HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Sörért rendszámot

2012.01.18. 06:15 Tcomment

A fényhidas Focus kombi már a felüljárón bekapcsolta a villogókat, aztán egyre türelmetlenebbül villogtatta a reflektort is. Semmi baj, drágám...

Mai cikkünk blogposztja.

572 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr963572456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pom pom 2012.01.18. 23:24:15

@acso77: ezt nem értem. mijen szabájsertések? itt nemcsak sünökről volt szó? sertések is? azaz sündisznó?

Bunko Jani 2012.01.18. 23:24:54

@acso77:

Hát... Én elhiszem, amit leírt Winkler úr :), mert nekem is volt már ilyen esetem. Ok nélküli pénzlehúzás mindennapos az autós járőr szolgálatnál!

Winklernek fel kellett volna vennie, ezt az egy hibát követte el. És mindenkinek ezt kellene tennie, és felírni a rendőr rangjelzését és azonosító számát.

És tovább megyek, elküldeni a szerkesztőségbe, és ott feltenni egy honlapra a felvételt. Amúgy ezt egy újságíró meg is teheti, söt joga van leleplezni a visszaéléseket. Minden titkos riport így működik, nézzenek utána. A bíróság általában el is fogadja!

Üdv.

ps3peter 2012.01.18. 23:28:58

Hihi, Magyarországon szilveztereztem, 3 nap alatt 4-szer állítottak meg a német rendszámom miatt. Csak enyhén néztek csalódottan mindig, mikor ékes magyar nyelvü társalgás után átnyújtottam a német személyimet...

Bunko Jani 2012.01.18. 23:29:52

@acso77:

A másik az, hogyha elengedték, utána senki sem akar elmenni feljelentgetni, mert 1. úgysem lesz foganatja, 2. inkább dolgozom, mint rendőrségre/bíróságra járok tanuskodni.

kozlekedo 2012.01.18. 23:33:29

Ez legalább viccesen lett megírva, rég volt ilyen.
És már van a városban négy rendőr aki a Flóriánról kiforduló Toyota sofőrjét továbbengedik, mert a Gazsi a tulaj, csak más név van most a papírjaiban meg parókát hord.

pom pom 2012.01.18. 23:35:59

@sunblind: na most jól kibasztál a k"sün kollégákkal" most senkinek nem fogják "beszopni" még az igaziaknak se... még pintérnek sehiszik el hogy sün ezek után... csak a kamu igazolványát lengeti...

pom pom 2012.01.18. 23:37:15

@ps3peter: jo neked... de ne menőzz b+... rohat labanc ! hazaárulóóó !

Super aGyuri 2012.01.18. 23:43:04

Jó a cikk. Leginkább az gondolkodtat el, hogy a valódi regadócsalókat miért nem b*sztatják. Tele van a város révkomáromi, rosenheimi, rosenzweigi és én nem tudom még milyen luxusautókkal. A rendszámtábla-tartón meg magyar márkakereskedőre utaló felirat. Ezek az autók egy büdös rohadt napot nem voltak külföldön, nemhogy külföldi munkavégzés céljára használnák őket... Nevetséges.

@acso77: valóban vannak korrekt rendőrök, és hiszek is benne, hogy ők (Ti) vannak (vagytok) többen. Egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy a Winklert (Kulcsárt???) megállító kollégáid pénzt akartak. Lehet, hogy csak annak örültek, hogy találtak végre egy "fogható" külföldi rendszámos kocsit, mert szerintem eléggé frusztráltak lehetnek már attól, hogy a maffiózó meg sem áll nekik, ha levillantják, mert törvényen kívül állónak érzi magát és sajnos az is.

pom pom 2012.01.18. 23:54:31

@HakapesziM: mi motiválná? a sünné válást? csak az életösztön.... semmi más... semmi máshoz nem ért... enyni. ha értene akkor inkább elmenne dolgozni. ja és lusta is...

Jóska Pista 2012.01.19. 00:29:09

@Super aGyuri:
már meg ne haragudj, de Winkler pont olyan regadó csaló, mint az általad felsorolt esetek.
Pont azért nem került arra az autóra magyar rendszám, mint a többire, nevezetesen, hogy pénzt, időt spóroljanak, és Winkler pont olyan külföldi munkavégző mint azok. Semmilyen.

Jóska Pista 2012.01.19. 00:48:33

@Mocsári Troll:
"a gazdag embert meg csak az érdekli, hogy minél kevesebb adót fizessen"

Így van!
Bezzeg a szegény! Hányszor hallottam már tőlük: ide azt a számlát mester uram, szívesen kifizetem pluszban azt a fránya áfát is, csak legyünk becsületesek!

hpty 2012.01.19. 00:48:40

@Labasmaz: És hogy jön be a rácson? T1000-es? :D

moslekzabalo.com 2012.01.19. 01:21:15

@CSÖRR-CSI££:

"még emlékeznek arra, hogy milyen volt a hetvenes-nyolcvanas években az a bizonyos "rendőrállam" és a "komcsi (pufajkás) diktatúra".
Szinte hihetetlen, de tényleg azt kell mondani, hogy a szoci utolsó húsz éve sokkal lazább és élhetőbb volt, mint ez a mostani kvázidemokrácia, ami közel van a teljes káoszhoz és inkább az alkotmányos diktatúra"

