HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Erődemonstráció

2011.10.24. 09:22 Tcomment

Címkék: audi 2011 s8

DSC 1199
 

Elsőre nem kaptam el. A padlógázon hajtott S8 ugyanis időnként átugrik mindenféle zárványokat a téridő-kontinuumban, és hiába a sok kanyar, valószerűtlenül hamar ott terem, ahová mi még nem értünk. És utána elillan.

Mai cikkünk blogposztja.

97 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr533325630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

porchmonkey (törölt) 2011.10.24. 09:36:17

Bocs,de a Merci meg az S8 az egy csapat volt a Roninban.

conmorientes 2011.10.24. 09:45:56

Éljen a technikai forradalom !!!
5 aktív motortartó bak, szóhoz sem jutok. Ez kell nekem nem a flekktífusz.

Hurri Kán 2011.10.24. 09:46:48

Biztos, hogy szép autó és nagy autó és jó autó, eccer kipróbálnám.

_____________ 2011.10.24. 09:49:01

"Lázár..., bocsánat, lázálmaimban se vezettem ennél szörnyűségesebben teperő óriáslimuzin"
Ez kész!
:-DDD
Amúgy jó írás, tetszett.

Shadowbull 2011.10.24. 09:51:43

Nincs nehany abra magarol a motorrol?

Amugy ez az elrendezes, hogy a turbok belul vannak, valahonnan ismeros, de nem ugrik be honnan :)

sb

Shadowbull 2011.10.24. 09:57:03

Egyebkent akkor tippelnek, milyen motor lesz az RS6-ba:

Ugyanez mint fentebb, 580 Le, 700Nm.

sb

Negrogo 2011.10.24. 10:01:23

Na ez a total felesleges katagoria. Nem veletlenul nincs a 7er bol M-es!

|Mas: Most miert nem volt TC TV vasarnap? Ugye nem a 23. miatt?

csubakkapákó 2011.10.24. 10:02:54

Én a váltóját nagyon nem szeretem, iszonyú könnyű rükverc helyett N-t vagy D,-t, S-t kapcsolni.
Nem is értem, minek ebbe N, nincs az a tulaj,aki használná, nem látom értelmét max. trélerezés esetére. Ha már nem akarnak megszabadulni tőle, tennék inkább gombra az N-t meg az R-t, ahogy a Lambóban. Amúgy istencsászár egy autó, kényelem mindenekfelett, a masszírozós funkciók ebben valóban működnek :-)

Sákif za morro? 2011.10.24. 10:13:37

Képzelem, ezek az autók mit fognak érni majd 5-6 év múlva, amikor a gondos tulajok trehánysága miatt az aktív motortartó bakok fele nem működik, vagy rosszul működik, a beégett szelepfészkek miatt meg 4 hengeres üzemmódban szét akar majd esni az autó. Azt hiszem ezekkel az Audi átlépett egy olyan láthatatlan határt, ami után azt mondom: Köszönöm, nem kérem!

kovászosUbukla 2011.10.24. 10:29:25

@Shadowbull:
azt kifejtenéd hogy lehetséges az hogy könnyített gázáramlást ér el valaki ha átvariálja a szelep helyzetet, tehát a kipu kerül belülre, a szívósort pedig széthúzza a szélére?
Nekem legfeljebb az jutott eszembe, hogy lehetséges az befolyásol valamit hogy a kipu szelepek vízszintes perspektívában feljebb vannak mint a szívó.
De mivel a kipugázt úgyis a dugó nyomja ki a hengerből ennek nem hiszem h túl nagy jelentősége volna, ha max egy csarnok lenne amit a huzat szellőztte át ott lenne jelentősége h a tetőre teszünk ablakokat hogy a meleglevegő áramlás a legmagasabb ponton vigye ki a melegebb gázt.
Annak meg tényleg semmi értelmét nem látom h bezárják a passzív hengert ahelyett hogy mondjuk a 2 szívószelepet nyitva hagynák, fasznak kell túlkomplikálni mindent. Aktív motorbak mert nem futotta 2x6 hengerre...
áhh faszom inkább az ára kéne aztán abból egy príma 928-as a maradékból pedig egy normális kégli.

kovászosUbukla 2011.10.24. 10:31:15

A képek meg faszák lettek Csik, milyen gépet használsz mostanság? Valaki nem adja el a gépét a szerkesztőségben? Váz nem kell csak ha obi is jár mellé.

Shadowbull 2011.10.24. 10:40:38

@kovászosUbukla: pusztan ennyitol nem lesz konnyitett a gazaramlas. A vitamin abban lehet, hogy ilyen elrendezesnel esetleg lehetseges rovidebb csatornakkal, nagyobb keresztmetszetekkel operalni.
Raadasul a katalizatorok nagyon kozel tudnak kerulni a turbohoz, es sokat segit a felmelegitesben, es ezt imadjak az aplikacios kollegak, mert kevesebbet kell szenvedni a ciklusban.
A motor is keskenyebb epitesu lehet, mert nem foglalnak akkora helyet a turbok oldalt.

