HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Harmadáron közlekedhetnénk

2012.01.27. 08:00 Tcomment

Ideje továbbgondolni a regisztrációs adó, illetve a rendszámok kérdését, nem pedig hetente új ötletekkel rettegésben tartani az autósokat.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

227 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr343874810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci155 2012.01.29. 09:11:04

@fzr1000: Ez akkor csak kacsa, csak az ilyen pletyka eljuthatott az oktatókhoz is, mert már hivtam egy ketött ök riogatak ezzel az autómata kérdéssel. Konkrtétat senki sem tud semmit az a baj.
Február elsejére kellene meg születni az oktatási trevek állitólag, de hogy ez magyarországon van ugye sosem pontosak.
Köszi a segitséget :)

hallari 2012.01.29. 09:19:39

@ecodrive:
1) az új motorok kis hányada csak kétütemű
2) ezek is megfelelnek a legújabb károsanyag kibocsátási normáknak
3) a régebbi kétütemű motorok (jellemzően robogók)sem feltétlenül füstgyárak, pláne jól beállítva, a fogyasztásuk meg a negyede az autókénak
4) mivel a motorral nem ÁLLSZ a dugóban, így az elpöfögött üzemanyag csak a töredéke az autókénak.
Úgyhogy IGEN, jót tennének még a kétütemű motorok is a szmoghelyzetnek.

Bozótharcos 2012.01.29. 09:19:48

A szerzőt vissza kellene fogni a szerkesztőségnek, mert addig írogat amíg elintézi nekünk a rendszámot 50-esre.
Arról pedig nincsenek hiú reményeim hogy a ez csak egy plakett lesz és párezerből megússzuk.
B 125 kezdeményezésből is látszik, hogy van az oldalnak némi véleményformáló befolyása jogalkotók felé, a rendszám nyakló nélküli követelése mellett azért is kardoskodhatna a cikk szerzője, hogy olcsó legyen.

S8 Phantom 2012.01.29. 09:22:29

@ecodrive: A zőldek gyakran öngolt rugnak. Sokszor felháborit az a gondolkodásmódjuk, hogy elöbbre való a cserje, bogárevő madár stb. mint az ember. A lényegnél maradva robogóban én csak környezetkimélő korszerű négyütemű esetleg valamilyen alternatív járműben gondolkodom. Másrészt lehet, hogy egy kétütemű rendesen üzemeltetett kétkerekű mág mindig kevesebb emisszióval bir mint egy átlag motoros és átlag környezetvédelmi besorolással működő nyégykerekű társa.

Shadowbull 2012.01.29. 10:36:26

@moslekzabalo.il: "az IMF "segitseget" es Szaud Arabiaval allalpodunk meg a vedohalorol"

LOL.

sb

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.01.29. 10:45:35

@Bozótharcos: Ez nem a Totalcaron múlik. Szerintem mindenképp rendszámozni fogják az ötveneseket, a kérdés csak az, hogy mennyire sikerül normális szabályozást összehozni arra, hogy ne kerüljön sokba, és aki tényleg használta az ötvenes mociját, annak ne kelljen lemondani róla csak azért, mert többe kerül a rendszám, mint a motor.

8001A 2012.01.29. 11:08:09

@geegee: ...mert a pistike a szerkesztőségben elképzelte, hogy a rendszám véd lopás ellen, és alkatrésznek sem fogja eladni a mocit senki.
Hiszen az autókat is megvédi... ja, mégse.

Breacher 2012.01.29. 11:44:42

@ecodrive: Ha motoron születtél akkor nyilván tudod hogy már időtlen idők óta vannak akik próbálják szopatni a motorosokat, hol sikerrel hol, nem, és időtlen idők óta vannak akik visszaélnek vele. Csak szerintem ezek nincsenek olyan sokan mint ahogy megpróbálják beállítani.
Nagyon rendes a barátodtól hogy felújított egy műemlék épületet de gyanítom ő nem motorkerékpárral horda az építési anyagot.
Az N kategóriás gépjárművek helyét biztos nem fogják átvenni a kétütemű motorok lévén ezek áruszállítók.
A motoros társadalom eddig is a saját szabályait követte.

Perillustris 2012.01.29. 11:51:14

@S8 Phantom: "elöbbre való a cserje, bogárevő madár stb. mint az ember"

Igen, ha hosszútávon gondolkodsz, akkor ez pont így van.

Rocko- 2012.01.29. 12:08:17

@Gyurma73: nem a honda monkey meg a honda motocompo?

moslekzabalo.il 2012.01.29. 12:09:39

@Shadowbull:

"LOL"

Hi-Hi.
Ezt mondtak 2010-ben a bankado es a multiadok bevezetesekor is, ma meg fel Europa csinalja vagy tervezi ugyanezt.:)

By the way nekem is LOL meghozza nem is akarmekkora amikor olyan vallasosan istenited a csod szelen(mint szervezet persze,es leszamitva termeszetesen a Nemetorszaghoz hasonlo,sajat gazdasaga tekinteteben kivaloan prosperalo eszaki tagallamokat) tancolo EU-t aminek merhetetlenul impotens prominenseirol az ostoba KGST-vezetok konferenciarol-konferenciara torteno utazgatassal teli szanalmas vergodese jut eszembe ahogy kisertetiesen hasonlo,kenyszeredett vigyorral es vallapogatassal teli puszilkodassal kezdik meg az ujabb es ujabb, termeszetesen sehova sem vezeto,bohozatba illo targyalasaikat -sikertelenseguk teljes tudataban,persze - az altaluk eloidezett es szamukra reges-reg teljesen megoldhatatlan gorog valsagrol es a becsodolt eurorol szervezett 1672.-ik egyeztetes kereteben,hogy aztan a meg idozitetett bombakent ketyego Portugaliarol,Spanyolorszagrol,Olaszorszagrol,Franciaorszagrol egy nyikkanast se ejtsek.
Dilettenans bagyazs ez,Egykomam. Nezegetheted oket akarhonnan es fenyezheted oket barmennyire is.
Es meg ezek akarnak nekunk felelos gazdasagpolitikarol tanacsokat osztogatni.Rohej.
IMF detto.Ahova alabukat betettek csak es kizarolag megszoritasokkal teli, a multinacionalis erdeket mindig mindennel elobbre tarto es a penzpiacok utasitasait alazatos szolgakent betartato kezivezerlessel kombinalt stagnalas volt az eredmeny,novekedes meg sosem.
Recseg-ropog az egesz mukodeskeptelensegenel csak az alnok hazugsgaban gusztustalanabb rendszer aminek max. egy kore van meg,oszt irany a pocegodor.
Tudja ezt az Orban is,meghozza egeszen pontosan.
Ha nem igy lenne, nem lenne ekkora pofaja hidd el. Mint ahogy az is a napnal vilagosabb,hogy az altala kepviselt politika sokkalta szimpatikusabb az EU-n es a liberalis uzleti eliten kivul eso, tehetosebb orszagok vezetoinek es penzembereinek szemeben, mint az adossagba, csodbe es orokos rabszolgasaghoz vezeto "eurokonform"seggnyalas aminek sajna vege,meghozza egyszer es mindenkorra.

Figyelj arra amint mondtam -nem kivanok biznygatni semmit sem - aztan majd nezzuk meg kb. ket honap mulva,hogy hol a faszban lesz az IMF. Akkor majd kiderul,hogy te rohogsz egy jot egy osszeeskuves-elmelet gyarto idiota baromsagain vagy esetleg en dorzsolhetem tuzesre a tenyeremet ismetelten a balos-tolvaj penzbagazs ujabb szopasan mint ahogy a bankado,a multiado vagy a MANYUP idejen tehettem.

We make the world a better place 2012.01.29. 12:31:38

Ha valóban számítana a levegő minősége Budapesten, E85-tel/PB-gázzal/elektromos árammal közlekednének a városban.
E85-tel még egy kétütemű sem büdös. Ha nem égne el, akkor is csak "pálinkaszagot" éreznél. :-)

MaCS_70 2012.01.29. 14:06:51

@fzr1000:

De még úgy, műszaki vizsga nélkül is JÓVAL nehezebb lenne manipulálni az azonosítókkal, mint most, amikor gyakorlatilag semmilyen erőfeszítés nem kell a sunnyogáshoz. (Arról nem is beszélve, hogy nem csak technikailag lenne nehezebb, hanem jogilag is komolyabb következményekkel járna.)

