HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Fölényeskedő fehér furgonosok

2012.02.17. 06:15 Tcomment

Miért képzelik magukat az utak királyának? Mindent értek. Munkaidőm kötetlen, megyek mint a töketlen.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

335 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr614120879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.17. 15:27:47

@che625: Ó! Tehát te valamelyik rajongóm vagy, de egy újabb álnéven? Sebaj. Ez a jó az arctalan fórumozásban. Nem kell vállalnod magad:-)

Oktato 2012.02.17. 15:29:33

@l.atti: Nem velem, hanem előttem történt meg, hogy kb. 100-al mentem eg elég hosszú kétsávoson a jobb sávban vasárnap délelőtt/szeptemberben/, mikor feltűnt, a tükörben egy kék szempár, mögötte egy karácsonyfát is megszégyenítően kivilágított nyerges vontató, ami folyamatossan légkürtölt. Talán kicsit lehúzódtam és levettem a lábamat a gázról, mikor olyan 150-nel elhajtott mellettem egy "luxuskocsi" mögötte meg nem több mint 20 centire a gallytörőtől/talán annyi sem volt/ egy vontatmány nélküli nyergesvontató. Előttem olyan 100 méterre kilökte a luxust az útról /olyan sztarszkiéshaccs stílusban/ a szántásba. Ha hiszed, ha nem, de nem álltam meg, mert engem is várnak otthon! Nem voltak a híradóban, mert Szlovákiában, Tőketerebes felé történt. Sőt, a szlovák tv sem adta le, gondolom nem verték nagydobra....

Nagybátyám szokta mondogatni, hogy nem tudod, mikor találkozol nagyobb álattal, mint saját magad...

l.atti 2012.02.17. 15:29:36

@manualis mammografus: ja hat ez nekem is bajom. Semmi anyag nincs a kocsiban, a kormanyra is szarul reagal, megallni sem nagyon lehet vele, legzsak is alig alig akad benne, a patronos lokharito is van, de ugye minek. Bezzeg a zsigak. Na ott meg volt anyag. A ruszkik meg tudtak autot epiteni. Gondolkodtam azon, hogy egyszer kihagyok egy tankolast, es veszek en is egyet.

...
es meg te magyarazol arrol, hogy ne szajhoskodjunk...

l.atti 2012.02.17. 15:35:57

@Oktato: ertem. De gondolom ebben az esetben is a nyergesnek volt igaza - mondjuk erdekes, hogy 150el hogy tudna menni - mert egy luxuskocsit lokott le mi? Tehat egy sulyos buncselekmeny - gyilkossagi kiserlet - is megideologizalhato, csak mert annak szemetnek olyan kocsija van, ami tobbet er mint a te autod meg hazad egyutt?
Te pedig cserbenhagyast kovettel el, es meg buszke is vagy ra. Gratulalok.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.17. 15:36:38

@alfagumi: pontosan egyetértek. de aki itt fröcsög az sincs felhatalmazva arra hogy eldöntse hogy mit lehet, és mit nem. az utakon sem. hacsaknem rendőr, és a munkáját végzi.
te se ideologizáld meg hogy miért szólhatod meg a furgonost. semmi közöd hozzá, hogy siet e vagy sem.

ha látom a tükörből hogy valami gyorsan jön mögöttem akkor leszarom segítem hadd menjen. ha utolérek valakit elvárom hogy az hagyjon előzni. kommentár nélkül. nem a sofőr dolga megítélni hogy a másik miért siet, pláne megnevelni nem kéne.

manualis mammografus 2012.02.17. 15:41:25

l.atti 2012.02.17. 15:29:36

en nem szajhoskodom, ha gondolod megejthetunk egy ilyen koccanast. es nem az a cel, hogy szemelyi serules legyen nyilvan, sokkal nagyobb orom az, hogy amig szervizben van a joszagod, addig nem szopatod a tobbi autost, csak azert mert neked bimmered van :)

l.atti 2012.02.17. 15:43:35

@manualis mammografus: na ennyi maradt mar csak, hogy ossze kell torni a masik kocsijat szandekosan? :) En ilyent soha nem akartam, de a lenyeg az, hogy a BMW-sek agresszivek. :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.17. 15:48:04

@Hurrá Torpedó: Nos, ebben nem értünk egyet. Valójában, ha valaki engem vagy egy másik embert veszélyeztet, igen is van hozzá közöm. Főleg, ha engem, és ezt azzal próbálja megmagyarázni, hogy ő a munkáját végzi, megjegyzem, xarul, ha csak így megy. Mivel kettőnk közül ő vét az írott és íratlan (engem főleg az íratlan érdekel) szabályok ellen, jogom van hozzá, hogy ezt ne fogadjam el. Az, hogy ez miben merül ki és meddig mehet el, már más tészta. Amíg azonban ő tol engem az úton, ő miatta kell aggódnom, kivasalja-e a feleségem az óvodánál vagy a sarkon, mint ma reggel is láttam, jogom van ezt akár meg is akadályozni, még ha nem is teszem. Ha csak szimplán siet, az engem nem érdekel, míg engem nem érint, az más tészta, azért nem fogok előtte direkt lassítani vagy akármivel akadályozni. Ez nem azt jelenti, hogy én támogatom az utakon tötymörgőket, a belső sávban ragadó idiótákat és a többit, szó sincs erről. Erre tényleg csak az a fuvaros a jó példa, aki minden reggel elment az utcánkban olyan 90-nel. Ez érint és nem hagyom. Lexarom ki mit gondol, önkéntesrendőrnek néz-e, de a fiam lép ki azon a kapun.leszoktattuk róla.

Oktato 2012.02.17. 15:48:34

@l.atti: Te pedig közúti szabálysértést! Gondolom ezek a rádfutások az M1-M7 emelkedős részeinél történnek? Igaz? Tudod azok a szarok megrakva tényleg 160 maxal tudnak menni, felfelé meg szét kell futnod magad, mire valaki miatt fékezned kell, persze a sor sem enged be jobbra....
Szlovákiában nem követtem el cserbenhagyást, mert kicsit más a KRESZ, de ahogy látom, Te a magyarországit sem ismered...

Ja, nem vagyok trafipax, tehát más autók sebességét csak megbecsülni tudom. Ha kamionost kérdezel, alátámasztják azt, hogy vontatmány nélkül nagyon tud menni a 700 ló. A luxusautót meg mint gyűjtőfogalom használom az elnyújtott, sötét, limuzin karosszériájú járművekre.

Nem érdekel az előzmény, nem érdekel az utójáték sem.

Szép hétvégét Neked is!

manualis mammografus 2012.02.17. 15:49:18

l.atti 2012.02.17. 15:43:35

dehogy, a bmw-sek nem agresszivek, en sem voltam/vagyok az. hogy is mondtad az elso kommentedben?
"Csak azert nem kezdem el ezt senkivel, mert bmw-je van, de ha unalmaban azzal szorakozik, hogy szandekosan akadalyoza tovabb haladasban, illetve szandekosan veszelyeztet, akkor elmagyarazom neki, hogy nagyon messze van attol, hogy o legyen az utak kiralya"

tudom, klasszikust idezni csak pontosan. remelem nem perelsz be plagium vetsege miatt:)

Pasas 2012.02.17. 15:54:01

@alfagumi: De mondta, a többiben igazatok van

l.atti 2012.02.17. 15:56:44

"Ha kamionost kérdezel, alátámasztják azt, hogy vontatmány nélkül nagyon tud menni a 700 ló. "

Ja, nezz utana milyen sebessegre vannak leszabalyozva.

Az meg gyanitom Szlovakiaban is szabaly, hogy egy balesetnel meg kell allni, mert ha tovabbhajtasz, az cserbenhagyas. Szoval vagy nem ugy tortent ahogy leirod, vagy buncselekmenyt kovettel el.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.17. 15:58:06

@Pasas: Ha mondta, hülyeséget beszélt:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.17. 16:03:29

Gondolkodtam, hogy betegyem-e? Tényleg csak azért, hogy értsük, miről van szó, mibe is kerül az, hogy ha valaki úgy érzi, bármire feljogosítja őt, az hogy munkát végez az utakon. Hangsúlyozom, ez mással is előfordulhat, de kevesebbszer fordul elő, hogy egy úrvezető ennyit vezetne és annak ilyen ára lenne. Szóval szerintem az nem indok, hogy melózik, sőt! Éppen ellenkezőleg, mint mindenki mást, őt is kötik a szabályok, a munkáját úgy kell végezze, hogy ne sérüljön meg sem ő sem más! Csak nekem és neki mások a munkavédelmi szabályok!

