HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Nagy navit bomba áron?

2012.05.03. 06:35 Tcomment

Címkék: navigáció wayteq

A legviccesebb a Windows. Ebbe a csapdába az Exporer ikonra kattintva sétálhat be az ember. A készülék ekkor figyelmeztetőleg megkérdi, hogy tényleg akarod-e. Ha igennel felesz, az évszázad rejtélyét kell megfejtened.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

136 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr474485631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dm43 2012.05.03. 07:22:38

Csak azt nem értem, hogy a már egy éve forgalomban levő gépről miért kell blogot írni. Vagy ilyen rosszul megy a Wayteq-nek és ez a fizetett reklám helye?

Kegyetlen 2012.05.03. 07:41:57

Igo van rajta nálam, kiváló kis kütyü. Ár-értékben pláne.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.03. 07:50:20

Samsung galaxy Note 5.3 colos okos telefon ,miről beszélünk kb 6000 féle navigácios softwert lehet lehet rátenni,a Sygic is olcsóbb mint ezen!de a legjobban a 7 colos tábagépen látszik minde,és az még nem túl nagy.ja és a telók ,táblagépek mindent tudnak.tényleg nem értem hogy egy Galaxy Note mellé kivesz navit???a processzer kb 5ször komolyabb.

GregDzsi 2012.05.03. 07:55:44

Jóatyámnak vettem csaknem ilyet (- BT), a nagyképernyő és a Windows miatt. Előbbi azért, mert 60 évesen az ember hajlamos rövidlátni, utóbbi azért, mert szépen törögethető:) Szebben mondva: ezt a vasat meg lehet venni navi szoftver nélkül még nem kicsit olcsóbban - aztán felrakni rá azt (azokat), amihez kedved van, amit megvettél, vagy amit letorrenteztél. Navitelt túrázni, iGo-t autózni. ÉS VAN RAJTA TETRISZ ÉS REVERSI IS!:)

JMC 2012.05.03. 07:56:03

Saját részről az SGSII 4.3 collján is bőven elférek. Egyetlen hiba, hogy mindig akkor hív föl valaki, amikor az utolsó 500 méterhez érek, ahol már tényleg kellene a navi.

Egyébként nem rossz kütyü, én az x950-et használtam IGO-val, soha nem volt vele gondom.

Bugát 2012.05.03. 07:58:17

"Akinek még ma sincs Megyeri-hídja az Igóján, tudja ezt."

Hát igen, naponta jelenek meg és tűnnek el hidak a Dunán, lépést kell tartani! :)

abc 2012.05.03. 07:59:56

@Gyurma73: lehet nincs 170 ezre egy navira, és azért nem vesz Note-t?
Vannak akinek nincs szüksége csoda okos telefonra, csak telefonálnak telefonnal, ha meg navi kell akkor vesznek egyet 30 000 ért.

GregDzsi 2012.05.03. 08:01:52

@Gyurma73: senki. A célközönség itt éppen azok, akik nem hajlandók számukra teljesen feleslegesen pénzeket áldozni egy okostelóra, tabletre. Mondjuk ha lenne egy kis fuvarozócégem, a sofőrök kapnának egy Nokia 3210-et (:-)), a kocsikba be beba$znék egy ilyet (-BT, -WiFi). Vasárban 15K-ért letudva a feladat - mobilnet nélkül.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.03. 08:24:38

@abc: 130 ért már van.abban van kamera,teló,navi,skype,internet,kihangosító,stb stb ha ezeket mind külön megveszed többe jössz ki.plussz elég egy dolgot magaddal.vinni.

EuG 2012.05.03. 08:25:25

Van egy apró tévedés a cikkben. A legtöbb legális iGO verzióhoz jár ingyen térképfrissítés Magyarországhoz. Akinek meg lopott van, ugye ne panaszkodjon...

velizar 2012.05.03. 08:52:19

@EuG: van ott több is... eszméletlen idegesítő és félrevezető, hogy a cikkben néhány helyen minden következetesség nélkül van használva a Wayteq és a Sygic. egy másik, hogy a készülék nem idei modell, hanem tavalyi. ugyan sehol sem írták róla, hogy idei lenne, ellenben az összehasonlításoknál ki van hangsúlyozva, hogy a másik fél az bizony már elfújta a gyertyát a szülinapi tortán. az IGO-s témához annyit, hogy PNA-kra az NNG vagy built-in adja az IGO-t vagy sehogy. már csak emiatt is célszerűbb lett volna Sygicet használó készülékekkel összehasonlítani, mert így a "hibalista" (és vele sajnos az írás) túlnyomó részét a két navigációs szoftver közötti eltérések ecsetelése tette ki, a másik részét pedig az opera felhasználói feltételeinek elfogadására szolgáló gomb képernyőről történő lelógása.

effendi79 2012.05.03. 09:01:12

Nekem ugyanilyen kütyüm van egy éve (-bt), friss igoval és szintén komáromnak vitt,Dunaszerdahely felé, bárhogy terveztem (rövid v gyors).

effendi79 2012.05.03. 09:02:21

Plusz adalék még, hogy eladtunk már az elmúlt egy évben vagy 10 ilyet, és egyikkel sem volt még gond. Kínai kütyünél ez is fontos szempont. :-)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.05.03. 09:13:35

Az alapvető hiba a cikkel az, hogy sikerült az almát a körtével összehasonlítani, nem az eszközöket, hanem a szoftvert, remekül.

Ilyen eszközöm van, már a második GPS-em, és igazából ha IGO van rajta, akkor tökéletes amire kell. Gyors, memória is elég benne bőven, a windowst meg igazából lesz@rom, csak egy extra, én el nem indítom semmi pénzért.

Többieknek meg annyi, hogy telefont kösz nem fogok navinak használni, pici, lemerül, körülményes böködni, ennek a kijelzőjét meg az ujjaimmal is tökéletesen tudom.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.05.03. 09:16:26

Peppa malacot utaljuk, nalunk Noddy es Uki a nyero!

antimason (törölt) 2012.05.03. 09:16:27

Még nincs kapacitív kijelzős PNA, ezért az plusz dolog, hogy ehhez adnak ceruzát.
Érdekesség viszont, hogy már hoztak ki Androidos PNA-t is.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.05.03. 09:17:17

Egyebkent meg Garmin a legjobb!

Gere-raser 2012.05.03. 09:24:36

A transzmitterhez be kell dugni a töltő kábelt, különben egyik rádió sem tudja befogni a jelet.

traxx 2012.05.03. 09:40:24

Anno Androidra letöltöttem a Sygic-et, mert ki akartam próbálni. 3 kilométer alatt csinált annyi hibát, amit az igo egy év használat alatt. Le is töröltem a fenébe.

A kütyükkel kapcsolatban: Azon csodálkozom, hogy azekben a kütyükben nagy dolognak számít az 500 Mhz-es proci, a telefonokba meg simán beletesznek többmagosakat is akár. Tudom az ár a legfontosabb, de nem hiszem, hogy nem lehet továbblépni kicsit...

dr. Tonyk 2012.05.03. 09:42:48

Miért nem olyan írta a cikket, aki egy kicsit is ért hozzá?

Con_Sole 2012.05.03. 09:52:39

Nekem hasonlo márkátlan kínai kütyüm van, este konyvet olvasok rajta, nappal navigál, ha meg nem kell navigálni a gyerekek moziznak rajta. Egy baja van, ha motoron használom nem túl fényes a kijelzője. Mondjuk azt aláírom, hogy a nagyinak problémája lehet vele, de neki a telefonálással is problémái vannak... Ja és be lehet állítani, hogy egyből a navi szoftware-t inditsa és akkor nem zavarnak meg a mindenféle ikonok meg betűk.

É2I 2012.05.03. 10:01:19

@traxx: Ebben is két magos van, plusz egy grafikai mag. (Jobban mondva az x950-ben)

@effendi79: Én X920-t vettem, az első úton meghibásodott, cserélték X950-re. Ő megy lassan két éve.

A windows témához meg csak annyit, hogy nagyon ki van herélve, jó formán semmire sem jó.

Igot-t használok én is és azt figyeltem meg, hogy ha a belső memóriából fut, akkor nem talál műhódot.
Illetve még annyit, hogy nagyon nincs alá semmi plusz program, 1-2 hekkelt cucc (lábremegés terhe mellett, hogy nem-e csinálsz belőle féltéglát) és más semmi.

ratsche (törölt) 2012.05.03. 10:02:11

Stylus 2012-ben -> facepalm
(már 10 éve is rémálom volt egy ilyen szarral böködni a kijelzôt)
Tiszta szerencse, hogy a térképanyagot nem lyukkártyán vagy mágnesszalagon adják hozzá.

t.o.d. 2012.05.03. 10:07:16

Esetleg ha kipróbálnád iGo8-cal ezt a készüléket... Nekem minden eddigi ilyen kütyüt ver. Az FM-transzmittere szuper, VW-ben tökéletes. Az egyetlen negatívum, hogy a navit nem lehet kilépés nélkül ikonra zárni, hogy zenét lehessen cserélni a lejátszóban, így jó nagy playlistet kell beemelni, ha navigálni is akarunk vele. De én szeretem, még decemberben vettem szoftver nélkül 25 ezerért az ED-ban.

TurboRudi 2012.05.03. 10:09:24

én mondjuk másfajta állat vagyok, van 2 winmo smartfónom, meg 2 android. Természetesen mindegyiken navival. Azonban a legnagyobb boltot tavaly csináltam: vettem szarér-hugyér egy asus v636n-t, ami egy winmo pda wifi-vel, bt-al és minden lehetőséggel, ami egy normál 6.0 winmoval lehetséges. plusz kimondottan navira van tervezve kihajtaható gps antennával, 4 allású d-paddal, előoldali hangszóróval. a neten mindenki talál felhasználóbarát-árú igo8-at, meg friss térképeket hozzá... igaz csak qvga kijelzős, az viszont elég nagy és az 500-as proci vidáman megbirkózik vele. Az egész nem volt 10e pengő.

