HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Az iszonyatosan naiv vevő és a nepper

2013.07.25. 13:04 ommm

Címkék: nepper égéstér 79 adás tudatlan vásárló de okos


Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.

Direktlinket a letöltéshez itt talál.

157 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr415425937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

superfrog 2013.07.25. 16:53:48

@dextercapo: tényleg nem akarok olajat a tűzre, de ne hasonlítsuk már össze a friss kamu műszakit azzal hogy ég a hibalámpa de engem átbasztak, mert azt hittem jön a karácsony azért ég. az a lámpa kb annyit mondott volna a te esetedben, mintha egy matricát találtál volna a kormányodon, hogy a hátsó híddal komoly gond van. gondolnám, ha ezt így ráírják, akkor találsz módot, hogy ezt átnézd. itt égett a lámpa, az okos nő meg leszarta, ezért persze mindig más a hibás. tipikus magyar mentalitás, nem vállalok semmiért felelősséget......
a hölgy képességeit meg a levél indítása kb tükrözi: "tisztelt cím" aki ennyire nincs képben azzal mit lehet kezdeni. sztem a hölgy 50-es lehet, és most kéne neki elmagyarázni, hogy egy cím nem tud olvasni, ezért nem is írok neki levelet. egyébként részvétem a férjének.

Rocko- 2013.07.25. 16:58:25

@dextercapo: "Masreszt miert kene abbol kiindulnom hogy az orszagban senki nem tart be egyetlen torvenyt sem?"
hát, erre csak azt tudom mondani, hogy ízlelgesd ezt a kérdést hosszasan.

Leadfoot 2013.07.25. 17:02:50

@superfrog: A "Tisztelt Cím!" bevett megszólítás hivatalos / félhivatalos leveleknél. Csak mondom.

dextercapo 2013.07.25. 17:05:34

@superfrog: nincs is bajom azzal hogy az auto amit megvett az elolrol mondjuk torve volt. Ez az amit rejtett hibakent szoktak jellemezni. Majd a birosag intezi.
Az en esetem ennel sokkal tisztabb - ezert is irtam le.
@Rocko-: izelgetem. Ha a hivataloknak nem kell betartani , ha minden csak latszat , akkor en is hamisithatok erdetvizsgat , rendszamot , tankolas utan fizetes nelkul tavozom , autopalyamatricat kamuzok hamis rendszammal stb - nem elek europai modon hanem beallok ebbe a kis balkani bohozatba es nyomom macskajaj stilusban a tovabbiakban. Ez hova vezet ?

Rocko- 2013.07.25. 17:07:28

@dextercapo: pontosan oda vezet, ahol vagyunk.
félreértés ne essék: nem mondom, hogy ez egy jó helyzet. azt viszont mondom: a megszoksz vagy megszöksz szabály még mindig érvényes.

superfrog 2013.07.25. 17:09:24

@Leadfoot: ez egy új dolog, beszélj magyartanárral, ez csak terjed, és kb mutatja az ott dolgozók szintjét. én is csak mondom :))

Acrocercops 2013.07.25. 17:11:25

@superfrog: Gyönyörű öngól, és te mondod hogy mással nem lehet mit kezdeni:)

superfrog 2013.07.25. 17:13:39

@Acrocercops: kicsit pontosíthatnál.

nyelvtan II "tisztelt úrhölgy" ezt is láttam már sokszor levélen, vajon ez a nővé operált pasiknak szól ?

dextercapo 2013.07.25. 17:14:38

@superfrog: ez egy regi dolog es a tisztelt cimzett roviditese evtizedek ota a formalevelek esetben.
@Rocko-: egy ujabb ok hogy ne a balkanon kuzdjek a helyi hadurak onkenyevel birkozni.szerintem sokan vannak ezzel igy. :-(

gyugyó 2013.07.25. 17:20:23

Nem lehet elvinni az autót átnézetni mert az sok idő? A neppernek ez is a munkájához tartozik. Vagy nem?

superfrog 2013.07.25. 17:23:12

@dextercapo: ja csak hivatalos levélben meg tahóság rövidíteni. nincs ezzel baj :)

Leadfoot 2013.07.25. 18:01:17

@superfrog: @dextercapo: Bizony, régi dolog. Udvariassági formula, ha nem tudod a címzett nemét (pl. egy hivatalnak vagy épp egy internetes magazinnak címzed a leveledet). Ha valaki most hall róla először, akkor nem abban van a hiba, aki használja.
Bizonygatni nem fogom, de ez most visszafelé sült el.

Egyébként hivatalos levélben miért lenne tahóság rövidíteni? Mert most ezt találtad ki?

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.07.25. 18:01:27

@gyugyó: "Nem lehet elvinni az autót átnézetni mert az sok idő?"

Debrecenben már hallottunk olyan nepperdumát átvizsgálásos kérdésre, hogy addig itt el nem hagyja az autó a telepet, amíg ki nincs fizetve.

Válaszunk: Viszlát!

Helyszíni átvizsgáláson gondolkodtunk már sokat, hogy lehetne megoldani, de sok műszeres vizsgálatot ki kellene akkor hagyni, ami mondjuk műszaki vizsgán okozhat meglepetéseket...

vancello · http://vancello.hu 2013.07.25. 18:43:56

Nagy baj, ha egy autós újságíró ennyi évvel a háta mögött nem tudja, hogy mit jelent, ha válla van a féktárcsának, vagy hogy mi az a Strosek. Viszont enyhítő körülmény, hogy érdekli. Furcsa, hogy még nem hallott ezekről a dolgokról. Mintha a zongorista nem ismerné a "d" hangot. Erre szerintem nem lehet mentség, hogy nem műszaki ember. Tessék korrepetálni valakinek! :D

