HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Telefonnal vezetsz? Észnél vagy?

2013.04.03. 05:45 Tcomment

Címkék: telefon

Mindenki megvárhat egy autót, nem igaz? Várjon csak türelemmel, mert én éppen másra koncentrálok. A telefonomra.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

259 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr25189958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tede 2013.04.03. 15:28:02

mindig bedobnak ilyen témákat, aztán mehet a flame

Péter 2 2013.04.03. 15:28:57

@kultúrpesszimista: elvileg lehet, hogy túlbiztosítás egyes esetekben. De egyvalamire erős mérget vehetsz: ha bármikor előfordult volna velem, hogy emiatt bajt okozok, nem nekem állt volna feljebb, hogy minek az, nagyszerűen lehet vezetni és telefonálni.

A kisebbik baj azzal van, aki nem teszi, de lapít. A nagyobbik pedig azzal, aki egy ilyen fórumon is, mint ez, büszkén gyárt ideológiát hozzá, hogy ő milyen klassz fickó, mert nem, és ő tud így is (tud egy frászt, csak még nem volt vele baja, mert a többiek kikerülték, nyilván észre sem vette), meg neki nem kell biztonsági öv, meg neki nem kell téli gumi, meg... És jön a hülye dumával a szabálykövetésről meg hogy gyorshajtott-e már más is. Persze, hogy gyorshajtott.

A biztonsági öv, a kihangosító, a téli gumi és társai nem azért kell, mert a rendőr büntet érte, hanem mert mindegyiknél egy óvodás gyerek szintjén be lehet látni, hogy fontos. Mindegyik *hozzáad* a biztonsághoz, és ha valaki nem látja be, hogy az autózás eredendően veszélyes üzem, tehát szükség van, szükség lehet a hozzáadott biztonságra, és hogy ilyenen nem spórolunk meg hülyeségből vagy kivagyiságból ötezer forintot, azzal baj van. Arra mondom azt, hogy pszichológiailag nem alkalmas a közúti közlekedésben való részvételre. Akkor is mondom, ha megsértődik bele. :-)

kultúrpesszimista 2013.04.03. 15:30:26

@ColT: "Ha leég a lakásod, akkor ne jöjjenek ki a tűzoltók sem, mert majd megoldod. Ne jöjjön a mentő sem..."

Ez olcsó, demagóg csúsztatás. Ha leég a lakásom bizonyíthatóan az én hibámból, akkor nyugi, viselnem is kell a következményeit (gondatlanság, közveszély okozás). A tűzoltók pedig attól függetlenül oltják el a lángokat, hogy ki a hibás.

Nem értünk egyet, de nem baj. Én azt mondom, a tiltás sem hatékony megoldás. A helyes önismeret, államilag támogatott rendszeres vezetéstechnikai tréningekkel - a szélsőséges, balesetveszélyes forgalmi szituációk megfelelő kezelése végett - többet érne.

Hun_Fighter 2013.04.03. 15:30:50

Eddig a telefon saját hangszórójával "bohóckodtam" kihangosításilag (dícséret illeti a Sony Xperiát), de 1 hónapja 5000 ft-ért vettem egy olyan FM transzmittert, amiben ott a BT egység és kihangosítóként is működik. Király cucc.

230e 2013.04.03. 15:34:34

@kultúrpesszimista: Viszont egy ilyen szituációban balesetet, vagy halált okozva, milyen szankciót tartanál elfogadhatónak? Nincsen baj azzal, hogy nagykorú felnőtt emberek vagyunk, és eldöntjük, hogy mi a jó és mi nem, de akkor az ebből eredő károk esetén is ez ily módon legyünk szankcionálva.

augustiener 2013.04.03. 15:36:40

@ZuluDelta: egyszer nem írtam, hogy a telefonálás nem vonja el a figyelmet. De van ezen kívül még több dolog, ami ugyanúgy elvonja, mégis csak és kizárólag a telefonálást büntetik. A telefonálás büntetése pénzbehajtás.

Ebből a szempontból nem új dolog ez a statisztika. Nincs egy olyan statisztikád, hogy hány százalékban vonja el a figyelmet a navigáció használata? Akkor legalább lenne összehasonlítási lehetőség.

Erre kértem egyébként a statisztikát, görgesd vissza, ott van:
"Van valami statisztika, hogy hány százaléka a baleseteknek történik kihangosító nélküli telefonálás miatt? És kihangosító használata melletti balesetek?"

Kíváncsian várom ezt is és a további érveket.

@ColT: az útra szaladó emberek témája nem a telefonálással összefüggésben került szóba. Olvass vissza. Itt látszik, hogy csak fröcsögsz ész nélkül. Kérd el Péter 2 nevű orvos úr telefonszámát, aztán beszélj meg vele egy időpontot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.03. 15:51:21

@augustiener: Simán összefügg a telefonálással, ha a telefon okozta figyelemelvonás miatt mész át rajta.
Fröcsögés : hát, szerintem te véded itt a saját hülyeésged...

@kultúrpesszimista: Sajnos a tiltás kell, mert magától minden ember máshova lövi be magát, egy közlekedés komplexitású dolog meg így nem működik. Illetve működik, lásd kína. Na, úgy.
Nekem ahhoz nincs kedvem.
A tiltás azért van, mert maguktól az emberek az ésszerű keretek között nem maradnak.

A tűzoltós példa pedig abból az elvből következik, amit felvezettél. Mindenért az egyén a felelős -> védje meg a tulajdonát.

Máskor is megeshet, hogy ugyan egy más által okozott bajt elkerülnél, de éppen kicsit ittál, vagy telefonálsz, és már pont nem. Nem is olyan nehéz egy ilyennek bekövetkeznie.
Na akkor ki a hibás? OK, ő, de a baleset bekövetkezett.

goldmedal 2013.04.03. 15:57:52

Kedvenc történetem az a terepjárós nő, akit úgy láttam telefonálni, hogy mind e közben az ölében levő tányérról komótosan késsel-villával falatozott.
Annyira abszurd volt, hogy csak nevetni lehetett rajta, két héttel ezelőttig, mikor is totálkárosra tört egy másik hasonlóan figyelmes spiné, aki éppen telefonált, így az elsőbbségadás-kötelező táblát már nem ért rá megfigyelni, azt meg pláne nem érzékelte, hogy én főúton jövök tompítottal. Elém hajtott, fékezés nélkül...
Széttépném apró darabokra a jogsim, ha nőként én így vezetnék...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.03. 16:02:06

@goldmedal: Rád húzták a relatív gyorshajtásos gumiszabályt?

magyar_ellenállás 2013.04.03. 16:02:32

@Texaszi Láncfűrészes: "Ha nap mint nap egyazon útvonalon közlekedik az ember, akkor ha a fene fenét is eszik, rutinból fog közlekedni azon az útvonalon."

