HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Így olcsó az autózás

2012.04.19. 06:15 Tcomment

Címkék: skoda fabia

Ne kérdezd, mi mást tud, nem számít. Ez a mi népautónk, legalábbis ennek kéne lennie.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

156 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr184459798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 06:32:03

"Nekem nem fáj kurblizgatni az ablakokat elöl-hátul sem, sőt, mindig arra kell gondolnom, egy dologgal kevesebb, ami tönkremehet."

Őszinteségi roham? :D De különben igaz!

Kéne nekem is a verda, simán.

KaPé 2012.04.19. 06:43:52

Nálunk is céges autóként futnak ezek a Fabiák, előtte meg a régiek voltak. Hát... A régit még elfogadtam volna szükségautónak, de ez az új egy agyrém. Csörög, zörög, ráz mint egy honda, nem megy, kényelmetlen, hátul nem lehet elférni. Hiába fogyaszt feleannyit, mint a mostani autóm, nem cserélném le rá. Akkor inkább a busz.

rekszem 2012.04.19. 06:55:02

nekem a régi volt ezzel a motorral, a kollégámnak meg ez a új, de mind a kettő mközel 0 km-es volt

én a régit választottam, mert rendes zene volt benne, meg klíma, az újat a kollégám, de mondta, hogy szerinte szarabb, mint a régi

amúgy ez az 1,2-es motor hol eszik 6 litert? nálam 9-10 alatt nem ment el városban takarékos vezetés mellett sem

a harapós féktől meg agyfaszt kapsz, mert araszoló forgalomban rádjön a hányinger, egyszerűen nem lehet rendesen lassítani vele alacsony sebességénél

a motor meg gázadásra megtorpan, de úgy, hogy kuplung mellett kell újra gázfröccsöt adni neki, ami egy forgalmas útra való kikanyarodásnál nem kell mondani mekkora élmény

viszont a kasztnija jó volt a fabianak, az tény

PITTA 2012.04.19. 07:40:51

Éljen a gázos Fábia :-)
Nekem is van, csak 2003-as 100 lovas 1.4-es és persze gázos. 196e Km alatt nem keveset spóroltam vele :-)

PITTA 2012.04.19. 07:47:49

egyébként ez az újabb faja Fábia a furcsa arányaival, a Mini nyúlás tetejével elég nagy design melléfogás szerintem a régi szép Fábiához képest. Ilyet már nem vennék...

PITTA 2012.04.19. 07:50:07

@rekszem: Ott valami nem klappolt. havernak 1.2-es kombija volt. Ő a városban rohangált (kazánokat szervizelt) és neki is 6 lityókat evett. A rövid áttétel miatt autópályán használhatatlan, de városban jobb mint az én 100 lovasom. Egyszer kértem kölcsön tőle és nem tapasztaltam megtorpanást.

2012.04.19. 07:59:54

30.000 km a reptéren annyit tesz, hogy 150.000 alkalommal mentek vele 200 métert hideg motorral, sietve, padlógáz-telifék üzemmódban, ehhez mérten érdemes megvenni... Ráadásul ezt 40-nél több sofőr abszolválta, aminek a fele nő és legalább 5 tanulóvezető.

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.04.19. 08:00:10

A cikk jó, biztos az autó is de szólnék pár szót az előző hasonló három hengeres egykettessel hajtott fabiáról: Volt egy ultrafapados eco kivitelű fabiám, komoly gond nélkül passzoltam el még a válság előtt 35.000km-el az 5 litert fogyasztó kisautót. Hiába volt érzékem ezekhez a dolgokhoz. A családban azonban fut még egy 1.2 HTP motoros kombi is, most 130.000 van benne. Komoly gondok vannak vele. A motor vezérlés 55.000km-nél szétesett. Garancia időn túl volt úgyhogy anno majd 70ezerbe fájt. Azt mondják az 1.2-es Wv motor típushibája, hogy a fogaskerék amin a vezérmű lánc fut alul van méretezve ezért átugrik, leugrik a lánc. Vajon miért nem hívják, hívták vissza az érintett fabiákat, polokat,ibizákat, cordobákat? A toyota-nál ennek töredékéből is visszahívási kampány lesz! A szokásos futómű cuccok és egyebek átlagos tempóban fogynak viszont a kuplung 70.000 környékén atomjaira hullott, komplett csere. 100.000km óta a motorból változatos km-ként (1000-2000) eltűnik az olaj nagy része. Nem folyik és nem folyamatosan zabálja csak egyszerűen hónapokig van majd egy nap alatt képes elégni 2-3 liter! Gyűrű, szelepszár szimering? Nem kellene így lepusztulnia egy átlagosan használt és rendszeresen szervizelt autónak ennyi km alatt, 9 éves korára! Amúgy maga az autó jó lenne de ha vennék akkor vagy az 1.4es vagy az 1.9 sdi motorral venném.

Jozsó_ 2012.04.19. 08:00:58

Nekünk most 5 éves a Fabiánk, de tényleg nagyon jó. Annak idején féltem tőle, hogy túl gyenge lesz ez az 1.2-es motor, de végül is feleségem használja, neki meg elég. Nálunk 6.5 körül van az átlag 2 éves mérési periódus alatt. Az viszont tény, hogy autópályán nagyon elkezd enni. Tudja a 130-at, nem is érződik veszélyesnek, de ott már azért 10 liter körül kér.

McKinney 2012.04.19. 08:01:36

a normál óra-visszatekerési rátát alapul véve ez mínusz (-) 20-50000 km-rel lesz meghirdetve :)

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.04.19. 08:02:07

@VAG.: Már bocsi de honnan tudod? Szerintem marhaságot beszélsz. Miért lehetne csak 200métert menni a reptéren és miért ne használhatta volna esetleg 2-3 sofőr vagy akár mindig ugyanaz?

abc 2012.04.19. 08:07:37

@anyahajókabinajtóhajtogató: Reptéren nincsenek nagy távolságok és lassan közlekedő autót sem látsz mind száguld mint a meszes.

Gomulka Béla 2012.04.19. 08:18:27

Na, dehát hol a presztízs? Mit gondolna rólam a szomszéd/kollega/marketingos/butikos/banki kisasszony/lakzilajcsi, ha ilyennel járnék?

2012.04.19. 08:20:13

Nekem jó emlékeim vannak a fabiaról. Nem a sajátomban ültem, hanem máséban, de viszonylag gyakran és hosszabb utakon. Kimondottan tágasnak éreztem, hátul is, és az ülések kényelmesek. Egyszerűen jó volt utazni benne. Az tény, hogy autópályán nem lehet vele vagánykodni, de normál tempóban bárhova el lehet vele jutni. A klíma azért nem lett volna rossz, de biztosan jól visszafogta volna a kocsit.

Pierr Kardán 2012.04.19. 08:22:28

Nem lehet forgalomba helyezni egy olyan autót, amely ezrével fut itthon? Miért? El tudná ezt valaki érthetően magyarázni?

