HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Made in Csepel

2012.03.09. 08:01 Tcomment

Címkék: volvo laplander

Nincs átverés a címben, ez a Volvo nagy eséllyel tényleg a Csepel Autógyárban készült. Igaz, ma már a jó édes anyukája sem ismerne rá.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

81 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr544299123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sa_ttila2 2012.03.09. 09:29:16

Volt ilyen Tatabányán a bányamentőknél is, fehérben.. Minden május elsején felvonult, megy gyereknapkor...

6ai 2012.03.09. 09:54:32

Első lámpákra visszatérve: Nem az USA exportos 7-es lámpája az?

Tizenkettő 2012.03.09. 10:12:13

@6ai: Tuti valami korai Subarué ahogy a cikkben is szerepelt. Talán GL. Mondjuk eredeti kör lámpákkal kicsit karakteresebb lenne.

Béla, tudod a Béla 2012.03.09. 10:38:23

Az autó klassz, de a video, az nagyon álmosító.

ixtom 2012.03.09. 10:49:41

Elég OFF, de marha idegesítő:

Bármelyik TC-s oldalon az indavideo magától elindul, csak a hang, a kép nem. A főoldalon is.
Sőt, ebben a cikkben az első oldalon nincs video csak a 2. oldalon, de mégis hallom a video hangját az első oldalon...
Firefox és Opera alatt is.

A főoldal hétfőn még tuti jó volt (pl. M-es dízel címlap), azóta nem történt semmi frissítés (win 7 x64) vagy telepítés stb. Flasht újraraktam, de nem segített.
Böngészés közben általában zenét hallgatok, de így nem lehet...
Ez egyedi probléma vagy másnál is történik hasonló?

kewcheg 2012.03.09. 10:51:49

Azt azért nem mondanám, hogy a magyar ipar már elgagyisodott volna ebben az időben, legalábbis az én jó erőben lévő Orion minihifim még egész jól bírja a tökéletes hangzást a hozzáreszelt bakelitlemezjátszóval.
Az autómban lévő 1988-as Tesla autórádióhoz képest mindenesetre jóval színvonalasabb,pedig néhány évvel korábbi.(persze tudom, más egy autórádió...)

newnt55 2012.03.09. 10:55:29

szar indavideo, mindig is szar volt
Az autó viszont jó.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.09. 11:19:05

Hmm, kéne egy ilyen, lakóautónak; de vadul... :D

szszg 2012.03.09. 11:20:17

Húztatok volna muffot a mikrofonra, e!

@sa_ttila2: imádtuk is nagyon! :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.09. 11:21:38

érdekes,de egy unimog mögött sehol nincs.

Tomchy 2012.03.09. 11:39:57

@IxTom: Nem egyedi, én is láttam ilyet otthon Opera alatt. A cégnél Firefox alatt nem csinálja, mondjuk az érthető is, hiszen tiltva vannak a videók... :O)

Az autó klassz, csak olyan, mint a zsiráf. Szép, szép, de otthonra nem kéne.

Hurri Kán 2012.03.09. 11:40:39

Tökéletes horgászautó :)

Levente.hu 2012.03.09. 11:51:04

Egy távolabbi ismerősöm vett valahonnan egy ilyet, nem tudom a pontos típust, de sárga, ha jól emlékszem eredeti lámpákkal, és hiányzik az első hídból a differenciálmű. Felújításra vár. Nem tudom mikor kezd hozzá, mert van pár projektje. (Zil 157, Ikarus 55, Ikarus utánfutó, + hozzá busz, nem tudom a típust)
Elég szöszölős típus, eddigg a Zil meg az Ikarus 55 áll valahogy, a rettenet ritkaságnak számító Ikarus pótkocsik meg rohadnak a szabad ég alatt...

K0vasz 2012.03.09. 11:54:39

Az újabbfajta The Thing-be is ilyen volt, nem?:)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.03.09. 12:22:25

"A tett halála az okos skodás.."
Drága Csík, ezen szétröhögtem magam! 8-)

Imádom, még a Subi nózi is tetszik rajta! A nagy kidörgő viszont nem.

kitiltott, de seráfütty 2012.03.09. 12:59:54

Srácok, szólhatnátok a programozóknak, hogy ma szar került a levesbe. Megnyitottam új lapokon az összes tesztet, ami érdekelt és automatikusan elindultak a videóanyagok letöltései, a lejátszás gomb megnyomása nélkül, az ÖSSZES lapon. Kép nélkül, csak a hang. Csúszka nem vándorol, kép statikus.

