HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Lobogó vízzel, olaj nélkül

2012.01.01. 07:00 Tcomment

Furcsa korú kocsijaim régóta érdekes helyzetekbe rángatnak bele, amiket valahogy mindig megúszok. A 850-es Fityóm is szerzett meleg pillanatokat.

Mai cikkünk blogposztja.

153 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr773510629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dennisthemenace 2012.01.01. 14:29:25

@Csikós Zsolt: Én nyolcvanért vettem egy dízelt Sárváron..Négy liter fagyállót ontottem bele, mire lett futés, még a bele is lógott szegénynek.
Mikor meghalt az onindítója, egy fehérvári boltból vettem hozzá cuccokat, egy oreg szaki meg felújította. Ha vennem kellett volna hozzá valami drágát, belerokkantam volna..

ratrider02 2012.01.01. 14:31:14

Erről a cikkről nekem is az első autóm jutott eszembe, ami egy 82-es 601-es kombi volt 1999-ben. Mire autó lett belőle legalább a 4-szeresét ráköltöttem, de most is szívesen gondolok vissza rá. Nagyon jó írás volt, köszönöm. BUÉK mindenkinek!

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.01.01. 14:32:40

@Csikós Zsolt: Nem tudom eldönteni, hogy ez volt-e az igazi indok vagy sem, de ez nem az én dolgom:)

De az megnyugtató, hogy Andival (is) minden oké:)

Sayniqua (törölt) 2012.01.01. 14:33:38

Ez szép, olvasmányos cikk volt. Köszönjük Csikós úrnak!

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.01.01. 14:35:25

@Gee Halen: Akkor Dennis-szel mikor ugorhatunk át egy lángosra? :)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.01.01. 14:37:48

@dennisthemenace: Birminghamben, de a Saab-om oda repít, ahová akarom:)

Zsolti9014 2012.01.01. 14:44:39

Nagyon élvezetes olvasmány volt így újév napjára, köszönjük.

Bár csak 21 éves vagyok, de nagyon szívesen olvasok ezekről az időkről. Ezek a régi Fiatok meg egyenesen gyönyörűek. Nekem Uno volt az első, igaz, ezekhez képest az már újdonság.

Daniel01 2012.01.01. 14:48:36

@Zsolti9014: Én is nagyon szeretem olvasgatni az ilyen "olvasmányokat"."bár én csak 17 éves vagyok" akkor is szivesen olvasgatok ezekről. Nekem a személyes favoritom az állólámpás meg a 123as.Most szenvedek eggyel, az lessz majd a saját,ha kész lesz ot-ra megy. Multhéten meg talán szerdán vagy csütörtökön szerinten Csikós Urat láttam a zöld állóámpásával Egerben.Épp lámpánál állt,meg sötét is volt de gyönyörű autó. Sajnos mire elértem odáig,már elment:(

nem kéne... 2012.01.01. 14:52:26

@Daniel01:

az az állólámpás, amit itt szokott posztolni, szerintem még nincs kész.

Teshow 2012.01.01. 14:53:07

Örexel Zsóóóti, már megint egy nosztalgikus cikk!
De én nagyon élvezem, mert egy csomó régi emléket hoz elő, ami persze nem nagy csoda, hisz gyakorlatilag egyidősek vagyunk (én +3év ha jól tudom a korodat) bár nagyon nem egyformán szocializálódtunk ... ;D

Nálunk is volt a családban egy 850-es ami be is került a legendáriumba. Nagyanyám testvére vásárolta újonnan (!) a Merkúrnál, és amikor megvette, természetesen - ahogy ez szokás volt akkoriban - körbejárta az összes rokont, hogy eldicsekedjen vele.
Ilyenkor szertartásosan felnyitotta a motorháztetőt, és jellegzetes érces hangján a delikvens fülébe harsogta:
"Ezt hallgasd meg, kérlek! Úgy jár, mint a Schaffhausen-óra!"
Ezt a mondását 40 év után még a mai napig emlegetjük, pedig sem Ő, sem a Fityó nem élnek már :(

És igen, az is ismerős, hogy az autóinkat mindig tudatosan előre megtervezve fizettük be az OTP-nél (kivéve egy kihúzott autónyeremény-betétkönyvet, amin ma is csodálkozunk, mert amúgy soha semmi komolyat nem nyertünk sem előtte, sem azóta) és utána még vidékről is az EXPO parkolóba hordtuk eladni, a Dobi István (azóta Albertirsai) útra.
A kocsik így újonnan kerültek hozzánk, nem is robbantak le alattunk soha. Persze azért Apám (aki komoly műszaki vénával rendelkezett) mindig tartott a kocsiban egy kivénhedt aktatáskát alapszerszámokkal és alap alkatrészekkel. A táska az utsó felszereléssel a mai napig megvan, Apám sajnos a cikkben említett 40-es korban távozottak veszteséglistáját gyarapítja (gyomorrák).

Egész autós pályafutásom alatt (jogsi 30 éve, saját autó 25 éve) csak két kocsimat kellett trélerezni: az egyik egy O-szériás zsír új Fiat Bravo volt (termosztát) és egy szintén első generációs C5 HDi (ékszíjtárcsa) volt, mindkettőnél később kijavított "gyerekkori" típushiba miatt. A C5 ezt leszámítva hibátlanul szolgált 215eKm-en át, a Bravo viszont maga volt a négykeréken guruló fostalicska - de ez már egy másik sztori!

Szal köszi a cikket Csík, kellemesen nosztalgikus hangulatban kezdődött tőle az év!

dennisthemenace 2012.01.01. 14:53:37

@GGerg: Akkor neked konnyu Bristolba menni..)
Northampton. Már emlékszem rád a Saab miatt az Angliai magyarok topikjárol..

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.01.01. 14:59:07

@Gee Halen: Na várj, a csajom fasza lángost tud csinálni, akkor ti jöttök Birminghambe, nincs más út. Január 30. és február 8. között itt lesz.

dennisthemenace 2012.01.01. 15:00:41

@GGerg: És beveri az orrodat, hogy lángost akarsz suttetni vele, ahelyett, hogy ki sem engednéd az ágyból..)))))))

