HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ebből nem lesz veterán

2013.08.12. 08:06 Tcomment

Címkék: bmw xdrive

Bivalyerős, keveset fogyaszt és idehaza fullosnak mondják. Mindent megkapott, amit kell, futott 160 ezret, kiszolgált egy cégtulajdonost, élt 10 évet?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

565 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr55457079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

másik oldalon 2013.08.13. 11:52:01

@n53: "ami uzemanyagszintet tud kiolvasni."
A szemed! Ha eltéved a "fuel" felirat felé ott van egy mutató. Na az mutatja :)
Ha kevés az üzemanyag akkor még egy lámpa is világít, sőt egyes autók szövegesen és ábrával is figyelmeztetnek. Ezért igazán kár beleölni 1600 mérnök munkaórát.
Gondolom mással nehéz megmagyarázni, hogy miért is tud többet a gyári navi, de sajnos ez a funkció elég izzadságszagú, más extra funkciót pedig elég nehéz kiizzadni, mert a PNA-k tudása kitűnő, és ha valaki veszi a fáradságot hogy megnézzen egy PNA-t akkor hülye lesz 30X annyiért venni egy navit. Aki meg megveszi 30X-os áron, az legalább kap egy olyan funkciót hogy megnyalja utána a tíz ujját, ha már bírka annyira hogy nem hisz a fedélzeti elektronikának, mely folyamatosan nyomatja az alacsony üzemanyagszintet ha kifogyóban a nafta.
Olyankor még szűken van 100 km hátra. Aki megvárja ameddig csak 30 km van hátra, -idegen közegben- nos az éppen annyira hülye mint aki hájpolja ezt a funkciót :)

Csalfa Romeo 2013.08.13. 11:53:28

@ZF2: Úgy általában véve az Audinál tényleg valamiért nem gond, de lehet, hogy Amerikában átlátnak a szitán, mert ott nem megy olyan jól a szekerük. Az a helyzet, hogy az Opel(még a Saab létezésekor) egy szürke, se íze-se bűze, igénytelen autó volt, miközben a VW sokkal igényesebb, jobban megtervezett autókat gyártott. És az szúrta az emberek szemét, hogy az unalmas, semmilyen Opelnek hogy lehet köze a nagymúltú, kiváló svéd Saab-hoz bármilyen formában, miközben a VW néhány modelljével már közel hasonló minőséget, igényességet tudott produkálni, mint az Audi, ezért az, hogy az Audi VW-rokon, az embereket nem irritálja, sőt elfogadták és veszik az Audit.

Nem tudom, a Lexusokban mennyire lelhető fel a Toyota-rokonság, de szerintem ott se probléma ez...főleg, hogy '89 előtt a Toyota egyik típusa volt(Toyota Lexus), aztán önálló márka lett, hogy a nagyokkal versenyezzen. Így aztán főleg erős rokonságbéli jegyeknek kéne lenni a Lexusokon/-ban, de megoldották, hogy ez ne legyen zavaró, főleg, hogy az anyacég megbízható, jó autóiról ismert.

másik oldalon 2013.08.13. 11:59:05

@Shadowbull: Tényleg nem sok, kb hány % 50? :)
Bár nyilván a másik 50% elég sokat jelenthet.

Shadowbull 2013.08.13. 11:59:56

@Ikukám: figyi, onnan indultunk, hogy a PNA-k alazzak tudasban a gyari rendszereket. Eljutottunk odaig, hogy ez nem igy van, sot pont ellenkezoleg van, egy PNA a kozelebe se er komfortban, szolgaltatasi szintben egy gyari integralt rendszerhez.

Most akkor marad a koltseghatekonysag, mint erv, nade az meg premiumkategoriaban ne legyen mar szempont.

Shadowbull 2013.08.13. 12:00:43

@Ikukám: Ugyan. Szerintem a 10%-ot sem erte el, de lehet azzal is sokat mondtam.

Shadowbull 2013.08.13. 12:02:34

@Csalfa Romeo: "Amerikában átlátnak a szitán, mert ott nem megy olyan jól a szekerük"

Ennek ehhez nem sok koze van, az USAbol a 80-as evekben kivonult az Audi egy botrany miatt, majd a 90-es evekben mentek vissza, es kezdtek nullarol az egeszet. Ahhoz kepest nem allnak rosszul, es folyamatosan nonek.

A Saab-bal sem az volt a baj, hogy Opel-rokon volt.

szabi1983 2013.08.13. 12:03:17

@TDIPower: Hátő te akkor most szétszedni akarsz vagy utazni. Mert az autó arra való. Egyébként jó lesz neked egy matchbox is szerintem.

e39Bummere39 2013.08.13. 12:03:22

Emberek, miért kell ez a márkaköpködés.
Mindenkinek szíve joga abban ülni és költeni rá a pénzét amire szeretné.

Tudjátok mi a költséghatékony autó? Egy faceliftes I. Swift...200e km mentem vele, tárcsa+betét+szűrő+olaj...ennyi volt a ráfordításom, meg a 16 szelep betegsége a füstölés gyógyítása Tafáknál 210e-ért. Ennyi...

Vannak napi használatú autók és vannak repi autók...minden társadalmi osztálynak megvannak ezek a gépsárkányai...

Amíg valaki suzukit hajt hétközben és beül egy "presztizs akármibe hétvégén, addig a népnyúzók a presztizs újban ülnek és repinek meg van egy ferrari vagy akármi szuper gép...

Mindig tudd miben ülsz!

H, nekem BMW-m van és e39 az már nagyon régi álom volt...nem presztizs, nem márka buziság...egyszerűen zseniális az autó, technikailag, küllemben, no meg a hátsó kerék hajtás...de a küllem az ami meghatározó, igaz e34 is még álom, de még nem találtam meg amibe érdemes pénzt ölni, mert majdnem mind dögkút...

Szóval aki presztizst akar venni magának az egy barom, a tiszteletet és megbecsülést a kocsiból kiszálló szerezheti meg a tetteivel, de nem a pénzével, amit itthon a többség más kárán nyomorán szed össze (van kivétel persze)...

C6 Audim volt előző cégautóm 3L TDI Quattro...jó volt szép volt, tetszett, de semmi érzelem, munkaautónak, ütni vágni és évi 70e km beleverni hibátlan, lealkudva is 14,8Misi...E60 sem kellene semmi pénzért, mert egy borzalom...szentségtörés, de akkor inkább már a volt céges audi mint egy E60...igaz az úgy F10 már bejövős...de az elektromos seggvakaróval telerakott extrák nem kellenek...

Az e39 mellé legyen még egy V8 e34 és boldogan hajtom álomra a fejem minden nap...no meg legyen elég lé tankolni/alkatrészre/meg cérna szerelgetni...

Szóval vezethetsz te akármit, ha bunkó vagy mindenki aként fog kezelni, ha meg a pénzed vagy az azon vett dolgokért többre tartod másnál ne csodálkozz ha kapsz érte...

becseit 2013.08.13. 12:06:13

@n53: Úgy gondolom, a lényeg szempontjából teljesen mindegy, hogy FM rádión, vagy mobilneten veszi magára a közlekedési információt; kell hozzá infrastruktúrális háttér.
Szerinted Mo-on ez a funkció működik?

Csalfa Romeo 2013.08.13. 12:06:43

@Shadowbull: Na, ezt nem tudtam. Mármint hogy az Audinak volt egy jó pár éves kihagyása az amerikai piacon, egy botrány miatt. Hiába, azért tanulunk is itt, nemcsak beolvasgatunk egymásnak:)

másik oldalon 2013.08.13. 12:09:01

@Shadowbull: gondolom a 150-180 le-s motor/váltó legalább 90% ban ugyanaz, vagy tévednék (az első TTről beszélek, bár a másodiknál is gondolo, hogy ezek egyeznek nagy mértékben.
A motor+váltó pedig legalább 30%!

gustavvasa 2013.08.13. 12:09:06

@uarempty: háát én nem tudom, de én még sosem láttam egy BMW alkatrészen, sem, hogy Made in Prc de javítson ki aki már igen :) ...

