HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Matricákkal táncoló

2012.02.27. 12:45 Tcomment

Címkék: matrica

Egyelőre Európa-szerte nehéz megfogni a személyautóval díjköteles utakon trükközőket, idehaza azonban még egy plusz csavar is van a dologban. Egy a lényeg: idegen rendszámmal és kis szerencsével megúszhatja.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

107 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr984214422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ifrance 2012.02.27. 13:19:56

határátkelők elé pár kilométerrel felállítani egy rendszámfelismerő kamerát, majd 300 méterre onnan egy bódét állítani 3-4 rendőrnek. a számítógép sípol, ha olyan külföldi rendszámos autó próbálja elhagyni az országot, akit matrica és/vagy gyorshajtás miatt büntetni kellene. ezeket kiterelnék, és a törvény adta lehetőségnél fogva helyszínen megvágnák, ahogy kell.
további extraként a kamerák adatait lehetne tárolni, és egy év után automatikusan lehetne postázni a büntetést azoknak az sk-rendszámos autósoknak, akik annyira életvitelszerűen élnek Szlovákiában, hogy egy évig el sem hagyták Magyarországot a kocsival...
ja, és 0,5% részesedéssel már beérem az ötletért :D

Puma86 2012.02.27. 13:28:49

Sziasztok.. Az én kérdésem kettős lenne.
Egyrészről Olaszországban álltam be véletlen egy rossz fizetőkapuhoz, ahol csak bankkártyával lehetett volna fizetni (de ugye az adatlopások miatt épp külföldön nem fogadták el a kártyámat) Szóval fizetés nélkül jöttem el. Az olaszokról nem szól a fáma, hogy mennyire kell aggódjak emiatt.
Másrészről svájcból hazafelé az út ausztria érintésével németország (münchen) majd újra ausztrián keresztül (bécs) és magyarosrszág felé vezetett.. Osztrák matricát csak a német szakasz után tudtam venni (amit ki is ragasztottam) de akkor ezekszerint ez nem probléma?
JAAAA és nem korlátozás nélküli ez a német szakasz????? mert kb 200-al jöttem ahol ezt tábla nem tiltotta.. :S

sefer_k 2012.02.27. 13:29:40

@ifrance: ez egyrész túl egyszerű és kézenfekvő ötlet, ami nem jó az államnak, mert még a végén működne. Msrészt meg dolgozni kéne vele, és nem lenne elég csak az autópályán elbújva melegedni az Octaviában a sünöknek, hanem dolgozni és kéne.

GeRGelu: 2012.02.27. 13:30:31

@ifrance: Ott a pont. (erre mellesleg már én is gondoltam. A hatóság miért nem gondolkozik?)

Mocsári Troll 2012.02.27. 13:31:35

a schengen tagállamok között átjárható a határ, azaz akár a szántóföldön keresztül is átmehetünk egyik országból a másikba. ennek következtében a határátkelőhelyek kamerázásának nincs értelme.

másrészt az utólagos megállítással az a gond, hogy már nem bizonyítható, hogy az a sofőr vezette a gk-t az elkövetés időpontjában is.

az üzembentartó ugyancsak kibújhat a felelősség alól , elég ha azt nyilatkozza, hogy az elkövetés időpontjában az autó más használatába volt adva , pl. bérbeadták egy külföldi (akár off shore ) cégnek, így máris mentesül a jogkövetkezmények alól. innentől kezdve az off shore céget kellene megtalálni vanuatun vagy panamában, és tőle megpróbálni behajtani a bírságot vagy pótdíjat.
így egyébként magyar rendszámmal is elkerülhető a felelősségre vonás.

szerintem tehát csak az lenne a tiszta, ha más országok gyakorlatát követnénk, és minden alkalommal megállítanánk az autóst. akkor nincs kibúvó.

GeRGelu: 2012.02.27. 13:32:27

@sefer_k: És erre a célra még a 38 éves átlagnyugdíjkorhatárt elérő rendőrök is alkalmasak lennének :-)

ommm 2012.02.27. 13:32:28

@Mocsári Troll: "ugyanis külföldön nincs objektív felelősség"

Ez így, ebben a formában nem teljesen igaz. Mindenütt készülnek a KT módosításra. Szlovákiában jövőre már obj. felelősség lesz.

Dr. GGG77 2012.02.27. 13:35:35

@Mocsári Troll: "ugyanis külföldön nincs objektív felelősség"

Nincs, mert azok jogállamok. Ott a rendőrségnek az a dolga, hogy nyomozzon, nem az, hogy pénzt hajtson be.

Shadowbull 2012.02.27. 13:38:43

@Puma86: "JAAAA és nem korlátozás nélküli ez a német szakasz????? mert kb 200-al jöttem ahol ezt tábla nem tiltotta.. :S "

Nyugi, korlatozas nelkuli. Ajanlott sebesseg van, de azt nem kotelezo betartani.

Ahol van tabla, ott persze annyi.

sb

ifrance 2012.02.27. 13:40:08

@Mocsári Troll: azért a legtöbb autós mégis az országúton megy át a szomszédba, és nem a szántón. tehát a büntetések egy részét be lehetne hajtani. aztán ha már nagyon sokan mennek át a szántóföldeken, akkor arrafelé is lehet kamerázni. :D
ráadásul Magyarországon VAN objektív felelősség, és ha itt követte el a szabálysértést, és itt is kapják el érte, akkor édesmindegy, hogy nála odahaza milyen törvények vannak. bár lehet, hogy a jogászok most menten lefejeznek...

ifrance 2012.02.27. 13:42:05

@Mocsári Troll: mondjuk én annak sem lennék ellenére, ha a szabálytalankodókat minden (= a lehető legtöbb) alkalommal helyben és azonnal kivennék a forgalomból, de ugye ekkora lépést egyszerre nem várhatok el a rendőrségtől...