Winkler Róbert 2013.07.25. 18:56:58

@vancello: Úgy is lehet csinálni, hogy azt mondom, "magyarázuk el azoknak a hallgatóknak, akik esetleg nem tudják", de engem idegesít, ha valaki ennyit körülményeskedik. A Strosek-Porschét meg tényleg nem tudom, mi. De ebben a szakmában is fontos értéknek tartom, hogy az ember merjen kérdezni, és ne tegyen úgy, mintha mindent tudna.

nortonvincent 2013.07.25. 19:21:07

legzsakok cserere szorulnak
1 dolog az hogy kicsit karcos, nem let olja cserelve...aljun meg robanjon le....ilyenbe meg nem haltak meg.DEE...ne jatszunk mar emberek eletevel,elvtarsak "legzsakok cserere szorulnak"
Csonti nalam egy kalandor....esen ki a felnap..azert bene van epitve az ar resbe, nem?
Csonti 1millat er....jo es egy emberi elet menyit er? legzsak vs nem legzsak????

nortonvincent 2013.07.25. 19:24:05

Ha valaki jo autót akar nem a legolcsóbbat veszi.... :-) szóval ez arra jogosit higy lehesen toresmentesen árulni összetört kocsit.. légzsák nélkül.

Etniez 2013.07.25. 19:56:06

@Winkler Róbert: Egyet kell értenem, néha alá kell kérdezni a dolgoknak, mert nem minden hallgató tudja. Én sok mindent tanultam már a podcastokból, sőt youtube-os szerelő videókból. Másnak evidens, nekem nem volt az, hogyan kell cserélni mondjuk hűtőfolyadékot a motoromon...

mindennicknévfogalt 2013.07.25. 20:12:31

Halihó! Én nem értek az autókhoz, fogalmam sincs milyen a gömbfej, ha lóg, vagy a stabilizátorpálca. Lehet én sem veszem észre, ha fordítva van a gumi felszerelve. Nem vagyok autószerelő, nem értek hozzá. A családban sincs ilyen, így nem tudok elvinni senkit. Viszont autó meg kellene, és újra meg nincs pénzem. Mit lehet tenni... Sorolták itt az alkatrész árakat a srácok... ez 5 ezer, az 20. Kérdezem laikusként, hogy nem lehet ezt akkor, amikor érdeklődök? Úgyis megnézik, nem? Azt mondják, amikor bemegyek, hogy 'pajtás... lóg a gömbfej, ez + az cserére szorul, cseréltess olajat és szűrőket. Ez összesen 150 ezerbe fog kb kerülni ha megveszed, és jövőre még 100-at rá kell költened. Ezért ennyi az autó" ? És ha nekem ez megéri, akkor elviszem, és tudom, hogy mire számítsak, és ha tényleg úgy lesz, akkor a következő autót is nála fogom venni. NEm lenne ez egy járható út? Akkor az átlag ember nem gyomorgörccsel megy autót venni, és aggódik fél évet, hogy na vajon az előző tulaj cserélte-e az olajat... szerintem ez csak hozzáállás kérdése. Szerintem hamar híre is menne.

whale 2013.07.25. 20:43:57

Ebbe a csontis sztoriba kár volt beszállnotok. Egyértelműen simlis a történet, magatokat égetitek, ha véditek.
Ha nem tudtok korrektek lenni, inkább skipeljétek a témát...

Schütii 2013.07.25. 21:51:45

@Csibefogó: Úgy, hogy felcseréli a kerekeket a felhasználó, hülyeségből/beleszarásból. Gumis nem teszi fel fordítva, mert baja is lehet belőle.

Schütii 2013.07.25. 21:54:40

@Leadfoot: Te még ezeken a dolgokon csodálkozol?
Autós újságíróként dolgozni nincs kötve bizonyos iskolákhoz meg bizonyos papírokhoz. De bizonyos tapasztalatokhoz se, mint ahogy a mellékelt ábra mutatja.

vancello · http://vancello.hu 2013.07.25. 22:01:36

@Winkler Róbert: én az őszinteséget jobban értékeltem volna. ;) Azért örülök, hogy nem kell korrepetálni. :D

Zoley 2013.07.25. 22:02:40

@becsületesnepper: elég gyakori gond, bypass modullal oldják meg "olcsón" vagy csere. nekem E46 van, ott 2x is lufilámpás lett, de itt azért, mert az ülés alatt csatlakozó egyszerűen szétcsúszott. ez ilyen régi BMW-s dolog :)

Schütii 2013.07.25. 22:03:22

@sunblind: A 3 ajtós G Astrára gondoltak mint "Astra kupé".

sunblind 2013.07.25. 22:26:30

@Schütii:
Persze. A Winkler meg pillanatnyi meglepetésében milyen diplomatikusan hagyta elsüllyedni, pedig még levegőt is vett, hogy feltegye a kérdést.
Holnap reggel azér közlöm a szomszéddal, hogy milyen dögös kupé, jól fog neki esni. :D

szuperkrumpli 2013.07.25. 22:45:03

Előzetest nem kell írni, de jó volna a podcast mellé pár képet posztolni, egyrészt magatokról, hogy arcot is tudjak párosítani a hanghoz ill. pár képet a szóban forgó autókról, motorokról, fűnyírókról stb...

nyalógép 2013.07.25. 22:46:12

Nekem azt mondták, azért vegyek kereskedőtől, mert ott törvény által előírt kötelező átvizsgálás van és szavatosságot vállal az autó műszaki állapotáért, kivéve azokat a hibákat, melyeket vásárlás előtt a vevő tudomására hozott.

Kristóf Balla 2013.07.25. 22:50:35

Sziasztok!
Én nagy renault rajongó vagyok, a megane I ből hívták a coupé-t coach-nak. Az 1.6-os 90le motor kicsi bele, és ebből kifolyólag gyorsan kopik. És mivel "sport" változata az autónak, mert eredetileg annak készült valószínűleg sokat is rúgták neki, így nem csoda hogy sok a probléma, illetve a hátsó sárvédőív előszeretettel rohadt.

