HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Hogyan halt meg Detroit és az ezerhármas Aston-Martin

2013.03.13. 10:11 ommm

Címkék: amerika corvette aston genf 07 2013 égéstér

Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.

Ha letöltené, akkor itt megteheti.

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr515131459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2013.03.13. 11:18:20

@AUTÓNEPPER: én is meglepődtem. gondolom amiatt, hogy péntek munkaszüneti nap.

Leadfoot 2013.03.13. 12:40:28

Prosztóságra nincs lejjebb a Novánál??? ELCAMINOOOOOO!

Dru0791 2013.03.13. 12:45:22

cygnet: kölök hattyú (még rút kiskacsa korában)

Nr01 2013.03.13. 13:04:44

N.... Jaaaj, nem akarom lelőni a poént :)

Plumper_ 2013.03.13. 13:31:47

átszámítva 3,5 m Ft-ért egész jó új amerikai autókat lehet kapni az USA-ban.
néhány éveseket meg 1,5 m Ft-ért.
az ottani átlagfizuhoz ez egyáltalán nem sok.
hát én nem vennék mást. GMC, Dodge esetleg Buick, osztjónapot.

helyette itt Eu-ban 3,5 m Ft-ért fapados kisautót kapunk, és örüljünk neki. nincs is normális autó 5 m Ft alatt.

((Adam)) 2013.03.13. 14:09:15

A Cygnetet egy dolog miatt dobta ki az AM, mert az emisszió korlátozás miatt szükség volt egy "zöldebb" modellre, amivel lehúzzák a többi "igazi" AM káros anyag kibocsátását. Ez volt az ára annak, hogy nem tartozik egy konszernhez sem.
(A Bugatti VW, ott a polo bluemotion, a RR meg a BMW-nek "passzolja le" a fölös emissziót, stb)

karlmann 2013.03.13. 16:29:15

Az a vicc az amerikai autókkal, ha ott egy autó bitang pusztulatosan fostos minőségű, akkor az nem kell. De ha már eléri a gyenge középszart akkor rögtön tapossák érte egymást az emberek. A Chrysler Fiat által történő "megmentése" nem más, mint egy szimpla ráncfelvarrás, ahol az egyes régebbi modelleken csak annyit változtatnak, hogy a fentieknek megfeleljen.

Van egy ismerősöm, aki az egyik nemzetközi autókölcsönzőnél dolgozik igen magas beosztásban. Tavaly volt kint az államokban, ahol a Vályi által joggal lefikázott Grand Cherokeet valóságos istencsászárnak tartják, mert a belseje jobb anyagokból van és ergonomikusabb. Ennyi. Ez elég ahhoz, hogy a legnépszerűbb bérautó legyen, míg az elődje a legnépszerűtlenebbek között volt. Az más kérdés, hogy Európában ezzel nem lehet hasba akasztani senkit, de hát nem is ide szánják. A fejlődő világban, Ázsiában szintén elég még ennyi is sok-sok helyen. Ilyen egyszerű ez.

dean23 2013.03.13. 18:29:08

Top Gear idei adásában mekkorát röhögtek a Viper illesztési hézagán. Majdnem befért az ujjad! :D

Gomulka Béla 2013.03.13. 19:53:36

A Cygnet: kishattyú. Aki olvasott Andersent ...

35up (törölt) 2013.03.13. 21:58:21

@((Adam)): "A Cygnetet egy dolog miatt dobta ki az AM, mert az emisszió korlátozás miatt szükség volt egy "zöldebb" modellre, amivel lehúzzák a többi "igazi" AM káros anyag kibocsátását."

Azzal a 3 darabbal, amit eladtak? :D
Jartal te mar AM kereskedesben?