Te, mikozben az uttoronyakkendoddel sirdogalva
polirozgatod az orszagot a mai adossagtengerbe vezeto romlas utjan elindito Kadar elvtars portrejat,alkalomadtan emlekezz arra is,hogy akkoriban pl. egy nyugatnemet turistanak -mar a 87 utani vizummentes idoszakban is - egy rozsaszinu un. beutazo-kiutazo cetlit kellett a hataron kitoltenie, amin a szemelyes adatain kivul fel kellett meg tuntetnie a gepjarmuve adatait, magyarorszagi uti celjait,majdani szallashelyet.
Ezt a cetlit az illeto utlevelevel egyutt szallasadonak (akar magan akar szalloda)24 oran belul el kellet jutattatnia a teruletileg illetekes BM KEOKH (Kulfoldieket Ellenorzo Orszagos Hivatal) irodaba az omnozus irat lepecsetelesehez. Az orszagbol valo kilepeskor pedig le kellett adni. Ha valami nem stimmelt siman visszatartottak ill. gondolkodas nelkul lefoglaltak a kocsid. Magyar allampolgar meg meg a tulajdonos jelenleteben sem vezethette egy nyomorult metert sem.
Meg macerasabb volt a kulfoldon dolgozo-tartozkodo magyar allampolgar altal beleptetett gk.-ra kotelezo un. "Gepjarmu Utlevel" kiallitasa ill. kezelese.
Ha sajat tulajdonu volt a jarmu akkor mellekelned kellett a vasarlaskor keletkezett osszes eredeti okmanyt,igazolnod kellett a vetelar eredetet,devizahatosagi engedelyt az osszeg estleges korabbi kivitelere vagy kinti, pl szerzett jovedelemkenti jogcimu birtoklasara.
Ceges tulajdon eseten az osszes munkaszerzodest,a kinti munkavegzeshez, tartozkodashoz ill. szolgalathoz szukseges belugyi es penzugyori engedelyt, kozjegyzoi meghatalmazast a jarmu hasznalati jogara es kulfoldre vitelere a tulajdonostol.
Devizakulfoldinek pedig 30 napon tuli magyarorszagi tartozkodas eseten vamelojegyzesbe kellett veteni a jarmuvet es magyar VAM rendszamot kivaltani.Persze ezt is a KEOKH elozetes tartozkodasi engedelyevel es a belfoldi muszaki vizsgaval.A VAM rendszamos auto hasznalata eljaras alatti vamarukent devizabelfoldi szamara szigoruan tilos volt, magyarul csak allo helyzetben ulhettel a volan moge meg a tulajdonos jelenleteben is. Frankon ezt sirod te vissza?
Szerintem a legesleghalvanyabb fingod nem volt a fentiekrol, meg hat nagyon-nagyon megneznem a fejedet ha most a 25-30 evvel ezelotti fogyasztasi szinten kene elned,az akkori jovedelmedbol vett konfekcioruhadban jarva,az akkori kocsidban kellene kozlekedned.
Arrol nem beszelve ha meg most is a fenyes szelek fujdogalnanak te nem Angliabol interneten,hanem max. egy NDK-s epitotabor szuros izzadsagszagban uszo vendegsatrabol irogatnad az FDJ-s orvezeto pajtas altal akkuratusan felnyitott ill. cenzurazott levelkedet.

Ja,es meg valami:

Ket agitpropos huppoges kozott magyarzd mar el legyszives a "kvazidemokracia" es az "alkotmanyos diktatura" cimu baromsagok jelenteset es azok mibenletet. Hatha hozzad hasonloan en is kedvet kapok Thurmer et. partjahoz.

átlátó 2012.01.19. 02:12:24

Hát Winkler, csak annyit mondok most neked, hogy jól összefoglaltad ezt a helyzetet... azon kívül azt is mondom neked, hogy külön köszönöm, - szívem teljes melegével természetesen - a Kozsó és a Kasza Tibi művész urak nevének megemlítését píár célból. Most a Kasza selypítéséről ne beszéljünk, de az a másik csávó aki mindig csak úgy ott van azzal a medve mozgású billegésével az a tesója? Mindezt csak azé' kérdem mert már láttalak Mystery Gang táncdal előadói esteken is, ebből gondolom, hogy szereted a zenét, mert szép hangszer az.
Na most. Az én babám egy nem fekete nő, de magyar anyanyelvű, amolyan nem fogazó típus. És a székely származása okán nem is pofázik e közben fölöslegesen, hanem teszi a dolgát. Osztrák állampolgár lett egy véletlenek sorozata kapcsán és van neki egy automata SuzukiWagonja bécsi azonosító jelekkel ellátva, egyébként érvényes műszakival, elakadásjelző, stb... csináltattam vele egy papírt, ha én vezetem a társasközútimagánjellegűgépjárművet, magyarba, akkor az ebben a történetetben is szereplő és hozzájuk hasonlóan komplex gondolkodású közegek megállítanának, - szabályos legyen benne minden. Gondosan beleírtuk azt is, hogy a babám nem fogaz, miközben "szíve teljes melegével" - ez Kozsó kulcsmondata - pontyosan a makkom köré fonja az ajkait, ezzel szemben én bármikor akár 5-6 méterről is csárázok neki és nem kényszerből. Eztet mindet bele írtuk a papírba, hogy ne legyen az a sablon szöveg.
Alig várom, hogy próbára tegyem a szövegértelmezési képességeit ennek a kisnyugdíjas Pintér Sanyi bá' pribékjeinek...
Köszönöm, hogy nem vágtál közbe, én is meghallgattalak téged és nem bántam meg most sem. Szerintem te Billy Idolt is szoktál hallgatni, most ez, hogy jutott eszembe nem tudom,de nem számít. Ezt bármikor a szemedbe is bele merem mondani. Azt másik félnótást a Csikóst is bírom, majd mond meg neki ha találkoztok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.19. 05:02:55

@Dr. Robin Masters: 1988 ban egy irani rendszamos golf kettes gti vel ( az akkor istencsaszar kategoria volt !!! Magyarorszagon Taroczi Balazs teniszezo villantott olyannal ) megallitottak minket - minket: baratom nemetoban elo baratjat ( irani, ove volt a kocsi ) es engem. 110 el jottunk le a dunafoldvari hidrol es leallitottak, a sraccal nem boldogultak en meg csak hajtogattam hogy tolmacs vagyok. A "milyen rendszam ez" meg sokaig barati korben az elmeselt vicces sztorik kozott elokelo helyen vegzett!! :D

D4D 2012.01.19. 05:15:12

Adalék a témához:

Határmenti településen lakó ismerősöm a határ túloldalára jár dolgozni, nem napszámos munkában. Középvezető a srác, sokat kell utaznia Magyarország Ausztria és Szlovákia területén. A munkáltatójánál rendesenbe van jelentve, értsd nem feketén dolgozik.

Kapott egy cégautót, amit használhat privátban is. Akárcsak itthon is.

A kocsinak szlovák rendszáma van.

Ilyenkor?

Labasmaz 2012.01.19. 07:09:49

@Audifan: Én nem sajnálom. Csak ha túl mohó, sokallom, és ha nem arra fordítja, amire kéne, hanem ellopja, azt nem állom. Minőségileg más kategóriák ám ezek!

És nem a képviselői fizetések meg költségtérítések körül vannak gondok, az csepp a tengerben. Hanem ott, hogy mondjuk 1 millió "zsebbecsuszihoz" kell egy olyan projekt, amin lehet csinálni 3-4-5 millió hasznot a kivitelező oldalán, ehhez meg kell mondjuk egy 15-20 milliós beruházás. Tehát a döntéshozó, aki 1 misit kap, elbaxott 15-20 millió Ft közpénzt egy projektre, ami vagy a feléből ki lehetett volna hozni, vagy egyáltalán semmi szükség nem volt rá.

EZ a baj.

Labasmaz 2012.01.19. 07:13:23

@övön alul: Bár engem személy szerint is érint, de november közepén tudtam meg, hogy szeptember 1. óta ilyen szívatás lehetőségének vagyok kitéve. Szerinted miért nem lépett fel ez ellen senki...? Meg amikor ekkora marhaságot egy törvényjavaslatban leírnak, mindig arra gondol az ember, hogy ennyire nem lehetnek hülyék, hogy ezt így elfogadják... Azután de.