Slavedriver 2012.01.01. 15:03:00

@dennisthemenace: Tudok magyar langosost Bristolban, ha gondolod....

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.01.01. 15:03:58

@dennisthemenace: Azt én megoldom. Szóljatok, ha jönnétek.

corpus alienum 2012.01.01. 15:07:36

@mallac: @ekkerjoz: idős nénitől vettem, aki egy automata Marutit vett helyette, mert nem tudott kupplungolni. 67.500,- Ft. volt, 70 ezerről alkudtam le, többet nem engedett, mondván, majdnem tele a tank. És tényleg :)

A nénike a 2. tulaj volt. Mutatta a papírokat. Az első gazda 10% felár ellenében soron kívül jutott hozzá a Merkurnál - az öregebbek tudják, hogy működött ez akkoriban.

Az első harminc kilométeren kiégett a trutymó a kipufogóból, addig kegyetlenül füstölt. Szép fényezés, egészségesen pattogó, tipikus Trabant-motorhang, diagonál gumik, LED-es fogyasztásjelző, ami esős-párás időben mindig maximális fogyasztást jelzett. Na, azokkal a diagonál gumikkal mentem még valami 10.000 kilométert.

1994 körül jött a Suzuki-reklám, hogy 10% önerővel el lehet hozni egyet. Gondoltam, a Trabi lesz a beugró, mentem a szalonba. Onnét az OTP-hez küldtek, hitelt intézni. A bankosok mondták, hogy 30% kamatra adnak hitelt, itt tessék aláírni...nos, a Trabi maradt. Voltak, akik nem tudtak nemet mondani sem akkor, sem 10 év múlva, de az már egy másik történet.

dennisthemenace 2012.01.01. 15:09:46

@GGerg: Ok,utána nézek, hogy leszek szabad..

P_Lac 2012.01.01. 15:11:41

Na végre, egy fain Csikós szerzemény! Thanks!!!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.01. 15:20:18

Nem nagyon érdekelnek az autók, de a Csikós írásai így is élvezetesek.

dennisthemenace 2012.01.01. 15:24:36

@Slavedriver: Sajnos, ritkán járok oda, akkor is csak a Cribbs Causeway-re, de azért koszi.)

nagyiWRX 2012.01.01. 15:25:09

3 éves voltam amikor apámnak 850 sport coupe-ja volt, csak még a kissebb - nagyobb első fényszórókkal, szép emlék.....

nagyiWRX 2012.01.01. 15:26:44

@Slavedriver:
Én meg tudok magyar autószervizt Bristolban :))))

Teshow 2012.01.01. 15:40:09

@corpus alienum: A Diagonál gumik miatt anno majdnem lekéstem a saját diplomaosztómat.
Előre szóltak, hogy aki elkésik, annak coki van, mert ez a szabály és pont!
Úgy nevezett "keresztféléves" rendszerben diplomáztam, vagyis februárban avattak - egész hónapban szikrázóan sütött a nap. Persze a D-Day reggelén elkezdett szakadni a hó. Nem esni. Szakadni!
Hókotró? Muhaha!
A családi Wartburgon nem téligumi (muhaha-2) de még rendes radiál sem volt. Persze indultunk sovány malac vágtában, de az úton 40km/h felett már bejátszott a halálfélelem. Csúszkáltunk és persze erősen emlegettünk bizonyos szenteket... Volt kanyar, amit sikerült kiegyenesíteni, de - talán épp a megszólított szentek miatt - ezek pont veszélytelen helyen voltak, elég volt csak kitolatni és "leckó"
Nem részletezem: a Rektor Úr már köszörülte a torkát, amikor beestem!

A kikormoláshoz meg annyit, hogy ugyanehhez a Wareszhez sikerült a Shell Interagnál spéci, lyukas érintkezős megszakítókat vennem. Ugye hármat. Ezeket a gyertya helyére csavart manométerel magam lőttem be - és életemben először láttam olyat, hogy a Wartburg kipufogó vége nem lett olajsaras! És ment mint állat! Büszke is lettem magamra, de anyám elvitte a kocsit kötelező szervízre (AFIT) ahol azonnal kilopták belőle, és még közölték is vele, hogy elveszíthette volna az egy év jótállást a "gagyi" pótalkatrész miatt.
Annyi becsület sem volt bennük, hogy a gyújtást a "spéci gyári" alkatrésszel rendesen beállítsák :(((

dennisthemenace 2012.01.01. 15:52:51

@Teshow: Ismeros... De most sem kulonbek sok helyen.

Csabby 2012.01.01. 16:19:18

TUDTAM...TUDTAM!!!
Erre vártam már dec.31-én is, de végre megjött a Csikós féle történelem!!!
Köszönjük, és BÚÉK!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.01. 16:40:45

Hatalmas sztori :) A 80-as éveket meg nem is érti, aki nem élt akkor ;)

YAN CHI 2012.01.01. 16:56:26

Szuper szuper szuper! Nagyon tetszett!

BUÉK mindenkinek!

Csabby 2012.01.01. 17:07:01

Gondolom van egy pár olvasó itt, aki még emlékszik az eporapidra és az epokittre is...no meg mindent ami (akkor még nem nagyon volt műanyagvilág)eltörött, megcsináltuk bakelitből meg alumíniumból.
No már az is csak múzeumban lesz lassan...:-))

akos696 · www.focusauto.hu 2012.01.01. 17:19:34

@Teshow: Ezek is érdekes sztorik, mindenkitől szeretek erről a korszakról olvasni /hallani. :) Nagyapám szeret a régi korszak autós kalandjairól mesélni (Zsiga több is, Moszkvics, R10, Skoda Octavia-a régi- stb). Szegény alól most adtam el a mindössze 79e km-t futott 4ütemű Wareszát. :(

Teshow 2012.01.01. 17:52:41

Közben jutott eszembe, hogy nekem is van egy ilyen "olajparázós" történetem, ami ráadásul szintén több országon keresztül zajlott, csak nem épp ilyen autóval.

