HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Az év magyarázkodása: nem az autósok pénze kell

2014.01.31. 06:20 Tcomment

Címkék: illeték ngm vagyonszerzés

Mégis megpróbálják lenyomni a torkunkon 3 milliárd forintos lehúzást. Közben előkerült egy kiskapu a törvényben.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

117 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr45790983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robertocrack 2014.01.31. 08:32:40

@citrix: A rothadó kapitalizmusban ugyanaz van,mint itthon,csak a minimál 1000-1500 euróból meg lehet valahogy élni......Ausztriában sokan a minimál körül kapnak csak manapság,ritka a jól fizetőhely.....

230e 2014.01.31. 08:38:48

Tényleg nem rosszindulatból, de tegnapelőtt is idéztetek a törvényből, a mostani cikkben pedig benne van az a jogszabályhely, mely alapján kiderül, hogy az az eset tartozik illetékfizetés hatálya alá, ahol a vagyonszerzés belföldön történik. (azaz amennyiben az ingónak a jogügyleten alapuló átadása belföldön történik).

A vonóhorgos rendszámos cikknél, és itt is azt éreztem, hogy nem lett volna jobb, ha ezt a cikket esetleg megmutatjátok egy jogásznak (vagy ha megtettétek, akkor esetleg egy igazinak?). Különösen hogy a két idézet egy szakaszon belül található, így együttes értelmezése azért lehet hogy szerencsésebb lenne.

A fentiek alapján, hogyha kint megveszek egy külföldi járművet azért hogy itthon forgalomba helyezzem, akkor a (2) bekezdés alapján van fizetési kötelezettségem, ugyanakkor mivel az átadás kint történt, a (3) bekezdés alapján nincsen.
Amennyiben viszont itthon veszek meg egy külföldről behozott járművet (ami belföldi nyilvántartásban kerül) ahol az átadás itthon történik, akkor mind (2), mind a (3) bekezdés alapján valóban van fizetési kötelezettség.

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2014.01.31. 08:41:56

Ha a minisztériumban valóban a kereskedőket akarnák megszivatni, akkor sokkal egyszerűbb lenne kiküldeni az Apehet a nyugati határhoz közeli falvakba feketén autókereskedőkre vadászni. Tele van a használtautó.hu is olyan fotókkal - amin látszik, hogy zúgkereskedőről van szó.

Kicsit sem gyanús, hogy rengeteg háznál 10-20-30 db autó áll az udvar végében és szinte mindenki feketén csinálja. Ők hamisítják a szerződésre a külföldiek nevét, a dátumot - sokszor a tapasztalatlanabb vevő nem is tudja.

Józsi a guminagykeres 2014.01.31. 08:44:57

Ez a magyarázat a Csubakka-taktika iskolapéldája!

madbalee 2014.01.31. 08:47:40

Ha ezt a törvenyt "tökeletesitik" es marad a gyenge Forint akkor tenyleg hol lehet majd normalis hasznaltautot venni?

eko 2014.01.31. 08:47:41

" Ha én most autót helyeztetnék forgalomba, biztosan fellebbeznék, ha illetéket akarnának fizettetni velem. A törvény szerint ugyanis nincs rá felhatalmazásuk. "

Nincs az TC-nél senki aki autót akarna venni?
Vegyetek már egyet, és érdekelne a fellebbezés eredménye.
:-)

madbalee 2014.01.31. 08:51:45

@eko: Vagy sorsoljanak ki valakit az olvasok közül (esetleg erdekesebb autoimporttal, ahol nagyobb az összeg) es annak az ügyet kövessek vegig.

Palex 2014.01.31. 09:00:24

Mi az, hogy nem luxus a 15-17 éves prémium autó?
Dehogynem az.
Mert megvenni lehet, nem kerül sokba (bár akinek van rá 700e-1,1 millája, az már nem csóró), de az alkatrész rá ugyanúgy drága, mint egy 2 éveshez. Persze lehet kukázni olcsón alkatrészt hozzá, de akkor meg megint csak arról beszélünk, hogy úgy vett autót magának az ember, hogy tulajdonképpen nem is engedhetné meg.

adidigaga 2014.01.31. 09:02:24

Én csak a jogszabályi részhez szólnék hozzá. A kibúvóként emlegetett mondat vagyonszerzős felére szerintem - ne legyen igazam - szemrebbenés nélkül rámondják, hogy vagyonszerzés helye külföldön, személyesen történő vásárlás esetén ivagy adózó - vagyis nem az számít, mit és hol veszel a világban, hanem hogy a "vagyonod telephelye" hol van :-( És akkor borulhat az egész, főleg, hogy a mondat két fele a nagyon kreatív "illetve" szóval van összekapcsolva. Ami jelenthet "és"-t vagy "vagy"-ot is - ami adott esetben nagyon nem mindegy... Rákerestem a neten, kivétel nélkül az a vélemény , hogy az "illetve" jelentése mindkettő lehet - értelmezés szerint...Értitek: magát a szöveget kell értelmezni, mint fogalmazást először, utána jöhet a jogi értelem!!! :-P Munkám során -épülettervezés - sokat kell jogszabályt értelmeznem, kb. hülyét kapok, amikor az ilyen "illetve" meg "különös tekintet" (!) kifejezésektől. Én ezeket jogi környezetben betiltanám, egzakt legyen, ne költői... És a slusszpoén:
meszotar.hu/keres-illetve

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.01.31. 09:11:18

teljesen jó ez a szabályozás, aki hulladékot akar kukázni párszáz ájróért, az inkább hagyja ott ahol van, aki pedig jópárezer eurós vagy afölötti pöpec állapotút akar behozni, azt nem fogja földhöz vágni ez az aprópénz.

230e 2014.01.31. 09:11:57

@adidigaga: akkor mit írnál most? Az illetve itt az átadás valamint a vagyon értékű jog megszerzésére vonatkozik. Azaz a két feltétel közül valamelyik, vagy mindkettő esetére, amennyiben azok belföldön történnek.

A helyet pedig a szerződés rögzíti.
Egyebekben egyetértek, sokszor értelmezhetetlen helyre kerül, pedig sokat segítene hogy vagy/és.

nikarágja 2014.01.31. 09:12:01

@adidigaga: az a baj, hogy ezt a "szótárat" a jogalkotó nem olvassa, azabaaj.
Daninak meg, végre nem politikai cikk született, gratulálok! Az Égéstérben így nem kell majd legalább emiatt a szerecsenmosdatást újra megpörgetni...