4 évig tettem meg napi szinten egy oda-vissza 100 km-es távot a 4-es főúton. Szinte soha nem lankadt a figyelmem, és nem bíztam magam a rutinra, mert (ugyancsak) napi szinten láttam árokba borult, karambolozó járműveket. Te hiába vagy rutinos, ha más meg közben balfasz vagy éppen először jár arra életében. A halálban meg a lebénulásban pedig nem szeretnék rutint szerezni.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2013.04.03. 16:03:14

A motoros futárok csak fogják be a pofájukat!

Mi a kurva anyjukért kell mondjuk a járdán motorozni (ja, mert spórol 200 métert?), mi a kurva anyjukért kell egyirányú utcába forgalommal szemben bemenniük stb.?

Majd ha megtanultak közlekedni, akkor ugassanak.

A cikk szerzője is!

goldmedal 2013.04.03. 16:08:55

@ColT:
Egyelőre még nincs határozat, de a nő elismerte a felelősségét a helyszínen a rendőröknek. Én még csak hármasban voltam (úgy maradt a sebváltó a frontális ütközés után, amit rögzítettek), alig mentem negyven-ötvennel, legalábbis ennyit jegyzőkönyveztek.
Amit azóta is hiányolok, hogy a nő sem ott nem kért elnézést, sem azóta nem hívott fel, hogy bocs'.

csárlszbrunzol 2013.04.03. 16:09:19

@ColT: "@csárlszbrunzol: Mert itt mindenki más nem akarja megmagyarázni, hogy pedig de fasza, amit csinált, ha pl. túllépte a megengedettet. Vagy hogy az nem is olyan gáz, mert mindenki más is.
Csak te. "

Ezt nem értem. Kifejtenéd?
Most tényleg azt állítod, hogy megmagyarázom bárhol is, hogy milyen fasza, amikor túllépem a megengedettet?

Vízakna 2013.04.03. 16:09:42

@Budapesti Szeretkezési Vállalat:
Biztos vagy benne, hogy MINDEN motoros futár ilyen?
Biztos vagy benne, hogy a cikk szerzöje is ilyen?
Az ilyenekkel szemben igazad van.
Az általánosításban nincs.

Sys 2013.04.03. 16:13:14

@Csomorkány:
2002es navis telefonos gyári cucc már tudta a hangvezérlést. Igaz kissé visszafejlődés is volt mert az újabbak nem mindegyike tudja.. igaz azon van kékfogas ezen meg csak SIM telefon van..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.03. 16:14:50

@goldmedal: Jó lenne, ha nem húznák.
Nagyon szeretik.

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: Attól még nem szabad vezetés közben kézből telefonálni.

@csárlszbrunzol: Sry, az idiótának akartam (augustiener), csak neked ment véletlen...

csárlszbrunzol 2013.04.03. 16:15:23

@kultúrpesszimista: Hát persze. A sok felelősségteljes ember mind-mind beköti az övet magától is, ugye? Vanyeg, saját magukat nem hajlandóak megvédeni, akkor milyen felelősségvállalást lehet elvárni tőlük? Meg mennyire önkorlátozóak is, ugye? Mind betartja a szabályokat magától is, nem kell neki randér. Ha meg valami van, majd vállalj a felelősséget és nem sunnyog, nem keni másra. Aha, persze (speckó magyar szerkezet. Jelentése: lófaszt).

goldmedal 2013.04.03. 16:22:28

@ColT:
Remélem én is. A kapitányságon egy(!) ügyintéző van erre. 30 napon belül meg kell hozni a határozatot, pláne ha nem kell meghallgatni a feleket. Itt egyértelmű, hogy mi történt, az intézkedő rendőrök ezt mondták.
Én csak ugyanazt tudnám újabb jegyzőkönyvbe is mondani.
Mivel egy villanyoszlopnak lökött, ami megrogyott, szerintem külön negatív malus fokozatot találnak ki neki, mert ez akkora kárérték az én egy hónapos verdámmal együtt.

goldmedal 2013.04.03. 16:27:38

Amióta jogsim van és vezetek, pedig nem tagnap óta van:-) még nem okoztam kárt.
Ilyen balesetet nem kívánok senkinek.
Összegzésben annyi, hogy amikor belementem az autójába a légzsák és az öv elszállt, az oszlopnál már csak a lélekjelenlétem és a tapasztalatom számított.
Erre nincsenek felkészülve az autógyártók.

Pernahajder Viktor 2013.04.03. 16:50:54

Ez a gnolorp ez valami borzalom!!!
Követelme, hogy ne legyen leírva sehova, soha többé!!!
:)))

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.04.03. 16:56:34

nem olvastam többet az első mondatnál, de mondja ezt egy járdán füstölve száguldozó szakadt büdös motoros futár. akinek nincs piros, nincs jérda stb...

Mumia 2013.04.03. 17:28:57

Amíg a sávon belül kóvályog addig semmi gond vele, ugye nem kéne mozgó autót sávon belül előzni kedves motoros futár, és akkor nincs is veszélyhelyzet nemde?

Egyébként nem védeni akarom kocsiban mobilozókat. Az is csak duma, hogy kihangosítóval ugyanolyan figyelemelterelő. Az lehet, hogy figyelemelterelő, de legalább két kézzel fogod a kormányt és sebességet sem bal kézzel a kormányt elengedve váltasz te szerencsétlen.

Sirius01 2013.04.03. 17:33:08

@wdriver: Csak annyra romlott-el a kocsija,mint a 10-20 milliós luxusautók ,melyek a vészvillogót kirakva állnak meg a főúton,mindenkit akadályoztatva. Gondolhatod,hogy elösször én is megkérdeztem,hogy van-e valami probléma?
Az izompólós buzicsíra,meg vársz a sorodra:) fosta oda nekem.Rosszúl tette.