Akit érdekel, annak kedvéért megírom, de most szólok, hosszú lesz, így vagy elkapcsolni, vagy hátradőlni tessék!

Nah!

Tehát, aki már működött a '90-es évek elején, az tudja, hogy ezt az időszakot rendszerváltásnak szokás hívni. Hofi (őt remélem nem kell elmagyaráznom) szerint ez inkább "módszerváltás" volt, amiben szokás szerint igaza volt, de itt nem politizálunk.

Szóval, annak idején aki jó helyen volt, jó időben és mindezt fel is ismerte, az tudott venni a kenyér helyett zsemlyét, a margarin helyett vajat és a parizer helyett Pick szalámit (más kérdés, hogy mára rájöttem, jobban szeretem a kenyeret, margarint, párizsit - de ezt a vonalat most hagyjuk!)
Autóban mindez azt jelentette, hogy az Új Elit a maga lila zakójában és fehér zoknijában szeretett volna kifelé sokat mutatni a gazdagságáról, így simán megvette a Nyugat már levetett (és lehasznált) autóit - naná visszatekert órával - hogy azzal mutogassa újgazdagságát a magyar utcákon.

Na jó! Én sem voltam kivétel.

Amikor megtehettem, azonnal "igazi" autókat vettem magamnak, így lettem tulajdonosa pl '93-ban egy 740 TDi Volvonak. Akkor még nem tudtam, hogy a felhasznált anyagok miatt a három éves autó újnak látszik (amikor eladtam kb 50eKm után, akkor is annak látszott).
A 70eKm-nél álló óráról persze tudtam, hogy a visszatekerési kísérlet miatt áll, csak azt nem tudtam, mennyi az annyi.

Mindenesetre úgy gondoltam, megérdemli a gondolkodást, ezért a megvétele után azonnal minden ilyenkor szokásos gondoskodást megkapott (mondtam: volt pénzem, és nem a fogamhoz vertem) így lett benne spéci, méregdrága és a gépkönyv szerinti ARAL félszintetikus olaj is.

Azt még elfelejtettem mondani, hogy ebben az autóban az ismert Audi-VW dízel dolgozott. Ezt a motort a Folkszvágeny a Transzporterhez találta ki szívódízelként. Turbóval gyorsabban ment ugyan, de gyorsabban is halt meg.
No, nálam ez volt az ábra, de ekkor még nem tudtam .....
Amikor az egyik ügyfelem felhívott, hogy menjünk el Padova-ba szétszerelhető mobil korcsolyapályát (!) venni, rögtön igen mondtam.

Akkoriban még se az osztrákok, se az olaszok nem izgultak a gyorshajtásra, így szépen nyomtam neki a 180-190-et a pályákon. Le is értünk Padova-ba - nemmondommegmennyi idő alatt.

Másnap reggel - talán mert ráértem, amúgy ilyen autónál nem tettem volna - kihúztam a nívópálcát. És olaj csak a legvégén, nívó alatt mélyen!
Para 1000!
Előtte a szerelőm elmondta: ez az olaj még annyira új cucc, hogy semmivel nem keverhetem - nem értettem hozzá, inkább elhittem.
Naná, hogy Itáliában EGYETLEN Aral kút sem volt!!!

Olaszországban a házigazda Croma-jával közlekedtünk (kőgazdag volt az öregúr, de xart az autókra) így az osztrákokig hazafelé már lábujjhegyen közlekedtem.
Ott már volt ebből az olajból (a magyarhoz képest persze dupla áron) így rátölthettem.
De a zabszem ott volt végig

Bocs a hosszú történetért!

GGG77 2012.01.01. 18:04:07

Jó kezdődik ez az év itt, Csikósnak köszönhetően!

BJ 2012.01.01. 18:10:06

a 4-es út tök ugyanolyan most is Monor és Üllő között mint 86-90 környékén volt, megvan a két hosszú egyenes is. Csak az Üllő felőli végére került egy körforgalom ami korábban nem volt ott.

Dennis01 2012.01.01. 18:12:28

Latom, nemcsak nekem kell gyakran ranezni a nivopalcara.. :)
Ovintezkedesnek nalam mindig ott van a csomagtartoban egy 5L-es 20W/50-es olajoskanna, van amikor 500km alatt eltunteti a fel litert a ket vonal kozul, van amikor 1000km utan is ugyanaz a szint..

Daniel01 2012.01.01. 18:57:35

@nem kéne...: A legutóbbi posztban ami arról szolt azt írta hogy berakta a belteret meg rendbetették az izzítást. a cikk végén meg is jegyezte,hogy 1-2 aprósság kellene már és mehetne OT-ra. Igaz én Rendes rendszámmal láttam.

deak.atti 2012.01.01. 19:08:56

@Teshow:

Szia!

