HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Miért kéne új autót venni?

2013.03.06. 05:45 Tcomment

Címkék: vásárlás újautó

Első sorban azért, mert meg bírod fizetni. Másrészt azért, hogy pár év múlva legyen elég használt azoknak, akik nem bírják.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

470 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr105118953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

etwas kultur muss sein 2013.03.06. 22:57:04

@Chabs: Attól függ, milyen paraméterek alapján nevezel egy kocsit jónak. XY-nak az a jó, ha hátul teker a 300 ló, a ZZS-nek meg az, ha eljár üzembiztosan 6 liter benyából. Kinek mi.

kawa550 2013.03.06. 23:12:19

Ha lottónyeremény szakadna a nyakatokba, akkor is használt autót vennétek?
Lófaxt.
Hát ezért nem vesztek újat. Mert nem telik rá.
Az összes többi magyarázat hogy milyen okosak vagytok meg mennyire értetek az autóhoz, csak a szarfűrészelés magyarázása.

35up (törölt) 2013.03.06. 23:35:19

@beavereater: Nem.
Akkor sem, ha haromszor annyit fizetne egy magyar munkaado, es akkor sem, ha az Alpok leghidegebb volgyeben kene laknom egy ronkviskoban, pottyantos budival.

Ket fo oka van. Az egyik, hogy a szegenyseg sokkal elviselhetobb, ha normalisak az emberek akik korulvesznek es kiszamithato a kornyezet, azaz tudod, hogy legalabb az a kicsi, amit osszekapartal, biztosan megmarad es tudod tervezni az eletedet. A masik, hogy en nem tudnam elvezni a penzemet ugy, hogy korulottem nyomorognak az emberek.

Az eletminoseg nem penz kerdese, azt az emberek csinaljak maguknak. Magyarorszagon nem hiszem, hogy az emberek fejeben valtozni fog valaha barmi is.

Stratocaster 2013.03.06. 23:37:16

Ilyen cinikus, szemellenzős cikket még nem olvastam a TC-n. Én a szerencsések közé tartozom január óta, a minimális KFKI-s fizetést lecseréltem multisra, de ilyet leírni, hogy sokan kapnak 300eFt fölött! Informatikában/mérnököknél fővárosban kapnak, igen, de más szakon végzett évfolyamtársaim jó ha felét megkapják ennek és itt most Bp-ről beszélünk.
Ráadásul informatikusok között nem igazán életcél egy drága kocsi, a kollégáim közül szinte senkinek nincs saját autója, inkább másra költik a pénzt, nekem is csak szükségből van, vidéki szülőkhöz járni.
Szerintem nettó hülyeség, hogy aki tehetné direkt nem vesz új kocsit. A most jól keresők egy részének nem kell, másoknak nem telik, aki akar az vesz, de ennyien vannak amennyit látunk.
Egyébként USA-ban is gond, hogy a fiatal "online" generáció egyszerűen nem akar kocsira költeni. Ez van.

Chabs 2013.03.06. 23:41:27

@kawa550: ez egesz mas szitu :) nekem lett volna penzem uj tucat autora de kosz nemkell. Miutan beleuntal mar faj az ertekvesztes. Az e39-emnek mar nemigen megy lefele az ara, hasznalati erteke viszont hatalmas. Csaladi kocsinak sem rosz, belefer a melylada melle a babakocsi:) megbizhato mert mindig szervizelem, es meg mindig nem untam meg. Nemreg eljott az ido egy kisebb meretu joszag beszerzesere mert utobbi idokben tul sokat autozom varosba igy ratalaltam egy gyonyoru renault 5 -re:) ebbe mar belekalkulaltam a szopast de nem lesz mert zsir allapotban van, feeling-re meg ultrakiraly :D
Biztos lesz uj autom egyszer de nem surgos...

nincs_nick 2013.03.07. 00:04:17

@kawa550:
Tfh akarsz egy NVH mentes kis gyöszt szaladgálni.
Mutatnál egyet a mai kínálatból?

Tfh akarsz egy gokart szerű autót.
Tudnál mutatni egyet a mai kínálatból?

Tfh akarsz egy melóba járós autót, ahol kb. leszarod, ha a paraszt kollégád 48adszor is rányitja az ajtót, mert nem kell casco-ra javításért rohangálni, hanem simán úgy hagyod sérülten. Hány, de hány idősebb németnek van így autója, miközben otthon meg áll a garázsba a zsír új Porsche...
Tudnál mutatni egyet a mai kínálatból,amiben autópályán nem gond a 140, kényelmes és nem került többe egy havi német fizunál?

Tfh akarsz horgászni járni egy slaggal mosható belsejű autót.
Tudnál mutatni egyet a mai kínálatból? Már a Defender sem ilyen...

A lista végtelen, amikor már csak használt autó a megoldás, attól függetlenül, hogy lenne rá pénzed....

YAN CHI 2013.03.07. 00:19:37

Nem rágtam át magam a 300+ kommenten ugyhogy biztosan ismételek valakit. Bocs.
Uj autót minimum 10 évre vagy 300000 km-re érdemes vásárolni. Magyarországon a jelenlegi helyzetben sokan nem tudnak ennyire előre tervezni. Ennyi.

autokatalog 2013.03.07. 00:38:19

@35up:

"De nem teszi vissza, sot adot csal es a magyar alvallalkozokat sem fizeti ki, fogd mar fel."

Sorold akkor batran a Kozgep altal ki nem fizetett alvallalkozokat,hulyegyerek.

"Ilyen huzasokert viszont egy multi fenysebesseggel birosag elott talalna magat."

Es? Nem hemzsegnek a birosagokon a multik altal elcsalt berek,megkarositott gazdak, ki nem fizetettett fuvarosok,jogtalan polcpenzek vagy romlott elelmiszerek tonnainak ugyei, a csalo es a vasarrlokat rendre hulyenek nezo megteveszto "akciok" miatt heti rendszeressegel kiszabott,nemritkan szazmillios versenyhivatali birosagokrol nem is beszelve?

"www.multik.hu/node/200

"Egy multi ha az utolso fillerig kiveszi a penzt a leanyaibol, akkor is nagysagrendekkel jobban jar vele a gazdasag, mint az oligarchak cegeivel, mivel fizetnek adot es jarulekokat"

Ahogy azt Moricka elkepzeli...Az osszes kelet europai olgarcha(arra most ki se terjunk,hogy eme oligarchak kozt vajh' milyen mertekben vannak felulreprezentalva a baloldali kotodesu privatizacios tolvajok) vagyona nincs annyi mint az a sulyos ezemilliardokban merheto osszeg amit a dragalatos multijaid adokedvezmeny cimen megsporoltak Magyarorszagon.(A poszkommunista kollaboransok es liberalbolsevik szolgak altal fillerekert atjatszott javakrol most nem is beszelve.)

"Eleve az abszurd feltetelezes, hogy Simicska visszateszi a penzt a magyar gazdasagba, demonstralja, hogy milyen sulyosan buta vagy"

De a te hulyeseged sem mindennapi amikor a szaraz tenyek ellenkezojet nyilvanvaloan elhazudva van pofad masokat lebutazni

autokatalog 2013.03.07. 01:13:21

@35up:

"Ezert aztan picit halkabban kene szidni a szemet imperialistakat, mert az o cegeik termelik meg a magyar GDP-nek majdnem a felet."

Ja,teszik mindezt joszandekbol,a ket szep szemunkert mindenfajta erdek es profit nelkul.Mindjart sirva fakadok.

" Ezt viszont a magyar kormany sajnos latvanyosan nem erti, ok valamiert azt hiszik, hogy a kulfoldi befektetok mesebeli lenyek feneketlen penztarcaval, akiket tetszes szerint lehet rajtautesszeruen adoztatni."

Ok meg azt nem ertik,hogy a veg nelkuli lehuzasnak egyszer es mindenkorra vege az egyoldaluan modositott banki szerzodesekkel es azokkal az idokkel egyutt amikor a helytarto Gyurcsany-Bajnai kormanynak a mostani kormannyal visszafizettetett IMF-gigahitelbol a legelso dolga volt a kulfoldi tulajdonu bankokat 600 milliarddal megtamogatni.

35up (törölt) 2013.03.07. 01:16:05

@autokatalog: Simicska ertelemszeruen nem a sajat cegen keresztul fog lopni, hanem projektcegeket iktatnak kozbe, melyeknel bizonyithatatlan, hogy o iranyitja oket, es hogy hova aramlik a penz.

A primitiv proli frocsogesedre inkabb nem reagalnek, mivel lathatoan nem nagyon erted, mi a multik kozvetlen/kozvetett haszna a gazdasagban, es hogy miert eri meg nekik adokedvezmenyt adni. A vilagkeped abbol all, hogy a partszeminariumon elmondtak, hogy az imperialistak gonoszak.

Inkabb dolj hatra es elvezd a musort, ahogy a hozzad hasonloan arrogans es tehetsegtelen, ugynoklistakat rejtegeto, kedvenc moszkovitaid az oroszok kezere jatsszak az orszagot, es lehuzzak a magyar gazdasagot a klotyon:
finance.yahoo.com/echarts?s=EURHUF%3DX+Interactive#symbol=;range=2y;compare=;indicator=volume;charttype=area;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined;

Nekem egy filler megtakaritasom sincs forintban, sztoikus nyugalommal fogom vegignezni, ahogy agyergorcsot kapsz. Meg pezsgot is bontanek, ha nem sullyedne el egy egesz orszag veled egyutt.

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.07. 01:20:14

@autokatalog: ezért a szarért te pénzt kapsz? Vagy ez is valami, amit én fizetek a pártkasszába?

Semmivel sem vagy megalapozottabb, mint a korábbi kommentek, de csak a nyílt zsidózás hiányzik ahhoz, hogy tudjam, pontosan ki pénzel.

autokatalog 2013.03.07. 01:31:16

@35up:

"Ha tisztaban lennenek vele, nem lenne a beka segge alatt a magyar gazdasag, es nem elne fel az allam fehercigany modjara a legutolso tartalekait is, a nyugdijmegtakaritasok allamositasatol kezdve a devizatartalekokig."