Labasmaz 2012.01.19. 07:22:05

@átlátó: Nem tudom, mit szedsz, de van még belőle...? :-)

Vagy csak nagyon késő este volt és fáradt voltál?

dennisthemenace 2012.01.19. 07:23:45

@Labasmaz: Ha Angliában élsz ki kell cseréltetned (azt hiszem) hat hónap után.

Labasmaz 2012.01.19. 07:36:40

@dennisthemenace: Egy év után. És addig mi van...? Ha valaki csak egy fél évre megy ki mondjuk egy egyetemre vagy egy fix idejű szerződést vállal el? Angliában divat a 3-6 hónapos projektszerződés külsősökkel.

Rocko- 2012.01.19. 07:37:43

@Jóska Pista: "már meg ne haragudj, de Winkler pont olyan regadó csaló, mint az általad felsorolt esetek."
olvasd el a cikket, és próbáld meg értelemzni is. ha nem megy, akkor kérd meg anyukád segítségét, hátha ő okosabb.
- nem winkler tulajdona az autó.
- nem életvitelszerűen használja, hanem teszteli.

Rocko- 2012.01.19. 07:39:03

@moslekzabalo.com: köszönjük szépen, kedves nepper úr!

RED BULL69 2012.01.19. 08:04:04

Egyáltalán, a megállítás szabálya nem azt írja elő hogy, megelőz=>leint, vagy villog valamiféle igazoltatás lámpával.

corkscrew 2012.01.19. 08:13:19

@D4D: ilyenkor nincs semmi baj. Irnak egy meghatalmazást az autóra, hogy használhatja - nekem is ez van. Szlovák és angol nyelven. Kiváncsi lennék, melyiket értené meg a rendőr. 6 éve szlovák rendszámmal járok Mo.-n, de rendőr még nem állitott meg.

Pdudas 2012.01.19. 08:35:15

@corkscrew:
Valoszinuleg egyiket sem ertene meg.
A problema az, hogy a kulfoldi ceg nem igazan ir meghatalmazast mas nyelven mint az adott orszagban hasznalt nyelv.

Persze a valodi adocsaloknal lesz megfeloen megfogalmazott meghatalmazas akar magyar nyelven is - elkerulendo a rendori intezkedest.

A problema az, hogy a jelenlegi szabalyozas alapjan csak a csalok tudnak elore felkeszulni a rendorsegnek megfelelo papirokkal - a normalis hasznalonak meg sem fordul a fejeben, hogy peldaul magyar nyelven irodott meghatalmazas/kikuldetes/engedely legyen a kulfoldon hasznalt autoban.

Ugy is fogalmazhatnek: amit kernek az nem eletszeru... Aki egy kulfoldi orszagban el az nem keszul magyar papirokkal - hiszen az auto tulajdonosa ha ad is engedelyt, akkor abban nem valoszinu a magyar nyelvu forditas, hiszen napi hasznalatban nem ott van az auto.

V u, de ja vu 2012.01.19. 08:39:44

Drága Winkler!

De ugye a hepiend az lesz, hogy nem sunnyogtál el, hanem felnyomtad mindkettőt, ha hiszen megérdemlik!!!???

Én ezt csináltam, vállaltam azt is amit netán én követtem el...

Vagy légy következetes, vagy ne fikázz oda nem illő tárgyban (szemkilövés és társai)!

D4D 2012.01.19. 08:58:50

@corkscrew: Akkor is jó a dolog, ha nincs külföldi címe? Hisz Magyarországon lakik, és a határ másik oldalán van a munkahelye. A cégnek itthoni kirendeltsége nincs.

Labasmaz 2012.01.19. 08:58:59

@V u, de ja vu: Látom, neked is sikerült a lényeget megragadnod a cikkből.

cso zsi 2012.01.19. 09:10:41

@moslekzabalo.com: Nem is volt olyan eset, mint az "ír gázoló", ugyanis törött autóval a külföldi csak akkor léphette át kifelé a határt, ha arról minden hatóság hitelt érdemlően nyilatkozott.

Mercel 2012.01.19. 09:18:50

Kaffkai sztori.

"Frigyes"

Tyne 2012.01.19. 09:33:09

@dennisthemenace: igy van 6 honap jol tudod,MOT kell es persze angol biztositas es be kell fizzetned a road taxot de nagyon konnyu elintezzni az angol rendszamot kb nem tart tobb idobe mintha vennel egy lejart mot kocsit amin nincs road tax se.Ja meg van egy plusz koltseg a rendszam ha jol tudom de nem akkarok hulyeseget irni a Halfords ban 12 fontert tudsz csinaltatni de az uj forgalmit ingyen kapod meg postan 2 hetten belul.Ha valakit erdekel akkor a Dvla ben kell erdeklodni kolegamnak honositotuk az autojat nagyon rendesek voltak.

xenuka 2012.01.19. 10:08:50

Az áruk, javak, emberek szabad áramlása uniós alapelv.

AZ unió lényegét nem értik meg ezek a barmok!

Kimegyek Párizsba vagy Berlinbe és kölcsönzök egy kocsit, mert
1. ezt simán megtehetem az unió miatt
2. ott olcsóbb vagy más a kínálat
3. vagy egyszerűen ehhez van kedvem

mln49 2012.01.19. 10:15:21

@ps3peter: Ez önmagában elég volt nekik? Vagy lekérdezték, hogy van-e magyar címed?

Jóska Pista 2012.01.19. 10:17:34

@Rocko-:
"- nem winkler tulajdona az autó."
És? Winkler által felhozott rosenheimi tartósbérlők sem saját tulajdonú autóval járnak.
"- nem életvitelszerűen használja, hanem teszteli."
A törvény szerint 1 (egy) napig használhatsz egy ilyen autót. Saját névre szóló engedéllyel.
A tesztelés pedig pont olyan felhasználás, mint a szórakozásból vezetés.

Látom nagy a sötétség az ügyben.

De értem én, Winklert szeressük, a gazdagokat meg utáljuk. Ezért Winkler mit tudja tenni szegény, a gazdag meg adócsaló mind.
Nincs ezzel semmi baj, Alekoszért is rajong a nép.

Jóska Pista 2012.01.19. 10:23:42

@D4D:
Ha a járművet Magyarország területén kívüli rendszeres munkavégzés érdekében használja, akkor vezethet Magyarországon is külföldi rendszámú autót. Legyen nála a külföldi céggel kötött munkaszerződés, esetleg egy irat, amiben a főnöke igazolja, hogy külföldi munkavégzéshez használja az autót.

