HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Az autózás ájfónja

2012.01.06. 06:15 Tcomment

Címkék: volvo v60

Tudják, mi maradt meg egy hét használat emlékéből? A hiányérzet és az üzemanyagszámla pontos összege.

Mai cikkünk blogposztja.

244 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr293523162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

velocista (törölt) 2012.01.06. 12:35:43

@ZF2: A Nm jó dolog, de ha megnézed a váltóáttételeket, akkor kiderül, hogy nem is olyan sokkal több az a végén, mint egy rövidebb áttetelzésű benzinesen:) Főleg ha az is turbós. Bár én a nagy köbcentis benzinesben hiszek, az alul is húz (1000-től), meg felül is (7500-nál). Na de ez nem való családi autónak se, meg évi sok km-re sem.
Egyébként köszönöm, h elmagyarázod az alapképletet, attól még a lóerő számít, meg az áttétel, nem a papíron szép nagy Nm-ek :)
Még mindig azt mondom, hogy a turbólyuk után hirtelen érkező erőt érezni nagyon egy dízelen, egy jó automatával, ami ezt kiküszöböli, rögtön nem érződik olyan fickósnak, pedig a gyorsulás ugyanaz...
Attól még takarékos, ezt nem vitatom, csak a NAGYON MEGY kategória az nem ez, hanem ami tényleg megy.:)

velocista (törölt) 2012.01.06. 12:39:14

@Mészáros Laci: Ezt a megszokást nekem is meg kellett tanulni a benzines BMW után a barátom csippes 320d-jében, ami kb 200le-t is tudott. 1500-ig nagyon nem ment, utána hátbavert, már kezdtem megörülni, hogy milyen bika, és mire elmosolyodtam, már el is fogyott:) Kb az a különbség a két autó között, hogy én mondjuk országúton (beleértve a falvakat) 45 km/h fölött 5-ben vagyok, akár csorgás, akár előzés, a dízellel zongorázni kell 3-6 között:) persze az 6-ot evett, az enyém 9-ről indult.

muhi 2012.01.06. 12:59:51

Nekem is feltűnt a fogyasztással kapcsolatban Tailor13 által jelzett probléma, majdnem le is írtam, amikor láttam, hogy Bende már megmagyarázta.

Ettől függetlenül valaki legyen olyan szíves és egyszer az életben magyarázza már el, kit és miért izgat, hogy egy 10 millió Ft-os autónak (2 normális kocsi ára!) mennyi a fogyasztása?

Mi van akkor, ha nem hat, hanem hét liter? Én 25 ezret megyek évente, nekem százon egy liter különbség éves szinten 250*430 Ft, a mostani árakkal számolva. Az összesen 107 500 Ft, ha használom a kocsit négy évet, kemény 430 000 Ft-ot spórolok vele. Fasza, közben meg kiadtam 3-5 millióval többet, mint amennyibe egy ilyen kategóriájú, tisztességes dízelautó kerül, prémiumfaktor nélkül.

Értem én, hogy miért kell annak a bizonyos rétegnek pont egy Volvo, csak az magas, hogy miért jön egyáltalán szóba a fogyasztás?

Külön vicces, hogy a 2.0 D Lacettim (2 évesen 1,8 millió Ft) pont két másodpercet ver gyorsulásban erre a csodára. Nyilván minden másban jobb a Volvo, de láttam én már Volvóban is elég túlkompenzáló, más seggében közlekedő idegbeteg bróker/apukát.

Egyszóval ebben a kocsiban értelmetlen egy ilyen motor, mint ahogy értelmetlen erről posztot közölni is.

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2012.01.06. 13:05:32

@ZF2: plafonig csak akkor pakolnam, ha van csomagter elvalaszto racs vagy halo, kulonben kesz ongyilkossag egy utkozes eseten, ha nyakadba zudul a cucc.
Mi egy gyerekkel 335 literes honda jazz-el kezdtuk, de kicsinek bizonyult (pl. a babakocsi csak kivett kerekekkel fert be es ugy sem sok csomag fert melle) de mivel akartunk meg legalabb egy babat, ezert inkabb lecsereltuk egy kombi octaviara es nagyon nem bantuk meg, mert igy tudunk ugy utazni ket gyerekkel, hogy az utasterben nincs semmi rajtunk kivul.

fogash 2012.01.06. 13:06:52

@[@Reszeg@]: nem , az S60R volt a fejemben, amiről a Karotta csinált videós tesztet a régi TCTV-ben...

Sebajfobias 2012.01.06. 13:30:54

@muhi: mert az ember nem 25ezret megy egy évben hanem 60-at. És mert nem 6 vs. 7 hanem 6 vs. 9. Az pont egy nagyon jól sikerült nyaralás ára évente. És ugye a dízel karbantartása sem drágább az első pár évben. Volvonál sajnos a hasonló teljesítményű benzines ugyanannyiba kerül, mint a dízel.

Mental Militia 2012.01.06. 13:35:19

A prémiummárka az prémium, akkor is, ha kisautót gyárt, pl. A1, BMW 1, stb.
Hogy van-e értelme súlyos felárat fizetni értük, szubjektív, mindenki eldönti.
Sajnos 10 millió forintos autókat nagy részünk csak nézeget, teszteket olvas, kommentel, de ebben az országban egyre inkább lejjebb kell adni az igényekből.
Új autóm sosem volt, de nagyon sok új autót vezettem, így csak folyt a vérem, milyen jó is lenne egy vatta új verda..
Bár, ha hozzáveszem az értékcsökkenést, mai komolyan árnyalja a képet, hirtelen nem is tudom, mekkora jövedelemre lenne szükségem, h bevállaljak egy fóliás-viaszos vasat.

Perverz Matyesz 2012.01.06. 13:53:31

Kéne, ha nem lett volna az ájfonhoz hasonlítva.
Így nem kéne.