Rocko- 2013.07.25. 23:15:19

@Schütii: "Gumis nem teszi fel fordítva, mert baja is lehet belőle."
becsületes nepper kocsijáról azért esett le a kerék, mert a gumis nem húzta meg a csavart. abból is lehetett volna baja.

@vancello: nézd, Orosz Péternek (remélem nem fognak lelőni, mer leírtam a nevét) jogsija se volt, amikor elkezdte a Belsőséget írni, mégis, élvezetesen írt. ilyenkor mi van?
ebben vajhmi kevés technológiai adat van: totalcar.hu/tesztek/lamboespada/
mégis az egyik hanem A legjobb magyar autós cikk.
szóval szerintem - Winklertől függetlenül - nem a legfontosabb dolgok egyike a teljesen precíz technikai tudás, ha a benyomásokat akarsz átadni.

vancello · http://vancello.hu 2013.07.25. 23:36:58

@Rocko-: azért a vállas féktárcsa kifejezés nem precíz tudást igénylő dolog. :D :D
De Robi már tisztázta, hogy a kevésbé hozzáértő hallgatók kedvéért kérdezett rá, felesleges őt "mosdatnod".
Orosz Péter meg simán egy zseni, a Belsőséggel rám is nagy hatást gyakorolt, ezért is született a Vancello blog, meg szerintem a többi autós blog is abban az időben. Nem tudom, miért kellett távoznia, de a mai napig emlegetik, ha a TC JÓ része szóba kerül valahol. Régi szép idők...

Rocko- 2013.07.25. 23:45:10

@vancello: és valószínűleg OP is visszakérdezett volna.
vagy bárki más, aki először találkozik vele.

vancello · http://vancello.hu 2013.07.25. 23:52:28

@Rocko-: Kérlek, ne csavard már!
Túlliheged és kezd ciki lenni. ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.26. 05:00:03

@Etniez: az usaban megy az ebay en a kocsi, egy focistarsam/baratom Texasbol vett VW Routant, 2 eves, fekete, 54db kepet kuldott az elado, korrekt volt. Az eladonak autokereskedese van, 210db eladott autoja volt az ebay szerint w/out negativ feedback, de en huhogtam a baratomnak hogy at lesz b@szva a feje, elkuldi a penzt aztan hussss masnap mar a google se talalja a csavot, stb de nem, minden oke volt.

juteszembe Canadabol vett egy Suzuki Volusiat egy ismerosom, ott sem volt gond.

Persze csalok, gazemberek mindenhol vannak.

Csontit - meg vallalhatoan - vedtek a fiuk, valahol ertheto, na de a no sem karamella: ha en bemegyek egy kereskedesbe es nem nezethetem at a kocsit amit meg szeretnek venni akkor megkoszonom a lehetoseget hogy ott lehettem es odaebballok.

Becsuletesnepper 7-szer mondta hogy "nincs semmi baja" :)))))) winkli azt hittem tudja mi az a double-six.

Ki az a Reti???????

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.26. 05:13:03

Csonti reszerol: azert o egy dorzsolt nepper, x eve a szkmaban, tudja hogy mit lehet mondani es mit nem. ( minek mi a kovetkezmenye ) mondta hogy a km ora csavart. ( ergo fedezte magat )

A vevo holgy: elment megnezni egy autot ami olcsonak szamitott tipuson belul - az autot megvizsgalta haromszor SZERELOVEL Aki nyilvan latta hogy egnek a visszajelzok, ez az lotyog, laza, motor olyan amilyen. Ha SZAR LETT VOLNA akkor NE vegye meg. Ha nem engedi elvinni megnezetni NE vegye meg. Ha nem tetszik neki a kereskedes, a kereskedesben a kave vagy a zuzottko akkor NE VEGYE MEG> de nem utanna - jo magyar szokas szerint - kuldozgetni mindenkinek levelet.

Szerintem Mr Csonti rossz vevore "melegitett" ra egy autot, ha szazalekos aranyban kene igazsagot tenni ugy 10%ban Mr Csonti a hibas, 90%ban a vevo hogy ez idaig fajult.

Azie 2013.07.26. 06:50:04

Alapvetően ha az eladó elmondja mik a hibák (korrekten), akkor a vevő el tudja dönteni, hogy kell-e vagy sem - persze kipróbálás és megnézés után. Átvizsgáltatni vagy visz makit magával, vagy elviszi saját költségen (ha az eladó nem engedi, akkor viszlát). Ha "látványos" hiba van amit az árus nem mondott el/tüntetett fel, az megtévesztés (bíróság), ha olyan, amire mondhatja, hogy ő "nem tudta" az meg ciki. :P Ha a nepper nem engedi a más általi vizsgálatot, akkor egyértelmű, hogy szar van a palacsintában. Aki ezt nem vágja le... Nem a víz a hülye, ha a kacsa megfullad. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.07.26. 06:56:49

@Rocko-: Az Espadát mondjuk pont Karotta jegyzi, de doki munkásságából nem nehéz olyan anyagot találni, ami érdekes és jó. Egyesek zseninek születnek, míg mi, földi halandók meg nem. AZ élet igazságtalan.
@vancello: Vannak helyzetek, amikor tényleg érdemes visszakérdezni. Ezt pont Winkleren lehet észrevenni az Égéstér adásokban. Mikor a társaság kezd dolgokat evidenciaként kezelni, ő gyakran visszakérdez, csak azért, hogy az adott kérdés el legyen azoknak is magyarázva, akik nem születtek az adott tudást birtokolva. Az, hogy esetleg maga sem tudja a választ, nem zavarja, ha kell, magából is hülyét csinál (bár ezt most, ahogy a választ szinte maga adta meg, nem hinném, hogy így volt).És igaza van, mert ha a mostani Égéstér után lett húsz ember, aki megtudta mi a féktárcsa válla, már megérte.