"Három ember meghalt, három súlyosan, életveszélyesen megsérült egy budapesti baleset következtében: a IX. kerületi Vágóhíd utcában furgon hajtott buszmegállóban várakozók közé.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője elmondta, hogy a sérültek közül két férfi és két nő többszörös koponya, mellkas és végtag sérüléseket szenvedett. További két férfi közül az egyiknek nyílt lábszártörése, a másiknak pedig combtörése és fejsérülése van. A sérültek valamennyien középkorúak - tette hozzá.

A mentőknek már a helyszínen életmentő beavatkozásokat kellett végrehajtaniuk, majd a sérülteket három különböző fővárosi kórházba szállították. A furgont vezető fiatal férfi nem sérült meg - tette hozzá Győrfi Pál.

Az MTI a Péterfy Sándor utcai Kórház ügyeletvezető főorvosától úgy értesült, hogy két ember a kórházba szállítást követően életét vesztette.

Kisdi Márk Máté, a Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság szóvivője elmondta, hogy a furgon összesen hat embert gázolt el. Egyiküket a közelben várakozó 2-es villamos alól kellett kiszabadítani. A furgon, amely egyelőre ismeretlen okból csapódott a megállóban várakozók közé, végül a közelben lévő villamossíneken állt meg - fűzte hozzá.

A rendőrség sajtóosztálya azt közölte az MTI érdeklődésére, hogy a helyszínelés még tart, és megkezdték a furgon vezetőjét kihallgatását.

A független Hírügynökség úgy értesült, hogy a furgont vezető fiatal férfi elaludt a volánnál. A 25 év körüli fiatalember állítása szerint egész éjjel úton volt, azért volt fáradt. A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a sofőr a Lágymányosi hídról hajtott le és fordult rá a Soroksári útra a baleset előtt.

Fehérvári Tibor, a BKV fődiszpécsere elmondta, hogy a baleset egy HÉV-pótló autóbusz megállójában történt."

l.atti 2012.02.17. 16:03:30

@manualis mammografus: latom nem erted meg mindig. Soha nem kotottem bele senkibe meg ilyen modon. Az elso lepes nem az enyem. Az elso lepes az, hogy megprobal letolni, pedig nem akadalyozom. A legszebb az, amikor ugy tolakszik balra, meg jon 20 centire, hogy jobbra kamionok, es elottem 2 auto is van. Ilyenkor megis hova a jo edes rongybatekert kurva anyjaba tolakszik? Es mi van ha hirtelen kell fekezni? Arra nem gondol? A feher szarja megrakva egy fenyev mire megall, en meg 100-120-140rol hat eleg gyorsan. Volt mar ra pelda nem egyszer - nem csak furgonnal - hogy azert nem lett baleset, mert rohadtul probaltam helyet csinalni neki koztem, meg a korlat kozott. Amire aztan szukseg is volt. Na ezek azok akikre rafer a neveles. Vicces, hogy a tobbi BMW-s, Audis, Porsches ki tudja varni mindig az alkalmat, es nem probal veszelyeztetni senkit azzal, hogy 20 centire jon. A furgon, meg a ceges mondeo az bezzeg nem. Azok mindig sietnek.

Oktato 2012.02.17. 16:09:20

@l.atti: Szlovákiában csak akkor kell megállnod, ha a saját biztonságod nincs veszélyeztetve...
Gondolj arra, ha pl. a kétsávos alagútban baleset történik...Alagútban TILOS megállni!

A kamionos a leszabályozásra is választ ad...

Te pedig folyamatosan közúti szabálysértést követsz el, sőt szándékosan veszélyeztetsz másokat, mert azt a KRESZ is kimondja, hogy minden résztvevőnek meg kell előznie a veszélyhezet! Függetlenül attól, hogy a szenvedő, vagy az elkövető vagy!

Szép napot!

alien576 2012.02.17. 16:12:22

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "Attol fugg hogyan van beallitva. aloban sokkal kenyelmesebb, de ha hirtalan gazfroccsre meg fel masodpercet gondolkodik az auto, az nagyon zavaro tud lenni."

nem tudom, az új váltóknál ez hogy van megoldva, de a 20-50 éves automatáknál a kickdown kábel/rudazat állításával gyönyörűen személyre lehet hangolni a váltás érzékenységét...

l.atti 2012.02.17. 16:25:47

@Oktato: meg egyszer mondom, ha normalisan leirtad azt ami tortent, akkor szabalysertest kovettel el. Ezt te vegignezted az eset mogul. Merthogy ugye megeloztek. Megis mi az isten veszelyeztett teged? Vagy nem egeszen ugy tortent ahogy leirtad?

Tudom, hogy buheraljak a leszabalyozast, ezektol elvennem orokre a jogositvanyt, aztan dogoljon ehen.
Es meg mindig veded a kamionost? Aki szandekosan eletveszelyesen cselekedett egy eleve torvenyt serto jarmuvel? Ennyire igazuk van, csak mert dogoljon meg mindenki akinek jobb kocsija van? Ha en nem alltam volna meg, utanamegyek, es minimum rahivom a rendoroket a rohadek allatjara, hogy keruljon sittre.

Es akkor engem baszogatsz azert, mert neha kicsit jatszok ezekkel az ostobakkal? Osszemerheto egyaltalan a ketto?

Oktato 2012.02.17. 16:35:32

@l.atti: Testvér, ha valaki erőszakos valakivel, az velem is az lesz. Nem kérek abból, hogy 3.-ként valamibe belekeveredjek. Tudod a vontató megállt, nem hajtott tovább. Ezt sehol sem írtam, lehet nem voltam egyértelmű.

Melyik mondatomban védtem a kamionost? Vagy bármelyik résztvevőt? Én ilyenre nem emlékszem. Azt szerettem volna mondani, hogy Te kérdezz meg bármelyik kamionost...

A "baszogatást" elnézést, Te kezdted. Az első lépest Te tetted meg...

Szép napot.

Kiss.Mark 2012.02.17. 16:39:05

@l.atti:
Az hogy te másokkal játszol az téged minősít. És nem is vagy különb másoknál ha így teszel.
Az már egy másik dolog ha a te szeretteidet kergetné halálba egy magadfajta a játszadozással az gondolom nem tetszene.

Játssz azzal ami veled egy idős. ne mások életével.

augustiener 2012.02.17. 16:40:46

@l.atti: ha nálad ez ilyen sokszor előfordul, hogy úgynevezett agresszív ostoba állatok felveszik a kesztyűt veled, akkor én úgy gondolom, hogy ezt te provokálod ki. Pláne, hogy állításod szerint te 150-nel mész. Mivel Magyarországon egy Hegyeshalom-Budapest között átlagban két autó megy 140 felett, így gondolom mindenkibe belekötsz, aki mögéd ér.

@alfagumi: szerintem te is egy ilyen kis okoskodó tököm virága lehetsz, mint l.atti. Mindenféle érvekkel magyarázzátok, hogy éppen miért kezdtek el genyóskodni másokkal az úton. Kimondottan ez az érvelés érdekes. Először azt írod, hogy micsoda ember a másik, aki téged veszélyeztet. Mi az a veszélyeztet? Lehet, hogy egyáltalán nem veszélyeztet téged, csak te félsz. Az nem ugyanaz. Ha pedig úgy érzed, hogy veszélyeztet téged, miért nem hagyod menni? Ha mögém ér egy motor az országúton, én is elengedem, mert fosok, hogy belevág egy kockázatos előzésbe és balesetbe kever. Nem pedig még jobban akadályozom.

Aztán te meghatározod, hogy a másik autó vét az írott és íratlan szabályok ellen, de egy mondaton belül leírod, hogy téged igazából nem érdekelnek a szabályok, csak az íratlanok. Aztán azt írod a következő mondatban, hogy gyakorlatilag te határozod meg, hogy mik azok az íratlan szabályok, és mennyi tűréshatár van mellé. Ez igen! Ez aztán az érvelés.
A harmincas táblával ellátott keskeny járda nélküli utcán 90-100-zal száguldozó autó meg a legnagyobb vicc.