@Sebajfóbiás:
Az azért ne mondd, hogy egy ugyanekkora dízel egy 5 milkás autóban 9 litert eszik a 6 helyett.
A (5millió)+(kamatok)-(+1liter fogyasztás -és még ennyi sem törvényszerű-) bőven kihozza az évi nyaralás árát, úgyhogy itt csak a prémiumfaktor játszik, igaza van muhi-nak.

sikeres-e 2012.01.06. 13:58:42

@Bende Tibor: ez most hátbavert kicsit. Én megesküdtem volna, hogy az általatok leírt átlagfogyasztás VALÓS és nem tippelgetős aszerint, hogy az előző felhasználó mennyivel adta vissza. Nem úgy lenne korrekt, hogy átveszitek -> MEGTANKOLJÁTOK -> használjátok -> MEGTANKOLJÁTOK -> kiszámoljátok a fogyasztást???
:-(

aFx 2012.01.06. 14:02:52

@muhi:

mert környezettudatos, érdekli a fogyasztás és hosszú távra veszi.

mert 3-500kmes utakra jár többször (pl amikor elutazik szülőkhöz), olyan hosszú utakon meg ha utánna még valamit csinálni is akar az ember egyszerűbb berakni a tempomatot, mint fél órával rövidebb idő miatt fáradtan odaérni.

240nm felmenni a dombra elég, tartani a tempót elég, beállni 80/90/110re és kimenni a világból Svédországban elég. az ülés kényelmes, a csomagtartó nagy.

kombi volvonál amíg az ember nem akarja vontatni a lószállítót, a lakóautót és a hajót, kb mindegy. egy Saab 9.5 2.3T lehet jól gyorsul, de kihasználhatatlanul erős. mire feltölt a turbó már túllépi az ember a sebességhatárt. ha valaki nagyon kint lakik a bekötőtől távol, meg úgyis xc70et vesz.

előzni nem kell, többiek is tudják tartani a tempót, hiszen a többieknek is hasonló méretű Volvoja van. vagy Saabja.

Globetrotter2014 2012.01.06. 14:11:46

@velocista: ok, a nagyon megy az valami más mondjuk egy 335i szemszögéből. De én azt látmo hogyha otthon lézengek ilyen 10 sec feletti dízellel, a suzikik és 1.4es astrák tömegében nem nekem kell kapaszkodni hogy tratsam a tempót. Pl nem volt lele gond, hogy a Nöürnberg Saarbrücken vonal egészén kövessek egy porschét 170 felett. Nyilván báériylen 911es úgy hagy ott ahogy akar (tapasztalétam ilyet is), de ha csak simán halad, a kis 1.6d 1400 kilósan szépen megy utána nagy sebességgel emelkedőn lejtőn. Nem úgy mintha egy 1.6s szívóbenya lenen benne, pedig az lóerőre többet tud.

Az elmúlt pár év arról szólt hogy az összes nagy szívóbenyást lehúztűák, pont a dyízelek elemi erejét hiányolták. Persze egy turbóbenyásnál ez nem gond. Ott viszont a fogyi lesz téma megint...

@riel: ez nyűálvánvaló, de e háló alapáras. A bálnánl raádásul akkor is felhúzható a B oszlo meleltt ha ledöntöd a támlát. Ezekben a volvo elég erős volt mindig...

Akos74 2012.01.06. 14:14:49

A 330 km, 20 liter gázolajjal mióta 6 liter alatti fogyasztás? De így is nagyon szép egy ekkora autótól, kéne a Volvo, persze nincs 10 milka a zsebemben:-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.06. 14:19:41

Komolyan, aki még nem látta élőben, nem tudja felmérni, micsoda gusztustalan szarul néznek ki ezek az új Volvók. Mintha koreai lenne a dizájnerük, komolyan mondom. Maradnék a fapados Audinál.

velocista (törölt) 2012.01.06. 14:31:24

@KuKori: Kínai cég, mit vársz:)
@ZF2: közelekedni elég az 1.3 városi Fiestám is. De nem megy nagyon:)))) Mai napig tartom azt, hogy itthon közlekedni bőven elég volt az első nyugati autóm, egy 1.6 focus I/2... De ugye más az igény és a szükség

waze 2012.01.06. 14:33:51

Végigolvastam a kommenteket, meg persze a cikket is. Látom sok ember egy kombi családi kocsitól olyan menetteljesítményt vár el amire eleve nem is tervezték. Aki a családjával és cuccokkal megrakott kocsival mászkál az nem akar úgy előzni és hajtani mint vmi 20 éves a tuning géppel, persze látni ilyent, sajnálom is a családot. Az autópályákon 130-nál nem lehet többet menni, a fogyasztás általában innentől el is száll, ráadásul sztem ennél a sebességnél még egy átlagsofőr pont tud reagálni váratlan helyzetekre, van idő. Persze ide sok F1-es pilóta kommentel, tudom...:-D

a másik: a magyar körülmények még sokáig olyanok lesznek h egy 10! milliós kocsit megvenni ami elveszíti az értéke felét 3 éves korára, és 3/4-ét 6 éves korára...hát...sztem ez felesleges luxus. Én vettem egy szép állapotú 2000-es évjáratú MKII-es kombi Mondeót, költöttem rá, megbízhatóan elvisz mindenhova (bár nem szól mikor váltsak), ebbe minden belefér és bőven 1 misi alatt van az egész cakk-pakk. A maradék 9 misin inkább nyaralok a családdal 2-3x meg veszek egy lakást. Nem vicc, 7 misiért 2-3 szobás normális lakást lehet venni itt vidéken, ősszel meg megyek Kubába. Persze mindenkinek más szempontjai vannak de én hülyét kapok amikor kilóg a segge a legtöbb embernek de azért közben 10+ milliós autókon nyavajognak...:-D
elnézést az off kitérőért.

Sebajfobias 2012.01.06. 14:36:45

@Perverz Matyesz: Nem ezt mondtam, hanem a benzines vs. dízelre próbáltam válaszolni. A többi persze, hogy prémium felár, amit ha valaki megfizet, megfizet. Meg persze nem csak azért vesz valaki prémiumot, mert másban nem tudna elmenni A-ból B-be. És ha már prémiumot "kell" venni, akkor igenis számít, hogy mennyit fogyaszt.

Globetrotter2014 2012.01.06. 14:36:49

@velocista: én arra gondoltam hogy a német autópályára is elég. És nem csoszogni..

