HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Menyit ér a szervizkönyv

2013.09.16. 06:15 Tcomment

Címkék: hasznaltautó szervizkonyv

Odasétálok, bemondom a rendszámot, lekérdezi a számítógépből, hogy az elmúlt öt évben összesen kicsit több, mint 950.000 forintot hordtam ide időszakos szerviz címén. Megérte?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

445 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr175516118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szyl 2013.09.16. 21:29:38

@Schütii: Skodába nyomva tartod a kilométerórán a napi számlálót nullázó gombot utána ráadod a gyújtást megvárod míg megjelenik a szervizkulcs a kijelzőn utána jobbra fordítod a napi számlálót nullázó gombját és kész is (a gomb jobbra balra fordítható mert úgy lehet állítani az időt)

superfrog 2013.09.16. 21:33:31

hát én nem tudom, mit ér maj, de a kocsim 120 000-ig járt márkaszervízbe, azóta ott javíttatom ahol van hozzáértés (klímát klímásnál, vezérműszíjat autószerelőnél stb.) a szokásos karbantartást 15 000 km-ként pedig magam végzem.
viszont mindenről gyűjtöm a számlát. az olajtól kezdve a szűrőkig (márka is rajta van dátum is) aztán bevágom egy borítékba, ráírom az aktuális dátumot,elvégzett műveleteket és felhasznált anyagokat, majd beletolom az összes odatartozó számlát, és lezárom. simán elhiszem hogy röhejes vagyok, de én hiszem azt hogy eladásnál meglesz az az ember aki megnézve a kocsi állapotát el fogja hinni hogy ez nem hókuszpókusz, és tényleg nem csak megvettem majd eladtam a cuccokat, megtartva a számlát. szóval röhögjetek ki, de én hiszek ebben......

n53 (törölt) 2013.09.16. 21:34:55

@lcka: Igen, a start-stop automatika miatt ma mar szinte minden modellben ez van, par kivetellel. Egyebkent legtobbszor csak regisztralni kell a cseret, nem kell szoftverezni az autot.

Ciri 2013.09.16. 21:38:32

@Hurri Kán:
"Ha az inspekcók alkalmával egy csomó mindent csak papíron végeztek el, akkor a rendszerben rögzített adatokkal dettó kitörölheted."

Az a baj, hogy a cikk is, és te is csak arra alapozol, hogy a márkaszervizben biztosan átbasznak.
Pedig a mézes mázos szakik -akiknek az az ügyfélpolitikájuk, hogy az autódról tíz méteres távolságból megállapítják, hogy a márkaszervizben elbaszták, átbasztak- egyrészt sokszor fogalmatlanok az autóhoz, másrészt simán becsapnak. Arról nem is beszélve, hogy garancia, számla, felelősségrevonás is eretlen fogalom.
Na meg ugye nem is beszélve az "ez is gyári alkatrész, csak nincs beleütve a logó " dumáról.

Ciri 2013.09.16. 21:43:03

@AUTÓNEPPER:

"ugyanez van"

Hát hogyne :)))))

n53 (törölt) 2013.09.16. 21:44:50

@Peter Roland: "mivel állandóan sürgetik az előírt szintidő miatt"

Igy van. Na de honnan jon a nyomas? Ki mondja el mindenfele lehuzos csalo szemetladanak a szerelot, ha szintido feletti munkaido szerepel a szamlan? Csak nem az ugyfel?

Ciri 2013.09.16. 21:45:44

@n53:
" A hazi jatekrendszereddel es az abban rogzitett km-allasokkal meg ugyanugy ki fognak rohogni, mintha jatekpenzzel akarnal fizetni a boltban."

:))))

novothauto · http://novothauto.hu 2013.09.16. 21:48:49

@n53: Amikor megcsinálok egy egymillás javítást öt kilóért GYÁRI alkatrészekkel, számlával, a kutya nem kérdezi meg, hogy rögzítve van-e a gyári rendszerben.

Más kérdés, hogy ez a márkaszerviz téma túl van lihegve egy kicsit. Aki oda bemegy, az vállalja, hogy magasabb árat fizet, főleg hogy kap ajánlatot.

Van olyan, hogy márkaszervizből küldenek ide autót, és van, hogy én küldök oda.

A márkafüggetlen autójavítás a szó szoros értelmében nem létező fogalom, nincs olyan, hogy mindent meg tud egy szerviz javítani.

Másik. Sajnos ma az a referencia, hogy a benzinkutas haver mennyiért hozza a lemelegített kupakos olajat okosba.

Hurri Kán 2013.09.16. 21:49:52

@Ciri:
Nem állítom, hogy biztosan, viszont sajnos elég sok szomorú példát tudok, és nem úgy, hogy a szomszéd mesélte, aki látott valakit, akitől hallotta, hanem közvetlen családi/baráti körből. Olajcsere után szemrebbenés nélkül visszaadva az autó úgy, hogy az olajszűrőhöz hozzá se nyúltak, stb. A számla, garancia nélkül dolgozó kendács-műhelyeket mindig is kerültem (mondom ezt úgy, hogy cégeseket leszámítva mindig használt autóim voltak), ahogy alkatrészt sem bontóból turkáltam, ha valami kellett.

Feltételezem, kint jobb a márkaszervizek nimbusza, azért az sem véletlen sajnos, hogy itthon olyan lett, amilyen.

superfrog 2013.09.16. 21:50:01

@n53: tudod meghatározott munkára meghatározott munkaóra van. ha nem fért bele, azt a vállalkozó bukja. nem tudom miért tettetjük a hülyeséget. ha egy csavar be van rohadva, és 4 öra kiszedni, akkor kiszámláznak 24 000 ft-ot csavarkiszedésre?! mert ahol igen az a bukó vállalkozás hosszú távon. ahogy én sem hepciáskodom, hogy 1 munkaóra az olajcsere, pedig 20 perc alatt megvan. hanem vigyorgok, hátha lesz egyszer egy berohadt csavarom :)) (ez csak vicc)

novothauto · http://novothauto.hu 2013.09.16. 21:55:01

@Ciri:

Felháborodsz, hogy egy kalap alá veszik a márkaszervizeket, aztán leírod ezt az általánosítást:

" Arról nem is beszélve, hogy garancia, számla, felelősségrevonás is eretlen fogalom."

A másik. Ha kiteszek eléd egy VDO dobozból kivett fojtószelep egységet, Te meg melléteszed a Volkswagenes dobozból a tiédet, nem fogod megmondani, hogy melyiket hoztad, ha összekeverem, mert ugyanaz.

n53 (törölt) 2013.09.16. 21:56:30

@Ciri: De mennyi ilyen van... az orok klasszikus:
Okos Ugyfel osszehasonlitja a gepkonyvet a szamlaval, es rajon, hogy DECILITEREKKEL tobb olajat szamlaztak ki nekik ezek a lehuzos alja rohadekok, visszamegy, es kiveri a balhet 500 forintert. A szerelonek nincs idegzete elmagyarazni egy orjongo fogyatekosnak, hogy az olajmennyiseg legtobbszor filter nelkul ertendo, raadasul ok hagytak egy orat folyni az olajat, hogy ne maradjon bent semmi a faradt olajbol. Kifizetik neki, amit ker.
Okos Ugyfel elmegy a kettes szamu szervizbe, ahol leengedik az olaj felet, feltoltik, es deciliterre annyit szamlaznak neki, mint amennyi a gepkonyvben van. Okos Ugyfel elegedett, vegre egy korrekt szerviz, tuljart a lehuzos szemetek eszen.

