HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Szolgálunk és védünk. De kit?

2015.04.08. 06:22 Tcomment

Címkék: rendőrség lopás toyota prius

Nincs ebben a sztoriban semmi, csak egy történet egy ellopott és megtalált autóról, ami végül mégsem lett meg. Mert csak.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

304 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr947349558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2015.04.08. 13:42:39

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: @Mercel: Nem Akkezdet Phiai mondták először..."I never eat a pig 'cause a pig is a cop": www.youtube.com/watch?v=HNHjgd2k8l8

csedársajt 2015.04.08. 13:50:41

@WatchFun: Kevés fizetés, rossz lehetőségek, bürokrácia. Pont mint az egészségügyben, oktatásban, mindenhol.

Evvel mindent indokolni lehet.

A valóság az, hogy egy olyan országban, amit bűnözők vezetnek, nem is érdeke senkinek odafent,hogy igazi rend legyen. Ennyi.

Amig a sok birka hagyja, hogy ez igy maradjon, addig így is lesz.

Birka népnek nincs hazája, farkasok uralkodnak rajta.

Anyád a baráthal 2015.04.08. 14:17:00

Ellopták a biciklimet a pincéből. A rend kedvéért kihívtuk a rendőrséget. Két fiatal srác kijött, és felvett egy jegyzőkönyvet. Amikor körülnéztek, megtalálták a levágott lakatot eldobva. Azt mondták ne nyúljunk hozzá, kihívják a helyszínelőket az ujjlenyomatok miatt ...

... amikor kijött a helyszínelő, első dolga volt, hogy kézbe vegye és összefogdossa a lakatot!!!
Azután odaadta nekem, mert még használható (nem a lakatot vágták el).

1nobody 2015.04.08. 14:45:07

Mindenkinek.

Olvasgattam a hozzászólásokat. A rendszer valóban szar. És valóban tönkretették a sok "átszervezéses" intézkedéssel. ÉS még mindíg igaz. Mi kell a háborúhoz : pénz, pénz, pénz.

A cikkről : a 112 számot hívva valami központban csörög ki, ahol jó ha egy közalkalmazott veszi fel. HA nem akkor is egy központ és nem kapcsolnak le helyi szervhez hanem valóban a rendszer tehetetlensége miatt MAJD VISSZAHÍVNAK. Akinek vissza kéne hívnia egy már de 10 órakor agyonstrapált valaki, akinek nincs is embere arra, hogy azonnal kiküldje neked. Ne azért mert még mindig reggelizik, hanem mert NINCS. Kiemelt kerületben 2 járőr pl. Azok is címen vannak, mert arra is ki kell menni ennek a sok embernek ha a szomszédban hangosan szól a zene. A nincsből nem lehet.
Ugyanilyen nincs az is ha a nyomozóról bezélünk akinek az ügyedben nyomoznia kéne. VAlóban kiégve nézi azt, hogy az irodája ajrtaján nem tud kimenni a sok aktától, amiben olyan iratokat is kell készítenie ami - igen - csak a bürokráciáról szól. Teszik ezt azért mert vannak jogvédők és egyéb joghoz értő személyek akik ha valamibe is bele lehet kötni belekötnek, hogy miért nem így vagy úgy csinálta a rendőrség. Így a rendőrség a seggét védve annyi papírral veszi körbe magát, hogy aztán már az ügy nem is látszik benne.
Amúgy ha a rendőr elfogja az autótolvajt és bakanccsal az arcára tapos, azt felveszi valaki és holnap már nem rendőr. Ezért ő is a seggét védi és a mai szabályoknak megfelelően udvariasan megkéri a Bűnöző Urat, hogy hagyja abba amit tesz éppen, és amennyiben ráér, egy előre egyeztetett időpontban fáradjon be a kapitányságra. Egyéb esetben az állásával, a megélhetésével és a családja megélhetésével játszik. Azt elvárják tőle, hogy legyen intézkedése, pedig ugye nem szabadna az állampolgárt zaklatni. Régen ha a rendőr megállított senki nem vette zokon, ez a munkája. És nem is várták el tőle, hogy legyen meg a megfelelő számú intézkedése, hogy a statisztikája megfelelő legyen. MA igen, ezért bizony ha nincs elég azért is elővesz, hogy miért nem a nem létező járdán sétálsz.
Autó lopás : régen egy egész nagy osztály volt talán emlékszik mindenki a GFO-ra. Valaki kitalálta, hogy a járműlopásokat is kerületenként kell nyomozni. Ami ugye azért jó dolog, mert a tolvajok sem kerületenként dolgoznak. ÉS olyan hozzáértő emberek kapják az aktákat aki ( nem bántani és leszólni akarok senkit ) de nőből van és amikor azt mondod neki, hogy a lopott autód Skoda Fabia 1.4 16V megkérdezi mi az a 16V. Hiszed, hogy meglesz. Mi se hittük.

Összefoglalva : valóban sok rendes rendőr van, akad olyan is aki dolgozna de a rendszer, a jogi háttér, az anyagi háttér a feladatai mind mind megnehezítik azt, hogy gyorsan reagálhasson és hatékonyan.
Ehhez jön a sok jogvédő, a kiskapuk sokasága ami sajnos valóban a bűnöző urak malmára hajtják a vizet. Hiszen segget védve nem lehet gyors és hatékony a rendszer. Nem hiszik el, hogy a rendőr dolgozna értük, de elhiszik, hogy basztatja az állampolgárt. Nincs bizalom, van viszont békjó a nyakba. Aztán ha nincs eredmény csodálkozunk. Senki nem mondja, hogy mindent lehessen a rendőrnek. De ha nincs mivel ( se fizikai se jogi eszköz, háttér ) és nincs aki megtegye, hogyan várunk eredményt.

Talán érződik, van rendőr a családban. Tudom, hogy akarna dolgozni, mert ő is szeretne sikeres lenni a szakmájában, ami annyit jelent, hogy elkapja azt akit kell. Hallom, hogy ha felmerül egy téma mennyi keserűség van benne, mennyi ötlete van, amit nem tud megvalósítani. A rendőrségnek egyre szélesebb feladatköre, egyre több bürokráciája van és egyre kevesebb embere van erre. A társadalom is csak negatívan ítéli meg őket, ez hallatszik a kommentekből is. De azért elgondolkodtató, hogy a kezdő kisrendőr fizetését kompenzálni kell, hogy elérje a minimálbért. Azon gondolkodtál e, hogy a McDonald1s-os krumplisütő fiú sem felel büntetőjogilag azért ha túlsüti a krumplidat, a bérkompenzált kisrendőr minden intézkedéséért viszont igen.
JA és, hogy senki ne higgye azt, hogy csak a partvonalon kívülről ugatok. Az említett Skoda a családban volt, hiteles, és 5 évig fizettük még a részleteit annak a hitelnek, amit azért vettünk fel, hogy az ellopott autó után a bankot ki tudjuk fizetni. Addíg nista autó. Családban volt még egy Ibiza is amit elvittek. A mostani kocsinkban már Pajzs rendszer van.
Nem megmagyarázni akarom a dolgot. Mint a magyar focit sem lehet. Ami szar az szar. Csak megértetni kicsit a hátteret. Ezt a rendszert felülről vezérlik, még csak azt sem mondom, hogy direkt rosszul. De mindennek kihatása van mindenre, minden intézkedés, átszervezés évekig kihat. Minden hiányzó forint kihat. Régen jó volt a foci, volt aranycsapat meg minden. Még a 80-as években is ment valahogy a szekér. Mostanra mi van!? A dolgok egymásra épülnek.
ÉS még valami az egyik kommentelőnek: a tafipax nem azért személytelen, mert a rendőr nem mer eléd állni, hogy bírságoljon. Azért, hogy a korrupciót kizárják a rendszerből. Állami seggvédés.

Majzi 2015.04.08. 14:45:32

Nálunk egy sportmotort loptak el. Megtudtuk ki volt a tettes, hol van a motor. A rendőröknek megmondtuk, név,cím, és, hogy ott van a lopott motorunk.

SEMMIT nem tettek.Nem tehetnek semmit, volt a szöveg.

Személyesen kellett elmennünk a tetteshez és rákérdezni hol a motor? Pár nap múlva visszalopták.

hideghetvege 2015.04.08. 14:55:31

@1nobody:
Jól látod a dolgot, sokáig lehetne még sorolni az átlagember számára hihetetlennek tűnő részleteket. A folyamatos átszervezések, statisztikakényszer, a fiatal és gyakorlatlan állomány, a képzelt álomvilágban élő vezetők, stb. Úgy általában az államigazgatás nem működik megfelelően, és ebbe beletartozik a rendészeti igazgatás is.Mint már említettem előzőleg, az egészet elölről kellene felépíteni tanulva az eddig elkövetett hibákból. Persze tudom, hogy ez nem valósítható meg..

GERI87 2015.04.08. 14:56:41

Nem lep meg hogy így álltak hozzá, ez a jelen..
Ez az állam, ország és minden intézménye már csak azért van "hogy legyen", "csak úgy" céltalanul, motiváció és perspektíva nélkül.
Max egyesek öncélúan kihasználják.

