
ez hülyeség, ott a gyári instrukció, szerelési útmutató. ez megvehető, mind márkaszerviz, mind szakszerviz felől. csak költeni kell rá, nem pedig ott állni bután hogy ezt nem érti, és anyázni.

becseit 2013.02.17. 17:32:23

Harmincöt évvel ezelőtt is tudtak 130-as, kényelmes utazótempót az alsó-középkategóriás autók:

kepfeltoltes.hu/130217/1983_VAG_tanksapka_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szabványok 2013.02.17. 17:40:12

@Rocko-: Sajnos az az információ egyrészt túl sovány, másrészt nehezen érthető.

Túl sovány, mert pl.két hiba esetén nem lehet a hibák hatványhalmazára felkészülni. Túl sovány, mert a gyártóknak titkaik vannak, túl sovány, mert mégsem mellékelhetik minden egység szoftverének specifikációját.

Nehezen értelmezhető, mert nincs lefordítva minden nyelvre, nehezen értelmezhető, mert sok helyen egyszerűen nincs kellő alapképzettségű ember.

Ezt persze a gyártók is felismerik és igyekszenek olyan rendszert kialakítani, amiben nem kell a szerelőre túl sokat bízni, nem kell s szerelőben megbízni. Pl. egy csomó művelet csak on-line végezhető. On-line segítséget biztosítanak, tk. a müncheni mérnék diagnosztizál, a szervizben csak távvezérelt humán robot van. Kialakítanak egy hierarchikus rendszert, amiben lehetővé válik a szerelő részéről a segítségkérés, akár a gyárig visszamenve, ha egyetlen közbülső szint sem birkózik meg a problémával.
De sajnos sokszor még ez sem elég.

becseit 2013.02.17. 18:00:06

@Shadowbull: Ne haragudj, ezen egy kicsit mosolygok. Ha egy jó képességű autóvillamosság szerelőt elküldenek ún. oktatásra, akkor már biztosan vágni fogja a témát?
Kihagytad a felsorolásból, -de tegyük fel- hogy még minden szükséges műszer is kerül hozzá, annyi féle hibát lehet elkövetni egy mérés folyamán és azok ok-okozati összefüggéseit 3-5 évig tanítják bizonyos oktatási intézményekben.
Csak a teljesen digitális világban van jó-nem jó szituáció -ami az analóg technikához képest már nem kíván komolyabb villamos/átviteltechnikai szakértelmet.

becseit 2013.02.17. 18:07:53

@Shadowbull: Aki nem látja rendszerben azt, amit csinál, csak a sötétben tapogatózik. Azért, mert nem tudja, még mi szólhat bele direkt, vagy indirekt abba a folyamatba, ami a hibajelenséggel összeköthető.
Ilyen formán egy régi vágású technikum = mai főiskola szintű végzettség a beugró.
Szerintem.

35up (törölt) 2013.02.17. 18:30:15

@Shadowbull: Aki warezolt szoftvereket hasznal, milyen oktatason volt szerinted? :)
totalcar.hu/magazin/hirek/2013/02/17/autoszervizekben_tartott_ellenorzest_a_nav/
Es persze ezek nyekeregnek a leghangosabban, hogy szemet gyartok, meg kovethetetlenek a technologiak - hja, belaim, a tudast nem lehet letolteni a bittorrentrol.

35up (törölt) 2013.02.17. 19:07:13

@becseit: Jo. Akkor most guglizd ki az "Anhaltspunkt" jelenteset is, es ird fole ceruzaval. Az "oder mehr" szokapcsolatot sem sikerult valamiert megertened, pedig ott van felette a forditas. Hogy megertsd a kontextust: ezzel azt kivanta illusztralni a szerzo, hogy a hasznalati profil milyen sokat szamit az elettartam szempontjabol, nem pedig kobe vesett szamokat ismertetett.

Ez a gyari dokumentaciotol amugy igen messze van, alapfogalmakat magyaraz laikusoknak. Van egy olyan tippem, hogy ennek a konyvnek a boritojan a "So wird's gemacht" vagy a "Jetzt helfe ich mir selbst" cimek egyike szerepel. Ezek jellemzoen azok a huszeves sracoknak keszulnek, akik csorok a szerviz megfizetesehez, idejuk viszont van, megvettek eletuk elso szerszamkeszletet, es hajtja oket a tettvagy. En is ilyenbol tanultam szerelni anno dazumal.

becseit 2013.02.17. 19:52:29

@35up: Ez még szótárral lehetett felé irogatva anno.
Gondolod, hogy nem tudtam volna kivágni azt a részt, ahol csak a motortípus-futásteljesítmény összefüggések vannak? :))
Kőbe vésett számok nincsenek - tudom, hogy más a várható élettartam rakottan, kettesben 60-al, hegynek fel-le , mint ötödikben 90-nél, sík terepen, üresen.
A stílusod pedig külön tetszetős.

