HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Viszi a bank az autót? Nem kerestél eleget

2012.03.13. 06:15 Tcomment

Címkék: bank hitel visszavett

Még ma is vehetsz autót hitelre, nem is kell hozzá sok pénz. Mi mindent kiszámoltunk helyetted.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

219 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr534312553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robot_ 2012.03.13. 11:18:37

@Schütii:
igazabol ez egy merleg. Itthon is a jol (vagy legalabbis jobban) keresok koze tartoztam, elnek a szuleim, van felesegem, gyerekem, nem volt semmi gondom. Egyszeruen a tarsadalomban valo eletnek a resze az is h ne legyen korulotted mindenkinek eletvezetesi problemaja.
A "de" az legtobbszor csak annyi, hogy tobb utat kell megtenni a csaladhoz, ez valoban nehezseg, de mivel a merleg serpenyojeben ez van a masikban meg a tengernyi itthoni problema megoldasa... igy azert nem nehez donteni. En sok sikert kivanok, aki meg itthon marad annak kitartast, es szerencset!

pfeilmayer 2012.03.13. 11:22:47

@AciDuzzu: Jól hangzik de ez egy időzített bomba. A 18 éveset nem tartják el otthon a végtelenségig :)

Flak 2012.03.13. 11:25:47

Na ez a cikk szerintem NAGYON ÁLSÁGOSra sikerült.

Amellett, hogy elismeri a szerző a hitelek veszélyességét és okosnak és óvatosnak tünteti fel magát (ezzel megalapozva a bizalmat), hamis adatokat közöl, amelyek minden esetben egybe esnek a bank számításaival.

Minden jövedelmi sornál szándékosan bevállalhatónak tüntetnek fel olyan hitelkonstrukciót, amit a valós életben hülyeség lenne bevállalni. Hol van egy 100 000 ft körül kereső egyedülállónak (pl. én) pénze egy Ford Focus hiteleit kifizetni? Amellett, hogy fizessen az ember rezsit, kaját, stb. Emellett persze benzint is a kocsiba (ha már megvette) és minden egyebet (ruházkodás, egyéb szükségletek: mobiltelefon, net, hirtelen jövő költségek).

Az egész arra megy ki, hogy tompítsa a hitelfelvétel iránt érzett ellenérzéseket. Miért nem jelent meg ilyen okos cikk korábban? Ja, hogy azt nem támogatták volna? Miért jelenik meg most? Ja, hogy ez most kedvez a bankoknak?

Valaki itt leírta, hogy a Totalcarnak NAGYON NAGY a felelőssége, mert sokan olvassák. Ez régóta így van és én többször is szót emeltem erre hivatkozva, amikor uszító, hangulatkeltő cikkek (pl. hülye furgonosok, hülye taxisok, stb.) és trárgár címek (a stílus maga az ember - ebben példát kellene mutatni) jelentek meg. Jószerivel semmi sem történt, persze nem is várhatom el, hogy az én panaszaim meghallgatásra találjanak. De azért az látszik, hogy a felelősség, a felelős cikkírás soha nem volt a TC sajátja. Egyedül Csikós úr cikkei élvezhetőek (és kulturáltak), amiért én őt nagyon tisztelem.

Egy szónak is száz a vége: ez a cikk álobjektív és nem a valóságot tükrözi. Szerencsére a kommentelők túlnyomó többsége érti a lényeget: hitelt soha, főleg ilyen gazdasági és nemzetközi helyzetben.

fetyisob 2012.03.13. 11:29:47

Ne vagyetek fel hitelt!
ennyire egyszerü!
akinek egy egy vagy 2 millás kocsira hitelt kell felvenie az járjon inkább busszal!
ez nem vicc! ez a fajta ember soha nem fogja rendesen szervizelni az autojat! csak ugy okosba!

azt megertem ha valaki vesz egy 6-8millás kocsit fele önresszel!arra már oda fog figyelni!

Béla, tudod a Béla 2012.03.13. 11:31:02

@Schütii: "HA magánhasználatú cégautó lesz (BMW? naná..), akkor meg egyenesen fejőstehén leszel. És akkor még ott lesznek a kötelező szervizek, tankolások hohohohó..."
Pontosan azért vettem, hogy ne legyek fejőstehén, a régi autómra a cégautóadó havi 13.200 Ft-al több, a fogyasztása kb -50.000/hó -a mostani autómhoz képest-, a kötelező szervizek a BMW-nél az első 100.000 km.en ingyenesek, a biztosítása kb havi 5-6 ezerrel olcsóbb, más egyéb kérdés???
Évi kb. 800-1200 ezerrel olcsóbb a fenntartása mint az előző autómnak volt, a törlesztője kb 120.000 Ft/hó, megtakarítás kb 100.000 Ft/hó, havi 20.000 Ft-ot nekem megér, hogy nyugodtan aludjak. Úgy érzem racionális a döntésem, bár kétségek azért még vannak ;)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.03.13. 11:31:47

@l.atti: >Reszben ezert is vett mindenki mindent hitelre esz nelkul. Az emberi gyarlosag neha eros. Jobbra vagytak. Nem volt eleg nekik a 20 eves micra, mert ugy gondoltak, hogy ha mar a belet kidolgozza, akkor legalabb egy C Vectra hadd jarjon neki. Az okoskodok, akik mondjak, hogy nekik jo a 200 ezres kocsi, valahol szerintem igenytelenek kicsit, es maguknak is hazudnak.

Részben egyetértek. Egyszer valaki azt mondta, hogy Mo.-n az a baj, hogy a nyugati igények találkoznak a keleti fizetésekkel. És kurvára igaza volt. Azért vett mindenki új autót, mert a szomszédnak is az volt. Én tudom, hogy mit beszélek, mert láttam embereket, akiknek annyi pénzük nem volt, hogy az átírást kifizessék, mégis gondolkodás nélkül ültek bele nullával az új autóba mondván, hogy azt a harmincezer forintot, amibe havonta kerül majd kinyögjük valahogy. Itt most nem azokról beszélek, akik a húszéves Zsigulit cserélték le, mert ott papa-mama kis cekkerben vitte a készpénzt a kilencvenes évek elején-közepén. Azokról van szó, akiknek volt egy öregebb, még simán használható autójuk és mégis beleugrottak az újba, pedig semmi szükségük nem volt rá. Amivel viszont nem értek egyet, az az, hogy kicsit igénytelenek lennének azok, akiknek olcsó, öreg autójuk van. Az már lehet, hogy magunknak is hazudunk, de az, hogy nem helyezi az ember a számára pénzügyileg elérhetetlen és megfizethetetlen tárgyak megszerzését minden más elé, az szerintem nem igénytelenség, hanem józan ész.

Flak 2012.03.13. 11:33:51

@fetyisob: Ez így igaz! A hitelezés legalja az volt, amikor laptévére, porszívóra meg minden egyébre is lehetett hitelt felvenni és ezt büszkén hirdették is. Mi a fenének? Akinek gond 50-100 ezret kifizetni, az hogy fizeti majd a törlesztőt, ami a végére ráadásul még több is lesz mint a normál vételár? A kocsiknál is ez van: akinek másfél-két millióra hitel kell, az inkább ne vegyen ilyen autót.

fetyisob 2012.03.13. 11:34:18

nem hiába van ott az m5 bevezetöjén az a suzuki markakereskedés!
évekig hirdette a 0%-os induloval az autoit!
de az volt a legdurvább amikor fizettek !!!!!!!!!!!!!!!!!! hogy elvidd az uj autot és irj alá 10évet!
na aki ilyet csinál az sem normális!
hol volt ekkor a totálcar?

fetyisob 2012.03.13. 11:35:50

mármint nem hiába van a cikk fotoján az a bizonyos márkakereskedö az m5-ön...