Labasmaz 2012.01.19. 10:30:33

@Jóska Pista: Milyen nyelven és ki vagy mi által hitelesítve? És azt honnan tudod biztosan, hogy ez elég a rendőrnek...? Mert leírva ezt még sehol nem láttam egyértelműen, fehéren feketével, csak olyan tippelés szintjén, mint a tied. Igen, az elv valóban ez, de hogy az új jogszabály alapján ebből mit kerekít ki az igazoltató rendőr, az a marha nagy kérdés.

Illetve, mint már mások leírták, az egész EU alapelve az lenne, hogy fel sem merülhetne senki esetében, miért van tetszőleges másik EU-tagállam rendszáma az autóján... :-(

Labasmaz 2012.01.19. 10:50:42

kurier.at/wirtschaft/4481581-aktion-scharf-bei-auto-importen.php

A translate.google.com segít, aki nem ért németül.

Röviden annyi, hogy akinek állandó lakcíme van Ausztriában és osztrák adórezidens, annak az autója is "Ausztriában van otthon", így legyen osztrák rendszáma is hozzá. Akit megfognak, kényszerrendszámosítás + adócsalás (gépjárműadó ill. a regadó ottani megfelelője) + bírság.

Ők is 10 ezres darabszámot sejtenek, arrafelé is sokan járnak szlovák, cseh, német rendszámmal amúgy. Alapos gyanú esetén rendszámot is levehetnek, de még a magán garázsba is benézhetnek.

Jóska Pista 2012.01.19. 10:52:39

@Labasmaz:
Velem felesleges vitatkoznod, se jogász, se rendőr nem vagyok, csak olyan ember aki el szokta olvasni a törvényt.

Abban pedig szó szerint ez van: "nem kell alkalmazni, ha a járművezető" "a járművet Magyarország területén kívüli rendszeres munkavégzés érdekében használja". (a nem kell alkalmazni a magyar rendszámra vonatkozik)

Elgondolkoztam, hogyan igazolhatod a külföldi munkavégzéshez tartozó használatot, fentiek jutottak eszembe.

Labasmaz 2012.01.19. 11:40:08

@Jóska Pista: Az a régi törvényben van, amihez képest most jött egy új jogszabály. A régi alapján egyértelmű volt, mi a helyzet, ebbe rondítottak most bele és szivatják a népet. Az új törvényről azonban senki semmi biztosat nem tud, nem mer vagy nem akar mondani. Így hát hiába van papírforma szerint szépen igazad, ha a rendőr leveszi a rendszámod, téged meg 2-4 kilóra, mehetsz a jóistenhez panaszra...

átlátó 2012.01.19. 11:46:42

@Labasmaz: Köszönöm jóságos kérdésedet, .uszáj bevallanom, hogy jól esik az érdeklődésed. :)
Kicsit kapar most a torkom, szedek "C" vitamint 500-as kiszerelésben, meg szoptatós tablettát is nyomatok... de legjobb a szűkbeszédű, székely származású, Magyarországon született,osztrák állampolgárrá alakult és valóban nem fogazó babám húslevese, amibe néhány csilit is beleerőltettem. Na, ez leszedte a torkomról azt, amit a Komár nagy herákolással és gondosan golyóvá formálva szokott a szabadba transzportálni két sikeres sláger előadása közt... meg az is segít, hogy nem Dundika slágereit hallgatom amikor hallgatok.
A fentiek nem feledtetik velem, hogy akik ezt a "törvényt" megalkodták, azok rosszabbak az ávósoknál is, pedig azoknak valóban vastag volt a nyakuk. Hintaló ez mind.

Egyasokkozul (törölt) 2012.01.19. 11:51:07

Tudja valaki, ki hozta ezt a teljesen életszerűtlen törvényt? Nem találom a felelőst.

aFx 2012.01.19. 12:19:37

@mln49: 3 hónapra lehet csak ideiglenes külföldi tartózkodást bejelenteni, utánna lejár. viszont mivel eun belül 3 hónapig úgyis az ember maradhat egy másik országon belül, ez inkább csak jelzés értékű.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.19. 12:27:03

@Büszke_troll: Intézkedésről jegyzet. Amiben vagy az van, ami történt, vagy nem.

övön alul 2012.01.19. 12:52:11

@Labasmaz: Én úgy tudom hogy január elsejátől él ez a törvény. És az autós társadalomnak a megfelelő szervezeteken keresztül már az előkészítéskor kellett volna tiltakoznia. De a kárörvendés erősebb volt mint a józan belátás. Az mondjuk már csak hab a tortán, hogy a törvényt az sem ismeri, akinek a szakmájába vág, inkább tételesen felsorolja a szabálytalanságait.

övön alul 2012.01.19. 12:56:36

@corkscrew: Ha Szegedről jövet, éjfél után 5 perccel megállít a rendőr, ugye van aznapi meghatalmazásod, amit Szlovákiában állítottak ki?

árnyékra vetődök 2012.01.19. 13:02:56

@Labasmaz: Rádióban is mondták, magyar nyelvű eredeti vagy hitelesített fordításnak kell lennie az autóban, mert az nem életszerű sehol a világon, hogy az igazoltató nyelvzseni legyen!

Labasmaz 2012.01.19. 13:06:43

@árnyékra vetődök: Ha nem nyelvzseni, bemutatom a megfelelő embernek, aki tud a nyelven. De az sem életszerű, hogy eredeti példányban kérnek hiteles fordítással + diplomáciai felülhitelesítéssel olyan dokumentumokat, amelyek nem könnyen pótolhatóak, ha megsemmisülnek vagy elvesznek. Ilyeneket egyszerűen nem tart az ember a kesztyűtartóban!

Viszont ott a police.hu link: utólagos bemutatásnak helye nincs! Ami, lássuk be, szintén nem életszerű, hiszen olyan papírokat kérnek, amik nem az autó hivatalos tartozékai, mint mondjuk a forgalmi.