Balthazor Hellman 2014.01.31. 09:21:34

Ha egy újságíró képes törvényeket, jogszabályokat elolvasni, értelmezni, a hibákat feltárni, akkor AZ, AKINEK EZ LENNE A MUNKÁJA miért kap még mindig fizetést? Aki erre a kérdésre tudja a választ, kérem tegye fel a kezét.

rugoman 2014.01.31. 09:26:29

@230e:
csatlakozom az észrevételhez. az eljárás eddig is így volt, ha az adásvételire hülye fejjel Magyarországot írtál, fizethetted az illetéket, tökmindegy, honnan volt a járgány..megjegyezném még, hogy a hamisításra a "kétnyelvű" törvény miatt van szükség. a germán nem ad, csak német nyelvű papírt (naná) te meg menj fordíttatni a Bajzába 6e / oldlaért...nammegafaszom...

citrix 2014.01.31. 09:27:43

@robertocrack: Állítólag (a témában kompetens képviselő úr szerint) 47 ezerből is meg lehet élni.Ha ő mondja,biztos úgy van.

Józsi a guminagykeres 2014.01.31. 09:29:59

Arra nem is gondoltak szvsz, hogy ez végsősoron bevétel csökkenést fog okozni. Mert ugye a nepper innentől fogva nem fog a sláger árkategóriában autót hozni, mert nem lesz versenyképes az ára az itthoni azonos áru és gyakran sokkal rosszabb példányokhoz képest hanem muszáj lesz megint az itthoniakkal foglalkoznia.Azok után meg nincs regadó bevétel. A regadó viszont mindig több ugyanarra a típusra mint a magyar papírosnál a vagyonszerzési illeték. Egy szó mint száz, nemsoká emelik a vagyonszerzési illetékeket szvsz, mert nem jön elég pénz.

Lajos63 2014.01.31. 09:40:16

Ha magad hozod akkor meg a biztosítás miatt kell meghamisítanod mert ha nem kötsz rá a behozatal napjától akkor valami horribilis összeget kell fizetned! Ez is ennek a kormánynak a hagyatéka.

Lajos63 2014.01.31. 09:42:42

Igazából úgy van kitalálva mint minden ebben az országban. Ha nem csalsz dolgozhatsz de éhen döglesz. Ez is olyan hogy lehet majd csak nem lesz értelme.

fairlane 2014.01.31. 09:43:52

Én nem értem ezt a számlahamisításos sztorit! Miért kell(ett) a kinti számlát meghamisítani - most nem a cikkben részletezett dátum esetről beszélek - ha a gépjármű import után fizetendő közterheknek (regadó, vagyonszerzési illeték) nincs közük a beszerzési árhoz, attól függetlenül állapítják meg azokat?

Kayassine 2014.01.31. 09:44:32

Vihar a biliben. Kell a pénz, ezért a törvény, kampány van ezért a nagy felháborodás.

Lajos63 2014.01.31. 09:48:55

Azért kellett mert kétszer kellene átírást fizetni. Értelmetlenné válna a behozatal.

közösperonos átszállás 2014.01.31. 09:52:54

@fairlane: "Miért kell(ett) a kinti számlát meghamisítani - most nem a cikkben részletezett dátum esetről beszélek - ha a gépjármű import után fizetendő közterheknek (regadó, vagyonszerzési illeték) nincs közük a beszerzési árhoz, attól függetlenül állapítják meg azokat? "

Tavalyig volt különbség: ha az adásvételin az volt, hogy Münchenben vetted Jörgtől, akkor csak regadó volt, vagyonszerzési illeték nem.

Netuddki. 2014.01.31. 10:16:11

Nincs szüksége a költségvetésnek a pénzre? Akkor talán el kéne törölni az úniós törvénysértő regisztrációs adót vagy tököm tudja most minek hívják, és el lehetne törölni az orbán féle 30%-os baleseti adót B+!

fairlane 2014.01.31. 10:17:36

@közösperonos átszállás: Vagyonszerzési illeték tavaly még nem volt, de a hozzászólók szerint már régóta megy a számlahamisítás. Szóval továbbra sem értem.

Netuddki. 2014.01.31. 10:17:39

@Kayassine: "Vihar a biliben. Kell a pénz, ezért a törvény, kampány van ezért a nagy felháborodás."

Már bocs, de nekem nem mindegy ha a nagy semmiért lehúznak több 10ezer forintra. B+ te is!

kkkchris 2014.01.31. 10:27:53

1995-ös 142kW-os gépezet? Bazz ez azért nekem egy kicsit erős. Nincs pénzed rendes autóra akkor mégis mi a fenének vesz az ember egy 1995-ös, majdnem 20 éves autót ami 200LE-s??? Gondolom fogyaszt mint annak a rendje... Mert az volt olcsó? Vagy a kW az LE akart lenni?

Az meg szintén erős hogy nincs a családnak pénze egy 1.5-2millás autóra hanem 3-600ezerért kell valami, mert a gyereket iskolába kell vinni (ez ma a trendi...) meg kell bevásárolni. Szerintem ezekhez nem létszükséglet az autó. Igaz nagyban könnyíti a dolgot azt aláírom. De ha tényleg használja az ember az autót akkor qrvára nem a beszerzési ár lesz a döntő hanem az üzemeltetési költségek (elsősorban a BENZIN, mert ezek a régi autók szívják magukba az üzemanyagot, nem annyit fogyaszt mint egy 1.6-os t.dízel 4-6litert...) Erre honnan van pénz ha nincs párszázezer plusz hogy ne egy roncs legyen az autó? Én mindössze 46e km-t tettem meg az autómmal (éppen a határ hogy még egyáltalán megéri 4 év alatt) 7l fogyasztással számolva 400Ft benzinnel 1.3M Ft volt a benzin (+olajcsere kopóalkatrészek...). Ha valaki tényleg használja az autót ez jóval több, lehet számolgatni...