RaveAcE 2012.05.03. 10:15:05

x960bt-m van igo8-al majd' egy éve és meg is vagyok vele elégedve. Csak halkan súgom meg, hogy a 2 magos proci valójában egymagos. A második mag a GPS.

Jobban tudnék örülni neki, ha lenne rajta wifi meg böngésző.

Ica a fekete cica 2012.05.03. 10:21:02

Nem értem.

Nekem egy 12ezres 4,3-as rezisztiv kijelzős CNS globe-om van, de ceruza csak akkor kell ha bemegyek a windózba marhulni (ami nem azért van benne, hogy Marisnéni azon szerkesszen xls-t hanem mert azon futnak a naviprogramok, és amig nem volt egy ikonnal elérhető a navikban, addig is előhozták az ügyesek akik ezzel szeretnek szórakozni), a navigáláshoz kényelmesen elég ujjal bökdösni a gépet. Persze igo van rajta, és a Megyeri hidon más soksok honappal ezelőtt átküldött ha arra volt dolgom.

Egyébként meg megy a zene menet közben fmtransimtterrel a nemgyári lejátszóval, megy a könyvolvasás a nemgyári readerrel (aki nem ismeri, Allreader, krvajó könyvolvasó CE6-ra) meg a videózás a nemgyári videolejátszóval mindez a saját testreszabott menürendszerből inditva.

Na ezért kell az a windows elérés.

Ica a fekete cica 2012.05.03. 10:23:07

Nem értem.

Nekem egy 12ezres 4,3-as rezisztiv kijelzős CNS globe-om van, de ceruza csak akkor kell ha bemegyek a windózba marhulni (ami nem azért van benne, hogy Marisnéni azon szerkesszen xls-t hanem mert azon futnak a naviprogramok, és amig nem volt egy ikonnal elérhető a navikban, addig is előhozták az ügyesek akik ezzel szeretnek szórakozni), a navigáláshoz kényelmesen elég ujjal bökdösni a gépet. Persze igo van rajta, és a Megyeri hidon más soksok honappal ezelőtt átküldött ha arra volt dolgom.

Egyébként meg megy a zene menet közben fmtransimtterrel a nemgyári lejátszóval, megy a könyvolvasás a nemgyári readerrel (aki nem ismeri, Allreader, krvajó könyvolvasó CE6-ra) meg a videózás a nemgyári videolejátszóval mindez a saját testreszabott menürendszerből inditva.

Na ezért kell az a windows elérés.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.03. 10:24:36

" mert a micro-USB az új divat, pedig egy tucat drótom passzolna a másikhoz."

$2 alatt van egy mini USB-micro USB átalakító a Dealextreme-n :)

Amúgy a Nokia ingyenes navigációit kihagyta a postíró. Nekem nagyon bevált, én is ritkán használom, de akkor legalább kéznél van. Ki tudom kötni egy 3,5mm-es jackkel a telót az autórádióra, és szépen navigál.

Gere-raser 2012.05.03. 10:26:45

@t.o.d.: Igo-Primo-n nekem van olyan skinem amivel a Primo felületen lehet transzmittert ki be kapcsolgatni, zenejelátszót kezelni vagy akár a bluetooth-ot kezelni.

Ica a fekete cica 2012.05.03. 10:29:12

@t.o.d.: tegyél fel pl Riks skint az igora és lesz ikon "letenni tálcára" vagy simán beállithatod az igon belül gyorsgombra a lejátszót.

Elijah_Baley 2012.05.03. 10:30:46

nekem is ilyenem van,csak brútusz meg fm nélkül, sygic lite navival, ennyi pénzért teljesen jó, a kütyü magában ezerszer szebben van megcsinálva mint a többi 500mhz/2gb core6-os kínai navi. pár ország helyhiány miatt lett kihagyva, a gyártó oldaláról igény szerint letölthetők.

t.o.d. 2012.05.03. 10:38:43

@Gere-raser: @Ica a fekete cica: köszönöm szépen, keresek. Ezt letöltöm, és rátelepítem az iGora? Bocs, de user vagyok... :-)

PepeXVI 2012.05.03. 10:46:47

Háhá, a szalagcím miatt olvastam el a cikket. Egyszer nálam is volt kölcsönben egy WayTeq navi, és én is beléptem a Windózba... :)

Szégyen nem szégyen, leültem a WC-re és elkezdtem kipróbálni mi mit csinál. Én is megtaláltam a GPS ikont, és volt nagy boldogság mikor visszatért normál üzemmódba! :D

Lehet, hogy nem olyan szép a grafikája, de azért örülök, hogy végülis Garmin navit használhatok, mert sokkal egyszerűbb és logikusabb mint a WayTeq. Dehát az összehasonlítás almát a körtével...

Neurotoxin 2012.05.03. 10:52:37

Nem a reklám helye, de aki kicsit is ért hozzá, az tudja, hogy a WinCE ideje lejárt, jönnek az androidos PNA-k(a kínaiak most kezdenek áttérni rá), kapacitív kijelzővel, az első képviselő a WayteQ xTAB-50 GPS wayteq.hu/hu/xtab50gps . Létezik még a CNS silverből is androidos prototípus, hasonló specifikációval.

Igaz még nincs androidos iGo forgalomban (csak az autógyártóknak van hivatalosan), de ami késik...

TurboRudi 2012.05.03. 10:54:56

én mondjuk másfajta állat vagyok, van 2 winmo smartfónom, meg 2 android. Természetesen mindegyiken navival. Azonban a legnagyobb boltot tavaly csináltam: vettem szarér-hugyér egy asus v636n-t, ami egy winmo pda wifi-vel, bt-al és minden lehetőséggel, ami egy normál 6.0 winmoval lehetséges. plusz kimondottan navira van tervezve kihajtaható gps antennával, 4 allású d-paddal, előoldali hangszóróval. a neten mindenki talál felhasználóbarát-árú igo8-at, meg friss térképeket hozzá... igaz csak qvga kijelzős, az viszont elég nagy és az 500-as proci vidáman megbirkózik vele. Az egész nem volt 10e pengő.

xpedient 2012.05.03. 11:20:16

Szerintem ezeknek a készülékeknek már nincs létjogosultsága. Most aki olcsó navit akar, az vesz 10e Ft körüli összegért vmi kis gagyit. Navigálni azzal is lehet. Akinek meg több kell, és rááldoz 30e Ft körüli összeget, az már sokkal jobb készüléket is kap ezért a pénzért. Ott vannak az olcsó kinai Androidos tabletek, amik nagyon sokat tudnak. Pl. amit én láttam, azon kapacitiv kijelző volt, 1,2 Ghz-es processzora, 16 Gbyte háttértára. Mindent szupergyorsan futtat, akár FullHD filmet is lejátszik, navigációs szoftvert meg olyat teszel rá amilyet akarsz. Én csak IGO-t szoktam, mert sztem az a legjobb. És létezik Androidos verziója már régóta. Ja és nem volt még 30e Ft sem az ára. És léteznek nem sokkal drágábban 7"-os vagy még ennél is nagyobb modellek. A minőségükkel sem volt még gond, amiket én láttam.

velizar 2012.05.03. 11:22:07

@t.o.d.: nem tudja. ha akarná sem. az nng az igo-t a pna készülékekhez közvetlenül a gyártóknak adja el, kereskedelmi forgalomba nem kerül. ennek megvan az az előnye, hogy amihez igo-t adnak, azon garantáltan működni is fog, a hátránya viszont az, hogy amihez nem adnak, azon használni nem legális. azt meg már ne várjuk el, hogy kalózszoftverről írjanak cikket, ez nem az a hely, ahol az ilyen elférne.

foldinge 2012.05.03. 11:55:40

Szerintem a legdurvább az egészben a mutatóujjon a köröm volt. Ilyet csak kamionosokon látni. Köszi egy élmény volt.

conmorientes 2012.05.03. 12:10:05

@foldinge:

Basszus, éppen megelőztél !!!
Annyit tennék hozzá, hogy pengetésre ez az egy újj az ami nem alkalmas, rendes kínai férfiak pedig általam nem ismert okból a kisujjukon hagyják megnőni a körmöt.

Az se gusztusos, de ez mindent visz. Egyszer már a 125-ös kampányban közzétett kép miatt voltam oly bátor Papp főszerkesztő urat kutyázni, akkor egészségügyi okokból visszakoztam, de erre most egyenlőre NEM TALÁLOK MENTSÉGET !!!

Hó apó 2012.05.03. 12:44:45

A cikk nyomokban direktreklámot is tartalmaz.
Sőt, csak azt tartalmaz.

MaCS_70 2012.05.03. 12:46:58

@xpedient:

Halihó!

Azt azért ne feledd, hogy a PNA-knak jóval komolyabb GPS-vevőjük van, mint a tableteknek!

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.05.03. 12:49:29

@ColT:

Halihó!

A kedves cikkíró (talán ismételten, egyszer már volt erről szó) megfeledkezik arról (nem is tud róla), hogy a micro USB nem divat, hanem egységesen elfogadott formátum. Ráadásul okkal. A mini USB-nél sérülés esetén ugyanis az aljzat sérül, a micronál pedig a kábelvégi dugasz.

Üdv: MaCS

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.05.03. 12:52:07

@xpedient: azok a 30 ezres kínai tabletek mindenre jók persze, csak igazából SEMMIRE sem.
Netezni szar, rossz a kijelző. Akksijuk ótvar. Lassúak. GPS vevőjük egy fos, navigációra nem jók.

c3as84 2012.05.03. 12:57:18

Nem tudom milyen volt a Sygic régen, de most nem rossz (ez igazából nem is dicséret, de nem is savazás - én még nem találtam olyan navi szoftvert ami maradéktalanul tetszett). Eddig egyszer okozott kellemetlenséget, mikor nem arra mentem ki Budapestről amerre mondta és újratervezés helyett még akkor is vissza akart fordítani amikor már elhagytam a várost.