McKinney 2012.01.19. 13:18:23

Jó dolog az unió, már most is élvezhető néhány kézenfekvő előny. Szabad mozgás, vámmentesség, stb. De be kéne fejezni a projektet, különben sose lesz vége ennek a töketlenkedésnek. Mert jelenleg pl. ebben a rendszámügyben valahol mindkét oldalnak igaza van. Annak is aki ott regisztrál hajót autót céget stb. ahol a legkevesebbe kerül, mert megteheti és jogosan, és a szegény tagállamoknak is, amik kétségbeesetten küzdenek az adóbevételeikért. Persze itt is igaz a "sokat markol de keveset fog" mondás.
Visszatérve oda, hogy be kéne már fejezni az Európa projektet, vagy megcsinálják(juk) az USE-t (európai egyesült államok) ahol minden közös és egy: jogrend, pénz, kormány, hatóságok, kötelező közös nyelv, legalább a hivatalos ügyintézéshez, vagy az egész megmarad a bohóckodás szintjén, mint pl. ez a rendszámosdi.

mln49 2012.01.19. 13:51:55

@aFx: Elvileg a 3 hónapnál rövidebb ideig-et nem is kell bejelenteni, csak az azt meghaladót!
Legalábbis az eu vonal alapján: "Amennyiben egy magyar állampolgár három hónapot meghaladóan tartózkodik egy másik tagállamban, a kiutazás tényét be kell jelenteni az illetékes magyar települési önkormányzat népesség-nyilvántartó irodájánál (okmányiroda). A kijelentkezés tényéről a népesség-nyilvántartó igazolást állít ki. A hazatérést szintén ennél a szervnél kell bejelenteni." www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=1321

Jóska Pista 2012.01.19. 14:02:58

@Labasmaz: tudnál adni valami linket erre az új törvényre,mer nekem a jogtár az én általam idézettet hozza hatályosként.

Szó szerint ez van benne: (bocs ez egy kicsit hosszú)

A külföldi rendszámmal ellátott járművek belföldi üzemeltetésére, használatára vonatkozó sajátos szabályok
Tv. 25/B . § (1) A közúti forgalomban a 25/A. §-ban meghatározott jármű a közlekedési igazgatási hatóság által kiadott magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt, amennyiben:
a) az üzemben tartója e törvény rendelkezései szerint belföldi üzembentartónak minősül vagy
b) vezetője Magyarország területén lakóhellyel rendelkezik.
(2) Az (1) bekezdés a) pontjában foglaltakat nem kell alkalmazni, ha
a) 196 az üzemben tartó olyan nem természetes személy, amely rendszeres tevékenységét a külföldön bejegyzett telephely (fióktelep) szerinti országban végzi,
b) a jármű tulajdonosa a jármű forgalomba helyezését a közlekedési igazgatási hatóságnál már kezdeményezte.
(3) A (2) bekezdés b) pontja alkalmazása során forgalomba helyezés kezdeményezésének minősül a jármű származás ellenőrzési nyilvántartásba vétele is.
(4) Az (1) bekezdés b) pontjában foglaltakat nem kell alkalmazni, ha a járművezető
a) szokásos tartózkodási helye nem Magyarország területén van,
b) a járművet egy napnál rövidebb ideig használja Magyarország területén és a használathoz az üzembentartó a jármű birtokba adása időpontjának megjelölésével írásban hozzájárult,
c) a járművet Magyarország területén kívüli rendszeres munkavégzés érdekében használja.
(5) A (2) és (4) bekezdésekben meghatározott feltételek fennállását az ellenőrzés során a jármű üzemben tartója, valamint a jármű vezetője közokirattal vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal köteles igazolni.
(6) Az ellenőrző hatóság az (1) bekezdésben meghatározottak megsértéséről a jármű hatósági engedélyében feltüntetett, a jármű tulajdonosára és az üzemben tartójára vonatkozó adatok, valamint a jármű azonosító- és műszaki adatainak továbbításával értesíti az állami adóhatóságot is.

Megjegyzés: Ezt a 2011. évi XCI törvény 51§ iktatta be, hatályos 2011.09.01-től.

De a rendőrség honlapján is ez van.
www.police.hu/nyitooldal/cikkek/orf20110909.html

Labasmaz 2012.01.19. 14:16:28

@Jóska Pista:

Te magad idézed: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=98800001.TV

Ez előtt, azaz szeptember 1. előtt nem volt gond a küldölfi rendszám használatával. Azóta van. Erről vitatkozunk jó ideje.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.01.19. 14:22:08

@sunblind: erre majdnem azt mondtam, hogy az évszázad legszórakoztatóbb posztja.

Amiért mégsem kap aranyglóbusz díjat, az az, hogy eléggé kamuszagú. De a rohamdroid meg az ívgeometriai violens kifejezésekért kapsz egy kisötöst.

Az a baj ezekkel a jólhangzó szövegekkel, mint rtf, meg prokopp tanárúr, hogy hamar elcsépelődnek.

corkscrew 2012.01.19. 14:41:16

@D4D: mert mivelhogy a cég külföldiában van bejegyezve, igy igen.

corkscrew 2012.01.19. 14:42:56

@övön alul: olyan meghatalmazásom van, ami nincs időhőz kötve(korlátlanul használhatom az autót). Egy második országban nem kell ismerni a magyar idióta jogszabályokat.

Passionata 2012.01.19. 14:49:52

@corkscrew:
keves lesz,csak az egynapost tudjak ertelmezni

Rocko- 2012.01.19. 14:55:54

@Jóska Pista: "És? Winkler által felhozott rosenheimi tartósbérlők sem saját tulajdonú autóval járnak."
az egy másik kérdéskör.

"A tesztelés pedig pont olyan felhasználás, mint a szórakozásból vezetés."
tehát nem életvitelszerű.

biga156 2012.01.19. 15:18:03

Itt van a rendőrség (természetesen nem hivatalos, nehogy hivatkozhass rá. Van egyáltalán valahol hivatalos jogértelmezés, vagy direkt hagyjnak benne több féle módon értelmezhető dolgot? ) leírása a dologról. Jelzem ez alapján alig akad olyan ember, aki képes 100%-ban felkészülni a egy igazoltatásra. Eleve egy rakás eu országban nincs lakcímigazolás stb.:

www.police.hu/nyitooldal/cikkek/orf20110909.html

SomeSeed 2012.01.19. 15:19:52

@streetsta: "Csak én azt hittem, hogy az ilyen sötét időknek vége. Tévedtem."

De még mekkorát tévedtél. Jelenleg fény nem az alagút végét jelzi, hanem a vonatot...

biga156 2012.01.19. 15:22:56

@biga156: ja, persze a tv alapján ha nincs lakcímed, akkor nem vonatkozik rád a tv. De ilyet nem tudsz tenni, csak ha a személyidet is leadod :) Ez annak fényében is érdekes, hogy állítólag több mint 200.000 ember honosította az elmúlt évben magyar állampolgárságát (Ukrajnából, Romániából stb), akik viszont kapnak magyar személyit, de nem lesz magyar lakcímük, így természetesen járhatnak pl ukrán rendszámmal. Én, mint eleve Mo-ra szültetett ezt nem tehetem meg.

hpapagaj 2012.01.19. 15:33:22

Ennyi bazmeg, szép magyar valóság.