Nyegleo 2012.03.09. 13:07:12

@kitiltott, de seráfütty: a technikai személyzet elvileg harcban áll a jelenséggel, remélhetőleg hamarosan jó lesz.

Csikós Zsolt 2012.03.09. 13:34:41

@szszg:

Nehéz egy zseb-Pana digigépre muffot húzni. Talán ha az egészet zokniba tesszük, de akkor meg nincs kép.

Csikós Zsolt 2012.03.09. 13:38:51

@Gyurma73:

A C303 pont azt tudja, mint egy korabeli Unimog.

Konkrétan három egyforma tudású autó volt akkor: a Volvo C303, az Unimog és a Steyr-Puch Pinzgauer. Centire ugyanazok voltak a terepparamétereik.

Rocko- 2012.03.09. 14:18:49

@gyvy: noja, a hátsó, oldalsó ajtók olyan kicsik, hogy csak kb. a horgászbot fér ki. :)

Mistral1011 2012.03.09. 14:41:17

Ezzel is lehet télen Balatonozni, de ez legalább ki is jönne, nem úgy mint a Humi...
(mondjuk, azért gyújtásig ne érjen a víz...)

Bell & Sebastian 2012.03.09. 16:20:46

Nekem volt egy ilyen, a gumik miatt nem tudtam levizsgáztatni, majd száraz úton befeszült és elszállt az összkerék, utána megfőzték a motort.

Nagy öröm volt, mikor ment a háztól, egy rakás kaka ez az ótó. Pedig még akár valami jó is kisülhetett volna belőle.

Bell & Sebastian 2012.03.09. 16:24:39

Jaja, Tatabányai csókéktól vettem, de sötétszürke volt, állítólag az MTV használta. Most egy vadász földutazik benne, ohne vizsga.

GPP 2012.03.09. 16:28:17

A bemutatott vas alatt UAZ hidak vannak, melyek un. Timken-rendszerű osztott hidak, sajnos ezeknek a gyári hidakhoz és a Salisbury-hez semmi közük...

Bell & Sebastian 2012.03.09. 16:33:57

Nem emlékszem, hogy stiftes lett volna a hajtás, három kapcsoló elektromagnetikusan oldotta/zárta a hidak hajtását és a középső differenciált.

Jano 19 2012.03.09. 19:00:26

Csak a Hummer egy pazarló, ügyetlen szörnyeteg ehhez képest.

Na az ugyetlen szornyeteggel ezt csinaltam:
Kepzelj el egy falat ami terdfelet van es utan homokkal toltve. Ra allitottam a kocsit a falra es alapjaraton felmaszott ra. Miutan az elso ket kerek fent volt a keresztebe teve felkapta a ket hatsott is.

Felmentem vele 45% dolesszogben egy hazra aminek a teteje megvolt billentve jobra 35%. Mikor ment felfele csak az egett lattam. Miutan fel ertem csak fogni kelett a kormanyt es a kocsi a 35% nagyon jol fogta.

Attmentem vele olyan vizben ahol a motorhazatt csapkodta a viz es a padlon keresztul be is jott, de ki vitt.

Be tettek elo a nyomtavba be epitett 6 vas gorgott kb olyan szeles eggyenkent mint egy beigli, hogy kiforgassa a kerekett es ne tudjal tovab menni. Hat azon is szepen atment, pedig a gorgokett ha megfricskazted mar porogtek. Nem volt vele semmi baj. Ez egy H-1 volt.

CinqAbarth 2012.03.09. 19:16:51

@Jano 19: De aztán sajnos beszakadtál vele a Balatonba...:-)

monstertruck 2012.03.09. 19:25:50

Első lámpák azok a Subaru Liberoról vannak sztem.

eszkütyü 2012.03.09. 19:50:58

Gyerekkorom óta nagy kedvenc. Alig hallani róla, még a Veterán Volvo honlapján is csak 1-2 fekete-fehér kép, meg egy pár soros leírás van. Pedig többet érdemelne a magyar járműgyártás történetének eme közjátéka. Venni gyakorlatilag lehetetlen, néha külföldi oldalakon felbukkan egy szétrohadt példány, de olyan áron, amiért már G Mercit kapni. Még húzósabb a Svédországban készült komolyabb változat (főleg a hatkerekű). A régi távolsági Ikarus ajtókilincseit felismerjük a képeken?