Tanulsag? Az nincs.
Fillerbaszo analfabeta idiotak, azok vannak.

lcka 2013.09.16. 22:02:06

@novothauto:

kerlek tedd hozza hogy itthoni korulmenyeket alapul veve

nagyon sok bmw volt mar a tulajdonomban, bar jellemzoen 15 ev felettiek tehat nem is vartam toluk tul sokat :-) most azonban csak osszeszedtem magam(onmagamhoz kepest persze) es nemetorszagbol hoztam egy 20d-t, 310e km / szervizkonyvvel, ami 295ig vezetve volt. A lenyeg persze nem ez, hanem az hogy mivel felig meddig bmw markaszervizben dolgoztam, ezert erre valo tekintettel benezhettem a nagy kozosbe, ahol nem csak a szervizkonyv tartalma nyert megerositest, hanem pl olyanok is mint hogy a motor 250nel szetrepult, elotte az uzemanyagbefecskendezessel volt valami ami miatt tetelesen lattam mindent errol is, tehat csomo olyanplusz info amit meg ha van,szervizkonyved is, jo esellyel sosem tudsz meg

igazsag szerint egy egy szoposabb munkanal meg Neked is jol johet az ehhez hasonlo tamogatottsag

Negotiator 2013.09.16. 22:09:05

@lobster thermidor:
francia márkák azon az úton ahol Kap-aszkodn-i kell?

n53 (törölt) 2013.09.16. 22:09:54

@novothauto: "Amikor megcsinálok egy egymillás javítást öt kilóért GYÁRI alkatrészekkel, számlával, a kutya nem kérdezi meg, hogy rögzítve van-e a gyári rendszerben."

Viszont ha az *osszeset* nalad csinaltatja, akkor utana kitorolheti a szerviztortenettel, mert nem tudja bizonyitani a km-allast. Ez adja az erteket, nem a szep markaszervizes logo a pecseten.

Egyebkent meg sajnos messze nem az az atlagos, hogy a fuggetlen szervizek normalisan fel vannak szerelve. 10-bol 7 szivfajdalom nelkul nekiall mezei kompresszorral, csatlakozolehuzassal fekfolyadekot cserelni a Sensotronicban, peldaul. Amihez diagnosztikai rendszer, nyomasszabalyozos kompresszor, es 3 ember kell.

n53 (törölt) 2013.09.16. 22:20:01

@novothauto: Az, hogy valami ranezesre ugyanaz, nem feltetlenul jelenti azt, hogy fizikailag is ugyanaz. Az OEM kovetelmenyek sok esetben magasabbak az aftermarketenel, a szalagvegi tesztnel meg szortiroznak, mi melyik dobozba megy. Ebbol szoktak szoni a hangzatos nagyvarosi legendakat, hogy "ugyanabban a gyarban keszul".
Az aftermarket cuccoknal mar csak azert is varialhatnak a minoseggel, mert sok esetben amugy is tulelne az alkatresz azt a 10-15 eves autot, amikbe ezeket jellemzoen beteszik.

fda 2013.09.16. 22:22:44

@n53: Ugyan miért röhögne ki bárki is. Legfeljebb nem tekinti nagy értéknek, mint ahogy a márkaszervizes pecséteket sem tekinti senki annak. Ez a cikk arról szólt, hogy még maga a márkaszervíz sem.
De nincs is erről olyan sokat beszélni, mindenféle megoldást ki kell próbálni párszor, aztán mindenki azt csinálja, ami bevált neki.

Én például nem megyek a márkaszervíznek közelébe se, csak új autóért, ugye. Használt autót baromi drágán adnak, és baromi olcsón vesznek be, szervízre legfeljebb valami speciális esetben érdemes hozzájuk menni, a legtöbb esetben más szervíz is megcsinálja ugyanazt töredék áron, akár nagyobb hozzáértéssel.

Mazdafan 2013.09.16. 22:28:00

Szervizkönyv? Lehet hogy utána tud nézni a márkakereskedés, de. De elmentem az új mazda 6 tesztvezetésére. Ha már ott voltam, mondom nézzék meg menyiért számolnák be (eszem ágában sincs eladni) az én 2004-es MAZDA 6 Sport 2.0 CDH TE (ez már a részecske szűrős 136 lovas)5 ajtós jószágomat. Én vagyok az első tulaj 257ezer km van benne. Ezzel a futással és évjárattal olyan 1,5 körül mennek. Én azt gondoltam hogy majd mond 1,1m-1,2m ehelyett kaptam egy szép kerek számot ami a 984ezer forint. Úgyhogy megbizonyosodtam róla

Mazdafan 2013.09.16. 22:28:43

nekem nem kell márkaszerviz.

n53 (törölt) 2013.09.16. 22:30:58

@fda: "Legfeljebb nem tekinti nagy értéknek"

Egeszen pontosan nulla erteknek fogja tekinteni, hogy te mit irkaltal ossze.

"mint ahogy a márkaszervizes pecséteket sem tekinti senki annak."

Tevedes, az o nyilvantartasuk a tieddel szemben nem manipulalhato. Csak uj teteleket vihetsz fel, ezert a km-allas garantalt. Ez adja az erteket, meg az - mint ahogy azt mar mas is emlitette - hogy baromi reszletes.

"Ez a cikk arról szólt, hogy még maga a márkaszervíz sem."

Nem, ez a cikk arrol szolt, hogy az adott szerviz nem adott erte annyit amennyit ert volna az auto, mert annyiert nem tudja eladni. A sok idiota inkabb megvesz egy keveset futott, visszatekert idozitett bombat az internetrol, mint egy tiszta eloeletu, korrekten karbantartott autot a markakereskedotol.
Ha maganuton adja el, meg fogja talalni azt a vevot, aki ezt ertekeli.

Nyiri 2013.09.16. 22:48:00

@karvalytöke: Ha az utcán egy ember láthatóan maga mellé dob egy köteg húsz ezrest te azt felveszed és ellopod, mert a tulaja láthatóan szarik rá? Akárhogy csavarjuk ez lopás.

Nyiri 2013.09.16. 22:53:45

@Mazdafan: Hava viszed a mazdát javíttatni?

tlacka 2013.09.16. 23:03:56

Annyi a "márkaszervízek hülyék" madár jön a 10-150 ezredik feleslegesen elköltött Forint után hozzánk.... Aztán megoldódik a baj 50-ből. :)
Rengeteg rossz hibamegállapítás... "Mer bosskátéess van a szerelőmnek, az a legjobb"
Meg alkatrészgarinál a beépítési számlán 4szer annyi van nettóban, mint amennyi nálunk lett volna bruttóban. :)
Öreg autó, alacsonyabb óradíj? A szerelő nem kapja olcsóbban a kenyeret a boltban, ha aznap öreg autót javított/dupla sz.pással, a fiatalhoz képest/.
Igen láttam már nyugat-európai számlát is...
A munkadíj kb 5 szöröse volt a mienknek. Ezt a külföldről hazajáró magyar ügyfelek is alátámasztják.
Az egész mögött egy baj van. K..vára nincs pénze az embereknek.
Ha ezt kipróbáltad volna Németországban, 900-950 ezer Ft 1,5-1,6 MFt lett volna, az Astra meg 700-at érne most. Csak sz..nál rá, mert keresnél 2000-2500 Eurot, ami durván ez a hétszáz.

