HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A Volkswagen hülyének nézi vásárlóját

2013.05.24. 05:45 Tcomment

Címkék: hibák amarok volkswagen festés

A tulajdonos egymilliót költött, hogy bizonyítsa a nyilvánvalót: pocsék autót kapott. Most jön a rendőrség és a per, hogy kicseréljék ezt a vacakot.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

507 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr195315324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butschq 2013.05.25. 03:35:16

@Rocko-: Valahogy én is így képzelem el ennek a kocsinak a sorsát. Aztán, hogy mi történt ténylegesen vele, csak a fene tudja..:)

DrSzoke 2013.05.25. 05:14:40

@butschq: +1. Nagyjabol ugyanezt irtam fentebb,csak nehanyan nem latnak tovabb a ....

DrSzoke 2013.05.25. 05:16:53

@butschq: En sem tudom,de hogy a sarvedon belul levo elteres nem gyari,az kurva elet.Ilyet meg a regi dacia sem engedett meg maganak,pedig ott aztan minosegbiztositasrol beszelni...

Schütii 2013.05.25. 07:55:42

@öt görög: Szóval akkor mégis volt madártej? Ejnye, Koskár Úr!

Schütii 2013.05.25. 07:58:31

@geegee.: Flamborghini, mert az minden "sztár" alatt szarrá törik. Igaz, valahogy mindig élve szállnak ki belőle, fene se érti.

samot 2013.05.25. 08:36:43

Gratula a tulajnak!Sikerült azt a VW tipust kivàlasztania ami nyugaton a kutyànak se kell!Föleg nem készpénzért!

samot 2013.05.25. 08:46:23

@Dezsoeke: Talàn egy ügyvéddel kellene azt a levelet irattatni,akkor komolyan vennének!Ilyen egyszerü,ha még nem jutott magadtol eszedbe!Sajnos ma ez igy müködik!

mükkemakk 2013.05.25. 09:34:05

Pereskedni kell a kellékszavatosság okán, műszaki szakértői szinten eldől majd, nem egy olajügy bonyolultságú valami, 3-4 tárgyalási napon ítéletet lehet hozni. Azon csodálkozom, hogy POHU még nem szólalt meg, hogy így meg úgy az ügyfél javíttatta kazhasztánban egy jurtában (madártejjel alapozva) a lezúzott autóján a festést.

Amúgy nekünk a családi PoHu-s WAG autóink, Seat Ibiza 2001, A4 (2006, 2012) hibamentesen üzemelnek és a céges Skoda is.

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.05.25. 10:05:27

VW das Auto?????
LOL!!

Egy ismerősöm is járt így: Óbuadai Autójavítótól átvette az ÚJ Toledót fekete színben. 1 hét után kiderűlt, hogy a hátulja piros! :-)

Ügyfelünknek az 1 éves E420-án cserélték az összes karosszéria elemet, mert rohadtak!

Deutsche Qualität! :-D

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.05.25. 10:08:28

Megvan valakinek az a kép, hogy at ML-en a tábla a Kárpát utcai pártgarázs előtt?
"A gyártó 9 hónap alatt nem volt képes megjavítani az autót. Ezután csalódtam a márkában."

samot 2013.05.25. 10:37:34

@TSiga: Nem a màrka a hibàs,hanem az a garnitura aki ott volt!Nekem is volt kisebb problémàm a mai nagy "profi?"-val,aki szintén a XIII-ker-ben van szintén mercis!Szombat délelött volt,senki nem vette fel a telefont.Aztàn felhivtam a német központot,hogy hogyis van ez a szolgàltatàs(365 nap 24 oràn keresztül)?Elnézést kért a német tölem,de 10perc mulva hivtak a szervizböl,hogy menjek azonnal,mert vàrnak!Elég sokszor egy telefon,ha tudod,hogy kit és hol kell hivni!

Meridian74 2013.05.25. 10:40:50

@djjosehu: "
Az első ügyvéd ha a fent leírt, rutinszerű jogi helyzetben nem találta fel magát, zárja be az irodáját..."

Sok ilyen ügyvéd van, éppen ezért mentem saját magam egy munkaügyi pernek, ott nem kötelező ügyvédet fogadni. És meg is nyertem.

Amúgy az lehet még a háttérben, hogy az új ügyvéd ilyen autós ügyekre van ráállva és ebben már nagy rutinja van, mikor hol és milyen papírokat lehet beszerezni a bizonyítás végett.

Meridian74 2013.05.25. 10:45:54

@VOGAben: "okszor visszasírtam anno a 2003-as RENAULT Masteremet ;) 90-100 között 7,5-el eljártam vegyesben gond nélkül évekig. Csak a kötelező szervizeknél látogattam a műhelyt. 350-ezernél még új kocsinak hatott"

Bizony, a Renault motorok egész jókra sikerültek mindig is, a Volvomban is Renault által gyártott motor van - és 210ezer km-rel benne szinte új hangja van... ;) igaz, ez benzines, ami eleve csendesebb. Az más kérdés, hogy szívó motorként nem egy lóerőbajnok. De nem is baj, így hosszabb az élettartama legalább.

kultúrpesszimista 2013.05.25. 10:56:09

Fóccvágen! Csak a fóccvágen! Az kell neki.

Mert megérdemled!

Meridian74 2013.05.25. 10:57:21

@Minyó: sztem itt mindenkit érdekelne a részletek is... esetleg ha van erőd, írd meg rendes posztként a Totalcarosoknak.

Meridian74 2013.05.25. 10:59:31

@33621: "... de csak a nappali menetfény izzókat eszi"

Azt nem az autó eszi, hanem az út minősége. Minnél rázósabb, döcögősebb az út annál hamarabb szakad egyszercsak el a wolfram szál. Mivel az éppen fehérizzásban van, nem szereti azt ha "rángatják".

Rocko- 2013.05.25. 11:24:34

@TSiga: miből veszed, hogy ezek mind gyári módosítások voltak?
honnan tudod bizonyosan, hogy nem a kereskedő intézte a saját hatáskörén belül?

DogTheDog 2013.05.25. 11:42:18

Azt ajanlanam a tulajdonosnak,hogy ott tamadjon,ahol a legerzekenyebbek.A PR osztalyon at.En meg egy nemet forditast megcsinaltatnak a hibakrol es a szakertoi velemenyekrol,majd irany Nemetorszag,persze elotte fel kell hivni nehany helyi TV es ujsag irodajat,hogy legyen par kamera es mikrofon is.Gyanitom Wolfsburgban nem tudnak a sok gyoker kummantos helyi kereskedo szarakodasarol.Facebookon mar reg regisztraltam volna a kocsit,minden fotojaval es a tortenettel tobb nyelven is.Esetleg megkeresni amcsi online magazinokat a sztorival,ahol ezt a tipust legjobban nyomatjak.A rendorseg es a pereskedes csak sok penzbe fog kerulni,mire vege lesz,a kocsi mar reg romokban,es az itelet kb barmi lehet.

ikke i drift 2013.05.25. 11:57:50

@johnnylightning: A PoHu azért kiérdemelt magának egyfajta státuszt a szerepléseivel. Nekem is volt személyes ügyem velük kétszer, és hát finoman szólva sem arról volt szó, hogy mit tehetnek értem. Sőt, ha hozzávesszük a házi kereskedésüket (Porsche Pest), akkor volt egy harmadik eset is: '98-ban új autó átadása címén a kereskedő kiscsaj gyakorlatilag odab@szta elénk az új kocsink kulcsát, hogy ott van az udvarban hátul, keressétek ki és vigyétek vazze'. A kedvessége oka az volt, hogy először vele kommunikáltunk és szerveztünk, de miután impotens volt minden kérdésünkkel kapcsolatban, végül egy csapaton belüli másik értékesítőtől vettük az autót (aki az átadáskor valahol nemtomhol volt). Szóval abban a nagy blokkban ott van valami mérgező...