Globetrotter2014 2013.08.13. 12:09:08

@Csalfa Romeo: nincs mit áltáltni, VW/Skoda közösködéssel is gyarkran jobb autókat hoznak ki mint pl a mostnaában méylrepülő Mercedes (mondjuk ezzel nem mdontam sokat).

Amerikában azért nem fogy mert 1. későn érkezett (na ja ez a Lexusnál nem volt gond), volt pár botránya (érdemes utána olvasni), 3. Szerintem legonfotsabb, európai léptékkel tervezik őket (igazából egyedül a Q7 igazán USÁra tervezett).

Nem vétetlen hogy a Passatból is külön változat kellett, mert az USA és Európa igényel eltérnek...

TDIPower 2013.08.13. 12:09:53

@szabi1983: Olyan amilyen neked van ?

becseit 2013.08.13. 12:11:38

@Ikukám: Három kérdésem lenne:
-melyik szériával volt a baj?
-mi volt a baj?
-mit vettek +5000-ért?

szabi1983 2013.08.13. 12:14:14

Én ugyan nem értem. Ha valaki versenyezni akar, akkor miért nem vesz versenyautót és miért nem mutatja meg a pályán, hogy mit tud. Én már szémtalanszor jártam ugy, hogy fél kilométeren keresztül tolt maga előtt egy ilyen hülyegyerek többször is próbált megelőzni de vagy kanyar vagy szembejövő megakadályozta. Egyszer csak sikerült és 50 m után beállt egy udvarra. Hová sietett? Ebédelni?

Csalfa Romeo 2013.08.13. 12:19:36

@ZF2: Ma már, amikor az Opel is prémium akar lenni(Peugeot, Citroen, Hyundai, Honda, Mazda stb.) szintén, lehet, hogy a Saab-bal való rokonság nem lenne zavaró az embereknek, de ma meg már Saab nincs...

Ha már ez a rokonság téma fölmerült, a Jaguar S-Type-ban is elég lelombozó látvány volt abban a jó kis beltérben az olcsó, gagyi Ford-kapcsolókat látni...vagy a Maybach esete, amivel kapcsolatban azt kifogásolták, hogy az csak egy jól megnyújtott S-osztály. Pedig minden adott volt, hogy jól nekimenjenek a Rolls-nak meg a Bentley-nek, de ismét történelem lett a márka, már másodszor...

c 2013.08.13. 12:20:40

@kultúrpesszimista:
Egyetértek. A régi XJ eleganciáját meg se közelíti az új.

szabi1983 2013.08.13. 12:25:57

@Csalfa Romeo: AZért a rokonság témát is volt aki sikerre vitte. A bébi Rolls is tulajdonképpen egy 7-es bmw csak nem látszik és valószinűleg a bentley is sok szállal kötődik az audihoz. A vw meg zseniálisan megcsinálta a közös platform stratégiát. Minden márkának nagyon ügyes arculatot adott és jó minőséget. Talán a seattal löttek kicsit mellé de ott se nagyon. Szóval van akinek ez bejött.

Csalfa Romeo 2013.08.13. 12:30:06

@ZF2: Ezt a jelenséget én is észrevettem - mármint hogy a Merci ma már nem menő? Az Audira meg a BMW-re izgulnak a népek, a Mergáról meg szinte szó se esik...pedig a "magyar" Merciknek köszönhetően egyelőre nagyobb ütemben nőnek az eladások, mint a másik kettőnél...saját privát véleményem, de az új CLA szerintem borzalmas lett, olyan, mintha egy elefánt ráült volna a hátuljára:) A CLS-t hogy lehetett így eltolni? Azzal nem volt/nincs gond.

Nem tudom, Amerikában komolyan labdába rúghat-e valaha az Audi - persze, terjeszkedik, növekszik, de a többiek is(aki nem, az törekszik rá). Most valahol a Jaguar-Infiniti-Cadillac-Lincoln szinten mozoghat eladási szinten, de lehet, hogy tévedek...

szabi1983 2013.08.13. 12:31:15

@c: Nekem az uj jobban tetszik.

másik oldalon 2013.08.13. 12:35:33

@becseit: a tipust nem tudom, már 5 éve volt, a hibája pedig, hogy sokszor nem kapcsolt be kb 10-1X igen, de akkor sem mindig lehetett navigálni , de tavaly egyik ismerősöm egy wayteq táblagéppel járt úgy 3 hét után hogy 4 hónapnyi folyamatos szerviz (5X volt) aztán money back. Annak pl az akku töltöttség visszajelzése volt rossz.
Navon 670- igo8 EUval.

szabi1983 2013.08.13. 12:36:26

@Csalfa Romeo: A Merci az Merci. Jó autó volt és lesz is annak ellenére, hogy a fél német taxiflotta itt üzemel magyarországon kevés kilométeres nyugdijas autóként eladva és persze még sokan csodálkoznak a negatív népitéleteken. Egyébként szerintem a stílus fontos és akinek bejön egy bmw stílusa az nehezen vesz mercit és fordítva. Az audiról nem tudom mit mondjak. Az nekem unisex viszont nagyon jó minőséget ad.

Csalfa Romeo 2013.08.13. 12:40:10

@szabi1983: A Seat lett a VW-Gruppe mostohagyereke, nem jött be az Auto Emocion, vagyis az "én vagyok a spanyol Alfa"...a németek is néha mellélőnek, de nem túl gyakran, az tény.

Olvastam, hogy a Peugeot is akar luxusmárkát - a Panhard-t akarják visszahozni. Na, ez az, amit nem kéne erőltetni...a Hyundai is akart, de elvetették a dolgot - ott a minőség rendben van, csak a Hyundai presztízse hiányzik, de az majd idővel alakul, mert nagyon jó autóik vannak egy ideje, és akkor a vezetés talán újra elgondolkozik a dolgon...mert a Genesis jól fogyott az USÁ-ban.

n53 (törölt) 2013.08.13. 12:49:00

@gustavvasa: A kinai CKD uzemek es beszallitok a helyi piacra termelnek, ezert nem lathattal ilyen feliratot.

becseit 2013.08.13. 12:49:34

@Ikukám: Nekem csak az újabb szériás X850, 950, 960 gépekkel van tapasztalatom (x950BT-HD-t lehetőség szerint kerülni kell, meg általában az 500Mhz-es példányokat) és csak jókat tudok írni róluk. Persze nem házimozi, meg nem retina kijelző, stb. de amit kell, tudja.
Valami miatt a TTS baromi halk rajtuk (egy 4 soros sys kiegészítés rövidre zárja a problémát), ennyi. No meg FM transmitter mellett nem megy a TMC, ezt sehol nem említik meg.

pdaplus.hu/content/view/6466/1

Csalfa Romeo 2013.08.13. 12:52:27

@szabi1983: Ne haragudj, de az, hogy a kb. 95-2002 közötti Mercik szégyenletesek, az tény, és ehhez nincs köze a vajszínű német taxikhoz...lehetne jönni az első A-osztállyal, az akkori C-Mercivel, S-Mercivel vagy a kocka Vitóval, Vaneóval - na ez volt az az időszak, amikor sokan átpártoltak a konkurrenciához.

