HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Legyen ingyenes a BKV!

2013.07.24. 06:45 Tcomment

Címkék: ingyen bkv

Nem a következő kampány egyik kispártjának demagóg lózungja ez, hanem egy valós lehetőség. Máshol már meglépték.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

438 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr325422236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2013.07.24. 17:38:40

@motor77sport: azert ne legyen ekkora arcod:-)

a magyar gdp ketharmadat bp termeli meg.
ettol fuggetlenul az ingyenes szolgaltatas egy faszsag.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.07.24. 17:41:27

@motor77sport:
A pestiek meg fizetik nálatok az önkormányzat adósságát cserébe...

De ez hagyján, egy gyilkos sitten tartása többe kerül havonta, mint amennyit adózok.
Mégsem mondom, hogy engedjük ki őket

valószínű 2013.07.24. 17:53:15

@uarempty: volt rá 25 év hogy jöhessen végre egy normális ember vagy nevezzük politikusnak nem pejoratív értelemben. De basszus nem jön! Így vagy úgy de csak a zsebtömködés megy, a módszer változik ugyan de a cél nem akar változni.... Ha bekerülsz a politikai életbe onnantól csak 2 dolog létezik a látszat intézkedések (mindenféle szakértelem nélkülözésével) meg a zsebtömködés... vagy a sajátod tömködöd vagy azét aki finanszírozza hogy a kampányodat, és egyebeket, hatalmon maradhass. Ez látszik a BKV is meg minden máson is. Ha normális körülmények között akarsz élni rossz országban vagy....

Zeppeliner 2013.07.24. 17:54:31

@Rocko-: NABI ügyben nem értek veled egyet
totalcar.hu/tesztek/haszon/2011/08/04/mosolygo_buszt_a_volannak/

Ha ilyenek járnák a magyar utakat Európa a csodájára járna az országnak.
Egyébként a főbenjáró bűn szerintem az, hogy Róna Péter érdekeltségi körébe tartozik a cég, vagy tartozott.

Most a kötsög majom Széles Gábort kell kielégíteni a Mercikkel, nem lopott még el elég állami vagyont szegényke.

Rocko- 2013.07.24. 18:10:43

@Zeppeliner: oké, bocs, akkor volt a Sirius prototípus.

vasgyuszi 2013.07.24. 18:13:47

@valószínű: Az elottem leírt vagy háromszáz kommentben már kifejtették, hogy egy Bp. méretu város tömeg- (bocsánat) közösségi közlekedése miért nem lehet ingyenes (foleg Mao. esetében...). A példaként említett városkák nem adekvát példák, bár ezt ép ésszel a cikk megírása elott észre lehett volna venni...
Még valami?

vilagfi 2013.07.24. 18:17:56

Amikor Abu Dhabiban (Egyesült Arab Emírségek fővárosa) pár éve beindították a buszközlekedést, akkor eleinte ingyenes volt. Viszont sokan csak szórakozásból ültek fel a buszra és gyakran rendetlenkedtek rajta a gyerekek. Ekkor vezették be azt, hogy valamennyit mégis kelljen fizetni. A vezető mellet található egy persely, abba kell az utasoknak 1 Dirhamot bedobni (kb 60 Ft). Nincs jegy, nem kell költeni a jegyforgalmazásra, ellenőrre.
A sofőr ügyel arra, hogy mindenki befizesse a viteldíjat. A persely fölött van egy kamera, a sofőrt rugnák ki, ha bliccelnének az utasok.

daito 2013.07.24. 18:19:30

Ó BKV, ó a totalcaron. :)

Alapvető bajotok az, hogy sokan valamiféle igazságot, ideát, egyenlőséget próbáltok leírni, célozni - szintén pro és kontra.
Kezdem a legalapvetőbb kérdésekkel.
1. Mi az a BKV? Mi az a budapesti tömegközlekedés? Teljesen más ám, ha a XVII-ben laksz, ha Kispesten, vagy a VI. kerületben...
2. Értem, hogy bent van a közvélemény fejében, hogy Budapest 2 millió, de biztos ez? Mi van, ha csak 1,5? Mi van ha 3millió? Ez az egész több okból marhaság.
a) közlekedés: évente millió olyan ember fordul meg Budapesten - aki a halálba kívánja az egészet, csak kényetelen erre jönni. Pl. az, aki Nyugat-Magyarországról akar eljutni mondjuk Békéscsabára és Pest felé kell buszoznia/vonatoznia.
De érinti Budapestet sokszázezer kamionos, teherautó, aki Budapesten, környékén próbál átjutni Magyarországon. Nem tömegközlekednek - de közlekednek.
b) sok ember sz.rik erre a "hol vagyok bejelentve" témára. Írhatom hosszabban is, de minek. Szerintem alsó hangon a Budapesten és környékén mozgó emberek 20%-a nem pesti. Gyk. nem is értem a mai világban ezeket a számolgatásokat.
c) szintén nem elfelejtendő a turizmus kérdése, ugye, országimázs, meg bevétel, meg angolfiúklegénybúcsúja. Amikor be vagyon célozva, hogy márpedig jöjjön ide 3-4-10 millió turista, meg leírjuk, hogy a külföldi turisták által elköltött pénz, az 5-800-1000 mrd forint / év. Ha nagyon elgondolkozol azon, ha te külföldi turista lennél, és Magyarországot választod, akkor mit néznél meg - gyk. Budapest kerülne szóba. Elnézést kérek a többi nem így gondolkodótól, a realitás az, hogy igazából Budapestre tudsz hozni turistát és/vagy valami nagy rendezvényre - tipikus jó példa az F1. Nem turisztikai blog ez, lehet vitatkozni is, de gyk. 60-70%-ban ez az ország Budapest. Nem biztos, hogy jó, nem biztos, hogy így lesz mindig, de ez van.

3. MI a franc köze van Budapest tömegközlekedésének a vidékhez? Meg, hogy ott kik és miből élnek? Ezen jó volna túllépni - nem a paksiak építették az atomerőművet, nem a szegediek, tiszaújvárosiak az autópályát, szekszárdiak a hídjukat, stb. Tök nyilvánvaló, ahol 100x annyi ember él egy helyen, mint az ország többi részében, ott arányában többe kerül a tömegközlekedés.

Alapvetően a poszt picit demagóg, picit lehet, hogy tévút - de azért mindenképpen jó, mert egy ÖTLET, egy alternatíva.
Ami most van, vagy volt az elmúlt 10-15 évben - az nem jó. Nem fenntartható, nem elfogadható. Összességében az sem érdekel, hogy Szófiában vagy Ankarában rosszabb, sőt, a párizsi rendszert sem másolnám le. Van nekünk egy magyar, budapesti. Nem berlini, nem török, nem párizsi. Nekünk ezt kellene olyanra megcsinálni, ami nekünk a legmegfelelőbb, biztonságos/költséghatékony/gyors/tiszta szempontok alapján. Ide iszonyat sok mindent írhatnék - a kedvencem pl. az, hogy simán a legtöbb vonalon csökkenteni lehetne a megállókat - vagy tökéletes ötletnek tartanám azt, hogy a városban néhány helyen lehessen is jegyet vásárolni, ha már tömegközlekedést csinálunk.
A lényeget írom: akármit írok le - és akármit írtok ti le: tök reménytelen és értelmetlen.
Teljesen értelmetlen azon gondolkozni, hogy egy piaci, magán cégre bízni ezt az ügyet. Ki a megrendelő? Ki a szabályzó? Ki fizet? Ja, az állam és az önkormányzat. Neki tök mindegy, hogy egy állami vagy magán tulajdonban lévő cégnek nem fizet.
Írhatnék számviteli, pénzügyi, vállalatgazdasági, közgazdasági szempontokat - ami szerint a BKV évek óta csődben van. Gyk. azért nem, mert mennie kell, ezért senki sem meri ezt még kimondani sem. De ha egy évi 150mrd-os forgalmú cégnek ebből a forgalmából évente hiányzik 20-30mrd, meg különben is van 50-60mrd forint lejárt tartozása - akkor az halál. És mindig ez van.