Komojtalan 2014.01.31. 10:28:27

Azért külföldön kicsit más a számviteli fegyelem, eleve nem adóztatják túl az embereket, viszont elvárják hogy amit kell, azt be is fizessék, persze ott sem teszik meg :-). Kb. 15 éve amikor nálunk csak vállalkozóira lehetett számlatömböt venni kimentem egy osztrák bontóba, mert picit kevés Nissan Sunny GTi 1.8 volt hazánkban és gondoltam kinézek hátha ott olcsóbb ami kell. Osztrák megfogta a számlatömböt, írt valamit. Sok, kitépte, írt kevesebbet. Emlegettem az ÁFA visszatérítést, erre azt mondta ok, de akkor ki kell fizetnem és még nem is annyit amennyiben megállapodtunk előtte. Maradtam a kamu számlánál :-) Számla kellett, mert kocsi elejét kellett (volna) cserélnem, de pont az évben jött be, hogy azt már nem lehet a trükközések miatt, így maradt a gányabb és drágább munka, a huzatás. Gondolom ha változott is a helyzet, valami hasonlót meg lehet most is tenni, főleg ismerőssel: Józsi szólj mikor adtad el az autót, akkor majd lepapírozom itt is.

lodola 2014.01.31. 10:29:22

a jó újságiró mindíg ellenzéki

Krissal 2014.01.31. 10:50:50

Most akkor regadó, meg átírás is, nem akartok sokat srácok? Ne akartok elhúzni a picsába?

Krissal 2014.01.31. 10:54:50

@srank: Mit szeretnél mondani!?
Hogy ciki, ha valakinek új autója van, vagy ciki, ha valakinek öreg? Az ciki, ha van egy új autód és közben egy régivel is szopsz? Vagy mit is akartál közölni?

Krissal 2014.01.31. 10:58:04

@Kayassine: Neked vihar, de én most hoztam be egy kisautót, amit szeretnék üzembe helyezni.
MIért is kintről? Mert leütöttem ebay-en, majd kimentem érte, majd egy haverral összeraktuk és van egy autóm, ami kétharmad annyiba került, mintha itt vettem volna egy visszatekert romhalmazt. Jegyzem meg az üzembe helyezés esetemben drágább lett volna még így is, mint az átírás, erre most még ráraknak... hát köszi.

Krissal 2014.01.31. 11:02:53

Egyébként azért jött ki belőlem ez a sorozatos kifakadás, mert nem is az a bajom, hogy kreténségek történnek az országban, hanem olvasgatva a kommenteket vannak még birkák, akiknek ez is elfogadható és meg tudják magyarázni, miért normális egy leadózott pénzből megvett autót megvételekor még kifizettetni 100 ezer forintot mindenféle jogcímen.
A helyzet az, hogy abban mindenki egyetért, hogy az emberek 70%-as sötét hülye, ebben még a sötét hülyék is egyet kell értsenek.
Ha ez igaz, akkor viszont a demokráciában végül is a hülyék döntése érvényesül... itt valami gond lehet akkor...

silent man 2014.01.31. 11:05:25

@kkkchris:

Abban nem lennék annyira biztos, hogy egy 1000-2000 eurós jó állapotú, szívó benzines kocsi költségei az alatt a 4 év alatt nagyobbak lennének az általad vázolt 1,5-2 milliós 1.6 turbódízelnél, főleg, ha beszopsz egy laza turbó-, vagy ne adj isten kettős tömegű lendkerék-cserét, esetleg költeni kell az üzemanyagellátó rendszerre, vagy részecskeszűrőre. Nem beszélve arról, hogy sokak nem fűtött garázsból viszik reggelente oviba a gyereket, az ilyen rövid utakat pedig semmilyen autó nem szereti, de egy kényes turbódízel a legkevésbé.
Saját példámból szíves figyelmedbe ajánlom, hogy céges autóként általam használt Vectra B 2.0 benzines kocsi vegyes fogyasztása kíméletes hajtással 8 liter volt 2 év alatt, de tartós 120 km/h sebességnél, autópályán 6,2 litert evett. 1500 EUR-ért ilyenből jót vehetsz, és a reálisan elérhető 2,5 literrel kisebb dízelfogyasztással számolva nem leszel előbbre a Te általad vázolt kocsival, feltéve, ha az értékvesztést, mint olyat költségként fogod fel, ráadásul mi már az oviban vagyunk a benzinessel, amikor te még nagy hidegben hagyod 4-5 percet ketyegni a dízeledet (mielőtt esetleg lehurrognál, párhuzamosan használunk egy-egy 2.5 TDI-t és egy benzines Fordot, látom mennyire meghálálja a dízel a pár perces járatást hidegben, 27 éve vezetek, közlekedésgépésznek tanultam és hibátlanul adtam le több, általam évekig használt céges kocsit 100.000 km feletti futással).
Végül még annyit, hogy hadd élje mindenki úgy az autós életét, ahogy jónak látja és ne próbáljuk a pofátlan lehúzásokat alaptalan ideológiákkal megtámasztani, hagyjuk meg annak ami : pofátlan lehúzás.

Krissal 2014.01.31. 11:10:43

@silent man:
+1
"Végül még annyit, hogy hadd élje mindenki úgy az autós életét, ahogy jónak látja és ne próbáljuk a pofátlan lehúzásokat alaptalan ideológiákkal megtámasztani, hagyjuk meg annak ami : pofátlan lehúzás."

románc cuvée 2014.01.31. 11:13:48

A csöpögő demagógia, a nagy sírás, meg jajjezszemétkormány-ozás közben azért lehetne egy kicsit a mocisokra is fókuszálni. Pl. kintről behozott rotyogókra mi a 3,14csának kell befizetni 65-80eFt-ot, amikor 1. úgy is döglött a magyar motor piac, 2. a robogó vételára 400-500ojró (tehát aránytalanul magas az +állpított csáp), 3. esetleg azért veszi az illető,h spóroljon, és ne a dugóban döglődjön, 4. stb.?
Szóval veszel vmit x-ért, és lesz belőle 1,3x a végére...persze ez csak arra vonatkozik, aki nem rest legalizálni a nem 50-es robogóját. Itt is lehetne mit fehéríteni, a kül. illetékeket,adókat betenni egy felező díjcsomagba.

közösperonos átszállás 2014.01.31. 11:16:36

@fairlane: "Vagyonszerzési illeték tavaly még nem volt"