Mocsári Troll 2012.02.27. 13:43:08

az objektív felelősség nem csak a magyar alkotmánnyal ellentétes ,de minden jogállam alkotmányával,sőt az ensz egyetemes emberi jogi chartájával is, ugyanis az kimondja, hogy senki sem vonható felelősségre más által elkövetett cselekményért.

a magyar ab azonban egy torz eszmefuttatás eredményeképp mégsem semmisítette meg a jogszabályt, mert arra hivatkozott ,hogy az élethez való jog még erősebb alkotmányos jog, és a kettő konfliktusából ez utóbbi került ki győztesen.

ez egyébként egy jogi agyrém, mivel azt jelenti, hogy az ab szerint a gyorshajtás automatikusan gyilkol, míg ha vki betartja a szabályokat, akkor nem semmiképpen nem sem fog balesetet szenvedni.

az eu tagállamok egyikében sincs egyébként obj. fel. legfeljebb arról van szó, hogy jó minőségű fotót készítenek szemből ,és arról próbálják meg azonosítani a sofőrt, igazságügyi orvosszakértők bevonásával.

Mocsári Troll 2012.02.27. 13:46:25

mint mondtam utólag már hiába kameráznak és állítanak meg, nem bizonyítható , hogy az a sofőr vezetett az elkövetéskor is, az üzembentartó meg automatikusan mentesül ,ha úgy nyilatkozik ,hogy az autót más használatába adta.

Mocsári Troll 2012.02.27. 13:50:08

egyébként ha az obj. fel. megmaradt, akkor az alkotmánybíróság meg kellene, hogy semmisítse az élelmiszerlopás szankcionálását is a btk-ban, ugyanis az élethez enni kell, márpedig az élethez való jog ugyebár erősebb a tulajdon védelménél.

Uzi 2012.02.27. 13:52:26

@Mocsári Troll: Németek szemből fénykép alapján intézik, ha azt mondod nem te voltál és mégis kiderül te voltál, letöltendőt is kaphatsz a hatóság félrevezetése miatt.
Osztrákok is kiraktak sok kamerát, ami szemből is működik pont a németek miatt.

Uzi 2012.02.27. 13:54:07

Az egyik ilyen képen elég jól felismerhető voltam, egyáltalán nem hasonlítottam ukrán ismerősre :)

fikifiki 2012.02.27. 13:55:41

De jó volt tegnap.

X5 , német rendszám, simán rám húzta a szarját, index nélkül, ja pont telefonált, bocs. Kisautóm van biztos nem látoot.

Másik gyökér, Margitsziget Range rover, szlovák rendszám, index nélkül indul, aztán megáll se vészvillogó se index, ja családot szedi össze, nem baj majdnem felkenődtem bringával, kérdezem index? Válasz: Ne ugass!

Ennyi 2012. Mo.

Mocsári Troll 2012.02.27. 14:02:28

@Uzi: egyrészt senki sem köteles magára vagy családtagjára nézve tanúvallomást tenni ,németországban sem, másrészt mindig lehet azt mondani, hogy "nem emlékszem" .
nem kötelezhetnek rá, hogy emlékezzek arra, hogy ki vezetett egy hónappal ezelőtt az xxx úton 16:28 kor.

a németek ilyenkor beidézik a szóbajöhető személyeket, magánszemély esetén a családtagokat és összehasonlítják a fotóval.
cégautónál problémásabb a helyzet, egy nagyobb cégnél nem nézhetik végig a sok potenciális sofőrt.

m.o.p. 2012.02.27. 14:03:35

@truckerman: Dehogynem. Ha jelentősen emelik akkor a RoLa vonzó lesz, akár Bécsig, akkor egy pár büfé mínusz, az meg pár munkanélküli plusz. Aztán csökken az útdíj bevétel a RailCargo, meg örül, ami osztrák, nem nekünk jó. Ha csak föld leszünk az út alatt, az nem kifizetődő...

nagyon_buta 2012.02.27. 14:09:21

@m.o.p.: azért a ROLA szerelvényig Szeged(Kiskundorozsma)ig el kell menni....
és ha Olaszba, Románba kell menni Wels egy kis kerülő :))))

komment.komment 2012.02.27. 14:13:44

Miért nem lehet fizetős kapukat felállítani (ami a külföldiek számára is érthető) vagy elektronikus ellenőrző rendszert bevezetni (nincs fennakadás a bérlettel rendelkezőknek)?

m.o.p. 2012.02.27. 14:19:25

@nagyon_buta: És úgy gondolod, hogy ennek alapján szabadon emelhetjük az útdíjat, mert nincs esély sem arra, hogy találjanak alternatív útvonalat? Értem. Igazad lehet, a Selyemút is él a mai napig.

vape 2012.02.27. 14:28:50

@Mocsári Troll:
Azért az érdekes, hogy az objektív felelősség bevezetése előtt meg mindenki azon háborgott, hogy a gyorshajtók egy "rokonom vezette a kocsit az adott időpontban, őrá meg nem vagyok köteles terhelő vallomást tenni" mondattal röhögve megúszta a büntetést.
A magyarok jogkövető magatartását ismerve az objektív felelősség az egyik legjobb megoldás a gyorshajtók felelősségre vonására. Ha az üzembentartó nem tudja, hogy adott időpontban kinél volt a kocsija, akkor az fizesse is ki helyette a büntetést. Ha meg tudja, akkor vasalja be rajta a pénzt.

Uzi 2012.02.27. 14:34:20

@Mocsári Troll: Azt mondhatod, meg azt is a kiküldött fénykép alapján nem vagy felismerhető. De ha azt mondod XY volt, az a hatóság félrevezetése lehet és az már nem szabálysértesi ügyként megy tovább.
És ha valaki az első opcióval szórakozik akkor rendesen utána mennek, idézés, lakhelyen felkeresés, stb. Így általában fizetnek az emberek és nincs szükség objektív felelősség bevezetésére.

rántott hógolyó 2012.02.27. 14:44:35

és elmentik itthon a szabálysértő kocsik rendszámát, akik nem vesznek pályamatricát?
tehát utólagosan tudnak majd vmit csinálni, ha esetleg lenne vmi változás a jövőben?!

750iL 2012.02.27. 14:46:04

ugy latszik adni kell a lovat a sok rohadek szlovak rendszamu nagyerteku tulajanak aki kicsit tomi a zsebet a totalcarnak is. en meg felek majd hazamenni a kulfoldi rendszamos autommal mert egybol meg fognak allitani es buntetni a rend naplopo korrupt orei. undorito ez a rendszer.

LAPoska 2012.02.27. 14:47:44

@ommm: nem jovore, hanem mar most juliustol...