Ndrive-ot használtam régen, de mikor le kellett cserélnem a telefont elvesztek a megvásárolt térképek, amiket nem adtak vissza (a licenc a készülékhez volt, nem az account-hoz). Ez érzékenyen érintett, és bár az új verzió már okosabb, azért sem vettem meg.

Amúgy egy 4"-os kijelzős telefonom van, míg a családban vagy egy uilyen Wayteq, de nekem nem hiányzik a plusz kijelző felület, boldogan megvagyok így is :)

antimason (törölt) 2012.05.03. 13:09:42

ratsche: Azt fogtad, hogy érintőkijelzős?
A cerka csak plusz lehetőség.

ratsche (törölt) 2012.05.03. 13:17:20

@antimason: Stylus-szal mi más lehetne, mint érintôkijelzôs?
Nagyon ravasz vagy, Sherlock.

MAC-Ka 2012.05.03. 13:22:29

Szórakoztató cikk, még szórakoztatóbb kommentekkel :D
Szokás szerint mindenki a maga lovát dícséri :)
Van garminos vonal, androidos okostelefonos vonal, tabletes 7"-10" ;) vonal, windows és stylus fujolás :)

Amúgy az eszköz teljesen korrekt, amire való azt tudja, olyan navit teszel rá amit akarsz (akár többet is :) )
Mindenki azt használ ami neki tetszik.
Aki 7-10" tabletet tesz ki az autó ablakába navigálni, tegye, aki 5" telefonnal a fülén akar telefonálni, tegye, aki meg nem esett bele a gyártói marketingbe, hogy ez "okoseszköz" és mindent tud egyszerre (igaz, mindegyiket valamilyen kompromisszummal), az pedig keresse meg az adott feladatra megfelelő eszközt :)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.03. 13:25:28

Ezek az olcsó noname szarok arra készülnek, hogy a júzer majd szed magának ájgót okosba. Aztán vagy megy, vagy nem, vagy sikerül frissíteni, vagy nem. Az a mókás, hogy rengetegen elvárják, hogy ha 20eFt-ért vesznek egy ilyen izét, akkor ott minden tökéletes legyen, az idők végezetéig ingyenes térképekkel. Ez a cikk is ezt erősíti, de jó is egy meztelen Wayteq!
Kövezzetek meg, de maradok a Garminnál. Hamarosan leér a legfrissebb CityNavigator a 2585-ösömre, amit egy darab USB kábel csatlakoztatásával és kb. 3 egérmozdulattal idéztem elő.
A zsebvindózos PNA-szopást tisztelettel meghagyom a műkedvelőknek. :)

Ica a fekete cica 2012.05.03. 13:30:29

@enpera: egy hete hozattam csájnából egy ilyen semmiresejokinaitabletet gps nélküli verzióban 20ért 1gb rammal 8GB beépitett memóval, mali400 gpu-val 1200MHz-es procival kapacitiv 5pontos multitacsos kijelzővel és köszönöm kérdésed, primán lehet vele nezetni, akadás nélkül játssza a fullHD filmet, kényelmes rajta olvasni szóval tényleg semmire se jó egy ilyen, tulajdonképpen mindegy, hogy egy 130W-ot vagy egy 6W-ot fogyasztó géppel onlájn egész nap az ember.

Ica a fekete cica 2012.05.03. 13:34:23

@t.o.d.: letöltöd, beteszed az igo(vagy ami a tieden a neve)/content/skin mappába kitömörtés nélkül a .zip-et, az igo beálltásokban a felületnél kiválasztod a skint, kér egy ujrainditást és utána már a skines felület jön be.

2-More 2012.05.03. 13:36:31

Először is, ennek nem kétmagos a procija, hanem egy CPU és egy grafikai segédproci van egymás mellé integrálva. Ezzel együtt is lepkefing a HD változat 800x480as kijelző értelmesen vigye akár a 3Ds IGOt, akár a Sygicet. Ergo jobban jár az ember a nem-HDs 480x272vel, amugy is kocka mindegy mennyit NEM látsz 5 colon. Ami amugy megintcsak nem egy érdemi ugrás a 4,3 colhoz képest. Minden, ami a 3 colostól nagyobb, már teljesen jó navigálni.

Akik a tabra okoskodnak, azt tudom mondani, próbálj meg egy 7 vagy pláne 10 colos tabot elhelyezni a kocsiban, vagy biztosan rögziteni. Van nekem is, és nem arcolni vettem, nem egy élmény vele navigálni, az 5 colos note árán meg azért lehet venni 1-2 ilyen wayteqet, amit arra kell használni, amire való: bedugni a töltőjét fixen, és ha a fekete nyolcasban parkolsz akkor bekúrni a kesztyűtartóba. Főleg, hogy pl a Galaxy csak a saját gyári töltőjével tölt gyorsban, minden mással csak csepptölt, ergo navigálás közben többet merül, mint amennyit a töltő tölt.

A szoftverre: kinlódtam én is ilyen sygiccal, meg amolyannal, de a vége mindig ugyanaz lett: csámpás Igo. Tetszik e vagy se. Ketyeg vagy 50 waytek amit az utóbbi években ilyenolyan embereknek kiszórtam az ismerősi kör és holdudvarában, egy se sygiccal navigál. Miért? Mert az működik. Gyári 8.x akárhányas fel, némi sys.txt buhera, és megy. Persze, aki hetente henkeli frontendekkel, meg ilyen skin, olyan faszomannya, kilépek winCE alá és ott henkelgetek rá VALAMIT, az szopjon is vele, de megint mondom: ez navigálásra való, ennyiért arra amire való, teljesen jó, pont. És mielőtt jönnek a szoftvernácik: nem vagyok egy mélymagyar, de egy hazai navigációs programot fejlesztő cég hogy ennyire kicseszett németesen rugalmatlan legyen, éveken keresztül szó szerint fossa pofán a usereket, és mellette még olyan hülye is legyen, hogy ne használja ki a warezolók nyújtotta esetleges előnyöket, az nekem teljesen ufó. Ha kiadnának mondjuk a szoftvert 5 rongyért, hogy nesze paraszt, nuku support edition és csak magyar térkép, nem megvennék sokan? És 30ért úgy, hogy csak PDAra lehet telepiteni, meg jólcsengő német nevek alatt futott, kinai kőbaltákhoz adva licencelten, 50-80-100 ezerért, ki a jóisten veszi meg? Ja hogy külföldön igen, a hazai pályán meg csak muszájból, meg olcsó a munkaerő és az ingatlan? Vagy már az is szlovákban van? Vagy, ha már ez nem megy, mert ugy olyan hogy nuku support, tulajdonképp hungarisztánban nincs, adjál magyar leirást te mint kereskedő a 2 ezer forintos kinai kenyérpiritóhoz mert CSAK, érdekes mód pl böhömnagy svájci tulajdonú cimkenyomtatószoftvert gyártó cég megteheti hogy NINCS support, ha nem megy, nem megy, akkor miért nem lehet legalább a warezból hasznot húzni? Nem lehetne adatot gyűjteni, ki merre jár, vagy akárcsak azt mondani, hogy demo vagy ingyenesen tesztverzió azoknak, akik mondjuk útadatokat közölnek vissza? Vagy akkor lehet hogy nem kéne az antennákkal teletűzött, 30al parkolóhelytől parkolóhelyig araszoló IGOs kombit kerülgetnie az egész körútnak, meg nem lenne olyan, hogy bizonyos utakon a hetvenhatodik frissités után is a prérin száguldok 120al az út mellett és egyfolytában ugat mohabá hogy túl gyorsan mész? Lehet hogy akkor nem kerülne csilliárdokba a fejlesztés? Érdekes mód a nyomorgó Microsoft nevű garázscég a biztonsági frissitést elérhetővé teszi a csámpás változatoknak is, sőt, gazdagon merit mindenféle problémákra foltokat pont abból, hogy a windowsos gépeknek minimum a fele, de inkább a 2/3a tuti illegális szoftverrel megy.
De legalább azzal megy, nem mással, és INGYEN TESZTELI a szutyok programját.

Amugy, Hong Kong nem kina, legalább annyira, ahogy románia nem európa. Az megint más tészta, hogy a cég hova van belejelentve, és hol megy a sorozatgyártás, meg hogy senzenben reggel ipad készül, délután meg lángralobbanós műanyag játékkutya ugyanazon a soron. Illetve, hogy hol van a végellenőrzés,és, már bocsánat a rasszista felhangért, de fehér ember végzi e vagy helyi, nameg, hogy mekkora is a tűrés, és végül, a végterméken mekkora a haszonkulcs, gondolok itt pont az almás motyókra.

Ica a fekete cica 2012.05.03. 13:38:37

@magpet:
"Aztán vagy megy, vagy nem" menni fog
"vagy sikerül frissíteni, vagy nem" max annak nem sikerül frissiteni, aki nem tud egy filet átmásolni egyik mappából egy másikba, egyébként hamarabb és gyorsabban meglesz a frissités mint egy legális rendszernél.

pipikirálylány 2012.05.03. 13:40:01

Van egy régi Garminom. Már vagy 5 éves. Anno volt 50e. Mai napig ingyenes rá hivatalosan a frissítés. :)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.03. 13:50:20

@Ica a fekete cica: hidd el, sokan vannak, akik nem képesek erre (sem). A haver egy sörért "tesz rá ájgót", aztán fél év múlva a júzer kitalálja, hogy akkor majd ő frissíti magának az internetből, meg ájgónyóc helyett inkább tesz rá primót szintén az internetből, mert a kollégánál az látta, és dekirály.