Mivel nem szégyen okosabbtól kérdezni, a következő képen található diagramokon lévő értékeket magyarázd már meg légy szíves, gyártó szinten, ok-okozati összefüggésben, különös tekintettel a (balról első) "kopás" tényezőre.
Segítséged, előre is köszönöm!

(Csak úgy, gondolom az előírt kenőolajnak semmilyen -különösen nem tervezhető- jelentősége sincs a várható élettartamra.)

kepfeltoltes.hu/130217/AllOil_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

becseit 2013.02.17. 19:57:24

@35up: Ez utóbbi pontos forrását sem ismerem...
:))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.18. 06:52:36

@Shadowbull: Nekem hitelesebbnek tűnik, mint az, hogy nincs ilyen. Mikor az élet más területein is látom, hogy van, akkor majd pont az autóiparban nem lesz. (Főleg az autóba épített facebook-kliensek korában :D:D:D:D )

Btw, csak te mondod, hogy nincs.

Shadowbull 2013.02.18. 07:09:54

@ColT: naja, vegul is egy autos bulvarujsagiro velemenye, amit erosen taplal a sajat szemelyes iranyultsaga, az sokkal megalapozottab, mint amit en irok :)

Ma mar mindenben van FB-kliens, pont az autoban ne lenne?

becseit 2013.02.18. 07:32:24

@Shadowbull: @35up: Az esetek döntő többségében elegendő egy e-bay-ről mindenestől 3500Ft-ért rendelhető brútuszos ELM327 adapter, a netről meg letöltik, bocs megvásárolják hozzá az androidos a Torque-t és -a legolcsóbb Pulse Mini-t figyelembe véve 13000Ft-ból, zsebben elférő -akár folymatosan használható- általános autó diagnosztikájuk van, -amivel mellesleg telefonálni is lehet. (Jó ne gyere azzal, hogy a bíjemdabjúban pl. csak a motorhoz lehet "hozzáférni" vele, a féket már nem ismeri, stb. Akinek van pénze erre, van pénze szervízre is.)
"Kamu" hibajelzéseket úgy törölgetik vele, mint a huzat. Érdekes, hogy nem feltétlenül jellemző az, hogy a hibajelző belátható időn belül újra kigyulladjon a műszerfalon.
Ezt mivel magyarázzátok?

becseit 2013.02.18. 08:25:32

@35up: Sarkítsunk megint egy kicsit: A marketing dumát félretéve, műszaki szempontból, mihez képest lehet -üzemi viszonyoktól függetlenül- nagyjából meghatározni egy autó élettartamát:
-a motor dugattyúinak ciklusidő számából.
-a megtett kilométerből.

Első a motor tényezője, második a futóműé -ezt célszerűen a legegyszerűbb tényezőre vetítsük ki: kerékcsapágyak.

Tehát tegyük fel, hogy manapság mindenki az örök életnek gyárt, ugyanúgy, mint a 80-as évek elején.
Tehát belátható, hogy a tól-ig kisebbik várható km-e a motorhoz köthető, a nagyobbik a kerékcsapágyhoz -mert annak a legjobban kímélt motornál is ki kellene tartania igaz?

Ezeknél -idézem- roncshalmazoknál többszázezres futás km után sem kell érdemben hozzányúlni a kerékcsapágyakhoz (90/130-al ezek is tudnak menni), a mai korszerű gépkocsikon meg jellemzően csak cserélgetni kell 100-150000-nél -a kivétel erősíti a szabályt.
Akkor mi van? Ennyit fejlődött a mérnöki tudomány 30év alatt - pl.: a bogár hátsó kerék csapágy technikájáról nem is beszélve), vagy csak a régi öregek nem értettek az autó (kúpos/mélyhornyú, görgős/golyós csapágy) tervezéshez?

Shadowbull 2013.02.18. 08:29:47

@becseit: "roncshalmazoknál többszázezres futás km után sem kell érdemben hozzányúlni a kerékcsapágyakhoz (90/130-al ezek is tudnak menni), a mai korszerű gépkocsikon meg jellemzően csak cserélgetni kell 100-150000-nél "

Mivel eme kijelentes alatamasztasara valoszinuleg nem rendelkezel hiteles statisztikaval, igy ezt nyugodtan vehetjuk legbolkapott allitasnak.

becseit 2013.02.18. 08:50:20

@Shadowbull: Így van, nem rendelkezem statisztikával. Ettől még úgy gondolom, hogy -a manapság használatban lévő gépkocsikra vonatkoztatva- inkább megállja a helyét, mint nem.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.18. 08:53:32

@becseit: "Az esetek döntő többségében elegendő egy e-bay-ről mindenestől 3500Ft-ért rendelhető brútuszos ELM327 adapter,"

Jééézuuuusoooom :)

Na az itt a gond sokszor, hogy ezt tényleg sokan megveszik, és dugdossák mindenhova. Miután megjelenik egy EOBD hibakód, valami olyan bennfentes diagnosztának kezdik magukat érezni az emberek, hogy jobb inkább kerülni az ilyen autókat. Hány MODUS-t tud egy ELM?