Külföldön vett autóra. (Ld. idézett (3)-as pont.) Ha papíron nem direktben vetted Jörgtől, hanem tőle Kovács Józsi vette meg, aki nem helyeztette forgalomba, hanem eladta neked Sopronban, akkor te forgalomba tudtad helyeztetni (hiszen megvolt a teljes tulajdonlási lánc a két db. adásvételi szerződéssel), de beszedték (volna) az illetéket. Ha viszont, akár csak papíron, te vetted Jörgtől külföldön, akkor meg nem.

silent man 2014.01.31. 11:26:08

@kkkchris:
" 1995-ös 142kW-os gépezet? Bazz ez azért nekem egy kicsit erős. Nincs pénzed rendes autóra akkor mégis mi a fenének vesz az ember egy 1995-ös, majdnem 20 éves autót ami 200LE-s??? "

A leírás illik az Audi A6 C4 2.8 benzinesre. Amennyiben valaki talál egy nem rozsdásodó, megkímélt, nem félmilliót futott ilyen kocsit kézi váltóval és elsőkerékhajtással, az könnyen lehet, hogy akkor is futni fog, amikor az általad előírt ("Az meg szintén erős hogy nincs a családnak pénze egy 1.5-2millás autóra hanem 3-600ezerért kell valami...)" Tdci, Dci, stb. már elbontásra került.

totalcar.hu/magazin/technika/2012/06/30/romok_es_motortormelek/

Azt pedig nyilván ki tudja számolni mindenki, hogy a többletfogyasztás mekkora futásteljesítményig éri meg neki, és ne is keverjük ide egy selymesen duruzsoló hathengeres kulturált működését egy 1800 és 3000 1/min között használható turbódízelével szemben.

kkkchris 2014.01.31. 11:38:47

@silent man: bár úgy látszott, de én nem arra gondoltam hogy másfél-2 millából egy dízeles autót kellene venni. Csak épp egy újabb benzinest ami kevesebbet fogyaszt pl városban, ez az irány pl a Ford EcoBoost-ban csúcsosodik ki. Én sem vettem dízelt, pont az előtted vázolt okok miatt, nem kockáztattam, és ekkora futásteljesítménynél meg sem érte volna. Lehet rosszul gondolom de talán egy 1-2ezer eurós autóban statisztikailag több alkatrész szorulhat cserére mint egy 5-7ezresben.

BTW: tesóm nevére írattam az autót mint üzembentartó és ha nem okosítanak ki hogy nem ajándékozom hanem valamekkora összeget írjak rá hogy mennyiért adom (kiskapu, már nem emlékszem a részletekre), akkor neki is kell vagyonszerzési illetéket fizetni (ígyis csak ez majd 20 rugóba került...). Úgyhogy van lehúzás mindenhol. Ebben nincs vita.

Egyetértek abban hogy mindenki élje úgy az életét ahogy akarja csak nem szeretem azt a fajta hőbörgést (ezt most általánosságban írom nem személyeskedés) amikor egy nem racionális/optimális/átgondolt döntés miatt fizet az ember összességében többet hogy miért kell neki többet fizetni.

1000rörö 2014.01.31. 11:43:18

Orbánisztán lakóinak ez, és az ehhez hasonló okos dolgok teccenek. Magyarhonban akkor van jól minden ha a pógárok szájában ott van a méteres kékeres, javaslom szavazzuk meg őket és természetesen azt, hogy xarcsút főterén legyen tengeri kikötő ahová ki lehet kötni ezt a sok bornyúúút!!!

kkkchris 2014.01.31. 11:46:22

@silent man: lehet te kiszámolod. lehet sok mindenki aki itt van. de mégtöbben vannak akik nem igazán figyelnek erre tapasztalatom szerint. és emiatt nemfigyelés miatt sokszor annyit "dob ki az ablakon" mint ennek a lehúzásnak az értéke amiatt hogy "autózni márpedig kell".

"Mi az, hogy nem luxus a 15-17 éves prémium autó?
Dehogynem az.
Mert megvenni lehet, nem kerül sokba ..." ezzel nem értek egyet.. szerintem alkatrészárban inkább az autó méret/kategória a meghatározó (mekkora féktárcsa, mekkora felni, gumi.. Mazda3 BMW E46 Ford Focus... kopóalkatrészben nem láttam nagy különbséget, sőt mivel japán talán ez még a legdrágább.

silent man 2014.01.31. 12:13:26

Gumi Audi A6 C4 :
Abroncsok (szériakivitel): 195/65 R 15

Gumi Ford Focus Ambiente : 205/55 R16

Szerinted melyik olcsóbb?

Menjünk tovább?

INTER-HOOD 2014.01.31. 12:38:47

Múlt pénteken papíroztam le, egy általam kintről behozott kocsit,nem kellett semmi ilyen átírási illetéket fizetni a győri okmányirodában.
A kétnyelvű adásvételimre rá van írva a belga város a dátumozásnál.
Mondjátok már meg komolyan, akkor most mi van, kell fizetnem vajon, vagy nem?

INTER-HOOD 2014.01.31. 12:51:55

Múlt pénteken papíroztam le, egy általam kintről behozott kocsit,nem kellett semmi ilyen átírási illetéket fizetni a győri okmányirodában.
A kétnyelvű adásvételimre rá van írva a belga város a dátumozásnál.
FONTOS: 2013.decemberi a dátum, akkor vettem kint.
Mondjátok már meg komolyan, akkor most mi van, kell fizetnem vajon, vagy nem?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.31. 12:52:43

@NIKI LAURA: Attól még, ha nem a lóvé kell, hanem az okirathatmisítás a gond, akkor nem azt kéne felderíteni? Esetleg az okot megszüntetni? (Vagy a lehetőséget. Nem azzal, hogy fizettetünk.) Ennyi a fő probléma.

carlos z. 2014.01.31. 13:11:03

Hát, idáig is sok olyan autós volt, aki annak ellenére sem regisztráltatta külföldön vásárolt autóját, hogy nem kellett vagyonszerzési illetéket fizetni. Csak arra figyelt, hogy a frissen vásárolt gép ugyanolyan típusú, színű legyen, mint a régi, aztán járt az újjal, míg volt a régin műszaki..

JaniR5 2014.01.31. 13:18:00

@citrix:

Fábry Sándornak (aki nyíltan orbán-fan!!!) volt egy - egyébként kitűnő - műsora, amiben a "kommunista" Magyarország hihetetlen ellentmondásait taglalta.

Nos rettenetesen kíváncsi vagyok, vajon a mostani rezsim intézkedéseit milyen jelzővel illetné...