Dragon.22 2012.02.27. 14:49:42

@m.o.p.: Persze most jól működik a rendszer, mert ellenőrizhetetlenül áthajtanak, fizetés nélkül...
Milyen pénzt is hagynak itt?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.27. 14:52:11

@vape: "Azért az érdekes, hogy az objektív felelősség bevezetése előtt meg mindenki azon háborgott..."

Nem ugyanazok háborogtak.

m.o.p. 2012.02.27. 14:53:42

@Dragon.22: Nem azt mondtam, hogy ne fizessenek. Az egyik hozzászólásra reagáltam, miszerint a többletterhet a teherautósok fizessék meg, ezt nem osztom. A fizetés megoldható lenne és lesz is, amint valamelyik haver alapít egy céget, ami ezzel foglalkozik. Akkor majd lesz törvénymódisítás is.
Milyen pénzt? Sokat nem, max amit eszik, de az is eltart pár embert, gyanítom tankolni már nem állnak meg.

nyehehe 2012.02.27. 14:57:07

@Puma86: Ausztriában matrica van. Amikor megveszed, nem adod meg a rendszámod. A kamerák pedig nem tudják leolvasni a szélvédő mögötti matrica érvényességét. Tehát ha nem érnek tetten, akkor nem kell büntire számítanod. (a helyieknek sem.. Szóval elég buta rendszer)

A cikkhez:
most is gyakran előfordul, hogy az autópálya lehajtóknál ellenőrök vannak. A külföldi bliccelőket csak ezzel lehet szankcionálni. (de mint írtam, máshol alapból csak ennyi ellenőrzési lehetőség van)

A gyorshajtással is ez a helyzet. Csak akkor szívod meg, ha ott a helyszínen elkapnak. (akkor viszont nem eresztenek, amíg anyu-apu utánad nem viszi a megfelelő összeget)
Erőforráspazarlás. A magyar rendszer sokkal jobb (objektív felelősség), hisz a rendőröket nem azért képezzük, hogy ilyen hülyeséggel csesszék el az idejüket.

rickg 2012.02.27. 14:59:08

@Puma86:
Olasz eset: Ne aggódj. Átengedett a rendszer a sorompón, ezért nem lehet gond. Ha jönne valami, akkor adod a hülyét (rendszerhiba, félreértés). Ez még mindig Olaszország.

Német autópályák: Ez hülyeség, hogy a legtöbb helyen 130-as korlátozás van. A legtöbb helyen nincs (a világon egyedül), ahol meg van, ott egymás után kétszer kiteszik a 80, 100, 120 vagy 130-as korlátozó táblát. Az autópályán nagyon ritkán mérnek (akkor is csak a nagy forgalmú szakaszokon a nagyvárosi agglomerációkban). De ha bemérnek, akkor még 20 km/h alatti túllépés esetén sem lehet kibújni "a rokonom vezette a kocsit, nem akarok terhelő vallomást tenni rá" - dumával, rögtön útnyilvántartás-vezetési kötelezettséggel meg igazolványkép - összehasonlítással fenyegetőznek. De gondolom figyelted a táblákat.Egyébként már 15 éve kint élek Németországban, innen a tapasztalat.

Osztrák matrica: Szerencséd volt. Ha ellenőriznek, akkor le szokták zárni az autópályát (Asfinag és Polizei együtt) és kihajtanak mindenkit egy pihenőhelyre. A matricáért szóltak volna (120 ropi), a kötelező felszerelésekkel (mellény, háromszög) csak a balkáni rendszámosokat ba*tatják.

Egyébként én, ha Magyarországon vagyok, mindig veszek matricát, nem hajtok 200-al, nem buszsávozok és nem parkolok le rokkanthelyre vagy tűzoltósági felvonulási területen. Ja, nincs is rosenheimi, komárnoi vagy DT-s rendszámom.

Úgy rossz a rendszer, ahogy van. Most behozták szeptemberben azt a rendelkezést, hogy külföldi rendszámú autót csak igazolt külföldi életvitel esetén vezethet magyar állampolgár. Kevesebb lett az ND-s, RO-s, PA-s, M-s, S-es, KN-es, BA-s, NZ-s, VK-s, KE-s rendszámú autó? Nem úgy tapasztalom. A regadó + legmagasabb áfakulcs az EU-ban még mindig elég motiváció számukra nem itthon bejelenteni az autót, nem is beszélve, mint a cikk is írja, hogy bár EU, de a bírságok behajtásnál továbbra is töketlenek a szabálysértési hatóságok. Akkor miért is honosítsák ők külföldi rendszámos kocsiaikat? Ez az érem egyik oldala. De elégszer boszankodom én is egyes "rosenheimi" adóoptimátor tahó, "nekem mindent szabad" viselkedésén. Főleg azért, mert a legtöbbjük nem havi 47.000 forintból kénytelen vegetálni.

Hurri Kán 2012.02.27. 15:08:26

Ezt is ellenőrizték. Kampány jellegel talán teljes két hétig is.

nyehehe 2012.02.27. 15:11:31

@Mocsári Troll: és akkor most ezzel mit szeretnél mondani? Hogy milyen fasza volt, amíg nem kellett fizetni a gyorshajtásért? Én is megúsztam három esetet, mert fater nevén volt a kocsi, ő meg ugye nem nyilatkozott arról, hogy ki vezette. Nem hazudtunk, hisz nem a tulaj vezette.. és a sofőr valóban a családtag volt. De ha ez így marad, akkor én örök életemre ingyen gyorshajtok? Kivéve, ha ott a helyszínen elkapnak, amihez viszont az kell, hogy a főiskolán képzett rendőrök egyharmadát átminősítsük kameraman-nak. (akik ugrásra készen állnak a kamerás fickó mögött, hogy kiemelhessék a gyorshajtót) Csak azért mert pár embernek könnycsepp szökik a szemébe, hogy jogállamiság, meg alkotmány...
Ha nem a tulajdonos hajtott gyorsan, és a valódi károkozó nem fizeti meg neki a bírság összegét, akkor perelje be őt. Jogában áll.

rickg 2012.02.27. 15:16:43

@gyvy: Még addig se szerintem. Már előre szóltak, hogy nincs rá kapacitásuk. Így maradt minden a régiben. De mint mondtam, rosszul közelítették, közelítik meg a dolgokat. A regisztrációs feltételeket kellene a németországival és a szlovákiaival harmonizálni. Vagy kellett volna, mert most már csak jóval kedvezőbb feltételekkel lehetne őket "hazacsalogatni". Vagy azzal sem. Az az érzésem, hogy ezt elk*ták (már) 2004-ben. Biztos, hogy mindenkinek van valami igazolása a kinti létről. A korrupció kisértéséről nem is beszélve.