Azért az egyes rendőrökkel túl nagy baj nincs a tapasztalatom szerint, maga a szervezet ami egy bürokratikus szar.
Ez sem ma fog megváltozni...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.08. 15:18:36

Tetves köcsög magyar rendőrség, nem jók ezek semmire, csak szondázunk és mérünk, meg persze bírságolunk, amihez értenek.(Tisztelet a néhány kivételnek, akik viszont erősítik a szabályt...).Remélem kaptok azért valami gempát a biztosítótól.Bár az meg a másik szemét banda, ha csak tehetik, igyexenek kivakarózni magukat a térítés kötelezettsége alól.Ilyen kib@szott világban élünk... :-(

Tenoce · http://www.deezer.com 2015.04.08. 15:55:13

Eppen 1 honapja loptak el a szinte uj Prius 3-somat. Jo olvasni utana ezt a cikket. :(

Tenoce · http://www.deezer.com 2015.04.08. 15:57:10

@nyelv-ész: megadnad az elerhetoseget. AMilyen hulye vagyok, ismet Priust fogok venni, de most mar fel akarok keszulni ra.

melaena 2015.04.08. 16:00:25

Nem kene bantani a rendoroket,sok dolguk van.
Par hete reggel fel 6kor munkaba menet megallitottak az utcan.

- Szemelyit! Kes,kabszer van ?
- Semmi ilyesmi,most keltem,munkaba tartok.
- Ahhoz kepest,hogy most kelt,elegge fel van porogve.Pakolja ki a zsebeit a motorhaztetore

Atnezte a zsebeimet,benyult az ovem moge is,a hideg keze a boromet (seggemet) erintette,hanyingert kaptam.
Adataimat lekerdeztek,majd a par perces procedura vegen tovabbengedtek.
Vajon ha mondjuk lett volna nalam az esti meccsnezeshez egy kis fu,akkor mi tortenik?
Bevisznek,nem erek be a meloba,elveszitem az allasomat.
Nekik ugyanugy egy strigula,mintha a te kocsidat talaltak volna meg.
Nekem pedig tonkreteszik az eletemet egy olyan buncselekmeny miatt,aminek nincs aldozata.
Erre van ido ...

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2015.04.08. 16:02:18

Életemben összesen háromszor volt (lett volna) szükségem rendőri segítségre, mindháromszor lepattintottak és nem csináltak az égvilágon SEMMIT. Legközelebb ha bajom van biztos, hogy nem hozzájuk fogok fordulni. Szolgáljuk a fejeseket és védjük a seggünket.

Nbl 2015.04.08. 16:15:24

@internal_combustion: Ez is jó módszer, de van lightos verziója, ha hívod a rendőrt, bármilyen módon bele kell venni a mondókádba, hogy fegyver is van a sztoriban, arra egyből ugranak. Pl.: "engedéllyel tartott (gáz)fegyveremmel sakkban tartom"

ommm 2015.04.08. 16:21:50

@EQMontoya: Nekem 89 ezerért. Nem Allianzos a KGFB-m.

ommm 2015.04.08. 16:23:31

@R!ck4: Felejtsd el, az volt rajta és egy vicc az ügyintézés. Az is megérne egy cikket. Végül a 2 milliós autóra kaptunk 825 ezret, ami éppen jobb, mint a semmi. De agyhalál, ami ott megy.

ommm 2015.04.08. 16:24:18

@szeri13: Az lett volna a következő a nagyszervíz után.

fektoh 2015.04.08. 16:29:55

Nem kellenek ahhoz külön rendőrkapitányságok, hogy megmutassuk, a 21. században is kőkorszaki módon működik a rendőrségi kommunikáció: még egy kutyaólon belül sem értenék meg egymást a "rend bátor őrei".

Warning! Egy megtörtént esetet bemutató megahosszúságú komment következik, gyengébb idegzetűek inkább görgessenek.

Sztori:
- hölgy rokonom hosszú hétvégére utazik, előtte meglátogat minket, pár sarokra tőlünk leparkol (Bp)
- megjön a férje, az ő autójával mennek tovább, majd ha megjönnek, elviszik az asszony kocsiját
- pár nap múlva visszaérkeznek, az autónak hűlt helye
- illetékes r. kapitányságra be, feljelentés, körülmények elmagyarázása, adatok felvétele, papírmunka - majd értesítjük, viszlát
- 3 nap múlva telefon a kapitányságról: itt van nálunk az autó egy telepen, a hosszú hétvége alatt lakossági bejelentés érkezett, hogy az egyik ablak nincs teljesen felhúzva, kollegáink kármegelőzési intézkedést foganatosítottak és elszállítottuk egy őrzött telepre a gépjárművet xxx Ft megfizetése után a gépjármű átvehető.
- rokon szépen megköszöni, hogy megóvták a gépjárművét, ha már ő ilyen nyomorult volt, hogy nem húzta fel az ablakot rendesen, de azért egy pár kérdése felmerül:

1. Mielőtt elszállították az autót miért nem kereste meg őket a rendőrség, hiszen lassan az aznap épp viselt alsónemű színét is ki lehet deríteni az emberekről pár perc alatt, pláne egy olyan szervnél, amelynek birtokában van az állampolgárok legszemélyesebb adatainak jelentős része?

2. Ha már elszállították az autót miért tartott csaknem egy hétig, mire végül értesítették a tulajdonost?

3. Amikor pár napja megtették a feljelentést az autó eltűnése miatt miért nem bukott ki azonnal az adatok rögzítésekor, hogy az autó napok óta a rendőrségnél van?

A válasz némi zavaros magyarázkodás a személyiségi jogokról és adatkezelésről meg hogy "aznemúgyvanhogy ide beírom és a rendszer látja, hogy amott meg azvan, hát ez lehetetlen, ilyen rendszer meg számítógép a világon nincsen hát ez nem egy szcifi túl sok filmet tetszett nézni térjünk már vissza a földre stb." szóval lehet a kasszához fáradni és Bp külsőre kitaxizni az autóért.

Ezek után ha az elmúlt 10 évben a rendőrségi informatikai rendszerek fejlesztésére költött összeg 1 Ft-nál nagyobb volt, akkor biztos vagyok benne, hogy az zsebekben landolt és nem hardver és szoftver lett belőle. Az állomány informatikai képzése pedig láthatóan nyomokban sem létező fogalom (a motiváltságukról és probléma megoldó készségükről eddig is voltak tapasztalatok, ez nem meglepetés)

Adalék1:
- ezt követően 2-3 hónappal az autót a rokon eladja
- a vevő egy hét múlva kétségbeesetten hívja: gond van, mert az autó lopott! (WTF?), most akartam átíratni és azt mondják az okmányirodában, hogy hoppá! rendőrségi körözés van a járművön
- telefon az okmányirodába, kedves, segítőkész hölgyikének tényállás vázolása, jóindulatból rendszám alapján megmondja (telefonban nem is szabadna ilyen infót kiadnia), hogy x. hó x-e óta a yyyy rkp. körözi ezt az autót, mert lopott
- aha, szóval a yardról felhívtak, hogy megvan az autó, mert ők vitték el, papírt is adnak az egész hercehurcáról, de annyi eszük már nincs, hogy ezzel egyidejűleg azt is összefuttassák, hogy akkor a feljelentés lezárható, nem kell körözni, hiszen megvan!
- rokonban bevillan, hogy ő azóta ment vagy 10.000 km-t az autóval, még külföldön is volt, mi van, ha egy közúti igazoltatásnál kibukik, hogy körözik az autót (ami a férje nevén van, és mivel nem vette fel a nevét nem egyértelmű, hogy milyen kapcsolatban van a tulajjal), akkor őt egyből viszik a fogdára a köztörvényesek közé, amíg ki nem derítik, hogy az autó valójában nem lopott? Az eddigiek alapján ez meddig tartana a rendőrségnek, napokig?
- telefon az érintett rkp-nak, illetékes kapcsolása (harmadjára sikerül is), tényállás vázolása (megvan az autó ti adtatok róla papírt barátom nálatok is megvan a dokument), kérés a körözés törlésére
- válasz: hátaznemúgyvanaz! be kell jönni személyesen aláírt papír pecséttel huszonháromésfél példányban és akkor visszavonjuk.
- félóra emberi mivoltból kikelt üvöltözést követően végül hajlandóak voltak visszavonni a körözést személyes megjelenés nélkül.

ommm 2015.04.08. 16:32:28

@1nobody: Tudom, értem, pontosan. Ezért írtam azt, amit. Megerősítettél benne.

Rónarider 2015.04.08. 16:48:45

Szóval vannak akik akarnának, mernének, tennének, csak hát a rendszer? Lószar duma. Akkor mire való a szakszervezet, ha nem tudja kitaposni a BM-ból a normális közrendhez való feltételeket? Persze állami alkalmazott nem sztrájkolhat, mondjuk észre sem vennénk.

kitiltott, de seráfütty 2015.04.08. 16:55:41

Nekem megtalaltak az ellopott telefonomat. Igaz, olyan 4 evvel kesobb, egy telefonos boltban tartott razzia soran kijott a nyertes IMEI szam. Csak, amig 4 evvel elotte 45 ezret ert a telefon, a megtalalas idopontjara ugy a tizedet. De meglett!!! :)

Nancsibacsi 2015.04.08. 17:23:00

@m.o.p.: Én ezt a casco önrész mintájára fizessenek 10% dolgot megfordítanám: Ha a rendőrség megtalál egy autót, akkor a biztosító fizessen neki 10 százalékot. Ha nem találja meg, akkor lóf.szt se. Ha nem csak trafizással tudnának pénzt behajtani, hanem bűnüldözéssel is, akkor talán fölemelnék a pohos s.ggüket, legalább akkor, amikor megmondják nekik, hogy ki az elkövető, és hol van.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2015.04.08. 17:31:50

@BitPork: "Biztos vagyok benne, hogy lennénk páran akik beengednénk az autóba a rendszámfelismerőt."