Schütii 2012.03.13. 11:36:00

@robot_: Te nem megoldottad a problémákat, hanem egyszerűen hátat fordítottál azoknak. Ezt is lehet, miért ne?! A "tökéletes világba" viszont vagy beleszületsz vagy nem. Illúzióid persze lehetnek. És kívánom neked, hogy ezek tartsanak is ki addig amíg csak élsz!
Vajon mi az oka, hogy az úgymond "problémás" országok nem ürültek még ki? Mindenki háttal ülne a moziban? De ha mindenki oda menne ahol jó, akkor megintcsak neked lenne "rossz". Akkor vajon hova mennél?... (a kérdés maximálisan költői)

asf123asd 2012.03.13. 11:38:05

e mercit vegyetek hitelre!!!:D kihozod a szalonbol a sarkon már egy millával kevesebbet ér... szoval olyat vegyetek!!!:D

robot_ 2012.03.13. 11:39:36

@Schütii:
Vilagos, de ha a problemad a korulotted levo tarsadalom rossz letkorulmenyeiben keresendo, akkor te hogy oldod meg? Ez is nyilvan koltoi kerdes, nem vagyok egy kiveteles karakter meg ilyesmi, de szerintem egy kiveteles ember se tudja meg-nem-lopotta, es boldogga, problemamentesse tenni a korulotte eloket. Mindegy, ez mar mashova vezet, de ha nekem lettek volna otthon eletvezetesi problemaim, akkor allna meg a helyet az hogy menekultem eloluk.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.03.13. 11:39:45

@dr.dr. Secnir doktor:
"736.000*1,1387=838.083 ft. (ez a hitel a THM-mel)"
"THM
Teljes hiteldíjmutató, amely tartalmazza a hitelért a pénzügyi szolgáltatónak fizetendő kamat, díj és jutalék – tőkére vetített – éves százalékát." www.ofe.hu/inet/ofe/hu/fogalmak/fogalom.html?phraseid=2568

na hol tévedsz?

vzsiros 2012.03.13. 11:40:35

én év végén fogok egy használt autót venni (ejj de furcsán van ez így leírva), és csak azért nézek majd meg egy csomó hitelt, és adok lehetőséget kb max 1 milla hitel adására bármely banknak, mert a hozzákapcsolt casco sokkal olcsóbb, mint egyébként lenne, és a végtörlesztés után is tolhatom tovább ezt a casco-t.

Szóval nem kellene hitel, megvehetem saját zsebből is, de mégis lesz, az érték max 20%-a.

A mostani autómra is volt hitel, és senki sem hitte el, hogy a casco-mra negyedévente 7000 HUF-ot kellett fizetnem - (2003-as alfa 156), ha az újjal is hasonlóan jól tudok spórolni, meg fogja érni.

Ha nem lesz egy ilyen jó ajánlat, veszek kp-val, és kész.

dromer 2012.03.13. 11:41:51

Ezután azt várom a szerzőktől,hogy írjanak egy olyan cikket amiben azt nézik meg,hogy egy 2-gyerekes család banki szempontból jogosult-e 2 gyerek legyártására és felnevelésére.

Jovanotti 2012.03.13. 11:44:24

@lajafix:
Akkor még egyszer nekifutok:
A "normális" kereskedő a "régi" rendszerben megelégedett 6-10% azonnali jutalékkal. Ahhoz, hogy ezt a jutalékszintet fenn tudja tartani, jelenleg 3X annyi jutalékot kell beépíteni a hitelösszegbe, hogy megkapja ugyanazt a pénzt. Ez egyértelműen a hitelek drágulását jelenti az ügyfelek részére.
Válság van ????? pfff, a bankok ezt máshogy értelmezik.
Itt egy táblázat:
www.otpbank.hu/portal/hu/Kondiciok/JegybankiAlapkamat
Egyértelműen látszik, hogy az MNB alapkamat, egy rövid időszakot kivéve (2008.04-2009.08-ig) másfél százalékos határon belül 7% alatt mozgott. Hol itt a válság?
Ha pedig (rossz)példaként esetleg Eurót, vagy Svájci Frankot említenél, ott folyamatosan csökkenő alapkamattokkal találkozni.

Schütii 2012.03.13. 11:49:06

@Béla, tudod a Béla: Ingyen szervíz, meg szinte minden bagóér'... hát hogyne...
A jókívánságomat fenntartom!

fetyisob 2012.03.13. 11:49:54

@Dreyfus: ezt minden uj autora el lehet mondani!

szerintem nem az uj autó vásárlokkal van a hiba hanem te keresel sajna keveset!
tölünk delre és keletre még szegényebbek elnek...

fetyisob 2012.03.13. 11:51:12

@dromer: jaja!
de sajna nálunk mindenki lehet szülő...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.03.13. 11:52:58

@ezeröcsi: Hja kérem, ha neked már a szüleid is tudnak gondolkodni, akkor belőled lesz a jövő elitje! Mindenesetre van még remény, hogy lesz, aki kitermeli a nyugdíjam. Hacsak addig le nem lépsz te is külföldre. :-)

Béla, tudod a Béla 2012.03.13. 11:55:28

@Dreyfus: "e mercit vegyetek hitelre, kihozod a szalonbol a sarkon már egy millával kevesebbet ér"
Szerinted ha egy millával kevesebbet érne akkor nem olyat vennének az új autó vásárlók?
1. nincs olyan aki kihozza és eladja 1 milla bukóval azonnal
2. mutassál már néhány 0 km-es szalonból kihozott autót 1 millával kevesebbért
3. ha mégis előfordul az általában nem felel meg egy új autó vásárlónak, vagy törött volt, vagy túl extrázott, vagy fapados, ha pedig egyik sem akkor pedig nem jó a színe, és az extrák sem.

Jah hogy azt az 1 millát -vagy akár kettőt is- lealkudod a vételárból? Hol itt a probléma, 1 millával olcsóbban megveszed, és ugyanannyiért eladod, bár nyilván ilyen nincs, mert kevesen adnak el km-es autót.

◄ ► 2012.03.13. 11:57:36

egyedülálló emberke 250-ből sem tudja fizetni a golfot, max. ha csöves és nem eszik semmit.

vzsiros 2012.03.13. 12:02:57

@◄ ►: már miért ne tudná, ha nincs más hitele, és netto 250 minden hónapban ott figyel a számlán...?

soseleszekelső 2012.03.13. 12:17:59

@dr.dr. Secnir doktor:

"öööö....
...a bankok sirámaihoz kis matematika:
vegyük a példából a fordot. 184.000 önrész + 736.000 hitel. ami 13.87% THM-re 14.798 /hó. 72 hónapra.
namármost.
72*14798=1.095.052 ft.
736.000*1,1387=838.083 ft. (ez a hitel a THM-mel)
1.095.052-838.083=256.969 <= ez a pénz kinek a jutaléka? egyértelmű, a bank hazudik a THM-mel."