Blogerovac 2012.01.19. 15:35:19

Le kellet volna lőni a Winklert mielőtt elkezd okoskodni, aztán egy illegális rendszámmal mászkálóval kevesebb ;)

Cro166 2012.01.19. 15:59:07

@Labasmaz:
Azt nem lehetne, hogy csak úgy befizetjük az árát, és maradhat a régi? Nekik is jobb, nekünk is..legalább az időnk megmarad... a pénzhez meg hozzájutnak! (Valaki adhatna már egy jó tanácsot annak aki ezeket kitalálja...pl.hogy tudná teherbe rakni a kedves közeli hozzátartozóját.)

vomit 2012.01.19. 16:27:02

@Labasmaz: +1, eppen be akartam ezt kopizni

Jóska Pista 2012.01.19. 16:54:48

@Labasmaz:
ott pont az van amit bemásoltam.

De közben kiderítettem mi változott január elsejétől. Bérleti szerződéssel nem 30, hanem csak egy napig használhatsz ilyen autót.

Egyébként a rosenheimi tartósbérlők teljesen jogszerűen használhatják a német táblát Magyarországon, úgyhogy hiába bassza Winkler szemét.

Egyszerűen befizeti a regadót, (euro 5 autónál ez max 400 ezer, ami nem tétel), bejelenti a NAV-nál a kocsi rendszámát, alvázszámát, valamint a bérbeadó és bérlő adatait, hogy meg tudják itthon is büntetni tilosban parkolásnál, és ezt a papírt a kocsiban tartja, hogy a rendőr is tudja ellenőrizni.

Úgyhogy felesleges irigykedni a német táblás Porsche 911-re, lehet hogy teljesen törvényesen fut nálunk.

sunblind 2012.01.19. 17:21:42

@wannabe_biker:
őszintén mondom, ez nagyon megvisel. nem tudom, hogy fogok ma aludni.

Globetrotter2014 2012.01.19. 18:48:09

@Jóska Pista: olvasd már el a cikket. Ez egy tesztautó. Nem került forgalomba. Max pár napot tartózkodik az országban. A cikk szerzője pedig nem sajátként használja, hanem prübakörre vitte el.

Mégis hogy képzeled el a működését egy ilyen tsztflottának? Hetente minden országban befizetnék a regadód/átírást?

Ez a szabály igy alkalmazva olyan mintha belépési vámot szednének minden külföldi rendzsámú autótól...

elviho 2012.01.19. 20:01:47

Ha még valaki jár erre, ha a Magyarországon vett autót regisztráltam át külfödre, és tudom igazolni, hogy az autó eredetileg Mo-n lett forgalomba helyezve, ergó megfizettem a regisztrációs adót, az vajon elég? Ezt is beleírhatták volna a törvénybe, persze azon nem segít, aki külföldön vesz autót. De ha a cél a regisztrációs adó behajtása, akkor elég kézenfekvő, hogy arra nem vonatkozik, aki egyszer már (Magyarországon is) befizette.

Jóska Pista 2012.01.19. 20:12:31

@ZF2:
Olvastam.
Nincs a törvényben olyan kategória, hogy tesztautó. Ha lesz, akkor szabályosan fogják használni. Jelenleg 1 (egy ) napig használhatod szabályosan. Nem háromig. Azt hogy milyen, egy nap alatt is megtudod.

Ha egy tesztelő minden héten másik német rendszámú kocsival jár munkába, moziba, kirándulni, ugyan miben különbözik egy tartósbérletes autóhasználótól?

De most néztem a TC-on a tesztet a Q3-ról, magyar rendszám volt rajta. Szóval megoldható a hazai rendszám.

Nyugodj meg, nem maradsz le emiatt egyetlen tesztről sem, majd írnak előre minden napra napi szerződés, oszt jónapot.

Csak ebből a helyzetből ne ekézzük már a többieket, mert nem különbözünk tőlük.

Kopi3.14 2012.01.19. 23:06:09

Urak!

Ez a jogszabály alkotmányellenes, meg EU-s, ENSz, s sok egyéb jogszabállyal, államközi megállapodással ellentétes, ami az emberi méltóságot illeti: alapból bűnözőnek titulál, ha külföldön élek, s hazautazom. Az EU-s szabályozást meg lusták a dicső megválasztottak elfogadni. Dögöljön meg az összes, ha megyek haza és nyaggatnak, akkor lesz ebből EU-s per, meg minden egyéb, ártérítéssel. Meg feljelentés magyar, illetve német rendőrségen is.
Jármű német rendszámos, tizensok éves kiskocsi.

Kopi3.14 2012.01.19. 23:09:43

@Jóska Pista: Ha nem a te tulajdonod az autó, akkor nem is jelentetheted be. Hiteles autót csak a bank engedélyével vihetsz másik országba papírozni. S van még ezer dolog, ami keresztbe tesz ennek a törvénynek. Pl. eleve az, hogy ott kel bejelenteni az autót, ahol az év többségét tölti, nem lehet naponta átpapíroztatni innen oda, onnan meg vissza.

dennisthemenace 2012.01.19. 23:25:39

@Labasmaz: Aki fél évre jon ki, az nyilván nem megy haza angol kocsival.

Globetrotter2014 2012.01.20. 00:05:48

@Jóska Pista: A Q3 ból eladnak kb annyi autót nálunk mint infinitőből egész európában, raádásul a regadó sem egy liga...
ELég aránytalan a dolog, pár napos tesztútért 2-3 millás regadó...

A törvényben nincs benne a tesztató, meg egy csomó egyébb élethelyzet hiányzik. Kiküldetés, lakcím nélküli külföldi tartózkodási engedéy, és még sorolhatnám. Bizhtos van hasonló megoldás európában csak a gyakorlatban teljesen más az alkalmaása.

GYakorltatilag nem csak totálisan mellőz jogbiztonsgot, de jogilag leheteten helyzetbe tereli a külföldön élőket. Nem hiszem hogy ennyire leheteten szabáylaokat alkalmaznak más tagállamokban, mégha a követelmények hasonlóak.

Megint ott tartunk hogy a legálisan hazsnálókat büntetik, de a valóban üldezendő megoldásokanak utána sem mennek...

D4D 2012.01.20. 00:33:33

@Jóska Pista:

Szerinted egy dabasi rendőr mire megy egy szlovák munkaszerződéssel?

D4D 2012.01.20. 00:36:22

@aFx:

3 hónapra lehet csak ideiglenes külföldi tartózkodást bejelenteni, utánna lejár.

MARHASÁG!!!

D4D 2012.01.20. 00:37:26

@corkscrew:

Jut eszembe: EU-n belül nem kell meghatalmazás!

D4D 2012.01.20. 00:38:59

@árnyékra vetődök:

magyar nyelvű eredeti vagy hitelesített fordításnak kell lennie az autóban

- Az Unióban az Unió valamennyi hivatalos nyelve használható hivatali ügyintézés folyamán, tolmácsot a hatóságnak kell biztosítani.
Németországban már veszítettek ezért hivatalok pereket.

