HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • fosdapass: @Rocko-: pláne a mostból visszanézve. A xedos 6 még most is tud tetszeni a vezetőüléséből. Járt ná... (2021.02.20. 21:25) Ha újságíró, hazudik
  • dr. trafik nomac: Kicsit csoldakozom, hogy senkinek nem volt ladaja, de ert hozza. Ladanal alap, hogy telen beraksz ... (2021.01.22. 15:19) Akkor most jó a Lada fűtése vagy nem jó?
  • H_M_CS: Újra elolvastam, minden betűje jólesett. Megvan a harmadik könyv is, ezután az jön. Boldog Karácso... (2020.12.25. 20:46) A zöld Merga titka
  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Stikában megszüntették a rutinvizsgát

2011.12.08. 18:30 Tcomment

Örülhet, aki jövőre szerezne autójogosítványt, hiszen a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium november végén kiadott rendelete szerint január 1-től megszűnik a rettegett rutinvizsga. De lesz még egyáltalán, aki ki tudja fizetni a tanfolyam árát, vagy ki tudja várni a hivatali átfutási időt?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

149 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr463448818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cso zsi 2011.12.08. 20:55:52

@ppalmika: Anno, a "B" vizsgámon hibáztam, még rutin közben. Nem szóétak rám, csak mikor végeztem a "kűrrel", és mentem a kijárathoz, hogy forgalomba álljak. Ekkor a vizsgabiztos hümmög, majd felajánlja lehetőséget: ha meg tudom mondani, mit hibáztam, kimehetek. Ha nem, akkor egy hónap múlva nekifuthatok újra. Szerintem nem irányjeleztem a "két kocsi közé parkolás" műveletnél. Elfogadta. Ezzel az egy hibaponttal vizsgáztam. Bő húsz évre rá letettem a személyfuvarozói vizsgát is, ahol csak Kreszből, és forgalomból kellett vizsgázni. Feltételezték, hogy autót vezetni tudók jelentkeztek. Az hagyján, hogy páran Kreszből, és PÁVII.-ből is buktak, de volt olyan úrvezető, akivel üvöltött a vizsgáztató, hogy "ezt a családjával is így csinálja???" Azóta eltelt még tíz év.
Siralmas ami van az utakon.
Járműfüggetlenül.

tempi 2011.12.08. 20:58:13

Rutin pálya előtt elmentem tanuló kocsival 60 km távolba a vizsgabiztosért.1986 ban egy jó dáciával,a nő aki előttem már a sokadik órát vette majdnem szívrohamot kapott mikor megkérdeztem,hogy vannak a sebességek,mint a Zsiguliban?hogy még nem is vezettél és már a forgalomba viszi.Hát igen 18 évesen már volt előttem jó pár ezer kilométer.Most minek az óra aki tud motorozni az tud aki nem az vegyen órát.És ez a rutinra is érvényes sokat 20 óra rutin után sem tud vezetni.

sunblind 2011.12.08. 21:09:58

A cikkben említett H. Ádámnál, meg az öccsénél csináltam az A-s jogsimat tavasszal. :) Jófejek.
A nagymotoros rutinvizsga az egész jogosítvány procedúra leggenyóbb része. Pláne negyven fokban. Erről a TC-nél is tudnának mesélni.

Elijah_Baley 2011.12.08. 21:10:57

saját tapasztalat alapján és mások kínszenvedéseit mindennap konstatálva az az érzésem h a vezetésoktatás és a jogosítványszerzési procedúra köszönőviszonyban sincs egymással szal a rutint akár el is lehet hagyni...

Burgermeister 2011.12.08. 21:12:51

@prunoki: Vhogy megcsinálta. Magam sem tudom, hogy hogyan.:)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.12.08. 21:18:03

A nagymotoros rutinvizsga egy faszság, teljesen életszerűtlen. Mondjuk sikerült is sok év motorozás után megbuknom rajta.:-) Csak az vigasztalt, hogy a barátom, aki 2.00 alatt ér körbe a Hungaroringen szintén megbukott. Neki is meg nekem is elmagyarázta a vizsgabiztos, hogy kell motorozni. Alig bírtam ki röhögés nélkül olyanokat mondott.

nincsotletem 2011.12.08. 21:18:11

A poszt írója legalább elolvashatta volna a hivatkozott szabályt, "A" kategóriánál ugyanis a rutinvizsgát "Járműkezelési vizsgának" hívják, jele a táblázatban "Jk", és 20 percig tart. (8. számú melléklet, 5.2)

zeddez 2011.12.08. 21:21:59

Szerintem meg azt kéne bevezetni, hogy nem egy vizsgabiztos van hanem min. három (vagy még több). És akkor nem éri meg jattolni, mert elosztva hármuknak az már semmi, 3x annyit jattolni meg senki sem fog, mert annyiért meg már elég sok extra órát is lehet venni az oktatótól.

Yasashi Tanuki 2011.12.08. 21:32:22

A cikk eteti a népet, hogy a csigás cég milyen korrekt, de valahogy sose említik a telefonban, hogy a pluszórákat 2500-2700 ft-os áron mérik (30perc) amit az oktatónak zsebbe kell fizetni, természetesen számlát se adnak róla. Az ilyen jellegű rendszerben finoman szólva nem az az oktató érdeke, hogy a tanuló gyorsan jogsit szerezzen. És persze nem a csigásoké az egyetlen ilyen üzleti modell a jogsipiacon.

Rocko- 2011.12.08. 21:34:38

sztem elég lenne megkenni a vizsgabiztost, oszt hadd menjen mindenki amerre lát. képzés úgyis nulla, a baleseti adó meg fedezni fog mindent.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.08. 21:46:19

Szerintem tök mindegy, hogy van-e rutinvizsga. Vezetni a jogosítvány megszerzése után tanul meg rendesen az ember, a jogosítvány azért kell, hogy ezt megtehesd, 30 óra alatt senki sem tudja megtanulni. A vizsga meg mindenkinek szerencsejáték, talán ha 1% nem követ el olyan hibát, ami alapján a vizsgabiztos megbuktathatná, ezen kívül a vizsgabiztos kedvén múlik. Egyébként olyat még nem láttam és nem is hallottam, hogy a vizsgabiztost megkenték volna, akinél én vizsgáztam, ha megpróbálom én közvetlenül vagy az oktatómon keresztül megkenni, minden lettem volna, csak fehér ember nem...