Na, látjátok, itt a gond. Több évvel a hitelválság kirobbanása után is van még olyan, aki egy 6 éves hitelnél egyszer számolja az éves kamatokat ("736.000*1,1387=838.083 ft. (ez a hitel a THM-mel"), aztán csodálkozik, hogy a végén mégis többe kerül. Pedig dr.dr. doktor

redriot77 2012.03.13. 12:18:39

@vzsiros: Ki tudná fizetni, de azért érdemes volna elgondolkodnia. Még egy 250-es fizunak is bő egyharmadát elvinné a Golf. Tényleg megér egy új autó ekkora áldozatot/lemondást/kockázatot hosszú éveken át? Hiszen 250-ből már egész normálisan megélhetne ha nem menne el belőle havonta egy százas a kocsira. És azt a pénzt akkor is ki kell majd csengetni, amikor már nem lesz olyan menő egy M-es rendszámú hatos Golf.

Szomorú, de még 250-es nettó jövedelemnél sem bölcs döntés beleugrani egy új autóba. Egy viszonylagos jólétet és anyagi biztonságot, függetlenséget kockáztatna vele az illető.

Burgermeister 2012.03.13. 12:23:02

"""Nem tudom sajnalni a hitelbe belefulladt auto-"tulajdonosokat". Mert nem is lehet. Megerdemlik sorsukat.
A lakashitel, na az mas, ne lehessen hajlektalan senki a moho bankok miatt.
De az (uj) auto nem letszukseglet.
Nagyon jo, hogy a TC lehozta ezeket a szamitasokat."""

Nananana álljunk megy egy szóra. A lakáshitel sem az. Pláne uj lakás mert lehetne használtat is venni vagy 5 millioval kevesebbért ugyanazt az alpterületűt egy kevésbé menő kerületben. Hogy legyen mivel villogni. Aki megteheti az tegye. Ezzel nincs gondom, de aki nem az gondolkozzon és aki nem gondolkozott azt nem tudom sajnálni!!!!!

Évek mulva lesz egy hasonló cikk a lakásokkal kapcsolatban és igencsak tanulságos lesz a táblázat!!! Ja! A lakással, házzal kapcsolatban is vannak kiadások!!!

""Olyan ember, aki nem sajat maga ellensege - ahogy latom, a TC-s kommentelok tobbsege ilyen - pedig ugysem vesz uj autot. Egy 15 eves is nyujt alapveto kenyelmi, biztonsagi funkciokat, es annak mar alig esik az ara. """

Ez igy van! Nem kell döngetni , amgy sem lehet mert mérnek feszt a sünök.

""Szervizbe hordani lehet, hogy tobbet kell, de a TC nagyon is realisztikus szamitasabol is vilagosan lathato, hogy meg igy is mennyivel olcsobban ki lehet jonni.""

Nekem nem uj autóm van, nem is lesz soha mert inkább másra költöm a pénzt. Van egy használt, nem kis köbcentis, nem egy asztra, vektra kategória. Megnéztem, hogy az elmúlt évebn mennyit költöttem szervizre, olajra, alkatrészre mivel felirom. Ird és mondd kb.100ezret. Ez mind olyan, hogy tudom, hogy vmi nem oké (futómű szilent, féktárcsa, akármi) és gyerünk a szerelő. Soha nem hagyott az ut szélén!!! De ez csak azért mert gondos gazdája vagyok. Tehát ez kevesebb mint havi 10ezer lebontva hónapokra.
(Nem akarom leirni, hogy milyen extrák vannak benne és mind működik. Egy hasonló kategóriájú autó minimum 10millio most ujonnan.) Leszarom, hogy tizeniksz éves és ki mit szól hozzá. Elvisz A-ból B-be. Ennyi.

Burgermeister 2012.03.13. 12:24:18

Ja és még vmi. A Golfot is megtudnám venni, de még azt is aminek kétszer annyi lenne az ára. De minek? Csak ráfizetés.

Sayniqua (törölt) 2012.03.13. 12:26:18

@Shima:

Abszolút egyetértek veled, kb. egy cipőben járunk.

AciDuzzu 2012.03.13. 12:34:36

@pfeilmayer: "Jól hangzik de ez egy időzített bomba. A 18 éveset nem tartják el otthon a végtelenségig"

Lízingelni kell, ha megtartod egy idő után baromi nagy a bukó. Ja, és ez felér egy örök fiatalság elixírrel ;)

Jovanotti 2012.03.13. 12:37:17

@soseleszekelső:
Van itt más baj is...már az első egyszerű szorzás sem jó: 72*14798 az nem 1.095.052 !!!
drdrdr alighanem az általános iskolában is kihívásokkal küzdött...

Rocko- 2012.03.13. 12:43:47

@AciDuzzu: "már legyen 18"
mér? 14 fölött már nem büntetik. ;)

◄ ► 2012.03.13. 12:52:46

@vzsiros: Megtudja, nincs ezzel gond, de akkor mi marad más szórakozásra, esetleg hobby-ra? Semmi.
A 440Ft-os benzinről már nem is szólva.

ovatosduhaj 2012.03.13. 12:55:19

Az M5-ös bevezetőn az már nem Suzuki, hanem Jaguar és Land Rover. :)

AciDuzzu 2012.03.13. 13:05:00

@Rocko-: Kérem, nekem elveim vannak! De való igaz, hogy 18 alatt is akad olyan ahol ˇI'am nursing a semi" ;)

Rocko- 2012.03.13. 13:06:57

@AciDuzzu: lehetnek elveid.
annál több jut nekem, választok is gyorsan egyet a középiskolából. :D

jaty 2012.03.13. 13:15:02

Nekem is van hiteles autóm, ráadásul Chf de nem tudom sajnálni azokat az embereket, akik fel sem mérték az anyagi lehetőségeiket, és rohantak autót venni, most meg elveszi a bank tőlük... Az hogy a gonosz bank volt az aki rátukmálta az emberekre a hitelét, blabla. Az emberek voltak ilyen mohók, ők akartak 0 indulóval,0 tartalékkal,120 hónapra hitelt felvenni. A duma mindíg az volt, úgysem tartom meg addig, mert eladom és majd veszek másikat, újabbat nagyobbat...

AciDuzzu 2012.03.13. 13:16:50

Azt hiszem kellően szétoffoltuk a témát, szóval megkomolyodva, a hitel azoknak szól akik:
a, baromi sikeresek, de ha több pénz lenne még sikeresebbek lehetnének.
b, baromi naívak.
Örülök ezeknek a táblázatoknak, egy ilyet miért nem lehet kötelezővé tenni? Hogy lássa mennyi lesz a vége és mennyit fog érni akkor kb az autó, tiszta sor, ha ezek után is aláír megérdemli a sorsát.

jaty 2012.03.13. 13:25:18

@Béla, tudod a Béla: Kiviszed a szalonból, és 3-4 hónap mulva rájössz nem tudod fizetni a részletét, vagy megszorulsz és sos kell a pénz. Megpróbálod eladni a verdát, és rájössz legalább 20-30 százalékkal kevesebbet ér, mert ki az a bolond aki második tulajdonosként,már x km-t futott autóba listaáron beül. Én már kétszer bemutató autót vettem. Az első egy Seat Toledó 1,6 os volt a listaára extrákkal 4.000.000 Ft volt kereken 3.000.000 Ft ért vettem meg a Porsche Hungáriától, 16.000 Km-rel 8 hónapos korában.A második egy Chevrolet Epica 2,0 D listaára:5.900.000 Ft volt, 3.500.000 fT ért vettem meg 9 hónapos korában 27.000 km-rel Szintén az importőrtöl.ÉS most jöhet a duma, hogy a Seat , meg főleg az Epica egy fos, meg nem is autó, meg csak az idióták vesznek ilyet...(én mindkettővel maximálisan meg voltam/vagyok elégedve.
Szóval igen is vannak keveset futott, fiatal autók, jó áron.