Hasonló sztori: egy fél évet jártam 1997-ben a Miskolci Egyetemre, gépészmérnök hallgatóként. Mivel minden héten péntek-szombaton voltak a konzultációk, így minden péntekem szabadnap, Wartburgba be, irány Miskolc, déltől konzultációk az Egyetemvárosban, délután vonattal megjött a barátnő (azóta feleség), szállás a munkahelyem szállójában (olcsó volt és kulturált), szombaton ismét konzi, délután együtt haza Budapestre. Ez ment egy fél évig, szerencsére akkoriban Barkas-oztam a Postán, és a B1000 megkereste hét közben a hét végi benzint a Wartburgba. Különben nem tudom, hogyan bírtam volna anyagilag. Na, félév vége, 5 vizsga, 2 napra leköltöztem Miskolcra, letettem négyet belőlük. Csak a matekkal nem boldogultam, abból kivágtak. Pótvizsga egy hétre rá, ismét csak nem. Rákészültem, és az utolsó időpontra bejelentkeztem. Ha nincs meg, akkor félév-halasztás. 4.40-kor kellett felkelnem, 5-kor már az autóban kellett ülnöm, hogy szabályosan közlekedve 8-ra ott legyek a teremben. Ühüm ... bealudtam ... 5.30-kor riadtam, 5.45-kor kapcsoltam az egyest az autóban. Ki volt készítve öltöny, nyakkendő, csak bele kellett ugrani. Úgyhogy egyéni rekordom: Budapest-Miskolc 2 óra 15 perc, úgy, hogy csak Gyöngyösig volt még M3! Onnantól hármas út. Akkor mentem életemben először, és remélem utoljára is óra szerint 150-et Wartburggal, ami vélhetően a gyári 135 km/h volt, csak ugye csal az óra pluszban. De akkor már nagyon féltem: őrjöngött elöl a 3 henger, rezgett minden lemez, fék csak mutatóba, borzalmas volt. Nem volt mese, oda kellett érnem. Az országúton sem előztek meg sokan, én annál többeket. Odaértem, talán 7.55-re? Megvolt a matekvizsga, meg a félévem is, és utána átjelentkeztem a BMF-re a Népszínház utcába, mert ezt sem anyagilag, sem idegileg nem kívántam tovább csinálni. De megszerettem Miskolcot, szép időszak volt, és a mai napig a második otthonomnak tartom.

DA

pet77 2012.01.01. 19:10:14

Köszi Zsolti!

Már a fakó címfotóról tudtam, hogy te leszel az...

...mennyivel jobb lett volna ez karácsonykor a "winkler féle"gyülöletgyűjtemény helyett...:(

Winklernek arab vendégeket kívánok a chanuka idejére jövőre!!!!:)

Ádán 2012.01.01. 19:39:01

Gondolatban újra átéltem a 850-es kalandjaimat. Én csak a Balaton túlsó végéig merészkedtem, de abban is volt kaland bőven. Dinamó többször, ékszíj, feszültségszabályzó és fék. Kb. ugyanekkor volt nekem, de az enyém, régebbi, mert CO volt a rendszáma. 1966-os évjárat.

airsheep 2012.01.01. 19:47:48

de jó írás:)
ugyanilyen 850-es sport coupe-m volt, tűzpiros, peres gumikkal
150e ft-ért vettem még 2000-ben
ingem gatyám ráköltöttem, ami lehetett az elromlott benne, állandóan lerohadtam, de amikor leálltam vele valahol egyből körbevették hogy milyen kocsi ez
csak néha a sok rétinigger összetévesztette a skoda rapiddal :(

Wari 2012.01.01. 20:33:53

@Csikós Zsolt: Jó a cikk,és azon röhögtem,hogy nem csak én vagyok gyárilag mazochista. Sőt,ahogy elnézem,a fél ország az -D. Nekem egy 65-ös Bogár volt akkor,ami 3 ezrenként kért 1 liter olajat. Mondjuk a mai napig indulás elött benézek a Bogár motorterébe,és ha már ottjárok,ellenőrzöm az olajszintet is. Ezt láttam apámtól,és valahogy nemtudok leszokni róla -). Epokittal faterom ragasztotta be az Opel Rekord alját eladás előtt még 72-ben. Olyan lett mint a beton -). Én is akartam venni egy 850-est még 85-ben,de a Fiat szerelő haverom lebeszélt róla. A cikket olvasva megértettem hogy miért -). Így ugyanannyiért jött az akkor 20.éves Bogár,de azt a dögöt szinte soha sem kellett bütykölni. Persze ehhez kellett az előző tulaj is,aki állandóan buzerálta -).

corpus alienum 2012.01.01. 20:57:31

@akos696: úrigyerek vagyok, egy Renault R10 volt először a fenekem alatt, 3 hetes koromban :) A szori: születésemkor atyám körzeti orvos volt, kellett az autó. Trabantra fizettek be, de abból kevés érkezett, szólt a Merkur, hogy van helyette Polski Fiat 1300 és Renault R10. A Polski 98ezer, az R10 100ezer forintba került. Csak összehasonlításként: a Trabant ára 35ezer forint volt. A tágabb család a Polski mellett döntött, mert 1969.-ben 2 ezer forint nagy pénz volt, valahogy összerakták az árát. Mondom, munkához kellett az autó, mert apu sokszor taxival ment ki a betegeihez, ha riasztáskor nem volt buszjárat.

Mire apu felért a Merkurba, a Polski elfogyott, maradt a Renault, CX-02-88. Az emlékezetem és a fényképek őrzik emlékét.

@deak.atti: Trabant 601, Keszthely-Nagykanizsa 25 perc. M7 akkor még csak Bp.-Balatonaliga között volt. Tárgyalásra kellett mennem. Odaértem, de azért jó, hogy akkor még nem volt objektív felelősség.

GiF 2012.01.01. 21:40:13

@Moka_Miki: Ez a kelet-europai verzio, Az oreg halasz es a szoporoller :)

csabicsepp 2012.01.01. 22:07:34

Remek cikk ismét. Bár kissé szomorkás lett a hangulatom mára...
Sárközy Andris a szerelésetek után pár nappal ment el? Szabad kérdezni mi történt vele ?

Csikós Zsolt 2012.01.01. 22:26:17

@csabicsepp:

Azt hiszem, infarktus. De volt ott legalább három hónap szünet, mire megtudtam.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.01.01. 22:31:38

@Csikós Zsolt: Sajnos ez is egy tipikus Kelet-európai tünet, ez a sztori lényegében nem is lenne teljes enélkül az info nélkül... :S

Dennis01 2012.01.01. 22:32:02

Hirtelen mennyi Angliaban elo kommentelo jelent meg, most nezem. Jomagam Northamptonbol irogat, ismerem dennisthemenace-t. :)

Elfelejtettem irni, jo a cikk, szeretek ilyen nosztalgikus sztorikat olvasgatni, jobb kepet ad azokrol az idokrol, amikor meg nem eltem.. :)

nem kéne... 2012.01.01. 22:41:43

@Daniel01:

az az autó, amit írni szokott, nincs kész, nincs forgalomban.
ettől függetlenül láthattad ilyen autóval, mert miért ne, de az egy másik autó lesz szerintem.