Pepejoe 2013.04.03. 17:37:27

Ifjonckoromban írtam már sms-t motorozás közben is, naésakkormivan. :D
Hát hiába, az idő előrehaladtával egyre normálisabb lesz az ember.

kultúrpesszimista 2013.04.03. 18:27:11

@230e: tökéletesen egyetértek veled. Hogy mi lenne a szankció? Nem más, mint ami jelenleg is kiszabható. A vonatkozó büntetőjogi felelősség az általam favorizált esetben sem lenne más. Sőt, még azt is támogatnám, hogy a büntetés szigorúbb legyen (arányosság mellett persze). De mindenki önállóan dönthessen. Egyáltalán: az egész KRESZ totális revízióra szorul. Sokkal inkább tekinteném felnőttnek, szabad lényeknek a vezetőket, mint a jelenlegi szabályozás. A szigorú tiltás zsákutca.

kultúrpesszimista 2013.04.03. 18:33:14

@csárlszbrunzol: nem hiszek a tiltásban, a szankciókban, a fokozott rendőri jelenlétben, a rosszhiszeműségben, az életidegen korlátozásokban. Hiszek egy józan, emberközpontú, az emberi rációra és a common sense-re (józan paraszti észre) apelláló őszinte kommunikációban, és egy szigorú, de következetes és arányos jogrendszerben, igazságszolgáltatásban. Előbbi nem a közúti-vezetési morált növeli, hanem annak cinkos kijátszását, a kiskapuk keresését, utóbbi pedig egy fájdalmas, de határozottan előremutató közlekedési kultúra megteremtését.

Chabs 2013.04.03. 18:40:57

Hello, automata valtos kocsiban nyugodtan lehet telozni sztem. Ennek ellenere kenyelmesebb egy Bluetooth kihangosito abbol is portable ha tobb kocsit hasznalsz. A legtobb telefont meg amugy is ki lehet hangositani. Nem tudom mi ertelme van fulhoz tartani + lesni a rendoroket:)

csárlszbrunzol 2013.04.03. 19:30:39

@kultúrpesszimista: Hát, szerintem meg sejted, hogy ebben nem vagyunk egy véleményen. Addig, amíg a randér miatt van itt bármi, nem pedig belülről jön az önkorlátozás, addig hihetsz bármiben. Most ráadásul még a randértől sem látod, hogy nagyon korlátokat állítana. Meg is látszik az eredménye a rettenet önző, bunkó morálon.
Igazából? Azt sem hiszem, hogy tőlünk nyugatabbra
a) annyira liberális lenne a közelekedés
b) annyira az emberek önkorlátozó mivolta alakította volna ezt ki.
Kicsit ez nekem olyan, mint hogy legyen-e ingyen sör. Ne kérdezd meg a polgárokat, mert véletlenül 'igen' választ fogsz kapni. Hát, így vagyok a közlekedéssel is. Ne bízd a pógárra, mert az lesz, ami most van.

kultúrpesszimista 2013.04.03. 19:40:08

@csárlszbrunzol: "Addig, amíg a randér miatt van itt bármi, nem pedig belülről jön az önkorlátozás, addig hihetsz bármiben."

Ugyanezt gondolom én is. De a kívánatos változás csakis belülről, a belátás erejéből történhet meg, nem kívülről, kényszerítő erővel. Amíg a hatóság lesz a mumus, amíg a rendőrség rosszhiszemű és azokat bünteti nagy erőkkel, akiket nem kéne (miközben a nyilvánvaló és látványos közlekedési kihágások felett szemet húny, lásd BMW SUV-os véglények), ameddig a pénzszerzés a cél, mert előirányzott célösszegek szerepelnek a költségvetésben büntetési tételekből, addig senki ne várjon itt érdemi javulást. Se a hatóság, se a civil polgárok.

Aszi 2013.04.03. 19:46:46

A közhiedelemmel ellentétben a kihangosító nem sokat segít a helyzeten. Téved, aki azt hiszi, hogy kihangosító/headset és meg van oldva. Erre kutatási eredmények vannak. A telefonálás vezetés közben nem elsősorban azért veszélyes, mert a kezedben van a telefon, hanem mert a figyelmedet elvonja. Ha kihangosítóval telefonálsz, az is lerontja a vezetési képességedet annyira, mintha benyomtál volna néhány felest. Úgy vezetsz, mintha ittas lennél.

A telefonálás kihangosítóval nem ugyanaz, mint ha az autóban ülő másik emberrel beszélgetnél, mert aki veled ül az autóban, az látja a forgalmi helyzetet és kicsit helyetted is figyel, szükség esetén elhallgat, akár figyelmeztet is, stb. De akivel telefonálsz és a vonal másik végén van, az semmit sem lát, gőze nincs, hogy te milyen szituációban vagy, és csak dumál és várja a válaszaidat.

Tehát vezetés közben nem telefonálunk! Kihangosítóval SEM!

kultúrpesszimista 2013.04.03. 19:47:50

@Aszi: hagyd el a többes szám egyes személyt. Beszélj E/1-ben kérlek. Köszi.

Elijah_Baley 2013.04.03. 19:49:42

az a gond, h sokan nagyon bénán vezetnek..
és itt most nem a fulleksztrás(automata, kormányszervós, hadd telefonáljon) dárgaautóban mobilizva lassanhaldó jóemberekre gondolok, hanem a sok agyatlan békára, aki képtelen kielőzni és otthagyni a vérbe, inkább kocog mögötte, fél és dühöng :)

Aszi 2013.04.03. 20:11:04

@kultúrpesszimista: Nem hagyom el. Amit írtam, általánosan igaz. Akik vezetés közben telefonálnak, négyszer olyan gyakran okoznak baleset, mint akik nem, függetlenül attól, hogy kézben tartják a telefont vagy kihangosítót/headsetet használnak.