Parajpuding 2011.12.08. 21:52:50

Mi a probléma a rutinvizsga eltörlésével? Semmi. Már most is tele vannak az utak vezetni és rutinozni nem tudó ön- és közveszélyes idiótákkal. Pedig elvileg ők vizsgáztak belőle. Itt az oktatási és az oktatói színvonalat kellene erősen javítani és szigorúan megvágni, aki nem ér el egy adott szintet. Régen még hosszú hónapok voltak a tanfolyamok, ahol volt idő megtanítani és megtanulni az elméletet/gyakorlatot. Ma már gyorstalpaló sofőr és jogsigyárakról beszélünk.
Dehát a pénz beszél itt is...

vilagpolgar 2011.12.08. 22:00:56

"Rettegett rutinvizsga" HAHAHA.
Eddig is átengedtek mindenkit, hiszen olcsóbb a vizsgadíj (3-4000FT emlékeim szerint) mint forgalmin, szóval bukjon meg a tanuló inkább ott többször 11000FT-ért.
Ennek ellenére örülök a módosításnak, mert egyszerűsödik a rendszer (sokszor azzal megy el az idő hogy a KRESZ-el meg az elsősegéllyel együtt 4 vizsgát kell letenni, mindre külön jelentkezni elmenni stb.) Ennek ellenére a hátsó szándék (a több pénz) ott van.

papa33 2011.12.08. 22:01:08

@Etniez: mert akkor már ugye az irányjelzés elmaradt, olyan nem akadt, akinek bevillant és visszajátsz üresbe hogy tudjon indexelni karral. Te is buktál volna.

phranxinatra 2011.12.08. 22:12:11

@Yasashi Tanuki: plusz mekkorát hazudott a csigás oktató a bukás utáni kötelező pótórával. nincs ilyen. ha megvan a kötelező óraszám (jk 9, forgalom 20), annyiszor mehet vizsgázni a tanuló, ahányszor akar. persze 5 sikertelen forgalmi vizsga után jön a PÁV, de ha megvan, ismét lehet próbálkozni, akár egy pluszban levezetett óra nélkül.

papa33 2011.12.08. 22:14:46

@Donor: nem, régen akinek nem volt autóra pénze az motorozott: használt, nagypapától megörökölt motorok mentek. Pannónai, Jawa, MZ kb ebben a sorrendben.

Nem jutott eszünkbe "kenni", aki annyi idős, tudja, olyan mint a katonaság, azt meg sem próbáltuk elkerülni. A selejt kb a 80-as évek végén jelentkezett, mikor kezdték megúszni a katonaságot.
Valóban mi is motoroztunk néha-néha kertek alatt. De mondom még egyszer, nem hullottunk, és nem csak azért mert nem mentek a gépek, akkor 20 lóerő volt nem 120, de azzal sem mentünk nyélgázon. Meg egykeréken, azt azért tudta volna. Olyan nem jutott eszünkbe, hogy 200 körül utolérem a 90-nel menőt: kit is lepek meg akkor?
Lehet vitázni, de a motorozás többek között: mások hibáinak kivédése.

De jut eszembe, egy ismerős (haver haverja) meghalt, tesóját, aki hátul ült, összekanalazták, nem ijesztgetésül, okulásként: egyszer látogattam meg a kórházban, láb huzatva, arc felismerhetetlen, fogak maradéka áll, csővel etetés, aki látta, egy életre megjegyezte hogy kell motorozni. Meg a szülők... nem kívánom senkinek.

Arra kíváncsi lennék, ez a rutin eltörlés kinek a fejéből pattant ki. Baromság.

Etniez 2011.12.08. 22:33:13

@papa33: NE idegesíts már. Attól, hogy valaki a zárt rutinpályán kirakja a kezét balra vagy nem, attól nem tanul meg motorozni.
Ez is a magyar oktatás nagy baromsága. Ilyenekkel foglalkoznak a vészfékezés és a kikerülés oktatás helyett...

Lucky Larry Silverstein 2011.12.08. 22:36:29

10 éve van jogsim. Szlovákiában élek, itt sosem volt rutinvizsga, meg pálya se. Van forgalmi vizsga, aznekem volt max. 15 perc, van egy teszt elméletből és kész. Egészségügyi vizsga sincs, csak pár tesztkérdés, nem komoly.

2011.12.08. 22:46:24

„a változás nyomán összességében egyszerűbbé és érezhetően gyorsabbá válhat az autójogosítvány megszerzése”

Egyszerűség, gyorsaság az nagyon fontos szempont. Szóval Elindult a „jogosítványt mindenkinek” mozgalom. Még nincs elég hülye sofőr az utakon, még nem elég, hogy 500 méterenként van baleset.

hallari 2011.12.08. 22:48:17

@Asszeretnémondani: igen, szerintem is teljesen életszerűtlen a járművezetés oktatása, elé ránézni a tanulókra meg néha meghallgatni, mit mond az oktató. Nekem még nem is volt rossz oktatóm, de amikor végre egyedül vezettem a kocsit, az első sarkon idegesen ránéztem az anyósülésre, hogy már megint mi nem tetszik neki... :) Ő már egyébkként a második volt, az első egy hitler-Mészöly Kálmán keverék volt...

2011.12.08. 23:01:38

@adam034: "Nem kellett volna eltörölni szerintem"

Nagyon helyes hozzáállás. Én nagyvassal együtt tettem le az úrvezetőit, nekem még 9 hónap iskola volt, nem 2 hetes gyorstalpaló. Tisztességes oktatással, rendes elméleti- rutin- és forgalmi vizsgákkal. Hiába reformkorszakban élünk, "úgysem tanul semmit rutinvizsgán, felesleges" után, márcsak egy köpés, hogy kijelentsük: végülis az egész járművezetés oktatás teljesen felelsleges, úgysem ott tanul meg vezetni (ami paradox módon igaz is) ezért ezentúl adjuk a jogsit mondjuk minden bigmek menühöz, vagy tévé újságból kivágható kuponként. Persze bazmeg az idiótája nem látja, hogy minden hétre esik már egy barom aki szembe megy a forgalommal, és minden hétvégére esik 300 baleset, amiből 10 halálos.

2011.12.08. 23:07:08

p.s: A jogosítványszerzés feltételeit nem egyszerűsíteni, hanem drasztikusan szigorítani kellene, hogy tényleg az kapja, akinek megvan a képessége hozzá. Ehelyett -álá hungary- kiengedünk válogatás nélkül mindenkit az utakra, aztán jön az utótesztelős ciklus: tiltunk, korlátozunk, büntetünk, és 20-as táblákkal szopatjuk kollektíve azt is, akinek van érzéke hozzá.

Grafithuszar 2011.12.08. 23:10:09

@Etniez: A jogsi közlekedni tanít meg, nem pedig az autót motort kezelni a vészhelyzetekben, arra ott vannak a vezetéstechnikai tréningek. Igazad van abban hogy jó lenne ha ez része lenne a jogsinak, legalább 1-2 óra keretéig, de abba is gondolj bele hogy ez nagyon megnövelné a költségeket, ráadásul nincs is hozzá elég pálya (motor az megoldható de az autónál, már kel a spéci vizes csúszós pálya)

Amúgy szerintem az autónál tényleg nincs sok értelme a rutinnak, mert az oktató addig úgy sem fog kivinni amíg nem tudod kezelni az autót, ha meg tudod akkor egy felesleges macera csak.