(az autóikkal nincs semmi bajom, én mindben otthon éreztem magam az első pillanatban, műszakilag meg olyanok, amilyenek, meg amerre megy a világ, legyen marketingelhető, csilivili, és jó olcsón legyártható, és lehetőleg azért a márkaszerviz se haljon éhen).

n53 (törölt) 2013.05.25. 12:02:53

@EzVan:): Hogy te milyen gyarban dolgoztal, azt nem tudom, de hogy nem autogyarban, az teljesen biztos, mert amit leirtal, sajnos hulyeseg.
Egy autogyarban evekre visszamenoleg is vissza tudjak nezni masodpercre pontosan, melyik munkafazis meddig tartott, ki vegezte, milyen sorozatszamu elemek kerultek bele mely beszallitoktol, milyen szoftververziok lettek felflashelve, stb. Ilyen adatbazis nelkul meg egy visszahivast sem lehetne megszervezni, nemhogy minoseget biztositani.
Aramszunet utan pedig (ami nagyon ritka) kiveszik a sorrol kritikus gyartasi fazisban rekedt autokat, es leselejtezik (a tobbit pedig komplettaljak).

Egyebkent tenyleg megneznem, ahogy a targyaloteremben eloadod a gyarto szakertoinek, hogy a kataforetikus furdobol, amiben a teljes nyerskarosszeriat megmeritik, kiloghat egy-ket karosszeriaelem, vagy hogy a gyari segedkerettel fel lehet szerelni egy elemet veletlenszeru illesztesekkel is.

Baratkozz meg a gondolattal, hogy a gyar meg szandekosan sem lenne kepes ilyen kontar munkara (fizikailag lehetetlen), ezert vagy a speditor, vagy a kereskedo, vagy az ugyfel a hunyo. Egy ilyen esetet meg akkor sem konnyu bizonyitani, ha friss, 2 ev utan pedig egyenesen lehetetlen.

Ennek tukreben az elso, "elfogyasztott" ugyvedje velhetoen azt a bolcs tanacsot adta neki, hogy a hibas 2 eves autojaert fogadja el egy hibatlan 2 eves auto ellenerteket, mert a vilag nem ugy mukodik, hogy adnak neki egy uj autot bemondasra, mindenfele kezzelfoghato bizonyitek nelkul.

ikke i drift 2013.05.25. 12:15:01

@Meridian74: "Azt nem az autó eszi, hanem az út minősége."

Meg a magas fedélzeti feszültség töltéskor, ha az akkumulátorhoz közeli lámpa ég ki gyakrabban.

n53 (törölt) 2013.05.25. 12:53:02

@33621: Olvassatok ki a karosszeriamodult, hogy nincs-e tulfeszultsegre utalo hibabejegyzes, illetve merjetek ki a menetfeny csatlakozojat uzem kozben.

zoltano 2013.05.25. 13:43:15

@Rocko-: Ne haragudj, de a magyar munkaerő, és a román, törökkel szemben is azért van külömbség

Rocko- 2013.05.25. 13:55:09

@zoltano: pl? gondolod nem ugyanazt fogják összerakni végül?
ugyanazt az ostort csattogtatják felülről.

Rocko- 2013.05.25. 15:21:02

@kultúrpesszimista: és onnan tudod, hogy ez gyári hiba, hogy?

Szaszi 161 2013.05.25. 16:48:02

Hali! Én úgyan úgy szívok egy ford fusionnal mint itt a cikkben lévő . Már több éve folyik a bíróságon a per hibás teljesítés miatt, nem egyszerű bebizonyítani az embernek az igazát. Gyári rendelésű , új autóként vásároltam. Észrevettem, hogy lehajtott ablakoknál fejfájást szédülést érzek, először nem tudtam mire vélni a dolgot, hisz másik autóm is volt előtte , de ott nem jelentkezett ez. Majd mikor múlt el az autónak az új "autóra jellemző szaga" akkor jöttem rá, hogy valami furcsa szag jelentkezik lehajtott ablakoknál , és ez okozza a leírt tüneteket . Jeleztem a márkaszerviznek, és többször kértem őket a gépkocsi átvizsgálására. Persze sosem találtak semmi hibát. Kértem őket, hogy valamit már csináljanak mert egyre jobban érződik a furcsa szag , még feltekert ablakoknál is, és kipufogógáz szagra hasonlít. Néhány kísérletet tettek , tömítés cserék, meg kipufogó cső hosszabbítás.Ezek után is érződik , és mondták, hogy ők evvel kapcsolatban már nem tudnak tenni semmit, mert a kocsinak nincs semmi hibája és nem is volt. Akkor vajon mit akartak kijavítani? Ekkor kerestem meg az importőrt, és az Ő javaslatuk az volt forduljak bírósághoz.Nem foglalkoztak az üggyel. Ezek után készítettem szakvéleményt , amelyben leírják, hogy az általam jelzett hiba fenn áll, és bírósághoz fordultam. A bíróság által kirendelt Igazságügyi szakértői szakvéleményben a márkaszerviz hanyag, nem megfelelő módon felszerelt vonóhoroggal hozta összefüggésbe a hibajelenséget, és kijelentette , hogy kipufogógáz jut az utastérbe annak van a szaga. Az alperes ezt nem fogadta el, javasolt egy újabb szakvélemény készítést, ahol konkrétan meg is jelölte , hogy melyik szakértő irodát javasolja a szakvélemény elkészítésére. Nos ez is elkészült , és itt már konstrukciós hibának írják le a hibajelenséget , mert egy másik vonóhorog nélküli gépkocsiban is hasonló szénmonoxid szintet mértek ki, és hasonló szag volt. Itt két szakértő vizsgálta meg az autót, egy vegyész és egy műszaki, és mindketten konstrukciós hibának írják le. Az érdekes , hogy a műszaki szakértő javaslata , hogy ne hajtsam le az ablakot és akkor kevésbé, vagy egyáltalán nem jut majd be a kipufogógáz.Ez még viccnek is rossz, nemhogy szakvélemény hiba megszüntetésére. Soha nem is tudtam lehajtott ablakokkal járni a fent említett jelenség miatt, és mégis a szellőző rendszerben korom és nagy mennyiségű por van kimutatva, tehát oda folyamatosan bejut.Erre a szakvéleményre hivatkozva beavatkozóként került a Ford importőr a perbe.Kértem a gépkocsi kicserélést, mivel 4 év alatt a hibát nem javították ki, valamint konstrukciós hiba. Persze a legutóbbi tárgyaláson az alperes vitatja a konstrukciós hibát, de akkor minek hívta perbe az importőrt. A gépkocsit már több mint egy éve nem tudom használni, egészségre ártalmas.Nekem is felkínálták, hogy a jelenlegi eurotax áron visszavásárolják ,nevetséges áron az autót, és náluk vegyek egy másikat. Ha az általuk felajánlott összegnél drágább, akkor fizessek rá. Persze , hogy nem tudom ezt elfogadni, hiszen én egy új gyári rendelésű autót vásároltam, garanciálisan, nem az én hibámból van a hibajelenség. A polgári törvénykönyvben lévő hibás teljesítésre leírt törvényeket nem tartják be. Ennyit ér a garancia. Magyarországon. Mint már írtam, hogy más gépkocsiknál is jelentkezik ez a hibajelenség, csak senki nem gondolja , hogy amit éreznek az kipufogógáz.Nem gondolná az ember, hogy ilyen előfordulhat egy gyári szerelésű autónál. Hamarosan megint lesz újabb igazságügyi szakvéleményezés, nem tudom meddig lehet ezt elhúzni, azt akarják, hogy az ember anyagilag ne bírja , nekem is már több százezer forint áll benne a perben, és az alperes beavatkozói megbízottja folyosói beszélgetésen elmondta, hogy ha nem fogadom el a használt cserét , még évekig el fog húzódni az ügy. A fejemben nekem is megfordult már , hogy a médiához fordulok. Ide is írtam már , de visszajelzést nem kaptam. Szeretném már nagy nyilvánosságra hozni az ügyet , mivel másokat is érint, főleg akik kis gyerekeket is szállítanak az autóban . Mivel Ők vannak a legnagyobb veszélyben a kipufogógáz belélegzésétől, immunrendszerük még nincs kifejlődve , és felnőttkori betegség következményei lehetnek.