2010-ig tejjel-mezzel folyo kanaan volt itt,szarnyalt a gazdasag,a nyugdijak is sokkal jobb kezben voltak,horrorisztikus kezelesi koltsegert az ezzel tozsdezgeto szocialista nagyvallalkozoknal,nemdebar?(Es mint tudjuk 1997-ben a jarulekfizetok onszantabol es nem a Horn-kormany onkenyes dontese kovetkezteben kerult hozzajuk,hulyeje.Arrol meg nyilvan szinten fingod nincs,hogy valamiert a mindossze 2% kivant tovabbra is magannyugdijpenztarnal maradni)

"Arrol, hogy az oroszok befolyasa ala taszitjak az orszagot, meg jobb nem beszelni, ennek belathatatlan kovetkezmenyei lesznek"

Erre a demagog faszsagra hozz mar valami konkret peldat is legyszives, a devizatartalek barmilyennemu -akar torvenyes,akar torvenytelen - felhasznalasahoz hasonlatosan.

autokatalog 2013.03.07. 01:37:59

@vau:

"Semmivel sem vagy megalapozottabb, mint a korábbi kommentek,"

Sebaj,te majd konkret tenyekkel ill. linkekkel rogvest bebizonyitod az ellenkezojet...

" de csak a nyílt zsidózás hiányzik ahhoz, hogy tudjam, pontosan ki pénzel"

Burkolt rasszizmus reszedrol amikor az altalam emlitett visszaelesek kapcsan rogvest egy nepcsoportra asszocialsz.Ez nem piszi,szegyelld magad!

nincs_nick 2013.03.07. 02:03:39

@autokatalog: Nyisd már ki a szemed, Fidesz/MSZP ugyanaz a bagázs. Ex-MSZMP tagok, ügynökök és volt kisztitkárok gyülekezete. Életében nem dolgozott egyik sem, gőzük sincs arról, hogy mit jelent ténylegesen érdemi munkát végezni.

Arról meg hogy mennyit visz ki a multi lehet beszélni, de főleg tenni lehetne ellene egyszerű módszerekkel az állam részéről. 23 éve egyik sem tesz. Vajon miért?

De ez semmi ahhoz képest, amit a Puch-Simicska tengely talicskázott ki eddig: privatbankar.hu/ado/dobogos-helyen-magyarorszag-az-egy-fore-juto-offshore-penzek-listajan-249199

Szóval a fröcsögést hagyd abba és kezdj el gondolkozni. Hát nem meglepő, hogy a kormányváltások utána nagy leszámolásokból soha sem lett semmi? Hát nem meglepő, együtt épített pár mrd forintért szabálytalanul épített hotel védelmére az adónkból az fővárosi MSZP és Fidesz. Hát nem meglepő, hogy a Fidesz által korábban (jogosan) támadott 8mrd forintba kerülő ajándék víztisztító (miközben itthon arzénos vizet itanak emberek százezreivel, mert jóval olcsóbb beruházást basztak időben megcsinálni) hirtelen mégis megcsinálja a Fidesz. És vajon ki vezeti? Hát persze, hogy a két párt jó barátja Dunai: vastagbor.blog.hu/2013/02/27/8_milliard_viztisztitasra

Gondolkozz, ártani nem árt...

autokatalog 2013.03.07. 02:34:42

@35up:

"Simicska ertelemszeruen nem a sajat cegen keresztul fog lopni, hanem projektcegeket iktatnak kozbe, melyeknel bizonyithatatlan, hogy o iranyitja oket, es hogy hova aramlik a penz."

Az elobb meg ki nem fizetett alvallalkozorol hadovaltal.Ennek meg mi koze azokhoz?Nem tudsz olvasni?

"A primitiv proli frocsogesedre inkabb nem reagalnek,"

Varj egy szekundumot,Belam! A primitiv prolinak a tokeletes mintapeldanya pont hogy te vagy a nyivanvalo hazugsagokon es a totalis tajekozatlansagokon alapulo folenyes zsigeri lebutazassal,a konkretan feltett kerdesre a valasz heyetti azonnali mellebeszelessel reagalvan,amit szinte peldaertekuen koronaz meg a tipikus Blikk olvaso modjara az aktualis valutaarfolyamon kivul lofaszt tenyt sem ismero lenyeddel aki a tovabbi ervek utani erdeklodesre csak ennyit tud kipreselni magabol. Gratulalok:))

"mivel lathatoan nem nagyon erted, mi a multik kozvetlen/kozvetett haszna a gazdasagban, es hogy miert eri meg nekik adokedvezmenyt adni."

Az o hasznukkal tokeletesen tisztaban vagyok.Talan tulsagosan is.A mienket viszont nem annyira latom.Viszont te most batran kifejthetned.

"A vilagkeped abbol all, hogy a partszeminariumon elmondtak, hogy az imperialistak gonoszak."

Mondja ezt a valutaarfolyamot jol (es persze kizarolag)meg a fenti olcso altalanositasokon kivul esz ervet hirbol sem ismero Blikk olvaso:)

Aki ha a forint romlik egybol rakezd a liberalis mantrara viszont ha javul vagy azt kenytelen olvasni,hogy fel Europa atveszi a magyar modellt bank es multiado tekinteteben,ha csokken az allmadossag, a rezsi, a munkanelkuliseg,vagy ha kiderul,hogy az allamhaztartasi hiany tekintetben Magyarorszag az elso legjobban teljesito ot kozott akkor csak szimplan kussol.

"Inkabb dolj hatra es elvezd a musort, ahogy a hozzad hasonloan arrogans es tehetsegtelen,"

Szo se rola, tenyleg szorakoztato,hogy meg neked van pofad arroganciarol ugatni,mikozben csak annyi tortent,hogy kivetelesen most teged es a te stilusodban szembesitettek pont olyan nyilvanvalo hulyeseggel amit te annyira nem szeretsz masoknal. Ne hisztizz,Pubi. Ez egyszer te voltal a segghulye es a demagog. A lonak negy laba van ,megis megbotlik.

"ugynoklistakat rejtegeto, kedvenc moszkovitaid az oroszok kezere jatsszak az orszagot,"

Na,pont ezt varom,hogy kinyogjel vegre valami erre vonatkozo konkretumot.Talan most sikerul.

"Nekem egy filler megtakaritasom sincs forintban,"

Hat persze.Ehhez kepest folyton a magyar gazdasaggal vagy elfoglalva,nem disszonans ez egy kicsit?

"sztoikus nyugalommal fogom vegignezni, ahogy agyergorcsot kapsz."

Elnek a gyanuperrel,hogy senkinek sem a sztoikus nyugalom jut eszebe amikor a kozhelyekkel, jelzokkel es persze szanalmas mellebeszelesekkel teli vergodesed olvassa:))

autokatalog 2013.03.07. 02:58:14

@nincs_nick:

"Gondolkozz, ártani nem árt... "

Mast nem csinalok csak gondolkozom azon,hogy mifele olvasasi problemaval kuszkodhetsz ha az altalam feltett kerdesekkel kapcsolatban teljes irrelevanciaval biro hozzaszolas kereteben belinkelsz egy olyan cikket amiben nota bene egy betut le nem irnak Kozgeprol,Simcskarol,ki nem fizetett alvalalkozokrol,de meg az sincs egy vakkantas formajaban sem taglalva,hogy Dunai hol es milyen formaban "baratja" a Fidesznek.Be vagy rugva?

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2013.03.07. 06:10:01

Új autó vásárlás?
A válság kitörése után, 2009-ben alkalmam volt venni egy új pickupot (ÁFA vissza, ofkorsz).
3 márkát jártam körbe, de arra a kérdésemre, hogy ha 35 ekm-t megyek egy évben, hogyan alakulnak a költségeim kötelező szerviz szinten 1-5 évig, csak az egyik tudta megválaszolni, az is pár nap "gondolkodási idő" után.
Az, meg hogy átlagosan, az adatok átlaga alapján mennyit fogok költeni a javításra, gyakorlatilag kiszámolhatatlan-megoldhatatlan feladatot jelentett nekik.
Szerintem ez minimum 2 dolgot sugall:
1. A vevők szürkeállományában egyszerűen fel sem merül, hogy havi / éves költségként bekalkulálják ezeket.
2. A szervizek semmilyen szinten (exceltábla / komolyabb program) nem rendelkeznek eszközzel (vagy a magas számok miatt titkolóznak) arra, hogy bizonyos változókkal ki tudjanak számítani ilyeneket

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.07. 06:30:25

@1kutya: Ne értetlenkedj. Az a befektetés aprópénzt hoz a magyar államnak ahhoz képest, amit a nyereségből adózik a cég kint az anyaországban.

fabia1,9 2013.03.07. 06:34:07

Azt hiszem, hogy ez a cikk elég gyenge lábakon áll. Van benne igazság, de nagyon kevés.

Shadowbull 2013.03.07. 07:22:01

@autokatalog: "Arrol meg nyilvan szinten fingod nincs,hogy valamiert a mindossze 2% kivant tovabbra is magannyugdijpenztarnal maradni"

Naja, mert az elvbarataid megzsaroltak oket, hogyha maradnak akkor nem lesz nyugdijuk.

Shadowbull 2013.03.07. 07:29:21

@autokatalog: "Az elobb meg ki nem fizetett alvallalkozorol "

Ajanlom tanulmanyozd egy kicsit a debreceni villamosepitest...

"fel Europa atveszi a magyar modellt bank es multiado tekinteteben"

Mondj 3 konkret peldat.

"ha csokken az allmadossag"

Nem csokkent.

", a munkanelkuliseg"

Ez sem. Lett egy csomo kozmunkas, ennyi.

"ha kiderul,hogy az allamhaztartasi hiany tekintetben Magyarorszag az elso legjobban teljesito ot kozott "

Mikozben eltapsoltak 3000 milliardos nyugdijvagyont, az ossz adoterheles az egeket veri, redisztribucio tekinteteben vilagelsok kozott vagyunk, es zuhan a gazdasag. Hungarian fairy tales...

Shadowbull 2013.03.07. 07:33:22

@ColT: "tehát gazdagítjuk a német államot"

:) Szakadj mar el ettol hogy te gazdagitod a nemet allamot :) Az Audi AG gazdagitja a nemet allamot. Meg a magyart, a magyar tevekenysegevel. Ossze lehet vetni ezt azzal a szituacioval, amikor az Audi AG ugyanugy gazdagitja a nemet allamot, viszont az Audi Hungaria mondjuk Szlovakiaban epul meg. Ugye mennyivel jobban jarnank akkor?

