HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Hogyan spórol a magyar?

2014.04.02. 06:28 Tcomment

Címkék: spórolás autópálya

A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen.

Azonos című írásunk kommentposztja.

307 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr365890059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OmegaMale 2014.04.02. 15:38:56

@Schütii: Kétségtelen, mert GDI-nél ha homogén lambda=1.0 módban is vagyunk, akkor is ott van az EGR... Nagy nyomás + EGR = korom... CSerébe a kisebb NOx-ért... :S.

Ezért is egyszerűbb már a hibrid, mert a nyomatéki rugalmasságot sokkal egyszerűbb villanymotorral hozzáadni egy EURO6-os ICE-hez, mint a megfelelően rugalmas ICE-t EURO6-ossá tenni. :D

ProsTata 2014.04.02. 15:41:16

@Palex:
Már meg sem merem mondani az én kocsim fogyasztását, mert holnap sorban állnak nálam mint a benzinkútnál a megtermelt üzemanyagért! :-D

De tényleg, szinte vártam, hogy itt most majd elkezdődik a licitálás! :-) Ehhez képest még nem is kezdődött el!

Ejoy 2014.04.02. 15:48:15

3,5L-es 245LE-s autóval Debrecen-Budapest családdal, csomagokkal, plusz budapesti autózással, autópályán 120km/h sebességgel, néha ha kell megnyomva, 8,6-9,5l/100km a fogyasztás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.04.02. 15:50:59

Tibi, hát tötymörgő lettél? :D:D:D
Amúgy ennyi, én is rájöttem már, hogy így lehet spórolni.

peter3374 2014.04.02. 15:54:37

Ha kell a pénz a rendőröknek, nekem lenne ötletem...
Kell egy civil autó, hátra egy kamera, olyan képpel mint egy tolatókameráé, vagyis látszanak a távolságok, beállni konstans 130-ra és aki nem tartja be a követési távolságot annak egy szép nagy csekk...
Gyorsan megtanulna a magyar közlekedni.
Ugyanezt el lehet játszani nem autópályán, hanem sima utakon is.
A lassan előző paraszt és a másikat toló paraszt között nincs különbség, mindkettő balesetveszélyes.
De másból nem tanulnak az emberek mint 50.000-100.000-150.000Ft-os bírságokból.

Shadowbull 2014.04.02. 15:56:21

@peter3374: ezt Ausztriaban mar feltaltaltak, alcazott rendorautok maszkalnak igy.

Annyira hogy mar en is fizettem kovetesi tavolsag be nem tartasaert + gyorshajtasert :)

Igaz csak 40 eurot, nem volt veszes.

Palex 2014.04.02. 16:01:10

@ProsTata: Nekem 6 gangos kis dieselem van, méretéhez hosszú váltóval (2000-es fordulatnál 110-el halad).
140 körüli tempót tud tempomat mellett abszolválni 5,5l körüli fogyasztással. De ez 2500-at pörög ilyenkor, tehát még igen kedvező tartományban.
Volt pár benyásom is előtte. 6 liter alatt akkor eszik egy kis benzines is, ha 90 fölé nemigen megy vele az ember.
Persze biztos az én autóim voltak sz@rok, és nekem van botlábam :)

Rossus 2014.04.02. 16:01:53

@rekszem: Miért is? Talán az a gondod hogy, én betartom a sebesség határokat? aki meg 70-80-al megy előttem mert spórol azt meg állandóan előzni kell. Ha mindenki betartaná a határokat akkor nem lenne előzés.

Mert megérdemled 2014.04.02. 16:02:17

"Sokkal jobb lenne, ha a belső sávban a személyautók egységesen 130 táján közlekednének..."

Nem Tibor, az kurvára nem lenne jó, mert infarktust kapnék a sok csigától.

fifibá55 2014.04.02. 16:06:58

@Shadowbull: +1, 30 ejró követési távolság miatt az A4-en, bár nem mondták/mutatták, hogy konkrétan hol és hogyan, ami azért is gáz, mert mi van, ha pl. valaki kijön elém a belső sávba? Nem fogok vészfékezni, de tuti, hogy rövid időre közel kerülök hozzá a sebességkülönbség és a lendület miatt; már lehet is írni a csekket.

fifibá55 2014.04.02. 16:10:28

@Rossus: Welcome to America.. 2-3 óra autózás után még mindig ugyanazokat látod előtted/melletted/mögötted, kis eltérésekkel.. nem európai embernek való!

Kalv 2014.04.02. 16:19:19

Vicces, hogy mindenki Ausztriához és Svájchoz hasonlítja az itteni helyzetet. Nézzétek meg, hogy Szlovákiában és Csehországban mennyibe kerül a matrica és mennyi/milyen autópályájuk van. Nézzétek meg Romániát, ahol még a főutakra is útdíjat kell fizetni a belépéskor. Esetleg azt szeretnétek, ami Horvátországban van, hogy egy hosszabb útért egy irányba többet kell fizetni, mint itt az egyhónapos matrica ára? Aki csak 30km-es útra megy fel az jobban jár, a többiek meg szívnak.
Szerintem elég jó a magyar autópálya helyzet. A hálózat az ország nagy részét lefedi, az utak minőségével sincs gond és az ár is tűrhető. Pont Budapest-Szarvas viszonylatban nem egyértelmű, hogy megéri-e? Na bumm, jó hogy nem az a probléma, hogy nem visz háztól házig autópálya.

Randolph Quirk 2014.04.02. 16:22:23

Dobbenetes ez a korlatoltsag es szemellenzosseg! A szerzo ennyi év utan jon ra olyan dolgokra, amit nem tudott eddig elkepzelni mert (gondolom) egesz eleteben vezetett. De mi van, ha valaki azert "tötymörög" 100-zal, 110-zel, mert tul oreg/fiatal vagy csak fél gyorsabban menni vagy nincs még elég gyakorlata es igy erzi magat biztonsagban???
Persze tudom, az agressziv autosok szerint mindenki hulye aki nem 130-cal megy…

- "Legnagyobb meglepetésemre nem én voltam a leglassabb az autópályán…"
- "Az óra szerinti 120-ammal személyautókat előztem meg, nem is keveset."

>>> Hihetetlen, hogy egy jol ismert autos ujsagiro most szembesul ilyen "furcsa dolgokkal". Eddig hol élt?

Akkor mondok még egy orok igazsagot: Nem, nem mindenki sporol, aki lassabban megy, mint 130!