Sebajfobias 2012.01.06. 14:41:11

@waze: azt értem, hogy te a maradékból lakást veszel, aki meg ezt veszi, annak meg ennél több a maradéka. És aki Bentleyt vesz, annak meg még több a maradéka.

aaabbbccc 2012.01.06. 15:04:10

Azert nehezen hiszem el, hogy egy ekkora kocsit ez a motor rendesen visz. 2 hetig vezettem egy 1.6D Seat Leon-t (berelt auto volt), ami joval kisebb auto, bar talan a motor is csak 90LE. Hat az a motor azt az autot nagyon benan vitte es 6.5-ot fogyasztott a computer szerint pedig nem siettem sehova.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.01.06. 15:23:03

@waze:
"egy kombi családi kocsitól olyan menetteljesítményt vár el amire eleve nem is tervezték"
én olyat kerestem, amit számomra megfelő menetteljesítménnyel terveztek.

"Aki a családjával és cuccokkal megrakott kocsival mászkál az nem akar úgy előzni és hajtani mint vmi 20 éves a tuning géppel,"
ettől függetlenül szeretném tudni a megpakolt autóval is tartani autópályán a 130-at, és szeretném tudni megelőzni a lakott területen kívűl 60-nal vánszorgókat. ez nem ön- és közveszélyez vezetés kategória.

azon kívül egy ésszerű teljesítményű motorral rendelkező autó igenis kevesebbet fog fogyasztani megpakolva, mint az alulmotorizált társa. de még ha többet is fogyasztana. nekem vegyes használatban is 7 liter alatt van az átlagfogyasztásom, pedig nem nagypapásan vezetek. ha 6-ot enne a kocsi, cserébe nem menne normálisan, az nekem nem érné meg.

"egy 10! milliós kocsit megvenni ami elveszíti az értéke felét 3 éves korára, és 3/4-ét 6 éves korára...hát...sztem ez felesleges luxus."
autót befektetésnek csak 50 millió feletti vételárnál veszünk. a többi használati tárgy. gondolom tv-t, hűtőt, mosógépet is az értékvesztése alapján vásárolsz.

én megvettem az új autót, mert nincs rejtett hibája, van rajta gari, korszerű, 4 év műszaki van rajta, stb.
kopó alkatrészekre sem kell majd költenem, amíg el nem adom.
ja, és szmogriadó esetén is korlátozás nélkül járhatok vele.

félre ne érts, nekem is volt használt autóm, nem fikázom aki olyat vesz. de akkor sem fikáztam azokat, akik megtehették, hogy új autót vegyenek.

lakásom van, évente kétszer nyaralok, megtakarításom is van. miért is lenne luxus egy új autó?
szerintem pont azokkal van a baj, akik ész nélkül gyűjtögetik a pénzt, és annyira nem hajlandók költeni belőle, hogy mindenből csak a legolcsóbb szart veszik meg. az ilyennek minek van szüksége annyi pénzre?
nem a pénz boldogít, hanem az, ha olyan dolgokra költöttem, amitől jobban érzem magam.

Globetrotter2014 2012.01.06. 15:28:02

@waze: ez nyilvánaló, de valakinek ezt újonnan is meg kell venni. Ha erre nem kerül sor akkor jönne az "értéknyerés", ami a hiánygazdaságban működő átkosra volt eddig egyedül jellemező... :)

Akárhogy is, a ketegóriában magyon dutrva verseny van. Az 1.6d olyan dolog amit kevesen kínálnak. Annak aki valami elavult nagyköbcis szívóxarral szivesebben villog úgyis mindegy, de ez a motor igenis elégséges. Én sem ezt venném, de ha mondjuk felszereltségről kellene lemondani inkább modnenék le a nagyobb motorról. A másik dolog, hogy szeritnem égőbb egy 2.2est lebutítani mint khozni egy mindenben modern úgyanúgy csúcstechnológiák képező 1.6ost. Nálam pont ez volt az egyik fő érv az 1.6d mellett (főleg az ultragáz 1.9 PDTDIvel szemben)

dezsoke007 2012.01.06. 15:36:32

Biztos bennem van a hiba, de mi ez a hiszti a 3-napos-gyermekes-kirándulásos-nem-elég-a-csomagtartó ügyben? Hát hány évig kicsi a gyerek, amíg hordozható gyerekágy kell neki a nagyinál? Hát nincs nagyinak egy rendes ágya, ahol a szülők között alszik a gyerek? Vagy mekkora babakocsi kell, és hány darab? Nekünk ún. korkülönbséges babakocsink volt (ahol elöl a nagy, hátul a kicsi volt), befért egy '86-os csapotthátú Ibizába összecsukva.

bigpopper 2012.01.06. 15:49:02

a svédek nagyon tudnak. design, divat, minőség és ár/érték arányban verhetetlenek!

balogh_gabor 2012.01.06. 15:54:49

Ha az autózás lényege az, hogy zsibbadtan fogyaszd a tartalmat, vagyis ne csinálj semmit, ne erőltesd meg magad, ne izgulj, csak nézd az utat, akkor helytálló a Volvo = IPhone képlet.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.01.06. 15:56:33

@dezsoke007: tudod, az egész a kedves cikkiró azon kijelentéséből indult ki, hogy akinek nem elég a 430 liter egy kombi autóban, az vegyen mikrobuszt.
namost 430 liter az manapság nem kombitól, hanem egy középkategóriás sedantól várható el.

én inkább ezt így fogalmaznám meg: akinek elég 430 liter csomagtartó, az ne vegyen kombit.

egyébként meg nem a hordozható ágy foglal sok helyet, hanem a cumisüvegek, pelenkák, ruhák, stb. persze ezek jó részét 3 napnál lehet nélkülözni, de egy hétnél már nem.

GGG77 2012.01.06. 16:10:32

@KuKori: "Komolyan, aki még nem látta élőben, nem tudja felmérni, micsoda gusztustalan szarul néznek ki ezek az új Volvók."