1127ccm 2013.03.07. 07:35:50

Tisztelt szerzo. Szivbol orulok hogy olyan korokben mozog ahol 300000+ nem szamit kulonosen nagy dolognak. De ez felenk mashogy van! Szivesen latom vendegul, vezetem korbe az en koreimben csupan tapasztalat szerzes miatt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.03.07. 08:22:36

@Shadowbull: Tudod, engem az vágott szíven, mikor először hallottam valakitől a külföldre kiment emberek (legyen 250 ezer?) számát beleszámolni a munkanélküliek összegébe. Persze egy-az-egyben nem lehet, de nem sántít nagyon a feltételezés, ha itthon maradtak volna, vagy nekik nincs munkájuk, vagy azoknak, akik most az ő helyükön dolgoznak...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.03.07. 08:25:56

@1127ccm: Kérlek, fussad át még egyszer. Senki nem mondta, hogy szinte mindenkinek megvan a három kiló nettó. Nagyon sokaknak természetesen nem. De ne legyünk süketek és vakok, jól láthatóan vannak, akik megkeresnek ennyit, méghozzá szabad szemmel is észrevehető mennyiségben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.07. 08:27:38

@Shadowbull: Az Audinak a mi melónkból van a profitja.
Nyilván, ha Szlovákiában épül meg, akkor a szlováskok melójából lesz a profitja.
Épülhetett volna Németországban is, csak ott drágább a munkaerő, jobban megéri nekik, ha itt dolgoztatnak.

Egy másik gyár, másik megrendelője mondta, hogy ők legszívesebben Kínában gyártatnának, csak ott még annyira tré a minőség, hogy az már nekik sem jó.

Meg az előző melóhelyről is mindig peróbáltak elvinni gyártásokat Ukrajnába, Romániába, csak ott sem volt olyan jó a végeredmény, nem beszélve arról, hogy a magyarnál 26x több lopás volt :D

Italian beauty 2013.03.07. 08:34:06

Mercedes GLK 2200. 170 ló, 41000 euró volt újonnan. 74ooo km van benne és a 4-ik rend porlasztó(delphi) !!!!! Ez a főnököm kocsija csak én hordom a szervízbe.
Nos, ennek fényében kérdem én hogy talán érdemes-e újat venni vagy annyira jó-e az új ?
Soha nem éri meg újat venni még az ólcsóból sem , ha nem vagy tele pénzel,mostanság annyit esik az értéke.
Papp Tibi meg mondjon amit akar.Azt meg ne sugalja , hogy minden használt csak szar lehet, mert nem igaz.Egy 15 éves autó simmát lehet jobb mint egy új amin folyton baszakszik valami szenzor és még azt se tudod megnéni van-e olaj benne,mert azt is csak kijelzi, nívó nincs.

Shadowbull 2013.03.07. 08:36:29

@ColT: " Audinak a mi melónkból van a profitja"

Latom errol nem birsz lekattanni :) Az alkalmazottak munkaja nyilvan hozzajarul a profittermeleshez, de kicsi gondolkodjunk mar el azon, hogy a termek letrehozasi folyamataban a magyarok konkret munkaja mekkora aranyt tesz ki? Nyilvan fontos es ertekes munkat vegeznek, nade azt kijelenteni hogy a profit a munkajukbol van, egyszeruen badarsag.
Raadasul a munkajukert atlagon feluli fizetest kapnak, a munkakorulmenyek szinten atlagon feluliek, es biztos munkahelyuk van, ami manapsag nem elhanyagolhato tenyezo. Az Audi nyilvan adot is fizet, es ezer egyeb dolgot tesz onkentesen az orszagert.

" ott drágább a munkaerő, jobban megéri nekik, ha itt dolgoztatnak"

A munkaero ara egy tenyezo a sok kozul, es nem a legfontosabb. A legfontosabb lenne, akkor az Audi Bangladeshben gyartana, nem Magyarorszagon.

Swind 2013.03.07. 08:54:43

Nem csak 10 éves vagy fölötti használt aútóban gondolkozz.

Példa: Újonnan 25 millás Mercedes, 3 évesen 12 milla, átlagos kilométerrel.

Ha van pénzem az újra, akkor is a 3 éveset veszem, mert 12 milliót nem ér meg egyben a garancia, meg az újautó feeling. A különbözetet inkább elk**vázom :D

kawa550 2013.03.07. 08:58:32

@Chabs:
Tehát a lényeg: olyan autót, amilyent szeretnél újban, NEM ENGEDHETSZ MEG MAGADNAK. Olyant meg amilyenre TELIK, nem szeretnél. Tehát pont ott vagyunk ahol elkezdtük. Azért nem vettél új autót, mert nem tellett rá. Minden további sor hogy tucat nem kellett, már csak szarfűrészelés. :)

beavereater 2013.03.07. 09:07:27

@Shadowbull: Pista bácsi, a legkeményebb, hogy qualitet (v. hogyhíjják az exnick-jét a burzsujának) Herr E.-be kötött bele, miközben nemrégen még együtt barangoltak kézenfogva/nevetgélve a biemdabjú dicsőséges múltjában itt a blogon, most meg kűagyú prolizzák egymást:-)))))

Kurvajó, hogy nickname-k ide v. oda, mindenki lebukik! (Ex-foolproof vótam, de csak azért mert valamiért ez a kurva admincucc nem enged be;-))))

kawa550 2013.03.07. 09:07:38

@nincs_nick:
Látod, pont az ilyen magyarázatok azok, amik csak magyarázatok hogy miért nem veszek új autót.
kis gyösz: toyota iQ
gokart: bármelyik mini sport, clio vagy akár swift sport
szaladgálós: mi a baj pl a vw poloval?
ésatöbbi.
Hogy rányitják-e az ajtót? És hányszor? Kifaxt érdekli ha van miből javíttatni? Kifaxt érdekli ha nem úgy kellett a család szájától elvenni a falatot hogy megvehesd? Ha lenne elég pénzed hogy ugyan úgy megvehess egy újat, ahogy most egy használtat, akkor ugyan úgy nem érdekelne hogy rányitják-e, ahogy most sem.
De mivel nem telik újra és ezért ha vennél, nagyon fájna minden kis sérülés, ezért inkább nem veszel.
A lényeg: nem vagy elég zsíros hogy újat vegyél, és ahelyett hogy ezt belátnád, észérveket próbálsz felhozni hogy miért használtat. És ne keverjük már ide ha valaki veteránokat gyűjt mert azokat már nem kapni újonnan.....

Shadowbull 2013.03.07. 09:18:06

@beavereater: lehet az ember nickvaltassal szemelyiseget is valt :)

egyebkent van a gyakori valtogatasban racio. Ugy nem tudjak a fejedhez vagni hogy mekkora baromsagot mondtal mondjuk 10 evvel ezelott :)

beavereater 2013.03.07. 09:21:44

@Shadowbull: Faszom se váltott volna, ha nem lett vóna muszáj, mert én mindig bolondbiztosakat írtam:-))))

s-s-s 2013.03.07. 09:25:09

@kawa550: Így van. Konkrét példa: Apuka cégtulaj, sok meló, kínlódás, de jól megy nekik. 10 éves középkategóriás elhasználódik, nem adja el, futkározós lesz a cégnél. Ő bemegy a szalonba, rábök egy középkategóriásra, és 2 hét alatt túl van az egész autócserén. Gyerkőc végez a suliban, kell neki kocsi, bemennek a szalonba, plusz egy középkategóriás. Számít a szervíz, értékcsökkenés miegymás? Kit érdekel akkor, ha sokkal nagyobb pénzekért küzdenek.
Amíg viszont valaki százezres havi bérekért dolgozik addig napszámos, és addig bizony számít a milliós értékveszteség... Tudom...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.07. 09:26:37

@Shadowbull: Átlagon felüli fizetést - itthon átlagon felüli. A német fizetéshez (reálértékben) valszeg röhejes.

"z alkalmazottak munkaja nyilvan hozzajarul a profittermeleshez, de kicsi gondolkodjunk mar el azon, hogy a termek letrehozasi folyamataban"
Nem a tervezésről beszélek, de amúgy már fejlesztenek is itthon, ha minden igaz.

Illetve, a termék kifejlesztése is csak egy dolog, a legyártatása, tömegben, meg kell ahhoz, hogy az igazán nagy profitot hozzon.
Ha csak kifejleszted, és eladod, az kisebb szakítás (ha nem így lenne, akkor mindenki terveket adna-venne).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.07. 09:28:00

@Shadowbull: Bangladesben szívesen gyártana különben az Audi is, gondolom, mert olcsó lenne maga a gyártás, csak ide el is kéne hozni az autókat + nem lenne olyan jó a minőség, márpedig az ugye az Audinál elég lényeges.

beavereater 2013.03.07. 09:30:10

@35up: Egyetértek. Faszér' költ az NSA $billiókat agymosásra, itt van ~10 M embör tesztalanynak, még örül is neki a birkája.

Nyomorügyben tényleg durva a helyzet, és hogyismondjam, aki 1-ről már jutott 2-re, és még van még benne némi emberi érzés, komoly dilemmába kerülhet ilyen szempontból. Persze, ha vállalkozó, akkor már rögtön altruista is lesz ezerrel, ha nem, majd megNAVelik:-)

35up (törölt) 2013.03.07. 09:32:03

@beavereater: Szerintem valami komoly tores kovetkezhetett be az eleteben, mert egy sztorizgato, alapvetoen normalis emberbol egy frocsogo bekemenetes droid lett, aki nem zavartatja magat a tenyek altal, mantrazza szorgosan a partpropagandat.

Vagy durvan lecsuszott, amitol frusztralt lett, vagy bekerult valamelyik partkozeli vallalkozoi korbe, es teljesen elvesztette a realitaserzeket - de ez majd visszater, ha nem fizetik ki :)

1127ccm 2013.03.07. 09:36:06

Én ugyan nem látom, de persze ez nem zárja ki, hogy van ilyen. Talán csak más helyzetben, irányban élünk! Az én közalkalmazotti bértábla szerinti illetményem nincs ennyi, de hogy tovább menjek a hivatalos másodállással is épp karcolja a FELÉT!!! De örülök neki ha ti másképp éltek.

Shadowbull 2013.03.07. 10:32:14

@ColT: "itthon átlagon felüli. A német fizetéshez (reálértékben) valszeg röhejes"

Es? A magyar arak meg nemet viszonylatban rohejesek.