MAC-Ka 2012.05.03. 13:53:30

@magpet:
Bocsi, de szerintem pont az "egy kattintós", "nem kell érteni hozzá" cuccok azok, amik az egyszerű usernek, mondhatni "műkedvelő amatőröknek" készülnek. ;) Többek között ezért is drágábbak.
Persze azért a Garmin cuccok jók, talán meg is érik az árukat, de azért nem kell azt képzelni, hogy az olcsóbb cuccok biztosan szarok is. :)

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.03. 14:12:59

@MAC-Ka: szó sincs róla, hogy az olcsóbb kötelezően szar lenne. A saját tapasztalatom (GPS bolt) viszont a következő: júzer keresi a legolcsóbb cuccot, majd a szoftvert valahogy megoldja okosba, mert azért ugye elvből nem fizetünk. Szed valami szart a torrentről. Ha valami problémája támad (akár fagyások, akár nincs frissítés, tökmindegy), akkor jön hozzám, hogy oldjam meg. Sokféle PNA, sokféle torrent-szökevény szoftver. Sok szépen működik, de mi van, ha nem? Ki baszta el? Az ügyfél joggal hisztizik, hogy ő rám bízta a cuccot, oldjam meg. Na ezért nem vagyok hajlandó ezekkel a vasakkal foglalkozni. A legális (értsd: pénzért adják) szoftverekhez jár valamiféle támogatás: bizonyos ideig frissítés, ha gond van akkor egy központi supporthoz fordulhatsz, stb. Az olcsó noname szarhoz meg a lopott szoftverhez ez nem jár. Ez eddig rendben is van, a probléma ott kezdődik, ha valaki a két dolgot keveri: olcsó szart veszek, szoftvert lopok hozzá, majd rázom magam a boltban, hogy oldják meg a problémámat. Mert ugye ez a "tudatos vásárló" definíciója: nem hagyja magát átverni, még hogy neki pénzért adjanak térképet! Ugyan! Majd ő okosan megtalálja a legolcsóbb webáruházat, a többit meg a netről okosba.
Hangsúlyozom: nem kötelezően rossz a Wayteq. Én csak azt szeretném, hogy az emberek kicsit átgondoltabban döntsenek. Vegyen meztelen Wayteq-et, lopjon hozzá magának iGO-t, de utána ne parádézzon sehol, hogy neki ez meg az jár.
Ha pedig nem technikailag nem képes erre, vagy nem akar másolgatással, registry-basztatással foglalkozni, akkor nyúljon a zsebébe, és vegyen olyan cuccot, ahol a támogatás benne van az árban.

Ica a fekete cica 2012.05.03. 14:21:06

@magpet: Pont a wayteq az aminél bármire 1kattintásnyi guglizással mindenki talál megoldást, ilyennel szvsz még az 1bites felhasználó se tudja megszivni, mert foglalkozik vele a netes közösség.

Ebayről 50$-os ismeretlen gps már lehet kihivás, de olyat meg nem vesz az, akinek gond kisérletezni a sys.txt-vel.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.03. 14:26:59

@Ica a fekete cica: ezt csak Te gondolod így, mert vélhetőleg kicsit átgondolod, mit veszel. De tudod, hányan ballagnak be hozzánk a boltba azzal, hogy van egy ilyen autós dzsípíereszem, és fel kellene frissíteni, mert nincs rajta az M6-os? Mikor megkérdezem, hogy mégis milyen készülék, milyen szoftverrel, akkor az embernek fogalma sincs, majd megnézi otthon. Ez az a kör, aki az ósánban a joghurtok mellett boldogan veti rá magát az akciós 19.900.-Ft-os szarra, mert van neki ilyen képernyője, meg mutassajazutcákat, és a a havernak is van, és neki is kell. Aztán jön a sírás-zokogás.

Vágási Matyi 2012.05.03. 14:27:58

Egy Garminban is vannak ennyire kusza UI megoldások (görgetés, többféle kilépés ikon)?

2-More 2012.05.03. 14:28:22

@magpet: Pontosan. Ezért nem szabad ezeket a dolgokat céges keretek közt csinálni, én magamnak, vagy közvetlen ismerősnek lehet hogy eljátszok vele ha van ráérő időm, de ilyen semmilyen hivatalos formában csinálni nem lehet, főleg ha üzletként tevékenykedik az ember, akkor ugyanis illegális szoftverre még bejelentési kötelezettsége is van.

Supportkérdésben, azt viszont azért ne gondold, hogy ha a Blaupunkt vagy akármelyik nevesebb Igo alapú navi bekulál, akkor ott haptákba vágják magukat, sőt, gyak semmilyen szoftvernél se, főleg itthon nem. Most vagyok túl egy 3 hónapos tortúrán egy nem kis cég nem olcsó szoftvere kapcsán, amit ezek supportnak neveznek, én úgy egy zacskó savanyúcukrot nem mernék eladni.

Azt meg, hogy az emberek átgondoltan döntsenek, hát, nem fognak. Nem csak egy 20 rongyos navi esetében, akkor sem, ha százezrekről, milliókról, életekről van szó, nézd meg a közbeszt, akármelyik állami vagy nagyvállalati tendert, vagy azt hogy átlag béla hogy vesz/vett autót, lakást, tévét. Az emberek nagyon nagy százaléka reménytelenül hülye. Annyira hülye, hogy az is csoda hogy él. Ami alapvetően nem gond, mert ha mindenki okos és ügyes lenne, itthon legalábbis kihalna a komplett szolgáltatószektor.

Ica a fekete cica 2012.05.03. 14:36:29

@magpet: Tény, hogy gpsbolti/szervizes irányból nincs rálátásom, csak az ismerettségi kör alapján irtam.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.05.03. 14:44:09

@2-More: az utolsó bekezdésed nagyon helyén van.

Nem tudom, hogy a különféle iGO-s cuccoknál (most a legális szoftvert tartalmazó, valódi gyártótól származó cuccokra gondolok) mi a helyzet. Ott bizonyára kicsit bonyolítja a dolgot, hogy a történet sokszereplős: pl. egy német cég rendelésére valaki Kínában gyártja a vasat, amire kerül egy Microsoft oprendszer. Végül a készülék kap egy NavNGo által fejlesztett amúgy nagyon kiváló navigációs szoftvert. Minél több a szereplő, annál több esély van valamiféle inkompatibilitási gondokra (amik persze jó eséllyel javíthatók, amikor kiderülnek, de akkor is rumli), vagy olyan fajta esetkre, mint pár éve a Mio vs. iGO párbaj, aminek az lett a vége, hogy egy csomó ember állt szomorúan a 320/520/720 készülékével, és cseszhették a beígért frissítéseket.
Ebből a szempontból biztonságos a Garmin, aki bár nem a legolcsóbb, de minden egy kézben van. Ha pedig előáll a hiba (pl. készülék gyártási hibája), akkor a garancia keretében polcról kapsz egy új vasat azonnal, elölről induló garanciával. Szerencsére azért akadnak emberek, akik felfogják, hogy ennek a biztonságnak ára van. Viszont sokan ugyanezt a supportot várják el a teszkógazdaságos hulladék mellé, és ha nem kapják meg, akkor az eladó a g*ci.

MAC-Ka 2012.05.03. 14:51:37

@magpet:
A support kérdésében teljesen igazad van. Aki ilyet vesz annak ezzel tisztában kell(ene) lennie.
Sokan vagyunk akik ezt tudjuk, akiknek van annyi ismerete (vagy utána tud nézni) hogy hogyan tegye működőképessé, frissítse. Nyilván aki ezt nem tudja megtenni, annak kell a készrefőzött megoldás.
Supporttal (érthetően) drágábban, anélkül meg olcsón, de legalább tényleg frissíthetetlenül.

Pale 2012.05.03. 14:52:43

Androidra is van igo...

A Wayteq-féle windows legnagyobb hibája, hogy nem lehet rá programokat telepíteni, mert mindig vadi új windowst van (gondolom valamiféle ROM-ból bújik elő).

DaveC 2012.05.03. 14:59:09

Személy szerint: Tavaly novemberben vásároltam egy Wayteq 960 bt-t. Megtetszett a sok funkció és az alacsony ár. Olvastam tesztet, melyben csupa pozitívumot (gyors kapcsolódás, útvonaltervezés, n fagy, nem veszti el műholdas kapcsolatot + extra featureök).
Ehhez képest:
- A Nokia C5-03-as telefonom navia stabilabb, gyorsabb (a telefon 5-10 mp alatt megtalál, míg a Wayteq akár 2 perc)
- irányváltoztatás, kanyarodás során 10-60 mp-re elveszti az autó pozícióját (legalábbis a helyzetjelző háromszög oldalasan kezd el haladni az úton mintha kilinccsel előre driftelnék a körúton )
- fm transmitter kiküszöbölhetetlen búgása (a próbálgatásaim eredménye, hogy erősebb vagy halkabb a búgás, de nem szűnik meg). Ebből következik, hogy sem zene hallgatásra, sem telefon kihangosításra nem alkalmas (a megoldás egy Alpine CDE-126-t bt fejegység lett amivel mindmáig elégedett vagyok)
Lehet, hogy nekem nem volt szerencsém és egy hibás készüléket fogtam ki (bár ezt kötve hiszem), tanulságként levontam, hogy vagy jóval drágább navit érdemes vásárolni, vagy egy teljesen alapot (elvégre navigálásra használjuk). A barátnőm Wayteq GPS-e egy jóval régebbi konstrukció, egy darab kisebb teljesítményű processzorral, fele ennyi memóriával és hibátlanul működik, gyorsabban bootol, talál meg és tervez. Az övé nem jó másra csak navigálásra, de azt kifogástalanul teszi.

MAC-Ka 2012.05.03. 15:00:00

@Pale:
Azért nem egészen.
A 960-ast még nem tudom, de pl. a 770-esre, amit eddig használtam, szinte bármit feltehetsz, ami elmegy WinCE alatt.
Igaz, kell hozzá egy kis trükk, meg hozzáértés, de lehet. A neten elég szájbarágós módon fent volt a leírás évekkel ezelőtt is.