Ugyan.

becseit 2013.02.18. 08:55:20

@Shadowbull: Az a baj, hogy meg vagytok győződve arról, hogy azok, akik jobban szeretik a régi autókat, mint a mostaniakat ezt csak és kizárólag azért teszik, mert nincs pénzük új autóra. Ezért jobb híján erényt kovácsolnak abból, hogy régi autót tartanak fenn/régi autóval járnak. (mint amikor egy csaj nem tud főzni és ezt úgy állítja be, hogy nem hátrány, hanem a "tudományos szint" egyik beugró foka :)))

Igazatok van, valóban nem telik sokmilliós, új felső-középkategóriás autóra. De ha telne, akkor is lenne öreg autóm -is.

becseit 2013.02.18. 09:03:52

@novothauto: Pl.: E85 nem megfelelő keverési aránya miatti hibakódok, stb.

Képzett, profi szakemberként bizonyára kiverte a biztosítékot ez a mondat. Valóban, jogosan.
Az a baj, hogy sok autót láttam már oldalcsípővel levágott diagnosztikai visszajelzőkkel és ehhez képest ezt még humánusabb megoldásnak látom.
Az idősebb, alsó kategóriás, de már OBDII-s autóknál nem feltétlenül rossz indulási alternatíva az ELM, de ez csak a saját véleményem.
A másik része a dolognak az, hogy az ún. szakszervizekben sem biztos, hogy többet csinálnak az autóval.

becseit 2013.02.18. 09:09:35

@novothauto: Egyébként ez egy trend, amivel nincs mit kezdeni. Elég nehéz megállapítani, hogy egy autó valóban jó-e, vagy az elmúlt 4 éveben hetente kitörölték belőle valami powertrain hibakódot.

35up (törölt) 2013.02.18. 09:21:58

@becseit: Te most komolyan azon csodalkozol, hogy kulonbozo gyartok kulonbozo anyagosszetelu/megmunkalasu motorjai kulonbozo kopasvedelmi kovetelmenyeket tamasztanak a kenoanyagokkal szemben?

Shadowbull 2013.02.18. 09:30:00

@becseit: " Ezért jobb híján erényt kovácsolnak abból, hogy régi autót tartanak fenn/régi autóval járnak."

Igen, pontosan ezt gondolom. A kompenzalas, a tudatalatti frusztraciok csokkentesere torekves teljesen normalis emberi tulajdonsag. Egy bizonyos hatarig, persze.

35up (törölt) 2013.02.18. 09:33:11

@becseit: "A másik része a dolognak az, hogy az ún. szakszervizekben sem biztos, hogy többet csinálnak az autóval."

Maradjunk annyiban, hogy lovesed nincs a diagnosztikai rendszerekrol, es a 3500 forintos szaroddal sem injektoradaptacios ertekeket nem fogsz allitani, sem pl szelepvezerlest kivezerelni (hogy meresek elvegzeserol ne is beszeljunk). Tipikus szerencsetlen vagy, aki megvesz valami kinai szart es azonnal szakertonek kepzeli magat, fogalom nelkul nyomogatva a gombokat. Legalabb egy hobbiszintu konyvet olvasnal el, hogy nagy vonalakban fogalmad legyen rola, mit is muvelsz:
www.amazon.de/dp/3895762237/

Tudom hogy sokadszor hulyezlek le, de a te fejedben olyan sotetseg honol, hogy az valami felelmetes. Remelem, nem autoszerelessel keresed a kenyeredet.

becseit 2013.02.18. 10:23:24

@35up:
-Egy pillanat: ezek a mostani motorvezérlők a motor kopásához automatikusan állítják a paramétereket nem? (Reset után 3-5 perc tanulás, tipikusan egyenletlen alapjárattal, stb.)

-Honnan tudod, hogy mit művelek? Vagy hogy művelek-e egyáltalán valamit. Ez egy fórum, az emberek megosztják a véleményüket egymással. Tiltakozhatsz te reggeltől estig, az év végére minden ötödik embernek lesz otthon ilyen ELM szerkentyűje. Az, hogy mit művelnek vele, legyen az ő gondjuk. Tudom ezzel nem kevés pénzt húznak ki azok zsebéből, akik anno ugyanezért a műszerezettségért kicsit több pénzt adtak ki. De emiatt ne rajtam verd le a port. Az, hogy manapság a szakszervizek ár/érték arányos munkájával -újabban az általános szerelési minőséggel- kapcsolatban nem feltétlenül bíznak az emberek, szintén nem az én találmányom. Tudok olyan márkaszervizt, ahol kiolvasták a hibakódot, kitörölték, majd ha ismét előjön, nézzen vissza. Ezt ötször egymás után. Azóta sem tudják mi az autó baja.
Ez nem egyedi eset.