csárlszbrunzol 2013.04.03. 20:15:22

@kultúrpesszimista: Sajnos még mindig nem értünk egyet. Épp azt próbálom mondani, hogy a jobb, hatékonyabb betartatással lehetne elérni valamit. Jelenleg épp az látszik, hogy az önkorlátozás nem vezet sehová. Ugye igazi rendőri jelenlét nincs, tehát kvázi rád van bízva, mit csinálsz.
A jelenlegi népesség nagyon kis része tartja be a korlátozásokat, szabályokat magától; felfogva, hogy az a társadalom érdeke. Pláne azt látják kevesen, hogy az az ő érdeküket szolgálná. Azokat a szabályok sem szeretik betartani a népek, amelyek pont hogy a forgalmat gyorsítanák, vagy legalább a be nem tartásuk nem akadályozná a forgalmat.
Az öv használatában még mindig 50% környékén járunk (Hátul még annyinál sem, az is milyen már? Ott nem játszik a fizika, vagy wtf?)
És nem, abban sem értünk egyet, hogy a rend gonosz őrei miatt van a dolog. Vagyis miattuk, de nem azért mert ártatlanokat büntetgetnek lesből. Hanem azért, mert nem hatékonyan végzik a dolgot. Kis büntetéseben, de gyakori lebukásban hiszek. Namost nálunk pont fordítva megy. Hogy ez miért alakult ki így, arra van ötletem, de ehhez nagyon sok mindennek kéne javulnia. És attól tartok, a társadalom nem akr megújulni, nem fogja magától felfogni, hogy ez érdeke. Nem is a társadalom, hanem az egyén.

csárlszbrunzol 2013.04.03. 20:17:08

@De gustibusaut bene, aut nihil: "az a gond, h sokan nagyon bénán vezetnek.. "
A magyar átlag ezt tudja, ehhez kell alkalmazkodni. Aki ezt nem tudja elfogadni, az ne vezessen szerintem.
Nem, ez így nem igaz. Aki ezt nem tudja elfogadni ÉS a vezetési stílusa ezért olyan, amilyen, na az ne vezessen.

rATdrAgOn 2013.04.03. 20:27:04

Nah, csak annyit jegyeznék meg, hogy a kézben telefonálás, sms írás, ma láttam egy hondás arcot, aki tabletet használt vezetés közben(!), rám nem jellemző. Van egy BT-s fej a "kocsiban", aki akar, fel tud hívni, akkor is inkább azt mondom, hogy visszahívom, ha megálltam. Menetközben meg nem hívok senkit, csak pirosnál, ha épp van rá idő... ha meg nincs, akkor a következő pirosnál. Akkor is csak, ha nagyon fontos a közlendő.

Ide lőjetek. :)

Perillustris 2013.04.03. 20:56:54

@augustiener: Mókás vagy te, de az általad képviselt magvas gondolatok szerencsére a dinoszauruszokkal együtt már kihaltak.

Sirius01 2013.04.03. 21:06:25

@Aszi: Ez elég abszurdnak hangzik,de bassza meg ez tényleg így igaz. Barátnőm édesapja közlekedési szakember,meg oktató is.
Megkérdeztem,csak az érdekesség kedvéért,az állításodat,és azt a választ adta,hogy pontosan így van,csak ez szabályozhatatlan.

dr Smittpálelnökúr 2013.04.03. 21:07:55

Az volt már, hogy a motorosfutárok sokkal veszélyesebbek, mint a legmaflább telefonálgató söfőr?

Azt hiszik, ők maguk Talmácsi Gábor, állati reflexekkel, tökéletes vezetési stílussal és halálosan sürgős feladatokkal, amik nélkül minimum kitör a III. világháború.

Úgyhogy a szerző kicsit fogja vissza magát!

Texaszi Láncfűrészes 2013.04.03. 21:45:55

@ColT:
"Hát, amikor a téli gumi nélküli idióta csúszik beléd hátulról a hóban, és okoz jópár napos szervízlátogatást az autódnak, akkor gondolom nem találod ilyen viccesnek."

Felejtsétek már el ezt a demagóg gyerekes dumát:
"Majd ha beléd is belédmennek", "Majd ha a te hozzátartozódat is", stb.

Ilyen alapon én is demagóghatok:

Mi van akkor ha pont a 4 évszak gumi ment meg?

Pl. Lassabban megy 4évszakossal és ezért nem üt el.

vagy

Jó idő esetén (átmeneti időszakokban) a 4 évszakos jobban teljesít mint a téli és ezért nem megy beléd.

Stb.

Ugye milyen értelmesen el lehet így vitatkozni?

"Nincs tömegsír -> örülj neki."

Ez sokkal előrébb viszi a témát. Remek érv.

Köszönjük......

Inkább statisztikát tettél volna be!

Texaszi Láncfűrészes 2013.04.03. 21:49:32

@ColT: Nem azt mondtam, hogy nem létezik ilyen, hanem igen-igen ritka az esetek számához viszonyítva. És a szigorú szabályozás is értelmetlen mert gyanítom, hogy a kátyúk, a műszaki állapot, a sorompó nélküli vasúti átjárók, stb. több embert nyír ki...

Dr. GGG77 2013.04.03. 21:56:29

Nagyságrendekkel durvább és egyre terjed: kézben tartott telefonnal netezés, sms írás.

Bluetooth kihangosítónak alapnak kéne lennie.

Texaszi Láncfűrészes 2013.04.03. 21:56:48

@magyar_ellenállás:

"4 évig tettem meg napi szinten egy oda-vissza 100 km-es távot a 4-es főúton. Szinte soha nem lankadt a figyelmem, és nem bíztam magam a rutinra, mert (ugyancsak) napi szinten láttam árokba borult, karambolozó járműveket."

No ez sem igaz. Ne akard már bemagyarázni, hogy ugyan úgy vezettél először azon az útvonalon mint századjára.

100- adjára is megnézted a sávokat,táblákat, kanyarokat, hogy nem változtak-e.
100-adjára sem tudtad, hogy itt egy nagy kanyar jön, nem leselkedek előzésre, de utána hosszú egyenes és és jó eséllyel lehet menni. Vagy mindjárt két sávos lesz és lehet menni.

Felvilágosítalak, hogy ez a rutin, és nem az, hogy ráteszel egy féltéglát a gázpedálra, majd hátradőlsz mert te rutinos vagy.

Tökösmákos 2013.04.03. 21:57:09

Már akkor is kézből telefonáltam vezetés közben mikor még nem is volt tiltott. Azóta is végig. Sose kerültem veszélyes helyzetbe miatta. Sokkal több figyelmet vont el a kátyúkat kerülgetni (nem is szólva hogy néha a szembe sávba kell átmenni miattuk), érdekes azokat mégse javítja meg senki. Nem telik az adóból aminek minden 1000 Ft-jából 900 Ft az államadósság KAMATAINAK törlesztésére megy el. Jah így már érthető miért állunk mindenhogy Nigéria szintjén. (utolsó gyarmat).
Aki nem képes egyszerre két dologra figyelni az retardált. Pl. hányan hajtanak bele minden kátyúba? Na ugye :P
SMS írás tényleg veszélyes, kivéve ha vki teljesen vakon tud SMSt írni (gyk. ehhez fizikai billentyűzet kell).