Mintha a kopasz, tetovált drogdílerek is átszoktak volna az Audiba meg a BMW-be:) Túl öreguras lett a Merci? Lehet, de dolgoznak rajta, hogy fiatalosabbá, sportosabbá tegyék...csak az a CLA ne született volna meg.Biztos lesz CLC meg CLE is, hogy teljes legyen a modellpaletta:)

gustavvasa 2013.08.13. 12:56:33

@kultúrpesszimista: Saab a prémium szegmensben? azzal a két modelljével amiknek Opel Vectrák szolgáltatták az alapjait ? Ugyan kérem :)

n53 (törölt) 2013.08.13. 13:01:28

@becseit: Baromira nem mindegy, a TMC fix location table alapjan dolgozik a kozutkezelo adataibol manualis felvitellel, az RTTI pedig barhol a terkepen szabadon helyezhet el esemenyt, es a mobilszolgaltatok adataibol dolgozik, valos idoben, automatikusan.
Megint ott tartunk, hogy meg a fogalmakkal sem vagy tisztaban.

A kerdesemre sem valaszoltal, hogy konkretan mely funkciokat nem tudja a gyari navi, amit a PNA igen. De a mellebeszeles, az megy.

szabi1983 2013.08.13. 13:01:37

@Csalfa Romeo: Nem tudom én nem próbáltam. Nem vagyok merci vásárló. De nagyon nehezen tudom elhinni, hogy egy ilyen multtal rendelkező gyártó ennyire elhibázta volna. Illetve volt egy vitónk az első szériából. Az szétrohadt. De teljesen.

Zombika 2013.08.13. 13:13:31

kicsit sok a komment ahhoz, hogy végigolvassam, ezért csak írok, sorry, ha van ismétlés. Nekem ilyen autóm volt (plusz M csomag), csak 1 évvel öregebb. 2007 januári volt, hozzám 2007 októberben került, 15.000 km-mel. Kerek 3 évig használtam, összesen 52.000-et tettem bele, igaz 90%-ban városban (Bp). Nem akartam én összkerekest, sem automatát, még dízelt sem, de nagyon jó ajánlat volt és nem hagyhattam ki. A 6-7 liter fogyasztás csak autóúton, pályán (150-ig, én nem jártam többel) igaz, városban, kihasználva a gyorsulást 12-13 liter a valódi. 60.000-nél elszállt benne a kéttömegű lendkerék (van benne) olyan hangja volt, mintha egy turmixgépbe csapágygolyókat dobáltam volna. Tokkal-vonóval márkaszervízben közel fél millában állt meg. 2 nappal azelőtt, hogy leadtam volna kigyulladt a légzsák lámpa, aztán már nem oldott ki a kormányzár sem (előtte 1-2-szer már vacakolt és "játszani" kellett vele, hogy oldjon), az még 2 kiló volt búcsúzóul. Örültem, hogy elment, azóta sem vágyok hasonló autóra. Azt gondolom, egyszer kell egy ilyen az életben, hogy legyen mire emlékezned, de normális ésszel erre senkinek nincs szüksége a hétköznapokban. Egy új mazda 6 (ami a felébe sem kerül) semmivel nem nyújt kevesebbet.

c 2013.08.13. 13:17:22

@Csalfa Romeo:
Mindenki próbál felfelé menekülni.
Idő kérdése, és jönnek az ócsó kínai csodák.

becseit 2013.08.13. 13:25:25

@n53: Még egyszer megkérdezem: Németországon kívül, Európában hol van még meg az infrastruktúra hozzá?

A kérdésem lényegében a háttér infrastruktúra megléte állt, mint azt többször kiemeltem, de úgy látszik nem eléggé. :)

Shadowbull 2013.08.13. 13:37:41

@Ikukám: Motor-valto 30%? Lattal te mar autot kozelrol? :)

Egyebkent meg valoban: a 180 lovas motor az volt a VW-Konszern egyeb autoiban is, tobbek kozott az Octavia RS-ben. De aztan itt abba is maradt a muszaki hasonlosag, a 220 ill. 240 lovas valtozatok csak a TT-ben voltak. Valto valoszinuleg szinten VW-Csoportos volt, osszkerekhajtas bizonyos reszei is.

Nade ott van meg a karosszeria, belso ter, futomu, egyeb alkatreszek, amiknek koze nem volt az Octaviahoz. aki meg vezette a ket autot, az magatol is tudta, hogy a "tuningolt Octavia" egy nagy marhasag.

Nem tudom miert tartjak magukat makacsul ezek az elmeletek, valoszinuleg az embereknek fogalma sincs mi az a plattform.

De ha egy gyereknek azt mondod, hogy nezd mar, az Octavia meg a TT az majdnem ugyanaz, akkor hulyenek nez es teljesen igaza lesz.

c 2013.08.13. 13:50:06

@Shadowbull:
Az embléma is más rajtuk!

:)

Én speciel TT-ért pénzt nem adnék, akkor már inkább egy RS Skoda kombi.

vasgyuszi 2013.08.13. 13:53:18

@régebb óta vagyok Subban mint te: "...A fenntartáshoz csak egy példa. 40 ezer kilométert futott BMW, ereszti az olajat a váltó (7 sebességes automata)
Le-felszerelés, új tömítés, stb. több, mint 200 ezer forint...."
Garancia nem volt rá?

Shadowbull 2013.08.13. 13:56:44

@c: Volt alkalmam egyszer az elso generacios TT 225 lovas valtozataba 1600 kilometert beleverni, jo kis auto volt az :) Csak nekem a fejter volt keves.

vasgyuszi 2013.08.13. 13:56:57

@régebb óta vagyok Subban mint te: "...Egy S. Swift majdnem olyan jó a dugóban araszolni, mint egy CL Mercedes...."

Ebben nagyon nem értek egyet veled. Azon a bizonyos "majdnem"-en borzasztó nagy hangsúly van. A kényelem, az autó belso környezete, a szolgáltatások azért többet tesznek ki egy "majdnem"-nél ßes az dugóban is boven érzékelheto.

n53 (törölt) 2013.08.13. 14:27:14

@becseit: Ugyanazokban az orszagokban mukodik, ahol a PNAk live szolgaltatasai is.

Most pedig utoljara kerdem: milyen funkciokat tudnak a PNAk, amit allitasod szerint a gyari navik nem? Ha erre nem valaszolsz, bevaglak a filterbe, mert baromira elegem van az angolnazasodbol es a butasagaidbol.

szabi1983 2013.08.13. 14:29:50

@vasgyuszi: Török kereskedő nem ad olyat.

n53 (törölt) 2013.08.13. 14:31:29

@vasgyuszi: Nem tudom mit nezett, de barmelyik ZF partner (pl. Beissbarth) megcsinalja neki 500 euroert uj olajteknovel (abban van a filter) es a hatso difi olajcserejevel egyutt.

Shadowbull 2013.08.13. 14:37:53

@n53: ZF-partner a 7 sebessegest? Ugye 7 sebesseggel csak DKG lehet, azaz vagy M3, vagy M5/M6, vagy Z4 35is, meg ha jol remlik akkor esetleg a 335i kupé. Az meg Getrag.

Globetrotter2014 2013.08.13. 14:51:22

@Shadowbull: ó hát persze. Haldex ill FWD, Golf V alapok, nem rémlik valami?

@Csalfa Romeo: ami a Mercit illeti, 4 éve próbálgatok Merciket és stabil utolsó helyre érkezett mind. Most legutóbb a afceliftes E klasse volt soron, akkor jöhetne szóba ha a volvo valamit nagyon-nagyon elszúrna az ajánlatával (ez egyébbként nem esélytelen).

Igazából nem nagyon tudok olyan mercit ami jobb lenne mint egy konkurens Volvo vagy Audi,és mostanában a BMW nagyon erős modelleket hoz ki, mintha kezdene elszakadni az élbolytól.

becseit 2013.08.13. 14:54:24

@n53: Már éppen kérni szerettelek volna rá!