Egyéves Önkéntes 2012.02.27. 15:17:25

@Mocsári Troll: szerintem te hülyeséget beszélsz
engem már állított meg osztrák, német és szlovák rendőr is
szerinted mit csináltak volna velem, ha azt mondom, hogy nem én vezettem?
megmondom, árkot röhögtek volna körém.
itt is meg lehetne csinálni ugyanazt, mint náluk, ha nem fizetsz, addig ottfognak.
mind a három országban ez volt az opció, amikor azt mondtam, hogy nincs nálam euró
plusz a szlovák még le is akart ezért tartóztatni, dehát ők baráti ország

Cyber Hunter 2012.02.27. 15:26:23

@vape: Tobb mint 10 eve dolgozom kulfoldon, es kulfoldi rendszammal jarok haza, de eddig nem eltem vissza vele. Az persze igaz, hogy idonkent tullepem a megengedett sebesseget, de tobbnyire autopalyan es ott is csak modjaval (140-150). De latom itt sokan szokas szerint altalanositanak...

szarkafarka 2012.02.27. 15:31:42

Magyar (es kulfoldi) parkolasi cegek kotottek szerzodest egy EPC nevu kulfoldi szekhelyu rablobandaval akik lekerik az auto adatait es kulfoldon a tulajdonos lakasara postazzak a buntetocsekket kb.25 X szorzoval(ha nem fizetnel akkor az ottani INKASSO vagy ADOHATOSAG behajtja, es nem firtatjak hogy valos vagy kamu a buntetes, vagyis megszivod igy is meg ugyis...),eleg ha habokra felirja a nintendosfiu a rendszamodat (csomagot meg "elfelejt rarakni" es azt mondja hogy nem volt jegyed mire eler hozzad a buntetes mar nem tudod bizonyitani az ellenkezojet, egy birosagi targyalast meg nem mernel reszkirozni....
(az okoskodoknak csak annyit hogy ez velem megtortent.....)

rickg 2012.02.27. 15:35:23

@szarkafarka: Tiéd a pont. Nekem is van német ismerősöm, aki hasonlóan járt. De ez így is van rendjén, feltéve, ha nem kamu a büntetés. Sajnos elhiszem, hogy így jártál.

rickg 2012.02.27. 15:37:24

@szarkafarka: P. S.: Akkor is, ha a (budapesti) parkolási anomáliák (Centrum Kft. stb.) miatt lehúzásként éli meg az ember a fizetőparkolást.

ommm 2012.02.27. 15:49:56

@750iL: Nyilván erről volt szó.

ex-dr. vuk 2012.02.27. 16:01:44

Ha kulfoldi rendszamos autot vezetsz magyarkent, akkor max bevonhatja a kocsit a NAV, akkor is, ha semmit nem csinaltal. Hogy is volt azzal a svajcban elo magyar hazasparral?

750iL 2012.02.27. 16:03:11

@ommm: bocs de nekem ez jott le. mert a gyoker rendor nem azt szopatja aki jogosan hasznak kinti rendszamot.

StanLee · https://newsroll.net 2012.02.27. 16:08:58

@szarkafarka: Ha úgy érzed, hogy nem jogos a büntetés, amit egy behajtó céggel akarnak megszerezni tőled, én nem fizetném ki, és kérném őket, hogy mutassák be, hogy miért is kaptad azt a büntetést, hivatkozva arra, hogy Mo-n megvan a jogszabály arról, hogy hogyan kell rögzíteni, ha fizetés nélkül parkoltál - ha magyar létedre nem tudsz utánajárni, hogy Mo-n mi a szabály, akkor megérdemled. Németországban nem eszik olyan forrón a kását, megalapozatlanul nem fognak pénzt behajtani rajtad. Nekünk is küldött már igaz más cég lehúzó fizetési felszólítást, amire nem is reagáltunk, de egy magyar parkolós cég kamura nem fog pénzt behajtatni, főleg ha a német partner komoly. Ha velem történne ilyesmi, és ha tényleg ártatlan vagyok, mint a ma született bárány, vagy tényleg nem volt a járgányon mikuláscsomag, úgy beperelném őket mind Németországban, mind Mo-n, hogy jobban meggondolnák, mikor kit akarnak lehúzni. Persze velem ez nem fog előfordulni, mert magyar rendszámú autóval járok, és betartom a szabályokat itthon is és külföldön is. :-)

poa ogapo 2012.02.27. 16:27:08

1./ NKH-s az akiben ezt felismerem, amúgy pedig egy sárga mellényes. Nincs jogszabályban leírt egyenruhája amiből felismerhetőnek kellene lennie. 3 cm-es kiírást pedig járműből nem lehet elolvasni.

2./ Külföldön a magyar nem beszél idegen nyelvet aki például velem akar akar intézkedni kösse fel a gatyáját mert semmit nem értek, csak állok és mondom, hogy elnézést uram nem értem mit mond. (magyarul)

Mielőtt valaki megvet, csak emlékeztetem, hogy tolmács kötelező.

Ugyanezen okból nem intézkedik a magyar rendőr, illetve a külföldi csak a zsebre bírságolás szempontjából számít.

Doktorbalu 2012.02.27. 16:49:07

tetszik ez a cikk, eddig mindig vettem matricat, ha haza mentünk (ez évente 2drb 1hetes matricat jelent), hogy tiszta maradjon a lelkiismeretem, ezutan is fogok...

szarkafarka 2012.02.27. 17:02:36

@StanLee: A behajto ceg nem vizsgalja a buntetes jogossagat (csak behajt es ha nem jon a zsozso hataridore akkor emeli az osszeget) es nem tovabbit "leveleket" kvazi neked kell visszautazni, feljelentest tenni, bizonygatni, targyalasra jarni es meg igy is elbukhatod a dolgot es akkor meg tobbet kifizetsz (ugyved, perkoltseg stb.) ha meg nyersz akkor nagyvonaluan torlik a buntetest de megneznem ez esetben mikorra kapnad meg a koltsegeidet...es kitol??? (hiaba lenne errol birosagi vegzesed) Erre epul az egesz simlis rendszer. Igazad van de megsincs idod kivarni.....