UI: Ma mar én is a leheto leggyorsabban megyek a szabalyok adta kereteken belul, de emlekszem, amikor kezdo voltam 110 volt a max. amit be mertem vallalni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.02. 16:23:40

" engem ne hatraltassanak a lassuak! "

Akinek sajat autopalyaja van az mondhat ilyet, de aki a kozos adoforintokbol epulten megy az nem.

Az uton sokan vagyunk, tessek vonattal menni sajat kabinban ha ez valakit zavar.

Nem mondhatjuk meg a masiknak hogy hogyan vezessen, mindenkinek van jogsija.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.04.02. 16:23:59

@Palex: ne a Clark Ádám tértől mérjed, hanem csak a tényleges 130-as szakaszt... az nemigen több mint 150 km.

A 7es/8as úton jóval többet vesztesz időben, mert tele van 40/50-es szakasszal, valamint a fogyasztáskülönbség sem ugyanannyi 80 és 100 között, mint 100 és 120/125 között, mivel a légellenállás - ami ekkora tempónál már igen nagy szerepet játszik a fogyasztásnál - nem egyenesen arányos a sebességgel, valamint a sok gyorsítás/lassítás se tesz jót a korlátos szakaszokon.

De ha te úgy érzed neked az az ideális, akkor nyugodtan menj arra.

ProsTata 2014.04.02. 16:25:27

@Palex:
Két kocsim van, az egyik szerintem pont olyan, mint a Tied! :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.02. 16:30:22

@fifibá55: ugyvan. Akikkel egyutt tankolsz egy idoben es messzire mennek hasonlo iranyban mint te azok majdnem mindig veled egyutt allnak meg ujratankolni - szoval egy Denver - LA trippen ugyanazokat az arcokat latod ket napig a benzinkutakon es ha "szerencsed van" a motelban is :)) mindenki cruise controll on ban nyomja a max megengedettel.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.02. 16:32:41

@Mert megérdemled: egy 600km szeles orszagban azert infarktust csak nem kene kapni.
Parizsba kiersz 120-al hajnaltol - estig.

Palex 2014.04.02. 16:38:34

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Én csak az értelmetlen felvetésedre mondtam, mert mi van, ha valakinek számít az a 20-25 perc (ami oda vissza már 40-50)?
Ha meg nem számít, akkor lúd legyen kövér alapon, legyen még +30 perc, ha már úgy is mindegy. A fogyasztás meg mindeképpen jobb lesz.

Kár ilyenekbe belemenni.

A lényeg, hogy aki spórol, az vagy akkor előzzön, ha nem jön senki, vagy gyorsítson az előzés idejére, és rögtön húzódjon ki (valamint ne előtte 1 perccel soroljon ki).

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.04.02. 16:52:36

@Palex: miért lenne értelmetlen?

Az emberek többsége azt képzeli hogy hatalmas időt lehet megspórolni azzal ha nyomja neki. Hát nem: mondjuk balcsiról haza a belsőben tulakodással a nyugodt külsősávos csorgáshoz képest majdnem 5 percet is...

Ha valaki siet, az siessen (a megengedett határokon belül), lényeg, hogy ne próbálja elvenni a másoktól az úthasználathoz való jogot, csak azért mert neki kicsit majd kopik a fékbetétje.

Palex 2014.04.02. 17:08:38

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: De 110-hez képest meg a 80-al lehet spórolni.
Mi a határ, ezt ki mondja meg?
Joga mindenkinek van közlekedni, másokat feltartani viszont nincs.

Negotiator 2014.04.02. 17:18:37

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
nem, nem nyerek. mert úgy megyek, ahogy a szükség és a kedvem tartja. ha sietek, gyorsabban, mert többet ér hogy adott időpontra odaérjek. ha van időm és kedvem, lassabban, spórolósabban.

utalok minden motorost 2014.04.02. 17:24:58

Egyszer egy belső sávban andalgó buzitól megkérdeztem,miért nem takarodik le a jobbosba,mire azt válaszolta hogy ő bizony ráér!-Ja,ha ennyire ráérsz bazmeg,akkor keresd meg a kulcsod a susnyásban!Igen,paraszt voltam,feltéptem a jobb elsőt,kivettem a gyujtáskulcsot,és azzal a lendülettel elhajitottam a csalánosba!!Szerintetek meddig kereste??Tudom,te jol pofán vágtál volna...meg...,de ő nem,mert egy pöcsfej kis provokátor volt aki már attól összeszarta magát,hogy benéztem a kocsijába!

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.04.02. 17:28:41

@Palex: ha kisebb a sebesség, akkor egyre kevesebbet lehet nyerni fogyasztásban az időkülönbséghez képest. Ettől függetlenül persze lehet menni 80-nal is, ha valakinek úgy tetszik.

Közlekedni viszont nemigen lehet úgy, hogy ne tarts föl másokat (az m6-on talán). Maradjunk inkább annál, hogy ne veszélyeztessünk másokat.

Negotiator 2014.04.02. 17:30:09

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
igazad van, kb 155 km az M7en ami Bp-Keszthely között 130as.

A 7esre a kijutás a kérdés, és a Velencei tónál be tud dugulni ha telki járatok csigáznak.

De az Szfv M7-déli elkerülő már jó, a 8ason meg - ha nem szélesítik éppen - 100 ill l10 a megengedett, utána élvezed a 71esen a Balatont vagy elmész Tapolcának, ha nincs művészet csak völgy :)

Budai megoldás: Budakeszi-Páty-Zsámbék-Mány-Bicske-Csákvár-Zámoly-Szfv, ahol az északi elkerülőn lyukadsz ki a METROnál. Forgalom alig, nagy egyenesek, változatos táj.

Negotiator 2014.04.02. 17:34:37

@visszakettopadlogaz:
igen, mindenki pénzéből épült és van jogsija ha vezet. de akkor tanulta KRESZt is, hogy indokolatlanul lassan nem haladunk, és az is jó lenne ha mindenki belátná, hogy az utak azért épültek, hogy egy adott sebességtartományban haladva mindenki tempósan érhessen oda, épségben. ezt a csigáknak és a magassági kormány nélküli repülőknek is fel kéne fogni.

Te-ve 2014.04.02. 17:40:07

Német autópályán az 1.9 TD malac Passat konstans 100-110-es tempónál 4,5 litert evett. Megpakolva. 130-140-nél simán benyeli a 7 litert, úgyhogy nem kicsit lehet spórolni ennyi különbséggel.