robot_ 2012.03.13. 13:26:08

@AciDuzzu:
Azert mert a fékek a torleszteskeptelen hitelek elszabadulasa miatt indultak csak be. Valahol ez egy irto jo biznisz, ha fizetokepes emberek veszik fel, nem is a velelten muve h ennyi hitel volt par eve a piacon. Ha pedig a hiteleket ilyen egyszeruen es mereven kezelve lehetne kalkulalni, mar otthon biggyedt szajjal ulnenek a jelenlegi ex-autotualjdonosok, es sose setalnak bele ebbe az egeszbe. Kb. 1/8-ad annyi hitel lenne most maganyszemelyeknel, amire ok most azt mondanak h "hudafaszalenne", mert nem tartoznanak mindenhova, meg nem lett volna olyan autojuk ami most mar ugysincs meg. De a bank meg nem adott volna el ennyi hitelt. Az a vicc h meg igy is a bankszektor erdeke a hitelezes, csak most mar megnezik h kinek adnak, mert rohadt sok plussz melo eladni a sok rajtukmaradt kocsit.

pudliho 2012.03.13. 13:40:00

Érdekes, hogy néhányan a TC-t blamálják mert későn jelent meg az írás vagy a másik szerint nagy a felelősségük a cikk íróknak esetleg legyen kötelező ez vagy az és stb.
Paternalizmust inkább hanyagolni kellene végre persze könnyebb ha mindig megmondják melyik a kanál meg a villa mint gondolkodni néha.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.13. 14:01:07

@janper: "kollegak/ismerosok siman raknak felre havi masfel-ketmillio forintnak megfelelo osszeget"
- ha felsovezetoi pozicioban vannak. Azt elfelejtetted hozzatenni.

dollarka 2012.03.13. 14:19:52

Emberek, mi történik a Totalcarral? Se egy új teszt, se egy új autódoki/olajdoki/nepperűző tanács? Ez nagyon szegényes már legalább egy hete

Elmés téveszmés 2012.03.13. 14:20:42

Én anno pesten néztem autót,de a gyorsabb vételhez személyi kölcsönt vettem fel,semmi cécó,fél óra alatt megkaptam az 1millát,hét évre.
Alpesi valuta,de fix törlesztős,havi 18k.Alig volt cumi...4.5év után átváltottam:ilyen költség a kiváltáshoz-olyan költség az újhoz...1.380000ft-ot kellett felvennem,ezt most 6évre intéztem forint alapon.A kocsim semmit nem ér addigra,ha egyáltalán meglesz,mert most ér 350-400k-t,de fel kellene újítani,gumit venni,ami 120-150k vékonyan számolva.Lehet eladnom olcsóbb,és egy másikat vennem plussz hitelre..:D
De szörnyűségképpen mtsam kálváriája:
Panelban laktak,de az nem volt elég menő nekik.Eladták,és vettek svájci frankosra új építésű házat,majdnem 18m hitellel...
Dolgoztak orrba-szájba,túlóráztak,két munkahely mindkettőjüknek..vettek egy seatot,majd miután azt többször megtörték,vettek egy másikat 6m felett.
(én ekkor egy 17éves corsával jártam,ki is voltam nézve rendesen..)
Utána jött a válság,nem fizették a cascot,törlesztőt...és mivel menőnek kell mutatnia magát,folyton tolta itt a cégnél a szekérnek,h lássák milyen menő,meg róla szóljanak a pletykák...aztán benézett egy kamiont,és a fél oldala(futóművestől)lemaradt a kocsinak..Kocsi KO,de semmi nem volt fizetve ugye,így most szépen behajtók zaklatják őket.Túlóra,plusz meló nem nagyon van,ezért már nyögve nyelősen tudják a házat is fenntartani...ami nem akadályozta meg abban,h 2m-ért másik használt kocsit vegyen,persze egy sportost,aminek lehet tolni...így röhögve meséli a 12lityi körüli fogyasztást..
Nem az a baj(dehogynem)ha rosszul mérlegeli az erőforrásait az ember,hanem az,h nem fogja fel,nem tanul belőle,mert tipikus magyar felfogás mutassuk meg mink van,mit vettünk legutóbb,miket fogunk lecserélni,mert unjuk(de mindenképpen nagyobb,jobb,szebb az ismerősékénél).
Nagyrészt melóba járok kocsival.A-B pont,és oxor visszasírtam már az A corsam,mert annyira minimális költséggel fenntartható volt.
A beosztottam jobb kocsikkal jártak,mindig rajtam mosolyogtak...közben én spóroltam,vettem házat(hitelre,de értelmesebben),nekik legtöbbjüknek meg már kocsijuk sincs,vagy csak dísznek a ház előtt.
Az a baj,aki hitelből él,az attól is fog"meghalni",nem képesek vonalat húzni,h ennyi,innentől megszoritások,spórolás,költségek csökkentése..

tick 2012.03.13. 14:26:41

Olyat hallottam, hogy északi országok fővárosaiban 2-3 család használ 1 autót. A parkolás drága a fenntartás.. és a kihasználtság miatt is. csak szervezni kell, de kis kompromisszummal sokat spórolhatnak.

kran72 2012.03.13. 14:41:24

Kérdezném,hogy ennyi bukta után miért akarnak pl a Fordnál rábeszélni Ford Credit Bónusz finanszírozásra akkor amikor Kp-ra vennék autót.(Focus ára 6,3millió,Credit Bónusz ár 5,4 millió.)???????

Blogerovac 2012.03.13. 14:49:15

A jelenlegi anyagi bizonytalanság, hitel- és gazdasági helyzet valóban azt vetíti előre, hogy pár év múlva csak céges flotta kocsik lesznek 3-5 évesen használtan eladók, hiszen az emberek alig fognak venni új autót, legalábbis az alsóközép szegmensben, ami a példákban szerepel.

Egyébként tényleg nem éri meg újat venni - soha nem is érte meg -, ha 2-5 év múlva lecseréled. Ha 10 évre veszed, akkor már nem biztos, hogy rossz üzlet, ha jó típust választottál. Meg persze, ha van pénzed egyben kifizetni az árát és a kötelező szervizeit. Mert van rá jó esetben 3-5 év garanciád, nincs rejtett hiba, vagy ha igen, akkor garanciában javítják. Tudod az autó előéletét, szervizeltségét, használatát - hiszen ez csak rajtad múlik. Persze ez egyén és jó szerelő ismeretségének is függvénye, hogy ez kinek számít. Valakinek nem gond havonta szerelőhöz járni, valakinek meg ez nem elfogadható opció egy autónál, mert megbízható eszközt akar, nem problémaforrást.

Ezzel együtt én is inkább egy jobb, megbízhatóbbnak gondolt 4 évest fogok venni hamarosan, és talán még 6-7 évig használni :)

Utána meg úgy is vagy megfizethetetlen lesz az már az üzemanyag, vagy olyan helyzetben leszek, hogy nem fog számítani :)

Egyébként meg ezer más fontosabb dolog van az életben, mint az autó!

janper 2012.03.13. 14:52:54

@midnignt se - kitiltotta az ommm: beosztottak, nincs alattuk senki, nem menedzserek. Csak szakemberek. Nem altalanos, belatom, de nem is ezert hoztam elo (hanem a kocsi miatt).

janper 2012.03.13. 14:56:42

@janper: .. ja, es persze csaladilag tesznek felre ennyit, nem csak a sajat fizujukbol.