Egyébként a felvetésed kiváló, kristálytiszta logika. A mostani apparátus pont ezt nélkülözi, legalábbis az emberek felé...

JaniR5 2014.01.31. 13:19:39

@INTER-HOOD:

Számítsd ki az illetéket, és tedd be egy fiókba.
Nincs sok kétségem afelől, hogy hamarosan kipostázzák a csekket, esetleg késedelmi kamattal megfűszerezve...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.01.31. 13:53:36

@Krissal: eddig hol éltél, drága barátom?
veszek 2.5 M-ér egy új kisautót. Erre rájön a +100e itt is kapásból mint "üzembehelyezési költség". Csakhogy a 2.5M-s árból 65 000 Ft a reg adó, és mintegy 550 000 Ft az ÁFA.

Magyarán az 1.9 milliós autóból szépen lesz 2.6M az ilyen-olyan illetékek, adók után. 700 000 Ft.

Mindez egy korszerű euro5/6 -os kisautó után, nem egy fillérbaszó euro4 vagy azelőtti rákkeltő dízel romhalmaz dög után.

Ezek után hadd ne sajnáljam azt az okoskát aki behozza az euro4-es dízeles romhalamazát, amivel mindannyiunkat gyilkol, a pár tízezer forintja miatt.

United Steaks 2014.01.31. 14:05:16

Ha már ennyire orbánisztánoztok az illeték miatt, akkor említtessék meg, hogy a regadót az MSZP vezette be, és a mostani kormány csökkentette radikálisan le.

United Steaks 2014.01.31. 14:12:00

@United Steaks:
Ezért kerülhet egyáltalán szóba a használtautók behozatala.

robertocrack 2014.01.31. 14:12:14

@citrix: addig,amíg itt megy csak a szidalmazás,változás sajnos nem is lesz.Ez egy ügyesen bevezetett módszer,ami nem csak itt működik(mielőtt még a saját magukat sajnáltatók elkezdenek károgni)Magyarországon.....

Krissal 2014.01.31. 14:17:42

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
A legkevésbé sem vagyok a barátod, próbálom nem az említett 70%-ból válogatni a barátaim. :D
További mondandódon pedig érdemes elgondolkoznod IQ betyár szociálisan érzéketlen és visszaolvasni.
Nem csak a saját kis romhalmazom miatt csapta ki nálam a biztosítékot, hanem minden egyes illeték kicsapja nálam.

Krissal 2014.01.31. 14:18:46

@United Steaks: Jaj de rendesek. Csupán az unióval nincs az egész összhangban. De nem gond, valaki alkot egy fost és ők szar állagra javítják és ennek kell örülni, na ne már...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.01.31. 14:26:48

@Krissal: mégis milyen szempontból nincs összhangban, drága nembarátom?

United Steaks 2014.01.31. 14:35:32

@Krissal:
Nem azt mondtam, hogy örülni kell. Egyszerűen ez a duma, hogy Orbán személyesen fojtja meg azt a használtautó-piacot egy néhány tízezres illetékkel, ami évekig a nullához konvergált egészen 2011-ig, eléggé átlátszó kiforgatása a valóságnak...

istenbarma 2014.01.31. 14:39:02

ezt az orbánozást azért lenne már jó elfelejteni, mert az elmúlt 20-25 évben soha egyik sem volt jobb, ugyanaz a banda csak más módszer és név. miért gondolja mindenki, hogy bármi is változna ha 20 éve ugyanarra a két pártra szavaz?
egyik hülyébb mint a másik. egyszer s mindenkorra racionálisan gondolkozó szakembereket kéne odaültetni, és nem ilyen szakszervezetekből megmaradt őskövületeket a minisztériumokba...

valamelyik kommentelő szerint pedig nem nagy kiadás 2 milláért kocsit venni, pedig de, egy egyszeri nagyobb összegü kiadás sokkal jobban megterheli a családi kasszát, mint a folyamatos kisebb mértékü. ja persze, ott a hitel, de hát ezt a "hitelből vettem 8 misiért autót" kivagyiságot is el lehetne már felejteni. semmi baja egy 10-15 éves autónak, amennyiben nem ütötte-vágta a tulaj...

de tulajdonképpen meg is érdemeljük hogy ilyen gyökerek irányitsanak minket, hiszen már itt a kommentekből is kiderül hogy páran mennyire lenézik a másikat csak azért mert egy 95ös autóval jár. VICC. kb mintha ciki lenne 20 ezres régi versenybringával tekernem.

MM. 2014.01.31. 14:44:19

Az alapvető gond a vagyonszerzési illeték el van, mert nem az ami a neve..
Legyen eurotax érték 5%a.. Fel kell tenni a szoftvert a kormányablakba és ennyi..
AZ meg mindenkinek legyen a magánügye hogy hány kWos autóval jár. Én is keveset járok, kb 5000km-t igy nagy autóval járok, nem számotevő az üzemanyagköltségem.. És sokan vannak igy..
De az 600 ezres autóra fizessek 100 ezres illeteket.. sztem nem igazságos.
Amugy meg az ideális: egy kis autó városba, egy nagy utazni.. Meg is tenném, de 2 műszaki, 2 biztosítás és a második A0ból indul...
Igy marad az 1 nagy..

De nalunk az autózás a pénzlehuzásról szól minden téren..

Mint ez a törvény is..

madbalee 2014.01.31. 14:47:11

@MM.: A ket müszaki, meg a biztositas nem is annyira veszes. Föleg a biztositas eleg vicces összegek vannak az utobbi 2-3 evben.

Krissal 2014.01.31. 14:50:56

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: A 70%-nak csak a politikusok magyaráznak, nekem nem kötelességem, bye.

Krissal 2014.01.31. 14:54:30

@United Steaks: Sorry, nincs energiám feleslegesen érvelni, csak kiírtam magamból, dolgozzanak rajtad a politikusok.

United Steaks 2014.01.31. 14:57:34

@Krissal:
Semmi gond. Senkinek nem kötelező a tények figyelembe vétele. Sőt, hőzöngéshez nem is feltétlenül szükséges...

nincs_nick 2014.01.31. 15:05:44

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: "Ezek után hadd ne sajnáljam azt az okoskát aki behozza az euro4-es dízeles romhalamazát, amivel mindannyiunkat gyilkol, a pár tízezer forintja miatt."