Pepejoe 2014.04.02. 17:40:28

Akár (leginkább) mocival, akár kocsival jártam autópálya felé, mindig elhatároztam, hogy fogyasztást döntök vagy csak simán max. a megengedettel megyek de sosem sikerült. Inkább fizettem többet (?) a benzinkúton de sosem tudtam megállni a dolgot, sőt még egy ideig fázni is lehetett a postástól, nem-e hoz egy szép levélkét.
Irigylem azokat, akik képesek folyamatos 100-110-et vagy akár 130-at menni, ha már ott vannak a pályán.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.04.02. 17:48:44

@Negotiator: ez mind szép és jó, de mi a "lassú", mi az "indokolatlanul lassú", és mi az "adott sebességtartomány"? Autópályán pl egy darab 130 van meghatározva, ami nem egy tartomány, hanem egy maximum.

Itt többen a szájukat tépik, hogy a 120 már indokolatlanul lassú, holott a nagyobb járműveknek pl 90 a maximum. Akkor én miért ne mehetnék annyival mint egy kamion?

JaxTeller 2014.04.02. 17:51:04

@Grgabácsi: "fel tudják fogni ép ésszel, hogy az is szeretné megelőzni a kilométeres kamionsort, aki megelégszik az ajánlott 130-as tempóval."
Igen, pontosan erre gondoltam, sajnos nálunk ez a fajta közlekedési kultúra még nem létezik.

Negotiator 2014.04.02. 18:03:05

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
mehetsz, mindenki annyival megy amennyivel akar=tud. aztán mindig ezek egyikéből lesz a baj :)
bízom benned, hogy minden helyzetben fel tudod mérni, ki az aki helyesen választotta meg a sebességét, és ki az aki tötymörög/gyorshajt. és ennek megfelelően vezetsz.
a nyílt óceáni vitorlázás legjobb definíciója: egy életre alkalmas partszakaszra épségben eljuttatni a legénységet- és lehetőség szerint a hajót is.... nem tilos közútra alkalmazni ;)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.04.02. 18:05:29

@Negotiator: bölcs vagy és belátó (ellentétben a sok okoskával, aki 130 alatt büntetne a pályán)

Nigger bácsi 2014.04.02. 18:12:39

Nem értem, miért az üzemanyag spórolásra van kihegyezve a hozzászólások nagy része... De én nem feltétlen csak abban gondolkodom.. Az én esetemben azon spórolok a legtöbbet, hogy a mindenféle lehetetlen helyre kirakott vagy kint felejtett korlátozó táblák miatt nem tud megbaszni 30k-ra a Don Pintér fényképészeinek hada.. És a nyugalom sokkal többet ér, mint a spórolás... Inkább a gyerekre költöm azt a lovét, mint az állam feneketlen zsebeibe tömöm...Ja... És ne mondja senki, hogy be kell tartani minden szabályt, mert akinek a régi hármason az sikerül Bp.-Miskolc távon, és egy táblát sem néz be, az vagy hazudik, vagy ufo.. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.02. 18:13:29

@Negotiator: elkepzelheto hogy felreertettuk egymast:
Ha valaki a torvenyes maximummal ( 130 km/h ) halad az lassu? Szerintem semmikepp.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.04.02. 18:15:47

@Nigger bácsi: jogos, nemcsak fogyasztás miatt lehet lassabban menni, a legtöbb autóban 130 körül már igen erős a zajártalom is...

Negotiator 2014.04.02. 18:43:25

@visszakettopadlogaz:
akkor túl gyorsan olvastam, bocs! ahogy vezetek... :) szóval a 130 nem lassú, még a korlátozás mentes német autópályán sem, ott is ajánlott.

Shadowbull 2014.04.02. 18:58:52

@visszakettopadlogaz: hat, gyorsnak semmikeppen sem mondhato :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.02. 19:00:09

@Negotiator: wow akkor az is szep hogy elolvastad.

Na nem is irok sokat nehogy felhajts a jardara es KET ovodascsoport szulei pereljenek majd engem :)

Amugy safety first.

Negotiator 2014.04.02. 19:05:27

@visszakettopadlogaz:
:)
safety first, yes.

aka:

Negotiator 2014.04.02. 18:03:05
@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
(...)
a nyílt óceáni vitorlázás legjobb definíciója: egy életre alkalmas partszakaszra épségben eljuttatni a legénységet- és lehetőség szerint a hajót is.... nem tilos közútra alkalmazni ;)

Teshow 2014.04.02. 19:08:42

Van ennek a történetnek egy másik olvasata: ha valaki dolgozik az autójával, DE már nem cégautóval jár, sőt még csak céges flotta üzemanyagkártyát sem kap, hanem az üzemanyagköltséget (az avulást még véletlenül sem) egyszerre hirtelen "beépítik" a fizetésébe, az gyorsan átrendezi a gondolatait.
20+ éve ingázom Budapest és egy vidéki város közt. Amikor régen magam fizettem, akkor megérte, mert kijött a munkadíjakból. Ha cégautóval jártam, az meg maga volt a Kánaán!
Pár éve azt gondoltam, abbahagyom, de Magyarország elkezdett olyan jól teljesíteni, hogy minden (valódi) vállalkozás elmenekült az országból (bocs, ez nem politizálás, egyszerű tény) és újra az autópályán találtam magam, a családi egyterűben, zsebből fizetett tankolással!
Gyorsan rájöttem: dolgozni nem lehet úgy, hogy alsóbbrendű utakon mászkálsz. Egyszerűen nem működik.
A másik, amire a bloggerhez hasonlóan rá kellett jönnöm: spórolni KELL valahogyan! Nincs más, lassan kell menni: 110 körül óra szerint!
Nem voltam szokva hozzá, unatkoztam, elaludtam, telefonáltam, szenvedtem!
De az autó fogyasztása drasztikusan kevesebb lett, amivel a szokásos futásteljesítmény alapján havi 15-20eFt körül (!) spórolok!
Ezt pár éve lexartam volna, de a mai gazdasági helyzetben igenis tétel. Úgyhogy most ennyivel járok és pont!
Jah, és tegyük hozzá, az autó ezzel a (szinte virtuális) terheléssel, rendes olajcserékkel gyakorlatilag bármennyit elfut. Mivel jelenleg esély nincs a cserére, így ez is számít!

Ps: Én sem örülök, hogy fillérbaszó lettem, de úgy látom, ez még így marad egy ideig (esetleg kicsit rosszabb lesz)!

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2014.04.02. 19:21:57

@Vasastom: a végén kiderül, hogy a V8-as avensisek 3liter alatt fogyasztanak... LOL

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.02. 19:37:13

@Shadowbull: a nemet viszonyok kozott foleg :)

a mult heten hallgattam a radioban hogy egymillio autopalyan levezetett merfoldre ( 1.6M KM ) Nemetorszagban 17, az USA ban 21, Californiaban ( ez becsles ) 9 halaleset jut. Kiugroan magas NewYork allam es (Chigaco miatt gondolom) Michigan.