De nincs ebben semmi meglepő. A BKV pont olyan, mint a főváros, vagy az ország. Ha nagyon megnézitek, pont ez van a rendőrségen, az egészségügyben, az oktatásban, a sportban, az államigazgatásban, a bíróságokon.
A magyar állam, a politikai elit vezetésével olyan, mint a pestis. Akit/amit nem is tud elpusztítani, azt is megfertőzi és/vagy rákényszeríti, hogy a többi pestiseshez igazodjon.
Ez nem politikai kérdés - abban az értelmében, hogy akkor most jobb vagy baloldal, Trianon, a komcsik, a zsidók, háttérhatalom és a nácik, imf, meg bármi más, ami ugye nem magyar, de csak azért van, hogy minket elpusztítson.
Ez a politika idehaza úgy néz ki, hogy a JÓSZÁNDÉKÚ politikusnak jó esetben két dologból osztott az élet, de csak egyet: vagy bátor vagy vannak ötletei (tehát mondjuk agya). Az egyik ész nélkül csinál bármit, de konkrétan bármit - ezek vannak most. A másiknak van ötlete, de nincs bátorsága megcsinálni, vagy megcsinálja, de jön 2 tüntető és akkor rögtön vissza az egész.

Gyk. a BKV összes problémája olyan, hogy alapvetően igényelne: némi észt, bátorságot és picit kitartó MUNKÁT. És ez az egész országra igaz.

Scaleo 2013.07.24. 18:27:30

@Rocko-:
"ok, nem direktben Közgép, hanem másik cég, de attól a haver az haver."

Amikor arról beszéltem, hogy magáncégek kezébe kéne adni, én nyilvánvalóan egy olyan rendszerre gondoltam, ahol nem sógorkoma alapon kapják a megrendeléseket, hanem rendes, tisztességes, felügyelt pályáztatás van, a jobb ajánlatot tevő nyer, és ha valaki simlizik, szerződést lehet vele bontani, egy másikkal meg kötni egy újat helyette.

Így, ilyen rendszerben szerintem simán gazdaságossá tehető lenne a budapesti tömegközlekedés, és utasként is lényegesen jobban járnánk. Jelenleg nincs verseny, ezért a BKV azt tesz, amit akar, szóba sem kerül, hogy szerződést bontanak vele, mert nincs piac. Épp ezért bárki kerül a cég élére, mindent ellop, mert megteheti.

Ott van az energiaszektor mint példa: lehet mondani, hogy micsoda dolog, hogy a külföldi cégek sápolnak minket, ahogy most a rezsicsökkentéses kampányban is előjött. Na de ha állami kézben lennének, mindegyik egy-egy feneketlen kutat jelentene a költségvetésben, az Isten pénzét is elbasznák, állandóan konszolidálni kellene, és simán lehet, hogy még sokkal szarabbul járnánk.

Pontosan ebből indulok ki, amikor úgy gondolom, jobb lenne, ha független magáncégek vagy mondjuk külföldi cégek vennék át a budapesti tömegközlekedés irányítását. Úgy vélem, a főváros alkalmatlan fenntartónak, ez már számtalanszor bebizonyosodott.

Scaleo 2013.07.24. 18:35:17

@Rocko-:
"legyen 30 ezer"

Ez egy fenntarthatatlan rendszert eredményezne. Már most se vesznek bérletet egy csomóan, aztán az illetőnek vagy szerencséje van, vagy megfelelő testalkata. Úgy meg még kevesebben vennének.

De még ha lenne valami hatékonyabb ellenőrző rendszer, vagy fegyveres ellenőrök jönnének, akkor is: 30 ezres bérletnél már senkinek nem érné meg BKV-zni, sokkal többen ülnének autóba. Én nem hiszem, hogy mindenki azonnal kerékpárra vagy robogóra pattanna.

Scaleo 2013.07.24. 18:37:43

@Scaleo: Az meg nem hinném, hogy bárkinek is előnyére lenne, ha még többen ülnének autóba. Hiába a lassan 450 forintos benzin, hiába minden, meg lehet nézni a Hungáriát hétköznap délután...

darvaskristof 2013.07.24. 18:47:34

Marhaság az ötlet! A tömegközlekedés drága dolog. Nagyon. Mármint üzemeltetni. Vonatokat, villamosokat milliárdokért megvenni, javítani, járatni, síneket karbantartani, utakat javítani, amit a buszok rendesen le tudnak használni.
A legolcsóbb közlekedési mód a bicikli. A város számára is! A tömegközlekedésre évente elmenő közpénz töredékéből fent lehetne tartani sokkal jobb kerékpáros hálózatot, a mainál sokkal színvonalasabban. Jövőre jön a bubi, a közbringarendszer, ami tényleg csaknem ingyenes lesz. Viszont egy magas költséggel működő rendszert teljesen ingyenessé tenni, az pazarlásra ösztönöz.
És igazságtalan a kerékpárosokkal szemben, ha az ő adójukból is fizetik azt, amit ők nem használnak.

Rocko- 2013.07.24. 18:52:05

@Scaleo: "Amikor arról beszéltem, hogy magáncégek kezébe kéne adni, én nyilvánvalóan egy olyan rendszerre gondoltam, ahol nem sógorkoma alapon kapják a megrendeléseket, hanem rendes, tisztességes, felügyelt pályáztatás van, a jobb ajánlatot tevő nyer, és ha valaki simlizik, szerződést lehet vele bontani, egy másikkal meg kötni egy újat helyette."
hahahaha!

"Jelenleg nincs verseny, ezért a BKV azt tesz, amit akar, szóba sem kerül, hogy szerződést bontanak vele, mert nincs piac."
van verseny, csak haveréké. VT Transman, Nógrád volán.

"Épp ezért bárki kerül a cég élére, mindent ellop, mert megteheti."
most lett a BKV fölé a BKK, Fidesz pajtikkal. nem látom, hogy jobb lenne ez a dolog.

"fegyveres ellenőrök jönnének"
bérletért? két bliccelés felakasztanak? és mi lesz am agasabb rendű bűncselekmlnyekkel? személyi sérüléses balesetnél, ahol nicns halál, ott megölik az okozót, feltámasztják, aztán megölik újra vagy mi? tartsunk már szinteket!

"30 ezres bérletnél már senkinek nem érné meg BKV-zni,"
így is annyit fizetsz. csak nem egy összegben, hanem adókból ÉS bérletből.

GERI87 2013.07.24. 18:55:13

@Rocko-:

"nem, ha a vízfejet építed le, nem a dolgzókat."

A kettő csak együtt megy.

Scaleo 2013.07.24. 19:04:19

@Rocko-: A haverok "versenye" nem verseny. A BKK/BKV tökéletesen mindegy, ettől semmi se változott, ugyanúgy a főváros fizet mindent, mint a köles. Az elképzelésem meg egy normális országban simán működhetne.

""fegyveres ellenőrök jönnének"
bérletért? két bliccelés felakasztanak? és mi lesz am agasabb rendű bűncselekmlnyekkel? személyi sérüléses balesetnél, ahol nicns halál, ott megölik az okozót, feltámasztják, aztán megölik újra vagy mi? tartsunk már szinteket!"

Csakhogy én nem ezt írtam. Kifelejtetted az idézetből a "ha" szót. Nem azt mondtam, hogy fegyveres ellenőrök _jöjjenek_, hanem azt, hogy _ha_ fegyveres ellenőrök _jönnének_. Én csak feltételeztem egy durva példát, arra az esetre, hogy milyen lenne, ha valakik ennyire komolyan gondolnák azt, hogy senki se blicceljen. Csak azért tettem, hogy kifogjam a szelet a vitorládból, ha azzal jönnél, hogy "hát ha mindenki bliccelne, meg kéne szigorítani az ellenőrzést". :)

"így is annyit fizetsz. csak nem egy összegben, hanem adókból ÉS bérletből."