Dr. GGG77 2013.04.03. 21:58:32

@Aszi: "Tehát vezetés közben nem telefonálunk! Kihangosítóval SEM!"

Ezt azért csináld már meg légy szíves napi 50-100 km-et vezetve Budapesten, 5-10 címet lelátogatva.

Dr. GGG77 2013.04.03. 22:00:00

@Tökösmákos: "Sose kerültem veszélyes helyzetbe miatta."

Mert észre se vetted, a kurva fontos beszélgetéseid alatt. Nigériai szinten te vagy, nem az ország.

Texaszi Láncfűrészes 2013.04.03. 22:00:37

@Dr. GGG77:

"kézben tartott telefonnal netezés, sms írás."

No, az valóban olyan, mint a vezetés közben a fejenállás vagy a bújócska.

Bár van egy ismerősöm aki úgy tud sms-t írni, hogy nem néz oda:)

Dr. GGG77 2013.04.03. 22:01:23

@Aszi: "függetlenül attól, hogy kézben tartják a telefont vagy kihangosítót/headsetet használnak."

Ez azért szerintem ordas nagy baromság, ég és föld a két műfaj, főleg kézi váltónál.

Dr. GGG77 2013.04.03. 22:04:41

@Texaszi Láncfűrészes: Bár van egy ismerősöm aki úgy tud sms-t írni, hogy nem néz oda:)

Érintő kijelzőn is? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.03. 22:15:53

@Texaszi Láncfűrészes: A statisztikák szarok, mert az összes realtív gyorshajtásos baromságot beleteszik, aki pedig lehet, hogy nem is hajtott gyorsan, csak úgy egyszerűbb volt őt megbüntetni.

De különben a te érveid is hasonlóan meggyőzőek - kb a "nekem szabad, jó" szintje.

"És a szigorú szabályozás is értelmetlen mert gyanítom, hogy a kátyúk, a műszaki állapot, a sorompó nélküli vasúti átjárók,"

Gyanítod? Hozz statisztikát.

Ne mindegy, tudod mit, neked van igazd, telefonáj csak... Kell a bevétel az államkasszába...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.03. 22:16:55

@kultúrpesszimista: Jutott eszembe, piros lámpa. Betartják? Pedig az azon átmenésnek valós veszélye is van.

cso zsi 2013.04.03. 22:35:00

@Ragnotti: Konkrétan ez pont az a darab, amit fél év rendszeres használat után ellenségemnek sem ajánlanám.
Vagy mindig az androidos, esetleg vodás hívóimmal lehet a gond.
Normális BT cucc 30 alatt nemigen kapható.
Élményszámba megy még a BT-s autórádió, melynek mikrofonja a levehető előlap mögé van applikálva. Ott hallom a hívót az autóhangszórón, de ő csak a kasznizajt hallja válasz helyett. Van még a szivargyújtóba dugható komplett egység. Kiváló hangja... lenne, ha nem a váltókar közelében lenne a 12 voltos dugasz, így egyik fél sem hallja a másikat.
Egy normális kihangosítónak anno méretes hangszórója, és fejközelben elhelyezhető mikrofonja volt. A technikai forradalom meghozta, hogy van jópár, különböző típushoz való gyári kihangosítóm, de a modern telefonok nem tudnak mit kezdeni velük.
A 12 voltos (már nem szivargyújtó, mert hamutartó sincs) dugasz csak néhány furgonban van jó helyen, ahol a műszerfal tetején is van egy csatlakozó, így a gps, vagy gpsnek használt telefon az út teljes hosszán kap táplálást.

Egon Bondy 2013.04.03. 22:44:14

jaj jaj jaj! néha elő szokott fordulni.

Tökösmákos 2013.04.03. 22:50:45

@Dr. GGG77: "Mert észre se vetted" - tán ott voltál, faszomöccse? :P

Dr. GGG77 2013.04.03. 22:56:36

@Tökösmákos: Lehet, naponta kerülgetek ilyen arcoskodó gyökereket, telefonálás közben észre sem veszi, hogy épp két sávot használ.

cso zsi 2013.04.03. 23:01:18

@augustiener: "A térképet foghatod a kezedben, ehetsz is, cigarettázhatsz is, simogathatod a barátnőd punciját,"
Ezeket mind eldobhatod a kezedből, ha cinkes a helyzet, többségükre oda sem kell figyelni, hiszen az evés-ivás-bagózás az tényleg rutin.
De a drága mobilocska az nem elengedhető, tehát egyszerre vonja el a figyelmet, és foglal le egy kezet.
Ez az együttállás a fő probléma, és az itt kommentelő telefonáló profik ezt nem képesek észrevenni. Meg azt, hogy más húzta ki őket a maguk által kavart bajból.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.04. 06:31:36

@kultúrpesszimista: És még valami... Függetlenül attól, felnőtt-e az ember, vagy nem : a többi közlekedőt is védeni kell, nem engedhető meg, hogy a józsi egyszer elméri a saját korlátait, aztán bebaszva letarol pár gyalogost...

@Texaszi Láncfűrészes: Másik! Vezetés közben amúgy is többfelé kell figyelni. Minden plusz figyelemelvonás veszélyforrás.
A telefonálás tiltása csak a veszélyforrások számát nem engedi nőni. Ahol pl. térképezni sem szabad vezetés közben.

Különben okos ember belátja, hogy ezek nem a rendőrök miatt tilosak, hanem mert veszélyesek.

Q-match 2013.04.04. 07:38:42

Kedves Miki!

A nyilvánosság nagy úr. Nem mindegy, hogy ugyanaz egy magánbeszélgetésben hangzik el, vagy "csak úgy" egyszerűen mindennapi evidenciával kapcsolatos...
...ha egy motoros nyílvánosan állást foglal egyébként gyökér autósokról, akkor az nagyon könnyen a motorosokat teszi mérlegre, nem a citált autósokat.
Nem akarok motoros rémtörténetekkel replikázni, mert az olyanizé. Inkább a végső sommázattal kezdeném: a gyökérség nem csupán négy keréken jár.
Mégis kiemelnék írásodból egy momentumot: és ez a sávszélek között ingázás?...vagy mi...
Forgalmi sávon belül mindenki azt csinál, amit akar. A legrosszabb motoros vircsaft a szabad sávszélen, rosszabb esetben a két sáv közötti "vonalon" evickélni... evickélni időnként nagy sebességgel. Az összes t..köm tele van azzal, hogy folyamatosan magam mögé kelljen kémlelni a tükörben, nem pedig a menetirány szerinti logikusabb irányba.... csak hogy ne legyek "gyökér", ha eljön az ideje.
Rádiózó és esemesező motorost is láttam már. Sokat...és közben haladt...és nem zárt pályán, vagy tévéshowban mutatta be tudományát...