Ronie 2013.05.25. 18:14:23

@Meridian74:
Az én japán autóm meg repül az út felett, mert a gyári izzó 6 évet bírt. És köze sincs az elektromos rendszer stabilitásának hozzá... Meg a villamosság szerelők se tudják mit beszélnek.:)

Meridian74 2013.05.25. 18:18:09

@Szaszi 161: ez megérne egy HírTV-s interjút... ott szoktak ilyesmivel foglalkozni.

Meridian74 2013.05.25. 18:20:24

@Ronie: szvsz ez az izzótól is függ. Amit most vettem, az nem rázódik szét, de apám javasolta, ha nem muszáj ne kapcsoljam be az világítást, mert tök mindegy milyen autóról van szó, a rázkódást maga az izzószál nem viseli jól. Ő meg ért hozzá. Én meg nem, de megfogadtam a tanácsát.

n53 (törölt) 2013.05.25. 20:51:16

@Meridian74: Persze, mert ha nincs bekapcsolva a vilagitas, akkor nincs vibracio sem. Logikus :D

Te is, meg az apad is megnyugodhattok, hogy az autoizzokat razoasztalon (is) tesztelik, mielott gyartasba megy az adott konstrukcio. Ugyhogy szerintem most fogj egy autoizzot, kezdd el razogatni, es akkor kommentalj legkozelebb, ha elszakadt az izzoszal ;)

stone pit(er) 2013.05.25. 21:15:30

Mivel sokan gondolják úgy, hogy a minőségi autóépítés csak bizonyos országokat, márkákat jellemez ezért benéztem egy kicsit a TC statisztikájának hátterébe. Megtehették volna az újságírók is, de gondolom Őket nemérdekli. Van rá egy fogadásom, hogy csak egy szűk réteget, de ha már rászántam némi időt, akkor azt a keveset már megkímélem ettől.
Tessék:
A TC Népítélet rovatában összehasonlítottam két modellt. Abba nem akartam belemenni, hogy menyire objektívek az ítéletek. A lényeg, hogy sokan elfogadják a számokat egyfajta megbízhatóság mértéknek, és ha tévednek is, hasonló kritériumok alapján tesznek mérlegre egy-egy típust. Csak olyan adatokat vettem figyelembe, ahol a véleményező már legalább 50 ezer kilométert használta a kocsit. Ennek van hátránya és előnye is.
Az egyik, természetesen a Laguna II 2001-2007, 257 ítélet, 6,47 átlagpont.
130-an érték el, vagy lépték át az 50e km-t. Ez 50,5 %. A dízel-benzines arány 88-42, azaz 67,6 %- 32,4 %.
130-ból 71-es 0 kilométeresen vették az autót, ami 54,6 %.
A másik a Toyota Avensis 2003-2008, 162 ítélet, 7,47-es átlaggal.
71-en futották meg az 50 ezret vagy többet. Ez 43,8 %. A dízel-benzines arány 33-38, azaz 46,4 %- 53,6 %.
71-ből 53-an 0 kilométeres autót vásároltak, ami 74,6 %
Laguna: Avensis:
1.6 = 6,4 átlaggal 1.6 = 7,3 átlaggal
1.8 = 7,7 1.8 = 8,7
2.0 = 8,2 2.0 = 9,3
2.0 IDE = 7 közv.bef. Na, ilyen nincs is!
2.0 T Ilyen se!
3.0 Hoppá!
1,9 d = 7,2 2.0D = 7,4 (tehát 0,2 a különbség, messze átlag alatt)
2.2 d = 6,8 2.2D = 7,1 (ez is)
2.0 d = 10 jó, ez új motor

stone pit(er) 2013.05.25. 21:17:43

Sokkféle következtetést levonhatunk. Mindenki saját ízlése szerint. Elmondom az enyémet.
A Toyota a kevésbé kockázatos benzines szívómotorból többet értékesít mint a dízelmotorjaiból. A dízelmotorjaival kevésbé elégedettek, mint a benzinesekkel, ez az átlagán is javít. Avensist többen kapnak, vesznek új autóként, így a hibákkal is később, esetleg egyáltalán nem találkoznak. Ellenben a Lagunát sokan veszik ismeretlen előélettel és futásteljesítménnyel. Az Avensis motorválasztéka szerényebb, ez is kisebb kockázat. Nem megdöbbentő módon, a benzinmotoros autók valamivel kisebb futásteljesítménnyel rendelkeznek, ergo kevesebb a meghibásodás. A túl kicsi benzinmotor már hátrány, akkor is ha műszakilag megbízható, pontozásban meglátszik az élmény fokozott hiánya.
Összességében még ezután is egyértelmű a Toyota fölénye, de árnyaltabb a kép. Ha valaki dízelben gondolkodik ne lepődjön meg annyira!

stone pit(er) 2013.05.25. 21:25:28

@stone pit(er):
Ja, igen lemaradt.
A Lagunánál a 2.0 T (turbó) motor átlaga 10 pont, igaz csak egyetlen itéletnél haladták meg vele az 50 ezer km-t.
A 3.0 6V átlaga 8 pont, de szintén csak egy ítélettel.
Kicsit összecsúszott a táblázat, de az 1.6, stb., egy sorban előbb a Laguna adott motorja, majd az Avensis adott motorja.

Meridian74 2013.05.26. 00:03:14

@n53: van vibráció, de a hideg wolfram (vagy miből készül) az nehezebben szaakd el, mint amikor fehér izzásban van.

Meridian74 2013.05.26. 00:05:23

@n53: és még valami, az autók felfüggesztése meg rázópadon van tesztelve, és normál használatban tovább tart, mint a kátyús utakon, vajon miért?