Én nem arról beszélek, hogy mennyit fizetsz, hanem arról, hogy járhatatlanná válnának a főváros útjai. ;)

GERI87 2013.07.24. 19:25:42

@Rocko-:

Dehogy hülyeség, szerinted Tallinnban hányan működtetik a rendszert?
Arányosan nézve is biztos hogy nem ennyien, e téren ők jobban állnak, nálunk meg 3 ember van 1 munkájára és iktatással, pecsételéssel, kibaszott papírfecnik nézegetésével töltik az idejüket.
És még arra buzdítják a pályakezdőket hogy menjenek állami hivatalnoknak.....közben meg a meglévő apparátust nem tudják hova dugni, nyugdíjazni...csak halljanak már ki!

Zeppeliner 2013.07.24. 19:33:55

@GERI87: De vajon meddig bírjuk mi ezt a rengeteg ingyenélőt eltartani?
Pedig mindegyik pártban tudják ezt, persze ha valamelyik ehhez hozzányúlna, akkor a másik ujjal mutogatna, hogy bezzeg bezzeg rohatt népnyúzók...
Nem beszélve arról, hogy egy ilyen húzással választást kehet bukni.
Nem fog itt változni soha semmi,
hülye komcsi ország vagyunk még most is, talán az utolsók Európában.

dm996 (törölt) 2013.07.24. 20:01:21

@David Bowman: a buszokat te fizeted, szervizestül? :)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2013.07.24. 20:20:24

Hehehe Stump András még nem vette észre hogy elsősorban Vitézi Dávidnak van licensze arra hogy jobban tudja. Másodsorban az ő BKKs tanácsadóinak.

Aztán az összes VEKÉs régi haverjának szintén. Ezek még ha egymással nem is értenek egyet sőt inkább sokat veszekednek de mind eleve hivatalból úgyis jobban tudják.

Lehet tépni számot azt beállni a sorvégére.

Rocko- 2013.07.24. 20:39:05

@GERI87: jó hát felőlem akkor vízfejjel együtt dobd ki a karbantartót meg a buszsofőrt, aztán csodálkozz, hogy magától nem megy a busz.

uarempty 2013.07.24. 21:05:43

@valószínű: "Ha bekerülsz a politikai életbe onnantól csak 2 dolog létezik a látszat intézkedések (mindenféle szakértelem nélkülözésével) meg a zsebtömködés."

A politikai életbe, nem véletlen kerül be az ember.Nagy részük direkt, a 700 ezeres havi fizu a semmiért plusz járulékos cuccok miatt (lakás,kocsi) elég csábító a dolog.Te mit tennél?Persze, van akinek elég a 700 ezer/hu és nem csal el többet és dolgozna az ország felújításán (talán), de ilyen nagyon kevés van.

Látják, hogy a nép tűr, meg az is csal, mindenki azért csal mert a másik is, hát akkó én mé ne?Közben széthullik az ország :D balaton méretű kátyúk, 2.világhábos bomladozó épületek (budapest), cigó nyomortanyák/bérházak (budapest), de vidék se jobb..de a lényeg, hogy meg van az audi meg a nagy tévé!!! :D meg egy jó nyaralás bora borára, az, hogy a környezetük egy trágyadomb?az emberek birkák körülötted?Az állami intézmények lepra telepek?kimész az utcára csövesek?tiszta húgy a házak oldalai?az nem érdekli...E
nnyire igénytelen a környezetére a magyar...a BKV-t is csak meg kell nézni.Nagy nehezen van pár új szerelvény, meg busz...de az kb hány %-ka az egész flottának? :D Ne vicceljünk..10-20% lehet?és ezt már vagy 15-20 éve meg kellett volna lépni, és nem 10-20%-ban, hanem 80-90ben.De amíg az audi, meg a bora bora a lényeg és ezért csalják az adót, meg 5-10 milliós prémiumok veszteséges cégek vezetőinak (bkv ugye) előző kormányon még 60 milla is volt :D Na tudod..ezért nem lesz még itt nagyon sokáig olyan ember :D

titanvuki 2013.07.24. 21:43:24

@Rocko-: " jaa, hogy nincs akkora utasközönség, hogy kelljen? idéznélek: "Nem tudom, mit sírtok?!"
azért nem jár 5 percenként vidéken busz, mert nincs annyi utas, hogy öt percenként kelljen járnia."

Akkor nem tudom, mijafaszomér' van tele a busz állandóan bazzeg. Az a helyzet, hogy lehet, hogy más milliós fővárosokhoz képest drága a tömegközlekedés Bp-en, de hogy vidékhez képest olcsóbb, az tuti. Ezen inkább ne vitatkozzunk.

kék madár 2013.07.24. 21:51:49

amennyire en tudom a BKV ingyenes. Hogy lehet ezt meg ingyenesebbe tenni.

Aki jegyet vesz, az egyszeruen csak adomanyoz, adna inkabb a hajlektalanoknak.

szuperkrumpli 2013.07.24. 22:07:02

Sztem meg fizessenek a nyugdíjasok is kb. 50%-ot ha igénybe veszik a tömegközlekedést!
Az ingyenességbe bele se megyek. Már H. Csabikát is diliházba küldtem volna, mikor ezzel kampányolt. Eleve nem csak az autósok ülnének át a BKV-ra hanem rengeteg - jelenleg legolcsóbb megoldásként - kerékpározó is!
Végeredményben lenne 2x annyi utas, 139 helyett bele kellene tolni évente vagy 200 milliárdot és még foghatná a fejét az állam amiért elmaradnak az üzemanyag eladásból származó bevételek is!

nikó 78 2013.07.24. 22:09:27

Alapvetően rossz ötlet.Még plusz teher lenne, annak a maradék 8 milliónak, akik lehet, hogy soha nem használnák.Álomvilág,ez egy olyan balkáni államban aki arra blazírozik, hogy különböző jogcímeken gyakorlatilag minden pénzből kiforgasson.Sorolhatnám 27%-tréfa,de hogy maradjunk a kaptafánál regadó(leánykori nevén vám),vagyonszerzési illeték,egyedi forgalombahelyezés.A hivatalokban intézményesített levétel, csigalassúságal párosítva.Például manapság egy jogsi kategóriabővítés 4500,kpm 3 munkanap!!!!!! után kiadja a vizsgaigazolást, irány okmányiroda(vagy nemtom milyen kibebaszott népnemzeti akármi most)időpontra, 3 hét- 1hónap alatt megjön, addig sehova a megszerzett jogsival,majd újra vissza a népnemzetibe.Anno 95-ben a vizsga után 1 héten belül kiadta a kpm személyes részvétel útján.Fejlődünk!!!Örülhetünk, ha jövőre ezek a tetvek nem találják ki az emberenkénti napi oxigénfogyasztás átlagárát,nemhogy ingyen tömegközlekedést muhaha!

TH 2013.07.24. 22:11:21

@Rocko-: "már most is jelentős költséget fizetnek."
Igen, a mostani sem valami szerencsés helyzet
(nekem tetszik az egyharmados modell, ahol az állam, a város és a tömegközlekedés használói egyenlően osztoznak a költségeken.

"most is arra költik. pár fokkal hatékonyabb, mint devizahiteleseket menteni."
egyrészt ld. fent, másrészt nem mondtam, hogy most jobban költik el a pénzt, sőt...

"valóban. mégis olcsóbb, mint ha az utasok egyesével vennének autót."
ez igaz, bár úgyis vesznek autót. :)

Tippszmix 2013.07.24. 22:13:31

@Komojtalan: Azért abban a 40% GDP-ben elég nagy részt tesz ki az, hogy rengeteg országos cég Budapesten van bejegyezve. Pl: ha Mátészalkán tankolsz a MOL-nál, akkor a pesti GDP-t növeled.

éppcsakkérdem 2013.07.24. 22:33:54

Bandi, ez most komoly?

mert viccnek nagyon rossz.