Elég lenne mondjuk az összes taxiba...

Kalmár Csaba 2015.04.08. 17:41:36

Szívemből szóltatok!Amikor a motoromat ellopták egy véletlen folytán megláttam az utcán egy srácot motorozni vele.Hazáig követtem, majd kihívtam a rendőröket.Kijött 2 egyenruhás és megkérdezte a sráctól, hogy van-e egy ilyen motor a garázsában.Ő közölte , hogy nincs és elmentek, mert ez nem alapos gyanú!Majd felrobbantam a dühtől.Amikor megpróbáltam jobb belátásra bírni és picit megegyengettem, kihívta a rendőröket és én kaptam büntetést önbíráskodásért...
Vicc ami itt van.

Balthazor Hellman 2015.04.08. 17:50:14

@ommm: Tudom, sok történetet hallottál már, de van egy konkrét példa arról, hogy milyen az, amikor a sajátjukat keresik a kékek. Történt ugyanis, hogy egy ismerősöm eladásra kínálta a fia kerékpárját a neten (barkácsáruházas "összteleszkópos"). Megjelentek a rendőrök, mert egy ilyet keresnek. Később visszajöttek, és lefoglalták. Ismerősöm sejtette, hogy bukta a bringát, amit tényleg a család vásárolt még évekkel ezelőtt, de azt álmaiban sem gondolta volna, hogy elmarasztaló határozat érkezik, benne büntetéssel (20 vagy 25.000 huf), magántulajdon megsértése, vagy hasonló szöveggel... A hatóság odacsapott, keményen...

Ezek után természetesen ügyvéd, fellebbezés, gyomorideg, álmatlan hajnalok, stb.:
Eredmény: Felmentették, de a bringát nem kapja vissza, azt egy határozattal, már odaadták a sértettnek... polgári peres úton megpróbálhatja visszaszerezni. Persze, egy kb 10.000 huf értékű kerékpárt...

A legfontosabb részlet: A ténylegesen ellopott kerékpár egy vidéki kapitányság állományában dolgozó egyén rokonáé volt... Neki most van egy bringája ismét...

Iszonyatos hibamennyiség és szabálytalanság volt az ügy során, és mielőtt valaki azt gondolná, hogy kamu, hát... nem az...

Minden irat megvolt ahhoz, hogy a médiában is megfelelő figyelmet kaphasson az ügy, de senki nem akart ennél nagyobb bajt...

Rónarider 2015.04.08. 17:50:53

@Jumper1: ez de gáz. egy szemtanú mem megalapozott gyanú? hívtál volna egy havert, aki hamisan tanúskodik neked, akkor bemennek?

leitomi 2015.04.08. 18:59:47

Tessék mondani, ez a hátulról villogok megállítom mióta szerepel és melyik törvényben?
Irányjelzek, lassítok, aztán vagy meg tud előzni hazafelé a pilisben, vagy megunja....

Mallorca 2015.04.08. 19:15:06

Sajnállak ommm, rossz érzés lehet, bár érthetetlen, hogy miért nem kötöttél cascót.

Pár szót a Rendőrségről. Egyetértek veled, már csak azon kellene elgondolkodni, hogy miért jutott ide a Rendőrség. Millió oka van, csak néhányat példának.

A rendszárváltás óta folyamatosan politikai játékszer a Rendőrség, mostanában ez különösen igaz. A jogszabályok szinte csak a munka nehezítésének irányába változtak, rengeteg kedvezményt vettek el a rendőröktől, ennek egyenes következménye a hatalmas fluktuáció, az állomány hígulása, minden hivatalos nyilatkozat ellenére nagyon magas a létszámhiány.

Nem álltatlak javulással, a júliusban esedékes új HSZT. a várható béremelkedés ellenére újabb leszerelési hullámot fog generálni.

Pár éve a körmendi iskolába kb. ezren jelentkeztek. Idén 300-an. Ebből kellene kettőszáz alkalmasat kiválasztani...

Emellett a társadalom maga is tehet arról, hogy ilyen a Rendőrség, hiszen kevés kivételtől eltekintve a pillanatnyi, illetve rövidtávú érdekek miatt maga is a Rendőrség ellen volt (van).

Széchenyi mondta: "Minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt érdemel..." Ezt sokan így módosították: Minden országnak olyan rendőrsége van, amilyet megérdemel. A miénk pont ilyen.

Még rengeteg problémát és okot lehetne írni, nekem most hirtelen ennyi jutott eszembe, és ez nem kifogás. Ezek a tények.

Semper Fidelis 2015.04.08. 19:42:18

Rendőrök...ja. A dolgozó, bérből élő polgárral szemben marha nagy legények, amikor meg oda kerülne a sor... á, bele se kezdek.

Mondjuk a jogszolgáltatás (direkt nem igazságot írtam) is megér egy misét...

Kalmár Csaba 2015.04.08. 19:43:14

@Rónarider: Franc sem gondolta, hogy a végén még én jövök ki rosszul a történetből.Az eset után feljelentést tettem a srác ellen és a szembesítéskor azzal szembesültem, hogy a hadnagy név szerint ismeri és elég jó kapcsolatban vannak, tegeződtek , viccelődtek.A végén önbíráskodás miatt én jártam hónapokig bíróságra.Az vigasztalt csak , hogy pár hétig szívószállal ette a tökfőzeléket is :)
Ja és utána átfestette a motoromat és hónapokig azzal járkált, mert a rendőrség szerint nem volt beazonosítható.

1nobody 2015.04.08. 19:45:49

@melaena: Ferljebb szólt valaki igazat. Mert ez ugyanúgy statisztika neki, mintha elkap egy autótolvajt. ÉS a szép benne. Te elmégy elterelésre ( így hívják ha nem vagy visszaeső és vállalod, hogy pár hónapot bejársz egy helyre ahol végül elmondod, hogy megbántad, többé nem szísz semmit sem, majd aláírod ugyanezt és mehetsz ) és semmi bajod nem esik. De a tortúra ehhez majd 3 óra a rendőrnek, a nyomozónak, stb, azaz totál lefoglalsz vagy 5 rendőrt 3 órán keresztül, akik addig okosabb és valóban fontosabb dolgokkal is foglalkozhatnának. De a rendszer ezt írja elő, így kell megcsinálni. Aki tudja érti, aki nem remélem kapizsgálja mitől olyan szép és tehettetlen/lehetettlen is az egész. És azért van rá szükség, hogy a bizonyíthatóság, minden jog és mindenkinek a szája be legyen biztosítva. Csak rendőr nem lesz az utcán. Ergo: ha szeretnél tenni azért, hogy megvédd az autódat ne füvezz! :)

FionaG 2015.04.08. 19:58:25

Rendőröket ki az utcára. Megannyi Dredd bíróként kéne védelmezniük bennünket és nehezen megszerzett javainkat.

FionaG 2015.04.08. 20:08:04

Van ám nekem is egy cuki rendőrös sztorim. Egyszer késő este csorogtam hazafelé a városon át, amikor is utam egy úgynevezett körforgalmon át vezetett. Erről azt kell tudni, hogy egy arra teljesen alkalmatlan kereszteződésbe telepítették, ahol nincs is nagyon szükség rá, csak akkoriban fedezték fel nálunk, hogy lehet ilyet csinálni és csináltak is sokat. Szóval csordogálok a sötét estében, forgalom semmi. A körforgalomból kihajtva előttem terem egy szerv, integet nagyon. Látom ám, hogy helyzet van, a kis pókhálóba már beleragadt autóstársaim állnak sorban az út szélén. Ifjú rendőrkék papírokat kérnek, írogatnak. Na a lényeg, hogy megbüntettek, mert a körforgalomból kifelé menet nem indexeltem. És tényleg nem, mert nem volt senki autós, akinek jeleznem kellett volna. De igen, igazuk volt, kellett volna, mert ez a szabály, istenem, annyira sajnálom. Hát baszki, kiálltak az útra a belvárosban a mellé a nyüves kis úgynevezett körforgalom mellé és a kisnyulakat tanítgatták írni. Nyugodt, jó kedélyű ember vagyok én, de erre már nem annyira Széchenyi mint inkább Ford Fairlane örökbecsű szavait idézném: "Eszem, faszom megáll."

m.o.p. 2015.04.08. 20:11:02

@Nancsibacsi: Ez tényleg jobb ötlet. Mindenki nyerne.

m.o.p. 2015.04.08. 20:16:24

@FionaG: Ilyenem nekem is van. Balatonberény, valamikor december közepe éjjel egy körül. Nem álltam meg a stoptáblánál, csak kettőre lassítottam. Öt ropi. Itt is igazuk volt, nem is vitatkoztam, csak elmormoltam egy fohászt. Mennyire jó, hogy a senkiföldjén sohaidőben teljes a szigor... Ja igen, azért, voltam ott, mert épp mentem haza a nyaralóból, amit feltörtek. Tettes persze azóta sincs, a cuccok meg már, hát valaki biztos élvezi. Nem az volt életem legjobb napja na.

rekspeiler 2015.04.08. 20:22:44

@♔bаtyu♔: Nem mindenki Londonba megy. Én se mennék Britannia környékére. Max ha az életem múlna rajta.