"Nem a tervezésről beszélek,"

En sem. Lathatoan nem erted.

Hogy jon letre egy autoipari termek? Durvan es elnagyolva: A piaci bevezetes elott 4-5 evvel strategiai tervezest csinalnak, piackutatast vegeznek, figyelik a konkurenciat, megprobaljak kisakkozni ki mit lep, felvazolnak forgatokonyveket, dontest hoznak, inditjak a kutatasokat, aztan a szeriafejlesztest, ezzel parhuzamosan tervezni kezdik a gyartast, a logisztikat, beszallitokat keresnek es versenyeztetnek, felepitik a gyartosorokat, prototipusokat epitenek, tesztelnek, probagyartast vegeznek, es meg ezer dolgot tesznek addig, amig a melos oda nem all a sor melle es meg nem fogja a csavarozot. Es persze kozben elkoltenek nehany milliard eurot csak ugy mellekesen.
Persze ezutan sem all le az elet, mert marketingelik a termeket, eladjak, javitjak, minosegbiztositjak esatobbi.

Es ezek utan azt mondod, hogy a melos aki lehuzza az eloirt nyomatekra a csavart, ugy ahogy megmondtak neki, szoval o termeli a profitot?

A magyar alkalmazottak egy oriasi szervezet apro fogaskerekei csupan, es bazi nagy onteltseg lenne ha azt hinnek hogy ok forgatjak a vilagot.

Persze aki benne van az nem is gondolja ezt.

"Bangladesben szívesen gyártana különben az Audi is, gondolom, mert olcsó lenne maga a gyártás, csak ide el is kéne hozni az autókat + nem lenne olyan jó a minőség,"

Azert ettol ez bonyolultabb. fontos a foldrajzi elhelyezkedes (nem utazhatnak a legyartott motorok hetekig az autogyarakba) a munakero minosege es hozzaferhetosege, a szabalyozasi kornyezet, az adoterheles, a politikai stabilitas.

Ebben a mufajban szerencsere nem Kinaval versenyzunk. Meg.

De versenyzunk. Azt kene felfogni, hogy lehet verni a mellunket hogy nekunk mennyi minden jar, mert mi kurvakulonleges magyar csavok vagyunk, de a valosagban nem jar lofasz se. Azt kapjuk amiert megdolgozunk, es nem azt amiert a pofankat jartatjuk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.07. 10:42:48

@Shadowbull: A termék fejlesztése jópár év, de a gyártás időtartama is jópár év. A fejlesztésre költ a gyár, a gyártás során keletkezett dolgokat pedig eladja, abból van a bevétel.

Értem én, hogy te a fejlesztői oldalt domborítod, csak önmagában az nem sokat ér (nézd meg, hogy a csak fejlesztő cégek mekkorák, és mekkorák azok, akik házon belül fejlesztenek és gyártanak).

Persze a bérgyártás is egy létező dolog, abból is kitűnően meg lehet élni. (Flex, Jabil...)

"Es? A magyar arak meg nemet viszonylatban rohejesek."
Ezt gondold át még egyszer...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.07. 10:43:34

@Shadowbull: "Es? A magyar arak meg nemet viszonylatban rohejesek."

Meg akkor a magyar életszínvonalnak kb. olyannak kéne lennie, mint a németnek. És hát...

Shadowbull 2013.03.07. 10:49:39

@ColT: nem a fejlesztoi oldalt domboritottam ki, amit leirtam abbol egy kis resz a fejlesztes szerepe. Azt nem akarod megerteni, hogy a "mi termeljuk a profitot" cimu felkialtas egy ilyen globalis ceg eseteben milyen nevetseges kijelentes.

A magyar arak jelentosen alacsonyabbak mint a nemetek. Olcsobb az energia, az ingatlan, a szolgaltatas, az elelmiszer. Ingatlanok eseteben pl. toredekerol beszelunk. Nyilvan a nemet berek aranyaiban is magasabbak mint a magyarok, ezert a nemetek jobban elnek. Nade Nemetorszag a vilag egyik vezeto gazdasagi hatalma, Magyarorszag meg ugye...

csufar 2013.03.07. 10:51:12

most nem az újautó vs régiautó témáról kéne beszélgetni?

csufar 2013.03.07. 10:52:54

aki egyébként azt hiszi, hogy a németeknél kolbászból van a kerítés, az menjen ki és ptróbáljon szerencsét. sokan kullognak haza behúzott farokkal.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.07. 10:54:50

@Shadowbull: OK, arra kellene törekedni, hogy mi is olyanok legyünk (az osrzág mérete mindegy, Svájc sem nagy).

OK, akkor nem "mi termeljük a profitot" hanem "a profit általunk megtermelt része is megy a német állam zsebébe". Ez jobb? Igazából ebből a szempontból hót mindegy, hogy az Audi egész profitja itt termelődik, vagy csak egy része, mert az a pénz, ami a magyarok munkáján keletkezik, kikerül innen.

Shadowbull 2013.03.07. 10:58:52

@ColT: "mert az a pénz, ami a magyarok munkáján keletkezik, kikerül innen."

A magyarok a munkajukert megfelelo ellentetelezest kapnak, az Audi fizet adot, es onkentesen is tamogat egy csomo mindent.

mi kene meg? allamositsuk?

olyan kommunista dolog ez amikor valakinek a profitjat kezdjuk el vizsgalgatni, hogy abbol megis mennyi lenne a meltanyos ha ideadna puszira nekunk.

jarics 2013.03.07. 11:00:17

Mindenkinek aki a profitot kérdőjelezi meg: te talán ingyen teszed a pénzed a bankba? (már ha van természetesen)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.07. 11:01:53

@Shadowbull: Nem kezdtem el a profitját viszgálgatni.
Csak anynit javasoltam, hogy nem fasza dolog, ha más országok cégeit gazdagítjuk, jobb lenne, ha
- kicsit jobban lehúznánk őket - okosabban, hogy ne menjenek el, de több folyjon be az államkasszába, vagy a melósok zsebébe
- ha magyar cégek működnének így, hogy más országokból szipkáznák el a pénzt
és ilyesmiket.

Ahogy az Audi sem jótékonysági intézmény, kifelé Magyarországnak sem kell annak látszania.

Ezt nem sokan fogták fel itt.

nincs_nick 2013.03.07. 11:04:20

@kawa550:
"kis gyösz: toyota iQ" -> NVH mentesen de kényelmesen átszaladtál. iQ nem az, ellenben ilyen autó a kollégám Renault 5 Turbo-ja. Ilyen ma már nincs.

"gokart: bármelyik mini sport, clio vagy akár swift sport" -> Ezek közül egyik sem. Az egy dolog hogy gokart hátul hajt, a felsoroltak meg elől, de vezetve őket is csak egy normál switftből átülve tűnnek gokartnak. Nordschleifere módosított swift sport sem az, elhiheted. Gokart egy lightosan módosított na miata, nem ezek. Ilyet megint nem kapsz újonnan

"szaladgálós: mi a baj pl a vw poloval?" -> Megint kényelmes átsiklasz a többi feltétel fölött. 140-nél egy polo aztán tényleg kényelmes a pályán. Ellenben egy régi Merci az.

"Hogy rányitják-e az ajtót? És hányszor? Kifaxt érdekli ha van miből javíttatni? Kifaxt érdekli ha nem úgy kellett a család szájától elvenni a falatot hogy megvehesd? Ha lenne elég pénzed hogy ugyan úgy megvehess egy újat, ahogy most egy használtat, akkor ugyan úgy nem érdekelne hogy rányitják-e, ahogy most sem."

Egyrészt egy 40e€+-os autó mindenkinek pénz. Akinek nem, azt nem fenyegeti az, hogy a kollégák rányitják az ajtót.:D Másrészt nem csak a pénz számít, hanem az idő is. Az az idő amit a családodra/hobbidra szentelhetsz mindenféle casco ügyintézés helyett. Harmadrészt ne abból indulj ki amit itthon látsz, hogy a "sikeres vállalkozó" lakik egy 5-20mFt-os lakásban/házban, mellé meg kell a 7-es a parkolóba. Amit persze "okosba" hoztak be németből "3 misiból" és ennek megfelelően kezelik.

"De mivel nem telik újra és ezért ha vennél, nagyon fájna minden kis sérülés, ezért inkább nem veszel."

Tudod az ember nem hülye, ott sem ahol van rá pénz. Ha veszel egy új, normálisabb felszerelt 5er-t bejárni, amire rácsapják az ajtót, azt javíttatnod kell, mert értékvesztésnél rengeteget buksz. Ha mondjuk egy ilyen ajtócsapás miatti 1mFt értékvesztés nem számít, akkor persze már más kérdés. De ez bizony mindenkinek számít, mert ez egy jó és igazán tartalmas családi nyaralás ára...

"A lényeg: nem vagy elég zsíros hogy újat vegyél, és ahelyett hogy ezt belátnád, észérveket próbálsz felhozni hogy miért használtat."

Wrong.:) Munkám miatt rengeteg autót vezettem (Aston Margin Vantage-ig bezárólag) és bizony megvettem azt az autót, ami számomra a legjobb. Nem vágyom sem új Porsche Cayenne-re, sem új XJ-re, stb. (Nem mondom, hogy ezeket könnyen megvehetném újonnan, de egy Golfot azért igen.) Ellenben sokkal nagyobb örömmel ülök bele a használt autómba minden nap munkába menet és jövet.:) Mert ezt jó vezetni, az előbbiek meg hát, gusztus dolga. Mondjuk 400 kilóval könnyeben meg kevesebb NVH-val a Vantage még jó is lehetne. Na látod arra például gyűjtenék, hogy mint a német mérnök, 40. vagy 50. szülinapomra meglepjem vele magam. Kár hogy ilyen autó nincs. Addig meg marad a használt, amit jó vezetni, mert sajnos az újabbak nem ilyenek. Gt86 kapcsán is ment a hozsanna, és bár tényleg jó a maiakhoz képest, de egy régebbi roadster képest, hát ez egy műanyagdarab és úgy is viselkedik az úton. (Maiak közül persze talán a legjobb az nc miata mellett vezetési élményre.)

"És ne keverjük már ide ha valaki veteránokat gyűjt mert azokat már nem kapni újonnan....."