Épp most olvastam egy tanulmányt, miszerint a GDI (közvetlen benzinbefecskendezéses - euro6-os benzinesek jó része) motorok biza sokkal rákkeltőbbek, mint az eu4-es diesel-ek vagy korábbiak, mivel nem látod és nem érzed a kormot, ergo nem védekezel ellene. Ráadásul ez egyből beépül, mivel annyira apró és a tüdőd sem szűri. Németben éppen most van emiatt balhé a plakett kapcsán, mert sokak szerint a gdi-ket is ki kellene titani.:D

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.01.31. 15:24:59

@nincs_nick: linkelhetnéd ezt a tanulmányt, mert ezt a nagyon apró, érzékelhetetlen részecskés cuccot eddig minden tanulmány az euro4-es dízelekre mondta, ami még sokkal rosszabb mint az euro3-as dízel, mint utólag kiderült.

Aztán változtattak a szabályokon, és euro 5/6-ban elvileg már ezt is szigorúbban nézik.

Persze lehet hogy azóta találtak még valami újat? kérlek linkeld, hadd tanuljak.

Találóskérdés: a WHO nevű gittegylet melyik típusú üzemanyag kipufogógázát nyilvánította egy kategóriában levőnek az olyan barátságos anyagokkal, mint az azbeszt és a mustárgáz?

Gyorgy Nagy 2014.01.31. 15:30:38

Ez a kormány mindenkit lehuz. A csekk adó, tranzakcios dij, 27% áfa ( ebben világesők vagyunk ) stb,stb. Èbresztő!

nincs_nick 2014.01.31. 16:08:06

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Azt nem tehetem, de találsz itt pl. releváns TÜV jelentést: www.transportenvironment.org/publications/particle-emissions-petrol-cars

Külön felhívnám erre a mondatra a figyelmed: "Nowadays, particle emissions from these new petrol engines are higher than equivalent diesel vehicles."

Sajnos ez van, de nem kell aggódni, jönnek nemsokára erre is a szűrők.:D

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.01.31. 16:18:27

@nincs_nick: köszönöm.

hát igen, azt írja hogy 10* több csúnya kicsi golyót ereszt ki annál a dízelnél, ami részecskeszűrős. Viszont egy szűrő kb ezredére csökkenti a mennyiséget, azaz ha majd ezekre is kerül szűrő (ami párezer forint) akkor végeredményképpen a szűrős dízel kibocsátásának mintegy százada lesz csupán a pm kibocsátása...

addig is rohadjon meg minden gdi gyártó aki nem tesz rá alapból egy párezerforintos szűrőt, amíg nem kötelezik rá.

azt azért teggük hozzá, hogy ez mesze nem minden benzinesre vontakozik, csak a gdi-re, és az euro6 már nem engedi ezt a benzineseknek sem. Így lehet euro6 az új suzuki motor, hiszen az nem gdi...

nincs_nick 2014.01.31. 16:55:00

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Nem ilyen egyszerű a helyzet. GDI nem megkerülhető CO2 miatt, szóval GDI-t fogják csiszolni euro6-hoz is. Illetve már van olyan filter, ami "ráakasztással" megoldja a gondot, a mért(!) tartományban. Alatta még mérgezőbb a GDI az egyre tökéletesebb égés miatt.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.01.31. 17:05:43

@nincs_nick:
"GDI nem megkerülhető CO2 miatt"

ami jelenleg benzines euro6-os azzal mi a helyzet?

az nem lehet gdi, hiszen akkor nem lehetne euro6-os. akkor hogy kerülte meg?

corpus alienum 2014.01.31. 20:26:50

@istenbarma: engem múlt nyáron konkrétan kiröhögtek az 1986-os évjáratú, máig nagy becsben tartott, kifogástalan, 1986.-ban 6.750,- Ft-ért vásárolt Csepel Marathon versenybiciklimmel. Még 2 év és oldtimer lesz :)

Imi36 2014.01.31. 20:44:56

Én tavaly szeptemberében vettem egy autót. Idén januárra lett készen az autó, illetve gyüjtögettem össze a regisztrálásra a pénzt. Namármost, nekem be is kellett fizetnem a mai napon 55.000 magyar forintot, vagyonszerzési illeték címén. Valaki magyarázza már el nekem, hogy most akkor ez jogos(mondjuk szerintem igysem-ugysem) vagy nem? Ugye a "vagyonszerzés" ha beszélhetünk ilyesmiről egy 300.000 ft-os autónál, tavaly történt, csak a forgalomba helyezés az idén. Szerintetek?

Circus 2014.01.31. 20:51:45

VAGYONszerzési illeték?

Mikor érünk vajon arra a szintre, hogy ne vagyontárgyként, hanem használati eszközként tekintünk az autóra, mint normális helyeken?

Amúgy érdekes az a vagyontárgy, aminek a puszta fenntartására is másik kisebb vagyonokat kell áldozni...

JaniR5 2014.01.31. 21:07:37

@eko:

Én vettem, fellebbeztem. Majd írok.

Nem kötekedni kellene, meg smiley-kat pötyögtetni, hanem gondolkodni.

JaniR5 2014.01.31. 21:10:10

@Imi36:

Mindenképp fellebbezd meg!!!

Írj egy levelet a NAV-nak, és írd le a teljes sztorit!
Ugyanebben a cipőben járok, most a válaszukat várom.
Ha elutasítanak, ügyvédhez fordulok.

Most már nincs hátramenet...

Imi36 2014.01.31. 21:13:31

@JaniR5: Mielőtt írtál, már eldöntöttem, hogy megfellebbezem. Szerencsére van ügyvéd barátom is, ha kell, én is továbbmegyek.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.01.31. 22:16:36

@Imi36: @Circus:

szerencsésebb volna forgalombahelyezési illetéknek nevezni, és akkor mindenki megnyugodhatna...

