HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Vacogva vezetni villanyautót

2011.12.20. 11:55 Tcomment

A globális felmelegedés ellen vívott harc első áldozatai átfagyott végtagjaink lehetnek. Sapka,kesztyű, jégeralsó!

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

186 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr803477084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2011.12.20. 12:21:45

legjobban az "Amíg be van dugva, nem fázol" képalá tecc.

amíg ugyanis oda "be lenne dugva" biztos nem fáznék:-DDD

dez01 2011.12.20. 12:27:20

El fog terjedni az első - oldalsó ablaküveg fűtése - a la Ford. Az megoldja a probléma egyik részét.....

We make the world a better place 2011.12.20. 12:44:40

Kár az elektromos fűtéssel a magas akkuamortizációt tovább növelni, és a hatótávot csökkenteni.
Szélvédő fűtésére kipufogóba épített hőcserélő, villanyban jobb híján áram, de inkább dízel, vagy akár alkohol, PB-gáz.

Az elektromos autó fórumon már felmerült a téma.
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9073728

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 12:49:23

jó a cikk, épületgépészként tetszik az épület-autó párhuzam :) tetszik az is, h végre vki érti a hőszivattyúzást, nem csak fröcsögi. valóban, a mai hőszivattyúk COP értéke már 4 felett jár (ugye, milyen furcsa lenne 400%-os hatásfokot írni). viszont a legrosszabb hatásfokú lenne a kocsi klímájának megfordítása: a levegő hőcserélős hőszivattyú az egyik legrosszabb hőszivattyú, minél hidegebb van kint, annál rosszabb lesz, annál kevesebb meleget visz be, nincs állandó hőforrás.

sutpet 2011.12.20. 12:53:16

A jól látom/értem a toyota részben megoldotta.
De javasolom a rekuperátort.
Vagy a régi vonatok fatüzelésű kályháit.
..vagy gázturbina.

Az előző mondeómon a szélvédőfűtés nagyon hasznos volt, egyáltalán nem zavart és télen 20 mp után már mentem az autóval, amikor mindenki jégkaparóval, meg jégoldó spray-val szívott.

vilagpolgar 2011.12.20. 12:59:09

Jó cikk, ráirányítja a figyelmet, egy a villanyautók kapcsán ritkán tárgyalt problémakörre. A fűtés problémájára sokak (köztük én se) gondoltam eddig.

Ebből a cikkből is látszik, hogy hol fut feneklik meg a villanyautó (ugyanúgy mint minden más alternatív energia által hajtott rendszer) : a tároláson. Amíg az akkumulátorok terén nem tudunk legalább egy nagyságrendbeli áttörést elérni, életképtelen az egész...

2011.12.20. 13:03:58

amíg akkumulátorban tárolják az energiát, aggig csak egy halom probléma a villanyautó
életképtelen sz*rrágás

kadibela 2011.12.20. 13:18:38

ÜLÉSFŰTÉS, ÜLÉSFŰTÉS, ÜLÉSFŰTÉS!
Sokkal kevesebbet fogyaszt, mint a teljes belteret felmelegíteni.

Infomaker 2011.12.20. 13:20:07

Benzinkályház a villanyautókba!

pár deci benzinnel elfűt egy óráig de úgy, hogy leolvad a lábam :)
Vannak belőle igazán profi megoldások is.

Kell hozzá egy olyan 10-20 literes tartály a benzinnek, és 20-30 óra fűtés meg is van oldva.

Petyat 2011.12.20. 13:22:42

Az elektromos fűtés hatásfoka 100%. Kevés dolog létezik, aminek a hatásfoka maximális.

A másik pedig, hogy létezik az infrapanel, de ahelyett is gázzal fűtenek az emberek, aminek mesterségesen van alacsonyan tartva az ára. Nem a levegőt kell fűteni ez a legkomolyabb hiba a cikk gondolatmenetében.

paveway 2011.12.20. 13:30:58

A 2. TDI-t fogyasztom, de egyáltalán nem gondolom, hogy gyenge a fűtésük. A cikk írója hány Km-en és éven át használt TDI-t?

Petyat 2011.12.20. 13:39:26

@vilagpolgar:

Csak az elmúlt pár évben megtörtént az a bizonyos nagyságrendi lépés amiről beszélsz. A mai akksik élettartama több mint duplája a tavalyelötti szériáknak. Komoly fejlődés van, hónapról hónapra, a fejlesztés szerencsére akkor is folyik, ha te homokba dugod a fejed, mert nem akarsz tudomást venni róla.

Valóban sokat kellene még várni arra, hogy elektrokémiai úton elérjünk olyan energiasűrűséget, amit a benya produkál, de ez nem is cél. Más a konstrukció, eleve sokkal kisebb és könnyebb a motor, stb...

Rocko- 2011.12.20. 13:40:17

tetszett a cikk, jó!

"Más kérdés, hogy több órás vezetés után, lassuló reflexek és fáradtan mozgó szemhéjak mellett éles helyzetben akár minimális szén-dioxid koncentráció-különbség is dönthet életről vagy halálról. A kérdés messzire vezet, így csak reméljük, hogy a jövő villanyautóiban kikapcsolható lesz ez a funkció – ezzel persze megint csak azt kockáztatva, hogy az idő előtt kimerülő akkumulátor miatt halálra fagyunk az út szélén."
:DDD
meghalsz vagy meghalsz. bíztató jövô. :)

"További lehetőség a fűtési rendszer korszerűsítése: hőszivattyúval az ember egységnyi villamosenergia-felhasználással három-négyszeres mennyiségű hőenergiához juthat."
bazki, már autóban is lesz hôszivattyú?
kész.

"a buszon legalább meleg van"
mármint nyáron. kiidulva BKV-ból.

"Ha pedig ez sem lenne elég, ad abszurdum az sem kizárt, hogy a dízellel hajtott villanyfűtésű autók evolúciója a villannyal hajtott dízelfűtésű autók felé veszi az irányt, vagy kemping-gázpalackkal működő mini-hősugárzók gondoskodnak a jövőben a megfelelő hatótávról."
:DDD

vilagpolgar 2011.12.20. 13:50:30

@Petyat:
"Valóban sokat kellene még várni arra, hogy elektrokémiai úton elérjünk olyan energiasűrűséget, amit a benya produkál, de ez nem is cél."

Ezzel vitatkoznék. Az lehet, hogy a villanyautó a kisebb tömeg és nagyobb hatásfok miatt abszolút értékben kevesebb energiát igényel, de itt a hangsúly azon van, hogy az átlagfelhasználó mit lát kívülről. És őt nem érdekli hogy mi van az autóban, csak az, hogy akkor mennyire olcsó a fenntartás és mekkora a hatótáv. Az cikkben is lehetett olvasni, hogy az utastéren belüli "komfortnövelő" rendszerek energiaigénye növekszik. Márpedig az átlagember nem fog lejjebb adni az igényeiből. Amíg a villanyautó nem tud legalább annyit nyújtani mint egy benzines, az emberek 90%-a el se fog gondolkozni a vásárláson.

HOZS 2011.12.20. 13:51:21

Nem kell ezt a fűtés-témát túlbonyolítani, van erre egyszerű, CO2-semleges megoldás már készen:

www.vezess.hu/frankfurt/napelemes_splash_frankfurtban/32866/

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 13:54:45

@Petyat: milyen infrapanel? van világos, meg sötétsugárzó, gondolom az utóbbira gondoltál. az ipari sötétsugárzók úgy működnek, h egy csőben gázt égetnek el, és ugye a nevében benne van, h sugározza a hőt, semmi konvekció. van villanyos is, de azt se úszod meg az említett kilowattok alatt, plusz balesetveszélyes, nem rakhatsz be egy 3-400 fokos cekászt a kocsiba, 15 centire a fejedtől. mivel elég magas a felületi hőmérséklete, csarnokokban alkalmazzák, azért, h messze lehessen a tárolt árutól, v az emberektől.
más dolog a felületfűtés, ami ugyanúgy sugárzó, alacsony hőmérsékleten. itt tulajdonképpen az van kihasználva, h nem az ember sugároz a környezetébe, hanem jobb esetben az embert éri a sugárzás, vagy ha egyenlő hőmérsékletűek, akkor senki se sugároz. de ehhez nagy felületek kellenek, kocsiba nem tudom, h megoldható-e, de zabálná az is ugyanúgy az energiát, mint bármi más.
@Rocko-: minden hűtőgép hőszivattyú, a klíma is. a folyamat megfordítására csak váltószelep kell, ami megfordítja a folyamatot, másik ágba teszi a fojtószelepet, stb.

vilagpolgar 2011.12.20. 13:57:02

@HOZS: Tehát úgy érted, hogy -10 fokban, hófúvásban ez a napelem fog fűteni??

Ha meg nem a napelem, akkor bioetanolt kell adagolni a kocsiba. És ez meg már nem előre, hanem visszalépés a benzinhez képest.

böla 2011.12.20. 14:04:56

Priusék feltalálták a Trabantot :)

scsaba1 2011.12.20. 14:05:04

@Infomaker:

Akkor már inkább PB. Leginkább az tűnik életképesnek. Mert akksiról fűteni télen...pf.. A benzin árának a fele adó.
Egy kis tartály valami visszajelzővel. A mi szélességi körünkön kb. fél évig kell használni.

Waldorf Rolandó 2011.12.20. 14:07:34

el kell felejteni a villanyautó, mint ahogy azt már megtettük 100 éve
amúgyis csak a mocsok arrébblapátolása

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 14:08:10

@vilagpolgar: ha tudnád, micsoda napelemek vannak már, amik szórt fényből forralják a vizet! komolyan, ez pl egy jó megoldás, csak sötétben gáz.