ne most (CX) 2013.09.16. 23:21:32

@hp2: Itthon az 5 irodakukac létszükséglet, ha nem akarják, hogy valami rossz bekezdésjel miatt 1 millióra bírságolják a céget.

zeddez 2013.09.16. 23:27:58

@n53: öregem az a gyártó, ahol ekkora minőségi szórás van egy szérián belül, hogy szortírozni kell mi melyik dobozba menjen, az egy sapka fost gyárt

Stephen Lakos 2013.09.16. 23:36:13

Mifelénk a Dealership-t, Stealershipnek becézik...

zeddez 2013.09.16. 23:47:01

nekem a kedvencem az volt, amikor ismi vett egy használt, de bevizsgált és még garanciás autót, és elkotlott a vezerműszíj idő előtt, már 2-3 héttel a vásárlás után
és azt a hengerfejet, amiben 16-ból 12 szelep elgörbült, nekiállt a márkaszervíz megjavíttatni, mert a gyári új csillióba kerül hozzá, oszt óccsóba majd jóleszaz

persze nem lett jó, mert ha az öntvényben elhúzza magával a szelepvezető helyét az elgörbűlő szelepszár, akkor az már sosem lesz jó
nem is lett jó
nem ment úgy az autó, mint előtte, meg gázelvételkor dobta a kékes füstöt, mint vmi kétütemű Trabi, meg 5-600km alatt bezabált egy liter olajat, ami a szervíz szerint "normális", előtt nem volt ilyen baja, csak a vezszíj szakadás után lett

ezt a minőségi a szervizelést országunk eddigi egyetlen formula 1-s pilótájának és édesapjának nevével fémjelzett márkaszervíz követte el ilyen okosan, de vmi istentelenül drágán, vmi 4xx fizetőtallér volt ez a garis szervizelés kb 7-8évvel ezelőtt

de ennél még az is jobb lett volna, meg főleg olcsóbb, ha vesznek rá egy bontott hengerfejet, és stikában azt rakják fel rá gariban úgy kijavítva sosem derül i a turpisság, és nem lett volna többszöri reklamációzás
na kb a sarki szervízes ezt csinálta volna

végül némi ügyvéd segédlettel persze visszavette kereskedés az autót, és egy másik használtat hoztak ki helyette

Rocko- 2013.09.17. 00:40:11

@n53: "Az OEM kovetelmenyek sok esetben magasabbak az aftermarketenel"
vs.
"az európai piacon forgalmazott termékeiknek jóval szigorúbb teszteken kell átmenniük, mint a gyári fékbetéteknek. Egy frissen bevezetett cikkszám kizárólag úgy kaphatja meg a minősítő jelet, ha a gyakorlatban összehasonlítva sem teljesít rosszabbul a gyárinál."
totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/19/gyari_vagy_utangyartott_alkatresz/
ezt az ellentmondást feloldanád?
van tippem, csak nem vagyok meggyőződve, hogy jó.
köszönöm!

@zeddez: "ahol ekkora minőségi szórás van egy szérián belül"
a minőségi szórást értsd akár milliméteren belül hibatűréssel. ne pedig szemrevételezéssel.

Rocko- 2013.09.17. 00:42:11

@zeddez: "na kb a sarki szervízes ezt csinálta volna

végül némi ügyvéd segédlettel persze visszavette kereskedés az autót, és egy másik használtat hoztak ki helyette"
a sarki szervizes meg vállat von, hogy számla vót? nem? akkor így jártál.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.17. 05:23:50

Hát ja, magyar márkaszervizek... :-(

Ezt a mondatot nem értem:"Oké, de akkor nincs szervizkönyvem, így meg van, és ez bizony érték. " Miért ne lenne, a szervizkönyvbe nem csak a szaxerviz(suckszerviz, ahogy a cikkből is lejön...) írhat bele, hanem bármilyen egyéb szerviz is.És annak is lehet értéke azért, meg látszódik rajta, hogy volt gazdája az autónak...Bocs, ha volt már, nem olvastam még a kommentokat.

Ciri 2013.09.17. 05:33:49

@novothauto:
Na most baromaria félreértettél!
Még a te munkád is drágának számít a magyar autós szervizkultúrában, én a számla nélkül dolgozó fusizókra gondoltam.
Az alkatrészes példád viszont egy kiragadott eset, és nem is olcsó.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.17. 05:42:17

@Shadowbull: üdv Sedó. :-) Ha nem nagy kérés, tudnál írni pár német rezsióradíjat autószerelére?Mondjuk olyasmire gondolok, hogy mennyi egy Mondeon egy kuplungcsere (akár alkatrésszel is) vagy egy hátsó fékcsere (tárcsa, betétek, kézifékbetétek) vagy ilyesmi tételek.Nagyon érdekelne.Vagy akár magánba, ha jobb úgy .Előre is köszi.

Ciri 2013.09.17. 05:56:16

@geegee.:
"Miért ne lenne, a szervizkönyvbe nem csak a szaxerviz(suckszerviz, ahogy a cikkből is lejön...) írhat bele, hanem bármilyen egyéb szerviz is"

De a bármilyen egyéb szerviz nem tud rögzíteni semmit a gyári rendszerben. Maga a szervizfüzet csak egy darab papír, engem spec soha nem érdekelt, mert az hamisítható. Erre az okosabbja már régen rájött. Napi rendszerességgel érdeklődnek alvázszám alapján egy egy autó adatairól.

Ciri 2013.09.17. 06:02:45

@Rocko-:

"Egy frissen bevezetett cikkszám kizárólag úgy kaphatja meg a minősítő jelet, ha a gyakorlatban összehasonlítva sem teljesít rosszabbul a gyárinál."

Aki nem tegnap jött le a fáról, az tudja, hogy ez nem igaz. Nem lehet igaz. Eleve az utángyártott termékek között is iszonyatos minőségi szórás van, még egy adott márkán belül is.

tlacka 2013.09.17. 06:43:01

@geegee.: Igen. A szakszervízen kívül akár a márkaszervíz is beleírhat. :)

Shadowbull 2013.09.17. 07:00:13

@geegee.: cnem tudok neked fejbol arakat mondani, plane nem ilyen reszletesen. A lenyeg az hogy kurva draga :)

Sokaig markaszervizbe vittem a kocsit, elegedett is voltam veluk, na ok a valsagkor becsodoltek. Kerestem egy masikat, de azok nem gyoztek meg, eleve tobb hetre elore lehet naluk csak idopontot kapni es baromi dragak.

Aztan probalkoztam fuggetlen szervizekkel, BOSCH-szervizzel, ilyesmikkel.