Schütii 2012.04.19. 08:27:24

Picsába, Bandi cikkének a hatására megkívántam egy ilyen kis spórológépet. Intercity helyett nagyon kéne.

Dixhorn 2012.04.19. 08:28:32

Én jártam egy haverom VW polo 1,2 -jével. Szerintem rohadt sokat evett. Autópálya 8,5 vegyes 7,5. nevetséges. Az 1,8-as benzinesem kevesebbet evett átlagban.Ugyanezekkel a feltételekkel. Gondolom ebben is van jól sikerült, meg szarul sikerült példány.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.04.19. 08:31:28

:D
dízel fusionból tavaly ültem át egy 99-es full fapad 1.3 efi fiestába. belerakattam a csomagtartóba egy faltól-falig érő gáztartályt és most 7 l/100 km lpg-ből eljárok vele. a napi 120 km ingázás miatt baromira nem mindegy.

Schütii 2012.04.19. 08:33:49

@Pierr Kardán: Gondolom van valami olyan megoldás az autón, ami miatt az 1. (!) forgalomba helyezés nem abszolválható már, hivatalos és egyenes úton-módon. (Többek között nem EU V-ös a motorja)

winyettyu 2012.04.19. 08:42:14

nekem is potn az jutott eszembe, hogy tuti nem szedném le a matricákat róla:)))

skeezix dilemma 2012.04.19. 08:46:28

Látom másnak is feltűnt ugyanilyen belső másnál lehangoló kopogós a skodánál kellemes vidám.Az feltűnt már egy ideje hogy a skodára rosszat mondani nem szabad.Kategóriától tökéletes,luxus,álom.Még a volkswagen is gagyi a skodához képest.Persze anno a zsiguli is jobb volt a fiatnál.Biztos jó autó én nem tagadom de ez a fajta elfogultság ilyen méretekben már feltünt nekem is.

karlmann 2012.04.19. 08:48:38

Vigyázni kell ezekkel a három hengeres motorokkal. A korábbi cégemnél 1,4TDI Fabiák voltak, vagy negyven darab. A fogyasztás elég hektikus volt. A gyári 4L körüli fogyasztást a leglassabban vezető hölgykolléga se tudta hozni, pedig korábban a Fiestával, illetve azelőtt a 206-al mindig a gyári értéken, sőt néha az alatt járt. Viszont rohangálós tempóban, városban a 8L is lecsúszott a kis törpedízelnek. Országúton 80-nál már 4,5L-t fogyaszt és onnan csak felfelé megy.

skeezix dilemma 2012.04.19. 08:49:48

...és milyen lökhárító ez hogy nem lehet forgalomba helyezni???

Schütii 2012.04.19. 08:53:12

Minden rosszban van valami jó is. A Malév-csődben miért ne lenne?!...

apamacko 2012.04.19. 08:59:11

Az előző generációs Fabia előtt le a kalappal, mert a formája és a beltéri anyagai sem voltak rosszabbak mint a Polo-nál, és a kombi (ami Polo-ból sajna nem volt) most is simán kéne. Egy két gyerekes családnak bőven ideális, és egy milla körül 1,4-es klímás példányok is vannak már.
Az új viszont formára is ügyetlen, meg a régi padlólemezére épült, így technikában most már egy generációval az új Polo mögött van, árban viszont szerintem most nem olyan olcsó már.

Az up!-ot meg miért méritek még ti is egy használt Fabia-hoz kedves András?

Gazuzem 2012.04.19. 09:01:57

@VAG.: És még vízhőfok-mérő sincs benne, mint a Trabantban...
Amúgy szeretem az 1,2-es Fábiákat, nekem is volt egy hat évig, és szinte csak jót tudok róla mondani. A Pilisben kettes fokozatban öröm volt szedni a kanyarokat.

ruhaszarito 2012.04.19. 09:06:41

Masfel millio egy 1,2-es a fapadosnal is fapadabb autoert?

ommm 2012.04.19. 09:08:00

@KaPé: Nem lehet elférni? Nem tudom, mekkorára nőttél, de mi Winklerrel bőven elfértünk benne hátul, sőt!

Dixhorn 2012.04.19. 09:08:43

Ennyi kritika. Az nem is lehet , hogy tényleg jó egy skoda??
nekem eddig 5 VW-volt, mindig hittem benne, hogy ez egy jó kocsi, miközben folyamatos bajai voltak mindnek. Ezt 3 VW-s rokonom alátámasztotta nekem , hogy az övék is ilyenek. Nem nagy problémák, de mindig valami szar rajta.

ommm 2012.04.19. 09:09:00

@osze: Idézz ide ilyet légy szíves, az ominózus autó árával együtt. Mert ez eddig csak trollkodás.

ommm 2012.04.19. 09:11:14

@apamacko: ...mert közvetlenül utána ültünk át egy Up!-ba, ami szintén háromhengeres kisautó.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.19. 09:17:34

A héten a porsche hungária a szponzor?:-):-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.19. 09:21:25

@VAG.: voltál már a reptéren?2 kilóméter hosszú:-)

Knorbi 2012.04.19. 09:24:29

@karlmann: Nem tudom ti hogy vezettek de nekem 5,5 fölé nem sikerült vinnem az ugyanilyen motorral szerelt Cordobát és 4,6 ig vittem is már le.Sőt most hogy ilyen drága a nafta rendszeresen 4,8-5l körül van persze ez nem egy csapom-baszom cégautó aminek ki lehet nyomni a szemét mert úgyis más tankolja.

Béla, tudod a Béla 2012.04.19. 09:24:34

@ommm: és ha egy BMW 760iL-be ültetek volna át?

rekszem 2012.04.19. 09:30:58

PITTA

a másik cégnél is egy fábiát használtam, az is pont ugyanolyan volt

a motorja meg harmatgyenge, sztrádán viszi a 170-et is, de váárosban a kettes leforog 60-70 környékén óra szerint (emlékeim szerint)

lehet az 1.4 8 szelepessel jobb autó lett volna, de ez a háromhengeres motor egy katasztrófa volt benne, pedig én nem szoktam ilyeneken sokat agyalni

citrix 2012.04.19. 09:31:46

A körbeforduló számos műszerek mitől dizájnosak?Meglehetősen kopár a műszerfal,pláne egy mai autóhoz viszonyítva.A Skoda malomkerék méretű műanyag kormánya rémes,ronda és nem praktikus.Könyörgöm,szervóval megtámogatott kormány,minek ilyen teherautó méret?Amúgy jó kis autó lenne 1.4-es TSI-vel,csendes és kényelmes.A szívó változatok felejtősek.A képeket nézve nem harminc hanem százharmincezer kilométeresnek néz ki.

ommm 2012.04.19. 09:32:07

@Béla, tudod a Béla: Van háromhengeres, 760 iL kisautó?

Schütii 2012.04.19. 09:32:45

@igazi hős: Nem volt az akkora pazarlás, persze a gázszet ára nagyjából kiment az ablakon, de annyi, azt meg a fapadon és a flottaengedményen megspórolták. Azt már a kutya sem nézte hogy több benzint kell bele tenni mint gázt.