Rónarider 2015.04.08. 21:02:40

Nem közlekedés az eset, de egy nap csengetnek (még panelben laktam átmenetileg), két árva lélek, hogy ők rendőrök, házkutatnának. Jó, ilyet mondhat bárki, rácsot tuti nem nyitoi, míg nincs a kezemben a két igazoovány, meg valami papír a kutatásról. Nem akarózott nekik ideadni az igazolványt, de kötöttem az ebet, be nem jöhet, egyik sem, ha nem adják. Akkor vigyorogva ideadta az egyik. 107, itt a kezemben egy állítólagos rendőr papírja, minekn nekem róla adatokat a telefonban, ha nincs egyezés, felőlem lehet a pápa is. Mindegy tényleg rendőrök voltak. Bejöttek, kérdésre elárulták, hogy a hugi állítólag hamis bankkártyával tankolt. És megnézhetnek-e mindent, beleértve a számítógépet is.bA nyomtatónál elbizonytalanodtam, mert kérdezték lehet-e vele bankkártyát hamisítani, mondom nem tudom, de ha gondolják utána nézek. Akkor kapcsoljam be a gépet. Windowst 15 éve nem használok, van BSD és Linux, utóbbi grafikusan vagy parancssorosan indul. Én parancssorosan indítom legtöbbször, az az alapértelmezett. A zsaru ül előtte, vár, kérdezem mire? Hát a windowsra! Biztos úr, akkor együtt karácsonyozunk, húsvétozunk és még farsangkor is itt lesz, mert nekem olyan nincs, ez ennyi. Ja, akkor ő úgy látja rendben, kikapcsolhatom. Benéztek a szekrényekbe, ágyneműtartókba, de pl. az erkélyre ki sem mentek. Aztán leléptek. Hívom a hugit, gyorsan menjen be a rendőrségre (tényleg, születésnapja volt jut eszembe), mert nem biztos, hogy első munkahelyen az első fél évben szerencsés, ha rendőrök keresik. Persze míg ott volt a rendőrségen azért keresték.
A lényeg. Ugyanazon a napon, amikor tesóm is tankolt egy kútnál, valaki tényleg fizetett hamis kártyával, három órával előtte, de arról nem készült térfigyelés, tesómról három órával később igen, amin látszott a feje, meg a rendszáma, tehát őt kellett lenyomozni. Természetesen panaszt tett valami főzsernyáknak címezve, miszerint születésnapján, értesítés nélkül azonnal a munkahelyén keresik, pedig egy telefon, távirat vagy akármilyen nem személyes megkeresésre a legrövidebb időn belül amúgy megjelenne. Továbbá nem egyeznek az időpontok, valamint a bankszámlakivonat szerint is kifizette a benzinjét, tehát esetleg előbb érdeklődtek volna a banknál, aztán ha nem egyenes a történet, persze keressék meg.
A főgermó szerint nem volt ebben semmi kivetnivaló, és lezárta.

Magyarul ha véletlenül "nyomoznak", az is olyan, mintha fejen állva, gyertyafénynél, egy fakóvá vakult tükörből olvasnának. Komolyan mondom balfaszok.

quisum 2015.04.08. 21:04:45

Szakmámból kifolyólag elég sok dolgom volt már a rendőrséggel /én a feljelentő, bejelentő oldal vagyok/ a munkahelyemről rendszeresen loptak a környékbeli falvak lakói. Csak pozitívumot mondhatok a rendőrökről, de érdekes módon ezek falusi rendőrök voltak.
Amikor a kisvárosban, ahol lakom, egyik családtagomat lenyúlták némi kp-val, a tettes címének ismeretében, forró nyomon sem tudtak eredményt produkálni.
Azt hozzá tenném a sok negatív kommenthez, hogy a törvényi háttér olyan szar, hogy egy idő után szinte minden rendőr beleszarik. A letartóztatott bűnöző hamarabb kikerül, mint a rendőr hazamehetne, mert ő még munkaidő után körmöli a sok oldalas jelentéseit. Egyszerűbb félrenézni. Ha elmész otthonról, jelenteni kell hová. Ha nem büntetsz eleget lebasznak.
Ha vmi köcsög parancsnokot sikerül kikapni, onnan elmenekülnek a rendőrök, akik maradnak kevesen vannak, beleszarnak.
A bűnözők mindent kihasználnak ahhoz, hogy a letartóztatásnál vmilyen sérülést szerezzenek, majd feljelentik a rendőrt, aki legközelebb beleszarik.
Amíg a törvényeken nem változtatnak, addig ha az egész rendőri állományt lecserélik, akkor sem fog semmi változni.
Érdekes módon abban az elátkozott szocializmusban lényegesen kevesebb volt a fel nem derített bűnügy, bár egy-két pofon hamar eldördült, ok nélkül is, az igaz.

Tomiko 2015.04.08. 21:05:45

Az a borzasztó, hogy valóban ismerik az elkövető bandákat. Együtt üldögélnek a benzinkút kávézójába. Éjszaka, ha "rossz" kocsit állít meg kap pár papírt, és engedi is tovább a tolvajt. Ezt a lopós ember barátnője mesélte. Nem köpnek bele a kialakult erőviszonyokba az állampolgár kedvéért. Egy régi barátom hirdetésban megtakálta a lopott egyedi kocsija alkazrészét, oda ment. Meg is lett az autó darabokban. Rendőr kimegy, sajnos nimcs ott senki, egy az udvar melletti garázs zárva. Mit mond a sün? Ezt majd holnap kimyittatják a tulajjal. Jó mi? Pedig az udvaron szétkapott autók, többek közt a haver spéci verdája. :)

ommm 2015.04.08. 21:50:29

@Mallorca: Volt rajta. De ne hidd, hogy akár a kár felét is betakarja. Na meg: nem vigasztal és a történteken nem változtat.

Béla Mészáros 2015.04.08. 21:58:02

Nekem csak egy utánfutómat loptak el szerencsére, de tanulságos a története: Az eltűnése előtt több hónappal Budapesten feltörték az autónkat, elvittek belőle egy táskát. A táskában volt az utánfutó forgalmija is, amit bejelentettünk a rendőrségen. 2 nappal később egy becsületes megtaláló ráakadt a táskára egy árokszélen, a benne található adatok alapján visszajuttatta a táskát benne a forgalmival. Gyarló módon elfelejtettem jelenteni a rend őrei felé, hogy meglett. Rá majdnem egy évre ellopták a futót a ház előtt parkoló furgon mögül hajnali fél három és három óra között. Egyből hívtam a rendőrséget. Vidéki kisváros, nagyplatós pirosponyvás egyedi futó, még nem lehet messze, valószínűleg épp egy betöréshez használják. Az ügyeletes válasza: menjek be reggel 8 után feljelentést tenni. Addig meg had vigyék! Annyit sikerült elérni, hogy azért szól a járőröknek. Reggel feljelentéskor kiderült, hogy a forgalmi alapján közel egy éve körözik a járművet. Ezt sikerült letisztázni, a futó természetesen nem lett meg. A körözésről annyit: az eltelt közel egy év alatt a futó kb 50x hagyta el az országot és közben átesett egy műszaki vizsgán is. Roppant hatékony a rendszer! Apró ajándékként még nekem kellett "saját kérésemre" kivonatnom a forgalomból az okmányirodán, természetesen több ezer forint illeték fejében, hogy mentesüljek a súlyadó fizetése alól. Számomra teljesen érthető a 3%-os felderítési mutató!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.08. 22:24:00

@Ivan Mk1:

"Persze tudom, ha mi akkor megfogjuk a tettest és addig ottartjuk, amíg a rendőrség kiér, talán akkor történt volna valami. "

Bizony, történt volna. Személyi szabadság korlátozása miatt a tolvaj feljelentett volna, téged meg elítéltek volna. Ez a magyar igazságszolgáltatás.

tom1034 2015.04.08. 22:32:18

Ezt a kevesen vagyunk sok a munka dumát el kéne már felejteni: 44ezer(!) rendőr van ma magyarországon,ausztriában 25ezer!!

Mercel 2015.04.08. 22:32:30

@immortalis:

Köszi:)
Basszus pedig már sokszor hallottam ezt a számot, de még nem tűnt fel.
Bocs, a Kezdet Phiai a Magyar nyelv szépségei miatt is jobban ütött:)
Köszi az infót.

Béla Ló 2015.04.08. 22:49:50

Szerencsére autót még nem loptak el tőlem. Vidék, 60 kilós qvasz. Fogott már betörőt, nem kicsit volt véres :)

Viszont egyéb lopás volt bőven.
Konkrét fizikai meg netes is. 100 rongyos telefon, stb.