Ha egy navigációnál az az elsődleges szempont, hogy full HD-s kijelzőn jelenjen meg -valamilyen renderelési felbontássl-, valamint ne kellessen szarozni a kábelekkel (amelyek valóban nem elhanyagolható esztétikumok), nem pedig a naprakész térképek, POI-k, traffipax és egyéb infók, akkor valóban.

Jó néhány autógyártó, vagy beszállító már nng partner, az igo valamelyik klónja fut rajta, ezek -magyar szemszögből- jó eséllyel tudásban ekvivalensek a legújabb PNA-kkal. (gondolom, abban nincs komolyabb vita, hogy magyar nyelven/hazai használatra az Igo az etalon)

www.nng.com/hu/markets/automotive
www.nng.com/hu/igo-primo#main-content

Globetrotter2014 2013.08.13. 14:55:05

@ZF2: pontosításként: elszakadásként arra gondolko h az aktuális BMW-k kezdenek jobbak lenni mint a mezőny. Ebben benne van az is hogy az F10 bálna 7es alaopkon készül érezhetően nagyobb is mint az E klasse, és a műszaki megoldásokban bár ritkán az első, azonnal lép és beteszi aztokat az újítűsokat amiket mások is kínűlnak. Az eredmény, hogy a veveő a bajoroknál találja meg a legteljsebb kínálatot.

Globetrotter2014 2013.08.13. 14:58:18

@Csalfa Romeo: ez amrhaság hogy prémim akar lenne. Rendes beslő anyagokat tesznek bele, ennyiről van szó, nem több. És ez sem minden modellre. De mondjuk az Optima belseje elsőre eléggé letaglózott, ahogy olvasom az Opel Adam is szép lett.

De azért itt kell felszereltség, tudás (extrák), motorok (nem csak fölfelé, a BMW könnyebben downsize-ol).

becseit 2013.08.13. 14:58:54

@n53: Igaz, a a bíjemdabjút nem írja partnerként, de ami késik, nem múlik.. :)

www.nng.com/hu/who-we-are/about-the-company/references

Globetrotter2014 2013.08.13. 15:12:03

@Csalfa Romeo: Az első S type belsejében nem a ford kapcsolókkal lehetett baj (ha voltak) hanem úgy az egész belsővel. A facelifttel hozták rendbe (gazi Jag belsőt kapott). Persze lehet eltérni az angol architektúrától úgy hogy jól sikerül, lásd XF (a prémiumfelsőközép legjobb belseje).

Az XF ben is feltűntek a volvo kapcsolók, de ehhez ismerni kell a volvókat amúgy nagy baj nincs vele. Az audikban is akadnak hasonló kapcslók/kezelőelemek, mint egyes Skodákban mégsem lett akkora baj.

Valahogy az a bajom ezzel a "közvélekedéssel", hogy aszerint változnak a játékszabályok ahogy a németeknek tetszik.

Alfa 159 nehéz? A kisebb konkurenseknél nem baj ha hasonló súlyúak, sőt ők "páncélszekrényeket gyártanak". AZ E60asnál mindig a könnyű építést hangsúlyozták a konkurensekkel szemben, a 3* NCAP botrányt persze elhallgatták, sőt találtak olyan indikátort amiben nem lesz kevésbé biztonságos mint az import (légzsákok "száma", vicc). Hogy nemrég az F10 felhízott akár két tonnára is (de nehéz 1800 alá vinni), hirtelen senkit sem zavar...

Ugyanez a volvo/Saab vs "németek" érvelésnél. Hát legyen RWD, de akkor az Audi mi? Pórias tömeggyártós műszaki alappal nem lehet? Könyörgöm a Mercinek nincs lassan egy rendes egyhengeres motorja, ettől lenne prémium? Bármikor venném az A6ost (de még az öregecske S80ast is) az E klasse helyett.

Csalfa Romeo 2013.08.13. 15:20:53

@c: Egy darabig biztos ócók lesznek, aztán majd egyre jobb minőség jön egyre drágábban - Japán is így csinálta, Korea is és szerintem Kínánál is ez lesz a recept. Meg aztán Indiában is ébredeznek már a gyártók.

c 2013.08.13. 15:31:50

@Csalfa Romeo:
Igen. ~10 évig ócsók. Kell min.2-3 generáció, amíg utolérik a konkurenciát. Aztán már nem lesz annyira ócsó...

Csalfa Romeo 2013.08.13. 15:33:16

@szabi1983: Manapság, ha megnézed a NAGY, DICSŐ MÚLT mit sem ér az autógyártásban...a gyártási költségek minél lejjebb való szorítása a cél, és ennek a minőség látja a kárát. A Mercinél volt majd' egy évtized, amikor nagy gebasz lehetett, mert minden akkor készült Merci szokatlanul problémás, rohadós és megbízhatatlan lett. Az Audinál is vannak ilyenek, a Jaguarnál meg pláne. Nagy múltúak? Igen. Ja, és a legjobb példa erre: a francia autógyártás mélyrepülése, aminek talán pár éve már vége. A Peugeot az egyik legrégebbi autómárka.

Na és a Hyundai és a Kia? A '90-es évek elején jöttek be az országba, lehetett az első autóikat kritizálni sok szempontból, de agyonvághatatlanok voltak - és ezt tartják azóta is, mindenféle hullámvölgy nélkül. Le a kalappal. Egy Cee'd-del vagy i30-cal meg bátran jelenek meg bárhol, nem fognak pfújolni, az biztos.

Ja, és a szétrohadt kocka Vito: igen, erről beszéltem...és a többi se néz ki sokkal jobban. A tizenéves Hiacék meg röhögve mennek rozsdának a nyoma nélkül.

Csalfa Romeo 2013.08.13. 15:44:46

@ZF2: "Aszerint változnak a játékszabályok, ahogy a németeknek tetszik."

A világ 4. legnagyobb gazdasága, persze, hogy nagy befolyással bírnak. De ez azért túlzás. Okos emberek, az tény, sokszor, ha kitalálnak valamit, akkor a többi ország autógyártói egyből másolni kezdi őket. De pl. a hibrid autók terén ők majmolták a japánokat, látták, hogy jól fogy a Prius, a Camry, a Lexus, erre csináltak ők is hibridet, más kérdés, hogy sokkal kezdetlegesebb lett, mint a Toyotáé, de legalább elmondhatták, hogy nekik is van.

Autóiparban Németország mindig kulcsfigura volt, mindig nagy érdeklődés övezte az autóiparukat. De kezdünk abba az irányba elmenni, hogy ha egy német ráül a budira, lefektet egy kábelt, akkor annak a kupacnak is nagy presztízse meg értéktartása van:) És ez tényleg nem jó...

Globetrotter2014 2013.08.13. 16:03:23

@Csalfa Romeo: okesz, a franciák meg az ötödik. Azért innovációban sok más ország jeleskedett, és pont a BMW példája mutatja hogy nem az elsőség a lényeg. A japánok nem arról votlak híresesk hogy ők jártak elöl hanem hogy megcsináltaák jobban amit mások nem megfelelőn fejlesztettek ki.

A hibrid rendszer sem arról szólt hogy ilyen senki sem csinált még, hanem az a zsenialitás amivel pl a RX-ben ez működött. Csendesebb, ha kell erősebb és hatékonyabb. És persze az is hogy évekig más nem is tudta uátnukcsinálni...

kocapecas 2013.08.13. 16:04:13

@vasgyuszi: bmw-ből csak 6-os meg ,ost 8-as váltó van nem? merciben van 7-es. :) de lehet nem jól tudom.

Csalfa Romeo 2013.08.13. 16:30:23

@ZF2: Akkor talán mégiscsak a híres nevezetes német precizitás lehet az oka...a franciák is kitalálnak annyi mindent, aztán az a vége, hogy kijön az új Peugeot, Citró vagy Renault és ilyen szar meg olyan szar...pedig tele van újítással. A németekhez meg a japánokhoz társítják a precíz, gondos munkavégzést - más országokhoz nem nagyon. Talán Dél-Korea is beáll a sorba.

