HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Itt is megy a vetítés

2012.01.21. 06:15 Tcomment

Címkék: navigáció igo

Kifejlesztettek valamit, amiről lehet, sosem derül ki, hogy használjuk. A háttérben zajlanak a legnagyobb dolgok.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr903603169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dmwd 2012.01.21. 21:50:12

Olyannal is foglalkozhatnának egy kicsit, hogyha 130-cal átvágok egy szántóföldön, akkor legközelebb már magától rájöjjön az a kis görcs a szélvédőn, hogy ott bizony autópálya lett.

Hypo-100 2012.01.21. 21:50:18

Szerintem a Citroënben inkább középtájon van az r betű nem a legelején.

Szobadísz 2012.01.21. 22:28:00

Tényleg kell egy autóba ennyi sok szar kütyü? Okostelefont interaktívan összeismertetni a műszerfallal?
Aztán ha hív az anyósom, akkor a HUD kivetíti a képét a szélvédőre? Hologramosháromdében?
Na neeeeeeeeeeeee!
Ha meg "benézek" egy STOP táblát, majd ráfoghatom a navigációra?
Nem lehetne egyszerűen csak eljutni A-ból- B-be anélkül, hogy az autó műszerfala ne hasonlítson egy NASA vezérlőkozpont és Hajdú Péterék karácsonyfájának az egyvelegére?
Csak kérdezem?

Hátezmi 2012.01.21. 23:03:39

@Szobadísz: Mélységesen egyetértek....de hát el kell valahogy adni az új autót!!!

...mi hálátlanok, majd akkor értékeljük??? ez a sok új csodát, ha már nem lesz benzin, csak elektron...

Rocko- 2012.01.21. 23:32:01

@Szobadísz: eddig is megtehetted, és ezután is megtehed, hogy ezek nélkül közlekedj.
arra viszont figyelj, hogy ha neked nincs igényed erre, az nem jelenit azt, hogy másnak se.

Szobadísz 2012.01.22. 00:22:03

@Rocko-:
Igen!
Már a cikk olvasása közben is volt egy halvány érzésem, hogy ez a fejleszés nem nekem szól:-)
Tudom hogy vannak emberek,- gombmániások,mindig mindent folyamatosan babrálósak, tekergetősek - akiknek ez tetszik. Látom reggelente a sok navigációs munkábamenőt akik GPS nélkül valószínüleg nem találnának be a munkahelyükre, iskolába-ovodába, vagy a Lidl parkolóba.
A marketingduma szerint pedig, ha nincs tele az autód ezekkel a vackokkal, akkor lúzer vagy. De minimum buzi.

rbalint88 2012.01.22. 01:37:10

vw új navigációs rendszere is már azt hiszem igo alapú. ami egyben azt is jelenti, hogy ér is valamit. rns 510 vagy mi. golf6tal jött ki. okos cucc.

egyébként meg navigálni bőven elég egy jobb okostelefon.

egyébként a frusztrált apukák, műkörmös milfek és sietős tiborok megregulázása érdekében hasznos lenne egy olyan rendszer, ami úgy működik, hogy városon belül bemondod a címet és az autó odavisz magától, balesetmentesen, mint az én a robotban. tudnám szeretni. nincs dugó, nincs stressz a gyökerek, tötymörgők stb miatt. a normális autókkal meg lehet lókosztért csapatni a pályákon.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.01.22. 03:38:55

Hát ez nagyon nagy! Még kiszúrja a rendszer a jó csajokat :D ez amúgy tetszik, h telefonról vezérelhetem a klímát! Mondjuk nem lenne semmi, ha az állófűtést bekapcsolhatnám a házban! Mire kimegyek, már meleg van...

akira2 2012.01.22. 07:42:25

"Még kiszúrja a rendszer a jó csajokat"

Ez meg semmi! Majd, ha nem csak kiszurja, de meg is dugja oket, akkor az lesz am a valami... :)

Es meg erre allami tamogatast is kaptak... No, ezert aztan sosem lesz igo-m, a csajokat ki tudom szurni allami tamogatas nelkul is... :)

Mészáros Laci 2012.01.22. 09:34:07

igen, a jócsajfigyelő + a táblafelismerő és adatbázisban rögzítő rendszer kombinálása lenne a legjobb. például egy adott napszakban adott környéken járva felismeri azt a feszes segget, amit hátulról megcsodáltam, és kiderült hogy egy meleg pasié, és figyelmeztető jelzést ad, nehogy dudáljak.