Egyébként meg hidd el, én örülnék annak, ha lenne valamilyen ellenőrzés az alsó kategóriában -- csak éppen jelenleg nem látom reálisnak a bevezetését. Pedig egyszerűsített adminisztrációval, szabott, alacsony árakkal a többség nyerne vele.

Üdv: MaCS

keptelenseg 2012.01.29. 14:09:33

"Harmadáron közlekedhetnénk"

"Nincs, és mostanában nem is lesz rendszám több százezer kismotoron"

Mi köze a harmadáron közlekedésnek a rendszámokhoz?!

És kinek az érdekében nyomatja az index a rendszámvásárlást?

"Európában példátlan módon nincs és nem is lesz mostanában rendszám"

Európában példátlan módon ezer millió dolog van, ami egy országban létezik. Az író szellemi képességeit minősíti, hogy ez a legnagyobb és egyetlen érve.

Mellesleg inkább azokat a szabályokat kellene Magyarországon forszírozni, amelyek nem felelnek meg az hatályos, érvényben lévő nemzetközi szerződéseinknek. De hogy a robogósok kötelező rendszáma fáj legjobban az index.hu-nak?!

"Végül annak ellenére sem történt semmi"

És????????????????????????????????

Legközelebb a kerékpárosokat fogják kipécézni?

"Így a rendszámozás és a regadó ügyének megoldásával az 50-től 125 köbcentiig tartó kategória átjárhatóvá válna. Ideje volna ezen is változtatni."

Kár, hogy az átjárhatóság, mint érv nincs kifejtve. Ettől kezdve nem is lehet érv. De nagyon jól néz ki. Hatásvadász.

"Az autójogosítvánnyal továbbképzés nélkül, legfeljebb kismotort lehet vezetni, de ezzel a lehetőséggel kevesen élnek. A nagyobb magyar városokban veszélyes ilyen kis teljesítményű járművel közlekedni, feltéve, hogy a gép tervezési sebessége valóban a törvényben előírt 45 kilométer és nem több."

Ezen az alapon a kerékpár egyenesen a halál. Ez, így egy elementáris khm..., tévedés.

Sajnálatos, hogy a cikk írója méltóztatott nem tudomást venni a sok tízezer-százezer segédmotoros érdekeiről. Akár le is lehetett volna írni a cikkbe és ellenérvelni. Gondolom nem volt annyi tudása, hogy megtegye.

Valaki elmagyarázná, hogy mit jelent az átjárhatóság? Gondolom evidens, csak én nem értem.

MaCS_70 2012.01.29. 14:15:08

@fzr1000:

Az ötvenes kategóriának nem sok értelmét látom -- a jelenlegi felállásban semmiképp.
Abban lenne fantázia, ha a jelenlegi szabályozást betartva a valóban kis teljesítményű, lassú mopedek, mofák adminisztrációs kedvezményt élveznének, de azonosítatlanságot semmiképp. (Pl. német minta alapján a biztosítós "rendszám" működhetne.)

Üdv: MaCS

keptelenseg 2012.01.29. 14:21:27

"2. A rendszám nélküli segédmotorosok általában mindenhol jól elvannak -- csak én nem vagyok jól, amikor valamelyikük lecsapja a tükrömet. Megtörtént, történetesen Budapesten kívül."

Naivság azt hinni, hogy a motoros utólag, bizonyítás nélkül automatikusan el fogja ismerni.

MaCS_70 2012.01.29. 14:23:21

@geegee:

Úgy kell érteni, hogy a nem tökéletes védelem is sokkal több, mint a SEMMILYEN -- ami ugye most van.

Nagyon sok kis gépet azért lopnak el, mert csak a leghülyébbek alkalmatlanok rá. Ezeknek az eseteknek hatalmas része (amikor ötletszerűen, tervezés és háttér nélkül lopnak) már minimális védelem esetén is megelőzhető lenne.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.29. 14:45:10

@moslekzabalo.il:

Köszönjük, jó, hogy megszólalt a Mindentudó Bölcs.
Különösen, hogy szigorúan a témánál maradva tette ezt.

MaCS

8001A 2012.01.29. 14:50:49

@MaCS_70: Komoly ellenérv, nagyon okos vagy.

MaCS_70 2012.01.29. 14:53:52

@keptelenseg:

A "a sok tízezer-százezer segédmotoros érdekeiről" csakannyit, hogy

1. Velük szemben minden közlekedő (tehát gyakorlatilag mindenki) érdeke, hogy a forgalomban ne forduljanak elő beazonosíthatatlan motoros járművek.
2. Az 1. pontba maga a "a sok tízezer-százezer segédmotoros" is beleértendő.

Szerinted mégis milyen érvek szólnak a beazonosíthatatlan közlekedők mellett?

Üdv: MaCS

Breacher 2012.01.29. 14:54:25

@keptelenseg: Bringával finoman szólva nem életbiztosítás Pesten közlekedni. Mondjuk motorral se.

MaCS_70 2012.01.29. 14:59:01

@keptelenseg:

Nem naivság -- bocs, de ez a szakmám, van némi tapasztalatom.

1. Ha van rendszám (a tanúvallomásokon és az esetleges felvételeken túl), eleve el lehet jutni a motorig, ami már tárgyi bizonyítékot nyújthat.
2. Az 1. pont alapján pedig maga a helyben elismerés is jóval vonzóbb lehetőség lesz. Egyet esni a maluslistán nem ér meg egy bűncselekményelkövetést -- ha a fenekemen olvasható a rendszám.

Üdv: MaCS

8001A 2012.01.29. 15:01:03

Egyébként azt gondolom, hogy az arrogancia és önzés csúcsa egy egész országot bürokratikus módszerekkel szivatni csak azért, mert Budapesten nem képesek úrrá lenni a robogólopásokon, és a tulajdonosok sem hajlandóak védelemre költeni. Nem csodatörvények kellenek, hanem a jelenlegieket kéne betartatni.

Aki pedig párszáz forintos rendszámról fantáziál, elég durva álomvilágban él: sem az ügyintéző munkaideje, sem a nyilvántartáshoz szükséges infrastruktúra nem lesz olcsóbb csak azért, mert maga a jármű kisebb. A 20-25 eFt sajnos reális.

MaCS_70 2012.01.29. 15:03:04

@8001A:

Igen, én úgy gondoltam, hogy esetleg Te is vagy olyan okos, hogy a többszöri levezetést ne kelljen megismételni, de egye fene, csak a Te kedvedért:

A járművek regisztrálása, beazonosíthatósága nem jelent tökéletes védelmet- de nagyon komoly védelmet igen.

Szerinted nem lopnának egy kicsit több autót, ha nem lenne rajtuk rendszám és nem lennének regisztrációs irataik, nem lennének hivatalosan nyilvántartva, Nagyokos?

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.29. 15:09:17

@Breacher:

A közlekedés veszélyes üzem -- a két keréken utazóknak különösen.
Mindig is az lesz.

Viszont mind a kerékpárosok, mind a motorosok biztonságát jelentősen növelné, ha ők maguk is szabályosan közlekednének. Erre pedig komoly ösztönző erő, ha beazonosíthatóak.

A biciklisták esetében ez gyakorlatilag lehetetlen.

Üdv: MaCS

szgy 2012.01.29. 15:12:35

@papa33: "Nem most lenne ideje felrendszámozni/átrendszámozni a járműveket, el kéne gondolkodni sokan ma megélni sem tudnak..."

pedig milyen jól lehetne akkor már rendszám alapján ezeket is büntetni parkolásért, megállásért, akármiért...

MaCS_70 2012.01.29. 15:13:33

@8001A:
Egyébként azt gondolom, hogy az arrogancia és önzés csúcsa egy egész országot szívatni azért, mert egy kisebbség ragaszkodik ahhoz, hogy egy veszélyes üzemben a beazonosíthatatlanságuknak bármilyen ésszerű alapja van.

A lopások visszaszorítása nagyon fontos, de szerintem másodlagos ahhoz képest, hogy a forgalomban milyen biztonsági potenciált jelent az, ha minden motoros jármű beazonosítható.