Amúgy, ha már a hibrideknél tartunk, nem tudod, miért van az, hogy mindenki Priusozik meg Lexusozik, közben a Hondának is kb. azóta van hibridje, mint a Toyotának(kb. 96-97 óta) - ez az Insight. Arról miért nem beszél soha senki? Ma is létezik a nem tudom, hányadik generációja és szinte szóra se méltatják, pedig gondolom, nem szar az se...

kultúrpesszimista 2013.08.13. 16:52:43

@Csalfa Romeo: ezek lapos előítéletek, sztereotípiák. Esetedben azt hittem, hogy nem adsz ilyen dőreségekre. Úgy látszik, tévedtem.

Globetrotter2014 2013.08.13. 17:01:14

@Csalfa Romeo: figyelj, a bimmeres kollégám a megkímélt lefojtott sorhatosát gari után nem sokkal cseréltette (attól amúgy még elégedett márkahívő maradt), szal a precizitás is egy relatív fogalom.

Vannak dolgok amikben a német ipar évekig kullogott mások mögött, pl a részecskeszűrők.

Ilyenkor jöttek olyan eszközökkel amelyek már számunkra mint fogyasztók számára nem tisztességes, lejáratás, lobbizgatás Merkelnél, persze évek múlva az emberek erre nem nagyon emlékeznek, csak ha katvan foglalkoztak autóvásárlással (újonnan).

A Honda hibridjei eléggé félszívű próbálkozások voltak, mint pl az audi A6os. A toyó volt az első amelyik látványosan kombinálta az elektromotort. És igazán a Lexusoknál hozott sokat a hibridhajtás. Nem csak kényszermegoldásként hanem tényleg jó dolog volt.

A

Globetrotter2014 2013.08.13. 17:02:17

@Csalfa Romeo: egyébbként magát a precizitást tisztelem a németekben. Félelmetes hogy mennyire kijön az élet bármelyik vetületében, egy sima útbaigazítást képesek úgy elmondani, hogy a streetview nincs olyan hatékony :)

Csalfa Romeo 2013.08.13. 17:03:51

@kultúrpesszimista: Miért, szerinted akkor mi az oka, hogy ha a németek finganak, annak nem szaga, hanem illata van? (Persze ezt át kell ültetni az autós világra.) Sajnos nekem nem jött össze, hogy a világ összes autótípusát kipróbáljam, birtokoljam, ígyhát kénytelen vagyok ezekre a dőreségekre hagyatkozni, amiknek ugyan van alapjuk, de számos esetben meg is lehet őket cáfolni, ez nyilvánvaló.

kultúrpesszimista 2013.08.13. 17:12:39

@Csalfa Romeo: "Miért, szerinted akkor mi az oka, hogy ha a németek finganak, annak nem szaga, hanem illata van? "

Én erről eddig nem tudtam, talán Te tudsz valamit. :-) De a tréfát félretéve: ennek több oka is lehet. Az emberek többségének nincs igénye az önálló gondolatokra, véleményalkotásra, könnyebb hát átvenni kész gondolati "panaleket". Sztereotípiákat más szóval. Szociálpszichológiai tény, hogy az emberek többsége így könnyebben és bizonyos értelemben tagadhatatlanul hatékonyan igazodik ki a döntések erdejében. Ha megfigyeled, nemcsak az autóválasztási metódusokban, de az élet megannyi más területén is kiválóan működnek az előítéletek, az előre megrágott gondolatok, amelyeket a többség kritikátlanul vesz át. A német iparhoz sok-sok - történelmileg is megalapozott - előítélet tapad, amelyet egyesek abszolutizálnak, holott mindenhol csak emberek dolgoznak. Kulturális különbségek persze vannak, de ez így van rendben, éljen a pluralizmus. Aki az autózásban az esztétikát keresi, az vesz egy olasz, angol (horribile dictu: egy régebbi francia) gépet. Aki technokrata, az német vagy japán autót vesz. Aki mindebből egy csipetnyit, az skandináv márkát választ, stb-stb...

Csalfa Romeo 2013.08.13. 17:17:46

@ZF2: Inkább úgy helyes, hogy hihetetlenül precízek, jól megtervezettek voltak a régi autóik, és sokan azt hiszik, hogy most is azok...de akinek van modern németje, az tudja, hogy ez a minőség már nem az a minőség...

Itt jön képbe az a szó, ami a modern kor találmánya és az egyik kedvenc szavam: A MINŐSÉGÉRZET. Minőség nincsen, csak az érzete. Amit látsz, tapintasz, szagolsz, stb., az minőséget sugall, de néhány tízezer km után jövünk rá, hogy minket valaki nagyon átb...ott:)

Amúgy szerintem ugyanúgy megy az újítás az UASÁ-ban, Japánban, Koreában is, csak lehet, hogy az autót, amibe ezeket beleteszik, nem is forgalmazzák soha Európában. Másik földrész, nagy távolság, de Németország meg itt van, gyorsan megtudjuk, ha föltaláltak pl. valami biztonsági berendezést. A gyalogoslégzsák pl. a Volvo találmánya, a boxer-diesel a Subarué...azért a mérnökök máshol se tétlenkednek.

Globetrotter2014 2013.08.13. 17:50:47

@Csalfa Romeo: a minőségérzet is fontos. Ha már a látszatra sem ügyelnek ott a mögöttes tartalom sem lesz rendben.

Iszonyú sok fejlesztés van a mai autókban, 2-3 év alatt forradalmasodik az autógyártás.

2006ban az Alfa 159 mindent tudott amit egy prémiumautónak kell. Pár év alatt nagyon sok minden került az extralistára, leginkább az elektronika és a radaros eszközök terén.

20 éve egy tolatóradar hihetetlenül menő volt, manapság minden harmadik Ford Fiestára felteszik. 10 éve még sok prmiumközépkatos autónál nem volt rendelhető kétzónás klíma. Manapság a kommersz kisuatóknál is elérhető.

A volvo folyamatosan sziporkázik (főleg radaros vonalon és ami új tőlük, fed elektronika) de az eladásokban ez kevéssé látszik. A Subi most keresi a helyét a toyó vezetése alatt.

Globetrotter2014 2013.08.13. 17:53:35

@Csalfa Romeo: de ahogy írtam, a BMW nem igazán sziporkázik abban hogy ők az elsők, de ott vannak mindig az élbolyban. A többit elvégzi a marketing és persze a termék maga is. A Merci lényegsen innvioatívabb mint amelyen jó sajna, és ez gyakran inkább botrányokban jön le.

Shadowbull 2013.08.13. 19:38:12

@ZF2: miben innovativabb a mercedes?

másik oldalon 2013.08.13. 20:10:09

@Shadowbull: dizájnban mindenképp, bár eléggé kínai bóvli, de ahogy mondanád: "kereskedelmileg sikeres". Legalábbis, van honnan felemelkedni :)

dextercapo 2013.08.13. 21:07:14

@Shadowbull: a hp kereskedelmileg sikeres volt amikor kiarusitotta a brand-et nagy profittal , amit a korabbi termekeik hire adott el . ma nezd meg hol tartanak nyomtatogyartasban .
a kommersz szar barmikor meg tudja verni a kompromisszum mentes maximalizmust , mert nagyobb a piaca .

Shadowbull 2013.08.13. 21:45:33

@dextercapo: szep dolog a kompromisszummentes maximalizmus, csak az a valosagban nem letezik, maximum a kocsmaasztalnal. Kompormisszumok mindig vannak.

dextercapo 2013.08.13. 22:04:39

@Shadowbull: teljesen igazad van . igy ha kimegy par edzes nelkuli vezermutengely a motorokba , akkor azt megoldjuk , ha kimegy par hitvany minosegu vezermulanc , akkor az belefer .
a polok elfagyo olajzasa ugyanigy a meg belefer kategoria egyes gyartoknal .
kivancsi vagyok hany ilyen szarunk bele kompromisszumot kotnek a minosegi gyartok .
visszahivas itt , elsunnyogunk es megusszuk ott .
profitban nyilvan az utobbi jobb , de ez sajnos sok helyen illegalis .