Bali01 2012.02.27. 17:20:44

de,meg még matricát is... a kisf...om nem kéne? :XD

jujdejo 2012.02.27. 18:07:22

akkor nem is aggasztom tovább magam a majd 3000forintos matrica miatt, ami nagyon megfelel nekem, leginkább mert áthaladok 5 óra alatt az országon, de ebbe beleesik ugyebár 2 hétvége...

Hó apó 2012.02.27. 19:02:14

@Puma86:

A németeknél ahol nincs tábla a pályán, ott annyival mész, amennyivel akarsz.
Az olaszok nem mennek utánad a nemfizetés miatt.

Ellenbae a cikk baromságokat ír, január 1. óta megváltozott az osztrákoknál a gyorshajtás és a matrica nélküli közlekedés miatti felelősségre vonás.
Ugyanis tárolják a nemfizetőket, és a rendszámod is leveszik, ha nem tudsz fizetni.
Sok Kelet-Magyarországról ideszabadult potyázó megtanulta ezt....

kewcheg 2012.02.27. 19:09:15

Közlekedési hatósággal egyszer nagyon megjárta egy lengyel ügyfelem.Az illető kamionos,leállt a magyar vegyiüzem parkolójában,hogy másnap terhelés.Jó régi szokása szerint megivott fél liter vodkát hogy tudjon aludni.Egy óra múlva zörgetik a fülkét,kinéz,valamiféle uniformisban lévő emberek felszólítják hogy tolasson odébb,mert ott áll,ahol tengelyterhelést akarnak nézni.Lengyelem azt hitta policáj,és engedelmeskedett,miközben majdnem lerombolt egy ottlévő másik járművet,mire persze a tiszta jóindulat hatósági közeg azonnal riasztotta a helyi zsernyákokat,hogy aszondja,ittas állapotban elkövetett járművezetés.Szerencsére a bíró emberséges volt,így jogsi maradt,de vagy 200eurónyi pénzbüntit így sem tudott megúszni szegény....

hallari 2012.02.27. 19:16:21

@Rekspa: ez egy teljesen reális és igazságos ötlet.

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2012.02.27. 19:16:24

A karkörzésről jut eszembe:
Mostanában hallom több ismerőstől is, hogy a rendőrautó mögöttük haladva a megkülönböztető jelzéseit használva "állítja meg" a delikvenst.
Én emlékeim szerint a megkülönböztető jelzéseit használó járműnek elsőbbséget kell adni, és mielőbb lehetővé kell tenni a továbbhaladását.
Ez a mögöttem jön a seriff azt levijjogtat egyáltalán nem rémlik, hogy meg kellen egyáltalán állni neki. Tud valaki erről valami írásos infót?

hallari 2012.02.27. 19:18:54

@GeRGelu:: "A hatóság miért nem gondolkozik?" Arra ott vannak a jogalkotók. Ők csak betartatnak. :)

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2012.02.27. 19:22:00

Hehh googli a barátom:
"A járművek (ellenőrzés céljából) megállításának módjai

A forgalom irányítására jogosult személy- karjának vagy fehér szegélyű piros tárcsának függőleges feltartásával, piros vagy fehér fény körbeforgatásával, illetőleg síppal ad jelzést , menet közben a megkülönböztető fényjelzést használó gépkocsiból, illetve motorkerékpárról ad jelzést, karjának, fehér szegélyű piros tárcsának, piros vagy fehér fényű lámpának fel-lemozgatásával, illetőleg hangszórón vagy a megállásra felhívó szövegű felirattal.
A forgalom irányítására jogosult személyek egyéb lehetséges utasításai
A megkülönböztető fényjelzést használó gépkocsiból vagy motorkerékpárról, illetőleg rendőrségi helikopterről hangszórón keresztül adott, a követendő közlekedési magatartásra vonatkozó utasításának megfelelő módon kell az úton közlekedő jármű vezetőjének eljárnia."

Na ezt értelmezze valaki: a felsorolás az elején "vagy" kapcsolatokból áll?
Tehát ha kép-piros villog a haladó járműn, és kidugja a tárcsát akkor kell megállnom, vagy már a fényre is?
Ismerős csaj mesélte: mentek utána vagy 3 kilométert villogva refivel, villogóval, mire észrevette a tükörben, hogy a rendőr a szélvédő mögött jobbra mutogat a karjával. Na erre megállt, a barom meg még fel volt háborodva :D

hallari 2012.02.27. 19:28:59

@Mocsári Troll: ezzel az egésszel csak az a baj, hogy a gyakorlatban a gyorshajtó-szabálytalankodó emberek jelentős része ezt használta fel kibúvónak, hogy ne büntessék meg - évtizedekig sikeresen. És nem véletlenül szúrja az ember szemét, mert:
1) minden autónak van tulajdonosa, aki FELELŐSSÉGGEL tartozik a járművéért
2) a tulajdonosnak TUDNIA KELL, hogy adott időben ki használta a járművet. Nem vagyok hatóság által fizetett ember, de nonszensz, hogy pl. éjszaka, amikor kb. semmi nem látszik a sofőrből és esetleg okoz egy halálos gázolást, akkor ne lehessen felelősségre vonni az autó tulajdonosát csak azért, mert nem látszik a fényképen (ha egyáltalán készült kép).

ELSŐ felelős: a tulaj. Ha azt állítja, más vezette, bizonyítsa be, vagy ne engedje át a volánt SENKINEK!

Juliusxtreme 2012.02.27. 19:30:38

ha nem megyek rá a seggére a belső sávban 110-120-al szüttyögőnek, akkor az istennek sem megy ki a külsőbe. így legalább egy részük észbe kap. persze egy részük így sem, simán nézi ahogy jobbról előzöm 130-al. végül is akkor ki a bunkó?