Szerencsere a Ford mindig produkal valamit, ami koltseges es bosszanto, igy van alkalmam arakat gyujteni :)

De egy peldat tudok mondani: BOSCH szervizben turbofelujitas kabe 1700 euro volt, igaz megpucoltak az AGR-szelepet is :)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.17. 07:14:22

@hofi601: Nahát, ezért kéne valami neten vezetett adatbázis ezekről a tapasztalatokról, (pozitív és negatív is), hogy az egyszeri ember hova vigye/ne vigye az autóját.Természetesen külföldi szerveren tárolva... :-) Úgy emléxem, volt ilyen régebben orvosokról és kurvákról is, lehetne autószervizekről is.Meg akár kőfaragókról, balettáncosokról... :D

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.09.17. 07:21:04

Bizony, amihez ezek hozzányúlnak (karosszéria), az pár éven belül szarrá rohad. Sok autón láttam már...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.09.17. 07:21:59

Talán ezért van a magyar emberben az a gondolat, hogy ha törött volt, nem kell.
Csak sokan úgy magyarázzák, hogy egy sárvédő javítása / sérülése miatt még nyugodtan megveheted.

hofi601 2013.09.17. 07:35:31

@geegee.: Ha konkrét ilyen adatbázis nincs is, azért nem lehetetlen utánajárni. Anno egy kis fórumolvasgatás után azt szűrtem le, hogy Ford vonalon a solymári és a berceli szerviz az, ahová érdemes vinni az autót. Én az utóbbit választottam, és nem is bántam meg.

n53 (törölt) 2013.09.17. 07:43:15

@Rocko-: Mar miert kene keszpenznek venni egy sorozos anekdotat? Ezeknek a sztoriknak az szokott lenni a vege, hogy amikor az ember rakerdez, hogy nevezze meg a konkret parametereket es ertekeket amiben elteres van az OEM es az aftermarket kozott, akkor jon a hummoges meg a "nem emlekszem", mert az illeto hallott valahol valamit, a masik felet meg hozzagondolta.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.09.17. 08:33:24

Sokáig oda hordtam az autókat, ahol vettem.
Ez akkor szakadt meg, amikor az Opel Gombosnál második kísérletre se sikerült az autó többi részével azonos színre fújni a cserélt hátsó ajtót, majd az öltönyös, kétlábú majom (szervizvezető) azt bírta mondani, hogy miért zavar annyira, nagyobb eltérés csak a belső oldalon maradt, azt nem látja senki rajtam kívül.
A Fiatnál Budaörsön meg akkor sokalltam be, amikor 15 rugóért cserélték ki a kesztyűtartót zárszerkezetét tartó 2x2 centis műanyag biszbaszt, majd 85 rugóért cserélték volna ki a repedt bal első lámpát. Ez utóbbi végül független forrásból 16 ezerbe fájt.
Az is egy marhaság, hogy a szervizkönyv oly sokat érne, pár hónapja adtam el apósom 10 éves Peugeot-ját, 40 ezer kilométerrel, végig vezetett könyvvel, szar áron.

másik oldalon 2013.09.17. 08:53:35

@Mazdafan: Azt azért ne felejtsük el, hogy ha onnan veszel autó akkor kapsz valódi garanciát rá, legalább 1 évest. Én márka kareskedésből vettem, ellenőrizhető futással, szervizmúlttal, szervizkönyvvel, és amikor 3 hónap múlva megadta magát a kormányoszlop jeladó, akkor -ha nem is elsőre mosolyogva- kicserélték a 200+ ezer Ft-os alkatrészt.

Rocko- 2013.09.17. 09:01:52

@n53: "Mar miert kene keszpenznek venni egy sorozos anekdotat?"
mert nem láttam rá cáfolatot, így kénytelen vagyok elhinni, hogy ez az igaz.
szóval jól értem, akkor nincs ilyen követelmény, hogy az aftermarket tudja az OEM minőséget?

karvalytöke 2013.09.17. 09:08:32

@Nyiri: Ne viccelj. Az ilyen analógiák (a Te köteg pénzes analógiád is, meg a korábbi - valaki más által felhozott - miniszoknyás analógia is) erősen sántítanak. Amit Te most lopásnak hívsz, az valóban nem korrekt üzleti magatartás. Én is épp ennek leszögezésével kezdtem az ereddeti hozzászólásomat. De azért ne essünk túlzásokba. A lopás azért nagyon más dolog. Nem tudom mivel foglalkozol, de remélem a saját területeden Te olyan korrekt módon bánsz a saját ügyfeleiddel, mint amilyen korrektséget most hiányolsz / számon kérsz a márkaszerviz részéről ebben az esetben.

Innentől nem neked mondom, hanem úgy átabotában:

Tartok tőle, hogy a márkaszerviz-szapulók elsöprő többsége a maga területén (a napi munkájában a szolgáltatói oldalon állva) korántsem olyan "korrekt" saját ügyfeleivel, mint amit ebben az autós témában most épp az ügyfél oldalon állva számon kér a márkaszervizektől. Ha úgy lenne, nem olyan lenne az általános morál ebben az országban mint amilyen.

Most persze nyilván kapok majd a nyakamba vagy száz méltatlankodó kommentet, hogy "márpedig én mindig ilyen korrekt vagyok, te meg hülyeségeket beszélsz". Nem ígérem, hogy mindre válaszolok. :-)

apple6aba 2013.09.17. 09:21:00

SAAB tekintetében a márkakereskedői szervízkönyvnél jelenleg sokkal többet ér azoknak a SAAB-ra szakosodott szervízeknek (van kb. 8 db) a "szervízkönyve", amelyekben olyan személyzet van, akik már kb. 20 éve ezzel a márkával foglalkoznak.

Ciri 2013.09.17. 09:28:16

@apple6aba:
Egy Saab esetében nem segít ez sem sajnos :))

apple6aba 2013.09.17. 09:32:22

@Ciri:
Konkrétan mire gondolsz?

Ciri 2013.09.17. 09:39:16

@apple6aba:
Nem szeretném megbántani a Saab tulajokat, inkább csendben maradok :)

KTT 2013.09.17. 09:42:21

@karvalytöke: "Tartok tőle, hogy a márkaszerviz-szapulók elsöprő többsége a maga területén (a napi munkájában a szolgáltatói oldalon állva) korántsem olyan "korrekt" saját ügyfeleivel, mint amit ebben az autós témában most épp az ügyfél oldalon állva számon kér a márkaszervizektől."

+1

apple6aba 2013.09.17. 09:52:17

@Ciri:

Engem nem tudsz megbántani, és gondolom, a többieket sem.
Tisztában vagyok vele, hogy milyen.
Azzal is, hogy vannak jobb, sőt sokkal jobb autók. Minőségben, tudásban, kivitelezésben.
Lehet azt is mondani, hogy a SAAB nem egy racionális döntés. Pláne, hogy megszűnt a gyártás.

Viszont szervíz tekintetében - és most ez itt a kérdés - a márkára szakosodott szervízek tudása, technikai felkészültsége és legfőképpen tapasztalata messze meghaladja a (volt) márkaszervíz tudását.
Azzal nem vagyok kisegítve, ha a márkaszervíz ad 20% engedményt az eredeti alkatrész árából, és a munkadíjból is.
Azzal viszont nincs semmi bajom, ha egy márkára specializálódott szervíz azt mondja, hogy ezt a márkájú alkatrészt építsük be, mert ez már több évtizede bevált, és az ára fele-harmada a márkaszervíz árának. A tetejébe megkapom hozzá ugyanazt a garanciát, mintha a márkaszervízben építették volna be.
Ja, és számlát is kapok!

apple6aba 2013.09.17. 10:06:44

@karvalytöke:
Márkaszervízben van jó, és van rossz.(Drágán)
Szakszervízben is van jó, meg van rossz.(Normál áron)
Autószervízben is van jó, meg van rossz.(olcsón)

Ami itt kiveri a biztosítékot az az, hogy bizonyos esetekben KÖTELES vagy igénybe venni a drága márkaszervízt.(pl. garanciális idő, vagy egyedi, márkaspecifikus szolgáltatások)

Na most ha drágán kell igénybe venned azt, amihez egy rossz szolgáltatás társul, az igencsak bosszantó. És szerintem a többi hozzászóló is ezt sérelmezi.

Szerintem.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.09.17. 10:11:11

@apple6aba: Arról van szó, hogy egy szerviz is olyan, amilyen az ott dolgozók hozzáadott emberi értéke.