D4D 2012.01.20. 00:43:37

@elviho: Ilyen esetben akár vissza is adhatnák......

Labasmaz 2012.01.20. 14:07:11

@dennisthemenace: Miért ne? Én is hazajöttem vele anno...

MGT 2012.01.22. 16:10:04

Örülök, hogy egy ismertebb arc le meri írni a véleményét nyíltan. Talán ez sokakat sarkall arra, hogy ne húzzák be fülüket farkukat ha rendőrrel találkoznak MERT EZ NEM NORMÁLIS!

Huszonéve járok Magyarországra (Magyarországon) külföldi rendszámos autóval és nem vagyok magyar állampolgár. A huszonév alatt nagyon sok elképesztő rendőri atrocitás ért és szinte mindegyik esetben a helyzet hasonló volt mint a leírtakban. Mivel szabályosan közlekedek így soha nem tudtak semmiért megbüntetni bárhogy is próbálkoztak és egyszer sem kellett lefizetnem egyiket sem. Volt pár sztori, gondolhatjátok...

Botrányos a rendőrök viselkedése, megalázó és intim dolog, hogy még mindig az Anyám nevét kérdezgetik. Ez is a komcsi megfélemlítés megmaradt darabkája és nálam azonnal kiveri a biztosítékot ha ezt kérdezik.

A csomagtartót nem nyitom ki csak ha megmagyaráznák egyszer a miértjét: ezt még nem tudták megmagyarázni normálisan mert nincsennek hozzászokva, hogy a megfélemlített magyar állampolgárok vissza merjenek kérdezni. Az autóba ülő utasokat sem igazoltathatják csak ha erre alapos okuk van és indokolniuk kell!

Nem normális helyzet, hogy az adófizetők pénzét a logikátlan és felesleges ellenőrizgetésekre fordítják és közben meg azt szajkózzák, hogy nincs pénz. Nemrégiben vasárnap az Alföldön 50 km-es szakaszon 7(!) ellenőrzést láttam bár semmiféle rendkívüli esemény nem történt abban az időpontban. Ilyen sehol nem fordul elő Európában csak itt.

Huszonév alatt képtelenek voltak tisztességessé válni és a kivételek nagyon-nagyon ritkák. Lehet tanítják a rendőrsuliban, hogy kakidarabnak nézzék az embereket. A magyar rendőrök túlnyomó része nem elhivatottságból ment rendőrnek hanem mert lusta, tisztességtelen, naplopó népség aki a korai nyugdíjazására számított.

Szégyelljék magukat a magyar rendőrök, a dilettáns vezetőik és remélem farkasszemet nézhetünk hamarosan mert sokkal jobban fogok készülni a találkozóra mint 2006-ban!

nemrut 2012.01.26. 09:02:44

mért lesz valaki Kulcsárból Winklerré??? Valaki tudja a választ?

Index Elek 2012.01.26. 20:16:38

Átkerült a svéd rendszám a kocsira, forgalomba is lett helyezve. Ha nyáron megyek, akkor majd lehet tapasztalatot gyűjteni. Ha elkezdenek szórakozni a rendszámmal akkor onnantól csak svédül leszek hajlandó megszólalni.

De változatlanul tartom, hogy ha normálisan áll hozzá az igazoltatáshoz az ember akkor a rendőr is normálisan kezd. Nem feltétlenül kell embereknek egymás farkasainak lenni.

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.26. 20:47:35

@Index Elek: fú de gecimenő vagy!feltétlenül a tudtunkra kellett adjad,hogy akkómostmántesvédvagyésérinthetetlenésleereszkedelközénkhajólviselkedünk..
szánalmas barom.

Index Elek 2012.01.26. 22:17:22

@mifolyikittgyöngyösön??:

Köszönöm szépen, pontosan ezért írtam be. Ja nem. Hanem mert megígértem, hogy majd beszámolok a kinti forgalomba helyezés menetéről.

A hozzászólásod valami mást is akart még közölni, vagy csak a felgyülemlett feszültséget szándékoztad rajtam levezetni?

Mert kötekedésnek elég gyenge volt :-)

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.27. 00:20:32

nem,csak a véleményemet írtam le.Elég undorító,hogy a külföldön élő magyarok ellenállatatlan kényszert éreznek arra,hogy virtuálisan hányjanak haza,hangoztatva micsoda szar ország ez,milyen pöcegödör.Azt elfelejtik,hogy ennek a "pöcegödörnek" köszönhetik az életüket.Kíváncsi leszek,hogyha esetlegesen kilépümk/kitesznek az unióból,és a nagy többségnek haza kell majd térni,akkor mekkora lesz a pofa..

Index Elek 2012.01.27. 06:09:20

@mifolyikittgyöngyösön??:

Na, ez már diskurzus. Meglepődtem, hogy lehet beszélgetni is, örülök neki.

Nem szándékom sem valóságosan, sem virtuálisan behányni Magyarországra. Nem hangoztattam azt sem, hogy pöcegödör lenne. Inkább úgy tekintem, hogy ha valaki külföldön él az "egyfajta kulturális nagykövet" akarva-akaratlanul is, tehát igyekszem jó képet adni az országról. Legyen az kötetlen beszélgetés, magyar rendszámmal autóvezetés vagy akár csak bármilyen emberi megnyilvánulás.

Attól, hogy valaki külföldön él még nem szűnik meg magyarnak lenni. És minél jobban próbálkozik valaki "külföldi" lenni annál jobban kilóg a lóláb.

Én magyarnak születtem, úgy is élek és úgy is fogok meghalni majd. Az, hogy éppen melyik országban teszem mindezt irreleváns. Nem leszek soha svéd, de német és francia sem. Még akkor sem, ha odaköltözök évtizedekre.

Ha odaáig fajul a dolog, hogy Magyarországot kivágják az EU-ból (nem hiszem), akkor semmi nem lesz. A cégem el tudja intézni a munkavállalási papírokat akkor is, mivel elégedettek a munkámmal ezért egyszerű adminisztráció után menne minden tovább a maga menetében. Ha pedig már állampolgárként történne ez, akkor meg teljesen mindegy.

Nem hiszek benne, hogy akármilyen lejáratókampánnyal ki lehet Magyarországot ebrudalni az EU-ból. Ez egy kampány, le fog futni és ki fog derülni, hogy akik futtatják azok valós érvek nélkül hazudoznak. Magyarország marad EU-tag, legfeljebb még rugdosság egy ideig bizonyos érdekcsoportok megrendelésére.

Index Elek 2012.01.27. 06:26:54

Már egy ideje azon dolgozunk asszonnyal (leginkább ő, én segítem), hogy beinduljon egy cég ami Magyarországra visz külföldieket, ott költsék el a pénzüket (ne Bécsben vagy Prágában), ott teremjenek új munkahelyek. Ha magasról tojnánk Magyarországra akkor nem erőlködnénk ennyit.