Ugyanez a séma, egy hónap után küldik a levelet, nem találták otthon az elkövetőt, nyomozás lezárva.
Név, cím, igazolványszám, bankszámlaszám, adószám, fénykép, vércsoport, lábméret, minden adott volt. Erre annyi képességük volt hogy bekopognak, egyfogú cigányasszony annyit mond hogy nincs itthon a Csabika. Erre lezárják a nyomozást. Tényleg ezért fizetem ezt a hadseregnyi mennyiségű rendőrt???

Vicc amit a létszámhiányról regélnek, rendőrállamban élünk lassan. Bezzeg ha a Gárda valami rendezvénye van, le tudnak zárni egy komplett megyét is. Mintha ők valaha tettek volna a törvény ellen...

Helyi rendőrök rendesek vidéken, segítenek amennyit tudnak. Pl: ha megfogsz egy betörőt, verd agyon. Nyugodtan hívj bennünket, segítünk elásni a kert végében, még mindig jobb mint a felesleges papírmunka.
Ha kinyírta a kutya, szintén.
Ha zajt hallasz, fogd a bozótvágó kést, rövidcsövű sörétest / errefelé szinte kötelező tartozék a falon /, óvatosan közelítsd meg és lőj bele kettőt. Innentől az egyes pont lép érvénybe. Ne telefonálgass, felesleges. Egy kis éjszakai testmozgás, mész van itthon.

Gyakorlatilag fenntartunk a saját pénzünkön egy minket vegzáló pénzbehajtó céget. Ami az eredeti céljára már rég alkalmatlan. Bűnmegelőzésre.

Mercel 2015.04.08. 22:53:46

@Rónarider:

"Tudod mi a vicces, te sem vagy jobb, mert nácizol. Szerintem bölcsebb lett volna kihagyni."

Egy; Olvass vissza, nem viccből és nem alap nélkül írtam amit.
Ez egy kicseszett autós magazin illetve annak egy közéleti, vélemény cikke volt nem pedig a mein kampf kommentelhető változata b...sza meg..

Kettő;
Tudod mi a vicces? Te sem vagy jobb mert azokat véded akikre a normális ember csak undorral kiköp.
Szerintem bölcsebb lett volna kihagyni.

sechskant (törölt) 2015.04.08. 22:53:51

@nyelv-ész: A hajaba kenheti a kozdarabjait, az OBD szalakat megcsapolni egy mozdulat:
www.jbtoolsales.com/ferret-instruments-v911-01-wire-piercing-set/
Nem sokat foglalkozhatott a szakmajaval, ha ilyen alapveto szerszamokat nem ismer.

dol86 2015.04.08. 23:07:59

Nem kimagyarázni, hanem röviden megmagyarázni akarom miért is van az ami a cikkben van. Azért mert bár 25 éve állítólag nem az a rendszer van, de a felépítés/mentalitás fullra maradt. Nem csak a rendőrségnél, hanem a teljes közszférában és nagyrészt a magánszférában is. Addig amíg "nyugaton" nem kérnek számlát az alkalmazottól, hanem átalányban megkapja a kiküldetésre a pénzt (korrekt átlagárat alapul véve amit vagy kipótol ha nagyobb az igénye vagy nem de akkor is korrektül el van) addig nálunk 5 kiló papírral magyarázkodni a kisembernek a nagyoknak meg ... Vagy az ellenőrzésről/lefoglalásról stb egy egy oldalas jegyzőkönyv készül addig nálunk 150 oldalas szakdolgozat. Lásd ominózus EB pályázat, ahol mi ezer oldallal vesztettünk és az ukránok 3-al nyertek, bár tudom volt ott más is, de érzékeltetésnek jó példa. Vagy hogy nálunk 88 főnök akarja láttamozni az alkalmazott munkáját mielőtt kimegy az ügyfélnek, holott az az ügyintéző az aki tudja mit csinált a főnökök kezén csak átmegy ki tudja mennyi idő alatt. Na ezek nem változtak és innen indulnak a bajok. Teljesen más alapokról kellene indulni. Természetesen jobb fizetés, kevesebb vízfej és sokkal több önállóság kellene az állami alkalmazottaknál és valós számonkérhetőség, de nem a főnökök részéről, hanem az ügyfelek részéről. Na meg sokkal kevesebb jogászkodás, mert szétjogászkodunk mindent, ami lebénítja az ügyeket. A jogszabályok meg olyan nyakatekert magyartalan megfogalmazásúak, hogy úgy lehet érteni ahogy éppen "valakinek" kell és nem úgy ahogy azokat a jó érzés és az átlagpolgár gondolja. Körül kell nézni és azt lehet látni, hogy már a kórházakban is a jogászi végzettség a fontos nem az orvosi, de így van ez a legtöbb szakmában, ami mindent tönkre tesz.

hun.execute 2015.04.08. 23:11:52

és ugyanez az index.hu ekézi a Tolvajkergetőket, akik végre kezükbe vették a sorsukat. Mellesleg már az autótolvajok lebuktatása felé kacsintgatnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.08. 23:20:10

@bonifac:

De igen, képzeljük csak el. Nálunk a szegény, hátrányos helyuzetű pedofilt péppé verő, egyébként rasszista és xenofób apát ültetnék le 25 évre, a bűnözővédő szervezetek pedig még kártérítést is kiperelnének a családjából.

hun.execute 2015.04.08. 23:27:14

@Ivan Mk1: Kaptam már el besurranó tolvajt Először is nem olyan egyszerű visszatartani valakit, aki nem kar maradni. Verekedés a vége. Az egyik tolvaj el is tudott menekülni, mert féltem erősen megütni. A másikat letepertem, és 20 (!) percig vártuk a 13.kerületi rendőröket! (ebből az első 10 percben föl sem vették a telefont) Egy kézzel birkóztam, a másikkal tárcsáztam.. Kurvajó volt. Közben többször megpróbált kitörni a fogásomból. Leizzadtam rendesen. (szerencsére egy kistestű romagyerek volt) Naszóval kijöttek a rendőrök, felírták az adatait, és mivel nem volt nála lopott holmi (igaz, hisz tetten érték besurranás közben) a lakók szeme láttára ELENGEDTÉK!!! Ezért volt annyi telefonálgatás, ezért kockáztattam testi épségemet? És közben még parkolóőrök is megbüntetek, mert lejárt a jegyem. Legalább vitték volna be pár órára. De nem. Semmi. Régen (nem az átkosban, hanem a 90-es években) engem konkrétan lepofoztak a rendőrök amiért kis suhancként keménykedtem igazoltatás közben. Tanultam belőle. Ma mi van? Dolgozni azt rohadtuk büdös a rendőrnek is.
A betörésnél tudjátok mivel telik a rendőrök napja? Várják a helyszínelőket. Ott ülnek az ajtó előtt (bemenni nem lehet) a tulajjal együtt és "várnak"... 3-4 órán át. Ugye biztosítják a helyszínt. Namost ha erre van ennyi energia, akkor ha már nagynehezen sikerül begyűjteni egy elkövetőt, akkor azzal miért nem foglalkoznak ennyit? A Tolvajkergetők többnapos megfigyelés után fülön csípnek egy tolvajt.. a rendőrség beviszi, kihallgatja. majd mehet haza.. (illetve mehet tovább tolvajkodni.. hisz ebből él) A rendőrségre tök fölösleges bevinni ezeket, mert a rendőrök z első alkalommal visszaeresztik őket a társdalomba. Én is sajnálom, hogy anno a besurranó tolvajokat nem vertem hülyére. Abból legalább tanultak volna. --na mindenesetre én tanultam belőle. Alig várom, hogy önbíráskodhassak!! És előre röhögök a szarházi rendőrökön, hogy ha véletlenül feljelent egy bűnöző, akkor milyen energiákat fognak mozgósítani ellenem. Mert az önbíráskodókat minden erejükkel üldözik. Nyomorék banda.

Rónarider 2015.04.09. 00:29:37

@Mercel: Aha, Te is ilyen címkevezérelt vagy, mint valami kártyás szövőgép. Én rég nem hiszek a közízlésnek, a közvéleménynek, a megmondóembereknek és véleményvezéreknek, egyszóval a címkéknek, amelyeketbezek aggatnak minden(ki) másra, hogy egyszerűbb legyen szeretni/utálni az egyszerű lelkeknek. Tapasztalatoknak hiszek, arról írtam. Innentől kezdve magyarázhat bármilyen elvakult jobbos-balos-buzi-hetero-hívő-ateista, pláne pártíz(száz) kilométer messzeségből akárki, hogy márpedig az nem úgy van. Pont leszarom ki csinál rendet, ha a végeredmény a rend.

lua lua 2015.04.09. 00:55:16

@Mallorca: "rengeteg kedvezményt vettek el a rendőröktől" - ja, 12-15 "munkával" töltött év, aztán 35 évesen mehettek nyugdíjba. Amíg így ment, elhiszem, hogy jó biznisz volt rendőrnek menni. Szerintem a rendőrökön kívül az egész ország egyetértett a Kormánynak ezzel az "aljas" húzásával, ez legalább egy vitathatatlanul jó döntésük volt. Sokkal korábban kellett volna ezt elvenni tőlük, de végre valaki el merte venni.