Amugy az utakon evente kozlekedesi balesetben annyian halnak meg mint a vietnami haboruban osszesen. ( kb 50.000 fo )

Teshow 2014.04.02. 19:41:27

@visszakettopadlogaz: "Akikkel egyutt tankolsz egy idoben es messzire mennek hasonlo iranyban mint te azok majdnem mindig veled egyutt allnak meg ujratankolni"
Nagy igazság, erre rímel az én történetem, amit gyakran elmesélek!
Tehát: mész egy tetszőleges nagyváros tetszőleges főútján - dugó, ahogy illik.
Előtted hatalmas teherautó. Idegesít. Nem látsz tőle előre, de a feliratait már tudod kívülről.
Egyszerre elértek egy keresztutcához, ismered a környéket, felcsillan a szemed.
Lekanyarodsz, majd a környező kisutcákon vad száguldásba kezdesz. Tekeregsz, kanyarogsz!
Nyomod a gázt, haladsz előre szépen!
Nnnnaaa ... már megelőztél minden lúzert, ideje visszatérni a főútra ... a következő kihajtásnál nagy diadallal kifordulsz ... ööööö ... ugyanaz után a teherautó után :o

Katana750 2014.04.02. 19:42:09

@Schütii: Ok. Értem. A Fiatról: Nekem is volt, Tempra 1,9tds, bizony tényleg menni akart. 70 alatt nem bírta az 5.et és tényleg volt egy olyan érzésem,hogy imád pörögni,(diesel létére) mindezeket 5,3-5,5 literes fogyasztással.

kisörDög 2014.04.02. 19:58:10

Én évi 15e kilométert utazom autópályán, 130-140 tempó általában,és nemjó.Állandóan valamit kerülni kell,vagy valaki elől félre menni.A múltkor Csehországból hazajövet csak úgy gondolt egyet a kamionsofőr és bevágott elém (klasszikus,plussz túllépte a megengedett sebességet is),hát ez a legroszabb.Magyar volt.Általában a kelet európaiak csinálják ezt,főleg török kamionosok.DE Aki a 110 et tartsa annak sem jobb.Aki pedig 160 és felette repül,annak sem,sőt,nem érti miért nem kotródik el (szó szerint)időben előle a lasabban haladó.Beszélgettem egyszer egy ilyennel,BMW-s,és nem érti meg,sőt az utak legroszabb vezetőjének tartsa azt aki lasabban megy.Merthogy azzal védi igazát hogy Németországban lehet száguldozni mégis nyugalom van az utakon.Lehet száguldozni persze,ott lehet,de ha az átlag sebesség nagyobb,akkor nyugodtabb is az út mikor ilyenek az ember háta mögé érkeznek.Nem értik meg hogy a sebességük sokkal nagyobb és ez tönkreteszi a ritmust az autópályán.Azt az ember hiába mondja neki hogy mennyi a megengedett sebesség,ők törvény felett vannak,a Német példát tisztelik,merthogy az működik,és ahhoz tartsák magukat.

csakazértistotalcar 2014.04.02. 20:06:27

@Grgabácsi: ...meg a civil autókban járőröző rendőrök kikapkodják a letolós-villogtatós jópofákat és kapásból 250 euróval kezdik a beszélgetést. Ami általában eltart 10-12 percig, hogy a fószer megtanulja, hogy a nagy sietség nem olyan kifizetődő. Azért, mert egyes helyeken nincsen sebességkorlátozás a németeknél ez nem jelenti azt, hogy az általános 130-al menő a szabálytalan!

csakazértistotalcar 2014.04.02. 20:13:40

@eßemfaßom meg áll: A "legfeljebb" szó a magyar nyelven a felső határt jelzi, ellentétben a "legalább" szóval, amelyik az alsó limitet jelzi. Vagyis a legfeljebb "x" km/ó sebesség az "x" vagy "x-1.2.3..." km/ó jelent, míg a legalább pedig "x" vagy "x+1.2.3..." km/ó sebességet ér

EBL 2014.04.02. 20:17:31

@Tippszmix:
Igen, odafigyelek a vezetési stílusra. Ez nem tötymörgést jelen, hanem azt, hogy ha zöld lámpa, akkor gáz (néha padlóig is), ha piros, akkor messziről motorfék (néha üresben gurulás). Legalább 25-30% múlik a vezetési stíluson.

Jókat röhögök magamban, amikor 500 méterre van egy piros lámpa, üresben gurulok 45-tel, a mögöttem jövő vörös fejjel behúz a belső sávba, padlógázzal megelőz, majd satuzik a piros lámpánál. Én meg üresben mellégurulok a külsőben, mire éppen zöldre vált a lámpa, és én jövök el hamarabb, miközben ő másfélszer annyi üzemanyagot füstölt el.

kayaibrahim 2014.04.02. 20:17:56

Hülyén vezetni lehet gyorsan is meg lassan is. Hiányolom az empátiát, az idősek, a kezdők, a kismamák, a spórolók, a defenzív vezetők és a mérsékelten gyorshajtók felé.

Hurri Kán 2014.04.02. 20:35:26

Ennyire nincs miről írni?

Beer Monster 2014.04.02. 20:41:37

Az autópályahasználat érdeke

- a közlekedőnek
- a vidéki lakónak
- és a Bp külvárosinak

Ez 9 millió ember, ezek szerint adóból kell fedezni. Jól mondom?

Elemir 2014.04.02. 20:48:12

Nem értem az egészet. Én az asszony miatt biztosan nem mennék a hosszabb úton.
Eleve úgy gondolom mindig a sofőr dönt, másodsorban aki nem rutinos, nem is lesz az, ha mindig a könnyebbet választja!
No meg, mert eleve relatíve gyorshajtó vagyok (kövezzetek meg), azaz a büntetési határérték lehetőségeit GPS szerint kihasználom.
Én pályán is, én ezen nem spórolok, mert egyszerűen élvezem. Egy Debrecen-Budapest oda-vissza 30 km/h különbség már nem kevés időben. Egyrészt később kelek, és korábban otthon vagyok.
Persze kinek mi a fontos :)