Erre apellálva legyen ingyenes minden - mennyi mosolygós arcot láthatnál! és MINDENKINEK tetszene, illetve, volnának egyesek, akik azt kérnék számon: miért nem FIZETNEK azért, hogy igénybe veszek egy szolgáltatást? :D

Az is meggondolandó, hogy a sok amerikai/német/francia/barazil stb. stb. cég NEM lépi meg eztaz "ésszerű" lépést - ők biztosan az emberiség ellenségei, nem?

Épp csak kérdem

lombozódó 2013.07.24. 22:38:39

@ColT: Nézz már körül - nagy okos - A nyugdíjas kedvezmények minden EU- s országban járnak az adott ország jogszabályai szerint.
/tehát pld itt/hazánkban, egy német nyugdíjas az itteni szabályok szerint utazhat /
Miért kell ezen rágódni , ott sem rágódnak, csak mi nem ismerjük az érintet országok szabályait.

lombozódó 2013.07.24. 22:55:11

@Pierr Kardán: Mikor lesz a szociális temetésed. Kiérdemelted.

Reggie 2013.07.24. 23:16:01

@Pierr Kardán: Nagyon orvedetes, hogy ki tudod nevetni magad, amiert egyaltalan nem erted es fel sem fogod, mirol van szo. Igy legalabb nincs lelkiismeret furdalasunk, amiert egy gyengebb(ami jelen esetben konkretan butat jelent) emberen nevetunk, hanem onfeledten nevethetunk veled.

Perillustris 2013.07.25. 00:18:48

@GERI87: A biciklizéshez alapvetően nulla méter bickliút kell. A kerékpárutak leginkább a gépjárművezetők kényelme miatt épülnek.

teddybear01 2013.07.25. 06:00:12

Támogatnám az ötletet, azzal a kiegészítéssel, hogy a városhatáron túli járatokon, busz, hév, azért kelljen fizetni. Illetve a vasút városon belüli szakaszain se kelljen.

Szerintem igen sokat meg lehet spórolni ezzel, mert így jóval kevesebb jegyet, bérletet kell méregdrágán kinyomtatni, ezek árusítását megszervezni, a jegyellenőrök és a biztonsági trollok bére sem nyomasztaná többé a BKV költségvetését. Szvsz ez akkora megtakarítás lenne, hogy kiegyenlítené azt a kb. 50 milliárdot.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.25. 06:53:04

ne tegyunk ingyenesse semmit. Az nem vezet jora. Tanulja meg mar mindenki Magyarorszagon hogy nincs ingyenebed, nincs gondoskodo allambacsi.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.25. 06:54:01

a BKV nal ugyanannyit lopnanak utanna is a vizfejek ha netan ingyenesse valna. Az nem old meg semmit.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.25. 07:01:01

fegyveres ellenor :D

elso bliccnel csak labra lonek,
masodiknal celzott felsotest,
harmadiknal tarkonloves.

( pisztollyal jarnanak, a gepfegyver nagy, ha sokan vannak a buszon az kenyelmetlen lehet, meg vinni a tarakat stb - pisztoly az jo lesz )

- Allj, berleteket felmutatni!!! Kovacs ur, megint maga??? Tudo vagy has???

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.25. 07:04:35

kozepislolaba egy megyeszekhelyre jartam egy kornyekbeli falubol, 2ft volt a jegy de en berletes voltam az 16Ft volt. 4000Ft volt akkor kb az atlagkereset havonta. Ha ilyen aranyok lennenek most szerintem csak a ciganyok bliccelnenek.

Zeppeliner 2013.07.25. 07:32:40

@visszakettopadlogaz: Ha lennének fegyveres ellenőrök és csak a cigányok bliccelnének ekkor egy komoly társadalmi problémát is sikerülne megoldani.:)

korponaiz 2013.07.25. 07:58:19

1.A biciklisek ne sírjanak, néha ha hévvel megyek, rengeteg biciklista megy be a város fele hévvel.
2. A 30000 tényleg hülyeség.
3. Szerintem inkább a budapesti és Budapest környéki cégek kéne hogy fizessék az alapján, mennyi embert foglalkoztatnak.
4. Ha valamelyik fideszes fejes ráharap az ötletre, még a választás előtti év okán meg is valósítják. És persze átneveznék Nemzeti Budapesti Közlekedési akárminek a BKV-t.

Grgabácsi 2013.07.25. 08:26:33

@Rocko-: Nagyon egyszerű: a más "alvállalkozó"-nak nem volt több tízmilliárdnyi adóssága.

zmagix 2013.07.25. 08:29:10

@panaszmuki: Ha már benzinkukat: az amúgy is magas árat lehetne csökkenteni Önkiszolgáló kutakkal. Ahogy a sok pénztár is felesleges a BKV-nál.

m3246 2013.07.25. 08:36:11

kicsit meglepett ez a hír... én azt hittem ingyenes a bkv már, metrót ugyan nem használok, de évek óta ingyen használom az összes járművet... ez most komoly? tényleg fizetni kell érte? jó hogy szóltatok, utána is nézek köszi

Rocko- 2013.07.25. 09:03:26

@Grgabácsi: és ez mennyire releváns az aktuális finanszírozás tekintetében?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.25. 09:08:15

@lombozódó: Az adott ország nyugdíjasainak életkörülményeiről volt szó, az adott országban érvényes kedvezményekkel.

Német nyugdíjasokat nem nagyon látunk nyomorogni, itt meg nem ritka.

zmagix 2013.07.25. 09:11:29

@ColT: Mert ott a dolgozó aktiv korában tud félretenni egy privát nyugdíj számlára. Igy lesz egy kis kiegészítése. Apropó! Ki tudja mi az a vorsorgekasse?

Shadowbull 2013.07.25. 09:29:59

@zmagix: nem mindenki tud, vagy akar ott sem.

Az allami nyugdijak jelenleg jonak mondhatok Nemetorszagban, az atlagnyugdijas megel abbol is. A jovoben lesz ez maskepp, ezert a mostani generacionak javasoljak valamilyen elotakarekossagot, mert keves lesz az allami nyugdij.

A magyar nyugdijasok viszont az aktivakhoz kepest jobb helyzetben vannak mint a nemet nyuhdijasok a nemet aktivokhoz.

Nem biztos hogy novelni kene a jovedelemtranszfert a nyugdijasok iranyaba, sot.

www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/kulonos_dolog_derult_ki_a_magyar_nyugdijakrol.1.186488.html

Sanus 2013.07.25. 09:40:38

huhú, jó sok komment... nem is olvasom el mindet, csak Shadowbull - valahol az elején - leírt hozzászóklásához adnék kis párhuzamot a költségvetés terén. Teljesen egyetértek vele abban, hogy a 140 milliárd az durván sok.
Ahol lakom, ott 29ezer lakos van, Bp-en ezzel szemben 1 740 000 (2012. januári adat) az állandó lakos. Ez pont a hatvanszorosa. Akkor a fenti összegből kiindulva, a heliy közlekedésnek minálunk megközelítőleg 2 333 000 000 Ft-os költégvetéssel kellene működnie. Ehelyett kb. 180 milliós a helyi közlekedés éves költségvetése... Ebből 2,900e Ft körül volt az önkormányzati normatív támogatás... Igaz lassan már nem indulnak buszok, olyan ritkák a járatok és csak busz van, más nincs. Pedig egy metróvonalnak itt is örülnének, mondjuk a Baalatonig :D

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2013.07.25. 10:02:40

@m3246: A bliccelést nagyon egyszerűen vissza lehet szorítani: minden tömegközlekedőn sim-érzékelő, vagyis minden felszálló utas mobilszámláját terheli az utazás költsége. Elsőajtós felszállás, karámrendszer, mettől-meddig, távolságarányos díjfizetés, ülőhely-felár, szegregáció. Akinek nincs mobilja, az automatikusan hajléktalannak minősül és bőr alá ültetett chipet kap. Ők a szocsegélyből fizetnek.