Juliusxtreme 2012.02.27. 19:34:39

@hallari: és ha ellopják az autódat amit te mondjuk 2 nap múlva veszel észre? mikor bejelented, kiderül hogy okoztak vele egy halálos balesetet. kíváncsi lennék az arcodra, ahogy próbálod megmagyarázni a dolgokat. akkor is így védenéd az objektív felelősség nevű faszságot?

hallari 2012.02.27. 19:51:52

@Juliusxtreme: fűtött garázsban áll az autóm (épp alattam), úgyhogy ez az eset nem történhet meg. Pont.

Ilyen lopásos esetről meg hallottam, de minden esetben bizonyítani lehetett a lopás tényét a gépkocsi állapotából (kitört szélvédő, berhelt műszerfal stb.) és/vagy egyéb körülményekből.

Az a baj veletek "jogvédők"-kel, hogy az 1% tényleg vétlen kedvéért véditek a 99%-ot, aki masszívan kamuzik (lásd azt a kommentelőt, akit a faterja mosott ki a gyorshajtás vádja alól). EZ A NONSZENSZ, NEM AZ OBJEKTÍV FELELŐSSÉG.

Legyen csak a 99% megbüntetve, az 1% esetében még mindig ott van az ellenbizonyítási/fellebbezési lehetőség. Manapság a rendőrség/bíróság sokkal toleránsabb, mint ~20-30 éve.

Boka1 2012.02.27. 19:52:28

@Juliusxtreme: a belső sáv a 120-as skodának van kibérelve !

Juliusxtreme 2012.02.27. 20:16:46

@hallari: nem vagyok jogvédő, sőt pont leszarom őket. de velem történt olyan eset, hogy az eladásra szánt autómmal a leendő tulaj futott bele traffiba. megkaptam a papírt, és hiába mondtam, hogy nem én vezettem az autót, sőt a fényképen sem én vagyok, ráadásul tudom a vevőjelölt autójának a rendszámát(ami alapján valszeg ki lehetett volna deríteni a nevét) csak annyit mondtak a rendőrségen, hogy objektív felelősség van, ergo bevehetem....

Juliusxtreme 2012.02.27. 20:19:19

@Boka1: nekem is feltűnt a hétvégén 550 km autópályázás után, hogy elég sok embernek van bérlete a belső sávba.

Hó apó 2012.02.27. 21:38:08

@hallari:

Az elméleted ott bukik, hogy az osztrákoknál egy autót 4 rendszámra is bejelenthetsz, tetszés szerint cserélheted a rendszámot akár naponta többször is.
Van ismerősöm, aki úgy jön be Mo-ra, hogy hozza magával a másik rendszámát, hátha egyszer kell.
Pl. leveszi a rendszámot a rendőr, ő meg felteszi szépen a másikat, és JOGSZERŰEN elhagyja vele az országot.

Ennyit a magyar jogalkotók gyakorlati ismereteiről.

Hó apó 2012.02.27. 21:43:03

Jut eszembe, a VPOP (vagy már NAV) "üldözőautója"
egy C5-ös régebbi Citroen.
Na azzal érjék utól az SK/D/A rendszámos magyar paripákat.... akik lendületből mennek a pályán, a Citroen meg mire felgyorsul, a kocsi már elhagyta az országot....

Pan Modry 2012.02.27. 22:22:53

A objektiv felelosseg a keves ertelmes torvenyek egyike. A mocsari troll fele bunozoknek persze nem tetszik, ugyanis igy maceras nekik gyorshajtani, elutott gyalogosokat cserbenhagyni.

Mocsári Troll 2012.02.27. 22:28:59

nagyon egyszerű a megoldás: meg kell állítani az autóst, méghozzá ott helyben az elkövetéskor, igazoltatni a vezetőt, majd vele szemben kell intézkedni.
ha ismert a sofőr, akkor a bírság is behajtható külföldről, ha nem ismert ,akkor veszett az ügy.

parkolásnál meg ott a kerékbilincs.

nem rinyálni kell, meg tehetetlenkedni, a rendőrök azért kapják a fizetésüket, hogy dolgozzanak, nem azért, hogy az irodában meg a kocsiban üldögéljenek, aztán meg nyafogjunk, hogy nem hajtható be a bírság, mert mindenki letagadja, hogy ő vezetett volna!

Rocko- 2012.02.27. 22:34:16

@hallari: az a kérdés, hogy a rendőrség akkor mi a szarnak van hogy ha a tulajnak kell bizonyítania? a rendőrség miért nem nyomoz?

Mocsári Troll 2012.02.27. 22:35:04

mellesleg az objektív felelősségnek én éppenséggel nagy haszonélvezője vagyok, amióta bevezették nem kellett bírságot fizetnem, mert azóta nem szoktak megállítani, utólag meg nem tudnak mit csinálni.

az obj. fel. alól ugyanis nagyon, nagyon könnyű kibújni, sokkal könnyebb így megúszni, mintha megállítanák az embert. csak némi kis jogi tudás szükséges.

az obj. fel.-el az a baj, hogy ezzel megint csak a szerencsétlen ,nyomorult, balfasz magyar kisembert szivatják meg, miközben sokan röhögve száguldozhatnak.

ez egyébként mindennel így van...

hallari 2012.02.27. 22:39:38

@Hó apó: nem bukik semmit az elméletem - mert ez gyakorlat. Te megint az 1%-ot feszegeted a kamuzós 99%-kal szemben. Nincs igazad.

hallari 2012.02.27. 22:46:11

@Rocko-: túl sok ilyen ügy születik nap, mint nap, ráadásul a töredékéről (se) készül fotó. ÉLETSZERŰTLEN, amit erőltettek. A tulaj figyeljen oda, kinek adja oda az autót, amúgy is az emberek nagy többsége a saját vagy a család kocsiját vezeti. Cégautónál meg ott a menetzsuga. Azért van.

Ismétlem: te is az 1%-ot erőlteted a 99%-kal szemben - ezért tehetetlen gyakran a szerv. Ami tyúklopást régen a csendőr elintézett egy pofonnal (hú, micsoda szörnyűség!), ahhoz ma már lassan kisebbségi ombudsman kell, nehogy sérüljenek az elkövető jogai...

ommm 2012.02.27. 22:53:46

@Hó apó: Erre tudsz adni forrást? És meddig tárolják? Mert az ASFINAG honlapján erre vonatkozó infót nem találtam és odakinn élő segítőm sem.