Daniel01 2012.01.01. 22:43:25

@nem kéne...:Pedig olyan széép volt:) Kedvet kaptam én is egy ilyen öreg bazzeg tipusú állólámpásra....

Rocko- 2012.01.01. 23:31:05

@Daniel01: Csikóséknál 4 Mercedes van.
- ezüstszürke 190-es, ez Katié, a feleségé, persze hogy rendszám van rajta, de nincs is benne semmi különös
- Erán, a 300TD, bordó kombin is volt eddig rendszám.
- Dezső, a behozott Ponton még jócskán készül, tuti nincs rajta rendszám.
- és marad a zöld, állólámpás. avagy a szobor. tél van, és ilyenkor a garázsból kikerülés gondolata se fordul meg Zsolt fejében.

Daniel01 2012.01.01. 23:34:37

Tél van..igaz,az Ő helyében én sem hoznám ki, akkor lehet más volt. Amúgy meg a csodalakatosa itt lakik 3 utcával föntebb és szoktam arra jérkálni és eléggé nagy csodák vannak abban a műhelyben( belátni az utcáról az üvegablakon). Eredetileg csak a fehér 123as szúrt szemet a ház előtt,aztán mikor megláttam a Dezsős képet ahol ott áll a fehér előtt akkor kapcsoltam.

nem kéne... 2012.01.01. 23:41:05

@Rocko-:
ezt így tényként közlöd, vagy mi?

Rocko- 2012.01.01. 23:42:18

@nem kéne...: igen, mertem aként közölni.

Hurri Kán 2012.01.01. 23:45:18

@nem kéne...:
Nincs, de volt róla poszt, hogy lábon hozták vissza Pestre, talán éppen a lakatostól? Fényezőtől? Igaz, ez sem mostanában volt. :)

Daniel01 2012.01.01. 23:46:37

@gyvy: Egerből a lakatostól meg a fényezőtől,utánna meg ment izítógyertyázni Kareszhez, de akkor már benne volt kompletten a beltér meg minden.

nem kéne... 2012.01.01. 23:47:48

@Rocko-:
az nem lehet, hogy nem vagy naprakész?

Hurri Kán 2012.01.01. 23:49:03

@Daniel01:
Valami ilyesmi volt, igen, de emlékszem, az izzítógyertyák környékén volt valami mizéria.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.01. 23:50:50

áhh, hihetetlen ez a Zsolti, meg a sztorijai... :) megérte fennmaradni, és elolvasni.

Rocko- 2012.01.01. 23:53:09

@nem kéne...: csak amennyire informált lehet bárki a posztokból.
ennyire egetrengető probléma, hogy zanzásítottam a flottát?

ahh, ne is válaszolj, igazad van, az én kurvaaanyámat, hogy a publikus információk alapján próbáltam segíteni. ígérem, soha többet nem fogok.

Dennis01 2012.01.02. 01:52:45

Ajjaj, a BMW-s es az Audis egymasnak ugrott, ki tudja mi lesz ebbol.. :)
(Bocsi, ezt nem hagyhattam ki..)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.02. 01:55:27

Úristen, milyen űrtechnikának tűnik a Fityó mellett az a malacorrú Passat a prágai képen. Főleg, hogy fekete-fehér...

Holdkóros Tónyó 2012.01.02. 02:36:06

Hejj, hová lett Andi a cikkből? Délután elkezdtem olvasni még ott volt, most fejeztem be de már eltűnt :(

akos696 · www.focusauto.hu 2012.01.02. 08:44:33

@corpus alienum: Nagyapám is körzeti orvos volt, ő leginkább motorokkal járt a betegekhez (Simsonból 4-et is elhasznált). Az R10 volt szerinte a legmegbízhatóbb autójuk, 8 éves korában adták ajándékba anyáméknak, ekkor 100e körül járt az óra, és még ők is évekig használták, megjárták vele Törökországot is hiba nélkül. Egyedüli konstrukciós eredetű hibája a hátsó gumik gyors kopása volt a változó nyomtávú felfüggesztés miatt. Eladás után sajnos a következő gazdája halálos balesetet szenvedett vele.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.01.02. 09:35:20

@Rocko-: Tőled már kérdezni se lehet?:)
Pedig jogos.

Mc Master 2012.01.02. 09:43:03

@GiF
"Ez a kelet-europai verzio, Az oreg halasz es a szoporoller :) "

Nem halász Ő, hanem lovász, sőt Csikós!
De azt ugye nem mondjuk (neki), hogy "Öreg Csikós és a ...", mert még megsértődik és akkor mi is kapunk olyan trollos cikket, amiben kiderítik egyéb testi adottságainkat. :D

És hogy ne maradjunk politika nélkül, úgyis ma ünnepelnek valamit a fejesek sok millából, annyival bővíteném még GIF mondását:

"10 millió öreg halász és a szopóroller-ország." - A fentebb kommentelő angliai vagy más honba szakadt hazánk fia igazolhatják ezt.

Tényleg jó a cikk. Valaki írta feljebb, hogy aki nem élt a '80-as években, az nem is érti ezt a cikket. Rossz belegondolni, hogy így megöregedtünk. Én még mindig ugyanannak a fiatal suttyónak érzem magam, mint amikor átvettem a jogsimat (bár az már '9x volt, de az autózás már a '80-asben elkezdődött :D ).