Tedd hozzá, hogy szerinted.
Mert én láttam élőben V60-at, sőt ültem is benne.
És bejön. Az első C70 óta, az első Volvo, ami NAGYON bejön.

dinyo 2012.01.06. 16:12:36

szerintem is d3 motorral franko a v60 volvo

Jamieson 2012.01.06. 19:09:01

@velocista: Kicsi gyermek inkább el kellet volna menned suliba, ahelyett, hogy itt írogatsz baromságokat fikázod a Volvót meg a Jaguart, mikor még egyikben sem ültél. Melyik "LS" volt, a Jaguarok közül amit szidni szoktál a játszótéren ?

2012.01.06. 19:55:47

@ZF2: onigazolj meg, meg, meg MEEEG! elvezet olvani :D

az 1.6-os melle adnak kalapot es/vagy xanaxot? az jo termekkapcsolas lenne.

Ikarus260 2012.01.06. 20:47:07

Akinek ilyen kocsira van pénze, szerintem nem fogja a legkisebb motorral megvenni, hiába, hogy 4,5-t fogyaszt. Nekem nem kellene, csakis normális motorral...

Stomi 2012.01.06. 21:39:34

@xaba99: "autót befektetésnek csak 50 millió feletti vételárnál veszünk. a többi használati tárgy. gondolom tv-t, hűtőt, mosógépet is az értékvesztése alapján vásárolsz."

Nagyon rossz hasonlat. Pont úgy veszek hűtőt,hogy akkor cserélem majd, ha meghalt. Aki meg ezt a Volvot veszi, 3-6 év múlva cseréli. És majd kap érte 2 milliót. Nagyon nem mindegy. Igen is elsődleges szempont kell, hogy legyen az értéktartás.

Stomi 2012.01.06. 21:44:08

Lehet, hogy ez okos választás valakinek, de azért ne hazudjunk magunknak. Aki prémium autót vesz alap motorral, többnyire "csóró", vagy skót aki azért prémiumba akar feszíteni. Tipikus magyar mentalitás. Messziről látni: vékonyabb gumi, nincs xenon stb. Szóval csak ő hiszi, hogy sikeresnek néz ki. :)

Bende Tibor 2012.01.06. 21:44:24

@Mercel: A cimben ott van, hogy megvolt. Ezt akkor hasznaljuk, amikor egy mar korabban tesztelt autot mas motorral, mas felszereltseggel kapunk meg ismet. A kapcsolodoban ott van a Csikos tesztje, ami ketszer ilyen hosszu es sokkal reszletesebb.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.01.06. 21:45:11

@tailor13: A vw caddy kevesebbet eszik. Tudom mert azt vezetem munkában.
Ami meg az itéletet minősíti, az itteni, svéd, emberek nincsenek elragadtatva tölle. De úgy álltalában az utóbbi évek svéd autóival sem. Eladásban szinte minden márka megelőzi. Szinte mindenkinek az a véleménye, hogy inkább a Saabot kellett vona megmenteni. Mondjuk ez számomra érdekes, függetlenűl attól hogy nekem is jobban bejön. A Volvo kicsit "nyugdíjas", számomra túl nyugodt vezetőnek való. Ettől még nem rossz, de nem dobogtatja meg a szíveket.

Bende Tibor 2012.01.06. 21:49:54

@muhi: Ilye kocsit a cegvezeto vesz, maganak a keretbol. Es neki nem mindegy, hogy pl a v50 helyett a v60 at is meg tudja venni, ugyanannyiert. Meg az sem, hogy a nala levo ido alatt mennyit sporol vele. Ez egy ev alatt kiadja pl 5 ember karacsonyi jutalmat.

GTI mk5 2012.01.06. 22:00:07

A kocsi nagyon tetszik, a motorja szerintem pici bele, ez a véleményem. A privát kocsim az utolsó 5000 km-en 8,4-et evett (MFA szerint), de minden pillanatban van erőtartalékom, és ez megnyugtat, igaz nincs gyerekem..!

tailor13 2012.01.06. 22:15:33

@speed2006:
Lehet, én is mentem már 4,9-ből kettes golffal (1.3 karbi, telepakolva), csak hát egy ilyen Volvó nagyobb, nehezebb, mint mondjuk egy Caddy üresen. Sőt, W124-es Mercivel (250D) is el lehet járni 5,5 literből, pedig az egy bő 25éves szívódízel.

Ezek a mai motorok nagyon környezetbarátnak vannak titulálva, meg hűdetakarékosnak, aztán ebből az előbbit úgyse lehet ilyen egyszerűen mérni, a második meg általában inkább nem igaz. (Pl PSA 2.0 HDi, 2000 körüli évjárat)

Az a baj, hogy kevés elfogyasztott üzemanyagból eleve nehezebb sok károsanyagot kibocsátani, mint sokból. Tehát, ha eleve kevesebbet tolunk le a torkán, már jobbak vagyunk. :)

A Volvó meg nekem tetszik, bár nagyon sokféléhez nem volt szerencsém, de azok tetszettek. Lehet, hogy nyugdíjasnak valók, azért vannak viszonylag haladós darabok is, és itt nem csak a T5-T6-os benzintemetőkre gondolok :)

De igazad van, ezekkel inkább kényelmesen megy az ember, mit sietősen. De hát nem sietek sehova :)

Én a magam részéről szeretem a Volvót, ha valaki nem, hát nem, nem vagyunk egyformák szerencsére :)

mükkemakk 2012.01.06. 22:36:51

Az anyóspajti C30-as volvójában ez az 1.6 Diesel motor van, nagyon szépen jár és keveset fogyaszt. Kicsit nagyobb kasztnit már öregurasan mozgathat, de ettől még bőven ajánlott kategória.

Persze nem egy Honda motor finomságú, de a dieselek közt kiemelkedő.

Globetrotter2014 2012.01.06. 23:11:44

@ruskyy: vezettél már ilyet? Komolyan érdekelne. Ez nem egy 1.6 benya vaze.

Mivel én azért úgy 130e km-t beletettem egy ilyenbe, meilőtt lepasszoltam családon belül.

Mellesleg alaposan körbe próbáltam a belépő dízeleket, előtte.

@Stomi: nem 2 millát fog uátna kapni. Talán majd 6 évesen...