Rocko- 2013.07.26. 09:10:08

@streetsta: direkt azért hoztam az Espádásat, hogy ne csak doki legyen kiemelve, hanem más ember írás is.

madbalee 2013.07.26. 09:10:43

@Winkler Róbert: Kerdezni sohasem szegyen, engem abszolut nem zavart.

Rocko- 2013.07.26. 09:45:17

@visszakettopadlogaz: "Ki az a Reti???????"
hm?

@Azie: "akkor egyértelmű, hogy szar van a palacsintában."
vagy nincs rá akkor épp ideje. ez is elhangzott.
de ettől függetlenül: ha nem engedi az átvizsgálást, akkor nem kell megvenni.

vancello · http://vancello.hu 2013.07.26. 10:37:08

@streetsta: szerintem KImagyaráztátok ezt már Rockoval elölről-hátulról, lazítsatok! ;)
Róbert már rég ELmagyarázta.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.07.26. 10:39:51

@vancello: Nem lehet elégszer, még most is magyarázod, hogy ki kamaghyaráz KI, és ki magyaráz EL. Lassan jön majd a MEG, meg a BE:)

kolbasz11 2013.07.26. 11:55:36

A múltkor még azt hirdettétek, hogy a vásárló vigye el bevizsgáltatni az autót, ha bizonytalan, vagy nem ért a kocsihoz, ne sajnálja az időt,és a pénzt rá, most meg pont az elelnkezőjét hirdetitek?
Nem értem.

Adamfark 2013.07.26. 11:57:09

Szerintem baromi rossz az a hozzáállás, amit a srácok az adás elején képviselnek.
Lehet, hogy Csonti haver, meg segít néha a tartalom elkészítésében, de azért nehogymár'...

Lehet az autóértékesítést máshogy is csinálni.
Nem akarok nagy reklámot csinálni, de a kocsimat (11évesen vettem 3 éve) egy Toyota márkaképviseletnél vettem, akiknek Budaörs felé van telepük, meg egy a szigeten. Ha valaki akar, akkor utána néz. Laikusként, de ugyanakkor kiművelt laikusként sikerült hozzájuk eljutnom, és vásárolnom. Nem vittem, magammal szerelőt de tudtam, hogy mit érdemes megnézni. Tetszett az autó, és a pénzemből is kijött. Mikor kicsit több infót kértem az értékesítőtől, akkor legnagyobb meglepetésemre előhozott egy állapotfelmérő lapot, amivel az autót bevették. Amit az Ő szakszervizes szerelőjük aláírt, és amin fel volt tüntetve az autó minden hibája. Legyen az fényezésbeli, vagy mint jelen esetemben a két első lengéscsillapító folyása.
Amikor kipengettem a kocsi árát, nekem az eredeti állapotfelmérő lapot átnyújtották aláírásra, és abból 1 másolatot kaptam az adásvételi szerződés mellé. A szerződésben bele volt foglalva, hogy az állapotfelmérő lapon feltüntetett hibákat tudomásul vettem. Ezeket rajtuk nem kérhetem számon, minden más esetben pedig szavatossági kötelezettséget vállaltak 6 hónap erejéig. (persze ez kopó6fogyó alkatrészre nem vonatkozott)
Ez különben jelenleg is törvényi kötelezettsége minden autókereskedőnek.
Hja és a kocsiba frissen volt eredeti Toyota akku, amit elmondásuk szerint is Ők tettek bele, mert tél elején vettem a kocsit, és nem akarták, hogy esetleg a korábban már megfáradt, de alapvetően még működő akku gondot jelentsen a szavatosság alatt.

A vevőnek NEM KELL értenie az autóhoz! Hülyéknek és technikai analfabétáknak is lehet kocsit eladni, úgy, hogy nem kúrjuk át Őket.
Ha valaki használt lakást vesz, annak sem kell értenie a vízvezeték szereléshez, vagy a villanyszereléshez, pláne nem a statikához, meg az energetikához.
A hülyéket, és technikai analfabétákat megvédi TÖRVÉNY, ami szavatosságot ír elő az eladó félnek.
Mellesleg a törött autó törésmentesnek való eladása nettó csalás.
Az meg különösen gyomorforgató, hogy a srácok még így is védik a védhetetlent. Ha világít a légzsák lámpa, és a szerelő alánézve észrevette, hogy törött, akkor ne feltételezzük már, hogy nem úgy van. Egy törést egy szerelő elég nagy biztonsággal meg tud állapítani. Abban inkább hiszek, hogy a kedves naív vevőnek a dörzsölt nepper beadta, hogy azért világít a légzsák lámpa, mert hogy működik....

TwoBros 2013.07.26. 12:59:19

A teljes igazságot megállapítani nyilván nem lehet csak az adás alapján.
A vásárlónál teljes a homály nyilván.
VISZONT!
Én egyet nem értek.
Ha az autót egy kereskedésből nem lehet elvinni szervizbe állapotfelmérésre, azt nehéz magyarázni. Node azzal magyarázni, hogy az ott dolgozónak sok munkaidejébe kerül, az sehogy sem tudom értelmezni.
Minek nyitnak ki egyáltalán? A nyitvatartás nem vesz el sok időt?

Castigliano (törölt) 2013.07.26. 13:13:24

A 320d alatt azt a pillangószelepes dolgot azért nem fejtettétek ki, mert már valamilyen cikkben ki lett fejtve?
Valaki leírhatná bővebben, hogy mi volt az.

Schütii 2013.07.26. 13:27:44

@Castigliano: Nem biztos hogy teljesen korrektül írom. A lényeg az hogy a 320d szívócsöveiben vannak folytószelepek, amik csak a levegő örvénylését hivatottak szabályozni, nem a beáramló levegő mennyiségét, mint a benzinmotoroknál. Na, ezek valamilyen konstrukciós hibánál fogva leszakad(hat)nak. Erre született az a pofonegyszerű megoldás hogy ezeket eleve kiveszik belőle, "ami nincs az nem romlik el" alapon. Kicsit másképp fog működni a motor és megváltozik a károsanyag-kibocsájtás is, de oda se neki, attól jó az.