Peter100 2015.04.09. 01:00:54

Sajnos el kell fogadni, hogy a rendőrségünk a büntetésre van specializálódva.

Béla ló ez tetszett:
"Gyakorlatilag fenntartunk a saját pénzünkön egy minket vegzáló pénzbehajtó céget. Ami az eredeti céljára már rég alkalmatlan. Bűnmegelőzésre."

Apósom falujának elejére, és végére is kiálltak traffipax-al, biztos ami biztos. A faluban a románok közben kipakoltak két házat.Após szólt az egyiknek, hogy ugyan legalább igazoltassák őket. A válasz az volt, hogy ők ide vannak vezényelve x óráig, nem hagyhatják el a helyet, de szólnak a kollégának. Jöttek is egy óra múlva, és sajnos nem találtak senkit... Erre mit mondjak ?

Én már úgy vagyok, évi 100.000-et beleszámolok a gépkocsi üzemeltetésébe - amit ugye ezeknek fizetek be, tök mindegy miért. De ne csodálkozzanak, ha megvetéssel néznek rájuk, és MO-n a legelítéltebb kategóriába tartoznak a politikusaink után.

noob johnson (törölt) 2015.04.09. 01:13:16

De mi lett vajon az ellopott Priussal?
Szétbontották, vagy egyben eladták? Kicsi ez a priusos közösség itthon: ha kell az olcsó bontott alkatrész, akkor anyámat is megeszem 2 szelet kenyér között? Vagy a taxisoknak mindegy, csak olcsó legyen a bontott cucc? Na nem is folytatom: vajon miért lopják a Priust egyáltalán? Welcome home.

noob johnson (törölt) 2015.04.09. 01:26:28

Na még 1: anno a Totalcar írt egy cikket a taxisokról, akik Priussal nyomják. Hogy mekkora királyok, meg minden: hülye aki Mercivel tolja, merthát a Prius az Isten és a többi. Biztos komolyan is gondolták. Na vajon ki a biztos piac a "bontott" Prius alkatrészekre?

Álom Polgár 2015.04.09. 01:32:10

Sajnos nem élet idegen a történet.
Megtörtént eset: a Céges autó sofőrje jelenti a
vállalat központjába az autó eltünését.
Semmi baj a gk-ban van jeladó, isteni találmány,
rendszám szerint azonnal láttuk merre halad a gép. Bp-ről kifelé Szolnok irányában.
Nem részletezem 1 óra alatt kb. 4* beszéltünk a rendőrséggel elmondva gondosan honnan-hová milyen irányba halad stb. Az autó nem ment gyorsan és legalább 3* megállt rövid pihenőkre.Jó, köszönjük, intézkedünk.
1 óra nem volt elég a magyar királyi rendőrségnek az intézkedésre.
Meglepett, hogy a tényeket vázoltuk a cég vezetőségének, ne hallottunk vissza semmilyen reakciót.

Facelessbook · www.dont.think.so 2015.04.09. 01:34:31

@EQMontoya:
Akkor igy jartam. Lehet, megiscsak 200-as kellett volna. :D

Facelessbook · www.dont.think.so 2015.04.09. 01:37:23

@R!ck4:
Lexusra nem lehet lopascascot kotni a Genertelnel, mert nagy ertekunek szamit. Hiaba 2003-as, es er kb. 1,5 millert...

sxw 2015.04.09. 01:59:53

@♔bаtyu♔: Itt angliában egy kollégámnak négy motorját vitték el a garázsából. Szintén rendszámmal ment a rendőrségre. hogy kik is vihették el, az eredmény semmi.
Ráadásul a biztosító sem fizetett arra hivatkozva, hogy a garázs nem volt elég biztonságos.
Tehát aki Angliába akar költözni, hogy nagyobb biztonságba érezze magát, ne tegye.
Másrészről én sem a rendőröket, hanem a rendőrség állapotát tartom hibásnak. Nem értem, hogy a 21. században miért kell még mindent leírni, miért nem elég például egy digitális diktafonra mondani. A rendőröknek az utcán lenne a helyük, nem az irodában.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.09. 03:09:33

@sxw:

"Nem értem, hogy a 21. században miért kell még mindent leírni, miért nem elég például egy digitális diktafonra mondani."

Gondold el, mennyi időbe telik végighallgatni egy 10 perces szöveget - megmondom, pontosan 10 percig. Aztán azt, mennyi időbe telik végigolvasni ugyanazt írott formában, amikor is sokkal gyorsabban megtalálni egyes fontosabb részeket, és átfutni a kevésbé lényegeseket.

Még 5-10 év, és lesznek megbízhatóan működő speech2text programok, ezek megoldhatják ezt a problémát - egyszerűbbek már ma is léteznek. Bár kétlem, hogy megjelennek a magyar rendőrségnél, ahol gyakran özönvíz előtti számítógépekkel dolgoznak.

sxw 2015.04.09. 03:53:31

Igen, de gondolj bele, mennyi ideig tart legépelni egy 10 perces szöveget: 20-30 percig?
Aztán ennek a legépelt szövegnek talán a felére sem vetül pillantás többé az életben.
speech2text programok meg vannak Gizinek, Marinak Évának hívják őket. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok épen munkát kereső, vagy betegszabadságon, gyesen levő hölgy gépelne ilyeneket némi anyagi juttatás fejében. Persze csak azokat, amikre egyáltalán szükség van.
Mindent lehet, csak akarni kell.

holysmoke0523 2015.04.09. 06:11:09

@ommm: Sajnálatos a dolog. Legközelebb ha latod a rebdszamodat, tessék koccanni vele. A kék sárga tartalmazni fogja, hogy kit kell keresni.

Visko 2015.04.09. 08:04:06

Korrekt cikk, én is így éreztem az ellopott 80e Ft-os robogóm esetében (első gépjárművem, 3 évvel később tudtam csak motort venni). Remélem olvassa valaki "odaát" is és nem csak egy újabb panaszkodót látnak a cikk írójában, hanem felgyullad a körte a fejekben. Félek, hogy bilibe lóg a kezem :/.

1127ccm 2015.04.09. 08:09:53

A tegnapi napon történt ilyesmi velem, előttem haladt az elkövető, én mögötte fülemen a telefon, és a rendőr járőrt szemből indította a diszpécser felénk és meg is állították... Nem tudom h szerencse, vagy egyedi eset e?! De Én pozitívan csalódtam tegnap. Persze a fenti esetet és a sérelmet ez nem mérsékeli tudom jól.

Netuddki. 2015.04.09. 08:57:30

@csárli hárper: "pintérmaffia, annyit sem érnek, hogy leköpd őket..."

Hát igen, csak közben havonta egy csomó közpénzt kidobunk rájuk. De cserébe legalább még egy csomó kárt is okoznak nekünk.
Szóval, akkor mi a megoldás? Feltéve ha nem akarjátok, hogy ez még nagyon-nagyon hosszú ideig így maradjon...

rowi 2015.04.09. 10:12:19

azért vannak abban a statisztikában is szép dolgok. a 2,6% az egy dolog. de pl. zala megye egyik évben 0 (!!!) %, két év múlva 64. vas megye két éven át 70 % (tökjó), egy évre rá 14...

Tahó Sandokan 2015.04.09. 11:12:19

2,6%. Kettő egész hat tized százalék! No nézzük ezt másképp. Ha 2,6% esélyed van a lebukásra, és lopsz olyan autókat amiket el tudsz adni 5 millióért, akkor 50 milliót tudsz összegarázdálkodni és 76,8%, hogy simán megúszod. Azaz simán karrier, és utána 50 millióval már simán elkezdesz egy kedves, jóravaló életet, indítasz egy menő cukrászdát Bécsben satöbbi. Egy dolgot ne kövess el: ne hajts gyorsan a lopott autóval, mert akkor tuti, hogy lekapnak.

Mercel 2015.04.09. 11:32:01

@Rónarider:

Már megbocsáss, de el vagy tévedve.
Nem gondolom, hogy címkevezérelt lennék, de ha neked úgy néz ki az sem gond.
Viszont ez így vicces, mert kifejezted a nemtetszésed azzal kapcsolatban, hogy én kifejeztem a nemtetszésem pár szélsőséges idiótával kapcsolatban, (akik pont, hogy címkéznek, és páran pont emiatt emeltünk szót:D) ezek után külön vicc, hogy én lennék a címkevezérelt.
Köszi és gratulálok:)

Az meg, hogy elutasítod az ilyen olyan szélsőségeket de mégis azon akadsz fent ha valaki ezeket bírálja, mert neked csak az a fontos, hogy valaki rendet csináljon hát pff.
Ha nem érzed a kettős mércét és a logikai bukfenceket akkor pláne hagyjuk.

Részemről ennyit szántam erre a témára, nem értünk egyet, másképpen gondolkozunk, ennyi.

Rónarider 2015.04.09. 11:34:29

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: megbüntet, adóból eldugod a büntitételt, pénz az ablakban, bekaphatják.
@Tahó Sandokan: Nem a tolvajnak megy a csekk, mire utolérik hogy körözött a rendszám, már lelépett. Mivel "nem motiváltak" (picsába már!), lószart fognak utánamenni.