-Őszintén, hibaszámra levetítve hány esetben kell pl. a szelepvezérléshez nyúlni egy -a mai autópark jelentős részét kitevő- átlagos, 10 évnél idősebb autóban?
Ha vezérmű alkatrészt cserélnek rajta.

Példákat mindenki tud hozni, hogy mit mivel lehet csak megjavítani. Nem nekem kell bizonyítanod a szaktudásodat, illetve azt, hogy szélsőséges esetekben mit mivel kell finomhangolni, milyen műszerezettségre, szaktudásra van szükség, esetleg hogy elengedhetetlen szükség van a szakszervizekben történő látogatásoknak, vagy hogy nincs tervezet elavulás, de öt évente vegyél új autót.
Vagy talán az a baj, hogy nem ültem le feltett kezekkel?

Ne feledd, az az ember, aki lehülyéz egy másikat, mindig valamilyen szinten önmagáról is kritikát állít ki.
Nem haragszom, mert tudod, engem csak tőlem okosabb emberek tudnak megsérteni. :)))
Bocs, ezt nem tudtam kihagyni!

becseit 2013.02.18. 10:30:11

@35up:
A kenőanyagok ára és teljesítmény osztályozása között jó közelítéssel egyenes arányosság van.
A jobb, drágább.

Egy mai gépkocsi árához képest hogyan viszonyul a kenőanyagok értéke.

Akkor most ki kinek és miért spórol?

Jobb esetben az egész -nem tervezett- életciklus összes kenőanyaga kevesebbe kerül, mint egy gyárilag beépített ipod dokkoló.

becseit 2013.02.18. 10:34:39

@Shadowbull: Rosszul gondolod! Ez inkább egyfajta betegség, amit racionálisan nem lehet megmagyarázni. Öreg autók, öreg háziállatok, öreg anyós, stb. (Mennyivel jobb egy fiatalabb anyós, mi?)

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.18. 10:53:44

@becseit: "(Reset után 3-5 perc tanulás"

Vannak olyan funkciók, amiket el kell indítani szoftveresen. Pl jeladókerék-tanulás, fojtószelep alapbeállítás, befecskendező kódolás, nagynyomású szivattyú tanítás. Ezek mind márkaspecifikusak, egyértelműen nem lehet általánosítani, hogy ami az egyik típusnál ok, az a másiknál is. Részecskeszűrő regenerálás, stb olyan dolgok, amit könnyű elcseszni úgy, hogy legyen párszázezer forint kár.

A kivezérlést félreértetted, nem arra a szelepre gondolt szerintem, hanem pl befecskendező, vagy hozamszabályzó szelepre pl.

Egyébként egyre elterjedtebb ismét a hidrotőke nélküli motor, pl az ecoboost a Fordtól, ha már ezt a témát is érintettük.

becseit 2013.02.18. 10:56:55

@novothauto: Jó magyar átlagban, egy professzionálisan dolgozó szakemberhez -a területileg indokolt- meghibásodott gépkocsik hány százaléka jut el?
Tipikusan miért viszik oda őket? (nem az "azért mert rossz" válaszra gondoltam)

vagy

Hány négyzetkilométerre jut ma Magyarországon egy olyan autószerelő, aki felelősségteljesen, korrekt árakon vállalja extrém (mások (szakszervizek, stb.) által feladott) hibák javítását?

novothauto.hu, injektor.hu most nem számít.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.18. 11:02:27

@becseit: Rengeteg tisztességes, és nagy motivációval megáldott szakembert ismerek, csak ők nem írnak cikket a Totalcarra, így kevesebben ismerik őket. Van jónéhány, akik között én is csak lelkes amatőrnek számítok.

Viszont mind tele van munkával, mert ennek a tevékenységnek a legjobb reklámja az ajánlás.

becseit 2013.02.18. 11:20:02

@novothauto: Sajnos arrafelé, ahol lakom nem igazán jellemző ez a hozzáállás, de vannak kivételek. Rendszeres olvasói vagyunk, többet is publikálhatna.

Akkor, amikor anno 10 éves volt az autóm, sokat kínlódtam, míg valaki elvállalta a javítását. (bemelegedés szabályozó) Pedig a K-Jetronic nem egy atomreaktor.

becseit 2013.02.18. 11:27:03

@35up: Nem csodálkozom, csak egy elemzést kértem!