DaveC 2012.05.03. 15:00:28

Személy szerint: Tavaly novemberben vásároltam egy Wayteq 960 bt-t. Megtetszett a sok funkció és az alacsony ár. Olvastam tesztet, melyben csupa pozitívumot (gyors kapcsolódás, útvonaltervezés, n fagy, nem veszti el műholdas kapcsolatot + extra featureök).
Ehhez képest:
- A Nokia C5-03-as telefonom navia stabilabb, gyorsabb (a telefon 5-10 mp alatt megtalál, míg a Wayteq akár 2 perc)
- irányváltoztatás, kanyarodás során 10-60 mp-re elveszti az autó pozícióját (legalábbis a helyzetjelző háromszög oldalasan kezd el haladni az úton mintha kilinccsel előre driftelnék a körúton )
- fm transmitter kiküszöbölhetetlen búgása (a próbálgatásaim eredménye, hogy erősebb vagy halkabb a búgás, de nem szűnik meg). Ebből következik, hogy sem zene hallgatásra, sem telefon kihangosításra nem alkalmas (a megoldás egy Alpine CDE-126-t bt fejegység lett amivel mindmáig elégedett vagyok)
Lehet, hogy nekem nem volt szerencsém és egy hibás készüléket fogtam ki (bár ezt kötve hiszem), tanulságként levontam, hogy vagy jóval drágább navit érdemes vásárolni, vagy egy teljesen alapot (elvégre navigálásra használjuk). A barátnőm Wayteq GPS-e egy jóval régebbi konstrukció, egy darab kisebb teljesítményű processzorral, fele ennyi memóriával és hibátlanul működik, gyorsabban bootol, talál meg és tervez. Az övé nem jó másra csak navigálásra, de azt kifogástalanul teszi.

MAC-Ka 2012.05.03. 15:08:38

@DaveC:
Akkor azzal tényleg valami gáz van.
2 perc amíg pozíciót fog?
10-60s -re elveszíti a pozíciót?
Én kb két hete használom a 960-at (eddig 770-et használtam) de ilyet nem tapasztaltam.
Fordulónál egyáltalán nem veszíti el, max ha nem arra mész, amerre ajánlotta, az útvonalraillesztés miatt 3-4 másodpercig még azt hiszi, arra mész amerre ő javasolta ;)
Esetleg olyan szoftvert használsz, ami ha elveszíti a gps pozíciót, akkor "alagútmódban" megy tovább :)

2 percig max akkor tökölhet, ha kikapcsolod, és 100km-el arrébb bekapcsolod, akkor több idő kell neki, de ez a gps vevő dolga.
A telefonod meg állandóan megy és frissíti a pozíciót.
Vagy tényleg hibás a gps modulja.

ratsche (törölt) 2012.05.03. 15:12:15

@2-More: "Supportkérdésben, azt viszont azért ne gondold, hogy ha a Blaupunkt vagy akármelyik nevesebb Igo alapú navi bekulál, akkor ott haptákba vágják magukat"

Pontosan ezért kell Navigon / Garmin / TomTom motyókat venni, hogy egy kézbôl kapjál mindent. Több szereplônél azonnal elindul az egymásra mutogatás.

"a végterméken mekkora a haszonkulcs, gondolok itt pont az almás motyókra."

Itt jön be megint az, amit Magpet írt: a nyugalomnak ára van. Az Apple-nél ugyanaz van, mint pl a Garminnál: ha gondod van, nincs egymásra mutogatás, ledobod a cuccot az asztalra és csókolom. Az ô hardverük, az ô szoftverük, oldják meg, hogy mûködjön.

Pale 2012.05.03. 15:16:07

@MAC-Ka: Trükközve fel lehet tenni mindent, de egy átlagfelhasználónak nem egyszerű.
Eleinte én is azt gondoltam, hogy mindenre használni fogom (filmnézés, képnézés, játék, ...), feltettem rá mindenfélét, de már rég rájöttem, hogy ez egy navigációs cucc. Se több, se kevesebb. Kinn hever az autóban, ha várnom kell, akkor esetleg játszok egyet vele.
Ha lenne benne wifi, tán lehetne használni internetezésre, de az már táblagép lenne. Ez meg nem az, nem is kerül annyiba. Annak való, aki lopja az igo-t.

Igo-val autózók, Russa-val túrázok, ennyi.

Pale 2012.05.03. 15:19:09

@MAC-Ka: Itt a lényeg! Kell egy telefon méretű telefon (<3"). Kell egy használható méretű navi (4,3-5") és otthonra kell egy táblagép, és/vagy egy számítógép.

MAC-Ka 2012.05.03. 15:25:28

@Pale:
Így igaz, ez egy navi.
Azért szórakoztam a cikken, mert megpróbálta másnak beállítani, mint ami.
A többi csak kiegészítő. Ezért mondtam, hogy ami mindenre jó (okostelefontól a tebletig) az valójában mindenre, vagy a legtöbb dologra csak kompromisszumokkal jó. :)
Vagyis akkor fogok zenélni, olvasni, filmet nézni rajta vagy játszani, esetleg netezni ha épp sokat várakozok az autóban :)
A telefonokkal ugyanez. Az telefonálásra jó.
Ha elég kicsi ahhoz, hogy arra használható legyen akkor azon olvasni, filmet nézni, netezni egy rémálom.
Ha akkora a kijelzője, hogy ezt mind lehetne csinálni (min 7"), akkor telefonálni alkalmatlan.

Tobi63 2012.05.03. 15:37:05

Ezaz, a kis "androidos" mobillal (nemértettem a tesztben, ez valami leszólás hogy androidos?) énis megterveztem Sygiccel az utat, gondolom nem kell mondani, hogy a 2X 1,2 GHzes proci nem szenvedett vele sokat...
Egyébként meg a sok hülyegyereknek üzenném, hogy bármelyik szolgáltatónál meg lehet kapni ezeket a telókat qva olcsón (nem előfizetésssel!) egy SGS2 80ért már sima ügy...
Egy GPS, egy telefon, egy kamera, egy netezésre kiválóan alkalmas cucc egyben, ami simán megér annyit!

Benyoo95 2012.05.03. 15:38:45

Ezekszerint a Wayteq+iGo jó kombó lenne, tapasztalat alapján mondom, hogy az is :)
Androidos GPS dolgok: a gyári app-ból sehogy se tudtam előcsalogatni a sebesség mérését, drága dolgokra meg nincs pénzem, a tört iGo-t meg még nem tudtam feltenni, a Note-ot ami akkora mint egy serpenyő és tabletnek kicsi, telefonnak nagy, vegyen az akinek igénye van egy ajtót a füle mellett tartani :D

MAC-Ka 2012.05.03. 16:01:18

@Anyámkínja:
"Egyébként meg a sok hülyegyereknek üzenném, hogy bármelyik szolgáltatónál meg lehet kapni ezeket a telókat qva olcsón (nem előfizetésssel!) egy SGS2 80ért már sima ügy..."

"qva olcsón" és "80ért" :DDD
Egészen más fogalmaink vannak a "qva olcsóságról" és a "hülyegyerekről" is :D

AczélGyuribácsi 2012.05.03. 16:03:01

Mi a francnak ír valaki olyanról, amihez nem ért?
Miért kell keverni az operációs rendszereket a szoftverekkel és a gyártókkal?
P.T. tényleg elhiszi és itt kérkedik vele, hogy a iGO - iPhone páros a menő?
És ha a TomTom van az almán?
És akkor egy kétprocesszoros androidos Samsung Galaxyt dobjunk el?
Esetleg egy gyári BMW navi most akkor szar?
És ha Budapest-Miskolc kiszámítása gyorsan megy, akkor ne vegyük meg, mert a Barcelonai utazás viszont lassabban kalkulálódik?
És mit tegyünk a célgépekkel?
És a lopott és tört szoftveresekkel?
Aztán egy 7 inches, wifis, GPS vevős androidos tablettel az a baj, hogy androidos? Pedig Barcelonában sétálhatsz vele, netezhetsz a kávéházban, leveleket olvashatsz a kávéház teraszán - de hú de gyenge, mert X vagy Y próbán lassabb, mint egy semmire sem alkalmas kínai céldoboz? És a sok olcsó kínai ketyere miért is nem jó? Mert nem trendi?
Ma már minden jöttment műszerfalán ott egy gagyi valami, mintha a farkak nem találnának haza ezredszer is a munkahelyükről...
Ez ma egy divat, de a legkevésbé sem az a mérce, hogy milyen OS-en fut valami. (Vagy az, de akkor ARRÓL írjon a szakember!)
Mindez - legalább is az első 2/3-ad - egy SZAKMA, az IT szakemberek területe. Nem érdemes okoskodni, mert hamar kiderül, nem a Win Mobil debil, hanem a használója csodálkozott rá valamire, ami lehet, hogy 10 éves is baromság volt!
(most jöttem rá, ez az Index területe, ahol egy Tóth Balázs szellem uralkodik...)

MAC-Ka 2012.05.03. 16:03:49

@MAC-Ka:
Ja, és 4"-on netezni nem "kíválóan jó", 4" tepsit a fülemnél tartani sem az.
Persze ha neked jó, tedd azt :)

tiramiska 2012.05.03. 16:08:58

Az okos-telefonok világában egy ilyen cikk, több mint vicces... De ha külföldön vagyok, a magam részéről akkor már a tomtom-ra szavazok....

MAC-Ka 2012.05.03. 16:13:54

@AczélGyuribácsi:
Többbnyire egyetértve, csak ehhez a sorhoz:
"Ma már minden jöttment műszerfalán ott egy gagyi valami, mintha a farkak nem találnának haza ezredszer is a munkahelyükről..."