Mészáros Laci 2012.01.22. 09:35:06

@akira2:

nekem az az érzésem, hogy a jócsajfigyelő rendszer csak az újságíró ötlete volt :-)

Mészáros Laci 2012.01.22. 09:39:20

@dmwd:

ez nem akkora nagy újítás, viszont úgy kevesebben vennék meg a térképfrissítéseket.

tudod, az isten a pénz lett, sorban nyílnak a bankok és az jelenti a rangot, hogy mennyire állat az autód, mekkora mellű a nőd, és hogy meddig bírod feltekerni a kocsiban a hangerőt.

dagger 2012.01.22. 12:10:43

Lehet hgy az igo magyar, de a cég többségi tulajdonban izráeli, ha jól emlékszem...innentől máris léphetünk tovább a támogatások, lóvék, millió, csilliárdok téma felé :D

Szobadísz 2012.01.22. 12:39:22

Sok elektronika=sok hibalehetőség,
sok hibalehetőség=sok hiba,
sok hiba=sok javítás,
sok javítás=sok pénzkiadás,
sok pénzkiadás=sok idegesség,
sok idegesség=sokk.

akira2 2012.01.22. 14:08:12

@Mészáros Laci:

Gondoltam, hogy csak újságírói túlzás, viszont az állami támogatás már valódi túlzás.

Ha valóban van rá igény, minek oda állami támogatás? Ha pedig nincs, akkor meg pláne nem szükséges. Az állami támogatás valójában és MINDEN ESETBEN a legalizált korrupció... ezért tartunk itt, egy eladósodott/csődben lévő állammal a nyakunkon...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.01.22. 14:25:36

@dagger: @akira2: Hogy a tulajdonosi struktúra pontosan hogyan néz ki, azt nem tudom. Más kérdés, hogy nagyjából lényegtelen is.
Az állami és EU-s (gondolom, legnagyobb részt uniós pénzekről beszélünk)támogatást többek közt azért adják, mert koránt sem biztos, hogy egy-egy cég meg tudja, vagy meg akarna (mert mondjuk másra kell a zsé) finanszírozni egy ilyen fejlesztést. Ami viszont bődületese mennyiségű munkát jelent szakembereknek, akik nálunk, az itthoni vállalkozásoknál halmoznak fel komoly szaktudást. Ezek a dolgok később pénzben nehezen lennének kifejezhetők. A cikkben fel is van sorolva, hány szervezet, milyen mennyiségű munkát tudott elvégezni. És ugye javarészt a cég saját pénzéből ment a fejlesztés, a támogatás csak hozzájárulás.
Aztán a kifejlesztett technológia gyártása, felhasználása szintén itthon ad sokaknak munkát, és itthon generál bevételeket, aztán ebből adót.
Sokan kapnak támogatást eszközök beszerzéséhez, fejlesztéshez, meg a fene tudja mi mindenhez, pont azért, hogy fejlődjön a gazdaságunk. Ennek leginkább örülnünk kellene, hogy a nagy európai közösből megtámogatnak minket.

insideR 2012.01.22. 17:37:20

Ha én újságíró lennék biztosan nem közölnék le minden PR szart anélkül hogy utána néznék a cégnek. Az Igonál például erősen bűzik a tulajdonosi háttér. Magyarok csak az induláskor voltak de már régen nincsenek, kivásárolták (kitúrták?) őket az izraeliek akik nemrég offshoreba nyomták át az egészet.