Csak egy mai eset. Astra G csattog. Állami cégé az autó. Márkaszerviz árajánlat: két kila, szívócső csere.

Leszereltük, meghúztuk egy terelőlemez három csavarját, kész.

tükörfúró 2013.09.17. 10:13:51

HAgytam magam lúzerként lehuzni egy tervezetten aluvó cuccal, amiről ők tudják a legjobban, hogy nemsokára kéri a teljes nagyszervizt, (diesel nagyonyásu, common rail, injektorok, stb, eseleg behal a vezérlőegység, két marék szenzor, ...) ami márkaszervizes áron gyakorlatilag GTK.
Okos vagyok-e?
Ez nem megkimélt autó, hanem a tervezett élletartamának végéhez közelítő halálraitéltroncs az ő nézőpontjukból. Még egy párszor elhalasztható a kivégzés, de a halálos itéletet már az első vonal meghuzása előtt, a tervezőasztalon kimondták.

apple6aba 2013.09.17. 10:28:38

@novothauto:
Egyetértek!
Bár itt még azt is hozzá kell tenni, hogy a Te diagnosztika során tanúsított - szerintem végtelen - türelmed már-már érthetetlen.
Pláne egy márkaszervíznek, ahol nem "autójavítás" folyik, hanem alkatrészcsere.
(Mindig olvasom a diagnosztika során ért "élményeid" beszámolóját.)

Leguános Palacsinta, vagy nem 2013.09.17. 10:31:49

Bezzeg a régi szép időkben bement az ember a patkolókovácshoz és a két éves csikaját rátették négy új patkóra, anélkül hogy szerencsétlen lovat három hétre ott tartották volna garanciális tüdőátültetésre, két új ló áráért.

A két éves csikó pedig még vagy hat évig szántott, kocsit húzott, nyergen hordta a parasztot, épp csak a zabot meg a szénát kérte cserébe rendszeresen, a csutakoláson és a patkoláson felül. És még egyénisége is volt.

Negotiator 2013.09.17. 11:13:43

@lobster thermidor:
köszi, most bátrabban szemezek egy egyterűvel :)

kencsuszi 2013.09.17. 11:35:09

@Ciri:

"De a bármilyen egyéb szerviz nem tud rögzíteni semmit a gyári rendszerben. Maga a szervizfüzet csak egy darab papír, engem spec soha nem érdekelt, mert az hamisítható. Erre az okosabbja már régen rájött. Napi rendszerességgel érdeklődnek alvázszám alapján egy egy autó adatairól. "

A márkaszervizeknek sincs feltétlenül közös adatbázisuk. Ez márkafüggő.
Egy suzukinál pl meg lehet kefélni a szervizkönyvet, rám csak pislogtak, mikor megkérdeztem a szervizben, hogy tudnak-e mondani valamit az előéletésről. Nincs közös adatbázisuk. Csak az a szerviz ud róla valmait mondani, ahol konkrétan szervizelték. Eleve szívás -esetemben az ország másik fele lett volna-, mégnagyobb szívás, ha nem egy helyre hordták.

Szerintem a szervizkönyv akkor ér valmait (ma márkaszerviz pecsételte, ha más), ha megvannak mellé az eltett munkalap másolatok és szerviz számlák (vagy számla másolatok), alkatrész számlák. Ezekből látszik, hogy a pecsét mögött valós elvégzett munka volt (pecsétet könnyű szerezni, számlát hamisítani már neccesebb).
Ezekből látszik mit csináltak, mit cseréltek és menyiért. Így -jól dokumentálva- viszont egy sufni szerviz pecsétje is érhet annyit, mint egy márkaszervizé.
Egyébként is, a mai világban a garancia miatt, apeh miatt, mindenki elrakja a számlákat. Az olyan tulaj, akinek megvan a szervizkönyve telepecsételve, de nem tud hozzá számlát mutatni már eleve gyanús.

Ciri 2013.09.17. 12:18:26

@kencsuszi:
Persze, ez is igaz. Én a saját érdekeltségemről beszélek, ami a VW csoport. Ott működik, európa bármely pontján ellenőrizhető bármilyen autó.
Néhány esetben Opellel jártam el úgy, ahogy te mondod, de azt is le tudtam csekkolni, persze a konkrét kereskedést kellet felhívnom.

" Az olyan tulaj, akinek megvan a szervizkönyve telepecsételve, de nem tud hozzá számlát mutatni már eleve gyanús."

Igaz, rádasául a kamu bélyegzővel könnyen és csúnyán meg is lehet bukni. (Legalábbis nálunk)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.17. 13:26:50

@Ciri: Oké, ezt nem vitatom, de attól még beleírhat.Ezek szerint ugyanannyi értéke van a márkaszervizes bejegyzésnek, mint a nem márkaszervizesnek... :D Bár ez inkább szomorú, mint vidám...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.17. 13:27:43

@tlacka: Nekem írt már bele egyszerű kis független szerviz is, mégsem jött értem a nagy fekete autó...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.17. 13:46:48

@Shadowbull: Kár, pedig nagyon örültem volna.azt sejtem, hogy kiba... drága, itt a svédeknél is, pont ezért szerettem volna összehasonlítani.Azért én írok párat, csak hogy lássák odahaza, mennyi is az annyi.Volvo V70 2.4 benzin, 2003-as évjárat, féxerviz (hátsó tömör tárcsák, betétek, kézifékbetétek, munkadíj, áfa, tegnapi dátum) 5200SEK/600 EUR. Pögó 206, 1.4 benzin, 1999- évj. fékcső csere, két futóműstabilizátor, fékfolyadék csere, áfa, számla, dátum 4000 SEK/450EUR.Most ugyanezen járgányon vezérműszíj, feszítők, vizpumpa 4000SEK szintén. Gumiszerviz általánosságban 1200SEK/140EUR 4 kerékre. Nagy átlagban rezsióradíj szolgáltatásra (autószerviz, lakásszerviz, bárminek a javítása) 500-1000SEK/60-120 EUR.Nem hetente, óránként.Az ember seggre ül, olyan árszínvonal van.Csak éppen sem a munkatempó, sem a munka minősége nem indokolja ezt.Ez benne a szomorú és a pofátlan.A nagyobbikkal járunk haza, igyexünk otthon javíttatni, szerencsére van fórumról jó, hozzáértő szerelő.Bár hálistennek semmi elromlás nem volt még, csak a kopó-fogyó-cserélendő alkatrészek.A Pögó is ahhoz képest, hogy indenki fikázza a franciát, mindig indul és sosem hagy cserben.Az igaz, hogy nem az alsó ársávból lett véve...
Na mindegy, ez már a mi keresztünk, valahogy majd cipeljük. :-)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.17. 13:50:48

@hofi601: Igen, én is fórumok útján találtam megfelelő helyet.Csak nem mindenkinek van mindig ideje ezzel egerészni, azért lenne jó egy ilyen lista.És ha elég komoly méretet, hírnevet vívna ki, akkor a cégek is előbb-utóbb inkább az ajánlott kategóriába szeretnének felkerülni...de hát álmodik a nyomor.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.17. 14:06:06

@geegee.: Még annyit hozzá, hogy ezek általában kis szervizek árai, de a márkaszerviz is ugyanennyi nagyjából 10-20% tűréssel.És ha nagy munkát viszek, pl motorgenerál, akkor nincs olyan, hogy olcsóbb ár, mert sok munkát ad az ügyfél, lóf@szt, simán felszorozzák és kész.És simán lehet, hogy több a költség, mint az autó értéke, még amikor működött.Ennél fogva igencsak meg kell gondolni, mit javíttat meg az ember.Ebből kifolyólag rettenetes pocsékolás megy, simán hajítanak ki kishibás, amúgy kis munkával, hozzáértéssel javítható dolgokat; csak azért, mert a tulaj mondjuk nem ért hozzá.Valahol elkeserítő ezt látni.