Eleve az értéktartás egyik tényezje a fenttartási kts: alacsony cc, co2 vagy LE, alacsony fenntartást jelent. Ezért zuhannak nagyobbat az erőgépek. 4-6 évesen már az újonnan drágábban vett lesz az olcsóbb. És utána egyre inkább a gazdaságosabban fenntartható lesz a drágább.

Z o z ó 2012.01.06. 23:28:06

@ZF2: bizony! Ha 3év múlva ezt 2 milláért passzolja majd el valaki akkor stipi-stopi viszem! :D:D:D

Beaver100 2012.01.07. 03:11:28

@speed2006: Majd ha egyszer lenne alkalmad egy S-80 ast kiprobalni amiben v8-as motor van akkor irjal vissza mi a velemenyed.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.07. 09:50:01

@xaba99: Nem mondtam, hogy sok bele. De amúgy aki sokkal többet megy telepakolva, az vegye meg az erősebbet, aki meg keveset megy dugig pakolva, de nem tud 2 autót tartani, az megveszi ezt. Néha ki lehet bírni, hogy nem vadállat a gép.

-Soul- 2012.01.07. 10:39:55

"legájfónabbsága" Ezt ne. Nagyon kérem, ne. Köszönöm.

Stomi 2012.01.07. 12:32:20

@ZF2: "Eleve az értéktartás egyik tényezje a fenttartási kts: alacsony cc, co2 vagy LE, alacsony fenntartást jelent. Ezért zuhannak nagyobbat az erőgépek. 4-6 évesen már az újonnan drágábban vett lesz az olcsóbb. És utána egyre inkább a gazdaságosabban fenntartható lesz a drágább."

Jó érv, de sajnos a Volvók nem tartják az árukat, mert nem divat autók, másrészt az alulmototrizált darabok sem tartják az árukat. Pont ezért jól eladható pl. a BMW 530d 6 évesen is jó áron, divat autó és még lehet vele villogni is. Nem is beszélve a vezetési élményről és a kocsi birtoklásával bizonyos (nem mindig számunkra kívánatos) réteghez való tartozás élmémyéhez. Egy használt Volvóval a használt Volvós csoport tagja lehetsz, más csoporté (vagány, sikeres, trendi, egyedi stb.) nem. Nálam ezek nem fontosak, de az eladásban ez számít. A használt Volvó nem prémium autó.

Sebajfobias 2012.01.07. 13:21:06

@Stomi: Hat ja, a hasznaltauton egy 2008-as S80 es egy 2008-as otos BMW kozott 10% elteres van arban, ugy, hogy az S80 20%-kal olcsobb volt uj koraban. Nagyon rosszul tartja az arat, valoban.

Stomi 2012.01.07. 18:25:00

@Sebajfobias: "a hasznaltauton egy 2008-as S80 es egy 2008-as otos BMW kozott 10% elteres van arban, ugy, hogy az S80 20%-kal olcsobb volt uj koraban. Nagyon rosszul tartja az arat, valoban. "

Megnéztem én is. Előszőr is rögtön igazat adtál nekem, 5-ös BMW-hez a nagyobb kategóriát hasonlítottad. Megnéztem a dízel S60 átlagára 4 millió, 530d BMW átalgára 7 millió felett. A legdrágább 9,5 milla. A legdrágább S60 4, millió. De a te kedvedért megnéztem a S80-ast. 5 millió átlagár! Azért választottam az 530-ast, mert pont az igazolom, amit írtam. A nagyobb motor eladhatóbb a prémiumban.

Globetrotter2014 2012.01.07. 18:36:33

@Stomi: 5ös ellen S60ast? Mivaaan? MIért nem mindjárt a C30 ast a 7es ellen...
Elég sajátosan hasonítéasz össze autókat.
Nincs értelme annak amit írsz, ne haragudj...

Globetrotter2014 2012.01.07. 18:36:42

@Stomi: 5ös ellen S60ast? Mivaaan? MIért nem mindjárt a C30 ast a 7es ellen...
Elég sajátosan hasonítéasz össze autókat.
Nincs értelme annak amit írsz, ne haragudj...

Sebajfobias 2012.01.07. 18:36:47

@Stomi: Latom, nem nagyon vagy otthon az autok vilagaban, segitek: az S80 az 5-os BMW kategoriaja, az S60 a 3-as kategoriaja, S40 meg kvazi az 1-es kategoriaja (Focus alapok ugye). Igy hasonlitjak oket a tesztek,es ezeket nevezi meg a Volvo is konkurrenskent. Mivel a Volvonak nincs 3 literes dizelmotorja igy nehez hasonlitani, nezz inkabb egy 525d vs. S80 D5 osszehasonlitast! Teljesitmenyben ezek allnak kozel egymashoz. Ezzel az erovel az M5/M6 is konnyen eladhato lenne, pedig ott aztan pokoli az ertekvesztes.

Globetrotter2014 2012.01.07. 19:09:57

@Shadowbull: ezzel három bajom van. Az egyik hogy német (nagy objektivitást ne várjunk tőlük), a másik hogy nem veszi figyelembe a felárpolitkát a harmadik hogy nem veszi figyelembe a kedvezményeket. Nem mindegy hogy a használtpiaci árakkhoz olyan alapárakat viszonyítunk aminek köze nincs ahhoz mit az ügyfelek (akik nem szeretnének műanyag kormányt, tekerős ablakot, vagy esetleg valami igényesebb megoldást is beletesznek) a tényelgesen bekonfigurált autókért fizetnek. A kedvezményekkel az a baj hogy nagyon nehéz átfogóan figyelembe venni, de elég nagy tétel az árban...

Shadowbull 2012.01.07. 19:22:00

@ZF2: Nem tudom mi alapjan keszitik a statisztikat, a legjobb nyilvan a valos veteli ar es a valos hasznalt eladasi ar lenne, de en is ketlem, hogy ezek alapjan dolgoznanak.

sb

Stomi 2012.01.07. 19:36:24

@Sebajfobias:
Ha mégegyszer elolvasod, írtam neked S80 hasonlítást is. És ne dőlj be a teszteknek. Az Audi A4 is mindig közép kategória a tesztekben, számos hozzáértő (nem úgy mint én ugye:)) írta, hogy pont kisebb autó mint az újabb octavia, amit tesztben alá sorolnak. Én ültem 1-es Bmw-ben, akkora sem volt mint az SX4 belül. Hogy jön ide a Focus és S40 méret, te jó ég. Mindben ültem. Focusom meg van. 3-as bömös meg S60? Soha. Vezettem egyszer a céges S60-at, brutál luxus és méret a 3-ashoz képest. Ne hagyd, hogy a marketing mondja meg a kategóriákat neked.