Mr Chablis 2012.02.27. 22:53:59

@szarkafarka: Nem kellett volna reagálnod rá. Én 10-et is kaptam, aztán elfelejtettek.

Rocko- 2012.02.27. 23:11:56

@hallari: "ÉLETSZERŰTLEN, amit erőltettek. "
mármint hogy kint álljon a rendőr az utcán és figyeljen, aztán elfogjon? megyek, költözök is Utópiába.

hallari 2012.02.27. 23:34:15

@Rocko-: "hogy kint álljon a rendőr az utcán és figyeljen". Nem ez az életszerűtlen. Hanem hogy ez ~93.000 négyzetkilométeren 24/7-ben valósuljon meg. Ahogy a klasszikus mondás tartja: nem lehet mindenki mellé rendőrt állítani.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.27. 23:42:30

Én is gondolkodom a szlovák rendszámon, nem hülyeség! Meguntam az itteni genyázást! Még a tgk-ra adót vetnek ki...

koborló 2012.02.27. 23:57:50

@ommm: wiev1.orf.at/stories/242297

ez egy 2007-es keltezésű cikk. Eszerint kamerákkal tudják ellenőrizni a matrica meglétét és érvényességét. A matrica-ellenőr az 5-10 km-rel arrébb várakozó kollégáknak adja le a drótot, ők szedik ki a bliccelőt.

A kérdésedre a válasz (lent eredetiben). A (hamisítástól védett) képeket rendszámmal, dátummal, matrica lejárattal 3 évig őrzik meg.

Die Bilder - mit einem fälschungssicheren Code geschützt - und Metadaten (Kennzeichen, Datum/Uhrzeit, Anbringung der Vignette) werden drei Jahre lang gespeichert.

Google a te barátod..

Hó apó 2012.02.27. 23:58:42

@ommm:

Kaptunk decemberben a cégnél egy leiratot, amiben a következőek voltak:
1.
a pályamatrica (pickerl) ha nincs felragasztva, vagy sérült a széle, vagy manipuláció gyanús, az 300-tól 3000 euró.
Külföldi autósokat fokozottan ellenőrzik.
2.
a rendszám bevonató abban az esetben, ha a külföldi autós nem tud a helyszínen fizetni, vagy FELTÉTELEZHETŐ, hogy fizetés nélkül el fogja hagyni az országot
(az eisenstadti kapitányság udvarán 38 magyar kocsi áll....)
3.
a gyprshajtás és a matrica nélküli közlekedés 1 évig nem évül el, a rendőr megállít BÁRMIKOR KÉSŐBB, akkor 300 euróról indul a tarifa, felső határ 3000 euro.

Pontosan emiatt van újabban ellenőrzés Klingenbac-nál a cukorgyárnál és Nickelsdorfnál a pálya végén, mert rendszámfelismerővel nézik az osrtrákok a kocsikat, és szedik ki a tartozókat.
Szerencsés esetben 300 euró a helyszínen, rosszabb esetben beterel a parkolóba és leveszi a rendszámod.

Hó apó 2012.02.28. 00:04:02

A cikkírónak meg erősen ajánlanám, hogy burkoltan se adjon tippeket a magyar autósoknak osztrák bliccelésre, mert a kocsija is bánhatja a tulajnak a végén, mint a radarzavarónál és detektornál is.
Ha ilyent észlelnek a kocsin, a kocsit automatikusan lefoglalják, mint bűnjelet, mivel a radardetektor és a zavaró a hatóság munkájának akadályozása. Ha a tulajnak már van más is a rovásán, akkor letöltendőt kap.

koborló 2012.02.28. 00:45:47

A német rendőrök sem szívbajosak (főleg a bajorok), kisebb tartozások esetén is simán lefoglalják a kocsit. Adott esetben egy rögtönzött műszaki ellenőrzés is a helyi TÜV állomáson végződhet, és a kocsit a hibák elhárításáig zárolják. Ajánlott irodalom az "Achtung Kontrolle" című doku soap..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.28. 06:54:13

Miért nem lepődtem meg a cikk egyiken sem...?

Ráadásul a dolog az álszlovákok elleni "küzdelmet" is jól segíteé, lehetne kommunikálni... :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.28. 07:04:30

@Juliusxtreme: HA 2 napig nem veszi észre, akkor valószínűleg jelentős mennyiségű tanúja lenne, pl. a munkahelyén, akik igazolják, hogy ott volt.

Pan Modry 2012.02.28. 07:24:07

@Mocsári Troll:

Kar itt trollkodnok, vagy nem hajtas gyrosan vagy fizetsz mint a katonatiszt.

Jogi tudas muhaha, nehogyma egy mucsarocsogi taho bunozo paraszt oktatgasson itt...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.28. 07:27:35

@Mocsári Troll: No akkor oszd meg velünk is azt a kis jogi tudást :D

Pan Modry 2012.02.28. 07:28:13

@Mocsári Troll:

Na te is egy nagy nulla vagy ha az a celod hogy a torvenyeked kijatszd...

Mindig is utaltam a fajtadat, egy tehetseges ember a torvenyek kijatszasa nelkul is sikeres, gondolom te a csalo paraszt szuleidtol ezt tanultad, talan magadat nem tartod szanalmasnak, de a magamfajta annak tart.

Rife67 2012.02.28. 08:49:28

Az objektív felelősségnek lehetnek jó oldalai, de szerintem sokkal több rossz oldala van, szemben a helyben megállítással. Akkor nincs vita, nincs kecmec, fizetni kell.

Ha objektív felelősség miatt kap valaki csekket, arról általában már a többi közlekedő nem értesül, elveszik a fő visszatartó erő, amikor látom, hogy bármi hülyeséget csinál, kiszedik a forgalomból. Ha megkapom a csekket, az már csak engem tart vissza legközelebb.

S a pontbüntetést viszont meg lehet úszni, nem nyilatkozom, kicsengetem a lét, de nem kapok 4-6-8 büntetőpontot, ami három nagyobb gyorshajtás, s ugrott a jogsi. S ez azért már nagyobb büntetés lenne, mint a 3-szor 30-60 ezer Ft.
Csak ezért dolgozni kéne.

Pan Modry 2012.02.28. 08:54:47

@Rife67:

szerintem fontos hogy a rendorseg a leheto legkevesebb erofeszitessel tudja megbuntetni a szabalyszegokat.
Ugyanis a rendorok alkalmazasa is penz, ha kevesebb rendor ugyanazt az ellenorzesmennyiseget el tudja vegezni az jo.