qawsedrf 2012.03.09. 20:06:51

@GPP: Tök igazad van, ezt nem észrevenni, hogy EZEK UAZ HIDAK??? És az a gány megoldás, ahogy a laprugókat széjjelebb tették! HOL VOLT A SZEMETEK FIÚK, AMIKOR EZT FILMEZTÉTEK??!! Ha jól emlékszem, még a Barkas kályhára is beszopták, hogy eredeti svéd fűtés:-))) Amúgy mindenkinek javaslom (FŐLEG A KEDVES "ÚJSÁGÍRÓ" URAKNAK), hogy keresse meg a Retro Mobil újság 2010/2 számát, 32-34 oldalig, ott láthatja vélhetően ugyanezt az autót, ahogy a tulaj nyilatkozik róla, hogy UAZ HIDAKAT tettek alá és még mi mindent gányoltak szerencsétlen autóval, még a cikkíró is annak ad hangot, hogy ennek eredményeképp nem érzi azt, hogy egy igazi Laplandert próbált ki. Szerintem ez ugyanaz az autó, csak kicsicsázták és most próbálnak balekot találni rá. Szokványos-posványos hazai történet.
Igen, könnyen pofázok, nálam megnézhettek egy eredetit, igazi Salisbury hidakkal. Ja, és ezúton keresek márkatársakat, alkatrésszel rendelkezőket. És még valami: a Land Rover DEFENDER spirálrugós, a SERIE 1,2, 2/a és a 3 volt laprugós,tehát Defivel nem érezhetné a terepen azt, mint a laprugós Laplanderrel, ezt már a négy éves unokaöcsém is tudja, de egy "autós újságírónak" szerintem kutya kötelessége lenne az ilyen típusú, sajnos igen széles körben elterjedt, makacs tévesztések
ellen felkészültségével harcolni. Könyörgöm, legalább a tipusismeret, nem kell az utolsó szimering méretét tudni, de ezt legalább. Bocsánat, ha bárkit megbántottam.

mortalwombat 2012.03.09. 21:29:00

-Milyen a kapcsolási érzet?
-Homályos...

Nyerítettem.

Monthy11 2012.03.09. 21:47:42

Nekem is tele van a tököm, hogy a sok suttyó a Serie Land Rovereket Defendernek nevezi.

Surci 2012.03.09. 21:51:27

Aki azt a hűtőmaszkot rá tette az egy.....

qawsedrf 2012.03.09. 22:03:16

@Surci: Az is durva, de az is, ahogy az első ütközőt vagy 30 cm-rel előrébb biggyesztették. Hála a magas építésnek, nem krták el teljesen vele a terepszöget, de akkor is gáz. Talán a csörlő miatt csinálták, de akkor hol a csörlő? Gyárilag volt egy központi, kapcsolható csörlő az autó közepe táján a váz magasságában, de gondolom, hogy erről már hiányzik, különben biztos megmutatták volna a fijjuk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.09. 22:57:31

Zsír verda :D A szavazás utolsó lehetősége pedig üt :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.09. 23:06:13

@Bell & Sebastian: "száraz úton befeszült és elszállt az összkerék, utána megfőzték a motort."

Tehát ha szétb*nak valamit, amitől az tönkremegy, akkor az szar. Gratulálok.

pmobilTB 2012.03.09. 23:32:18

Apámék ilyennel dolgoztak a bányamentő-állomáson. :)

policecars.hu/p/displayimage.php?pid=6891&fullsize=1

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.09. 23:34:48

Jo iras, erdekes auto:)

( amugy pakson ket reaktor van, kettozott szekunder korrel ;) )

A harmadik reaktor a KFKI ban van pesten, tobb mukodo reaktor nincs magyarorszagon ;)

aFx 2012.03.10. 00:10:23

hát, az utódból itt van dögivel a skövdei bázison.

azért ez a sárga szín eléggé meredek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.10. 01:21:43

@eszkütyü: En nem mertem bekommentelni az ikarus kilincseket:) bar en arra tippelnek hogy az ifa motoros ikarusban volt ilyen ( tsz busz ) ami sokkal kisebb mint a tavolsagi (256-os)

XPS 2012.03.10. 01:43:54

@Surci: ez a kis sárga elég messze esett a fájától.