Azért nem mindenki csak otthon és melóhely között közlekedik. Bár akkor is jó, mert nekem pl. azért van mindig ott, hogy folyamatosan logolja az utat/időt :) Akár hazafelé is :)
Persze lehetne más módja is, de ebből a legegyszerűbb utána elmenteni.

Ica a fekete cica 2012.05.03. 16:37:36

@AczélGyuribácsi: Meglepésként érhet a hir, de vannak olyan emberek, akiknek az élete időnként kicsit tágabb körben zajlik, mint az otthon-meló-kocsma-otthon-asszonymegdug és ennek a rétegnek jól jön egy ilyen gagyi valami a műszerfalon.

Tobi63 2012.05.03. 17:16:09

@AczélGyuribácsi: Teljesen igaz, amit írtál, jobb, ha szakember írja, de nekem felüdülés volt, hogy nem csak az autókról volt szó és érdekesek voltak a tapasztalatok, főleg úgy hogy a mobilomon Sygic van!

Az az igazság, hogy egy középkategóriás androidos telefon (kb 80 ezer forint felett, kártyafüggetlenül) már mindenre képes, szinte minden GPS szoftvert rá lehet rakni, nagy tárhellyel rendelkeznek, így minden térkép rá fér... :D
Lehet hogy elfogult vagyok, nekem ez bejött, még tekerés közben is lehet GPS-ezni! :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.03. 17:43:07

@abc: "Vannak akinek nincs szüksége csoda okos telefonra, csak telefonálnak telefonnal, ha meg navi kell akkor vesznek egyet 30 000 ért."

Vannak, akinek nincs szüksége csoda okos navira. Vesznek egy androidos okostelót 15000-ért, oszt feltesznek valami navi progit.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.03. 17:45:59

@Anyámkínja: "középkategóriás androidos telefon (kb 80 ezer forint felett"

Khm. Elég lesz arra 15000 is. Már ha használttal megelégszik valaki. 80000-ért max notebookot vesz az ember. Bár arra is elég 40000, ha újszerű használt is megteszi.

Sose értettem, hogy egy tenyérnyi kis szarért mennyi pénzt ki tudnak pengetni egyesek.

zerge44 2012.05.03. 17:46:50

@antimason: Van kapacitív kijelzős navi, a Garmin 37xx sorozat. 70 ezres körül van, korlátlanul frissíthető kábé 4 havonta. !!!LEGÁLIS!!EU térképpel adják mostanság akcióban, és anyag minősége inkább egy százakárhányezres okostelefonhoz hasonlítható, természetesen bármelyik ország térképe plusszban megvásárolható. Mivel igo legálisan a navon (szvsz. bénácska) készülékein van és talán 1-2 okostelefon gyártónál, garmin és tomtom megintcsak nem pakolható legálisan(csak valami torrentelt meghekkelt 'kitudjamikordöglikbe' szutyok, a warez frissítéskor rimánkodással) a cikkben próbált waytekre, így marad egyetlen alternatívaként a sygic. Amennyibe kerül a készülék a Sygickel, annyit pont megér.

Tobi63 2012.05.03. 18:00:50

@atpijkamo: 40 rugóért vettem ezt a "szart", amivel pl most is írok...
80-at is simán megér!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.05.03. 18:14:05

@Ica a fekete cica: használd egészséggel
biztos nagyon kényelmes gps-nek is
(a többit hagyjuk, jópár tablettel dolgoztam már)
Én maradok a céleszközöknél, nem akarok filmet sem lejátszani gps-en.

zerge44 2012.05.03. 18:41:58

@Gyurma73: Nincs is annál jobb, mint amikor valahol Németoban a reggeli céges-pénzes utazáskor a letorrentelt igo-d hibaüzenettel elszáll a francba. A sygicen kívül nem telepíthetsz mást a Samsungodra, így semmilyen támogatásra (de még a hibákkal kapcsolatos panaszaid is értéktelenek, mivel 'piszkált' szoftvert futtatsz) nem vagy jogosult, marad a torrentezés ami vagy működik, vagy nem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.03. 18:59:03

IPhone + Garmin , mukOdik a sajat gps evel is - ha kell.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.03. 19:04:21

@zerge44: az andrid on kb 100 féle navigáció van.oké van ami fizetős.7 colos táblagépet használok navizni is.50.ezer be van nekem.tudja ugyaazt mint egy jó teló ,plusz majdnem annyit mint egy notebook.nekem megfelel amit a t mobile rakott rá.3 megás kamara elö hátul.wifi ,bluetooth,hd lejátszás,google összes szolgáltatása,stb stb.igén telefonálni is lehet vele,videó chatelni,stb.nekem nem kell plussz navi.bárhol használható plussz antenna nélkül.és tök jó látszik a 7 colos kijelzőn minden.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.03. 19:10:44

Miért kéne a táblagépen a fülhöz tenni?a telót sem lehet vezetés közben,elég egy bluetoothos füles.

Körömcsiga 2012.05.03. 19:44:03

FM adó csak USB kábellel együtt megy, azért nem tudtad befogni. Bele kell dugni a töltőt és lőn.

Körömcsiga 2012.05.03. 19:46:27

Nekem van androidos teló és ilyen wayteq is. Ha hosszú útra megyek, akkor sokkal kényelmesebb a wt, híváskor nem kell elkattintgatni stb. Megy rajta az mp3 lejátszás + a navi. Rövid utakra elég a telefon, csak felcsattintom a szélvédőre, a telefon üzemideje nem is elég több órás navigációra, ha meg már töltőkábellel szórakozok, akkor egyszerűbb a wt-t felrakni.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.05.03. 19:47:39

Tibikém, te ehhez sem értesz. Butaságokkal teletűzdelt írásod semmirevaló. Légy büszke magadra!

Körömcsiga 2012.05.03. 19:48:58

Még egy kis kiegészítés, a dual core kifejezés sántit, ugyanis egymagos cpu van a gépben. A gyártó azért emlegeti dualcore néven, mert állítólag egy külön proci dolgozik a gps jel feldolgozásán (de ez minden gps-ben gyakorlatilag így van...).

Szabványok 2012.05.03. 19:55:49

@zerge44:
A Garmin 3760, 3790 már nem igazi Garmin! Gyönyörűek, világosabb a képe, mint bármelyik konkurenciának, jól megcsinált az érintőkezelés, tiszta iPhone érzés.
De:
* A multitouch érintőképernyő nem autóba való! Sőt úgy igazából az érintőképernyő sem 7" alatt. Egy rázkodó autóban nem mindig lehet elég pontosan odanyúlni.
Vagy legyenek rajta dedikált hardver gombok, mint a régi Garminokon, vagy legyen 7"-os, mint pl a Garmin 7x00, vagy legyen távvezérlője dedikált nyomógombokkal (mint pl. a Garmin 7x00, Garmin GVN53)
De hogy két ujjal nagyítgasson az ember autóban, azt én nem tartom jónak és 4-5"-os képernyőn megjelenő klaviatúrán egy utcanevet beírni mozgó autóban nem könnyű.

* A 36xx Garminok már szoftveresen sem igazi Garminok. Szoftverük minden eddigi Garminnál gagyibb. Többször volt már, hogy újraindult. Olyan hiányosságok vannak benne, mint pl. a POI-kat nem jeleníti meg! A beállítási lehetőséget tizede sincs, mint egy 8-10 évvel ezelőtti Garminnnak.
Viszont kezeli az ecorouteHD-t, az autó adatait megjeleníti, fogyasztásról, C2 emisszióról statisztikákat készít, a vezetési stílust színes levekkel értékeli.

Körömcsiga 2012.05.03. 20:02:03

@Szabványok: A 7" teherautóba való, személyautóba szerintem túlzás a szélvédőre ekkora képernyőt aggatni. Nekem az 5" pont elég, nem is kellene nagyobb, csak a holtterem nőne.

Tobi63 2012.05.03. 20:14:09

@Opel P1: nagy paraszt vagy, írj egy véleményt egy ilyen készülékről légyszives és majd értékeljük! :-/

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.05.03. 20:16:48

@Anyámkínja:

Magadat minősíted butuska. Több, mint 1 éve forgalmazom, és használom is, de az írás rengeteg butaságot tartalmaz, úgy látszik ahogy Tibi sem, te sem értesz hozzá. Nem baj ha nem, csak akkor előbb nézz utána, és azután minősíts / írj cikket róla.

Tobi63 2012.05.03. 20:28:45

@Opel P1: Bazd, nem kell ehhez sokat érteni, az hogy tudod, hogy mekkora proci van benne nem tudomány, énis tudom a saját eszközeimről, amit tudni kell...
A lényeg az, hogy ez a Wt egy szar, azt mondhatsz, amit akarsz!
2012-ben senki se vesz GPS-t, ezt biztos tudod, ha forgalmazod őket. Mivel egy belépő szintű mai telefonban is van már GPS vevő és 500 MHZ-nél nagyobb órajelű processzor, ergó veri ezt a kínait, ráadásul a Sygicet simán rárakhatod androidra! Azt sem értem, hogy miért rosszabb egy mobilt kirakni a kocsiba és rádugni a 12V-ra mint egy gps-t...
Én jóideje használom a mobilt gps-ezésre, az utóbbi 1 hónapban használom a Sygicet, nagyon jól működik, tetszik.

Nem akarok veled vitatkozni, biztos nagyon pro vagy a témában... had gratuláljak! riszpekt!

ratsche (törölt) 2012.05.03. 20:44:15

@Anyámkínja: "2012-ben senki se vesz GPS-t, ezt biztos tudod, ha forgalmazod őket."

Meg ahogy azt Móricka elképzeli.

"Mivel egy belépő szintű mai telefonban is van már GPS vevő és 500 MHZ-nél nagyobb órajelű processzor, ergó veri ezt a kínait, ráadásul a Sygicet simán rárakhatod androidra!"