Üdv: MaCS

közösperonos átszállás 2012.01.29. 15:24:21

@MaCS_70: "Viszont mind a kerékpárosok, mind a motorosok biztonságát jelentősen növelné, ha ők maguk is szabályosan közlekednének. "

Nincs ennyire direkt összefüggés. Biciklivel pl. az egyik legveszélyesebb hely a szeparált kerékpárút és közút kereszteződése, ahol a bicajosnak elsőbbsége van, csak a közúton jövő hajlamos nem észrevenni/figyelni -- itt ugye bringásként nem a szabályossággal leszel nagyon biztonságban, hanem ha számítasz arra, hogy a másik lesz szabálytalan. Vagy mehetsz szabálytalanul a párhuzamos úttesten, ez is sokkal biztonságosabb, mint a bicikliúton élni az elsőbbségeddel.

MaCS_70 2012.01.29. 15:43:23

@közösperonos átszállás:

Halihó!

Az összefüggés szerintem direkt, a mérték valóban kérdéses.

Bizonyára szakmai ártalom, de vezetés közben ilyen szemmel is figyelek.
Két eset erről a hétről:

Biciklista komótosan teker szembe a forgalommal a Margit körúton. Rendőr a másik oldalról rádudál a szirénával, ő erre bemutat és befordul a mellékutcába -- szintén forgalommal szemben.

Robogós a sorok között előre, az első kisteherautó tükrét a pizzásdobozzal kifordítja, aztán a zebrán megfordul, ott beleakad egy gyalogos táskájába, aztán a másik oldalon nagy gázzal és kék füstfelhővel elhúz.

Üdv: MaCS

BTO11 2012.01.29. 15:54:34

az 50eft alatti smkp-ra a rendszámozás nevetséges.
Tisztelt TC!

miért nem a központi nyilvántartás mellett törtök lándzsát amit mondjuk bárki felhivhat emelt teflon számon aki megmonja hogy akitől vennél gépjármüvet az -e a tulaj,körözik-e az adott jármüvet és ha volt törva akkor igen/nem,stb stb.

ez a kezdeményezés sookat jobban a jármüvel közlekedők,vásárlók érdekeit szolgálnátok.

ha már rendszám akkor minden közuti forgalomba lévő jármüre -állati erővel vontatottra is kötelező legyen a rendszám.

fzr1000 2012.01.29. 16:08:44

@MaCS_70:
Úgy látom értjük egymást csak pontosítani kell egy kicsit.
Tehát:nekem semmi kifogásom a rendszám ellen segédmotorra ha megvalósítható lenne úgy ahogy írtad.
Nekem a műszaki vizsga költségeivel van problémám ha lesz(és törvényalkotóinkat ismerve félek hogy lesz)mivel három jármű+a robesz van a háztartásban és a három eddigit és épp elég költség két évente m.v-ra hordani.(mielőtt bárki lóvés g.cinek tartana közlöm hogy mind a három bőven elmúlt 20 éves és a robesz is 17)
A robeszem tényleg 50-es és megvan az Olasz "forgalmija" is,nem rossz dolog ez,csak ne essenek át a Magyar törvényalkotók a ló túlsó oldalára.(ahogy szoktak)

MaCS_70 2012.01.29. 16:24:06

@fzr1000:

Halihó!

Igen, a kérdés sajnos az, hogy mennyire lesz "magyaros" a kivitelezés.

Elvben van egy működő gépjármű-nyilvántartó rendszerünk, aminek normális esetben kell annyira paraméterezhetőnek lennie, hogy különösebb sokk nélkül fogadja az addig nyilván nem tartott járművek tömegét.
A problémásabb a legalizálás lenne. Valami olyasmit tudnék elképzelni, hogy az eredetvizsgálathoz hasonlóan megnéznék a járművek azonosítóinak eredetiségét, és ha azok rendben vannak, akkor egy nyilvános listán kellene szerepeltetni a járgányt, és x idő elteltével állna be a vélelem, hogy nem lopott.
Az átütött azonosítók már külön eljárást vonnának maguk után.

Ehhez egy db. kisméretű rendszám párosulna -- de a Plaket Kft. monopóliumára nemigen tudok indokot találni.

Üdv: MaCS

robijoe 2012.01.29. 16:30:24

Gyerekek,ez cikk??
Rendszámot minden gyöszmére? Minek?
Valóban van itt néhány "világnézeti" probléma a cikkel kapcsolatban.
Először is ,nem mindenki köhög ki csak úgy
ötven-százezer forintot protektoros dzsekire meg kesztyűre,pláne nem egy alutáblára ld.rendszám .
Aztán,tényleg nézzetek már ki az ablakon,ameddig a szem ellát,az nem mind Budapest.....
Végül, hol vannak a P+R parkolók,amikre már milliárdokat beszedtek ???
Mert ha lennének ilyen,ingyenes vagy legalább olcsó parkolóhelyek,higgyétek el sokan otthagynák az autót...

MaCS_70 2012.01.29. 16:30:48

@BTO11:

A központi nyilvántartás nyilván szükséges -- de nem elégséges, csak a probléma egyik részére jelent viszonylag jó megoldást.
A rendszám is nélkülözhetetlen -- az jelenti a biztonságot közlekedési szempontból.

Őszintén szólva nem tudom, hogy a lovaskocsikra kell-e rendszám, de nyilván kéne.
Minden járműre kéne.

Üdv: MaCS

Breacher 2012.01.29. 16:31:58

@MaCS_70: Egyrészt jó példa amit @közösperonos átszállás ír, másrészt motorral számos esetben a kresz szigorú betartása még veszélyesebb. Lásd azt hogy a nagy motorokat is előzhetik sávon belül. Nekem ugye jobbra kéne tartanom, az autós megpróbál megelőzni amivel engem sodor veszélybe. Tehát nem tartok jobbra és nem hagyom hogy sávon belül előzzön. Ez szabálytalan viszont életben maradok.

Breacher 2012.01.29. 16:33:31

@Breacher: És miért lenne lehetetlen a bringások azonosítása? Pár országban megoldották. Egyébként nem vagyok a rendszámos biciklik mellett viszont a kettős mérce ellen nagyon is. Vagy mindenkire vonatkozik minden vagy senkire semmi.

efilnikufesin 2012.01.29. 16:35:32

@Breacher: így van... és még lehetne sorolni...ennek ellenére mégsem lesz külön "motoros kresz", mint ahogy nem lesz külön bp-i és vidéki kresz sem :) rendszámot a 30 éves rigára, bukót a piacra kitekerő falusi nénikre :)

MaCS_70 2012.01.29. 16:36:17

@robijoe:

Igen, rendszámot minden "gyöszmére". Pontosan miért is ne?

30e Ft-ért már kapsz jó minőségű háromévszakos kabátot -- de ez miért is kérdés?

Szerintem senki sem beszélt arról, hogy kötelező lenne motorozni, hanem arról, hogy meg kellene teremteni a lehetőséget arra, hogy többeknek érdemes legyen motorra ülniük, hogy egy sor idióta akadály megszűnjön.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.29. 16:44:15

@Breacher:

Ez a sávon belüli előzés az én csőrömet is böki, azt viszont számítsuk bele, hogy nem abszolút lehetőség, csak a megfelelő oldaltávolság esetén, biztonságosan hajtható végre.

Motorosokra pedig nincs szoros jobbra tartási kötelezettség, elég a sáv közepétől jobbra maradni.

Üdv: MaCS

efilnikufesin 2012.01.29. 16:52:19

@MaCS_70: én úgy tudom, h már egyik kétkerekűre sem vonatkozik szoros jobbra tartási kötelezettség (sávon belül), legalábbis pár éve ezzel volt tele minden. egyébként, én óvva intenék minden motorost, robogóst, hogy a sávon belül jobbra tartson, de még a sávközepétől számítva is. ott ugyanis nagy eséllyel van tele az úttest különféle járművekből kifolyt különféle csúszós folyadékkal vagy szennyeződéstől. a külső nyomvonalon és attól jobbra pedig már nagy eséllyel szorítanak le sávon belüli előzés címszóval...

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.29. 17:45:43

@MaCS_70: csak annyi, hogy megint a legcsóróbbak tömege fog szívni egy nagyot. Aki tehetős, eddig sem a segédmotoros szegmensben vásárolt és szarik az egészre. Van annyi pénze, hogy véletlenül se üljön át az autóból motorra. Vagy ha már átült, akkor eleve rendszámos.