Mazzzzu 2013.03.14. 08:29:41

4 kilóért ne mindig Swift, bár nekem elég volna, de el is hangzott a műsorban, de kiemelném az EScortot 98-99 körüli a kis egyhármas motorral, bőven elég városba, igaz klíma sincs benne, meg jü részt semmi :D, de mi a miénket egy falubeli bácsitól vettük 150ért és talán mégegyszer ennyit beleforgattunk, szal 300ért van egy jó kis városi autónk, amibe leginkább a szervó hiányzik nem is a klíma :D, de ennyi pénzért lehet ilyet kapni és nem is rossz
a másik meg az 1,2 ért terepjáró, unos-untalan, az egyes Disco, a legáltalánosabb a 115 lovas 2,5l négyhengeres, nem tudom mennyire lehet vele zúzni, nekünk az erősebbik variáns van (140LE) és kicsit inkább 1,4 körül vettük pár éve, azzal tényleg lehet zúzni és nem is eszik sokat, városba meg áll 10 liter környékin :)
az adás meg jó volt, de ezt fölös is leírni, mert mindig tetszik, de nem is volt valami évfordulós ünnepség, vagy valami? mondjuk mád jócskán elhagytuk :D

determ 2013.03.14. 08:44:10

"Tehát mintha nem lenne olajnyomás... há' mindegy, mentünk"

?????????

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.14. 17:03:29

van egy regi kinai mondas: "Sotetben, esoben minden Cougar szep!" :)))

oljanyomas nelkul meg autozni rosszat jelent az almoskonyvek szerint.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.14. 17:19:45

Kabriozas: epp Mustang kabriom van, a hatso sort minden kabrioban felejtsuk el, amelyik nagyobb kabrio abban maximum van hatul nagy csomagter.

a "ponyva kivagas" meg tipikus KEuropai dolog, nekem sosem vagtak ki es nem is hallottam sosem olyanrol akinek kivagtak.

egy fontos dolog: Mosoba csukott tetovel allj be vasarlas elott es ha beazik hagyd ott a fenebe, plusz lenyitott tetonel de felhuzott ablaknal menj egy kort, ha ugy viszonylag csendes es a klima / futes is erzodik akkor ok.

AMUGY MEG ARANYSZABALY: mindig legyen valamilyen sapka a kocsiban, konnyen napszurast tudsz kapni!!

rekszem 2013.03.14. 18:22:48

cygnetnek az a lényege, hogy ha az asszony kicsi autót akar, akkor ne égjen az ura pofája a szomszéd előtt

ezért is adnak csak el olyanoknak cygnettet akiknek már van astonja

mármint, hogy nyílvánvaló legyen, hogy ha az asszony egy ilyen toymartinnal jár, akkor apunak van otthon egy igazi astonja is

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.14. 18:56:45

Ugy osszesegeben detroitrol es amerikarol rettento sok hulyeseget hordtatok ossze, hirszerkesztotok ismet tanubizonysagat tette hogy abszolut nem erti itt hogy mukodik az "autozas". Sztereotipiakbol es igaznak tuno de hamis alapgondolatokbol termeszetessen ismet egy rakas suletlenseg lett a vege.

Falusi kutyabol nem lesz varosi kutya, sosem. A ketrecben meg ugatni fog egesz ejjel, tapasztalat.

ommm 2013.03.14. 21:00:32

@visszakettopadlogaz: Kötve hiszem, hogy túl sok embernek lenne több és jobb rálátása ebben az országban, mint Balázsnak, meglehetősen pontos és jó forrásai vannak és már akkor aktívan könyveket bújt-szerkesztett és lektorált az autóiparról, amikor még Totalcar sem volt.
A másik dolog, hogy ha ezekben a körökben mozogsz, akkor könnyen találkozol olyan emberekkel, akik igen csak ott vannak a tűz közelében, nem ritkán konkrétan ők az autóipar maga és első kézből alkothatsz képet magadnak arról, hogyan és miképpen is működik a valóságban mindez.
Vagy cáfold tételesen, mert addig ez csak egy semmitmondó, üres komment.