- Szerzet - 2012.03.10. 05:35:01

Ismerem, egy ugyanilyen sárgát láttam rendszeresen Óbudán a Bécsi út fölött, valamelyik girbegurba utcácskában szokott volt állni, majd előkeresem a fényképeimet. De szerintem az eredeti, kereklámpás kivitelben. Gyári szín lehet ez a sárga neki? Ugyanez az árnyalat volt az is.

- Szerzet - 2012.03.10. 05:49:43

A nagy Ikaruson is volt ilyen kilincs, még amikor kézzel kellett nyitni. Ja, az eredeti Laplander szvsz nem portálhidas, csak ez.

ando1888 2012.03.10. 06:06:51

Mint tudjuk a csepeli teherautógyártás azért szűnt meg, mert a KGST(az akkori EU) döntése szerint Magyarország nem gyárthatott tovább teherautót, csak buszokat. A csepeli gyár a továbbbiakban azok alvázát készítette.

Az azért elég szánalmas, ahogy az újságíró fölényeskedve vezetni tanítja a neves autóversenyzőt...

CinqAbarth 2012.03.10. 06:17:53

@Csikós Zsolt: Szerintem javítsd ki ezt:

"Motorja a Volvo személyautókból (elsősorban a 166-osból) ismert B30A"

Az a kocsi 164-es volt. 166-os nem létezett.

A cikket pedig köszönjük, szokás szerint nagyon jó:-)

Üdv:-)

Csikós Zsolt 2012.03.10. 06:27:40

@CinqAbarth:

Ó basszus, elgépeltem, aztán nem bökte ki véresre a szememet, amikor ellenőriztem a szöveget... És egy napig így volt. Kösz!

Csikós Zsolt 2012.03.10. 06:28:55

@Jano 19:

És beszorultál vele két tölgyfa közé az erdőben.

Elmenni elmegy, de elemzők szerint túl széles (tudom, a tanknyomok...) és nehéz lett.

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2012.03.10. 07:27:19

"amikor a súlyos vetésben keresztben próbálok átvágni, és a lábam ugrálni kezd a gázpedálon."

Uraim: Vetésben NEM autózunk...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.03.10. 10:49:20

@Rocko-: Azt hiszem most már tudom milyen érzés, amikor egy csapásra kilapul az ember EEG-je... 8-) Hívjatok csak Dixi Flatline-nak!

pappito · http://pappito.com 2012.03.10. 13:36:02

amire Csikós úr méltóztatik gondolni (két doboz, elöl is motor-hátul is) Azt Hagglundnak hívják és nem csak dupla motorja van, hanem kétéltű is, az antarktiszon ma is azzal röcmögnek, Christchurchben az Antarctica múzeumban ki is lehet próbálni (video belülről: www.youtube.com/watch?v=KRN4yIDACP0 )
és kívülről : www.youtube.com/watch?v=S6F2MAyFYIY&feature=related

JL 2012.03.10. 13:59:38

@Csikós Zsolt:

Boccs, de fentebb megjegyezték, hogy volt némi tárgyi tévedés a cikkben (UAZ hidakon ül a bringa, nem Salisburyn...), nem lehetne erre mondani valamit? Szvsz nagyobb ciki tévedni, de nem elismerni, mint azt mondani, hogy "uraim, ezt elnéztük, mea klumpa!"

qawsedrf 2012.03.10. 14:59:33

@JL: Lehet, hogy durva volt az írásom, bár nemcsak én tettem szóvá, de nagyon felbsztam magam, megint többnyire csak ökörködés és semmi alázat a téma iránt. Ugyanaz, mint a tévében, az idióta motor/autó építő/felújító műsorokban, ahol a műszaki tartalom nulla, csak a kamu civakodás, smúzolás megy. Kis felkészüléssel, utána kereséssel lehetet volna egy műszakilag érdekes és hiteles művet is készíteni, amiből tanulhat az ember, aki fogékony a műszaki finomságokra. Bár lehet, hogy én tévedek és itt nem ez a cél... Ebben a verdában (mármint nem ebben a sárga szörnyben, hanem az eredetiben) amúgy is van egy csomó finomság. Törvénybe kéne iktatni, hogy autós újságíró, eredetiségvizsgáló, stb, csak az lehessen, aki legalább 10 év gyakorlatot lehúzott egy autószerelő műhelyben, ahol karosszériások és elektromosok is dolgoztak. És itt nem egy fővárosi pl.Subaru szakszervízre gondolok, hanem ahol minden típus megfordul. És börzékre járni mindig (nem csak Olaszba:-), ott rengeteget tanulhat az ember, pl. mindig látni ott Sirokko kályhát a Barkasból:-) Szerintem a sofőr előtti műszerfal rész sem eredeti.