Panem et Circenses 2011.12.20. 14:09:54

Ha lemerül az elemes zaporozsecem kiszállok oszt' tolom - mingyá nem fázok... hihi

Csabby 2011.12.20. 14:15:01

Nekem is gázolajos autóm van, de nem érzek lényeges időbeli különbséget az eddigi benzines autóimmal szemben.(mikor kezd el meleget fújni).
Tudom hihetetlen, de így van.

ommm 2011.12.20. 14:19:25

@paveway: Most is azt használ... Elég régen már.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 14:21:09

@HOZS: basszus, most agyalok, és ezt érdemes lenne kipróbálni. olyan panelekkel megfűteni mondjuk a hűtővizet 40-50-60 fokra, és ágyő hidegindítás. persze akkor megint egy akksi, mert reggel pont nem lenne meleg.

Rocko- 2011.12.20. 14:34:06

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: értem a hőszivattyú elvét. csak arra csodálkoztam rá, hogy már autókba is bekerül.

hobot 2011.12.20. 14:40:01

Nem tudom hogy a gyakorlatban ez mennyire kivitelezhetö, de klímát höszivattyúnak használni jó ötletnek tünik. Egyébként meg úgyis az üzemanyagcella a hosszútávú megoldás, ott meg nincs gond a hatótávval.

AC83 2011.12.20. 14:48:54

Ez a villannyal fűteni dolog egy kicsit vicces.
Ugye egy átlagos autó 10kW körüli állandó teljesítményt igényel egyenletes haladáskor.
Ha a motor vezérlő elektronikával együtt 90% körüli hatásfokú,akkor 10%-a hulladékhő formájában távozik. Ez 1kW! Nem hiszem el, hogy ennyi hővel nem lehetne kifűteni egy normálisan szigetelt utasteret.

Ha ez mégis kevés, akkor alternatív megoldásként lehetne fűteni bármilyen olajjal, vagy zsiradékkal. Pl. bármiből lehet gyertyát csinálni.
- Vidéken: Ha van, Disznózsírba kanócot kell dugni :)
- Városiaknak: Használt étolajba szintén kanócot és már lehet is fűteni vele...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 14:49:01

@Rocko-: de eddig is benne volt a klíma révén. nyáron a meleg kocsiból szivattyúzod a hőt kifelé a melegre. télen a kinti hőtartalomból csikarsz ki annyit, h bent meleg legyen. csak ezekkel a levegő hőcserélősekkel az a baj, h "lefagy" a külső hőcserélő, le kell olvasztani róla a jeget, ami a levegő páratartalmából kicsapódik. azzal plusz energiát viszel a rendszerbe, kész is a rosszabb hatásfok.

Rocko- 2011.12.20. 14:49:15

@kadibela: ezen gondolkodtam én is ,hogy az marha jó dolog. ellenben ugyanúgy villanyt zabál, és hátránya, hogy csak a hőérzetet javítja direktben, a végtagok ugyanúgy fázni fognak.

Hurri Kán 2011.12.20. 14:55:10

Tüzet köll rakni konzervdobozban az ülés alatt, spirituszkockával. Az majd melegít.

-trogerone- 2011.12.20. 15:17:41

egy ugyes webastot a szekerbe ami taviranyitassal elore bemelegiti a motortot meg bodet oszt nincs hideg inditas
jo meleg olajban vidaman tancra perdulnek az alkotoelemek ... istenem csupa olom bodottag!!!

-trogerone- 2011.12.20. 15:21:44

amugy akkor kezdtem orulni amikor az elektromos autoba raktak belsoegesu motort range extendernek ...:D
kivancsi vagyok eljutunk-e oda ahova a vasut jo ideje diesel-hidraulikus(diesel-elktromos)gepekkel gurulunk

GGG77 2011.12.20. 15:28:59

Ford 1,8 TDCi-t használtam. Tragédia volt (nem csak fűtés szempontból), gyűlöltem.

zsüber 2011.12.20. 15:35:41

@AC83: Valóban! Nem hiába vannak iszonyat hűtőbordák és némelyik vezérlőelektronikában akár hűtőfolyadék is. Szerintem már alkalmazzák ezt a fajta fűtési módot, csak a cikk írója nem tért ki erre.
Magyarországon talán a Temic gyárt vízhűtéses vezérlőket.
automotive-eetimes.com/en/bosch-full-hybrid-concept-in-detail.html?cmp_id=71&news_id=222900883

Ha a veszteséghő nem is lenne elég a teljes utastér fűtésére, de biztosan elegendő lehet az ülésekbe építve elektromos fűtőszál helyett.
Ha még senki nem találta ki a vízzel fűtött ülést, akkor STIPI-STOP!!!

záporjózsi 2011.12.20. 15:40:20

@-trogerone-: A DH gépek jóval később terjedtek el, mint a DE gépek. Ettől még vacakok, akárhogy is akarják nagyon nyomni őket.

A villanyautónak elvileg az a parkoló pozíciója, hogy hálózatra van kötve. Talán nem nagy gáz akkor egy akkufűtést (az akku magát tudja fűteni, csak kicsit meg kell járatni) beletenni a rendelkezésre állás javítására. A járatás egy üvegfűtés és tükörfűtés is lehet, ami tényleg fontos, hogy programozottan történjen. A konnektorban ennyi delej még valószínűleg akad.

@AC83: Jó kérdés, hogy a motorszellőző bevezetése az utastérbe milyen hatással jár a komfortra. Pl. indítóellenállásokkal próbálkoztak a villamosokon. Amint beleszagoltak a levegőbe, rögtön letettek az elképzelésről. Az elektronika hűtőjét még inkább, de akkor pedig az elhelyezésén kellene elgondolkozni.

coord 2011.12.20. 15:42:26

@paveway: Én úgy finomítanám ezt az állítást saját tapasztalat alapján, hogy a tdi borzasztó lassan melegszik be, viszont amikor elérte az üzemi hőfokot, onnantól kezdve semmi gond nincs vele, igencsak jól fűt. Ebből következik, hogy télen rövid távon, városban kicsit kellemetlen. Nekem ez nem gond, mert ilyen célra keveset használom.
Halkan jegyzem meg, hogy ahhoz fogható fűtést, mint a Ladámban volt, egyik nyugati csodában sem tapasztaltam még. Az talán kicsit túlzás is volt már :-)

scsaba1 2011.12.20. 15:43:04

@GGG77:

A Tdci-k "hírhedtek" ebből a szempontból.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.20. 15:46:09

@paveway: @Csabby: a modern dízelekben van elektromos fűtés rásegítés.
Az Audi TDI-ben 10 éve is volt,azért fűt 1 perc után pedig hideg a víz.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.20. 15:47:07

@scsaba1: Mármint a Mondeo szint alatt,mert aban is van elektromos fűtés.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.20. 15:48:37

én is gondolkodom valami előfűtön amit a 230ba kell bedugni,hogy induláskor meleg legyen a hűtővíz.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.20. 15:51:30

@Petyat: "Az elektromos fűtés hatásfoka 100%. Kevés dolog létezik, aminek a hatásfoka maximális."

-fonok, az elektromos futes mit fut, ha nem a levegot?

Petyat 2011.12.20. 15:55:33

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

Kiemeltél egy mondatot tőlem és egy másikra kérdeztél rá. Fussunk neki mégegyszer. Mit szeretnél tudni?

Hurri Kán 2011.12.20. 15:56:15

@Petyat:
""Az elektromos fűtés hatásfoka 100%. Kevés dolog létezik, aminek a hatásfoka maximális."
Ennek azért szaladj neki még egyszer.

Egy évig használtam egy Opel Vivarot, 1.9 Cdti-t, hát tényleg elég halovány volt benne a fűtés.

coord 2011.12.20. 15:57:26

Az egész villanyautó kérdést egy látszatintézkedésnek tekintem, egy alapprobléma eltussolásának mindaddig, amíg kőolajból, atomból, szénből fejlesztik hozzá az áramot. Mégis mi értelme van az egésznek?
De gazdaságossági szempontból tekintve is: tavaly egy db olajradiátor miatt megtriplázódott a villanyszámlám. Brutális csekkeket kaptam az eontól. Ha azt az összeget gázolajra költöm, ki sem kellett volna szállni a kocsiból egész télen. Bele sem merek gondolni, hogy egy autót töltögessek nap, mint nap hálózatról.
A gyakorlati megoldása is vet fel kérdéseket. Itt a lakótelepen örülök, ha parkolóhely akad. Még az hiányzik, hogy konnektorról is gondoskodni kelljen!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.20. 16:06:17

@coord: hát igen 1 köbméter gázban kb 10kWh energia van,mindjárt nem olyan drága a gáz.

Petyat 2011.12.20. 16:07:11

@vilagpolgar:

Pont erről beszélek én is. Igazad van, sok ember nem fog leadni az igényeiből és továbbra is robbanómotoros autóval fog járni. Aztán amikor nem tudja majd megfizetni az illatos, álom energiasűrűségű pótolhatatlan kincset, akkor majd jár gyalog.

Az olyan embereknek pedig akik elfogadják azt, hogy az elektromos járművet vezetni, karbantartani, használni kicsit más, mint azt az elavult konstrukciót, amihez mereven ragaszkodsz, lesz saját gépjárművük.

Az emberek több mint két harmada, az egész TC közösséggel együtt az első csoporthoz tartozik. A többiek évtizedekig élvezhetik majd a dugómentes városokat.

JMC 2011.12.20. 16:09:46

Ha 10 M jó magyar forintért kapok egy használhatatlan méretű szappantartót, amivel 60 km-t tudok menni, ha nem akarok belefagyni, akkor inkább járok gyalog, köszönöm szépen. Gyaloglás közben ha fázok gyorsabban szedem a lábam...

100% hatásfok pedig nem létezik.

Petyat 2011.12.20. 16:13:09

Többeknek nem tetszik ez a kijelentésem:

"Az elektromos fűtés hatásfoka 100%. Kevés dolog létezik, aminek a hatásfoka maximális."