Ami még kimaradt az első kommentből:

Boldog Új Évet Mindenkinek!
(Pa.adzsik Ge.gőnek is ! - tényleg, él még, vagy már befalcolt azóta, hogy nagyobb nyilvánosságot kapott, mint amennyit szeretett volna? :D)

Rocko- 2012.01.02. 10:18:06

@streetsta: hát ha egy jószándékú összefoglalásra ezt kapom válaszként, akkor nem, nem lehet kérdezni.
és én se fogok segíteni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.01.02. 10:35:03

@Rocko-: Súlyosan félreértettél valamit. Nem kéne kolléga egész biztosan nem kötözködésből írta, aki ismeri a stílusát, tudja, hogy furcsán kérdez. De (többek közt) ezért szeretjük.
Tehát zanzásítsál csak nyugodtan, minden bizonnyal vannak, akik nem tudnak minden csikósi rezdülést figyelemmel követni, nekik egy ilyen összefoglaló jól jöhet, hogy átlássák a dolgokat. Az, hogy egy összefoglaló meddig aktuális, már egy más kérdés. Ne feledjük, a Csikósról beszélünk, nála bármi előfordulhat, vagy annak az ellenkezője. Öt meg ezért (is) szeretjük.:))

Rocko- 2012.01.02. 11:04:28

@streetsta: mail ment, vagy fél órája. ;)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.02. 11:35:26

hú, engem még érdekelne az MZ sztorija is. az bírta a túrát mindenféle meghibásodás nélkül?

pjotr007 2012.01.02. 13:26:00

@Csabby: nem kell az eporapidhoz öregnek lenni, most is árulják az epokittel eggyütt.

AciDuzzu 2012.01.02. 14:21:54

Szép visszaemlékezés, nagyon jó képek. Az egyik konkrétan a széplaki nyaralónk előtt készült, lehet, hogy épp bent ültem a kertben a bilin ;)
Érdekes ez az ív: ramaty fityó, racsing fityó, alfa, merci. Én a racsing fityónál járok, nem tudom van-e alternatív ösvény, de az alfa már tervben van, és hát olyan nagyon nem bánkódnék ha mercivel érne véget :)

AciDuzzu 2012.01.02. 14:33:23

Abban azért reménykedem, hogy 30 év múlva nem veterán Geely-ket meg Brilliance-okat fogunk gyűjteni :)

volutx (törölt) 2012.01.02. 14:41:39

Nagyon klassz, ha valaki így szereti az autóját, annak idején kis csoda lehetett azzal brümmögni, míg mi az egyenkék trabinkból néztünk kifelé. Amúgy számomra az lett volna a hepiend, ha azt olvasom,hogy végül megvettem 1994-ben az új Suzuki Swift-emet és azóta csak az olajat meg a légszűrőt cseréltem benne és 4l-rel mentem 100-on(mert a Suzuki az tudja ezt).

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.02. 14:52:19

@volutx: happy end? egy gépésznek? inkább dead end

tibidanny 2012.01.02. 16:23:43

ilyenor sajnálom nagyon, hogy daihatsu, majd honda civic volt a kezdetem...
most, hogy a 17 éves audim néha megtréfál, jól jönne a tapasztalat...

Csikós Zsolt:
A mercedes vásárlásról mik a hírek? lehet már tudni az új jövevényről?
vagy én maradtam le?

Dennis01 2012.01.02. 16:53:01

@tibidanny: Jo lenne, ha az uj jovevenyrol is szivarogtatna valamit, mar tukon ulok..

Ha uj Merci van, az azt jelenti, hogy eljott az end of a beautiful friendship ERA-val?? :)

DrSzoke 2012.01.02. 21:55:36

IF10-85. Ez volt a rendszama eletem elso autojanak 1986-ban.Es 850-es volt.Baratnommel Egerbe mentunk kirandulni es egesz uton felhuzott labakkal ult az utasulesen a futescsapbol rendszertelenul gejzirkent kitoro goz miatt.Aztan 2 ev mulva kiszakadt a futomutarto a kasznibol,fekezesnel jobbra huzott.Ekkor adtam fel,valami kasznis fia vette meg 17 ezerert asszem Pilisrol vagy Ullorol.Annyit erdemes ezekrol tudni,hogy a regi forgalmiban lehetett tudni az elozo tulajok nevet.Az elso 2 DR-al kezdodott.A 70-es evek elejen amikor ezek bejottek draga es meno autok voltak.Ugyvedek es jol meno orvosok kocsija volt.Apam haverja kamionos volt az osidoktol,o ujonnan vett 71-ben egy coupet.Mai napig emlekszem,IC volt a rendszama es 105.000 ft volt az ara,ebbol kijott egy csaladi haz epitese..Az akkoriban statuszszimbolumnak szamito wartburg kombi 48000 Ft.Hja,mas idok voltak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.03. 05:30:42

@4.0v6: A buick regal most az opel vectra itt a nagy vizen tul :( hova lett a feeling.... A "San Francisco utcain" Karl Maiden egy fekete tetos Regallal nyomta.. Kedvenc kocsim volt...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.03. 10:04:47

@504Laci: :)))) magyar hangja Szabo Sandor:))) magyarul mar nem is emlekszem ra ( itt lakok San Francisco mellett fel orara ) nem regen halt meg, benne volt az ujsagban. Peter Falk ( Colombo ) is ugy emlekszem meghalt nemregen, a Geary Blvd on egyszer lattam egy etteremben. Koszi a videot!!!! :)

Mercel 2012.01.03. 14:07:39

Hello!

Ezért szoktam pár hetente rácsörögni legalább a barátaimra. Tököm tudja mi történhet fél év alatt:( De ehhez kell pár év meg pár elvesztett barát, ismerős, családtag. Sajnos.