Globetrotter2014 2012.01.07. 19:46:24

@Stomi: óbazzz... Ültél benne? Na ne mesélj....

A4 és oktávia (utóbbi újabb???? mi vaaan) ? Az ódi 25 centivel hosszabb mint az skoda...

Konrkéten az S80hoz hosszban az A4 közelebb áll mint az A6 (pláne a kifutó). De az audik mostanában mindig kicsit bálnásabbak voltak...

Stomi 2012.01.07. 19:53:47

@ZF2: Tessék olvasni:
www.a5.hu/cikkek/3/9074.shtml
S60 5-ös ellenfél, és E Merci. Mielőtt megvádolnál nem én írtem a cikket gyorsan. :)

"@Stomi: óbazzz... Ültél benne? Na ne mesélj....
"
Ezzel a stílussal már nálad az igazság?

Sebajfobias 2012.01.07. 19:58:45

@stomi: az a5? Muhahahha:-) AMS-nel nezelodj! Tenyleg linkelnem kell, hogy a Volvo mely modellek ellenfelenek szanja?

Globetrotter2014 2012.01.07. 20:37:52

@Stomi: ne haragudj de ez tényleg az óbazz - suliszünet szint.

Te itt kioktatós stílusban írsz olyanoknak akik ilyen autókat viszonylagos rendszerességgel vesznek is, és előtte végig is próbálják azokat (és a konkurenseiket).

TE komolyan gonodlod hogy azzal hogy belinkelsz egy 2004es! A5 tesztet nem fogod súlyosan beégetni magad?
2004, vazze, azóta a középkat autók 10-25 centit híztak, és mindegyik le lett legalább egyszer (pl a 3as kétszer) cserélve.

Ennek alapján akarod a mai autókat besorolni?

Figyelj, vannak dolgok amiket nyilván a csak márkára komolyan odafigyelő emberek (vagy kockafej autóbuxik) ismernek, Azt hogy pl a V70 I-II-II épp melyik lépcsőshátóból készült (S70-S60-S80), bele lehet zavarodni. Én is néztem mér be pl olyat hogy az E36os klímáját egyzónásnak gondoltam, mivel az E46ban sincs. AZtán kiti utánanézve kdierült hogy mégis volt (tényleg Shad, akkor az új 3asna megint egyzónásnak kéne lennie, nem? :) ).

Ha valamit ennyire magaboztosan állítasz legalább nézz utána. Mekkora a hossza szélte egy S80nak (4.8x) ez felsőközép (E,5ös, M37, GS, A6, XJ, 95) alsóbb régióiban van.

Shadowbull 2012.01.07. 22:12:46

@ZF2: "az új 3asna megint egyzónásnak kéne lennie, nem? :)"

Az uj 3erben nincs is klima :)

sb

igazi hős 2012.01.07. 22:33:34

@Shadowbull: Nem ez az igazi baj, hanem hogy a vételár nincs mellette. Ha egy Golf 0, 5 és 10 évesen végig fél millióval többet ér, mint egy Xsara (csak hogy a legjobb és legrosszabb értéktartókat hasonlítsuk össze), akkor tényleg számít az arány? Ha 5 millióért veszel egy Golfot és 5-ért egy Xsarát, akkor persze a Golf 10 év múlva a dupláját fogja érni, de ez egy "erősen elméleti" összehasonlítás.

Globetrotter2014 2012.01.07. 22:56:58

@Shadowbull: most komolyan, te tudod miért nem volt kapható 2 zónás klíma az E46hoz ha előtte az E36hoz már volt?

Sebajfobias 2012.01.07. 22:59:44

@Shadowbull: az uj 3-as modern line belseje viszont nagyon szep lett, meg kell adnom.

Shadowbull 2012.01.07. 23:33:16

@Sebajfobias: Kepeken tenyleg szep, meg bekukucskalva az ablakon is szep. (kiveve a navi kepernyo, mer az szerintem ronda)

Viszont a minoseg meg kerdeses szamomra, csak egy eloszerias sport line 335i-t probaltam, es ott nem voltam elajulva. Igaz ez egy 3er, nem 5er vagy feljebb, de akkor is.

sb

Hurri Kán 2012.01.07. 23:36:28

@Shadowbull:
Mi különbség lehet egy előszériás, és egy sorozatgyártású belső között? Anyaghasználat gondolom már ugyan az, esetleg a kivitelezés minősége még nem?

Shadowbull 2012.01.07. 23:41:11

@gyvy: az hogy az alkatreszek egy resze meg nem szeriaszerszambol, szeriagyartasi folyamatbol jon, hanem valami eloszerias gyartasbol. A ketto nem mindig osszevetheto, sot.

Kivancsi vagyok az elso tesztekre, mit fognak gondolni az ujsagirok.

Meg majd adott esetben beulok egy-ket biztosan szeriakocsiba.

De nem lepne meg, ha megkifogasolnak a muanyagokat meg ugy az egesz belteret.

sb

Hurri Kán 2012.01.07. 23:44:07

@Shadowbull:
És ilyenkor, ha kiderül, nem hozza a belső pl. azt a szintet, amit kéne, még van lehetőség belenyúlni, változtatni anyagokon/ gyártáson/ alkatrészeken, vagy nem? Megoldható -e még ekkor is egy esetleges komolyabb változtatás?

Sebajfobias 2012.01.08. 00:00:49

@Shadowbull: Kivancsi leszek, a bezs muszerfal/fekete ules kombo natur faval pedig olyan, amire regota vagyok. Persze holnap nagyon varom a Caddy ATS bemutatojat is:-)

Shadowbull 2012.01.08. 00:17:23

@gyvy: Valtoztatas barmikor megoldhato, a kerdes mibe kerul.