Mindig tudtam hogy egy szoftverfejlesztő cég jó pénzmosoda. Keresztbe kasul számlázod a fél világot szoftverlicencekkel, ami ugye nem egy kilo krumpli, tehát megfoghatatlan hogy mikor mennyit adsz el, majd a végén a valahol kiveszed a lét adómentesen. De úgy látszik az izraelieknek már ez sem elég, lenyúlják az EU támogatást is. Mert nehogy azt gondoljátok már hogy ebből a sajtós rendezvényből valami igaz. Ismerek Igos fejlesztőt és még csak hírből sem hallottak olyanokről ami ott elhangzott.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.01.22. 18:20:01

@Hypo-100: Biztos azért, mert nem arra gondolt az író... A Renaultban például egész előkelő helyen van az "R". És még francia is. (A neve.)

¿Qué tapas hay? 2012.01.22. 18:31:45

Egyszerűen nem értem a gépkocsiba épített navigációs berendezések piacképességét, most és itt, 2012-ben. Két éve, amikor a mostani kocsimat vettem, valami 450e Ft-os felárat kértek érte, most az extralistában valami 243 eFt-ért szerepel. Mindkét mobiltelefonom, amelyeket a szolgáltatók adtak telefoncsereként, jelképes áron (valami 2999,- Ft), teljes értékű, korlátlanul, és ingyenesen frissíthető térképállományú navigációs berendezés van.

Az NNG-s fiúk úgy öt éve tényleg a topon voltak ezzel a szoftverrel, de a világ nagyon elment mellettük. Ki ad ma ilyesmiért pénzt?

igazi hős 2012.01.22. 18:50:26

@insideR: Nos ha csak 300 bruttóért dolgoztak az emberek, akkor is bőven az állami 300 millió feletti a leadózott, látható költség. Tipikus pénzmosoda, ahogy mondod.

8001A 2012.01.22. 23:29:46

300 millió egy app framework kifejlesztésére, mikor ott az Android ingyen, komplett SDKval, amit csak néhány libraryval kéne kibővíteni, hogy kommunikálni tudjon az autóval/más alkalmazásokkal? Elégedetlenek az Android fragmentációjával, ezért fejlesztenek egy újabb rendszert, tovább fokozva a fragmentációt?

Safranek, jöjjön közelebb...

Rocko- 2012.01.23. 07:35:36

@8001A: "mikor ott az Android ingyen"
azt ugye tudod, hogy semmi sincs ingyen?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.01.23. 08:17:15

@insideR: Leírtam: baromira mindegy, milyen a tulajdonosi struktúra. De ha gondolod, nézz utána, írd le, semmi akadálya. De ezen nem múlik semmi. A munkát itt végzik el, többek között a te ismerősöd is fizetést kap a munkájáért.
Hogy a rendezvényből mi igaz, azt ugye nehéz ellenőrizni, de nem lehetetlen. Pár év múlva látni lehet majd, hogy valóban sikerült-e olyan dolgokat kitalálni, amitől a gyárak az iGO rendszerét használják.
Az meg aztán semmire nem válasz, hogy egy fejlesztő nem tud arról, mit fejlesztett más (esetleg a BME-n).

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.01.23. 08:20:48

@¿Qué tapas hay?: Azt hiszem, itt nem pusztán a navigációról van szó. Ha utólag beépíthető, nagy kijelzős fejegységet akarsz venni, ami navigálni is képes, az sem nagyon áll meg két kiló alatt. Ezek a cuccok, amiket a gyárak szerelnek a kocsikba, minden rendszert kezelnek, megmutatják az állapotukat, tehát nem csak egyszerű navigációs készülékek. Én is a telefonomat használom (esetleg a régi PNA-mat), de látszik, azok, akik megengedhetnek egy új autót, szívesebben nézik a kocsiba tervezett és gyártott felületet, és használják mindenre ugyanazt a kijelzőt.