Cserebe bennt van tobb tizkilonyi femtomb egy szarul szelloztetett helyen, ami melegszik mint az allat. Valamint ha ott tomitetlen egy olajcso, garantaltan kieg az egesz bode a picsaba.

sb

Shadowbull 2011.10.24. 10:43:52

@kovászosUbukla: Ha a hengerlekapcsolassal megtakaritast akarsz elerni, akkor mindenkeppen be kell zarni a hengert. Ha az inaktiv henger pumpalja ki-be a levegot az komoly energiaba kerul, ergo kisebb lesz a megtakaritasod. Ha lesz egyaltalan.

Masreszt az sem teljesen elonyos, ha kihulnek a leallitott hengerek. Plane ha a katalizator kihul. De ezt ugy lovik be, hogy cikluson belul ne jelentsen gondot, cikluson kivul meg a loteri kutyat nem erdekli.

sb

kovászosUbukla 2011.10.24. 10:48:10

@Shadowbull:
mit szólsz azokhoz a szegecsekhez amik befigyelnek a szelvényben a 31-es képen? Létezhet ilyen h önhegesztő aluszegecs? Pff bassz az alut hegeszteni a legnagyobb szívás.
A B oszlop milyen statikai okokból nem váltható fel aluval?
Ahogy elnézem azt is szegeccsel rögzítették a vázhoz, nyilván valamivel elszigetelték egymástól mert mérhető galvánfeszültség lenne a 2 között előbb utóbb.

A beltér pedig lenyűgöző igényességű, csak nem ebben a színben meg nem karbon betétekkel, az A8 otthonosabb. De a márkakonkurenseket magasan űbereli. A varrásokról meg legközelebb makrózzál többet Csik, mert azok hihetetlen szépek, ott az 50-esen ami a kormányból látszik.

uglykid 2011.10.24. 10:49:29

@kovászosUbukla:

Mintha olvastam volna v.hol, hogy azért kellett a szívóoldalt kívülre tenni mert a hengersorok között már nem fért el több aktív szívócsőszabályzó ketyere!

Én viszont arra lennék kíváncsi, hogy azt a k.... sok hőt a turbókról milyen hűtőrendszer és hány db.vízpumpa hordja el??

A típus nekem kimondottan a "ronda, de finom" kategória...

10000rpm 2011.10.24. 10:58:03

A BMW X5 és X6M V8-asa is ugyanezt a felépítést használja, igaz ott csupán a helytakarékossággal indokolták. Lehetséges, hogy ezzel az elrendezéssel rövidebb kipufogó és szívócsövezést érnek el, ami növeli a hatékonyságot, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez az elrendezés ezt tényleg elősegíti.

kovászosUbukla 2011.10.24. 11:00:40

@Shadowbull:
Ja igen, ahogy mondod az érdekes hogy vajon hova rejtették a turbót itt, mert valahol ösze kell hozni a kiput a szívócsővel ahol van. Gondolom én valahol a motor után lehet és akkor annyit spóroltak h épp egy motorhossznyi utat spóroltak a szívóoldalon, a katalizátor meg valahol a középkonzol magasságában lehet alul, és így van közelebb hozzá.
Sajnos nem találtam transzparens ábrát erről a motorról csak az előző V10-esről. De a kipurendszer ott sincs feltüntetve.

will 2011.10.24. 11:01:08

Roninban az Audi és a Merci nem versenyeztek, az ellenfél a Citroen volt.

Gyarló Hintaló 2011.10.24. 11:01:31

@mennyi?husz!: "Na ez a total felesleges katagoria. Nem veletlenul nincs a 7er bol M-es!"

Nem te vagy a célcsoport.

bcsillag 2011.10.24. 11:07:04

Én is azt akartam írni, hogy Jean Reno nem az S8-ast üldözte a Mercivel, hanem a kísérőautókat.

Shadowbull 2011.10.24. 11:11:25

@kovászosUbukla: nyilvan letezik, ha az Audi ugy gyart :) Van neki vagy 20 ev tapasztalata ezen a teren, ami nem keves.

Belterben egyetertunk.

sb

Shadowbull 2011.10.24. 11:13:21

@uglykid: ha turbod van akkor a szivocsovet nem kell kapcsolgatni.