3 gb 2012.02.17. 16:44:15

@streetsta: a többi cucc nagyjából jöhet, nekem jórészt váltóperverzióm van. Nem a kedvencem kifejezetten a dugó, de ott is szeretek váltogatni. Fogalmam sincs, miért van ez, de vajon van-e magyarázat a perverziókra? Szeretem és kész. Amíg lesz lehetőségem és pénzem rá, addig manuálist fogok venni.

gerely89 2012.02.17. 16:47:03

sejtem, hogy valahogy megoldották, hogy legyen olajnyomás, de azért megkérdem. Ha start-stop automatika leállítja a motort, akkor nem kopik az sokkal jobban, mikor újraindítja?

Kiss.Mark 2012.02.17. 16:50:51

@3 gb: Szerintem talán azért mert azt az érzetet kelti hogy sokkal jobban eggyé tudsz válni az autó-val. minden egyes apró mozzanatát érzed és te idézed elő. Hát igen ez van ha az embernek üzemanyag folyik az ereiben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.17. 16:52:41

@barumka: Pont kurvára nem tökölnek, csak szabályosan közlekednek.
Mondjuk nem a te hibád, hogy teljesíthetetlent várnak el, de azért ésszel is lehetne ezt csinálni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.17. 16:57:54

@augustiener: Kezeltesd magad ember. Kicsit figyelmesebben olvasd amit írok. Igazából nem is reflektálnék a butaságodra, mert elég egyszerű vagy. Csak a végét nem vágom, miért is vicc a furgonos aki kilót megy az utcánkban? Több is volt, egyébként. Felbosszantasz, felteszem neked a videót. Mert az is van, csak rajta mindkét autón a cégjelzés, és ezért nem tettem fel eddig, de ha adsz egy e-mailt, áttolok egy tucatot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.17. 16:59:37

@Hurrá Torpedó: "amig a sebességhatárokon kívül MINDEN MÁS SZABÁLYT BETARTOK senkit sem veszélyeztetek."

Ez már magában hülyeség.
Különben pont elég, ha a sebességhatárokat nem tartod be.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.17. 17:05:56

@alfagumi: tessék kitetetni az utcátokba fekvőrendőrt, meg 30-as táblát, és akkor nem fog ott száguldozni a barma (esetleg kamerázz és jelentsd fel). de az nem megoldás hogy jól elbeszélgetsz vele, mert akkor megy a másik utcába ugyanúgy azt' ott fog elbaszni egy gyereket. vagy azt már leszarod, mert téged, és a családodat nem érinti?

azzal, hogy ha valaki 10-20-30-cal túllépi a sebességhatárt még nem veszélyeztet. pláne nem bakonyrettenetes és zalaborzasztó között. az a baj hogy rohadtul általánosítasz. aki gyorshajt az veszélyeztet téged. kész. ettől eltérni nem akarsz. mindig az óvodával jössz. a furgonosok városban általában normálisan mennek 60 körül, mert tudják, hogy ott nem lehet nagy időket hozni, csak országúton.

részemről befejeztem, mert téged nem lehet eltántorítani attól, hogy a(z összes) furgonos hülye, és meg kell rendszabályozni...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.17. 17:11:16

@ColT: ez miért lenne hülyeség? ha pl 100-110-et mutat az óra egy 1 számjegyű főúton, és betartom az összes előzni tilost, záróvonalat, stb, akkor hol veszélyeztetek bárkit is? de ne korlátozzunk rám, legyen a gyorshajtó akárki. (nem magamat akarom leszedáltatni, az elv zavar, hogy tényleg a fél ország az utakon forrong a kocsijában ha a másik 91-gyel megelőzi???)

ha most visszanéznék egy olyan topikot ahol a sebességhatárok emeléséről volt szó, szerintem az itt beírók nagyrésze ott szorgalmasan bólogatott :)

lyken 2012.02.17. 17:13:35

@Kiss.Mark: Ez tökéletesen megindokolja, hogy miért húzza eléd be a hülye furgonját. Hát persze. Teljesen logikus, hogy amennyiben az áruátadás csúszik, azt a többi autóson KELL levezetni. Időmilliomos köcsögök mind, azért mennek az 50-es táblánál csak 60-al.

augustiener 2012.02.17. 17:19:17

@alfagumi: te írtad azokat a dolgokat. Zavar, hogy látod másként fogalmazva azt, amit leírtál?

90-100 pedig nem hiszem el. Miért nem hívtad fel minden alkalommal a rendőröket, hogy jöjjenek ki mérni, mert lesz bevétel?

De küldd át, kíváncsi vagyok:

giovanne@freemail.hu

Elég egy, de egy olyan, ahol tudjuk, hogy mennyi távolságot tesz meg az autó egy adott szakaszon.

Jamesblond 2012.02.17. 17:19:21

Engem fehér furgonos még soha nem tartott fel, nem fordult úgy ki elém hogy gond legyen lelassítanom picit, nem szorított le, nem ijesztett meg, láthatóan a céges sofőrök céltudatosabban vezetnek, de ez is egy szakma.
-ha mindannyian létrára állnánk és közöttünk a szobafestők száguldoznának rajta, nem biztos hogy ők lennének a veszélyesek. Ez a közlekedéssel is így van. Aki 8-10 órát vezet, az jobban fog tudni mint aki csak a boltig megy. Érzik az autót, tudják, csinálják.

Pasas 2012.02.17. 17:20:07

Az tény, mikor beállunk konvojba, akár 10-15 autó is, és egyformán gondolkodunk, lakott területen tartjuk olyan 60 körül, kívül olyan 100-110 körül, sokkal kevesebb az "esemény", mint amikor belekerül 1-2 olyan autós, aki foggal körömmel ragaszkodik a szabályokhoz. Senki nem akar gyorsabban menni, bujkálni, előzni. Csak egy kicsit kellene rugalmasabbnak lenni.

lwcolors 2012.02.17. 17:20:56

Én mindkét táborba beletartozom(tartoztam), a személyautósba és a furgonosba is.

A kedvencem az, mikor a vasárnapi autósok szidják a furgonosokat, hogy állatok, meg hogy hajtanak, aztán egy ilyen vitt haza a munkából és rettegtem, mert villogtattak le a kamionosok is, mert 70-et sem ment főúton.
Ehhez képest a 90 persze hajtás, meg állatok.
Vas megyében a főutakon létrejövő hosszú kamionsorokat kivétel nélkül ilyen vasárnapi autósok okozzák.

A kamionok mindegyike 92-94 km/h között szabályoz le, ennél nem megy többet, max hosszú és meredek lejtőn(az újak már ott sem). Minden nemzetközi forgalomban részt vevő 10-12 évesnél fiatalabb kamionnál így van, és nem is igazán lehet kiiktatni, mert a motorelektronika letilt. Persze pl az új Suzuki swiftekben annyira csal az óra gyári kerékkel is, hogy a 94 óra szerint 115. Ha nem látom saját szememmel, nem hiszem el.

Amit már olvastam, hogy tényleg sokan lebecsülik, hogy egy furgon mennyire tud menni, mennyire stabil télen, és mennyire jól fogyaszt mellette. Egy kiskocsi vezetője fel sem tudja fogni, hogy egy dobozos kisteher üresen jobban gyorsul mint az ő kocsija. Pl Opel Vivaro 1.9 Magyarország-Anglia viszonylatban óra szerint végig 130-140-el 8,5l/100 km-re jött ki.
ui: '93 óta vezetek, de még saját hibás balesetem nem volt.
Olyan viszont már volt, hogy mentem a főúton, rámnézett egy autós a bekötőútról (stoptáblás), majd kikanyarodott elém. Szemből jöttek, kikerülni esélyem sincs, ráfékeztem, picit így is meglöktem a kikanyarodót, de közben belémjött hátulról egy személyautós, aki nem bírt akkora lassulást produkálni, mint a kisteher (egyébként szintén Transit, de sötétkék). Természetesen aki okozta a balesetet, eltűnt. Tranzit nem nagyon sérült, rakomány viszont igen, a személykocsi eleje viszont lenullázódott.
Sebaj, aki belémjött fizette a kocsit, meg a rakományban esett kétmilliós kárt is (Herendi, egyedi megrendelésre készült dolgok).