A gerincoszlopod is kitart egy életig, de ha rendszeresen ráülsz egy rázógépre naponta órákat, néhány év múlva lebénulsz. Vajon miért?

alfax 2013.05.26. 00:14:22

@n53: az nem segítség, ha befizetsz 9 millát és lesz egy 6-ot érő fényezett kocsid, vagy az ára.

az lopás.

Szaszi 161 2013.05.26. 07:43:15

@Szaszi 161, @Meridian74:
Kösz a tájékoztatást! Ami még hozzátartozik az ügyhöz, hogy az első szakvélemény elkészülte után rendőrségi feljelentést tettem a foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés miatt. Mivel a szakértő szakszerűtlennek írta a vonóhorog felszerelést, és a gépkocsi rendeltetésszerű használatra alkalmatlan . Valamint további vizsgálódásaim során hozzájutottam a gyári vonóhorog felszerelési utasításhoz, és az abban leírtaknak sem felel meg a felszerelés. Sok vonóhorgos kocsit megnéztem már , és nem találtam olyat amelyekre a márkaszerviz szerelte fel a horgot , és szabályos lenne. Ezért is írtam , hogy sok autót érinthet.Az enyém diesel, ezért érződik jobban a kellemetlen, szúrós szag, meg a későbbi ellenőrzések során elvégzett szakszerűtlen munka a szerviz részéről. A konstrukciós hiba , és a szakszerűtlen munka kettős hatása fokozza a hibajelenséget az autómon. A rendőrség lezárta a nyomozást,elutasították a feljelentésem, mivel a második szakvéleményben a konstrukciós hibával hozták csak összefüggésbe, és így már nem megalapozott a feljelentésem szerintük. A szakértő leírta , hogy a gépkocsi használata , hosszabb távon veszélyezteti használója egészségét. Ezek szerint lassan ölő méreggel lehet az embereket mérgezni, ha valaki nem hal meg azonnal az megengedett.A leírtakat mind igazolni tudom szakvéleményekkel , jegyzőkönyvekkel, határozatokkal, ha valakiben esetleg kételyek lennének az üggyel kapcsolatos leírásomban. Gondolom most már a gyártóhoz is előbb utóbb el fog jutni az ügy, mert a magyarországi ügyintézés eléggé problémás.Az általam elküldött igazságügyi szakvélemény amit a Ford központnak küldtem házon belül náluk "elveszett". Gondolom nem véletlenül. Nem tudom itt ebben a VW ügyben majd mire hivatkozva fogja a rendőrség ejteni a feljelentést, de nem hiszek benne , hogy eredményre vezet majd .

okoskodó 2013.05.26. 09:58:45

Egyszerű a megfejtés!

Be köll menni Az Autóboltba, hogy szeretnék venni egy gépjárművet.
1 órán kerestül, vagy kettőn, hadd pofázzon az eladó.
Kerek szemekkel ámuljunk.

Majd az előadás végén, be köll nyögni, hogy olvastuk az ember sztoriját, oszt inkább veszek egy Kia-Dévú-Í40-et. :-)))))

Hadd essenek már pofára! :-)))

virago 2013.05.26. 10:29:47

én kiával jártam ugyanígy, 4 × fényezték újra garanciában az alvázat, aztán 6 éves lett, eladtam.
az előző kia k 2500 meg használtan volt újként eladva, és nem vettük észre.
azt újra cserélték.
ha még veszek az életben új autót, azt festék vastagságmérővel fogom tenni, ill. leigazolom alváz és motorszám szerint előzetesen.
ezt ajánlom mindenkinek.

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2013.05.26. 11:45:08

Nem értem, hogy Magyarországon miért próbálja sok értékesítéssel foglalkozó cég lefeszíteni magáról a vásárlót a panaszával, ha kifogása van a termékkel kapcsolatban.
Az lenne a dolga, hogy jelzi a gyártó felé a problémát és az kivizsgálja és megoldja a dolgot.
Olyan a márkakereskedő, mintha a gyártó első védelmi vonala lenne a támadásban, pedig ez egy nagyon magyar félreértelmezés.
A kereskedő még sosem hallott process fmea-ról, így nem feladata eldönteni, hogy egy ilyen reklamáció jogos-e.
Kapja vissza a gyártó a reklamációt és foglalkozzon az vele. Összeül a minőségirányítási-, a gyártó- és a tervezőmérnök és megnézik a rendelkezésre álló adatok alapján, hogy megtörténhetett-e a dokumentált jelenség normális esetben vagy sem.
Ők ismerik az autó teljes előéletét (melyik műszak rakta össze, melyik gyártási lot-ból jöttek az alkatrészek, volt-e utólag felfedezett hiba a pl. a galvanizálási/fényezési folyamatban, volt-e valamilyen baleset a gyártás során stb.) és nyilván másként tudják megítélni az esetet, ha mondjuk volt már hasonló reklamáció más országból, de pl. közvetlenül előtte vagy utána gyártott azonos modellel kapcsolatban. Ezt a kereskedő sosem fogja tudni, csak ok nélkül keménykedik.
Valószínűleg akkor keménykedik a kereskedő vagy az importőr, ha náluk van valami takargatnivaló. Pl. szállítási sérült volt a jármű és tisztában vannak vele, hogy szakszerűtlenül lett kijavítva a hiba és az ügyfél felé nem jelezték a sérülés tényét, illetve a cserét sem ajánlották fel és árcsökkentést sem kapott kompenzációként.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.05.26. 13:11:58

@1kutya: Navarát? Azt a francia gyártású szemetet? Abbol is csak az első, japán blokkos korai 174 lovas volt még jó. A 171lovas már francia motoros attól óvjon meg a jóisten. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2013.05.26. 13:14:53

Tavaly vettünk anyósomnak egy Merivát 500km-es bemutatóautóként. Persze, hogy alaposan körbemértem mindenhol az autót, hiába vágták a pofákat az autopalace-ban. De szerencsére az autó korrekt volt és a fékekről látszott, hogy tényleg 500-at futott és nem 1500 (2500, 3500)ról tekerték vissza.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.05.26. 17:41:05

@butschq: Lehet, én is elragadtattam magam, bocsi.Akkor nagyjából hasonlóan gondoljuk.Béke vagyon. :D

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.05.26. 18:08:27

@Szaszi 161: Uhh, bakker, ez se semmi eset.Nyomjad bele a médiába is, addig üsd a vasat, amíg ujjad marad.Én biztos ne vennék mégegyszer ugyanolyan márkát...remélem sikerrel jársz.

Sayniqua (törölt) 2013.05.26. 18:27:28

Azt hittem, hogy az elmúlt évek garanciális fiaskói után a kereskedők, már nem szarakodnak ennyit.
Én személy szerint drukkolok Koskár úrnak, remélem a bíróság mellette hoz majd ítéletet, elmarasztalja a kereskedőt és kicserélteti vele az a autót.

n53 (törölt) 2013.05.26. 20:38:56

@Meridian74: "van vibráció, de a hideg wolfram (vagy miből készül) az nehezebben szaakd el, mint amikor fehér izzásban van."

Akkor erre most lassunk egy forrast.
(Marcsak azert is, mert az izzoszal flexibilis vekony drotokra van rogzitve.)