1kutya 2012.03.13. 15:02:07

valamikor 10-15 éve még tanították nekem a bankban (és mellette alkalmazták is), hogy a hiteltörlesző összege nem lehet nagyobb, mint a családi költségvetés 30%-a. számvitelből meg azt, hogy a hitel futamideje az adott eszköz amortizációját nem haladhatja meg (pl. ház: 20 év, autó: 5 év). aztán ez csendben elfelejtődött.

ez lett itt a baj...

GRX 2012.03.13. 15:02:37

Karvalytőkésezni lehet már?

1kutya 2012.03.13. 15:05:48

@1kutya: az meg már csak hab a tortán, hogy fentiekhez nem árt, ha legalább 3 havi (de inkább 6) törlesztőnek megfelelő megtakarításod legyen, amihez hozzá lehet nyúlni, ha beüt valami gebasz.

takaró->nyújtózkodás...

no mail, no problem 2012.03.13. 15:37:29

@w a s d: pedig éppeszű pénzügyi kultúrát feltételezve az átlagos jövedelmi viszonyok kb ezt engednék meg. és a nyugaton levetett használt kocsikat. mondom, éppeszű pénzügyi kultúra. az a hétmillió a bankban van a legjobb helyen, ha veszel belőle egy új autót, akkor lehúztad a vécén, elégetted, akármi. értem, hogy most lehet vele csajozni, de öregen se hülyeség élni. lehetőleg nem teljesen megalázó színvonalon, nehogy megkeseredetten, savanyú arccal a baszogasd a fiatalokat villamoson, ha elfogyott a gyógyszer.

@midnignt se - kitiltotta az ommm: és aki benga nagy chf hitelből vesz egy házat, de csak egy 50 nm-es panelra van pénze, az mégis miben különbözik az új autó vásárlótól? semmiben. na, én őt se sajnálom. együttérzek vele ha kilakoltatják, de sajnálni nem fogom.

@ommm: ha nem számoltatok bele havi 30-50k megtakarítás a ti frankensteinetekbe, úgy annyival még meg kellene növelni a jövedelmeket. akkor még közelebb kerülnénk a realitásákhoz, hogy kinek milyen autó fér bele.

James009 2012.03.13. 15:40:03

Üdv!

6-7-800 000Ft kért már olyan jó autókat lehet kapni,amik nem is túl öregek 8-10évesek, még kilehet fogni 100 000km futásteljesítmény alattit is! Jó lehet fikázni,hogy minő szemét bigyók azok fújjj g astra,fújj ignis meg xsara stb stb...De szerintem ésszerű kompromisszumok,hova jobbat? Meg minek? Ezek nagy része még fentartható autó,nem egetverő alkatrész árakkal!

James009 2012.03.13. 15:43:52

Ezt csak azért írom,hogy szerintem felesleges ennyi meg annyi milliós járgányokba beleölni a sok pénzt! Ráadásul aki csak városban,vidéken rövidtávon közlekedik...Persze vannak kivételek,akiknek az autó a hobbijuk,illetve tényleg olyan anyagi háttér áll a renderkezésükre...

pimpike_ 2012.03.13. 15:49:10

@1kutya: "valamikor 10-15 éve még tanították nekem a bankban (és mellette alkalmazták is), hogy a hiteltörlesző összege nem lehet nagyobb, mint a családi költségvetés 30%-a. számvitelből meg azt, hogy a hitel futamideje az adott eszköz amortizációját nem haladhatja meg (pl. ház: 20 év, autó: 5 év). aztán ez csendben elfelejtődött.

ez lett itt a baj... "

Nem ez lett... inkább a pénzintézetek mérhetetlen kapzsisága az oka!
A különböző területeken szerzett veszteségeiket mindenképp kompenzálják, ami azt jelenti, hogy a jól fizető adósok mégtöbbet fognak fizetnek.
Ehhez törvényes segítséget is kaptak amit korábban már linkeltem
lsd.: www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1000275.KOR

Innentől kezdve vígan emelhetik a kamatokat orrba-szájba!

Mellesleg a fenti "tézist" én a józan eszem alapján is tudom, sőt még óvatosabb voltam, mert a családi ktg vetés 15% -ában maximáltam ezt az összeget.
Csakhogy, ez _csak_ a szerződés kötés pillanatában volt tartható, mert utána lépésről lépésre többet akart a bank.
Most pl. ~22 %-nál járok és semmilyen biztosítékot nem látok arra, hogy 2-3 év múlva ez nem 30-40% lesz!

És ami a legfontosabb, hogy semmilyen közgáz képesség nem elég ha a törvényeket a szükségletek szerint hozzáigazítják a pénzintézetek igényeihez!
Pl. a fenti linken olvasható korm.rendelet 2010-es... tehát egy 2004-5-6 -ban kötött szerződéskor ez ki vehette ugyan számításba ???!!!

Csak a yamaha 2012.03.13. 15:53:43

Azért már ez a vég hogy ezt le kell írni részletesen az embereknek!Az a baj hogy a hitelre vásárlok mindig meg magyarázzák miért kell felvenni/ill miért bukták el a hitelre vásárolt autót/motort..stb!
Aki trendi és "okos" ezt(sem)mérlegeli megérdemli!!

l.atti 2012.03.13. 15:55:33

@James009: hova jobbat...
Azert ha nem csak az a lenyeg, hogy A-bol B-be eljuss, hanem az is, hogy az ut alatt JOL erezd magad, es egy elmeny legyen, akkor nem a g astra meg az ignac a jo valasztas. Az auto sok esetben tulmutat onmagan, de az ketsegtelen teny, hogyha az anyagi lehetosegek nem engedik, akkor nem szabad esz nelkul beleugrani csak az elmenyert egy vegelathatatlan hitelbe. Viszont ezekrol ne allitsuk azt, hogy ezek azert kielegitik egy autot szereto ember igenyeit, neadjisten vagyait!

ikke i drift 2012.03.13. 15:57:10

@1kutya:
ez a bevételre vetített 30% szerintem egyszerűen egy rossz megközelítés. ha valaki 100 ezret keres, ott kábé nulla törlesztő fér bele, aki milliót, annak még a fele is simán. normálisan csak a bevétel mínusz kiadás alapján lehet kalkulálni, a 30%-os szabálynál akkor is sokkal jobb, ha konkrét adat nélkül, becsült kiadással kalkulálunk.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.13. 16:02:11

Szerintem lehet azért hitelt felvenni, akár fogyasztási (értsd: nem termelő) eszközre is, csak nem szabad eszetlenül beleugrani.Mi példánk, előző autónk kb 1 milla vételár, 0 önerő 1 év futamidő.A törlesztőket összeadva kijött 1,1 millió vagyis kb 100e forint az összes kamat.Semmilyen egyéb költég, elbírálási díj, stb nem kellett.Végigfutott a dolog és kész, ennyi.Ezt kiszámoltuk az elején és belevágtunk, semmi gond nem volt.Hát miért ne lehetne ilyet bevállalni?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.13. 16:03:58

Illetve a reklámcélból akciózott ingyen hitelek: mittudomain, hüttőgép (sicc, ahogy vidéken mondják) 90e forint helyett 6x15e és télleg, így futott végig, nem nekünk, de a családban.Miért ne?

atlanta 2012.03.13. 16:05:17

@Jozsó_: így van, autót nem is szabadna engednie az államnak hitelre venni, vagy max nagyon szigorú feltételekkel. Emlékeim szerint Ausztriában 30% a minimum önrész, pedig ott legtöbben néhány havi keresetből megvesznek egy kisautót. 2009-ig sajnos 0 ft befizetéssel lehetett elhozni az autókat, meg is lett az eredménye. Én egyedülállóként, több mint 220-as nettó stabil fizetéssel is csak egy 8 éves suzukit merek megengedni magamnak, azt is csak kényszerből. Ha Pesten élnék nem is lenne autóm.