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.17. 17:21:14

@Hurrá Torpedó: Nem vitázom veled, mert hülyeségeket kezdtél el beszélni.."azzal, hogy ha valaki 10-20-30-cal túllépi a sebességhatárt még nem veszélyeztet. pláne nem bakonyrettenetes és zalaborzasztó között. az a baj hogy rohadtul általánosítasz."
Ez egyszerűen nem igaz, mert nem mindegy, hogy hol teszi ezt. Ezért emlegetem az óvodát, iskolát, stb..
"a furgonosok városban általában normálisan mennek 60 körül, mert tudják, hogy ott nem lehet nagy időket hozni, csak országúton."
Te általánosítasz, én meg a tapasztalataim írtam. Nem írtam, hogy csak a furgonos csinálja ezt..Azt meg, hogy megrendszabályozom mind, honnan vetted? Azokat, akik felénk jönnek, azokkal beszéltem, igen. Videó volt, igen, fekvő rendőr nem lehet, sajnos, és 4 db harmincas tábla nem elég?? Költői a kérdés, nem elég. Nem csak a furgonosnak, de ők a rekorderek! Azt sem mondtam, hogy aki gyorshajt, veszélyeztet..Magam ismétlem, nem mindegy, hol!!! Kint az országúton nem érdekel, ezt mondtam.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.17. 17:28:10

@augustiener: LOOOOOL minden alkalommal hívjam a yardot?? ÉS mire mikor az utca 400 méter és csak a csíkot látom minden reggel? Jót röhögne a yard:-) :-))))) Tudod ezt nem csak én látom, hanem mindenki, de keresek neked egyet, van a telómon pár. A kapuból..De tudod mit? Itt a ma reggeli, véletlen, a hóesést videóztuk,illetve ezt a programot próbálgattuk éppen, ha jól megnézed, az elején látszik a fehér furgon, amint a sort előzi, a hóban, igaz mesze, az utcánk végén. Itt járnak át a gyereke a suliba: qik.com/video/48176489
Rögtön az első másodpercben, az utca végén. Majd küldök még, te kis hitetlen!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.17. 17:29:12

@Hurrá Torpedó: Csak nem szokás pont csak egy egyszámjagyű főúton gyorshajtani, hanem általában városban sem tartja be a megengedettet, aki azon kívül nem.

A 91-el előzés meg nem baj, csak rengetegszer olyan helyzetben előznek, amikor normális ember nem tenné.

A sebességhatárok emelésével nem lenne baj, mondjuk azon kívül, hogy nem érett rá (kulturáltság) az emberek nagy része, mert akkor azt lépnék túl 20-szal, 30-cal... de érted, ha ezentúl közúton 100 lenne a max, akkor 100-zal mennék, nem 90-nel, de nem 110 vagy 120-szal. Csak a szám változna, amit be lehetne tartani.

Kurva érdekes, hogy még nem kaptak el gyorshajtásért, valszeg azért, mert nem szoktam gyorshajtani.

h4z4rd 2012.02.17. 17:34:10

Újra és újra lakkozzátok a szart, pedig egyszerű ez, mint egy raklap:
-tarts jobbra, ahol lehet
-ne tartsd fel a másikat

És mindenki megy a dolgára. Gól.

Kiss.Mark 2012.02.17. 17:36:29

@h4z4rd:
ott a pont mindenféleképpen :)

Bár én hozzátenném hogy:
-úgy viselkedj ahogy elvárod

3 gb 2012.02.17. 17:42:22

@Kiss.Mark: Öröm, ha más is így gondolkodik a vezetésről.

lwcolors 2012.02.17. 17:44:28

Másik autós vs kisteher sztorim, némi kamionnal:
M1, győri elkerülő (autópálya - 130).
Külsőben kamionsor, nem túl gyorsan, talán 80-85-tel. Apám vezet (kamionos, 3 mill km balesetmentesen), nem megy gyorsan, rakott a kocsi, csak 90 körül. Előzzük kisteherrel őket a belsőben. Elhagytuk a kamionokat, a belsőben új piros Suzuki 70-el. Külsőben senki. Villogtatás, index balra, húzzon ki a külsőbe, hadd menjünk. Semmi. Mégegyszer. Semmi. Ki a külsőbe, nagy biztonsági távolságot tartva el mellette. Látom ám, hogy ez a manőver a Suzukist nagyon felbőszítette, jön mint a veszett fene, elénk ér, meg már húzza is át az autót a külsőbe, majd satufék (nem tudom mit gondolt, ha nekimegyünk, ki húzza a rövidebbet). A Suzukis manőverével egyidőben mi mentünk a leállósávba, a lassuló autót lendületből apám kikerülte. A suzukist ez a manőver annyira meglephette, hogy állóra fékezte a kocsit, amit aztán szépen feltolt a közben odaérő kamion, amit kikerültünk az elején. A suzukis többször megforgott, végül nekicsapódott a korlátnak, teljesen összetörött, és kigyulladt. Mint kiderült 0%-os hiteles kocsi volt, párezer km-vel. Persze megálltunk, a kamionosok is, eloltottuk a kocsit. 50-es férfi volt a sofőr, mellette a felesége. Mindketten beszorultak a kocsiba, súlyosan megsérültek, később kiderült, hogy a feleségnek a korlát valósággal ledarálta a jobb lábát, az mentette meg az életét, hogy annyira beszorult (nomeg, hogy eloltottuk a kocsit).
A vezető később sem tudott magyarázatot adni, miért viselkedett így.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.17. 18:03:41

@lwcolors: "A vezető később sem tudott magyarázatot adni, miért viselkedett így. "
Az ilyenek szellemi színvonaláról azért megnéznék egy hosszabb értekezést. Állítólag az ember már nem majom, na ezek alapján az.
És ennek is szegény nő itta meg a levét, aki 99% nem tehetett semmiről.

augustiener 2012.02.17. 18:24:09

@alfagumi: ha az neked 90-100 km/h, akkor ez tökéletesen mutatja, hogy az állítólagos esetekben, amikor te veszélyeztetve érzed magad, akkor tulajdonképpen nincs semmi vészhelyzet, csak te vagy balfasz. Erről ennyit.

Egy adott idő alatt megtett út alapján ki tudod könnyen számolni, hogy mennyivel megy. Egyszer csináld meg, és megspórolsz magadnak egy adag filmezést. Bár akinek nincs jobb dolga

pickapu 2012.02.17. 19:03:51

@streetsta:
"Simán együtt tudnék élni napi szinten egy ilyen furgonnal, még akkor is, ha semmi szállítanivalóm nem lenne."
Maximálisan meg tudlak érteni. Perverz, de én imádtam furgonozni. :)

abipook 2012.02.17. 19:16:04

@lwcolors: Le merném fogadni, hogy az ilyen gyökéragyú később, tiszta fejjel sem képes felfogni, hogy nem alkalmas az autóvezetésre. Saláta nőtt a fejükbe.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.17. 19:20:46

jaaaj, keresztkérdés: ebbe a fordba van pótkerék, meg ilyen nyalánkságok? a cégesbe nálunk valami 100E+ felárért lehetett volna bele pótkereket, emelőt kérni. persze nem vettek bele, azóta is cseszegetem a főnököt hogy mi van ha defektet kapok 300km-re az otthontól? hivat trélert? fizeti a hazautam, vagy a szállást? mi lesz a melóval? eddig erre nem kaptam választ :)