Akár elektromos áramkörről beszélünk, akár egy mechanikai szerkezet müködése során keletkező veszteség hőben jelentkezik. Az elektromos fűtőtestnek az a feladata, hogy hőt adjon le, működés közben az összes elektromos áram hővé alakul, tehát minden elektromos kályha (legyen az bármilyen konstrukció) hatásfoka 100%.

Így már értitek?

Hurri Kán 2011.12.20. 16:16:25

@Petyat:
Hogyne. orvos mikor látott? Nyilván nem keletkezik semmiféle áramlási, meg egyéb veszteség, mer az áram ugye csak úgy szaladgál a légüres térben.
Szerencsétlen. Aki ilyet mondott nálunk, azt kb. általános iskola 7. osztályában kibaszták fizikaóráról...

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.20. 16:21:36

Elektromos auto: Bohockodas.
Kerdes az, hogy mennyit jarul hozza a kornyezetvedelemhez. Szerintem elenyeszot, tekintve, hogy a forgalom, a szennyezes, kovetkezeskeppen a globalis uzemanyag fogyasztas nagy reszet nem autok, motorok teszik ki. Hanem, Repulok, hajok, vonatok, buszok, kamionok, furgonok. Uzemelesuk nelkulozhetetlen, hiszen aru szallitasa nelkul megall a vilag, eleg ha arra az egyszeru dologra gondolunk, hogy nem lesz kenyer a boltban masnap reggel.
Meg nem hallottam, hogy barki is probalkozott volna elektromos furgonnal. A kozep, nagy teherautokrol nem is beszelve. Majd ha lesznek legalabb probalkozasok (nem voltak eddig) elektromos kamionra, teherautora, buszra, akkor elhiheto, hogy van ertelme, es jovoje az elektromotoros jarmuhajtasnak.
De akkor is gondolni kell a sulyos kornyezetterhelesre, amit az akkuk okoznak.

Ertelmes kornyezetvedelemre nagyon is szukseg lenne, ehelyett lebego munkacsoportok es zold maffiak vannak, akik csak uszitani tudnak es zsarolassal szerezni penzt.

Petyat 2011.12.20. 16:22:28

@JMC:

De létezik 100% hatásfok, és kapható 5 személyes elektromos autó 10 milla körül.

200 lóerős, 4,5 mp alatt van 100-on
250-500 km hatótáv, akksi csomagtól függően.

Az ára 57400 dollár.
Nem az aranyárban vesztegetett, valóban semmire nem jó mikroautókból kell kiindulni. Ez egy VW passat méretű luxusszedán 12 milla alatt. A fentartása pedig az ötöde, mint egy vele egyenértékű TDI-nek.

RadyR 2011.12.20. 16:22:57

"az autók hőszigetelésének utólagos tökéletesítése"

Én is ezt szeretném már egy ideje megcsinálni az öreg európai japánomban, bár engem leginkább a hangszigetelés miatt érdekelne, mert nagyon zajos a szerencsétlen.
Olvasgattam már howto-kat, meg böngésztem dynamat árakat neten, de soha a büdös életben nem merném sajátkezüleg ezt megcsinálni. Tudtok ajánlani esetleg szakembert erre?

ZBR 2011.12.20. 16:25:37

Érdekes a téma és nagyon jó, hogy a cikk felhozza. A megoldás kulcsa:
1. Jobban fel kell öltözni. Evidensnek tűnhet, de a legtöbb autós nem úgy öltözik télen sem egy tipikus otthon-munkahely távra, mintha tél lenne.
2. Figyelni kell a reggeli előfűtés esetén a hálózat túlterhelésének lehetőségére is, főleg ha a jeget is ez olvasztaná le a kocsiról, ami mellékesen pazarlás és hülyeség. Érdemes átgondolni a ház fűtési rendszerére való csatlakoztathatóságot. Ahol cirkó van, ott azért ez nem lenne mágia, főleg, hogy a villanyautónak úgyis létesül valami elektromos kiállás majd az állóhelyéhez. Sőt, egy megfelelően hőszigetelt kis tároló (termosz) valami szivattyúcskával könnyen tudna keringtetni pár liter meleg vizet, amit elsősorban ülés-lábtér-kormány hármasban lehetne keringtetni.
3. Az utastér elektromos energiaszükségletének növekedése hülyeség. Mindenkinél ott az okostelefon, a tab, szórakozzon azokkal, sőt navigáljon is azokkal. Esetleg azok töltésére lehet valami megoldást kidolgozni, de annak sem kell valami nagyteljesítményűnek lennie, annyi bőven elég, hogy a használat közbeni enerigaigényét fedezze a készüléknek. Van egy csomó olyan elektromos funkció, ami felesleges. Például: elektromos tükör- és ülésállítás. Én is ki tudok találni rakás energiapazarló megoldást egy utastérbe, de, ha tényleg környezetvédelmi szemléletről van szó, akkor ki kell ezeket gyomlálni.
4. Kisebb utastér. Minek a csomagtartót és a hátsó üléssor területét felfűteni? Most nem azt mondom, hogy vágjuk félbe az autót, mert akkor mindenki felhördül, hogy évente kétszer a nagyi komódjával mi lesz. Hanem, hogy legyen leszigetelhető az a rész. Akár valami paravánfalas megoldással, ami a padlóba csúsztatható, nyáron meg ki is vehető, vagy ilyesmi.
5. A hőszigetelés amúgy faramuci dolog. Növeli a tömeget, növeli a méreteket. Tehát szerintem nem árt megtalálni valami optimumot, hogy mennyi az a hőszigetelés, ami "kell" egy tipikus kb. fél órás munkahelyre autókázáshoz.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.20. 16:25:38

@Rocko-: meghalsz vagy meghalsz. bíztató jövô. :)

vagy lekoltozol del-europaba, de inkabb afrikaba.

JMC 2011.12.20. 16:27:15

100% hatásfok valóban létezik. Fizikakönyvekben. Rögtön utána írják is, hogy ilyen csak elméletben van, gyakorlatban még csak megközelíteni is nehéz, legyen szó bármiről.

Bár ha azt vesszük Bud Spencer tökéletes hatásfokú. Minden pofonja után földre rogy az ellenfél, tehát egy sem vész kárba.

Hurri Kán 2011.12.20. 16:28:04

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
Elektromos, vagy legalább is hibrid furgonnal úgy tudom, pár gyártó már bemutató modell szintjén előjött, de kamionnal, busszal pl. még nem.
Arról nem beszélve, ha pl. Kínában tömegesen elterjedne a villanyautózás, az előállított áram forrásainak okán a környezetszennyezés éppen hogy növekedne.
Nem beszélve az akksikhoz szükséges, ritka föld- és könnyűfémek várható ugrásszerű áremelkedéséről.
Továbbá kizártnak tartom, ha pl. Európában is elterjedne a villanyautózás, az ahhoz szükséges áramot nem adnák drágábban. Ekkora adóbevételről egyetlen ország sem mondana le.

Petyat 2011.12.20. 16:31:28

@gyvy:

GYVY!

Akárhova írok, mindíg belémkötsz alpári módon.
Na idefigyelj te nagyonhülye! Fingod nincs a fizikáról, röhögnöm kell, hogy te jössz elő vele.

"Nyilván nem keletkezik semmiféle áramlási, meg egyéb veszteség, mer az áram ugye csak úgy szaladgál a légüres térben."

Amit te áramlási veszteségnek nevezel, azt úgy hívják elektromos ellenállás. És igen veszteség lesz. Méghozzá minden elektromos energia fel lesz használva, mert az áramkör zárva van. Az ellenállásból származó veszteség pedig MIND hővé alakul!

Kivéve, ha izzik is a fűtőszál, de miután egy 2 kilowattos fűtőszál fénye mellett olvasni sem lehet, tehát abban az esetben, ha a fűtőszál izzik, akkor sajnos a hasznos energia 0,001 %-a nem hővé, hanem fénnyé alakul. Ha a fűtőszál nem világít, csak melegszik, akkor a hatásfok 100%.

Utoljára írtam neked IQ nulla, mostantól ignorállak. Kellemes fizikázást.

007 turbozva nem keverve... 2011.12.20. 16:32:29

Elektromos autóba legjobb beszerelni PB gázzal müködő Stirling motort.Egyszerü épitésü,nagyon halk,olcsó ,nincs szelep benne,minimális karbantartás.Ez forgat egy generátort ami növeli a hatótávot (tölti az akksit)a mellékes meleget meg lehet bevezetni füteni ,úgyis a Stirling motor egyik végét jó hüteni mert nő a hatékonysága (fagyálló ,csövek..)

Hurri Kán 2011.12.20. 16:36:40

@Petyat:
Ó...megint betaláltam, kicsi fiú, azért fáj ennyire? De hát nyilván mindenki helikopter, csak te nem. Sebaj. Megszoktam. És remekül szórakozom. Rajtad, nem veled. Nem mindegy.
Még csak annyit mondj el, hogy kerül az áram az ÁRAMFORRÁSból a fűtőszálba? Na? Mennyi az agyad hatásfoka?

Shadowbull 2011.12.20. 16:42:24

@Petyat: Tenyleg?

Hol lehet megrendelni?

Vagy esetleg a Tesla Model S-re tetszik gondolni?

Az meg nem kaphato. Es tuti nem 10 milla lesz, mire idaig eler.

sb

Petyat 2011.12.20. 16:50:50

@gyvy:

Tudom, hogy ez a szórakozásod. Belekötsz, akibe lehet. Az is érdekes, hogy időnként sokat írok ide, időnként pedig hónapokra eltűnök. Te viszont mindíg itt vagy, szóval nem dolgozol, nem tanulsz, egész nap a gép elött ülsz és ha valami értelmes dolog kerül eléd akkor az agyad elkezd ellene dolgozni, nehogy véletlen tanulj valamit. Forumtrollá változol és amikor pl sikerül felbasznod azzal, mennyire sötét vagy, attól élvezel el.