Ergo: a cikk gondolatmenete egyáltalán nem reális, minden bizonnyal olyan érdekhez fűződik a történet amire nincs rálátásunk. Ez a szép a demokráciában, egy kis klikk kitalálja hogy a többséget hogy lehetne megszívatni rendesen pár forintért cserébe.

Mondok neked egy érvet, amit évtizedek óta lábbal tapos minden kormányunk: szerzett jog.

efilnikufesin 2012.01.29. 18:25:17

offtopic! azt tudja esetleg valaki, hogy idén mennyibe kerül egy motor (250 cm3) műszaki vizsga díja? :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.01.29. 18:59:59

@MaCS_70: De basszus, ez nem védelem, semmit nem ér a rendszám.Fogja, leveszi, oszt ugyanúgy tesz vele bármit, mintha rendszám nélküli ötvenest lopott volna...Aki azt hiszi, hogy jelent valamit a rendszám, hihetetlen naiv szerintem.Mér' az autókat nem lopják rendszámostul?Dehogynem, mint az állat...!

MaCS_70 2012.01.29. 19:14:43

@SelmeciMarcell:

Nagyon nem értek egyet.

Szerintem ugyanis az a normális, hogy ha igénybe veszünk egy erőforrást, szolgáltatást, azért fizetünk.
A járművek regisztrálása ilyen állami szolgáltatás.

Azt is normálisnak tartom, hogy a segédmotoros kerékpárokat regisztrálják -- illetve ennek a jelenlegi, ellentétes állapotát tartom abnormálisnak.

Ennek megfelelően úgy gondolom, hogy az eddigi/jelenlegi állapot az, ami indokolhatatlan. Mondhatnám úgy is, hogy a segédmotorosok örüljenek annak az összegnek, ami eddig maradt a zsebükben -- és vegyék tudomásul, hogy ha egy elfogadható összeget kell majd fizetniük, az egyrészt indokolt, másrészt az ő érdekeiket is szolgálja.

Szerzett jogra hivatkozni pedig ebben az esetben nettó hülyeség. (De legalábbis, aki erre hivatkozik, nincs tisztában a szerzett jog fogalmával.)
Pontosan mivel szereztek volna milyen jogot?

Üdv: MaCS

Breacher 2012.01.29. 19:16:19

@efilnikufesin: Semmi gond, én továbbra is az életben maradást helyezem a kresz elé ha a józan ész úgy kívánja.

@MaCS_70: Igen ez elvben így van, de te is tudod mi szokott akkor történni amikor átlagemberre bízzák a mérlegelést.

MaCS_70 2012.01.29. 19:17:06

@efilnikufesin:

4360 Ft, ha jól emlékszem.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.29. 19:21:49

@geegee:

Persze, az ajtót becsukni is teljesen értelmetlen, hiszen bezárt lakásokba is betörnek.
Ha valamit nehezebbé, sokkal nagyobb felkészültséget igénylővé és jogilag sokkal keményebben szankcionáltabbá tesznek, az védelem.
Sokkal több, mint a jelenlegi nagy semmi.

Üdv: MaCS (az ezzel foglalkozó naiv)

MaCS_70 2012.01.29. 19:29:03

@Breacher:

Igen tudom. A közlekedésben az átlagemberre számtalan mérlegelési helyzet vár -- a vezetés, de a gyalogos közlekedés is számtalan döntési helyzet megoldásából áll.

Az is egyfajta döntés, hogy betartom-e a szabályokat, de ha minden szabályt betartok, akkor is folyamatosan kell döntéseket hoznom.

Ettől függetlenül én sem szeretem az olyan szabályokat, amik szinte kiprovokálják a rossz döntés meghozatalát, amik a kivételes helyzetet nevezik ki általánosnak -- márpedig sávon belül kétkerekűt előzni csak kivételesen lehetne biztonságos, tehát szerintem is jobb lenne tiltani.

Üdv: MaCS

HOLIDAY 2012.01.29. 19:31:02

@MaCS_70: Értelmes ember nem csodálkozik rajta. A kretének viszont igen.

HOLIDAY 2012.01.29. 19:33:22

@geegee: Az autókról is csak úgy leveszik a rendszámot, mi? Teljesen hétköznapi, hogy autók ezrei mászkálnak rendszám nélkül ugye?

Kicsit több komolyságot. Az írkálók fele rendszámot akar, egy másik fele (vélhetően azért, mert érdekelt a rendszámtalanságban) nem akar rendszámot.
Miközben Németországban van egy ún. biztosítási rendszám, ami vizsgát nem feltételez, de biztosítottságot és regisztrációt igen.
Szét kellene nézni a világban, mielőtt hülyék vagytok, srácok!

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.29. 19:52:38

@MaCS_70: úgy látom nem én nem vagyok tisztában a szerzett jog fogalmával. Nézz utánna, nem bonyolult. Azzal szerzett jogot a jelenleg segédmotoros kerékpárt használó párszázezer ember, hogy évtizedek óta ez a jogállás. Nem a regisztráció ellen vagyok, félreértettél. Az észnélküliség ellen vagyok. Márpedig ez a cikk logikailag akkora ellentmondásokat sorakoztat, hogy engem nem lehet vele hasbaakasztani. De úgy látszik vannak rá vevők.

Meg lehet magyarázni egy dolgot úgy, hogy az ember bedőljön neki, de ez itt nem jött össze.

Miért fogok én harmadáron közlekedni, amikor már rég letettem a kocsimat, motorral és Babettával járok főként. Ha összejön ez a rendszámosítási akció, akkor drágábban fogok közlekedni. Magyarázd már eln nekem, hogy megértsem a dolgot. Mondhatod azt is hogy élvezni fogom ha seggbedugnak, de én valahogy mégsem vágyom rá...

Breacher 2012.01.29. 19:53:00

@MaCS_70: Arra gondoltam hogy az "ideális körülmény" relatív. Egy autós gondolhatja biztonságosnak, de én cseppet sem bízok az autósban, hogy jól mér fel távolságokat és sebességeket. Egy döntés pedig nem lehet rossz ha életben maradsz, még akkor se ha szabályt szegsz közben.

2012.01.29. 21:18:37

Ma(és régen, valamint vélhetően ezután is) Magyarországon azért megy valaki az állami szektorba dolgozni, mert ott nem kell megdögleni a melóban, mert biztosan nyugdíjas állás, mert valami ismerős beprotezsálja, mert a versenyszférában nem állná meg a helyét, mert igazából nem is ért ahhoz, amiről papírja van. Ezért tart az ország ott, ahol. No tudás, no akarat, jó ismerős, hosszú nyelv és szemellenző. Ennyi kell a boldogsághoz.

2012.01.29. 21:19:27

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nagy előrelépésre nem kell számítani pl. ebben az ügyben sem.

MaCS_70 2012.01.29. 21:29:33

@SelmeciMarcell:

Szerzett jog az, amit valahogyan megszereztél.
Konkrét példa mondjuk éppen a kedvezményes nyugdíjak elvétele. Ott azért lehet szerzett jogról beszélni, mert mert született egy jogviszony, meghatározott feltételekkel, a jogosultak teljesítették a rájuk eső kötelezettségeket, tehát voltaképpen megszerezték azt, amit a jogviszony nekik ígért és aminek a feltételeit teljesítették.

Az, hogy egy helyzet (aminek a fennállását nem biztosítja semmi), megváltozik, nem sért szerzett jogokat, mivel nem születtek szerzett jogok. (Nem fizettek pl. rendszámmentességi díjat a segédmotorok megvásárlásakor.)
A Te logikád alapján nem lehetne semmilyen új kötelezettséget bevezetni, sosem lehetnének új adók, díjak -- ami lehet, hogy jó lenne, csak éppen semmi alapja nincs.

Harmadárról én nem beszéltem, de a cikk egyértelműen arról szólt, hogy a kismotorra átülők költségei csökkennének.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.29. 21:56:21

@kermi:

Bocs, de ezt barátaim és családtagjaim nevében kikérem magamnak!