De akik ott vannak es donteseket hoznak, azok pontosan tudjak, milyen lesz majd. Nem szoktak oket meglepetesek erni.

Valtozasok inkabb minosegi problemak miatt szoktak lenni, meg faceliftkor ugye.

sb

Shadowbull 2012.01.08. 00:20:10

Minosegi problema alatt azt ertem, hogy valami elromlik, eltorik, szarramegy, girbegurba, azaz altalanosan nem felel meg a muszaki specifikacioknak.

sb

Hurri Kán 2012.01.08. 00:26:11

@Shadowbull:
Értem. Akkor ezek szerint nem rendkívüli, ha az előszériás és a sorozatgyártású darabok nem egyeznek meg teljesen.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.01.08. 04:34:48

@Beaver100: Miért is? Nem a V80-ast véleményeztem. Ha már itt tartunk, ezt lehet ragozni: próbálj ki egy Ferrarit és a V 80-as lassúnak fog tűnni. De ez így hülyeség. A V80-ban hiába van 8 henger, nem arra való hogy száguldozz vele. Az sem más mint egy nyugis autó. Ez nem jelenti hogy nem képes tisztességesen menni. Félre ne érts. De érdekes látvány ha minden váltásig tiltásra nyomod. Nem egy boyracer autó. Egyszerűen nem áll neki jól. A Volvo célközönsége a meglett családfők, üzletemberek. De! A márkabuziságot nem az 50 évesekbe kell betáplálni. Akkor már késő. A Honda sem az Accord, CRV-párossal szerzett híveket, hanem a CRX, S200-as, Type R típusokkal a fiatalokat megcélozva. Akikből lett a Hondafan generáció. akik nagy valószínűséggel, ha ezt kinövik, akkor egy felnőttesebb kategóriában is Hondát fognak venni. És ez sok-sok típusnál így működik. A Volvonak egy-két fiatalosabb, sportosabb és nem utolsó sorban olcsóbb típusra lenne szüksége. Amivel el tudná kötelezni a fiatalokat egy életre akik az első-második autójukat vásárolják. Az öregeknek már megvan a maguk filozófiája, amin nehéz változtatni. Próbálj meg rábeszélni egy BMW fanatikust, hogy üljön át egy Mercedesbe.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.01.08. 05:04:52

Bár az S80-ban sincs V8-as motor (csak volt). Jelenleg a soros 6 hengeres a legnagyobb. 3 literrel. Sőt tovább megyek: nincs v8-as Volvo a kínálatban. 2010 óta nem gyártják. És a V8 4.4 literes motorrar átlagban megivott 12-13 litert. Az én két literesem ugyan ilyen menetdinamikával átlagban 10-et. Valami hasonló kéne a Volvótol is. De nem a C30.

Index Elek 2012.01.08. 08:16:26

Lassan bemutatják az új "C30"-at, na az majd megszólítja a fiatalokat. A régi C30 esetlenségét szépen eldolgozták, nagyon lendületes és izgalmas formaterve van.

1.bp.blogspot.com/-991iOMrfeoY/Tut6NwIMoxI/AAAAAAAGH64/mFOIaSMUHcA/s1600/2013-Volvo-V02-2.jpg

Vicces az új smartphone implementációs is, ami "carry back", tehát ha van Volvo Call csomagod akkor egy csomó funkciót lehet a mobilról vezérelni. Kollégám most vett egy V50 Classicot, amibe benne van. Be lehet indítani az állófűtést, van telemetria, nagyon jó geek játékszer. A motort nem lehet beindítani, mielőtt valaki rákérdez.

www.media.volvocars.com/global/enhanced/en-gb/Media/Preview.aspx?mediaid=38521

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.01.08. 09:10:24

@Index Elek: Ezt ebből a lepelből megálapítottad? De ott van még, hogy Volvo már csak névügyileg Volvo. Ez nem biztos hogy sokat használ neki.

Stomi 2012.01.08. 09:26:43

@ZF2: Akkor most kérjek elnézést :)Nem az új autók besorolásárol ment a vita.
Mert, hogy nagyon sokat ültem A4 ben régebben, utána ülhettem kicsit az S60 vezetőülésében, de nem vezettem. Nem szakértek, csak tapasztalatot írok. Nem egy kategória. Sem méretben, sem luxusban. Tőlem nálad lehet az, nem zavar, téged miért zavar amit tapasztaltam? Az A5 linket meg nem kerestem órákig, kiváncsiságból feltettem 1 google kérdést, ez jött kis. Bocs hogy alátámasztaj a saját véleményemet. Nem tuddtam hogy égő használt autóknál 2004 használt autót linkelni :)

Index Elek 2012.01.08. 09:32:36

@speed2006:

Hidd el, hogy a Volvo az még nagyon is Volvo. Az, hogy egy nagyobb cégcsoport tagja egyáltalán nem von le az értékéből. Sokkal nagyobb függetlenséget élvez, mint a Ford idők alatt. Hatalmas előrelépés történt, amikor a Geely megvette, azóta ível felfelé a márka. A tervezés Göteborgban történik, vannak ugyan kínai munkatársak, de elenyésző mennyiségű és a filozófia marad európai. Dedikált cél, hogy elmozduljon a luxus irányába a márka, miközben legyen elérhető modellje is. A jövő igen izgalmas lesz.

A leples kép az amit megmutattak a külvilágnak. Ebből valóban nehéz lenne mélyebb benyomásokat szerezni, igazad van.

Viszont már láttam és ültem is benne. Köze nincs a régi C30-hoz, nagyon lendületes és nagyon pofás formaterv. A mai C30/S40/V50 vonulattól elrugaszkodnak a jövőben, nem teherautókat gyártanak.

Igen durva fejlesztések lesznek benne, valamint a jövőben még komolyabb dolgok jönnek majd. Ha lesz press release, akkor tudok linkelni. Meg alighanem a Hírszerkesző is berak majd hírt róla.

Z o z ó 2012.01.08. 11:09:27

@Index Elek:

Ez az új V40 lesz...a volvo szerint legalábbis...