Ez perverz, nem gondolod?

Azért a témát zárjuk le. Milyen áramforrásra gondolsz? Szerinted, ha egy készülék hatásfokát vizsgáljuk akkor abba bele kell számítani az elektromos hálózat veszteségét Pakstól Sopronig? Elárulom, hogy a villanyóra és a kályha közötti kábel vesztesége elhanyagolható.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.12.20. 16:56:36

@Csabby: Elég régóta van 8 - 16 KW-os fűtőpatron a dízelek hótűrendszerébe szerelve. Sajnos egyik-másik gyártó a furgon kivitelnél ezt kihagyja, és nem rakható be utólag. Ilyen pl. A Renault Kangoo 1.5 DCi. A személy változatban van ilyen patron, a furgonban nincs. Baromi nehezen melegszik fel a kocsi, nagyon rühellem.

Hurri Kán 2011.12.20. 16:58:31

@Petyat:
Hozzászólásod fordítását a mellékelt linken találod.
www.youtube.com/watch?v=E3szcxhe5OA

domel 2011.12.20. 17:14:08

Villanyautóba is gázolajos állófűtést kell szereltetni mint a kamionokba, szerintem még így is olcsóbb lesz, mint a benzin/dieseles üzemü autó.
Az állófűtés 0,19 - 0,44 liter gázolaj/óra, ennek lehet a harmadát venni személyautóba, mivel a fenti érték kamionra vonatkozik, azoknak a kabinjuk 5-6 m3 körül van

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.20. 17:33:35

benzines generátor a villnyautóba és akkor lesz fűtés is meg áram is.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.20. 17:54:37

@Petyat: "Az elektromos fűtőtestnek az a feladata, hogy hőt adjon le, működés közben az összes elektromos áram hővé alakul, tehát minden elektromos kályha (legyen az bármilyen konstrukció) hatásfoka 100%."

- Jauzsi bacsi is igy magyarazta a multkor.

100% hatasfok nincs, azt pedig jegyezd meg. SOHA. Alaptorveny.
Fizika tantargy temakoreben bovebb felvilagositasert pedig ajanlom az altalanos iskola befejezeset.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.20. 17:56:56

@Petyat:
"De létezik 100% hatásfok, és kapható 5 személyes elektromos autó 10 milla körül."
- nem akarlak fikazni, de tenyleg. Tiszteletben tartom mindenkinek a velemenyet, de megis: engedd meg, ha megkerdezem: Bolcsesz vagy?

"A fentartása pedig az ötöde, mint egy vele egyenértékű TDI-nek. "
- fogadjunk, nem is tudod, mi az a TDI.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.20. 18:00:21

@gyvy: " Elektromos, vagy legalább is hibrid furgonnal úgy tudom, pár gyártó már bemutató modell szintjén előjött, de kamionnal, busszal pl. még nem."

-akkor bocs, hianyosak az infoim.

"Továbbá kizártnak tartom, ha pl. Európában is elterjedne a villanyautózás, az ahhoz szükséges áramot nem adnák drágábban. Ekkora adóbevételről egyetlen ország sem mondana le. "
- mindig is lesznek olyan embernek nem nevezheto, semmihez nem erto elolenyek, akik a tobbiek munkajabol akarnak meggazdagodni, oket hivjuk politikusnak.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.20. 18:04:56

@Petyat: "Elárulom, hogy a villanyóra és a kályha közötti kábel vesztesége elhanyagolható. "

- hogy mered le?

Estenkent, vagy irodaban hasznalok hosugarzot. tegyuk fel 2 kW-s. Honnan tudom, hogy a ho, amit sugaroz, 2 kW, vagy kevesebb? Hogyan mered le?

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.20. 18:07:51

@gyvy: ja tenyleg. Asszem volt mar talan a Citroen c15-nek is elektromos valtozata.

De mint mondtam, komolyan akkor lehet venni ezt az egesz bohockodast, ha teherautokat, kamionokat mozgat. Azoktol ugyanis az eletunk fugg.

Hurri Kán 2011.12.20. 18:08:48

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
www.ford.de/Nutzfahrzeuge/TransitConnectElectric
Ez is itt van. Mondjuk az elméleti 120 kilométeres hatótáv, ami a gyakorlatban lehet kb. 80, egy ilyen autónál viccnek is gyenge...

Bartoki 2011.12.20. 18:10:01

A szellőzésbe is kell hőcserélő (kifújt levegő hőjét visszanyerni), akkor nem kell az álmosító CO2 + párás levegőben ülni.

Meg egy darabig még úgyis csak range extender-es villanyautók a reálisak (plug-in hibrid), télen egyszerűen indítástól kezdve járatni kell a range extendert a fűtésért (+hőcserélő a kipufogóba).

Hajdú Peter 2011.12.20. 18:22:29

Ez nem valodi problema. Ez csak a primitiv parasztoknak gond, akik olyan kurvara otthon erzik magukat az autoban, hogy gatyaban, papucsban ulnek be vezetni. A normalis emberek egyszeruen feloltoznek, ha az utcara mennek.

kovászosUbukla 2011.12.20. 18:44:19

Fűteni számtalan más módon is lehet áramon kívül, spiritusz, metanol-etanol, meg biodízel is lehet, az lesz a legkevesebb hogy mivel párátlanítsuk az ablakokat mikor majd minden második autó elektromos lesz.

Ezek a dízelek meg nem tom melyik hogyan van megoldva, de pl a berlingo 96 körüli őskövület szívóD változataiban is azt tapasztaltam hogy szürreálisan gyorsan megjön a fűtés és baromi erős is ahhoz képest h dízel, pedig maga az autó ékegyszerű, nem gondoltam volna h ilyenre is gondltak hogy fűtőbetét. Bár a motor élettartamát jelentősen növeli.
De az akku pl sose merült le tőle, és vígan kibírta folyton vrosi üzemben is gyakori indítózással meg alapjáraton pöfögéssel, nyilván a generátort is hozzá méretezték.

dukeekud. 2011.12.20. 18:45:59

@Petyat: "Ha a fűtőszál nem világít, csak melegszik, akkor a hatásfok 100%."

Nem szamoltal a magneseseggel. A keletkezo magneses ter is csokkenti hatasfokot, kb 0.005%-al. :))

amatőr 2011.12.20. 18:59:33

@gyvy: Hülye troll. Petyat értelmesen leírta, hogy miért 100%: Vagy a vezetéken, vagy a szabályozó elektronikán, vagy a fűtőelemben, csatlakozások átmeneti ellenállásán, de minden elektromos energia hővé alakul. Írd már le okoska, hogy mivé alakul és hová lesz, ami nem alakul hővé egy elektromos fűtési rendszer részegységei esetében! Az akkumulátor belső ellenállásán keletkező veszteség is a kocsiszekrény belsejét melegítheti megfelelően elhelyezett akkuk esetén.

amatőr 2011.12.20. 19:03:37

@gyvy: Látom elfogytak az észérvek, ha voltak neked egyáltalán olyanok.

Hurri Kán 2011.12.20. 19:05:08

@amatőr:
Figyelj már. Nem küldenél valami elérhetőséget? Szívesen meghívnálak egy sörre. Komolyan.

amatőr 2011.12.20. 19:08:55

@gyvy: Természetesen a videódra nem vagyok kíváncsi, ha valami értelmeset akarsz még mondani, hogy egy elektromos fűtésben milyen veszteség keletkezik hőn kívül, akkor szívesen meghallgatlak. Sör mellett, vagy sör nélkül is.

Bár.... azt hiszem talán lehet némi igazad, ha a fűtőszálak spirál alakban vannak feltekerve, akkor az átfolyó áram elektromágneses hatása miatt kis mértékben elmozdulhatnak, ez a néhány tized milliméter elmozdulás, szorozva a fűtőszál tömegével, ez tényleg veszteség...

Amúgy hiányérzetem van. Sehol nem látom Bambano-t, hogy kinyilatkoztassa a kérdésről az egyszeri és megkérdőjelezhetetlen örök igazságot.

Hurri Kán 2011.12.20. 19:09:56

@amatőr:
Inkább arról beszélj, mikor iszunk. Komolyan.

attis77 2011.12.20. 19:17:25

Sziasztok!
Lenne egy ötletem, amivel szintén lehetne növelni egy kicsit a hatótávot:
Az a tippem, hogy a mozgási energia hővé történő átalakítása sokkal jobb hatásfokkal történik mint az akksiba történő visszatáplálás.(ez utóbbiról van vkinek infója?) Ezért fékezéskor kellene felfűteni valamilyen hőtároló közeget, amiről aztán lassan lehetne az utasteret fűteni.Ez persze főleg városi közlekedésben érne valamit ahol sokat kell fékezgetni. Vagy esetleg olyan trükköket kellene használni amik hatással vannak a hőérzetünkre, pl. infra lámpa, vagy szép piros műszerfal világítás:)

Gulyás G 2011.12.20. 19:37:53

@attis77: "fékezéskor kellene felfűteni valamilyen hőtároló közeget"

Hopp, egy értelmes ötlet! :) Persze a hőtároló közegnek tömege van, amit nem szeretnek az autóban, de a fűtésvezérlés éppen belehúzhat kicsit fékezéskor. Futás a szabadalmi hivatalba! :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 20:00:27

@Gulyás G: ez értelmes ötlet? :) miért jobb vmi mechanikus szarságot kitalálni külön hőtárolóval, ha egy elektromos autóban ott vannak az áramtermelők, amik fékeznek is, és ott a tároló is? ez az autóbuzéria sztem, mindenre kitalálni vmi mechanikust :) pörögjön, forogjon a fogaskerék, cseréljük az olajat :)