A svéd magán autóimportról meg majd írok egy összefoglalót, csak letisztázom előbb hogy miként is voltak a lépések.

nemrut 2012.02.02. 16:43:07

Index Elek!

Nagyon érdekelne ez a svéd forgalombahelyezés mert a nem túl távoli jövőben én is arra kényszerülök, hogy svédországban dolgozzak. Tudnál róla írni?

Nagyon köszönöm!

Index Elek 2012.02.02. 17:18:30

Igen. Fenn van minden a neten, a Transport Styrelsen holnapljára menj fel és olvasd el az útmutatót.

Dióhéjban:

0. Ha EU-s forrásból származik a kocsi, akkor nagyon egyszerű dolgod van, ellenkező esetben viszont nagyon nem. Ha EU-s, akkor nincs szükség CoC dokumentumra (típusengedély, certificate of conformity) például. És vámot sem kell fizetni.

1. Bejelentkezel eredetiségvizsgálatra. Ez 700 SEK kapásból. Be kell küldeni eredetiben (!) a törzskönyvet, a forgalmit. Ezeket soha nem is adják vissza utána. Ezen kívül másolatban be kell küldeni az adásvételit (ki lehet takarni az árat), valamint minden vásárlással kapcsolatos okmányt.

Ezt elbírálják valamennyi idő alatt. Ha mindent beküldesz egyben akkor pár nap. Ha komplettálni kell, akkor hetek.

1.1. Ha elkezded ezt a folyamatot, akkor nem mehetsz többet a kocsival. Kivéve, ha extra 450 SEK értékben rendelsz ideiglenes forgalomba helyezést is. Ekkor kapsz egy spéci rendszámot. Erre kell kötni egy spéci biztosítást, jó drága. Én ezt kihagytam, nem mentem a kocsival.

2. Ha lefutott az első pont akkor bejelentkezhetsz műszaki vizsgára. Ez is le van írva a honlapon részletesen. Kábé 1400 SEK, itt jól megnézik a kocsit. Ez gyorsan megy, nekem már aznapra is lett volna időpont akár.

Érdemes egyből megcsinálni a rá következő kontroll műszakit is, mert különben vissza kell menni pár hét múlva. Ez extra 300 SEK. Egyben tehát a kettes pont 1700 SEK.

A vizsgára odamehetsz kocsival, de a legrövidebb úton csak. Addig valami alap biztosítás jár neked, de tudd igazolni a rendőrnek, hogy vizsgára mész.

3. Ha megvan a műszaki akkor kapsz rendszámot, erre már köthetsz is biztosítást. Van simán kötelező, fél és egész. Csak alkuszon keresztül megy, neten nem tudsz import kocsira kötni. Vagy felhívod az összes biztosítót magad.

4. Kiküldik a postaládába a rendszámot. Felszereled.

5. Neten vagy telefonon forgalomba helyezed a járművet, innentől mehetsz vele megint. Be kell fizetni a járműadót is, nekem 690 SEK volt az első adag.

6. A megkötött biztosítást elkezded fizetni, rögtön kötéstől aktív már, kábé 1 hét múlva jön a számla.

Ennyi az egész. Összeszámolva tehát: 700+1700+690+biztosítás. SEK a mértékegység. Forintban olyan 102.000 HUF. Mindenki döntse el, hogy drága-e.

Annyit még, hogy ha import célból hozol be kocsit, akkor a határ átlépésétől számítva 7 napod van rá, hogy átreggeld. Ha bekéred az eredetiségvizsgálatot akkor "elárulod" ezt a szándékodat, tehát onnantól nem ajánlatos furikázni. Viszont EU-s jog szerint ha jól tudom mehetsz fél évet külföldi rendszámmal, feltéve hogy a kocsin van műszaki és EU-s biztosítás. Nekem a magyar hatóságok lassúsága miatt majdnem kifutott az EU-s biztosítás, nem jött időben a törzsköny.

A kocsi legyen jó állapotban, mert különben kivágják a műszakiról. Mutyi nincsen, ha jó akkor átmegy. Ha nem jó akkor nem megy át.

Index Elek 2012.02.03. 19:42:42

@nemrut: Szia! Lásd a választ az előző hozzászólásban.

alfa752 (törölt) 2012.02.16. 12:00:54

@átlátó: Szia.
Nekem is volt ilyen meghatalmazásom.Német rendszám.
400 ezer ft büntetés.Most perre megyek.

alfa752 (törölt) 2012.02.16. 12:07:10

@Dr. Robin Masters: A Magyar rendőrség ennyire képes.Szánalmas,és megalázó.

átlátó 2012.02.16. 13:36:22

@alfa752: Akko' Sieg Heil! Ezzel a győzelemre való hitet támogatnám, ne úgy vedd.
Ilyen esetben három dolog van szerintem.
a.) Fizetsz, de nem akarsz, ez már biztos.
b.) A bürokrácia a maga személytelenségével és útvesztőivel elfárasztani, kifárasztani, bedarálni akar, - majd látod meddig tartod magad egyenes állásban. Ha egyszer belecsapsz, három napi hidegélelem mindig legyen nálad, meg védőital is.
c.) Egyszer csak arra ébredsz, hogy a postás ver föl álmodból kétszer is csöngetve és egy megszüntető határozatot kézbesít.
Ez utóbbihoz kívánok sok kitartást és visszatérek egy Sieg Heilre. Mert a győzelem az fontos ilyen esetekben is.
Megjegyzem, az általam használt fölhatalmazásba beírtuk, hogy addig érvényes, ameddig a forgalmi engedélyt föl tudom mutatni, mert nem akarunk 30 naponként egy újat írni még akkor sem, ha akár biankó formátumban is tarthatnék néhányat magamnál.

alfa752 (törölt) 2012.02.16. 14:37:10

Ez jó volt amit írtál. Tényleg köszönöm.
Amúgy teljesen magam alatt vagyok:(
A c verzió jól hangzik és azt szeretném kiharcolni.

Ezeket a rohadék tetűket nem érdekelte,hogy érvényes volt a meghatalmazás 2011 dec 12-től 2012 január 12.-ig.
Vigyázz !! ténylegesen minden áldott nap kell új meghatit kitölteni.Csak 24 óráig érvényes.
Ezt egyszerűen lehetelen és baromság is betartani.Elembeteg agyszülemény az egész.
Sajnos lekurvaanyáztam a rendőrt és ráadásul ő volt az ügyben aki kiszabta a büntetést.Pedig kértem elfogultságra való tekintettel vegyék el tőle az ügyet.

Bambulka 2012.05.13. 13:42:03

Azért robotpilótának hivni egy nőt...gáz.
süti beállítások módosítása