Tulajdonképpen inkább fel kell számolni a BKV-t.
És ezzel egyidejűleg betiltani az autóforgalmat Vudanpest területén.
Minden vudanpesti pógár kap egy kínai villanybiciglit, élettartam-garanciával.

Zeppeliner 2013.07.25. 11:09:12

@Shadowbull: Engem inkább az érdekelne mi lett a durván 10 éves magánnyugdíjpénztár befizetések tőkéjével, amit egy hasra ütéssel a "nemzeti" kormány államosított???
Qrva felelőtlenül bántak a bankok a befizetett összegekkel, azért kapott mindenki vissza pénzt a hozamokból.
A nyugdíjast tudják megnyerni, a többi le van szarva, utánuk a vízözön...

valószínű 2013.07.25. 11:11:40

@vasgyuszi: Ok értem már Stumpf A. ki gombán él.

Azzal teljesen egyet értek hogy birka de nagyon a magyar - ha megoldják hogy ne keljen már gondolkozni(majd mi gondolkozunk helyetted mire költsük a nyugdíjad meg az adód) és fellép 3-4 primadonna a gátra árvíz idején épp csak a tütü hiányzott akkor érzik a törődést minden rendben bólogatnak és x-elgetnek csak így tovább.... Pont ez látszik a BKV-n is hogy igazából mindenki leszarja - talán kivéve azt a sofőrt aki sejti épp mekkora szemetet raktak alá és reménykedik hogy nem ő lesz a felelős ha nem tud megállni télen a nyári gumival, vagy egyszer csak benn ég valaki véletlenül. megsúgom Ő lesz :)

eisi73 2013.07.25. 11:13:50

@panaszmuki:
"Ennek ellenére fizetek egy szolgáltatásért, amit nem kapok meg. Baj, hogy ez b.ssza a csőrömet?"

Tévedésben leledzel! Az, hogy megveszed a jegyet, bérletet, nem azt jelenti, hogy amikor kiállsz a megállóba, tuti jönni fog a járat, hanem azt, hogyha jön, akkor te arra felszállhatsz és utazhasz rajta. Ez nagyon nem ugyanaz!
Ha van egy szoli-, fitness-, uszoda-, vagy akár színházbérleted, akkor is előfordulhat, hogy odaérve jut tudomásodra, hogy zárva vannak, mert betegség, csőtörés, esetleg betörés vagy bármi más történt. Ekkor sarkonfordulsz és hazamész, nem reklamálsz azért, hogy a szomszéd épületben tartsák meg az edzést, előadást, töltsék fel vízzel a szemben lévő pincét. Pedig, fizettél egy szolgáltatásért, amit nem kaptál meg. :)
A BKV-nál az a probléma, hogy nem egy egyszerű szolgáltatást nyújt, hanem olyat, ami a mindennapi életünkben szinte elengedhetettlen, ezért más szemmel nézzük. De ettől még nem annyira más. Természetesnek, állampolgári jognak tekintjük, miközben nem az.
Amennyibe egy járat kiesik, akkor sajnos, tetszik vagy sem, nem terem a helyén másik, azt valahonnan elő kell "teremteni". Ez legtöbbször a következő kocsi, vagy (pl. kötöttpályás jármű esetén) egy másik vonal forgalmából átszervezett busz. Ez nem megy azonnal még a legfejlettebb nyugaton sem. Legfeljebb, ott ritkábban van kimaradás. :)

"Igen, de nehogy már ne tudják tartani a vállalt menetrendet, és ez legyen a természetes."

Ki vagyok váncsi, te mennyire tudnád tartani minden egyes nap, minden órának, minden percében, hogy ugyanannyi idő alatt jutsz el autóval pl. Újpalota, Nyírpalota úttól Albertfalva vasútállomásig? Még úgy sem sikerülne, hogy nem kell párszáz méterenként megállni és várni, amíg 20-30-50 ember (mankóval, babakocsival, biciklivel, kerekesszékkel, stb.) le-, felszenvedi magát, miközben párszor vitatkozni kell némelyikkel, hogy amit csinál azt nem szabad (lsd. kerékpárszállítás), ezért szálljon le. Ha te egy nap mondjuk 10 különböző időben (reggel, délben, éjjel, csúcsidőben...), percre pontosan ugyanannyi idő alatt végigmész a fenti útvonalon, akkor nyilvánosan elnézést kérek tőled! Ha nem sikerül, akkor legközelebb gondolkodj, mielőtt hülyeségeket mondasz! ;)

"Ők azt mondják, hogy 5 percenként jön, a valóságban 15-20..."

Ez egyrészt az esetek többségében nem igaz, másrészt, a fentiekből is látható, de a menetrenden is ki van írva, hogy a feltüntetett adatok csak tájékoztató jellegűek, a forgalmi viszonyoktól függően változhat.

eisi73 2013.07.25. 11:19:12

Ez a "legyen ingyen" nagyon szép eszme. Már bő 100 éve kitalálta valami Vlagyimir Iljics Uljanov nevű ürge..., csak ő kommunizmusnak nevezte. :)

Shadowbull 2013.07.25. 11:47:50

@Zeppeliner: hogyhogy mi lett? Elkoltottek, volt nincs, viszontlatasra.

"A nyugdíjast tudják megnyerni, a többi le van szarva"

Ez pontosan igy van, ez is pont ugyanolyan nyuggerkormany mint az elozoek voltak. Mondjuk maskepp talan nem is lehet valasztast nyerni Magyarorszagon. A nyugdijasok mindent megkapnak, az aktivok szet vanna szopatva, aztan aki tud lelep.

valószínű 2013.07.25. 12:22:24

@Shadowbull: Nem egészen, ill nem csak, mivel most veszik a devizahiteleseket vagy a bankok (*) vagy a költségvetés(**) pénzén. De mindenesetre biztos hogy 1-2 millióba is bele kerül egy egy szavazat gondoljatok bele még így is megéri?! ennyi pénz sem számít akkor mit számít az 300 Mrd a BKV-ra: semmit.

* Bank = pont ugyan olyan vállalkozás mint a sarki ződséges csak egy kicsit nagyobb. Így működik: tőkét fektet be hogy nyereséget termeljen. Csakhogy rengeteg tőkét ami nélkül már rég seggre ült volna a gazdaság (és A BKV IS) vagyis nem szoc intézmény ha sarokba szorítják csomagol és lelép, csak épp a pénzével együtt. Akkor mehetünk gyalog. :)

(megjegyezném hogy arról nem a bank tehet hogy leírják hogy árfolyam kockázattal jár sok barom meg ész nélkül aláírja hogy jó persze aztán meg megy a sípítozás)

** költségvetés: na ennek sejtitek honnén van a bevétele áfa + jöv adók stb kb 50 féle + szja kb= 70%-a a munkabérednek.

Zeppeliner 2013.07.25. 12:42:18

@Shadowbull: "aztan aki tud lelep"
Hát igen, 2 évig külföldön dolgoztam, aztán hazajöttem családot alapítani, meg lett fasza állásom is. Most egy íróasztal mellett ülök, csak technológiával kell foglalkoznom.... erre pont szanaszét kell basznia ezeknek a marháknak mindent, még a vállalkozásokat is.
És sajnos az EU sem tud mit kezdeni ezekkel, mert ott van a sok birka mögöttük.
Most aki megkapja az állampolgárságot az megint csak ezekre fog szavazni, fasz ki van már az egésszel. De azért remélem jövőre már nem lesz ekkora pofájuk.

Agr3ssor 2013.07.25. 12:44:25

@Zeppeliner: Beleöntötték egy lyukas vödörbe... Ezt már egy ideje mindenki tudja...

Zeppeliner 2013.07.25. 12:49:50

@Agr3ssor: De melyikbe a sok közül?
Szerintem már ők sem tudják.:)

Scaleo 2013.07.25. 12:50:17

@Zeppeliner: Egy részéből MOL-részvényeket vásároltak, egy másik részéből a költségvetést foltozgatták. Aztán amikor szólt az EU, hogy pupákok, ez a hiány nem lesz tartható, mert a MANYUP nem egy évelő növény, aminek a termését évente le lehetne aratni, még nekik állt feljebb.