Schütii 2013.07.26. 13:30:55

@Rocko-: csakhogy azt nem lehet bizonyítani, mert te is szerelheted a kereket, ahhoz nem kell gumis.

gergoh90 2013.07.26. 13:32:29

Csak nekem jutott eszembe megnézni, hogy honnan indulnak ezek az autók árban? Csak a csontinál van 4db ennél olcsóbban. 600 magasságában már lehet venni ledobottat, ha valakinek erre van igénye. Ezt miért nem néztétek meg a műsor előtt? Szeretem az égésteret meg a tc-t, de ez most kicsit fájt.
Azt meg mondja meg nekem valaki, hogy világító légzsáklámpával, lógó gömbfejjel, lógó stabilizátorokkal hogy megy át egy autó műszakin? Nekem ez verte ki a biztosítékot.

Schütii 2013.07.26. 13:33:32

@sunblind: Áh, vegyél egy Bertone kupét, na az fog igazán "jól esni" a szomszédnak. :D

Schütii 2013.07.26. 14:07:49

Csonti is megéri a pénzét, azt nyomja magáról hogy ő őszinte. Hát egy dologban valóban az, kell neki a pénz.

rekspeiler 2013.07.26. 14:33:11

Mazda 3 MPS a cikk után is meg van még?;)

dextercapo 2013.07.26. 14:37:26

@gergoh90: amikor ez bennem is felmerult (elso hsz-em) , akkor itt az volt az erv hogy mindenki tudja hogy a muszakit ugy intezik rajuk hogy ki sem mennek a teleprol , csak a papirok jarjak meg az utat .
szoval a helyes valasz : mindegy , itt ezt kell megszokni .

dextercapo 2013.07.26. 14:42:33

@kolbasz11: nem azt mondtak , csak nagyon finoman , udvariasan azt irtak korbe hogy Csontitol nem szabad autot venni . hatat kell forditani es elhuzni - mint mindenhonnan ahol hasonlo hozzaallast tapasztal a leendo tulaj . meg kell nezni az autot , de meg kell nezni a kupecet is . ha nem bizalomgerjeszto , akkor nem szabad uzletelni vele .

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.26. 14:50:45

Náksi-car autókerből vett ismerős még év elején egy (számomra gyanúsan olcsó) 320-as Mercit, most hozta el, mert időről-időre villogott, hogy fékhiba, még a váltót is meghülyítette. Állítólag új fékeket kapott még az autókereskedésben (ezt elhiszem, szinte újnak látszanak 8000km után). SBC-s kocsi. Ahogy méricskéltem, meg a vödör hiba törlése után Star Diagban mentem vele kicsit, tényleg, lámpánál állva bevillog az SBC "Bremse defekt / Anhalten". Leállít-elindít = jó. Mi a fene. A végén egy légtelenítési ciklus megoldotta, de nem hagyott nyugodni a dolog, egy -khm- közös ismerősnél rákérdeztem, hogy az 'okosfékes' merciken hogy cserélnek tárcsát/betétet.
Műszakisok ugorjanak! Akku leköt, fékpedál megpumpál háromszor, ettől az SBC tartályából elmegy a nyomás, ezután már vissza lehet pajszerezni a munkahengereket és mehet a fékgenerál, mint régen a passzátban.

Ezek után gondolkozom egy feljelentésen (veszélyeztetés?) csak sajna nem vagyok hivatalos MB partner, így az én szavam nem sokat ér. Vajon ki lehet olvasni valahogy az SBC memóriájából, hogy áramszünet után gyökeresen eltérőek voltak a kalibrációs értékek, mint előtte?

kövinnyó 2013.07.26. 14:56:49

kereskedőnek idő a márkaszervizbe cipelés => nekem is az egy nap szabadság, amit kiveszek. egy-egy.

egyébként hosszú keresgélés után vettem egy 6 éves civicet, kutya baja. még a márkaszerviz szerint is (pedig azok aztán tényleg belekötnek mindenbe).

gergoh90 2013.07.26. 14:59:11

@dextercapo: láttam már én is csodákat, de azért vártam annyit a fiúktól, hogy legalább ezen felszisszennek, és egy ejnye-bejnye jár Csontinak is. A tekerős neppert is feljelentették, ha jól emlékszem, szerintem a patkolt műszaki sem követendő magatartás egy kereskedőtől...

Castigliano (törölt) 2013.07.26. 15:37:15

@Schütii:

Most, hogy írtad, már beugrott, hogy valahol hallottam ezt a pillangószelep leszakadást, de arra már nem emlékeztem, hogy milyen típusnál volt ez.
Köszi!

Schütii 2013.07.26. 15:58:10

@Make Valamit: És ebben a javítási módszerben mi a nem frankó? Nem értek a Merga fékekhez.

ne most (CX) 2013.07.26. 18:37:57

Miért kellene az autóhoz értenie a kereskedőnek? A kereskedő dolga, megveszi 1-ért és eladja kettőért.

ne most (CX) 2013.07.26. 18:47:51

@Adamfark: Itt használtautóról van szó, nincs semmilyen garancia. Ne tegyünk úgy, mintha a használt autó egy leértékelt új lenne.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.26. 19:06:34

Emlemeztek a horvatorszagi nyaralougyre? Sokan vettek negyedaron nyaralot a tengerparton - mindenki mondta EPITESI ENGEDELY NELKUL SEMMIT - aztan jott a buldozer es sirt a sok okos hogy atbasztak oket.

Mindig van uj a nap alatt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.26. 19:08:26

@ne most (CX): azert az szakmai elvaras.

Ha at akar menni egy ember a kamion elott azert megfogod a kabatjat hogy ne! Pedig nem vagy fizikus.