AndrewT 2013.09.17. 14:24:04

@geegee.:
1,5 éve vettem német kollégámtól S60 volvot. Elvitte ATU-ba átnézetni, kapott egy jaítási listát. Az árak nagyságrendileg a következők:
Első féktárcsa+betét 450euro, Féktisztítás+segédanyag 60 euro, vezérműszíjkészelt+vízpuma+csere 850 euro, kb enyire emlékszem. Volt még pár dolog, mint pl. kutyacsontok meg pár apróság. A vége 2200 euro. Plusz még klímaszervíz, volvo ajánlata 220 euro. Verműszíjat fusiba megoldotta egy magyar szerelősrác kint fele annyiból, a készlet maga 180 euro, de ezen nem akartam spórolni. A többit Mo-n, töredék áron. Igaz nincs róla pecsét, meg ilyenek, sajnos a szervizkönyvem utolsó bejegyzése 25ekm volt, utána számlák voltak. Igen tudom, lehetett volna folytatni, meg szervizbe vinni, pecsételtetni, de abból a pénzből, amit az óradíjakra kifezettem volna megvolt pár olajcsere és javítás. Nekem ez fontosabb,mint a pecsét. Szépen fel van jegyezve minden a szervizkényvemben, és egy excellben. Eladni nem tervezem, mert nincs értelme.
Másik példa: Rendeltem olajat kocsihoz, minden passzol, erre kényes vagyok, megvan 40 euroból szűrővel. Bemegyek egyikszervizbe, hogy kérem fizetnék, cserélje ki az olajat, itt van a kocsiban. válasz: azt nem lehet, mert nem lesz garancia és csak az ő olajukat töltheti bele.
Jó mondom mennyi akkor az olajcsere. Válasz 120 euro. Mondom viszontlátásra. 15 euroért kciserélte a magyar szerelő.
További: kértem ajánlatot vonóhorogra No-ban. Asszondja a nagy vonóhorog szerelő cég, hogy 600 eruo az alap merev szereléssel. Jó oké, sok meló, de azért jó árképzés és ők se a Westfaliat szerelik, hanem a jó kis olcsó lengyelt, ami kb 140 euró elektronikával. Neten kutakodok, jó minőségű levehető vonóhorog 205 euró. Megrendel,hazavisz Mo-ra, szerelő feltette potom pénzért, amellett, hogy egy rakat más dolgot is megcsinált, apróságokat, amiket szinte senki sem vállalt. Én örülök, meg van csinálva minden, amit sezrettem volna, maradt málna a zsebben. Nem szép tudom, meg kicsit fekete, de az ember elgondolkozik, hogy 180e-t v 75e-t ad ki ugyanazért, itt azért egy minimálbér különbség van, és ebből inkább elmentem nyaralni :).

AndrewT 2013.09.17. 14:27:37

@geegee.: Mondjuk én pont ezért tudtam olcsón megvenni voltót. Kollégának rá kellett volna költenie szervízben 2400 eurot és akkor tudta volna árában eladni, ha el tudja adni. Én jól jártam, és ő se rosszul.

Ciri 2013.09.17. 15:08:52

@geegee.:
" Oké, ezt nem vitatom, de attól még beleírhat"

De pont arról beszélek, hogy a szervizkönyv elektronikus változatát kell nézni. Granciális javításnál sem a szervizfüzetet nézik, a kutyát nem érdekli a megléte.

tlacka 2013.09.17. 17:12:01

@geegee.: A megjegyzésed alapján a szakszervíz-márkaszervíz fogalommal annyira vagy tisztában, mint Göbölyös Úr. Hogy "mennyire"/a cím alapján nem tudtam eldönteni, ez hány "ny" betű, de szerintem dupla :)/ az már más kérdés. Ő írt erről egy cikket, viszonylag sok hozzátett gondolattal. Te csak olvasod, megakarod tanulni, tájékozódsz, neked nem muszáj érteni hozzá.
Viszont az ottani munkafelvevő ill. művezető hibája miatt szerintem nem kell leírni az összes márkaszervízt.
Gyakorlatilag történt köztük egy gyenge kommunikáció és emiatt mindenki sz.r.

karvalytöke 2013.09.17. 18:35:05

@apple6aba: Én úgy tudom, hogy az EU - szerintem általánosságban is áldásos (ámbár kevéssé hatékony), de jelen kontextusban kifejezetten hathatós - közbeavatkozásának eredményeként már a garanciaidő alatt sem vagy köteles márkaszervizbe vinni az autódat semelyik tagállamban. A lényeg az, hogy az előírt (gyári technológia szerinti) karbatartásokat elvégezzék az autón. Ezt pedig nem csak márkaszerviz képes elvégezni. A szervizkönyvbe is pecsételhet független szerviz.

Abban egyetértek veled, hogy van drágán és rosszul dolgozó, de tapasztalatom szerint van abszolút korrekt áron és jól dolgozó márkaszerviz is.

Ciri 2013.09.17. 18:48:27

@karvalytöke:

"A lényeg az, hogy az előírt (gyári technológia szerinti) karbatartásokat elvégezzék az autón"

Így van, viszont ezt igazolni is kell munkalappal és számlával, és nem elég ráírni annyit, hogy "olajcsere".

tlacka 2013.09.17. 19:07:22

@Ciri: Teljesen igaz. Akkor lehet gáz, ha a külföldi nyaraláson van gáz vagy esetleg nemzetközi fuvarozó vagy. A nyaralásra valószínűleg nem viszed magaddal az autód számláit meg a sofőröknél sincs ilyen. Na akkor elég lehet magyarázkodni, de ettől függetlenül ez így törvényes.

n53 (törölt) 2013.09.17. 20:47:04

@Rocko-: "mert nem láttam rá cáfolatot, így kénytelen vagyok elhinni, hogy ez az igaz."

Ha te mindent elhiszel, amig valaki meg nem cafolja, joparszor at fognak baszni az eletben.
Szerintem szokj at arra, hogy azt hiszed el, amit valaki konkret adatokkal es forrasokkal ala tud tamasztani, es kontextusba tudja helyezni.

Rocko- 2013.09.17. 20:51:04

@n53: alapvetően szkeptikus vagyok, de azért a cikkíró szavaiban bízok.

Napkutya 2013.09.17. 22:20:35

Ha már itt tartunk, autószerelő ismerős mesélte: A legdurvább beszopatási sorok a műszerfal hibajelzések körül vannak.

Pl.: Kevés "koca" tudja, hogy az égő kézifék visszajelző ugyanazt a hibajelzést adja alacsony fékolaj szintnél, mint jeladó hibánál, bowden problémánál, -van még egy-két jelenség, a többi, azért durván zsebbe nyúlós.

Az ok lehet fékmunkahenger, tömítés, elektronika, biztosíték, ABS elektronika, nem ragozom...

Azt CSAK a szerelő dönti el, meddig megy fel az árban.

Történelem-Irodalom szakon, ez úgy működik, hogy "elaludt a lámpa, osz't jóvan".
Megcsinálták, került, amibe került.