Knorbi 2012.04.19. 09:37:29

@citrix: melyik mai autó az ami annyival szebb nála?

A szívó változatok felejtősek? Hidd el van akinek elég és nemakar kétezresturbósösszkerekescsillagrombolót vezetni.Az általad említett 1.4 TSI vel majdnem duplája az ára.

PITTA 2012.04.19. 09:38:33

@Schütii: Ha egész nap folyamatosan rohangáltak vele, akkor üzemmeleg maradt, így a Landi Renzo gázrendszer indítás után 15mp után átáll gázra.

Schütii 2012.04.19. 09:40:09

@rekszem: Na baszki, ezt bírom amikor egy szemkinyomós sofőr kezdi fikázni a "gyenge" motort. Az még jobb, amikor még köpködi is, a túlzott fogyasztás miatt (amit amúgy sem ő fizet). Jó, tudom, te nem a fogyasztásról beszéltél.

Szkotti 2012.04.19. 09:42:16

@Schütii: Arra a mondatra nekem is felcsúszott a szemöldököm. De őszintén, mi lehet akkora probléma egy első lökhárítóban, amit a Nagy Magyar Enkáhá nem fogad el, a TÜV meg de...?

PITTA 2012.04.19. 09:44:02

@Béla, tudod a Béla: Látom tegnap te is TopGeart néztél a Viasaton :-)

Schütii 2012.04.19. 09:44:56

@PITTA: Értem. Köszi!
Egyébként, 34Ekm/4év kb.= 23km/nap Persze lehet hogy nem ment minden nap.

igazi hős 2012.04.19. 09:46:55

@Schütii: Miért, ha gázszett nélkül veszik, akkor nincs flottakedvezmény? Persze egy nagy cég olcsóbban veszi az autókat, de ha ez nem egy külön ilyen modell volt speciális árazással, akkor is belekerült a gázszett 150-200 ezerbe. (Ha ennél a Skoda sokkal olcsóbban gázosít, akkor más a helyzet.) Annyit meg nem hozott vissza, ahhoz nagyjából felében gázzal kellett volna menni. Ráadásul a mai árakkal számolunk, 4 éve 300 alatt volt a benzin. "Schöne alte Zeiten!"

citrix 2012.04.19. 09:48:16

@Knorbi: Pl.:Honda Jazz,Toyota Yaris,VW Polo,PSA modellek,de akár az új(haha) Fiesta is sokkal dizájnosabb műszerfallal kényezet pláne sötétedés után gyönyörűek.Az 1.4-es TSI nem olcsó de meghálálja azt a kis árkülönbséget,hidd el nekem.Mondom,a Skoda Fabia jó és kényelmes,kispénzűeknek megteszi.

Schütii 2012.04.19. 09:48:46

@Szkotti: Na azt nem tudom, Bandi majd megmondja, ha megmondja.

(EGYÉBKÉNT BANDI, MOST MÁR TÖBBEN IS TUDNI AKARJUK, SZAL MONDD MEG LÉCCI!)

Hohóó, van egy pár olyan dolog amiben a mi jó NKH-nk "nyugatibb" mint a TÜV... (lol)

Schütii 2012.04.19. 09:54:13

@igazi hős: Na most akkor pazarlás volt a gázszet vagy nem? De ezt beszéld meg @PITTA: -val is.

Schütii 2012.04.19. 09:55:55

@igazi hős: Mennyi volt a gáz 4 éve?

Knorbi 2012.04.19. 09:56:04

@citrix: Ez ízlés kérdése is de szerintem a Polo és a Yaris pont ugyanilyen egyszerű műszerfallal van megáldva csak kicsit más.A jazz és az ÚJ PSA modellek valóban szebbek de annyival újabbak is és azért nem egetverő a különbség.

Azt persze tudom nyilván az 1.4 TSI sokkal jobb csak az árkülönbség hiába éri meg ha az emberek 90% a nem tudja kifizetni.Sajnos ez nem Németo.
De mindegy is ahogy írtad a kispénzűnek tökéletesen megfelel és egyszerű is. Mert az érem másik oldala hogy ha a TSI-t javíttatni kell az nem lesz olcsó.
Ez egy tisztességes normális árú autó nem más.
Ahogy a cikkben is van akinek az autója háttérkép az nem erre vágyik.

haggyadaszt 2012.04.19. 10:01:40

én megvenném, de csakis a Malév matricákkal együtt!!!

Knorbi 2012.04.19. 10:05:26

@haggyadaszt: Persze aztán hátul a kertbe meg összedobnál egy légitársaságot :) delehet hogy jobban működne mint az eddigi :)

Schütii 2012.04.19. 10:06:00

@haggyadaszt: Jah, de akkor még kérdés, hogy te örülsz e a csődnek vagy sem.

rekszem 2012.04.19. 10:06:18

@Schütii:

nem nem

én kifejezetten lassan vezettem, mert utáltam, ha nyriegy-budapestet nem tudtam egy tankkal lenyomni

170-nél csak utas voltam talán, városi 60-70 másodikban meg semmi extra, egy 70-es sebességú útra kifordulni néha megköveteli, hogy ne nyugdíjjas módjára tedd, országúton elindulni, kikanyarodni meg pláne

továbbra is fenntartom, hogy a motorja katasztrófa, nagyon sokat fogyaszt, és nagyon gyenge is, ez együtt pedig nem egy jó párosítás

PITTA 2012.04.19. 10:07:14

@igazi hős: Olyan hogy gyári gázos Skoda nem volt 4 éve. A Duálokat Dunakeszin szerelték át. Lehet hogy kapott a szalon valami kedvezményt, de a Landi Renzo Omegas ami ezekben van, akkor is belekerült már 200e-ba beszerelve.

2012.04.19. 10:08:56

kéne, főleg ilyen festéssel :)

Schütii 2012.04.19. 10:12:37

@rekszem: Áh, ne ne.. csak annyit mondj hogy nem neked szánták.

Hurri Kán 2012.04.19. 10:13:27

Ha nem is a legspártaibb felszereltséggel és alapmotorral, hanem mondjuk az 1.4-essel szaladgálós autónak teljesen jó.

Stump András 2012.04.19. 10:16:37

@Schütii: A lökhárító állítólag nem felel meg a mai gyalogosbiztonsági előírásoknak, és mivel eddig nem volt forgalmija, ez első forgalomba helyezésnek számít, vagyis ugyanazt kellene tudnia, mint egy új autónak.

Rocko- 2012.04.19. 10:16:47

"Nekem nem fáj kurblizgatni az ablakokat elöl-hátul sem, sőt, mindig arra kell gondolnom, egy dologgal kevesebb, ami tönkremehet."
fájni nem fáj, csak zavaró. meg mondjuk menet közben tekerni ablakot nem túl biztonságos dolog.
amúgy mi az, hogy eggyle kevesebb dolog amit tönkremehet? az ablaktekerő kurbli nem törhet el? a mechanika nem foshatja magát itt össze? de.