Shadowbull 2013.08.13. 22:08:43

@dextercapo: gondolod van olyan gyarto a Foldon, ahol nincsennek minosegi problemak? A tomeggyartas ezzel jar. Lehetsz te barmilyen maximalista, akkor is igy lesz. En kompromisszumok alatt nem ezt ertettem.

Hogy ki hogyan all hozza a hibakhoz, az valtozo, akiket en ismerek azok nem szarnak bele. Az mar mas kerdes, hogy nem kotnek mindent a sajto meg az erdeklodok orrara.

becseit 2013.08.13. 22:20:52

@Shadowbull: csak baromira nem mindegy, kinek a kárára

Az amarokokra mostanában adott ki a gyártó egy szoftverfrissítést a !motorvezérlőre! azért, hogy kisebb legyen a kettős tömegű lendkerékre ható dinamikus terhelés.(ergo "kisimították" a nyomatékgörbét)
A frissítés után ez lett az első benzines feelingű diesel, amihez volt szerencsém.

gustavvasa 2013.08.13. 22:44:33

@Csalfa Romeo: Azért azt jobb ha tudod, hogy az Audi már 1989-ben a szivar 100-as (C3-as típuskódu) Audiban értékelhetö gyártáskész formában mutatott be hibrid hajtás láncot Audi Duo néven, aztán késöbb a C négyes tipuskódu 100-as Audi-ban a tovább fejlesztett átdolgozott formába debűtált 1991-ben Duo2 néven, majd az elsö generációs A négyesböl 1997-ben kis szériában készűlt teljesen gyártásérett hibridként minimális széria 1.9 TDI motorral párositva. A tömeg gyártás csupán űzleti megfontolás miatt nem jött létre. (Egyébként a BMW az elsö gyártásérett hibrid hajtásláncát 19 éve mutatta be a korabeli E34-es ötös szériában.) Ezt csak azért gondoltam megjegyzem mert az Audi nem éppen majmolja a Toyotát, hanem csak a saját kis projektjét pofozgatta egészen mostanáig amignem odáig jutottak, hogy ugy döntöttek, végre mehet tömeggyártásra.

dextercapo 2013.08.14. 00:42:00

@Shadowbull: a japanoknal kotelezo a sajto es az erdeklodok , kormany orrara kotni - cserebe jo autokat keszitenek . egyebekent nem izgat hogy mekkora a problema - ha nem kotik az orromra , akkor sunnyognak . ha sunnyognak , akkor nem akarnak jot . szamomra nem szentesiti az eszkozt a cel.
ugyanugy ahogy nem igazan tudom elfogadni amikor egy 260ft-os javithato alkatreszt 8000ft-os cserelhetove tesznek tokeletesen ertelmetlenul .
ez egyfajta hozzaallas - ami vegig meglatszik az adott gyarto termeken . ha egy 200 ft-os alkatreszen igy akar ab... verni , akkor mit varjak a motortol ? a garancia utan feldobja a talpat azonnal ? hat persze , hiszen kicsit sem erdekli a gyartojat a profiton kivul mas .

szabi1983 2013.08.14. 07:31:51

@Shadowbull: Vannak bizony mindenkinél. A jobb érzésüek beismerik(vagy talán a jobb üzletpolitikával rendelkezőek) a többi meg nem. A vw TSI motorokban százával szakadnak a vezérműláncok és a vw mégis hallgat. Ezt nem értem miért csinálják. Kollégám egy fél órával ezelőtt csörömpölő 1.2 TSI skodával ment be a szervízbe és azt mondják a skodások, hogy naháááát ilyent még nem láttak miközben több ismerősöm is ezzel küszködik és a fórumok is tele vannak. Ismerek olyat is akinek beismerték (vw 1.4 TSI) hogy ezekkel valami gáz van és kicserélték de a második is feladta. Szerencsére az égtelen csörömpölésre megállította a motort és így meguszta nagyobb károk nélkül.

Globetrotter2014 2013.08.14. 09:40:02

@Shadowbull: a jelenlegi kép nagyon pozitív de folyamatában mindig volt egy rendes lemaradás. Pár dolog:
aktív biztonság: radaros rendszerek, 1-2 évvel a Mercedes és a Volvo mögött.
Passzív biztonság: NCAP tesztek (pl az E60 3*gal nyitott), de a nem kötelező kűrökben sem brillíroztak: gerincvédő háttámla pl 10 éves elmaradással.
Bizonyos extrák: pl 2 zónás klíma emlékeim szerint az X3nál csak 2009től, de már ez E46nál is ciki volt (pláne hogy az E36hoz meg asszem volt).

Motorban mindig is erősek voltak, de pl a Common rail áttörés a Fiat érdeme volt. Részecskeszűrő a PSA-áé, és utóbbiban a bajorok évekig lépéshátrányban is voltak (pl szűrő csak felárért). Még régebben a közvetlen befecskendezéses dízelekben pedig annak dieján a VW gruppe volt élenjáró.

Aztán ott vannak az autóipar nagy facepalmjai, mint az audi láblendítős cstartónyitása vagy az inifniti "felülnézeti" panoráma monitorja, amit a BMW meglepő gyorsasűggal utánuk hozott ki (a másodknál nem is vagyok biztos h nem párhuzamosan fejelsztették).

Globetrotter2014 2013.08.14. 09:43:54

@dextercapo: ez valami vicc? Toyota botrány mond valamit? Mitsubishi botrány a 2000es évekből?

dextercapo 2013.08.14. 12:05:45

@ZF2: igen . es ezekre jo sok eltitkolt masikat tudnek mondani - amiket csendben szervizkor javitanak vagy epp csak sunyitanak hatha nem alattad esik szet vagy csak garancia utan egy nappal . mint a fenti bmw vezlanc - de jo sok hasonlo van .

Globetrotter2014 2013.08.14. 14:12:28

@dextercapo: ilyenek akadtak a toyónál/lesunál is. Meg másoknál is.

De amit szervizben orvosolnak azt orvosolják. Ebbe nehéz belekötni ép ésszel.

És van olyan amit viszont nem orvosolnak. És ezek komoly anyagi károkat okozhatnak, de a legrosszabb ami meg is öli a tulajt.

És a toyós gázpedálos sztori különösen ezért volt necces. Nem mondom hogy példátlan de minden aprósága egy újabb tockos a toyónak (szándékosan olyan konstrukció fejlesztése ami ezt előidézi, a balesetek eltussolása, alternatív kifogások (a szőnyeggel).

Fájdalmas és szinte példátlan sztori ez. Na jó régen volt pár nagy űttörés, mint az alábbi: en.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed

dextercapo 2013.08.14. 14:48:57

@ZF2: nagyon konnyu belekotni ep esszel ha egy kicsit belegondolsz .
a markaszerviz celja az auto eletbentartasa vagy az amit ket posttal feljebb lathatsz : a tipushibak eltitkolasa , minden felhasznalo megnyugtatasa , befenyitese hogy ha a tokeletes auto elromlott , akkor o hajtotta szet vagy a gyerek vagy barki - de az uber tsi technologia soha nem romlik el .
tenyleg , a toyota nagy szivobenzinese automata valtoval kifejezetten erzekeny arra ha nincs vakuum a szivoterben - de lattam en mar jumpy/partner/scudo-t is megbokrosodni , padlogazt adni es abbol nem lett se botrany , se visszahivas . ez az elsunnyogjuk , hatha lejar a garancia .
az sem szamit ha kozben nehany embernek ramegy az elete , karrierje :
www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/a-gyilkos-busz-ismet-megindult-ezuttal-a-sofor-nyert-347190
van aki kiszolgalja a ceg erdekeit :
www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/kertvarosi-busztragedia-masodfokon-bunos-a-sofor-443107
azutan iteltek el , miutan a busz ujra produkalta a tunetet ami miatt az elso baleset megtortent .