BTO11 2011.12.20. 20:02:02

100% hatásfoka semminek sincs még a villanykályhának se.a vezérlő elektronika az mit eszik???barackot????

villanyos busz meg van az a rázós trolibusz bakkerkáim.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.20. 20:08:27

@kovászosUbukla: nem közvetlen befecskendezéses...
Joban melegedik a hengerfej,néha még túl is..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.20. 20:14:08

@midnignt se - kitiltotta az ommm: a vezeték vbesztesége nem a hősugárzó vesztesége.
Konkrétan az eszköz veszteségéről volt szó.
A villanyautónsk is csaka motor hatásfoka 90% ,itt most a hajtási veszteség nem tartozik a motorhoz.
A kályhánál is van hőveszteség de mivel az is fűt így ezért szokták 100% ra mondani.

butschq 2011.12.20. 20:19:04

100%-os hatásfok? merész:)
szóval azok a kis elektronok miközben nekimennek a vezeték falának, és hővé alakulnak, hozzáadódnak a hatásfokhoz..

mint egy ház fűtésénél, mikor kering a forró levegő, a csövek is sugározzák a hőt. csak neccesebb rácsimpaszkodni, mint a radiátorra
LOL
:)
ui.: a 7-es kép kifejezetten tetszik (tetszene, ha én tölthetném)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.12.20. 20:23:27

ha elfogy az olaj nem lesz villany sem

szal nem kell emiatt aggódni...
ezek a fosszilis energiahordozók hamar kimerülnek

a nap/szél/ egyéb "megújuló" energiaforrások pedig még rettentően gyenge próbálkozások

így valami új kell...ene...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.20. 20:23:29

@butschq: a termikus hatásfokba bizony beleszámít a hőveszteség is.
Mivel az is fűti a szobát.

livengood 2011.12.20. 20:23:45

@Infomaker: Egyet értek, a benzinkályha, olajkályha jó ötlet. De ha tovább akarunk spórolni, főleg munkavégzésre használt gépjárműveknél, vagy olyanok gépkocsijában akiknek a gépkocsi maga a munkahely, a benzinkályha mintájára megoldható egy fakályha, vagy még inkább egy fa elgázosító gázkályha. Az előre csomagolt, csomagtartóba készített kis mennyiségű tüzelőfával kb. 1 órával indulás előtt kellene - az akár elektromosan gyújtható - hőtárolós kisméretű kályhát indítani ami körül egy kis ventilátorral hőcserélőben áramoltatott levegővel a kocsi hagyományos légbefúvós fűtésrendszerén át akár órákig fűthetünk egy töltéssel. Ennek az előnye, hogy később bármely típusba utólag is beszerelhető. 50 liternél több helyre nincs hozzá szükség. Megállás után a felesleges hőt a szabadba engedjük.
Az elektronikával vezérelt faelgázosítóval kisméretű pótmotorban felhasználva a gázt, vészhelyzetben a lemerült akkumlátorokat útközben is tölthetnénk, amivel a hatótávolság megnőne. Ebben az esetben a mondjuk 200 cm3-is belsőégésű gázmotor hulladék hőjével és elektromos árammal fűthetnénk az utasteret.

Shadowbull 2011.12.20. 20:23:50

@Gulyás G: Fonok, maga miert nem vilagit sargan?

Itt valami arulas van.

sb

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.20. 20:26:46

@wmiki: vannak vizierőművek amelyek 3x többet tudnak mint Paks.

butschq 2011.12.20. 20:28:25

@Gyurma73: főleg akkor, ha a vécében nincs fűtőtest, csak fűtéscsövek

csak kellemetlen úgy trónolni, hogy kapaszkodsz a csövekbe, és közben olvasod az újságot
:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.20. 20:32:18

@butschq: elektromos kályhában fűtéscsövek?

Hugh Hefner 2011.12.20. 20:36:13

2002. Fabia 1.9 SDI. Olyan fapados, hogy a szervokormány az összes extra benne. Az elektromos fűtés meg alap. Ki érti ezt?

butschq 2011.12.20. 20:37:59

@Gyurma73: nem ismerem azt a szót, hogy elektromos.. én gépész vagyok:)

vécében amúgy sincs konnektor, nem lehet hősugárzót bedugni, csak hosszabbítóval, akkor viszont az ajtót nem lehet bezárni. azt hiszem ez egy többrétegű probléma.
:)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 20:45:33

@butschq: óóóómájgád. nem pont azért melegszik, mert nekiütközik az elektron? pontosan azért adódik hozzá a hatásfokhoz. erről már volt szó régebben asszem vmelyik posztnál, h az tekinthető-e 100%-os hatásfoknak. azon gondolkodtatok már, h egy radiátornál nincs értelme hatásfokról beszélni? persze a reklámban lehet, de valójában nincs. van egy belépő/kilépő hőfoklépcsőhöz tartozó teljesítmény, amit lead. nincs mihez viszonyítani, illetve van, a belépő/kilépő közeg hőtartalmának különbségéhez ugye. az úgyis meg fog egyezni azzal az értékkel, amit lead. tehát a radiátor itt mellettem 100%-os hatásfokú :) ugyanez a cekász. annyi áramot vesz fel, amennyit le is ad hőben. nem kell 100%-os hatásfokról beszélni, inkább nem kell róla beszélni, és kész, mert nincs értelme.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 20:47:12

@butschq: én is az vagyok, és nekem kellett elektronikát meg villamos gépeket tanulni. sztem ha eddig nem tanultál, majd fogsz. vagy ha kibekkelted, az életben nem kerülheted el úgyse.

butschq 2011.12.20. 20:52:25

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: lehet, még sosem beszélgettem elektronnal. lehet ez egy elektron-sport, hogy menet közben a falnak ütköznek.. vagy fáznak, és így melegednek. de van egy cucc a rendszerben, aminél már számít a hatásfok, a kazán. mer hát az se mindegy hogy egy lapát szénnel/öl fával/köbméter gázzal mennyit melegítünk. nagyban befolyásolja a vécében trónolási időnket, az pedig már nem elhanyagolható (szeretem kiolvasni a kelet-matyit)
:)

butschq 2011.12.20. 20:53:30

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: nekünk is volt/van...
az elektromos dolgok füsttel mennek...(el)

... ... 2011.12.20. 20:57:15

fával...XD jah kandallót építek a csomagtartóba :D

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 20:58:49

@butschq: ki beszélt itt kazánról? az hőtermelő. én hőleadókról beszéltem. de ne erőltesd már ezt a wc témát, nagyon gáz. sőt, az elektron-sportot se. kösz.

butschq 2011.12.20. 21:03:05

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: én csak beugattam valami marhaságot, ti ugrottatok rá:D
gondoltam folytatom a dolgot, úgy látom nem adta át a dolog
encsuldigung:)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 21:10:08

@butschq: lehet fáradt vagyok, de nem éreztem át :) én is bocs. küldök egy jó játékot, el lehet vele szórakozni: dan-ball.jp/en/javagame/dust/
meg ezen az oldalon még csomó fizikai játék van, most fedezem fel őket :)

butschq 2011.12.20. 21:11:27

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: de ha belemélyedünk a dologba, elgondolkodtató az például, hogy agy radiátor felmelegítésénél mennyi hő kell, ahhoz, hogy magát a testet felmelegítse, különösen a régi öntöttvas radiátoroknál. és a tüzelés befejeztével mennyi ideig sugározz még

és itt 100% hatásfokról beszéltek, elektromos fűtőtestnél, magyarul bedugom a konnektorba és amennyit felvesz, azt mindet átalakítja hővé a hősugárzó...

butschq 2011.12.20. 21:22:16

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: ez jó, tetszik:) csak kellett egy kis idő, míg el tudtam kezdeni a játékot (nem volt java-m:-) )

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 21:24:10

@butschq: így van. de az csak rugalmatlanság, időben késés. amit felvett, le is adja.

Büszke_troll 2011.12.20. 21:35:30

Gyakorlatilag tényleg 100%-os az elektromos fűtés, de itt azért jó lenne a teljes rendszert vizsgálni.
Gázból áramot termelni lehet olyan max. 60%-os hatásfokkal, aztán 5-6% hálózati veszteség. Összesen ez olyan 56%.
Ha a gázt elégeted egy autófűtő kályhában, tuti nagyobb lesz a hatásfok.

kovászosUbukla 2011.12.20. 21:37:19

@Gyurma73:
szóval azt mondod h ezek a régi szemét szopóD előkamrás szutykok jobban melegedtek a HF-nél mint az injektorosok? Azért akkor se gyakran hallottam megmukkant PSA 1.9D motorokról, ha hajlamos volt melegedni ha nem.
Nem volt ezekre annyira jellemző ez mint a régi fiatokra, meg az érzékenyebb francia motorokra.

Bougheau Tschichka 2011.12.20. 21:58:12

Csókoltatom az összes autó újságírót, aki az utolsó ízig-vérig klasszikus szépségű Alfa Giulietta helyett a villanymotoros Nissan Leaf-re adta le a voksát!!! :P

Vacogjanak ők a hidegben és imádkozzanak, hogy bírja az akkumulátor, amit otthon a lakás konnektorába dugva a paks II, paks III atomerővek táplálnak majd, kielégítve a megnövekedett elektromos áram igényüket.