Sajnálom, hogy a vagdalkozásra sikerül időt fordítani, az ok-okozati összefüggések elmagyarázására pedig nem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.18. 12:16:06

@Shadowbull: Semmivel sem megalapozatlanabb. Főleg, ha a saját véleményem is az, hogy vannak mesterségesen gerjesztett igények.
Te meg akkor sem írhatnál ilyet, ha az lenne a véleményed :)

Illetve, nem fognak a gyártók kiállni, és azt mondani, hogy csak azért csinálunk bizonyos dolgokat, mert nekünk az kényelmesebb...
(Azaz, néha még be is ismerik...) Azt meg mindenki tudja, hogy sok mindent csak azért csinálnak, hogy sok hülye megvegye azt a cuccot is, mert különben a legtöbbeknek jó lenne az előző is.

becseit 2013.02.18. 12:43:20

@35up: Ha már anyagminőségről és kenőolajokról van szó. Itt van néhány **ar őskövület 1963-80 közülről. Akkor milyen anyag- gépész- és olajmérnökök voltak? Milyen volt a megmunkálási technológia?

www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=144&akt=2

becseit 2013.02.18. 13:50:19

Egy objektív vélemény turbós motor vs. szívó motor:

www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=272&akt=2

A továbbképzések mindenhatóságáról:

www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=197&akt=2

becseit 2013.02.18. 14:09:42

Ez meg a belevaló ócsó olaj következményei:

www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=124&akt=2

"..A megbízhatóság guruló szobraiban, a korábbi Mercedesekben a gyártó 30 évvel ezelőtt..."

:))))

35up (törölt) 2013.02.18. 15:29:48

@Shadowbull: ...de az oveben nincs FB-kliens, es ebbol kikovetkeztette, hogy ilyesmi senki masnak sem kellhet, ez csak mesterseges igenykeltes.

Vagy kompenzacio.

Rocko- 2013.02.18. 17:20:49

@Shadowbull: ha azt nézem, akkor pont hogy le van maradva az autóipar, előbb került szerintem fényképezőgépbe wifi és FB share, mint autóba.

becseit 2013.02.18. 17:37:45

@Rocko-: A profit maximalizálás nem engedi meg, hogy közbenső szolgáltatási szint lépcsőket csak úgy átugorj. A felszereltségi színvonal emelkedést csöpögtetni kell, nem egyszerre beönteni.

35up (törölt) 2013.02.18. 19:41:09

@Rocko-: Csak epp a szorakoztatoelektronikaban nincsenek 3-4 eves fejlesztesi ciklusok, hanem fel-egyevesek.

becseit 2013.02.23. 17:57:37

@35up:
@Shadowbull:
@Rocko-:
@ColT:

"VÁRHATÓ ÉLETTARTAM." -tól lefelé.

injektor.hu/index.jsp?id=2&main=162&akt=2

Ez egy elismert szervíz.

Rocko- 2013.02.23. 18:01:13

@becseit: mit tudunk meg ebből? :)

becseit 2013.02.23. 18:38:31

@Rocko-: ".....Mint tudjuk, van ugyan egyen-élettartamra történő tervezés.....korábbi, "méretesebb" alkatrészek élettartama jócskán meghaladta a mostaniakét.
Ezzel a véleménnyel mi is egyetértünk. ...."

Tehát itt is a tervezett elavulást emlegetik, meg hogy a régi, faék egyszerűségű autók lényegesebben több futás km-t bírnak, mint a mostaniak. Ez utóbbi nem lényeges a téma szempontjából, csak az ún. "egyen-élettartam".

Rocko- 2013.02.23. 18:41:03

@becseit: vélemény, nem tény.

becseit 2013.02.23. 18:54:10

@Rocko-: Igen, vélemény :)
Nekik is ez a véleményük.

Egyébként ismered a legegyszerűbb, bizonyítsa be gyökkettő irracionális szám című módszert?

Az, hogy nincs tervezett elavulás a gépkocsiiparban az szerinted tény?
Még nem láttam rá egy bizonyítást sem. :))

Rocko- 2013.02.23. 19:05:44

@becseit: én láttam: nem találkoztam semmivel ami időre tönkrement volna.
SENKI nem igazolta még hogy létezne. így én ezt ténynek veszem hogy nincs.

becseit 2013.02.23. 19:32:06

@Rocko-: Az időt (élettartamot) ne abszolút értelemben értelmezd, hanem relatíve. Az is egyfajta tervezett elavulás....

Amúgy egyezzünk ki döntetlenben, mindenki azt gondol, amit akar!
Téma részemről lezárva.
Hali!

Rocko- 2013.02.23. 19:33:16

@becseit: "Az időt (élettartamot) ne abszolút értelemben értelmezd, hanem relatíve."
igen, ezt úgy hívják hogy elhasználódás.

35up (törölt) 2013.02.24. 14:10:51

@becseit: Lehet, hogy neked is el kellett volna olvasnod:

"VÁRHATÓ ÉLETTARTAM.