Viszont saját tapasztalatomból kiindulva a motor kicsit más. Ott jobban magadra vagy utalva, nem ül melletted az oktató hogy veszély esetén korrigáljon. Nekem nagyon jó volt, hogy a rutin során megtanultam kezelni a motort, és amikor kimentünk a forgalomba csak az első óra volt húzós, utána már nem kötötte le úgy a figyelmemet a motor kezelése. Viszont volt egy pár srác meg csaj is akiknek valahogy szerencséjük volt a rutin vizsgán és átmentek, pedig a a motor alapvető kezelésével nem voltak tisztában. Nem tudtak megfordulni, nem tudtak váltani, rángatott alattuk a motor. Szerintem ez életveszélyes egy motoron a forgalomban.

Egyébként én ezért tartom merésznek kicsit ezt a B125-öt. Automata váltóval valóban elég az a 2 óra gyakorlat Viszont erősen kétlem hogy van olyan ember a földön aki _nulla_ gyakorlattal megtanul motorozni 2 óra alatt.

Hurri Kán 2011.12.08. 23:24:16

Rutinvizsgát nem is mértem, miért szüntették meg... Így is temérdek balfasz van, aki nem tud parkolni, nem érzi az autót...

Oscee 2011.12.08. 23:27:52

Nehogy már komolyan gondoljátok, hogy a rutinvizsgának olyan marha sök köze lenne a forgalomhoz, illetve amit rutin vizsgán csinálsz ne lehetne forgalomban megcsinálni? (söt, a nagyobb komplecitás és több zavaró tényező miatt még könnyebb lesz buktatni, mint steril környezetben)

Én szinte sosem mentem rutinpályán, talán a vizsga előtti délután egy kört, örültem, hogy az oktató is úgy gondolta, hogy ha az ember már eleve konyít kicsit a vezetéshez, akkor felesleges bohóckodás a rutinpálya :)

nick2005 2011.12.08. 23:37:05

Nem nagyon értem a háborgókat. Én 1992-ben szereztem jogosítványt, és akkor sem volt elkülönített rutinvizsga. A vizsga úgy indult, hogy a tanpályán volt egy-két feladat, és ha az nem sikerült, akkor már ott megbuktál. Ha rendben volt, akkor mehettél a forgalomba. Szóval nagyjából ugyan az volt, csak nem volt külön nevesítve a rutin, és egy alkalommal volt egy egyórás vizsga.

KoBuki 2011.12.09. 00:02:30

Olvassátok már végig figyelmesen: a rutin VIZSGA szűnik meg, nem az oktatás!!!!

Igenis az oktatási rendszerrel meg azokkal az oktatókkal van baj akik nem tanítanak hanem pénzt keresnek csak. Hál istennek van még olyan régi "öreg oktató" aki TANÍT!!!

A pláza és egyéb helyeken parkolni nem tudók nem feltétlenül a szőke 18 éves nők!!! hanem azok akik SZARNAK az egeszre és senki és semmi nem érdekli őket magukon kívül, ezen egy rutinvizsga nem fog segíteni!!!

Tornado86 2011.12.09. 00:39:30

@Red shield representative:
Felénk, Romániában is hasonló a rendszer, emlékszem is rá, hogy vezettem anno' 2004 októberében vagy 200m-t :) Azután bemutattam a rendõrnek 1 profi parkolást (sréhen járdára fel), kitöltötte a papírokat, oszt megvoltunk. Ami pedig az elméleti vizsgát illeti, kell tenni 1x a sofõrsuliban, hogy mehess a rendõrségre vizsgázni (2 kérdõives, mindkettõ sikeres kell legyen), valamint a gyakorlat napján reggel a rendõrségen egyet, azt 1 kérdõívvel, minden esetben 26 kérdésbõl 22re kell jól válaszolni fél óra alatt, viszont a 3 lehetõségbõl akárhány lehet jó, valamint ez a 26 kérdés tartalmazza az elsõsegélyt is. Aztán csak úgy az összehasonlítás kedvéért érdekelne, hogy mi a rendszer felétek.

hopp-hopp 2011.12.09. 00:46:03

rutin pálya, rutin vizsga márpedig kell!
rengeteg őrült furikázik az utcán, - és ezt most látom, amióta forgalomban is szívok, olyan emberek miatt - akik ledudálnak, beszólnak, vagy csak egyszerűen nem veszik tudomásul? kresz szabályokat.
a helyzet elkeserítő.

én sokat küzdöttem a vezetéssel. és a rendszerrel. kenőpénz van - ott találnak hibát ahol jólesik, és abban is hiszek, hogy egy 20.000 rutinvizsga fele az oktatód zsebébe megy.

nekem személy szerint olyan *sztár*oktatóm (neves iskola-imádott módszerekkel) volt - az első, aki keresztülnézett rajtam és hülyét csinált belőlem már az első órán, de váltottam, ám a második, meg egy fél évet tartott a rutinpályán - mondván, hogy hülye nő vagyok és meg fogok mindenkit ölni az utcán (5oooft-1:30perc vezetés//különóra, számla-nincs) ... stb.

rutinvizsgán olyanokat láttam - hogy sírva fakadsz és akkor sem hiszed! de ez a magyar valóság. ahogy ők mondták - kínai nap van - magyar nem megy át! mert valakinek buknia is kell - mert a kínai kemény pénzt fizet, mindenért. no comment.

váltottam. harmadjára.
az oktatóm? 4 hónapos munkával elmúlt a pánik, remegés, és társai, megtanultam parkolni,
közben nem személyeskedik, felhívja a figyelmemet egyes hibákra, és lassan forgalmi vizsga előtt állok.

kell a gyakorlás, ez egy készség amit el kell sajátítani, mint a hangszeren való játék vagy bármi. sokszor mondják, abból van a baj, hogyha
nagyon elbízzuk magunkat - hogy ááá, nekem ez nagyon megy ... meg hasonló állatságok.

ez valóban egy olyan rendszer - ahol 100 alatt az ússza meg a jogsi szerzést aki hétvégén apu kocsiján gyakorol. és tényleg csak pénzt keresnek rajtunk. nem oktatnak.

ha így mernék a suliban tanítani, (dohányozva, személyeskedve, káromkodva, stb.) - engem simán elbocsájtanának. és valamerre azért ez mégis egyfajta felnőtt-oktatás és egy szolgáltatás - amiért fizetek!

szóval lassan eljutunk a tényleges balkáni szintre. miközben máshova szeretnénk felzárkózni.

a finneknél talán a legkeményebb a rendszer, mert ott maximálisan kell tudd uralni az autód, sárban, fagyban, hóban, - és utána kiengednek. de van 3 éved rá ...

ezen lenne jó elgondolkodni.

kerdesek05 2011.12.09. 02:19:38

Jogsi árak vidéken:
Orvosi= 8000
Elsősegély= tanfolyam 7500, vizsga 5500
Kresz= tanfolyam 20000, vizsga 4600
Rutin= 4700
Forgalmi=11000
Óradíj=3000-3500-4000, 30 órával legyen=105000
Összesen mindenből elsőre, min óraszámmal 166300.
Buksz egyszer forgalmin meg veszel 2 alkalmat-3 órát,vizsgával együtt 4 órát és +25 ezer.

kerdesek05 2011.12.09. 02:23:07

100000-ből jogsit csinálni mai világban tk nem lehet.