Szerintem a legjobb az lenne ha minden kocsiba lenne vmi gps-es kutyu, ami kommunikal egy rendorsegi szerver fele, igy ha barhol gyorsan hajtasz, csak kapsz egy sms-t hogy xy utcaban z ora t perckor gyorshajtottal, ezert a rendorseg beterhelte a szamladat. Igy szinte nulla rendori jelenlettel lehetne kontrollalni a szabalyok betartasat.

Rife67 2012.02.28. 09:40:17

@Pan Modry: Szerintem pedig a rendőri jelenlét fontosabb. Már amennyiben a bírságot nem csak, mint költségvetési bevételt tekintjük.
Nem az a lényeg, hogy mindenki, aki 50 helyett véletlenül 55-el ment, automatikusan mindig kapja a csekket, hanem hogy kiszedjék a forgalomból a közveszélyes elemeket, azokat, akik fittyet hánynak az összes szabályra. S ne is engedjék vissza őket, ha lehet.
A GPS-t lehetne rendőri jelenlétnek is érezni, de ez is csak pénzbehajtásra menne. Akinek kevés a pénze, úgyis meggondolja, megsértse-e a szabályokat, mert nála egy 30-60 ezres extra kiadás esetleg borítja a teljes évi családi költségvetést. Akiknek ez nem tétel, azok simán kipengetik a büntetést, de így a jogsijuk nincs veszélyben. Én ebben érzem az ellentmondást.
GPS tracket otthon letöltve mentem én már 240-el is, pedig tuti nem léptem túl még az 55-öt sem :)

Rife67 2012.02.28. 09:46:41

@Rife67: S sajnos mindenhol azt látom, hogy a törvényhozás mindig a kisebb ellenállás felé törekszik.
Ha van egy kiskapu, vagy lehetőség, amit 1-2% ki tud s kihasznál, akkor sosem az ellenőrzést erősítik, s a valódi elkövetőket próbálják meg nyakon csípni, hanem mindig szigorítanak a szabályokon, amivel csak a tisztességes embereknek okoznak még nagyobb terhet, több adminisztrációt. Akik ellen születne, azok az újabb szabályokkal sem nagyon fognak foglalkozni.

Mocsári Troll 2012.02.28. 10:18:27

van egy ismerősöm, magyar rendszámú cégautóval jár.

csinált egy pesti ügynökség neki egy 1 dolláros tőkéjű postafiókcéget vanuatun, majd a magyar cég felvette a tevékenységbe az autóbérbeadást.

ezután szépen egész évre bérbeadta az autót a vanuatu cégnek, a szerződést közjegyző is hitelesítette.
innentől kezdve nem a magyar xxx kft.autójaként használja a barátunk, hanem a vanuatu cég nevében. a szerződés szerint az autó szervízköltségét a magyar cég fizeti a bérleti díjból.

ha pedig jön bírságcsekk az xxx kft-nek, akkor már megy is vissza a bérleti szerződés másolata , miszerint a közl. törvény 20/A par. 2. bek alapján legyenek kedvesek azonnal törölni a bírságot, és a vanuatu , kilibati road 28, po box 1612 alatt található céggel szemben megindítani az eljárást.

mivel létező vanuatu cégről van szó, amely valóban bérli az autót az xxx kft-től, így sem a színlelt szerződés, sem pedig a magánokirathamisítás tényállása nem valósul meg. ráadásul mindezt közjegyző hitelesítette.
mindez abszolút törvényes!

ez csak egyike az obj. fel. elleni kiskapuknak a számtalan kikerülési lehetőség közül.

a külföldi rendszámosok meg eleve jót röhögnek.

ezért mondom, hogy ez csak a lúzer magyar kisember megfinagatására jó.

Juliusxtreme 2012.02.28. 10:20:44

@Pan Modry: perszepersze. sőt még jobb lenne ha rögtön az állampolgár fejébe ültetnének gps-t meg hasonló kütyüket....

Mocsári Troll 2012.02.28. 10:26:40

@Pan Modry: nem létezik ilyen, hogy a törvények kijátszása, legfeljebb arról van szó, hogy egyesek kihasználják a jogszabályok nyujtotta lehetőségeket, míg mások ismerethiány vagy csak egyszerűen tehetetlenség miatt nem.

Pan Modry 2012.02.28. 10:31:18

@Mocsári Troll:

Ha te gyorsan hajtasz azzal eleve szabalyt szegsz, ugyhogy nem ertem mirol beszelsz.

Pan Modry 2012.02.28. 10:41:55

@Mocsári Troll:

Letezik, ha peldaul gyorshajtasz es azt allitod hogy a csaladtagod vezette a gepkocsidat, az a torvenyek megszegese, ugyanis hamis tanuzas.
Civilizaltabb helyeken ezt tobb ezer dollara buntetik.

Te szepitheted a dolgokat magadnak, de teny hogy ugyanakkora semmirekellot neveltek a szuleid mint amekkorak ok maguk.

Mocsári Troll 2012.02.28. 11:52:05

ha vki azt mondja, hogy xy vezette a kocsit, miközben nem így volt, az hamis tanúzás.

ha viszont azt mondja, hogy sajnos nem emlékszik, az nem hamis tanúzás, sőt még csak nem is vallomástétel megtagadása, hanem egy igen diplomatikus nyilatkozat.
oszt jónapot!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.28. 16:27:55

Céges autó problémára megoldás, ha regisztrálják, hogy ki mikor vitte el az autót. Majd megoldja a cég az első pár bünti után.

árnyékra vetődök 2012.03.14. 12:35:16

Két mobilkaput kellene venni, csináltatni. Egyiket keleten a másikat nyugaton variálni az autópályavégeken. Egy évig tárolni az adatokat, így a büntetéseket egy évre visszamenőleg el lehet kérni, nem?Ha nem, akkor ne hagyjanak nyitva ekkora kiskapukat. A törvénygyár erre is figyelhetne. Szlovákiának teljesen felesleges kelet-nyugati autópályát csináltatnia, amíg a kamionjai ingyen használhatják az M3+M1-et. Röhej.
süti beállítások módosítása