Az M5-ben a turboknak van egy kis 20 wattos elektromos szivattyuja, ami leallitas utan keringeti a vizet bennuk, ha szukseges. Menet kozben meg hut a menetszel. altalaban mindig a leallitas a problemas.

sb

zuulululu 2011.10.24. 11:14:46

@Ben Zinkoot: Kb ugyanezt gondoltam en is. Kivalo auto...kb 3 eves koraig.
Utana pedig hasznalja az akinek 2 anyja van.

Shadowbull 2011.10.24. 11:15:10

@10000rpm: Sot, a BMW N63-as motorja (50i) is ezt a felepitest hasznalja.

Az X5M (S63) annyival tud tobbet, hogy ott van BüK is, ami nem megy csak a V-terbe rakott turbokkal. Az M5 (S63TUE) meg a BüK melle kapott TwinScroll turbokat is.

sb

Solaren 2011.10.24. 11:15:47

Valami sci-fi volt ez a Ronin,ahol a BMW-k meg Mercik Citroenekkel harcoltak?:D

Egyébként szép ez az S8,de egy ismerősöm mondása jut eszembe,mikor meglátta a szomszéd új 530xd-jét."Lehet hogy van benne vagy 50 elektromotor,meg számítógépek hada,de ha egy elromlik b*szhatod és tolhatod a szervizbe.":D

Shadowbull 2011.10.24. 11:16:16

@kovászosUbukla: nem, tuti hogy a ket hengerfej kozott van, utana kozvetlenul a ket katalizatorral.

sb

Hurri Kán 2011.10.24. 11:16:28

@zuulululu:
Ne a magyar szervíz- és karbantartási kultúrából indulj ki.

zuulululu 2011.10.24. 11:16:30

@Shadowbull: Nem tudom, de szamomra ez a belter ebben a kivitelben hanyas. Ez az egesz szurkeseg..mintha egy olcso chryslert latnek, full szurke muanyaggal.
Szamomra az elozo S (w22) beltere az etalon: atmenet a komfort es a modern kozott, uberelhetetlen :)

thetriggerhappy 2011.10.24. 11:32:12

nem rioja, hanem la rioja.

Rocko- 2011.10.24. 11:45:47

@Shadowbull: átkozott németek, hogy egyrugóra jár az agyuk. :)

Rocko- 2011.10.24. 11:47:10

@gyvy: eldoblak egy körre, csak még nem hozták meg a masinát, azt mondták, hogy még nem tudták az anyját elszakítani a borjútól hogy aztán később lefejhessék a bőrét.
szőrnyű ez a lassúság. az előző kocsimnak meg lassan tele a hamutartója.

Rocko- 2011.10.24. 11:49:39

@Shadowbull: soros motrot kell csinálni, oszt nem gond ott a kívül meg bévül. :)
amúy vicces ez a hengerlekapcsolósdi.
ha valakinek hiányzana cikkből az oktatóvideó: www.youtube.com/watch?v=AvgfnW96L5A
szóval régen ez probléma volt ha Ladában kihagyott egy 1-2 henger, manapság pedig ez a fejlesztés. :)

Hurri Kán 2011.10.24. 11:49:52

@Rocko-:
Nem érzed úgy, hogy mostanában túl sokat szívsz? :D

Rocko- 2011.10.24. 11:52:35

@gyvy: persze, tisztaszivatásnak érzem, cselédlány nem akarta cserélni a hamutartót.

Kámasuka 2011.10.24. 11:53:39

Jobban tetszik, mint mondjuk a Panamera S turbo. Azt hiszem ezt veszem...:)

Hurri Kán 2011.10.24. 12:00:44

@Rocko-:
Akkor cselédlányt cserélj, ne autót..:D

Hurri Kán 2011.10.24. 12:10:19

@Rocko-:
Csodálom a türelmedet. :)

tomnemtom 2011.10.24. 12:14:12

egy dévuban elmegy ez a belső, megnéztem mindkét ( különböző színhőmérsékletre állított ) monitoromon, felőlem varrhatnák realtime naponta kétszer is hangyák, vagy mittudomén, akkor is halottnak tűnne.

másrészt kiderült, hogy Csikós Zsolt ( 4.b ) nem csak a villáskulcs Pege Aladárja, hanem az alliterációk Ady Andréja is.

tomnemtom 2011.10.24. 12:17:28

kíváncsi vagyok, kis hazánkban mikor jelenik meg az xyzAudio Kft. a motortartóbakok egyedihang tuningjával.
látom a képet, ahogy a bőrnyakúak az xyzPláza fedett parkolójában toják rá a saját csengőhangjukat.
bár ez még 6-10 év.

Shadowbull 2011.10.24. 12:19:00

@Rocko-: kosz.

Aha, szoval meg vizes ladeluftkühler is van.

Milyen meglepetes :)

sb

coord 2011.10.24. 12:21:03

Tényleg, mi van a tv adással? Nem volt?
Nem mintha a Csík cikkel bármi bajom lenne, de vártam.