Gyakran visszatérő kérdés: milyen hosszú élettartamra lehet számítani egy személyautónál, kiemelten a motornál?
Erre korrekt választ adni nemigen lehet, olyan sok tényező játszik szerepet."

Mintha pontosan ugyanezt ismetelgettek volna neked tobben is, oldalakon keresztul, de meg mindig nem sikerult megertened. Masreszt, ez egy szerviz, es attol meg, hogy a javitashoz kivaloan ertenek, ok soha az eletben nem terveztek semmifele sorozatgyartasu komponenst.

Besze urhoz meg egyszeruen meltatlan, hogy vonalzoval probal elettartamot becsulni, az anyagtechnologiai es megmunkalasi fejlodest meg elintezi fel mondatban, mindenfele konkretum nelkul - aminek a vegkovetkeztetese finoman szolva is egy sejtes/velemeny, es nem teny.

35up (törölt) 2013.02.24. 15:09:08

Egyebkent ha mar a szelepeknel tartunk, a modern, kozvetlen befecskendezesu motorokban teljesen mas uzemi korulmenyek uralkodnak, csak hogy nehanyat emlitsunk:
- szivocsoves befecskendezesnel a szeleptanyer es a szelepulek kozott van egy keno hatasu uzemanyagfilm, itt ez ertelemszeruen hianyzik
- inditas utan a kipufogogaz homerseklete sokkal gyorsabban emelkedik
- reszterhelesen magasabb kokszosodas
- magasabb egesi csucsnyomas

Szoval ez baromira nem ugy mukodik, hogy ket, teljesen eltero motorbol kibanyaszott komponenst, kiteszunk az iroasztalra, megmerjuk vonalzoval, es ebbol elmeleteket allitunk fel.

Shadowbull 2013.02.25. 08:29:46

@becseit: "Mint tudjuk, van ugyan egyen-élettartamra történő tervezés"

Ez a mondat szamomra ertelmezhetetlen.

Egyebkentm meg minden elismeresem mellett, jobb ha mindenki marad a kaptafanal, es nem kezd el olyan dolgokban szakerteni, amirol fogalma sincs.

Shadowbull 2013.02.25. 08:30:58

@becseit: "mindenki azt gondol, amit akar! "

Nade ez nem olyasmi, hogy kinek mi a kedvenc kajaja, esetleg a szokeket vagy a barnakat szereti-e jobban.

becseit 2013.02.25. 11:25:37

@Shadowbull: Ezzel azt szerettem volna kifejezni, hogy itt senkinek nem lehet feladata az, hogy megtérítse a másikat.
Az, hogy van, vagy nincs tervezett elavulás, ezen fórumon olvasott dolgok alapján számomra csupán hit kérdésének tűnik, mert sem pro, sem kontra nem hozott fel senki perdöntő konkrétumot, szinte csak a szakértelemmel kapcsolatos lőzungok repkednek jobbra-balra; konkrét válaszokat nem sikerült kapnom a kérdéseimre. (pl: öthengeres motorok, dugattyúötvözetek, kenőanyagok, vezérműtengelyek élettartama, stb.)

Persze jobban megnézve, már az is egyfajta badarság, hogy az autógyártást minőség és megbízhatóság szempontjából globálisan egy kalap alá kerül; mintha ugyanazt a minőséget adná x és y gyártó. Sőt, tovább megyek azonos gyártó belépő és prémium kategóriás gépjárművei (esetleg más márkanév alatt).

Az a baj, hogy az ún. tervezett elavulást csak egy szemszögből nézzük, pedig k** sok aspektusa lehet:
Pl: Egy olcsó autó az alkalmazott anyagok minősége miatt válhat tervezhetően csere éretté -elavulttá)
Egy prémium autónál ezt az újabb típusok, újabb extráival (pl.: Facebook kliens), környezetvédelmi tudatossággal, nagyobb kerékmérettel (rugózatlan tömeg csökkentése már közel mázsás kerekekkel? bijemW) és egyéb marhaságokkal érik el. Ebben a szegmensben emiatt fog új autót venni a kuncsaft.
Az autógyárnak szinte csak az első vevő számít; az fizet neki. (a csak gyárilag elérhető -beszállító gyár által szerződésileg letiltva- pót alkatrészektől most tekintsünk el)

Ellenvetés?

Shadowbull 2013.02.25. 12:03:42

@becseit: "ezen fórumon olvasott dolgok alapján számomra csupán hit kérdésének tűnik, mert sem pro, sem kontra nem hozott fel senki perdöntő konkrétumot"

dehogynem. tobbszor, tobb iranybol elmagyaraztuk a dolgot. Ha te ezt nem ertetted meg, az azt jelenti hogy a te keszulekedben van a hiba.
Persze johettunk volna itt tobben is azzal az ervvel, hogy mi ezt csinaljuk, fejlesztunk autogyarban, ezert ha mi mondjuk, akkor elhiheted, de ez nem igazi erv. Ezert koptattuk a billenytuzetet es magyaraztunk, de lathatoan feleslegesen.