Szép új jövő.

livengood 2011.12.20. 21:58:26

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
Maffiákkal vagyunk körülvéve, így van. Azért még is az elektromos autóra szavaznék:

Mert ha most potom pénzért veszek egy tanyát, fagáz motorral hajtott legalább 40 kw-os generátorra költöm a maradékot, kötök az áramszolgáltatóval egy szerződést a többlet áramom megvételéről, délelőtt a tanya végében az akácosból kiveszek némi fát és megrakom gallyal és hasábfával a gázosító tartályt, délután pedig akácmagot gyűjtök, hogy tavasszal a borsó mellé elvethessem, két év múlva beültetem vele a maradék parlagot, ezt már néhány év múlva tisztíthatom, a hulladékot gázosíthatom, hétvégén behajtok az elektromos kocsimmal a városba (most 10 éves, 5 személyes, hatótáv legalább 50km, használtan 1.800.000 Ft, jövőben olcsóbban jobb is lehet: használtautó.hu), ahol a barátaimmal beültök valahová, majd bevásárolok abból a pénzből amit az áramért utaltak a számlámra.
Az erdőmben pedig 15 év múlva vágásérettek a fáim, amik lekötötték azt a széndioxidot amit mellékesen nap mint nap megtermeltem az áram mellé. Közben ettől az egésztől (testmozgás, pénz, jó levegő, jó társaság, jó gondolatok, jó cselekedet) végig jól érzem magam.

Vágj bele te is, ha teheted!

attis77 2011.12.20. 21:59:57

Csak egy ötlet:a "hőtároló közeg" miért ne lehetne maga az akku? egyrészt télen egész biztos, h ráférne a fűtés, másrészt még csak nem is kellene extra tömeget magunkkal cipelni...vagy ott volt az a magyar autó a Solo, nem tudom mi lett vele abban pl. voltak pedálok amivel lehet energiát termelni és egyben leizzadni:)

Shadowbull 2011.12.20. 22:03:27

@attis77: "ott volt az a magyar autó a Solo, nem tudom mi lett vele"

Az kerlek szepen nem auto, hanem egy szep kozpenzlenyulasi projekt.

sb

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.12.20. 22:20:40

@attis77: létezik olyan autó amin a fék folyadékhűtésű, nem hiszem, hogy akkora fékhatás lenne, hogy fűteni lehessen vele, egy normál körülmények között.
Amúgy a legegyszerűbb megoldás:
El kő menni a benyzinkútra, venni kő 2 litér benyzint (legkisebb kiadható mennyiség 2 liter), az autót körbe, meglocsoljuk, de figyeljünk arra, hogy legalább 2 méternyi csík locsolására még maradjon anyag.
Ezt követően meggyújtjuk.

záporjózsi 2011.12.20. 23:09:23

@wmiki: Pár száz évre elegendő szénnel a hátam mögött annyira nem aggódnék, hogy holnap mivel főzök kávét...

gaborhorvath3 2011.12.20. 23:12:53

Volt szerencsém múlt héten egy Citroen C-zeroval Pestről Pécsre utazni. Paksig jutottam egy töltéssel, úgy 120 km-t. Ott töltés másfél órát, onnan Szekszárd. Ott megint töltés, 2,5 óra, aztán irány a végcél.
Szerencsére nem volt annyira hideg, úgy 6-8 fok körül. Nagykabát, sál... plusz egy zokni viszont jól jött volna, a lábam a végére már nagyon átfagyott. Amúgy kalandnak sem volt utolsó. :)
És kb. 1500 Ft volt az "üzemanyagköltség". Persze az autó áráról azért ne beszéljünk... de majd lesz ez még olcsóbb is, csak ki kell várni.

Hurri Kán 2011.12.20. 23:15:58

@gaborhorvath3:
NA hát tudod ki... Az ötvenes években kb. hamarabb lent volt a vonat...

vilagpolgar 2011.12.20. 23:19:32

@Petyat: "Az emberek több mint két harmada, az egész TC közösséggel együtt az első csoporthoz tartozik."

Most igen, amíg merőben elméleti síkon beszélgetünk. Amikor a döntés jönne, megnézném azt az embert ma Magyarországon, aki kicsengetne 5-6 milliót egy olyan autóra, ami negyedakkora hatótávval bír; fűteni nem célszerű nagyon, ha csak nem akarsz az út szélén maradni; és nem mellesleg kétharmad áron megkapod a benzinest. Én nem vagyok ellene az újításoknak, sőt, örülnék ha a benzint le lehetne írni a közlekedésből. De nem lehet. Egyenlőre, és a közeljövőben ez nagy valószínűséggel így fog maradni, legalábbis amíg ezeket az alapvető gondokat meg nem oldják.

Luighi 2011.12.20. 23:21:04

A "villanyverda" "range extender" NÉLKÜL lúzereknek és golfjátékosoknak(nyáron) való. Szerintem...

A villanyos hőszivattyú és a brutál szigetelés RULEZ (nálam a házban REMEKÜL muxik ;-) )

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.20. 23:30:09

@gaborhorvath3: az derék, ehelyett tényleg inkább a vonat :) és amúgy ilyenkor hol állsz meg tölteni? mondjuk Szekszárdon hol töltötted? arra ismerős vagyok kicsit. ad vki áramot?

msmester 2011.12.20. 23:58:24

Ezt tudnám az okosságokhoz hozzátenni:
Peltier elem, hőszivattyú: en.wikipedia.org/wiki/Thermoelectric_cooling

Hűtés és fűtésre egyaránt jó, gyorsan melegszik, kis helyen elfér, nem kell hozzá mozgó alkatrész.

A megoldás kulcsa az volna, hogy a villanyautókban lévő akksik energiasűrűsége megfelelő legyen, akkor nem hiányozna az a bizonyos plusz tíz kilométer.

Néhány ötlet, amivel súlyos amperek (és általa plusz kilométerek spórolhatóak meg pl. városban):
1. külső világítás - városban automatikusan lejjebb lehetne venni... minek úgy kinézni, mint egy lampionsor?
2. belső világítás: kevés és okosan elhelyezett ledes fény (műszerfal, stb.)
3. hifi, navi szöszmösz - 20 % akkutöltöttségtől lefelé figyelmeztetés, 10% alatt kikapcsolni (navi esetében max a hangutasítás meghagyása)
4. éppen szükségtelen motorelektronika kikapcsolása

hallari 2011.12.21. 02:36:19

Mókás problémák, de tekinthetjük gyerekbetegségnek is, tehát a "megoldások" is ilyen szintűek, nem lehet igazából komolyan venni őket. Majd tíz év múlva térjünk rá vissza, szerintem az aksik kapacitása addigra többszörösére is nőhet, ami azért már válasz az ilyen kérdésekre.

vizsla_barat 2011.12.21. 04:52:52

nem volt idom mindre,de akkor most a motort minel elobb fel kell melegiteni,hogy jobb legyen az emisszio,de akkor sokat fogyasztunk...orok dilemma...Mikor latjuk mar be,hogy nincs ingyen ebed? Es hogy az agyonszabalyozott emisszios szabalyozasnak koze nincs a valo vilaghoz? Ma mar 4-5%-a az uzemanyagnak emissziocsokkentesre megy-kozvetve (deNOx, desoot) vagy kozvetlenul (thermal management)

mcc 2011.12.21. 06:36:51

Sztem se az otthoni töltés a megoldás, hanem bivaly aksikból három, amikor egy lemerül, csere. Töltés az erőműben.
Az utastér leválasztása jó ötlet.
Emellett ruhafűtés? Kesztyű?

Rocko- 2011.12.21. 07:39:38

@Magyar[HUN]: :D

@gyvy: tudod, a lovak megpihennek, ki is kell cserélni őket az ivóban. :D

Ulrich von Lichtenstein (törölt) 2011.12.21. 09:31:35

1. Fűtsön mindenkit a hazaszeretet! :-)

2. Hulladékhő lopással. Pl. dugóban a villanyautó alól egy kis mobil hőcserélő kúszik a mellette levő fosszilis autó kipufogójához, ahonnan aztán elszipkázza a meleget amennyit tud. Ha vontatókötéllel kombináljuk, még az elektronokkal is spórolhatunk. :-)

Béke!

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2011.12.21. 09:55:42

A Peltier azért nem annyira jó, mert egy modul is jó nagy áramot fel tud venni. Nem ritka a 100 wattos kis kocka sem, az meg olyan 8 amper folyamatosan... (+ ventillátor, amivel lefújod róla, be az utastérbe). És akkor ez a 100 watt (0.1 kW) hol van még a régi 105-ös skodámban levő 3 kW-os hőteljesítményű fűtőradiátortól? Pedig mint tudjuk, a skodákban elég szar fűtés volt...

Medgar 2011.12.21. 10:29:28

Nem értem mi a szerző problémája? Csak elég hosszú vezeték kell, és meg van oldva.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.21. 11:00:14

én a troli vezetékéről lopom az áramot,csak eléggé be van határolva az utirány.

gaborhorvath3 2011.12.21. 23:57:37

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: a C-zeroval azért jöttem Pestről Pécsig, mert nem akartam trélereztetni, meg érdekelt a kaland. Pakson egyébként egy kedves gumiszerelő szánt meg pár kilowattórával (amúgy nem ingyen kértem), Szekszárdon pedig már a cégem egyik telephelyén töltöttem.

PSD 2011.12.22. 02:21:02

@vilagpolgar: Köszönjük,hogy leírtad hogy mennyire nem értesz a kérdéshez és hogy továbbra is csak baromságokban gondolkodsz. Nem tudtam mi hiányzott még. :)

PSD 2011.12.22. 02:24:02

@poháralátét: Amíg csak ilyen szarrágók léteznek mint te, egy halom problémás hozzászóláson kell átvergődni.

PSD 2011.12.22. 02:26:33

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Nem tudtad? A német autó egy rakás szar. Még akkor is, ha francia. :)

PSD 2011.12.22. 02:28:14

@vilagpolgar: Ezzel magadnak mondtál ellent. Tényleg azt sem érted amit saját magad írsz?

2011.12.22. 08:10:02

@PSD: úgy látom a szarrágásodon se egyszerű átvergődni..

PSD 2011.12.22. 16:02:57

@Waldorf Rolandó: El kell felejteni Waldorf Rolandót, mert csak egy rettenetesen tudatlan, ostoba mocsok.