Balt 2012.03.13. 16:08:19

@Gyurma73: Ja. Pár éve, de a válság után (nevezetesen 2009 nyarán) még a devizahitelek kamatai (árfolyamkockázatot figyelmen kívül hagyva) is magasabbak voltak, inkább a duplája, a forinthitel meg majd a háromszorosa.

GRX 2012.03.13. 16:19:38

@geegee: Lehet, persze. Csak nem kellene sírni ha valaki bedől (mert nem olvasta el az apróbetűt) meg a kormányhoz szaladgálni mentőövért. Amit aztán a többiek szívnak meg, egyrészt azért, mert a Zemberek megsegítésére fordított lóvé nem kórházra-autópályára költődik, másrészt azért, mert a rohadék Dagobert bácsi innentől nekem is ugyanolyan szar kondíciókkal kezeli a pénzemet, urambocsá' annak a vállalkozásnak is ugyanolyan szar kondíciókkal ad kölcsön, aki embereket foglalkoztatna, mint a frankhiteles idiótáknak.

Rocko- 2012.03.13. 16:33:56

@dollarka: te melyik TotalCart olvasod?

Akos74 2012.03.13. 16:53:25

Tudod, hét éve excelben vezetem a költségeimet, mindent felírok naponta. Egyedül élek, nincs gyermekem, alacsony rezsijű Budapesti lakásban lakom. Tavaly nem voltam sehol nyaralni, nem vettem semmit, merő sporolás az életem. Igaz, hogy magam elkezdtem felújítani a lakást és 10e km-t autóztam is. Havi szinten 110 000 Ft volt a kiadásom! Akkor honnan tud valaki 100e Ft-ból autót venni? 80e Ft-os havi megélhetés? Negyon durva spórolások árán megy, nem fűtessz télen stb.

Én a következő taktikát követem: 6 havi megspórolt pénzt költök autóvásárlásra és ha jól sikerül választani, akkor még 5-6 évet tudom használni a koccsit a teljes kimúlásig.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.13. 17:37:18

@janper: "beosztottak, nincs alattuk senki, nem menedzserek. Csak szakemberek. Nem altalanos, belatom, de nem is ezert hoztam elo (hanem a kocsi miatt). "

- hol? Monacoban? gyerekek, elefelejtitek, hogy a helyzet kulfoldon sem mas. A "fejlett" nyugaton az atlag nyakig van adossaggal. Ez a kapitalista gazdasagpolitika.

@no mail, no problem: "semmiben. na, én őt se sajnálom. együttérzek vele ha kilakoltatják, de sajnálni nem fogom."

- nem azokra gondoltam, akik palotat vettek chf alapu hitelre, hanem akik atlagos lakast, vagy falusi hazat.

1kutya 2012.03.13. 18:17:16

@ikke i drift: bocsánat! kihagytam, hogy rezsi levonása után (természetesen így egy négytagú, 2 minimálból élő családnál semmi nem marad).

@pimpike_: bocsánat, de nehogy már a bank legyen hibás a szabályozottság hiánya/hiányosságai miatt! tessék csak számonkérni a politikusokon!!!

Kukacmaster 2012.03.13. 19:07:40

@flacchus: 6-7 ezer fős település az eredeti lakhelyem, meg hát ott is vagyok ha épp nincs egyetem. Brutális, hogy mennyi autó tűnt el, évekkel ezelőtt viszonylag jómódú családok tengődnek. Eddig sem volt nagy forgalom, max az átmenők nyáron akik kompoztak Tokajba, de szombat reggel mikor mindenki megy bevásárolni van parkolóhely a nagyobb boltok előtt. Régen a kanál megállt az emberek között, most meg semmi. Rossz visszaemlékezni a gyerekkoromra ezt látva...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.03.13. 19:10:52

3 eve vettem egy akkor 6 eves, megkimelt autot. Most lesz mindjart 9 eves, kiszamoltam, hogy tavaly mennyit koltottem ra mindennel egyutt: parkolas, mosatas - kezzel sajat magam telen neha-neha IMO, casco, kotelezo, sulyado, buntetes, gumizas, ablakmoso, anyamkinyja, szerviz - nem markaszervizben.

Nagyjabol 20000km-t autoztam, ez kerult nekem megkozelitoleg 730000 forintba. 1.6 benzinmotor, LPG.

Az autot KP-re vettem, a torzskonyv a fiokban. Aki vesz egy hasznalt Focust es megy vele ennyit es BECSULETESEN szervizeli, az nyugodtan szamolhat ennyit a hitel reszletein felul.

papa33 2012.03.13. 20:09:15

Azon elgondolkodott valaki, hogy a bankok, mert azért sokan fizettek, mennyi-mennyi rengeteg pénzt kaszáltak? -könnyezem őket.

Bizony bukik az autó a szalon kapuban, mert adja fél millával olcsóbban a 4 millás autót, akkor a vevő mégis a szalonból vesz, mert a felszereltség, a szín... és ha az a gép 25 millás, tíz évesen 8-nál többet sehogy sem ér, azaz évi 1,7 millát bukik, átlag, havi több mint 100 ezret, napi több mint 3 ezret...

Haver mikor VW Golfot akcióban vette(occsó kifutó fullextrás benznes 4 milla kb 3 éve), a Dízel Jetta 1 millával volt olcsóbb mint előtte napokkal. Nos annak mennyit bukott a szalonbólkigurítás???

Különben nem az a baj hogy belepukizik, hanem pisilés után kézmosás nélkül kormányfogás - ezért csak hölgytől...

De ha egyszer megértjük hogy csak egy használati tárgy és nem e körül forog a világ, 5 éves fél ár alatt, tíz éves bagóért... kutyát nem érdekli a km óra állása...

Akinek nem jó az igazi válságautó, már az említett kategóriában F/GAstra-Ignác vonal, az gyűjtögessen csak nyugodtan.
Én is számolok minden költséget és elképesztő számok jönnek ki.

Mikor én vettem (hitelre, kb fél ára volt kp és hitel), reálisan, nem is igen emelkedett és kb a végére is értem. Közben azért drágultak az autók. Megfontoltan jó volt, de első, és lehet utolsó új autóm volt. Csókoltatom bankokat és kereskedéseket.Érdekes, bejelentették, ha elmarad a regadó, akkor sem lesznek olcsóbbak az ótók, így a külföldi viszi ki...