"harmincezer kemény, kifutópályás kilométer után? "
akkor ezt előre fogák tekerni?

"Igaz, ezt a Fabiát is vélhetően kezelésbe veszi majd valaki, hogy a szépséghibáit eltüntetve, matricáit lenyúzva továbbadja némi haszonnal"
lehet valaki pont így szeretné. vagy ha fizetni kéne érte, akkor már elmúlik a Malév love? Malove.

rekszem 2012.04.19. 10:20:05

@Schütii:

nekem tök mindegy mit gondolsz, a valóság attól nem fog megváltozni, mert te nem akarod elfogadni

Dixhorn 2012.04.19. 10:21:00

@Rocko-:

Szerintem te ne vezess, ha nem biztonságos az ablaktekerés nálad.

nem tudom mennyi kocsid volt már, de nekem a kurblissal még semmi gondom nem volt, míg az elektromossal többször is.

De kétségkívül kényelmesebb.

PITTA 2012.04.19. 10:25:02

@Dixhorn: Hamár kurbli vagy elektromos, Nekem már mindkét első elektromos ablak mechanikája bemondta az unalmast és leestek, bár mint említettem 2003-as Fabia, 196e km alatt volt tekergetve jópárszor...

igazi hős 2012.04.19. 10:28:25

@Schütii: Ha @PITTA: számaival számolok, akkor még átlagos használat mellett (amikor 2/3-ad részben gázzal megy) sem érte meg.
Legtisztább forrásból merítve (totalcar.hu/tesztek/octaviadual/2/#szoveg):
"A sima Octavia 1.6i Ambiente ára 4 962 400 forint, a Dual 250 000 forinttal kerül többe, és a Skoda számításai szerint nagyjából 36 000 kilométer alatt hozza vissza az árát."

Schütii 2012.04.19. 10:28:35

@rekszem: ugyanez áll rád is. :)

Dixhorn 2012.04.19. 10:29:31

@PITTA: Mondjuk ha választani kell, inkább az elektromosra szavazok én is. Kb 15 kocsimnál ami volt 3x volt az elektromossal gond, kurblival semmi. Max hogy szar helyen állt és nyomta a térdemet.

Schütii 2012.04.19. 10:29:56

@igazi hős: lehet, csakhogy közbejött egy csőd.

Schütii 2012.04.19. 10:34:59

@Stump András: Köszi! Nagyjából ez a cikkből is lejött. Azt gondoltam (-tuk) hogy tudsz valami bővebbet erről. De nem baj ha nem, a gugli meg nem tud autótesztet írni. :)

rekszem 2012.04.19. 10:35:36

@Schütii:

tehát akkor csak álmondtam a dolgokat? :D

igazi hős 2012.04.19. 10:35:41

@Dixhorn: Nekem kurblis is romlott már el, mert a fém fogaskerék gyártási költségét nem tudta vállalni a gyártó, a műanyag meg csak 8 (vagy 9) évet bírt.

igazi hős 2012.04.19. 10:37:38

@Schütii: Ha nincs csőd, akkor is lecserélték volna 5 évesen, nem gondolod?

Dixhorn 2012.04.19. 10:40:47

@igazi hős: Akkor nekem mákom volt velük. :)

De nem is azt mondom , hogy nem romlik el. Csak nehogy már a kurblis ablakemelővel ne legyen biztonságos autózni. :D

Lassan 8 légzsák nélküli autót már nem is javasolják az utcára. :D

Schütii 2012.04.19. 10:42:16

@igazi hős: Hányféle autót láttál te a Malév flottából? Szerintem nagyon keveset.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.19. 10:44:06

@ommm: Nem lehet, hogy az Le, vagyis a kínai változatra gondol?Ti is írtatok róla... :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.04.19. 10:45:38

Olyan, hogy "reptéri autó", sajnos nincs, úgyhogy ha valaki ilyenre vágyik, akkor nézzen meg belőle kb. sokat, és úgy válasszon. Ugyanis többféle használat létett/létezik.
- Repülőgép kiszolgálásnál a dolgozó tényleg beül, megy 200 métert, leáll. Viszont sokszor nem állítja le a motort, ott pöfög alapjáraton negyed-fél órát. Nem mondodm, a futómű nem kopik, de a futtot kilométer és az üzemóra köszönőviszonyban sincs egymással.
- Aztán ott is van olyan, hogy ugyanez az autó kint áll éjjel a fagyban, reggel fél hatkor a -15-ben a rampás bepattan, indít, majd padlógáz, fordulatszám rögtön 6000-en, és rohanás a géphez, hogy a pilcsi még időben magkapja a papírokat, és mehessen.
- És kifoghatsz olyat is, amivel a karbantartók jártak T1 - B-bázis - T2 közt, ami minimum 5 km, de keringésekkel sokszor több, ráadásul egész nap rohangáltak, tehát gyakorlatilag nem hűlt ki a motor.
zóval ha eléd kerülnek ezek az autók, csak válogatni, mint tót a vadkörtében, és lehet szerencséd is.

bigpond 2012.04.19. 10:49:01

"Nekem nem fáj kurblizgatni az ablakokat elöl-hátul sem, sőt, mindig arra kell gondolnom, egy dologgal kevesebb, ami tönkremehet."

Ezzel en is egyet ertek! Mar kommentben is irtam korabban. Aztan azon kaptam magam, hogy kurblis mechanikat javitok , mindjart kettot is mert a muanyag gorgok eltortek benne.
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.19. 10:56:13

@geegee: oppárdon, szóval "Li" változat...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.19. 11:01:18

@Stump András: esetleg meg kéne próbálni, hogy "második" típusú forgalombahelyezés működhet-e?Tudjátok, mint a cipőknél, az első héten mindig szorít, akkor csak a második héttől kezdem el hordani... :P

KKZZ 2012.04.19. 11:09:18

A cikkíró látnok, vagy mifene? :-)
Nekem (is) a verdám van a monitoron háttérnek, csak az egy Octi II., szerencsére még facelift előtti.
A Fabia is hasonló cipőben jár. Az első kasztnival maga volt a kedvenc a családban. Apáméknak a varrógépmotoros, nekem egy 100 lovas kombi. Mindkettőt vezettem, és mindkettőt szerettem. A kis rövid Fabia városban érezte jól magát, vérbeli szlalomos volt. Jól ugrott, elfért mindenhol. Azért megtettünk vele 6-700 km-es utakat is, ott sem volt semmi probléma és jól is fogyasztott. Az enyémet 5 évesen 70ekm-rel adtam el, addig csak kötelező szervizek, olajcsere. Szerettem a 100 lovast, a kombi formája pedig maga volt a tökély számomra. A faceliftes verzió már egyikből sem tetszik, nagy visszalépés szerintem, nem venném meg. Az octi cseréjénél bajban is leszek, azt hiszem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 11:10:26

@Szkotti: Bármi. A NKH bármit nem fogadhat el, ahogy a környezetvédelmi besorolást is vagy átírja, vagy nem :D

igazi hős 2012.04.19. 11:21:44

@Schütii: Sose figyeltem, de ha valaki megvesz egy ilyen autót, először leszedi róla a matricát nem? Vagy azt akarod mondani, hogy a Malév 10-15 évig (vagy tovább) megtartja a személyautókat? (Nem a munkagépeket, bár azok inkább a reptérhez tartoznak.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 11:30:11

@igazi hős: Minden el tud romlani, de a fogaskerék valszeg nem kerül ennyiba, mint a vellanymotor, és nem is olyan macerás cserélni.