Szóval a nyilvánosság olyan, mint a málnafagyi - néha visszanyal. Illetve van úgy, hogy nem.

Egyébként remélem jól vagy - bár Te nem tudsz rosszul lenni, ahogy emlékszem Rád :) .

Egy ex-kolléga.

Ragnotti 2013.04.04. 08:12:19

@cso zsi: nekem vagy három éve megvan a Jabra (nem pont ez a Drive, hanem még az elődje) és eddig nem volt gond a hanggal, mindig hallottam a hívót, és ő is engem. (Ha valami zavar volt, akkor az inkább a térerővel.) A mikrofon a fej felett van, talán ezért jobb is, mint az autórádióba épített vagy a 12 voltos aljzatba dugható változatok.

Texaszi Láncfűrészes 2013.04.04. 09:00:30

@ColT:
"A statisztikák szarok, mert az összes realtív gyorshajtásos baromságot beleteszik,"

"Gyanítod? Hozz statisztikát."

:D

1. Minek hozzak, ha nem fogadod el, mert (mint ítod) szarok
2. Csak gyanítom, nem állítom. (de nagyon valószínűsítem)

"De különben a te érveid is hasonlóan meggyőzőek - kb a "nekem szabad, jó" szintje."

Milyen érvekről beszélsz?

Én azt mondtam, hogy telefonálok vezetés közben, mert tudok figyelni, és nem veszélyesebb mint sok olyan dolog amit nem büntetnek.

"Ne mindegy, tudod mit, neked van igazd, telefonáj csak..."

Oké, te meg mint vaszleg egy hétvégi vezető, markoljad a kormányt 10 óra 10 percnél, (vagy 3:45 -nél, vagy ki tudja, hogy most éppen melyiket találják biztonságosabbnak)
A tekintetedet ragazd a szélvédőre, a rádiót kapcsold le, a családot kussoltasd el, mert te vezetsz, és minden halálosan veszélyes ami elvonja a figyelmed az útról.

Ja, de azért néha pillants a sebességmérőre, nehogy átlépd a sebességhatárt, mert az bünti....

Texaszi Láncfűrészes 2013.04.04. 09:06:49

@cso zsi:

"Ezeket mind eldobhatod a kezedből, ha cinkes a helyzet, többségükre oda sem kell figyelni, hiszen az evés-ivás-bagózás az tényleg rutin.
De a drága mobilocska az nem elengedhető,"

Aha, szerintem egy mobilt könnyebben odadobja az ember az anyós ülésre, mint mondjuk a fagyit vagy a parázsló cigit....

Hari Seldon 2 2013.04.04. 09:14:44

Nem tudom írták-e már. De ez a nagy loholás a mobiltelefonhasználaton, a "kütyügyártók" biznisze.
Volt egy angol vizsgálat, hogy a mobiltelefonálás nem azért veszélyes(ebb), mert KÉZZEL fogjuk a telefont.
A legtöbbször nincs jelentősége, hanem mert elterelődik a figyelem,
viszont ilyen alapon a kocsiban dohányzást is tiltani kellene (nem dohányzom) vagy a zenehallgatást. Ott is elterelődik a figyelem.

Ez a kihangosítós történet, csak a telefonban utazók biznisze.
A kézzel fogott telefon egy bullshit, gumicsont.

Hari Seldon 2 2013.04.04. 09:19:37

Nem tudom volt-e már, de leírom.
Angol vizsgálatok szerint NEM azért veszélyes(ebb) a mobiltelefon autóban, mert KÉZZEL fogjuk, hanem mert elterelődik a figyelem.

Ilyen alapon nem lehetne cigizni sem a kocsiban (nem dohányzom egyébként).

Ez a kihangosítós sztori, csak a kihangosító gyártók tematizálása. Nekik ez a biznisz...

Egyébként meg: ha a figyelem elterelése miatt veszélyes(ebb), akkor viszont ne beszélgessünk a feleségünkkel/férjünkkel/párunkkal, mert az is eltereli a figyelmet.

Szóval elsősorban arról van szó, hogya kihangosító gyártók (részben az autógyárak, akik több extrával tudják a kocsit eladni) és a rendőrség érdekeinek találkozási pontja ez a téma!

Pierr Kardán 2013.04.04. 09:38:40

Jól látom, hogy a posztban a pizzafutárok szakmai vezetője osztja az észt az autósoknak?!?! Söpörjön a saját portáján, majd ha abban csürhében elkezdi a rendcsinálást, akkor kezdhet felsőbb dolgokba beleszólni!!!

Autós körökből kell mértékadó vezetőnek a kérdésben a tiltást kezdeményezni, majd ha Bernie Ecclestone javasolja a csapatrádiózás betiltását az autóversenyeken (merthogy elvonja a beszélgetés a figyelmet a vezetéstől), majd akkor elgondolkodom, hogy lehet értelme ennek a tiltásnak :-)))

Plumper_ 2013.04.04. 09:44:16

@kultúrpesszimista: másik véglénytípus a családos toyotás, 40-nel cammogva a rakparton. esetleg vidékről jött cókmókos család, amelyik hétvégén sétakocsikázik (amikor végre lehetne közlekedni a városban).

kultúrpesszimista 2013.04.04. 09:59:43

@Hari Seldon 2: erről van szó. A sok hipokrita majom a kommentelők között erről az egyszerű, de annál fontosabb kis tényről feledkezik el.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.04. 10:15:30

@Texaszi Láncfűrészes: Tényleg nem vezetek sokat, de nem csak hétvégén megyek.
Viszont én inkább belül maradok a korlátaimon, mert tudom, hogy nem vagyok Superman.

"1. Minek hozzak, ha nem fogadod el, mert (mint ítod) szarok"
Az előbb még statisztikát akartál.

"2. Csak gyanítom, nem állítom. (de nagyon valószínűsítem)"
Hű, akkor sokkal jobb.