qawsedrf 2012.03.10. 15:01:48

@pmobilTB: A rendszám alapján valószínűsítem, hogy Apukádék autója van nálam:-)

auschenstéhen 2012.03.10. 15:04:31

Ha sejtésem nem csal,,,tegnap,azaz péntek délután az M3-on ment egy tréleren Miskolc irányába,gyönyörű volt,beégett az ember agyába a kép

JL 2012.03.10. 15:45:34

@qawsedrf:
Ha durva lenne, már kimoderálták volna:-)...bár ennél (nem is válaszoltak rá) tán még az is jobb lenne...de így, hogy semmi reakció...?
Szvsz nincs semmi baj az írásoddal. Zsoltiék (szerencséjükre/szerencsétlenségükre:-) ) belefutottak egy olyan kommentelőbe, aki takkra ismeri a típust. Mikor olvastam a hozzászólásodat, leesett a Retro Mobil cikke - valahol a pincében meg is van az ominózus lapszám.

intubátor 2012.03.10. 17:38:45

@pappito: tudok felenk egy elado hagglundot.
ranezzek az arara?

dol86 2012.03.10. 18:17:21

Azért annyira nem ritka, mert a svéd autós oldalakon mindig van vagy fél tucat eladó, igaz azok java része platós,vagy ponyvás. Az áruk kb kétezer euróról indul. Ha szépen rendbe van rakva akkor tízezer EUR is könnyen meg van. Persze a német piacon biztos drágább. De hogy nem reagálnak a kommentekben jelzett tévedésekre az már gáz.

dol86 2012.03.10. 18:21:43

www.blocket.se/orebro/Jeep_volvo_valp_39064875.htm?ca=11&w=3

azoknak akiket érdekel egy eredetihez jobban hasonlító, persze lehet hogy ez nem 202-es, hanem a katonai verzió.

qawsedrf 2012.03.10. 19:59:22

@dol86: Én úgy tudom, hogy ez is c202, csak egy ráncfelvarrás elötti első verzió. Kabriósan nagyon buli: www.laplander.nu/content/view/21/1/lang,no/
Ajtózár: hogy még kuszább legyen a sztori, "kutatásaim" szerint egy amerikai cég készítette, Atwood, Rockford Illinois.
Ha minden igaz, még megvannak: www.atwoodmobile.com/
Az egyik elrepedt, a másik hiányos, csak azért tudom. Ha valakinek lenne...és akkor még sorolhatnám, mi kéne.

corpus alienum 2012.03.10. 20:43:18

Óh, egy kis nosztalgia-Volvo...33 éve Hévízen, Bubu bácsi játékboltjában volt ilyen, zöld színben. Nagyon be voltam indulva érte, de nem volt olyan alkalom, melyre hivatkozva megnyílt volna szüleim pénztárcája. Anyu eleve azon a véleményen volt, hogy "már úgyis annyi játékod van", egyébként bőkezű atyámat pedig nem hatotta meg a projekt. A megtakarításaim akkor iskolai takarékbélyegben voltak, meg kellett várnom a tanév végét. Mire a bélyegből pénzhez jutottam, a tőkés relációból származó Volvo természetesen eltűnt a kirakatból, így vettem egy hatkerekű, távirányítós Tatra teherautót, aminek kanyarodáskor fordul mind a 4 első kereke, echte csehszlovák gyártmány. Ez a mai napig megvan.

Tenderized Amen 2012.03.10. 20:43:30

@ColT: Látszólag jogos a megjegyzés, és mégsem. Mindkét jelenség tervezési/konstrukciós hibára mutat, a különböző hajtásmódok kapcsolóiba volt beépítve a visszajelzés, ami elszállt, a motor hűtése meg alul méretezett volt, az oldalra borulási hajlamáról nem is beszélve.

Terepre való szekér, magas karbantartási -igénnyel és üzemeltetési költségekkel. Elődje UAZ volt, utóda ARO lett, nekem meg 90 es Defim, nagy tévedés volt ez a Volvo, az tuti.