Egyébként nem a vizsga eltörlésével van a gond.

- Rosszul működik a politikai szakmai rendszer, fent döntenek valamiről aztán majd vezessétek be az alvégeken.
- Felhigult az oktatói rendszer, köszönhetően a fenti politikai akarat miatt, és nincs visszacsatolás az autósiskolák meglátásairól.
- Még mindig nagyon is jól lehet tudni, melyik autósiskolák azok ahol NULLA kilométert kell levezetni és csak megoldják majd a vizsgabiztost is vezetésen.

gtommi 2011.12.09. 02:42:53

Vicc volt a gyakorlati képzés eddig is, most még inkább az lesz.
Egyre inkább igaz lesz a mondás, hogy mikor fékez a kezdő vezető vészfékezés szerűen állóra életében először??.....A halála előtt 10 másodperccel. Csak ez a baj, hogy mostani rendszerben 10-ből 9 ember nem tud normálisan vészfékezni, az a maradék 1 sem a rutinpályán tanulta, hanem jók az adottságai, nagyobb a gyakorlata az átlagnál stb... De ez a gond, a rutinpályán eddig is intenzív fékezést tanítottak, ami édes kevés a közúton, ha ezen múlik 1-1 baleset elkerülése. Ezek után pedig megszűnik még ez is. Intenzív sem nagyon vészfék meg pláne nem lesz a forgalomban a 20-30 tanult óra alatt. Tavaly már talán csökkent a halálos autóbalesetek száma az országban, idén is talán még kevesebb lesz mint 1 éve, de jövőre vagy azután tuti meg fog nőni emiatt + a B125 jogsisok miatt is. Röviden ennyi...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.09. 03:58:18

hat nem tudom, nekem 40 dollaromba volt a jogsi
ket napomat vett igenybe, mert hetfon megbuktam az elmeletin / meg nem beszeltem elegge angolul/ azutan kedden megoldottam delelott 11-kor delutan 1-kor vezettem a sajat kocsimmal es az oktatommal 15 percet es lett jogsim
nincs ennek a jogsi dolognak kicsit tul nagy fenek keritve otthon?
minek pl tanfolyamok?
bemegyek, kitoltom a tesztet, azutan vezetek, mondjuk az 1 ora is vicc, de legyen es ha megfeleltem, ennyi...

Tökösmákos 2011.12.09. 04:00:35

Szerintem bevezethetnék a külön jogsi kategóriákat az automata váltós autók után az automata táblafelismerős autókra is. Meg az automatán parkolósokra is. Meg az automatán fékezőkre is. Meg az automatán távolságot tartókra is.
Egyáltalán minek kell megtanulni táblát figyelni, parkolni, fékezni, követési távolságot tartani??
Ez itt a 21. sz.! Itt már nem számít az egyén, így a tudása se! Éljen a csordaszellem !

Tökösmákos 2011.12.09. 04:02:13

@hagyma: mer ott nem egy egész iparág él belőle, több tízezer embert eltartva.
De nyugi, hamarosan ott is ekkora bürokrácia lesz mint itt :P
A New World Order nem tréfál!

Tökösmákos 2011.12.09. 04:06:13

@hopp-hopp: Azon is jó lenne elgondolkodni hogy egy TANÁR nem tudja helyesen leírni az elbocsátanának szót.
Mit tanítasz? Remélem tornát.
(bár a reáltárgyakat is általában segghülyék oktatják :P )
Az orkoknak meg amúgy is tökmind1, és 20 év múlva csak minden tizedik iskolás lesz magyar.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.09. 05:54:39

@Tökösmákos: hat burokracia itt is van boven. de otthon manapsag egyszerubb megszerezni egy masoddiplomat mint egy jogsit

Kamazszutra 2011.12.09. 07:00:13

Igen, a budapesti autósok kiválóak rutinparkolásból. Ez látszik is bármelyik belvárosi utcában, de főleg a bevásárlóközpontokban az össze-vissza álló autóknál. Én inkább jól megszigorítottam volna. Vagy... szigorítani fogják a törvényt a balesetet okozókkal szemben, hogy többet fizessenek és ehhez most kell az államnak egy ügyfélkör :D

Lehet, hogy hülyéknek gondoljuk őket, de lehet, hogy most vágják át ezzel fél Magyarországot ;). Majd nézzük meg a következő lépésüket :D

ele-nor 2011.12.09. 07:49:16

ez remek lesz... manőverezni 1ik se fog megtanulni, forgalmi vizsgán is 6kmes helyekre állnak be a vizsgázók általában, na ezért áll udvaron a kocsim! :D

bár félek lassan a belvárosba menni vele, de ezek után...

Vhornet 2011.12.09. 08:10:02

Úgy kellene, mit 20 éve! Forgalmi vizsga előtt, a rutinpályán kihúztunk két feladatot, betolattunk, beálltunk. Megvolt 5 perc alatt az egész tortúra, és mentünk ki a forgalomba folytatni a vizsgát!

Commandante Jayasuriya 2011.12.09. 08:18:45

Nem kell itt izgulni!
Hamarosan nem lesz szükség vezetgetni, meg a KRESZ-szel bíbelődni a vizsgán.
Orbán idézeteket, és a NENYI-t kell felmondani oszt jónapot!

corpus alienum 2011.12.09. 08:19:16

Hehe, első ránézésre azt hittem, hogy egy M21-es Volgát bűvölnek az ünneplőbe öltözött hölgyek.

A kötelező rutinvizsga eltörlése ökörség, büszke lehet rá, aki kitalálta, aki jóváhagyta. Megérdemelte a pozcióját, belesimult a sorba.

Az, hogy a jónép már eddig sem tudott pl. parkolni, az is csak az eddigi rutinvizsga szintjét tükrözte. Erre viszont nem az a megoldás, hogy akkor ne is legyen kötelező.

nincsotletem 2011.12.09. 08:45:36

Még mindig az van az idézett szabályban, hogy lesz rutinvizsga, csak "Járműkezelési vizsga" a neve, úgy ahogy eddig is volt. Rossz a cikk kiindulópontja, innentől kezdve fals az egész hír.

Etniez 2011.12.09. 08:52:12

@Grafithuszar: Van A és B kategóriám, támogatom a B125-t és a B rutin eltörlését is :)

Etniez 2011.12.09. 08:53:50

@gyvy: Persze, hogy nem érzi az autót, mert 40 órája van összesen, hogy nulláról megtanulja.
Te sem érezted akkor. Aki később nem érzi, azzal van gond. De az is átment a rutinon, tehát logikai bukfenc van a gondolatmenetedben.

Aranyhörcsög 2011.12.09. 08:55:26

A mai autókban lehetetlen szinte egy földi halandónak izzót cserélni ezért már nem is kötelező az izzókészlet.... Nem tanítjuk meg a kezdőnek az alapvető járműkezelést tehát már nem is kell vizsgázni belőle.
Jó ez így?