Rónarider 2015.04.09. 11:43:16

@Mercel: Én nem náciztam és nem ballibbancsoztam. Az, hogy kinek mi a véleménye arról aki rendet tart pedig hidegen hagy. Ha jól csinálja, beszéljenek a tények, ne a média, a pletyka, vagy a mondvacsinált címkék. Nyilván utálom a szélsőjobbos világnézetet, ahogyan a szélsőbalost is, egykutya féreg dolog mindkettő, ezeken kívül nem érdekel ki diktál, csak csinálja jól. Hozzáteszem Magyarországon a jobb-bal eléggé felcserélődött, liberális a konzervatív és fordítva, maguk sem tudják mit akarnak. Na ilyen koncepciótlan, önazonosság híján lévő poltitikával meg foglalkozzon akinek két anyja van. Rablóbanda, ráadásul betyárszar píárral. Legalább a marketingjük rendben lenne, de ahhoz is faszok. Mindegyik. Magyarország 2015. Még 40 év demokrácia, és talán elérünk oda, hogy már csak 50-nel vagyunk lemaradva, plusz a negyven, míg elérjük. Mindegy, nem akartam a lelkedbe gázolni, igen szar napokon vagyok túl, nem megy mindig az önkontroll. Tényleg bocsánat!

Mallorca 2015.04.09. 11:48:51

@lua lua:

Nyilván az sem volt jó, csak éppen az a baj, hogy most átesett a kormány a ló másik oldalára. Ha egy rendőr pl. 30 év szolgálat valamely okból szolgálatra alkalmatlanná válik (pl. meglövik, autóbaleset stb.), az utcára kerül úgy, hogy nem kap semmit. Azért ez sem jó.

Egyébként az általad is képviselt mentalitást említtetem az első hozzászólásomban.

Mallorca 2015.04.09. 12:12:50

@ommm:

Akkor szívás. Nekem is van cascóm, akkor rohadtul érdemes fizetni...

DemiA 2015.04.09. 13:50:28

@Tahó Sandokan: Bár a csekket akkor is az eredeti tulajnak küldik. Aki majd bizonygathatja hogy az autót ellopták.

Tahó Sandokan 2015.04.09. 13:58:07

@DemiA: ja, igazából arra az esetre gondoltam, ha épp megállítja egy sün két sarokkal arrébb, akkor bukott a tolvaj. Nem gyakori jelenség, de gyanítom mivel ilyen fenomenális energiákat ölnek a nem profitabilis rendőri munkákba (lopott autó előkerítése, betörés, stb...) ezzel van talán a legnagyobb esélye a lebukásnak.

kvp 2015.04.09. 14:02:07

Ha nem hajlando segiteni a rendorseg de sikerult azonositani a tetteseket, akkor tobb lehetseges megoldas is van:
-szol a rendoroknek, majd csondben marad, esetleg kesobb elmondja egy cikkben (ez tortent a cikkiro szerint)
-felveszi videora az illetoket, nagyfelbontasu fotokat keszit, amin jol felismerhetoek es publikalja az egeszet, helyszinnel, mindennel egyutt es remeli hogy valaki akit ugyancsak kar ert megoldja a gondot (ez az anomymous solution)
-kello mennyisegu penzt ranszan arra, hogy megoldodjon a gond, ugyan a gyilkossag nem torvenyes, de csak ha nem jogos onvedelem volt (ha a tolvajok megtamadjak a tulajdonost es a helyszinen /esetleg terites fejeben/ megjeleno 'barati koret', akkor az jogos onvedelem, mivel tenyleg csak az eletuket vedtek)
-bekees civil kezdemenyezest indit a fennallo rendszer megvaltoztatasara, ez eleg gyakori es sajnos kevesse hatasos
-fegyveres civil kezdemenyezest indit a fennallo rendszer megvaltoztatasara (lasd: onvedelmi miliciak szervezese)

Az utobbi megoldasnak nem csak az a mellekhatasa, hogy a kisebb kezdeti harcok utan tenyleg rend lesz, hanem az is, hogy egy ido utan mar a rendorok sem mernek a vedett kornyekre menni, akarhany tolvaj is log eppen a kozteri lampaoszlopokon, elvegre meg pancelozott csapatszallitoval sem jutnanak ki elve. Ezen mozgalombol akar egy uj polikai rend is letrejohet, amire jo pelda az Izrael letrejotte soran az angolok majd az arabok ellen vivott harc es nemreg az iszlam allam letrejotte hasonlo modon vagy a londoni muzulman vedelem alatt allo teruleteken eltuno bunozes (ott a jelszo: kez nelkul a tolvaj nem fog tobbet lopni). Magyarorszagon egyebkent nagyon kozel all a lakossag egy ilyen jellegu szervezet tamogatasahoz, marmint a politikai aguk mar csak par szazalekkal van lemaradva a kormanyzasrol, joreszt a cikkben is leirt kozallapotok miatt. A megoldas termeszetesen mellekhataskent a kisebbsegek ellen iranyulo altalanos nepirtassal jarhat, de ez itthon szinte mar senkit sem zavar, ellenben sokan tamogatjak. (a tobbseg akiket zavart, mar reg elment nyugatra)

Magam reszerol azt tudom mondani, hogy vagy sikerul a hatralevo idoben atszervezni a rendorseget/hadsereget es az egesz allamot, hogy tenyleg rend legyen eruropai ertelemben is, vagy varhatoan a kovetkezo kormany tesz rendet valogatas nelkul, viszonylag sok jarulekos karral. Melyik a jobb megoldas?

Mental Militia 2015.04.09. 14:17:15

Szomszédba cigányok költöztek, hozzák a formájukat, égetik a kábelt (elvileg már nem veszik át az égetett rezet..), verik a kutyát, stb.
MINDEN alkalommal, ha ez történik, hívom a 112-t. 4 x jöttek ki, hosszas baszogatás után. Legutóbb már le is oltottak, h ne hívogassam már őket, mert.. És itt elharapta. Ennyi. Ezért kapják a leperkált adómból a kibas.ott fizetésüket.
A másik: keresztben megáll a járdán a suttyó, miatta az úttestre kell menni gyalogosnak, babakocsinak.. Jön a járőr, jelzem neki, mosolyog(!) és tovább hajt. Wheheehhh, menj is, de a ge.i anyádba..
Biciklizem a központban (ez egy kisváros Bp.-től nem messze), látom, h kint állnak a rendőrök az út szélén és azt is, h jön szembe egy Lada, tetején fatörzsek (nem főtörzsök..), az autó tele van, hangja, mint egy rally verdának. Nah, ezeket kiszedik! Mit csinál a két bobby? Elfordulnak és elkezdik nézegetni a bíróság homlokzatát.. Lada tova, ők lassan visszafordulnak és lesik a közeledőket.
Aztán irány traffizni..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.09. 14:33:46

@kvp:

"A megoldas termeszetesen mellekhataskent a kisebbsegek ellen iranyulo altalanos nepirtassal jarhat"

Hidd el, nem fog járni. Egy handabandázó kisebbségtül eltekintve a Jobbik szavazói is tudják, hogy cigány és cigány között óriási különbségek vannak. A cigányok jelentős része tisztességes útra fog lépni, a bűnözés mellett maradók meg megkapják a megérdemelt büntetésüket: nem népirtást, csak szigorú börtönt, ami nem lesz luxusüdülés. És nem fogják kimosni őket a bűnözővédő szervezetek, mint a TASZ és társai.

Lehet, hogy javíthatatlan optimista vagyok, de azt gondolom, hogy a cigányság jelentős része, talán a felénél is több erőteljes behatásra, de komolyabb erőszak nélkül is leszoktatható a bűnről.

Jeles példa Cserdi esete, még több hasonló tökös és tisztességes cigány polgármesterre lenne szükség.

"de ez itthon szinte mar senkit sem zavar, ellenben sokan tamogatjak. (a tobbseg akiket zavart, mar reg elment nyugatra)"

Sajnos még mindig túl sok bűnözővédő szervezet van itthon, de ezeket viszonylag békés eszközökkel is el lehet hallgattatni. Elég lenne pl. odaköltöztetni a tagjaikat a védenceikhez, hamar megváltozna a véleményük.

DemiA 2015.04.09. 14:44:17

@Tahó Sandokan: Ebben az esetben igazad van :)

Mercel 2015.04.09. 20:52:06

@Rónarider:

Oké, semmi gond (előfordul), meg amúgy is nem vettük egymás vérét.:)

Egyébként az utolsó hozzászólásod nagy részével teljesen egyetértek - azzal a kitétellel, hogy olyan még nem volt a világon, hogy szélsőséges elemek úgy tettek rendet, hogy abban nem sérült egy egész társadalom.
A "rend" nem minden, a béke és az emberség megőrzése legalább olyan fontos. Különben cseszhetjük a nagy rendet. Szerintem.
Na ennyit erről, remélem ezt kibeszéltük.:)

ilhabela_ 2015.04.09. 23:58:25

Mint teológus hozzászólnák, ha már bibliai idézetek is szerepeltek az írásban :)
Először is bíztatni szeretnélek, Pista, ne csüggedj. Már csak azért sem, mert az idézet szerint "hanem a ki arczul üt téged jobb felől, fordítsd felé a másik orczádat is.” - ebben egy ütésről beszél, ami nem tart tovább mint 1 másodperc és az utána való fájdalom sem hosszú. Nem azt mondja hogy amit homlokod verejtével kuporgattál össze, valaki ellopja, az úgy rendben van.