Találkoztunk egy csávóval, aki részt vett a fejlesztésben és volt pár onnan kimentett cucca, aki azt tanácsolta, adjuk el, mert már a maga korában sem volt biztonságos, azért halt ki. Az enyém elhunyt magától, rávaló gumi égen-földön nem volt kapható, pedig zabálta őket. Béke rozsdás lemezeire.

Ez a cikk meg pont annyira gagyi, akárcsak maga a kókányolt autó.

Jano 19 2012.03.10. 21:09:20

@CinqAbarth:

Ja a franc nem hittem volna el hogy egy 2 centis jeggel nem bir el..

Jano 19 2012.03.10. 21:13:02

@Csikós Zsolt:

Frankon kineztem magamnak azt a ket fat gondoltam na ide beszoritom es ugy is lett...

Csikós Zsolt 2012.03.10. 22:21:51

@JL:

Bocs, tegnap ügyeltem egész nap, ma kint fotóztam a TC-napon Szlovákiában. Nem mindig lakok benne a kommentmezőben, van ilyen, amit időben elcsíptem, javítottam.

Lehet, h UAZ-híd van benne, a tulaj nem mondott erről semmit, én meg azt tudom, amit utánaolvastam az irodalomban. Sajnos egy UAZ-híd felismerő versenyben eléggé hátul kullugnék tetszőleges mintavétellel, de például egészen szívesen indulnék Fiat 500-váltóharang-felismerő, illetve Steyr-Puch fékdob-szpottoló vetélkedőkön. Mindenhez tényleg nem lehet érteni, fordítsd meg a dolgot, neked mutatnak valamit, írjál róla, nem tudod, hogy hol lesz rajta a hiba, de szúrd ki. Hol kezdesz neki?

Sajnálom, hogy esetleg nem eredeti mechanikailag sem a gép, ez van. Hogy tévedtem? Ha igaz, hogy UAZ-híd, akkor hajjaj, igen. Hogy lett volna-e módom rájönni? Ha pont egy UAZ-fannek mutatom meg a képeket megjelenés előtt, igen. De ha véletlenül egy Unimog-tulajnak, egy Pinzgauer-használónak, esetleg egy De Tomaso Pantera-történésznek - valószínűleg nem.

Vannak dolgok, amiket az újságíró nem tud, és nem is lesz képes kiszűrni.

A Totalcar annyiból talán kellemesebb közeg más médiumoknál, hogy erről itt nyilvánosan lehet beszélni, másutt ott az újság, aztán lehet nem megvenni legközelebb, más beleszólási lehetőség nincs.

Csikós Zsolt 2012.03.10. 22:44:03

@qawsedrf:

Egyszer gyere el írni a TC-be. Teszünk eléd tetszőleges járműveket nagy számban, írjál. De persze legyen olvasható azért... És utána belekötünk, majd mi.

A Dömsödi mondta egyszer: én csak a BMW-khez értek, semmilyen más autóhoz, ezért nekem csak rossz BMW-cikkek léteznek...

Egy cikk megírására van 2 napod - ebben sokszor a fotózás is benne van. 2 nap arra, hogy annyira felkészülj egy - sokszor teljesen ismeretlen típusból -, hogy a leendő 40 ezer olvasód közül egy se találjon benne hibát.

Namármost. 40 ezer ember között mindig lesz minimum 10, akinek mániája az adott típus, tíz éve azzal fekszik és kel, egy közülük harakirit akar elkövetni a cikk olvasása után, de előtte bekommentel - mert itt lehet.

Az az ember téged meg akar ölni, fejbe lőni, lelökni a Tajgetoszról, minimum eltiltani az autóktól. És nem fogja fel, hogyan mertél írni a típusról.

Van, aki egy konkrét példány hibáinak fel nem ismerésétől agyvérzést kap, úgy, hogy mellesleg az adott firkász kitágította a kétnapos keretet, és minden lehetséges eszközzel legalább megpróbált felkészülni a típusból.

Tényleg nem látod a másik oldalról a dolgot.

A Retro Mobil újságírójának az akkori tulaj elmondta, mi a baj az autóval. Ez volt az egyetlen lehetséges szál, amin az újságíró szagot foghatott.