Elvarhato " moralisan" bar ez a szo ismeretlen azokban a korokben.

nyalógép 2013.07.26. 19:14:34

@ne most (CX): Törvény által előírt kötelező állapotfelvétel van és szavatosságot kell vállalnia az autó műszaki állapotáért, kivéve azokat a hibákat, melyeket vásárlás előtt a vevő tudomására hozott.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.26. 19:22:04

@Schütii: tekintve, hogy a légtelenítés úgy zajlik, hogy beütöd a gépnek, hogy légteleníteni szeretnél, erre az szépen kiírja, hogy milyen szerszámokat vegyél elő (köztük a kesztyű, nem vicc), plusz be kell pipálni, hogy megértetted mit csinálsz; utána szépen lépésenként körbezavar a kocsin, minden lépés után F3... szerinted? :)

ne most (CX) 2013.07.26. 19:33:06

@nyalógép: kötelező állapotfelvétel - magyar nevén eredetiségvizsgálat. Döntse el mindenki megelégszik-e ennyivel.

Használt autóra semmilyen garanciát nem kell vállalni, a bizományos értékesítésnél még annyit sem. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy tilos. Mondhatja, hogy a motor most cserélték és akkor garanciát kell vállalni nem csak a motorra, hanem az állításra is.

ne most (CX) 2013.07.26. 19:34:42

@visszakettopadlogaz: Hasonloan gondolom morális elvárás nálad, hogy aki szerepel a TV-ben tudja azt megjavítani.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.26. 19:38:54

@ne most (CX): :D attol fuggetlenul hogy "beszota'" ez jo volt :D

nem, de azert egyu autokereskedotol elvarhato hogy ert az autokhoz amikor ELADJA akkor is, nemcsak amikor VESZI> mert ugye akkor csodbe menne ha hulye hozza.

Jelen esetunkhoz visszakanyarodva_ Mr Csonti jelezte hogy valoszinu tekert az ora ( vagy o vagy mas, bar annak nincs ertelme hogy visszatekeri es utanna bevallja hogy tekert ) es az auto ara indokolja az arat de hat nem voltunk ott, fene tudja hogy zajlott. Gondolom azert meglattak a noben a balekot es "ment a duma".

de ez ilyen.

a szalonokban sorban allnak az ujak, meg szin alapjan is lehet valogatni! Bizony :)

Baranyai Bálint 2013.07.26. 20:56:00

Sziasztok, mondjátok már meg kérlek, hogy milyen email címre lehet írni a srácoknak? Csontiról, lenne egy saját pársoros szösszenetem. :-)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.26. 21:12:55

@Baranyai Bálint: totalcar.hu-n legalul kattints az 'Impresszum' linkre és válogass kit akarsz megterhelni :D

Baranyai Bálint 2013.07.26. 21:31:54

@Make Valamit: köszönöm szépen a felvilágosítást.

lcka 2013.07.27. 09:05:16

Nepper:

az e39ben az ülésfoglaltságérzékelő lesz a mumus

n53 (törölt) 2013.07.27. 11:43:39

@Castigliano: @Schütii:
A konstrukcios hiba termeszetesen hulyeseg, eleg sok modern diesel (es benzines) motorban vannak orvenyszelepek a szivosorban.
www.ms-motor-service.de/ximages/pg_pi_1019_de_web.pdf

A szelepek eltavolitasaval romlik a keverekkepzes es az eges, alacsony fordulaton gyenge lesz a motor, tobbet fog enni, fustolni es kokszosodni fog, es a reszecskeszurot/katalizatort is ido elott kinyirja a korom.

A tobbszor visszatekert hulladekok szoktak beszippantani a szelepeket, amiket csak hajtottak tobbszazezer kilometeren at, de sosem lettek atnezve. Amator kendacsolas helyett vegyetek le a szivosort es vizsgaljatok meg a szelepek allapotat.

Schütii 2013.07.27. 12:56:48

@n53: Köszönöm a kiigazítást, én jeleztem is hogy nem biztos hogy jól írom.

Schütii 2013.07.27. 13:00:36

@Baranyai Bálint: De miért nem mindjárt nekünk írod? Talán el tudnánk még olvasni a kimoderálás előtt.

lcka 2013.07.27. 19:22:16

@Castigliano:

30d ugyanez a 20d ből pedig csak a 150lovas ilyen

n53 (törölt) 2013.07.27. 23:38:58

@Schütii: Nem azzal van problemam, hogy nem ismered egy alkatresz pontos megnevezeset vagy mukodeset. Hanem hogy laikuskent laikusnak olyan tanacsot adsz, ami tobb kart okoz, mint hasznot.
Es az igazan duhito az, hogy az ilyen mekkmestermutatvanyok altal okozott karokat jellemzoen nem annak kell kifizetni, aki kendacsolt, hanem a kovetkezo tulajdonosnak.

Az lenne a javaslatom, hogy akinek nincs tervezesi tapasztalata, ne akarjon egy utcai hasznalatra szant auto motorjan atalakitasokat vegezni, olyanon pedig foleg ne, amit meg el is szandekozik adni a kesobbiekben. (A jatszos auto mas teszta.)

Baranyai Bálint 2013.07.28. 05:23:55

@Schütii: amint lesz egy kis időm és gép elé kerülök vázolom majd a szituációt a csonticarral. Bár elöljáróban annyit hogy esetünkben szerencsére vásárlás nem történt.

Schütii 2013.07.28. 09:36:55

@n53: Fijemá! Én nem tanácsot adtam..

Castigliano (törölt) 2013.07.28. 13:52:32

@n53:
Én nem kívántam semmilyen átalakítást végezni, csak érdekelt, hogy mi az amit nem fejtettek ki bővebben a beszélgetés során. Meg nincs is ilyen kocsim és valószínűleg nem is lesz. (Nem az emlegetett "hiba" miatt.)
Azzal én is tisztában vagyok, hogy a mérnökök okkal tervezték oda azt az alkatrészt és következmények nélkül nem lehet eltávolítani onnan.