"és még valami, az autók felfüggesztése meg rázópadon van tesztelve, és normál használatban tovább tart, mint a kátyús utakon"

Maradjunk annyiban, hogy fogalmad sincs, hogyan tesztelik a futomuveket:
www.bosch-boxberg.de/de/30/schlechtweg.asp
Ezek hullamos-macskakoves, ill. mestersegesen kimaratott katyus utak, es sokkal brutalisabb terhelest jelentenek, mint a hetkoznapi hasznalat rossz utakon.

n53 (törölt) 2013.05.26. 21:04:59

@alfax: De azt az autot akkor is hasznalta 2 evig, es belehajtott 60e kilometert. Ha az atvetelnel kibukik a takolas (erre mondjuk lett volna esely, ha kicsit odafigyel), es el sem hozza, jogosan varhatna el egy uj autot. De a hasznalt 2 eves autojaert nem fognak neki ujat adni.

Halkan megjegyzem, meg ha ra is tudna bizonyitani a speditorre a szallitasi serulest es a takolast, akkor is evekig pereskedhetne veluk, es az sem biztos, hogy az a ceg meg letezik egyaltalan.

Milliokat fog elszorni a birosagon a semmire, mert toporzekolo kisgyerekkent viselkedik, aki nem erti meg, hogy A) semmifele bizonyiteka nincs, es B) egy hasznalt 2 eves hibas autoert egy hasznalt hibatlan 2 eves auto ara teljesen korrekt ajanlat.

Meridian74 2013.05.26. 21:27:30

@n53: nem, én nem értek hozzá de mondjuk apám meg igen. De ettől függetlenül logikátlan lenne azt állítani, hogy egy izzó fémszálnak ugyanazok a mechanikai-szilárdsági tulajdonságai 20 fokon és 2130 fokon... még akkor is, ha ennek érdekében mindenféle adalék anyaggal összekeverik.

Meridian74 2013.05.26. 21:42:19

"De a hasznalt 2 eves autojaert nem fognak neki ujat adni."

ha be tudja azt bizonyítani, hogy szállításkor törték meg az autót és újként adták el neki, akkor bizony neki egy másodpercig nem volt új autója. Holott a pénzéért járt volna neki. Éppen ezért jár a kárpótlás.
Bizonyítani meg majd be fogja tudni - szvsz.

Egyébként egy kollégám mondta, hogy egy rakás totálkáros Renaultokat hoztak be NyEU-ból, és szétszedték az utolsó csavarig, majd a hibás részeket kicserélve újra összegányolták, és vadiújként adták el- amelyet a legismertebb sé legnagyobb kereskedőházak is forgalmaztak.

Sokan nem is sejtik mi a valóság... aztán egyszer csak megtörténik a rajályes anyagfáradás, és vele együtt egy néha a súlyos baleset.

Ez is magyarországon van csak így. Tőlünk nyugatabbra jobb az ellenőrzés, tőlünk keletebbre meg agresszívebb a maffia. És csak egyszer adnak el egy ilyet egy "kopasz"nak.

Meridian74 2013.05.26. 21:42:56

@Meridian74: "rajályes " = rejtélyes - csak nem tok gépelni... :)

ikke i drift 2013.05.26. 22:25:06

@n53: "B) egy hasznalt 2 eves hibas autoert egy hasznalt hibatlan 2 eves auto ara teljesen korrekt ajanlat.".

Ez nem így van. Ha te mondjuk 6 évre veszel egy autót, amit a fenti módon két éves korában eladni kényszerülsz, akkor sok millió Ft-ot buksz, mert az első két év értékvesztése a legnagyobb. És ekkor két dolgot tehetsz: vagy veszel megint egy újat, ezzel realizálod a bukást, vagy veszel egy használtat, akkor viszont az új autó minden előnyét elveszted.

_Ha_ a teljesítés valóban hibás volt, akkor ennek a kárát nem viselheti szerintem az ügyfél.

Szaszi 161 2013.05.27. 05:39:22

@n53: El lell olvasni a polgári törvénykönyv ide vonatkozó szabályait.Egyértelműen a cikkben írt Úr mellett szólnak. Amikor az ember vesz egy új autót, vagy bármit akkor az árban benne van a garancia is megfizetve. Nem azért vesz az ember újat, hogy aztán majd egy használtat adjanak később, amikor annak egyáltalán nem tudja az előéletét. Lehet az még jobban van gányolva, vagy lehet még rejtett hibája. Még ha a gépkocsi teljes árát fizetnék is vissza , akkor sem kötelezhetnék arra , hogy náluk vásárolja le az összeget, valamint a rendeltetés szerű használat következményeiből adódó kopásból adódóan értékcsökkenést nem kérhetnének.Jól néznénk már ki a ha veszel egy tévét és 2 év után mikor még garanciális, és meghibásodik, nem tudják kijavítani , és majd díjat kérnének amiért két évig tudtad nézni, vagy adnak egy használtat. De ha Te így jársz , akkor majd fogad csak el, és ne a jogaidat akard érvényesíteni.

Rick4 2013.05.27. 08:30:32

Amarok? Na az egy érdekes dolog. Ismerős, aki név és konkrét hely nélkül a "külsős váltógyárban" dolgozik, mesélte, hogy ment ehhez a modellhez a váltó legyártása. a Vw kért valamit, és fizetett volna valamennyit, ennyiből viszont nem lehetett jót összehozni, de ez őket nem zavarta. Nos, rövid idő alatt gariban érkezett Brazíliából 10000db (nem elírás) váltó, hogy szedjék szét, nézzék meg mi a fő gond, és azon reszeljenek már egy icipicit, de ne sokat, mert pénzt igazából nem nagyon szánnának rá... Nos így nem kell csodálkozni, ha szétesik a gép...

Shadowbull 2013.05.27. 08:34:29

@Rick4: es ezeket a baromsagokat te el is hiszed?

gondolom akkor karacsonykor meg mindig a Jezuskanak irogatod a leveleket.

n53 (törölt) 2013.05.27. 10:13:27

@ikke i drift: De ember, ott volt a segge alatt az uj auto, amit hasznalt ket evig. Felkinaltak neki, hogy vagy kijavitjak a 2 eves autojat, vagy megkapja az Eurotax szerinti erteket. Milyen logika menten jarna neki ismet uj?

"_Ha_ a teljesítés valóban hibás volt, akkor ennek a kárát nem viselheti szerintem az ügyfél."

Szerintem most irom le huszadszor, de: nem tud bizonyitani SEMMIT. Ez a kozponti problema. Egyelore azt sem tudja kit pereljen. A kereskedo valszeg nem saros, ezert gyors es fu alatti elrendezes helyett szettarta a karjat, es tovabbengedte az ugyet a gyarto fele. A gyarto meg dokumentacioval fogja alatamasztani, hogy az auto korrekten lett osszeszerelve a gyarban, sakk-matt. Innentol vadaszhatja a speditorceget, de megintcsak semmi bizonyitek nem lesz a kezeben. Mi ertelme ennek szerinted?

@Szaszi 161: "El lell olvasni a polgári törvénykönyv ide vonatkozó szabályait.Egyértelműen a cikkben írt Úr mellett szólnak."

Hol nevesiti a Ptk. az autovasarlast?