@kultúrpesszimista: Készülőben van a bagó tiltása is.
Mondjuk az nem érint, mert nem dohányzom :D

Mondjuk vezetés közben fagyit se ennék. Semmit, ami lefoglal egy kezet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.04. 10:18:48

@Hari Seldon 2: Különben ennyi erővel autóban beszélgetni sem lehetne

VacakBlogHu 2013.04.04. 10:20:13

@Aszi: Nekem a tapasztalat (kizárólag személyes) azt mutatja, hogy sokkal jobban elvonja a figyelmet ha többen ülünk az autóba és úgy beszélgetünk, mint ha telefonálnék vezetés közben. A mellettem, mögöttem ülőkre hajlamos vagyok odanézni és olyankor kevésbé figyelek a forgalomra. Aztán persze más ember lehet ugyan ezt fordítva éli meg.

Szerintem nem a telefonálás miatt kóvályog az autós a sávban hanem, mert eredendően béna a lelkem. A rádió nyomkodása/hallgatása ugyan olyan figyelem elterelő, mint a telefonálás.

SMS-t írni tapifónnal tényleg neccesebb, mint egy jóféle klasszikus készülékkel, így le is szoktam róla. Pláne amióta Note 2-m van szóba se jöhet a dolog :)

Szóval amíg a vezetést nem kötik valami spéci alkalmassági vizsgához (a cikkírást, blogolást is kéne) addig nem lesz itt változás :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.04. 10:23:11

Most kimoderálták, amit írtam, vagy lenyelte ez a szar?

@Plumper_: Mondjuk az megvan, hogy ha nem ismered a környéket, de keresel valamit, akkor nem mész gyorsan, mert sasolod az utcákat?
Komolyan mondom ennyire alkalmazkodásra képtelen embereket... nem csak az a 10 szupermen használja az utat.

kultúrpesszimista 2013.04.04. 11:31:04

@ColT: ugye nélkülem is érzed ennek a kijelentésnek az agyament őrültségét és életszerűtlenségét?! Innentől kezdve visszamenőleg sem áll meg mindaz, amit írtál.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.04. 12:33:29

@kultúrpesszimista: Ugye te is érzed annak a kijelentésnek az abszurd voltát?
Nekem a kézben tartott telefonnal van a bajom, ha nem tűnt volna fel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.04. 12:36:44

@kultúrpesszimista: Kicsit eltévedtél, ha ennyire nem gondolkodsz.
Nekem a kézben tartott telefonnal van a bajom, ha nem tűnt volna fel. Ha kihangosulóval beszélgetsz, akkor nincs különbség aközött, hogy ott ül-e valaki az autóban melletted, vagy telefonon megy.

kultúrpesszimista 2013.04.04. 12:53:43

@ColT: rendben, félreértettelek, de továbbra is a saját csapdádba esel be.

Összefoglalom. A tény az, hogy a mobiltelefonálás nem kevésbé vonja el a figyelmet a vezetéstől, mint bármi egyéb tevékenység. (Tehát NEM az a probléma vele, hogy nincsenek a kezek a kormányon.) Az autórádióval, GPS-szel való foglalatosság, a beszélgetés, sőt, akár a saját elkalandozó gondolataink nem kevésbé veszélyesek, mint a telefonálás. Hogy a telefont kézben tartjuk a vezetés közben vagy kihangosítóval beszélünk, gyakorlatilag tökéletesen mindegy. Így tehát kiemelni önkényesen egyetlen tevékenységet, nevezetesen a mobiltelefonálást, és azt különlegesen veszélyesnek titulálni nemcsak egyszerűen balgaság, de sajnos bizonyos körök (a hatóságnak, a kiegészítők gyártóinak) üzleti érdeke is. Ennyi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.04. 13:33:59

@kultúrpesszimista: "Hogy a telefont kézben tartjuk a vezetés közben vagy kihangosítóval beszélünk, gyakorlatilag tökéletesen mindegy. "

A saját csapdádba te esel ezzel. Pont hogy ez nem mindegy.
Az autórádiót nem baszkurálod percekig, míg a telefont sokáig kézben tartod.

Amúgy a gps nyomogatását sem tartom túl biztonságosnak menet közben (én a telómat használom gps-nek, de eszembe nem jutna menet közben beírni az úticélt).
GPS baszkurálásból is volt nemrégiben halál.

Elijah_Baley 2013.04.04. 15:16:31

mekkora bunkóság már azt bámulni, ki micsinál az autójában ahelyett h a forgalomra figyelne?

Hari Seldon 2 2013.04.04. 15:40:24

@kultúrpesszimista:

Nem szokásom az autóban telefonálás, DE előfordult már, hogy valaki hívott, vagy valami NAGYON fontos eszembe jutott, és tudtam hogy amire hazaérek tuti hogy elfelejtem. Ilyenkor ha a forgalmi viszonyok megengedték, szóltam a feleségemnek.

Valószínű, hogy ha azt a fontos dolgot nem mondtam volna el neki fél percben akkor a következő 40 perc amíg hazaérek azzal a gondolattal foglal le VEZETÉS közben, hogy ezt el ne felejtsem. Ez szerintem jóval veszélyesebb, mert ott 40 percig másra koncentrálok.

Másrészt, meg a telefonálás tényleg rutin kérdése.

Ahogy a jobb kéz rutinból használja a sebességváltót is.

(Utolsó: Hogy lehet vastag betűket vagy dőlt betűket írni, ne kelljen kiabálni)

Hari Seldon 2 2013.04.04. 15:46:29

Kicsit ez a telefonálás autóban olyan mint amikor százötven éve azt mondták, a vonat olyan gyorsan megy, hogy az ember nem élheti túl egészségkárosodás nélkül.

Meg egy időben állni sem lehetett a vonaton, mert olyan veszélyes.

Aztán valahogy hozzászokott az emberiség. Sőt még a vonaton is állnak időnként.

Ehhez is hozzá fogunk szokni.
Száz év múlva olyan hülyén néznek majd vissza ezekre a szövegekre, mintha marslakók lettünk volna.

Google Glass ismerős?
Most van, aki pánikol tőle.
Húsz év múlva mindenkinek lesz.

Csak követem a pszichohistóriát... :-)
(annak aki éri)

edmester 2013.04.04. 15:59:37

Sziasztok!

A szakdolgozatom elkészítéséhez szeretném a segítségeteket kérni. A következő kérdőív a járművezető-képzéssel kapcsolatos, ha van pár percetek, légyszi töltsétek ki!