invisibility 2012.02.17. 19:21:56

Persze, jó is az a start stop rendszer, mert hát ugye üzemanyagot takarít meg, de azzal nem számol senki sem, hogy ez az örökös leállás - indítás mennyire káros a motornak. Amennyi üzemanyagot ez megtakarít, bőven filléres tétel az alkatrészek idő előtti elhasználásából fakadó cseréjé mellett. Lássuk csak milyen alkatrészeket terhel meg ez a rendszer, melyet szerintem azért találtak ki, hogy gyorsabban cseréljék az emberek a borsos árú alkatrészeket: - Kettős tömegű lendkerék cirka 300ezerHUF, Akkumlátor ck: 30ezerHUF és társai. Amellet én is Transiton (2003 évjárat) dolgozom. Minden nap BP-re járok Kecskemétről, de van hogy az egész országot járom vele. Jó vele menni mert a forgalom 85%-át jól előre lehet látni. Tempósabban is lehet vele menni mint egy személyautóval. Az hogy én letolom a tötymörgőket, ledudálom a lámpánál bealvókat, beerőszakolom magam a másik sávba (mindig megköszönöm) az amiatt van mert reggel hattól este nyolc - kilencig is eltart a munkaidőm. És mégis van idő beengedni a másikat, a bkv-t is ki tudom várni míg elér a másik megállóba, de tényleg ne szóljon senki nekem egy szót se addig, míg nem ebből vitte haza a kenyeret! Aki ilyennel dolgozik - dolgozott az tudja, hogy egy ilyen jármű vezetése jóval több rátermettséget igényel mint amennyit a személyautóhoz megkívánnak. Lehet hogy előre jól látsz, de váll fölött - mellett hátra semmit sem. Van ugyan holttértükör, de egy telefon kijelzőfelületnyi területen nem sokat látni cirka 1 - 2 méterről. Magasított példányoknál, figyelni kell a magasságkorlátozásokat, faágakat is, mert lehet hogy azt hiszed átmész alatta, de lehet 10 centit borotválsz a tetőből vagy az antennát töröd le. Tolatáskor csak a két tükörre és magadra számíthatsz. Itt jön ki hogy mennyire érzed az autó hátulját. És mindamellett figyelni a többi közlekedőre. Főleg az olyanokra akikről nem tudjuk hogy a bánatos picsába kapott ez jogosítványt, vagy hogy az Istenbe van még meg neki, hogy adhatta még meg neki a doki. És a jhajjj Istenem kategória. Szóval amellett, hogy mi megyünk mint az állat, amellett figyelünk rátok is, személyautósokra!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.17. 19:24:55

Elég siralmas, hogy péntek este fél Magyarország itt növeli a faszát, mindenki erősebb mindenkinél, és mindenki meg akar verni mindenkit. Kíváncsi vagyok, hogy személyesen is képesek lenétek-e kiröhögtetni magatokat ilyen szájkarateval. Személyes tapasztalatom, hogy olyankor mindenki behúzza fülét-farkát.faszát, és csöndben sunnyog, mert ott már be van szarva :) De szuper olvasni a röhejesnél röhejesebb hozzászólásokat, két tál popcorn már elfogyott, most jön a csipsz :))

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.17. 19:26:59

@ColT:
"...szokás...általában...rengetegszer...nagy része...nem szoktam..."
Ez így túl általános ;)

Van rálástásom, hogy mi az a helyzet amikor én nem előznék a kocsimmal, és előznék a furgonnal. a kocsimban a seggem 15 centire van az aszfalttól, a furgonban meg 70 centire. sokkal többet látni onnan. konkrétan átlátok az előttem lévő kocsisor fölött, a enyhébb bukkanók fölött, a kanyarban lévő bokor fölött. miután vezettem ilyen furgonokat egyből megvilágosodtam, hogy így csinálják a "nagyok".

@alfagumi: "Magam ismétlem, nem mindegy, hol!!! Kint az országúton nem érdekel, ezt mondtam." Ezt konkrétan nem mondtad. Ha mondtad volna nem vitáznék itt veled feleslegesen ;)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.17. 19:36:01

@invisibility: múltkor volt itt valahol a TC asszem, hogy egy indítózásnyi áramot kb 15-20km alatt tölt vissza az akksiba a generátor. Akkor egy ilyen BP-i városi forgalomnál, a Start-Stop rendszer nem hogy előnyös, de kimondottan hátrányos lehet az akksi szempontjából nem?
Illetve dízeleknél indításkor elég durván jön ki korom is a kipufogóból, ami nem hiszem hogy kevésbé káros, mint mondjuk 1 perc alapjárat a pirosnál...

a holttértükör :) Vicc. iszonyatosan utálok pl tolatni egy fulldobozos furgonnal, csak hátrafelé látok a tükörből. egy kapubejáróból kitolatni kész kabaré, amíg az utasfülke ki nem ér a járdáig, nem látom hogy mi jön keresztbe. de addig a segge már a felezővonalnál van. erre még egy gyártó sem talált ki tolatókamerát ami oldalra néz. hátul bezzeg ott a pittyegő, de minek, hisz arra látok a tükörből. terepen meg a fél méteres fűre is becsipog.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.17. 19:46:42

@Hurrá Torpedó: "a furgonban meg 70 centire. sokkal többet látni onnan. konkrétan átlátok az előttem lévő kocsisor fölött, "
Az senkit nem zavar... De aki nem látja, azt megijeszti, és simán lehet olyan reakciója, ami balesethez vezethet.

A "szoktak, szoktam" meg azért volt, mert akadnak kivételek. Néha látni szabályokat betartó kisteherautókat is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.17. 19:50:12

@Hurrá Torpedó: Ja, meg ehhez képest, hogy jobban belátható a forgalom, meglepően gyakran találkozni olyan esetekkel, amikor a furgonos hülyesége miatt több más autósnak vészfékeznie kell, és KRESZ szerint nem szabad vészfékezésre kényszeríteni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.17. 19:57:06

@ColT: :)

Na de azért te sem gondolod komolyan, hogy egy autós megijed a főúton. Ha igen akkor az nem való az útra. Nekem mindig azt tanították, hogy legyek tisztában azzal, hogy mi van körülöttem.

És ha a tükörben látom hogy 2 kocsi van mögöttem, majd fél perc múlva a semmiből ott egy harmadik, akkor összerakom a képet, hogy az gyors, tehát amint lehet előzni fog. így amint luk van szemből várom, hogy jöjjön, és ha jön segítem hadd menjen. a gyors autósokat ha feltartják frusztráltak lesznek, nekem meg nem hiányzik egy ilyen a seggembe.

nagyon gyökérül gyorsan haladóknál megjegyzem, hogy oké menjen, de ha 10 km múlva karambolozik, és elzárja a főutat nem tudok továbbmenni akkor le fogom ordítani a haját, és tanúsítani fogom hogy korábban eszeveszett veszélyes tempóban vezetett.

egyébként volt már olyan is hogy rendőrt hívtam egy autós miatt, mert konkrétan a felezőn haladva előzött engem, és az előttem lévő haladó kocsisort, miközben jöttek szemből! ekkor tapasztaltam meg azt is hogy 2 számjegyű főúton 3 autó éppen elfér egymás mellett az aszfalton koccanás nélkül. igaz kell a lélekjelenklét (mindenki részéről), és utána rögtön a cigiszünet (részemről).

Silurus112 2012.02.17. 19:58:43

Leszakadt hajtókar, átégett dugattyú, szétkopott CR szivattyú, csöpögő szervó olaj, szétrobbanó BAKELIT szíjtárcsa a szervó szivattyúnál, megszoruló hátsó féknyereg, hulladék EGR, szinkrongyűrű törés, tolóajtógörgők szétesnek, zárszerkezetek megszorulnak....
És még sok egyéb típushiba. És nem 3-400.000 km után, hanem 150.000-ig. Volt olyan amelyiknél 41.000-nél nézett ki a hajtókar.
Naponta ezekkel foglalkozom és borzasztóan gyűlölöm ezeket a fosokat. Ennek ellenére azt üzenem a Ford-funoknak ,hogy vegyenek sok Fordot, mert legalább lesz munkám :) :) :) :)

Ja,van egy pozitívum.
2.4-es legalább jó helyen hajt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.17. 20:01:51

@Hurrá Torpedó: "hogy az gyors, tehát amint lehet előzni fog. így amint luk van szemből várom, hogy jöjjön"

OK, de amikor jönnek szembe, akkor nem mindenki gondolja, hogy előzni fog a barma, mert az lesz, amit te is leírtál...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.17. 20:02:19

@3 gb: Na jó, a perverzió szent dolog:))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.17. 20:04:52

@gerely89: Üzemmeleg motornál ez nem hinném, hogy probléma lenne.

kranführer 2012.02.17. 20:11:16

Na nem fogom a közel 300 hozzászólást elolvasni, de egyet le szeretnék szögezni. Fehér furgonos bunkók spóroljatok ütésálló fóliára, mert ha leszarítasz az útról köcsög, addig megyek utánad amíg van benzinem. Aztán jön, az autóból kirángatósdi ...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.17. 20:21:27

@kranführer:
:) ha elolvastad volna, nem írnád ezt.
szerintem te egy beépített TC troll vagy, hogy újrakezdődjön a kommentgenerálás :)

_ng_ 2012.02.17. 20:35:28

Bizton állíthatom, hogy a képek fotósoppal készültek.
Fehér furgon kizárólag szlovák rendszámmal létezik...