Rocko- 2012.04.19. 11:33:12

@Dixhorn: amennyiben úgy gondolod, hogy kormányt elengedve, ablaktekerésre koncentrálva, esetleg még az utat sem látva biztonságos a vezetés, úgy te ne vezessél autót.
a kurbilisnak is beszarhat a mechanikája.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 11:34:30

@Rocko-: Miért kell ahhoz elengedni a kormányt?

igazi hős 2012.04.19. 11:35:18

@ColT: Nyilván a fogaskerék ára közel 0, de a szerelésé messze nem annyi. Ennek ellenére a villanyablakot drágább fenntartani, de ilyen alapon klíma se legyen az autóban, az se a működéshez kell, csak a kényelem miatt és drága meg elromlik.

Dixhorn 2012.04.19. 11:35:28

@Rocko-: Nem mondtam hogy nem szarik be.

Én egy kézzel azért fogom a kormányt és nem koncentrálok egy sima ablaktekerésre. ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 11:49:44

@igazi hős: A szerelést ügyes ember megoldja otthon, de amúgy megfelelő helyen az sem hiszem, hogy drága lenne.
Másrészt azért egy autónál számolni kell karbantartási költségekkel, ez eléggé piszlicsáré hiba.

(Nekem mondjuk 22 év alatt annyi baja volt az ablakoknak - kurblisak - hogy az egyik tekerő - műanyagból :S - eltört. 400Ft volt a bontóban egy másik, az fémből van. Ráhúztam tengelyre, amire kell mennie, és azóta rendben.)

Klíma? Néha jól jönne, de nem baj, hogy nincs az autóban, mert 2x évesen már nagyon durva hibaforrás lenne. Igazából az a 2 nyári hónap, amikor durván meleg van, akkor hiányzik nagyon :D

Schütii 2012.04.19. 11:51:21

@igazi hős: Állami cég lévén, eléggé kaotikusak voltak a viszonyok az autóflottát illetően (is), de az biztos hogy nem követték szigorúan a multik receptjét, miszerint ahogy letelik a lízing megy a háztól az autó. Ami még használható volt, azt nemigen cserélték le. Egyébként nagyon helyesen. De mint valaki leírta, nagyon különböző volt a felhasználási terület. De hogy egy példát is mondjak, tavaly még láttam 15-20 éves Toyota Corollát is.

Göndör 2012.04.19. 11:55:23

A megérte - nem érte meg a gázszett kérdéshez csak annyit, hogy amikor vették malévék, akkor nem hiszem, hogy tervben volt 3 év múlva csődbe menni, az eredetileg tervezett futásidő alatt meg valszeg visszahozta volna bőven az árat.

Rocko- 2012.04.19. 11:58:42

@ColT: miért, mivel tekersz ablakot, foggal?
ha ablakot tekersz, akkor egy kézzel elengeded a kormányt.

@Dixhorn: tehát nem koncentrálsz rá, csak úgy letekered az ablakot.
aha. valameddig. aztán jó lesz vagy nem. akkor minek tekered le az ablakot ha nem is érdekel?

egyébként klasszikus baleseti forrás, hogy matat az emebr valamit lent, majd a másik kézzel húzza a kormányt valamerre.

PITTA 2012.04.19. 11:59:33

@Göndör: ha nincs forgalomban odabent kellett megtankolni. Csináltak csak ezért odabentre egy LPG töltőállomást???

KKZZ 2012.04.19. 12:11:46

@PITTA: Miért furcsa ez ott, ahol bazi nagy repülőgépeket meg száz egyéb más járművet tankoltak naponta x alkalommal? Nagy cégeknél, ahol 100-as flotta van, előfordul saját töltőállomás, CNG és LPG is akár. Láttam már rá páldát nem egy helyen.

butschq 2012.04.19. 12:13:34

@Rocko-: azd meg Rocko, ezen sírok:D:D

a mi fabianknak is tekerős elől, de még egyszer sem tekertem volna le úgy az ablakot, hogy figyelem.
1 Jobb kezem leveszem a könyöklőről a kormányra
2 balt vakon a kurblira (mert 7 év alatt azért megtanulja az ember, hogy hol van)
3 azért a periferikus látókörbe befér az, hogy látod az ablak körülbelüli helyzetét

de akinek oda kell néznie egy sima ablak tekeréshez, hát az kb. az a szint, mint az az ismerősöm aki nézi a váltót, hogy hanyadikba teszi

tényleg, akkor a manuális váltó is veszélyes
:)

rekszem 2012.04.19. 12:18:26

Rocko-

Az elektromos ablak gondolatvezérelt?

Knorbi 2012.04.19. 12:34:13

@KKZZ: Ugyanmár. Ekkora különbséget nem csináltak rajtuk a faceliftnél.Ezek célszerű autók nem designikonok. Ráadásul az Octavia belseje még igényesebb lett.Előtte sem volt gáz de jobb lett.

Knorbi 2012.04.19. 12:36:46

@butschq: Ugye nem nagyon szoktál ülni az mellett az ismerősöd mellett? :))))) kb merre autózik mert akkor arra nagyon figyelek :)

De igen ez hatalmas hülyeség.Akkor veszélyes a fűtés meg a váltó és még kicsit az index is.:)

Dixhorn 2012.04.19. 12:36:54

@Rocko-: nem sokat vezethettél még életedben, vagy lehet más képességekkel van a gond. Egy kezdő nőtől még elfogadható, hogy arra húzza a kormányt amikor tekeri, meg lenéz a váltóra stb, de amúgy...

butschq 2012.04.19. 12:43:08

@Knorbi: hál' isten ritkán vezet, meg azóta lehet már nem csinálja, mint mikor ültem mellette, de komoly volt.
Mondtam neki, hogy ezt vakon kéne, de azt válaszolta, hogy nem tudja, hol vannak a fokozatok, a váltó ikonja alapján vált:)
egy pofozós váltóval gondba lenne:)

igaz a tempó sem volt halálos, én meg félelem érzet helyett csak röhögtem:D
ez a kurblis ablak szerintem ugyanaz a kategória

Knorbi 2012.04.19. 12:48:40

@butschq: Két hasonló ismerősöm is volt.
Egyik ráadásul jó haverom de szegény nagyon bénán vezet. Nem való naki na. Meg egy nő is volt az a tiédhez hasonlóan a vicc kategória :)
Ő nem nézett le hanem mintha levest merne úgy kavart a kezével hogy megtalálja.Mire megvolt és egyesből kettesbe váltott szinte megint nullára lassult az autó :)

Rocko- 2012.04.19. 12:54:05

@Dixhorn: noja, más képességekkel van a gond.
sajnos nekem oda kell néznam ha bal vagy jobb hátra kell nyúlnom a kurbliért. :(
meg azt is megnézem, hogy résnyire vagy teljesen lenyitottam az ablakot.
de örülök, hogy neked ezekre nem kell figyelned.