Figyi, Pistike, a szélvédô alatt egy melegebb nyári napon 1 óra alatt letérdel bármelyik okostelefon, és a képernyôjük a fasorban sincs pl egy Garminéhoz képest (tûtô napon nagyon nem mindegy, hogy látsz-e rajta valamit).

De ezt neked hiába magyarázom, mert te már eldöntötted, hogy mindenki hülye aki olyasmire költ, amire te fillérbaszásból nem.

Tobi63 2012.05.03. 20:49:48

@ratsche: ez nem igaz, nekem autómata a képernyőfényerő és mindig jól látszik. Azt vesz mindenki amit akar, ez csak az én véleményem, hogy elég a telefon!

ratsche (törölt) 2012.05.03. 21:01:16

@Anyámkínja: Fingod nincs, mirôl beszélsz. Majd gyere vissza észt osztani, ha láttál már életedben egy Garmint meg egy okostelefont egymás mellett, napfényben.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.03. 21:08:36

@Körömcsiga: a 7 colost senki nem rakja a szélvédőre.a műszerfalra is lehet tapasztani a tartót.7 táblagép 3500 mAh akksival szerelt,kb 3 szor tovább bírja mint bármilyen gps.

Tobi63 2012.05.03. 21:28:58

@ratsche: láttam, mert történetesen van egy garmin nüvi 550-em, víz és porálló! A legújabb sd kártyás NaviGuide Hungaryvel és a 2012es City Europe Nt. Nagyon jól látszik az a kijelző is, pedig nem egy mai darab! Én nem szivesen rakom az S2 mellé, mert a superamoledplus kijelző nagyon ráver a seggére! .(éshát ezt a kommentet se a garminnal írtam <3 o_O a samu magától tolja ezeket a jeleket! ;-))

zerge44 2012.05.03. 21:30:26

@Gyurma73: Milyen nem fizetős, adatforgalmat nem használó navigácós szoftverek vannak olyan minőségben, mint a garmin, tomtom, vagy az igo?
Mert tudtommal egyetlen egy sincs a közelükben sem. Esetleg a Sygic, de még az is pénzbe kerül.

zerge44 2012.05.03. 21:39:50

@Szabványok: A garmin folyamatosan fejleszti készülékei szoftvereit, az első kiadások frissítés nélkül olyanok voltak amilyenek. De ezért kerül ennyibe, mert ha panasz van, pár hónapon belül jön a frissítés, ha fagyogat(ami szerintem hibás készüléket jelent) van hova visszavinni, nem az extreme digital-os, vagy médiamárktos eladóval kell sygic ügyben birokra kelni, ha sz@r van a palacsintában.
Én pl. sokkal egyszerűbben kezelem a kapacitív kijelzőt, mivel egy ujjal is könnyedén tudom állítani, inkább mint valami pecekkel böködjem, mint anno az wayteq 850bt izémet kellett. DE egy tablet fanatikus majd jól megvédi a kapacitív kijelzőt helyettem. :-) Multitácsot nem használok, nagyít az magától amikor szükséges.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.03. 21:49:07

@zerge44:nagyon minimális adatforgalat használ.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.03. 21:51:52

@zerge44: Nem kell beírogatni, elég ha bediktálom:-)sőt felismeri az írott bebüket is amit az ujjammal firkálok bele:-)

zerge44 2012.05.03. 22:03:41

@Gyurma73: 70 ezrest nyílván nem az fog érte adni, aki néha családdal furikázik, sokkal inkább az, aki rendszeresen jár másik országba. Használd bátran az olaszoknál, németeknél, spanyoloknál rendszeresen, hiszen alig generál adatforgalamat. El fog kerekedni a szemed rendesen, ha majd megkapod a 'minimális adatforgalamat' generáló készülékedhez a havi telefonszámlát:-)
Még mindig nem soroltad fel a legálisan androidos készülékedre pakolható tomtom/gramin/igo egyenértékű alternatívákat.
Az hogy neked vezényszóra megy, kábé a lőtéri kutyát sem érdekli, ha a jelenlegi benzinárak mellett háromnegyed órával tovább tart az út, főleg ha egy ~35 liter átlagfogyasztású kamionnal járod Európát.

MAC-Ka 2012.05.03. 22:07:52

@Gyurma73:
Autóban, ha nincs rendes kihangosítód, akkor szükségmegoldásnak jó a bt füles. De egyébként 5 perc után vágnám a fenébe, annyira irritál. Bár biztos abból is van jófajta, én vagy 5 éve használtam utoljára :(

Mindenkinek mások az igényei. Nekem pl. netezésre, filmnézésre, más egyéb, telefonálástól eltérő alkalmazásra még a 4" is erős kompromisszum. Egy 7-10" tablet már alkalmas lenne, de az meg telefonálásra nem. Nemcsak a bt füles miatt, hanem mert el sem tudom képzelni, hogy hurcolásznám azt állandóan magammal :)
Szóval navira marad az 5", telefonnak a kb 3", netezésre meg a 19" v 24", filmre meg a 42" :)

Tobi63 2012.05.03. 22:16:29

Én a Sygicet használom, nem kell hozzá net természetesen!
Itt van egy kép is róla, bocs nem kapcsoltam be a gps-t...
noob.hu/2012/05/03/SC20120503-221300.png

ratsche (törölt) 2012.05.03. 22:51:59

@Anyámkínja: Lássunk egy képet a 2 eszközrôl, autóban, napsütésben.

Rocko- 2012.05.03. 22:55:55

@ratsche: dehogy facepalm, én nemrég váltottam egypálcásról full tapogatós telefonra, a kijelző csak kicsit lett nagyobb, de az ujjam nem ment össze. szóval megvan az az előnye a pálcának, hogy precízebb.

Mogorva_ 2012.05.04. 10:53:05

@DaveC: Az FM transmitter nekem is hallgathatatlanul nem is zúg hanem fejfájdítóan sípol. Nekem sem sikerül kiküszöbölni.
A másik gondom, hoyg transmitteres navigálás miért ad akkor is ha semmit nem mond a navi.
Tehát hallgatom a rádiót és ha mondanivalója van akkor bekapcsol és úgyis lenyomja a távoli adót.

lwcolors 2012.05.04. 10:54:01

Érdekes lenne csak megnézni és kipróbálni ezt a kínai navi csodát.

Nekem sokszor nélkülözhetetlen a megbízható navi, ezért Garmin van, abból is egy komolyabb fajta, ingyenes élettartam frissítéssel. Még sosem vitt rossz felé.
Ami tetszik benne
- bekapcs után 15 sec és megy a műholdas kapcsolat, akkor is, ha két hétig nem használtam.
- többsávos pályáknál egyértelműen mutatja, melyik sáv a jó.
- egy magyarország-anglia útvonal tervezése 2 perc, leggyorsabb útvonal módban.
- számítógépen lehet útvonalat tervezni, sok megállóval mondjuk egy túrához
- az, hogy nem téved
Ami nem: a frissítés akár két-három óra is lehet. Az okát tudom: a stabilitás miatt mindig komplett térképadabázist tölt le, nem csak a változásokat, és ez több giga adat.

A szükségmegoldások, pl telefonra rakható tört navi érdekes hibákban ölt testet, pl pont annyit késik a telefonon a navi program, hogy városban ne tudd, melyik a kereszteződés, ahol le kell fordulni. Mentünk így 70 km-t Prágában és környékén egyszer 10 km helyett (és lekéstük a találkozót).
Nomeg az sem jó, mikor egy hófúvásos téli napon (mikor a táblák legnagyobb része tiszta fehér és olvashatatlan) a tört navi közli, hogy hiba és összeomlik. Megtörtént, én hazajöttem Franciao-ból gond nélkül, a másik céges kocsi, amiben a tört navi volt, két nap múlva ért haza Németo-ból.

MAC-Ka 2012.05.04. 11:51:39

@lwcolors:
Figyu, ahogy már sokan leírták, ez a "kínai navi csoda" csak egy (PNA) hardware.

Amiről te írsz, pl sávinfó, az meg a soft kérdése (a Garminnál nem tudod elválasztani a kettőt, itt pedig olyat használsz amilyet akarsz/tudsz).
A legális sygic, vagy...
Egyedüli hw kérdés a feléledési idő. De ott is vannak okosságok, amikben egy telefon még előnyben is lehet :)

A tévedésről, illetve az összeomlós programokról ne beszéljünk, legfőképp a kétnapos késésről. Ez egyáltalán nem jellemző :)
Persze lehet rosszul felrakni, hibás vagy elavult adatbázist használni, de ehhez csak egy kis odafigyelés kell.
Késés valóban van, mondjuk 1mp a valódi pozíciódhoz képest :) emiatt nem szokás eltévedni :)

Szabványok 2012.05.04. 11:52:07

@Körömcsiga: A 7" jó az idősebb (>45év) nemzedéknek.
Ugyanis e kor felett a szem nem tud alkalmazkodni a távolsághoz. Tehát vagy bifokális(multifokális) szemüveget hord a vezető, vagy időnként felveszi az olvasószemüvegét.
Az autók gyári, beépített navigációs képernyői sem kisebbek én 6,5" legkisebb beéíptett képernyőről tudok, az én autómban 8,8" van.

Másrészt én nem szeretem az ablakra tenni, mert zavarja a kilátást.
A műszerfalon van elég hely! Régebben a szellőzőrácsra erősíthető tartókat kedveltem.
Mostanában a Brodittól vettem kifejezetten autótípusra, azon belül helyre és másik oldalon készülékre specializált tartót. Nagyon jól el lehet helyezni a navit.