Super aGyuri 2012.02.17. 20:43:58

Végre valaki leírta, hogy a kéziváltó kőkorszaki. Az agyamra mennek a "váltástól élmény a vezetés" [= soha nem vezettem még automata kocsit] beszólások.

Aki szeret Pesten, a belvárosi csúcsforgalomban folyamatosan kuplungot taposni, le-fel váltani, az vagy hazudik, vagy tényleg olyan technoőrült, hogy még az sem zavarná, ha kurblizni kéne az autót.

Nagyon jó egyébként a poszt!!! Más szemmel nézem mostantól a furgonosokat. Eddig csak a taxisokkal voltam toleráns. :)

Tényleg!!! Ők a munkájukat végzik, és tényleg fontos tud lenni nekik, hogy az utolsó pillanatban hagyjuk őket besorolni a másik sávból, mert a drága kliens esetleg épp akkor váltott útirányt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.17. 20:57:16

@Super aGyuri: A beengedéssel nincs bajom, amíg nem tolakszik. Ha nem sietek, akkor simán el szoktam engedni a sietősöket (vagy egyszerűen csak barmokat, de azt kívülről nem tudom, hogy ő miért siet). A bajom akkor van, amikor rám húzzák a kormányt (nem csak furgonosok), meg hasonlók.

Fan-tom 2012.02.17. 23:05:05

@Poita not Peter!: Az önindítón kívül még a kettős tömegű lendkerék és a sebességváltó a gyári hibás.
Lendkereket szinte hetente cserélünk.:D

Totka 2012.02.17. 23:10:34

Nekem semmi bajom a Fehér Furgonosokkal, pedig nap mint nap hazafele jövet menetrendszerűen találkozok egyel, már teljesen megszoktam, hogy neki nem elég a városon kívüli 95-100 as tempó, meg is kapom az előzést. Sőt! Nem egyszer volt olyan, hogy amikor láttam hogy jön, inkább megvártam, hogy elmenjen. Amíg engem nem veszélyeztet hidegen hagy mit csinál. Elolvastam a cikket, és a hozzászólásokat délelőtt, erre ma, amikor kimentem a buszmegállóba barátnőm elé, belebotlottam egy pont fehér furgonos majomba, aki rendesen felhúzott. Rajta kívül az összes autós látta, hogy hatalmas tócsák lettek az eső miatt és a megállónál figyeltek is a várakozó emberekre, jóval lassabban mentek, ellenben ezzel az állattal, aki miatt én is tiszta sár lettem. Utólag is kösz!

Kiss.Mark 2012.02.17. 23:11:05

@ColT: jaaa ha csak ez a baj.
ennek elég egyszerű oka van. Nem egyszer fordult elő velem hogy partner/berlingo-val másra rántottam a kormányt jobbra (ha nem ült mellettem senki) ugyanis ezeknek az autóknak elég nagy a holttere az ember meg ügye nem lát át az fémen. ez akkor is zavaró ha te vezeted a kisárúszállítót. Volt olyan hogy kb 20-50 méteren keresztül indexeltem jobbra és mivel nem láttam senkit a tükörbe gondoltam átcsorgok egy sávot. És hopp megjelen a semmiből egy focus az autó mellett közvetlen. egyből rántottam is vissza a kormányt. tehát vártam is hogy ha van mellettem valaki hátha megmutatkozik és a partner-nek sem rossz a tükre szerintem és mégsem láttam.

Más esetet nem tudok elképzelni mikor rárántják valakire a kormányt.
Azt tudom még elképzelni hogy megijedtél hogy nem fér el, ő meg tudta hogy igen.
Ha mégis van ilyen akkor egy szép hosszú karcolás az oldalán, betétlap töltögetés és többet nem csinálja.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.18. 00:27:10

@streetsta: ezt sosem erti meg aki nem hasznalja
ez magyar virtus
EN AKAROK valtani!!!
varosban is varoson kivul is nagysagrendekkel praktikusabb es kenyelmesebb az automata
/ 20 evig vezettem manualist, 14 eve vezetek automatat, soh a az eletben nem veszek manualist tobbet/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.18. 00:30:01

@Super aGyuri: arrol ugye nem isz beszelve, hogy tudsz telefonalni kenyelmesen/ tudom otthon tilos/ iszogatni, akar enni egy szendot
a manualishoz ket lab es ket kez kell az automatahoz 1-1
ez ezek nem oskori automatak, mennek, gyorsulnak, mint a szel es most mar sokkal strapabirobbak nem halnak meg 200 ezer merfoldnel...

Ivymike 2012.02.18. 02:02:40

nem értettem az írás elejét, egyből pesti tempó, meg én mennék...há' mi ez a hangulatkeltő fasság? ráadásul pont a Sipostól, aki a técé buddhája?! :) aztán leesett, hogy ez egy teszt, és a stílus, a felütés az elején passzol a tárgyhoz. utóbbi nem különösebben érdekel, ahhoz nem szólok, a fuvarosokhoz igen.
vidéki vagyok, ritkán rohanok, és az utóbbi időben sportot űzök a figyelmességből (többnyire, ésszel), alapvetően bennem is az "anyádbarohansztefhasz" sztereotípia élt róluk. aztán amint megfigyeltem és belegondoltam, hogy ez nem a többség, egészen lenyugodtam. általában tudják mit csinálnak, jobban figyelnek a többiekre (persze saját érdekből), és csak haladni akarnak, nem gyilkolni, hát miért ne húzódjak le, hogy leelőzzön akár záróvonalnál, ha belátható az út és senki nem jön? ők is...illetve szinte csak ők szoktak jelezni, ha én érem utol őket, és mehetek.
a sztereotípia viszont érthető: a balfasz autós tötymörög, ami kurva idegesítő, de kevésbé veszélyes, a balfasz fuvaros viszont bunkón, eszetlenül teper, ami dühítő és veszélyesebb.

dekás dezső 2012.02.18. 07:26:09

a nagyon jól mennek ezek a turbódízel furgonok témához, csak annyit fűznék hozzá, hogy ki kellene próbálni végre egy komolyabb autót, aztán rögtön kiadná magát, hogy ezek a furgonok kurvára nem mennek sehogyan, még csontüres állapotban sem.
szóval inkább a "hagyjad már magad" kategóriába sorolnám őket, persze nem is erre vannak kitalálva, csak hát muszáj odalépni nekik néha, de ebben az esetben is csak egy halvány mosolyra elég kb. a haszondízel "ereje"...
kb kismilliót mentem különféle furgonokkal, úgyhogy tudom mi a pálya, ha nem kamaszgyerek agyával kezeli őket az ember, kellemes közlekedési eszközök tudnak lenni, de semmi több...

Kiss.Mark 2012.02.18. 07:39:44

@hagyma:
"ez magyar virtus
EN AKAROK valtani!!!"
Ez csak egy másfajta vezetési stílus. Valakinek ez jön be valakinek az. Valaki szeret vezetni, Egy gépet kezelni valaki pedig csak eljutni A-ból B-be. Hiába kényelmesebb megrendelni a kaját egy étteremből ha szerintem tűzön sütni a haverokkal sokkal jobb érzés. Még ha a végeredmény nem is olyan finom.

"ez ezek nem oskori automatak, mennek, gyorsulnak, mint a szel es most mar sokkal strapabirobbak"
Hát igen mindenki vegyen vadonatúj autót mert annak megbízható autómataváltója van. Amit azért vitatnék. pl.: egy A6-osba millió feletti tétel. Én nem azt mondom hogy ez pénz kérdése de nem hinném hogy Mo.-n ez lenne a vezetők legnagyobb problémája amit természetesen új autó vásárlással lehet megoldani. Mert ügye abban nem őskori autómata van.

Másrészt pedig szerintem ez az igazi Magyar (mert ügye ez nagybetű) virtus. Kimegy valaki külföldre és onnan fossa az itt élőket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.18. 07:40:00

@Kiss.Mark: Amikor elkezdesz előzni, akkíor tudod, hogy lehet valami a holttérben.