"konkrét válaszokat nem sikerült kapnom a kérdéseimre"

Milyen konkret valaszokat varsz? Gondolod itt mindenkinek minden apro informacio a fejeben van az autogyartas teljes spektrumarol 30 evre visszamenoleg?

"már az is egyfajta badarság, hogy az autógyártást minőség és megbízhatóság szempontjából globálisan egy kalap alá kerül; mintha ugyanazt a minőséget adná x és y gyártó"

Nem is mondott ilyet senki.

"Ebben a szegmensben emiatt fog új autót venni a kuncsaft"

A tervezett elavulast/avultatast tobb ertelemben szokas hasznalni, az egyik a tervezett tonkremenetel, ez egyertelmuen nem letezik, varosi legenda.

A masik a termekek erkolcsi avulasa. Hogy mindig van jobb, szinesebb, szelesvasznubb, ezert a regi erkolcsileg elavult lesz, kevesbe lesz vagyott targy.

Ezen mar lehet vitatkozni, hogy ez szandekosan igy van megtervezve, vagy egyszeruen a verseny es a piac diktalta fejlesztesek mellekhatasa.

Az autoipar egyebkent sem erintett ebben annyira. Az atlagosan 7-8 eves modellciklusok nem nevezhetok tul nagy hajszanak ilyen szempontbol, meg akkor sem ha a felenel van egy facelift.

A teveknel peldaul evente van modellvaltas.

becseit 2013.02.25. 12:28:35

@Shadowbull: Jó, igaz, máshogyan fogalmazok; engem nem győzött meg senki az ellenkezőjéről.
Sajnos a csökött agyammal nem értem meg, hogy csak a profitorientált végeredményt (új autó elsőgazdás életciklusa*) tekintve mi a különbség az amortizációs és az erkölcsi elavulás között.

*egy gépjármű használtan már egy másik társadalmi/anyagi célcsoport járműve lehet (-ne, ha megérné).

35up (törölt) 2013.02.25. 15:02:33

@Shadowbull: A szorakoztatoelektronika eseteben nincs tul sok valasztasod, havonta jonnek ki az uj technologiak. Ha pl nem ulsz fel a smartTV-vonatra, megteszi helyetted a konkurencia, elhappolja eloled a piacot, te pedig csodbe mesz a semmittevesben.

Ugyanakkor nem kergettek meg senkit az asztal korul, ha nem lehetett appokat telepiteni a TV-keszulekere, kar lenne ezert a gyartokat okolni. Attol meg, hogy kijott valami uj, a regi modellek vigan mukodnek tovabb.

Ezen leginkabb azok szoktak nyekeregni, akik nem tudnak tudatos fogyasztoi donteseket hozni, es legszivesebben mindenbol azonnal a legujabbat vennek, csak hat nem telik ra.

Shadowbull 2013.02.25. 15:27:54

@35up: "Attol meg, hogy kijott valami uj, a regi modellek vigan mukodnek tovabb."

Naja. Pedig el is romolhatnanak a garanciaido lejarta utan egy nappal :)

Egyebkent szamomra szinte kovethetetlen ami a tevepiacon folyik. A Panasonicot figyelem egy ideje, merthat megiscsak a plazma az igazi, de ott is evente uj generacio jon.

Mondjuk a kepminoseg nem ugrik nagyot, ha egyaltalan, viszont ezek a smart dolgok valoban fejlodnek. Bar engem elso korben a kep erdekelne, ha mar teverol van szo :)

35up (törölt) 2013.02.25. 16:51:22

@Shadowbull: Ez nem ilyen egyszeru, az LCDk raadasul hatalmasat fejlodtek a sebesseg es a kontraszt teren is. Nappali fenyben az LCD jobb, a nagyobb fenyereje miatt, egy sotet szobaban viszont a plazma kontrasztosabb, es nagyobb a latoszoge.
Ha jo kompromisszumot akarsz kotni, nezd meg szerintem a Sony 200Hz-es, dynamic edge LED-es Bravia HX szeriajat.

becseit 2013.02.25. 18:29:55

@35up: Erre mondok nektek egy jó példát (mert ebben meg én vagyok benne :))) . Kisspista28 kft. elnyerte Bivalyba*znád városi közlekedés utastájékoztatás korszerűsítési tenderét.
Ennél fogva hirtelen felindulásból olyan -képernyő- gyártókat keresett, akik bevállalnak legalább 5 év garit a technikájukra.
Nos, aki benne van, tudja, hogy ilyen cég nem (volt akkor) MO-on és az akkori 'csúcs' -képernyő- gyártók, -akkor- maximális 3 év garis cuccát is drágán, (pl.:) 5 fabatkáért adta, holott Németországban ugyanezt 5 év garival adják, 3 fabatkáért. Elkezdődött az agyalás, miért van ez. (Aki benne van, tudja mely cégekről van szó)
Szóval, az ok elég prózai: a Mo-ra szállított készülékek LCD paneljait valamelyik mediterrán égövbe tartozó gyárban csinálják, addig dajcslandba Made in Japan panelos készülékek kerülnek -amin megállja a helyét az 5 év gari.