Rocko- 2011.10.24. 12:30:15

@Shadowbull: pontosan.
ezt akartam mondani én is!
:}

kovászosUbukla 2011.10.24. 12:59:34

@Shadowbull:
persze leánykori nevén intercooler. Dehát ezt a Skyline jobban tudja ;) Az jobban ki van hegyezve.

kovászosUbukla 2011.10.24. 13:00:36

@coord:
egyenlőre a történelmünk meg a nem kevés áldozat 56-ban nagyobb jelentőségű. meg eddig kibírtátok évekig nélküle, én spec mindig fent vagyok 12-ig, de sose néztem meg max másnap ;)

kovászosUbukla 2011.10.24. 13:28:50

@Shadowbull:
te a G-ladert mi a faszért nem erőltetik már? Sokkal konstruktívabb megoldás teljesítménynövelés szempontjából mint a turbo.
Apropó kint jellemző még hogy G60-asok vannak használható állapotban jó áron?
Az még hiányzik a listáról a betarhálandó retro járgányok közé.

Shadowbull 2011.10.24. 13:33:38

@kovászosUbukla: nem vagyok nagy tudosa ennek, de a G-Lader egy fura geometriaju kompresszor, ha jol emlekszem.

Nyilvan ha bevalt volna, hasznalnak ma is.

Remelem megbocsatod, hogy nem kovetem minden melysegeben a hasznaltauto-piacot :) De a mobile.de-n biztos talalsz.

sb

kovászosUbukla 2011.10.24. 13:53:30

@Shadowbull:
Ja egy csigás rendszerű cucc.
De nehogy azzal gyere hogy olyan mértékben átmosták az agyadat h civilben is bmwt hajtasz? Ugye nem? Valami unalmas racionális gépet képzelek el inkább mint Mondeo, Avensis, ilyesmi.

Shadowbull 2011.10.24. 13:56:26

@kovászosUbukla: eheheh :)

Egy 2 literes dizel Mondeo kombim van :) De volt BMWm, meg majd egyszer lesz is, de nem mostanaban.

sb

Virago_1000 2011.10.24. 13:59:45

@Shadowbull: nem ertek hozza, ezert kerdezem: Ha az uzemanyagellato rendszer kerul kivulre, a leomlo-turbo egyseg meg a hengersorok koze, akkor miert lesz keskenyebb a motor?

Shadowbull 2011.10.24. 14:24:22

@Virago_1000: A turbokat nem tudod osszenyomni, a toltolevegocsoveket meg igen.

sb

coord 2011.10.24. 15:40:49

@kovászosUbukla: A pd nélküli tdi vagy a régebbi td motorjaik valóban elég jók. A pd-ket sokan szidják, a legújabb cr tdi meg még nagyon új ahhoz, hogy lehessen róla véleményt mondani.

w a s d 2011.10.24. 15:50:11

@kovászosUbukla: A gtöltőt ebből is kidobták, ha jól olvasom.

Gomulka Béla 2011.10.24. 15:58:15

(nem értek hozzá, de) Ha a nyolc hengerbol négy megy, akkor a turbók által benyomott levego mennyisége négy henger kozott oszlik el, és bár nyilván a szállított levego mennyisége is kisebb (mivel csak négy henger kipufogógáza hajtja a turbókat), a funkcionáló hengerek tobb toltést kaphatnak. Nem lehet, hogy ezért is zárják le a négy inaktív hengert, ahelyett hogy hagynák átfutni rajtuk a szuszt?

kovászosUbukla 2011.10.24. 17:05:37

@w a s d:
eaton kompresszoros, jobb mint az eredeti, brutális 180 Le

Beaver100 2011.10.24. 17:37:42

Volt egy jo nagy darab Amerikai v8-as vasam jol felpiszkava (A hatsokerekeken merve 390LE -2007 Mustang GT Convertable)azzal meg mindig jol megszivatnam ezt a nagy tecknikai Europai csodat barhol es barmikor.

Ciri 2011.10.24. 17:49:48

@Csikós Zsolt:

Zsolt a 3. képalát nem igazán értem.

Mit jelent az, hogy: "Ez csak sima, nem átváltozós műszeregység" ?

Köszi.

Miki-oooo 2011.10.24. 17:52:55

A vörös bor mellett még a hajszálnyira vágott füstölt sonka az isten király ezen a vidéken. A kettő kombinálva meg egyszerűen mennyei. Nyami :)

pamutpamlag 2011.10.24. 18:40:03

Csak 9-10 litert eszik, és _emiatt_ gazdaságos???

Egy S8-as Audival minden megtett kilométer mondjuk 350,- Ft-ba kerül, egy átlag géppel meg mondjuk 60-90,- Ft/km.
Mindkettőben 40 Ft/km összegű üzemanyagköltség van (400 Ft/liter, 10 liter/100 km).