"Jól néznénk már ki a ha veszel egy tévét"

De ez nem egy tv, hanem egy auto, tobbmillios ertekcsokkenessel. Raadasul tudta a tulaj hasznalni 2 evig, ergo megkapta az ertekvesztesert az ellenerteket, azaz a hasznalatot.

beneboy 2013.05.27. 16:53:30

Őszintén szólva örülök, hogy a VW úgy tűnik, egyre rosszabb minőségű kocsikat gyárt. Pont most kellene a jó minőség, mivel görcsösen világelsők akarnak lenni az autóiparban. És a görcsölés fordítva is elsülhet...Nálunk még most is a "német precizitást" társítják a márka mellé, de ha megkérdezzük őket, jól megy-e a kis VW-jük, szemérmesen hallgatnak az eddig örtént hibákról. Igen, az 1-es, 2-es Golf, a régi Jetták meg Passatok jó kocsik voltak, de azoknak az időknek már rég vége...
A minap olvastam egy cikket, hogy az Amarok a ma kapható legjobb pickup. Korábban sosem gyártott pickupokat a VW, és máris a legjobb? A Mazda, Toyota, az Isuzu és a Nissan meg mehet a búsba a több évtizedes tapasztalatával?
Marhára unalmas az, hogy ha a VW kijön egy új modellel, az rögvest a kategória etalonja lesz...ufók dolgoznak ott Németföldön, hogy azokat nem lehet utolérni, vagy mi?

Rocko- 2013.05.27. 20:56:11

@beneboy: "Őszintén szólva örülök, hogy a VW úgy tűnik, egyre rosszabb minőségű kocsikat gyárt."
és ezt egy feltehetően szállítási sérült autóból szűrted le?

MaCS_70 2013.05.27. 21:53:30

@n53:

Halihó!

A Ptk. valóban nem nevesíti az autóvásárlást -- ugyanis minden tartós fogyasztási cikkre kiterjedően rendelkezik úgy, hogy garanciális/szavatossági csere/elállás esetén a rendeltetésszerű használatból eredő elhasználódást nem a jogosultnak kell megtérítenie.

A hideg/meleg izzószálról: én nagyon határozottan úgy tanultam, hogy a gépjárműizzók elhasználódása 90%-ban a rázkódás eredménye, üzemi állapotban viszont 50-60%-kal erősebben veszi őket igénybe a rázkódás. Volt erről egy igen szép szemléltető film is, vagy öt (talán) H1-es izzó égett egymás mellett. Az egyik csak égett, nem bántotta senki, a többi különböző mértékű rázásnak/vibrációnak volt kitéve -- párosával, úgy, hogy a párokból az egyik égett, a másik nem. Brutálisan nagy volt a különbség, a rázott, égő izzók égtek ki leghamarabb.

Amúgy logikus: a wolframról ugyan nem tudok, de az acél mintha fele annyit bírna izzás közben, mint hidegen.

Üdv: MaCS

n53 (törölt) 2013.05.28. 00:14:26

@MaCS_70: Izzo es izzo kozott eleg nagy minosegbeli kulonbsegek vannak, pl a wolframszal atmerojet, az atmero allandosagat es a felfuggesztest illetoleg is. Vagyis elso korben fogalmunk sincs, mit lattal konkretan.

Masreszt egy modern minosegi izzonal max laborkorulmenyek kozott tudsz kulonbsegeket kimutatni, valos hasznalat soran nem igazan. A szinte alig uzemelo kodlampaizzok nem birjak a tobbszoroset a folyamatosan uzemelo DRL-izzok elettartamanak. A vibracio, a kapcsolasi ciklusok es uzemorak szama mind befolyasoljak az elettartamot, de az, hogy ki- vagy bekapcsolt allapotban kapta-e az izzoszal a vibraciot, szinte alig. A lekapcsolgatassal csak magaval cseszik ki az ember, mert nehezebben lesz eszreveheto. Mindezt fillerekben is alig merheto "megtakaritasert".

beneboy 2013.05.28. 09:24:57

@Rocko-:

Abból szűrtem le, amit a Népítélet is jól szemléltet(pl. Transporter T4-T5 közti minőségbeli szakadék), ill. ha egy VW-nel kapcsolatos téma följön, pl. ez is, akkor sok VW-Gruppés autótulajdonos panaszkodik a kommentjében a kocsijára, mutatva ezzel azt, hogy a nagy németautó-buzéria megszűnőben van. Egyre többen jönnek rá, hogy a messzi Koreában is minőségi autógyártás folyik, vagy éppen az új Dákók már nem is olyan rosszak...vagy ugyebár, amit már sokan simerünk, hogy megszívtam egy némettel, akkor japánt veszek.
A VW egy túlértékelt, túlárazott vacak, olyan magasan vannak az áraik, mint amennyire a német ember az orrát hordja...a büdös életben nem lesz köze se a Távol-Kelet autóiparához.

Shadowbull 2013.05.28. 09:30:56

@beneboy: " mint amennyire a német ember az orrát hordja..."

Nem talalkoztal meg elo nemettel, ugye?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.28. 11:56:31

@n53: "A lekapcsolgatassal csak magaval cseszik ki az ember, mert nehezebben lesz eszreveheto"

Azért én meg merném kockáztatni, hogy aki nappali fényben nem vesz észre egy autót lekapcsolt lámpával, nem biztos, hogy a volán mögött van a helye.

beneboy 2013.05.28. 12:31:23

@Shadowbull:

OK, akkor megmagyarázom: még egy ilyen pökhendi, nagyképű társaság, mint a német, nincs a világon. Azt hiszik, az egész világ a kezükben van. Remélem, így már eljutott az agyadig. Nyilván emiatt is van, hogy bárminek, ami német gyártmány, annak kötelezően drágának kell lennie, akkor is, ha egy bűzölgő trágyakupac.

Shadowbull 2013.05.28. 12:35:21

@beneboy: mondom en, elo nemettel meg nemigen talalkoztal.

Egyebkent ha a valosag erdekel: a magyarok nagysagrenddel pokhendibbek es nagykepubbek, mint a nemetek. Raadasul a nagy semmire...

Ugyhogy en a helyedben ovatosabban kritizalnek.

plephyl 2013.05.28. 13:14:06

@Shadowbull: "Ugyhogy en a helyedben ovatosabban kritizalnek."

Mondod, miután általánosítva kritizáltad a magyarokat :)

ikke i drift 2013.05.28. 13:47:00

@n53: "De ember, ott volt a segge alatt az uj auto, amit hasznalt ket evig. Felkinaltak neki, hogy vagy kijavitjak a 2 eves autojat, vagy megkapja az Eurotax szerinti erteket. Milyen logika menten jarna neki ismet uj?"

Ha mondjuk tavaly vettél az árcsúcson egy aranygyűrűt, amit egy évig hordtál, de időközben kiderült róla, hogy réz, akkor elfogadod azt, hogy az eladó visszaveszi az arany mostani piaci árán tőled, ami mondjuk a tavalyinak a 60%-a? Ha nem, akkor üdv a klubban; ha igen, akkor bizniszeljünk :)

"Szerintem most irom le huszadszor, de: nem tud bizonyitani SEMMIT. Ez a kozponti problema."