"Más esetet nem tudok elképzelni mikor rárántják valakire a kormányt."
Pl. mert hiába látja át a forgalmat, belemegy a baromja egy olyan előzésbe, amibe nem kéne? Vagy mert lassítani nem akar városban, de mindenáron sávot váltani igen?

csigaszeg 2012.02.18. 07:54:44

Egyszerű lenne a megoldás ennek a sok kis pöcsnek a kordában tartására!(tisztelet a kivételeknek) Mint a 40 tonnásokba....sebességkorlátozó...leszabályozna ezeknek is 93 km/óra körül, aztán irány a szélső sáv, vonatozni.........mingyárt nagyon szépen megnyugodnának.Mert ugye (javítsatok ki ha nem jól tudom) ezeknek a gépeknek a forgalmijába az van írva: terhegépjármű....asszem egyértelmü a dolog.

Kiss.Mark 2012.02.18. 07:57:11

@ColT:
Az én konkrét példámban csak egy szimpla sávváltás volt.És én szándékosan lassítottam picsit mert ha ven mellettem valaki hátha felfedi kilétét. Csak hát ő is inkább az én tempómban haladt.

Ilyen bunkó sávváltást amit te említettél én egyszer tapasztaltam ezért mivel nem számottavő nem említettem Az egy BMW x-akárhány volt (pedig neki vannak oldalablakai és a partner is felért a magasságába +létra). Most akkor minden BMW-s egy paraszt és dögöljön meg? Szerintem nem 1000-ből egy eset alapján kéne megítélni a közlekedőket hanem a többi 999-ből. Itt nem a vezetési tudással van baj . Hanem az emberek lehetnének kicsit elnézőbbek másokkal. Mindenkinek lehet rossz napja, mindenki járhat olyan helyen ahol eddig nem és akkor bizony bizonytalan, figyelmetlen és kapkod. Ezt tudomásul kell venni. Mert különben mindenki görcsösen eleve idegesen az atrocitásoktól félve ül majd autóba. És akkor majd lövöldözhetünk mint az oroszok a videóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.18. 08:00:33

@Kiss.Mark: "én egyszer tapasztaltam ezért mivel nem számottavő nem említettem "

Hol közlekedsz? Odaköltözök :D

Járj egy kicsit egy öregebb, kiseb autóval, majd tapasztalod, hogy elég gyakori :)

Kiss.Mark 2012.02.18. 08:00:54

@csigaszeg: Mint ahogyan a te szgk.-d ba is kéne sebességkorlátozót szerelni ami lakott telületen tiltana 50-en lakó pihenőben pedig 20-on.

Kiss.Mark 2012.02.18. 08:02:36

@ColT: Talált süllyedt!!
Ma már csak a saját 25 éves 323-asommal járok És Budapesten. :D

Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.02.18. 08:22:24

Nem olvastam végig az összes kommentet, de a szívem megszakad... A huszonéves titánok küzdelme igen megható. A fergeteges rutin meg is látszik ezeken a furgonokon, 1 év és nincs egy ép elem rajtuk... Biztosan velem van a baj, de egy ilyen csodagyerek még egyszer sem tudott igazán bosszantani. Azt hiszem, ha nagyon őszinték szeretnénk lenni (valami teljesen érthetetlen okból), akkor az autósok egyik kategóriában ülve sem vethetnek joggal semmit egymás szemére... Sztorikat meg bárki tud mesélni, ami megfelelő domborítással egyik, vagy másik felet a kívánt nézőpontba helyezi. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.18. 08:24:21

@Kiss.Mark: Én az utóbbi időben akárhányszor jártam Pesten, mindig dugó volt, szóval nem tudok véleményt formálni... Viszont itt Pécsett rendszeresek az idióták nap közben (dugó az elég ritka errefele, szerencsére)

invisibility 2012.02.18. 08:34:45

@Hurrá Torpedó: Hát az én Transitomba még ABS-s sincs. De van benne 465.922km (pénteki állás). Csütörtökön cseréltem le benne a 2002.04 havi gyári akkumulátort, és cirka 5.000 km óta leállításkor kopog a lendkerék is. De amúgy még egyben van és megy. Nem hiszem, hogy ez a eco-s Transit ennyit kibírna. Meg kell érteni, hogy ez a start stop rendszer, csak azért van, hogy idő előtt hazavágja az alkatrészeket! Nincs itt környezetvédelemről szó, csupán ebbe van becsomagolva a "ha te nem hajtod szét, majd én megteszem helyetted" turpisság.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.18. 09:30:09

@augustiener: Ne nézz már magadon kívül mindenkit hülyének. Írtam, ez egy tegnapi véletlen videó, nem ez a 90-100 km/óra, ez csak mutatja, autóba sem kell ülnöm a hülye furgonoshoz. Szakadó friss hóban, az iskolától 50 méterre, mikor a gyerekeket viszik a szülők suliba, oviba, ő sort előz a tiszta hóban, mert ő a GLS!( majdnem biztos, hogy ráadásul ismerem, szóltunk már neki, szépen) A számolást sem te találtad ki, egy oszlop távolság 25 méter, amit 1 sec alatt tesz meg a rekorder furgonos, (kiderült van egy másik, amit én nem láttam, az egy Porsche Cayenne, az 0,5 sec!) ami ugye 90 km/óra. Ha akarod elhiszed, ha nem akarod nem. Nálunk ez minden napos, alig néhány majmot sikerült eddig elkapni, leállítani, valamilyen módon. Az, meg, hogy engem próbálsz beszarinak beállítani, külön vicces, sok minden vagyok, de sütemény nem. 10 éves korom óta vezetek, autók közt nőttem fel:-) Szeretek én is menni, de soha nem száguldozom olyan helyen, ahol bárki másnak baja lehet, ha benézek valamit. A cikkre, amit betettem, ahol a fáradt fuvaros 3 embert megölt és hármat életveszélyes állapotban kórházba küldött, azon sem gondolkodtál el, ugye?

Kiss.Mark 2012.02.18. 10:43:05

@alfagumi:
Fogjátok már fel hogy az élet minden területén vannak minősíthetetlen emberek.
Most kiemeltek pár esetet és egy bizonyos magatok által létrehozott embercsoportba helyezitek,Ezzel jogot formáltok arra hogy a saját sztereotip véleményetekkel minden egyes embert szarnak bunkónak szabálytalannak és felelőtlennek nevezzetek aki ebbe a csoportba tartozik. És ez tök jó mert így lehet gyűlölködni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.18. 11:21:27

@Kiss.Mark: Nem kiemelek pár esetet, hanem a tapasztalataimról beszélek. Neked lehetnek mások a tapasztalataid és lehetsz elfogult is a témában. Én abból ítélek, amit látok, nem két nap alatt. Ebből aztán megvan a magam véleménye.Ez nem egyenlő azzal, hogy "embert szarnak bunkónak szabálytalannak és felelőtlennek nevezzetek aki ebbe a csoportba tartozik." Viszont hagyd már meg nekem a lehetőséget, hogy azt mondjam, ez a tapasztalatom és felháborítónak tartom, ha valaki (mert ugye erről beszéltünk az elején) a munkára hivatkozva mások testi épségét kockáztatja, hogy 5 percet spóroljon. Mert másról itt nincs szó, egyik sem mentőautó, tűzoltó, stb. Őket megértem. Ilyenkor aztán jön az, hogy ha ő nem lenne, nincs kenyér, gyógyszer, stb, az a demagógia csúcsa..Ezzel nem azt vitatom, hogy ne lennének mindenhol barmok, csak azt a tényt, hogy valakinél ezt elfogadhatónak-elfogadhatóbbnak kellene tartsam, mert ő az utakon a munkáját végzi. Bullshit! Végezetül pedig, mert engem tovább nem érdekel, én azt tapasztalom, hogy a hivatásos vs. úrvezető közt a hivatásosok a veszélyesebbek, pedig kevesebben vannak. Hány úrvezetőre jut egy hivatásos? Ráadásul ők minden nap kockáztatnak, míg egy úrvezető a töredék km alatt jóval kevesebbet.Én ezt látom, élem meg. Ha ez neked általánosítás és magadra veszed, az a te bajod!