Oriwalter 2012.03.13. 21:25:07

A totalcar felelőssége? Az emberek úgy tesznek mint a kisgyerekek akik két pofára eszik a cukrot és csodálkoznak, hogy kirohad a foguk! Nálunk ez úgy működik, leülünk papír elő és kiszámoljuk, hogy mire mennyi pénz van és kész. Nem álom világban kell élni, hanem a földön!! Lehet venni 400 ezer ft ért gyönyörű szép 2 es Golfot. Aki 80-100-120 ezer forintot keres, miért álmodozik ,,új'' autokról? Ki kell nyitni az embernek a szemét, körbe nézni és nem rohanni a szalonba amikor meghallják az új Dácsia dászter reklámot. 22 éves vagyok és nem hinném, hogy a Totalcarnak vagy a kupeceknek kéne kézen fogva hazakísérni az embereket(vagy engem) és megmondani, hogy sajnos neked nincs pénzed új óttóra. Ugyanígy a deviza és személyi hitel, az emberek mit gondolnak mi a haszna valakinek 20 évre kölcsönadni a pénzét??? Hát pont ez, hogy a 20-ból 10 évig csak kamatot fizetsz...Egyedül a lakáshitel az amivel kapcsoaltban sajnos nincs választásuk az embereknek, mert míg autóból lehet szarral is járni, addig házból van egy szint ami alatt már le kéne vetkőzni az emberi méltóságunkat.

A_blogger 2012.03.13. 21:32:48

a totalcar védelmében leírnám, hogy régebben is voltak hasonló cikkek. a kedvencemben olvastam az azóta is kedvenc soraim egyikét, ami valahogy így hangzott: itthon a legnépszerűbb autó az Audi A6 lenne 1.2 motorral és tekerős ablakkal. mert a szomszéd úgysem lát bele. valamint ebben a cikkben volt, hogy nálunk aki Golfot vesz, az vehetne Swiftet, aki pedig Swiftet vesz, az nem engedhetne meg magának autót.
magam példája: 4 éve volt 1 millió forintom autóra. mindenki azt mondta, hogy a pénzt rakjam be kezdőnek és vegyek egy golfot, vagy valami hasonló kaliberű kocsit. számolgattam. anno kb 25/hó a részlet, 20 tankolás, és egyéb költségek (casco, szerviz, stb)arra jutottam, hogy alsó hangon 60 lenne havonta a kocsim. és csak egy kocsi. miért csak én gondolkoztam így, mások miért nem?

RC_storm 2012.03.13. 21:50:54

Oriwalter:

"Aki 80-100-120 ezer forintot keres, miért álmodozik ,,új'' autokról? Ki kell nyitni az embernek a szemét, körbe nézni és nem rohanni a szalonba amikor meghallják az új Dácsia dászter reklámot."

Ez szerinted jellemző?

22 évesen sem illik már hülyeséget beszélni...

Oriwalter 2012.03.13. 21:58:08

@RC_storm: Pont erről volt szó, nem? Ha pedig veszed a fáradtságot végigolvasni a kommenteket, sírnak rínak az emberek, hogy a szemét bank hogy átcseszte őket. A cikk első mondata: 30 EZER BANKI VISSZAVETT AUTÓ NAGYON SOK!

RC_storm 2012.03.13. 22:09:22

Sajnos vettem, azért lóg ki számomra a hozzászólásod nagyon csúnyán kifelé.

Hiába írogatsz, 80-120 eFt körüli összegből már nem ugorhatnak bele az emberek abba, amibe mondjuk 2008-ig belemásztak. Megváltoztak alapvetően a pénzügyi szabályozók! 25 % saját erőnél lentebb nincs finanszírozás (ez is csak forint alapon) és a futamidő is jelentősen korlátozásra került. Kár pörögnöd egy lerágott csonton.....:)

A politikum felelősségért boncolgathatnád,ha már 22 évesen már olyan bölcs vagy... Hogy miért nem sikerült a pénzügyi alapismereteket 20 év alatt beilleszteni az oktatási rendszerbe?

Honnan tudja az az érintett, aki belecsúszott egy túlfinanszírozott eszközbe, hogy mik a kockázatok?

Ez a legkeményebb gond, a többi következmény....

tükörfúró 2012.03.13. 23:38:19

1. Valaki azért azon elgondolkodhatna, hol van ez a rengeteg egészen jó állapotú autó
2. Miért több egy átlag felsőközepes német kocsi idehaza forintban, akár másfélszer(!), mint usa dollárban a nagy vizen tul? Itt több a vám, mint áthajózni..? persze..
3. Hogy lehet az, hogy a világ minden táján lizingszerűen olcsó a jelzálog jellegű hitel, itt gyakorlatilag személyi kölcsön szinten fut, évi 20% felett...
4......

Shadowbull 2012.03.13. 23:53:09

@tükörfúró: "Miért több egy átlag felsőközepes német kocsi idehaza forintban, akár másfélszer(!), mint usa dollárban a nagy vizen tul?"

Ado+AFA.

flamer 2012.03.13. 23:54:29

@tükörfúró: A magyar autóárakat az európai árakhoz hasonlítsd, aztán mindjárt kiderül, hogy nálunk alapvetően olcsó az autó. Az USA teljesen más filozófia alapján működik, nem vezet sehova se, ha abból kiragadsz egy elemet.

Krisi 2012.03.13. 23:55:21

@Jovanotti: "Egyébként az autó még mindig jobb üzlet mint az ingatlan, a legnagyobb magyarországi autófinanszírozó most szüntette meg az ingatlan, és termelőeszköz finanszírozási üzletágát."

tegyük hozzá, hogy egy dolog, hogy mi érti meg a hitelezőnek, és más dolog, hogy mi éri meg annak, aki a hitelt felveszi.

innen nézve már nem igaz amit írtál, hiszen ha veszel egy autót 10 millióért, az pár év múlva már fele annyit sem fog érni.
ha viszont veszel ennyiből egy ingatlant, akkor az pár év múlva semmit nem fog veszíteni az értékéből, jó esetben még akár emelkedni is fog.

Főtruista 2012.03.14. 00:56:18

@ikke i drift: Ezzel csak azt árultad el, hogy még sosem éltél havi egy millából. (Arányaiban simán el tud menni ugyanúgy, csak persze más szintű dolgokra. Kétségtelen persze, hogy távolabb van a jó-lét-minimumtól.. (Ami szvsz. olyan havi 200.)

@oriwalter: azért azt ne felejtsük el, hogy a pénz, amit a bank "kölcsönad", nagyrészt nem létezik.
A nagyja a szerződés aláírása pillanatában keletkezik, mint adósság.
---------------------------------------
Egyébként pedig én is túlzónak érzem a táblázatokat-azokkal értek egyet, akik szerint a biztonsággal magánautó vételárárára fordítható összeg teteje kb. 6 havi nettó kereset-már ha az ember használni is szeretné.
(Bár én a 6 havi megtakarítást érővel is teljesen boldog vagyok. :))

ikke i drift 2012.03.14. 05:34:30

@Főtruista:
Arra céloztam, hogy amikor mondjuk éppen az alap kiadások fölé nő a nettó bevétel, akkor akár egy 10-20 ezer Ft-os bérnövekmény is megtöbbszörözheti a szabadon költhető egyenleget. Biztos, hogy a növekvő bérrel az emberek többsége óhatatlanul is emeli az életszínvonalát, legalábbis egy jó darabig, de vészhelyzetben ezek a kiadások azért jellemzően könnyebben faraghatók, mint a februári fűtésszámla.

esef 2012.03.14. 06:06:23

@pimpike_:
fikázzuk már a bankokat kérlek...
egy dolog, hogy a profitmaximumra hajtanak, kapitalista szemléletmódúak, nem úgy mint a magyar lakosság kádár rendszerben szocializálódott többsége. ha anno a banktól nem kapsz/kaptok hitelt akkor most a trabantban/zsiguliban/szakadtGolfII-ben nyomulnátok még mindig, rosszabb esetben bkv-val vagy gyalog. beleugrottatok látatlanba (tegye fel a kezét aki végigolvasta az apróbetűs részt), ami nagy többségben sz.r kondíciókkal jelenti/jelentette a hitelt. azért nem lehet mindent a bankokra fogni, kettőn áll a vásár.
ismerek olyat, aki a devizaalapú lakáshitel szigorítása előtt gyorsan rohant lakást venni, mert csak a devizahitel a jó. 270-es €-val vette fel, szóval annyit még nem bukik. de a személet a béka s.gge alatt van.