Dixhorn 2012.04.19. 12:55:38

A csajom nekem is félelmetes mit produkál a kocsiban, köze nincs az egészhez. Inkább kötöttem cascót is a kocsijára, jobb félni alapon. :D

butschq 2012.04.19. 12:56:47

@Knorbi: olyan ez, mint sötét szobában takaró alatt a bugyiban/gatyában (kinek mi) matatás

rá kell érezni:)

Knorbi 2012.04.19. 12:57:02

@Dixhorn: akkor már csak egy magas összegű életbizti kell persze úgy hogy te vagy a kedvezményezett :)

Knorbi 2012.04.19. 12:58:26

@butschq: Igen így van :) kell hozzá egy kis rutin :)

butschq 2012.04.19. 13:01:28

@Rocko-: ja hátul? Azt nem szabad letekerni:)
100%-os sötétítés, kurblit leszerelni, elektromos ablakot kikötni, a kocsi csak úgy mutat jól:D

@Knorbi: ahogy mondani szokás, az évek meg a rutin:)

Dixhorn 2012.04.19. 13:04:31

@Knorbi: nem, szerencsére nem hajt gyorsan és beköti magát. Egyik nap mondjuk pont dicsekedett, hogy 80-al hasított. :D De szerintem 5.-be még nem kapcsolt fel soha.

@Rocko-: Szard le, használj klímát. ;)

Knorbi 2012.04.19. 13:05:31

@butschq: Bizony ez mindkettőben számít :)

Kihagytad a RACCCCsing matricát :)

Na további jó szórakozást én elhúztam dolgozni!

Knorbi 2012.04.19. 13:07:19

@Dixhorn: Jaja az enyém sem száguldozós aztán egyszer cseréltünk kocsit és hát esküdözött hogy ő márpedig nem sietett mégis azzal előbb hazaért vagy fél órával. :)))

Neked is további jó szórakozást én elhúztam dolgozni!

butschq 2012.04.19. 13:27:24

@Knorbi: jogos, matrica plusz lóerő:D

Minden jót:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 13:30:41

@Rocko-: Sokan amúgy is egy kézzel fogják :)

Rocko- 2012.04.19. 13:31:51

@butschq: pl. hátul.
szellőtetésre jó az ha hátul van nyitva és nem a pofádnál. :)

@Dixhorn: nincs klíma a kocsiban. ;)
egyikben semmi, a másikban csak tetőablak. ;)
az is kurblis. ;)

@rekszem: nem gondolatvezérelt, de nem kell odanyúlnod fizikailag a kurblihoz. érted.

coord 2012.04.19. 13:31:53

@ColT: Különben is, aki nem bír letekerni egy ablakot, az mit akar még az élettől. Szerintem egyáltalán nem gáz a kurbli. Sőt.
Csak hát az ótós újságírásban nagyrészt úgy jelenik meg, hogy hú de gáz, kurbli.

Rocko- 2012.04.19. 13:32:35

@ColT: megnézem hogyan csinálnak éles helyzetben kikerülési manővert egy kézzel. :)

butschq 2012.04.19. 13:35:20

@Rocko-: ez ilyen ahányan vagyunk dolog, mert én nem szeretem ha hátul le van húzva. Ott süvít meg minden, inkább az első kettőt szoktam lehúzni. Olyankor még kicsit olyan érzésem is van, mintha motoroznék (a pofába fújás:D )

Rocko- 2012.04.19. 13:40:00

@butschq: miután az elmúlt két nyáron eléhgé érzékeny lettem rá, így nem igazán szeretem ha süvít a szél.
jobban örülnék a klímának. ha vóna.

butschq 2012.04.19. 13:44:25

@Rocko-: a klíma nekem is jó lenne, azt nagy butaság volt anno nem megrendelni...
na majd a sajátomban:)

DOKKOLÓ 2012.04.19. 13:47:48

Világ legjellegtelenebb autója ez a Fabia, még egy 2-es Swiftbe is több stílus szorult..

járási batman 2012.04.19. 14:07:55

Rocko!

Bevásárló kocsinál komolyabbal sztem ne vezess:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 14:09:10

@Rocko-: Hát, evvan. Ez már mindenki maga baja, de mondjuk aki sűrű forgalomban (amikor oda kell figyelni) tekergeti az ablakot, az is hülye.

Tényleg, vaze, hogyan lehetett létezni a Ladás időszakban, amikor nem is volt elektromos ablak? :D

papa33 2012.04.19. 14:10:35

Akinek kevés a pénze és viszonylag normálisat akar ezzel nem jár rosszul. Azért az a kalaptartó-kesztyűtartó az fillérb. T VW.

Sokan fröcsögnek csak a bömös az autó, nem baj ám hogy tizen-huszonéves fos. (Akkor az is fosvágen.)

Megint kérdem: a németeknek mért volt jó a Dacia?

Anno a Trabit nem szidták azért mert nem megy, aki tudta erről hogy 1,2-es, az ezt se szidja. Mit vár tőle? Városban, országúton kímélve elmegy 5 és féálből, ezt nem biztos hogy egy 2000-res gép tudja, a benzin meg nemsoká 500 lesz. Ja igaz, akinek nem számít a pénz... én senkinek sem mondom hogy a V8 Ódit erre cserékje le...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 14:18:16

@papa33: Meg a 2 lityis gépekkel is megvágnak, ha 120-szal mész közúton, ezzel is csak 90 a megengedett... Pályára is épphogy nem felel meg, de pl. én szinte egyáltalán nem megyek autópályán.

papa33 2012.04.19. 14:25:48

A szavazáshoz nem lehetett hozzászólni: már 4. autónkon, immár 3-an vezetjük, egyszer beállítottuk és sosem kellett a tükröt, szóval a motoros és fűtött (ez sosem kellett) tükör, pláne beépített indexel, esetleg állandóan behajlóan tök felesleges.
Mint ahogy a motoros ablak is. Mivel nem volt, idegen autóban szokatlan és baromi utálatos, hogy megállok, az első a motor le, kulcs ki. Utána vissza az egész, mert az ablak lentmaradt... mert a motorok megvannak, a kp zár is, de hogy bezáráskor felmenjen, az ritka.
Meg ugyanúgy kell lesni, meddig ment le, mert soxor csak kicsit kellene lehúzni. Sosem tartottam veszélyesnek a kézit, amellett kiélezett helyzetben nem kurblizok és gombot sem nyomnám.