A közvetlen környezetemben is többen vannak, akik közalkalmazottként napi 10-12 órát húznak le, komoly szaktudást igénylő munkakörben, komoly teljesítménykényszer alatt, lelkiismeretes munkával, nem különösebben magas fizetésért.
Persze sok az alibialkalmazott, akik tökéletesen megfelelnek az Általad leírtaknak, de történetesen a fentiek végzik el gyakran a lógósok munkáját is -- és nem mellesleg nekik köszönhető, hogy ez az ország úgy, ahogy még működik.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.29. 22:09:18

@Breacher:

Erre mondja a jog, hogy jogos védelmi helyzet -- jogot sérthetsz meghatározott érdek védelmében.
Akár embert is ölhetsz vagy átlépheted a záróvonalat, ha az életedről van szó.
(Egy jó, bár nem a legrissebb anyag erről: www.jak.ppke.hu/tanszek/doktori/letolt/ua_dolg.pdf)

A közlekedés viszont a bizalmi elven alapul -- máshogy egy métert nem tudnál megtenni. Egyszerűen meg kell bíznod a többiekben -- valamennyire. Elég nagy mértékben.
Persze a defenzív stílus a nyerő -- de bizalom nélkül nem megy, sosem lehetsz teljes biztonságban.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.29. 22:19:12

@SelmeciMarcell:

Ja, és a lényeg:

"Ha összejön ez a rendszámosítási akció, akkor drágábban fogok közlekedni. Magyarázd már eln nekem, hogy megértsem a dolgot. Mondhatod azt is hogy élvezni fogom ha seggbedugnak, de én valahogy mégsem vágyom rá..."

Primer oldalon valóban drágább lesz Neked. (Remélhetően nem sokkal.) Viszont Te is kapsz cserébe biztonságot -- a Te motorkádat is nehezebb lesz ellopni, Téged is kevésbé fog cserben hagyni egy rendszám nélküli ámokfutó. (Sosem fogod megtudni, hogy épp megúsztál-e éppen valamit.)

Üdv: MaCS

2012.01.30. 03:00:18

@MaCS_70: Igen, bocsi, ez kimaradt. Tehát, tisztelet a kivételnek.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.30. 04:54:23

@MaCS_70: Ez szőrszálhasogatás. Csak az élethez való alkotmányos jogunk van. Az élethez lélegeznünk kell és jelenleg ingyenes a levegő. Az viszont sehol nincs leírva hogy a levegő m3-e mennyibe is kerül. Vezessünk be egy olyan értéket, amit a társadalom 1/5-e képtelen kifizetni. Nem volt sehol törvénykezés eddig erről, hogy szereztek volna az emberek jogot az ingyen levegőre?

A jelenleg kialakult állapot az egyes emberek szempontjából igenis a szerzett jog kategóriájába tartozik. Nekem azért, mert a jogosítványom többszörösen kiterjed a segédmotoros kerékpár vezetésére, a jelenlegi szabályozás szerint pedig több évtizede nem kell forgalmi rendszám ezekre a gépekre. Regisztráció sem.

A regisztráció nagyon könnyen végigverekedhető dolog lenne, ha ez lenne a cél. Egy adatbázist létrehozni és megfeleltetni az adatvédelmi törvényeknek csak pénz kérdése. De önmagában nem térül meg... A forgalmi rendszámmal viszont nyilván együtt jár az eredetvizsga, műszaki vizsga (ami környezetvédelmi vizsgával is kiegészülhet), vagyonszerzési, átírási illeték, teljesítményadó, illetve bármilyen adó amit még valaki kitalál.

A szerzett jogok pedig szinte minden új jogszabály életbelépése során sérül. Az változó hogy mely csoportoké, de természetesen úgy nem lehet törvénykezni hogy mindig mindenki jól járjon. Azt viszont mérlegelni kell hogy milyen gazdasági, erkölcsi, politikai és társadalmi hatásokkal jár egy változtatás.

Azon sem nagyon érdemes lovagolni hogy a társadalom egy rész nem fizet az úthasználatért, pedig használja azt. Az élet más területein ez egyáltalán nem okoz problémát, nem értem miért pont a közlekedésben jelent. Egy segédmotoros kerékpárral nem fogsz az aszfaltban nyomvályút kelteni, nem ütöd ki a jelzőlámpát a helyéről és nem csorbítod a kiemelt útszegélyt a járdára felállás közben.

Az biztos, hogy kevesebb lenne a tahó mopedes mind vidéken, mind Budapesten. De nem tűnnének el. A tolvajok sem. A rendszámmal, alvázzal, blokkházzal nem sokat tudnak kezdeni, de a többi alkatrészt igen jó áron el lehet Vaterázni. Akkor miért ne vinnék el a rendszámos 50 cm3-es gépet, miért csak a rendszám nélkülit? A rendőrség egyikre sem mozdul, hiszen esélye sincs nyomra bukkanni, az okozott kár összege meg minimális. Az ő szemükben.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.30. 05:05:43

@MaCS_70: Amit kihagytam és ahogy olvastam eddig más is: nem is olyan régen még volt azonosító a segédmotoros kerékpárokon, igaz morgott is érte mindegyik tulaja. A biztosítás befizetését igazoló, sorszámmal ellátott matricát kellett jól látható helyre nyomni. Ennek meglétét a vak is tudta ellenőrizni, a sorozatszám ellenőrzéséhez viszont központi adatbázis kellett volna. Én sem szerettem matricázgatni, de csak a metódussal volt bajom, nem a regisztráltsággal. Egy központilag nyilvántartott, jól látható helyen elhelyezett azonosító (és nem forgalmi rendszám) simán átverekedhető megoldás. Az adatbázis költségeit ugyanúgy bele lehet csempészni a biztosítás díjába mint a baleseti adót. De ehhez nem kell forgalmi engedély kötelessé tenni ezt a kategóriát, vagy lehetne differenciáltan tenni.

A védőfelszerelés alkalmazását sem tartom rossz ötletnek. De nem kell kötelezővé tenni. Ha a balesetbiztosító a személyi sérülést a védőfelszerelés megléte vagy nem léte alapján fizeti és ezt tudatosítják az emberekkel, rögtön lesz hajlandóság mindenkiben a befektetésre. Ami nem hülyeség, az első komolyabb esetnél meg is térül az ára.

A cikk meg egy motoros portálon lett publikálva, többes elsőben. Igen, magamra vettem motorosként, hogy ettől harmadáron fogok közlekedni... Ha a Totalcaron olvastam volna, akkor autós szemmel néztem volna a cikket.

calibra91 2012.01.30. 08:50:05

Én meg leszartam az éppen aktuális jogszabályi háttért, meg miegymást.
Rájöttem, hogy felesleges két autó a családban, mert reggelente a dugóban állva rengeteg benzinpénz elpocsékoltam, ráadásul az autó fentartása sem volt olcsó. Ezért a kocsi árából (éppen nem kellett máshová nagyon az a pénz) vettem 500 ezerért egy vadiúj 125-ös Hondát, ami 100 km/h-val vígan megy és 2 azaz kettő liter benzint fogyaszt.
Évente 8 hónapig motorral járok dolgozni, a havi üzemanyag számlám kb 5-6 ezer ft, a benzin ára miatt kb 500 ft-val több, na bumm!

A maradék négy hónapban télen pedig tömegközlekedem és rádiót hallgatok, vagy könyvet olvasok.
Kurvára nincs szükségem egy saját autóra, elég egy is a családnak!

Imádok motorozni, a megalomániás nagymotorosoknak pedig üzenem, hogy 2 azaz kettő liter benzinnel járok! Napi munkábajárásra felesleges a nagymotor! Aki mást mond az vagy gazdag, vagy hazudik!

Ja igen, és kifizettem a regadót, a rendszámot, stb.
Amíg megtehetem, addig nem hőbörgök a magyar valóságon!

közösperonos átszállás 2012.01.30. 09:37:01

@SelmeciMarcell: pedig igaza van, az a szerzett jog, amiért tettél valamit, hogy neked járjon, aki meg nem tett érte semmit, annak nem jár. Pl. nagyon jó példa a nyugdíjjogosultság (de legyen mondjuk a GYED, szerintem aki "elment" rá, annak már nem lehet megszakítani, hogy bocsi, mostantól csak 3 hónap jár).

közösperonos átszállás 2012.01.30. 09:39:52

@MaCS_70: "Az összefüggés szerintem direkt"

Igen, csak néha az együttható negatív. :-)

Mondom, bicajos megy a kerékpárúton, vagy megy mellette az úttesten. Az előbbi a szabályos, az utóbbi meg a biztonságosabb (nem 70-es, 90-es útra gondoltam most, de néha még ott is az). (Nyilván vannak további szempontok is, tahóság pl., de most nem ezekről van szó.)