Csak az S8 értékcsökkenése, amortizációja, szervize, gumijai, stb _sokkal_ többe fáj, mint egy átlag autóé.

Csikós, légy oly kedves és magyarázd már el, mi a gazdaságos ezen?!

w a s d 2011.10.24. 18:52:02

@kovászosUbukla: De így értelmét veszti a Shadwbullnak föltett kérdés: "te a G-ladert mi a faszért nem erőltetik már?", ha jobb akár az Eaton kompresszor (amit pl. a 3 literes TFSI- ben használ is a gyár), mint az eredeti g.

Rocko- 2011.10.24. 19:16:07

@pamutpamlag: értsd: kategóriájában.

pamutpamlag 2011.10.24. 19:55:54

@Rocko-: Képes vagyok úgy érteni - ha úgy írják ;-)
Amúgy a kategória vásárlóit szerintem nem annyira érdekli a gazdaságosság. Legalábbis a fogyasztás biztosan nem...

gnme 2011.10.24. 20:35:03

@Miki-oooo: kaptam ma "kumpi" szomszédtól vegyes pályinkát, alma-körte-szilva-málna-eper

(gondolkodtam rajta, szólok Csíknak, ugorjon már át pálinkázni, ... de mire ideérne meginnám :-( .. azt égne a bőr a pofámról)

homálynál főzték a szentgyörgyi út'ba', jó illata van és jó itala

..zenét valaki?

www.youtube.com/watch?v=z7EHhGx75MU

-trogerone- 2011.10.24. 20:36:23

"gazdasagos" ez tetszik ...egy Uralhoz kepest biztos
amugy tetszik es orulok neki
ugy gondolom hogy kell egy ilyen uber katgoria jelen teljesitmenye, jovo igerete (valamikot a 100-as volt uber wagen ma mar tul vagyunk rajta)

kovászosUbukla 2011.10.24. 20:52:15

@w a s d:
mert a Glader a VW belső gyári szabadalma, és inne az a logikus hogy azt használják ahova lehet, azt h mennyivel növeli meg a motorteljesítményt most másodlagos.
Nyilván azzal is lehetne 180LEs verziót csinálni.

Rocko- 2011.10.24. 21:49:57

@pamutpamlag: hogyne érdekelné.
attól hogy van pénze, nem jelenti azt hogy szórni kell.
sőt, továbbmenve: azért van pénze, mert nem szórja.

Dr. Robin Masters 2011.10.24. 22:10:16

Ha nem lenne ilyen technikai hókusz-pókusz benne, akkor lehet nem kellenének ilyen spéci motortartóbakok, ergo egyszerűbb lenne a szerkezet, kevesebb alkatrész, kevesebb elektronika, kevesebb meghibásodási pont. Miért nem tart az autóipar az egyszerű felé, mint anno a Honda Civic CVCC, vagy a válság nem volt nekik elég nagy pofon?

pamutpamlag 2011.10.24. 22:12:58

@Rocko-: Tehát nem szórja a pénzét, aki S8 Audit vesz.
Értem.

Illetve elképzelem, amint valaki a kb 40-50 milliós, többszáz lóerős autók között válogat, majd a végső döntését a gyár által megadott fogyasztási adatok alapján hozza meg.
Hiszen nem hülye ő, nem akarja szórni a pénzt!

Shadowbull 2011.10.24. 23:04:11

@Gomulka Béla: Egy toltot egy hengersor taplal es vice versa (altalaban, most hagyjuk a BüK-öt). Ha a hengersor nem megy, a turbo sem tolt.

sb

Krisi 2011.10.24. 23:39:29

azt még megértem, hogy a 9 literes fogyasztást nem azért emelik ki, mert ez egy spórolós autó, hanem azért, mert ez egy kurvanagy technikai előrelépés (átlag szoci autók, amikkel még pár éve járt a jónép ötödekkora motorral, és majdnem tizedennyi lóerő produkálása mellett fogyasztottak hasonlóan)

de azon azért röhögök, hogy ezt az autót kiviszik a versenypályára. lehet, hogy erős, lehet, hogy gyors, de attól még köze nincs a versenypályához ennek a batárnak, kb annyira való versenypályára, mint egy billenős Zil..

Rocko- 2011.10.24. 23:55:45

@pamutpamlag: ...
tanulj meg kicsit rangsorolni.
ha már kiad 40 milliót, akkor nem mindegy, hogy még 40-et vagy csak 20-at költ el tankolás címszó alatt.
ha szórja, akkor leszarja, akkor 100 litert is fogyaszthatna. de nem mindenki szórja a pénzt.