PSD 2011.12.22. 16:06:36

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Napelem sose forralja a vizet, legfeljebb a napkollektor, de az sem gőzt csinál.

PSD 2011.12.22. 16:08:04

@hobot: Az üzemanyagcella soha nem lesz erre megoldás, legfeljebb a hihetetlen tudatlan vérpistikék lázálmaiban.

PSD 2011.12.22. 16:16:14

@coord: Te nagyon "okos", a kőolaj hány százalékából készül elektromos áram? Az összes villamos energia hány százalékából készül villany? Hát persze hogy nem tudod, csak nyomod ki a fejedből a baromságot.
Uránból mi készüljön szerinted áram helyett, káposztáscvekedli?
Ha kizárólag szénből jönne a villamos energia - mint ahogyan sehol sincs ez így - és azzal villanyautót hajtanánk az milyen energiafelhasználást és szennyezést jelentene a kőolaj alapú közlekedéshez képest? Hát persze hogy erről sincs halvány fingod sem, ezért csinálsz hülyét magadból.
Leülhetsz elégtelen.

PSD 2011.12.22. 16:18:36

@coord: "Az összes villamos energia hány százalékából készül villany?"

Látod hogy felhúztál, ilyen baromságot írok már miattad! :)

A mondat helyesen: Az összes villamos energia hány százaléka származik kőolajból?

De azért továbbra is elégtelent kapsz és továbbra is leülhetsz. :)

PSD 2011.12.22. 16:20:42

@JMC: Fizikából hányszor buktál? Vagy sosem tanultad? :)

PSD 2011.12.22. 16:28:50

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Amit te csinálsz az bohóckodás. Pontosabban szólva hülyét csinálsz magadból mert olyanba ugatsz bele amiről fingod sincs (modjuk az agyatlan autóbuziknál ez alapkövetelmény :)
Az hogy te nem hallottál még sosem elektromos furgonokról és buszokról, abból csak az következik, hogy hülye vagy a kérdéshez.
Milyen súlyos környezetterhelést okoznak az akkumulátorok agyhalottkám, és ez hogyan aránylik az olajos közlekedés környezetterheléséhez?
Nem kell válaszolni, tudom, hogy fingod sincs róla.
Te is leülhetsz, ez is elégtelen.

PSD 2011.12.22. 16:34:39

@wmiki: Na ne beszélj már, és miért nem lesz, mert te mondod? LOL! :)

Annyira imádom az ilyen autós fórumokat, ennyi hülyét egy rakáson nagyon kevés helyen lehet találni. :)

záporjózsi 2011.12.22. 18:28:15

@Gyurma73: Debreceni dízeles kell oda. Mekkora flash egy ilyen az autópályán?! Elképzelem ahogy a kutastól kérek e-matricát és a tankolást a nagy kútnál, aztán kérdezi a rendszámot, erre azt mondom, hogy az nincs, de pályaszámot szívesen mondok. :) Mert a troli tud legalább 60-nal menni, max. nem autópályán. :D

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.22. 23:28:52

@Luighi: Mit jelent a brutal szigeteles? Hermetikusan elzart hazakat. Es az nagyon nem jo az egeszsegnek. A regi faablakok pl lelegeztek, a muanyag ablakokrol meg nem gyozom a peneszt torolgetni a lecsapodo para miatt.

De majd egyik epuletgepesz kollega kiigazit, ha tevedek.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.22. 23:34:15

@PSD: latom bejottel kemenykedni, erveket 1-t sem mondtal, csak fikaztal. Nem banjuk ha ugy tavozol, ahogy jottel.

Az akksikrol meg annyit, hogy ha tudnad, milyen anyagokbol keszul,es azt hogy lehet kezelni, akkor nem ugatnal itt.

Mohawk 2011.12.22. 23:35:46

Hm, érdekes az autóban használt villanymotor hatásfoka, 90%... Megmozgatta az agyamat, és nem is kellett sokat keresni:

"Igen jellemző a visszaélés azokon a területeken, amelyeken egyébként is erős marketing-tevékenység folyik a vevőkör "meggyőzésére", azaz tulajdonképpen a félrevezetésére (elektro-autók, hibridautók, stb.). Noha közismert tény, hogy állandó mágneses villamos forgómotorokkal 50 % hatásfokot a legkedvezőbb (állandó) üzemi körülmények között sem lehet elérni (ennek elméleti korlátja van)[1], ennek ellenére rendszeresen bukkan fel reklámanyagokban 90 %-os, sőt, egy Hyundai-prospektusban 95 %-os hatásfok-érték is."

Most, hogy keresgéltem, találtam 109% hatásfokú kazánt is...

www.viessmann.hu/hu/products/Gas-fired-boilers/Vitodens_200-W.html

Nevetnem kell... Lassan feltalálják az autógyártók a 101%-os hatásfokú elektromotort, és hajtás közben még vissza is termelnek az akkukra. Ezzel egyrészt írhatnák át a fizika törvényeit, másrészt megkapnák a fizikai Nobel díjat az örökmozgó feltalálásáért.

PSD 2011.12.22. 23:56:15

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Akkor halljuk agyhalottkám, miből vannak a hibrid és elektromos autók meghajtó akkumulátorai?

Istenem, de kurva nagyot fogsz megint pofára esni! LOL! :)

PSD 2011.12.23. 00:01:10

@Mohawk: Ez csodálatos! És hol találtad ezt a csodálatos legfeljebb 50%-os hatásfok adatot, a dörmögő dömötörben? LOL! :)

Istenem, hogy ennyi hülyét hogy hordhat a hátán a Föld? Általános iskolai szintű hóttriviális dolgokról fogalmuk sincsen, és itt találgatják ezeket évtizedekig. Nem csoda, hogy bármilyen faszságot képesek benyelni. Az ilyen idióta tömegekből lehet megélni a legjobban mert bármit be lehet nekik adni és rögtön annak az ellenkezőjét is. LOL! :)

Luighi 2011.12.23. 00:34:38

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "a muanyag ablakokrol meg nem gyozom a peneszt torolgetni a lecsapodo para miatt."

Ha levegő-levegő hőszivattyúval fűtesz (mint ahogy még nem) úgy az a páraszabályozást is elvégzi. Nálam a szigetelőanyag lég és páraáteresztő kőzetgyapot, nem hungarocell.
A klímagép meg egy inverteres 4.16-os jósággal/COP.

Shadowbull 2011.12.23. 09:04:32

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "a muanyag ablakokrol meg nem gyozom a peneszt torolgetni a lecsapodo para miatt."

Nem artana neha szelloztetni.

sb

Mohawk 2011.12.23. 17:41:22

@PSD: Te nagyon hülye troll.

Sályi István : Pattantyús gépész- és villamosmérnökök kézikönyve. 5. Erősáramú elektrotechnika. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.

Ha ezt felétek, kisfiam, Dörmögő Dömötörnek hívják, akkor üdv Disneylandben.

Kellemes karácsonyt, te degenerált villamosmérnök...

PSD 2011.12.23. 20:54:08

@Mohawk: Te nagyon-nagyon ostoba idóta! Akkor nyugodtan kitörölheted Sályi Pista rendkívül korszerű, 1961-es irományával a seggedet! Az összes létező villanyautó toronymagasan 50% feletti hatásfokkal működik.
Hála istennek pl. a Tesla-nál nem olvasták a Sályi Pityu vadbaromságait, ezért is sikerült olyan villanymotort tervezniük, aminek az ÁTLAGOS hatásfoka is 88%, nemhogy a csúcshatásfoka.

www.teslamotors.com/roadster/technology/motor

Szegények ha tudták volna, hogy elméletileg sem lehetséges 50% fölé menni, biztos nem sikerült volna nekik ezt összehozni! LOL! :)

Nem győzöm hangsúlyozni fiacskám, ha nem értesz valamihez NE POFÁZZ BELE, mert csak atomhülyét csinálsz magadból, mint ahogyan most is sikerült ez neked.

Index Elek 2011.12.24. 11:38:35

Megjött PSD, most mindenki el lesz irányítva. A Zsolt pedig fel lesz hívva! :-)

Mohawk 2011.12.24. 12:04:38

@PSD: Figyelj kisbarátom, remélem elsőre megérted:

Először folytass valamiféle kutatást azzal kapcsolatban, amit írsz, és amivel lehülyézel embereket... Utána pedig ne REKLÁMOKAT hozzál föl a gyártóktól példaként, ahol kiböffentik, hogy nekik 88% átlagos hatásfokot ért el a szupermotoruk. Nyilván nekik érdekük megmondani az IGAZAT...
Én független forrást hoztam föl, hogy mi az ELMÉLETI korlátja a villanymotorok teljesítményének. Itt aki hülyét csinálhat magából, az az, aki szóróanyagokból növeli a hülyeségét.

Innentől lezártnak tekintem ezt a komédiát, reklámokat ne mutogass nekem többet. Pfff...

h4z4rd 2011.12.25. 12:34:16

Viccesnek tartom azt az elképesztő ragaszkodást a dogmáitokhoz, amit műveltek itt egy páran, már ami a hatásfokot illeti.
De amúgy meg elég felszínesen működik ez az ösztönös szent inkvizíció.

Meglepő, hogy nem rohanjátok le @Luighi: kollégát az állítása miatt...

Mit is állít?
"A klímagép meg egy inverteres 4.16-os jósággal/COP. "
Konkrétan azt, hogy a klímája 416%-os hatásfokú, -parasztosan kifejezve.
Vagyis 1W elektromos "betáppal" 4.16W a kijövő teljesítmény... (mint ahogyan hasonlót állított fentebb Zorg kartács is)
Nahát!