Etniez 2011.12.09. 09:21:39

@hopp-hopp: Ne haragudj, de te inkább ne vezess. B-t elsőre raktam le, egy oktatóval. Apunak sem volt autója, én is csak az oktatáson vezettem. Plusz órát sem kellett vennem és superman sem vagyok.
A leírásod alapján te vagy az az ember, aki erőlteti ezt az egészet, egyszer meglesz a jogsi, de állandóan törni fogod a verdát...

Mielőtt nekem esnél, nem csak B-t, de AK-t, majd A-t is csináltam. Ez azt jelenti, hogy 3 tanfolyamot nyomtam végig, összesen egy bukással.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.09. 09:25:36

@cso zsi: Teljesen igazad van...Most meg lassan alanyi jogon vezethetsz mindent:-(( Csak fizesd ki a többi nem számít:-((

Hurri Kán 2011.12.09. 09:28:53

@hopp-hopp:
Neked gyalog, meg tömegközlekedéssel kéne járni.

Etniez 2011.12.09. 09:33:49

@hagyma: Azt meg sem merem említeni, hogy Magyarországon halnak meg a második legtöbben balesetben. Pedig itt a legnehezebb jogosítványt szerezni az EU-ban.
Ebből következik, hogy úgy szar a miénk, ahogy van.
Minden változást támogatok, ennél csak jobb lehet. A rutin vizsga miatt is kár paráznotok. Egybe lesz téve a forgalmi vizsgával 'oszt Sanyi. Fent írták, hogy régen is így volt..
Nem kell mindig nemzethalált vizionálni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.12.09. 09:55:31

@Aranyhörcsög: Mondjuk eleve hülyeség volt, hogy egy 17-20 éves lánynak a rutin előtt el kell tudni mondani azt, hogy hogyan kell kereket cserélni. Megtanulja, tudja, visszamondja bármikor, de ha defektet kapna, azt sem tudná, hogy melyik az emelő. Van értelme? Nincs.

autoitalia 2011.12.09. 10:04:49

Az én oktatóm évekkel ezelőtt azt mondta: szerinte nem ártana beépíteni a rutin oktatásba ha nem is kötelezően, de fakultatíve néhány óra utánfutózást. Mert hiába vezet valaki évek óta, nem fogja tudni, hogy kezelje az utánfutót. A másik, hogy szerintem aki bármelyik feladatot nem tudja elsőre megcsinálni a rutinvizsgán (balra-hátra, saroktolatás, ipszilon, kézifék, stb.) az nem alkalmas arra, hogy közúton vezessen. Ott ugyanis ezekre a dolgokra gyakran van szükség. És akik leszólják ezt, gyanítom azok is naponta k*rvaanyáznak, amikor valaki nem tud elég gyorsan be/kiparkolni, megfordulni, vagy csak egyszerűen elindulni előttük.
Az biztos hogy reformokra szükség van, viszont így nem lehet reformálni, ezt láthatjuk a gazdasági reformokban is. Ha valakinek van egy ötlete, senki nem vizsgálja meg, hogy épp jó-e vagy szar, törvényesítik.

hopp-hopp 2011.12.09. 10:39:49

@Tökösmákos:
ajánlom szíves figyelmedbe a ezt : susside.blogter.hu/207519/elbocsat_es_elbocsajt

ja, és reál tantárgyat tanítok,
cigány-gyerekeknek.

mert a magyar már nem szaporodik.
csak fórumokon - *bazzmeggel*

Bandibacsi34 2011.12.09. 10:42:14

@autoitalia: na ja, ha tudsz eleget gyakorolni otthon apuci autojan, akkor nem problema. Azt en is elismerem, hogy ez olyan erzek, mint pl. a tanc: osztonbol kell csinalni, nem gorcsosen es a Kreszt meg az egyeb hulyesegeket szepen elfelejteni, mert a tobbieket kell nezni, nem a hulye tablakat. Szekesfehervaron is 3 m enkent lattam tablat:-)))

Bandibacsi34 2011.12.09. 10:43:57

Na ja. A ladasci.anyoknak ugyse kell jogsi. Az oktatoknak felkopik majd az alluk...

Bandibacsi34 2011.12.09. 10:48:55

Mellesleg szerintem elobb kellene rutin es aztan Kresz vizsga, de Mo idiotizmusa, hogy nem igy van...

hopp-hopp 2011.12.09. 11:05:13

@Etniez: nem haragszom. és vezetek.

kissé fáradtan és dühösen írtam a tegnap éjjel.
sajnos én elég naivan kerültem bele ebbe a jogsis-pénzlehúzós rendszerbe és nem voltam annyira kemény legény, hogy mindenkit elküldjek a szőrős-mamájába, ha valamit mégsem úgy csinál, ahogy én azt elképzelem legálisnak (pl. számla, pontos órakezdés, stb.)

tök jó, hogy vagytok ennyien, akik lehurrognak, kioktatnak, sh okosabbak bárkinél, - de azért nézz már magadba, neked minden ment elsőre az életben? mert ha tényleg ment volna, nem osztanád itt fölöslegesen az észt, napestig - épp nekem.

rossz helyen voltam a rossz időben.
előzetes minimális tapasztalatom volt - nem álltam neki s*gghülyén, ettől függetlenül megbuktam egy *kínais napon*, rutinból.
a vizsgabiztos fel sem nézett a papírjaiból.
amikor megkérdeztem miért ... ez volt rá a válasz: nem indexelt, amikor kikerülte a kátyút! - ez a bohóckodás kategória, igaz?

következő alkalommal, más emberrel secc-perc alatt megvolt a rutin. de gyakorolni kell, mivel különbözőek vagyunk, van akinek ez megy zsigerből, és van akinek nem - de megtanulja.

a felelősség viszont nem tanulható.

hopp-hopp 2011.12.09. 11:06:32

@gyvy: egyenlőre avval.

de hajtok egy villamos-vezetői jogsira is.
vagy mozdony ... - esetleg repülő, mert ott ritkán jönnek *szembe sávban*, - de majd kialakul, melyik fizet jobban.

:P

tom1034 2011.12.09. 11:14:47

@Bandibacsi34: "a Kreszt meg az egyeb hulyesegeket szepen elfelejteni, mert a tobbieket kell nezni, nem a hulye tablakat" -mekkora király vagy te aztán tudsz apám ezt jól megmondtad,minek is az a sok hülye tábla! eszméletlen mennyi profi van itt és mind azt állítja,hogy az autósiskolában tanult meg vezetni az alatt a néhány óra alatt-mert ha van rutinvizsga akkor mindenki tud parkolni nem?! jézusom mennyi elmebeteg van!

tükörfúró 2011.12.09. 11:22:47

Ezt az ilyenolyan motorjogsi fasságot érti valaki?
Én egyre kevésbé..:(
Motorra rutin? Az mi?!? Jobbra hátra beállni motorral, vagy mégis miajóisten?!?!
Emelkedőn le ne fulladj?? Nemár..!