Gomme 2014.04.02. 21:04:48

Hu öregem milyen felfedezést tettél!! :) Ha nem nyomod a gázd 90fölé akkor alig fogyaszt a kocsid. Megsugok két dolgot. Az usaban azért van a legtöbb államban 55 MPH speed limit, azon túl hogy kevesebb a baleset kevesebbett is fogyasztanak a kocsik az amerikai 5,7-eseket meg kordában kell tartani különben már nem lenne mit az avensisedbe tenni.
A kamionok is 90km/h ra vannak leütve , nem véletlenül. Ekkor fogyaszt a 13 literes sorhatos diesel még jól és még halad is. Ha 80nal megy még kevesebbet eszik de mindenhonnan elkésik a fuvar, annyival meg nem eszik kevesebbet. Ha még akarsz faragni a költségeken akkor anyuka ne szoljon bele a vezetésbe (olvason az uton mondjuk Moritz novelákat, lehetőleg antikváriumos könyvből az olcsó) és járj az 5 főuton. A kocsi még jobban fog fogyasztani és a 3K ft is megmarad! szerintem az avensisből bőven ki lehet hozni a 6 alatti fogyasztást, oda vissza meg lehet járni 7500ftból. A megmaradt pénzt meg el lehet bulizni szombat este :)))))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.02. 21:05:27

@Elemir: "eleve relatíve gyorshajtó vagyok (kövezzetek meg)"

en akkor megkoveznelek...
ha köd van es lecsokken a latotavolsag akkor nem szabad rongyolni csak mert a sebessegkorlatozas megengedne, lasd lézerjani
ugyanis a relativ gyorshajtasnak ez a definicioja...

Elemir 2014.04.02. 21:11:23

@ProsTata: Respect!

Ennyi, de tényleg.

Én ha 140-nel megyek az úton és túl gyorsan jön valaki, akkor vagy lassítok és megvárom, vagy ha későn eszmélek (pl épp takarásban volt), akkor akár gyorsítok is.

Nem szeretek feltartani senkit sem, de azt sem, hogy ha engem feltartanak.

Elemir 2014.04.02. 21:24:43

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Kövezz.
Értem, hogy ma már van ilyen fogalom, bár egyértelmű mire gondoltam, kár kivenni egy részletet egy kontextusból. Sebaj. Rosszul fogalmaztam, ez van.

Ha pedig megemlítetted, akkor a ködben sem megyek lassan, csak annyira amennyire biztonságosnak érzem. Ez általában több, mint sokaknál. Nyilván, ha baleset lenne bármi miatt, akkor a retekklubbon azt hallhatnád, relatíve gyorsan hajtottam, tök mindegy ki volt vakon. Este vagy esőben is.

Az embereknek mások a képességeik, céljaik.

Én senkit nem bántok, nem is akarok. Fel sem tartani. Én csak ugyan ezt várom papa. Kövezz :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.02. 21:34:42

@Elemir: nemar :)
csak vicceltem

en is tobbel szoktam menni, es felveszem a ritmust mert nem akarok egy tót bömbit a hatsomba, inkabb parszor a kotelezo adot befizetem a Don Pinternek, 30e az ugyis apropenz az auto fenntartasahoz kepest

autouton meg kifejezetten ongyilkos dolog ora szerint menni mert akkor mindenki eloz, es valaki meg csak elcseszi elobb-utobb

igazságbajnoka 2014.04.02. 21:39:42

Tibi!

Mint már korábban is írtam ugyanolyan cipőt taposunk. Akarom mondani Ave' Toyota 1999' 4AFE ferdehátú, ezüst. 295E van benne. Köszöni szépen most romlott el 2x is egymás után. 1. Önindító felújítása 15E-ért és 2. megadták magukat a csomagtartó teleszkópok... fapálca... még van türelmem. Ennyi, tényleg, meg kötelező kopó-fogyó. Ja, pótkerekes LPG-s.
DE! Vagy nem ugyanolyan autónk van, vagy valamelyikük valamit rosszul csinál. 2013. LPG-vel megjártuk Dél-Csehországot 7,2-vel. HU-A Szeged-Bp-Bécs-Linz pálya 120, aztán A - CZ Linz-Lipno nad Vlatou fő- és alsórendű, 60-90 szerpentin (na jó sok lejtő is volt). Anya + gyerek (6 hónapos) + Apa. Egy heti apartmanos cucc + babakocsi, járóka, meg miegymás... csomi fullig + anyóülés és lábtere ablakig pakolva. Oda 7,3 vissza 7,1. 2012. Szeged-Hortobágy (akkor még csak 2,5 fővel) főút és alsórendű 75-85. Nézelődős, fagyizós szintén LPG-vel 6,4. Szeged melóba járás 7-9 km minden nap (sok a cucc, nem lehet bicajjal vagy busszal menni...) constans 9. Benzint évente 1-2 teli tankkal kap, de csakis prémiumot, úgyhogy benyás fogyasztásról fogalmam sincs... Valamit csinálj az a (NEKEM a világ legjobb) autóddal mert "sokat fogyaszt" Te Kedves típustárs. :)

Üdv.:
J. Dani

antika13 2014.04.02. 21:56:12

Ezért utálok autópályán menni, mert a gyorsaságot keményen meg kell fizetni. Mondjuk Kecskemétig fél óra különbség van a pálya és az 50-es út között. Egyszer próbáld ki,hogy a budai kapunál nem jobbra mész a nagy körúton, hanem balra a vasútállomás felé. Meg fogsz lepődni, gyorsabb és rövidebb is.

OmegaMale 2014.04.02. 21:58:37

@kisörDög: volt olyan év, amikor évi 30 ezer km-t ingáztam osztrák-német viszonylatokban. Nagymotoros (2.5+) benzines autóval, 90-110-es tempóval (simán 8 liter alatt). Nem ugyanannyit vesz ki az emberből 90-110-es tempónál a vezetés, mint 130-150-es tempóval. Feltéve, hogy vki vezetésre alkalmas éberségi szinten ül autóba és nem közúti veszélyeztetéssel próbálja magát ébren tartani, a lassabb stacioner tempó kifejezetten pihentető tud lenni. Unalom ellen ott a zene, rádió, utastárs.

Egyszer pár kollégával utaztam, prémium bérautó, péntek délután németből haza, jaj de sietünk.
Ki a pályára, 170-re a tempomat, kb. 1 percen belül megérkezik a pénteki csúcsforgalom 110-zel az állítólag húdegyors német Bahn-on... Fék. Kivár, levillog stb. Aztán megint tempomat 170-re, majd megint fék és így tovább. 45 perc után kolléga kiáll a kútra, hogy Ő elfáradt... Ketteske váltja, Ő már csak 150-nel éri utol a tömött kocsisorokat. Ugyanúgy 110-es tempót autóztak, legkésőbb két óra után minden kolléga elfáradt... Nem értünk haza előbb, mintha akár csak 130-at mentünk volna. Pedig nem Magyarország volt.
Amikor nincs nagy kamionforgalom, akkor 100-110-zel szépen lehet haladni. Kamiont kielőzni 130-cal és vissza 100-ra a külső sávban. A személyautók a külsőben kb. ennyivel mennek. Aki szeret "egyedül" lenni, addig gyorsít, míg "légüres" térbe nem ér és szépen visszaáll 110-re. Előttem-utánam persze ugyanúgy ott van a tömött sor, mégse látom így nem is zavar.