Szabványok 2012.05.04. 11:57:11

@zerge44: "A garmin folyamatosan fejleszti készülékei szoftvereit, az első kiadások frissítés nélkül olyanok voltak amilyenek."
Sajnos az alapokkal van a baj!
A régi Garmin szoftverek alapvetően jók voltak, a frissítések új funkciókat hoztak be. Ha nem frissítetted, akkor kettővel kevesebb menüpontod volt.
A mai Garmin szoftverek alig jobbak, mint mások és a frissítések sokszor újabb hibákat hoznak be. A 3760, 3790 készülékekről két éve megállapította minden teszt, hogy a POI-kat elfelejti kirakni. (Érdekes, ha egész Mo.-t megjelenítem, akkor egy repteret kirak!) Azóta már major verziót is váltottak, mégsem jelennek meg a POI-k.

Szabványok 2012.05.04. 12:06:31

@zerge44: "De ezért kerül ennyibe, mert ha panasz van, pár hónapon belül jön a frissítés, ha fagyogat(ami szerintem hibás készüléket jelent) van hova visszavinni, nem az extreme digital-os, vagy médiamárktos eladóval kell sygic ügyben birokra kelni, ha sz@r van a palacsintában."
Igazad van _hardver_ esetén. Nekem is volt Garminom, ami elromlott, elküldtem Angliába(!) minden papír, blokk, garancia nélkül, három hét múlva jött a cserekészülék.
De a szoftverrel nem ez a helyzet. Azt nem tudják javítani...

"Én pl. sokkal egyszerűbben kezelem a kapacitív kijelzőt, mivel egy ujjal is könnyedén tudom állítani, inkább mint valami pecekkel böködjem, mint anno az wayteq 850bt izémet kellett."
Régen csupa nyomógombos navijaim voltak. Pl. a Garmin ique3600-on annyira jó volt, hogy nem kellett a zoomot eltalálni az érintőképernyőn, hanem az oldalán fel-le mozdítani egy kereket!
A fizikai nyomógombot az ember "érzi". Megtámasztom a kezemet a készüléken és a harmadik kidudorodást megnyomom.

"DE egy tablet fanatikus majd jól megvédi a kapacitív kijelzőt helyettem. :-)"
A rezisztívnél sokkal jobb. De a fizikai gombnál nem. Különösen nem kis méretben és különösen nem zötykölődő autóban, amikor másra figyel az ember, csak oda szeretne nyúlni és nyomni egyet.

"Multitácsot nem használok, nagyít az magától amikor szükséges."
Ez felhasználásfüggő. Aki a navit arra használja, hogy minden kanyar előtt tudja merre kell kanyarodnia, annak ez jó. (Annak elég lenne egy a szélvédőre vetített nyíl is kijelzőnek.) De aki térkép helyett használja, aki tudni akarja, hogy mi ez a tó mellettem, milyen messze van Pannonhalma, merrefelé van több benzinkút, annak bizony sokszor kell használnia a zoomot. Nekem arra kell a navi, hogy merre vannak éttermek, merre vannak benzinkutak és majd én döntöm el, hogy az autót itatom meg előbb vagy magamat etetem meg.

Szabványok 2012.05.04. 12:14:39

@Anyámkínja:
"Én nem szivesen rakom az S2 mellé, mert a superamoledplus kijelző nagyon ráver a seggére!"
Attól függ. Szabadtérre kell a nagy fényerő. ezért az oda szánt Garminok verik az S2-t abban, hogy azok napfényben háttérvilágítás nélkül is látszanak. Ez különösen táptól messze jó, mert egy napig elmegy két ceruzaaksival úgy, hogy közben nézheted a kijelzőt napfényben.

Másrészt az újabb Garminok háttérvilágítással elég jó fényerejűek, elég jól láthatók. A két éves 3760, 3790 egyáltalán nem rosszabb, mint az SGS2 és határozottan jobb, mint a Galaxy Note napfényben. Próbáltál már egy 3790-t teljesen feltekert fényerővel?

Tobi63 2012.05.04. 12:36:23

@Szabványok: Nem próbáltam, a régi nüvi 550 nagyon egyben van és minden igaz róla, amit írtatok! Bárhol bekapcsolom és fél perc múlva tudja, hogy hol vagyok, gyorsan reagál, nagyon jó a féyereje! Két aksim van hozzá, így elég sokat bírja! Keveset beszél, viszont csak a lényeget. A grafikája szarabb csak, meg az hogyha nagyon bezoomolok, akkor a kanyarodáskor akadozva mutatja a fordulást, de ez nem számít!
Autóban, ha nem felejtem el mindig a Garmint használom, az S2 csak egy plussz, szinte teljes értékű és egyébként teljes fényerővel is bírja 5-6 órát (egy aksival a Garmin se bír többet).
A hangszóró problémát nem értem, mert a mobil és a garmin is erőteljesen szól, még a zene is szólhat mellette normál hangerővel!
Néha egymásmellé teszem a kettőt, egy-két helyen észrevehető, hogy a Garmin 2012-es Naviguide Hungary térképe részletesebb és pontosabb, persze ez nem olyan nagy mértékű hiba, hogy a mobil rosszul navigáljon, sőt az út menti táblákból is elront az S2 20ból 1et! :D Persze az utat nézem és nem azt, hogy 90-et ír a mobil, pedig 60as a tábla! :D

Ratsche-nek üzenem, hogy elég bonyolult lenne képet csinálni, meg most nemis nagyon megyek sehová, de mindig jól látszódott eddig a kijelző!

iriszi 2012.05.04. 14:23:06

@Neurotoxin: Azért az én androidos telomon igo-van

Tódika 2012.05.04. 14:56:01

Ilyen erőltetett hónaljszagú PR cikket régen olvastam. De ami igazán elkeserítő, hogy hemzseg a tárgyi tévedésektől, már a bevezető szöveg is. Manapság egy 5”-os navit már nem lehet nagynak mondani, amikor nem csak MID – ból, de PNA - ból is található a piacon 7”-os készülék. Hong Kong is Kína része, de ott nem gyártanak semmit, viszont szinte minden elektronikai kütyü Shenzhen-ben készül. (Legalább a város nevét sikerült volna jól leírni.) Megsúgom a WayteQ is ott gyártat úgy, mint a CNS vagy a BluePanther is. (pl; a Jade 7”-os) Ami pedig végképp szomorú, hogy egy másfél éves kütyüt próbál a cikk bemutatni és összehasonlítani egy 4-5 éves őskövülettel ráadásul a szoftvereken keresztül.

Szabványok 2012.05.04. 15:09:13

@Anyámkínja:
"Néha egymásmellé teszem a kettőt, egy-két helyen észrevehető, hogy a Garmin 2012-es Naviguide Hungary térképe részletesebb és pontosabb,"
Sajnos a Naviguide nem fejlődik eléggé.
8 évvel ezelőtt a Naviguide szinte tökéletes volt, a Navteq meg a Teleatlas térképeken meg csak pár autópályából állt az országunk. (És általában Kelet-Európa.) Mára viszont szerintem a Navteq utolérte a Naviguide-ot. Használom mindkettőt és kb. ugyanannyi hiba van bennük. A Naviguide picit frissebb, picit kevesebb útvonaltévedés van benne, viszont a POI-k le vannak maradva. A Navteq térkép pontosabb, de van egy fél év lemaradása, a POI-k sokkal jobbak.

ladislaus 2012.05.04. 15:27:34

wayteq szar. Garmin meg egyszerű és jó.

Tódika 2012.05.04. 15:45:45

wayteq-t én sem veszek többet, szar a szervize és ráadásul kioktattak, hogy én vagyok a hülye, hogy nappal láthatatlan a képernyője meg tanuljak meg kalibrálni. (ja, kétnaponta)

Tobi63 2012.05.04. 20:38:21

@Szabványok: A legújabb 6.3as naviguide-on már egész jók a POI-k, ami engem nem érdekel különösebben. Éttermek, benzinkutak rendsen benne vannak! A térkép egy nagyon kicsi hajszálláal rosszabb a Sygicen, szinte észrevehetetlen, ez már csak kötözködés a részemről... :P
szóval akkor félreérthető voltam, mert mind a kettő maximálisan megfelelő, ugyanazt csinálják!

Jobb lett volna mobilokat összehasonlítani, persze azis igaz, hogy ez egy autós "újság", de egy szifon, samu, sony, garmin stb teszt érdekes lett volna valós útvonalakkal, szimplán a mi kis hazánkban! Szerintem az átlagember (és mindenki, aki magát fölötte képzeli el) nem tervezget Franciaországba utat, elég lett volna egy Pécs-Budapest legrövidebb út, és végigmenni rajta egyszer. Melyik visz be az egyirányúba, melyik szereti a föld/kavicsutat (a Sygic rühelli, a garmin nem annyira! Nem értem, hogy miért akar bazi nagy kerülőt tenni 200 m sima kavicsos úton, ami jobb az átlagos aszfaltozott útnál)!

ratsche (törölt) 2012.05.04. 21:00:48

@Anyámkínja: "Ratsche-nek üzenem, hogy elég bonyolult lenne képet csinálni, meg most nemis nagyon megyek sehová, de mindig jól látszódott eddig a kijelző! "

Persze pityu porcukor.
(Képet csinálni aztán rohadt bonyolult.)

Tobi63 2012.05.04. 21:45:21

@ratsche: Na oké, csinálok, csak szereznem kell egy fotógépet, mert tudod ilyen mobil mellé az már felesleges! :D (Ezért gondoltam hogy bonyolult...)

zerge44 2012.05.13. 21:30:21

@Szabványok:
Szoftverrel akkor volt gondom, amikor a sorozat első generációs darabját vettem, a legelső szoftverrel. Előfordult hogy befagyott szegény, de addigra már sokadik frissítés volt elérhető a készülékemre, így ez a része nem okozott számomra problémát.
A fizikai nyomógomb sajnos növelné a készülék fizikai méretét, nekem így nem kellene.
Ilyen pocsék utak, ennyi frusztrált b@rom vezető mellett inkább nem piszkálok menet közben navit, max. a bluetooth kihangosító 1db gombját nyomom meg, anélkül hogy ránéznék.
süti beállítások módosítása