Szabo T 2011.10.25. 01:12:45

Allitolag ez a motor kerul be a Bentley Continental Coupe-ba is.

kacsa! 2011.10.25. 02:19:50

Na, jó, visszaolvastam a 3.0 TDI Biturbo tesztet, akkor ez csak amolyan "elugrok a boltba egy liter tejért" második autónak kéne. A szívem a traktoroké :D

DrSzoke 2011.10.25. 06:22:20

@mennyi?husz!: Sztem is felesleges,csak a vevokor szerint nem.Ugyanis az elodmodell is fogyott,gondolom ez is fog.Kulonben nem csinalnak.

DrSzoke 2011.10.25. 06:34:19

@pamutpamlag: Mit gondolsz az uberdizeleket ki veszi? Pont ez a kategoria.Vesz 25 millaert autot,de dizelt mert megiscsak keveset eszik.Uzemanyagon sporol havi mondjuk 50 ezret,az amortizacioja meg havi 600e az elso evben.Van aki igy gondolkodik,bar sosem fogom megerteni.Ha nekem eccer lesz 20-30-40 millerem autora,pont nem fog erdekelni 2-3 liter ide-oda.

DrSzoke 2011.10.25. 06:40:30

Ja,velem van a baj lehet,de az a teto nekem kurvara nem teccik.Sztem pont ugy nez ki mint ha a rioi badogvarosban az egyik bodet atrendezte volna a tropusi vihar.Minden esetre penzt nem adnek erte,sokat meg plane nem.Masik.Ez a majomkodas a ledes helyzetjelzokkel ujabban tetszik valakinek?Nekem bazarinak tunik,olyan 70-es evekbeli medinhonkong.Amugy szep es tuti jo auto,ha lesz 400 millam veszek is egyet.Addig nem.

Rocko- 2011.10.25. 07:15:35

@DrSzoke: hát ezzel a mentelitással egyik nap milliomos vagy a másik nap meg már nem.

Rocko- 2011.10.25. 07:17:05

@DrSzoke: nah, kellett két perc mire leesett, hogy a hotelt tetejéről beszélsz, nem az autóéról. :D
reggel van, na.

Shadowbull 2011.10.25. 08:02:51

@mennyi?husz!: RS8 sincs.

Az M-modelleknek az Audinal az RS sorozat felel meg.

Az S olyan koztes allapot, a sima sportcsomag meg az RS kozott.

A BMWnel ilyen nincs. (...)

sb

Gomulka Béla 2011.10.25. 09:17:32

@Shadowbull: De mindket hengersor megy, ket-két hengerrel. Ref. ábra és Csikós utalása a V 4-es motorok rázkódására illetve az aktív rezgéscsillapításra.
Csak azon tunodtem, hogy ha a rendszer 960 rpm felett már engedi lekapcsolni a hengereket, akkor a turbók ezres fordulatnál már decens módon toltenek. Ha így van, akkor 3600-nál (az a felso határ a cikk szerint) már nagyon bokezuen szállít levegot a rendszer, és lehet, hogy egy bokezubben levegoztetett henger hatékonyabban dolgozik. Jut eszembe, ami a teljesen lezárt inaktív hengereket illeti, ha azokat levego oblítené át, kihulnének. Így melegebben maradnak, és az nyilván jobb a fémnek. Már ha ez számít, nem tudom, te vagy a mérnek. Ha már itt tartunk, az nem okoz bajt, hogy a lezárt szelepekbe utkozo levegoáram visszamegy a turbó felé? És ha igen, akkor - akkor el kell engedni valahol, tehát megette a fene az extra toltést. Legalábbis egy részét. Komplikált dolog Lázárnak lenni, na!
(Szegény Lázárnak már egyszerubb. Az én kocsim mindenféle lekapcsolós trukk nélkul is négyhengeres. Ezt csinálja utánam az Audi!)

kovászosUbukla 2011.10.25. 09:47:20

@Rocko-:
aki nem szórja a lóvét az nem vesz ilyet burzsujkám, mert egy hibrid vagy egy kisebb dízel jóval racionálisabb lépés egy ilyen kaszniba. megnyalhatod a faszomat

pamutpamlag 2011.10.25. 10:19:04

@Rocko-:
El vagy tévedve a nagyságrendeket tekintve!

20 millió Ft többlet a fogyasztáskülönbségből???
Ez 50.000 liter benzin!

Tegyük fel, hogy 200 ezer kilométert hajtja a tulaj (az alatt a pár év alatt, amíg lecseréli egy újra). Ekkora futásteljesítménynél 20 millió forintot 25 liter/100 km fogyasztás TÖBBLET esetén tankolna bele!