Agr3ssor 2013.07.25. 12:50:48

Egyébként: Én ingyenessé nem tenném, hanem drasztikusan lecsökkenteném az árát...
Például harmadára... Akkor el sem gondolkoznék, hogy autóba üljek...

Agr3ssor 2013.07.25. 12:54:38

@Zeppeliner: Az államadósság csökkentésének öngerjesztő/magától kilyukadó vödrébe...

Zeppeliner 2013.07.25. 13:01:30

@Scaleo: Tudják,sejtik ezt sokan mi megy itt, csak azt nem értem meddig bírnak még ilyen pókerarccal kiállni a kamera elé, sőt azt hazudozni, hogy "Magyarország jobban teljesít" Szerintem a deficit eljárás is borulni fog, legkésőbb jövőre.
Agyrém!
Különben gyurcsányt rühellem a legjobban, mert ha 2006-ban lemond az a marha és kiírnak egy választást akkor is nyer a fityesz, de nincs ez a 2/3 agyrém ami van.
Nem vagyunk mi érettek Európához, a csehek,lengyelek,szlovénok,szlovákok sokkal értelmesebb embereket választanak, mi a legdemagógabb,populista ripacsokat.

Zeppeliner 2013.07.25. 13:10:14

@Agr3ssor: jah +stadionok,Kossuth tér meg egyéb hasonló borzasztóan fontos látványberuházás.
Az államadósság meg csak nő és nő, most már sokkal drágább hitelekből, amit államkötvénynek neveznek.
Egy diktátor sem engedte még meg magának, hogy bárki is belepofázzon a döntéseibe, ezért patás ördög az IMF.

Agr3ssor 2013.07.25. 13:15:47

@Zeppeliner: Ja, patás, paj...-os, meg kaf...-os!!!

Shadowbull 2013.07.25. 13:20:28

@Zeppeliner: nem regen olvastam masutt:

"Varga Úr, nem lenne egyszerűbb betartani a nyugdíjtörvényt? Azaz novemberben az éves inflációhoz igazítani a nyugdíjemelést?
tervezett infláció 5,2%, megvalósult 2,1%, nyugdíjemelés 5,2% akkor november-decemberben a 3,1%-ot nem osztjuk ki.

100 mrd visszamenőleges nyugdíjcsökkentés novemberre, azaz 2/3-ad nyugdíj járna 1 hónapra, decembertől meg átlag ~3 ezer ft-tal kevesebb.

Szó nem érheti a ház elejét, hiszen nem kamatostul kérik vissza, ahogyan ellenkező esetben sem kamatostul fizet a közkassza.

A szabály, meg ugye szabály, nem mellesleg az a 100 mrd amúgy mágnespaplanba menő pénz sem jön rosszul."

Scaleo 2013.07.25. 13:27:06

@Zeppeliner:
"meddig bírnak még ilyen pókerarccal kiállni a kamera elé"

Akármeddig. Ez a munkájuk: politikusok. Nem fognak a szomszédba menni egy kis pofátlanságért.

Szerintem is visszakerülünk az eljárás alá, de ez őket nem érdekli: jövőre választás, addig lehet villantani ezzel, mint ahogy most ömlik a rádióból-tévéből, hogy micsoda siker, meg mekkora májerek vagyunk. Hogy a választás után mi lesz, az már nem érdekli őket.

Magyarországon pedig politikus nem fog lemondani soha. Én egyről se tudok, aki átadta volna a mandátumát mondjuk az elmúlt 10 évben. Itt mindenki görcsösen ragaszkodik a székéhez, és ebből is látszik, hogy mi az az egyetlen ok, ami miatt ezek politikusnak mentek.

McZozo 2013.07.25. 13:50:06

@Scaleo:

En csak azt nem ertem hogyha van valahol a vilagon egy jol mukodo modell, akkor nekunk miert derogal azt atemelni es megvalositani. Azert mer akkor az nem magyar fejbol pattant ki vagy miert? Itt van pl London tudtommal az osszes busz ki van adva alvallakozoknak. ok veszik a buszokat adjak az embereket es mukodtetik a rendszert. az allam csak keretfelteteleket teremtett meg illetve egy platformra hozta a jegyeket. a tarsasagoknak egyszer kell csak osszeulni es jaratok szamatol vagy korzetek lakosurusegetol vagy akarmitol megallapitva felosztani az oszbeveteleket. es snitt. Raadasaul mukodik is.

McZozo 2013.07.25. 14:04:11

@Zeppeliner: Elmeletileg osztom amit mondasz hogy l ekelett volna mondjon mar akkor de nem vagyok megyozve igy sem hogy akkor a friss felhaborodasban is ne lett vlna meg a 2/3 ad szerintem a problema inkabb azzal volt hogy a NEPnek rovid sajnos a memoriaja es nem emlekeztek az elso Viktor uralkodasara

McZozo 2013.07.25. 14:17:03

@Scaleo:

amit nem ertek h ogy nekem lehet szepeket mondani de ha asajat zsebemen latom hogy annyit vagy kevesebbet kapok mit harom eve es az arak kotsegek meg m ondjuk felmentek x szazalekkal akkor tudom hogy nem elek jobban. itt viszont megis sokan elhioszik valamiert hogy jobban elnek mint 3 eve es ezt nem ertem miert.

Amugy meg en azt is szabalyoznam hogy ki lehessen politikus. pl nem engednem hogy valaki iskolapadbol uljon at politikaba. meg x poziciokba kotelezove tennem arelevans vegzetseget es tapasztalatot. Illetve a bekeruleskor szukseges valamilyen egzisztenicia megletet minimumnak tennem h ogy ne az legyen a fo motivacio hogy hogy szedhessem meg magam. Mint a regi magyarorszagon ahol a politika mar nagy emberek kivaltsaga volt nem csalok lopok eletmuveszek megelhetesi lehetosege

Zeppeliner 2013.07.25. 14:35:59

@McZozo: Biztos, hogy nem akkor még nem volt ennyire megosztva az ellenzék, csak emiatt van 2/3-ad uk.
Valamelyik nap láttam a királyi tv-ben a szőke nőjüket. Épp azt próbálta megmagyarázni, hogy bezzeg 2009-ben 7%-ot esett, most meg csak max 2-t 1,5-et a GDP vagy valami hasonló.
Ez aztán érv a javából, mintha bárki is tudott volna tenni valamit ez ellen.
A gond az, hogy halvány fingjuk nincs arról, hogy lehetne növekedést produkálni, a versenyképtelenség immár be van betonozva az alkotmányba.

@Scaleo: Nem is tudom tragédia-e a deficit eljárás, gyanítom, hogy a pénzt nem tudnánk értelmesen felhasználni az fix. A sokat emlegetett kkv-k döglődnek, esetleg a multik kapnak belőle, a maradékot meg az önkormányzatok minden őrültségre szépen elbasszák. Majd ha látják a tv-ben a németek,hollandok,dánok, hogy a magyarok a pénzt nem tudják felhasználni jól majd legfeljebb olyan pártra szavaznak, akik nem akarnak annyi pénzt befizetni az EU-s kasszába a jövőben.

Scaleo 2013.07.25. 14:42:31

@McZozo: Na, hát erről van itt nagybaszó, én is hasonló rendszerre gondoltam. A helyzet az, hogy Londonban valószínűleg nem akkora a korrupció, mint nálunk, ezért ott simán működhet egy ilyen. Itt meg sem próbálkoznak egy ilyen rendszerrel, mert a BKV-nál jelenleg nagyon jól lehet pénzt szivattyúzni.