A konklúziót meghagyom nektek... :))

Shadowbull 2013.02.25. 22:01:52

@35up: az LCDnek nyilvan nagyobb a fenyereje csutkara feltekerve, de en nem akarom hogy kiegesse a retinamat :)

Most egy STW50-esem van, es siman lehet nezni nappal is, tokeletesen elegendo a fenyereje. De nemsokara jon majd egy 65VT50, hacsak a VT60 nem lesz annyival jobb (kepileg), hogy megerje az arkulonbozetet.

Hallottam hogy a Sony viszonylag betalalt, de az akkor is csak egy LCD marad, az osszes betegsegevel egyutt, dragabban mint egy plazma, ugyhogy en maradok a plazmanal, amig az OLED nem lesz megfizetheto, meg kinovi a gyerekbetegsegeit.

35up (törölt) 2013.02.25. 23:55:01

@Shadowbull: Nem egeti ki a szemed, a kornyezeti fenyviszonyokhoz igazitja a fenyerot. Raadasul a dynamic edge lednek koszonhetoen nem homogen a hattervilagitas, ugyesebben tudja allitgatni a kontrasztot a kepernyo egyes reszein. Es most mar eleg gyorsak is. Igaz, dragabb, viszont kevesebbet eszik.
Szerintem majd nezd meg.

Shadowbull 2013.02.26. 06:58:30

@35up: nade ha a kornyezeti viszonyokhoz allitja a fenyerot, akkor nem vilagosabb mint a plazma :) Egyebkent meg ezt a Pana is tudja, es teljesen jol mukodik.

ezek az edge ledes megvilagitasok raadasul gyakran hajlamosak a cloudingra, es a ket kepernyo feketejet egymas melle sem lehet tenni. Igaz a plazmanak is vannak jellemzo betegsegei, egyik technologia sem tokeletes.

Igaz egy jol bekalibralt felsokategorias LCD es egy plazma kepe kozott mar nincs nagy kulonbseg, foleg ha HD anyagot nezel.

De nalam gyakran van SD, es ott egyertelmuen jobb a plazma, hozzam annak a kepi vilaga all kozelebb.

A fogyasztas meg nem erdekel, nem megy sokat a teve, raadasul messze nem fogyaszt annyival tobbet a plazma, mint amennyit a katalogusadatok sugallnak. Merugye a plazmanal erosen ingadozik keptartalomtol fuggoen, az LCDnel meg kozel konstans.

35up (törölt) 2013.02.26. 09:11:40

@Shadowbull: "nade ha a kornyezeti viszonyokhoz allitja a fenyerot, akkor nem vilagosabb mint a plazma :)"

Dehogynem, kozvetlen napsutesben, amikor maxra tekeri a fenyerot, latni a kulonbseget. Sotetben meg a kontraszt szamit, ezert ott meg a plazma a jobb, hazimozinak jellemzoen azt veszik.
En tvmusort szinte sosem nezek (3sat es az Arte megy neha), ezert annyira nem izgat, hogy az SD stream tomoritesi hibait ki simitgatja ugyesebben. Mondjuk ebben meg a ledes tvken belul is nagy kulonbsegek vannak, nezz meg egy 50Hz-es noname cuccot, meg egy 200Hz-es Sonyt.

Shadowbull 2013.02.26. 09:21:23

@35up: kozvetlen napsutesben szerintem sose nezek tevet. Max. ha az F1 alatt sut a nap, de akkor meg leengedem kisse a redonyt, ha zavar. De egy kezemen meg tudom szamolni mikor fordult elo ilyen.

Egyebkent meg este megy csak, sotetben.

Teve nalunk sem nagyon megy, de nehany regebbi sorozat csak SD-ben van meg a neten.

Egyebkent meg egy sima kis szobaantennaval vesszuk a teveadast. Fontolgattam a Kabeldeutschland HD elofizeteset, de tenyleg olyan keveset nezzuk, hogy felesleges.

35up (törölt) 2013.02.26. 19:54:36

@Shadowbull: Nalam sincs se kabel, se muhold, amilyen silany musorok vannak, felesleges penzkidobasnak tartom. Szobaantenna eleg egesz Münchenben sot az agglomeracioban is, mert a DVB-T ado ott csucsul az Olympiaturm tetejen, meglehetosen idealis helyen.

Zsolti888 2013.03.21. 12:28:54

@Shadowbull:

Hová kanyarodtunk a főtémától... :D
süti beállítások módosítása