Csikós!
Úgy tűnik kifogyhatatlanok a kamaszkori élményeid, ez se volt semmi, így ismeretlenül is kezdem lassan felfogni, hogy az amit az autókkal (is) művelsz az nem egy orbitális ...pás, hanem egy frankó életmód számodra:)

Üdv

"Frigyes"

Mercel 2012.01.03. 14:10:10

@volutx:

Csikós sose venne Suzukit, mert meghalna az unalomtól:)
Is!:D

"Frigyes"

Mercel 2012.01.03. 14:11:19

Mondjuk ezeknek az autóknak még félhullán is százszor több egyéniségük volt mint most bárminek ami nem 40 millánál kezdődik.

bxbreak85 2012.01.03. 18:53:05

Elgondolkodtatott ez a cikk...Kicsit elmerengtem a múlton..Az én autós pályafutásom 1989-nyarán kezdödött.Már elötte is nagyon szerettem a moszkvicsokat (a kisautótól a pedálosig..)14 évesen úgy döntöttem,hogy megveszem életem elsö autóját egy 408-as moszkvicsot.Az ötlet 1000 sebböl vérzett.Az autó akkor már min.10 éve rohadt egy udvarban.A csirkék benne a kutya alatta lakott.Miután nagy nehezen sikerült bejutnom kiderült,hogy a motorja már régen nincs meg.Ezen nagyon elkeseredtem mert titokban reméltem én leszek aki életet lehel bele.A tulaj(részegen) bizonygatta,hogy micsoda autó ez!!Egy méteres vascsövel elkezdte a küszöböt püfölni,hogy ö ezt 2 mm-es lemezre cseréltette..A küszöb bírta is,de az autó többi része teljesen szét volt rohadva.A kétezer forintos árat végül sikerült ezerötszázra lealkudnom.Közben majd elájultam,de nem az izgalomtól hanem a tömény pálinkaszagtól..A bátyám és egy haverja jött el segíteni hazatolni a gépet..A kardán nem volt leszerelve ezért tolás közben hol a földet verte hol a kocsi alját.Aki arra járt az mind kiröhögött bennünket.Végül már a segítöim is ott akartak hagyni az út szélén.Nem volt mese az út szélen kellett aláfeküdnöm és szar villáskulcsokkal leharcolni a 4 kardán csavart.Végül hazaértünk vele. A nyár folyamán szétszedtem és a váz ment a kukába. Az élménytöl vérszemet kapva elkezdtem vadászni egy müködöképes darabra.A következö már 412-es volt szintén atomjaira rohadva.Rengeteget küzdöttem vele,de sehogy sem kelt életre.Ekkor láttam egy "jobb állapotú" darabot a ceglédi bontóban :)) A tulaj nem kis megrökönyödésére elöadtam a tervemet,hogy szeretném elcserélni a meglévö moszkvámat erre a bontóban lévöre.Ha jól emlékszem itt kétezret fizettem a cseréért.Ebben az autóban viszont össze volt folyva a víz az olajjal,ezért kikötöttem ha el van repedve a hengerfej akkor azt kicserélhetem a cserébe vitt autóról.Érdekesen nézett a taxis amikor megrendeltem a fuvart.Mivel kifizettem az árat így jött egy szakadt aróval és elintéztük a dolgot.A másik autórol a hengerfejet levéve azonnal kiderült,hogy valamikor belefagyott a víz és elrepedt.Ekkor felgumipókoztam a hf-et a simsonomra és irány Cegléd.A bontósok kicsit hümmögtek,de aztán legyintettek,hogy vegyem le az elözö nap bevitt autórol a hf-et.Hogy örültem annak is,hogy azon vadonat új volt a hf.tömítés és mivel sohasem sikerült beindítani ezért gondoltam jó lesz az még másodszorra is..Az így gondozd a moszkvicsodat könyv segítségével sikerült a vezérlést is jelre tenni.A hengerfej csavarokat csillag kulccsal húztam le.A motorháztetö levéve stb. A kulcsra ráhúztam a leghosszabb csövet amit találtam és rendületlenül húztam a bal tükörtöl a jobb "a" oszlopig. Szerintem az elöírt nyomaték többszörösét kellett az anyáknak kiállniuk..Persze amikor már kezdett összeállni akkora már ott volt a fél lakótelep.Azonnal került kölcsön akkumlátor is.Anyám babettájából leengedtem fél liter benzint.Kit érdekelt,hogy keverék..Szépen feltöltöttem az úszóházat + egy kicsit öntöttem a torkára is.Lényegében már csak a szelepfedél hiányzott.Az okos bátyám kitalálta,hogy ö szeretné nézni a szelepeket és a vezérmü láncot indítózás közben. Mivel senki sem hitte,hogy beindulhat ezért gondoltam ez nem lehet probléma.. Na itt jött a meglepetés: Az autó azonnal beindult!! Esküszöm úgy meglepödtem,hogy azonnal gázt adtam,nem kicsit..Ekkor a motorban található fehér trutymó kb 3m magasra lövellt fel.Gondolom felesleges lenne részletezni,hogy a kiváncsiskodók hogy néztek ki és a melletünk parkoló autók is..Aznap este tehát moshattuk a szomszédok kocsiját is.(az utólsó barna trabant úgy le volt mattulva,hogy azon csak eltöröltük az olajos masszát.A gazdája még hálás is volt,hogy milyen szépen csillog :)) Ha van rá igény esetleg leírom a folytatást is..Ez az autó kapott még böven a jóból..

Daniel01 2012.01.03. 21:36:10

Kíváncsian várom a folytatást,esetleg ha van kép arra is nagyon kíváncsi lennék:)