Kiss.Mark 2012.02.18. 11:45:56

@alfagumi:
"Ezzel nem azt vitatom, hogy ne lennének mindenhol barmok, csak azt a tényt, hogy valakinél ezt elfogadhatónak-elfogadhatóbbnak kellene tartsam"
É nem azt vitatom hogy most a munkája miatt kéne valakinek a rossz cselekedeteit elfogadnod. Csak nem furcsa hogy valakinek pont a munkája miatt nem fogadod el. Elítéled azokat akik különbséget tesznek és közben te is azt csinálod.

Miért kell különbséget tenni úrvezetők és hivatásosok között? Mind kettőben emberek ülnek akik függetlenül attól hogy melyikbe ülnek és hogy dolgoznak-e éppen vagy nem. Lehetnek szar és jó emberek egyaránt.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.18. 12:57:06

@Kiss.Mark: Azért teszek különbséget, amiért tőlem meg elvárják, hogy fogadjam el, ő a melóját végzi és mert azt tapasztalom, hogy ezért ők többet veszélyeztetnek. Nem mondtam, hogy attól elfogadom, aki nem hivatásos, szó sincs róla. Csak akinek ez a munkája, annak inkább kellene körültekintően végezni, hiszen, szabályok kötnek engem is, munkavégzés közben.Pont te írod:"-úgy viselkedj ahogy elvárod " Én ezt betartom és itt nem a KRESZ-ről van szó. Ha látnád felénk a teherautósokat, megértenéd. Most gyűjtögettem ki a régi videókat, rászánom magam és feltöltöm a youtube-ra. Mondom, ez nem csak a hivatásosokról szól, de ők közül többen (szerintem) következetesen teszik. Azonban ez csak az én véleményem, tapasztalat alapján.Ennyi. Arra valóban kíváncsi lennék, hivatásos ugyanúgy vezet-e személykocsival, mint a nagy vassal. A pár éves Volánbuszos tapasztalataim azt mondják, ott a sofőrök azt mesélték,(csak az rohadt rég volt) hogy nem. Jó pár sofőr azt mondta, nem szereti a kis kocsit.Érdekes lenne tudni.

Kiss.Mark 2012.02.18. 13:45:15

@alfagumi:
"akinek ez a munkája, annak inkább kellene körültekintően végezni, hiszen, szabályok kötnek engem is, munkavégzés közben"
Szerintem pont ugyanannyira kell mindenkinek körültekintőnek lenni aki részt vesz a forgalomban. Hiszen ott emberek halhatnak, nyomorodhatnak meg vagy mehet tönkre az életük.
Én mikor teherautóztam sőt amikor részt veszek a forgalomban megpróbálok legtöbbször úgy közlekedni hogy azzal ne tegyem más közlekedő számára kellemetlenné az a saját közlekedését.
Hazudnék ha azt mondanám hogy ez mindig sikerül is. Hiszen akárkinek lehet rossz napja kedve vagy siethet valahova esetleg eltéved, könnyebben felhúzza magát vagy bármi. Ahogyan ez mással is előfordul. Csak hogy a hivatásosok nem tehetik meg azt hogy bkv-znak ha nem stimmel valami az életükben. Tudom most jönne az akkor ne vezessen egyáltalán "nem neki való". Én viszont nem hiszem el hogy él olyan ember a földön akinek soha nem ragadt rá az aznapi hangulata az aznapi vezetési stílusára. És ha nem tudom más autósnak mi van a háttérben ami miatt úgy vezet ahogy vezet én elintézem egy vállrándítással vagy egy káromkodással (ami csak az én megnyugtatásomra szolgál és igyekszem leszokni :D) Mert hiszen lehet hogy legközelebb én szorulok rá a hasonló dolgok elnézésére. Ezzel csak azt akartam szemléltetni hogy én így vezetek autót puttonyost és furgont is. És fordítva sem teszek különbséget autós motoros furgonos buszos kamionos között. csak bunkó és rendes sofőrök közt.
Azt viszont őszintén sajnálom ha felétek vagy akárhol sok a szar ember aki furgont vezet.(és gondolom ők az okai a te kialakult rossz véleményednek is) Ez érthető. Csak sajnos mások szívják meg akik rendesen nyugodtan közlekednek közlekednének az utakon.
Nah ezért nem vennék soha BMW-t :D Nem mintha telne rá (remélem ezt minden kedves BMW tulajdonos úgy érti ahogy én)

További Szépet!!

dekás dezső 2012.02.18. 14:00:43

nagyturbós, 400lovas tranzitokat kellett volna legyártani.
mert ezek szarok.

alien576 2012.02.18. 14:17:54

@lwcolors: "Persze pl az új Suzuki swiftekben annyira csal az óra gyári kerékkel is, hogy a 94 óra szerint 115. Ha nem látom saját szememmel, nem hiszem el."

nem csak a magyar csoda ilyen...
M0-áson szöttyögtünk Komáromba menet, csúcsforgalomban belső sávban 74-el GPS szerint(óra szerint 47 mph)...
a külső sávban valami francia csoda az egértévén 3 centis számokkal mutatta a 86 km/h-t, közben az egész sáv 6-8 km/h-val volt lassabb a belsőnél

dekás dezső 2012.02.18. 14:38:39

@alien576: a suzuki mióta magyar csoda?
csak kérdezem.

alien576 2012.02.18. 14:49:44

itt készül, a reklám is azt mondta, hogy ez a mi autónk(muha)m ráadásul elég gyakori itthon az utakon, felénk a kocsik kb. 60%-a valami suzukiféleség...
szóval így értem a magyar csodát...

Iza Béla (törölt) 2012.02.19. 00:53:22

@barumka: A Hungárián van 50, de nincs 60. Majdnem végig 70, a Könyvesen és a Róberten sincs 60. viszont van 50.

Amúgy érdekes ez az egymás anyázása. Mi lenne, ha
- a KRESZ-t mindenki betartaná
- közösen közlekednénk, azaz anyázás helyett a helyzeteket mindenki megpróbálná előre látni és megoldani (ez kb. benne van a KRESZ-ben).
Az, hogy a furgonból jobb a kilátás és esetleg nyomatékosabb a dízel, lehetővé tesz azt, hogy ki is használják. Ettől még nem kell gyorshajtani és hülyének lenni.

dekás dezső 2012.02.19. 07:29:34

@alien576: ja, akkor jó.
én amúgy személy szerint nagyon örülnék, ha legalább egy Suzuki minőségű autót képes lenne önerőböl piacra dobni a magyar ipar, dehát fényévnyi távolságra kerültünk ettől a merész fantazmagóriától...

lyken 2012.02.19. 12:47:44

@dekás dezső: Ez fejlesztést igényel. Ami meg befektetést igényel. Ami állami támogatást is igényel. De ha a pénzt közbeszerzés keretében bizonytalan/anonim tulajdonosi hátterű cégeken(zrt/offshore kft) keresztül el lehet szivárogtatni a holdudvarnak, akkor miért költenék olyasmire, ami végül az országnak hoz hasznot és nem nekik? (ki is mondta, hogy ahol a haszon, ott a haza?)

dekás dezső 2012.02.19. 15:56:51

@lyken: és akkor most egy gazdasági feketelyukban vagyunk, vagy mi a lófasz?
a diplomagyárak meg tonnaszám szórják a szemetet a munkaerőpiacra, de semmi nem hullik ki a faszfejekből.
de az is angolul.

Yuri Boyka 2012.02.19. 16:36:17

Ezek a kis áruszállítók nagyon kackiásak.A hátulja kiemelve a csillagos égig,az eleje meg porig ültetve.Aztán urald a bődületes nyomatékot,ami az amúgy is ingatag hátsó kerekeken keresztül feszül az aszfaltnak.3.sebesség fokozat alatt lehetetlen elindulni velük.Inkább a régi Csepel bicikli csomagtartója,mint egy ilyen.

dekás dezső 2012.02.19. 16:57:28

@Yuri Boyka:egy ilyen tranzit még 2db 600 kilós máv raklappal is megy mint az állat...
majdnem úgy, mint egy gt3, dehát azt meg rutinból lenyomom a gecibe:P

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.19. 18:33:57

Ezt mondom ezer eve: a tavolsaglekuzdokbe automatat, elmenyautokba manualt!!!

alien576 2012.02.20. 00:02:16

@visszakettopadlogaz: akkor az enyém távolságleküzdő élményautomata... :P
süti beállítások módosítása