Azthittem a B125 arrol szol, egyszerű és gyors lesz motorjogsit szerezni, ami eleve egy baromság, hiszen bárki motorra, motorszerű járműre ülhetett eddig is, ha volt bármiféle jogsija.

Mostmeg még külön buzulnak az automata (variátoros) meg a pedálváltós motorokkal..hihetetlen.

Tehát innentől az automata autót sosem látott egyenruhás balf@sz gyanakopdva vizsgálja majd a járművet, lehet-e kuplungja vagy bármiféle váltója, mert akkor jogosulatlan járművezetés vétsége?!

Hova-hova megy ez az ország szerintetek mégis?!?

Etniez 2011.12.09. 11:23:17

@hopp-hopp: Sajnos nem értek veled egyet.
A közlekedéshez érzék kell. Úgy látom, hogy te erőlködsz és biztos vagyok benne, hogy meglesz a jogsid. De abban is biztos vagyok, hogy sok baleset részese leszel.
Persze, kell gyakorlás is, de sajnos nagyon sok nőt látok a forgalomban, aki megy valahonnan valahova, de fogalma sincs, hogy körülötte mi történik. Szerintem te is ilyen leszel.

cso zsi 2011.12.09. 11:24:17

@hopp-hopp: "de hajtok egy villamos-vezetői jogsira is."
Kedden a Száva utcában nekiállhatsz. Áprilisban lesz a tanfolyam a megmaradottaknak.

racrac 2011.12.09. 11:25:53

Megszüntetném a kormány helyében a forgalmi vizsgát is, nem szaladgál még elég állat az utakon.

cso zsi 2011.12.09. 11:28:31

@Etniez: "Azt meg sem merem említeni, hogy Magyarországon halnak meg a második legtöbben balesetben."
Jó lenne egy nemzetiségi bontást is kapni az esemény résztvevőiről, mert igen nagy a tranzitforgalmunk, és ennek következtében a kamion-, és buszsofőr-elalvások.
A hazai sóderes, vagy üzemanyagszállítóval ez ritkán fordul elő. A déli M0-on ha esemény van, szinte biztos, hogy balkáni a vétkes.

Bandibacsi34 2011.12.09. 11:35:17

@Etniez: a legjobb vezetok is koccantak mar. Az igazan veszelyes utak meg videken vannak, illetve ha a sztradan valami barom vagy teherautos okoz galibat az alighanem vedhetetlen. Azt mindenki tudja, hogy gyakorlat teszi a mestert. Friss jogsival senki se akarjon tul nagyot, de neki kell menni. En nem ellenzem a tanpalyat. Addig kell nyomni, amig nem megy neki jol. Persze kell a konnyed hozaallas.

Mice007 · http://kutyazzunk.blogspot.com 2011.12.09. 11:36:01

nem hiszem, hogy a rutinvizsga hiánya bármit változtatna a végeredményen... rutinpályás gyakorlás ezután is lesz, az oktatónak ugyanúgy érdeke, hogy a teljesen béna zöldfülűvel addig ne menjen ki forgalomba, amíg fent áll annak az esélye, hogy az első kanyarban lenullázza az autót, hiszen az oktató utána kiesik a munkából egy időre, bukik rajta rendesen (kiesett idő, javítás, biztosító, avultatás stb) A forgalmi vizsgán (tekintsünk el a megvesztegetéses dologtól most) aki nem bírtokosa az alapvető technikai tudásnak (értsd: nem tud vezetni) úgyis megbukik az első 5-10 percben. Szóval szerintem ez a döntés semmitnem fog változtatni, most is vannak forgalomba nem illő "sofőrök", meg ezután is lesznek, arányaiban ugyanannyi.

GrandTurismo 2011.12.09. 11:37:24

Baromságnak tartom az 5letet,annó nálam úgy kezdődött a vezetés h.tisztelt oktatóm elvitt 1 szép nagy üres parkolóba és gyakoroltatta az elindulást megállás majd párhuzamos megállást,mikor ezek mentek kivitt forgalomba de csak azért h.átmenjünk a központi tanpályára gyakorolni ahol ugye azért volt dombnak felfelé kézifékes, padka mellet párhuzamos megállás, tolatás jobbról balról hátrafelé, Y fordulás, tehát szinte mind azok amik nélkül az ember vajmi keveset tud arról mi vár6t rá a valódi forgalomban és persze rengeteget gyakoroltatta a jobbkezes 1enrangú útkereszteződéseket mivel ezt manapság igen sokan felejtik,pláne áruházak parkolóiban és csodálkoznak mikor valaki jobbról bejön a "kis" útról mikor ők a "nagyobb" bevetőről mentek,úgy gondolják a szélesebb út elsőbbséget biztosít és milyen ostobák ilyenkor az emberek.

Mice007 · http://kutyazzunk.blogspot.com 2011.12.09. 11:42:21

@GrandTurismo: és ennek mi köze a rutinvizsgához? Pályán tanulás lesz ezután is, csak az oktató döntéskörébe kerül, hogy a tanuló elérte már azt a szintet, amivel a forgalomban elkezdheti a tanulást... a jogosítványt ugyanúgy a végén vizsgával lehet megszerezni. Az, hogy vannak a forgalomban jelenleg is olyan emberek, akiknek épeszű ember nem adna jogosítványt egy dolog, és azt jelenti, hogy kiskapuk voltak eddig is, és lesznek ezután is, tehát a végeredmény ugyanaz lesz, csak ehhez elég lesz eggyel kevesebb vizsga is. Normális körülmények között aki a rutinvizsgán elvérezne, a forgalmin pláne.

butschq 2011.12.09. 12:01:59

rutin?: kocsit venni (lehetőleg vmi szakadt hátsókerekest), és kijárni a határba risza-riszát játszani. jogsi nem előny, a kocsi benzinnel megy

elmenni megszerezni a papírokat. én nem tejeltem senkinek, mikor csináltam a jogsit. kresz, rutin elsőre, forgalom harmadjára (sose előzz bicajost zebrán:P; és indexelj parkoláskor)
egyébként ennek a rutin vizsgának én látom is meg nem is értelmét. olyan dolgokat kell csinálni, vagy én nem tudom nekem nem volt megerőltető: felgyorsulni, majd megállni (még ha vmi 100-ról kellet volna vészfékezni, na de 40-ről...). ezzekkel a parkolásokkal se volt bajom sose (visszajött a határban kocsikázás). mondjuk voltak olyanok, akik egész nap csak körbe körbe kocsikáztak a vizsgacentrum körül, és semmi feladatott nem csináltak. kérdeztem miért, a válasz, hogy szokja az autót, megállást, elindulást. mijafene...

sparhawk 2011.12.09. 12:11:44

Teljesen igazuk van. Hány kisebbségit látsz vezetni. És találkozott valaki a KRESZ-tanfolyamon velük? Csak hozzájuk igazítják az országot.

sparhawk 2011.12.09. 12:14:11

@cso zsi: Az akkor nagyon jó volt. De utána demokrácia lett. És ez azzal jár,hogy minden idiótának lehetősége van jogsit szerezni.