Pedig a megoldás szerintem is a londonihoz hasonló modellben keresendő.

cso zsi 2013.07.25. 14:43:45

@Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi:
"Tulajdonképpen inkább fel kell számolni a BKV-t.
És ezzel egyidejűleg betiltani az autóforgalmat Vudanpest területén.
Minden vudanpesti pógár kap egy kínai villanybiciglit, élettartam-garanciával."

Ekkor jönne el az a pillanat, amikor megállna az élet.
Persze, biztos lesznek taxibringák, furgonbringák, és kamionbringák is.
Majd kialakul a társasriksa, a hat bringással húzott riksaomnibusz, és újraszerveződik a tömegközlekedés, rabszolgákkal, és rabszolgahajcsárokkal.

Scaleo 2013.07.25. 14:55:30

@McZozo:
"itt viszont megis sokan elhioszik valamiert hogy jobban elnek mint 3 eve es ezt nem ertem miert."

Mert birkák. Sajnos az ország tele van kétbites agyú droidokkal, akik annyit tudnak, hogy beállnak valamelyik táborba annak a jelszavait skandálni. Ez már az előző kormány idején is így volt, nem véletlenül születtek a kétbites "kampánydalok", amiket az egyfogú nénik is lelkesen tudtak énekelni a választások éjszakáján.

Lépten-nyomon lehet tapasztalni, mennyi elmebeteg van, ezeknek be lehet adni, hogy az ország jobban teljesít, akkor is, ha körülöttük lerohad már minden. Ebben a mérhetetlen populizmusnak (lásd: rezsicsökkentés) is komoly szerepe van.

A szabályozási ötleteddel egyetértek, én se engedném, hogy akárkiből politikus, illetve szakpolitikus legyen. Számtalan területen ma olyanok irányítanak, akiknek közük nincs az adott témához, csak odacsöppentek, leginkább politikai lojalitásuk okán.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.25. 17:01:05

@Zeppeliner: :D fogadjunk nem a deviza hitelesekre gondoltal! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.25. 17:03:44

Unalomig ismetelhetnem onmagam: 89-90 ben nem kellett volna elsikkasztani a rendszervaltast.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.25. 17:06:24

Azt mondjak Orban " mestere" Antall volt. Szerintem Kadar. ( rezsicsokkentes, devizahitelesek megsegitese, " harc " a gonosz nyugati bankokkal, stb ha felebredne Kadar nyugodtan fekudne vissza, minden ugy megy mint regen.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.25. 17:12:05

Tenyleg, hogy halad a " Stadiont es NB I - es focicsapatot minden magyar faluba" mozgalom? ABC sorrendben minden faluban lesz stadion+ csapat, az F betunel kezdtek :)))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.25. 17:16:21

Eddig csak Caucescunak sikerult az hogy szulofalujaba vigye a hazai elvonalbeli bajnoksagot.

Ez nagyon nagy hiba Orbantol, barhova, csak pont az o falujaba nem szabad lett volna. A rossz dontesei kritika targya ( a jok is ) de ez benne lesz szaz ev mulva is a rola szolo konyvekben .... Ez olyan keleti - macso despota dolog. Tony Blair vagy Helmudt Smith nem vitte "haza" a premiership/bundesligat

Sirius01 2013.07.25. 17:19:00

Nem kivitelezhető . Azt elfelejti a cikkíró,hogy a BKV utaskapacitása nem bírna el ,vagy csak nagy nehézségek árán: ) egy 10-20%-os utasnövekedést.

A drasztikusan csökkenő autóhasználat pedig komoly adókiesést jelentene,az üzemagyagba beépített adóterhek miatt.
ezekkel nem számolt ez a "tanulmány "

Zeppeliner 2013.07.25. 17:40:51

@visszakettopadlogaz: Csak annyit írj be a gugliba, hogy komcsi fidesz.
Rögtön az első találat és ott van minden feketén fehéren.
Én azt mondom, hogy ha valaki számára nem egyértelmű még, hogy a szeretett vezér egy Caucescu féle diktátor az már menthetetlen, kb (1,2 millió ember az)
Sajnos alternatíva sem nagyon van.
Én nem sokáig éltem a Kádár rendszerben, de ez a fos ami helyette van hihetetlen.

Különben anno Milosevics is így baszakodott Nyugat-Európával, meg a NATO-val aztán mi lett belőle...

Jól elkanyarodtunk a BKV-tól a végére, de sajnos elvtársi kifizetőhely, meg a "labdarúgásnak" csúfolt valami is hányinger.

Gyuszk 2013.07.25. 18:30:19

Én nem ingyenessé tenném, hanem a valósághoz igazitanám a jegyek és bérletek árképzését (Budapesten 10k a havi bérlet, Győrben 6k). Szóval egyrészt olcsóbbá kéne teni, másrészt jobban strukturálni (pl. nagyobb kutyának vagy teljes árú bérlet kell vagy minden napra vonaljegyek - irreális). Ettől a két dologtól biztos hogy többet adnának el darabszámban: aki eddig megvette, ezután is meg fogja (még örül is), aki az ára miatt nem, az talán ezután megveszi. Ezen kivül rendbe kéne tenni az ellenőrzést, mert az is összevissza van. A metrón kivül nagyon könnyű bliccelni, és százezrek meg is teszik. Szóval én nem támogatom az ingyenes BKV -t, hiszen ez egy 2milliós város a 10milliós országban. Miért fizessen ezért az adójával a vidéki többség? És a vidéki városokban akkor miért kelljen fizetni? Ha jelenleg is a központi költségvetés pénzével tömködik be a rosszul működő BKV-t, akkor miért rontsunk még jobban a helyzeten? Miért legyen több pisi-kaki-hányásszagú hajléktalan a villamoson? És még lehetne sorolni a végtelenségig. Budapest nem Tallinn, szerintem...

onmagam 2013.07.25. 22:31:43

Kétségtelen érdekes ötlet. Kicsit utópisztikus, mert azért ahhoz, hogy többen használják ahhoz több jármű is kell majd, másoknak meg magasabb színvonal, hogy átüljenek a saját autóból a buszba. Mindezt kevesebb pénzből. A BKVnak meg - mint tudjuk - a hasonló cégekhez hasonlóan csak a mellékterméke az utazás megszervezése, az elsődleges célja az állami pénzek kiszivatyúzása, erre megy a legtöbb energia.

Amúgy pedig talán kevésbé drasztikus megoldás lehetne pl. vagy az egyszeri jegyet olcsóbbá tenni, vagy megoldani, hogy át is lehessen vele szállni.
Ha el kell valahova jussak 2 átszállással akkor már szinte mehetnék taxival is.
Ez nyílván sokakat visszatart a nem bérletesek közül.

onmagam 2013.07.25. 22:36:35

És mi lenne ha korlátozott számban az autósok vehetnének buszsáv-jegyet?

A buszsávok jelenleg nagyrészt kihasználatlanok. Olyan mértékben, hogy a buszok közlekedését még ne akadályozza az autósok, mondjuk sorsolás útján, és megfelelő összegért hozzájuthatnának 1-1 évre pirosszínű rendszámtáblához, mely feljogosítaná őket a buszsáv használatára.
Az így befolyó összeget is lehetne a BKVra fordítani.

Vagy akár csak ki kéne állni egy kamerával a forgalmasabb útvonalakra, és a buszsávot használó autók büntetéséből is jelentős összeg folyna be.

Pizso 2013.07.26. 10:24:33

Én már ezt az ingyenes dolgot nagyjából 10 éve pengetem. Nem értem miért nem lépik meg. Mivel 10 éve gondolkodtam az ügyön ezért tovább mentem. Igen az idegenforgalom felpörgése, de a jelenleg jegyárusító bódékat ki lehet adni, vagy nemzeti dohányboltá, trafikká akármivé átalakítani amiből a bkv-nak szép kis summája lenne főleg ha a megnövekedett utasszámmal számolunk. A rengeteg tüdőgondozás akármi betegségek, balesetekben rokkantá vállók számának csökkenése mind mind jó irányba terelné a költségvetést. Nem mindent lehet pénzszerűsíteni azok közül amit leírtam, de egyedül az üzemanyag lobbi van a másik oldalon. A cégektől kicsit több adót kéne beszerezni Bp-en ami fedezné mindezt. Mellesleg ez a cégeknek sem rossz biznisz ha megtakarítják a munkába járás költségét. Stb stb.