Globetrotter2014 2013.08.14. 15:08:32

@dextercapo: de gondolom a Scudo esetében maradt szervo a féken,itt nemcsak a bokrosodásról van szó. Egy automata keyless driveos nagy motorú autó beragadt padlógázon és szervofék nélkül. És ami a legfontosabb (ha mr ilyen elbaxott a hardverkonstrukció), nem kerül vészüzemmódba (legalább szoftveresen biztosítanák).

Teljes mértékben megérdemeli a Toyó ezek után az arany faxkorbács díjat.

dextercapo 2013.08.14. 15:26:10

@ZF2: maradt a kuplung . a gyujtaskulcs levetelere nem allt meg csak ugy tizenmasodperc uveghangon porges utan . a szakszerviz szerint ilyen nem fordul elo - mint megtudtam csak a varoskankban otnel tobb ilyen szetment motor volt - a dolog nem arrol szol hogy a gaz beragad-e - hanem arrol hogy nincs visszahivas es hazudnak az auto hibairol .
most pl a scudo II-est csendben visszahivtak hogy elrontsak a fenyszorojat . a sw frissites ota random meggyullad menet kozben es megallas utan egy-ket percig villog , ki-be kapcsolgat .
ketszer frissitettek , nem sikerult .
termeszetesen hallgatunk rola : mint az erste bank :"nalunk on az elso" persze . mint a fenti TSI blokkok - mindenki tudja hogy szeriahiba , a markaszervizt megfizetik azert hogy mast mondjon .

Globetrotter2014 2013.08.14. 15:36:15

@dextercapo: a lexusnál egyik sem volt. keyless drive és automata...

zerge44 2013.08.14. 15:41:06

@n53: Milyen szinten érted a Garmin/Tomtom/Igo legalját? A térkép szinten? Mert az marhaság. Oda merem tenni az 1200eurós kijelzős 30 millás bömösbe integrált csodanavi mellé a csúcs garmint, nem fog többet hibázni mint a bömösé, sőt, valszeg jobb mint navigáció. Vagy neked 3 havonta ingyen frissítik a bömösbe a navit? Szoftver/kezelhetőség szinten? Az is marhaság, az üknagyanyám is tudná kezelni (ha élne) és köztes pontokat beállítani, annyira egyszerű. Egy gpsnek nem feladata hogy a menüjéből elérjem az autórádiót vagy a légkondit, vagy a tolatókamerát, mert az nem navigáció. Én egy gps-től azt várom el hogy a legjobban tervezzen utat, ezt tudja a csúcsgarmin ugyanúgy, mint akármelyik hiperszuper integrált. Akármilyen POI pontokat tehessek rá, ebben mérföldeket ver akármelyik integrált megoldásra. Használhassam a mikrobuszban, teherautóban, séta közben. Ez megint nem megoldható egy integrált megoldással. Nem értem hogyan sikerült belekötnöd a garminba, kár volt, mivel nincs igazad. Elavult, brutális feláras integrált cuccosnak a térképét hasonlítod egy töredék árba kerülő autófüggetlen navihoz. Kérlek fáradj át gyurci navigációs oldalára, de előbb javaslom pl. a prohardvert, ahol részletesen kifejtheted mekkora király a bömösöd navija pl. a Nokia vagy valamelyik IGO topikjában több száz, nálam sokkal jobban hozzáértő előtt, csak légyszi előtte küldj linket, mert hozom a pattogatott kukoricát, röhögni a vergődéseden:-)

dextercapo 2013.08.14. 15:41:32

@ZF2: tudom . es mivel benyas volt , vakuumszivattyu sem volt benne . a gombos inditas klasszikus parasztvakitas . ez konstrukcios hiba volt. ettol meg a fentiek muszaki hibak es hajmeresztoen szarok . de itt az europai gyartas ket vilagitassal kapcsolatos peldaja :
www.facebook.com/photo.php?fbid=10150357760549255&set=a.10150269859074255.345244.570249254&type=3&theater
es a mercedes :
plus.google.com/photos/106831974271003079144/albums/5344682680513965009?banner=pwa
mi volt a baj az izzokkal ? az hogy cserelhetoek voltak ?

Globetrotter2014 2013.08.14. 15:48:12

@dextercapo: hát nekem is cserélák már a teljes hátsó lámpát több tucat leddel mert megrepedt a búra, ez nyilván nyerszkedési konsktrució.

De azért ezt ne vegyük egy lapon azzal hogy ki akar nyirni a kocsim.

Bexarik a DSG? félreálsz a füstölgő autóval. De a fék, a kormány ezek már más ligába tartoznak.

Ez azért sokkal durvább. És ez a lexusos rémálom jelent egy halálos láncolat aminek egyetlen elemét is kivéve legalább a profibb vezetők megúszhatták volna.

dextercapo 2013.08.14. 16:10:02

@ZF2: a toyota nem szandekosan szurta el , hanem szepen , lassan vitte a marketing a jegre a gyarat . egy nagyon hosszu lanc volt az amiben mar kialakulhatott ez a kaotikus viselkedes

a mazda francia modellje , a nemetek viszont szandekosan huzzak le a tulajokat penzzel . ebben nincs semmi baleset . ez netto fillerb...s
smart motor ...
ne vegyuk egy kalap ala azt higy valaki veletelnul pofaraesik miutan evtizedekig rohan a tobbiek elott - azzal hogy valaki szandekosan szart gyart .

zerge44 2013.08.14. 16:13:46

@n53: Ezen azért elmosolyogtam:-) Üzemanyagszint mérőre ránézek, és tudom hogy mennyit fog bírni. Megnézem a legfrissebb POI alapján a beállítot távolságon belüli benzinkutakat, és kiválasztom melyikhez szeretnék menni köztes pontként. Ehhez nincs szükség egyik autógyártó közreműködésére, sem 1200eurós kijelzőre. Ha már konkrétan a navigációba kötöttél bele, azt kritizáld.

Globetrotter2014 2013.08.14. 16:21:02

@dextercapo: te szándékosan hülyíted magad? mi köze ennek a marketinghez?

dextercapo 2013.08.14. 16:29:10

@ZF2: szerinted milyen szakmai oka van a start/stop nyomogombnak a muszerfalon ? milyen mertekben fokozza a biztonsagot , konnyiti az auto vezeteset ?
kulon vedelem kell ra hogy veletlenul benyomva ne blokkolja le a jaro autot menetben stb .

kihagyhattunk volna a szemelyeskedest , mert bunko dolognak tartom .

@zerge44: a bmw tiz eve siman lenyomta a waze-t ami az elmult heti adatokbol dolgozik on-line , mert az nem dzsunkan gyartja a navit :)

Globetrotter2014 2013.08.14. 16:48:17

@dextercapo: pl nem kell indítózni, automatikus az idítózás. Ezzel az erővel az autómata váltónak sincs értelme. Mégis veszik, mert jó. Én se szivesen térnék vissza a tollkulcsos indítózáshoz.

Mások nmeg tudják úgy oldani hogy nem halálos az autó?