Aranyhörcsög 2011.12.09. 13:49:04

@scheerti: Egyet kell értsek nem elmondani kell tudnia hanem megcsinálni! Senkinek nem kívánom de fagyjon meg télen az útszélén mert nem jár arra a kutya se és elment a térerő? Van pótkerék csakhogy azzal mit kell kezdeni?
DE! nem erre céloztam hanem nem egy ismerősöm van aki nézi a váltót hogy most hova is rakja, nem parkol oda mert ott emelkedőn kéne elindulni, vagy farral nem tud beállni, stb.
Nem tanitották meg rá! Ezekután még annyira sem fogják mivel nem is kéri senki számon.

Etniez 2011.12.09. 17:53:27

@Bandibacsi34: Igen. Ismeretségi körömben több lányt/nőt láttam vezetni.
Akinek van érzéke hozzá, tök jól megy. Akinek nincs, az bukdácsol össze-vissza és folyamatosan másban keresi a hibát (oktató, vizsgabiztos, autó, forgalom, stb).
Na ők azok, aki nem fognak tudni _vezetni_. El közlekednek A-ból B-be, de számtalan veszélyhelyzetet okoznak a felfoghatatlan/kiszámíthatatlan vezetési stílusukkal. Sokszor csak egy forgalmi szituációt látok és mondom is asszonynak: nő, lesz, figyeld! És 90%-ban bejön. Vajon miért?

Volt kollégám is ötödikre ment át forgalomban. Iskolát váltott, stb. Szidott mindenkit, mindenki hülye volt. Végül csak sikerült. Azóta is M4-ben van, 3 év alatt három balesetet okozott. De autóznia kell, nem jön rá hogy nincs érzéke hozzá.

Bandibacsi34 2011.12.09. 18:23:26

HVG cikk "Somogyi romak ingyen kapnak jogositvanyt"

papa33 2011.12.09. 19:07:43

@Etniez: Ma sem tud motorozni, aki nem tud egy kézzel. De ha olvastál volna, amiről beszéltem, akkor KIZÁRÓLAG kézzel kellett irányjelzést adni. Ez volt.

Etniez 2011.12.09. 20:27:32

@papa33: ??? Te az elindulás előtti irányjelzésről beszéltél. Az kurvára felesleges.
AK-nál és A-n is karral indexeltem, pedig már nem kötelező.

Loona 2011.12.09. 22:34:01

A rutin fontos!
Autónál, a "kedvenc" feladatom, az volt, hogy tolatva jobbra be. Azt hittem hülyeség, ilyen sosem lesz a való életben. Erre mit ad isten? Szűk zsákutca elején lakom, a legegyszerűbb parkolás a tolatva jobbra be. Napi 1 minimum. Mert ugye ha orral állnék be, akkor tolhatnék kifelé, ami nem túl szerencsés a forgalom miatt.
Motoron még fontosabb a rutin, ott az első órákon ismerkedik meg az ember a géppel. Ne forgalomban ismerkedjen már meg vele! (Annyiból örülök, hogy ha bővítek "A"-ra, akkor nincs rutin, tehát nincs motortolás sem! Bár az már most se lenne, mert letelt a két év, de bármikor kérhették volna rutinon. Ezt megúsztam.)

e1 · http://beszoltam.hu 2011.12.09. 23:42:53

@Red shield representative: Kicsit pontatlan az amit írsz. Szlovákiában elsősegély vizsga van, általában az oktatással van egybekötve, papírt is kapsz róla, pályán (üres parkolóban) rutinvizsga szintén van, ahol van szlalom, tolatás és parkolás. Továbbá van vizsga elméletből (20 perc alatt 27 kérdés, minimum 50 pontot kell elérni 55-ből) és végül van gyakorlati vezetés forgalomban, ami kb. 15-20 perc körül szokott lenni (nem tudom mennyinek kell lennie hivatalosan). Az elméleti tesztekben van pár egyszerű technikai kérdés (mikkor kell téiigumi, és hasonlók), de műszaki vizsga és karbantartás már gyakorlatilag nincsen.

Tsyga 2011.12.10. 08:58:10

Az a legszebb, hogy a B125-t propagálják, meg a rutinvizsga eltörlését, de a motoros jogosítvány változásokról egy szó sem esik, pedig ott nagyobb gondok vannak... 2013-tól minimum 24 évesnek kell lennie aki korlátlan A-t szeretne...

Etniez 2011.12.10. 10:29:52

@Loona: Mivel naponta kell használnod, nem a rutin pályán tanultad meg...
Ne kábítsatok már, hogy a 15 óra kezdőként ekkora kihatással van a későbbi pályafutásodra.

Etniez 2011.12.10. 10:32:23

@papa33: Ez a hülyeség azóta is megvan. Ha elindulás előtt nem bohóckodsz egy kicsit, megvágnak.
Ezért mondom, hogy a motoros rutin úgy szar, ahogy van. Index-el szopatnak, ahelyett hogy vészfékezést, kikerülést kérnének számon.
Az égész rutin pályán három értelmes feladat van:
1. lassú haladás a bóják között
2. fékezés 40 km/h-ról
3. dupla nyolcas

A többinek semmi haszna nincs a valós forgalomban. Gondolom aki tud két nyolcast csinálni, azt tudja hogy hol az index kapcsoló a motoron. Az, hogy a rutinpályán hányat indexel, nem jelent semmit a későbbiekre nézve.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.10. 10:33:17

@sparhawk: :-) Ahogy mondod, ide tartunk lassan:-))) Elkezdünk a hülyéknek kedvezni:-) Nem tudsz megcsinálni egy rutinvizsgát? Eltöröljük! Csak fizess, nem érdekes, majd hányan halnak bele..:-)

Etniez 2011.12.10. 10:33:34

@Bandibacsi34: Ha munkaeszközt adsz a kezébe, talán nem fog lopni.

Etniez 2011.12.10. 10:34:17

@Tsyga: Két év A1 vagy A2 után mehetsz korábban is. Egyébként ezt jó dolognak tartom. Motoros rutinnal is kezdhetnének valamit, mert kritikán aluli.

fafa46 2011.12.10. 12:11:48

Itt találtok összefoglalót a változásokról:
www.motorosoktato.hu

2011.12.10. 12:36:02

@Etniez: "Minden változást támogatok, ennél csak jobb lehet"

Te melyik országban élsz? Én még olyat itt nem tapasztaltam, hogy változtattak valamin, és az jobb lett. Csak szarabb. Egyébként meg nem kell se három diploma, sem brutális agyteljesítmény, csak paraszti józan ész ahhoz, hogy rájöjjünk: ha egy amúgy is hiányos, harmatgyenge minőségű (mennyiségi sofőrképző) oktatásból további elemeket veszünk ki, azzal javulást nem fogunk elérni. Rutin kell, rutinvizsga kell. Tanulják meg az emberek rendesen kezelni az autót, és adjanak számot a tudásukról.

cso zsi 2011.12.10. 12:58:02

@Tsyga: "2013-tól minimum 24 évesnek kell lennie aki korlátlan A-t szeretne... "
Ennek ideje volt már. Ugyanez természetesen vonatkozhatna a nagyteljesítményű személyautókra is.
Talán 24 éves korra benő az ember feje lágya.
Talán.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.10. 19:20:47

@Jankove: Teljesen igazad van, sosem fogod nekik ezt megmagyarázni, eufóriában élnek most néhányan és álomvilágban...Minden ilyen fajta könnyítés, ebben az országban, emberéletekbe kerülhet..Ez nem Németország vagy Svájc..Egy olyan országról beszélünk, ahol a legegyszerűbb, emberileg is érthető szabályokat sem lehet betartatni és itt alapoznának az emberek józan eszére?? :-)) Tényleg nem ezen a földön élnek.