Erről az autóról a nem régóta birtokos tulaj csak annyit mondott: most tett fel rá új gumikat. Ha mutatok neked egy Fiatból átépített Puchot, felismered? Ha egy 128-asból épített Rally-t, azt? És egy első szériássá átalakított második szériás állólámpás Mercit? Indulhatunk pár típussal még eredetiségfelismerő versenyben, nem biztos, hogy te nyersz. Bár az is lehet, hogy igen, fene tudja. De biztosan lesz típus, amit jobban ismerek.
Nincs Magyarországon, de a világon sem olyan autós újságíró, akit te elképzelsz.
Az autószerelőknek meg sokszor végképp fingjuk nincs az eredetiségről, nem is érdekli őket. Pont az autószerelői veteránautók szoktak a legnagyobb tákolások lenni, elsősorban éppen az különbözteti meg a restaurátort az autószerelőtől, hogy (egy ideális világban) előbbi egy eredetihez minél közelebbi autót akar előállítani, úgy, hogy a költség nem számít, utóbbi meg egy működőt úgy, hogy minél olcsóbban jöjjön ki.

Lehetetlen, amit vársz, de nagyon kiakadtál, ez szomorú.

Különben 26 éve magam szerelem az autóimat, ha már autószerelést vársz el. Igen, nem egy motort, fékrendszert, futóművet, egyebet újítottam fel magam, lakatoltam, fényeztem, kicsit még kárpitoztam is.

De ettől nem kerültem közelebb a világon valaha volt kb. 10 ezer autómárka körülbelül darabonként átlag 50 típusának (és ebben benne vannak az egyautós márkák is), a darabonként 15 alvariánsának a részletes, alkatrész-szintű felismeréséhez. Mert ezt várnád.

Sajnálom, hogy egy ennyire elterjedt, és hazánkban a mai napig jól ismert modellt, mint a Volvo C202-est alkatrész-szinten nem sikerült felismernem.

Remélem, a következő dilettáns cikkemnél én is kifogok egy olyan korrekt tulajt, aki rámutat a járműve hibáira, hogy én is egy olyan írást közölhessek, amiben sikerül felvonultatni az eredetitől eltérő elemeket.

Addig maradnak a könyveim, az internet, néhány autóhoz értő ismerős, illetve a saját, üres fejem.

dol86 2012.03.11. 01:16:44

Bocsánatot kell kérnem. Elfelejtettem, hogy Szlovákiában van a "társulat". Így érthető, hogy lassan reagálták le a kritikákat.

dol86 2012.03.11. 01:19:21

@qawsedrf: Hát én nem vagyok ennyire szakértő. Csak nézegetem a svéd piacot innen messziről és reménykedem, hogy egyszer el tudok hozni egy 544-est. Így találkoztam a többi Volvo "csemegével".

gyújtómágnes 2012.03.11. 16:01:14

Zsolt nem az a probléma, hogy nem ismered egy ritka autó fődarabját.
Inkább az ad aggodalomra okot, hogy ez egy használtautó tesztnek
látszó ingyenreklám.
A cikked hivatkozási alap lehet az eladás során, még a totalcarban is
szerepelt "ez egy rendes,eredeti Volvo C202".
Vajon a leendő vevő tudomására jutnak-e az UAZ hidak?
A többi hirdetővel szemben is etikátlan a dolog. Joggal kérdezheti ezután, az én autómról miért nem születik ilyen pozítív ingyen teszt.

Csikós Zsolt 2012.03.11. 21:31:50

@gyújtómágnes:

Nem etikátlan. Akkor lenne etikátlan, ha fizetne érte. Ez a mi gesztusunk azért, hogy kipróbálhatjuk, hogy ránk szánja az idejét, hogy pazaroljuk a benzinjét.

Minden hirdetésből elővett autóval így szoktuk. A brit médiában is magától értetődik, hogy a tesztelt veteránautókról szóló cikkek végére odaírják, kinek köszönhető az autó, ki restaurálta, hol eladó (ha eladó).

Csikós Zsolt 2012.03.11. 21:38:10

Monthy11:

Ezt az egy kommentedet töröltem, hogy ne itt sivatagosítsuk szét a témát végeláthatatlanul, de van egy kész levelem az ismerősödnek. Üdv

Csikós Zsolt 2012.03.11. 21:47:03

Monthy11:

elfelejtettem, bárki tud nekem privátban írni, elég a cikk elején a kék, aláhúzott névre kattintani, és megkapom.

atis123 2012.03.20. 16:43:52

Nem is néztem kiírta a cikket, de olvasás közben hamar rájöttem, hogy Csikós a gazda, érdekes régi és ritka autó, kimás lenne a cikk gazdája. :)
süti beállítások módosítása