Vagy nézzük azt a példát, mikor többen is kifejtik, hogy azért járnak motorral refivel, mert jobban észreveszik őket. Szabályos? Nem. Biztonságosabb? Igen. (Tahóság? Igen, de mint mondtam, most nem ez a kérdés.)

közösperonos átszállás 2012.01.30. 09:43:04

@kermi: a vállalkozók meg csak azt nézik, hogyan tudnak adót csalni, állami megrendeléseket elnyerni (korrupció is van persze), autót szlovákrendszámozni, ÁFÁ-t csalni, magukat minimálbérre bejelenteni, alkalmazottakat feketén és szürkén foglalkoztatni. Ja igen, persze, tisztelet a kivételnek.

Nem voltál te is egy kissé sztereotíp az imént? :-)

Breacher 2012.01.30. 09:49:56

@MaCS_70: Nem jó a link. Ha ez az új alkotmányba foglalt jogos önvédelemről szól akkor az a szarnak egy pofon. Ugyanis az alkotmányban van egy olyan rész hogy jogod van megvédeni magad a BTK-ban foglaltak szerint. Ami nem változott ebben a tekintetben.
Igen, tudom hogy meg lehet szegni a KRESZ-t hogy elkerüljük a vagyoni kárt vagy személyi sérülést. De az kicsit más amikor tudatosan folyamatosan szabályt szegve közlekedek hogy ne is kerüljek veszélyhelyzetbe.
Ha a bizalmi elvet a minimálisnál jobban komolyan venném (ez kb annyi hogy bízok abban hogy megállnak a piros lámpánál) már többször igen kellemetlen módon haláloztam volna el.

Sanus 2012.01.30. 10:38:10

@MintaMókus: "6x meg kell gondolni, hogy mit viszel magaddal és egy bevásárlást sem tudsz megoldani"

Bocs a kiragadt részletért, de sajnos pont ez a gondolkodás a baj. Ezért lett túlzott az autóhasználat, mert egyszer sem gondolják át az emberek, hogy hova, miért mennek, hanem csak beülnek és hajrá. Rá kellene szánni az időt arra, hogy meggondoljuk, hogy hányszor ülünk az autóba, vagy hogy milyen útvonalon közlkedve tudjuk a legkevesebb úton töltött idővel a legtöbb dolgunkat elintézni.
Ez persze nem teszi használhatóbbá a motort az autóval szemben, de hasznos lenne.

Sanus 2012.01.30. 10:43:38

@Kamazszutra: A biztonságosabb kerékpározáshoz nem kerékpárutak kellenek, hanem szemléletváltás. Amig a jogalkotók nem tekintik teljes értékű járműnek a kerékpárt - eléggé diszkriminatív a KRESZ ezügyben - és a felhasználók jó része még hírből is alig hallotta a rá vonatkozó szabályokat, a gépjárművezetők némelyikének hozzáállásáról nem is beszélve, addig valóban nem alternatíva, sajnos.

Kamazszutra 2012.01.30. 11:14:54

@Sanus: Egyetértek. Sokat voltam Nyugat-Európában, ott akár az úttest mellett is gond nélkül lehet közlekedni. A legmegdöbbentőbb az volt, amikor egy München melletti kisvárosban egy vak hölgy kijött az ABC-ből, a kopogó fehér botjával határozottan átsétált az utcán, miközben jobbról balról jöttek az Audi-k és a BMW-k (nagy kategóriás, ahogy azt Németországban megszokhattuk), szó nélkül lelassítottak, megálltak, elengedték. Nem volt duda, semmi, az egész szürreális volt, de valahol nagyon emberi és azt kívántam, itthon is ilyen közlekedési morál legyen.

A szemléletváltás jó dolog, de ha vannak kerékpáros utak, akkor az ember már akkor is biztonságosabban közlekedik. Én például tavasztól-őszig sokat járok bringával és utálom, ha az úttesten kell kerékpároznom. Favorizálom a bicikliutakat, és sajnos este inkább járdán közlekedek, ami legalább annyira szabálytalan, de inkább szabálytalankodom, mint szervdonor legyek.

2012.01.30. 11:25:46

@közösperonos átszállás: De. Sztereotip voltam. De mint minden sztereotípiának, úgy ennek is van alapja. Mentségemre szolgáljon, hogy pillanatnyilag én is benne vagyok a rendszerben, ha csak ideiglenesen is, és belülről látom a dolgokat. Párszor már leírtam, most megismétlem. A főnökeim a maszek bizniszükkel vannak elfoglalva, sz@rnak arra, amiért a fizetésüket kapják, csak alibitevékenységet végeznek. Van olyan főnököm, akiről mindenki tudja, hogy teljes mértékben hülye ahhoz, amit csinál(ni próbál), de valamiért ez egyetlen illetékest sem zavar. Vannak bújtatott állások, van, aki többet részeg, mint amennyit nem. Mivel mozgok is a rendszerben itt-ott, látom, hogy máshol sincs ez másképp. És persze vannak kivételek. De, mint tudjuk, a kivétel erősíti a szabályt.
Itt van két példa. Nem vagyok repülős, csak egy link hozott ide, tök véletlenül találtam rájuk, érdemes őket elolvasni: jets.hu/news?id=182, vagy itt: jets.hu/news?id=198

Az, hogy nem építenek 1000 km autópályát évente, meg többsávos kerékpárutat, az pénzkérdés. Lehet verni a tamtamot, de ha nincs pénz, hát nincs pénz. Viszont egy szabály értelmességének átgondolása, és szükség esetén megváltoztatása csak szellemi munka, és vannak olyanok szép számmal, akik ezért veszik fel a pénzt hó elején.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.30. 11:56:15

@közösperonos átszállás:

Akkor a Pallas lexikonban biztos elírták: "(jus quaesitum), meghatározott személyt valamely jogalapon tényleg immár megillető, vagy valamely dologgal kapcsolatos, tehát összerüen létező jog, ellentétben a jog megszerzésének elvont lehetőségétől egyrészt, s másrészt az u. n. várandóságtól (jus virtuale). Az, hogy valamely jog feltételtől v. időhatározástól függ, a Sz.-nak e minőségét meg nem szünteti. A Sz. fogalma kiváló fontossággal bir a törvény időrendben való hatálya, vagyis annak a kérdésnek tekintetében, hogy a törvény mely időtől fogva alkalmazható, amit másként röviden a törvény visszaható erejének neveznek."

Hogy értsd: nem kell érte tenni semmit. Mint ahogy az általad említett GYED sem azért jár valakinek mert tett érte valamit. Merthogy nemcsak a szülő, hanem a gyermek gondviselője vagy gyámja is igénybe veheti azt. Ezek pedig nem voltak ott többnyire a gyermek készítésekor. A szerzett joggal rendelkezik az ember valamilyen úton-módon és nem jogosultságot szerez rá egy azt megítélő bizottságtól. Az pedig egy másik kérdés hogy a szerzett jogot mennyire veszi figyelembe a törvényalkotó. Ejtsük a témát, mert nagyon elkalandoztunk az alapfelállástól. A cikktől.

közösperonos átszállás 2012.01.30. 12:02:05

@kermi: én két hónap híján 10 évig voltam közalkalmazott, láttam sokmindent én is, elhiheted. A dolog _nagyon_ helyfüggő, mármint a munkamorál is, a pénz is (hajjaj!), meg az is, hogy az ottaniak hogyan kezelik a felmerülő problémákat. (Van, ahol úgy vannak vele, hogy hát ezért vannak ott, meg hogy is lehetne megoldani (nálunk jellemzően ez volt), van, ahol meg sopánkodnak, hogy dolgozni kell, vagy hogy ez nem is az ő feladatuk lenne (ami néha igaz, néha nem, sokszor viszont csak a panaszkodás kétszer annyi ideig tart, mint hogyha kapásból megoldották volna az ügyet). A legjellemzőbb az egész rendszerre talán az, hogy nincs echte jellemző vonása a rendszernek, tényleg attól függ csak, merre jársz. :-) (Pl. nézd meg az okmányirodákat, 5-10 km-rel odébb teljesen más viszonyokat, hozzáállást tapasztalhatsz sokszor ügyfélként is.)