2012.01.23. 08:22:40

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:

hát, a rönyóban tényleg elöl van az "r", de igo az nincs benne. nem fér el a tomtom-tól.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.01.23. 08:23:52

@8001A: Gyanítom, hogy erősen leegyszerűsíted a dolgokat. Az androiddal éppen az a gond, hogy irtózatosan sokféle készüléken fut, és nem mindegyiken ugyanúgy működne az adott program. Azt meg nehéz elmondani a kedves vásárlónak, hogy vegye csak meg az androidos verziót, legfeljebb nem fog tökéletesen működni, de ne aggódjon, más eszközökön tök jól fut.

Shadowbull 2012.01.23. 08:25:41

@streetsta: halal igenytelen szerintem egy szelvedore ragasztott PNA, az ossze-vissza tekergozo kabelekkel (antenna, tolto, TMC-vevo).

Tudom mert nekem is az van :)

Ha csak annyit tudna a gyari cucc, mint a PNA, mar akkor is megerne, de nehany attol sokkal tobbet tud.

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.01.23. 08:57:06

@Shadowbull: Ezért kell egy jó telefondokkoló, szépen beépítve, aztán azon futhat minden.:)

Mészáros Laci 2012.01.23. 14:34:17

@akira2:

ezzel (állami támogatás = korrupció) nem értek egyet, az állami támogatás egy eszköz a piaci mechanizmusok tökéletlenségének korrigálására. az NNG pont abba a körbe tartozik, ahol az állami (jelen esetben EU) forrás elég jó helyre került -- szemben például a Közgép és társainak csorgatott százmilliárdokkal.

acsa77 2012.01.23. 20:21:18

Pár héttel ezelőtt egy új, szépen felszerelt A8-at próbálgathattam egy hétig, és nem voltam elájulva az integrált rendszertől. A bennem lévő kisfiút szórakoztatta a sok apró játék, és a kocsi állapotát is viszonylag jól meg lehet tudni, de forradalminak nem nevezném. A kezelőfelület logikája pedig komoly tanulást kíván, mert nem intuitív. Milliónyit kell kattintani egy sima navigáláshoz, és ehhez fejben kell tartani az egész menülogikát, mert tévedésnél vagy hibánál nem triviális a javítás/visszatérés. 1-2 hónap után rájönnék, de ezt a témát már egyszer kitalálták, minek bonyolítani úgy, hogy nem ad pluszt? Ráadásul megtanulva sem lehet elkerülni a képernyő nézegetést. Mi a tapasztalata másoknak más gyártónál? Ráadásul az Audi elvből nem ad érintőkijelzős rendszert, mert a prémiumsághoz nem illik a sok ujjlenyomat.

Az pedig egységesen zavar az összes gyártónál, hogy akár a középkonzolon, akár a műszerfalon van a navigáció, túl sokat kell lefelé nézegetni. A normál PNA pedig mivel fent van, rátekintés nélkül is leolvasható, valamint oda helyezem, ahol felette pont a gyalogosok és biciklisek láthatók a leggyakrabban a féktávolság határán városban (jobb oldalt).

Shadowbull 2012.01.23. 21:37:34

@acsa77: "Ráadásul az Audi elvből nem ad érintőkijelzős rendszert, mert a prémiumsághoz nem illik a sok ujjlenyomat."

Azert nem ad erintokijelzot, mert abszolut nem ergonomikus, hovatovabb veszelyes.

sb

8001A 2012.01.24. 00:30:27

@¿Qué tapas hay?: A mobiltelefonos bohóckodásnak az égvilágon semmi köze nincs egy gyári rendszerhez - ezért is nő a beépített rendszerek aránya (már azok körében, akik megengedhetik maguknak), míg a PNA-eladások esnek. 10 év múlva ugyanúgy fogunk röhögni az ablakra tapaszott eszközökön, mint ahogy ma röhögünk a 10 évvel ezelőtti laptopos-GPSegeres navigációkon.