Kutyához: nem hallgattad: Karcsi eleve velünk élt, alig egy hónapja van faluhelyen, amióta a családom is ott, most jönnek vissza a székesfővárosba. Egy pár eben (és kenelen) már túl vagyunk, nem fog ugatni, tapasztalat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.14. 21:42:30

@ommm: eloszor a lenyeg: nem ismertem az eloeletet Karcsinak, nalam rossz volt a helyzet. Tajekozodtam elotte, mondtak megszokja - nem szokta meg. Tettem kis ketrecbe, jo nagy muanyag kennelbe - semmi nem hasznalt. A jo nagy kertes haz udvara ahonnan barmikor bejon a hazba, na az a jo neki, semmi mas. Karcsinak erot egeszseget!

amerikarol: uhh, tetelessen most igy hirtelen csak a beszelgetesben hangzott el egy csomo olyan ami nem ugy van, kezdve hogy nem a fogyasztasi normak teremtettek kulon kategoriat hanem az adozas, ami 2001tol jott be a mai formajaban, vagy hogy a kilencvenes evekben a chevy caprice volt a general armed force vechicle, ford crown victoria utanna jott, de az alapallas is teves nezopont autovasarlasban: az amerikai atlagfizetessel biro egyszeri ember mindig a gyari garancia lejartaig vesz reszletre autot, tehat az auto rossz e vagy sem az fokent az autogyar gondja, a vasarlo mindig jo autoval jar - persze altalaban 4-5-6 ev utan torvenyszeruen le is terdelnek az autok de az legyen annak a baja aki nem ujat vesz. Illesztes? senkit nem erdekel. Pohartarto, na az lenyeges. Fogyasztas? Ra van irva a szalonban a kocsira, annyi. Nincs ember aki megmeri. Teljessen mas altalanos vasarlasi fogyasztasi attitudoket probal hirszerkesztotok kozepeuropai modon ertelmezni, igy mindig fals vegeredmeny jon ki - persze aki nem tudja hogy mennek a dolgok az ezt elhiszi. Lehet leigenytelenezni az itteni autovasarlokat de nem erdekli oket hogy pl a jetta amit itt arulnak majd tiz eves konstrukcio. Berreg, dudal, 5 ev mulva kuka. Juteszembe: teteles cafolas: a teslarol irt cikk - ahogy megemlekeztem rola friss melegeben - teljessen hamis kepet sugal, sok tesla S van az utakon, naponta latsz belole nem egyet ( oke itt a gyar 20milesra de akkor is ) a NYT cikke pedig egy a sok kozul. Emlekeimbe beleturva tudnam folytatni a cikkek sorat amiben teves kepet rajzol az itteni dolgokrol, de nekem nem tisztem kiallni az objektivitasert. A cikkeket amiket irtok szubjektivak, ez igy van rendjen, en special ezert szeretem es olvasom a TC t evek ota, de a hirszerkeszto ha kozread egy hirt abban ne legyen - folag hamis - valamilyen kep kialakitva. de... eh, hagyjuk. Neked van igazad! :)

ommm 2013.03.15. 01:16:55

@visszakettopadlogaz: 2001-ben már régen vége volt mindennek, a szóban forgó olajválság valamikor a hetvenes évek végén ütött be.

A fogyasztás lehet, hogy a szalonban nem fontos, de amikor az átlagamerikai polgár kétszer annyiért tankol másfélszer annyit, akkor ő az első, aki tüntetni vonul.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.15. 01:40:31

@ommm: az adovaltozasrol irtam mert ti azt hoztatok szoba hogy amiatt lett a SUV kategoria. Nem, elotte is volt. A Reagan korszak ( 81-89 ) utani elso nagy ado valtozaskor kerult kialakitasra a mostani rendszer. ( ami ugymond nem bunteti a nagy fogyasztasu pick upokat, 7-8seatereket ) A hetvenes evek vegen az oil crisis magara az autozasi szokasokra nem volt akkora hatassal mint sokan gondoljak - es mint en gondoltam mielott nem kerdeztem meg olyan embereket akik itt eltek akkor es ateltek - inkabb a smog system letrejotte es a car pool line ( toll plazaban is ) ami nyomott hagyott a mai napig. Amugy teljessen masrol beszelunk, kezd parttalan lenni ez az eszmecsere, Pista, hagyjuk, neked van mindenben igazad.

w a s d 2013.03.15. 11:58:29

Én úgy emlékszem, mostanában már arról szólnak a hírek, hogy a GM jól áll az Opelt leszámítva, a Ford is rendbejött, és a Fiatnak is jót tesz, hogy ott van mellette a Chrysler.
A (talán) consumer reports- os írásban, amit itthon is mutogattak, a totalcar is, ott meg pont a Dodge Dart mutatta az említett 1,4- es Fiat turbóval, hogy jó is lehet ez az elképzelés, mert az cikk szerzőinek a saját tesztje szerint is kevesebbet fogyasztott és jobban ment, mint a nagyobb szívó benzines.