Előre is köszönöm!

ripet.hu/feedback.php?kid=3b361045f84c10cf089a19a374418cdf

kultúrpesszimista 2013.04.04. 18:44:10

@ColT: "A saját csapdádba te esel ezzel. Pont hogy ez nem mindegy.
Az autórádiót nem baszkurálod percekig, míg a telefont sokáig kézben tartod."

Á, persze. Csak épp az utat sem figyeled közben, ami így még veszélyesebb, mint kézzel telefonálni, amit pedig tiltanak. Nem folytatom, reménytelen vagy.

McKinney 2013.04.04. 19:06:22

némely kamionost autópályán láttatok má? nem az hogy telefonál, de filmet néz!!! a műveltebbje könyvet olvas.

2013.04.04. 22:30:53

Aktuális a dolog. Pár órája Győrben nem tudtuk eldönteni, mit csinál egy hp a Smartjával. Enged minket kikanyarodni, vagy nem? Mert jól láthatóan lassított. De aztán konstatáltuk, hogy csak testileg van a volán mögött, telefonnal a fülén.
Pár hete meg a másik hp telefonált. Neki piros volt a lámpa, nekünk zöld. Ha nem ugrunk vissza mind a hárman a járdára, akkor most nemigen mesélnék az esetről. És a csökött agyú Nissan Micrás p. még csak észre se vette, hogy hajszál híján kivégzett három embert.
A baj az, hogy az ilyeneket pont lesz@rják a sündörgők. Pedig ezeket ki kéne iktatni a forgalomból.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.04.05. 03:59:03

A cikk szerzoje ha annyire fel miert nem keres egy rendes munkat?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.04.05. 04:05:24

@McKinney: Van aki foz. Az M1 esen regen tudtal halaszlet, ma mar nagy a forgalom. Meruloforraloval a dugoban tudsz virslit - de ha a parkoloban elkezded a porkoltet vagy babgulyast az mar menet kozben megfo. Parizstol delre volt jo fozni, egyenes utak kis forgalom. Mikor en negykezben mentem egy tok jo szolnoki sraccal mi mindig sakkoztunk. Soha nem volt semmi koccanas vagy rafutas, soha semmi.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.04.05. 04:08:54

@McKinney: a BHG ki is szedi aki filmet nez, azt csak a hulyek csinaltak, sotetben vilagit. ( bar most mar lcd screen van de az is vilagit )

Ha tvt akartal nezni ( filmet, hang nelkul ) akkor bealltal egy szerb/bosnyak/horvat busz moge, azokban mind volt. Autopalyan nem mukodott csak bundeszen.

Texaszi Láncfűrészes 2013.04.06. 16:11:23

@ColT:
Nesze, itt a statisztika:

totalcar.hu/magazin/hirek/2013/04/05/nem_az_autoban_telefonalas_a_fo_baj/

A legelenyészőbb a telefonálás miatt okozott baleset.

No, ilyenkor mi van? Tán hamut fogsz szórni a fejedre, vagy tovább lököd a sületlenségeidet?

Ciri 2013.04.06. 17:26:48

@kultúrpesszimista:
"Hogy a telefont kézben tartjuk a vezetés közben vagy kihangosítóval beszélünk, gyakorlatilag tökéletesen mindegy. "

Apádnak a f@sza te idióta.

Ciri 2013.04.06. 18:09:45

@kultúrpesszimista:
"Á, persze. Csak épp az utat sem figyeled közben, ami így még veszélyesebb, mint kézzel telefonálni, amit pedig tiltanak. Nem folytatom, reménytelen vagy."

És az egy percig em fordult meg abban a csökött egybites agyadban, hogy ezt elég nehéz ellenőrizni, bizonyítani, bűntetni?
Mit gondolsz miért terjed egyre kisebb kategóriákban is a multikormány? Szerinted azért mert a sofőröknek összement a karja, netán a csúnya autógyárak marketingesei akarják mindezt?
Azt már meg sem merem kérdezni attól a hatalmas koponyádtól, hogy miért nem lehet a gps-t állítani a legtöbb gyári rendszeren menet közben.
Azt meg már csak zárójelben merem megérdeklődni Einstein, hogy telefonnal az egyik kezedben könnyebb e reagálni (értsd: ráfogni a kormányra, miközben a kezed NEM üres) egy vészhelyzetre vagy az üres, hangerőt szabályzó kacsóddal?

Nagyonhülye.

Ciri 2013.04.06. 18:20:45

@Texaszi Láncfűrészes:
"A legelenyészőbb a telefonálás miatt okozott baleset."

Ja, mert kábé százból egyet lehet bizonyítani.
Végül is statisztikákat minden vitában elő lehet rántani a fiókból :)

Texaszi Láncfűrészes 2013.04.06. 21:17:04

@Ciri:

Bocsánat!

Te csináltál valamilyen felmérést vagy statisztikát ennek az ellenkezőjéről?

Neeeeem?!?!?!?!

Akkor mi alapján rugózol ezen?

A tények makacs dolgok, hiába nem tetszik az embernek.
:D

Ciri 2013.04.07. 05:52:30

@Texaszi Láncfűrészes:
Végül is igazad van, bár akkor már azt is elárulhatnád, hogy mi a konkrét statisztika alapja. Például minden ráfutásos és/vagy kisebb személyi sérüléssel járó baleset után lekérdezik a vétkes sofőr cellainfóit? Netán mindig van egy tanú aki tutira látja?
Mert ugye ezt alkoholszonda nem igazán mutatja meg...

Texaszi Láncfűrészes 2013.04.07. 09:02:19

Kérdezd meg az Erie -t milyen módszert használtak.
Megcsinálták, publikálták, a tudományos szűrőkön ezek szerint átment.
Nincs mi alapján vitatni.

Te viszont semmit sem tettél ennek cáfolatára, nem mutattál be semmit, csupán pufogtatod itt a vaktöltényeket a levegőbe.

Ciri 2013.04.07. 15:38:39

@Texaszi Láncfűrészes:
Persze persze :)
Egyébként miről is akarsz meggyőzni?

Texaszi Láncfűrészes 2013.04.08. 12:32:11

@Ciri:

Ba...ki, ha nem tudod mi volt a téma, akkor minek kotyogsz bele vagy miért nem olvasol vissza?

Nyugtatásul a következő klasszikust ajánlom neked:
www.youtube.com/watch?v=46RouQPATVo
süti beállítások módosítása