A klímát, hosszabb utakra, nélkülözhetetlennek tartom, és kívánom mindenkinek, legyen, amikor kint 40 bent 70 fok van, a szemből jövőnek is...
Persze utólag derül ki, hogy bírja-e valaki, sokszor évek múlva hozza meg gyümölcsét.

Mindez a fapadról jutott eszembe.

2012.04.19. 14:27:09

@anyahajókabinajtóhajtogató:
Szerinted honnan tudom? Mivel nincs forgalomba helyezve, csak belterületi rendszám volt rajta, amivel nem lehet elhagyni a reptér területét, tehát a legnagyobb távolság, amit egyszerre megtett, az a két terninál közötti 3 km. A reptér területének 80%-át egy sima Malévos autó nem is használhatja, tudnád, ha egyszer is lettél volna bent.
A lökhárítók meg azért olyanok, mert a Malév járműosztály kendácsolja össze a havi koccanások után. Nekem 6 év alatt 4 autót sikerült megtörni, volt, hogy derékszögben oldalról nekem jött az előteres Transporter. Visszakaptuk az autót. Tehetséges kollégám nekiment a falnak a Fabia pickup-al, kiszakadt a motor és a váltó, visszakaptuk. Ugyanilyenből alul (!) kiszakadt az ülés, visszakaptuk. Hóban pörgés, esőben rali a skanzen melletti kiserdőben, esetleg végsebességpróba a 31R pálya melletti szervizúton. Gazda nélkül, aki kapja marja alapon.

Dixhorn 2012.04.19. 14:29:40

@ColT: Én a haverom 1,2 -es VW szarával is jártam ki osztrákba. 170-et elvitte és viszonylag halkan,pedig a piros mellett állt már a mutató. Nem egy erőgép az tuti. Szerintem a kis motorokkal csak egy baj van, hogy befosnak a klíma alatt és még előzni is kínkeserves. Amúgy meg éppen ezzel is lehet 130-140-el simán menni. Semmi baja nem lesz. De nem erre találták ki az biztos.
Én is bevállalnám ha úgy lenne,pedig sokat megyek.

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.04.19. 14:40:07

@VAG.: Ja hát akkor mondd azt, hogy konkrétan te amortizáltad le ezt az autót. Nem? Ha nem akkor honnan tudod pontosan a történetét ennek a konkrét autónak?

kitiltott, de seráfütty 2012.04.19. 14:52:12

Félig off, de három hete, mikor leszállt Dublinban a gépem, a kifutón guruláskor feltűnt nem is egy Malév gép oldalt kipakolgatva. Pedig arról volt szó, hogy nem Dublin, hanem Shannon reptér és hogy onnan is már több hete visszarepítették őket az amcsi bérbeadónak. Ennek ellenére ott álltak, teljes harci díszben, Malév festéssel a hangár előtt.

papa33 2012.04.19. 14:57:35

ŐŐőőőőőő a reptéren a repcsinek ugye nem illik nekimenni?, mert van nagyobb autó is, pl tanker, vontató, a futómű meg a szárny érzékeny,
ezekre is vigyáztak?

Mellesleg sajnálom a Malévet. Vagy nem is tudjuk az igaz történetet.

2012.04.19. 15:39:22

@anyahajókabinajtóhajtogató:

Feladom. Vegyél egy ilyet, jól jársz.

2012.04.19. 15:41:14

@papa33:

Rendszeres a ground damage. Üzemanyagos kocsi, lépcső, földi áramforrás, poggyászrakodó szalag, utashíd, minden játszik.

- Szerzet - 2012.04.19. 16:28:59

A négyszelepes döglött madár, ez az alaptíus meg alul nyomatékos a hengerenkénti két szeleppel. Sokkal jobb vezetni, élénkebb autó. Meglepő, de így van.

valerossi46 2012.04.19. 16:55:06

legalább már tudom, hogy a HTP ezt jelenit-High Torque Performance:)

biztos jó vétel ez a Fabia, de én inkább vennék egy F Astrát vagy egy II-es Golfot negyed ennyiért.

KKZZ 2012.04.19. 16:56:22

@Knorbi: Az lehet, hogy igényesebb lett, csak nekem nagyon nem tetszik. A Fabia formai változásairól ne is beszéljünk, de az Octavia sem jön be evvel az új, felhúzott lámpákkal.
Nem vagyunk egyformák. :-)

Index Elek 2012.04.19. 18:26:56

Amennyire szép kisautó dizájn volt a régi kockaszemű Fabia, annyira undorító az új. A legrosszabb Mini koppintás, szánalmas és undorítóan aránytalan formaterv, nem méltó a Skodához.

Ennél jobban már csak az igen harmónikus Octavia formatervet vágták haza a cicaszemű fényszóróval. Iszonyat. Szerencsére a "bumerángos" hátsó lámpát nem nyírták ki, hátulról még mindig jó látvány.

zsolti_ 2012.04.19. 19:06:39

Ilyen felszereltséggel max a 2-300k körüli autók között nézelődnék, de lassan már ott is jobb a választék. Szal nagyon nem kéne ez a full fapad verzió. Tudom h azon az árszinten sokkal öregebb autókat árulnak, de kb akkor volt még elterjedt ez a fapad mánia.
Többen írtak három cuccot is az autóba ami kell/nem kell. Egyel régebbi autómba nem volt klíma, elektromos ablak és elektromos tükör se. A mostaniba van mindhárom és már nem igazán vennék olyan autót amelyikbe bármelyik is hiányzik. 1 milla alatt-körül is rengeteg eladó autó van, amikbe ezek benne vannak, szal manapság már nem egy nagy cucc, így nem csoda ha megköveteli őket az ember.
Kíváncsi vagyok mennyiért fognak ezek elmenni. Lehet alkatrésznek többet érnének.....

andand 2012.04.19. 19:17:56

Bal hátsó ablakot simán tekergetem anélkül, hogy odanézzek. A jobb oldalikkal már gondjaim vannak, nem elég hosszú a kezem. :)

Kényelmes az elektromos ablak, de nem nélkülözhetetlen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 19:31:12

@zsolti_: Ja, csak a 2-300k-s autóknak nem a felszereltség a legnagyobb baja, hanem hogy szét vannak hajtva, és rohadva...

zsolti_ 2012.04.19. 19:39:48

@ColT: Jogos, csak nekem azon korból származó autók jutottak eszembe róla. Kb az első swift ugrott be elsőként, aminek asszem a fapad verziójába még kalaptartó se volt. Most megnézegettem hahun az ilyesmi fabiakat és hát nah mind1. Rakásban pl nincs zárható kesztyűtartó se(!!!). Erről meg pl a trabant ugrott be nekem és nem egy 4 éves autó. :D
Tehát én pénzt ezekért nem igen adnék, de hát akinek kell vigye. Mondjuk látszik, hogy 4-5 évesen 1 millától indulnak a fabiak. Így céges gépnek lehet megfelel, de privát használatra azért legyen már kissé jobb szerintem manapság.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 19:45:27