Az egyik elvi, a másik gyakorlati kérdés. Az elvi kérdés az, hogy mi a teendő, ha hibás volt a teljesítés, a gyakorlati kérdés az, hogy be lehet-e valahogy bizonyítani, hogy hibás volt-e. A kettő nem összemosandó.

ikke i drift 2013.05.28. 13:57:42

@beneboy: "Egyre többen jönnek rá, hogy a messzi Koreában is minőségi autógyártás folyik,"

Egyetértek. De a másik oldala: a közelmúltban egy közeli rokonom a népautó KIA-jához akart venni acélfelnit, hogy csak kereket kelljen cserélgetnie, ne az abroncsot a felnin. Egyrészt volt egy Canossa-járása különböző gumisoknál, másrészt csak újat talált, amiből egy darab majdnem kétszer annyiba került, mint az én Octaviámra egy makulátlan _szett_ gyári (a teljes szettre nézve hétszeres volt a szorzó - nyilván nem vette meg). Szóval a helyzet az, hogy amíg egy VW-csoportos autóhoz gombokért veszel gyári minőségű alkatrészt egy koreaihoz képest, addig az utóbbiaknak nem jön el itthon a Kánaán (függetlenül attól, hogy ismételten azt mondom, hogy az autóik jók). Arról nem is beszélve, hogy azért a VW-hez (mondhatnék más németet vagy más európait is) azért sokkal könnyebben találsz szakértő nem gyári szervizt.

becseit 2013.05.28. 14:57:10

@Shadowbull: A nagyképűsködés és a szakmai egoizmus témájával kapcsolatban szerintem inkább ne nagyon törjünk pálcát a német kontra magyarországon dolgozó magyar mérnök gárda között!

becseit 2013.05.28. 15:04:49

@MaCS_70: Nos, ha egy Tungsram H4-et is bevennél a buliba, az meg még rázással együtt is többet bírna, mint a fix H1-es....

Az izzó élettartalommal kapcsolatban ajánlom szíves figyelmetekbe azt az ebben az esetben el nem hanyagolható jelentőségű diagramot, amin az izzóra eső feszültséghez viszonyítva van ábrázolva a fényerő és a várható élettartam.

Extra fényerő, 14.6[V] fedélzeti feszültség, stb....

Csodák nincsenek.

beneboy 2013.05.28. 18:35:17

@ikke i drift:

Igen, ahogy mondani szokták: európaihoz olcsóbb a cucc, de gyakrabban is kell venni, távol-keletihez drágább, de nagyon ritkán kell hozzájuk bármi. Sokszor ázsiai autókhoz raktáron sincsen az, ami épp kellene, és meg kell rendelni. Emiatt is választanak sokan Európában európai kocsit, és emiatt van nehéz dolguk az ázsiai/amerikai gyártóknak Európa meghódításával.
Azonban ha megnézed, bizonyos kategóriákban agyonverték az európai gyártókat, pl. a SUV-oknál:elég sok RAV-4, IX35, Sportage és Qashqai szaladgál, de Opel Antara, Tiguan vagy Ford Kuga már jóval kevesebb. Úgyhogy azért van esély a sikerre, ha elég agresszíven nyomulnak.

beneboy 2013.05.28. 18:51:14

@Shadowbull: Na mindegy, kezdünk az autóktól elkanyarodni...lényeg a lényeg, a VW-nek jó kocsikat kéne gyártani, és nem üzengetni a GM-nek meg a Toyotának, hogy "reszkessetek, a sárba lesztek döngölve", meg hasonlók.
Elmondom, mi a szitu:
- az amcsiktól nem tartanak, mert igénytelen belső tér, nagy fogyasztás, stb.
- a japóktól azért nem, mert jellegtelen kocsikat gyártanak(bár ez mostmár alakulgat - új Mazda 6-os), és igazából semelyik japó gyártónak nincs nagy presztízse, jó értéktartása(ezt speciel nem értem, miért van így)
- a koreaiak lehetnének konkurencia, de ők meg csak kb. 20-25 éve gyártanak autókat, sokan nem is tudják, mi az a Kia vagy a Ssangyong
- a francia meg az olasz megbízhatatlan(nak mondott, de a német se jobb), ráadásul autóik nagy részét Európában adják el, tehát nem vetélytársak
- angol autógyártás nincs, svéd már úgyszintén, India, Kína még messze van

TEHÁT KI A LEGJOBB? Hát persze, hogy ők...

Shadowbull 2013.05.29. 08:16:32

@beneboy: "nem üzengetni a GM-nek meg a Toyotának, hogy "reszkessetek, a sárba lesztek döngölve", meg hasonlók"

Erre jo lenne egy hiteles forras, hogy a VW ilyeneket uzengetett.

"a VW-nek jó kocsikat kéne gyártani"

A VW jo kocsikat gyart. Ha nem igy lenne, akkor nem tartana itt.

beneboy 2013.05.29. 09:29:44

@Shadowbull:

Hány és hány cikk olvasható erről, hogy Winterkorn papa, a VW-vezér néhány éven belül világelső akar lenni - nyilván burkoltan a GM és a Toyota vezetőinek szánja mondandóját, akik persze majd mindent megtesznek, hogy ez ne történjen meg.(A GM kb. 80 éven át első volt, nekik már szégyen a 2. hely is.) Amúgy szerintem a Hyundai is le fogja őket nyomni. Nem lesz itt semmilyen elsőség.

"A VW jó kocsikat gyárt. Ha nem így lenne, akkor nem tartana itt."

Akkor pl. a Mazda vagy a Mitsu szarokat gyárt, igaz? Arról van szó, hogy a VW már minden járműkategóriát lefedett, bármire van az emberfiának szüksége, VW Up!-tól a Bentley-ig, Veyronig, a VW-csoport termékei közül tud választani.(Azt hiszem, a Ducati is már az övék.)
De sok minőségi probléma is egybeforrt már a nevükkel(dízelek olajfogyasztása, IV Golf váltóhibái, a PDTDI betegeskedései, stb.), ami nyilván nagyratörő céljaiknak kissé keresztbe tesz...

Shadowbull 2013.05.29. 09:39:15

@beneboy: es szerinted az, hogy megfogalmazzak a celjaikat, az egyenlo azzal hogy "reszkessetek mert sarba lesztek dongolve?" Erdekes szemelyiseged lehet.

A Mazda meg a Mitsubishi a VW-hez kepest kis cegek, erosen korlatozott kinalattal, szereny muszaki tartalommal, nagyon kerdeses formatervekkel.

Minden cegnek vannak kevesbe jol, vagy egyenesen rosszul sikerult motorjai, autotipusai, ez alol a VW sem kivetel, de a japanok sem, eleg a Mazda vagy Toyota elbaszasaira gondolni az elmult evekbol. Mindezek ellenere a VW minosegileg a vilag elvonalaban van, kinalata rendkivul szeles, modelljei pedig vannak olyan jok, vagy egyenesen jobbak mint a konkurencia. Nem veletlenul van ra realis eselye hogy vilagelso legyen.

Nem kell osszeeskuveselmeleteket keresni amogott, hogy a VW-nek magasak az eladasi darabszamai: ez azt jelenti, hogy a kinalata talalkozik a vasarlok elvarasaival, es ez a lenyeg.

beneboy 2013.05.29. 15:05:07

@Shadowbull:

Tisztelt Árnyékbika Úr!