Abban egyetértünk, hogy ezért nem fognak tolongani, nekem támogatásbenyelő-projekt szaga van a dolognak. (Ki az a hülye, aki titkolja a referenciáit, ami a legjobb reklám a világon? Életemben nem láttam ilyet.) Én újságírók jelenlétében sem innék a TomTom bőrére addig, míg alá nem írtam a szerződést a Renault-val - de ez legyen az ő gondjuk.

acsa77 2012.01.24. 15:29:12

@Shadowbull: Ez is igaz, ha lent van kijelző. Az ujjlenyomatokat viszont konkrétan Audis vezető mondta, és ésszerű volt.

Most viszont még a menü- és gombrendszer olyan a kisebb Audikban is, hogy csak hosszú gyakorlat után lehetett ránézés nélkül használni. Azaz elkerülni azt, ami miatt az érintőkijelző is veszélyes.

acsa77 2012.01.24. 15:31:39

@8001A: A HUD fogja felváltani a szélvédőre ragasztást, valamint esetleg egyfajta cinect, ami figyeli a szemek és az ujjak pozícióját a kormányon. Mert a mostani szélvédőre ragasztás is a biztonságot szolgálja, hogy a biztonságot szolgáló látótérben legyen a kép.

Shadowbull 2012.01.24. 15:39:05

@acsa77: ha latoterben van a kijelzo, akkor meg elore kell hajolni.

A legjobb ha a kijelzo a latoterben van, a kezeloszerv, amire nem kell ranezni, meg a kezed ugyeben lenn.

sb

Rocko- 2012.01.24. 17:29:07

@Shadowbull: s íme, az úr megalkota az MMI-t. :)
(i-drive-ot.)

8001A 2012.01.24. 21:02:07

@acsa77: Nem, a szélvédőre tapsaztás kendácsolás és szükséges rossz.
Biztonságra visszatérünk, ha repült már az orcádba PNA koccanáskor, vagy ütöttek már el, mert a kretén istenbarma a szélvédő kellős közepére, a visszapillantó alá rakta a PNA-t, nehogy véletlenül lásson valamit.

acsa77 2012.02.12. 14:20:54

@8001A: bocs, csak most tudok válaszolni: a rossz használat tényleg veszélyes, ezzel egyetértek.

De a gyári megoldások többnyire messze vannak a biztonságos pozíciótól. Azaz messze a közlekedési látótértől vannak, ha érthető. A sebességmérő közepére rakás is messze van onnan.

Ami a biztonságot általában illeti, semmilyen törvény vagy szankció nem óv az ellen, hogy a vezetők túlnyomó többsége, a taxisok is hosszas másodpercekig nem figyelnek a közlekedésre. Tudatosság, rossz szándék vagy bénaság nélkül. Ez túltesz a PNA-k problémáján, és csak ritkán kerül köztudatba.

acsa77 2012.02.12. 14:25:31

@Shadowbull: bocs, csak most tudok válaszni. A látótér azért elég hatalmas, és annak alsó határától a gyári megoldások legtöbbször túl távol vannak. A kijelző egyáltalán nem zavar, amikor annak határán van, akár gyári, akár barkácsolt.

És ami a biztonságot általában illeti, semmilyen törvény vagy szankció nem óv az ellen, hogy a vezetők túlnyomó többsége, a taxisok is hosszas másodpercekig nem figyelnek a közlekedésre. Úgy, hogy semmilyen készüléket nem használnak. Tudatosság, rossz szándék vagy bénaság nélkül. Ez túltesz a PNA-k problémáján, és csak ritkán kerül köztudatba.

acsa77 2012.02.12. 14:26:19

@8001A: kieg.: mindez a veszély úgy áll fenn, hogy semmilyen készüléket nem használnak.
süti beállítások módosítása