Rocko- 2013.07.28. 18:20:51

@visszakettopadlogaz: ja, ok.

@Schütii: miért, azt mi bizonyítja, hogy pont az a gumsi tett fel a gumit fordítva?

Schütii 2013.07.29. 08:34:44

@Rocko-: Számla hiányában azt is nehéz bizonyítani persze, de a kör már szűkül, főleg ha még számlanemadás miatt is bemártod a gumist.

szeri13 2013.07.29. 09:44:25

hova sullyedtetek. vedeni a vedhetetlent. en megertem hogy a vasarlo hulye ok, de azt hangoztatni hogy a csonti bezzeg a ma szuletett barany. jezusom.

Jarics 2013.07.29. 12:32:41

@Baranyai Bálint: Csatlakozom az előttem szólóhoz és várjuk a tapasztalataid megosztását.

Baranyai Bálint 2013.07.30. 18:04:48

Na szóval a nem annyira egetverő, ám személyes történet Csontikárral.
Fater számára kezdtünk autót keresni. Nem típust, nem óraállást, hanem állapotot! Néhány minimális elvárással. Körülbelül 1500hirdetés átböngészése után 30-40 autóra szűkítettük a dolgot. A legígéretesebb egy fehér 306 kombi 1.6 benzin volt. (Igen, arról a nagyon ocsmány kasztniról van szó, de a célnak éppen jó lett volna)Ekkor még nem tudtuk, hogy Csonti az eladó, ezért nem dobtuk ki a kalapból azonnal.
Nem ez volt a legolcsóbb ilyen típusú autó, de az állapotához képest valóban picivel ár alatt lehetett. (Ezt kerestük, hogy a lehető legjobb állapotú autót adott keretből, hamár sem a szépség, sem a dinamika nem számít. Az igények tényleg nem voltak magasak)
Az összes autó telefonos megkeresése után 8db maradt. A többi esetében nagyon korrekt módon elmondták a feltűnő hibákat, problémákat. Legalábbis azokat amiket még egy látássérült is észre vesz az éjszakában. Hiszen jeleztem, Szombathelyről feleslegesen ne kelljen utaznom mondjuk Kecskemétre. Ezt mindenki megértette, készségesen együttmüködtek. Kivéve a csontiékat.

Mert azt én megértem, hogy a nepper, nem fogja elismerni minden apró hibáját az autónak, még élesben sem, nem hogy telefonon. Én sem tenném valószínűleg, amit el lehet titkolni bizonyos kereteken belül azt tudtam, hogy vagy mi vesszük észre magunktól, vagy cseszhetjük. Szóval nem 50éves naív, hozzá nem értő nőként álltunk a dologhoz.

DE!!!!
Mert most jön a de:
A telefon beszélgetés során először azt mondták telefonáljak vissza fél óra múlva, mert a másik telepen van a verda, és akkor úgy tudunk beszélni róla, hogy ott áll mellette a kereskedő. Gondoltam annál jobb.
Az internetre feltöltött képek kicsit érdekesek voltak, mire azt a magyarázatot kaptam, hogy a fényviszonyok miatt.

Az eladó, már az autó mellett állt a beszélgetés második fejezetében:
Nem szó szerint idézek, nagy vonalakban így csordogált a beszélgetés autóra vonatkozó része:
-Látható rohadás van? Kerékjárati ívek rendben?
-Nincs, teljesen rendben van a karosszéria, a motorháztetőn egyetlen tenyér méretű horpadás.
-Műszaki?
-Friss.
-Ismert hibák?
-A jobb első teleszkóp lassan cserés. De biztonságos közlekedésre alkalmas.
-Beltér?
-Kulturált, jó állapotban.
-Komolyabb törésről esetleg információ, látható javítások, ilyesmi?
-Semmi. Uram, higgye el, ha eljön megnézni nem csalódik!

Másnap reggel nyakunkba vettük az országot, hogy a "kedvelési lista" alapján megyünk sorba, és amelyik megfelel azt megvásároljuk.

Budapesten, 240km-rel később:

Az autó körbe rohadva. Tényleg körbe!!! De azokat fehér javító festékkel elfedve. Szélvédő keresztben végig repedve. 2 teljesen különböző első lámpa. Lökhárító alja törött. Illesztések az autó orrán katasztrofálisak. Az vezető oldali ajtó színe teljesen elüt, és eláll az oszloptól. A beltérben mindkét ülés és váltószoknya szakadt. Bal hátsó lámpabúra törött.

EZEK UTÁN KÉRDEZEM, HOL ITT A CSONTIÉK FÉLE "NYÍLTAN" SZART, DE LEGALÁBB OLCSÓN???
A mai napig azt nem értem, csak hogy azzal hogy leutaztattak minket teljes hazugságra, mit vártak? Ha már felment a paraszt Pestre, úgyis elviszi? Vagy mi?

Ezek után nehezen tudom megérteni az általam tényleg nagyon kedvelt, és sokra tartott égéstér szereplők azon véleményét hogy csak a nő, a nő, a nő volt a hülye.. NEM!

Az olyan eladó aki ilyen mértékben a pofámba hazudik, és szét photoshopolja a hirdetett autó képeit, na az a gerinctelen, nem a naív vásárló. Persze, ő is sok mindenben hibázott, de hogy a Csonticar a leggerinctelenebb az összes magyarországi kereskedő közül az szinte köztudott.
Nem lehet mindenki autóguru, sajnos nem olvashat mindenki totalcart, és hallgathat égésteret. Mindig lesznek naív vásárlók, és szemét eladók.
De saját tapasztalataim alapján, és amiket még hallottam e témában, én teljesen elhiszem hogy a hölgynek azt mondták törésmentes és rendben van.