Imi36 2014.01.31. 22:33:26

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Szerintem egyszerűbb lenne, ha az egész fizetésünket megkapná az állam, és mi kapnánk(néha) jegyre ennivalót. No, nem sokat, csak annyit, h ne dögöljünk éhen, mert ha meghalunk nem dolgozunk, ergo nem fizetünk be a nagy közösbe. De azért az elgondolkodtató nem, hogy az adózott nettó jövedelmemből, miután azt illetékért leveszem a bankszámlámról, és megveszem az autómat, ami számomra nem befektetés, nem vagyontárgy, még csak nem is péniszméretnövelő, majd miután befizettem a regadó, az első forgalombahelyezésit, mellesleg mindekttő nettó lehúzás, még a nyakamba varrják azt is, hogy fizessek vagyonszerzési, vagy átíratási, vagy nevezzük bárminek adót/sarcot/védelmi pénzt. Ennyi erővel be kell vezetni mobiltelefonra, mikrókra, tv-re, aranyra, nagyértékű gumikra (20-22"). Tudod, itt nem azzal van a baj, h milyen címen húzzák le az emberről a bőrt, hanem azt, hogy nem hagynak lassan élni.

nincs_nick 2014.01.31. 23:49:48

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: CO2 és euro6 külön dolog. GDI azért kényelmes, mert closed-loop üzemben a nagyobb motoroknál is le lehet vele jól nyomni a co2-t, és így a co2 flotta korlát tartható. Emellett euro6 is hozható vele, kettőt egy csapásra, cserébe drága, de nagy motoroknál szvsz más úgy nem nagyon van.

Japánok pedig nem erőltetnek semmit ami drága vagy bonyolult, mert elég nekik, amit ők tudnak. És szívó benzinest csinálni szvsz ők tudnak a legjobban. Nem véletlenül fogy töménytelen 2.4-es japán USA-ban és nem véletlenül vette meg a Ford anno a Mazdát (pont a kis szívó benzineseik miatt, a mostani kisebb benzines Ford motorok többsége még mind Mazda fejlesztés.)

nincs_nick 2014.01.31. 23:57:21

@nincs_nick: Btw, 2.0/2.3/2.5-es mzr/durateq motor jó példa erre. Mx-5-től (ugye 7000 fölé pörgő sportos mociként) Ford Ranger-en át MPV-ig (családi batár) mindenbe belerakták és illik is az összesbe. Pedig csak egy sima 150-200 lovas szívó benzines, de egyszerűen valahogy minden autóban jó vezetni és nem eszi le az ember fejét.

lobster thermidor 2014.02.01. 04:01:35

@Krissal:

Ha megjegyzésed alapján még azt is figyelembe vesszük, hogy a "rezsicsökkentés" nevű propaganda hadjárat taglalásakor ezeknek a két lábon járó agyhalottaknak az a fő érvük, hogy csak a hülyék akarnak többet fizetni az energiáért, akkor most éppenséggel meglepő, vagyis egyáltalán nem meglepő, hogy egy nyilvánvalóan pofátlan, senkinek sem jó állami pénzbehajtást támogatnak.

Italian beauty 2014.02.01. 07:43:48

Vigasztalásul hadd írjam meg mi a helyzet ezzel nálunk Erdélyben. Autóvásárlás esetén itt, ha egy 2oo7 január 1 előtt bejegyzett autót szeretnél venni akkor regadót kell fizetni, attól függetlenül , hogy az autó honnan számazik, belföldi szalonból, külföldről stb.
Konkrét példa : Egy 2oo6-ban vásárolt Peugeot Parner-t akartam venni(2oo6-os gyártmány) , 2 liter dízel , euró 3-as, az előző tulaj itt vette újonnan, befizetett minden 2oo6-ban kötelező illetéket és áfát, és ha ezt most eladja a regadója amit a vevőnek kell fizetni 28oo euró(kétezernyolcszáz) !!!!Magyarán az eladó szinte ingyen kell adja ezt az autót ahhoz, hogy valaki esetleg megvegye, holott erre ő egyszer már mindent fizetett anno.A külföldről behozottak esetén is horror a regadó.Ennyit innen.

Schütii 2014.02.01. 07:58:47

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: "ami jelenleg benzines euro6-os azzal mi a helyzet?

az nem lehet gdi, hiszen akkor nem lehetne euro6-os. akkor hogy kerülte meg?"

Az a helyzet hogy már az EU5 normában is van engedélyezve részecske(korom)kibocsájtás.

en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars

malkolmcole 2014.02.01. 08:43:12

Nekem az a véleményem, hogy ezt az illetéket a magyar új autó forgalmazók vezettették be.

Én személy szerint örülök, hogy a sok német szemét nem lepi el az országot.

Sok aljas ember él autóbehozatalból, nem sajnálom őket. Szívből gyűlölöm a 3-5 éves frissen behozott német bálnákkal villogó újgazdagnak látszani akaró senkiházi vállalkozókat. De ugyanakkor örülök, mert ellátják munkával az autószerelőket. :-D

Rettentő buta nép vagyunk, direkt balkáni-román nepper-csempész szinvonalon akarunk érvényesülni. Mert a kétkezi munka már büdös.

Tisztelet a kivételnek, akik magáncélra hoznak autókat!!!
Tisztelet a kivételnek, akik magáncélra hoznak autókat!!!
Tisztelet a kivételnek, akik magáncélra hoznak autókat!!!

Circus 2014.02.01. 09:45:31

@malkolmcole: jó, hogy a végén kiemelted, azt amit, mert a behozott pár éves német 'szemét' szvsz emeli a magyarországi autópark minőségét...

JaniR5 2014.02.01. 09:55:49

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Amiről te beszélsz, az a REGISZTRÁCIÓS ADÓ.

Örülök, ha te megnyugszol, de én nem tudom a fejem a seggembe dugva várni, amíg a kormány kilopja alólam a cipőmet (is).

JaniR5 2014.02.01. 09:57:02

@malkolmcole:

Te biztos ugyanazt a csatornát nézed???