Persze lehet, hogy egy 1975-ös szakkönyv állítása szerint ez lehetségtelen, de ettől még bizony így van. (egy másik történet, hogy vajon miért írtak le ilyeneket a szakkönyvekbe)
Jó eséllyel a konyha sarkában csörömpölő, lepusztult Lehel hűtőszekrény is bassza a fizikát.

Hálló, ortodox kartácsok! Együtt élünk ám olyan szerkezetekkel, amik elvileg nem létezhetnének!
Olvassunk csak utána két zabálás között a COP-érték jelentésének, aztán ha marad még kraft, akkor tovább is.

Index Elek 2011.12.27. 10:07:08

Elolvastam PSD hozzászólásait, nagyon mulatságos.

Régen itt volt a fórumon Edelweiss és derivációi, ő linkekkel és valós tudással alátámasztva adott infókat, amíg a vörös köd le nem húzódott neki.

PSD ezt a kis lépcsőt kihagyva rögtön arra koncentrál hogy mindenkit leugasson, a tényeket pedig nagyvonalúan figyelmen kívül hagyja. Még Ubul is foglalkozott a tényekkel, ezért valószínűleg levonhatjuk a következtetést hogy PSD se nem Ubul, se nem Edelweiss, hanem csak a egy kis köcsög troll.

További szép napot PSD, te kis köcsög trollkezdemény :-)

Index Elek 2011.12.27. 13:51:37

@PSD:

Most nézem az egyik behányásodat. Atomkirály a grafikon, a belsőégésű motor 9000/min fordulatig kihúzva, 7500-as fordulaton még közel 380 Nm nyomatékkal. Mi ez? Valami szuperdízel Mugen Type-R tuninggal hogy jobban pörögjön?

Mindegy, a laptopakksikkal mindent le lehet győzni, csak egy univerzális laptoptöltő kell hozzá és ölöm-bódottá... :-)

Rocko- 2011.12.27. 16:12:09

@Index Elek: jövőre megtudjuk majd, hogy mekkora pöcse van és hogy hova járt középiskolába. :D

Index Elek 2011.12.27. 18:54:23

Csak karácsonyig kell várni. Ha jól értem akkor jövő Karácsonykor minden kedves kommentelő "gentleman sausage" szerve felkerül a netre, ez amolyan TC-s hagyomány lesz... :-)

PSD 2011.12.27. 23:01:16

@Index Elek: Kis köcsög trollom! Te milyen tényeket mutattál itt be eddig?
Na látod, akkor farkadat behúzod, pofádat alapállásba teszed és lekushadva szépen elsompolyogsz. LOL! :)

PSD 2011.12.27. 23:10:49

@Mohawk: Fiacskám, fordítva ülsz a lovon! Én mutassak kutatási eredményeket egy idiótának?
Tudom hogy nem érted meg, de azért mondok egy hasonlatot. Te olyan szintet képviselsz ezen a területen mint egy habzó szájú őrült, aki egy szülész nőgyógyász konferenciára berohan, magához ragadja a mikrofont és vérvörös fejjel ordítja hogy márpedig a gyereket a gólya hozza!
Szerinted az ottaniak kutatási eredményeket fognak mutogatni neki hogy meggyőzzék? Egy frászt, kibasszák onnan mint macskát szarni, de nem azért mert olyan gonosz emberek a szülészek hanem azért mert idiótával nem kezd el értelmes ember vitatkozni, csak elküldi a csába ahova való.
Te itt semmilyen független eredményt sem mutattál, csak a seggedből előrángattál egy múzeális irományt ami már akkor elavult amikor megírták. Másrészről nem is olyan típusú villanymotorokról van benne szó mint amilyenek a mai elektromos járművekben vannak, de hát te persze erről sem tudsz semmit mert miért tudnál bármit arról amibe belepofázol? LOL! :)
Leülhetsz, megint elégtelen. :)

Mohawk 2011.12.28. 20:24:11

@PSD: Hm. Meggyőző érvek. Attól még továbbra sem láttam semmi olyan tanulmányt, kutatást ami ezt megalapozná, amiért a "tapló-tanítóbácsi" egyest adhatna... Én legalább vettem a fáradtságot, és egy idegesítő félhülye naiv trollnak is felfedtem a forrást. Ez a forrás továbbra is ÉLŐ fizikai törvényekre hivatkozik. Mindenesetre bátran bízzál vakon mindenben, oszt legyél boldog vele. Csak ne találkozz szcientológusokkal :) Ja, és van német márkám olcsón eladó, ha érdekel... ;)

u.i.: Szerintem a LOL, ROFLMAO és társaik nem a felsőbbrendű lények, sokkal inkább valami lemaradott kockafejű arcok látszatát kelti.
u.i. 2: Fáradtságot se vegyél még egy üzenetben hülyeségeket ugatni, majd ha értelmesen hozzá tudsz szólni a témához, beszélgethetünk. Hogy szoktad mondani? "Linked van, vagy bemondásra elhiggyem?"

PSD 2011.12.28. 23:18:45

@Mohawk: Ha te nem láttál ezzel kapcsolatban semmilyen hiteles adatot az is csak a Te bányász béka alatti szintű tudásodat mutatja a témában. Tudod értelmes ember először utána néz a dolgoknak - nem egy db szétmállott, tüzelőnek való firkálmányból, hanem naprakész, hiteles forrásokból -, és csak utána ugat. Ha fordítva teszi mint ahogyan Te is tetted, akkor akkor nagyon könnyen hülyét csinál magából. Persze lehet hogy ez Téged nem zavar vagy nem érdekel.
Akkor viszont az se zavarjon ha valaki rámutat erre és elküld a csába.

u.i.: Tökéletesen hozod a síkhülyék alaptulajdonságait, akik számára soha nem az az érdekes, hogy mi a valóság hanem csak az hogy mi a látszat. LOL és még ROFLMAO is! :)

Mohawk 2011.12.29. 00:02:40

@PSD: Kisfiam, ez továbbra is egy veszett kutya ugatása... Nyilván totálisan nagy marha vagy a témához, így még egy kamu linket sem tudsz bedobni, nemhogy egy hiteleset. Még mindig nem értem, mivel látod alátámasztottnak a te álláspontodat, nyilván tökéletes kifogás lehetne az, hogy nem veszed a fáradtságot, de én úgy látom, hogy semmit sem tudsz felmutatni, sőt! A legjobb érved, hogy a könyv, amit felhoztam az "tüzelőnek való firkálmány", amiről nyilván nem tudod, hogy a mai mérnöki szakkönyvek alapját képezi. De honnan is tudhatná, egy hozzád hasonló kontár, hiszen nyilván ebben a szakirányban sosem tanultál, ez látszik...

Igazából számomra most váltál nevetségessé, én hülye azt hittem itt valami vita bontakozik ki, erre tessék: egy impotens majom próbál belém állni a trollkodásával. Csak sajnálni tudom a szánalmas kis fajtádat, hogy neked erre áll föl a pöcörőd, hogy itt úgy beszélsz az emberekkel mint a kutyáddal, bár a fajtád maximum kínozza őket.

Index Elek 2011.12.29. 09:27:59

@PSD: Ez az érvelés most tényleg helyrerakott mindent. A chat topikos LOL és társai pedig a kandírozott cseresznye a tejszínhabon :-)

Nem az a baj, hogy sötét vagy, ez állampolgári jog. A baj az, hogy rendkívüli arroganciával közelítesz mindenkihez, komolytalan dolgokat linkelsz be (a Teslás link tényleg vicces volt) és a stílusod finoman szólva is ordenáré. Ha valami lángoló géniusz lennél akkor sem adna jó szájízt ez a fajta stílus. De egy kis köcsög trollnál még annyira sem sikeres ez a tempó. További szép napot :-)

PSD 2011.12.29. 13:55:16

@Mohawk: Te idióta fasz, linket kettőnk közül egyedül én mutattam, úgyhogy ennél nagyobb hülyét már nem tudsz csinálni magadból. Aki akkora idióta, hogy még az egy lapon levő információk között sem képes eligazodni, az tökéletesen megtestesíti a szülész konferenciás hasonlatomban leírt habzó szájú barmot. Csak hogy Te is megértsd: EZ TE VAGY! LOL! :)

PSD 2011.12.29. 13:58:29

@Index Elek: Kis pöcs trollkezdeményem! Hol vannak a tényeid? Jaaa, sehol, csak ismét hányod az epét a semmire és egyre nagyobb hülyét csinálsz magadból?
Na akkor csitu van kisfiam, és lekushadva elkullogsz szépen! LOL! :)

Index Elek 2011.12.29. 14:40:37

Egyszerűen felesleges már bármit írni a fröcsögésedre, a korábbi topikokban eleget bizonyítottál. Fordulj magadba, kicsi moebius :-)

Mohawk 2011.12.30. 13:42:13

@PSD: Egyre nevetségesebb vagy, sőt, szórakoztató! :) Tudod találtam egy nagyon jó videót rólad: www.youtube.com/watch?v=cnBRLaLiW4M&feature=related

Index Elek 2011.12.30. 15:54:53

@PSD:

Az alábbi linken találsz tényeket, ha lusta vagy rákeresni.

tcomment.blog.hu/2011/12/22/a_jovo_az_o_kezukben_van

Szkrollozzál lefelé, te IQ-fájter :-)

Majd böfögjé' be valamit, ha sikerül lenyugodni annyira hogy tudsz gépelni...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.01. 07:42:24

Latom jol elvagytok :)

Visszaterve a temahoz uj technologiak uj problemakat szulnek.

Index Elek 2012.05.01. 10:39:57

@visszakettopadlogaz:

PSD hozza a formáját. Nagyon hamar lemegy kutyába, akkor szoktam kiszállni a vele való társalgásból. Disznóval kár birkózni a sárban, ő élvezi és rutinja is van benne. Kíváncsi vagyok mikor bannolódik és milyen nickkel jön majd vissza...
süti beállítások módosítása