Tehát nem 10 litert evő, hanem 35 litert fogyasztó autó esetén. Teccikéteni? :-)

De nem ez a lényeg.
Szerepel a cikkben egy állítás, miszerint az új S8 gazdaságos, MERT keveset eszik.

Szerintem ez nem döntő tényező, mert egy ilyen kategóriájú új autó költségeinek csak töredéke a fogyasztás, így a gazdaságosságot nem befolyásolja jelentősen.

Nem beszélve arról, hogy a lehetséges alternatíva is közel ugyanennyit fogyaszt, tehát a költségek töredéke a fogyasztás, és annak további töredéke a valódi különbséget adó fogyasztás eltérés.

Példa:
Adott A és B autó.
A autó km költsége 250 Ft, ehhez jön 40 Ft/km üzemanyag, összesen 290 Ft/km.
B autó km költsége szintén 250 Ft/km, de ehhez nem 40, hanem 50 Ft/km üzemanyagköltség adódik (Összesen 300 Ft/km). Mert A autó nem 10 liter eszik, B autó meg 12,5 litert.

Kb 3% eltérés.
Biztos ez a 10 Ft/km plusz költség viszi csődbe a leendő tulajt, nem pedig az a 300 Ft/km, amit amúgy szépen kicsenget...?

@DrSzoke:
Igen, van aki überdieselt vesz, valószínűleg épp a fogyasztás miatt.
Őt valahol meg tudom érteni, ő lehet az olyan vásárló, akiről Rocko- ír.

De az S8 nem egy dieselmotoros A8! Nem ugyanaz a vevőkör.
Aki S8-ast vesz, azt szerintem nem érdekli nagyon a fogyasztás, hanem egész más szempontok szerint választ. Ha a fogyasztás döntő szempont lenne nála, biztosan nem S8-ast venne.

Capt.Power 2011.10.25. 11:17:58

@porchmonkey:

Emellett az a merci egy 4500 ccm-es V8-as, ami 7,7 alatt volt százon, tehát nem rossz érték ma sem, főleg egy ekkora autótól. Az ellenség pug 406-osokkal mg citroen xm-ekkel csapatott, nem is értettem, hogy hogy krtültek képbe, mint ellenfél.

Shadowbull 2011.10.25. 12:38:36

@Gomulka Béla: de ha csak a fele henger megy, akkor a turbot is csak feleannyi kipufogogaz hajtja meg, es nagy valoszinuseggel nem fogja elerni a tolteshez szukseges fordulatszamot -> hengerlekapcsolas eseten a motor szivokent mukodik.

Hogy milyen fordulatig es terhelesig hagyjak kikapcsolva a fele hengereket, az applikacio kerdese, de szemely szerint csodalkoznek, ha kikapcsolt hengereknel valamennyit toltene a turbo akarmilyen uzemallapotban.

de nem ertek hozza, plane nem ismerem a konkret motort, csak tippelgetek.

Hogy a hengerek melegek maradnak, az mindekeppen jo. Egyreszt nem lesz egyenetlen a termikus terheles, es nem szenved olyan deformaciot a hengerfal meg a hengerfej, amilyet normal uzemallapotokban nem szokott, az mindenkeppen elony.

masreszt amikor beroffentik megint az osszes hengert, akkor a stabil egesfolyamat szamara is kedvezobb a meleg henger.

sb

Shadowbull 2011.10.25. 12:47:11

@pamutpamlag: ez a fogyasztas-dolog nem errol szol.

Tobb dolog is hangsulyos: egyreszt a mai CO2 hiszterias vilagban egy gyarto nem engedheti meg maganak, hogy ne foglalkozzon a fogyasztassal: rengeteg helyen van CO2 alapu adoztatas, sot a jovoben elkepzelheto, hogy adott CO2 szint folott bizonyos piacokon egyszeruen nem lesznek autok forgalomba helyezhetok.
Masreszt a flottafogyasztasba nagyon is beleszamitanak a nagy autok is, es nyilvan mindenki arra torekszik, hogy ne kelljen a cegnek buntetest fizetnie.
Harmadreszt ezen autok nagyobb tarsadalmi elfogadottsagot elvezhetnek, ha (papiron) kevesebbet fogasztanak
Negyedreszt pedig maguk az ugyfelek igenylik, hogy ha nem hivjak le a teljesitmenyt, akkor ne zabalja le a gatyajukat, es adott esetben megfelelo hatotavja is legyen az autonak.

Azt mindenki elfogadja, hogy ha csapatnak egy ilyen balnaval, akkor megeszi a magaet. Azt mar nehezebben, hogyha nem csapatnak, akkor is.

ezert lett manapsag nagyon fontos a reszterheles optimalasa, es a fogyasztas csokkentese reszterhelesen.

sb

pamutpamlag 2011.10.25. 13:55:45

@Shadowbull:
Teljes mértékben logikus és elfogadható, amit írsz!