Térspecialista 2014.04.02. 22:12:18

@visszakettopadlogaz: "Nem mondhatjuk meg a masiknak hogy hogyan vezessen, mindenkinek van jogsija."

Ez hülyeség....az egyik haveromnak pl. nincs, a múlt héten elvették. :)

ZYLO 2014.04.02. 22:41:42

Az autópálya nemcsak drága, de unalmas is. Jobban szeretek a kertek alatt menni és mást is látni szalagkorláton kívül. Akkor van értelme autópályázni, ha 1. nagy a napi táv, 2. éjszaka van (olyankor viszont áldás a pálya).

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.02. 23:07:28

Spórólni úgy lehet ha érintőre veszel egy kamiont,és akkor nincs menetszél.
:-)
Vagy tapadókoronggal huzatjuk magunkat:-)

B.GY. 2014.04.02. 23:11:11

Én azóta nem mentem pályán mióta megszüntették a 4 napos matricát.2-3 hetente megyek Gyöngyösre.A 10 napossal pont egyszer tudok lemenni.A havival esetleg 2x.Az M3-ason leérnék 40 perc alatt.A 3-as úton 1-1.5 óra.

Stratocaster 2014.04.02. 23:28:17

"Az a szégyen hogy egy ilyen cikknek meg kellett születnie... Spórolás, szegénységtudat, magyarország jobban teljesit."

A spórolás nem baj és nem feltétlenül függ össze a szegénységgel. Mikor kiköltöztünk Svédországba, eleinte nekem furcsa volt mennyit beszélgetnek a kollégáim erről, pedig az itteni viszonyok között is a módosabbak közé tartoznak (programozók vagyunk). Sokaknak Priusuk van, és hétvége után sokszor az a téma, hogy "szombaton 4,3-t csináltam Dániába menet". Szóval ha valahol meg lehet fogni a pénzt és ha közben nem sanyargatjuk magunkat feleslegesen, az szerintem mindig pozitív.

2014.04.03. 06:09:25

Havonta 1x-2x teszem meg a Győr-Gödöllő utat, és ha nem sietek, akkor sima országúton. Nem nagy a különbség az autópályához képest, legfeljebb 10-15 km. Viszont nyugodtabban és kevesebbet fogyasztva jutok el oda. 90 körül 6-6.5 l-t eszik a gép, 120-130 körül meg 8-9-et. Menetidőben nagy a különbség. Mivel végig van autópálya, 2 óra alatt vígan ott lehet lenni, míg ez országúton inkább túllépi a 3-at. De az a közel 7000 forint, amit megspórolok egy oda-vissza úton, kellő fájdalomdíj. És ráadásul a táj is szebb.

Nátán Apfelbaum 2014.04.03. 06:10:56

Az autópályán történő biztonságos közlekedés legfontosabb eszköze a tükör.

Shadowbull 2014.04.03. 07:20:41

@OmegaMale: en pont ugy vagyok vele hogy olyan 180-200as tempoig egyaltalan nem faraszt jobban a vezetes mint a totymorges, ha van lehetoseg siman benyomom a tempomatot 200-ra es megyunk.

Ami nagyon faraszt az a nagy forgalom, amikor minden savban mindenhol vonulnak a lemmingek, jellemzo idopont peldaul nagypentek elotti csutortok este, tomott sorokban megy a forgalom keletre, van amikor a normal 5 ora helyett 7-8 orat megyunk. Na az faraszto pedig ott nincs tempo, mert minden tele van.

Aztan ugyanez a szakasz visszafele husvet hetfon szinte tok ures, 4,5 ora, es fele annyira sem faraszto, pedig sokkal gyorsabban haladunk.

peter3374 2014.04.03. 07:43:52

Az biztos, hogy sokat lassultak az autópályák.
Az m7-en pl. valós 130-nál alig előz meg valaki, azért jó tempó, mert nem kell állandóan ki-be kacskaringózni.
A 120 az baromi idegesítő lehet, tarthatatlan, ott mindenki vagy gyorsabb vagy lassabb az embernél vagy gyorsítani vagy fékezni kéne.
Mondjuk üresek is a pályák... sokszor van úgy, hogy 30km-eket nem megyek ki a külsőbe, mert ott is kevés az autó, mögöttem a belsőben meg senki, pláne a Balatontól nyugatra...

Mondjuk azokat is megnézném, akik a cseheknél nézik a kedvező fogyasztást és tartják a 110-et a külső sávban.... Ott csak belső sáv, a lehető legrövidebb ideig tartózkodni a külsőben, az gyilkos...

mihály nyilas 2014.04.03. 08:07:36

Ez is csak nálunk van így, keletebbre leszarják, mert óccsó a benya, nyugaton leszarják, mert fussa rá... madeinhángri...

GöTi 2014.04.03. 08:26:33

Visszasírod a 3 napos matricát...

Az is aljasság volt.

A legtöbb üdülő, családlátogató ember odamegy valahová, majd vissza. Nem autózik közben az autópályán.

RETÚR pályajegy kellett volna a kezdetektől.

De ameddig hat elemis, bekiabálásra gombnyomogató szellemi toprongyok és oligarchák ülnek a parlamentben, nem várhatjuk a tisztességes állami működést.

Doktorbalu 2014.04.03. 08:49:28

@tehtube: Németorszagban komoly büntetes jar erte! Csomoszor hallani a radioban is, h merik a követesi tavolsagot es nem szaroznak, neha civil kocsibol mernek, kiszednek a forgalombol es kesz! nem tudom pontosan a büntetest, de par 100 euro, talan 3 pont es 1 honap jogositvanyvesztes!

Doktorbalu 2014.04.03. 09:12:36

@OmegaMale: hat ha vlki 45 perc vezetes utan elfarad, annak nyilvan megfelelö az ebersegi szintje es teljesen kipihenten ült volan möge, ugye?! en inkabb azt mondanam a 190- 200 ill. afeletti tempo kivan nagyobb odafigyelest, a 160- 180 a normalis utazotempo, a 100- 110 inkabb faraszto, mert nem törtenik semmi, raadasul sokkal tovabb tart az ut. hanyszor van itt nemetorszagban, h 200-on a tempomat es elhuz melltettem egy 5-ös bmw vagy a6 audi, 130- 140nel meg egy cinquecento is lehagy, ennyi! nyilvan a csucsforgalomban nem lehet megfelelö tempoval menni, viszont ha a tömeg 110-el ment, Ti sem tudtatok volna 130- at menni!