Pizso 2013.07.26. 10:30:33

onmagam: nem jó ötlet. Megtartani a mai rendszert csak olcsóbbá tenni az utazást az nem megtakarítás. Fenn kell tartanod az automatákat, a jegyellenőröket, jegyárusítókat stb. Az olcsó és az ingyenes így összességében ugyanott lenne és akkor miért ne inkább ingyenes?

Politizátor · http://westwing.blog.hu/ 2013.07.26. 15:28:53

Az ingyenesség csak a városon belüli autóhasználat rendszerszerű és nagymértékű csökkentése mellett kapna értelmet. Vagyis amikor a közterületek nagyobb része azzal a felfogással működtetik, hogy azon autó nem nagyon jár. Az autókkal kapcsolatos állami bevételek csökkennének, de vélhetően a beruházások, karbantartás, közterületfenntartás költségeinek csökkenésével jelentősen javulna a mérleg, így az ingyenes tömegközlekedés még kapacitásbővítés mellett is megérné. Az autók számának csökkenése a városon belül lehetővé tenni a belváros és a kertvárosok egy részének a sétálóutcásítását is, amivel a város ingatlanjainak értéke növekedve a turizmussal együtt. Persze ez azt is jelenti, hogy az autók részben kitiltásra kerülnek és/vagy komoly behajtási díjat kell fizetniük. A helyi lakosoknak a súlyadóval együtt kellene kötelezően megfizetniük ezt a díjat. A belvárosi közterületi parkolás jelentős korlátozásával (ha nincs külső parkoló ugye, nem lehet parkolni) tovább lehet csökkenteni a belvárosi autókázási kedvet. Attól nem kell félni, hogy ettől még nem lehet majd megállni, csak nem az utcán és nem a kapu előtt. Persze így működne. De ezt melyik politikai erő vállalja be?

DogTheDog 2013.07.26. 21:49:18

A Lettek fenyevekkel a magyarok elott jarnak osszefogasban,kulturaban,becsuletben.Nemsokara anyagilag is jobb lesz a helyzetuk.Mig itt mindenki otletel,sir vagy eppen veri a nyalat,addig ok osszefogtak,es megoldottak a gondjaik nagy reszet.Ti itt almodoztok ingyenes BKV-rol,es kozben ott csaltok ahol tudtok,hogy szemely szerint nektek jobb legyen.Mo. egy szetzullesztett uj Balkan,a jelenlegi magyarsag meg a WC-n lehuzhato emberi erteket kepvisel.
Majd ha a Magyar is lesz annyira ertelmes mint a Lett,akkor lesz itt ingyenes BKV.

HelloKitty 2013.07.27. 06:23:35

Ha mindenki fizetne rendesen adót (közteherviselés), akkor talán működhetne a dolog...

D4D 2013.07.28. 22:07:09

A budapesti tömegközlekedésnek nem az ára a legnagyobb problémája.

AIR 2013.07.29. 13:49:36

@McZozo: @Scaleo: @&az érintettek:

Nem kell azért úgy csinálni, mintha lennének a politikusok, aztán egy éles határvonal, meg a nép. Olyanok a vezetőink, amilyeneket kitermelünk és megérdemlünk (sőt, pillanatnyilag meggyőződésem, hogy jobbak). Itt sem olvasni egy sort sem a stratégiai döntésekről, nemzetpolitikáról, csak a kibaszott zsebetekről. (Miközben mindenki azon sír, jogosan, hogy a közteherviselés így-úgy nem működik...) Kicsit lapozzátok el a közhelyszótárat a b (as birka) betűtől, mert még a végén kiderül, hogy ti fújjátok az előre megírt véleményeket.

Scaleo 2013.07.29. 14:29:49

@AIR:
"Olyanok a vezetőink, amilyeneket kitermelünk és megérdemlünk"

Tudom, de ettől még illethetjük kritikával őket. :) Mellesleg miféle igazságtalanság az, hogy én szívjak amiatt, hogy ebben az országban debildömping van, és sokan nem látnak az orruknál tovább? Nem én tehetek arról, hogy mi megy itt, vagy hogy az előttem lévő generációk kiket neveltek ki.

"Itt sem olvasni egy sort sem a stratégiai döntésekről, nemzetpolitikáról, csak a kibaszott zsebetekről."

Kicsit olvass vissza. A mi hozzászólásainkban csak a stratégiai és költségvetési döntésekről volt szó, meg arról, hogy az utazóközönségnek mi lenne jó. Nemzetpolitika? Hogy jön az ide?

"Kicsit lapozzátok el a közhelyszótárat a b (as birka) betűtől, mert még a végén kiderül, hogy ti fújjátok az előre megírt véleményeket."

Azért te sem panaszkodhatsz, közhelyekből és populista szólamokból a te hozzászólásodban is akad bőven.

AIR 2013.07.29. 17:29:20

@Scaleo: Nemzetpolitika kb. ugyanazon az alapon jön a BKV-hoz, mint a kétbites választópolgárok vagy a túlzottdeficit-eljárás.

Megmondom őszintén, kellemesen csalódtam és minden tiszteletem, hogy nem kétsoros választ kaptam és a 'bérkommentelő', 'narancs köd' és hasonló szavak nem szerepeltek benne.
Az élet igazságtalan, mi szívjuk meg, hogy a magyarok nagy többsége agy nélkül jött világra, hogy az udvariasság hírből sem ismert fogalom Pannóniában és mi fogjuk visszafizetni egy működésképtelen rendszer működését is. De az élet akkor is igazságtalan lett volna, ha Burundiban látunk napvilágot. :) El lehet menni, és ameddig nem válik valaki megmondóemberré a londoniak szarát sikálva, addig én nem is találok benne semmi kivetnivalót. Mondjuk meggyőződésem, hogy ha szorgalmasan, tisztességesen a tehetségedet kamatoztatva (ami valamihez tutira van, olyan nincs hogy nincs) itthon maradsz, akkor nagyon boldog életed lehet Magyarországon is.

Shadowbull 2013.07.30. 07:14:13

@AIR: "meggyőződésem, hogy ha szorgalmasan, tisztességesen a tehetségedet kamatoztatva (ami valamihez tutira van, olyan nincs hogy nincs) itthon maradsz, akkor nagyon boldog életed lehet Magyarországon is."

Persze. Plane ha ki tudod zarni azt a sok szart, amit a politika rad borit nap mint nap.

Rocko- 2013.07.30. 09:53:06

@AIR: @Shadowbull: Behívja a cég vezérigazgatója az egyik alkalmazottját.
- Nos, Mr. James, Ön már egy éve dolgozik vállalatunknál. A postázási részlegen kezdte, aztán röpke 2 hét alatt átkerült az értékesítésre. Egy hónap múlva már területi képviselő lett. Mindössze négy hónap után kinevezték az értékesítés vezetőjének. Most pedig, mivel komolyan foglalkozom a visszavonulás gondolatával, megkérdezném, hogy mit szólna a vezérigazgatói poszthoz?
- Köszönöm! - feleli az alkalmazott.
- Köszönöm? Ez minden, amit egy ilyen hatalmas ajánlatra tud mondani?!
- Jó, akkor "Köszönöm, apa!"

ennyit a "hogyan boldoguljunk magyarországon" dologról.

tavaszihóvirág 2013.11.11. 21:24:48

Minden városi tömegközlekedés legyen ingyenes - ne tegyünk kivételt a pestiekkel.

Lehetne ingyenes a városok falvak közötti közlekedés is - busz, vonat - sok helyen már az is gond, hogy iskolába menjen a gyerek, mert nincs pénze a szülőnek a bérletre...
süti beállítások módosítása