Inkább ajánlom ezt az idézetet:
2 Sám. 12,3-4: "A szegénynek pedig semmije nem vala csak egy kis nőstény báránykája, a melyet vett és táplált vala, s felnevelkedett nála gyermekeivel együtt; saját falatjából evett és poharából ivott és keblén aludt, és néki olyan vala, mintegy leánya.
Mikor pedig utazó vendége érkezett a gazdagnak: sajnált az ő ökrei és juhai közül hozatni, hogy a vendégnek ételt készítsen belőle, a ki hozzá ment vala; hanem elvevé a szegénytől az ő bárányát, és azt főzeté meg a vendégnek, a ki hozzá ment."
És a "szemet szemért" Mózesi törvényben ez is szerepel: (4 Móz. 5,7) "fizesse meg a kárt, a mit okozott, teljes értékében, azután toldja ahhoz annak ötödrészét, és adja annak, a kinek kárt tett."
Gondolom nem lennél bosszús ha a tolvaj visszaadná az autódat és még fizetne 20% bánatpénzt. Ezek a törvények nem is azért vannak a bibliában mert "így kell csinálni és kész", hanem ezek egy jól működő társadalom alapjai.
Az már nem teológiai kérdés, hogy életben van egy bizonyos társadalmi szerződés, ahol a feleknek vannak jogaik és kötelezettségeik, és az egyik oldal nem tartja magát ehhez, sok ideje és szándékosan (nemcsak autólopás terén, hanem más területeken is tettenérhető ugyanez a hozzáállás az állam részéről). Miért tűri ezt el a nép? De ez már egy másik kérdés.

Mercel 2015.04.10. 12:28:05

@ilhabela_:

Abszolút Nem hívőként annyiban igazat adok neked, hogy az én drága Anyukám szerint az életben mindig mindenki mindent visszakap valamilyen formában. Meglepően sokszor igaznak bizonyult pedig kamaszként marhaságnak tartottam.
Mondjuk Vályi kapja vissza a priusát úgy kezdeném, ha lehet egyben.:)
Azt, hogy aki(k) ellopták mit kapjanak meg inkább nem ragozom, de még a békésebb és békepárti felem is azt mondja, hogy minimum annyi rács mögötti évet kapjon amennyit Vályinak a prius megszerzésére kellett fordítania.

PR_fact 2015.04.14. 14:57:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Jeles példa Cserdi esete, még több hasonló tökös és tisztességes cigány polgármesterre lenne szükség."

Lehet, hogy a "tisztességes cigány" kifejezés oximoron?

nol.hu/mozaik/_a_selejt_bosszuja-705481
...
Cserdi polgármestere társadalmi állásban tölti be tisztségét, a baranyai falu első embere ugyanis – június elejéig – a mobiltelefonokat gyártó Elcoteq Kft. pécsi üzemében dolgozott, termelési vezetőként. Az Elcoteq a hónap elején elküldte Bogdánt. Az elbocsátás oka az volt, hogy a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság több tízmillió forintnyi kárt okozó lopással gyanúsította meg a termelési vezetőt
...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.14. 19:41:24

@PR_fact:

Nehezen érhettek több tízmilliót a megrendelésre és bizonylatok ellenében elvitt alkatrészek, ha fél évvel később leselejtezték őket.

Én a véleményalkotással megvárnám a rendőrségi vizsgálat végét. Remélem, hogy Bogdán László a végén ártatlannak bizonyul. Nagy csalódás lenne számomra, ha az ellenkezője derülne ki.

Béla Ló 2015.04.14. 23:05:36

@Rónarider:

"hanem a ki arczul üt téged jobb felől, fordítsd felé a másik orczádat is.”

Nem is azért, de te milyen világban élsz?
Nekem erre Fülig Jimmy mondása a kézenfekvőbb:

Ha valaki megüt, üss vissza ólmosbottal...

Cigány az meg cigány marad. Rendes cigány olyan mint az ufó... Sokan látni vélik de fénykép az még nincs róla.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.15. 00:02:48

@Béla Ló:

"Rendes cigány olyan mint az ufó... Sokan látni vélik de fénykép az még nincs róla."

Az ufóról van fénykép, sok.

Rendes cigányok pedig igenis vannak, magam is ismerek párat. Meg sajnos sokkal több tisztességtelent is. :(

R. Igor Mortis 2015.04.15. 06:01:21

@Béla Ló: Ez félremehetett, mert nekem Pipacs nótája tetszik: "Az emberi fej törékeny kis csacskaság...eloszlik,mint a buborék...lalalala..." ;)

Rónarider 2015.04.15. 06:03:11

Mármint én vagyok, csak a blogmotor droidon egy kalap szamócát sem ér.

Choossie 2015.05.24. 22:41:18

Azt kellett volna mondani a diszpécsrnek, hogy:
"Haló!Itt van egy prius a soroksárúton, és a sofőrje holokausztot tagadott!"
Mire leteszed a telefont már ott lettek volna a készenlétisek 6 csapatszállító busszal, könnygázzal, élesített fegyverekkel, kutyásegységgel, és a levegőből 2 helikopter világitotta volna az eseményeket...

fda 2015.05.24. 23:23:55

Egyszer nekem a rádiót lopták ki az autóból. A rendőrök azt mondták, hogy teljesen felesleges kérnem, hogy vegyenek ujjlenyomatot, mert csak koszos lesz tőle az autó és úgyse találják meg. Aztán valahogy csak eltelt a 30 nap és jött a levél, hogy lezárták a nyomozást. A rendőr előre megmondta, hogy SEMMIT nem fognak csinálni. Épp csak azt nem mondta, hogy semmi értelme nem volt szólni nekik. Pedig tényleg nem volt.

mgab13 2015.05.25. 08:56:44

Az a rengeteg felderített eset is csak így jön össze:
-anyu-apu válnak és nem tudják eldönteni kié az autó ezért egyik feljelenti a másikat mert ellopta az autót.
-feltörekvő nemzedék meglovasítja a családi járgányt egy görbe éjszakára, ezért az ősök fél éjszakát a yardon töltik, hogy bejelentést tegyenek.
-mivel kevés a parkoló, néha van, hogy csak a a szomszéd utcában van hely, persze ez reggelre elfelejtődik és az első dolog a feljelentés.

Lehet meglepő, de egyik sem ritka eset. Viszont ezeket pár nap alatt sikerül felderíteni. Ilyen és hasonlókból javul a statisztika.

Szabványok 2015.05.25. 09:39:18

@kowee: Ismerősöm cégéhez bement két pasas, hogy ők olcsóbb ajánlatot adnak fénymásoló, nyomtató üzemeltetésre. Amíg az egyiket próbálta lekoptatni a titkárnő, a másik szórakozottan járkált körbe és észrevétlen felkapott egy Toyota kulcsot az asztalról. Majd kimentek, megnyomták a gombot, amelyik autó csippant, abba beültek és elmentek. Soha nem lett meg, a biztosító sem fizetett, mert a "kulcsszakértő" szerint kuccsal vitték el és erre nem fizetnek.
Pár hét múlva ismét megjelent ugyanaz a két pasas! Rögtön hívták a rendőrséget. A rendőrök azt mondták, hogy nem jönnek ki, mert addigra úgyis messze járnak, feltartóztatni meg nem szabad, mert akkor ők kerülnek bajba.

Szabványok 2015.05.25. 09:43:24

Egy ismerősömnek ellopták az autóját. Ezer éves, de jó állapotban lévő Mazda. A Sánta féle autóvadászok megtalálták, valahol a világ végén egy udvarban bontották. Rendőrök kijöttek, intézkedtek. A bontós ügyvédje(!) pár hét(!) múlva megjelent egy adásvételi szerződéssel, hogy az ügyfele 60e-ért vette bontásra ezt az autót jóhiszeműen. Az eladó természetesen megtalálhatatlan. Elengedték.

Beer Monster 2015.05.25. 23:32:45

Ez semmi ám. Amikor az ilyen határozatot megkifogásolod valamilyen figyelmen kívül hagyott körülmény alapján, akkor meg a képedbe vágják egy sablonszöveggel, hogy ilyen nem is történt.

RRU 2015.05.27. 12:22:03

@melaena: "...Nekem pedig tonkreteszik az eletemet egy olyan buncselekmeny miatt,aminek nincs aldozata..."

Olyan bűncselekmény nincs, aminek ne lenne áldozata... El vagy te nagyon tévedve. Ha más nem, hát Te vagy az áldozat. Bűn+cselekmény... Ízleld és értsd a szót. Ami másra vonatkozik, az rád is. Valami vagy bűncselekmény és a törvény büntetni rendeli, vagy nem. Vagy esetleg hallottál már olyanról, hogy valaki csak egy kicsit terhes???

cardiobascuralis 2015.06.19. 12:37:11

@P1sty:
Mondjuk az Attila - Alagút kereszteződéshez állandóan kellene rendőr, mert folyamatosan beragadnak a kereszteződésbe az agyatlan barmok, akik miatt aztán egyik irányból sem lehet menni.
süti beállítások módosítása