2011.12.10. 20:44:53

@alfagumi:Jah, megy a liberalizáció gőzerővel. Nemcsak a közéletben, oktatásban, hanem életünk minden területét szépen módszeresen, szisztematikusan leépítik, silányítják, gallyrateszik. Az ilyen döntések mögött én már nem tudok véletleneket látni.

Tsyga 2011.12.10. 21:43:07

@Etniez: Tévedsz, ezt eltörölték már dec 1-től...

tamáskodó 2011.12.11. 12:04:24

Hát ez jó.

Könnyítik a vizsgát - és amint a józanabbak megjegyezték - ez semmin sem változtat, mert eddig is kivitték az első, második óra után az embereket a forgalomba, és 30 óra után sem tud senki sem vezetni
(ja, bocs, nagyfejű, te igen, mert te már a tanfolyam ELŐTT is tudtál, mert apád odaadta meg amúgy is egy Vettel vagy)
a rutint az évek / kilométerek hozzák meg, de az örök huhogók pampognak, mert őket most megrövidítették. Kérdem én: mivel? Hiszen a "nagy szakértők" kisujjuk apró mozdulatával semlegesítik a vezetni nem tudók által okozott problémákat, nem?

Akkor hogy rinyálnátok, ha NEHEZÍTETTÉK volna ezt az amúgy is fika kis vizsgát!

suzukis001 2011.12.11. 13:09:33

1. A megszüntetés nehezítés lett,mert a járműkezelési vizsga feladatait beépítették a forgalmi vizsgába,és például sarkot tolatni majd forgalomban kell. Kíváncsi leszek,hogy a nagy pestiek hogyan fogják kivitelezni a dolgokat... .
2. Az egészre azért volt szükség,hogy majd duplájára emelhessék a forgalmi vizsga díját.
3. Az oktatatási rendszer a hatósági vizsgára készít fel,és nem arra,hogy 30 centis hóban Kékestető felé hogyan viselkedik az autó.
4. A tisztelt nagy pestiek pedig megérdemlik a csigavér autósiskolát,ahol 60ezerért hirdetnek tuti jogsit,és a végén 300ezer a számla.Rengeteg csigavéres tanuló jön vidékre,és láss csodát 150-ből megússzák,vizsgabiztosi kenőpénz nélkül,levezetett órákkal.
5. Könyörgöm,ne tudjatok már annyira nagyon vezetni,egy egyszerű tesztlap meg mégis kifog a sokmilliós sofőrökön. Aki a szabályt se ismeri,az mit akar? Tanulókocsival a 30-as tábla az 30,de akkor miért dudálnak mögöttem,hogy menjünk,mikor az a következő útkereszteződésig 30.... .
Egy vidéki oktató

Gerifield 2011.12.11. 15:19:45

@suzukis001: Én a csigánál tettem le, Budapesten a jogsit, a hirdetett árukon felül, egy 10essel kell max rádobni, minden vizsgán elsőre átmentem és plussz órát is csak azért kellett vennem, mert nem voltam elég idős a vizsgához, azért 1 hónapot ki kellett kb hagynom és ennyi idő után nem ártatott egy kis gyakorlás.
Van ismerősöm, aki vidéken bukott és fizetett többet, mint a "reklámozott", ez van...

Amúgy a rutin vizsga nem gáz, ha nincs, csak akkor az oktatók vegyék komolyabban a dolgukat és NE vigyék ki a tanulót forgalomba, amíg nincsenek meg az alapok... Ez részben a tanuló és az oktató "felelőssége".

Emlékszem, volt egy csaj utánam a rutinon, feldöntött egy oszlopot tolatáskor és nem csinálta valami jól a dolgokat, mégis átment... Ebből azért látszik, hogy mennyi "volt" komoly dolog a vizsga....

suzukis001 2011.12.11. 20:17:54

@Gerifield: Szerintem valamit elnézhettél,mert ha valaki vizsgán,bólyát érint,az sikertelen,és nincs az a vizsgabiztos,aki felvállalná,hogy mégsem az. Főleg úgy,hogy ezren nézik a pálya széléről. Személyesen is ismerek csigás oktatókat,persze nem mindegyik "svindlis",csak pest egy nagy város,nagy lehetőségekkel. Ha nincsenek meg az "alapok"(ahogy te fogalmaztál),eddig sem mentünk ki forgalomba,de,ha húzzuk,halasztjuk a dolgok,elfogynak az órák,és bizony nem nagyon vesznek pótórát,mert pénz az nincs,de jogsi az kellene. Úgyhogy rá kell zúdítani a tanulóra azt a hatalmas tananyagot 30 órában. És nem mindenki 20 éves... . Rengeteg a 40-en túli tanuló.

Gerifield 2011.12.12. 01:20:49

@suzukis001: Sajnos nem néztem el... :)
Tolatott, majd dőlt a bólya, tőlem 10 méterre. :)
A végén meg hallottam, hogy átment, nem kicsit lepődtem meg, mert tudom én is, hogy az bukás (kéne legyen).

Tisztelet a kivételnek, de én is hallottam nem egy oktatóról, aki a 4.-5. óra környékén már forgalomba vitte a tanulót. (Bár oké, ez nem Budapest belvárosában volt legalább.)

GrandTurismo 2011.12.13. 07:29:12

@Mice007: csupán annyi h.a régi időkben azért a kedves tanulóvezetőt nem vitték ki konkrét forgalomba amíg a rutinpályás vizsgája nemvolt meg.

suzukis001 2011.12.14. 04:59:26

Eddig is ki lehetett vinni a tanulót a rutinozás(hivatalos nevén: alapoktatás) alatt,csak papíron nem lehetett beírni forgalmi (főoktatás) órának. Ennyi. Ez azért volt megengedve,mert kis forgalmú úton gyakoroltatni lehet az egyenesen haladást,és a célmegállást,stb. viszont az új rendszerben is van rutin (alapoktatás),amit kötelező leoktatni,mert a szakfelügyelet ellenőrzi,csak kifejezetten vizsga nincs. Tehát olyan nem nagyon lesz,hogy első órán gyerünk a forgalomba. Eddig sem volt,ezután sem lesz. Csak jól felemelik a forgalmi vizsgadíjat. Ennyi volt az értelme. Mint nagyon sok mindent,ezt is köszönjük viktor király!
süti beállítások módosítása