Rajtad kívül eddig senki nem keverte ide...

autokatalog 2013.03.07. 11:11:23

@Shadowbull:

" Naja, mert az elvbarataid megzsaroltak oket, hogyha maradnak akkor nem lesz nyugdijuk."

Latom a "tudomanyos alapon nyugvo, megdontetetlen bizonyitekokkal valo epeszu erveles" neked is megy.Biztos,hogy nem inkabb te vagy a partszeminariumon agymosodott paranoias droid?

"Ajanlom tanulmanyozd egy kicsit a debreceni villamosepitest..."

Szerintem te tanulmanyozd mert sehol nem sikerul kifzetetlen alvallalkozora bukkani.De ha megis, remelem nem leszel rest belinkelni.

"Mondj 3 konkret peldat."

www.bankszovetseg.hu/wp-content/uploads/2012/10/HSz2011_2_175_177.pdf

"Persze, ez utóbbi üzenet sem zavarta meg azon tagállamok – Ausztria,
Ciprus, az Egyesült Királyság, Franciaország, Magyarország, Németország, Portugália –
adójogalkotását, amelyek megelégedtek az Európai Uniónak a bankadó szükségességére
vonatkozó nyilatkozatával, és nem várva az egységes álláspont kialakításának elhúzódó
vitája során megszülető szabályozási alapelvekre, nemzeti szinten kerestek megoldást az új közteher bevezetésére. Svédország és Magyarország kivételével a tagállamok 2011-től
léptették hatályba bankadótörvényeiket."

"Nem csokkent."

Dehogynem.Attol,hogy ez a tendencia meg megtorpant attol meg csokkent.Tudom,vagyaid netovabbja ebben is a szcialista modell lenne de megduplazassal sajnos egyelore nem szolgalhatnak.

" Lett egy csomo kozmunkas, ennyi."

Tobb szazezer, ket es fel ev alatt.Gondolom erre is van konkret linked.

"Mikozben eltapsoltak 3000 milliardos nyugdijvagyont,"

A hasad ujabb hangos utogetesen kivul valami komolyabb bizonyitek erre?

" az ossz adoterheles az egeket veri, redisztribucio tekinteteben vilagelsok kozott vagyunk, es zuhan a gazdasag."

Elvtarsaid hitelbol elese, 10%-ot verdeso allamhaztartasi hianya,na meg a tucatszam elhazudott mutatok utan nem volt hova zuhanjon, ugyhogy az akkori idokhoz kepest szinte az egekben jar, es ugy hogy meg a Gyurcsany-Bajnai IMF cechet is kohogi.

"Ugy nem tudjak a fejedhez vagni hogy mekkora baromsagot mondtal mondjuk 10 evvel ezelott :)"

A te baromsagaid bizonyitasara eleg volt egy nap is,nemhogy tiz ev:))

@35up: " Vagy durvan lecsuszott, amitol frusztralt lett, vagy bekerult valamelyik partkozeli vallalkozoi korbe, es teljesen elvesztette a realitaserzeket - de ez majd visszater, ha nem fizetik ki :)"

Szerintem inkabb teged frusztral -nem is kicsit - az,hogy a hulyesegeidre bizonyitekot,az altalam leirtakra pedig konret cafolatot egy nap alatt sem tudtal talalni.Igy marad temarol valo eltereles.Biztos jo lenne,ha valaki massal atelt korabbi vitabol adodo serelmekre kenhetned a barosagokkal valo szembesítest de en itt inkabb olvasni szoktam.

autokatalog 2013.03.07. 11:21:13

@Shadowbull:

"olyan kommunista dolog ez amikor valakinek a profitjat kezdjuk el vizsgalgatni"

Persze amikor te jelented ki - tereszetesen megfellebezhetetlen tenykent -,hogy a magyar vallalkozo Ml mercire meg thai utazasra kolti csak a penzet az nem zsebben kotoraszas es nem is a jol ismert altalanosito baromsag.

Shadowbull 2013.03.07. 11:23:54

@autokatalog: "Biztos,hogy nem inkabb te vagy a partszeminariumon agymosodott paranoias droid?"

Pedig egeszen konkretan igy tortent. A nyugdijjarulekot atneveztek adova, es kinyilvanitottak hogy aki manyup-ban marad, az nem szerez allami nyugdijjogosultsagot, a befizetesei ellenere sem. Mi ez ha nem zsarolas?

"sehol nem sikerul kifzetetlen alvallalkozora bukkani."

Konkret ceget tudok, akit nem fizettek ki, veletlenul van rokonom, aki ilyen cegnel dolgozik. Es nem ez a ceg az egyeduli milliardos nagysagrendben nem fizetett a fovallalkozo. Egyebkent maga az egesz projekt a fideszes impotencia egyik legfenyesebb bizonyiteka, de van jopar.

"Tobb szazezer, ket es fel ev alatt"

Hol lett Magyarorszagon tobb szazezer munkahely? ne rohogtess mar.

"kivul valami komolyabb bizonyitek erre?"

fentebb volt egy link kerlek alasan. A nyugdijvagyon eltunt, hatasa nulla.

"Elvtarsaid hitelbol elese"

nekem ugyan nem elvtarsaim. Az akkori idokhoz kepest bizony zuhan.

"Dehogynem.Attol,hogy ez a tendencia meg megtorpant attol meg csokkent."

legyel olyan jo es nezd meg az adatokat. januarban 21.188 milliard volt az adossag. Kormanyvaltaskor meg kicsivel 20.000 milliard alatt. Es mindezt ugy hogy 3000 milliard elparolgott a levegoben.

A duplazast en meg nem emlegetnem, Viytkaek az elso ciklusukban durvan 50%-ot emeltek rajta...

Chabs 2013.03.07. 11:23:54

@kawa550:
'Tehát a lényeg: olyan autót, amilyent szeretnél újban, NEM ENGEDHETSZ MEG MAGADNAK. Olyant meg amilyenre TELIK, nem szeretnél'

Igy jartam. Nem jott be az elet :)

Shadowbull 2013.03.07. 11:25:17

@autokatalog: kontextusbol nem illik kiragadni, mert akkor ohatatlanul hazudni kezdesz. Mondjuk egy fideszdroidnal ez alapveto uzemmod :)

Chabs 2013.03.07. 12:13:47

Egy atlagos uj tucat auto ara: 3.5 millio ft
Ez azert nem keves penz. Egy millioval olcsobban mar ilyeneket kapsz:

www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/525/bmw_525d_touring_automata_xenon-navi-bor-head_up-6356142

Es maradt egy millad szervizre, uzemanyagra, van alattad egy komoly auto amit elvezet hasznalni.

Nem szegyen az ha nem tellik vadiuj 5re, de ennyi penzt sajnalnek kiadni egy uj focusra.

Persze vannak olyanok akiknek az uj kocsi a meno, legyen az akarmilyen alap tucat.

Ha meg nem lennenek igenyeim es jo lenne valami alap fos kicsi motorral es az auto kizarolag hasznalati targy, semmi erzelem, akkor meg vegkepp nem vennek uj fost 3.5 millaert, akkor sem ha 2szer annyim lenne felreteve.

autokatalog 2013.03.07. 12:14:24

@Shadowbull:

"Pedig egeszen konkretan igy tortent. A nyugdijjarulekot atneveztek adova, es kinyilvanitottak hogy aki manyup-ban marad, az nem szerez allami nyugdijjogosultsagot, a befizetesei ellenere sem. Mi ez ha nem zsarolas?"

Vakali a maganba fizet de az allam viselje a kockazatat?Esznel vagy? Kb. olyan ez mintha az altalam leirtak utan toletek varnek kituntetest november 7.-e alkalmabol

"Konkret ceget tudok, akit nem fizettek ki, veletlenul van rokonom, aki ilyen cegnel dolgozik. Es nem ez a ceg az egyeduli milliardos nagysagrendben nem fizetett a fovallalkozo."

A nagymamam Kadar Janosne Mariska neni legjobb baratnojenek az unokahuga es meselte,hogy valami Sedobull nevu fazon a Demokratikus Koalicio uj sajtofonoke es mint ilyen sokkal hitelesebb mint mondjuk a fosodratu media,ami egy emberkent tudositana ha letezne akar egyetlen kOZGEP-karosult vagy hatosagokhoz fordult ki nem fizettett hitelezo.

"Egyebkent maga az egesz projekt a fideszes impotencia egyik legfenyesebb bizonyiteka, de van jopar."

Akkor epp ideje,hogy tanuljanak egy kis profizmust az 500 milliardos, ropke tiz ev alatt elkeszult metrotobol vagy A 42 milliardos volgyhidbol,esetleg a liberalbolsevik diettantizmust(no nem ami a lopasi technikat illeti)megtestesito siksagra epitett autopalya alagutakbol.

"Hol lett Magyarorszagon tobb szazezer munkahely?"

KSH.hu

"fentebb volt egy link kerlek alasan. A nyugdijvagyon eltunt, hatasa nulla."

Egy szazhuszonhatodik fullbalos intenetoldal nekem keves.En sem egy jobbikos szorolapot linkeltem.

(OFF: Neha azert szelsobalon is latni erdekes dolgokat)

Mellesleg ha szorol-szora igy is van az allami vagyon orok garancia a nyugdijakra mig a korabban ezt kezelo szoci nagyvallakozok csodjekor vagy lelepesekor mindent bottal uthetsz.

"nekem ugyan nem elvtarsaim."

Persze,hogy nem:)

"legyel olyan jo es nezd meg az adatokat. januarban 21.188 milliard volt az adossag. Kormanyvaltaskor meg kicsivel 20.000 milliard alatt. Es mindezt ugy hogy 3000 milliard elparolgott a levegoben.

A duplazast en meg nem emlegetnem, Viytkaek az elso ciklusukban durvan 50%-ot emeltek rajta..."

Ezekre most te kuldj kerlek valami valoban autentikus linket mert nekem most mennem kell.

" kontextusbol nem illik kiragadni, mert akkor ohatatlanul hazudni kezdesz. Mondjuk egy fideszdroidnal ez alapveto uzemmod :)"

A mellebeszeles meg reges-regi kommunista retorika:) Kontextusbol kiragdni meg tenyleg primitiv patkanysag.Ugyhogy,parancsolj:leirhatom,hogy egeszen pontosan azt irtad,hogy a magyar vallakozo is kiviszi a multihoz hasonloan az orszagbol a penzt mert o sem kolti masra csak ML Mercire, thai utazásra,meg szexturara.Igy jobb? Az elobb meg csak szimpla zsebben kotoraszas lett volna, most viszont egeszeben idézve egy gyermeteg es irigy altalanositassal fuszerezett ostoba baromsagok suru halmaza...

nincs_nick 2013.03.07. 12:15:38

@autokatalog:
"A hasad ujabb hangos utogetesen kivul valami komolyabb bizonyitek erre?"