Nem a start stop gomb volt a fő gond hanem hogy nem rakta magát vészüzemmódba az autó.

dextercapo 2013.08.14. 16:57:54

@ZF2: tehat az inditozas olyan megterhelo hogy megeri ezt a kockazatot belevinni a rendszerbe ?
masok nem csinaltak jobban , max buktak meg le rajta . de a (nem nagyon toyota) velsatis amelyik elkezdett szaguldani az autopalyan szinten sokat elmond arrol hogy maga a rendszer , elv mennyire biztonsagos . egyebkent enelkul is el lehet kurni : a scudo kulcsa nem allitja le a motort , csak jelzi a szamitogepnek hogy ideje pihenni . ha a szamitogep epp elfoglalt azzal hogy nem mukodik jol , akkor ez nem fogja zavarni abban hogy tovabb tolja az autot amig csak jolesik.
szerintem sem a start/stop gond volt a fo gond , hanem hogy az autosok helyett az auto probal gondolkodni - nem veheted ki sebessegbol ha mozog , mert veszelyes , nem allithatod le mert veszelyes stb . ertem en hogy ez komoly kockazat - de hanyan haltak meg azert mert kivettek sebessegbol az autojukat , vagy leallitottak az autot amikor nem kellett volna ? az egesz beteszunk egy reteg szamitogepet a sofor es az auto koze elkepzeles szep , de veszelyes , tok haszontalan .

n53 (törölt) 2013.08.14. 17:17:20

@zerge44: LOL, eddig azon szkanderoztal, hogy ezt a PNA is tudja, most, hogy kiderult, hogy nem tudja, es halvany lovesed sincs a gyari rendszerekrol, hirtelen mar nem is olyan fontos a feature :D

@dextercapo: A fizetos livetraffic szolgaltatasok gerincet (pl TomTom HD Traffic, BMW RTTI) a mobilszolgaltatok tobbmillio ugyfelenek aktualis pozicioja adja, amibol valos idoben gyonyoruen fel lehet ismerni (es meg is lehet josolni) a dugokat. Olyan emberek is segitik a mozgasukkal a navigaciot, akik meg sosem lattak navit :)
Egyreszt adatmennyiseg, masreszt felismeresi sebesseg szempontjabol is agyonverik ezek a szolgaltatasok a Waze-t.

Globetrotter2014 2013.08.14. 17:29:12

@dextercapo: mások jobban megcsinálták. Ha valaki egyszerre nyom féket és gázt sokáig akkor vészüzemmódba kerül. (ahogy írtad, ha már gondolkodik akkor tegye rendesen) Csak ezzel a toyónak vállalnia kellett volna azt a kockázatot, hogy az újságírói hülyülések közben vészüzemmódba teszi magát a toyó. De saját ninbusza fontosabb volt mint a vásárlói élete.

Most is gombos az autóm (az újabbik), visszalépés lenne egy kulcsos.

Miért lenen ahlálos ha üresbe teszed. Én pár éve tettem véletlenül üresbe automatát (fékezés közben akartam váltani és tácsúőszott a kulisszban), 1-2 mp figyelemelterelést okozott, de ura voltam. Az sokkal rosszabb ha úgy marad és száguld...

dm996 (törölt) 2013.08.14. 17:38:52

Nemtom amugy miert fikazzak ennyien a Mercedest. Muszaki szempontbol nem vagom, de designban szerintem magasan veri a mostani BMW-ket.

totalcar.hu/magazin/hirek/2013/08/14/gla_meg_dogosebb_kis_merci/

Biztos en vagyok izlesficamos, de nekem ez bejon. Mondom ezt ugy, hogy olaszautos vagyok...

ONF 2013.08.14. 18:37:44

@Plumper_:

"Ami kell: ABS, 2 légzsák, elektromos ablakok, klíma."

Ez azért meglehetősen relatív; egyfelől. Ismerek olyat aki havonta 15-16 k eurot keres, épp 1 éve vett egy új ötöst. Ilyen egzisztenciával nem érzem feleslegesnek például az ülésfűtést. Másfelől pedig fejlődik a világ, én örülök annak, hogy a családi autóban nem 2 légzsák van hanem több, van benne ESP, ASR, tolatóradar kutyámf*szom.

ONF 2013.08.14. 18:39:09

Huh most látom hogy félúton kitört a receptháború a kommentek között :) Nem is merem tovább olvasni a topicot

dextercapo 2013.08.16. 02:43:01

@ZF2: ... ha eleg sokaig nyomja . ha eleg sokaig nyomja a stopkapcsolot ,akkor a toyota is leall . szerintem minden ami nem azonnali (mint egy kulcs eloforditasa vagy egy gomb benyomasa) az mar eros kompromisszum . kulonosen mert az hogy az ember masodpercekig nyomja egyutt a feket es a gazt , azert nem teljesen ritka gyengebben megepitett autoknal .

dextercapo 2013.08.16. 20:27:02

@ZF2: no ugy tunik itt a magyarazat a ketfele viselkedesre :
totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/08/16/sorozatos_hibak_a_suzukik_valtojaban/
"Az autógyártókat Európában gyakorlatilag semmi sem kötelezi arra, hogy a hibás járműveiket visszahívják, még egészen nyilvánvaló típushibáknál sem."
az usaban maskepp kezelik ezt a kerdest .

Globetrotter2014 2013.08.16. 21:06:21

@dextercapo: igen de ezt egy tulaj sem tudja. És azt az adott szituban nem fogja elég sokáig nyomni. Ráaádsul megnézem hogy D ben mit csinál ilyenkor egy autó...

A fék és a gáz együtt nagy sebességnél már érdekesebb.

Vannak bűvészkedések aminél előfordulhat (de ilyenkor azért eleve kiakpcoslják az ESP-t), alapból pláne egy olyan naygpapaautó mint a Lexusok többsége erre fel kellene hoyg készüljön...

Peter Csongradi 2013.12.02. 19:39:45

1. Én is addig szidtam és utáltam az automataváltót, amíg nem lett automataváltós autóm; és sokan szidják, 99°%-ban azok, akik még nem próbálták. A mindennapokban a fa**om sem kuplungolna, meg váltogatna többet 2 közlekedési lámpa között, főleg egy 20-30 milliós autóban, használati eszközben. Más kérdés, hogy versenypályára csak kézi váltós autót használnék/használok, még egy kormányról nyomkodó automata sem kellene semmi pénzért.
2. 160.000 km az semmiség, és sajnos szomorú, hogy annyira felgyorsultak a dolgok, hogy egy ilyen autót 'öregnek' kell tekinteni. Viszont semmi pénzért nem vennék fabetétes BMW-t, (autót), az az igénytelenség netovábbja.
3. A Volt Főnököm 2005-ben vett egy 2 hónapos A8-ast 4000 TDI, full-full, 5000-kmel, német Audi kereskedő tulajtól KP-re. Sosem volt sóher, megcsinálta, hogy 2008-ban átépítette a kocsi elejét új szériásra, egyszer meghúzta a küszöböt, egy nagyon kicsi folt lett az ajtón, kicseréltette a kocsi egész oldalát, ügyelve az illesztési hézagokra, színre, mindenre. Itthon nem lehetett kapni alufelnit rá, csak ezért kimentünk Németbe, és vett egy zsír új 18"-os szettet, közel 1.000.000.- volt csak a felni. Volt egy trélerezés, a szervó kormány csöve repedt el egyszer Olaszországban. 2009-ben jöttem el a cégtől, akkor volt 275.000km, nagyon sokat jártunk vele itthon, külföldre, 4 személlyel, úgyhogy használva volt. A mai napig látom azt a kocsit, még mindig azzal jár, hát kívül-belül úgy néz ki, mint, ha most jött volna ki a szalonból, nem kopottak a gombok, nincs kiülve a bőrülés, gyönyörű még mindig, és tiszteletet parancsol 8 évesen is. 500.000 km tuti van benne, de lehet, hogy több is. A prémium márkák drágák, de akinek van rá lóvéja, és fent is tudja tartani, bizony jók is... szerintem.
süti beállítások módosítása