Napkutya 2013.09.17. 22:40:35

@Napkutya: Kifejtve:

Ég a visszajelző. Ha a márkaszerviz nem akarja legyilkolni az ügyfelet, akkor TÉNYLEG megnézi a munkahengert, a fékrendszer kerékoldali elemeit, a csöveket.

Ki is fogja cserélni. (xx.xxx forint) Koppra, marker alá tölt bele olajat, azután hajrá.

Majd két hónapig jó is lesz, azután: HUJUJUJJJ, pislog ez a szar, itt más a gond!

ÉS indul a kasza!

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.18. 04:08:58

@AndrewT: Áhháj, köszi a sok infót.Akkor ott se fenékig tejfel az élet, meg az autójavíttatás.Nyugodj amúgy meg, semmi rossz nincs abban, hogy hazahordod a kocsit javíttatni, én is ezt csinálom, meg kb. mindenki, akinek van egy kis esze és ugyanilyen helyzetben van.Ráadásul a magyar gazdaságot is erősíted, erősítjük a megrendeléseinkkel, főleg azokat a szervizeket, akik ezt megérdemlik, ugye.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.18. 04:11:47

@Ciri: Jajó, most már értem.És simán kiadjátok/kiadható az infó idegennek?Itt pont azt olvasni mindig, hogy ez illegális.Bár egy ingatlannál is simán kikérhető a tulajdoni lap, szóval nem értem a dolgot.A svédeknél totálisan publikus adatbázis van, bárkinek az autója lekérdezhető, csomó infó megtudható (mondjuk a javítások mennyisége, milyensége asszem éppen nincs közte).

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.18. 04:16:03

@tlacka: Igen, valóban belebonyolódtam a két kifejezésbe.Szóval, nálam a márkaszerviz, a szakszerviz és a kis független szerviz is írt már bele szervizkönyvbe és mégsem lett belőle semmi baj.Mitől is lett volna?Nem is értem a te ellenvetésedet, az autó az enyém, a szervizkönyv szintén az enyém, azzal íratok bele, akivel akarok.Jelzem, hogy nem garanciális autóról beszélek most, (olyanom még nem volt) de garanciálissal is simán meg lehet csinálni.Senki nem szólhat bele.Na, most már rendbe van téve asszem a dolog. :-)

tlacka 2013.09.18. 06:34:13

@geegee.: Igen. Ezt később le is írtam másnak. Csak a márkaszervíz és a szakszervíz más.
Garanciaidőn belül, ha gyári anyagokat használtak fel, nem muszáj márkaszervíznek lenni. Egyedül az átrozsdásodási garanciánál számít.
De nem sokáig lehet már ezen vitázni, mert jön vagy már van digitális minden gyártónál.
Ott még a márkaszervíznél is számít, hogy az adott márkából, milyen autókategóriára van szervízjoga.
Egyébként volt egyszer egy cikk itt, hogy valaki egy márka szervízfüzeteivel seftel a v.terán. Mindenki nagy bűncselekményeket sejtett a dolog mögött. A srác 25-ért adott egyet. A márkaképviseletnél 3-4ezer Ft. Azt sem kell bizonyítanod, hogy van olyan autód. :)

Ciri 2013.09.18. 07:09:40

@geegee.:

Elvileg nem adható ki az információ, csak a tulaj beleegyezésével. Az importőr is csinált már tesztet nem egyszer. Általában viszont elég sok esetben kiadják, főleg ismerősöknek. De idegennek telefonon semmiképp.

Ciri 2013.09.18. 07:14:05

@tlacka:

"A nyaralásra valószínűleg nem viszed magaddal az autód számláit meg a sofőröknél sincs ilyen. Na akkor elég lehet magyarázkodni, de ettől függetlenül ez így törvényes."

Az egy dolog, hogy nem viszed magaddal a papírokat, de még fizethetsz egy csomó pénzt is a szállításért, csereautóért, mert nincs kifizetve az assistance szolgáltatás sem.

karvalytöke 2013.09.18. 08:12:37

@Ciri: Az elvégzett munkák, illetve a felhasznált/beépített anyagok és alkatrészek számlával (is) történő dokumentációja (és ebből adódóan az ÁFA és egyéb adók megfizetése mindkét oldalon!) természetes kellene, hogy legyen, nem szabadna ennek többlet követelményként értelmeződnie. A márkaszerviz is (jellemzően) számlával dolgozik, és - a vonatkozó EU direktíva értelmében - a szervizkönyv vezetésére feljogosító szolgáltatást nyújtó szerviz is számlával dolgozik, illetve azzal kell(ene) hogy dolgozzon. Nem igazán van tehát különbség a márkaszervizes és a független szervizes szervizkönyv vezetésben.

A lényeg tehát az, hogy nem kötelező márkaszervizbe hordani az autót ahhoz, hogy vezetve legyen a szervizkönyve, de ha valaki vágyakozik a vezetett szervizkönyv által nyújtott vélt vagy valós előnyökhöz, akkor olyan szervizzel kell dolgoztatnia, amelyik a vonatkozó technológiai és bizonylatolási normákat betartva működik. Szerintem nincs ezzel semmi gond.

Ciri 2013.09.18. 10:03:58

@karvalytöke:

Olyan dolgokról beszélsz, amiket eddig sem vitatott senki.

"a szervizkönyv vezetésére feljogosító szolgáltatást nyújtó szerviz is számlával dolgozik, illetve azzal kell(ene) hogy dolgozzon."

Igen. De láttam már olyan számlát maszek szerviztől -garanciális problémája volt az autónak- ahol mindösszesen annyi volt ráírva a munkalapra munkapozíció(k)nak, hogy "45 000 km-es szerviz"
Úgy lett elhajtva az ügyfél, mint a légy. (sajnos)

"de ha valaki vágyakozik a vezetett szervizkönyv által nyújtott vélt vagy valós előnyökhöz, akkor olyan szervizzel kell dolgoztatnia, amelyik a vonatkozó technológiai és bizonylatolási normákat betartva működik. Szerintem nincs ezzel semmi gond."

Technológiailag eleve nem lehet felvenni a versenyt egy márkaszervizzel, még ha százmillióid is vannak rá, akkor sem. A vw-nél például már szinte mindent online kell elvégezni, tehát néhány éven belül a most megvásárolt milliós GYÁRI műszerekkel a maszekok legfeljebb egy hibatárolót tudnak majd olvasni vagy törölni. Legfeljebb.
Csak egy kiragadott, aktuális példa tegnapról:

Audi Q5 MMI frissítés (természetesen ez ingyenes, de szervizlátogatás alkalmával kötelezően frissítendő, mert garivesztéssel jár). Megvolt hozzá az SD kártya, mert eddig azzal kellett csinálni+diag műszer. Ahogy elkezdte a kolléga, jelezte, hogy ez már újabb cucc és kizárólag online lehet elvégezni a frissítést. Erre nem hogy lehetősége nincs másnak, még csak nem is tud róla a maszek. Két év múlva meg ha netán elromlik, akkor lehet zsebből fizetni 1 milliót.