Államadóssági számokat nézd meg. Elloptak 3000mrd-ot, miközben 1000mrd-vel sikerült csak csökkenteni az államadósságot. Igen ellopták , padlást söpörték komcsikhoz méltóan, mert befenyegettek mindenkit, hogy nem lesz állami nyugdíj. Erre mi lett? Mégis lesz állami nyugdíj azoknak akik maradtak (pl. Matolcsy), de az átlagnak már semmi, mert járulék helyett már adót fizetsz a tb-nek, hogy ne legyen nyugdíjfizetési kötelezettségük.

"Elvtarsaid hitelbol elese, 10%-ot verdeso allamhaztartasi hianya,na meg a tucatszam elhazudott mutatok utan nem volt hova zuhanjon, ugyhogy az akkori idokhoz kepest szinte az egekben jar, es ugy hogy meg a Gyurcsany-Bajnai IMF cechet is kohogi."

Tipikus pártkatona gondolkodás. A másik oldal (dehogy másik, egy brancs ezek, csak téged etetnek ezzel) balfaszsága nem mentség a tiédre. Számos világcégnél ott a példa, hogy egy, max. két év alatt talpra állított egy hozzáért ő management. Ezeknek meg még most is az a nagy tervük, hogy majd az MNB deviza tartalék feléléséből húzzák valameddig. Után mi lesz? Ha nem megy be kell látni és elkullogni szépen. Vonatkozik ez Gyurcsányra/Bajnaira/Orbánra/Matolcsyra és velük együtt az összes kisztitkárra.

autokatalog 2013.03.07. 12:19:39

@autokatalog:

"(OFF: Neha azert szelsobalon is latni erdekes dolgokat)"

Bocs,lemeredt a link:

nepszava.com/2013/02/velemeny/bartus-laszlo-egy-tuntetes-margojara.html

autokatalog 2013.03.07. 12:25:29

@nincs_nick:

"Számos világcégnél ott a példa, hogy egy, max. két év alatt talpra állított egy hozzáért ő management."

Nezd ha te tenyleg annyira sotet vagy,hogy egy vegletekig kirabolt es eladositott orszagot a bankhitelekkel becsapott lakossag millios hanyadaval egyutt egy "menidzsment" altal ropke ket ev alatt helyrepofozhato ceghez vagy kepes hasonlitani akkor veled sincs tul sok targyalnivalo. Meg most mar tenyleg ebedelnem kell:)

nincs_nick 2013.03.07. 12:32:50

@autokatalog: Igen ilyen "sötét" vagyok. Magyarország rossz helyzetben volt (most mégszarabban, mert már remény is alig a kilábalásra az elvándorlás és a kisebbségi népességrobbanás miatt), de semmivel sem volt rosszabb helyzetben mint pl. Lettország négy éve. Ők simán konszolidálták a gazdaságukat. Nálunk ráadásul még ott van a közvetlen példa is: semmi mást nem kellett volna tenne, csak ugyanazt, amit Szlovákia csinált a Dzurinda kormány alatt. De az MSZP/Fidesz ehhez is hülye.

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.07. 12:48:30

@ColT: vegyél audi részvényt, és máris a te profitod. Tényleg... okos ember vagy, régóta cserélünk eszmét, ennyire nem érted?

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.07. 12:53:28

@Shadowbull: teljesen felesleges vitatkoznod vele, nyilvánvalóan ezért kapja a fizetését a gyerek.

Ha meggyőződéses, akkor agymosott, soha nem fogod meggyőzni, ha meg valami szervezet tagja, akkor meg be vannak készítve a lufiválaszai.

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.03.07. 12:58:02

@autokatalog:

Nem tárgyalok olyannal, aki kiforgatja a szavaim, ilyen stílusban beszélgess az elvtársaiddal a narancsgyűlésen.

Shadowbull 2013.03.07. 13:15:38

@autokatalog: "Vakali a maganba fizet de az allam viselje a kockazatat?Esznel vagy? "

Senki nem beszelt errol. ha az allam jarulekot von le tolem, akkor joggal varom el, hogy azert cserebe jogosultsagot is szerezzek. Persze ha ezt nem akarja, akkor megallapodhatunk ugy is, hogy nincs jogosultsag, de akkor jarulekot sem fizetek.
Namost a jarulekok atnevezese adova, es a jogosultsag megszuntetesevel valo fenyegetes az bizony maffiamodszer.

"ha letezne akar egyetlen kOZGEP-karosult vagy hatosagokhoz fordult ki nem fizettett hitelezo."

Nem beszeltem a kozgeprol.

hvg.hu/itthon/20120308_debrecen_tuntetes_alvallalkozok

Ez egyertelmuen fideszes mutyi, a penzt lenyultak, a tobbiek meg bekaphatjak tovig.

"van az allami vagyon orok garancia a nyugdijakra "

LOL :) Nem lesz mibol fizetni, baxhatod a garanciat :)

"mig a korabban ezt kezelo szoci nagyvallakozok csodjekor vagy lelepesekor mindent bottal uthetsz."

Szoci nagyvallalkozok? Nemzetkozi bankmultik meg az OTP? Csanyi miota szoci? Egyebkent meg ezerszer jobban bizom a bankokban mint a magyar allamban.

"Ezekre most te kuldj kerlek valami valoban autentikus linket mert nekem most mennem kell."

www.akk.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy

"most viszont egeszeben idézve egy gyermeteg es irigy altalanositassal fuszerezett ostoba baromsagok suru halmaza..."

Lofaxt kerlek alasan. A kollega azt mondta hogy minden gondot megoldana ha magyar vallalkozok termelnek a hasznot, mert azok nem viszik ki az orszagbol. erre irtam a peldat, hogy de igenis kiviszik ok is, ha olyanjuk van.
Nem mondtam hogy mindegyik ezt csinalja, es azt sem mondtam hogy nekem ezzel bajom lenne. Az o profitja, azt csinal vele amit akar.

Rocko- 2013.03.07. 13:17:23

pártállás nélkül, egy kis statisztika a költségvetésre: www.hazaeshaladas.hu/kozoskassza#/common/2012

McZozo 2013.03.07. 13:18:18

@Shadowbull:

Mondjuk en nem hiszem hogy az EU miat van szarba a magyar mezogazdasag, de mondjuk a let pont nem azert toljak bele hogy fejlodjenek, hanem sok esetbe pont azert hogy ne termeljenek vagy csak beszolgaltassak tarolokba. Ezzel nem a fejlodest osztonozve.

Viszont multkor hallottam egy szagertot nyilatkozni aki elmondta hogy mondjuk mig a korulottunk levo orszagok nagy reszeben kialakult az ontozeses gazdalkodas, (persze befetketessel) addig mi meg mindig az 1980 as szinten tartunk es bizunk istenben. es peldaul a buza kukorica termelese emiatt hullamzik nalunk annyira mert ha nincs eso azert szarad el ha meg van eso azert rohad el nalunk, addig a kornyezo orszagokban sokkal kiegyenlitettem az eves hozam

McZozo 2013.03.07. 13:29:05

@Shadowbull:

Nem igaz hogy ilrelevans. En bennem pont akkor erett meg az elhatarozas hogy lepni kell otthonrol, (nem is huszoneveskent) amikor felvettek egy bankhoz ami akkor telepult hozzank es az ember akitol atvettem a melojat elmondta hogy o pont a negyszereset keresi mint amit nekunk adnak. Innetol csak az votl a cel hogy tapasztalatot megszerezni, es amint lehet dobbantani. KEt evet lehuztam es most mar ANgliaba vagyok. Miota megnyilt a szabad munkaeroaramlas, azota igenis relevans 1000 euro nettot kaptam otthon kozepvezetokent, vagy most hasonlo beosztasban de raadasul videken (ahol alacsonyabbakl a fizuk 3500 nettot kapok

McZozo 2013.03.07. 13:40:16

@autokatalog:
azert a baloldali privatizaciorol anyit megemlitenek hogy az egeszet az mdf talata ki az elso szabad valasztasok utan azzal az antal jozsef altal kitalat megjegyzessel hogy ezen gyorsan tul kell esni hogy az allamnak minel kevesebbe fajjon. Es igy az MDF teremtette meg ezt az egesz hulyeseget ami megyjegyzem khm Jobboldali

beavereater 2013.03.07. 14:16:50

@McZozo: Hazánk kissé szarráverné az eu-s országokat, ha a mg-i termelés 80-as évekbeli szinten lenne, olvass utána bátran. Pont ez a baj, hogy az elbaszott birtokszerkezet->állatartás-növterm. arány felborulása/érdekképviselet zéró/tőke nyista/idióta jogszabályok/harácsoló ügyvédek/nettó politikus tolvajok és jámbor parasztok szerencsés együttes szereplésének köszönhetően a mg. csak az eu-s támogatásokban bízhat többnyire. Ha nem azé a föld, aki megműveli, nem fogja vonzani a tőkét, ilyen qrva eccerű. A 3 M földbirtokos országában 200párezren gazdálkodnak, tehát parasztok, ez autóiparra lefordítva: add oda az AUDI AG-ot zusammen simicskáéknak, hogy majd bérelhetik tőlük a friccek egy méltányos(lajosék által meghatározott) összegért, bármikor kirúgva alóluk a sámlit, plusz megkapják ellenőrnek budaigyuszit merő jóindulatból, oszt' lesz a Daciának egy újabb vetélytársa qrvagyorsan.

Dióhéjban ennyi, de sajnos tudnám még illusztrálni.

beavereater 2013.03.07. 14:21:25

@Shadowbull: hagyjad, szerintem elpasszolta pillanatnyi(?) elmezavarában a bordó w116-ot és úgy megbánta, hogy azóta se tért magához. Remélem, csak szimplán gazdag, nem afféle habonyári-spindoctor, mer' akkor lesz nemulass!