Kínjában már nem tudja, miket zagyváljon össze! Ugyan, kérem! A Mazda szinte az egyetlen japán gyár, aminek nem esett csorba a nevén fönnállása során! Talán az RX-8, mert próbálják azt a retkes német Wankel-vackot tökélyre vinni, de nem lehet! Egy olyan japán gyár van, ami már nem a régi, és ez a Nissan: mindenki tudja , miért.

(Az érdekes személyiséget bóknak vettem: ez a mai világ sajátossága, hogy a negatív dolgok pozitívak. Köszi!)

Az új Mazda 6-os mellett az aktuális Passat miért néz ki kb. 15 éves autónak? Annak annyira kérdéses a formaterve, hogy tulajdonképpen nincs is neki...muhaha...Golf dettó...

Lehet minden dolgot a fosvágenekben tökéletesen élére vasalni, krómkereteket rakosgatni mindenhova a műszerfalon, megbízható sose lesz. Lehet, hogy UFÓ-k dolgoznak ott(gondolom, Wolfsburgban egy külön parkolóház van a repülő csészealjaknak), de a Toyotát befogni MISSION IMPOSSIBLE lesz. Ők gyártják a világ legjobb kocsijait, és ők az elsők - ez így van rendjén.

Már várom, hogy a Hyundai beelőzze őket - az a márka, aminek a nevét sokan még kiejteni se tudják...és akkor Winterkorn papa megy Koreába Kia műszerfalakat taperolni...:)

Auf Wiedersehen, Johann-Wolfgang von Shadowbull!

Shadowbull 2013.05.29. 15:17:09

@beneboy: "A Mazda szinte az egyetlen japán gyár, aminek nem esett csorba a nevén fönnállása során!"

Aham. Akkor olyan fiatal vagy, hogy a Comprex-dizeles bebukasra meg a legutobbi eldugulo reszecskeszuros es emiatt kigyullados dizelekre nem is emlekszel... RX8 meg tenyleg jo pelda, mennyit bir, 60e kilometert?

"Az új Mazda 6-os mellett az aktuális Passat miért néz ki kb. 15 éves autónak? "

Formaterven ertelmes ember nem kezd el vitatkozni, mert az szubjektiv. Az uj 6os tenyleg szep, de szep volt az elozo is amikor kijott, meg a 20 evvel ezelotti is, aztan mindegyik nagyon csunyan megkopott az idovel. Ez a hatranya az utos formaterveknek.

". Ők gyártják a világ legjobb kocsijait"

LOL :)

Ciri 2013.05.29. 15:27:33

@Rocko-:

"és ezt egy feltehetően szállítási sérült autóból szűrted le"

Az autó nem volt szállítási sérült.

Ciri 2013.05.29. 15:50:31

@beneboy:

"Azonban ha megnézed, bizonyos kategóriákban agyonverték az európai gyártókat, pl. a SUV-oknál:elég sok RAV-4, IX35, Sportage és Qashqai szaladgál, de Opel Antara, Tiguan vagy Ford Kuga már jóval kevesebb."

Még jó, hogy a Tiguan magasan piacvezető kompakt suv-k között.

Ciri 2013.05.29. 15:52:24

@Rocko-:

Jó kérdés, hiszen a cikk szerzője ezt meg sem próbálta kideríteni...

beneboy 2013.05.29. 19:51:00

@Shadowbull:

Semmilyen távol-keleti gyártó nincs, amihez rémhírek kötődnek, és óva intenek tőle, hogy nehogy megvedd, mert nagy szopóroller, stb. A tetűvégen a Népítélet szerint is az egyik legócskább szar, ami létezik.
Biztos Neked is van egy remek példány, és természetesen semmi baja, már 1 milliónál is többet futott, és még most is újautó-szaga van, igaz?
LOL-ozzál csak, te emberállat...

beneboy 2013.05.29. 19:56:33

@Ciri:

Németországban biztos, mert azok nyilván a saját szutykaikat veszik legjobban, hogy támogassák a hazai iparukat. Nem létezik, hogy a RAV-4-est megelőzze, abból még német rendszámosokat is jócskán látni nálunk.

Hurri Kán 2013.05.30. 10:58:15

@beneboy:
Ha jól látom, téged nem zavarnak a tények. Hülyegyerek.

n53 (törölt) 2013.05.31. 13:54:06

@Ciri: Mert nem passzolt a "szemet kereskedo, elnyomott ugyfel, de mi a gyengek partjan vagyunk"-prekoncepcioba. Olyan dolgokkal meg nem lehet kattintasokat (=hirdetesi beveteleket) generalni, amin gondolkozni kell :)

beneboy 2013.05.31. 14:08:29

@Hurri Kán: Az tény, hogy jó nagy gyökér vagy, apukám...fröcsögjél csak meg hordjad a VW-edet a szervízbe...

Ciri 2013.06.01. 06:09:10

@n53:
Pontosan. Az objektivitás nem fog 500 kommentet generálni.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.06.04. 19:17:46

Most olvastam a vezess.hu-n, h az új vweknek nem csak ennyi a baja, hanem pl motorhiba, váltóhiba...

Rocko- 2013.06.04. 19:38:30

@siskalaszlo: most olvstam, hogy gizike lefeküdt marika férjével.

Rocko- 2013.06.04. 19:43:02

@siskalaszlo: ebben se látok túl sok konkrétumot.

lyken 2013.06.04. 20:18:57

@siskalaszlo: Nyugat-európai példákat emleget, amit egy ausztrál esettel és modellel támaszt alá. Aztán már hirtelen Kínában jár a cikkíró...

" A gyár a helyi jelentések szerint egyelőre elzárkózott a visszahívás gondolatától."

Helyi???? Ny-EU, Ausztrália, vagy Kína a helyi? Cikkírót egy általános iskolai fogalmazásórára be kéne ültetni.

Egyébként az ezredforduló körül a Renault Laguna csinálta ugyanezt random, de mindig csak az autópályán. A végén már rutinosan taposott a kuplungba az ember, kapcsolt vészvillogót és indítózott. Tiszta MIG-21 feeling volt, annak is félévente egyszer leállt a hajtóműve a levegőben, aztán lehetett próbálkozni.

Szabványok 2013.12.31. 21:21:00

@Shadowbull: "A Mazda meg a Mitsubishi a VW-hez kepest kis cegek, erosen korlatozott kinalattal, szereny muszaki tartalommal, nagyon kerdeses formatervekkel."

???
A Mitcsura még talán igaz is a korlátozott választék, de a Mazdára azt mondani, hogy erősen korlátozott? Nekik legalább van hátsókerekes sportkocsijuk, szembe a vwvel, amelyiknek nincs.
Kérdéses formatervek?
Szerintem nagyon jó formatervük van. (Emlékezz csak a régi 121-esre, forradalmat csinált, vagy az abból felfújt 626-osra!) Az elmúlt 10 évben megkérdőjelezhetetlen a formatervük. A 3-s, a 6-os gyönyörű. Sőt, nekem a CX-7 az egyetlen vállalható a kategóriában. Miata?
Kollégámnak van egy gyönyörű Lancerje, elég furán nézek arra, aki annak a formatervét megkérdőjelezi.

gigabursch 2015.01.06. 14:20:59

S ez a Porsche-Hungária a létező összes hazai kormányzat kötelező szállítója.

No comment.
süti beállítások módosítása