Akkor leszek csalódott igazán ha esetleg valamely készítő ezt elolvassa, és elkönyveli ugyanúgy mint a hölgyet.. túloz, és kiszínez. Mert sajnos nem...

AIR 2013.07.31. 02:19:50

@Adamfark: Hja, a Reálszisztéma a pozitív kivételek egyike.
Én meg szemét vagyok, de Csonti telepére már a srác fejére ránézve sem szívesen mennék autót nézni... Menjen oda az, aki Sciroccót keres.

Jarics 2013.07.31. 12:52:28

@Baranyai Bálint: Kösz Bálint, hogy leírtad. Tanulságos. Ez a nehezen menthető kategória, de szerintem megpróbálják...

Jarics 2013.07.31. 12:55:15

@AIR: A Reálszisztémával a családban csak jó tapasztalataink vannak. Vásárlásnál tökéletes ügyintézés, hitelügyintézésnél készségesek voltak (és még nyertünk is a devizahitelen anno:-) ) Corolla azóta is megvan, kötelező szerviz szintén a Reálszisztémánál, nincs lehúzás és átverés, eddig szerencsére csak kopóalkatrész csere. 10 éves most az autó 104 ezer kilométerrel.

Jarics 2013.08.01. 00:06:57

Fel szokott merülni még kérésként, hogy legyen szignál. Javasolnék e célra felhasználni pár ismerős részt, taktust a Brooklyn Bounce Take a ride c. számából, ha már Winkler kedveli. :-)

iszonyatosan naiv 2013.08.08. 21:37:10

Tisztelt Winkler Úr!

Az „Égéstér” 79. adásához, mint érintett szeretnék néhány észrevételt tenni:
Nem is elsősorban a vásárolt autó körüli huzavonáról szólnék, hanem inkább a jelenségről, amiben most már Ön és beszélgető partnerei is érintettek.

Mielőtt a történettel a Totálkárhoz fordultam volna, telefonon érdeklődtem a szerkesztőségnél ennek módjáról. Azt a felvilágosítást kaptam, hogy nagyjából írjam le a történetet és amennyiben a főszerkesztő azt arra érdemesnek tartja, fel fogja velem venni a kapcsolatot, hogy rákérdezzen a részletekre, illetve a szóban elmondottakat is értékelje. Szó esett arról is, hogy a nyilvánosság elé kerülő történethez a jóváhagyásom is szükséges. Megadtam a nevemet, elérhetőségemet és a telefonszámomat!!!
Meglepetésemre, mivel valóban nem vagyok a Totálkár rendszeres követője, csak a Retil-Car -tól kapott – és itt most nem minősített - levélből értesültem az „Égéstér”-ben elhangzott beszélgetésük engem érintő részéről. A beszélgetésükből egyértelműen kiderült, hogy sem Önnek, sem beszélgetőpartnereinek nincsenek pontos információi a valós történésekről, mivel a „hallgattassék meg a másik fél is” elvet elfelejtették figyelembe venni. Úgy gondolom, hogy ezek után Önök is - a Retil-Car és a Csonti-Car hoz hasonlóan – velem szemben tisztességtelen módon jártak el, mint média, és van okom feltételezni, hogy mint autós szakemberek is. Az már csak hab a tortán, hogy egy csomó mellékkörülményről fogalmuk sincs, illetve elvileg egy csomó dolgot megtudhattak az idézett levélből, de figyelmen kívül hagyták. Azt gondolom, hogy ez, erre az esetre vonatkoztatva, sem volt túl tisztességes.
Megjegyzem még – csak hogy tudjon róla – az biztos, hogy nagyon naiv voltam, de nem gondolom, hogy a naivságot kell elítélni a csalással, tisztességtelenséggel szemben.

rocksarkany 2013.08.10. 08:44:12

A 136 lovas 320d szívósorában nincsenek "pillangószelepek", többek között ezért is inkább arra voksolnék, ha muszáj lenne.

ommm 2013.08.10. 16:07:54

@rocksarkany: Ööö...nem pontos a megnevezés, mert inkább egy örvénykeltő lapka az, egyedül a gázkibocsátást optimalizálandó.
Na le is szakad a francba mindegyiken.
(A 136 lovason tényleg nincs? Fura lenne...)

dextercapo 2013.08.11. 00:32:54

@iszonyatosan naiv: van az a pillanat amikor az ember elgondolkodik azon okos dolog-e kvazi lehulyezni valakit nagynyilvanossag elott .
tekintve hogy onnel ott az osszes informacio amit az adas keszitesekor birtokoltak , abbol hogy mit szurtek ki , mit nem vettek belole figyelembe , az is eleg jol kiderul hogy mennyire volt johiszemu a szerkesztes .
erdekes tortenetnek igerkezik .

rocksarkany 2013.08.12. 09:50:01

@ommm: bocs, hasonlít rá meg idézőjelbe is tettem, na mindegy is :).
A 136 lovasban tényleg nincsen és sokkal kevésbé nyűgös motor, mint a 150 lovas.

kisörDög 2014.08.25. 02:15:54

Olvasom a kommenteket, és kérdezem magamtól, hogy miért pazarolja valaki a drága idejét az Égéstérre ha aztán csak a hibákat keresi. Ha valakinek nemtetszik az hallgasson BBC-t vagy Britney Spears-t, vagy bármi mást. Hihetetlen hogy egyes embereknek annyi az idejük hogy még arra is jut amit nemszeretnek! Ócsárolni, más munkáját leköpni az igen, az megy. Külföldön élek, olyan helyen ahol nem ,,két,, új autót adnak el évente, olvasok külföldi autós magazinokat is, de a Totalcarnak messze nincs párja sehol. Meg se közelíti senki azt amit ezek a fiúk évek óta össze tudtak rakni együtt. Plussz önzetlenek, bármiről bármikor, stb. Akinek ez kevés az legyen szives hallgasson mást, vagy még jobb, ne érdeklődjön az autók iránt.
süti beállítások módosítása