Néhány "apróságot" egyébként kihagytál, amit sok más mellett nem tud egy független, márkajoggal nem rendelkező szerviz: garancia, méltányosság, assistance...
És az a baj, hogy kvázi te is fordítva ülsz a lovon, ahogy a szerző is. A (márkaszervizben) vezetett szervizmúltnak nem csak az az előnye (főleg olyan országokban, ahol meg is lehet fizetni), hogy eladáskor értéknövelő legyen, lásd fentiek.

karvalytöke 2013.09.18. 15:09:21

@Ciri: Nem látom az ellentmondást az általad és általad mondottak között. Te tovább mentél annyiban, hogy szépen felvezetted: nem egyszerű/olcsó megfelelni az EU irányelvben megjelenő követelményeknek. (Én sem mondtam, hogy az.) Nyilván éppen azért vannak/lesznek márkára szakosodott szervizek, hogy csak bizonyos márkák/típusok szervizeléséhez szükséges eszközöket kelljen megvenniük. Az, hogy csak online lehet frissíteni, nem lehet elvi szinten kizáró ok, mert az EU a gyártókat is kötelezi arra, hogy elérhetővé tegyék a szervizeléshez szükséges cuccokat a független szervizeknek. (Természetesen kérhetnek ezért pénzt, akár nagyon sok pénzt is. De az elv szerintem teljesen rendben van.)

És persze nem csak Audi Q5 van a világon, hanem hozzá képest faék egyszerűségű autók is, és nem csak MMI frissítés lehet a szervizkönyvvezetős feladat, hanem pl. gy pimfli olajcsere is.

Bármely szerviznek lehet assistance szolgáltatása, és bármelyik gyakorolhat méltányosságot. Ezek nem márkaszervizhez kötött dolgok. A gyártói garancia érvényesítése természetesen más tészta, arra nyilván csak a gyártó "képviselője", azaz a hivatalos márkaszerviz kötelezhető.

Szóval, nem hinném, hogy fordítva ülnék a lovon. De ha igen, hát legfeljebb jobban lobog a hajam... ;-)

ledo76 2013.09.18. 15:10:52

@thisisnotsound: Nem tudtam, hogy van G astra-ban 1.4-es 60 lovas. Úgy tudom csak az F-ben volt. Nem mindegy ár szempontjából.

Ciri 2013.09.18. 16:19:35

@karvalytöke:

"Bármely szerviznek lehet assistance szolgáltatása"

Egy olyan magyarországi független hálózatot mutass, ahol évi nyolcezer forintért
bárhova elmennek érted bármikor európában. Ne beszélj már zöldségeket.

" és bármelyik gyakorolhat méltányosságot"

Ne haragudj, de ez egyenesen butaság. Ehhez egy valakinek van anyagi és technikai háttere, mégpedig a gyártónak.

"Az, hogy csak online lehet frissíteni, nem lehet elvi szinten kizáró ok, mert az EU a gyártókat is kötelezi arra, hogy elérhetővé tegyék a szervizeléshez szükséges cuccokat a független szervizeknek. "

Mondom én, hogy fordítva ülsz a lovon :))

Ciri 2013.09.18. 16:27:33

@AUTÓNEPPER:

Kalap felemel, meghajol :))

lobster thermidor 2013.09.18. 17:53:49

@Negotiator:

Lassan ki kellene cserélnem az oroszlános autót, de pont a szerviz miatt nehezen venném rá magam egy komolyabb márkaváltásra. Most a jelenlegi, és a testvérmárkák kínálatát is nézem, valószínűleg ezek közül fogok választani.
Úgy is fogalmazhatnék, hogy egy megbízható szerviznél nem kell jobb reklám egy autónak.

tlacka 2013.09.18. 19:57:33

@karvalytöke:
"Az, hogy csak online lehet frissíteni, nem lehet elvi szinten kizáró ok, mert az EU a gyártókat is kötelezi arra, hogy elérhetővé tegyék a szervizeléshez szükséges cuccokat a független szervizeknek."

Igen. Csak miután kifizette az oktatások díját a szerelője után, hogy ilyenre engedélyt adjon neki a gyár, úgy dönt, hogy az óradíját szorozza 1,25-el. Ezt gondolom, nem olvastad az EU-s irányelvek között.
Mire ilyen szintre eljuttat egy embert, az annak az embernek kb. egy éves nettó bére./Képzési díjak, utazások, szállás/ meg közben eltelik két év.

"méltányosságot bárki gyakorolhat"

Ha te veszel egy autót x év garanciával, y márkból, akkor a független szervíz azt fogja mondani, mondjuk x+1 év után, ha megáll a motorod vagy váltód, hogy "Majd én állom a költségek felét"? Azért ezt te sem gondoltad komolyan.... :)

Negotiator 2013.09.18. 21:32:57

@lobster thermidor: nem vagyok meglepve. nem tudom a Grósz Miki bácsi dolgozik-e még a XV Kolozsvár utcában. én hozzá jártam az oroszlánosommal.nekem elég volt az, hogy a márkaimportőr hozzá küldte azt, amivel más nem boldogult. csak azért hagytam abba, mert lett véges kocsi, nem oroszlános.

karvalytöke 2013.09.18. 22:47:17

@Ciri: Az assistance szolgáltatás nyilván méretgazdaságossági kérdés. El tudom képzelni, hogy egy nagyobb hálózat (mint pl. Bosch Service) előállhat valami ilyesmivel. Amúgy szerintem részedről volt "zöldség" egyáltalán előhozakodni ezzel az assistance dologgal, hiszen tudvalevő, hogy sok márkakereskedés is biztosítási alapon (biztpsítókkal szövetkezve) nyújt ilyen szolgálatatást. Miért ne ajánlhatna akkor egy független szerviz is így assistance-ot?

Sosem mondtam hogy olcsón lehet megfelelni a követelményeknek. Meg lehet feleni. Valkinek nem éri meg, más valakinek meg igen.

A méltányosság gyakorlására pedig nem csak motorügyi vélágvége esetén lehet szükség, hanem egyéb, sokkal hétköznapibb esetekben is, amiket azért az ügyfél megtartása érdekében egy független szerviz is simán bevállalhat.

Nem értem miért vágsz "zöldségeket" a fejemhez, amikor láthatólag a legbonyolultabb/legrosszabb forgatókönyvekre (Q5 MMI patkolás, motor krach)kihegyezett példákkal próbálod bizonygatni, hogy menetirányak háttal foglaltam helyet azon a négylábún. Igen, ezekben az általad felhozott esetekben nyilván a márkaszerviz lesz a nyerő, de szimlább esetekben egy független szerviz is nyújthat teljesen jó szolgáltatást. Szóval továbbra sem érzem úgy, hogy menetorányak háttal ülnék azon a négylábún. De mindegy, ez meddő eszmecsere, ez teljesen világosan látszik.

karvalytöke 2013.09.18. 22:50:46

@tlacka: Lásd a Cirnek írt válaszomat.

tlacka 2013.09.19. 09:19:52

@karvalytöke:
"Az assistance szolgáltatás nyilván méretgazdaságossági kérdés. El tudom képzelni, hogy egy nagyobb hálózat (mint pl. Bosch Service) előállhat valami ilyesmivel."

Van olyan márka, ahol ezt az autóval megveszed. Tehát ez már egy plusz költség.

Alapvetően annyi baj van a cikkel, hogy Göbölyös urat egy ember munkafelvevő megsz.vatta egy márkaszervízben.
Ha átb.sz a pék, többet nem vesz kenyeret? :)

karvalytöke 2013.09.19. 21:35:36

@tlacka: :-) Ez a hasonlat tetszik. Nekem is a cikkíró általánosító/sommás következtetése piszkálta a csőrömet.

n53 (törölt) 2013.09.19. 23:05:42

@AUTÓNEPPER: Facelift elotti RS5? Felnit te zuztad le? :)
süti beállítások módosítása