Andr1s 2014.04.03. 10:08:00

Különben már rég el kellert volna hagynunk az autópálya építéseket.
Építsen autópályát az a gazdaságilag stabil és erős ország ahol sok a főút és a mellékutak minősége is kiválló.
Az autópálya építés luxus aminek költsége még relative magas díjak beszedésével sem térül meg valami gyorsan.

Nem vagyunk olyan helyzetben hogy ezt a luxust megengedhetnénk.

Egy autópálya szakasz áráért nem egy teljes autóutat lehetne építeni ami minden szempontból jobb lenne.
Rossz minőségű mellékutaink és utaink kiváltása megtörténne,legésszerűbb döntés lenne.Aki sporol az ugyis 100-110 el hajt tehat autout eleg aki meg gyorsan annak meg ugyis van penze a 110 miatti tullepes megfizetesere.

Nekunk nem luxusutak kellettek volna(pl m6) hanem minél több autóút ami gyakorlatilag autopalya.csak sokkal olcsobb es ingyenes.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.03. 10:53:26

@kukakuka: "Nekunk nem luxusutak kellettek volna(pl m6) hanem minél több autóút ami gyakorlatilag autopalya.csak sokkal olcsobb es ingyenes."

hahahahah mekkora Humor Herold vagy
ha nem csak az M2 lenne ugymond gyorsforgalmi ut hanem pl. a Penteletol delre levo M6os, meg meg par masik autopalya, akkor tutti kellene a matrica oda is :))

nem mellesleg szeritnem az M2, M6 Penteletol delre levo szakasza, illetve az M4 Bp-Szolnok szakaszan kivul nem tudom egyik autopalyarol sem elkepzelni hogy kivalthato lenne gyorsforgalmi uttal

es felhivnam a figyelmedet az altalam hasznalt gyorsforgalmi utra, ugyanis az azt jelenti hogy nincsen ott szintbeli keresztezodes, es varoson kivul megy

autout mar regota meg van epitve... azt minek epitenenek, melleje meg 2*1 savot?

Mumia 2014.04.03. 11:19:42

Autópályára nem spórolni kell menni. Ill, de időt spórolni. Akinek ez a párszáz forint számít, az szerintem amúgy is tovább nyujtózkodik az autózással mint ameddig a takarója ér.

Aki 110-el akar spórolni az legfőképpen azzal tol ki aki meg menne rendes autópálya tempóban. Ha tényleg annyira spórolni akar akkor vegye fel a kamionok sebességét és álljon be mögéjük, úgy nem tart fel mást pluszban.

A tolást meg kiprovokálják a lassabban haladók. Azt hiszik hogy ha nem megy közel akkor nem is akarja megelőzni és neki ugye bérelt helye van a belső sávban. Villogni meg ugye bunkóság. Csak feltartani a másiikat dicső magyar szokás.

kisörDög 2014.04.03. 11:37:39

@OmegaMale: Amikor nincs nagy kamionforgalom akkor lehet.De van mikor nem lehet elkerülni és akkor felér egy ítélettel,bármilyen is a tempó.Főleg Csehország.Tranzitország,keveredik az összes típusú vezető,Prága-Brno tömve az estek 70 százalékában,olyan mint egy városelkerülő,televan.Évtizedek óta tudják hogy nem bírja az az út a terhelést,mégsem lessz új út,hanem a következő,szinte tíz évben kiszélesítik az külső szélét (amire úgysem mehetsz kb 90 centiméterrel).Brno után nyugalom van délben is. Ott 170 és 5-10 percig sokszor egy autót sem érünk utol... Mondjuk Szlovákiában rend van,ott állandóan köröznek a rendőrök,és a szabálysértésnek az ára megegyezik Németországéval,és ahogy ott is,nincs kegyelem.A cseh lusta,mindenen hőbölög,semmi sem tetszik nekik,emiatt hát a rendőrség (minisztérium) sem akar problémát,inkább alig-alig állítanak meg,és ha gond is van,nevetséges összeg a büntetés.Csehországban nem ösztönzi senki arra a sofőrt hogy a forgalom ritmusát felvegye.A spórolás nem okvetlen csak akkor lehetséges ha lassabban mész,hanem akkor is ha folyamatos a tempód........... Amúgy mostanában megkedveltem az új első osztályú utakat.Jobb mint az autópálya.Nem mászik rá annyiszor a kamionos,elég széles,ráadásul biztonságos mert meg van adva ahogy az autópályáknál is hogy mekkora szöge lehet maximum egy kanyarnak.Hálistennek van is egy rész ahol 50 km-el rövidítünk (150 helyett 100km),időben viszont ugyanott vagyunk mivel lasabban haladunk,de nyugi van,ott már a benzint is megérzi az ember,jó.Szeretem ezeket az utakat.Pl. Szlovákiában jártam az összes autópályán és gyorsforgalmi úton,ott ügyes,rendeben van mindenhol.Még Pozsonyban is.De a cseheknél ámen.

kisörDög 2014.04.03. 11:41:03

@Nátán Apfelbaum: Plussz a jó reakció és a távolság betartása. (néha nemlehet,attól függ mennyi szúnyog repked az ember körül)

GERI87 2014.04.03. 15:21:38

"Autópályán alapvetően 130-cal szoktam menni, persze nem a műszer szerint, hanem kimértem GPS-szel, "

A GPS is csal! Sőt szerintem az mér pontatlanul és azt hiszed a kocsi méri rosszul, pedig valószínüleg nem...

Érdekes, nekem hajszálpontosan annyit mutat az óra mint másnak...
A gyárak összebeszéltek és mindenkinek direkt annyit csal? nemhinném...
vicc már ez a GPS-es seb. mérés....

"hogy kábé 138-at mutat a sebességmérőm, amikor a tempóm 130. "

Nem annyi, jól mutat valószínűleg te meg "gyorshajtasz"...

"De mi lenne, ha óra szerint 120-szal mennék az autópályán? Ami tulajdonképpen 110-112 km/óra."

Komolyan elhiszed hogy 8-10 Km-ert csal az óra?
Nem valószínűbb hogy a (pláne ha mobilos) sima mezei civil GPS-ed nem olyan precíz mint ahogy hiszed?