p10s 2012.01.04. 00:29:27

@bxbreak85: Feltétlenül kíváncsi lennék a folytatásra! Szóval: hajrá! :D

bxbreak85 2012.01.04. 08:38:32

Szóval..Másnap lecseréltem az olajat.Az olajszürö szabályosan össze volt roppanva.Lényegében "menetkész" lett a verda.Tükön ültem az izgalomtól,hogy kipróbálhassam.->15 évesen,jogosítvány nélkül,rendszám és forgalmi nélkül stb.Végül azt találtuk ki,hogy a tesóm és a barátok kiálltak a lakótelepre vezetö két utca sarkára (ahonnan a rendörök szoktak jönni) és jeleztek,hogy tiszta a levegö.Ekkor nekivágtam irány a telep mögötti földes utca.Ott bevártam mindenkit és nekivágtunk a tanyavilágnak.Természetesen az áfor kutat is hátulról közelítettük meg.Összekapartunk 300 forintot és egy olajos kannával felsétáltunk tankolni.Az autó egész jól ment kivéve,hogy a víz fel akart forrni.Kapott pár jól irányzott ütést a termosztátház így helyrejött az is.Természetesen felváltva mindenki vezette.A vigyort nem lehetett leradírozni egyikünk arcáról sem..Egyszer még be is sokalltunk egy kanyarban.Egy fa bánta és a sárvédö. A helyi bontóból kellett venni egy elsö sárvédöt,kemény 300 forintért.A hazatérés szintén örszemek segítségével történt..Az autó 40 km-enként megevett vagy fél liter olajat.Pénz hiány miatt a környékbeli autószerelötöl hoztunk fáradtolajat.Másnap eltört a kipufogó.Nem volt probléma levettem.Így csak az y-ig volt meg.A napi rutin annyit változott,hogy már nem mertem beindítani a lakón hanem kitoltuk az elsö földes útig.Óra szerint kettesben vitte a százat.Mivel akkoriban ment a hazárd megye lordjai természetesen mi is ugrattunk egy felbontott utca homokdombján.Emlékszem úgy csapódott be a gép ,hogy kis híján kiestünk a szélvédön.Bevallom én akkor megijedtem nagyon..Egyik nap a tanyavilágban összetalálkoztunk egy másik gyerekbrigáddal..Ök egy kerek wartburgal voltak.Hú az az autó nagyon kemény volt.Csak az eleje volt gyári,az "a" oszlop és a szélvédö megvolt,de utána csak hevenyészetten hegesztett csöváz! Ök 6-an voltak mert a hátulján (kilépökön) is állt két gyerek!!Éppen felforrt hütövel álltak az erdö szélen.Megálltunk kölcsönösen megcsodáltuk egymás szekerét.Adtam nekik vizet és tízen kerestük a waresz elrepült hütösapkáját..Mikor kész voltun akkor gyorsan nekiálltunk egy kis erdei versenynek.A wartburg annyira könnyü volt,hogy esélyünk nem volt sajna.Mivel nem volt rajta már hátramenet így ezek a srácok egyszerüen felemelték és megfordították.. Így ment ez egy darabig amikor egyik nap egy papír volt az autón,hogy nem állhat rendszám nélkül közterületen.Mivel amúgy is gyüjtöttem a c-jelü régi rendszámokat így másnap felcsavaroztam egy cu-s moszkvicsét:))Na ekkor már valaki a "szervektöl" szólt a faternak,hogy ezt már nem kéne.Az én jó apám azt sem tudta,hogy az autó müködik..Megszületett a retorzió:míg nincs jogsi addig autó sincs..Szóltam a haveroknak,hogy eladó a verda.Na nem sokáig kellett árulni..Azonnal elkelt 5000-forintért.Természetesen azért továbbra is nyomon követtem a sorsát..-hajtotta egy késöbbi gokartbajnok srác is.Na ekkor eltört az elsö tekercsrugó! Moszkvicsra ez igazán nem jellemzö,gondolom mentek árkon bokron át.Késöbb egy nagy fékezéskor eldurrant a jobb elsö gumifékcsö,de úgy ,hogy a fékfolyadékot pontosan a kipufogóra locsolta. Volt füst nem kicsi. Mert ez jó bulinak tünt így teli talppal pumpálták a féket.Egyszer már ki is gyulladt.Ezt még sikerült eloltani.Késöbb egy felakadt úszó miatt sikerült felgyújtaniuk az autót.Ekkor telilapátolták ijedtükben homokkal a motorteret és a gépet félre lökték a faterjuk kertészetének a végébe.Hogy mi lett ezután nem tudom.Lehet azóta is ott rohad.. Itt egy két év simsonozás következett..Azért azon is 408-as moszkva hátsólámpa volt :)) Természetesen azzal sem sikerült az átlagos motoros életet élnem..Egy osztálytársam kitálálta,hogy próbáljuk ki megy -e a simson gázolajjal?? Ez már egy másik sztori,de azért elárulom: ment.. :))

p10s 2012.01.05. 00:28:48

@bxbreak85: Ez nagyon jó kis történet volt!
Sajna, ahol én éltem itt a pesti belvárosban nem volt ilyen "korlátlan" lehetőség sárkánykodni, max. nagybátyám oldalkocsis TLF-ét esetleg szintén fogatolt Trophy 250-ét nyüstöltük kicsi, háztömb körüli távokon... :) Ezért főleg mikor vidéken voltunk (nyári szünetekben szinte végig), akkor csináltunk -tiédhez mérten közel sem ennyire merész- csibészségeket. Itt Pesten egyszer nagyot alkottunk a taxis blokád idején! Nekem éppen meglett az "A", viszont a havernak meg motorja volt, Trophy 150. Előző héten vette 3000Ft-ért. Múszaki lejárt, átírva nem volt. Sisakja egyikőnknek sem volt, és fel-alá vágtattunk a városban 2 személlyel, bukó nélkül, keresztül a "barrikádokon". Természetesen a rendőrok sehol sem velünk voltak elfoglalva. Néhol magukat igen komolyan vevő taxisok, tüntető sofőrö alig akartak átengedi minket, főleg a hidakon! Ezért a végén alig bírtunk hazajutni Budáról Pestre. Az éppen épülő, nem átadott nullás autóút alapjain pedig hatalmas kipufogó-kiégetéseket hajtottunk végre időnként, amíg lehetett a széles-egyenes úton másoktól nem zavartatva. Haver a Trophy-jával, én a TLF-el.
Mindennek bizony már vagy 20-22 éve, illetve sok egyéb dolog még korábban történt. :)

Papayango 2022.12.11. 19:06:19

Hogy' ki bírja billenteni a zembert holmi szerelmi affaire, a 2011 és 2014 között semmit nem olvastam kedvenc autós ujságírómtól...
süti beállítások módosítása