Sebajfobias 2012.01.08. 11:13:38

@Stomi: Ahogy mondtam, regen sem volt maskepp: www.roadandtrack.com/tests/comparison/all-things-to-all-enthusiasts lehet, hogy szerinted nem, de a vilag tobbi resze szerint igen. Valoszinuleg akkor mi vagyunk a helikopterek.

Index Elek 2012.01.08. 11:13:55

@Z o z ó:

A jelenlegi C30 megszűnik. A V40 lesz helyette gyakorlatilag.

Sebajfobias 2012.01.08. 11:15:59

@Z o z ó: Jah, es tele van kemfotokkal a net, amin jol latszik kb. minden. Nagy durranasra ne szamitson senki, de egy tisztesseges uj A-Klasse, 1-er, A3 versenytars lehet, ha jol tippelek S60 alapokon. Sajnos csupa negyhengeres motorral. Ez buta lepes volt.

Globetrotter2014 2012.01.08. 11:53:45

@gyvy: arra való a merketing részleg. A BMW eddig sem voltak a legjobbak belsőben, de nem nagyon ugrik be olyan Bimmer ami le let volna maradva az élmezőnyből, pláne a bemutatáskor. Meg nekik vannak gyáru "tuning"csomagjaik,

@Stomi: akrhogy is, az S60asnak sohe nem volt ellenfele az 5ös. Sokkal kisebb. AZ S80 volt mindig az ellenfél. Attól hogy az A4est kisebbnek érezted nem az. Még az AUdi 80 is volt akkora mint az S60.

@speed2006: szerintem a C30 S60 XC60 eléggé fiatalos. Legfeljebb egyik sem filléres. De azért a belépőfronton nem is őrült drága. A ketgóriájában legalábbis...

@Index Elek: szerintem a C30as még lesz egy darabig. 2006os a modell, 2009 ben faceliftelték és azüóta a motorokat is rendesen frisítették. A V50est már ezév óta vezetik ki a piacokról.

Index Elek 2012.01.08. 12:08:36

@ZF2: A V40 lecseréli a C30-ast. Új platform készül helyette, a mostani C30/S40/V50 vonal már nagyon elavult.

Globetrotter2014 2012.01.08. 12:11:34

@Index Elek: a C30nál mi az ami elavult? Mi az ami hiányzik (nekem a plusz 2 ajtó, de az súlyosan)? Az A3ast 2003 óta árulják.

Index Elek 2012.01.08. 16:04:49

@ZF2: a platform elavult, már van sokkal biztonságosabb is nála. Túllépett rajta a fejlődés, le kell cserélniük, mivel a biztonságot alapértékként definiálják.

Az új V40 komoly előrelépés lesz ebben a tekintetben is, valamint az autó is sokkal használhatóbb lesz a régi C30-nál. A jelenlegi kínálatban a C30 az aminek alig van értelme.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.01.08. 16:47:29

@Index Elek: csak nem a tervezö részlegnél dolgozol? Vagy marketing?

Index Elek 2012.01.08. 16:50:21

@speed2006:

Nem vagyok méltó rá, hogy Shadowbullhoz hasonlítsam magamat, de én is portás vagyok egy kóser vágóhídon, ahogy ő mondta egyszer :-)

Hurri Kán 2012.01.08. 19:52:14

@ZF2:
Marketing részleg? Azt ugye érzed, hogy most baromságot írtál? Attól, hogy egy darab szarról 1000X azt mondják, hogy kisplasztika, még nem lesz az.

Globetrotter2014 2012.01.08. 22:49:08

@gyvy: nem lesz jobb, de attól még mindenki venni fogja. "Csak okosabb a sok tesztelő, biztos bennem van a hiba..."

Én 2004 körül kezdtem el aktívan autókat próbálgatni, röviddel azelőtt hogy megvettem az első saját új autót, elég nagy szórás volt a tesztek és a saját tapasztalat között.

Mercel 2012.01.09. 11:15:03

@Bende Tibor:

Jogos.
Nem néztem hogy már megvolt egyszer.

Bocsi.

"Frigyes"

KorneyBerkson 2012.01.09. 11:58:00

@speed2006: Fu, raycee1234.blogspot.com/2012/01/car-sales-sweden-2011.html, valahogy te egy masik svedorszagban elhetsz... Meg a 40%-kal konyebb Civicet hasonlitani egy S80hoz...

Gerardus A. Lodewijk 2012.01.09. 14:39:29

Sajnos amíg a középkonzol éle fémből van, és pontosan a legérzékenyebb helyen üti-nyomja oldalt a térdemet, addig Volvót nem veszek, akármilyen kiváló is egyébként.

Gerardus A. Lodewijk 2012.01.09. 14:55:26

@waze: "egy 10! milliós kocsit megvenni ami elveszíti az értéke [...] 3/4-ét 6 éves korára"
Én is mindig csodálkozom, hogy az autóm, ha el akarom adni, 6 évesen már csak a negyedét éri az új árának, viszont jó állapotú 6 éves használtat soha nem találtam az új ár negyedéért. Hogy is van ez? Miért csak az én autóm értéktelenedik el?

Index Elek 2012.01.09. 19:37:44

@Gerardus A. Lodewijk:

Ez egy komoly szívfájdalmam nekem is. A mostani 537 újdonságot tartalmazó V70-es jól felszerelt Momentum csomaggal pedig a szívem csücske. Annyira unalmas mint én magam, tökéletes páros lennénk... ha nem lenne ott az az él a combomban.

Globetrotter2014 2012.01.09. 21:19:01

@Index Elek: én két ilyen "peremes" belsejű autóban levezettem 180e km-t úgy 6 év alatt. Gyakran 1500km-t egyben. Van akit megőrít van akinek fel sem tűnik.

Egyébbként a V70 tényleg felér egy altatóval :)

Index Elek 2012.01.10. 20:02:35

@ZF2: Akkor neked jó. Én széteresztem a lábaimat és a combom a peremen támaszkodik pont. Sajnos nekem csak így kényelmes, ezért nem vagyok vele kompatibilis. Ettől függetlenül nagyon jó utazóautó.
süti beállítások módosítása