35up (törölt) 2013.03.07. 14:23:12

@Shadowbull: A Megyeri-hidat, ahol szinte egy alvallalkozo sem lett kifizetve, a Kozgep es a Strabag epitette.

beavereater 2013.03.07. 14:26:57

@beavereater: khm, habonyárpi, eszem a zuzáját.

norbius 2013.03.07. 15:11:56

Sziasztok,
elnézést, nem tudom végigolvasni az összes kommentet, ezért lehet megismétlek vmit, de:
a Totalcar szerint aki kicsit is konyít a kocsikhoz, nem vesz új autót? Ahogyan a cikk fogalmaz: akinek van lövése az autókhoz, nem vesz új autót.
Ezt ezúton kikérném magamnak.
Azért mert Ti keveset kerestek és ezért értelemszerűen összehasonlíthatatlanul máshol helyezkedik el az ingerküszöbötök, nem jelenti azt, hogy egy tehetős autóbuzi ne vehetne új kocsit. Ha vki új autót vesz, azt jelenti, hogy lövése sincs a kocsikhoz??? Őszintén remélem, hogy ezt Ti sem gondoljátok komolyan.
Ehhez hasonló kategória, amikor a 30-40M-s M5/AMG tesztjén a fogyasztáson vki kiakad...
Higgyétek el, hogy egy bizonyos szint felett nem számít az értékvesztés, és bizony sztem épp az a jólét jele, ha vki a saját igényei kiszolgálására képes felárat fizetni.
Még gyerekkoromban volt egy srác, akinek hihetetlen mennyiségű pénze volt (legálisan így titkolnia sem kellett), és az autókért is nagyon odavolt, mégis Golfot vett, mert az tetszett neki. Én bevallom, h kicsit értetlenül álltam ez előtt, de egy barátom csak ennyit mondott: ez az igazi gazdagság, ha azt vehetsz, ami igazán tetszik, és nem foglalkozol semmi mással. Nem tudom ez hogy jött ide, de sokszor gondolok rá :)
Szóval a Totalcar újautó-vásárlókat "becsmérlő" véleménye már több helyen megjelent, és csak jelezném, hogy ezzel sztem az olvasótábor egy komoly részét bánthatjátok, ugyanis alapvetően Ti is új autókról írtok, új autót vásárló emberek részére, és ugyanakkor jelentős részben autóbuzik az olvasóitok, ergo nem lehet kizárni, hogy a két tábor között létezhet némi átfedés.
Üdv
N

McZozo 2013.03.07. 15:23:33

@beavereater:
a 80 as eveket technikailag gondoltam nem termelesileg.

Az egy masik tortenet amit mondasz es abban egyetertek hogy nalunk kijatszottak a foldeket sogor komanak igy ma mar a legnagyobb resze nem termelesre van hanem allami es eus szubvenciok semmi munkaval torteno besopresere, ami egy nonszensz, de ez most egy masik tortenet nem akartam ennyire belemenni

nincs_nick 2013.03.07. 17:19:34

@norbius: A Totalcar az autós újságírás Blikk-je (tisztelet a kivételnek, pl. Csikós felújítós cikkei), illik úgy is kezelni az itt megjelenteket.:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.03.07. 19:39:04

@norbius: Kikérem magamnak a kikérésedet. Badarságot beszélsz, sehol nem állítja a cikk azt, hogy aki ért az autókhoz, nem vesz új kocsit.
Elhiszem neked, hogy a prekoncepciódba ez az olvasat illik, de tételesen nem ez hangzott el, hanem:
"Ettől függetlenül félreértés az, hogy kizárólag használt autót szabad venni. Ezt általában olyanok mondják,
– akiknek van lövésük az autókról;
– a telefonjukban pedig ott az ismerős autószerelő és a kedvezményes alkatrészforrás száma;
– nincs pénzük autóra."
Ezt nem lehet úgy érteni, mint ahogy te előadod.
Az pedig csak természetes, hogy baromira nem pénztárca függő, ki menyire ért az autókhoz, vagy ki mennyire autóbuzi. Még csak nem is azon múlik, új, használt, kicsi vagy nagy autót vesz. És ilyesmit szerintem sosem olvashattál és nem is fogsz a TC-n.

kisvidra 2013.03.07. 20:09:04

Többen olvasgatják a Tc-t szerte a világban, és esetleg volna is pénzünk új autóra, de mégis használtat veszünk, illetve úgy voksolunk, hogy akkor inkább azt, ha valamit.
Kíváncsi vagyok, a magyarországi Audi munkásai mennyi jutalmat kapnak, mert itt Németországban a VW most minimum 7200 eurót (brutto) ad a munkásainak jutalmul, holott a vállalti sikerhez neméppen ők járultak hozzá a már eleve magas bérköltségükkel...

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2013.03.07. 20:41:48

@norbius: szerintem pont hogy nem újautótulaj-ellenes a cikk. Meg is lepett.

Amúgy az a helyzet, hogy ma Magyarországon a gazdasági realitás magánszemély részére az, hogy egy 2-3 éves, gondosan kiválasztott használt kocsi sokkal jobb ar-teljesítmény arányt ad, mint egy új.

Pl most vettem 2.3m-ért egy Focus Titaniumot, 3 éves lesz, 110 lovas, jön-megy, és közel nem ér kétszer-háromszor ennyit egy új.

papa33 2013.03.07. 21:16:27

Kicsit elment a politika irányába.

Egy dolgot elfelejtenek, ha nem vesznek újat, használt sincs.
Meg mintha szégyen lenne az új (bár újabban vannak irigyek és ebből gondok, de ez külön történet).
Azt is elfelejtik: addíg nyújtózkodj...

Meg az elvárásokat a realitásokhoz igazítani.

Nos, akinek jó a nem prémium, és hosszú időre vesz, azt nem érdekli az értékvesztés.
Én pont az első svájci kb 50% hitellel nem jártam anyira rosszul, mintha közben emelkedett volna az ára, sok százezret spóroltam a Ft hitelhez képest, de szerencsém is volt.
Nos, nem érdekel, hogy még x ugyanilyen van az utcában, 12 éves és és még jópárat megy, ha cserélem is családban marad, tök nem érdekel az értékvesztése (az egyik legolcsóbb és legmegbízhatóbb, ha az ÖSSZES költségeket írnám, sok új és HASZNÁLT tulaj elsírná magát).

Mindezt azért, mert nem hülye aki újat vesz. És az sem érdekel, hogy képes vagyok évi 5-9 ezret menni a huszonezrek helyett. Pont arra kell amire.

És az a sok Suzuki tulaj, idős ember, aki egész életében szívott mindenféle szoci autóval, alkatrészek, szerszámok és lerobbanások... végül megvették életük első-"nyugati"-utolsó autóját és gondtalanul használják húsz évig, majd az unokák.
Mert nem csak problémás prémiumok kellenek.

Üdvözletem mindenkinek: K-ra nem érdekel mit szól a szomszéd!

whale 2013.03.07. 21:32:50

2000-2004 között 3 új autót vettem.Aztán az utolsót 2006-ban ellopták. 1.2 M -Val ültem bele és a végén a biztosító a kezembe nyomott 200000 ft-ot. Akkor megfogadtam, hogy ebbe a tetű szar országba egy guriganal drágább autót soha többet!
Ezekre az utakra? Erre a moralra? Minek?
Nem rég vettem egy 11 éves Accordot, belerakattam a gázt és meg messze vagyok az 1 gurigátol...

bali08 2013.03.08. 02:13:41

Nagyon sokféle elmélet elhangzott itt arra, hogy miért nincs új autó eladás. Mindegyikben van talán igazság. Véleményem szerint ma aki gondolkodó ember csak akkor vesz új autót ha tényleg annyi pénze van, hogy nem számít neki a használthoz képest sokkal magasabb ár és a nagy értékvesztés. A másik ilyen vásárló meg talán aki kis kategóriás autót vesz kevés használatra nagyon hosszú távra. Pl.: nyugdíjas házaspár micraja, swiftje, thaliaja stb.
A cikk meg érthető, hogy Tibi nem azt mondta, hogy mindenki 300-at keres hanem azt, hogy aki ennyit az vásárolhatna új négy kerekűt.
Abban viszont nem értek egyet a cikkel, hogy ha nekem van megtakarításom akkor én ne legyek már "hülye" azért mert nem rohanok az első kereskedésbe új vasat vásárolni, még ha félek is esetleg elkölteni a pénzem. Szerintem az emberekből pont ez hiányzott, hogy kicsit előre látóak legyenek és ne égesse már annyira a pénz a zsebüket. Asszem az utóbbi évek örök lecke volt jó néhány magyar számára.
Másik gondolatom pedig az, hogy a gazdasági helyzetről alkotott képünk, elképzelésünk sosem lesz tiszta már abból kifolyólag sem, hogy sosem tudtuk és sosem tudjuk meg az igazságot a háttérben zajló folyamatokról.
Sokan írták, hogy ha nem fogyasztunk akkor főleg nem megy az ország, nos erre azt tudom mondani, hogy a 60-as években majdhogy nem világelső volt a mezőgazdaságunk, ha kicsit is utánaolvasunk interneten vagy szakkönyvekben akkor kiderül, hogy a világon az egyik legjobb minőségű szántóföldekkel rendelkezünk. Kérdezem én, ebből ma mit hasznosítunk? A választ szerintem lehet sejteni. A iparunkat meg nem is kell soroljam, mindenki tudja, hogy ami magyar volt az mára tönkrement, eladtuk, átvették. Tehát lehet mondani, hogy fogyasszunk de kicsit régebben nem is kellett ezen gondolkodni mert pörgött minden és a pénz itt maradt, erről nem kellett beszélni mert maguktól mentek a dolgok.

Shadowbull 2013.03.08. 06:38:49

@kisvidra: az ilyen osszehasonlithatas baromsag. A magyar bereket a magyar viszonyokkla kell osszevetni, nem a kulfoldiekkel.

Shadowbull 2013.03.08. 06:40:51

@McZozo: egyeni szempontbol lehet relevans. ha annyit akarsz keresni, akkor kimesz kulfoldre, azaz kiszallsz a magyar viszonyok kozul, es atmesz a kulfoldi viszonyok koze. Ez a lehetoseg mindenkinek adott.

De azt kovetelni, hogy Magyarorszagon fizessenek kulfoldi bereket, az nevetseges.