A stabil, nyugdíjas állás viszont tényleg röhej. :-) Az általános inkább ennek az ellentéte. Volt olyan bő év, hogy öt(!) erkölcsi bizonyítványt kellett kiváltanom, annyit dobáltak egyik szervezeti egységtől a másikig és vissza (ja bocs, egy hónapig nem is alkalmaztak), ahol épp pénzt találtak. (Ugye három hónap után lejár az erkölcsi, tehát mikor oda vettek fel, ahová 4 hónapja is, akkor mehettem újra a postára.)

Sanus 2012.01.30. 12:22:10

@ecodrive:" Mert a majorból a szőlőbe végig földúton mért kérnék már számon a Babettán az EU kompatibilis bukósisakot... "

Erre csak egy példa: Egy közeli falu melletti földúton egy huszonéves srác kis híján elhalálozott amikor a smkp-jával elesett, fejjel egy kőre, bukó nélkül. Ha nem jár arra a tulaj a traktorjával, akkor ma már nem élne, most "csak" rángatózva jár és néha félrebeszél....

Sanus 2012.01.30. 12:46:53

@kermi: Bocs, de mikor is dolgoztál állami szektorban? Soha? Akkor miért írkálsz sértő dolgokat az ott dolgozókról? Azért mert van akire igazak? Hidd el, nem mindenhol van így...

közösperonos átszállás 2012.01.30. 12:46:59

@SelmeciMarcell: "Mint ahogy az általad említett GYED sem azért jár valakinek mert tett érte valamit."

Dehogynem, csak akkor jár, ha előtte bizonyos ideig biztosított jogviszonya volt az illetőnek. Magyarán (és durván általánosítva): befizetéssel lehet jogosultságot szerezni arra, hogy aztán neked is fizessenek.

Na kábé ez a szerzett jog, nem az, amit már régóta szabad (vagy jár); és tudom, hogy sokan használják rosszul. Mindenesetre sem a 13. havi fizetés, sem a rendszám nélküli robogózás nem az. De pl. a nyugdíjba vonulás után kapott nyugdíj az: ha valaki egyszer nyugdíjba vonult, nem hívhatják vissza arra hivatkozással, hogy most már 99 és fél év a nyugdíjkorhatár, ő meg még a 98-at se töltötte be. De mindenki érzi, hogy ha pl. ha visszaállítanák a hadkötelezettséget és a felső korhatár 55 év lenne, a 35 (30?) és 55 közti korosztály nem hivatkozhatna arra, hogy a régi korhatárt már betöltötte. És a kettő között pont annyi a különbség, hogy az első megszerzéséért tenni kellett (csengetni a közös kasszába nyugdíjjárulékot, ill. az átkosban dolgozott időszakban is kb. hasonló a jogalap), az utóbbinál meg a láblógatás is pont elég volt.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.30. 13:10:51

@közösperonos átszállás: lemaradtam az eszmefuttatásban. A GYED a gyermeket illeti, de a gondviselője kapja. Nyilván vannak peremfeltételek. Szerinted a GYED a szerzett jog kategóriájába tartozik, a családi pótlék meg nem? A családi pótlékhoz csak a gyereket kell felmutatni, de nem kellett hozzá TB-t fizetni.

A további eszemfuttatást sem fegtam fel, lehet hogy fáradok. A hadkötelezettség korhatárának eléréséhez csak lábat kell lógatni? A hadkötelezettség van, akkor épp nem lógatja a lábát az ember, hanem imádkozik hogy végre betöltse a korhatárt és ne váljon belőle golyófogó egy frontvonalon. A hadiállapotot nem érdemes a békeidők törvényeivel hasonlítgatni, igencsak nagy eltérések mutatkozhatnak.

De még egyszer: ha lesz rendszám a Babettámon, akkor veszel magadnak egy új 125-ös robogót? Ha nem, akkor ne tekerjük már tovább ezt az egészet.

közösperonos átszállás 2012.01.30. 13:28:13

@SelmeciMarcell: oké, lemaradtál, tényleg ugorjunk. :-)

MaCS_70 2012.01.30. 13:44:47

@SelmeciMarcell:

Nem, ez nem szőrszálhasogatás. Nagyon komoly jogi különbség van a szerzett jog és aközött, hogy egy területre nem vonatkozik valamilyen korlátozás, teher.
Tudom, hogy nem érv (az érveket már leírtam), de történetesen ez a szakmám.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.30. 13:49:49

@SelmeciMarcell:

A régi KFB-matricát közlekedési azonosítóként kezelni, hmm, azért egy kicsit erős.

A többivel egyet is értek -- nagyjából.
Ha azonban úgyis többletköltség keletkezik az azonosíthatóság miatt, akkor én szívesebben fizetem azt az állami oldalnak. A garanciák, a számonkérhetőség miatt.
Mert akármilyen vacak is a helyzet a közigazgatás háza táján, még mindig inkább ezt, mint a biztosítók által üzemeltetett nyilvántartást.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.30. 13:52:54

@Sanus:

Szerinted a KRESZ hol diszkriminatív a kerékpárosokkal szemben?

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.30. 13:58:28

@SelmeciMarcell:

1. A Pallas nem jogforrás.

2. Még az Általad beidézett meghatározás szerint sincs szó szerezett jogról azon az alapon, hogy eddig nem kellett fizetni. Nincs jogalap, nincs a "dologgal" kapcsolatos létező jog.

Üdv: MaCS

közösperonos átszállás 2012.01.30. 14:24:36

@MaCS_70: szerintem pl. nem annyira a KRESZ nem veszi teljes mértékben járműnek a kerékpárt, hanem a közlekedésszervezés. Na _erre_ millió meg egy példát lehetne mondani.

MaCS_70 2012.01.30. 14:40:29

@közösperonos átszállás:

Ezzel nem tudok nem egyetérteni.

Üdv: MaCS

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.30. 15:59:29

@MaCS_70: Dehogynincs. Szabályozva van a dolog: nem kell forgalmi rendszám és nem kell forgalmi engedély (meg az ezzel járó dologok) a segédmotoros kerékpárhoz. Akkor lenne joghézag, ha semmilyen jogszabály nem említené ezt a témát. De említi, csak éppen igen engedékenyen.

Hasonló problémakör volt pár éve pl. a Flóbert fegyverekkel kapcsolatos jogszabály. Ott sem joghézag volt, csak korábban egész más besorolása volt ezeknek. Meg lehetett oldani, ott is utólagosan regisztrálták a korábban eladott, engedékenyebb jogszabályok alatt vásárolt fegyvereket. Azaz kb. az egytizedét, a többi illegálisan van jelenleg a házak táján. Így legyen a segédmotoros kerékpárokkal is?

Sok államban kell rendszám a segédmotoros kerékpárokra és szinte mindenütt más kapcsolódó terhekkel jár. Ha a rendszámozást kis hazánkban ész nélkül vezetik be, akkor egy moped soha nem lesz eladható, se használtan, se újonnan. Cserébe nincs garancia arra hogy a regadót lentebb vinnék, vagy hogy az új, 300e Ft alatti szegmensben lehetne majd robogót is kapni. Míg a cikk elmélete szerint fellendül a 125-ös robogók piaca, addig halálra ítéli az 50-esekét. Csak mert Budapesten a cikk szerint kihalásra ítéltetett az 50-es kategória. Engem ez zavar. A hegymászás is veszélyes, akkor tiltsuk be, vagy adóztassuk szarrá? Ezzel is a hegymászók testi épségét védjük, meg a társadalom is jól jár.

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.30. 16:02:45

Kiegészíteném az előzőt: moped - pedálos (kerékpáros) üzemmódban is használható, a pedállal indítható motoros kerékpár. Robogó - olyan segédmotoros kerékpár amin nincs hajtópedál, berúgókarral vagy önindító motorral indítható. Ez a joghézag.