VOGAben 2014.02.01. 11:35:00

Kövezzetek meg, én szeretem a vw-t. De amit az elmúlt húsz évben művelt, na attól felszaladt a szemöldököm! Legújabb élmény: jetta tsi, 9000 Km után az olajnívó lement az alsó vonalig... mivan??? Long life oil meg 30000 ezres csere, na ja...

boom2 2014.02.01. 13:07:56

@VOGAben: "Kövezzetek meg, én szeretem a vw-t. De amit az elmúlt húsz évben művelt, na attól felszaladt a szemöldököm! Legújabb élmény: jetta tsi, 9000 Km után az olajnívó lement az alsó vonalig... mivan??? Long life oil meg 30000 ezres csere, na ja... "
Mer mit csinált az elmúlt 20 évben?
2002-re az audi szintjére emelte a vw-t és felvásárolta a fél világot, és jobbnál- jobb kocsikat hozott ki skoda, audi, seat, vw név alatt. Kult autókat hozott vissza transzporter, bogár, sirokko..
apropó majd 30 éven keresztül gyárották az 1.6 mpi-t apró fejlesztgetésekkel, így elértek oda, h a kategóriájának legtartosabb, legnyomatékosabb, legjobb fogyasztású motorját hozták létre euro4-es kivitelben.
Ott a 2literes mpi agyonvághatatlan az is 600-800 ezer km futás teljesítmény.
Vagy 1,9 PD TDI tudtommal egyetlen autógyártó se csinált közvetlen hengerenkénti befecskendezős dizelt az elpusztíthatatlan mechanikus vezérléssel 1millió km futás teljesítményt is símán bir.
TSI megalkották a legfaszább 1.4-es turbó motort DSG-vel..

Aztán csak kérdem h mi a problémád azzal ha 2, max 3 dl olaj elfogy 9 ezer km alatt? Ha egyáltalán fel volt töltve ténylegesen a felső nívó szintig..?? Az természetes olajfogyasztás, töltesz bele 2dl olajat azt használod még 5-6 ezer kmt és cseréled.
Na szóval érdekelne mire gondoltál.

boom2 2014.02.01. 13:26:09

említhetném még a w8-as motort vagy a 6 hengeres dizelt is. De a mezei 1,2 is jó volt.. esetleg az 1,9 szívódizelt vagy a síma 1,9 TD-t, ami még szénné tuningoltan is örök élet..

Mercel 2014.02.01. 13:43:49

Az illetékes minisztérium illetékes elvtársainak azt üzenném, hogy népművészeti agyagedénynek tetszenek lenni.
Mindannyian.
BIZTOS megint nem a padlássöprés volt a cél.
BIZTOS megint nem átgondolatlanul (vagy éppen nagyon is átgondoltan) hoztak egy ostoba népnyúzó törvényt.
Még mindig nem tudom eldönteni, hogy ezek ennyire ostobák, vagy ennyire genyák.
Hosszú évek után is 1-1 az arány.

"Frigyes"

Ui. Hülyeség volt lehozni a tippet a felebezéssel kapcsolatban mert 'ezek' bármikor bármilyen idiótaságot képesek kedden délelőtt kieszelni, és kedden délelőtt életbe is léptetni. Visszamenőleg természetesen mert úgy korrekt és etikus.

Mellesleg választások előtt pár hónappal ésszerű lépés .....sztatni az autósokat, nincsenek sokan, gratulálok:D

Mercel 2014.02.01. 13:45:55

Elírtam:

Hülyeség volt lehozni a tippet a felebezéssel kapcsolatban mert 'ezek' bármikor bármilyen idiótaságot képesek kedden délelőtt kieszelni, és kedden délután életbe is léptetni. Visszamenőleg természetesen mert úgy korrekt és etikus.

Mondjuk lehet, hogy nem írtam el és még azon a délelőttön életbe is léptetik.:)

mojszipupi 2014.02.01. 14:06:16

Inkább az áfa csalásokra mennének rá, akkor talán el is lehetne adni az itthon vásárolt autót a hazai piacon.

@VOGAben: Polo 1.2 tsi mben 60 ezer után lánc csere, úgy elnyúlt h a vezérmű és főtengely jeladó is hibakódot dobott kicseréltem a jeladókat is persze hátha de a hiba megmaradt tehát jött a lánc...olyan lánc van benne mint egy biciklin. A dacia teljes élettartam garanciát ad a láncra az 1.2 es turbó motorjában. Hát igen a vw sem a régi már

K.Jani 2014.02.01. 16:24:41

Eloljaroban annyit, hogy lenyegeben jogos a felhaborodas, es csak a szart lapatoljak arrebb, de abba mar bele sem merek menni, hogy ez CSAK egy hosszu folyamatnak az utolso lancszeme. 
Viszont ami szurja a szemem, az ez:"  Autózni sokaknak ilyenkor is muszáj. A gyereket el kell vinni az iskolába, időben be kell érni a munkahelyre, városokat vagy országrészeket kell átszelni naponta, hogy egyáltalán legyen munka. Be kell vásárolni és nem mindig mentség, hogy a meglévő autó éppen lerobbant."  + "Abban a körben, ahol ennyi pénz is sok, az autózás nem luxus, hanem szükségszerűség és pont ezt felejtette ki valahol a számításaiból az NGM." VS:  a legnepszerubb import listarol min. 4 LUXUS auto!!  Akkor most hogy is van ez?! Az a luxus ami nem luxus? Es engem senki se etessen, hogy mindegyik megkimelt allapotu!  Az erintett komentelok, mind arrol irtak, hogy eloszor helyrehoztak(!) amit behoztak! 
Ui.: Az hogy ezekre vagynak az nem ugyanaz, hogy ezekben biznak! 

3dom'f'speech 2014.02.01. 19:55:18

@K.Jani: igazad van, a hatalmas szegénységben a TOP 10 fele (2 BMW, 2 Audi, 1 Merci) ún. prémium/presztízs márka - ha valóban a megélhetés és a napi szükségszerűség lenne a cél a +50-et kipengetni nem bíró elnyomott prolinak, akkor venne egy átlagautót a megbízhatóbb nem-prémium márkák közül, azok nem annyival megbízhatatlanabbak, mint amennyivel olcsóbbak, sőt... és még a fenntartásuk is biztos olcsóbb.

3dom'f'speech 2014.02.01. 20:10:39

@Komojtalan: ha találkoztál volna már az USA IRS-ével (kb. = NAV), akkor nem mondanád, hogy "lazább a számviteli fegyelem"

HardTuri (törölt) 2014.02.02. 01:25:09

A jó kurva édes anyjukat hogy ezek a parasztok(magyar kormányunk) nem értik meg hogy nem kell állandóan kibaszni az állampolgárral.Remélem lesz valaki aki az unióhoz fordul.MIÉRT MIÉRT MIÉRT jó ez nekik???? Nem fizetünk eleget máshol??? adózott jövedelemből vásárolunk autót,és még ez is,nemelég hogy regadót is fizetünk.Basszák meg! Bár csak lenne már április 6.....

olcso 2014.02.02. 07:26:12

@boom2: Említeném még a V5-ös motort : )
süti beállítások módosítása