35up (törölt) 2013.03.08. 09:18:12

@kisvidra: Kapjanak inkabb a nemet arak melle magyar fizetest? :)

McZozo 2013.03.08. 10:14:37

@Shadowbull:
Nem kovetelem azt hogy otthon adjanak kulfoldi bereket de azert valamilyen szinten kozelito aranyos bereket adhatnanak, mert lassan ott tartunk hogy a termekek es szolgaltatasok dragabbak otthon mint kulfoldon.
Plus otthon evrol evre romlik a helyzet. 10 evet dolgoztam otthon es minden egyes evvegen kitaltak valamit hogy miert nincs bonusz (ok az ember tuleli) de fizetesemeles sincsen mert most valsa g van most ez van az van, kozbe meg azt lattuk hogy mondjuk az angol anyavallalatnal meg szortak a penzt bonuszokra fizetesemelesekre mikozbe nalunk meg megszoritass volt allandoan. Es ebbol a megkulonboztetesbol is elegem volt. Mindig csak ugy tudtam utanamenni az inflacionak es kicsikarni fizuemelest ha ceget valtottam. de azert az ember ezt is megunja hogy 2-3 evente valtania kell mert kulonben le se szarjak.
Amugy meg nem ertunk egyet mivel szerintem a tarsadalom az egyenek osszessege es ha totalis piac van szabad aramlas "elvileg" akkor igenis valamilyen szinten a cegek is versenyeznek a jo munkaeroert nem csak mi az allasokert. Igy ha kint tobbet ajanlanak akkor az ember odamegy.
Persze ebbe bele lehet kotni es az elmelet ott bukik meg, hogy nalunk azert az esetek nagy reszeben a multik ilyen shared service centernek nevezett rabszolgatelepeket tartanak. ahol az a cel hogy minel tobb orat kisajtoljanak a minimalis berert es igazabol kiemelkedoen minosegi munkat el se varnak mert tudjak hogy az emberek ugyis elmennek egy ket even belul mert olyan rosszak a viszonyok de akkor is felvesznek majd masik harom betanitott diplomas majmot aki majd megcsinalja jol rossszul de meg.
Erre en meg mindig azt proba ltam megmutatni a fonokeimnek, hogy ez nekik is kar csak nem fogjak fel mert ha tartananak oktatast odafigyelnenek es megbecsulnek a magyarokat is akor lennenek ott is szakkepzett tapasztalattal biro emberek akik nem cseszik el a dolgokat igy minden siman mehetne ehelyett allandoan valsagkezeles kapkodas mert senki nem tud semmit. Konkret szamokat is tudtam mogerakni a karokra vonatkozoan. Azt hiszed erdekelt valakit mindig lesoportek.
Nagyon szomorunak tartom ezt a megkulonboztetest mert nem jo a kozerzetnek a hatekonysagnak. 2009 ben egy ujonnan nyilo SSC be vettek fel engem is kozepvezetonek akor toltottek fel az egeszet kb 400 embert vettek fel 2011 re kb 80 % lepett le aminek a 60% minimum kulfoldre, mara meg mar egy sincs ott a velem kezdo emberekbol. Itt megg elso teljes evemet zartam le a valsag kozepen ha nem is nagyot de osztanak bonuszt fizetnek fizetesemelest es reggel 8:30 kor kezdek es delutan 4 ora 50 kor kiesik a kezembol a szamitogfep es megyek haza. Plus za korul;menyek felelossegek megbecsules is mas. Es ez azert otthon is kitudodik es a berek melett ezekkel is tisztaba kerulnek az emberek. LAss csodat epp anapokba derult ki hogy fel millio ember mar le is pattant. ~Ugyhogy igenis kenytelenek lesznek idovel a cegek globalisan kezelni a munkavallalokat, vagy visszamegyunk a szocializmusba es egyszeruen megtuiltjuka szabad emberaramlast europaban. Az egy masik megoldas.

35up (törölt) 2013.03.08. 11:30:15

@McZozo: Sorry, de a magyar szolgaltatasok arai koszono viszonyban sincsenek a nemetorszagiakeval.

35up (törölt) 2013.03.08. 12:50:32

@McZozo: "Ugyhogy igenis kenytelenek lesznek idovel a cegek globalisan kezelni a munkavallalokat, vagy visszamegyunk a szocializmusba"

Egy fraszt. A szocializmus pont az lenne, ha mindenkinek azonos bert fizetnenk, a teljesitmenytol es a gazdasagi realitasoktol fuggetlenul.
Egyenlo berrel te kegyetlenul megszivnad, mert egyenlo berek mellett senki nem vallalna a magasabb logisztikai koltsegeket, nyelvi es kulturalis akadalyokat, hanem hazavinne a termeleset, te meg allhatnal sorba munkanelkuli segelyert.

BTO11 2013.03.08. 20:21:25

látom azért van itt 1-2 statisztika fejü,és gyártó.mitöl is lett a válság??? ja a jólfestő statisztikától aminek semmiköze nem volt a valósághoz,és még most is széprefestik a statisztikát.
hány adófizető van ebbe az országba?mennyi belőle a nem állami alkalmazott??na a maradék tartja el ezt a kib@xott országot.az hogy itt 1szük réteg qrva jól keres de nem költ a kormány elképzelései ellenére az azért van mert nem sokan vannak és ők járnak a külföldi renszámos kocsival és kapnak a seggük alá korlátlan használatra céges vasat. a többi az csak jobbágy ma már.

Crescendo 2013.03.08. 23:42:11

@zupa: kiveve, ha pl. euroban kapod a penzed, mert akkor tenylegesen meg olcsobb is lehet... A fizetokepes kereslethez fogjak valahol igazitani a gepjarmuarakat egy emeles ellenere is.

Profka 2013.03.17. 21:30:25

Miért nem veszek új autót:
1. Csak hitelből vagy lízingből menne, ezekkel már pofára estem (2x gazdasági totálkár más hibájából)
2. Saját forrásból csak lassan gyűlne össze 2 gyermek + lakáshitel mellett egy új jármúre való, mivel a külső finaszírozás fentiek miatt már kizárt
3. Az új autók szart se érnek, mert már beléjük van tervezve az elavulás, rövid élettartam, lehúzós szervíz és alkatrészutánpótlás
4. Mert kiképeztem magamat a 90-es évek végi VW modellekből és bizton állíthatom, hogy a benzinesek 400-500 ekm-t míg a dízelek 1 millió kilómétert is elmennek. Aztán egy felújítást is elbírnak. Egy jó kasznis, saját vezetett szervíznapló, 2-3 jó autószerelőhaver és szemberöhögöm a M, N, O, P, Q, T-és rendszámokat még 10-15 évig fillérekből. Egy kasznis rozsda vagy szépészeti javítás egy havi lízingdíjból 4-5 évre kijön. Olcsó az alkatrész is. Csak vedd a fáradtságot, hogy az ezekhez a modellekhez kapható szervízkönyvet megvedd és elolvasd. Na meg legyen egy alapszerszámokkal felszerelt garázsod a karbantartáshoz. Én mondom ha belejössz élvezet lesz.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.18. 01:08:46

Haha, még hogy menekülni fognak vissza az új autókhoz...?Mikor a nagy részének tankolni sincs pénze? Meg örül, ha fizetni tudja a svácifrank-hitelét a lakására, és nem kell az ócsai "lakóparkba" költöznie...:-/ Majd akkor ha olyan fizetések lesznek, mint az EUban.Meg ha a szolgáltatási, hitelezési színvonal is olyan lesz.De az még odébb van.Még nem olvastam a kommenteket, szóval lehet, hogy más is említette ezeket.

zupa 2013.03.19. 11:42:04

@Crescendo: Euroban tartott penzben is kirabolnak a haramia allamok. Hollandiaban 2% alatti kamatot kapsz a felretett penzedre. (nekem most 1,6%-ot ad a bank pillanatnyilag). Az inflacio ennel magasabb.
Aztan vannak/lesznek orszagok, ahol a lassu bujtatott kirablas (inflacio) helyett a gyors pofatlan kirablast valasztjak. Lasd Ciprus most. (nem mintha lenne valasztasuk zsiday.hu/blog/ciprus-ism%C3%A9t-nincs-m%C3%A1s-%C3%BAt )

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.20. 10:15:52

@Chabs: Egy majd 10 éves dízel Bömbikében 145ezer kilométer?Bróhahaha...erre csak ennyit mondanék.Kb a 3. évében több lehetett benne.Plusz a dízelségéből kifolyólag gondolom pár millát simán benyelhet még.De használni biztos élvezet lehet, csak legyen gempája rá az embernek.Akkor már inkább egy hasonló benzinest vennék...de ez csak én vagyok.

Oldm4n 2013.12.30. 15:04:38

Atyaisten, mennyi önjelölt gazdasági szakbarbár..!!! o.O

Egy közmondás, annak akinek inge - Csöndben maradtál volna, okosabb maradtál volna!

El sem kezdem a kioktatásokat, így maradjunk a témánál - Ma egy átlag magyarnak tök felesleges új autó. 500 km az ország, ennél a haveromat messzebb vontattam a múlt héten, mert lerohadtak síelés közben a tótoknál. (Vezműszíj...) Gondolkodjanak olyanban, amilyent elbír a pénztárca, - hitel nélkül! Itt van a kutya lényege eltemetve. Kapcsold ki a bankot a finanszírozási folyamatból, hátha visszább vesznek az arcukból és megjelenik egyszer egy valódi piaci verseny, a jelenlegi kartellek helyett. Arról már nem beszélve, hogy nem csak az a huszonéves szétütött tragacs a használtautó, hanem a hároméves, százezret futott középkat. cégautó is, amit relatíve olcsón be bírsz szerezni, garantált előélettel. Ha szerinted neked jobb egy Suzuki tíz év banki adósrabszolgasággal, lelked rajta, de ne nevezd hülyének, aki inkább használtat akar, a zsebében levő pénzért.

Azt azért még megsúgom, hogy egy makrogazdaságot a vállalkozói réteg tart életben, nem véletlenül lehetetlenítették el még Antallék a kis és középvállalkozásokat az országban! Gondold végig, ki termeli és ki az, aki viszi a pénzt, függetlenül annak társadalmi szükségességétől! Rá fogsz jönni, nem ördöngösség. (Nem, nem a tanár, nem az orvos, nem a rendőr és nem a tűzoltó termeli a pénzt, de nem ám!!!)
süti beállítások módosítása