De számomra ebben a relációban sem értelmezhető, hogy egy új S8 gazdaságosnak tekinthető, csak mert keveset eszik (papíron).

Ez egy ordas nagy csúsztatás Csikós részéről.
Elég lett volna annyit írnia, hogy keveset eszik. Vagy azt, hogy viszonylag keveset :-)

És ez a fajta csúsztatás tetten érhető szinte minden autóval foglalkozó ismerősömnél (talán épp a média hatására):
Egyszerűen nem hajlandók az autózás valós költségeit összességében tekinteni, hanem önkényesen kiemelnek az összetevőkből egyet-egyet. Rendszerint a fogyasztást, és ráfogják, hogy annyiba kerül a móka.

Pedig nagyon nem!

Gomulka Béla 2011.10.25. 14:39:02

@Shadowbull: Fele henger, fele toltés, ez teljesen logikusan hangzik - amíg az ember bele nem gondol, hogy ha egy turbómotort (mondjuk karburátorral és teljesen nyitott pillangószeleppel) az ember magára hagy, akkor az szétporgi magát. Azt hiszem, van valami mechanizmus (wastegate?) hogy ez ne torténjen meg. De ha megtorténhet, akkor az nem azt jelenti, hogy a toltés egy kicsivel mindig nagyobb, mint ami feltétlenul szukséges? Mely esetben is elvileg megtalalható az egyensúly egy 'egészséges' túltoltés biztosítására négy mukodo henger esetén, foleg amíg a túltoltés nem megy veszendobe a nem gyújtó de szívó és kipufogó hengerekben. Nem tudom, hogy az amerikai nagy nyolchengeresek, amik szintén lekapcsolnak, de nem zárják le a hengereket, hogy azok feltoltottek-e, de talán nem. Nem egy amerikai dolog, ez a feltoltés: az replacement volna displacement helyett, amiért viszont simán pokolra lehet jutni. Legalábbis bizonyos államokban.

Shadowbull 2011.10.25. 15:10:03

@pamutpamlag: nem lehet hogy a Csikos csak ironizalt?

sb

Shadowbull 2011.10.25. 15:13:13

@Gomulka Béla: A wastegate nincs mindig nyitva, csak adott fordulatszam felett, es nem a turbot vedi elsosorban, hanem a motort, mert korlatozza a toltonyomast, es ezzel a maximalis nyomatekot.

Felig jaro hengersorral tuti nem nyitogatjak a wastegate-t.

sb

pamutpamlag 2011.10.25. 15:42:15

@Shadowbull:
De lehet!
Ha így van, akkor én nem vettem észre. Majd finomítok az irónia-antennámon :-)

Krisi 2011.10.25. 16:20:02

@Rocko-: de, mindenki szórja a pénzt, akinek van 40 milliója, és nem befekteti, hanem vesz rajta egy olyan cuccot, ami 2-3 év múlva fele annyit sem fog érni.

pont ez a lényege egy ilyen autónak, hogy aki ilyet birtokol, annak van mellette még sokszor 40 milliója, és pont leszarja, hogy mennyit fizet a benzinkúton.

Gomulka Béla 2011.10.25. 17:43:46

@Shadowbull: Tehat nem az aktuális nyomás, hanem a fordulatszám adja a jelet a wastegate-nek, hogy nyisson-e vagy csukjon? Értem.

Ami a kocsi áráról/értekvesztésérol, illetve a gazdag ember uzemanyag-fogyasztás-tudatosságán megjeleno pitiánerségérol szóló vitát illeti, hát tessenek orulni az uraknak. Az S8-ra százvalahányezer eurót kifizeto burzsujkapitalistadisznónak nem lesz számottevo haszna a kilenc literes fogyasztásból. De tizennégy évvel késobb lehet hogy pont a hozzászóló urak egyike-valamelyike vesz majd egy használt S8-at, és annak az árához mérten már számítani fog az a pár liter. Foleg, ha a benzinárak tovább emelkednek (ami nem fog megtorténni: számos korábbi diskurzusban már jelezték a hozzáértok, hogy az olaj nem fogy, hanem ellenkezoleg: egyre tobb lesz belole; továbbá a jégsapkák gyarapodnak, a jegesmedvéki sokasodnak, és az etiópok híznak).

p0l1c3c4r 2011.10.25. 18:04:31

Csík, elismerésem, jó ízlésre vall az új RHCP album :) (Brendan's Death Song)

Shadowbull 2011.10.25. 21:17:15

@Gomulka Béla: a vezerloegyseg sakkozza ki egy csomo parameterbol, hogy mikor nyissa a wastegate-t.

De a tema tenyleg olyan iranyba megy, amihez abszolut nem ertek.

sb
süti beállítások módosítása