Plumper_ 2012.03.14. 09:10:56

HOL LEHET ilyen autókat megtekinteni és megvásárolni?
Engem érdekel! :-)

Plumper_ 2012.03.14. 09:17:08

@flamer: mitől lenne itthon olcsóbb, mint Ny-Eu-ban? hol olcsó bármilyen új autó itthon, amikor a magyar fizetések 5-öt...10-ed akkorák?
4.000.000 Ft alatt szinte nem kapsz már normális autót.

Prosztó 2012.03.14. 09:48:25

Azért egy kicsit legyünk objektívebbek a bankokkal. A hitelezés tiszta portfolió elmélet. Van a kihelyezett pénznek egy forrásköltsége (alapkamat + valami), ezen van egy bruttó marzs ami fedezi a bank nettó nyereségét, a kockázati felárát (azaz annak költségét hogy a portfolió x hányada nem fizet, illetve hogy ezt a pénzt Mo-n kell kihelyezni)ill. a bank működési költségeit.

Ilyen egyszerű. A gonosz öltönyösök nem fognak pisztolyt tartani a fejedhez, hogy csökkenő értékű eszközt (fogyasztási cikket, autót) vegyél a pénzükből. (Most azon túl, hogy megcsócsálják a hitelképességedet, hogy a minél kevesebb veszteségük legyen). Feltételezhető, hogy az vesz ilyet hitelre, aknek a pillanatnyi jövedelmi helyzete nem engedi meg, hogy egy összegben fizessen, de a a törlesztőket biztonsággal és tervezhetően fizetni tudja, vagy az, akinek van pénze, de nagyobb haszonnal fekteti be, mint a banki kamat.

Kábé ennyi a döntés és mindenféle hüvelykujjszabály, hogy pl. 5 millás autónál legyen 15 milla szabad cash-ed, meg hogy másnap újra tudd venni, elég nagy hülyeség. Már elnézést.

Az tény, hogy Mo-n az autó státusszimbólum és sokan nem állnak ehhez egészségesen, mert görcsösen akarnak valami több, valami jobb lenni egy lecsúszó, reménytelen milliőben. Hogy "megtehessem". Lásd a belső sávban villogó BMW, ami már a KRESZ-en felül áll, vagy a csak Mo-n eladható 1.4-es Tour Octavia, amit azért veszünk mert egy kategóriával azért mégiscsak nagyobb, mint amit megengedhetünk...

United Steaks 2012.03.14. 09:52:30

@ügyfélszolgálatos:
"vettem egy fiat panda van-t, belerakattam az üléseket és ez lesz a családi autó. Maga a kocsi kb 700e volt plusz még kb 160 a hivatalai baszakodás"
Meg ugye a regadó...

Tomi1973Wien 2012.03.14. 10:09:36

az is kerdes, hogy mit fognak kitalalni a bankok, ha valaki a mostani allas szerint vesz fel € hitelt - pl. pont egy rosszabb napon (pl 298), aztan aprobb/nagyobb javulasok utan mondjuk eppen 280-on all a torleszteskor....

RC_storm 2012.03.14. 10:18:40

@Tomi1973Wien:

Kevesebbet számláz, hiszen a tőkére eső árfolyamváltozás az adósnak pozitív.

Nekem volt ilyen eset.

Globetrotter2014 2012.03.14. 10:46:54

Azért a demagógia benen a van cikkben... A GOlfnem kicsit van túlárazva, FIat Linea már annak 2/3áért is kapható,csak akkor nem lehet villogni hogy műmnűjer fricc autód van...

Zsebtelep (törölt) 2012.03.14. 11:18:09

@Tomi1973Wien: Ilyen már volt, kevesebb lesz a törlesztö. Szemét a bank, mi?

Jawarider 2012.03.14. 11:29:31

Én anno évekkel ezelőtt 2 garázst vettem egy autó árából és kiadtam őket 25-25e-ért. Mindenki baszogatott, hogy rosszul döntöttem stb. Valóban ?

ccvv 2012.03.14. 12:24:37

Hű, mennyi komment lett, mióta tegnap idenéztem. Csak annyit akartam írni, bár azóta elkanyarodott a topic, hogy a megélés havi számításába sajnos nem szabad elfelejteni azt a tízest, ami bármikor kiugrik, ha elromlik a mosógép, új cipő kell a gyereknek, két kollégának is névnapja van. És a másik tízest nem is mondtam, ami összerakva majd elfogy decemberben. Meg a harmadikat, ami összerakva nyaralásra fogy el, ha kefíren és kiflin élünk egy kempingben...

Más kérdés, hogy pont azok nem olvassák ezeket a cikkeket, akiknek kéne, akik meg olvassák, azok valamennyire képben vannak. :(

papa33 2012.03.14. 17:53:49

Valaki ki merte számolni?:
0 ft120 hó kb 1/3-dal vagy többel lesz drágább az árnál, + félidőtől ha havi 10 ezerrel emelkedik, akkor adjunk hozzá 600 ezret, lesz a 3 millásból közel 5, mire végére ér 1 millát ér.
Ha igaz a történet, a szinte 0 indulós 3 millás autót fizetgette a kliens, 2 évig, elvitték a szervizből, jól karbantartott, lógás 3 milla felett, ér másfelet, mert olyan márka (nem Suzuki).
Én is vehetem volna 1.2 helyett 3 milla hitelt, és lehetett volna másfél szobával nagyobb lakás, vagy új és sírnék.

Azért az sincs rendben,hogy az szívjon, aki nem vett hitelt fel, mert amióta ez a kurmány van, azóta 2 naponta megsegítik a devizásokat (kommunikációban mindenesetre),(akik mellesleg sokáig jobban jártak), miközben minden lefelé megyen...

United Steaks 2012.03.14. 20:45:36

@papa33:
Kend számolni sem tud, meg össze-vissza is beszél. Igyon még egyet, és fogja rá a nyuszira (vagy haverjára, a Pufis Gyuszira, de az már nem nagyon képes rá).

Grafithuszar 2012.03.15. 21:19:45

@Jawarider: Nahát mintha csak magamat látnám. Én pontosan ugyanezt csinálta.
Amúgy lehet szidni a bankokat de az a 30 ezer autó kib@szott nagy veszteséget jelent ám.
A fő probléma szerintem az amit már többen leírtak: Az átlag magyar autóvásárló 1.2-es Audi A6-ot venne fapad felszereltséggel, a lényeg hogy a szomszéd irigykedjen

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.27. 09:32:35

Ejnyebejnye, csak nem kimoderálták a kommentjeimet...
süti beállítások módosítása