@zsolti_: Szerinted... Akinek meg nincs autója, az szerintem örömmel venne egy ilyet, mert a BKV-nál még így is jobb. És inkább egy 4 éves fapad verda, mint egy 10x éves extrázott - a 4 évesnek hosszabb a várható élettartama.
Különben az én autómban sem zárható a kesztyűtartó, de sok érteme amúgy sem lenne, mert ha már az autót feltörték, akkor a kesztyűtartó fedelét letépni 0 erőfeszítés :D

zsolti_ 2012.04.19. 20:00:32

@ColT: Jah, csak amíg nem törik fel, addig nem látják mi van benne és ha tárva nyitva lenne lehet, hogy nagyobb vonzerő lenne a tolvajok számára. Az meg nem állapot, hogy minden kiszállásnál fullra kiürítem az autót.
Persze, hogy jobb, mint a tömegközlekedés, de azonos áron, akár 1-2 évvel öregebb, de jobb felszereltségű autókat lehet kapni. Ott meg 1-2 év nem sokat számít már. Nah de a másik dolog, hogy valaki ezt újonnan vette. Most komolyan, akik ezt vették azokat sztem nem pont az a pár, de nagyon hasznos "extra" ára választotta el a tömegközlekedéstől. Szal őket se nagyon értem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 20:02:51

@zsolti_: Nemtom, nekem semmi gondom az ilyen felszereltséggel, reális áron.
Az én kocsimban amúgy is csak a papírok vannak a kesztyűtartóban, szóval semmi érték...

Ha me be van csukva a nem zárható kesztyűtartó fedele, az sem látszik, ami abban van...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 20:22:00

@zsolti_: Ja, hogy arra gondolsz, hogy fedele sincs a kesztyűtartónak? Az tényleg gáz, de azzal is együtt lehet élni.
Nem mindenki úgy használja az autót, ahogy te, szóval van, akinek az is megfelel.

valerossi46 2012.04.19. 21:39:45

@ColT: ez nem igaz. pár éve egyik ismerősömnek kerestem autót 3-500 ezerért és olyan szép állapotú Feliciákra, Corollákra és Astrákra találtunk, hogy nem nehéz volt választani.
az hogy meg van karcolva, horpadva, kifakult, itt-ott kicsit rozsdás nem akkora probléma.
ha belegondolsz fél milláért kaphatsz olyan autót ami semmivel nem tud kevesebbet mint ez a Fabia, amit legjobb esetben is egymillióért árulnának. aki ebben a árkategóriában keres autót annak ez az összeg sokat számít.
egy dolog van ami a Fabia mellett szól, az a biztonság.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.19. 22:17:28

@valerossi46: Hát, akkor mákotok volt. VAgy csak jónak látszottak.
Az én autómban sem látszott, hogy halott a diffi, amikor megvettem...

A Fabia mellett meg az szól, hogy ha nem törték össze, akkor sokáig fog rohadni. A 300 ezres autók meg valahol már rohadnak.
Nem arról van szó, 300-ért autót venni kompromisszum mindenképp, semmi gond, de 1M körül ha lehet választani, akkor minél fiatalabb, nem baj, ha fapados, mert annál kevesebb dolog fog benne elromlani -> ugyanakkor még sokáig autó lesz, hosszú távra gondolkodva meg az a fontos.
Persze az átlagos "két év alatt szétb*om, aztán veszek másikat" hozzáálláshoz ez nem passzol.

Knorbi 2012.04.20. 07:58:07

@KKZZ: A Fabiát értem az tényleg nem lett túl szép meg olyan magas is.Vagy ha azt mondod hogy nem tetszik a Jetta vagy a Honda Civic azt megértem!
De az Octavia nem változott olyan nagyot,kicsit másak a lámpák aztán ennyi szerintem ennyi belefér.Nem mondom hogy nagyon szépek de nem is vészes.
Kicsit nézegesd még hátha megbékélsz vele :)))
Szerintem még így is talán a leghagyományosabb kinézetű autó.Lassan az összes márkánál csak agyondesignolt autók lesznek.

- Szerzet - 2012.04.20. 16:46:49

Na szóval, ha ilyen 1.2-es Fabiát láttok, akkor a gyengébbiket kell megvenni. Az olyan, hogy alapjáraton leugrasz a kuplungról és megnyikkan a gumi.

A 12 szelepes változat meg hiába 10 lóerővel erősebb, nem tudsz olyan finoman kuplungolni, hogy alapjáratról ne fulladjon le. Városban megőrülsz vele, a dugóban pörgetni kell, hogy előrébb araszolj vele három métert. Katasztrófa. Az így összehozott városi fogyasztásról nem beszélve.

Sajnos kombiból csak négyszelepes van, bár sohase cseréltük volna le!

Onnan lehet felismerni, hogy a négyszelepesen a HTP (HiábaTaPosod) felirat P betűje piros. Keeüld el!

A sima 1.2 6V viszont takarékos és erős, ezt tök komolyan mondom.

A Skoda által fejlesztett motor a kategóriájában "Az Év Motorja" volt, aztán a VW fejlesztett rá egy négyszelepes hengerfejet.

Kiegyenlítő tengely mindkettőben van, szóval a rezgés elhanyagolható, a hangja olyan háromhengeres purrogós, más gond nincs vele. A gyári katalógus szerint a vezérműlánc élettartama megegyezik a motoréval. Bármit is jelentsen ez.

Isgyu 2012.04.20. 22:33:45

Gyújtótrafók szeretnék még elszállni a kis 3 hengeresnél :)

Aztán idézek még a három hengeres bajaira innen a TC-ből :D

"Ha már... a skodánál az 1,4-ek gyűrű cseréjét( vajpuha gyűrű ezért eszegeti az olajat) és az 1,2-ek láncfeszítő (átugró vezérlés)cseréjét sem csinálták maguktól. És persze a mai napig mélyen hallgatnak az egészről..
AZQ motorkódos 1.2 12V, hogy a gyári lánc-szettel át tud ugrani a vezérlés. Nem kaszabol össze semmit, csak ugrál az alapjárat (500-1200 közt), és nincs benne erő. A pótalkatrész-szetten már módosítottak, azzal ez nem fordul elő. Céges szinten használunk kb. 50 darabot, és az állomány felénél már megtörtént a probléma.

...ugyanez volt az 1.2-es HTP motorokkal... ha a trafó miatt, vagy a kifogyó üzemanyag miatt berángatott a motor, akkor átugrott a vezérlés... rendbe is tett mindent odabenn... csöndben kicseréltek párat aztán kussoltak..."

papa33 2012.04.21. 00:09:18

4 hengeresnél, legyen akár Golf is elszáll a trafó.Meg a Renaulton.

Túl jó dolgunk van, tizenéve a fapad Favoit Felicia is jó volt.

voroseltolodas 2012.12.11. 21:31:20

" kövér gázzal útjára indítom a négy férfiemberrel terhelt bódét."
P-s rendszámmal négyen....?
süti beállítások módosítása