Egy dologra azért kíváncsi lennék: hogy vélekednek az USA- ban arról a sok Koreából származó (tervezésügyileg), vagy legalábbis erősen koreai kötődésű autóról (Spark, Aveo/Sonic, Cruze, Malibu), amit Amerikában is árulnak Chevrolet néven, otthoni autónak tekintik- e. (Persze ugyanígy érdekelne, hogy viszonyulnak az- ugyan más szituációban lévő- MG- hez az angolok, vagy a Volvohoz a svédek ma.)

Az alvázas autók meg könnyen lehet, hogy nem véletlen tartották magukat annyira a taxi és rendőrautó szerepkörében, ezért nem feltétlen merném ilyen egyértelműen kijelenteni, hogy az egy semmire se jó elavult technika személyautóknál.

w a s d 2013.03.15. 12:13:52

A Corvair- es részhez pedig: szerintem alacsony hátsó, magas első guminyomással tör inkább ki a hátulja jellemzően az autóknak, amiben állítólag segít a lengőtengelyes hátsó futómű is a Corvair esetében.

w a s d 2013.03.15. 12:23:24

Amit még elfelejtettem: a Cadillac, ami el lett intézve annyival, hogy egy tizen- éves formanyelvet követnek, na az ő ATS nevű autójukat egy igaz, hogy amerikai teszten a mostani 328i- vel hasonlították össze (egyébként az ezt elkövető Car and Driver netes tartalmát nézve elég jól szoktak náluk a BMW- k szerepelni), amikor is sikerült az ATS- re azt írniuk, hogy a legjobb kezelhetőségű(?) sportszedán ma. Szóval nézzen ki akárhogy, azért annyira nem lehet rossz.

Riley Kestrel · http://100auto.blog.hu/ 2013.03.15. 18:48:09

@ommm: Természetesen észlelhető a felkészültség és a szakismeret abból, ami a kollégája elmondott, de ettől függetlenül belecsúszott nem egy tévedésbe.
Pl. az Oldsmobile ominózus modellje F-85 névre hallgatott, nem F-35-re. Bár volt az Oldsmobile-nak F35-ös hathengerese is - 1935-ben.
Másrészt Edward Whitacre nevének kiejtése nem "vájtker", sokkal inkább "vitakör" - már amennyiben az amerikai hírcsatornáknak hinni lehet.

Ezek apró hibák, de véleményem szerint az ilyen slendriánság nem méltányos a hallgatókkal szemben.

Az már más kérdés, hogy az elmondottak többsége igaz ugyan, de eléggé összeszedetlennek tűnt, és nehéz volt kibogozni, éppen mikor melyik évtizedre, válságra gondolnak.

Mert ugye olajválságból is kettő volt: 1973-ban az első, és 1978-ban, az iráni forradalom idején a második. Ezen felül az is túlzás, hogy az említett GM-modellsorozat ekkora bukás lett volna, sőt. Az A-body (ez volt a B-O-P midszize modellek platformja) milliós eladásokat produkált, sőt, a hetvenese években pont az Oldsmobile Cutlass lett a legnagyobb példányszámban eladott személyautó-típus (ami ma a Toyota Camry). Volt év, amikor a Cutlassből hétszázezret gyártottak.

Szóval sokkal összetettebb problémahalmaz ez, mint ahogyan az adásban elhangzott.

simplex6 2013.03.17. 11:02:33

6k-1m körül lehet találni egész szép Honda CRX III DelSol-t, napi szinten sokkal használhatóbb, és tágasabb, mint az MX-5. Kemény, targa tetős, rendes csomagtartóval. Civic alapú, tehát alkatrész is van hozzá gazdagon.

gss 2013.03.17. 22:17:42

400-ért ha nem swift akkor inkább punto mint astra

szeri13 2013.03.19. 15:39:04

amerikat is az europaiak epitettek, nincs abban semmi rossza ha most visszavesszuk ami a mienk :)
süti beállítások módosítása