MaCS_70 2012.01.30. 16:57:35

@SelmeciMarcell:

Rendben, kérdezz meg egy tetszőleges jogászt arról, hogy mi az a szerzett jog.
Én feladom.
(Azt ezért áruld el, hogy melyik jogszabály tartalmazza azt, hogy nem kell forgalmi rendszám és nem kell forgalmi engedély (meg az ezzel járó dologok) a segédmotoros kerékpárhoz -- mert az ilyen járművek tulajdonosai ERRE MEGSZEREZTÉK A JOGOT.
Vagy áruld el, hogy mégis mi az egész jogalapja! Mivel érdemelték ki az ilyen járművek tulajdonosai a mentességet?

Olyan fogalmakkal dobálózol, amiket hallásból, bulvárszinten ismersz, de fogalmad sincs a hátterükről, a valós jelentésükről.

Vagy egyszerűsítsük le az egészet: hol tartalmazza azt a magyar joganyag, hogy a jelenlegi szabályozást nem lehet módosítani -- tehát ezek a járművek örökre és visszavonhatatlanul forgalmi- és rendszámmentesek lesznek?

És akkor felejtsük el ezt a "szerzett jog" dolgot -- ez egy jogelv, ami leír egy működési mechanizmust a joganyagban, de nem önálló jogi norma. A normákat, a szabályokat a jogszabályok tartalmazzák (mily meglepő...), úgyhogy szerzett jogról akkor beszélhetünk, ha a jogszabályokból azt lehet kiolvasni, hogy egy bizonyos jogot megszereztél, azt nem vehetik el többé.
Ismételten kérdem: melyik ez a jogszabály???

Üdv: MaCS

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.30. 17:31:42

@MaCS_70: Igazad van. 2/3-os többséggel alaptörvényt is simán lehet módosítani, úgyhogy ebben az olvasatban nincs semmire olyan jogunk amit a demokrácia zászlaja alatt ne lehetne átalakítani vagy elvenni. Ha tényleg ezzel foglalkozol és nem csak ez a szakmád, akkor meghajlok előtted, tőlem ez tényleg távol áll. De nagyon leragadtál ennél a témánál.
Arról meg sehogyan sem fogsz meggyőzni hogy ha van egy terület az életben amire nincs kitalálva olyan jogszabály hogy nekem költséget generáljon, akkor vigyorogjak az egészhez ha valaki alkot egy ilyet. És annak örüljek hogy eddig nem volt ilyen.

MaCS_70 2012.01.30. 17:47:48

@SelmeciMarcell:

Ez miért joghézag????

De ha már a fogalmakon akarsz lovagolni (bár ezek nem jogszabályi definíciók):
MoPed - pedálos, általában kis teljesítményű motorbicikli
MoKik - a MoPed berúgókaros testvérkéje
robogó - teljes (alsó-felső) burkolattal ellátott motorkerékpár, tekintet nélkül a teljesítményre és a hajtás, erőátvitel módjára

Ezeket a fogalmakat a köznyelv jócskán átformálta, összemosta, Magyarországon szerintem nem is voltak hivatalosak, kivéve a robogót, ami (egyébként szerintem jogalkotói trehányságból) zárójelesen odakerült a 326/2011. Kormányrendeletben a kétkerekű segédmotoros kerékpárok jövő január 19-étől hatályos nemzetközi meghatározásába. Ezért aztán lehet mondani, hogy hivatalosan segédmotoros kerékpár = robogó, de ezt igényes motoros szerintem így nem használja, ráadásul a7 5/1990. KöHÉM rendeletben ilyennek szerencsére nincs nyoma.

(A németeknél tán volt/van MoFa is a MotorFahrradból, ami a moped alatt helyezkedik el, de ismerem a definíciót.)

A lényeg, hogy a magyar szabályozás joghézagmentesen meghatároz egy hengerűrtartalmat (elektromosoknál teljesítményt) és egy elérhető legnagyobb sebességet -- ami ebbe nem esik bele, az joghézagmentesen jelenleg is okmány- és rendszámköteles motorkerékpár.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.01.30. 17:50:31

@SelmeciMarcell:

A visszamenőleges jogalkotást és a 2/3-os diktátumokat ne soroljuk ide, azokért két jogcímen is ég a pofámról a bőr.

A szerzett jogok kérdése viszont ezektől függetlenül nem biztosít mentességet semmire, amire valaha mentesség vonatkozott.

Üdv: MaCS

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.30. 18:21:00

Igazából lassan mindegy hogy lesz-e rendszámozás. Jobban érdekel hogy végül milyen dugódíjat vezetnek be Budapesten. Ha azt amit megszellőztettek a médiában, akkor végül gyalog fogok járni. Itt az őskor.

MaCS_70 2012.01.30. 18:56:23

@SelmeciMarcell:

A gond az, hogy a tervek szerint gyakorlatilag mindegy, hogy jársz-e az autóddal. Elég, ha Budapest közterületein megmozdul...

:o(((

Üdv: MaCS

SelmeciMarcell · http://www.jawamoped.hu 2012.01.30. 20:21:45

@MaCS_70: Nem is lenne ezzel bajom, ha a dugódíj egyben BKV bérlet is lenne. Ha már támogatni kell egy céget ami rosszul gazdálkodik évtizedek óta, akkor jó lenne szolgáltatást is kapnom a pénzemért. Vagy cserébe használhatnám az autómmal a buszsávot, villamossíneket, bármi pluszt...

Begami 2012.01.30. 20:22:28

Azért az is érdekes, hogy egy kifejezetten motoros oldal a motorosok(robogósok,mopedesek) szívatásán munkálkodik.
A plusz költségeknek senki sem örül..Főleg, hogy semmi ellenszolgáltatás nem jár érte.Mint a regadó esetében.
Nekem rendszámos 125ös robogóm volt pedig megtehettem volna, hogy nem helyezem forgalomba mert az 50-es is ugyanúgy nézett ki.
Mégse tettem mert nem volt szabályos! Viszont a rendszámnak csak a hátrányát láttam és a motor újkori árának 20% fizettem ki érte.
Az azonosíthatóság nem rossz dolog de a lopások csak az emberek egy kevés százalékát érintik és nem hinném, hogy ez visszatartó erő.
Nagymotort is lopnak nem?
Egy 20 ezres Babettára senki sem fog akár 5 ezret sem pluszba költeni az "ellophatatlanság" miatt.És ebből van több nem az 500 ezres Aprilliából...

S8 Phantom 2012.01.31. 13:03:31

@Perillustris: Ezek szerint te lemondanál az életedről bármely más állatfaj számára? Vagy pár béka madár stb., hogy ne kelljen arréb költözniük egy elkerülő út miatt inkább az emberek szivják a plusz szmogot? Hát én nem igy gondolkodom.

Perillustris 2012.02.05. 13:47:21

@S8 Phantom: Nem. A szmogot - a forgalmat - kell csökkenteni, nem elkerülő utakkal szétbombázni az élővilágot.

labi 2012.02.06. 15:49:12

"Nagymotort is lopnak nem?"

Igen, sőt autót is.
Egyet felejtenek el az ezzel érvelők, hogy ha egy rendszámos valamit "tisztára akarnak mosni", az költségekkel jár a tisztelt tolvaj uraknak.

Jelenleg 50-es gépnél fog egy erővágot, levágja a védelmet, ami költsége van az egy új gyújtáskapcsoló, a többi nyereség. De akár meg is tarthatja magának a tolvaj úr és gond nélkül használhatja ennyiért. Vonzó dolog, se nagy hozzáértés, se egyéb kapcsolat nem szükséges hozzá. Egy olcsó szakadék robogót is megéri ellopni.

Ha ugyanerre rárakódik az a költség, amivel tisztára is lehet mosni, akkor már nem feltétlenül éri meg abban az árkategóriában, amiben sok használt ötvenes van.

Index Elek 2012.02.11. 08:44:14

Sok komment volt a motorosok ingyenes parkolásáról. Ez nincs mindenhol így, Svédországban például sok helyen fizetni kell a parkolásért motor esetén is. Lehet kapni olyan zárható tartót, amibe bele lehet csúsztatni a parkolójegyet, így nem viszi el a szél.

A PDF-ben Göteborg motoros parkolói látszanak.

www2.trafikkontoret.goteborg.se/resourcelibrary/MC-parkering%202011.pdf
süti beállítások módosítása