Shadowbull 2014.04.03. 15:25:04

@GERI87: teljesen biztos hogy csal az ora, es a GPS a jo.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.03. 15:38:11

@GERI87: nekem tutti 10%al tobbet mutat az ora
a kozteruleti sebessegmerokon szoktam lecsekkolni habar egyszer mar elofordult hogy viccesek voltak es ok is radobtak a +10%ot :)))

GERI87 2014.04.03. 15:42:33

@Shadowbull:

De ennyit? és az meg ennyire jó? nem hinném...
A mobilos mérés - amit szoktak - nekem komolytalan.

ProsTata 2014.04.03. 15:43:22

@GERI87:
Komolyan hiszem, hogy csal az óra. És én eddig CSAK olyannal találkoztam, amelyik felfele csal.

Ennek több oka lehet. Egyrészt a gyártók trükközhetnek, optikailag "javul a fogyasztás, jobban megy a kocsi".
Másrészt a gumiméret nagyon nem mindegy! A gyártók esetleg valamilyen megfontolásból benne hagynak a mérésben egy méretváltásnyit.

Nekem pl. ugyanannak a márkának két különböző típusa van. Mindkettő 4 km/h-t csal állandóan. GPS-el, útszéli figyelmeztető-tájékoztató radarral összevetve egyaránt.

A GPS számítást végez, nem áll érdekében csalni, ott a cél az elérhető legnagyobb pontosság. Vagy hogy van az, hogy ugyanazt a sebességet mérem a különböző GPS eszközökkel és programokkal? Drága eszközökkel is. DE ne szóld le a mobilos GPS programokat, mert pl az újabbak már nem csak a NASA műholdjait látják, hanem az orosz navigációs műholdakat is. Csak a szándékos szoftveres korlátozások miatt nem navigálnak 10 cm-es pontossággal. Ismétlem hardveresen lehetséges lenne, de terrorizmusellenes megfontolások miatt vannak butítva. Az én Samsung S4-esem 20 másodpercen belül bepozicionál minimum 20 műholdat! Ebből néhány elég lenne a cm-es pontossághoz.
A régi sima AGPS rendszerek valóban buták voltak, de arra nem is telepített ép ésszel senki navigációt.

Shadowbull 2014.04.03. 15:48:49

@GERI87: ha te most hallod eloszor hogy a gyartok szandekosan mutatnak tobbet a vezetonek mint a valosagos, akkor te vagy nagyon fiatal vagy vagy pedig az elmult 10 evet egy dobozban toltotted.

A legtobb gyarto sebessegfuggoen valtoztatja a "hiba" merteket. 100 folott 10% siman benne van.

Ettol fuggetlenul az auto pontosan tudja mennyivel megy, csak neked nem azt mutatja.

A GPS-ek ha egyszer megtalaltak a muholdakat, nagyon pontosan mutatjak a sebesseget, plane ha az konstans.

GERI87 2014.04.03. 15:57:32

@ProsTata: @Shadowbull:

Jó! nektek van igazatok....megnéztem.

Azt tudtam hogy az óra csal, de nem, hogy ennyit...mondjuk ez sebességtől is függ én meg nem megyek gyorsan, ott a GPS és az óra közötti mért különbség is kicsi.

Elemir 2014.04.03. 16:36:51

@Shadowbull:
Ha jól tudom azért van csalásban, mert ha egy nagyobb papucsot teszel alá, akkor már a sebesség nem lesz jól mérve. Emiatt egyel nagyobb papuccsal mérne jót. (elvileg)

Bár lehet rosszul tudom.

ProsTata 2014.04.03. 16:46:28

@Elemir:
Van benne igazság, de statisztika is jobban jön ki. Írtam ugyanezt korábban.

grease monkey (törölt) 2014.04.03. 17:48:31

@GERI87: Rendelet kötelezi a gyártókat a csalásra:

eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:120:0040:0048:HU:PDF

5.3. A kijelzett sebesség a jármű tényleges sebességénél nem lehet kisebb. A vizsgálathoz használt, a
fenti 5.2.5. szakaszban meghatározott sebességeken a kijelzett sebesség (V1) és a tényleges sebesség (V2) között a következő viszonynak kell fennállnia:
0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 4 km/h

Amúgy a GPS-szel szintén kitörölheted, sok dologtól függ az aktuális pontossága (műholdkonstelláció, tereptárgyak, időjárás, elektromágneses interferencia, stb).

3dom'f'speech 2014.04.03. 20:52:41

tényleg hatalmas felfedezés, hogy az autók tartós kb. 90 km/h körül rendkívül jól fogyasztanak!!! :P

GERI87 2014.04.03. 21:02:50

@grease monkey:

"Amúgy a GPS-szel szintén kitörölheted, sok dologtól függ az aktuális pontossága"

Erősködnek hogy nem, úgy néz ki ahogy utána néztem hogy (már) mindenképp pontosabb - főleg nagy sebességnél - mint az óra, na mindegy...

papptibi 2014.04.03. 22:56:56

@ColT: Csak kipróbáltam, milyen az. Egyszer!

Narancskommunista (törölt) 2014.04.05. 09:59:47

Az igazság az, hogy a napos vagy 4 napos hiányával leginkább azoknak adnak még egy pofont, akiknek a lakhelyük közelébe nem építettek még autópályát, vagy amerre gyakran járnak, ott nincs. Mert egyszer kapnak ott pofont, hogy fizetik az adót, az autópálya nem önfenntartó, ha a beruházást is nézzük, ők viszont nem használják, lapunkat forgalmas főutat meg adott esetben igen. És akkor ha néhanapján elutaznak, és 1-1 napra használják, akkor sok bőrt elhúztak róluk. Az éves ugyanis eleve használat arányosan sokkal olcsóbb, mint a 4 napos volt, vagy a napos lenne, de ez nem elég, mert vegyenek 10 napot 1 napra is. Sokkal igazságosabb lenne km alapon, vagy legalább nap alapon arányosan.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.05. 10:34:25

@qwertzu:
Ha használat arányos lenne, akkor ha a teljes pályadíj bevételt változatlannak hagyjuk, az a rendszeres használóknak valamivel drágább, az alkalmi használóknak sokkal olcsóbb lenne.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.06. 01:05:42

Még nem olvastam a kommenteket, bocs ha már volt.
Én fogyasztásoptimalizálásnál a tempomatra esküszöm.Berakom 100-110 körülire és megyek vele többszáz, néha 1000-2000 km-t is.És olyan fogyasztásokat profódukálok egy 2.4-es benzinmotorral, mint korábban, tempomat nélkül egy 1.4-es benzinmotorral.Csak hát ehhez az európai/magyarországi forgalomsűrűség igen ritkán alkalmas.Talán úgy éjszaka 2-3 közt...De aki tudja, próbálja ki, megéri.Ha még olvassa ezt egyáltalán valaki...
süti beállítások módosítása